Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 00:47:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1551965 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3900 Dátum: 2014.09.28 vasárnap, 13:56:04 »

A motor elülső részén levő jeladó nem tudom mi. De. A termosztátházon két jeladó van. A fölső úgy van, ahogy te is írod. Viszont a műszercsoport órájához az alsó megy. Tudom, mert nekem cserélték, és megjavult a mutató működése.
És neked is fulladozott hidegen, és megjavult a cserétől?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3901 Dátum: 2014.09.28 vasárnap, 13:59:30 »

És neked is fulladozott hidegen, és megjavult a cserétől?
Nem fulladozott. Az alsó jeladó csak a mutatóhoz megy. Csere után jól működik a mutató.
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3902 Dátum: 2014.09.28 vasárnap, 15:05:05 »

Nem fulladozott. Az alsó jeladó csak a mutatóhoz megy. Csere után jól működik a mutató.

Nálam akkor bonyolultabb a probléma, egyik ismerősöm azt mondta:
"alapjárati ingadozásnál benne van még: gyertyák,gyujtokábelek,gyujtotrafo,légtömegmérő,lambdaszonda,egr szelep."
Azt mondta ő ezeket kicserélte és megszűnt a hiba(ugyanígy fulladozott neki is hidegen), na most én feleslegesen nem akarom kicserélni ezeket, mert az egy rakat pénz, de ha úgy gondoljátok hogy ezektől megszűnik a probléma akkor szó nélkül cserélem mindet.
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3903 Dátum: 2014.09.28 vasárnap, 15:31:37 »

Nálam akkor bonyolultabb a probléma, egyik ismerősöm azt mondta:
"alapjárati ingadozásnál benne van még: gyertyák,gyujtokábelek,gyujtotrafo,légtömegmérő,lambdaszonda,egr szelep."
Azt mondta ő ezeket kicserélte és megszűnt a hiba(ugyanígy fulladozott neki is hidegen), na most én feleslegesen nem akarom kicserélni ezeket, mert az egy rakat pénz, de ha úgy gondoljátok hogy ezektől megszűnik a probléma akkor szó nélkül cserélem mindet.
Ettől a felesleges pénzkidobástól szeretném megkímélni én is magam/azt találom feleslegesnek,hogy jó alkatrészeket cserélek esetleg le,elvileg van az a módszer,hogyha kicserélek egy alkatrészt és semmi nem történik akkor a csere felesleges volt.A rossz alkatrész/jeladó is lehet úgy rossz ,hogy hamis adatokat ad le és nem teljesen kuka.Az ismerősödnél jó hogy megjavult,de nem lehet tudni,hogy konkrétan melyik alkatrésztől?Azt lehetne csinálni,hogy az alkatrészeidet egyenként /ideiglenesen/átcserélni az Ő jó alkatrészeire!Tudom ehhez az Ő hozzájárulása kellene.

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3904 Dátum: 2014.09.28 vasárnap, 20:40:48 »

Ettől a felesleges pénzkidobástól szeretném megkímélni én is magam/azt találom feleslegesnek,hogy jó alkatrészeket cserélek esetleg le,elvileg van az a módszer,hogyha kicserélek egy alkatrészt és semmi nem történik akkor a csere felesleges volt.A rossz alkatrész/jeladó is lehet úgy rossz ,hogy hamis adatokat ad le és nem teljesen kuka.Az ismerősödnél jó hogy megjavult,de nem lehet tudni,hogy konkrétan melyik alkatrésztől?Azt lehetne csinálni,hogy az alkatrészeidet egyenként /ideiglenesen/átcserélni az Ő jó alkatrészeire!Tudom ehhez az Ő hozzájárulása kellene.


Ez problémás! Ő 1300 km távolságra van  falbav
Én gondoltam még a motorhőfok jeladóra kicserélni, bár lehet hogy tényleg gyújtás problémája van, 2 napja cseréltem gyertyákat, lehet tovább haladok a gyújtótrafóig Sad
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #3905 Dátum: 2014.10.18 szombat, 13:28:50 »

Legjobb tudomásom szerint 2 vízhőfokjeladó van a szerkezeten:az egyik a termosztátházon/ez megy az ECU felé,ha ez jó,amikor lehúzod beindul a motorhűtő ventillátor/ a másik a vízhőfokmutató órához megy.Ez a motorblokk elülsö részén van, kb. középmagasságban,egy 2 eres csati megy rá.Nekem ez valószínü rossz /vagy a hőfokjelző óra/mert időnként nem mutat semmit az óra/holott a vizem biztos meleg/ utána random beáll normális értékre.Ezzel a gonddal kapcsolatban én is gondolok valamiféle jeladó hibára,de hogy mi lehet ?A bosszantó,hogy nem egyedi eset, sokan próbálkoztak már sok mindennel de gyakorlatilag semmi eredménye.A megoldást úgy tudnám elképzelni,hogy lenne egy rakat jó alkatrész és egyenként cserélgetni őket.Még így is sok idő lenne mert ugye csak úgy lehetne próbálni,hogy hideg motornál.Ui.:kaptam egy szerelő címet aki áll. vágja ezeket a dolgokat.valszinü rövidesen meglátógatom.Már kezdem unni ezt a sok meddő próbálkozást.


De jó, hasonló problémával jöttem vissza megint a fórumra. Az enyém pontosabban az, hogy a hőmérő nem mutat semmit. Gondoltam biztosítékra is, de ha álló helyzetben ráadom a gyújtást meleg motornál, akkor kb. két millimétert emelkedik. Miket tapogassak meg? Termosztátot kellene cserélnem? Van is egy tartalék, de az egyik termosztátház csavar lekerekedett vagy három éve, akkoris lustának találtam a termosztátot, meg én is az voltam.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #3906 Dátum: 2014.10.18 szombat, 13:31:41 »

Emlékeim szerint 30-as vagy 35-ös kell hozzá.
De nekem is meg kell nézni.

HUSZAS LUKAS kell hozzá...
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3907 Dátum: 2014.10.25 szombat, 16:46:40 »

Sziasztok!
Hidegen sokszor lefulladt az autóm kicseréltem a levegő hőmérséklet jeladót (a szívósorhoz csatlakozik alulról), viszont mostmár csak egyszer áll le hidegen, jelentősen csökkent a probléma eddig télen 6-7x is leállt. Használt jeladót vettem, még mindig leáll egyszer, egyszer még 1 hónapja mikor még a régi jeladó volt lehúztam a csatit és egyszer sem állt le, létezik, hogy ez a jeladó is rossz csak kevésbé? Szerintetek vegyek egy boltit?
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3908 Dátum: 2014.11.02 vasárnap, 07:07:59 »

De jó, hasonló problémával jöttem vissza megint a fórumra. Az enyém pontosabban az, hogy a hőmérő nem mutat semmit. Gondoltam biztosítékra is, de ha álló helyzetben ráadom a gyújtást meleg motornál, akkor kb. két millimétert emelkedik. Miket tapogassak meg? Termosztátot kellene cserélnem? Van is egy tartalék, de az egyik termosztátház csavar lekerekedett vagy három éve, akkoris lustának találtam a termosztátot, meg én is az voltam.
Szia!Nekem is hasonló problémám volt. a termosztátházon lévő alsó jeladót kicseréltem azota tökéletes.Egy kis segítség a szereléshez:a hűtővizet csak reszlegesen kell leengedni kb. 2-3 litert.Én ezt úgy csináltam hogy a kiegyenlítőtartályról acsövet lehúztam és egy edénybe vezettem,a helyén pedig kompresszorral megfujtam/vagy tüdővel/.Én leszereltem a termosztátházat ,mert egyszerűbb volt cserélni a gombát.Tömítés nem kell a gombához csak egy kis paszta.Jó munkát!
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #3909 Dátum: 2014.11.02 vasárnap, 07:36:37 »

Az újratanítással kapcsolatban lenne kérdésem:hidegindítási probléma miatt cseréltem vízhőfok felső jeladót.Akkor rendesen beindult és járt is az autó,nem állt le.Menni nem mentem vele,csak ott helyben járattam alapjáraton.Másnap reggel próbáltam ki menet közben is és sajnos 1x2x leállt,de nagyságrendekkel jobb lett mint volt.Lehet,hogy ujra kellett volna tanítani?Már próbáltam máskor is ezt az újratanítást de valahogy úgy érzem,hogy semmit sem ért.Mi ennek az értelme,és mi van ha megszakítom ezt a folyamatot?Ezt bármikor meglehet/kell csinálni egy javítás után?Köszi
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3910 Dátum: 2014.11.02 vasárnap, 13:55:20 »

Az újratanítással kapcsolatban lenne kérdésem:hidegindítási probléma miatt cseréltem vízhőfok felső jeladót.Akkor rendesen beindult és járt is az autó,nem állt le.Menni nem mentem vele,csak ott helyben járattam alapjáraton.Másnap reggel próbáltam ki menet közben is és sajnos 1x2x leállt,de nagyságrendekkel jobb lett mint volt.Lehet,hogy ujra kellett volna tanítani?Már próbáltam máskor is ezt az újratanítást de valahogy úgy érzem,hogy semmit sem ért.Mi ennek az értelme,és mi van ha megszakítom ezt a folyamatot?Ezt bármikor meglehet/kell csinálni egy javítás után?Köszi

Lengőkar csere után természetesen nem kell újratanítani Grin.
De a kompóter által használt hibás eszközök cseréje után lehet tanítani, de idővel hozzáidomul a működés az új egység adataihoz. A tanítással csak ezt gyorsítod meg.
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3911 Dátum: 2014.11.02 vasárnap, 16:06:03 »

Az újratanítással kapcsolatban lenne kérdésem:hidegindítási probléma miatt cseréltem vízhőfok felső jeladót.Akkor rendesen beindult és járt is az autó,nem állt le.Menni nem mentem vele,csak ott helyben járattam alapjáraton.Másnap reggel próbáltam ki menet közben is és sajnos 1x2x leállt,de nagyságrendekkel jobb lett mint volt.Lehet,hogy ujra kellett volna tanítani?Már próbáltam máskor is ezt az újratanítást de valahogy úgy érzem,hogy semmit sem ért.Mi ennek az értelme,és mi van ha megszakítom ezt a folyamatot?Ezt bármikor meglehet/kell csinálni egy javítás után?Köszi

Nekem is ez volt a probléma! Amit 2 hozzászólással elötte írtam, nem tanítottam újra és azért állt le 1x, ma már nem áll le egyáltalán, gondolom hozzászokott a rendszer Cheesy
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3912 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 09:37:14 »

Sziasztok,
tegnap Győr-Gyöngyös között autópályáztam és elég sűrűn azt éreztem, mintha a kocsiból elszállt volna az erő. Nyomtam neki, de nem gyorsult, de nem is lassult. Egyik pillanatról a másikra történt mindig. Ha levettem a gázról a lábam és kicsit motorféken ment, utána elmúlt ez az "erőtlenség", majd egyszer csak, újra kezdődött.
Indulás előtt tankoltam teli, lehet rossz volt a benzin minősége? Rossz minőségű benzin okozhat ilyen jelenséget?
Szerintetek mi lehet? Merre keresem a hiba forrását?
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #3913 Dátum: 2014.11.13 csütörtök, 12:12:35 »

Sziasztok,
tegnap Győr-Gyöngyös között autópályáztam és elég sűrűn azt éreztem, mintha a kocsiból elszállt volna az erő. Nyomtam neki, de nem gyorsult, de nem is lassult. Egyik pillanatról a másikra történt mindig. Ha levettem a gázról a lábam és kicsit motorféken ment, utána elmúlt ez az "erőtlenség", majd egyszer csak, újra kezdődött.
Indulás előtt tankoltam teli, lehet rossz volt a benzin minősége? Rossz minőségű benzin okozhat ilyen jelenséget?
Szerintetek mi lehet? Merre keresem a hiba forrását?
Köszi,
PZs
Nem lett kicsit darabosabb olyankor? Nekem amikor a gyújtáskábel szett csere előtt volt ilyen néha.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3914 Dátum: 2014.11.14 péntek, 07:42:06 »

Szia,
nem lett darabos. Darabos: csak hidegen indulva rángat.
Aztán sikerült egyet jobban megfigyelni. 100 km/h-át mutatott az óra és egyszer csak visszaesett 95 km/h-ra. Ekkor jól beletapostam a gázpedálba és nem történt semmi. Nem gyorsult, nem lassult, nem lassult le, ment tovább 95 km/h-val.
Tegnap végül elvittem szerelőhöz, hibakiolvasásra, és befecskendező szelep...; lambdaszonda ... "hibát" jelzett és keverékszegény....-t. Nem jegyeztem meg a pontos kódokat  rinya
Szerelő mondta, hogy simán lehet rossz benzin miatt.
Most kijáratom a benzint, újat tankolok bele és meglátom, hogy mit produkál. Remélem nem lesz megint ilyen sebesség visszaesés!
PZs
Nem lett kicsit darabosabb olyankor? Nekem amikor a gyújtáskábel szett csere előtt volt ilyen néha.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #3915 Dátum: 2014.11.15 szombat, 11:31:21 »

Szia,
nem lett darabos. Darabos: csak hidegen indulva rángat.
Aztán sikerült egyet jobban megfigyelni. 100 km/h-át mutatott az óra és egyszer csak visszaesett 95 km/h-ra. Ekkor jól beletapostam a gázpedálba és nem történt semmi. Nem gyorsult, nem lassult, nem lassult le, ment tovább 95 km/h-val.
Tegnap végül elvittem szerelőhöz, hibakiolvasásra, és befecskendező szelep...; lambdaszonda ... "hibát" jelzett és keverékszegény....-t. Nem jegyeztem meg a pontos kódokat  rinya
Szerelő mondta, hogy simán lehet rossz benzin miatt.
Most kijáratom a benzint, újat tankolok bele és meglátom, hogy mit produkál. Remélem nem lesz megint ilyen sebesség visszaesés!
PZs
Nekem is csinált ilyent. Előszőr mi is benzinre gyanakodtunk, meg is javult ha nem volt nagy a terhelés, de amikor pályáztunk 50-60 km-t, akkor kb 100-110-nél nem ment többet, és kicsit dadogott is (ha nem figyelsz , lehet észre sem veszed). Aztán egyre gyakrabban lett így, kicseréltem a gyertyákat + kábeleket, újratanítottam és tökéletes azóta.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3916 Dátum: 2014.11.17 hétfő, 10:26:49 »

Köszi,
megpróbálom!
PZs
Nekem is csinált ilyent. Előszőr mi is benzinre gyanakodtunk, meg is javult ha nem volt nagy a terhelés, de amikor pályáztunk 50-60 km-t, akkor kb 100-110-nél nem ment többet, és kicsit dadogott is (ha nem figyelsz , lehet észre sem veszed). Aztán egyre gyakrabban lett így, kicseréltem a gyertyákat + kábeleket, újratanítottam és tökéletes azóta.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3917 Dátum: 2014.11.18 kedd, 11:53:54 »

Sziasztok!  worship

Vettem egy mk1 95-ös 16v 2.0 turnier estate autómatát.

Ami 3 hibát orvosolni kell, hogy használni tudjam.
1. Alapjárat nehezen van, bemelegszik akkor ok. Üresben 1-2 ezres fordulaton járatom induláskor kicsit, ezt szabad?

2. Menet közben lelkesen nyomom a gázt, mint mami a singervarrógép pedált, és megáll a tudomány nem reagál a gázpedál így megállok. ?

3. Ez a legaggasztóbb!!! Menet közben megszűnik a szervó, és az autó is leáll. Kormányzáshoz ISZONYAT erő kell. Percek mùlva ùjra könnyen tudok kormányozni. Huh?

Üdv!
Csárdi András
Nick: Bandus
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3918 Dátum: 2014.11.18 kedd, 12:46:03 »

Szia,
üdv a klubban!   nyes  wave
Javaslom keress rá a fórumban a hibákra, akár úgy, hogy szervó, vagy alapjárat. Elég jó a keresőmotor és biztos lesz hasonló hiba.
1, hasonló hiba sokunknál van. Hideg többx lefullad, de üzem-melegen stabilan jár a motor. Nekem is ilyen. Sokan, sok mindennel próbálkoztak, van akinél lett megoldás, van akinél nem.
Böngészd át ezt: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Kateg%C3%B3ria:Mk1 és ezt: http://mondeo.hu/index.php?cat=17 de még segíthet az nds mondeo.hu oldal is. Történelmi okai vannak, amiért nem lehet direkt linket berakni az oldalról ide. Írd egybe a szavakat.
Azt olvastam (totalcaron), hogy a motor egyik nagy ellensége, hideg motort, állóhelyzetben 2ezres fordulaton járatni. Ha lehet inkább menjünk vele 2ezres fordulaton addig, amíg üzemmeleg-stabil nem lesz. Én is ezt csinálom.
Üdv,
PZs
 
Sziasztok!  worship

Vettem egy mk1 95-ös 16v 2.0 turnier estate autómatát.

Ami 3 hibát orvosolni kell, hogy használni tudjam.
1. Alapjárat nehezen van, bemelegszik akkor ok. Üresben 1-2 ezres fordulaton járatom induláskor kicsit, ezt szabad?

2. Menet közben lelkesen nyomom a gázt, mint mami a singervarrógép pedált, és megáll a tudomány nem reagál a gázpedál így megállok. ?

3. Ez a legaggasztóbb!!! Menet közben megszűnik a szervó, és az autó is leáll. Kormányzáshoz ISZONYAT erő kell. Percek mùlva ùjra könnyen tudok kormányozni. Huh?

Üdv!
Csárdi András
Nick: Bandus
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3919 Dátum: 2014.11.19 szerda, 18:42:12 »

Köszönöm Préti a tanácsaid!

Akkor kihagyom a hidegen, üresben gázadást. Most egyből indul utóbbi két alkalommal. Smiley
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3920 Dátum: 2014.11.20 csütörtök, 10:12:53 »

Szia,
üdv a klubban!   nyes  wave
Javaslom keress rá a fórumban a hibákra, akár úgy, hogy szervó, vagy alapjárat. Elég jó a keresőmotor és biztos lesz hasonló hiba.
1, hasonló hiba sokunknál van. Hideg többx lefullad, de üzem-melegen stabilan jár a motor. Nekem is ilyen. Sokan, sok mindennel próbálkoztak, van akinél lett megoldás, van akinél nem.
Böngészd át ezt: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Kateg%C3%B3ria:Mk1 és ezt: http://mondeo.hu/index.php?cat=17 de még segíthet az nds mondeo.hu oldal is. Történelmi okai vannak, amiért nem lehet direkt linket berakni az oldalról ide. Írd egybe a szavakat.
Azt olvastam (totalcaron), hogy a motor egyik nagy ellensége, hideg motort, állóhelyzetben 2ezres fordulaton járatni. Ha lehet inkább menjünk vele 2ezres fordulaton addig, amíg üzemmeleg-stabil nem lesz. Én is ezt csinálom.
Üdv,
PZs
 

Rég nem jártam a fórumon... nyes

Én a Mondimmal hidegen melegen 2000-ig forgatom a motrot. Álló helyzetben nem melegítem soha. Azt tapasztaltam így a legkedvezőbb a fogyasztás. Sportos nyugdíjas vezetési stílus hehe Cheesy Cheesy És elég gyorsan melegszik a víz is. És nekem is fulladozik majdnem 3 hengerezik hidegen. Hengerfej amalgám tömítése is jó. Lehet csak 1.6-os OK mívelik ily lelkesen ezt a hibát. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.20 csütörtök, 10:15:20 írta Mikee » Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3921 Dátum: 2014.11.20 csütörtök, 17:43:14 »

Sziasztok!

Ha pl. a motorban durván alacsony az olajszint és emiatt nagy gyorsításnál, lendületes kanyarodásnál kis időre lehet, hogy elmegy az olajnyomás, akkor arra az időre letilthatja az ECU a motort? Magyarul: berángathat ilyenkor gázadásra a gép? (1995-ös 2000ccm-es  benzines MK1). Amúgy már utántöltve Smiley
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3922 Dátum: 2014.11.21 péntek, 12:40:02 »

Ha pl. a motorban durván alacsony az olajszint és emiatt nagy gyorsításnál, lendületes kanyarodásnál kis időre lehet, hogy elmegy az olajnyomás, akkor arra az időre letilthatja az ECU a motort? Magyarul: berángathat ilyenkor gázadásra a gép? (1995-ös 2000ccm-es  benzines MK1). Amúgy már utántöltve Smiley
Utántöltés óta nem rángat?
Ha nem, akkor lehetett valami köze a rángatásnak a felvillanó lámpához, pláne, ha a rántás és villanás egy időben történt, de nem tudok bővebbet.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3923 Dátum: 2014.11.21 péntek, 14:40:58 »

Sziasztok!

Ha pl. a motorban durván alacsony az olajszint és emiatt nagy gyorsításnál, lendületes kanyarodásnál kis időre lehet, hogy elmegy az olajnyomás, akkor arra az időre letilthatja az ECU a motort? Magyarul: berángathat ilyenkor gázadásra a gép? (1995-ös 2000ccm-es  benzines MK1). Amúgy már utántöltve Smiley


Nekem is volt alacsony olajszint nem vilígítot a műszerfal visszajelző, csak szimplán minimumon ücsörgőtt a nívópálcán. Nem rángatott be, csak mikor az EGR nem volt kikapcsolva. És nem raktam bele új gyertyákat,(2 pólusú) nem puccoltam ki a MAF szenzort, és nem cseréltem ki az összes gyertya fonalat.

Szerintem ahoz, hogy rángasson kanyarban - nagy G erő kell. Akkorát lehet-e produkálni egy gyári Mondeóval ? - Amiben ugye nincs sport futómű - meg minden versenyzéshez való cucc ez nem valószínű. Úgyhogy kizárva. (Aztán lehet rosszul gondolom, és F1-es autókat alázunk a gyári Mondinkal.  nyes nyes)

Jah majd elfelejtem.

HegeGabi

Azóta rájöttem hol szivárog a fékolaj - csatlakozásnál - ahol a kinyomócsapágyra csatlakozik a fékcső váltó melett.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.21 péntek, 14:43:50 írta Mikee » Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3924 Dátum: 2014.11.21 péntek, 20:45:24 »

Utántöltés óta nem rángat?
Ha nem, akkor lehetett valami köze a rángatásnak a felvillanó lámpához, pláne, ha a rántás és villanás egy időben történt, de nem tudok bővebbet.
Szia Gabi!
Kérdésedre a válasz, az olajszint utántöltése után berángatás egyszer volt ugyan, de nem olyan durván , bővebben:

Ez a csak ritkán előforduló hibajelenség 6 éve mióta enyém a Mondi jelentkezik néha. Előzménye mindig az, hogy kényelmesen kis gázzal poroszkálok hosszan folyamatosan, esetleg meg is állok lámpánál, aztán utána mikor nagyobb gázt adok akkor berángat. Ilyenkor ha az elvártnál alacsonyabb sebességfokozatban, magas fordulaton megyek pár kilométert utána van hogy hetekig nem jelentkezik többet. Talán  emlékszel is kb. 1-2 hónapja részletesebben le is írtam, hozzászólva egyik listatársunk hasonló gondjához. Nagyobb gondom ne legyen a mondival, de azért jó lenne rájönni mi okozza. EGR ledugózva, már előtte is. Benzinszűrőt tavaly előtt cseréltem, ideje volt, de ezt a gondot nem befolyásolta. Gyújtáscuccok rendben vannak-voltak.  

Visszatérve előző hsz.-omra azért írtam, hogy durván alacsony volt az olaj színt, mert mint kiderült épp, hogy csak a nívópálca legvége volt olajos. A sávom megszűnése miatt nagy gázzal indultam (volna) és berángatott de annyira vadul mint még előtte soha -hu de örült a Suzukis Smiley. Akkor gondoltam arra (bár az olajlámpa nem villant), hogy lehetséges, hogy a lendülettől az olajpumpa alól kiment a kevéske olaj, pillanatra megszűnt az olajnyomás és hátha le tud tiltani ilyenkor az ECU? Erre a kérdésre azért is jó lenne tudni a választ, mert ha tényleg létezik ilyen védelem akkor nem kell annyira félnem hogy nem veszem észre a túl lecsökkent olajszintet (Tudom, cseréljem sűrűbben az olajat... Smiley  ).

Szóval összegezve amire eddig gondoltam mint hibaokra amitől berángathat gyorsításkor néha a mondim:

Alacsony benzinszint a tankban: ez valóban okoz ilyen problémát gyorsításkor, éles tempós kanyarban, de sajnos fél tankkal is jelentkezett.

Minimum alatti olajszint: Ha tényleg letilt az ECU mikor megszűnik az olajnyomás akkor  -gondolom- igen, lehet az oka.

Tanksapka szelepe hibás, nem enged át elég levegőt: Ez a legújabb agyrémem, ugyanis mint rájöttem a tanksapkák szelepe kicsavarás előtt, balra forgatáskor, mielőtt kezd kicsavarodni, teljesen nyit és csak teljesen jobbra forgatva mikor kezd racsnizni, akkor működik szelepként. Na, most nekem úgy tűnik újabban ha becsavarás után visszatekerem balra a tanksapkát, mielőtt kezdené kicsavarni magát(szelep nyitva) akkor talán nem jelentkezett ez a berángatás Smiley Ez viszont esetleg felvetheti, azt is, hogy a benzinpumpa nincs a helyzete magaslatán??

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.21 péntek, 21:14:06 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3925 Dátum: 2014.11.22 szombat, 08:54:09 »

Szia Feri,
szerintem az ECU nem tilt le alacsony olajszintnél. Ha letiltana, akkor nem lenne annyi besült motor! Csak jelez a lámpa, hogy nincs elegendő olaj nyomás - szerintem.
Tanksapka vákuumtól függetlenül kell, hogy működjön a rendszer, mert ha a vákuumnak szerepe lenne, akkor a tanksapka vákuum hibára egy sor megoldás állna már rendelkezésre. Szerintem a kialakuló vákuum, csak egy szükséges-kötelező jelensége annak, hogy zárt rendszerből szívól ki folyadékot és ennek nem szabad befolyásolnia a működést! (amikor borászatban dolgoztam és szívtuk le a tartálykocsikat és a szoba méretű beton tartályokat, akkor is volt vákuum, amivel foglalkozni kellett, de csak annyira, hogy ne égjen le a szivattyú, vagy ne horpasszon/roppantson össze valamit. Ettől függetlenül lehet hibás a benzin szivattyúd.

Minimum alatti olajszint: Ha tényleg letilt az ECU mikor megszűnik az olajnyomás akkor  -gondolom- igen, lehet az oka.

Tanksapka szelepe hibás, nem enged át elég levegőt: Ez a legújabb agyrémem, ugyanis mint rájöttem a tanksapkák szelepe kicsavarás előtt, balra forgatáskor, mielőtt kezd kicsavarodni, teljesen nyit és csak teljesen jobbra forgatva mikor kezd racsnizni, akkor működik szelepként. Na, most nekem úgy tűnik újabban ha becsavarás után visszatekerem balra a tanksapkát, mielőtt kezdené kicsavarni magát(szelep nyitva) akkor talán nem jelentkezett ez a berángatás Smiley Ez viszont esetleg felvetheti, azt is, hogy a benzinpumpa nincs a helyzete magaslatán??


Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3926 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 06:34:28 »

Sziasztok!

Lenne még egy -gondolom- egyszerű kérdésem:

Kértem a tanácsotokat nemrég, hogy mit ajánlotok kulccsal már nem kitekerhető olajleeresztő csavar kiszedéséhez.
Ti is, egy szerelő is azt tanácsolta, hogy rá kell hegeszteni egy nagy fejű csavart és annál fogva, + a melegítésnek köszönhetően könnyen ki fog csavarodni. Bár többek szerint eltulzom, de nem merek villannyal hegeszteni a motoron, nehogy pl. az ECU elszálljon, ezért arra gondoltam, hogy leveszem az olajteknőt és úgy hegesztek a csavarra. Érdeklődöm, hogy le tudom-e venni, visszarakni minden egyéb rész megbontása nélkül?  Tömítés várhatóan túléli-e a műveletet, vagy szerezzek be előre egyet?

Esetleg más megkerülő művelettel a fáradt olaj leeresztése? Gondolok pl. olyanra, hogy egyes kutaknál régen volt olajkiszipkázó, amit a nívópálcsa helyére be kellett dugni és azzal kiszívni az olajat. Tudom, ezzel voltak gondok és meg is szüntették. Mellesleg én is kipróbáltam, ledugtam egy műanyagcsövet de  nagy vákuum kellett volna, hogy a vékony csövön ne órák alatt jöjjön ki az olaj. Ráadásul mikor még lejjebb letoltam a csövet, utána alig akart kijönni, mert az oldala beleakadt a nívópálcát tartó cső alsó végébe. Szóval ez FELEJTŐS!!! Esetleg az olajszűrőnél?
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.24 hétfő, 06:39:18 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3927 Dátum: 2014.11.24 hétfő, 09:50:47 »

Kértem a tanácsotokat nemrég, hogy mit ajánlotok kulccsal már nem kitekerhető olajleeresztő csavar kiszedéséhez.
Ti is, egy szerelő is azt tanácsolta, hogy rá kell hegeszteni egy nagy fejű csavart és annál fogva, + a melegítésnek köszönhetően könnyen ki fog csavarodni. Bár többek szerint eltulzom, de nem merek villannyal hegeszteni a motoron, nehogy pl. az ECU elszálljon, ezért arra gondoltam, hogy leveszem az olajteknőt és úgy hegesztek a csavarra. Érdeklődöm, hogy le tudom-e venni, visszarakni minden egyéb rész megbontása nélkül?  Tömítés várhatóan túléli-e a műveletet, vagy szerezzek be előre egyet?
Gondolom, az imbusz kulcs elforog már benne. Esetleg 1-el nagyobb méret nem jó bele?

Igen, tudtommal is úgy van, hogy csavar feje bele az imbusz helybe, majd hegeszt. Aztán anyák a kilógó menetre, és lehet próbálkozni.
Szerinted a kipufogósok mivel és hogyan hegesztenek? Smiley

Nem kéne az olajteknőt ezért piszkálni, szerintem.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3928 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 11:35:02 »

Sziasztok!

Lenne még egy -gondolom- egyszerű kérdésem:

Kértem a tanácsotokat nemrég, hogy mit ajánlotok kulccsal már nem kitekerhető olajleeresztő csavar kiszedéséhez.
Ti is, egy szerelő is azt tanácsolta, hogy rá kell hegeszteni egy nagy fejű csavart és annál fogva, + a melegítésnek köszönhetően könnyen ki fog csavarodni. Bár többek szerint eltulzom, de nem merek villannyal hegeszteni a motoron, nehogy pl. az ECU elszálljon, ezért arra gondoltam, hogy leveszem az olajteknőt és úgy hegesztek a csavarra. Érdeklődöm, hogy le tudom-e venni, visszarakni minden egyéb rész megbontása nélkül?  Tömítés várhatóan túléli-e a műveletet, vagy szerezzek be előre egyet?

Esetleg más megkerülő művelettel a fáradt olaj leeresztése? Gondolok pl. olyanra, hogy egyes kutaknál régen volt olajkiszipkázó, amit a nívópálcsa helyére be kellett dugni és azzal kiszívni az olajat. Tudom, ezzel voltak gondok és meg is szüntették. Mellesleg én is kipróbáltam, ledugtam egy műanyagcsövet de  nagy vákuum kellett volna, hogy a vékony csövön ne órák alatt jöjjön ki az olaj. Ráadásul mikor még lejjebb letoltam a csövet, utána alig akart kijönni, mert az oldala beleakadt a nívópálcát tartó cső alsó végébe. Szóval ez FELEJTŐS!!! Esetleg az olajszűrőnél?

Ha egyszer valahogy kiszeded,vagy valaki - akkor adok neked ingyen egy spéci fejű (heggesztett) olajleeresztő csavart - nekem nem kell, enyémbe nincs kikopva.

Amúgy egy igazi mesterˇˇ autószerelő lazán kiszedi. Akinek nem megy, az NEM mestere a szakmának.Ha meg az olajteknő tömítés inkább a felhők közé szeretne menni, nem olyan drága hadművelet egy vétel.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.27 csütörtök, 11:44:22 írta Mikee » Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3929 Dátum: 2014.12.08 hétfő, 16:45:29 »

Sziasztok!
1994, Ford Mondeo Mk1 1.6
A helyzet a következő: 2 éve vásároltam az autót, és eddig minden indításnál fehér füst jön a kipufogóból, eszi a vizet, havonta 1x újra kell tölteni.
Az olaj nem vizes, nem habos, nincs semmi baja, pöcc röff indul, de melegíteni azért kell, (21 éves autót amúgy sem árt..)
Most nemtudom eldönteni, hogy hengerfejes vagy csak a hütőrendszer hibás valahol?
Olvastam olyat, hogy ha hengerfejes a hibás hengerbe beszivárgó víz tönkreteszi a gyertyát és 3 hengerrel nem indulna pöcc röff - tehát ez nálam nem játszik, mert indul.
Viszont 2 éve mikor vettem is ezt csinálta a motornak van ereje, tehát egy hengerfejes autó nem megy el 2 évig..
Meg olvastam olyat a fehér füst, az gőz mert hidegen több üzemanyagot fecskendez ugyebár.. melegen nincs füst.
Tehát szerintetek mi lehet a probléma? Hengerfejes vagy nem?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3930 Dátum: 2014.12.09 kedd, 12:57:06 »

Sziasztok!
1994, Ford Mondeo Mk1 1.6
A helyzet a következő: 2 éve vásároltam az autót, és eddig minden indításnál fehér füst jön a kipufogóból, eszi a vizet, havonta 1x újra kell tölteni.
Az olaj nem vizes, nem habos, nincs semmi baja, pöcc röff indul, de melegíteni azért kell, (21 éves autót amúgy sem árt..)
Most nemtudom eldönteni, hogy hengerfejes vagy csak a hütőrendszer hibás valahol?
Olvastam olyat, hogy ha hengerfejes a hibás hengerbe beszivárgó víz tönkreteszi a gyertyát és 3 hengerrel nem indulna pöcc röff - tehát ez nálam nem játszik, mert indul.
Viszont 2 éve mikor vettem is ezt csinálta a motornak van ereje, tehát egy hengerfejes autó nem megy el 2 évig..
Meg olvastam olyat a fehér füst, az gőz mert hidegen több üzemanyagot fecskendez ugyebár.. melegen nincs füst.
Tehát szerintetek mi lehet a probléma? Hengerfejes vagy nem?
Ilyen problémával nincs tapasztalatom, így csak okoskodni tudok.
Lehet úgy is repedt akár a hengerfej, akár szakadt a tömítés, hogy csak a víz jut be az égéstérbe, ahonnan meg is kifele, vagy még oda sem, hanem mondjuk a kipufogószelepen kívüli részbe jut be. De mondom, ez csak ötletelés.
Szerelők biztos többet és okosabbat tudnának rá mondani.
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3931 Dátum: 2014.12.12 péntek, 14:40:20 »

Üdv!
Újabb probléma, (mostanában egyre több), kérlek segítsetek!
Úgy vettem észre, hogy hidegindításnál többször leáll, lefullad, a hütőtartályban kevés víz van, pedig elötte rendes volt a vízmennyiség.
Melegen kitűnően jár.
Régebben is lefulladt hidegen, akkor a hütővízzel nemvolt gond, beszívott levegőhőmérséklet jeladó megoldotta a problémát.
DE most nem, lefullad hidegen és kevés a hütővíz.
 - Kartonpapírral néztük, nem vizes, nem folyik alul.
 - Nemhiszem, hogy hengerfejes, mert egyébként van a motorban erő, az olaj nem vizes.
Olvastam olyasmit, hogy vízpumpa meg vezerlés csere megoldja, ez mennyire valósághű? Kérlek segítsetek, köszönöm!
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3932 Dátum: 2014.12.12 péntek, 15:20:04 »

Szia,
ez a beszívott levegőhőmérséklet jeladó, a MAP szenzor, ami abban a vastag fekete műanyag csőben van, ami előtt a levegőszűrő van és a másik végén meg a rezonátor?
Köszi,
PZs
Közben utánanéztem és én első körben a MAF-ra gondoltam, de a megoldás ettől 20cm-re van, egy leírás szerint.

Üdv!
Újabb probléma, (mostanában egyre több), kérlek segítsetek!
Úgy vettem észre, hogy hidegindításnál többször leáll, lefullad, a hütőtartályban kevés víz van, pedig elötte rendes volt a vízmennyiség.
Melegen kitűnően jár.
Régebben is lefulladt hidegen, akkor a hütővízzel nemvolt gond, beszívott levegőhőmérséklet jeladó megoldotta a problémát.
DE most nem, lefullad hidegen és kevés a hütővíz.
 - Kartonpapírral néztük, nem vizes, nem folyik alul.
 - Nemhiszem, hogy hengerfejes, mert egyébként van a motorban erő, az olaj nem vizes.
Olvastam olyasmit, hogy vízpumpa meg vezerlés csere megoldja, ez mennyire valósághű? Kérlek segítsetek, köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.12 péntek, 15:28:56 írta Préti » Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3933 Dátum: 2014.12.12 péntek, 16:05:13 »

Szia,
ez a beszívott levegőhőmérséklet jeladó, a MAP szenzor, ami abban a vastag fekete műanyag csőben van, ami előtt a levegőszűrő van és a másik végén meg a rezonátor?
Köszi,
PZs
Közben utánanéztem és én első körben a MAF-ra gondoltam, de a megoldás ettől 20cm-re van, egy leírás szerint.

Nem a maf, annak sztm nincs baja, de köszi Smiley
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3934 Dátum: 2014.12.13 szombat, 10:10:24 »

Bocs,
bénán fogalmaztam, de nem tudtam, hol van a beszívott levegő hőmérsékleti jeladó.
Nem tanácsot akartam adni, hanem kérdezni.
Üdv,
 wave
Nem a maf, annak sztm nincs baja, de köszi Smiley
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3935 Dátum: 2014.12.13 szombat, 12:35:46 »

Bocs,
bénán fogalmaztam, de nem tudtam, hol van a beszívott levegő hőmérsékleti jeladó.
Nem tanácsot akartam adni, hanem kérdezni.
Üdv,
 wave
Igen tudom, én meg bénán válaszoltam, a lényeg, hogy értjük egymást  taps  nyes
Valaki esetleg valami help?  worship  rinya
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3936 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 21:09:51 »

Sziasztok!
Lehet nem ide tartozik teljesen, de mivel a motor benzines: még tavaly egy félre sikerűlt akkucserénél -hála az
erőszakos mesternek, aki maga akarta kicserélni- szétment a klímacsövem és elment a gáz, meg vele a kifröcskölt olaj.  Múltkor nem vettem észre, hogy bekapcsolódott a klíma, csak az égett gumiszag, majd a klímakompresszor környékéről dőlő füst okát keresve jöttem rá. Gondolom a kompresszornak is annyi. Sajnos egyre rondább hangja is kezd lenni kikapcsolt állapotban is (legalábbis gondolom annak van fémes surlódó hangja, holnap megpróbálom betájolni), Mellesleg mi lehetett ami füstölt? Minek lehet a ronda hangja? Csapágyazás, vagy a kompresszor kuplung része? Esetleg valakinek egy még feltehető, nem baj ha hűtésre már nem jó (nyár előtt úgysem tudok áldozni a klímafeltöltés, stb.-re, csak kizárni a ronda hangot, akár csak próbára is?  Érdeklődöm rövidebb ékszíjjal ki lehet hagyni a klímakompresszort? 1995-ös MK1, 2000-es Zetec benzines motor.



Feri
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.30 kedd, 08:27:50 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3937 Dátum: 2014.12.31 szerda, 14:11:20 »

Sziasztok!
Lehet nem ide tartozik teljesen, de mivel a motor benzines: még tavaly egy félre sikerűlt akkucserénél -hála az
erőszakos mesternek, aki maga akarta kicserélni- szétment a klímacsövem és elment a gáz, meg vele a kifröcskölt olaj.  Múltkor nem vettem észre, hogy bekapcsolódott a klíma, csak az égett gumiszag, majd a klímakompresszor környékéről dőlő füst okát keresve jöttem rá. Gondolom a kompresszornak is annyi. Sajnos egyre rondább hangja is kezd lenni kikapcsolt állapotban is (legalábbis gondolom annak van fémes surlódó hangja, holnap megpróbálom betájolni), Mellesleg mi lehetett ami füstölt? Minek lehet a ronda hangja? Csapágyazás, vagy a kompresszor kuplung része? Esetleg valakinek egy még feltehető, nem baj ha hűtésre már nem jó (nyár előtt úgysem tudok áldozni a klímafeltöltés, stb.-re, csak kizárni a ronda hangot, akár csak próbára is?  Érdeklődöm rövidebb ékszíjjal ki lehet hagyni a klímakompresszort? 1995-ös MK1, 2000-es Zetec benzines motor.

Feri
A füstvlehetett a klíma kuplungja, mert nem volt kenése - de ez csak tipp, okosabbak majd megcáfolnak.
Az ékszíjból van nem légkondis változat is, lecserélheted rá.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3938 Dátum: 2014.12.31 szerda, 20:59:50 »

A füstvlehetett a klíma kuplungja, mert nem volt kenése - de ez csak tipp, okosabbak majd megcáfolnak.
Az ékszíjból van nem légkondis változat is, lecserélheted rá.

Igazad volt, valószínűleg a klíma kuplungja égett, mivel megszorult a klímakompresszor, a gáznyomás érzékelő meg át volt kötve régről, hogy kevesebb gázzal is még ne kapcsolgasson le a klíma,-ezért maradt folyamatosan behúzva a kuplung gáz nélkül- csak ezt az átkötést miután szétment a klímacső és elment az összes gáz nem szüntettem meg. Saját kárából (is) tanul aki buherál  falbav . Egyelőre a rövidebb ékszíjra csere lett a megoldás, kihagytam a megdöglött klímakompresszort. Jóval csendesebb is lett a motor járása, a klímakompresszor csapágya adta a síró hangot, illetve a lötyögő  kuplungrészének a rázkódása kopogott alapjárat környékén. Ha valakit érdekel, a csere rövid szíj adatai: GOODYEAR a száma: 6PK1713

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.04 vasárnap, 10:32:06 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #3939 Dátum: 2015.01.05 hétfő, 13:20:34 »

Sziasztok!

Ma reggel volt egy kellemetlen meglepetésem induláskor. Eddig sosem volt vele a mostani probléma. Reggel 5:25-kór indítózok a kocsival. Be is indul, de az alapjárat furcsa volt, de ki tudtam tolatni a garázsból. Ahogy kitolattam le is állt. Aztán indítózok, de semmi. Aztán próbálkoztam tovább, és ahogyan kezdtem nyomni a gázpedált akkor halottam, hogy el-el kapja, aztán beindult. Utána már nem volt vele gond. Ez lehet jegesedés? Vagy víz került a benzinbe? Utoljára nem a MOL-nál tankoltam, hanem Cegléden az Europetrolnál. Árban nem olcsóbb, de maszek vagy valami olyasmi. Többször tankoltam már ott de, hogy télen is arra már nem emlékszem. Ma délután megyek haza vele, remélem be indul.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3940 Dátum: 2015.01.07 szerda, 16:41:23 »

Sziasztok!

Ma reggel volt egy kellemetlen meglepetésem induláskor. Eddig sosem volt vele a mostani probléma. Reggel 5:25-kór indítózok a kocsival. Be is indul, de az alapjárat furcsa volt, de ki tudtam tolatni a garázsból. Ahogy kitolattam le is állt. Aztán indítózok, de semmi. Aztán próbálkoztam tovább, és ahogyan kezdtem nyomni a gázpedált akkor halottam, hogy el-el kapja, aztán beindult. Utána már nem volt vele gond. Ez lehet jegesedés? Vagy víz került a benzinbe? Utoljára nem a MOL-nál tankoltam, hanem Cegléden az Europetrolnál. Árban nem olcsóbb, de maszek vagy valami olyasmi. Többször tankoltam már ott de, hogy télen is arra már nem emlékszem. Ma délután megyek haza vele, remélem be indul.

Benzinszűrőd mikor volt cserélve? Ha anyira vizes lenne a benzinusz, akkor nem is tudnál menni az autóval szerintem. De majd az okosok megmondják.  nyes
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #3941 Dátum: 2015.01.07 szerda, 17:29:44 »

Benzinszűrőd mikor volt cserélve? Ha anyira vizes lenne a benzinusz, akkor nem is tudnál menni az autóval szerintem. De majd az okosok megmondják.  nyes

2008-ban ősszel valamikor. Szerencsére azóta nem csinálta. Minden nap megyek vele és rendesen indul. Kollégák ajánlották, hogy 1-2dl denaturált szeszt m,ielőtt tankolok tegyek bele. Az összeszedi a vizet ha van benne. Remélem nem okoz galibát.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3942 Dátum: 2015.01.07 szerda, 20:53:15 »

2008-ban ősszel valamikor. Szerencsére azóta nem csinálta. Minden nap megyek vele és rendesen indul. Kollégák ajánlották, hogy 1-2dl denaturált szeszt m,ielőtt tankolok tegyek bele. Az összeszedi a vizet ha van benne. Remélem nem okoz galibát.

2008-ban cserélted annak nem kellene enyire koszosnak lennie. [(szerény véleményem szerint persze)] Ugye ha a riasztó tiltaná le - nem lenne durrogás - csak forgatná nem gyulladna be egy kis időre a brenya meg gyujtás sem lenne. Az ilyen korú autóknál, mindig csekkolgatni kell a riasztó drótokat - nem-e korrodálódtak be nincs-e zárlat. A motorháztető nyitás visszajelzőnél szoktak berohadni nekem legalábbis ott volt ***. A denszeszes megoldásról még nem hallottam.  Roll Eyes
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #3943 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 10:40:42 »

2008-ban cserélted annak nem kellene enyire koszosnak lennie. [(szerény véleményem szerint persze)] Ugye ha a riasztó tiltaná le - nem lenne durrogás - csak forgatná nem gyulladna be egy kis időre a brenya meg gyujtás sem lenne. Az ilyen korú autóknál, mindig csekkolgatni kell a riasztó drótokat - nem-e korrodálódtak be nincs-e zárlat. A motorháztető nyitás visszajelzőnél szoktak berohadni nekem legalábbis ott volt ***. A denszeszes megoldásról még nem hallottam.  Roll Eyes

Nagy valószínűséggel víz vagy jegesedés lehetett a ludas. Riasztóm nincs. Beindult reggel kapásból, de nem pörgött fel az alapjárat. Ki is tolattam vele. Mikor a kuplungot benyomtam akkor állt le. Aztán indítóztam. Gondoltam nyomom a gázt is hozzá, és akkor kezdte aztán végül be is indult. Az állomásra kicsit furán viselkedett, de hazafelé már rögtön indult és nem volt azóta sem vele probléma.
Naplózva
serakdavid
Vendég
« Új hozzászólás #3944 Dátum: 2015.01.10 szombat, 16:09:01 »

Sziasztok, ma kicseréltem az üzemanyag szűrőt. A szűrő utána csőből EZ a lötty jött ki. Valakinek volt már ilyen ? Mit lehet vele kezdeni ? A tank felöli oldalból aránylag szép tiszta benzin jött.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3945 Dátum: 2015.01.10 szombat, 22:40:34 »

Sziasztok, ma kicseréltem az üzemanyag szűrőt. A szűrő utána csőből EZ a lötty jött ki. Valakinek volt már ilyen ? Mit lehet vele kezdeni ? A tank felöli oldalból aránylag szép tiszta benzin jött.

Szia!
Nekem is trutyis volt...sajnos az előző tulajai ezt is le****-ták. (mint minden mást is)Én nem tulajdonítottam neki nagy dolgot. Azt megnéztem menyire dzsuvás brenya megy be neki, szűrő csere után és enyi. Valószínűleg igencsak csere érett volt már a szűrőd. [Én akkor cserélgettem az összes szűrőt, mikor az autóm a rángatózó korszakát élte.]  vigyor3 eplus2 
 
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3946 Dátum: 2015.01.16 péntek, 14:33:43 »

Sziasztok!
Hidegen felpörög az alapjárat fix 1500-ra és bekapcsol a hűtő meg fulladozik, cseréltem a termosztátházon egy motorhőmérséklet jeladót, de semmi javulás, segítsetek lécci!  szomoru1
mk1,ford mondeo, 1.6 zetec
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3947 Dátum: 2015.01.19 hétfő, 10:10:16 »

Sziasztok!
Hidegen felpörög az alapjárat fix 1500-ra és bekapcsol a hűtő meg fulladozik, cseréltem a termosztátházon egy motorhőmérséklet jeladót, de semmi javulás, segítsetek lécci!  szomoru1
mk1,ford mondeo, 1.6 zetec
Hali!
Melyik jeladót cserélted: az alsót vagy a felsőt?
Az egyik a mutatóé, a másik a motorvezérlő kompóteré, de most hirtelen nem tudom, hogy melyik a melyik. Talán valaki okosabb megmondja, meg talán azt is, hogy mi is lehet pontosabban a gond.

MAF-ról lehúzod a csatlakozóját akkor megmarad a probléma?
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3948 Dátum: 2015.01.21 szerda, 14:11:38 »

Hali!
Melyik jeladót cserélted: az alsót vagy a felsőt?
Az egyik a mutatóé, a másik a motorvezérlő kompóteré, de most hirtelen nem tudom, hogy melyik a melyik. Talán valaki okosabb megmondja, meg talán azt is, hogy mi is lehet pontosabban a gond.

MAF-ról lehúzod a csatlakozóját akkor megmarad a probléma?

Ha nem vagyok gyökér, az alsó az EEC 0.1 bites  nyes nagyon okos personal kompoté. Probléma megoldását sajnos Én sem tom. Ha ilyen problémám lenne átnézném - megmérném az összes jeladót. Amúgy Gabi Te vagy a legokosabb köztünk. Smiley  angel

Nekem is lenne egy kérdésem - lehetséges a szelepfedél elhasználódása miatt megnövekedett motorolaj fogyasztásom? Vagy marad a gyűrűzés?
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.21 szerda, 14:48:19 írta Mikee » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3949 Dátum: 2015.01.21 szerda, 15:58:09 »

Szia,
nekem a szelepfedél tömítés után csere után, látványosan visszaesik az olajfogyasztásom.  nyes
És igen, ha elhasználódik a szelepfedeled, okozhat olajfogyást.  rinya
PZs
Nekem is lenne egy kérdésem - lehetséges a szelepfedél elhasználódása miatt megnövekedett motorolaj fogyasztásom? Vagy marad a gyűrűzés?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.