Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:31:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1558093 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2012.10.07 vasárnap, 18:05:38 »

Nem 100% hogy az EGR,de első körben ezt feltételezzük.Kellene egy kis tanács,ha ezt megnéztük,merre induljunk? help
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2012.10.08 hétfő, 16:11:07 »

Nem 100% hogy az EGR,de első körben ezt feltételezzük.Kellene egy kis tanács,ha ezt megnéztük,merre induljunk? help

Egy próbát megér a dugózás szerintem. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
petya72
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


E-mail
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2012.10.09 kedd, 22:49:47 »

és az biztos, hogy nem jó az egr-ed? 50 körül van bosch
Sziasztok!
Honnan tudhatom, hogy rossz az EGR? Az enyém olajos alul és ha lehúzom a csatlakozót akkor sem veszek észre változást.
Ja és én is sokallom  fogyasztást, 8 fölött van városba
Naplózva

'98 aug. Mk2 1,8TD 5 ajtós
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2012.10.17 szerda, 10:28:15 »

Egyelőre nem dugóztuk le, de ki lett pucolva (tiszta trutyis volt).A fogyasztás,hogy mitől nőtt meg?-rejtély.Nemrég cseréltünk izzitó gyertyákat.
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
cx24gti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 06:53:32 »

mobil 2000 10w 40 diesel
valaki használt már ilyet? érdekelne a véleménye

utóbb az volt benne, működött. 5e km alatt fogyott belole kb fel liter. most start-os 10w40 van benne, ezzel is megy, fogyásról még nem tudok mit mondani.
Naplózva
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 09:16:31 »

Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?  wow1 .Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba vigyor3.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 14:30:25 »

Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?  wow1 .Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba vigyor3.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?

Az nem igazán normális, ha annyi olaj fogy.
Akkor te valamit nagyon tudsz ha a vízszint állandó de mégis csöpög a hűtő.    Huh?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 14:42:34 »

Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?  wow1 .Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba vigyor3.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?

1. Nem normális. (vegyél "Nano-Energizer"-t Grin )
2. Ha a hűtővíz csöpög, akkor a tartályban is fogyni kell.
3. Nem, max nem tölti.  wave
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 21:30:00 »

 Huh? Huh? Huh? Köszi!!!
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 21:33:15 »

A generátorról annyit, hogy valami dióda dologról beszélt egy villanyász. Én action  - vagyok a villanyos dolgokba.
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2012.10.19 péntek, 11:05:30 »

A hűtővízröl annyit: Nem rendszeresen vigyor3 , de néha látok alatta egy kb.1/3-ad tenyérnyi foltot.Gondolom olyan kis mennyiség,hogy a tartályban még nem érzékeltem a fogyást. Gondolom a nagy olajfogyasztás összefüggésbe van az üza fogyasztással.(6.5-röl 7.8-8-ra.)Mennyi olajat kellene(ha kellene)fogyasztania kb 6000km-en?  szomoru1 help
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 17:51:36 »

Sziasztok! Volna még egy olyan kérdésem,h vákuum keletkezik a tankomban. Hol találom a levegőztetőjét? Hogy tudnám kitakarítani? Előre is köszi!!! help

A tanksapkában van...
De mielőtt szétszeded próbáld azt ki ,hogy nem húzod rá....
Ha csak 1 fordulatot tekered be akkor már a helyén marad a fedéltől...
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
lazar.l
Vendég
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 19:08:57 »

 taps
 szépen! Kipróbáltam! Lazára hagytam a tanksapkát,így egyenlőre jó.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 19:21:48 »

taps
 szépen! Kipróbáltam! Lazára hagytam a tanksapkát,így egyenlőre jó.

Én így jártam majd 1 évig......
Utána lett új ingyéé
 wave
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 10:50:08 »

Huh? Huh? Huh? Köszi!!!

Valami új adalék, ami hengerfalon tapad meg és kisebb lesz tőle hézag. Jobb lesz a kompresszió. Állítólag. Smiley

A generátorról annyit, hogy valami dióda dologról beszélt egy villanyász. Én action  - vagyok a villanyos dolgokba.

A dióda lényegében egy pár forintos cucc, arra való, hogy nem engedni a vezetéken átfolyó áramot visszafelé is folyni. Olyan, mint egy gát. Vagy ilyesmi. Cheesy (tudtommal dióda a két biztosítéktábla valamelyikében van... vagy a motortérben az R6-os relé mellett, vagy benti táblán a kiszedőcsipesz és biztosítéksor között)

A hűtővízröl annyit: Nem rendszeresen vigyor3 , de néha látok alatta egy kb.1/3-ad tenyérnyi foltot.Gondolom olyan kis mennyiség,hogy a tartályban még nem érzékeltem a fogyást. Gondolom a nagy olajfogyasztás összefüggésbe van az üza fogyasztással.(6.5-röl 7.8-8-ra.)Mennyi olajat kellene(ha kellene)fogyasztania kb 6000km-en?  szomoru1 help
Biztos hűtővíz? Édeskés az íze? (a glikol édeskés, a fagyállóban) Érdemes lenne megkeresni a folyás pontos helyét és orvosolni, mert a TD-k egyik legnagyobb ellensége (bár a többié is az) a rossz hűtés. (lent a motor alatt egy csőcsatlakozásnál (fémcső+gumicső) szeretnek eltömődni, ha koszos a hűtőfolyadék)
Az olajat nem tudom, szerintem nagyon keveset. (1-2 deci max) Mondjuk függ az olaj vastagságától is.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 10:59:35 »

 worship Köszönöm az igen hasznos tanácsokat! worship Valami tipp a fogyira? (Az adagolóhoz -Lucas, még nem nagyon lett piszkálva. Ha összejön a "kredit" Ginjoy-al bizniszelek egy Bosch-t. De már nem az idén. Ezért akarom üzembiztosra(napi használat) az autót! vigyor3
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:58:59 »

Tényleg! Az normális hogy kb 6000km alatt 5-6dl olaj fogyik?  wow1 .Másik: Csöpög a hűtöm, de nem rendszeresen,mégis ugyan annyi a szint a kiegy.. tartályba vigyor3.Másik: A generátorom "leszivhatja-e az akksit?
ilyen kombim volt.két olajcsere között nekem nem kellett soha utántölteni. 10 ezrenként cseréltem.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2012.10.23 kedd, 09:04:14 »

ilyen kombim volt.két olajcsere között nekem nem kellett soha utántölteni. 10 ezrenként cseréltem.

Nekem sem. Sem az MK1 mocinál, sem a mostaninál.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2012.10.24 szerda, 12:04:38 »

MOL Dynamic 10 W 40-es fél szintetikus  van benne.(Kb 5dl-t kellett utána önteni 6700 km után.)
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2012.10.24 szerda, 13:11:51 »

MOL Dynamic 10 W 40-es fél szintetikus  van benne.(Kb 5dl-t kellett utána önteni 6700 km után.)

Nem a legjobb olaj, de nem vékony, tehát nem szabadna ennyit kajálnia belőle. Fél liter eléggé sok. Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 08:46:44 »

Készülök majd olaj cserére,(Castrol, megnézem ezt a Nano E-t, de csodákat nem várok.) csak a fogyasztásom álljon vissza. Nem hiszem hogy egyik percről a másikra így el tud b@szódni! Minden előjel nélkül. Lehet hogy az előző tulaj adalékolta és mára elmúlt a csoda!
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 09:05:16 »

Készülök majd olaj cserére,(Castrol, megnézem ezt a Nano E-t, de csodákat nem várok.) csak a fogyasztásom álljon vissza. Nem hiszem hogy egyik percről a másikra így el tud b@szódni! Minden előjel nélkül. Lehet hogy az előző tulaj adalékolta és mára elmúlt a csoda!

Ennyit azért nem javíthat-ronthat egy adalék sem... Tankolni hol tankolsz? Piszkosul nem mindegy ám, hogy hol és mit. Az egyik "óccsó" kúton amit kaptam, attól füstölt, nem ment úgy és többet is evett. Az OMW és Shell dízelével mintha új motort kapott volna az autó. Smiley (de inkább OMW, bár talán az a legdrágább, de lényegében megtérül a plusz literenkénti ár, mivel nem eszik belőle annyit, mint a gané go-ból...)

Egyébként el tud, de ott akkor az adagoló lesz a ludas. Irány GinJoy. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 09:30:17 »

A shellnél tankolok. Próbáltam prémcsit is ,de nem volt jobb.(Egy kicsit talán jobban szedte a lábát,de nálam ez nem szempont,meg egy picit többet evett belőle.) A sima F.Save nagyon bevált! A legjobb: 6.4/ 100km városban!!! eljen Mivel a váltóm "hosszú" (kb.55km/h alatt nem bírja a 4.-et, ez maga volt a csoda! Hosszú utakra nem volt "időm" (gálya), ezért ez fogyasztás nekem idilli volt! Tudom ,hűvösebb van, de ez sz.-em max 1l többlet/100 és nem 8 felett! rinya
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
ferike42
Vendég
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 11:04:24 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni olyan probléma megoldásában,hogy a lucas adagolómból csöpög a gázolaj.Voltam adagolósnál Ő mondta,hogy fejszelep-nél tömítést kellene kicserélni de akkor már az összeset.Kérdezte hogy le tudom-e szerelni az adagolót.Mondtam neki hogy letudom mivel a vezérműszíjat adagoló szíjat én szoktam cserélni.Ő mondta,hogyha beviszem 1-2nap és kész
ára 50000Ft. Mondtam neki hogy ne-haragudjon ,de ezt át kell gondolnom és eljöttem.
Itthon gondolkodtam,hogy 28000Km van a szíjjakba.Szóval sehogy nem akarom szétbontani az egészet.Nem tudom tudnátok-e olyanba segíteni hogy kilehet-e cserélni a fejszelep tömítést úgy hogy nem kell leszedni az adagolót és hogy bontáskor mire kell vigyázni?

Segítségeteket előre köszönöm. 
Naplózva
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2012.10.26 péntek, 11:57:13 »

Sziasztok!

Nem régen észre vettem, hogy http://kepfeltoltes.hu/view/121026/1805670871943350307_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg az alatt a valami alatt gyöngyözik az olaj. Ez mitől van? Eléggé aggaszt Sad . Valamint olajszűrőcserénél levettem  az intercoolert, és olajos volt a belseje(nem folyt belőle vagy ilyesmi). Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm! worship worship
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:11:27 »

Sziasztok!

Nem régen észre vettem, hogy http://kepfeltoltes.hu/view/121026/1805670871943350307_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg az alatt a valami alatt gyöngyözik az olaj. Ez mitől van? Eléggé aggaszt Sad . Valamint olajszűrőcserénél levettem  az intercoolert, és olajos volt a belseje(nem folyt belőle vagy ilyesmi). Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm! worship worship

Az a valami az EGR szelepház. Én spec. két dolgot tippelnék: 1, bedöglött az EGR és le kellene "dugóznod", 2, a turbó veri az olajat és ott "jön" ki. Bár ez utóbbit szerintem észrevennéd. Konkrét fekete olaj, vagy csak olajos trutyi? Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:12:31 »

Sziasztok!
Nem régen észre vettem, hogy http://kepfeltoltes.hu/view/121026/1805670871943350307_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg az alatt a valami alatt gyöngyözik az olaj. Ez mitől van? Eléggé aggaszt Sad . Valamint olajszűrőcserénél levettem  az intercoolert, és olajos volt a belseje(nem folyt belőle vagy ilyesmi). Valakinek van valami ötlete? Előre is köszönöm! worship worship

egr szelep. dugózd le és nem gyöngyözik többé. leírás a wikin:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_Removal_-_Mk2_Diesel
az intercoolerben lehet olaj, ha nem folyik, akkor azzal nincs tennivaló. ha nagyon ráérsz és van hozzá affinitásod, ki lehet pucolni, állítólag érezhető a változás... leírás a fenti oldalon.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:16:59 »

egr szelep. dugózd le és nem gyöngyözik többé. leírás a wikin:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_Removal_-_Mk2_Diesel
az intercoolerben lehet olaj, ha nem folyik, akkor azzal nincs tennivaló. ha nagyon ráérsz és van hozzá affinitásod, ki lehet pucolni, állítólag érezhető a változás... leírás a fenti oldalon.

Köszönöm szépen a segítséget!  worship Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom? worship
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:20:25 »

egr szelep. dugózd le és nem gyöngyözik többé. leírás a wikin:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_Removal_-_Mk2_Diesel
az intercoolerben lehet olaj, ha nem folyik, akkor azzal nincs tennivaló. ha nagyon ráérsz és van hozzá affinitásod, ki lehet pucolni, állítólag érezhető a változás... leírás a fenti oldalon.

Magam is kipucoltam, ijesztő ám ! Belenézel, hmm, kicsit "kormos". Kicsapatod vízzel, hmm, koszos víz. Beleöntesz egy kis benzint, rázogatod lefogva a két végét, majd kiöntöd, hmm, "csontfekete olaj"-nak tűnő valami. Beleöntesz még egy kicsit, rázod, hmm, még mindig fekete a trutyi. Banyek, 1 liter benzint és kb. 50 liter vizet, 1 flakon féktárcsatisztítót, elhasználtam és még akkor sem volt a kifolyó benzin, "benzin" színű... Cheesy (a karjaim nem bírták már a mixelést a intercoolerrel... Grin )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:23:54 »

Köszönöm szépen a segítséget!  worship Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom? worship

Vissza vezeti a motorba a kipufogógáz kis %-át újra "átégetésre", környezetvédelmi okokból. Változni semmi nem fog, új autónál esetleg, ezeknél már nem sok, viszont tiszta lesz pl. a szívósorod, mert nem kerül bele a kipufogógáz. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:25:48 »

Köszönöm szépen a segítséget!  worship Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom? worship

a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívósorba. környezetvédelmi okai vannak ezért is mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy mit csinál vele Smiley
ha ledugózod, akkor a motorba csak a friss levegő megy, elvileg kevesebb lesz a koromképződés. dinamikában is érzeni változást, legalábbis én ezt meséltem be magamnak, de majd mások is elmondják a tapasztalatokat. drasztikus változást ne várj.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:27:17 »

Magam is kipucoltam, ijesztő ám ! Belenézel, hmm, kicsit "kormos". Kicsapatod vízzel, hmm, koszos víz. Beleöntesz egy kis benzint, rázogatod lefogva a két végét, majd kiöntöd, hmm, "csontfekete olaj"-nak tűnő valami. Beleöntesz még egy kicsit, rázod, hmm, még mindig fekete a trutyi. Banyek, 1 liter benzint és kb. 50 liter vizet, 1 flakon féktárcsatisztítót, elhasználtam és még akkor sem volt a kifolyó benzin, "benzin" színű... Cheesy (a karjaim nem bírták már a mixelést a intercoolerrel... Grin )

látom, 1 perccel mindig megelőzöl Smiley

én is kitisztítottam, tényleg jó nagy koszt lehet vele csinálni, de őszintén szólva nem éreztem utána a várt különbséget. ártani nem ártott, némi benzinbe és brigéciolba került csak.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:32:28 »

De mi lesz jobb ha ledugózom az egr szelepet? és mire való egyáltalán? nyes
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:33:26 »

Köszönöm szépen a segítséget!  worship Egyébként mi ez az egr szelep, és az olajgyöngyözésen kívül fog más is változni, ha ledugózom? worship

Viszont ne ezt csináld vele, mint a képen... Az intercooler kiszedése után látod majd leömlőt és szívósort összekötő fémcsövet. Az EGR szelep alá fut be az egyik vége, és a leömlőbe a másik vége. Két csavar tartja a leömlőn. Nah ott kell ledugózni. Smiley (illetve a cső és a leömlő közé tenni méretre vágott fémlapot, ami bírja a hőt, egy kis hőálló tömítéssel együtt)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:37:40 »

látom, 1 perccel mindig megelőzöl Smiley

én is kitisztítottam, tényleg jó nagy koszt lehet vele csinálni, de őszintén szólva nem éreztem utána a várt különbséget. ártani nem ártott, némi benzinbe és brigéciolba került csak.

 nyes vigyor3

Én sem éreztem nagyon semmit utána. Valamit biztos számított, de ennél a 0.8-0.9 báros turbónyomásnál nem forrósodik úgy föl a levegő. Gondolom. Smiley

De mi lesz jobb ha ledugózom az egr szelepet? és mire való egyáltalán? nyes

Írtuk már. Grin Átadom a szót zsombinak !  eplus2 worship
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:40:19 »

oké, látom, szerintem akkor ledugózom, ne olajozzon ott  falbav Köszönöm a felvilágosítást worship
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:52:00 »

oké, látom, szerintem akkor ledugózom, ne olajozzon ott  falbav Köszönöm a felvilágosítást worship







[error] javaslatához kis segítség a képeken.
az enyém annak idején úgy volt megcsinálva, hogy a wikinek megfelelően csavarral lett dugózva a vákumdob és ezen kívül leblankolva a visszaveztető cső, mint a képen.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2012.10.26 péntek, 23:58:26 »

Köszönöm szépen, valószínűleg a hétvégén meg is csinálom. Wink Még valami.. a hidegindító huzalt hogyan állítsam be? Nekem nem sikerül úgy hogy jó legyen_( help
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2012.10.27 szombat, 10:33:52 »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni olyan probléma megoldásában,hogy a lucas adagolómból csöpög a gázolaj.Voltam adagolósnál Ő mondta,hogy fejszelep-nél tömítést kellene kicserélni de akkor már az összeset.Kérdezte hogy le tudom-e szerelni az adagolót.Mondtam neki hogy letudom mivel a vezérműszíjat adagoló szíjat én szoktam cserélni.Ő mondta,hogyha beviszem 1-2nap és kész
ára 50000Ft. Mondtam neki hogy ne-haragudjon ,de ezt át kell gondolnom és eljöttem.
Itthon gondolkodtam,hogy 28000Km van a szíjjakba.Szóval sehogy nem akarom szétbontani az egészet.Nem tudom tudnátok-e olyanba segíteni hogy kilehet-e cserélni a fejszelep tömítést úgy hogy nem kell leszedni az adagolót és hogy bontáskor mire kell vigyázni?

Segítségeteket előre köszönöm. 

ki lehet cserélni a helyén is, de tudni kéne van-e rajta pajzs, meg milyen. hívj fel a lenti számon, aztán megbeszéljük. a tömítés a fejszelephez pár db 100-as, a meló se nagy, de bontani kell hozzá
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
laklcs
Vendég
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2012.10.31 szerda, 15:41:15 »

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, mihez fogjak!?

Gép:  '97-es MKII,  1.8td

Tünet:  megfújta az első hideg /0C alatti/ őszi szél és a reggeli indulás máris hosszas procedúrává változott
            5 - 6 - 8 izzítás és tekertetés után nagy nehezen padlógázon ca. 700rpm mellett és nagy fekete füstöt eregetve megindul 2-3-majd a 4. henger is
             Egyébként +10fok felett elsőre, 0-10fok között 2-3. ra indul
 

Eddig:    izzítógyertyák  / NGK SX61 / ellenőrizve  -  viszont kb. 15-17 sec alatt izzanak vörösre, míg a műszerfallámpa kb. 5, a relé 10 sec-re kapcsol le  - gondolom ez     
            nem 100as így  -  TEENDŐ Huh??
             
            kompresszió mérés - hideg motornál az izzítógyertya helyén:  28-27-29-27 

           adagoló elé nyomástartó szelep beszerelve


  HELP - HELP - HELP

Köszi

Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2012.10.31 szerda, 18:02:01 »

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, mihez fogjak!?

Gép:  '97-es MKII,  1.8td


Köszi


adagoló
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
david01
Vendég
« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2012.10.31 szerda, 21:53:26 »

Üdvözlet újra sajnos nem jo hírekkel rinya a kis csodagépem nagyon nehezen indul egy henger reggeli inditásnál kihagy viszont az izzítógyertyák jó két izzításra se indul rendesen mikor beindul akkor hallatszódik mintha kopogna is picit egyik ismerősöm akinek ugyanilyen mondija van azt mondta hogy el van állítódva a vezérlés és azért indul ilyen nehezen nemtudom mennyire lehet ennek hinni valaki tud esetleg valami stabilabb infot erröl a dologrol?? köszönöm a segítséget elöre is rinya
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 07:13:32 »

Üdvözlet újra sajnos nem jo hírekkel rinya a kis csodagépem nagyon nehezen indul egy henger reggeli inditásnál kihagy viszont az izzítógyertyák jó két izzításra se indul rendesen mikor beindul akkor hallatszódik mintha kopogna is picit egyik ismerősöm akinek ugyanilyen mondija van azt mondta hogy el van állítódva a vezérlés és azért indul ilyen nehezen nemtudom mennyire lehet ennek hinni valaki tud esetleg valami stabilabb infot erröl a dologrol?? köszönöm a segítséget elöre is rinya
az izzitó gyertya csak egy a sok közül amitöl indul vagy nem indul.nekem kopott volt az adagoló belse ez hidegben nagy gáz.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 13:44:34 »

Nekem "első" ,napi indítás gondom van.Amikor olyan kedve van ,hidegebb időben is beindul, de van hogy teljesen lekapja az akksit.(75Ah EN 710A) Valószínű hogy levegős a rendszer. Azt szeretném kérdezni , hol nézzem meg először az üza rendszert, vannak-e kritikus helyek ahol be tud levegősödni? help
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 16:19:32 »

MOL Dynamic 10 W 40-es fél szintetikus  van benne.(Kb 5dl-t kellett utána önteni 6700 km után.)
ugyan ezt öntöttem bele.10 000 ezrenként cseréltem de soha nem öntöttem utánna ill.nem kellett utánna tölteni.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 16:26:57 »

Nekem "első" ,napi indítás gondom van.Amikor olyan kedve van ,hidegebb időben is beindul, de van hogy teljesen lekapja az akksit.(75Ah EN 710A) Valószínű hogy levegős a rendszer. Azt szeretném kérdezni , hol nézzem meg először az üza rendszert, vannak-e kritikus helyek ahol be tud levegősödni? help
minden pontja kritikus lehet ahol bontható az üzemanyag rendszer tanktól a porlasztóig.ha még az eredeti gyors csatlakozók vannak akkor ott lehet elsödlegesen a hiba. csináld meg bilincsesre öket. a go.szürön is olyan csatlakozó van.
de lehet kopott az adagolód
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 csütörtök, 16:28:47 írta coboy » Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2012.11.03 szombat, 14:48:56 »

Nekem "első" ,napi indítás gondom van.Amikor olyan kedve van ,hidegebb időben is beindul, de van hogy teljesen lekapja az akksit.(75Ah EN 710A) Valószínű hogy levegős a rendszer. Azt szeretném kérdezni , hol nézzem meg először az üza rendszert, vannak-e kritikus helyek ahol be tud levegősödni? help

Továbbá az üzemanyagszűrőház membránja is lehet ludas. Meg kellene nézned, hogy ha kézzel keményre pumpálod (a fekete karikát/gombot kell nyomkodni, de addig amíg már nem tudod benyomni), mennyi idő alatt puhul fel.

Amolyan "kritikusnak" mondható a gázolaj előfűtő csatlakozása is, az a cuccos amibe a szűrőháztól jön a cső.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F. Joci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 94


Kezdő


E-mail
« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2012.11.03 szombat, 15:22:53 »

 :worship:Köszönöm a tippeket!! worship
Naplózva

ex:'98 Mk2 1.8 TD Turnier GLX(?) fehér,   '05 2.2 tdci egr off trend kombi
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2012.11.03 szombat, 17:50:27 »

:worship:Köszönöm a tippeket!! worship
Igazán nincs mit. Smiley Ha szűrőház kellene, van nékem egy majdnem új. (órákban lehet számolni, hogy mennyit volt üzemben a régi motorban és Delphi/Motorcraft, tehát gyári Wink)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2012.11.03 szombat, 18:55:41 »

Továbbá az üzemanyagszűrőház membránja is lehet ludas. Meg kellene nézned, hogy ha kézzel keményre pumpálod (a fekete karikát/gombot kell nyomkodni, de addig amíg már nem tudod benyomni), mennyi idő alatt puhul fel.

Amolyan "kritikusnak" mondható a gázolaj előfűtő csatlakozása is, az a cuccos amibe a szűrőháztól jön a cső.
azt nem irtad annak 3-4 nyomásra viszont keménynek kell lenni  wave
az elöfütöt dobd ki nem sokat ér szinte semmit csak hibaforrás
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.