Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:38:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 [87] 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1672928 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #4300 Dátum: 2016.09.06 kedd, 14:41:39 »

Sziasztok, a MAF szenzort milyen cuccal kell/lehet/szabad tisztítani? Féktisztító ráfújható?
Naplózva

MKI 2.0i
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4301 Dátum: 2016.09.07 szerda, 13:46:18 »

Sziasztok, a MAF szenzort milyen cuccal kell/lehet/szabad tisztítani? Féktisztító ráfújható?
Van hozzávaló tisztító spray.
Vagy - tudtommal - karburátor tisztító cuccal is lehet.
Naplózva
Dawe2
Vendég
« Új hozzászólás #4302 Dátum: 2016.09.09 péntek, 20:09:27 »

Hali

Valaki újíttatott már fel motort teljesen?? Szegény halottaskocsimnak nagyon úgy fest hogy eljött a vég  rinya rinya
A benne levő motort szeretném megcsináltatni, nem kicserélni mert az már nem olyan lenne Smiley
A kérdés hogy mire kell számoljak pénzügyileg
Köszi előre is
Naplózva
Topika
Vendég
« Új hozzászólás #4303 Dátum: 2016.09.11 vasárnap, 20:57:39 »

Sziasztok. Egy 1993-as ford mondeo 2.0-s autómata váltós boldog tulaja lennék, ha nem lenne vele most gondom. Olyan problémám akadt, hogy egyik percről a másikra, elkezdett dadogogni, puffogni, nehezen pörögni... És ez mind meleg motornál történ. Üresben gázbadásnál, alacsony fordulaton pukkan egyet, mielőtt felpörögne. Menet közben többször is csinálja, kb olyan, mint ha 4-ből, csak 3 vagy 2 henger menne. Szerintetek mi lehet a bibi?
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #4304 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 10:29:48 »

Sziasztok. Egy 1993-as ford mondeo 2.0-s autómata váltós boldog tulaja lennék, ha nem lenne vele most gondom. Olyan problémám akadt, hogy egyik percről a másikra, elkezdett dadogogni, puffogni, nehezen pörögni... És ez mind meleg motornál történ. Üresben gázbadásnál, alacsony fordulaton pukkan egyet, mielőtt felpörögne. Menet közben többször is csinálja, kb olyan, mint ha 4-ből, csak 3 vagy 2 henger menne. Szerintetek mi lehet a bibi?
Ez nagy valószínűséggel gyertya/trafó/gyújtáskábel hiba lesz. Amikor nekem ilyen volt, én cseréltem a gyertyákat + a kábelszettet és megjavult.
A kábelt innen vettem 3 év garival, gyertyát meg vateráról kb. 1000Ft/db áron.
http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_451559/Ford-1-gyujtokabel-keszlet
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Dawe2
Vendég
« Új hozzászólás #4305 Dátum: 2016.09.15 csütörtök, 16:51:07 »

Hali

Egy kérdés hátha tud valaki segíteni
A Mondeom motorja eszi az olajat nem kicsit, viszont nem füstöl, nincs szaga viszont ha  3500-4000 fölé pörgetem nagy füstfelhő van mögöttem
Találkozott már valaki ilyennel?? Ha igen mi volt a hiba oka??
A kocsi egy 94es Mondeo RKA motorkódos 1.8 benzin
Köszönöm előre is
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4306 Dátum: 2016.09.15 csütörtök, 21:00:53 »

Hali

Egy kérdés hátha tud valaki segíteni
A Mondeom motorja eszi az olajat nem kicsit, viszont nem füstöl, nincs szaga viszont ha  3500-4000 fölé pörgetem nagy füstfelhő van mögöttem
Találkozott már valaki ilyennel?? Ha igen mi volt a hiba oka??
A kocsi egy 94es Mondeo RKA motorkódos 1.8 benzin
Köszönöm előre is

Igen, még régen az első Fordomnál(Scorpio 2.o benzin), ott egy olajcsere segített. Egyébként ha kékes a füst, akkor és csak nagy fordulaton jelentkezik, alapjáraton vagy kis fordulaton egyáltalán nem, akkor vagy túl híg az olaj, vagy a szelepszár szimeringnél átenged.

Gondolom én.

Olajmárkát mindenképpen váltanék.

Zsolio
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4307 Dátum: 2016.09.21 szerda, 09:37:34 »

Sziasztok,
az alapjáraton mivel lehet állítani? Szerintem feljebb kúszott az alapjáraton a motor fordulatszáma és lejjebb venném.
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4308 Dátum: 2016.09.22 csütörtök, 20:54:30 »

Sziasztok,
az alapjáraton mivel lehet állítani? Szerintem feljebb kúszott az alapjáraton a motor fordulatszáma és lejjebb venném.
Köszi,
PZs

Szia,

Mennyivel ,és mikortól( a hideg idő beálltától gondoltam)?

Üdv:

Zsolio
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4309 Dátum: 2016.09.23 péntek, 08:58:52 »

Szia,
kb 100-zal. Üzem-meleg motor és autópályázás utáni fordulatszámban van különbség.
PZs
Szia,

Mennyivel ,és mikortól( a hideg idő beálltától gondoltam)?

Üdv:

Zsolio
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4310 Dátum: 2016.09.23 péntek, 16:39:58 »

Szia,
kb 100-zal. Üzem-meleg motor és autópályázás utáni fordulatszámban van különbség.
PZs

Szia,

Hagyd alapjáraton járni kb 2 percig, valamikor közben le kellene ejtenie a fordulatot egy kicsit.
Naplózva
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4311 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 08:02:17 »

Hali! Az autómata váltóhoz ért valaki légyszi válaszoljon a kérdésemre!  rinya
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #4312 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 20:16:18 »

Az automata váltó hibáját hogy miért nem vált 4-es fokozatba igy kapásból nehéz megmondani, lehet solenoid hiba, váltóvezérlési hiba, egyéb elektromos hiba, váltó mechanikus hiba. Jó lenne egy diagot csináltatni és akkor konkrétabb irányban el lehet indulni.
Ha az autó nincs motorikusan tökéletesen rendben az automata váltó rögtön reagál rá. A fenti linket érdemes átnézni és értelmezni a váltó müködését és talán tippelni de csak tippelni lehet a hibára mert arról egyértelmüen tüzetesebb vizsgálat után lehet biztosra menni.

Üdv: László
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.27 kedd, 09:41:34 írta Scratch » Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
jencesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #4313 Dátum: 2016.10.02 vasárnap, 10:27:50 »

Az automata váltó hibáját hogy miért nem vált 4-es fokozatba igy kapásból nehéz megmondani, lehet solenoid hiba, váltóvezérlési hiba, egyéb elektromos hiba, váltó mechanikus hiba. Jó lenne egy diagot csináltatni és akkor konkrétabb irányban el lehet indulni.
Ha az autó nincs motorikusan tökéletesen rendben az automata váltó rögtön reagál rá. A fenti linket érdemes átnézni és értelmezni a váltó müködését és talán tippelni de csak tippelni lehet a hibára mert arról egyértelmüen tüzetesebb vizsgálat után lehet biztosra menni.

Üdv: László
Köszönöm! Smiley
Naplózva
Dawe2
Vendég
« Új hozzászólás #4314 Dátum: 2016.10.04 kedd, 22:18:35 »

Szevasztok
Kérdés
Milyen hőfoknyitású termosztát kell 1.8as RKA motorkódú motorhoz?? 88 vagy 92 foknál nyisson a termosztát
Köszi előre is
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4315 Dátum: 2016.10.16 vasárnap, 10:41:23 »

Üdv! Mk1 1.8 benzin kérdés....
Mitől lehet az hogy hidegen 1500-2000 rpm van 20km megtétel után is??? 4 napja kapott új motorolajat / ford 5w30/ meg szűrőt. Leállítás után kb 10 perc elteltével meg már jó monden... Aki ismeri a szörnyemet az tudja hogy minden új a mociban,vákumcsövek is rendben, kb 3km után már langyos a fűtésem. Termosztát is cserélve 1 hónapja. Hibakód nincs. minden új, gyertyák új,kábelek új,trafó új, maf új,hőmérséklet jeladók újak, karter szuszógó szelep új,alapjárati moci új,folytószelep helyzetérzékelő pótméter új,vákumcsövek rendben,egr ok tiszta műkszik,t-gumi is új,szívó oldalon az összes tömítés új,lambdaszonda új, benzinnyomás szabályozó gomba új,injektorok mind új, hibakód nincs, miután mentem a kocsival 5-15km-et és hagyom pihenni 5-10 percet akkor már indításkor és menetközben jó 900 az alapjárat, hét elején lett cserélve motor olaj+szűrő+légszűrő. Na ezért vagyok tanácstalan.... pár cuccot már tösször is cseréltem szintén újra a használt újat,mert hibásnak véltük,de mióta van hibakódolvasó meg mk1-mk2 tudástár lásd ND Mondeo oldal, azóta nem is volt gondom,de amióta hidegebb van reggelente mint 10-15 fok azóta van ez a jelenség,de be kell lássam hogy úgynéz ki ez ilyen.... Köszi előre is az építő kritikát ill. hozzászolást
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4316 Dátum: 2016.10.16 vasárnap, 10:46:49 »

Szevasztok
Kérdés
Milyen hőfoknyitású termosztát kell 1.8as RKA motorkódú motorhoz?? 88 vagy 92 foknál nyisson a termosztát
Köszi előre is


88-as kell bele...
Naplózva

Dawe2
Vendég
« Új hozzászólás #4317 Dátum: 2016.10.16 vasárnap, 22:27:11 »


88-as kell bele...

Köszönöm!!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4318 Dátum: 2016.10.17 hétfő, 14:24:58 »

Üdv! Mk1 1.8 benzin kérdés....
Mitől lehet az hogy hidegen 1500-2000 rpm van 20km megtétel után is??? 4 napja kapott új motorolajat / ford 5w30/ meg szűrőt. Leállítás után kb 10 perc elteltével meg már jó monden...
...
Köszi előre is az építő kritikát ill. hozzászolást
Újratanítás?
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #4319 Dátum: 2016.10.19 szerda, 13:49:29 »

Sziasztok,
a katalizátor hogyan lehet leszedni? Az egyik vége a kipufogó középső dob csövébe van csavarozva, azt láttam, engem a motor felőli vége érdekel!
Flexelni, levágni nem akarom.
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4320 Dátum: 2016.10.21 péntek, 05:42:11 »

Újratanítás?

Szia. Újra tanítás is meg volt. Napokban járogattam vele és megfigyeltem hogy csak reggel az első indításkor csinálja a magas alapjáratot,utána akármikor indítok tökéletes...
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4321 Dátum: 2016.10.21 péntek, 08:23:49 »

Szia. Újra tanítás is meg volt. Napokban járogattam vele és megfigyeltem hogy csak reggel az első indításkor csinálja a magas alapjáratot,utána akármikor indítok tökéletes...
Szia,

Ha hidegen 1500 fölé megy indításkor a fordulat, akkor túl feszes a gázbovdened.

Lazits rajta.

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4322 Dátum: 2016.10.21 péntek, 16:22:10 »

Szia,

Ha hidegen 1500 fölé megy indításkor a fordulat, akkor túl feszes a gázbovdened.

Lazits rajta.
 
Zsolio

Szia! Megnéztem és nem feszes,picit még lazább is mint kéne...
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4323 Dátum: 2016.10.25 kedd, 18:42:22 »

Szia! Megnéztem és nem feszes,picit még lazább is mint kéne...

Mindent kipucoltam,egr,alapjárati motor,vákumcsővek,maf,beszívott hőmérséklet jeladó,vízhőmérséklet jeladók, főtengely jeladó,vezérműtengely jeladó,lambdaszonda, folytószelep helyzetérzékelő pótméter, cserélve újra! Magas reggeli alapjárat még mindig meg van vagy 20km megtétele után is,ha megállok akkor le esik 900-ra de ha elindulok és váltok vagy csak üresben gurulók akkor tartja 1500-ön! Ha hagyom az említett km megtétele után kicsit pihenni kb: 15-20percre,akkor indítás után már nincs gondom vele... 5W30 Ford olajat és szűrőket is nem rég kapott...
Mi lehet a gond???
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4324 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:26:59 »

Mindent kipucoltam,egr,alapjárati motor,vákumcsővek,maf,beszívott hőmérséklet jeladó,vízhőmérséklet jeladók, főtengely jeladó,vezérműtengely jeladó,lambdaszonda, folytószelep helyzetérzékelő pótméter, cserélve újra! Magas reggeli alapjárat még mindig meg van vagy 20km megtétele után is,ha megállok akkor le esik 900-ra de ha elindulok és váltok vagy csak üresben gurulók akkor tartja 1500-ön! Ha hagyom az említett km megtétele után kicsit pihenni kb: 15-20percre,akkor indítás után már nincs gondom vele... 5W30 Ford olajat és szűrőket is nem rég kapott...
Mi lehet a gond???

Még egyszer, nyitva van nagyon a pillangószelep alapból. Tehát vagy a gázbovden feszes, vagy " túl tiszta" a fojtószelep, ezért az ütközőcsavaron kell állítani. Illetve ha eddig nem volt feszes a bovden akkor a potméter tartja lazán, azt kell meglazítani, és arrébb meghúzni.

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4325 Dátum: 2016.10.29 szombat, 11:34:29 »

Még egyszer, nyitva van nagyon a pillangószelep alapból. Tehát vagy a gázbovden feszes, vagy " túl tiszta" a fojtószelep, ezért az ütközőcsavaron kell állítani. Illetve ha eddig nem volt feszes a bovden akkor a potméter tartja lazán, azt kell meglazítani, és arrébb meghúzni.

Zsolio
Szia! értem,de ezt a nyáron nem csinálta sőt még tavaly ilyenkor sem...
Tegnap mindent kipucoltam és át nyálaztam nem találtam hibát kivéve egy dolgot! Jut eszembe hogy a pillangószelepen van gyárilag egy tűnyi lyuk, maga a bovden jó, pillangó teljesen vissza megy a helyére ( zár rendesen ).... Pótméterről csak annyit hogy hogy is csináljam??? vegyem le és úgy csináljak valamit vele? Hibakód nincs!
http://www.kephost.com/image/vEyy
A képen bekarikázott kütyűre nem megy energia,és így az egr szelepet nem nyitja, rá mértem multival és minúszban mértem 13,7voltot, megfordítottam a csatikat úgy meg csemmit sem tudtam mérni,ezért gondolom hogy nem kap jelet,kiszedve működik az egr membránja is,de vissza beépítve nem működik,fél órát járattam a kocsit és semmi sem történik,állítólag ezt a kütyűt ( a képen bekarikázott ) az ecu irányítja,nos igaz ez? mit tudnék csinálni vagy kell e hogy újra működjön vagy csak az ecu csere a megoldás? Tehát a kütyű és az egr szelep kiszedve a kocsiból az asztalon tökéletesen működik,amint vissza van rakva a kocsiba nem történik semmi....
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.29 szombat, 11:40:30 írta saviboy86 » Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4326 Dátum: 2016.10.29 szombat, 16:22:40 »

Szia! értem,de ezt a nyáron nem csinálta sőt még tavaly ilyenkor sem...
Tegnap mindent kipucoltam és át nyálaztam nem találtam hibát kivéve egy dolgot! Jut eszembe hogy a pillangószelepen van gyárilag egy tűnyi lyuk, maga a bovden jó, pillangó teljesen vissza megy a helyére ( zár rendesen ).... Pótméterről csak annyit hogy hogy is csináljam??? vegyem le és úgy csináljak valamit vele? Hibakód nincs!
http://www.kephost.com/image/vEyy
A képen bekarikázott kütyűre nem megy energia,és így az egr szelepet nem nyitja, rá mértem multival és minúszban mértem 13,7voltot, megfordítottam a csatikat úgy meg csemmit sem tudtam mérni,ezért gondolom hogy nem kap jelet,kiszedve működik az egr membránja is,de vissza beépítve nem működik,fél órát járattam a kocsit és semmi sem történik,állítólag ezt a kütyűt ( a képen bekarikázott ) az ecu irányítja,nos igaz ez? mit tudnék csinálni vagy kell e hogy újra működjön vagy csak az ecu csere a megoldás? Tehát a kütyű és az egr szelep kiszedve a kocsiból az asztalon tökéletesen működik,amint vissza van rakva a kocsiba nem történik semmi....

Az EGR szelepet tudtommal csak menet közben, terheléskor nyitogatja az ECU. tehát ha az asztalon működik, akkor a helyén is kellene, hacsak valamiben meg nem akad. A potiról: megnézném, hogy belül, ahol csatlakozik a pillangószelephez, könnyen mozog-e, nincs-e letörve egy darab belőle.  Ha nehezen jár, WD40-nel megfújnám kicsit. Ha visszarakod csavarok nélkül rögtön a helyére illeszkedik, vagy egy kicsit arrébb.

Ha melegen, járó motornál lehúzod az alapjárati motor csatiját, mekkora az alapjárat?

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4327 Dátum: 2016.10.29 szombat, 17:16:01 »

Az EGR szelepet tudtommal csak menet közben, terheléskor nyitogatja az ECU. tehát ha az asztalon működik, akkor a helyén is kellene, hacsak valamiben meg nem akad. A potiról: megnézném, hogy belül, ahol csatlakozik a pillangószelephez, könnyen mozog-e, nincs-e letörve egy darab belőle.  Ha nehezen jár, WD40-nel megfújnám kicsit. Ha visszarakod csavarok nélkül rögtön a helyére illeszkedik, vagy egy kicsit arrébb.

Ha melegen, járó motornál lehúzod az alapjárati motor csatiját, mekkora az alapjárat?

Zsolio
Köszi a gyors választ!
Melegen járó motornál nem néztem meg hogy ha lehúzom az alapjárati motor csatiját mit művel,de holnap megejtem a próbát!
Az egr szépen simán akadás és szorulás nélkül jár.... A poti meg zsír új,és szépen jár az is,nem szorul,nem akad....
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4328 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 12:12:05 »

Az EGR szelepet tudtommal csak menet közben, terheléskor nyitogatja az ECU. tehát ha az asztalon működik, akkor a helyén is kellene, hacsak valamiben meg nem akad. A potiról: megnézném, hogy belül, ahol csatlakozik a pillangószelephez, könnyen mozog-e, nincs-e letörve egy darab belőle.  Ha nehezen jár, WD40-nel megfújnám kicsit. Ha visszarakod csavarok nélkül rögtön a helyére illeszkedik, vagy egy kicsit arrébb.

Ha melegen, járó motornál lehúzod az alapjárati motor csatiját, mekkora az alapjárat?

Zsolio
Szia! Sikerült az alapjárati motort ellenőrizni,tegnap kb 630km-ert ment a kocsi,hibakódot is olvastam,csatolok két videót segítségül.
1-es videó: https://youtu.be/K5ThKo5Qxds
2-es videó: https://youtu.be/ujfl-LddDOg
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4329 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 19:56:59 »

Szia! Sikerült az alapjárati motort ellenőrizni,tegnap kb 630km-ert ment a kocsi,hibakódot is olvastam,csatolok két videót segítségül.
1-es videó: https://youtu.be/K5ThKo5Qxds
2-es videó: https://youtu.be/ujfl-LddDOg

Szia,

Megnéztem a videókat, az alapjárati motorod szépen működik, nincs vele gond. A fojtószelep is rendesen be van állítva, az alapjáratod is megfelelő.

Amivel gondod lehet, hogy az alapjárati motort néhány jeladó bekapcsolja, hogy pl. fékezésnél ne álljon le az autó. Ezeket a jeladókat kellene átnézni -lehet még néhány, most ennyi jut eszembe-.

- Klímakompresszor, ha van, (bekapcsolt állapotban megemeli a fordulatot).
- Szervókormány, van a szervószivattyúnál is jeladó (szintén bekapcsolja az alapjáratit)
- Vízhőmérséklet jeladó, (nem ami az órához megy, a számítógépen meg tudod nézni, mekkora a vízhőfok, 75 alatt 1200 körülire emeli).

Plusz még egy, mintha kicsit lassan állna be az alapjárati motor,  van-e a szívócsatornában (légszűrőtől az EGR csatlakozásig)  egy "Beszívott levegő hőmérséklet jeladó", na az lehet még tele kosszal.

Még egy kérdés: Ha 3, vagy 4-ikben 2000 ford. fölött motorféknél először a fékre lépsz, és később benyomod a kuplungot is (fékpedál kicsit nyomva, hogy a féklámpa világítson, ), akkor is magas marad az alapjárat?

Zsolio

u.i. Nem vagyok szerelő, csak egy lelkes amatőr, sőt még Mondeóm sincs. (csak Escort, hasonló hibákkal, amiket sikerült kiküszöbölni)
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.31 hétfő, 20:06:19 írta zsolio » Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4330 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 21:22:30 »

Szia,

Megnéztem a videókat, az alapjárati motorod szépen működik, nincs vele gond. A fojtószelep is rendesen be van állítva, az alapjáratod is megfelelő.

Amivel gondod lehet, hogy az alapjárati motort néhány jeladó bekapcsolja, hogy pl. fékezésnél ne álljon le az autó. Ezeket a jeladókat kellene átnézni -lehet még néhány, most ennyi jut eszembe-.

- Klímakompresszor, ha van, (bekapcsolt állapotban megemeli a fordulatot).
- Szervókormány, van a szervószivattyúnál is jeladó (szintén bekapcsolja az alapjáratit)
- Vízhőmérséklet jeladó, (nem ami az órához megy, a számítógépen meg tudod nézni, mekkora a vízhőfok, 75 alatt 1200 körülire emeli).

Plusz még egy, mintha kicsit lassan állna be az alapjárati motor,  van-e a szívócsatornában (légszűrőtől az EGR csatlakozásig)  egy "Beszívott levegő hőmérséklet jeladó", na az lehet még tele kosszal.

Még egy kérdés: Ha 3, vagy 4-ikben 2000 ford. fölött motorféknél először a fékre lépsz, és később benyomod a kuplungot is (fékpedál kicsit nyomva, hogy a féklámpa világítson, ), akkor is magas marad az alapjárat?

Zsolio

u.i. Nem vagyok szerelő, csak egy lelkes amatőr, sőt még Mondeóm sincs. (csak Escort, hasonló hibákkal, amiket sikerült kiküszöbölni)
Ha úgy fékezek hogy motorfék+fék és megállás előtt kuplung,akkor is magas az alapjárat. A beszívott levegőhőmérséklet jeladó új és tiszta, a vízhőmérséklet gomba is új nem a mutatóra menőre gondolok...
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4331 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 21:36:33 »

Ha úgy fékezek hogy motorfék+fék és megállás előtt kuplung,akkor is magas az alapjárat. A beszívott levegőhőmérséklet jeladó új és tiszta, a vízhőmérséklet gomba is új nem a mutatóra menőre gondolok...
Nem megállásnál. Mondjuk 80-nál 4-ben rálépsz a fékre, de nem fékezel nagyon, csak a féklámpa gyulladjon ki, benyomod a kuplungot, hagyod gurulni, kuplung nyomva, fék nyomva, mekkora az alapjárat?

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4332 Dátum: 2016.10.31 hétfő, 22:41:55 »

Nem megállásnál. Mondjuk 80-nál 4-ben rálépsz a fékre, de nem fékezel nagyon, csak a féklámpa gyulladjon ki, benyomod a kuplungot, hagyod gurulni, kuplung nyomva, fék nyomva, mekkora az alapjárat?

Zsolio
akkor is 1200-1500 között.
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4333 Dátum: 2016.11.01 kedd, 08:26:19 »

akkor is 1200-1500 között.

Ezt tudva a sebességjeladód rossz, a kilométeróra váltóra való csatlakozásánál van, ha van spirálod, akkor  annak a végén, ha nincs akkor annak a helyén, egy pár centi " madzag" jön ki belőle, egy csatival.

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4334 Dátum: 2016.11.01 kedd, 11:36:19 »

Ezt tudva a sebességjeladód rossz, a kilométeróra váltóra való csatlakozásánál van, ha van spirálod, akkor  annak a végén, ha nincs akkor annak a helyén, egy pár centi " madzag" jön ki belőle, egy csatival.

Zsolio
na ezt az egyet nem cseréltem még ki,mert nem gondoltam volna hogy lehet bármi baja is... gondolom tesztelni nem lehet csak a csere....
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4335 Dátum: 2016.11.02 szerda, 16:46:30 »

Ezt tudva a sebességjeladód rossz, a kilométeróra váltóra való csatlakozásánál van, ha van spirálod, akkor  annak a végén, ha nincs akkor annak a helyén, egy pár centi " madzag" jön ki belőle, egy csatival.

Zsolio

Hali. Na a kocsit újra tanítattam, a kmóra sebesség jeladót kivettem,próbáltam ohm-ot mérni,tekeréskor sajna egy madzagon sem mértem semmit,viszont két madzagon tudtam mérni 14,02ohm-ot úgy hogy nem tekertem a benne lévő pöcköt... viszont a csatlakozóját jó alaposan kitísztítottam... változás egyenlőre nincs..... nem tudom hogy ez most jó vagy sem...
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4336 Dátum: 2016.11.02 szerda, 17:10:43 »

Hali. Na a kocsit újra tanítattam, a kmóra sebesség jeladót kivettem,próbáltam ohm-ot mérni,tekeréskor sajna egy madzagon sem mértem semmit,viszont két madzagon tudtam mérni 15,02ohm-ot úgy hogy nem tekertem a benne lévő pöcköt... viszont a csatlakozóját jó alaposan kitísztítottam... változás egyenlőre nincs..... nem tudom hogy ez most jó vagy sem...

Most nézetem a Bárdinál a gyári adatot hogy 15,4Ohm az érték...
http://www.kephost.com/image/vTTQ
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4337 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 08:25:09 »

Sziasztok!
Mondeo MK1 1,8 Benzin...
Csinálgattam ezt-azt a magas alapjárattal kapcsolatban...
Az alapjárati motornál szívott be minimális fals levegőt,újra fel lett tömítve és már nem szív falsot ahogy sehol máshol...
De a hidegen való magas alapjárat meg maradt,hidegen megyek 15-20km-ert utána leállítom és kb: fél óra múlva indítom akkor minden jó,viszont miután minden jó és mentem vele kb: 10km-ert tartó sebességnél legyen az 50 vagy 90 vagy 130 akkor megálláskor is tartja az 1500-at és csak kicsivel esik csak le a fordulat 1250-re és azt tartja is.... Vízhőfok mutatom soha nem megy feljebb a Normal felirat N-betűje fölé,mindig az N-betű elején áll menet közben,de amint megállok és hagyom járni  akkor szépen lassan megy felfelé az AL-betűig...
Amit még cseréltem: sebesség jeladó, felső vízhőfok jeladót,összes tömítést a szívó oldalon,vákumcsövek rendben,egr működik....
88-fokos termosztát van benn, hűtő előtt karton lap 3/4" része letakarva.... Hibakód nincs.... Alapjárati motort próba képp cseréltük,és a hiba ugyan úgy megvan!
Másik kérdés hogy nekem az 1,8 rúdazatos váltóval szerelt hidrós kuplungal, nem rég kapoot Ford váltó olajat 2,7l-ert,és hidegen nehezen veszi az 1 ill. 2-es sebességet és visszaváltásnál is nehezen veszi a 2 ill. 1-es sebességet,mintha akadna a váltókar úgy veszi csak,melegen meg már minden okés... lehet a rúdazatnál valami vagy az 1-2-es szinkron gyűrű szarta össze magát?
Naplózva

xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #4338 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 09:29:40 »

Sziasztok!
Mondeo MK1 1,8 Benzin...
Csinálgattam ezt-azt a magas alapjárattal kapcsolatban...
Az alapjárati motornál szívott be minimális fals levegőt,újra fel lett tömítve és már nem szív falsot ahogy sehol máshol...
De a hidegen való magas alapjárat meg maradt,hidegen megyek 15-20km-ert utána leállítom és kb: fél óra múlva indítom akkor minden jó,viszont miután minden jó és mentem vele kb: 10km-ert tartó sebességnél legyen az 50 vagy 90 vagy 130 akkor megálláskor is tartja az 1500-at és csak kicsivel esik csak le a fordulat 1250-re és azt tartja is.... Vízhőfok mutatom soha nem megy feljebb a Normal felirat N-betűje fölé,mindig az N-betű elején áll menet közben,de amint megállok és hagyom járni  akkor szépen lassan megy felfelé az AL-betűig...
Amit még cseréltem: sebesség jeladó, felső vízhőfok jeladót,összes tömítést a szívó oldalon,vákumcsövek rendben,egr működik....
88-fokos termosztát van benn, hűtő előtt karton lap 3/4" része letakarva.... Hibakód nincs.... Alapjárati motort próba képp cseréltük,és a hiba ugyan úgy megvan!
Másik kérdés hogy nekem az 1,8 rúdazatos váltóval szerelt hidrós kuplungal, nem rég kapoot Ford váltó olajat 2,7l-ert,és hidegen nehezen veszi az 1 ill. 2-es sebességet és visszaváltásnál is nehezen veszi a 2 ill. 1-es sebességet,mintha akadna a váltókar úgy veszi csak,melegen meg már minden okés... lehet a rúdazatnál valami vagy az 1-2-es szinkron gyűrű szarta össze magát?
A váltó nekem is ilyen volt az mk1-nél. Az alapjáratos dologra én sebességjeladót mondtam volna (írtad, hogy cserélted), vagy még mindig falsot szív valahol. Újratanítás megvolt?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4339 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 09:38:54 »

A váltó nekem is ilyen volt az mk1-nél. Az alapjáratos dologra én sebességjeladót mondtam volna (írtad, hogy cserélted), vagy még mindig falsot szív valahol. Újratanítás megvolt?
Igen az újratanítás is meg volt,falsot meg sehol sem kap már,féktisztítóval végig fújkáltam mindenhol... neked a váltó problémád megoldódott??
Naplózva

xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #4340 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 10:25:19 »

Igen az újratanítás is meg volt,falsot meg sehol sem kap már,féktisztítóval végig fújkáltam mindenhol... neked a váltó problémád megoldódott??
Nekem hidegben volt főleg nehézkes. Azt csináltam, hogy indulás előtt végigváltogattam a fokozatokat, így könnyebben ment már. De nagy hidegekben a 2-est először kicsit ércesen vette. Nem oldódott meg, annyit lehet csinálni, hogy 1-ből üresbe kuplunggal, kuplung felenged, majd onnan a 2. Szerintem ez már a szinkrongyűrű kopásából adódott, de pár váltás után mindig jó volt, így nem foglalkoztam vele. A kocsi meg február óta nincs meg..
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4341 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 13:11:37 »

...
Vízhőfok mutatom soha nem megy feljebb a Normal felirat N-betűje fölé,mindig az N-betű elején áll menet közben,de amint megállok és hagyom járni  akkor szépen lassan megy felfelé az AL-betűig...
Amit még cseréltem: sebesség jeladó, felső vízhőfok jeladót,összes tömítést a szívó oldalon,vákumcsövek rendben,egr működik....
88-fokos termosztát van benn, hűtő előtt karton lap 3/4" része letakarva.... Hibakód nincs.... Alapjárati motort próba képp cseréltük,és a hiba ugyan úgy megvan!
...
Helló!
Próbáld ki:
Hideg autót beindítod, géptetőt kinyitod, és vársz.
Folyamatosan figyeled a műszerfalon a vízhőfok mutatót, és tapogatod a termosztáttól a hűtőbe menő vízcsövet. Ha végig hideg, és a mutató megy felfele, majd egyszer csak visszaesik egy picit, és utána lesz meleg/forró a cső, akkor jó a termosztát és a tömítése.
Ha folyamatosan melegszik a cső is ahogy megy felfele a mutató, akkor olyan bajod lehet, mint nekem - ha jól nyit és zár a termosztát.
Ha kipróbáltad a termosztátot főzéssel és tökéletesen működik, akkor a termosztát körüli gumitömítés nem megfelelő. Nekem ez volt.

Télen M0-áson haladva nem akart N fölé menni a mutató, nem melegedett be rendesen a motor/utastér. Csere új termosztátra. Hiba ugyanaz. Termosztátok tökéletesek.
Méricskéltem a házon, és kiokumláltam, hogy a gumitömítés nem ól bele tökéletesen a helyébe, körbefolyik a hűtővíz. Régi tömítés félbevág ott, ahol beleül a termosztát, fele vastagságú karikát kaptam. Ezt beraktam a házba, utána a termosztátot a saját tömítésével, és így megjavult a dolog, feljebb ment a mutató, jobb lett a hőmérséklet is.

Próbát megér, szerintem.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4342 Dátum: 2016.11.11 péntek, 08:52:24 »

Helló!
Próbáld ki:
Hideg autót beindítod, géptetőt kinyitod, és vársz.
Folyamatosan figyeled a műszerfalon a vízhőfok mutatót, és tapogatod a termosztáttól a hűtőbe menő vízcsövet. Ha végig hideg, és a mutató megy felfele, majd egyszer csak visszaesik egy picit, és utána lesz meleg/forró a cső, akkor jó a termosztát és a tömítése.
Ha folyamatosan melegszik a cső is ahogy megy felfele a mutató, akkor olyan bajod lehet, mint nekem - ha jól nyit és zár a termosztát.
Ha kipróbáltad a termosztátot főzéssel és tökéletesen működik, akkor a termosztát körüli gumitömítés nem megfelelő. Nekem ez volt.

Télen M0-áson haladva nem akart N fölé menni a mutató, nem melegedett be rendesen a motor/utastér. Csere új termosztátra. Hiba ugyanaz. Termosztátok tökéletesek.
Méricskéltem a házon, és kiokumláltam, hogy a gumitömítés nem ól bele tökéletesen a helyébe, körbefolyik a hűtővíz. Régi tömítés félbevág ott, ahol beleül a termosztát, fele vastagságú karikát kaptam. Ezt beraktam a házba, utána a termosztátot a saját tömítésével, és így megjavult a dolog, feljebb ment a mutató, jobb lett a hőmérséklet is.

Próbát megér, szerintem.

Üdv, HegeGabi.
Köszi a tanácsot, nekem is már eleve csak úgy van betéve a termosztát dupla tömítéssel,mert eleinte küzkődés volt a termosztáttal... A hűtőre menő csövet mostanság nem is nézegettem, autópályán vagy hosszú egyenes szakaszon nekem sem megy fel N fölé,de ha Pesten kocsikázom meg felfelé, viszont a fűtésem jó vagy is jó meleget csínál.. Azt még hozzá teszem hogy menetközben egyszer sem vettem észre hogy a hűtőventillátor bekapcsol-e,alapjáraton melegítve kapcsol az AL-betűnél....
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4343 Dátum: 2016.11.11 péntek, 10:51:20 »

Sziasztok!
Mondeo MK1 1,8 Benzin...
Csinálgattam ezt-azt a magas alapjárattal kapcsolatban...
Az alapjárati motornál szívott be minimális fals levegőt,újra fel lett tömítve és már nem szív falsot ahogy sehol máshol...
De a hidegen való magas alapjárat meg maradt,hidegen megyek 15-20km-ert utána leállítom és kb: fél óra múlva indítom akkor minden jó,viszont miután minden jó és mentem vele kb: 10km-ert tartó sebességnél legyen az 50 vagy 90 vagy 130 akkor megálláskor is tartja az 1500-at és csak kicsivel esik csak le a fordulat 1250-re és azt tartja is.... Vízhőfok mutatom soha nem megy feljebb a Normal felirat N-betűje fölé,mindig az N-betű elején áll menet közben,de amint megállok és hagyom járni  akkor szépen lassan megy felfelé az AL-betűig...
Amit még cseréltem: sebesség jeladó, felső vízhőfok jeladót,összes tömítést a szívó oldalon,vákumcsövek rendben,egr működik....
88-fokos termosztát van benn, hűtő előtt karton lap 3/4" része letakarva.... Hibakód nincs.... Alapjárati motort próba képp cseréltük,és a hiba ugyan úgy megvan!
...

Szia, 

Tegyél bele 92-es termosztátot, elméletileg az Opel Astráé jó bele.

Van rajta vonóhorog?

És ha van, futót húztál vele mostanság?

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4344 Dátum: 2016.11.11 péntek, 13:23:07 »

Szia,  

Tegyél bele 92-es termosztátot, elméletileg az Opel Astráé jó bele.

Van rajta vonóhorog?

És ha van, futót húztál vele mostanság?

Zsolio
Szia! Vonóhorgom nincs,de majd szeretnék rá.... járattam most reggel kicsit és figyelgettem a csöveket,míg a tartály felőli oldalon kezdett langyosódni addig a váltó felőli oldalon még hideg volt... Ugyan ez szinte a majdnem üzemmeleg motornál is,hogy a tartály felőli oldalon tűzforró volt  míg a váltó felőli oldalon meg meleg( nem annyira hogy kézzel ne tudjam megfogni)... menet közben meg az istenért sem megy feljebb az N-nél,hiába tolom neki 100-140-160-al vagy akár stabil 50-el,viszont ha ingázok 20-60 között akkor kicsit feljebb megy az N-től az O-ig....de feljebb nem megy.... a fűtés meg csak okádja a meleget,kb: 2-3km-ert meg kell tennem hogy már meleget fújjón az utastérbe.... Vissza hűlni meg nem hűl vissza úgy hogy ilyen gondom nincs vele hála istennek, a vízhőmérséklet jeladók cserélve lettek,a felső jeladó ami az ecu-nak adja a jelet 88-fokos víznél 4,5Kohm.... Szóval az biztos hogy jó.... Én is a termosztát-ra ill annak tömítésére gondolok! Lehet kidobom belőlle a 88-fokost és veszek bele 92-est és újra feltömítem,aztán meglátjuk... Az Alapjárat viszont még mindig nem oldódott meg,reggeli hideg indításkor 2000RPM alapjáraton és kb: kell neki 10-perc mire le esik 1250RPM-re,aztán megyek vele 10-20km-ert és közben tartja sebességben is az 1500RPM-et,megálláskor csak pár másodpercig van 1500-1250RPM és megint el telik 1-2mp mire le esik 1000-900RPM-re,kocsival parkolóba leteszem és kb: fél óra múlva miután elintéztem amit kell indítom a kocsit és stabil 900RPM az alapjárat,de viszont haza felé már nincs ilyen gond az alapjárattal... Szívó oldalon mindent cseréltem,alapjárati motornál is új tömítést kapott,mert szívott egy kis falsot,de máshol nem... A szívótorkon lévő pótmétert is kivettem és Ohm mérővel ellenőriztem hogy nem-e szálszakadt valahol ahogy lassan tekertem,de semmi baja... Egyszerűen ezt már nem értem... Nyáron meg semmi baja nem volt,ahogy bejöttek a reggeli hidegek azóta van ez... Gyertyák,kábelek,trafó mind új Motocraft, karterszuszógó szelep is új, alapjárati motor is Motocraft új,vákum csövek rendben,T-gumi elem cserélve lett új,vezérműtengely jeladó is új... Hátha lesz itt valaki aki tud olyat mondndani amit biztos nem néztem át és eszembe sem jutna....
Amire még gondoltam az maga az ECU,az nem okozhat ilyen jellegű hibákat??? Egy ECU mennyibe kerül mostanság egy 94'-es MK1 1,8 16V Blacktop mocival szerelt Mondeo-hoz???
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.11 péntek, 13:25:38 írta saviboy86 » Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #4345 Dátum: 2016.11.11 péntek, 15:46:05 »

...reggeli hideg indításkor 2000RPM alapjáraton ...

Szia,

Hidegen reggel nem lehet több 1500-nál, ha több , vagy farsot szív, vagy a pillangószelep nem zár rendesen. Mintha azt írtad volna régebben, hogy a pillangószelepen van egy kicsi lyuk is. ez valamelyiknél van, valamelyiknél nincs. Próbaképpen leragasztanám egy sebtapasszal.

Ekkora rés is okozhat 200-500 fordulat emelést.

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4346 Dátum: 2016.11.11 péntek, 20:18:46 »

Szia,

Hidegen reggel nem lehet több 1500-nál, ha több , vagy farsot szív, vagy a pillangószelep nem zár rendesen. Mintha azt írtad volna régebben, hogy a pillangószelepen van egy kicsi lyuk is. ez valamelyiknél van, valamelyiknél nincs. Próbaképpen leragasztanám egy sebtapasszal.

Ekkora rés is okozhat 200-500 fordulat emelést.

Zsolio
Szia!
Igen én írtam hogy egy kicsit lyuk van a pillangón,holnap leragasztom ahogy említetted,de lehet hogy mégegyszer át is nyálazok mindent egyenként ráérősen és tán jobban oda figyelősen... Köszi Mindenkinek az eddigi segítséget,remélem hogy most már lesz valami... nem adom fel nem szokásom... Ha netán valakinek valami más ötlete van nyugodtan ossza meg ne tartsa magában! Wink
Naplózva

Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #4347 Dátum: 2016.11.12 szombat, 06:47:42 »

Szia! Vonóhorgom nincs,de majd szeretnék rá.... járattam most reggel kicsit és figyelgettem a csöveket,míg a tartály felőli oldalon kezdett langyosódni addig a váltó felőli oldalon még hideg volt... Ugyan ez szinte a majdnem üzemmeleg motornál is,hogy a tartály felőli oldalon tűzforró volt  míg a váltó felőli oldalon meg meleg( nem annyira hogy kézzel ne tudjam megfogni)... menet közben meg az istenért sem megy feljebb az N-nél,hiába tolom neki 100-140-160-al vagy akár stabil 50-el,viszont ha ingázok 20-60 között akkor kicsit feljebb megy az N-től az O-ig....de feljebb nem megy.... a fűtés meg csak okádja a meleget,kb: 2-3km-ert meg kell tennem hogy már meleget fújjón az utastérbe.... Vissza hűlni meg nem hűl vissza úgy hogy ilyen gondom nincs vele hála istennek, a vízhőmérséklet jeladók cserélve lettek,a felső jeladó ami az ecu-nak adja a jelet 88-fokos víznél 4,5Kohm.... Szóval az biztos hogy jó.... Én is a termosztát-ra ill annak tömítésére gondolok! Lehet kidobom belőlle a 88-fokost és veszek bele 92-est és újra feltömítem,aztán meglátjuk... Az Alapjárat viszont még mindig nem oldódott meg,reggeli hideg indításkor 2000RPM alapjáraton és kb: kell neki 10-perc mire le esik 1250RPM-re,aztán megyek vele 10-20km-ert és közben tartja sebességben is az 1500RPM-et,megálláskor csak pár másodpercig van 1500-1250RPM és megint el telik 1-2mp mire le esik 1000-900RPM-re,kocsival parkolóba leteszem és kb: fél óra múlva miután elintéztem amit kell indítom a kocsit és stabil 900RPM az alapjárat,de viszont haza felé már nincs ilyen gond az alapjárattal... Szívó oldalon mindent cseréltem,alapjárati motornál is új tömítést kapott,mert szívott egy kis falsot,de máshol nem... A szívótorkon lévő pótmétert is kivettem és Ohm mérővel ellenőriztem hogy nem-e szálszakadt valahol ahogy lassan tekertem,de semmi baja... Egyszerűen ezt már nem értem... Nyáron meg semmi baja nem volt,ahogy bejöttek a reggeli hidegek azóta van ez... Gyertyák,kábelek,trafó mind új Motocraft, karterszuszógó szelep is új, alapjárati motor is Motocraft új,vákum csövek rendben,T-gumi elem cserélve lett új,vezérműtengely jeladó is új... Hátha lesz itt valaki aki tud olyat mondndani amit biztos nem néztem át és eszembe sem jutna....
Amire még gondoltam az maga az ECU,az nem okozhat ilyen jellegű hibákat??? Egy ECU mennyibe kerül mostanság egy 94'-es MK1 1,8 16V Blacktop mocival szerelt Mondeo-hoz???
Ha a 94-es autóban Black Top motor van akkor az sose lesz jó.Black top 98-tól van és teljesen más a vákum, érzékelő és kábel rendszere.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4348 Dátum: 2016.11.12 szombat, 13:45:09 »

Ha a 94-es autóban Black Top motor van akkor az sose lesz jó.Black top 98-tól van és teljesen más a vákum, érzékelő és kábel rendszere.

Ebben igazad van! De minden érzékelő és jeladó át lett pakolva a silverről a blacktopra... Így nincs változás... Tudod hány Escortot láttam blacktop motorral szerelve némi mokólással???!!!! És egyiknek sincs semmi bajuk....
Naplózva

HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4349 Dátum: 2016.11.13 vasárnap, 13:19:26 »

Ebben igazad van! De minden érzékelő és jeladó át lett pakolva a silverről a blacktopra... Így nincs változás... Tudod hány Escortot láttam blacktop motorral szerelve némi mokólással???!!!! És egyiknek sincs semmi bajuk....
Csak annyi, hogy nem biztos, hogy a régi vez.kompóterben ugyanazok az értékek vannak beégetve, amiket várna a motortól, mint amiket az újabb motor tud neki szolgáltatni.
Azaz pl. nem biztos, hogy a vezérműtengelyen a jelölés ugyanott van, tehát nem ugyanazt az adatot kapja a kompóter, mint amit várnia kéne, azaz rossznak véli az értéket, tehát korrigál.
De mindez csak szerintem, aki nem vagyok autószerelő Smiley.

Olvastam már olyan márkatársról, aki Mk1-be rakott komplett Mk2 motort és kábelköteget, de a teljes kocsiba -> motortéri-műszerfal-teljesutastér köteget. Ugyanis az Mk1 - pláne a korai évjáratok - kábelköteg csatlakozások és lábkiosztásuk nem egyezik az Mk2-ből valókkal.

De ha hülyeséget vakeroltam volna, akkor szorri.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 [87] 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.