Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:18:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
TD motor
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
83
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 1557998 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2100 Dátum:
2012.10.07 vasárnap, 18:05:38 »
Nem 100% hogy az EGR,de első körben ezt feltételezzük.Kellene egy kis tanács,ha ezt megnéztük,merre induljunk?
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2101 Dátum:
2012.10.08 hétfő, 16:11:07 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.07 vasárnap, 18:05:38
Nem 100% hogy az EGR,de első körben ezt feltételezzük.Kellene egy kis tanács,ha ezt megnéztük,merre induljunk?
Egy próbát megér a dugózás szerintem.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
petya72
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2102 Dátum:
2012.10.09 kedd, 22:49:47 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.10.07 vasárnap, 17:43:46
és az biztos, hogy nem jó az egr-ed? 50 körül van bosch
Sziasztok!
Honnan tudhatom, hogy rossz az EGR? Az enyém olajos alul és ha lehúzom a csatlakozót akkor sem veszek észre változást.
Ja és én is sokallom fogyasztást, 8 fölött van városba
Naplózva
'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2103 Dátum:
2012.10.17 szerda, 10:28:15 »
Egyelőre nem dugóztuk le, de ki lett pucolva (tiszta trutyis volt).A fogyasztás,hogy mitől nőtt meg?-rejtély.Nemrég cseréltünk izzitó gyertyákat.
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
cx24gti
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2104 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 06:53:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.10.05 péntek, 18:14:31
mobil 2000 10w 40 diesel
valaki használt már ilyet? érdekelne a véleménye
utóbb az volt benne, működött. 5e km alatt fogyott belole kb fel liter. most start-os 10w40 van benne, ezzel is megy, fogyásról még nem tudok mit mondani.
Naplózva
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2105 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 09:16:31 »
Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?
.Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba
.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2106 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 14:30:25 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.18 csütörtök, 09:16:31
Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?
.Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba
.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?
Az nem igazán normális, ha annyi olaj fogy.
Akkor te valamit nagyon tudsz ha a vízszint állandó de mégis csöpög a hűtő.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2107 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 14:42:34 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.18 csütörtök, 09:16:31
Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?
.Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba
.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?
1. Nem normális. (vegyél "Nano-Energizer"-t
)
2. Ha a hűtővíz csöpög, akkor a tartályban is fogyni kell.
3. Nem, max nem tölti.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2108 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 21:30:00 »
Köszi!!!
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2109 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 21:33:15 »
A generátorról annyit, hogy valami dióda dologról beszélt egy villanyász. Én
- vagyok a villanyos dolgokba.
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2110 Dátum:
2012.10.19 péntek, 11:05:30 »
A hűtővízröl annyit: Nem rendszeresen
, de néha látok alatta egy kb.1/3-ad tenyérnyi foltot.Gondolom olyan kis mennyiség,hogy a tartályban még nem érzékeltem a fogyást. Gondolom a nagy olajfogyasztás összefüggésbe van az üza fogyasztással.(6.5-röl 7.8-8-ra.)Mennyi olajat kellene(ha kellene)fogyasztania kb 6000km-en?
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2111 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 17:51:36 »
Idézetet írta: lazar.l - 2012.10.18 csütörtök, 19:12:34
Sziasztok! Volna még egy olyan kérdésem,h vákuum keletkezik a tankomban. Hol találom a levegőztetőjét? Hogy tudnám kitakarítani? Előre is köszi!!!
A tanksapkában van...
De mielőtt szétszeded próbáld azt ki ,hogy nem húzod rá....
Ha csak 1 fordulatot tekered be akkor már a helyén marad a fedéltől...
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
lazar.l
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2112 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 19:08:57 »
szépen! Kipróbáltam! Lazára hagytam a tanksapkát,így egyenlőre jó.
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2113 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 19:21:48 »
Idézetet írta: lazar.l - 2012.10.21 vasárnap, 19:08:57
szépen! Kipróbáltam! Lazára hagytam a tanksapkát,így egyenlőre jó.
Én így jártam majd 1 évig......
Utána lett új ingyéé
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2114 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 10:50:08 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.18 csütörtök, 21:30:00
Köszi!!!
Valami új adalék, ami hengerfalon tapad meg és kisebb lesz tőle hézag. Jobb lesz a kompresszió. Állítólag.
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.18 csütörtök, 21:33:15
A generátorról annyit, hogy valami dióda dologról beszélt egy villanyász. Én
- vagyok a villanyos dolgokba.
A dióda lényegében egy pár forintos cucc, arra való, hogy nem engedni a vezetéken átfolyó áramot visszafelé is folyni. Olyan, mint egy gát. Vagy ilyesmi.
(tudtommal dióda a két biztosítéktábla valamelyikében van... vagy a motortérben az R6-os relé mellett, vagy benti táblán a kiszedőcsipesz és biztosítéksor között)
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.19 péntek, 11:05:30
A hűtővízröl annyit: Nem rendszeresen
, de néha látok alatta egy kb.1/3-ad tenyérnyi foltot.Gondolom olyan kis mennyiség,hogy a tartályban még nem érzékeltem a fogyást. Gondolom a nagy olajfogyasztás összefüggésbe van az üza fogyasztással.(6.5-röl 7.8-8-ra.)Mennyi olajat kellene(ha kellene)fogyasztania kb 6000km-en?
Biztos hűtővíz? Édeskés az íze? (a glikol édeskés, a fagyállóban) Érdemes lenne megkeresni a folyás pontos helyét és orvosolni, mert a TD-k egyik legnagyobb ellensége (bár a többié is az) a rossz hűtés. (lent a motor alatt egy csőcsatlakozásnál (fémcső+gumicső) szeretnek eltömődni, ha koszos a hűtőfolyadék)
Az olajat nem tudom, szerintem nagyon keveset. (1-2 deci max) Mondjuk függ az olaj vastagságától is.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2115 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 10:59:35 »
Köszönöm az igen hasznos tanácsokat!
Valami tipp a fogyira? (Az adagolóhoz -Lucas, még nem nagyon lett piszkálva. Ha összejön a "kredit" Ginjoy-al bizniszelek egy Bosch-t. De már nem az idén. Ezért akarom üzembiztosra(napi használat) az autót!
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2116 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 20:58:59 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.18 csütörtök, 09:16:31
Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?
.Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba
.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?
ilyen kombim volt.két olajcsere között nekem nem kellett soha utántölteni. 10 ezrenként cseréltem.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2117 Dátum:
2012.10.23 kedd, 09:04:14 »
Idézetet írta: coboy - 2012.10.22 hétfő, 20:58:59
ilyen kombim volt.két olajcsere között nekem nem kellett soha utántölteni. 10 ezrenként cseréltem.
Nekem sem. Sem az MK1 mocinál, sem a mostaninál.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2118 Dátum:
2012.10.24 szerda, 12:04:38 »
MOL Dynamic 10 W 40-es fél szintetikus van benne.(Kb 5dl-t kellett utána önteni 6700 km után.)
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2119 Dátum:
2012.10.24 szerda, 13:11:51 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.24 szerda, 12:04:38
MOL Dynamic 10 W 40-es fél szintetikus van benne.(Kb 5dl-t kellett utána önteni 6700 km után.)
Nem a legjobb olaj, de nem vékony, tehát nem szabadna ennyit kajálnia belőle. Fél liter eléggé sok.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2120 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 08:46:44 »
Készülök majd olaj cserére,(Castrol, megnézem ezt a Nano E-t, de csodákat nem várok.) csak a fogyasztásom álljon vissza. Nem hiszem hogy egyik percről a másikra így el tud b@szódni! Minden előjel nélkül. Lehet hogy az előző tulaj adalékolta és mára elmúlt a csoda!
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2121 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 09:05:16 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.25 csütörtök, 08:46:44
Készülök majd olaj cserére,(Castrol, megnézem ezt a Nano E-t, de csodákat nem várok.) csak a fogyasztásom álljon vissza. Nem hiszem hogy egyik percről a másikra így el tud b@szódni! Minden előjel nélkül. Lehet hogy az előző tulaj adalékolta és mára elmúlt a csoda!
Ennyit azért nem javíthat-ronthat egy adalék sem... Tankolni hol tankolsz? Piszkosul nem mindegy ám, hogy hol és mit. Az egyik "óccsó" kúton amit kaptam, attól füstölt, nem ment úgy és többet is evett. Az OMW és Shell dízelével mintha új motort kapott volna az autó.
(de inkább OMW, bár talán az a legdrágább, de lényegében megtérül a plusz literenkénti ár, mivel nem eszik belőle annyit, mint a gané go-ból...)
Egyébként el tud, de ott akkor az adagoló lesz a ludas. Irány GinJoy.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2122 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 09:30:17 »
A shellnél tankolok. Próbáltam prémcsit is ,de nem volt jobb.(Egy kicsit talán jobban szedte a lábát,de nálam ez nem szempont,meg egy picit többet evett belőle.) A sima F.Save nagyon bevált! A legjobb: 6.4/ 100km városban!!!
Mivel a váltóm "hosszú" (kb.55km/h alatt nem bírja a 4.-et, ez maga volt a csoda! Hosszú utakra nem volt "időm" (gálya), ezért ez fogyasztás nekem idilli volt! Tudom ,hűvösebb van, de ez sz.-em max 1l többlet/100 és nem 8 felett!
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
ferike42
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2123 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 11:04:24 »
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni olyan probléma megoldásában,hogy a lucas adagolómból csöpög a gázolaj.Voltam adagolósnál Ő mondta,hogy fejszelep-nél tömítést kellene kicserélni de akkor már az összeset.Kérdezte hogy le tudom-e szerelni az adagolót.Mondtam neki hogy letudom mivel a vezérműszíjat adagoló szíjat én szoktam cserélni.Ő mondta,hogyha beviszem 1-2nap és kész
ára 50000Ft. Mondtam neki hogy ne-haragudjon ,de ezt át kell gondolnom és eljöttem.
Itthon gondolkodtam,hogy 28000Km van a szíjjakba.Szóval sehogy nem akarom szétbontani az egészet.Nem tudom tudnátok-e olyanba segíteni hogy kilehet-e cserélni a fejszelep tömítést úgy hogy nem kell leszedni az adagolót és hogy bontáskor mire kell vigyázni?
Segítségeteket előre köszönöm.
Naplózva
gyurikabmx
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2124 Dátum:
2012.10.26 péntek, 11:57:13 »
Sziasztok!
Nem régen észre vettem, hogy
http://kepfeltoltes.hu/view/121026/1805670871943350307_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
az alatt a valami alatt gyöngyözik az olaj. Ez mitől van? Eléggé aggaszt
. Valamint olajszűrőcserénél levettem az intercoolert, és olajos volt a belseje(nem folyt belőle vagy ilyesmi). Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm!
Naplózva
Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2125 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:11:27 »
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 11:57:13
Sziasztok!
Nem régen észre vettem, hogy
http://kepfeltoltes.hu/view/121026/1805670871943350307_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
az alatt a valami alatt gyöngyözik az olaj. Ez mitől van? Eléggé aggaszt
. Valamint olajszűrőcserénél levettem az intercoolert, és olajos volt a belseje(nem folyt belőle vagy ilyesmi). Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm!
Az a valami az EGR szelepház. Én spec. két dolgot tippelnék: 1, bedöglött az EGR és le kellene "dugóznod", 2, a turbó veri az olajat és ott "jön" ki. Bár ez utóbbit szerintem észrevennéd. Konkrét fekete olaj, vagy csak olajos trutyi?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2126 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:12:31 »
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 11:57:13
Sziasztok!
Nem régen észre vettem, hogy
http://kepfeltoltes.hu/view/121026/1805670871943350307_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
az alatt a valami alatt gyöngyözik az olaj. Ez mitől van? Eléggé aggaszt
. Valamint olajszűrőcserénél levettem az intercoolert, és olajos volt a belseje(nem folyt belőle vagy ilyesmi). Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm!
egr szelep. dugózd le és nem gyöngyözik többé. leírás a wikin:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_Removal_-_Mk2_Diesel
az intercoolerben lehet olaj, ha nem folyik, akkor azzal nincs tennivaló. ha nagyon ráérsz és van hozzá affinitásod, ki lehet pucolni, állítólag érezhető a változás... leírás a fenti oldalon.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
gyurikabmx
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2127 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:16:59 »
Idézetet írta: zsombi - 2012.10.26 péntek, 18:12:31
egr szelep. dugózd le és nem gyöngyözik többé. leírás a wikin:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_Removal_-_Mk2_Diesel
az intercoolerben lehet olaj, ha nem folyik, akkor azzal nincs tennivaló. ha nagyon ráérsz és van hozzá affinitásod, ki lehet pucolni, állítólag érezhető a változás... leírás a fenti oldalon.
Köszönöm szépen a segítséget!
Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom?
Naplózva
Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2128 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:20:25 »
Idézetet írta: zsombi - 2012.10.26 péntek, 18:12:31
egr szelep. dugózd le és nem gyöngyözik többé. leírás a wikin:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_Removal_-_Mk2_Diesel
az intercoolerben lehet olaj, ha nem folyik, akkor azzal nincs tennivaló. ha nagyon ráérsz és van hozzá affinitásod, ki lehet pucolni, állítólag érezhető a változás... leírás a fenti oldalon.
Magam is kipucoltam, ijesztő ám ! Belenézel, hmm, kicsit "kormos". Kicsapatod vízzel, hmm, koszos víz. Beleöntesz egy kis benzint, rázogatod lefogva a két végét, majd kiöntöd, hmm, "csontfekete olaj"-nak tűnő valami. Beleöntesz még egy kicsit, rázod, hmm, még mindig fekete a trutyi. Banyek, 1 liter benzint és kb. 50 liter vizet, 1 flakon féktárcsatisztítót, elhasználtam és még akkor sem volt a kifolyó benzin, "benzin" színű...
(a karjaim nem bírták már a mixelést a intercoolerrel...
)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2129 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:23:54 »
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 18:16:59
Köszönöm szépen a segítséget!
Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom?
Vissza vezeti a motorba a kipufogógáz kis %-át újra "átégetésre", környezetvédelmi okokból. Változni semmi nem fog, új autónál esetleg, ezeknél már nem sok, viszont tiszta lesz pl. a szívósorod, mert nem kerül bele a kipufogógáz.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2130 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:25:48 »
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 18:16:59
Köszönöm szépen a segítséget!
Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom?
a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívósorba. környezetvédelmi okai vannak ezért is mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy mit csinál vele
ha ledugózod, akkor a motorba csak a friss levegő megy, elvileg kevesebb lesz a koromképződés. dinamikában is érzeni változást, legalábbis én ezt meséltem be magamnak, de majd mások is elmondják a tapasztalatokat. drasztikus változást ne várj.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2131 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:27:17 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.26 péntek, 18:20:25
Magam is kipucoltam, ijesztő ám ! Belenézel, hmm, kicsit "kormos". Kicsapatod vízzel, hmm, koszos víz. Beleöntesz egy kis benzint, rázogatod lefogva a két végét, majd kiöntöd, hmm, "csontfekete olaj"-nak tűnő valami. Beleöntesz még egy kicsit, rázod, hmm, még mindig fekete a trutyi. Banyek, 1 liter benzint és kb. 50 liter vizet, 1 flakon féktárcsatisztítót, elhasználtam és még akkor sem volt a kifolyó benzin, "benzin" színű...
(a karjaim nem bírták már a mixelést a intercoolerrel...
)
látom, 1 perccel mindig megelőzöl
én is kitisztítottam, tényleg jó nagy koszt lehet vele csinálni, de őszintén szólva nem éreztem utána a várt különbséget. ártani nem ártott, némi benzinbe és brigéciolba került csak.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
gyurikabmx
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2132 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:32:28 »
De mi lesz jobb ha ledugózom az egr szelepet? és mire való egyáltalán?
Naplózva
Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2133 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:33:26 »
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 18:16:59
Köszönöm szépen a segítséget!
Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom?
Viszont ne ezt csináld vele, mint a képen... Az intercooler kiszedése után látod majd leömlőt és szívósort összekötő fémcsövet. Az EGR szelep alá fut be az egyik vége, és a leömlőbe a másik vége. Két csavar tartja a leömlőn. Nah ott kell ledugózni.
(illetve a cső és a leömlő közé tenni méretre vágott fémlapot, ami bírja a hőt, egy kis hőálló tömítéssel együtt)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2134 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:37:40 »
Idézetet írta: zsombi - 2012.10.26 péntek, 18:27:17
látom, 1 perccel mindig megelőzöl
én is kitisztítottam, tényleg jó nagy koszt lehet vele csinálni, de őszintén szólva nem éreztem utána a várt különbséget. ártani nem ártott, némi benzinbe és brigéciolba került csak.
Én sem éreztem nagyon semmit utána. Valamit biztos számított, de ennél a 0.8-0.9 báros turbónyomásnál nem forrósodik úgy föl a levegő. Gondolom.
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 18:32:28
De mi lesz jobb ha ledugózom az egr szelepet? és mire való egyáltalán?
Írtuk már.
Átadom a szót zsombinak !
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
gyurikabmx
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2135 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:40:19 »
oké, látom, szerintem akkor ledugózom, ne olajozzon ott
Köszönöm a felvilágosítást
Naplózva
Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2136 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:52:00 »
Idézetet írta: gyurikabmx - 2012.10.26 péntek, 18:40:19
oké, látom, szerintem akkor ledugózom, ne olajozzon ott
Köszönöm a felvilágosítást
[error] javaslatához kis segítség a képeken.
az enyém annak idején úgy volt megcsinálva, hogy a wikinek megfelelően csavarral lett dugózva a vákumdob és ezen kívül leblankolva a visszaveztető cső, mint a képen.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
gyurikabmx
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2137 Dátum:
2012.10.26 péntek, 23:58:26 »
Köszönöm szépen, valószínűleg a hétvégén meg is csinálom.
Még valami.. a hidegindító huzalt hogyan állítsam be? Nekem nem sikerül úgy hogy jó legyen_(
Naplózva
Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2138 Dátum:
2012.10.27 szombat, 10:33:52 »
Idézetet írta: ferike42 - 2012.10.25 csütörtök, 11:04:24
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni olyan probléma megoldásában,hogy a lucas adagolómból csöpög a gázolaj.Voltam adagolósnál Ő mondta,hogy fejszelep-nél tömítést kellene kicserélni de akkor már az összeset.Kérdezte hogy le tudom-e szerelni az adagolót.Mondtam neki hogy letudom mivel a vezérműszíjat adagoló szíjat én szoktam cserélni.Ő mondta,hogyha beviszem 1-2nap és kész
ára 50000Ft. Mondtam neki hogy ne-haragudjon ,de ezt át kell gondolnom és eljöttem.
Itthon gondolkodtam,hogy 28000Km van a szíjjakba.Szóval sehogy nem akarom szétbontani az egészet.Nem tudom tudnátok-e olyanba segíteni hogy kilehet-e cserélni a fejszelep tömítést úgy hogy nem kell leszedni az adagolót és hogy bontáskor mire kell vigyázni?
Segítségeteket előre köszönöm.
ki lehet cserélni a helyén is, de tudni kéne van-e rajta pajzs, meg milyen. hívj fel a lenti számon, aztán megbeszéljük. a tömítés a fejszelephez pár db 100-as, a meló se nagy, de bontani kell hozzá
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
laklcs
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2139 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:41:15 »
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, mihez fogjak!?
Gép: '97-es MKII, 1.8td
Tünet: megfújta az első hideg /0C alatti/ őszi szél és a reggeli indulás máris hosszas procedúrává változott
5 - 6 - 8 izzítás és tekertetés után nagy nehezen padlógázon ca. 700rpm mellett és nagy fekete füstöt eregetve megindul 2-3-majd a 4. henger is
Egyébként +10fok felett elsőre, 0-10fok között 2-3. ra indul
Eddig: izzítógyertyák / NGK SX61 / ellenőrizve - viszont kb. 15-17 sec alatt izzanak vörösre, míg a műszerfallámpa kb. 5, a relé 10 sec-re kapcsol le - gondolom ez
nem 100as így - TEENDŐ
?
kompresszió mérés - hideg motornál az izzítógyertya helyén: 28-27-29-27
adagoló elé nyomástartó szelep beszerelve
HELP - HELP - HELP
Köszi
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2140 Dátum:
2012.10.31 szerda, 18:02:01 »
Idézetet írta: laklcs - 2012.10.31 szerda, 15:41:15
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, mihez fogjak!?
Gép: '97-es MKII, 1.8td
Köszi
adagoló
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
david01
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2141 Dátum:
2012.10.31 szerda, 21:53:26 »
Üdvözlet újra sajnos nem jo hírekkel
a kis csodagépem nagyon nehezen indul egy henger reggeli inditásnál kihagy viszont az izzítógyertyák jó két izzításra se indul rendesen mikor beindul akkor hallatszódik mintha kopogna is picit egyik ismerősöm akinek ugyanilyen mondija van azt mondta hogy el van állítódva a vezérlés és azért indul ilyen nehezen nemtudom mennyire lehet ennek hinni valaki tud esetleg valami stabilabb infot erröl a dologrol?? köszönöm a segítséget elöre is
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2142 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 07:13:32 »
Idézetet írta: david01 - 2012.10.31 szerda, 21:53:26
Üdvözlet újra sajnos nem jo hírekkel
a kis csodagépem nagyon nehezen indul egy henger reggeli inditásnál kihagy viszont az izzítógyertyák jó két izzításra se indul rendesen mikor beindul akkor hallatszódik mintha kopogna is picit egyik ismerősöm akinek ugyanilyen mondija van azt mondta hogy el van állítódva a vezérlés és azért indul ilyen nehezen nemtudom mennyire lehet ennek hinni valaki tud esetleg valami stabilabb infot erröl a dologrol?? köszönöm a segítséget elöre is
az izzitó gyertya csak egy a sok közül amitöl indul vagy nem indul.nekem kopott volt az adagoló belse ez hidegben nagy gáz.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2143 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 13:44:34 »
Nekem "első" ,napi indítás gondom van.Amikor olyan kedve van ,hidegebb időben is beindul, de van hogy teljesen lekapja az akksit.(75Ah EN 710A) Valószínű hogy levegős a rendszer. Azt szeretném kérdezni , hol nézzem meg először az üza rendszert, vannak-e kritikus helyek ahol be tud levegősödni?
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2144 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 16:19:32 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.10.24 szerda, 12:04:38
MOL Dynamic 10 W 40-es fél szintetikus van benne.(Kb 5dl-t kellett utána önteni 6700 km után.)
ugyan ezt öntöttem bele.10 000 ezrenként cseréltem de soha nem öntöttem utánna ill.nem kellett utánna tölteni.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2145 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 16:26:57 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.11.01 csütörtök, 13:44:34
Nekem "első" ,napi indítás gondom van.Amikor olyan kedve van ,hidegebb időben is beindul, de van hogy teljesen lekapja az akksit.(75Ah EN 710A) Valószínű hogy levegős a rendszer. Azt szeretném kérdezni , hol nézzem meg először az üza rendszert, vannak-e kritikus helyek ahol be tud levegősödni?
minden pontja kritikus lehet ahol bontható az üzemanyag rendszer tanktól a porlasztóig.ha még az eredeti gyors csatlakozók vannak akkor ott lehet elsödlegesen a hiba. csináld meg bilincsesre öket. a go.szürön is olyan csatlakozó van.
de lehet kopott az adagolód
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 csütörtök, 16:28:47 írta coboy
»
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2146 Dátum:
2012.11.03 szombat, 14:48:56 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.11.01 csütörtök, 13:44:34
Nekem "első" ,napi indítás gondom van.Amikor olyan kedve van ,hidegebb időben is beindul, de van hogy teljesen lekapja az akksit.(75Ah EN 710A) Valószínű hogy levegős a rendszer. Azt szeretném kérdezni , hol nézzem meg először az üza rendszert, vannak-e kritikus helyek ahol be tud levegősödni?
Továbbá az üzemanyagszűrőház membránja is lehet ludas. Meg kellene nézned, hogy ha kézzel keményre pumpálod (a fekete karikát/gombot kell nyomkodni, de addig amíg már nem tudod benyomni), mennyi idő alatt puhul fel.
Amolyan "kritikusnak" mondható a gázolaj előfűtő csatlakozása is, az a cuccos amibe a szűrőháztól jön a cső.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 94
Kezdő
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2147 Dátum:
2012.11.03 szombat, 15:22:53 »
:worship:Köszönöm a tippeket!!
Naplózva
ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér, '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2148 Dátum:
2012.11.03 szombat, 17:50:27 »
Idézetet írta: F. Joci - 2012.11.03 szombat, 15:22:53
:worship:Köszönöm a tippeket!!
Igazán nincs mit.
Ha szűrőház kellene, van nékem egy majdnem új. (órákban lehet számolni, hogy mennyit volt üzemben a régi motorban és Delphi/Motorcraft, tehát gyári
)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #2149 Dátum:
2012.11.03 szombat, 18:55:41 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.11.03 szombat, 14:48:56
Továbbá az üzemanyagszűrőház membránja is lehet ludas. Meg kellene nézned, hogy ha kézzel keményre pumpálod (a fekete karikát/gombot kell nyomkodni, de addig amíg már nem tudod benyomni), mennyi idő alatt puhul fel.
Amolyan "kritikusnak" mondható a gázolaj előfűtő csatlakozása is, az a cuccos amibe a szűrőháztól jön a cső.
azt nem irtad annak 3-4 nyomásra viszont keménynek kell lenni
az elöfütöt dobd ki nem sokat ér szinte semmit csak hibaforrás
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
83
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ