Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:07:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677533 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4200 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 07:19:10 »

Hát ezt így fejből meg nem mondom. Nincs Haynes könyved? Nekem csak MK3-om van, azt hiába nézem.
Minden egyes fogaskeréken és tengelyen lévő jelölésnek stimmelnie kell, nem csak a főtengelyé. És sorba kell egymás után beállítani, nem csak úgy véletlenszerűen. Majd megpróbálok utánaolvasni egy picit.
Addig itt egy kép hogy kell kinézzen a főtengelytárcsa jelölés (1-es pont). Így van neked?

De van könyvem és azután próbáltam beállítani úgy ahogy lerajzoltam.Szinte dettó ugyan az amit belinkeltél ha szemben állok a szíjtárcsával a jobb oldali első bemarást állitotam az olajteknőn lévő jelhez.A vezérműtengely pedig egyértelmű és lehetetlen máshogy beékelni.A szíjtárcsát és az olajteknőt azért firkáltam össze hogy jobban látszódjanak a jelölések.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.06 vasárnap, 08:42:25 írta axterix » Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #4201 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 10:35:15 »

Válasz
De van könyvem és azután próbáltam beállítani úgy ahogy lerajzoltam.Szinte dettó ugyan az amit belinkeltél ha szemben állok a szíjtárcsával a jobb oldali első bemarást állitotam az olajteknőn lévő jelhez.A vezérműtengely pedig egyértelmű és lehetetlen máshogy beékelni.A szíjtárcsát és az olajteknőt azért firkáltam össze hogy jobban látszódjanak a jelölések.

Hát így nagyon nehéz távolról. Hacsak nincs valami ordenáré módon rosszul, az enyhén rossz időzítéstől még be kéne induljon az autó, maximum úgy fog zakatolni mint egy tüdőbajos traktor.
Végig kell nézni mindent előröl újra. Minden csatlakozót, biztosítékot. Ok, a főtárcsa jelölésen van, de tuti holtponton van a henger is olyankor? AC pumpa műkszik?
Nincs valami védelem, hogy szelepfedél nélkül nem indul? Nem Dacia ez.  hehe
Nem sokat tudok így mondani.  szomoru1
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4202 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 12:03:18 »

Hát így nagyon nehéz távolról. Hacsak nincs valami ordenáré módon rosszul, az enyhén rossz időzítéstől még be kéne induljon az autó, maximum úgy fog zakatolni mint egy tüdőbajos traktor.
Végig kell nézni mindent előröl újra. Minden csatlakozót, biztosítékot. Ok, a főtárcsa jelölésen van, de tuti holtponton van a henger is olyankor? AC pumpa műkszik?
Nincs valami védelem, hogy szelepfedél nélkül nem indul? Nem Dacia ez.  hehe
Nem sokat tudok így mondani.  szomoru1
Szerintem az AC pumpa működik, mint említettem is kiszedtem az egész rail egységet tegnap kifordítottam az autó eleje felé önindítóval megtekerve kb 1,5m spicceltek egyszerre mind a négy injektor.Gyújtás szerintem rendben van kitekertem a gyertyákat egyesével néztem hogy van e szikra.Nos azt tapasztaltam hogy közel akartam tesztelni a gyertya furatjához és a motorház tetőig vágott a láng pedig a hengerfej tetejéhez testeltem.Felhívtam az előző gazdáját nem e tapasztalt hasonló gondot hogy nem indul.Persze  nem mondtam neki hogy szét lett szedve,egyértelműen mondta volt mér ilyen eset többször is.Fénykorában gázos volt de idővel kiszereltette a gáztartályt de néha hiába volt benzin jelzésen a kapcsoló nem indult csak ha buheráltak valamit nem tudja mit mindig autó villamossági szerelőhöz vitte.Lehet ez a gondom vele?Kapcsolgattam én is csak valami rellé hangot hallok,változást nem tapasztalok.Vagy lehet az ecu adta meg magát azt hogy tudom ellenőrizni? vagy a régi gáz vezeték és elektronika hol szokott lenni és mit befolyásol?Ezeket találtam gondolom a gomb a benzin gáz választó ha benyomom zöldre vált a led relé kattan a fekete nagy doboz ahova a kapcsoló gomb megy ebben kattan a relé a kicsi fekete doboz gondolom valami utólag buherált riasztó lehet mivel arra Texalarm atx 6 van írva de nem szeretnék itt pofátlankodni ha szerintetek is villamossági baja van az elmondottak alapján átlépek másik topiakba.Csak arra lennék kiváncsi mit nézzek még meg.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.06 vasárnap, 12:08:47 írta axterix » Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #4203 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 13:27:56 »

Szerintem az AC pumpa működik, mint említettem is kiszedtem az egész rail egységet tegnap kifordítottam az autó eleje felé önindítóval megtekerve kb 1,5m spicceltek egyszerre mind a négy injektor.Gyújtás szerintem rendben van kitekertem a gyertyákat egyesével néztem hogy van e szikra.Nos azt tapasztaltam hogy közel akartam tesztelni a gyertya furatjához és a motorház tetőig vágott a láng pedig a hengerfej tetejéhez testeltem.Felhívtam az előző gazdáját nem e tapasztalt hasonló gondot hogy nem indul.Persze  nem mondtam neki hogy szét lett szedve,egyértelműen mondta volt mér ilyen eset többször is.Fénykorában gázos volt de idővel kiszereltette a gáztartályt de néha hiába volt benzin jelzésen a kapcsoló nem indult csak ha buheráltak valamit nem tudja mit mindig autó villamossági szerelőhöz vitte.Lehet ez a gondom vele?Kapcsolgattam én is csak valami rellé hangot hallok,változást nem tapasztalok.Vagy lehet az ecu adta meg magát azt hogy tudom ellenőrizni? vagy a régi gáz vezeték és elektronika hol szokott lenni és mit befolyásol?Ezeket találtam gondolom a gomb a benzin gáz választó ha benyomom zöldre vált a led relé kattan a fekete nagy doboz ahova a kapcsoló gomb megy ebben kattan a relé a kicsi fekete doboz gondolom valami utólag buherált riasztó lehet mivel arra Texalarm atx 6 van írva de nem szeretnék itt pofátlankodni ha szerintetek is villamossági baja van az elmondottak alapján átlépek másik topiakba.Csak arra lennék kiváncsi mit nézzek még meg.

Mind a kettő nagyon esélyes a nem indulás okozására. A riasztóban lehet immo ami megtréfálhat, a berhelt/kibelezett gázüzem is lehet ludas. Villamosságis szakértő jó ötlet.  eljen
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4204 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 16:40:44 »

De van könyvem és azután próbáltam beállítani úgy ahogy lerajzoltam.Szinte dettó ugyan az amit belinkeltél ha szemben állok a szíjtárcsával a jobb oldali első bemarást állitotam az olajteknőn lévő jelhez.A vezérműtengely pedig egyértelmű és lehetetlen máshogy beékelni.A szíjtárcsát és az olajteknőt azért firkáltam össze hogy jobban látszódjanak a jelölések.


Szia!

A verétműtengelyeket mivel ékelted ki? Vettél külön ford időzítő beállítót? A motorblokk tetejét, ahová a hengerfejtömítés felfekszik, azt mivel takarítottad le? Az enyémen rá van égve a régi tömítés darabjai
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.06 vasárnap, 17:38:25 írta majki85 » Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4205 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 19:58:19 »


Szia!

A verétműtengelyeket mivel ékelted ki? Vettél külön ford időzítő beállítót? A motorblokk tetejét, ahová a hengerfejtömítés felfekszik, azt mivel takarítottad le? Az enyémen rá van égve a régi tömítés darabjai
Sima féktiszttiszttóval mostam le és így leszedte a dzsuvát hengerfej tisztításnál is ezt használtam nagyon hatékony karcmentes tisztítást eredményez csak gyorsnak kell lenni mert hamar elpárolog és visszaszárad a nemkívánatos helyekre főképp.Szétszedés után 120 bar szappanos vízzel mostam át az egész hengerfej furat rendszert addig mostam míg nem láttam tiszta vizet minden fúvóka járatnál,kb 3,5 óra mosás utána gyors szárítás hőlégfúvóval nehogy rozsdásodjon összeszerelés jó sok 05-30 olajjal minden alkatrész szelepszár szimeringek rugók ékek...stb mindent jól bekentem áztattam összerakás előtt .A vezérmű tengelyeket nem gyári ékkel pótoltam amint láthatod hanem sima 4,5 szögvas darabbal pótoltam és meg se mozdul  semelyik irányban




 
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.06 vasárnap, 20:33:32 írta axterix » Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #4206 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 20:59:57 »

Mind a kettő nagyon esélyes a nem indulás okozására. A riasztóban lehet immo ami megtréfálhat, a berhelt/kibelezett gázüzem is lehet ludas. Villamosságis szakértő jó ötlet.  eljen
Sziasztok
Lehet rosszul gondolom,de ha szikra van,benzin van,akkor az immo nem játszik. Nem lehet hogy valami gixer van mégis a vezérlésben?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4207 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 22:08:39 »

Sziasztok
Lehet rosszul gondolom,de ha szikra van,benzin van,akkor az immo nem játszik. Nem lehet hogy valami gixer van mégis a vezérlésben?
Nos még egyszer le írom.Lehet tévedek de én személy szerint Vezérmű tengelyek ékelve nem mozdul 1 mm se semmilyen irányba!Főtengely beforgatva 2 jelhez ekkor az 1-4 dugattyú olyan felső holtponton van amikor kicsit mozdítok a főtengelyen vagy 1mm mozdul lefelé vagy holtjátéka van azaz áll hegyhelyben,alig észlelhető különbség.Ekkor a főtengely jeladónak a helyére egy 10mm henger alakú rudat behelyezve az se mozdul érezhetően nem megy el az olajteknőn és a szíjtárcsán lévő 2 jel.Bordás szíj felhelyez feszesen tartva az autó eleje felől a szélvédő felé amikor a vezérmű tengelyeken ráfeszítettem ekkor meghúzom a feszítő görgőt egy 17 kulcs és egy imbuszkulcs segítségével az ínbusz kulcsot tartom azaz nyomom a tűzfal felé a 17 kulcsot húzom az autó eleje felé.Ha végeztem megjelöltem  alkoholos filcet a vez bordás tengelyeket kézzel fordít 4-dik fordításnál a jelek ismét egybe esnek.Önindító de se kép se hang.   
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #4208 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 06:49:10 »

Nos még egyszer le írom.Lehet tévedek de én személy szerint Vezérmű tengelyek ékelve nem mozdul 1 mm se semmilyen irányba!Főtengely beforgatva 2 jelhez ekkor az 1-4 dugattyú olyan felső holtponton van amikor kicsit mozdítok a főtengelyen vagy 1mm mozdul lefelé vagy holtjátéka van azaz áll hegyhelyben,alig észlelhető különbség.Ekkor a főtengely jeladónak a helyére egy 10mm henger alakú rudat behelyezve az se mozdul érezhetően nem megy el az olajteknőn és a szíjtárcsán lévő 2 jel.Bordás szíj felhelyez feszesen tartva az autó eleje felől a szélvédő felé amikor a vezérmű tengelyeken ráfeszítettem ekkor meghúzom a feszítő görgőt egy 17 kulcs és egy imbuszkulcs segítségével az ínbusz kulcsot tartom azaz nyomom a tűzfal felé a 17 kulcsot húzom az autó eleje felé.Ha végeztem megjelöltem  alkoholos filcet a vez bordás tengelyeket kézzel fordít 4-dik fordításnál a jelek ismét egybe esnek.Önindító de se kép se hang.   

Tudom hogy buta kérdés, nem kell egyböl leharapni a fejem... A vez.tengelyeket nem lehet felcserélni véletlenül?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4209 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 07:50:41 »

Tudom hogy buta kérdés, nem kell egyböl leharapni a fejem... A vez.tengelyeket nem lehet felcserélni véletlenül?
Egyáltalán nem lehurrogásnak szántam ha így érezted kérlek ne haragudj.Csak azt írtam le miként csináltam felcserélni se igazán lehet mivel az egyiken van egy plusz bütyök a jeladó végett.Fogalmam sincs hogy jól csináltam e mivel életemben először próbálkoztam ilyesmivel.És az itt kapott információk alapján raktam össze.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4210 Dátum: 2016.03.08 kedd, 22:37:53 »

Egyáltalán nem lehurrogásnak szántam ha így érezted kérlek ne haragudj.Csak azt írtam le miként csináltam felcserélni se igazán lehet mivel az egyiken van egy plusz bütyök a jeladó végett.Fogalmam sincs hogy jól csináltam e mivel életemben először próbálkoztam ilyesmivel.És az itt kapott információk alapján raktam össze.

Sikerült?
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4211 Dátum: 2016.03.09 szerda, 09:22:24 »

Sikerült?
Még eddig nem sikerült se megcsinálni se kideríteni mi lehet a baj.Sajnos csak esténként meg hétvégén van időm foglalkozni vele.Átnéztem többször is nem e rontottam el valamit de minden úgy van mechanikailag beállítva ahogy a nagy könyvben meg van írva.A vákuum rendszert is átnéztem az is rendben,egyedül a villamossági részét nem tudom mivel ami nekem van könyv abban nincs szó csak az ajtózár,fűtés,ablaktörlő részéről.Az érdekesség tavaly a lábán hoztam haza még szétszedés előtt is be lett indítva úgy vittem a helyszínre .Már arra gyanakszom lehet valamit kicserélt aki szétszedte és rábeszélt a megvételére de mégis saját hengerfejet rakta vissza.Már finoman rákérdeztem nem e kevert el valamit véletlenül mert azt a tényt nemértettem akkor se hengerfejhez minek szedte le az olajteknőt is.Próbáltam rábeszélni jöjjön el legalább nézzen rá de nem hajlandó annyit mondott mivel szét lett szedve teljesen a motor lehet letapadtak a gyűrűk nézzem meg a kompressziót.Most kompresszió mérőre vadászok mert ő nem adta kölcsön venni nem szeretnék egy mérésért lassan többe lesz mint amennyiért elvinnék.Hibakódot már olvastattam ez nem sufnis emberke volt hanem a helyi szakszervizből jöttek ki 7000+kiszállás=10000 szerintem felesleges volt egyedül 327 kódot írta  meg nem ismert föl valami boxot amit hozott magával szerintem egy tábla pc volt.Szerinte ezzel az eszközzel lehetett volna belépni a vezérlő egységbe megnézni van e valami baja tényleg elektronikailag van e tiltva a motor.Elmondása szerint ezzel az egy hibával ne foglalkozzak EGPD hiba valami mágnesszelep de lehet azért nem kapcsol mivel nem jár a motor és vákuumhoz tartozik.Tényleges felmérést a nem tudom milyen boxal lehetett volna.
Naplózva
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #4212 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 08:55:14 »

Van egy 1994-es 2000-es benzines Ford Mondeom. Olyan problémám van vele, hogy alacsony fordulaton nagyon durván rángat és fullad. Csak magasabb fordulaton és nagyobb sebességnél üzemel úgy, ahogy kell. Vittem már több autoszerelőhöz, mondván, hogy összekötik számítógépes diagnosztikai rendszerrel, de mivel nem volt egyiknek sem kpompatibilis csatlakoztatókábele, ezért nem sikerült a hibát megtalálni. Találgatások árán már ki lett rajta cserélve gyújtáselosztó, gyujtókábel, gyertyák, benzinszűrő, légmennyiségmérő, de a hiba mindezek ellenére megmaradt. Attól félek, hogy a rángatás miatt, ami nagyon durva, tönkremegy a váltó, a féltengely, vagy a kuplung. Ha valaki esetleg tud ebben szakmai vélemény írni, kérem segítsen.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4213 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 10:39:49 »

Szia,
hideg és meleg motornál is csinálja? Vagy csak hideg motornál?
Lehet az alapjárati motor ment tönkre. De ezt is érdemes végig olvasni: <a href="http://www.mondeo.hu/FAQ/MKX_MK1_MK2_rossz_alapjarat_konyve/rossz_alapjarat_konyve.pdf" target="_blank">http://www.mondeo.hu/FAQ/MKX_MK1_MK2_rossz_alapjarat_konyve/rossz_alapjarat_konyve.pdf</a>
PZs
Van egy 1994-es 2000-es benzines Ford Mondeom. Olyan problémám van vele, hogy alacsony fordulaton nagyon durván rángat és fullad. Csak magasabb fordulaton és nagyobb sebességnél üzemel úgy, ahogy kell. Vittem már több autoszerelőhöz, mondván, hogy összekötik számítógépes diagnosztikai rendszerrel, de mivel nem volt egyiknek sem kpompatibilis csatlakoztatókábele, ezért nem sikerült a hibát megtalálni. Találgatások árán már ki lett rajta cserélve gyújtáselosztó, gyujtókábel, gyertyák, benzinszűrő, légmennyiségmérő, de a hiba mindezek ellenére megmaradt. Attól félek, hogy a rángatás miatt, ami nagyon durva, tönkremegy a váltó, a féltengely, vagy a kuplung. Ha valaki esetleg tud ebben szakmai vélemény írni, kérem segítsen.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #4214 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 10:55:05 »

csak meleg motornál csinálja. kb. 1,5km után elkezd rángatni, kövér gáznál abbahagyja.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.10 csütörtök, 11:14:28 írta Kiss Zoltán » Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4215 Dátum: 2016.03.10 csütörtök, 22:23:14 »

csak meleg motornál csinálja. kb. 1,5km után elkezd rángatni, kövér gáznál abbahagyja.

Üdv!

Ilyen nekem is volt, alsó hőérzékelőgomba csere után megszünt, bárdinál 2ezer párszáz ft, próbát megér,  a felső a mutatónak kell az alsó a computernek
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.10 csütörtök, 22:30:10 írta majki85 » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4216 Dátum: 2016.03.11 péntek, 07:59:03 »

Üdv!

Ilyen nekem is volt, alsó hőérzékelőgomba csere után megszünt, bárdinál 2ezer párszáz ft, próbát megér,  a felső a mutatónak kell az alsó a computernek
Én úgy tudom, hogy fordítva van: alsó mutató, felső kompóter.
Hisz ismereteim szerint, ha a felső csatiját lehúzod, beindul a hűtőventi.
Vagy rosszul tudom?


Még eddig nem sikerült se megcsinálni se kideríteni mi lehet a baj.Sajnos csak esténként meg hétvégén van időm foglalkozni vele.Átnéztem többször is ...
Hali!
Lehet, hülye kérdés: gyújtási sorrend jó?
Amúgy mi a jelenség? Forgat, csak nem kapja el?
Ha igen, tényleg jó lenne egy kompressziót mérned.
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4217 Dátum: 2016.03.11 péntek, 17:20:02 »

Én úgy tudom, hogy fordítva van: alsó mutató, felső kompóter.
Hisz ismereteim szerint, ha a felső csatiját lehúzod, beindul a hűtőventi.
Vagy rosszul tudom?

Hali!
Lehet, hülye kérdés: gyújtási sorrend jó?
Amúgy mi a jelenség? Forgat, csak nem kapja el?
Ha igen, tényleg jó lenne egy kompressziót mérned.
Igen pontosan azt csinálja amit leírtál!Még csak nem is  pöffent próbáltam már úgyis hogy féktisztítót fújtam  be de erre se reagált semmit.Kompresszió mérőre még vadászok már azon gondolkodom hétvégén csinálok magamnak egyet van hozzá mindenem ifa szelephosszbitó rossz gyertya meg egy 10 bar-os órám.De a kompresszióra már én is kíváncsi vagyok. Menyinek kell lennie egy 22 éves 1.8 motornak?
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4218 Dátum: 2016.03.12 szombat, 12:57:04 »

Igen pontosan azt csinálja amit leírtál!Még csak nem is  pöffent próbáltam már úgyis hogy féktisztítót fújtam  be de erre se reagált semmit.Kompresszió mérőre még vadászok már azon gondolkodom hétvégén csinálok magamnak egyet van hozzá mindenem ifa szelephosszbitó rossz gyertya meg egy 10 bar-os órám.De a kompresszióra már én is kíváncsi vagyok. Menyinek kell lennie egy 22 éves 1.8 motornak?
Ma sikerült kölcsönkérnem egy gyári kompressziómérőt,aksit teljesen feltöltöttem helyzet siralmas megérdeklődtem szalagról való lefutás után a gyár 10.0:3 kompreszió végnyomással adta ki az autót.Akitől kölcsönkértem a mérőt azt mondta legalább 8-9 bar nak kell lennie egy ilyen idős motorban meg hogy egyáltalán beinduljon.Az én autómban mért értékek sajnos sokkal rosszabbak, 1henger:1,3 2henger:2,1 3henger:2,5 4henger:2,9 másodszori mérésre másik hozott 75a aksival is ugyanezt produkálta.Csávókám azt mondta elszörnyülködve még ilyet nem látott ekkora motornál egyből feldobta a magas labdát vagy nem zárnak a szelepek vagy nincs a dugattyún gyűrűsor mert ha törött lenne mindegyik gyűrű akkor se lennének ilyen alacsony értékek.Hát kíváncsiságból még egyszer szét fogom szedni,de mivel tudom hogy a hf jó hiszen lepróbáztam így szétszedem az egész tömböt.     
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4219 Dátum: 2016.03.12 szombat, 18:26:47 »

Ma sikerült kölcsönkérnem egy gyári kompressziómérőt,aksit teljesen feltöltöttem helyzet siralmas megérdeklődtem szalagról való lefutás után a gyár 10.0:3 kompreszió végnyomással adta ki az autót.Akitől kölcsönkértem a mérőt azt mondta legalább 8-9 bar nak kell lennie egy ilyen idős motorban meg hogy egyáltalán beinduljon.Az én autómban mért értékek sajnos sokkal rosszabbak, 1henger:1,3 2henger:2,1 3henger:2,5 4henger:2,9 másodszori mérésre másik hozott 75a aksival is ugyanezt produkálta.Csávókám azt mondta elszörnyülködve még ilyet nem látott ekkora motornál egyből feldobta a magas labdát vagy nem zárnak a szelepek vagy nincs a dugattyún gyűrűsor mert ha törött lenne mindegyik gyűrű akkor se lennének ilyen alacsony értékek.Hát kíváncsiságból még egyszer szét fogom szedni,de mivel tudom hogy a hf jó hiszen lepróbáztam így szétszedem az egész tömböt.     
Biztos, hogy jó a HF?
Ha már úgy is szétszeded, előbb próbáld ki azt, hogy a HF-re visszateszed a tőkéket meg a veztebgelyt, és nézd meg úgy, hogy mindegyik szelep zárva van-e.
Illetve nekem a szerelő azt csinálta még, hogy leszedett olajteknő mellett feltöltötte a középállásba tekert hengereket benzinnel, és ha nem folyt le, akkor jól zártak a gyűrűk.

Illetve még egy ötlet. Csak a szívó és kipufogó sort veszed le a HF ről, majd befújsz sűrített levegőt a gyertyalukon (jól lezártan) és megnézed, hogy kijön-e valahol - ha igen, szelepk nem zárnak, vagy ha lefele távozik, akkor gyűrű nem oké.
De ez most csak egy birtelen ötlet, még nem hallottam a megvalósításáról.

Sok sikert!

(Nekem is így volt, annyira kokszosak voltak a szelepek meg az üléseik, hogy nem zártak.)
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4220 Dátum: 2016.03.12 szombat, 20:00:29 »

Sziasztok!

Ha a főtengelytárcsán nincs jelölés, hogy hol van a felsőholtpont, miként tudom beállítani?
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4221 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 08:25:26 »

Sziasztok!

Ha a főtengelytárcsán nincs jelölés, hogy hol van a felsőholtpont, miként tudom beállítani?
Szia! Én nem vagyok szaki még csak hobbi szerelő se,de mostanában kínlódók én is motor szereléssel.Kell hogy legyen rajta jelölés nézd meg jobban ne az oldalán keresd hanem az élén kb 2db 3mm bemarás.Ha mégse találod akkor tekerd a főtengelyt addig amíg 1-4 dugattyú nincs fent ekkor megtudod ékelni a főtengely jeladó helyén és nem fog mozdulni.Ez az én verzióm de majd valaki hozzáértő jobban elmagyarázza.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4222 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 20:34:33 »

Szia! Én nem vagyok szaki még csak hobbi szerelő se,de mostanában kínlódók én is motor szereléssel.Kell hogy legyen rajta jelölés nézd meg jobban ne az oldalán keresd hanem az élén kb 2db 3mm bemarás.Ha mégse találod akkor tekerd a főtengelyt addig amíg 1-4 dugattyú nincs fent ekkor megtudod ékelni a főtengely jeladó helyén és nem fog mozdulni.Ez az én verzióm de majd valaki hozzáértő jobban elmagyarázza.

Meglett a jelőlés, olyan rozsdás volt hogy nem látszódott, mostmár csak le kéne venni, de az istenért nem mozdul a 19es csavarja Smiley
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4223 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 08:32:34 »

Meglett a jelőlés, olyan rozsdás volt hogy nem látszódott, mostmár csak le kéne venni, de az istenért nem mozdul a 19es csavarja Smiley
Az jó ékeld meg inkább 18-as krovával próbálkozz mert szerintem a szíjtárcsa csavar 18-as és a kocsi hátulja felé lazítod.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4224 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 09:13:31 »

Az jó ékeld meg inkább 18-as krovával próbálkozz mert szerintem a szíjtárcsa csavar 18-as és a kocsi hátulja felé lazítod.

Én is azt nézegettem hogy kicsit nagyobb a 19es kulcs Smiley most egy vastag fúrószárral ékeltem meg a főtengelyjeladónál Cheesy
Naplózva
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #4225 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 15:33:00 »

Köszönöm a segítséget, de nem tudom hol van az alsó hőgomba, a felsőt megtaláltam, széthúztam és a ventillátor be is kapcsolt. esetleg le tudnád írni, hogy hol találom az alsó hőgombát, vagy egy képet tudnál küldeni? köszönöm előre is
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #4226 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 16:01:48 »

http://kepfeltoltes.hu/view/160314/pics_0_604_2426469184_www.kepfeltoltes.hu_.gif  Szerintem,de nem vagyok benne biztos, (majd a hozzáértők cáfolják...) a 10-essel jelölt az.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4227 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 18:34:16 »

http://kepfeltoltes.hu/view/160314/pics_0_604_2426469184_www.kepfeltoltes.hu_.gif  Szerintem,de nem vagyok benne biztos, (majd a hozzáértők cáfolják...) a 10-essel jelölt az.

10es az csak kicsit srégen van a sarkán lent
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4228 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 18:35:50 »

Az jó ékeld meg inkább 18-as krovával próbálkozz mert szerintem a szíjtárcsa csavar 18-as és a kocsi hátulja felé lazítod.

az utolsó lépésben a könyv szerint 105fokkal kell meghúzni a hengerfej csavarokat, szögmérőt használtál vagy azt is valamekorra nyomatékkal húztad meg?
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4229 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 20:08:48 »

az utolsó lépésben a könyv szerint 105fokkal kell meghúzni a hengerfej csavarokat, szögmérőt használtál vagy azt is valamekorra nyomatékkal húztad meg?
Meghúztam a megadott értékekkel és utána 2db 3/4 colos toldó közzé beraktam a szögmérőt úgy állítottam a kulcsot hogy egy mozdulattal tudjam mozdítani a megfelelő fokban így addig húztam lassan amíg nem érte el a megfelelő fokot.Ennyi semmi extrát nem kíván az eszköz legalábbis én így használtam.A nyomatékkulcsal óvatosan harmadszorra ha azzal akarod meghúzni szögmérő nélkül mert beleszakadhat a csavar elég könnyen.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4230 Dátum: 2016.03.14 hétfő, 20:13:30 »

Meghúztam a megadott értékekkel és utána 2db 3/4 colos toldó közzé beraktam a szögmérőt úgy állítottam a kulcsot hogy egy mozdulattal tudjam mozdítani a megfelelő fokban így addig húztam lassan amíg nem érte el a megfelelő fokot.Ennyi semmi extrát nem kíván az eszköz legalábbis én így használtam.A nyomatékkulcsal óvatosan harmadszorra ha azzal akarod meghúzni szögmérő nélkül mert beleszakadhat a csavar elég könnyen.

oks, kösz, csak ma kiment a fejemből hogy pihinap van, bárdi már nem volt nyitva délután, hogy szögmérőt vegyek, na majd holnapután Cheesy
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #4231 Dátum: 2016.03.15 kedd, 10:04:18 »

Ma sikerült kölcsönkérnem egy gyári kompressziómérőt,aksit teljesen feltöltöttem helyzet siralmas megérdeklődtem szalagról való lefutás után a gyár 10.0:3 kompreszió végnyomással adta ki az autót.Akitől kölcsönkértem a mérőt azt mondta legalább 8-9 bar nak kell lennie egy ilyen idős motorban meg hogy egyáltalán beinduljon.Az én autómban mért értékek sajnos sokkal rosszabbak, 1henger:1,3 2henger:2,1 3henger:2,5 4henger:2,9 másodszori mérésre másik hozott 75a aksival is ugyanezt produkálta.Csávókám azt mondta elszörnyülködve még ilyet nem látott ekkora motornál egyből feldobta a magas labdát vagy nem zárnak a szelepek vagy nincs a dugattyún gyűrűsor mert ha törött lenne mindegyik gyűrű akkor se lennének ilyen alacsony értékek.Hát kíváncsiságból még egyszer szét fogom szedni,de mivel tudom hogy a hf jó hiszen lepróbáztam így szétszedem az egész tömböt.     

Úúú bakker, ezt még olvasni is rossz. Részvétem.  rinya
Remélem sikerül megcsinálni. Várom az update-et.  wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4232 Dátum: 2016.03.15 kedd, 12:06:13 »

Úúú bakker, ezt még olvasni is rossz. Részvétem.  rinya
Remélem sikerül megcsinálni. Várom az update-et.  wave
Nos a dolog már tegnap kiderült mivel tegnapelőtt ismét teljesen szétszedtem a motort.Nem szerettem volna ide leírni a történetet de ha kíváncsiak vagytok rá ám legyen végül is elég tanulságos.Mint az előzményekből olvashattátok és próbáltatok segíteni December közepén megállt a kis kombi turnierem elvittem a helyi szerelőhöz hogy minél gyorsabban kész legyen hiszen jönnek az ünnepek és kell az autó.Semmi gond mondta szerinte átégett a HF tömítés nem zárnak rendesen a szelepek....stb használtan ismeretlen állapotban 25-30e van HF vagy tud egy komplett üzemképes donor autót 50e papírok nélkül csak el kell hozni nos én megvettem az autót elhoztam magamhoz hisz a hf itt is leszerelhető.Telefonál a mókus vigyem el nála az autót ne itt szedjük le a hf mert ha kell valami más is akkor nem fog szaladgálni,telefonálgatni így elvittem hozzá.Egy hét múlva telefonál mehetek az autóér elmegyek próba út nagyon jól megy viselkedik a masina örülők dicsérem mekkora mester.Vissza érünk nála kérdezem menyivel tartozok azt mondja van egy kis gond nem kellet a donor autóból semmi inkább felújította az eredeti hf 80.000+munkadíj haveri alapon 100e vakarom a fejem kérdem akkor minek vettük az autót erre elkezdett magyarázni hiszen ugyan úgy kellett volna új tömítések szíjak csavarok görgök csak a szelepszár szimering plusz költség az meg nem tétel a maga 6e forintjával az egész procedúrát alkatrészről számlát mutatott és én akkor elhittem mekkora haver hogy szinte ingyen megcsinálta a kocsimat kifizettem hazajöttem így már 150e voltam a javítással szinte az egész maszek pénzemet felemésztette amit a családra gyerekeimre szerettem volna költeni.Megyek a donor autóért ha már így alakult megpróbálom eladni csak folyik vissza valamennyi a kiadásokból tél közepén,nézem teljesen szétszedve az egész motor kérdezem erre miért volt szükség a hf végett? Ami nem is lett felhasználva?Azt mondta csak át akarta nézni nekem mi használható.Ezért vetted le még az olaj teknőt is?Mindegy mérgemben hazahoztam és így kezem el összerakni az autót ami után sokat érdeklődtem itt is.Mivel volt érdeklődő az autóra de üzemképes állapotban adtak volna érte 100e papírok nélkül de ez tényleg csak ócskavas meg alkatrész lesz a mostani állás szerint.A lényeg nem indult az istenért se plusz 30e ráfordítás alkatrészekre.Első összerakás alkalmával nem figyeltem a dugattyúk és a henger állapotát.Most hogy még egyszer szétszedtem kimondottan erre hegyeztem a figyelmen mivel tudtam hogy a hf jó saját kezűleg martam újra és csiszoltam össze a szelepeket tömítése kiváló mivel kis olajjal bekenve rúgó nélkül se engedi át a benzint így összeraktam szelepszárakat is néztem esztergán forgatva mikrométerrel.Gyűrűk eltörve megkopva dugattyú palást berágódva csapszegek kékes lilára elszíneződve,hengerfuratok nem vállasok de eldeformálódóattak hordó alakúak és bemarva főleg a 1-3 henger víztér részeknél elszíneződve ugyancsak kékes lilára dugattyúk egyharmadánál 2-3 mm hézag van a hengerfal között siklócsapágyak bemarva főtengely ugyanúgy szivárvány pompával tündököl.Szóval az egész erőfeszítésem hiába való volt ezt egy megfőzött motorral kaptam vissza.Elmentem a szerelőhöz azt mondta ő nem tudja meg hogy csak szétszedte nem cserélte ki a motort hirtelen nem tudtam melyik kézzel vágjam orrba.Most garázda vagyok meg könnyű testi sértő ha nem vonja vissza a feljelentést röviden ennyi nem tehetek semmit mivel nincs papírom az autóról és még én lehetek szarban ha megpróbálom feljelenteni a motor csere végett mert szerintem sőt biztos hogy kicserélte.Ennyit a bizalomról és barátságról én így jártam. Angry
Naplózva
csaszy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


O

Charlesrop Charlesrop
WWW
« Új hozzászólás #4233 Dátum: 2016.03.15 kedd, 16:29:44 »

Nos a dolog már tegnap kiderült mivel tegnapelőtt ismét teljesen szétszedtem a motort.Nem szerettem volna ide leírni a történetet de ha kíváncsiak vagytok rá ám legyen végül is elég tanulságos.Mint az előzményekből olvashattátok és próbáltatok segíteni December közepén megállt a kis kombi turnierem elvittem a helyi szerelőhöz hogy minél gyorsabban kész legyen hiszen jönnek az ünnepek és kell az autó.Semmi gond mondta szerinte átégett a HF tömítés nem zárnak rendesen a szelepek....stb használtan ismeretlen állapotban 25-30e van HF vagy tud egy komplett üzemképes donor autót 50e papírok nélkül csak el kell hozni nos én megvettem az autót elhoztam magamhoz hisz a hf itt is leszerelhető.Telefonál a mókus vigyem el nála az autót ne itt szedjük le a hf mert ha kell valami más is akkor nem fog szaladgálni,telefonálgatni így elvittem hozzá.Egy hét múlva telefonál mehetek az autóér elmegyek próba út nagyon jól megy viselkedik a masina örülők dicsérem mekkora mester.Vissza érünk nála kérdezem menyivel tartozok azt mondja van egy kis gond nem kellet a donor autóból semmi inkább felújította az eredeti hf 80.000+munkadíj haveri alapon 100e vakarom a fejem kérdem akkor minek vettük az autót erre elkezdett magyarázni hiszen ugyan úgy kellett volna új tömítések szíjak csavarok görgök csak a szelepszár szimering plusz költség az meg nem tétel a maga 6e forintjával az egész procedúrát alkatrészről számlát mutatott és én akkor elhittem mekkora haver hogy szinte ingyen megcsinálta a kocsimat kifizettem hazajöttem így már 150e voltam a javítással szinte az egész maszek pénzemet felemésztette amit a családra gyerekeimre szerettem volna költeni.Megyek a donor autóért ha már így alakult megpróbálom eladni csak folyik vissza valamennyi a kiadásokból tél közepén,nézem teljesen szétszedve az egész motor kérdezem erre miért volt szükség a hf végett? Ami nem is lett felhasználva?Azt mondta csak át akarta nézni nekem mi használható.Ezért vetted le még az olaj teknőt is?Mindegy mérgemben hazahoztam és így kezem el összerakni az autót ami után sokat érdeklődtem itt is.Mivel volt érdeklődő az autóra de üzemképes állapotban adtak volna érte 100e papírok nélkül de ez tényleg csak ócskavas meg alkatrész lesz a mostani állás szerint.A lényeg nem indult az istenért se plusz 30e ráfordítás alkatrészekre.Első összerakás alkalmával nem figyeltem a dugattyúk és a henger állapotát.Most hogy még egyszer szétszedtem kimondottan erre hegyeztem a figyelmen mivel tudtam hogy a hf jó saját kezűleg martam újra és csiszoltam össze a szelepeket tömítése kiváló mivel kis olajjal bekenve rúgó nélkül se engedi át a benzint így összeraktam szelepszárakat is néztem esztergán forgatva mikrométerrel.Gyűrűk eltörve megkopva dugattyú palást berágódva csapszegek kékes lilára elszíneződve,hengerfuratok nem vállasok de eldeformálódóattak hordó alakúak és bemarva főleg a 1-3 henger víztér részeknél elszíneződve ugyancsak kékes lilára dugattyúk egyharmadánál 2-3 mm hézag van a hengerfal között siklócsapágyak bemarva főtengely ugyanúgy szivárvány pompával tündököl.Szóval az egész erőfeszítésem hiába való volt ezt egy megfőzött motorral kaptam vissza.Elmentem a szerelőhöz azt mondta ő nem tudja meg hogy csak szétszedte nem cserélte ki a motort hirtelen nem tudtam melyik kézzel vágjam orrba.Most garázda vagyok meg könnyű testi sértő ha nem vonja vissza a feljelentést röviden ennyi nem tehetek semmit mivel nincs papírom az autóról és még én lehetek szarban ha megpróbálom feljelenteni a motor csere végett mert szerintem sőt biztos hogy kicserélte.Ennyit a bizalomról és barátságról én így jártam. Angry
Sajnálom hogy igy alakult.Sajnos ez a magyar szerelő gárda egy bizonyos százaléka(jo nagy sajnos)
Ha leírnád hol találhato a szerelő talán segítenél neki :-)
Naplózva

TWS
Vendég
« Új hozzászólás #4234 Dátum: 2016.03.15 kedd, 17:21:50 »

 Szasztok!
Írnék egy kicsit a hütőről: Mivel nem olyan régen van a tulajdonomban az autó, és csak rövid távokon használtam eddig, nem is figyeltem a vízhőfok jelzőt. Néhány napja MAF szezort cserétem, mert megadta magát. Akkor gondoltam járatom addig míg bekapcsola hütőventilátor. A motató a NORMAL felirat A közepéig ment, de nem kapcsolt a venti. Ez a parkolóban volt, alapjáraton ketyegtettem. Azóta volt több városon kívüli utam 30-50 km-es. Kint főuton nem megy feljebb a mutató R-nél. Persze városi tötymörgésnél szépen araszol. Ha, jól gondolom, magán a hütőn átmyegy a víz, így a menetszél tudja hüteni, viszont ez városban elenyésző, ezért ballag felfelé a höfok. Ez lehet termosztát?
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4235 Dátum: 2016.03.15 kedd, 18:46:51 »

Sajnálom hogy igy alakult.Sajnos ez a magyar szerelő gárda egy bizonyos százaléka(jo nagy sajnos)
Ha leírnád hol találhato a szerelő talán segítenél neki :-)

Természetes Legyesbénye Rákóczi út nevet nem írok mert feljelent azért is! eplus2 hehe
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4236 Dátum: 2016.03.15 kedd, 19:18:47 »

Szasztok!
Írnék egy kicsit a hütőről: Mivel nem olyan régen van a tulajdonomban az autó, és csak rövid távokon használtam eddig, nem is figyeltem a vízhőfok jelzőt. Néhány napja MAF szezort cserétem, mert megadta magát. Akkor gondoltam járatom addig míg bekapcsola hütőventilátor. A motató a NORMAL felirat A közepéig ment, de nem kapcsolt a venti. Ez a parkolóban volt, alapjáraton ketyegtettem. Azóta volt több városon kívüli utam 30-50 km-es. Kint főuton nem megy feljebb a mutató R-nél. Persze városi tötymörgésnél szépen araszol. Ha, jól gondolom, magán a hütőn átmyegy a víz, így a menetszél tudja hüteni, viszont ez városban elenyésző, ezért ballag felfelé a hőfok. Ez lehet termosztát?
Persze hogy lehet,de mielőtt cseréled a termosztátot szedd le házzal együtt és alaposan tisztisid meg a jeladó gombákat(polírozd föl legjobb megoldás)termosztáttal együtt ha van rá lehetőséged! És miért ne lenne? Más nem autómosóban alaposan mosd le a hűtő radiátort magas nyomású bogár oldó szerrel! És így próbáld ha felmegy ismét a hőfok normál felé cseréld a termosztátot!Ha ennek ellenére felmegy jelezd mert akkor nagyobb a baj és más irányból kell megközelíteni a helyzetet.De javaslatom szerint mosd át az egész rendszert alaposan belülről is hisz mivel most vetted lehet csak elhanyagolt a hűtőrendszer és nem megfelelő a hőcserélés.De lehet nem megfelelő lágy ioncserélt fagyállós vizel volt üzemeltetve így tönkremehetett a vízpumpa sőt sima víztől vízköves lehet az egész rendszer jobb esetben.Ha tévedek kijavítanak a nagyok,de elsőre ezt próbáld meg költség kímélőbb és csak a lelkiismereteden múlik a további zsebbenyúlós feltételezés.
Naplózva
TWS
Vendég
« Új hozzászólás #4237 Dátum: 2016.03.15 kedd, 20:26:06 »

"Persze hogy lehet,de mielőtt cseréled a termosztátot szedd le házzal együtt és alaposan tisztisid meg a jeladó gombákat(polírozd föl legjobb megoldás)termosztáttal együtt ha van rá lehetőséged! "...

Jövő honapban tervezem a vezérlés lecseréltetését, vízpumpával együtt, és a fagyállót is, mert nem aluvédős / rózsaszín / hütőfolyadék van benne. Akkor kicseréltetem a termosztátokat is. Én ezekhez kevés vagyok. Nagyon szépen köszönöm a tanácsaidat!
 
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #4238 Dátum: 2016.03.16 szerda, 07:25:25 »

Nos a dolog már tegnap kiderült mivel tegnapelőtt ismét teljesen szétszedtem a motort.Nem szerettem volna ide leírni a történetet de ha kíváncsiak vagytok rá ám legyen végül is elég tanulságos.Mint az előzményekből olvashattátok és próbáltatok segíteni December közepén megállt a kis kombi turnierem elvittem a helyi szerelőhöz hogy minél gyorsabban kész legyen hiszen jönnek az ünnepek és kell az autó.Semmi gond mondta szerinte átégett a HF tömítés nem zárnak rendesen a szelepek....stb használtan ismeretlen állapotban 25-30e van HF vagy tud egy komplett üzemképes donor autót 50e papírok nélkül csak el kell hozni nos én megvettem az autót elhoztam magamhoz hisz a hf itt is leszerelhető.Telefonál a mókus vigyem el nála az autót ne itt szedjük le a hf mert ha kell valami más is akkor nem fog szaladgálni,telefonálgatni így elvittem hozzá.Egy hét múlva telefonál mehetek az autóér elmegyek próba út nagyon jól megy viselkedik a masina örülők dicsérem mekkora mester.Vissza érünk nála kérdezem menyivel tartozok azt mondja van egy kis gond nem kellet a donor autóból semmi inkább felújította az eredeti hf 80.000+munkadíj haveri alapon 100e vakarom a fejem kérdem akkor minek vettük az autót erre elkezdett magyarázni hiszen ugyan úgy kellett volna új tömítések szíjak csavarok görgök csak a szelepszár szimering plusz költség az meg nem tétel a maga 6e forintjával az egész procedúrát alkatrészről számlát mutatott és én akkor elhittem mekkora haver hogy szinte ingyen megcsinálta a kocsimat kifizettem hazajöttem így már 150e voltam a javítással szinte az egész maszek pénzemet felemésztette amit a családra gyerekeimre szerettem volna költeni.Megyek a donor autóért ha már így alakult megpróbálom eladni csak folyik vissza valamennyi a kiadásokból tél közepén,nézem teljesen szétszedve az egész motor kérdezem erre miért volt szükség a hf végett? Ami nem is lett felhasználva?Azt mondta csak át akarta nézni nekem mi használható.Ezért vetted le még az olaj teknőt is?Mindegy mérgemben hazahoztam és így kezem el összerakni az autót ami után sokat érdeklődtem itt is.Mivel volt érdeklődő az autóra de üzemképes állapotban adtak volna érte 100e papírok nélkül de ez tényleg csak ócskavas meg alkatrész lesz a mostani állás szerint.A lényeg nem indult az istenért se plusz 30e ráfordítás alkatrészekre.Első összerakás alkalmával nem figyeltem a dugattyúk és a henger állapotát.Most hogy még egyszer szétszedtem kimondottan erre hegyeztem a figyelmen mivel tudtam hogy a hf jó saját kezűleg martam újra és csiszoltam össze a szelepeket tömítése kiváló mivel kis olajjal bekenve rúgó nélkül se engedi át a benzint így összeraktam szelepszárakat is néztem esztergán forgatva mikrométerrel.Gyűrűk eltörve megkopva dugattyú palást berágódva csapszegek kékes lilára elszíneződve,hengerfuratok nem vállasok de eldeformálódóattak hordó alakúak és bemarva főleg a 1-3 henger víztér részeknél elszíneződve ugyancsak kékes lilára dugattyúk egyharmadánál 2-3 mm hézag van a hengerfal között siklócsapágyak bemarva főtengely ugyanúgy szivárvány pompával tündököl.Szóval az egész erőfeszítésem hiába való volt ezt egy megfőzött motorral kaptam vissza.Elmentem a szerelőhöz azt mondta ő nem tudja meg hogy csak szétszedte nem cserélte ki a motort hirtelen nem tudtam melyik kézzel vágjam orrba.Most garázda vagyok meg könnyű testi sértő ha nem vonja vissza a feljelentést röviden ennyi nem tehetek semmit mivel nincs papírom az autóról és még én lehetek szarban ha megpróbálom feljelenteni a motor csere végett mert szerintem sőt biztos hogy kicserélte.Ennyit a bizalomról és barátságról én így jártam. Angry

Hát ez gyönyörű. Le vagyok döbbenve, nem is tudom mit mondjak....
Sajnálom, hogy ilyen emberek vannak. Sad
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #4239 Dátum: 2016.03.16 szerda, 07:33:42 »

Persze hogy lehet,de mielőtt cseréled a termosztátot szedd le házzal együtt és alaposan tisztisid meg a jeladó gombákat(polírozd föl legjobb megoldás)termosztáttal együtt ha van rá lehetőséged! És miért ne lenne? Más nem autómosóban alaposan mosd le a hűtő radiátort magas nyomású bogár oldó szerrel! És így próbáld ha felmegy ismét a hőfok normál felé cseréld a termosztátot!Ha ennek ellenére felmegy jelezd mert akkor nagyobb a baj és más irányból kell megközelíteni a helyzetet.De javaslatom szerint mosd át az egész rendszert alaposan belülről is hisz mivel most vetted lehet csak elhanyagolt a hűtőrendszer és nem megfelelő a hőcserélés.De lehet nem megfelelő lágy ioncserélt fagyállós vizel volt üzemeltetve így tönkremehetett a vízpumpa sőt sima víztől vízköves lehet az egész rendszer jobb esetben.Ha tévedek kijavítanak a nagyok,de elsőre ezt próbáld meg költség kímélőbb és csak a lelkiismereteden múlik a további zsebbenyúlós feltételezés.

A nagynyomásúval csak óvatosan. A radiátor lamellák annyira lágyak, érzékenyek hogy egy légy is képes behajlítani mikor elütöd. Egy nagynyomásúval úgy behajlítod a lamellákat, hogy nem fog rajta a levegő átmenni. Smiley
Bogároldó jó, szépen jó messziről, óvatosan. Wink Tulajdonképpen csak arra használd a nagynyomásút, hogy felhordjad a bogároldót.
Én termosztátot cserélnék és jónapot.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #4240 Dátum: 2016.03.16 szerda, 16:07:27 »

Kicseréltem az alsó hőfokmérő gombát, csak annyi történt, hogy magasabb hőfokon kapcsol a ventillátor, a rángatás nem szűnt meg. ugyanúgy ha bemelegszik a motor elkezd rángatni és csak nagy gázzal lehet stabilizálni, utána alacsony fordulaton kezdődik elölről. Félek, hogy lassan az erős rángatástól nagyob baj is lesz még.Mit tehetnék még ezügyben?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4241 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 12:44:44 »

Nos a dolog már tegnap kiderült mivel tegnapelőtt ismét teljesen szétszedtem a motort.Nem szerettem volna ide leírni a történetet de ha kíváncsiak vagytok rá ám legyen végül is elég tanulságos.Mint az előzményekből olvashattátok és próbáltatok segíteni December közepén megállt a kis kombi turnierem elvittem a helyi szerelőhöz hogy minél gyorsabban kész legyen hiszen jönnek az ünnepek és kell az autó.
...
Jól gondolom, hogy akkor most az történt, hogy kicserélte a motort a két kocsiban?
Vagy csak a HF-et?

(Csak kíváncsiságból.)
Naplózva
axterix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #4242 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 17:00:26 »

Jól gondolom, hogy akkor most az történt, hogy kicserélte a motort a két kocsiban?
Vagy csak a HF-et?

(Csak kíváncsiságból.)
Nem épp ez volt a felháborító.Megcsinálta az én autómat amibe megmarat az eredeti hengerfej csak felújította.Amit megvetetett velem na azt belezte ki magának és vette ki az üzemképes motort a tudtom nélkül.A kis Mondi turnieremet mai napig használom. 
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4243 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 17:43:30 »

Nem épp ez volt a felháborító.Megcsinálta az én autómat amibe megmarat az eredeti hengerfej csak felújította.Amit megvetetett velem na azt belezte ki magának és vette ki az üzemképes motort a tudtom nélkül.A kis Mondi turnieremet mai napig használom. 


Kész lett?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4244 Dátum: 2016.03.18 péntek, 11:37:08 »

Nem épp ez volt a felháborító.Megcsinálta az én autómat amibe megmarat az eredeti hengerfej csak felújította.Amit megvetetett velem na azt belezte ki magának és vette ki az üzemképes motort a tudtom nélkül.A kis Mondi turnieremet mai napig használom.  
Tudtommal az alvázszám egy része és a motorszám egyezik. Ha a te donor autódban nem így van, és esetleg meg tudod nézni ez alapján a "nála levő" motort, hogy milyen alvázszámhoz tartozik, az talán lehet egy kiindulópont.
Szerintem.

És tényleg elmehet melegebb éghajlatra az ilyen ember.
Naplózva
Kiss Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #4245 Dátum: 2016.03.18 péntek, 16:53:11 »

Szép napot! Szeretnék segítséget kérni, hátha sikerül megoldani azt a problémámat, hogy az 1994-es Ford Mondeo MK1-es 2.0 benzines kocsim mostanában rosszalkodik. Nem tudom hova fordulhatnék még, sehol nem tudták megoldani. Egy bizonyos km megtétele után, kb 10 perc, mire a motor bemelegszik, elkezd erőteljesen rángatni. Kicseréltük a felső-alsó hőfokmérő gombákat, gyertyákat, gyújtáselosztót, gyújtókábelt, benzinszűrőt, légmennyiségmérőt. Csak nagy fordulattal, padlógázzal marad abba a rángatás. Hátha akad valaki, akinek volt ilyen problémája, vagy nagy szakértelemmel rendelkezik ezen a téren, kérem segítsetek. Köszönöm
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #4246 Dátum: 2016.03.18 péntek, 18:19:19 »

Szép napot! Szeretnék segítséget kérni, hátha sikerül megoldani azt a problémámat, hogy az 1994-es Ford Mondeo MK1-es 2.0 benzines kocsim mostanában rosszalkodik. Nem tudom hova fordulhatnék még, sehol nem tudták megoldani. Egy bizonyos km megtétele után, kb 10 perc, mire a motor bemelegszik, elkezd erőteljesen rángatni. Kicseréltük a felső-alsó hőfokmérő gombákat, gyertyákat, gyújtáselosztót, gyújtókábelt, benzinszűrőt, légmennyiségmérőt. Csak nagy fordulattal, padlógázzal marad abba a rángatás. Hátha akad valaki, akinek volt ilyen problémája, vagy nagy szakértelemmel rendelkezik ezen a téren, kérem segítsetek. Köszönöm
Ugyan nekem nem volt ilyen, de így elsőre lambdaszondának tűnik. Padlógázon, illetve hideg motornál nem veszi figyelembe a vezérlő. Ha kiveszed a biztosítékát(emlékeim szerint 13-as), akkor kiderül.
Ezt olvasd el amúgy  Wink
http://www.mondeo.hu/FAQ/MKX_MK1_MK2_rossz_alapjarat_konyve/rossz_alapjarat_konyve.pdf
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4247 Dátum: 2016.03.18 péntek, 18:48:10 »

Sziasztok!

Már majdnem kész a motor, de most elakastam, van egy cső ami a kipuf leömlőből megy az egr szelephez, de a csőből még 1 kiálló cső van kb a gyújtástrafó alatt, nincs meg a képeim ami szétszedéskor készült, hogy oda mely vákumcsövek mennek? Valaki esetleg le tudná fotózni? Köszönöm!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #4248 Dátum: 2016.03.18 péntek, 20:15:29 »

Sziasztok!

Már majdnem kész a motor, de most elakastam, van egy cső ami a kipuf leömlőből megy az egr szelephez, de a csőből még 1 kiálló cső van kb a gyújtástrafó alatt, nincs meg a képeim ami szétszedéskor készült, hogy oda mely vákumcsövek mennek? Valaki esetleg le tudná fotózni? Köszönöm!
Ha erre gondolsz, akkor az EGPD szelepről (tűzfalon szürke cucc) megy oda a cső.

Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #4249 Dátum: 2016.03.18 péntek, 21:02:23 »

Ha erre gondolsz, akkor az EGPD szelepről (tűzfalon szürke cucc) megy oda a cső.



Köszi, de az nem pont a felső csőből megy a szürke cucchoz? van mellete a tűzfalon balra egy fekete relé szerű és onnan az alsóból hiányzik a vákumcső, nem tudom hogy tünt el Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.