Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:22:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1675328 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
StripeZ
Vendég
« Új hozzászólás #500 Dátum: 2010.02.02 kedd, 13:08:30 »

A MAF magas kimeneti jelét okozhatja, ha szutykos. Bele kellene kukkantani. Kis gázt próbáltál adni neki, hogy arra változik-e? Remélem, hogy a "stabilan" nem azt jelenti, hogy semmire nem reagál, mert akkor tuti kakukk! Sad
Gázra ugrania kell felfelé!

Más:
Most télen az én kis kedvencem is elkezdte kicsit szürcsölgetni az olajat. Akkor cseréltem, mikor bejöttek a hidegek, és azóta kb 5000km van benne. Épp ma néztem, és rendesen kokszos az olaj, és lefogyott a nívó feléig. Mondjuk főleg Bp-en hajtom. Szegény alig tud bemelegedni.
És az enyémnek is kormos a kipuja is. Meg mostanában tűnt fel, hogy mire kicsit bemelegítem, összekokszolja maga mögött a havat. Ez normális?  
Persze, ha gazt adok, akkor valtozik, alapjaraton 1.3V, itt a stabilan azt takarja, hogy nem ingadozik, ha gazt adok, felugrik, 2-3 V fole is.
Akkor kipucolom, es megnezem utana is.
 wave
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.02 kedd, 16:18:00 írta StripeZ » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #501 Dátum: 2010.02.02 kedd, 19:29:10 »

óóó, és szerelőt mikor cserélsz?  Wink

az is igaz, hogy a mondeóinkhoz szerelőt találni már nehéz, de nekem szerencsére olyan szerelőm van, aki még a 24 éves PUG-ot is javítja, ha kell
azt hiszem,most már időszerű lesz,de legalábbis elektromos szakival csináltatni ezeket a dolgokat...a futóművet szépen összerakta,azzal azóta sincs gondom.Valószínűleg csak azt hagyom rá,meg a motor szerelést,de azzal sok gond meg nincs.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #502 Dátum: 2010.02.03 szerda, 08:48:52 »

postaáron...megcsináltam a dugózást,bonyolultabbra gondoltam.Viszont amióta visszakaptam a szerelőtől az autót,leáll lassításkor,kinyomott kuplungnál.Elkezdtem átnézni mindent,de minden rendben van,így jelenleg lövésem sincs,miért áll le.

Nekem állt már le lambda miatt, km óra jeladója miatt....
Legjobb esetben vmelyik csati nincs rendesen rádugva, vagy kontaktos! Igazából a leggyorsabb a diag lenne...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #503 Dátum: 2010.02.03 szerda, 16:39:17 »

Nekem állt már le lambda miatt, km óra jeladója miatt....
Legjobb esetben vmelyik csati nincs rendesen rádugva, vagy kontaktos! Igazából a leggyorsabb a diag lenne...
az a gond,hogy felénk nem tudom ki csinál ilyet.De tekintettel arra,hogy azért elég behatárolható az,hogy mit csináltak,előbb átnézem,aztán jön a többi...
Naplózva
varhelyi
Vendég
« Új hozzászólás #504 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 14:23:38 »

waveSziasztok!Az  én Kicsikém Roll Eyes nem indult a múlt héten,úgy nézet ki benzinpumpa a hiba. Tegnap elvitettem trélerrel /8 rongy/ autóvillamoságishoz,mára kész! tapskiderült ,hogy az előző tulaj egy kapcsolót szereltetett be abox alá,amivel lekapcsolható az ü.anyag szivattyú.Ez bekrepált! duhos2Ezért nem kapott áramot a szivattyú A kapcsoló kidobva! /4 rongy/ és szárnyal a Kicsike!!!!! taps Jó nagy ijedtséget okozott! Köszönöm mindenkinek a segítséget,de erre nem lehetett gondolni,azt hiszem ez egyedi eset! wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #505 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 19:25:05 »

waveSziasztok!Az  én Kicsikém Roll Eyes nem indult a múlt héten,úgy nézet ki benzinpumpa a hiba. Tegnap elvitettem trélerrel /8 rongy/ autóvillamoságishoz,mára kész! tapskiderült ,hogy az előző tulaj egy kapcsolót szereltetett be abox alá,amivel lekapcsolható az ü.anyag szivattyú.Ez bekrepált! duhos2Ezért nem kapott áramot a szivattyú A kapcsoló kidobva! /4 rongy/ és szárnyal a Kicsike!!!!! taps Jó nagy ijedtséget okozott! Köszönöm mindenkinek a segítséget,de erre nem lehetett gondolni,azt hiszem ez egyedi eset! wave
vazze,legalább szólhatott volna...a helyedben  behajtanám rajta a költségeket.Több kárt okozott azzal filléres vacakkal,mint ami haszna volt...
Naplózva
varhelyi
Vendég
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 21:25:17 »

vazze,legalább szólhatott volna...a helyedben  behajtanám rajta a költségeket.Több kárt okozott azzal filléres vacakkal,mint ami haszna volt...
     Az a bibi nem tudjuk ki a tulaj mert kereskedésbe vettük. Most legalább megy mint a villám! Ezt a jelet: falbav amit a mondeóval kapcs küldtem visszavonom! eljen
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #507 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 22:33:45 »

     Az a bibi nem tudjuk ki a tulaj mert kereskedésbe vettük. Most legalább megy mint a villám! Ezt a jelet: falbav amit a mondeóval kapcs küldtem visszavonom! eljen
nagy szerencséd van...mert jött volna ez:  gun de egyébként meg,a kereskedésnek is kötelessége közölni ezt Veled!Ámbár lehet,hogy csak én lennék túl becsületes,eddig minden leendő vevőnek leírtam,elmondtam mi az autó baja (kevés) ,mi volt cserélve (sokminden) és mi az,ami nem gyári sk. beépítve.10-ből kilenc megkérdezte,miért akarom eladni?Mert a fülembe duruzsol a v6...azért.Na,innentől néztek hülyének.Egyrészt,mert ilyen hülye vagyok,másrészt meg minek kell elárulnom a hibáit?A magyar szereti abba az álomba ringatni magát,hogy egy használtautó vétele olyan,mint egy nullkilométeres autó...csak épp mégse az...mint afrikában és dél-amerikában a használt repülők...vesznek egy tizenévest és úgy használják mint az újat...aztán csodálkoznak ha lezuhan...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #508 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 22:49:02 »

a kereskedők sokszor valaki autóját árulják meghatalmazással, de ettől még a szerződésen a magánszemély szerepel (mi is így vettük)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #509 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 23:03:49 »

a kereskedők sokszor valaki autóját árulják meghatalmazással, de ettől még a szerződésen a magánszemély szerepel (mi is így vettük)
én is így vettem az előzőt.a kereskedő semmit nem tudott,bármit kérdeztem...
Naplózva
StripeZ
Vendég
« Új hozzászólás #510 Dátum: 2010.02.05 péntek, 11:15:49 »

én is így vettem az előzőt.a kereskedő semmit nem tudott,bármit kérdeztem...
Abban a kereskedesben, ahol en vettem, volt 3 db mondi, 1 diesel, 1 1.8B, es az enyem. Kerdezgettem en is roluk. A kereskedos csavo bent ult az irodajaban, a labai az asztalon, koszonni is alig tudott...  gun Aztan kerdezgettem, hogy ebben mi van, meg abban, azt mondta, hogy mennjek ki, es nezzem meg, nyitva van az osszes...hat kossz. Akkor meg nem vagtam, mirol lehet megismerni, hogy van-e benne klima, vagy sem. Rakerdeztem, hogy a bordo klimas-e. Azt mondja megneztem? Mondom meg, csak nem tudom. Azt mondja ha van benne akkor van, ha nincs nincs. anyad! Utana meg tortent 1-2 hasonlo dolog, de amikor latta, hogy komolyan gondolom, es nem csak 1-2 kort akarok menni valamelyik geppel, akkor normalisabb lett kicsivel. Az ilyen kereskedonek szakadjon le az osszes kolbásza a fustoloben!!!  gun gun gun
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2010.02.05 péntek, 12:26:29 »

@várhelyi,
áááá, nekem is lekapcsolható a benzinpumpa egy titkos kapcsolóval

lekapcsolva a motor beindul majd 4-5mp múlva leáll..néhányszor már megszívatott, elfelejtettem, hogy előtte kikapcsoltam, éppen ezért jó
Naplózva
varhelyi
Vendég
« Új hozzászólás #512 Dátum: 2010.02.05 péntek, 12:48:52 »

Elhiszem ,hogy a tulajnak ez jó de eladás esetén illene közölni! Nekem a kereskedő annyit tudott mondani a gépről,hogy mindennapi használatba volt,meg ott a szervizkönyve,amibe meg jól nem volt semmi. A tulajról szintén semmi! Hát ennyit a kereskedésről! duhos2 A.sszem Misi ritka kivétel lehet! : worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.05 péntek, 12:51:49 írta varhelyi » Naplózva
gimesip
Vendég
« Új hozzászólás #513 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 15:42:12 »

sziasztok!

új mondeós vagyok, nem rég van nálam az autó (1996, mk1, 1.8 benzin/gáz vegyesüzem). eleddig tökéletesen funkcionált, de nemrég elkezdte nem ejteni a fordulatszámot. kicsit konkrétabban: haladok mondjuk 80-al, pörög a motor valahol 2500-2800 körül. kirakom üresbe, 1-1,5 másodpercig megtartja azt a fordulatszámot, amin sebességben volt, aztán elkezdi iszonyat lassan ejteni a fordulatot 1500-1800 ig és ott megtartja egészen addig, amig meg nem áll teljesen az autó, mert akkor ledobja 850környékére, ahogy azt kell.

a dolog pikantériája, hogy számomra felfoghatatlan módon, rendszeretelen időközönként rendesn működik. Smiley de sajna, ha van is ilyen, az a következő reggelre elmúlik.

elvittem a gépet gázszerelőhöz, kitakarította a gázkészüléket, szűrőket, tömítéseket cserélt, elkért 20k-t, de nem javult meg. "sima" szaki meg nem nyúlt hozzá, mert nem ért a gázhoz. beszéltem előző tulajjal, aki állítja, hogy még soha ilyet nem csinált neki az autó.

lenne esetleg valakinek valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Cheesy

köszi előre is a segítséget!

péter
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2010.02.07 vasárnap, 16:08:29 »

sziasztok!

új mondeós vagyok, nem rég van nálam az autó (1996, mk1, 1.8 benzin/gáz vegyesüzem). eleddig tökéletesen funkcionált, de nemrég elkezdte nem ejteni a fordulatszámot. kicsit konkrétabban: haladok mondjuk 80-al, pörög a motor valahol 2500-2800 körül. kirakom üresbe, 1-1,5 másodpercig megtartja azt a fordulatszámot, amin sebességben volt, aztán elkezdi iszonyat lassan ejteni a fordulatot 1500-1800 ig és ott megtartja egészen addig, amig meg nem áll teljesen az autó, mert akkor ledobja 850környékére, ahogy azt kell.

a dolog pikantériája, hogy számomra felfoghatatlan módon, rendszeretelen időközönként rendesn működik. Smiley de sajna, ha van is ilyen, az a következő reggelre elmúlik.

elvittem a gépet gázszerelőhöz, kitakarította a gázkészüléket, szűrőket, tömítéseket cserélt, elkért 20k-t, de nem javult meg. "sima" szaki meg nem nyúlt hozzá, mert nem ért a gázhoz. beszéltem előző tulajjal, aki állítja, hogy még soha ilyet nem csinált neki az autó.

lenne esetleg valakinek valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Cheesy

köszi előre is a segítséget!

péter

szerintem ez normális, azért tartja a fordulatszámot, hogy ne kelljen megint felpörögnie a motornak a következő sebességfokozathoz
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2010.02.08 hétfő, 09:12:19 »

sziasztok!

új mondeós vagyok, nem rég van nálam az autó (1996, mk1, 1.8 benzin/gáz vegyesüzem). eleddig tökéletesen funkcionált, de nemrég elkezdte nem ejteni a fordulatszámot. kicsit konkrétabban: haladok mondjuk 80-al, pörög a motor valahol 2500-2800 körül. kirakom üresbe, 1-1,5 másodpercig megtartja azt a fordulatszámot, amin sebességben volt, aztán elkezdi iszonyat lassan ejteni a fordulatot 1500-1800 ig és ott megtartja egészen addig, amig meg nem áll teljesen az autó, mert akkor ledobja 850környékére, ahogy azt kell.

a dolog pikantériája, hogy számomra felfoghatatlan módon, rendszeretelen időközönként rendesn működik. Smiley de sajna, ha van is ilyen, az a következő reggelre elmúlik.

elvittem a gépet gázszerelőhöz, kitakarította a gázkészüléket, szűrőket, tömítéseket cserélt, elkért 20k-t, de nem javult meg. "sima" szaki meg nem nyúlt hozzá, mert nem ért a gázhoz. beszéltem előző tulajjal, aki állítja, hogy még soha ilyet nem csinált neki az autó.

lenne esetleg valakinek valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Cheesy

köszi előre is a segítséget!

péter

Egy diagot kéne csinálni rajta! Autovillamosságis tud benne segíteni, de előtte a levegőrendszer karbantartásával kéne kezdeni. Cikk a főoldalon!
Vagy vmi érzékelő/jeladó adta meg magát, vagy dugulás/fals levegő is okozhat ilyesmit...
Esetleg gázbovden, és környéke!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #516 Dátum: 2010.02.08 hétfő, 09:12:33 »

szerintem ez normális, azért tartja a fordulatszámot, hogy ne kelljen megint felpörögnie a motornak a következő sebességfokozathoz

Ez nem az!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
gimesip
Vendég
« Új hozzászólás #517 Dátum: 2010.02.10 szerda, 16:40:19 »

Egy diagot kéne csinálni rajta! Autovillamosságis tud benne segíteni, de előtte a levegőrendszer karbantartásával kéne kezdeni. Cikk a főoldalon!
Vagy vmi érzékelő/jeladó adta meg magát, vagy dugulás/fals levegő is okozhat ilyesmit...
Esetleg gázbovden, és környéke!

hi!

köszi a gyors választ! a levegőrendszer tisztításán már túl vagok. igyekeztem mindent megpróbálni, mielőtt kérdezek. a dugulás/fals úgy is játszik, hogy van (pl az elmúlt három napból két nap), amikor teljesen jól működik? úgy értem, hogy valami vagy el van dugulva/lukas, vagy nem. ha hülyeséget kérdek, sorry, nem annyira vagyok otthon az autók lelkivilágában... :S

ill. két kérdés maradt még bennem:
- a gázbovdenes részhez. úgy értsem, hogy szorul, tehát fujjam tele a valami síkosítóval?
- ami meg a diagot illeti. az nem egyenértékű azzal villogtatós hibakód kiolvasós dologgal, amit valahol olvastam, hogy lehet csinálni ezekkel a mondeókkal?

peti
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #518 Dátum: 2010.02.10 szerda, 17:54:28 »

hi!

köszi a gyors választ! a levegőrendszer tisztításán már túl vagok. igyekeztem mindent megpróbálni, mielőtt kérdezek. a dugulás/fals úgy is játszik, hogy van (pl az elmúlt három napból két nap), amikor teljesen jól működik? úgy értem, hogy valami vagy el van dugulva/lukas, vagy nem. ha hülyeséget kérdek, sorry, nem annyira vagyok otthon az autók lelkivilágában... :S

ill. két kérdés maradt még bennem:
- a gázbovdenes részhez. úgy értsem, hogy szorul, tehát fujjam tele a valami síkosítóval?
- ami meg a diagot illeti. az nem egyenértékű azzal villogtatós hibakód kiolvasós dologgal, amit valahol olvastam, hogy lehet csinálni ezekkel a mondeókkal?

peti

Bármi előfordulhat. Egyszer jó, aztán nem. Érintkezik, majd ismét nem...
A gázbovdent a szorulás terén írtam, igen!
És igen, a motor diagnosztika a hibatár kiolvasását jelenti, ami a villogtatós technikával is kiolvasható.

Üdv!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2010.02.15 hétfő, 21:23:15 »

sziasztok!

ma jelentkezett az a hiba, hogy kb. 4000-es fordulaton, sebességfokozattól függetlenül, haladás közben az autó jobb eleje felől valami szaggatott csörgő/cirpelő hang hallatszik (nem ékszíj), mint ha a hengerfejtömítés fújna ki, de álló helyzetben nem jelentkezik  Undecided

kb. egy hét múlva megyek a PUG-ért, ha levizsgázott, és akkor meg tudom mutatni a szerelőnek, de nagyon aggaszt a dolog
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2010.02.15 hétfő, 22:03:14 »

sziasztok!

ma jelentkezett az a hiba, hogy kb. 4000-es fordulaton, sebességfokozattól függetlenül, haladás közben az autó jobb eleje felől valami szaggatott csörgő/cirpelő hang hallatszik (nem ékszíj), mint ha a hengerfejtömítés fújna ki, de álló helyzetben nem jelentkezik  Undecided

kb. egy hét múlva megyek a PUG-ért, ha levizsgázott, és akkor meg tudom mutatni a szerelőnek, de nagyon aggaszt a dolog
valamelyik görgő v. csapágya?
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #521 Dátum: 2010.02.16 kedd, 20:32:11 »

Misi107,
a vezérműszíj szeptemberben lett cserélve, és a hang nem folyamatos, hanem szaggatott
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2010.02.16 kedd, 20:58:04 »

Misi107,
a vezérműszíj szeptemberben lett cserélve, és a hang nem folyamatos, hanem szaggatott
nekem a generátorszíjnál vacakol az egyik görgő.Valószínűleg a feszítőé.Felrakás előtt a csapágy ki lett cserélve benne (nem volt elkopva).Most valami eszméletlen hülye hangja van.Alapjáraton néha-néha olyan mint amikor nyikkant a kiskutya.Ha mondjuk 40-nel megyek 5-ben,akkor meg...nem tudok mit írni,milyen hangot csinál...nyiszorog?nyöszörög...a lényeg,hogy csak néha-néha hallható.Ebből gondoltam,hogy Nálad is lehet ilyesmi.Arrafelé van jó pár mozgó alkatrész,elég nehéz kiszúrni,hogy mi.
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #523 Dátum: 2010.02.17 szerda, 08:37:55 »

nekem a generátorszíjnál vacakol az egyik görgő.Valószínűleg a feszítőé.Felrakás előtt a csapágy ki lett cserélve benne (nem volt elkopva).Most valami eszméletlen hülye hangja van.Alapjáraton néha-néha olyan mint amikor nyikkant a kiskutya.Ha mondjuk 40-nel megyek 5-ben,akkor meg...nem tudok mit írni,milyen hangot csinál...nyiszorog?nyöszörög...a lényeg,hogy csak néha-néha hallható.Ebből gondoltam,hogy Nálad is lehet ilyesmi.Arrafelé van jó pár mozgó alkatrész,elég nehéz kiszúrni,hogy mi.
40-el 5-ben? Milyen fordulatszámod van ilyenkor?
Én is viszonylag buszsofőrösen szoktam váltogatni. Ha 50-60körül kell csoszogni a városban, akkor már tolom az 5-öst, na de 40-nél? Nem árt ez a gépnek? Nem rezonál nagyon, ha rálépsz a gázra?
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2010.02.17 szerda, 08:55:19 »

40-el 5-ben? Milyen fordulatszámod van ilyenkor?
Én is viszonylag buszsofőrösen szoktam váltogatni. Ha 50-60körül kell csoszogni a városban, akkor már tolom az 5-öst, na de 40-nél? Nem árt ez a gépnek? Nem rezonál nagyon, ha rálépsz a gázra?
azt még bírja...de egyébként csak ha csorogni kell a forgalommal,akkor megyek így.Egyébként meg a szokásos,visszavált és padló...Rezonálni csak akkor szokott,ha ilyenkor nyomok egy padlót,lassú gázadáskor nem.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #525 Dátum: 2010.02.17 szerda, 22:02:05 »

Kedves Fórumozók!

Sok szeretettel üdvözöllek benneteket, szeretnék feltenni nektek pár kérdést:

Egy 1996-os 1-es mondeónak (1.6-os 16 szelepes) vagyok a boldog tulajdonosa. Tavaly vettem használtan, a körülményekhez képest meg vagyok vele elégedve. Egy apró problémám van vele, az pedig a fogyasztás. Szeretek takarékosan vezetni, ez minden más autónál be is jött eddig, kivéve ennél. Az létezik, hogy egy nyugodt, stabil 90km/h-ás haladásnál a fogyasztást nem tudom lejjebb vinni 7.5-8 liternél csomagok klíma, stb nélkül? A gépkönyv ír olyan 6 körüli fogyasztást ehhez a sebességhez. Ez létezik? Elérte már valaki? Mitől ehet ennyit? Autópályán,stabil 130-140-nél, megpakolva, klímával evett 7.3-at, ezt reálisnak tartom. De 90-nél mitől több?

Városon belüli haladáshoz ti felkapcsoltok 5.-be, vagy inkább jobb neki a 4. fokozat? Lakott terület végén 4.-ben gyorsítatok fel utazóra,vagy inkább 5.-ben?

Továbbá szerintetek ennek az 1.6-os motornak 200 ezer kilométer után mennyi az ideális, még elfogadható olaj fogyasztása?

Mi a véleményetek a Valvoline Maxlife olajokról? Ebbe az autóba a szintetikus változatot ajánljátok inkább, vagy elég bele a félszintetikus változat?

Előre is köszönöm a véleményeket: BluElite
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #526 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 08:27:54 »

Kedves Fórumozók!

Sok szeretettel üdvözöllek benneteket, szeretnék feltenni nektek pár kérdést:

Egy 1996-os 1-es mondeónak (1.6-os 16 szelepes) vagyok a boldog tulajdonosa. Tavaly vettem használtan, a körülményekhez képest meg vagyok vele elégedve. Egy apró problémám van vele, az pedig a fogyasztás. Szeretek takarékosan vezetni, ez minden más autónál be is jött eddig, kivéve ennél. Az létezik, hogy egy nyugodt, stabil 90km/h-ás haladásnál a fogyasztást nem tudom lejjebb vinni 7.5-8 liternél csomagok klíma, stb nélkül? A gépkönyv ír olyan 6 körüli fogyasztást ehhez a sebességhez. Ez létezik? Elérte már valaki? Mitől ehet ennyit? Autópályán,stabil 130-140-nél, megpakolva, klímával evett 7.3-at, ezt reálisnak tartom. De 90-nél mitől több?

Városon belüli haladáshoz ti felkapcsoltok 5.-be, vagy inkább jobb neki a 4. fokozat? Lakott terület végén 4.-ben gyorsítatok fel utazóra,vagy inkább 5.-ben?

Továbbá szerintetek ennek az 1.6-os motornak 200 ezer kilométer után mennyi az ideális, még elfogadható olaj fogyasztása?

Mi a véleményetek a Valvoline Maxlife olajokról? Ebbe az autóba a szintetikus változatot ajánljátok inkább, vagy elég bele a félszintetikus változat?

Előre is köszönöm a véleményeket: BluElite

Szia!

Nézzük az elején:
- Ezek a motorok sajna igen nagy szórással dolgoznak a fogyasztás terén. Értem ez alatt azt, hogy míg egy kisebb kategóriás autó motorja fogyaszt 6-8,5l-ig, addig ez a 16V-es motor már 5-12l-ig ehet. Az én 1,8-asommal tudtam menni 5,9-el is, de ott kúttól kútig 321km-t mentem, és szinte semmi város nem volt, csak 5 fő csomagokkal megpakolva... Ha már van benne egy jó pár városi 1-2km akkor ez az adat igencsak felszökik, mert az a 10l-es városi plusz megnyomja a jó fogyasztást.

Látom, hogy Nálad van egyéb alapjárati probléma is. Azzal is összefügghet a probléma. Kéne csinálni egy hibatár kiolvasást, amit bármely autóvillamosságis el tud végezni, és akkor kiderülhet, hogy érzékelő, vagy jeladó problémád van, vagy esetleg dugulás, persze ezt a diagnosztika nem mutatja ki. Mindenek előtt érdemes lenne végig csinálni a főoldalon található levegőrendszer karbantartása című cikkben található tisztogatásokat. Ezzel sok mindent kiszűrhetsz, és egyben rendbe is tehetsz, és nem utolsó sorban meg is ismerheted az autódat...

Az, hogy városban hogy használod, az csakis Tőled, és az autódtól függ. Ha tudsz nyugisan vezetni, akkor nyugodtan felválthatsz, ha nem erölködik ott az autó, viszont kigyorsítani onnan csak akkor érdemes, ha van rá lehetőséged, hogy szép lassan érjed el a 90-et, és ezzel nem tartassz fel senkit, különben marad a visszaváltás... Illetve, ha rövid a váltó az autódban, tehát már ott is elég szépen húz, akkor simán gyorsulhatsz 5-ben is...

Ezek a motorok gyakran simán elmennek 600ekmt is! Ettől fogva a 0cl/10ekm az igazi, de addig, amíg egy minimum-maximum köztit nem eszik meg, addig említésre sem méltó. Ez kb 1l-t jelenthet...
A Valvoline maxlife nem jó! Sőt a Shell sem. Sőt más sem az igazi, viszont a gyári 5W30 eljen hibátlan! Olcsó (6800HUF/5l körül van az ára), és ehhez a motorhoz csinálják. Csakis ezt lehet ehhez ajánlani... wave
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #527 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 08:37:48 »

Kedves Fórumozók!

Sok szeretettel üdvözöllek benneteket, szeretnék feltenni nektek pár kérdést:

Egy 1996-os 1-es mondeónak (1.6-os 16 szelepes) vagyok a boldog tulajdonosa. Tavaly vettem használtan, a körülményekhez képest meg vagyok vele elégedve. Egy apró problémám van vele, az pedig a fogyasztás. Szeretek takarékosan vezetni, ez minden más autónál be is jött eddig, kivéve ennél. Az létezik, hogy egy nyugodt, stabil 90km/h-ás haladásnál a fogyasztást nem tudom lejjebb vinni 7.5-8 liternél csomagok klíma, stb nélkül? A gépkönyv ír olyan 6 körüli fogyasztást ehhez a sebességhez. Ez létezik? Elérte már valaki? Mitől ehet ennyit? Autópályán,stabil 130-140-nél, megpakolva, klímával evett 7.3-at, ezt reálisnak tartom. De 90-nél mitől több?

Városon belüli haladáshoz ti felkapcsoltok 5.-be, vagy inkább jobb neki a 4. fokozat? Lakott terület végén 4.-ben gyorsítatok fel utazóra,vagy inkább 5.-ben?

Továbbá szerintetek ennek az 1.6-os motornak 200 ezer kilométer után mennyi az ideális, még elfogadható olaj fogyasztása?

Mi a véleményetek a Valvoline Maxlife olajokról? Ebbe az autóba a szintetikus változatot ajánljátok inkább, vagy elég bele a félszintetikus változat?

Előre is köszönöm a véleményeket: BluElite
A túlfogyasztásnak jópár oka lehet.Elektromos-mechanikus.Írok egy párat,hátha segít.
Elektromos:-ellustult lambdaszonda,rossz/hibás jeladók,koszos maf,leolajosodott szívórendszer,gyújtásrendszer-hibák (rossz kábelek,gyertyák),eldugult injektorok
Mechanikus:-szoruló görgők,beragadt fékek,eldugult üzemanyagszűrő,rossz termosztát,erőátviteli hibák (kuplung,kinyomócsapágy,kopott féltengelyek stb...),rossz kipuf rendszer,eldugult katalizátor,rossz gumik,rossz olaj
Ezek jó részét otthon is le tudod ellenőrizni.
Nagyobb olajfogyasztást igazából akkor kellene tapasztalnod,ha jól látható helyen folyik,csöpög a motorolaj.Jellemző helyek az olajteknő,olajnyomásgomba,olajszivattyú,szimmeringek,vezérműtengely jeladó (kis dolog,de jópáran megjárták közülünk vele,mert a karterből nagyon tud mellette jönni az olaj),szelepfedél tömítés.Gyakorlatilag,ahol tömítésnek kell (ene) lenni.Természetesen feltételezem azt,hogy nem hengerfejes a motor és nincs gatyára szétkopva.Egyébként nem jellemző a túlzott olajfogyasztás a zetec motorra.
Olajból a gyári ajánlás a szintetikus 5w30.DE,vedd figyelembe,hogy ezek nem új motorok.Sok bennük a trutyi a tömítések,kopások közt.Egy jó olaj kapásból kikapja ezeket és aztán szembenézhetsz azzal,amivel én-a tömítés szerepét is játszó kosz,olajsár eltűnt és a legközelebbi olajcserénél jön egy komplett tömítéscsere is ott,amiket leírtam (nekem mobil 5w30-s félszintetikus olajom van) Természetesen egy jó minőségű olaj sosem baj,de nemárt ezekre is figyelni.Amit leírtam a saját tapasztalatom.Ha úgy látod,hogy sokat eszik olajból a motor (relatíve...),akkor érdemes először kompressziót méretni és a lehetséges olajfolyási helyeket felderíteni,okukat megszüntetni.Egy lehetséges mód,hogy lemosod az egész motort-motorteret és figyeled,hogy merre látsz friss olajfolyást.Persze ez egy kicsit kényelmetlen dolog,de valamit-valamiért.

A gyári fogyasztás csak kisegítő.HA már 1.6-ost vettél nyugodj bele,hogy a tapasztalatok szerint a fogyasztásod nagyobb lesz,mint egy egynyolcé v. kétezresé.Miért?Egyszerű,a másfél tonnát nálad 90 ló mozgatja,nálunk meg több.Nekem csomagokkal gyerekkel,asszonnyal a fogyim 90-nél 7 liter,120-130-nál 8-9.Főúton,pályán nem járok.
Sok balesetmentes km-t kívánok!
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #528 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 16:06:26 »

A túlfogyasztásnak jópár oka lehet.Elektromos-mechanikus.Írok egy párat,hátha segít.
Elektromos:-ellustult lambdaszonda,rossz/hibás jeladók,koszos maf,leolajosodott szívórendszer,gyújtásrendszer-hibák (rossz kábelek,gyertyák),eldugult injektorok
Mechanikus:-szoruló görgők,beragadt fékek,eldugult üzemanyagszűrő,rossz termosztát,erőátviteli hibák (kuplung,kinyomócsapágy,kopott féltengelyek stb...),rossz kipuf rendszer,eldugult katalizátor,rossz gumik,rossz olaj
Ezek jó részét otthon is le tudod ellenőrizni.
Nagyobb olajfogyasztást igazából akkor kellene tapasztalnod,ha jól látható helyen folyik,csöpög a motorolaj.Jellemző helyek az olajteknő,olajnyomásgomba,olajszivattyú,szimmeringek,vezérműtengely jeladó (kis dolog,de jópáran megjárták közülünk vele,mert a karterből nagyon tud mellette jönni az olaj),szelepfedél tömítés.Gyakorlatilag,ahol tömítésnek kell (ene) lenni.Természetesen feltételezem azt,hogy nem hengerfejes a motor és nincs gatyára szétkopva.Egyébként nem jellemző a túlzott olajfogyasztás a zetec motorra.
Olajból a gyári ajánlás a szintetikus 5w30.DE,vedd figyelembe,hogy ezek nem új motorok.Sok bennük a trutyi a tömítések,kopások közt.Egy jó olaj kapásból kikapja ezeket és aztán szembenézhetsz azzal,amivel én-a tömítés szerepét is játszó kosz,olajsár eltűnt és a legközelebbi olajcserénél jön egy komplett tömítéscsere is ott,amiket leírtam (nekem mobil 5w30-s félszintetikus olajom van) Természetesen egy jó minőségű olaj sosem baj,de nemárt ezekre is figyelni.Amit leírtam a saját tapasztalatom.Ha úgy látod,hogy sokat eszik olajból a motor (relatíve...),akkor érdemes először kompressziót méretni és a lehetséges olajfolyási helyeket felderíteni,okukat megszüntetni.Egy lehetséges mód,hogy lemosod az egész motort-motorteret és figyeled,hogy merre látsz friss olajfolyást.Persze ez egy kicsit kényelmetlen dolog,de valamit-valamiért.

A gyári fogyasztás csak kisegítő.HA már 1.6-ost vettél nyugodj bele,hogy a tapasztalatok szerint a fogyasztásod nagyobb lesz,mint egy egynyolcé v. kétezresé.Miért?Egyszerű,a másfél tonnát nálad 90 ló mozgatja,nálunk meg több.Nekem csomagokkal gyerekkel,asszonnyal a fogyim 90-nél 7 liter,120-130-nál 8-9.Főúton,pályán nem járok.
Sok balesetmentes km-t kívánok!

Először is köszönöm szépen a válaszokat!

Akkor elmondom, hol tartunk: a tömítések cseréje szépen lassan megtörtént, mert valóban láttam olajfolyást a motortérben, igaz, nem sokat. Cseréltük a szelepszár szimeringeket, a főtengely szimeringeket. Cseréltük a vezérműszíjat görgőkkel, ékszíjat, vízpumpát, mindenféle szűrőt, és mindent ami folyékony. Zöldkártyán egész jó értékeket hozott. Kompresszió mérés volt, 200 ezer után is majdhogynem gyári értékeket produkált. A gyújtógyertyák újak, a kábelek még sajna régiek, lehet hogy kicseréltetem az egészet. A helyi ford szervizben azt mondták, ne vigyem hozzájuk, nincs csatalkozójuk az elektronikához.

A főlapon a levegőrendszer tisztogatós cikket sajnos nem találtam meg. Merre van?

Amúgy azt miért csinálhatja, hogy hidegindításkor kopog mint egy dízel motor? Remélem nem hidrotőke vagy ilyesmi. Annak mibe fáj a cseréje? Esetleg az olajfogyazstás miatt a gyűrűzésnek lenne értelme? Az kb mibe kerülhet?

Köszönettel: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #529 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 16:26:14 »

Először is köszönöm szépen a válaszokat!

Akkor elmondom, hol tartunk: a tömítések cseréje szépen lassan megtörtént, mert valóban láttam olajfolyást a motortérben, igaz, nem sokat. Cseréltük a szelepszár szimeringeket, a főtengely szimeringeket. Cseréltük a vezérműszíjat görgőkkel, ékszíjat, vízpumpát, mindenféle szűrőt, és mindent ami folyékony. Zöldkártyán egész jó értékeket hozott. Kompresszió mérés volt, 200 ezer után is majdhogynem gyári értékeket produkált. A gyújtógyertyák újak, a kábelek még sajna régiek, lehet hogy kicseréltetem az egészet. A helyi ford szervizben azt mondták, ne vigyem hozzájuk, nincs csatalkozójuk az elektronikához.

A főlapon a levegőrendszer tisztogatós cikket sajnos nem találtam meg. Merre van?

Amúgy azt miért csinálhatja, hogy hidegindításkor kopog mint egy dízel motor? Remélem nem hidrotőke vagy ilyesmi. Annak mibe fáj a cseréje? Esetleg az olajfogyazstás miatt a gyűrűzésnek lenne értelme? Az kb mibe kerülhet?

Köszönettel: BluElite
hidegindításkor kopogás olyan 80%-ban a nem megfelelő olaj.Ha a motor melegedésével megszűnik,akkor meg biztos.Szerintem 10w-s vagy a fölötti van benne.Ha nem történt meg az olajcseréd,akkor sürgősen cseréld le!A kábeleket (gyújtás) is cseréld ki.
Cikk itt:

http://mondeo.hu/index.php?page=60
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.18 csütörtök, 16:27:59 írta misi107 » Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52


E-mail
« Új hozzászólás #530 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 16:49:55 »


Akkor elmondom, hol tartunk: a tömítések cseréje szépen lassan megtörtént, mert valóban láttam olajfolyást a motortérben, igaz, nem sokat. Cseréltük a szelepszár szimeringeket, a főtengely szimeringeket. Cseréltük a vezérműszíjat görgőkkel, ékszíjat, vízpumpát, mindenféle szűrőt, és mindent ami folyékony.


Kb mibe fájt ez a sok minden? Főleg a vezműszíj csere piszkálja a fantáziámat.
Naplózva

'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 17:35:07 »

Kb mibe fájt ez a sok minden? Főleg a vezműszíj csere piszkálja a fantáziámat.

nekem szeptemberben kellett vízpumpát cserélni, de ha már vízpumpa, akkor le kellett ellenőrizni a vezérműszíj- és görgőkészletet, és csere lett belőle

64kHUF-nál állt meg a dolog...de ez nem márkaszervíz, nálam kizárva
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #532 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 17:56:58 »

Kb mibe fájt ez a sok minden? Főleg a vezműszíj csere piszkálja a fantáziámat.
Ha kell két majdhogynem új vezetőgörgő szólj.Készletben lett cserélve,de pár km múlva behalt a motor.Azóta állnak a polcomon,még csak megkopva sincsenek.A motorcsere után meg lett berakva egy új szett.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.18 csütörtök, 18:02:27 írta misi107 » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #533 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 20:42:03 »


tőkének 5-6e darabja, hengerenként 4 db van belőlük, azaz 16 összesen Roll Eyes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #534 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 20:59:42 »

tőkének 5-6e darabja, hengerenként 4 db van belőlük, azaz 16 összesen Roll Eyes
ez komoly?16 db van belőlük?sosem gondoltam volna... nyes
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 21:09:38 »

ez komoly?16 db van belőlük?sosem gondoltam volna... nyes
ez komoly, megszámoltam  nyes
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #536 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 21:44:47 »

Amúgy azt miért csinálhatja, hogy hidegindításkor kopog mint egy dízel motor? Remélem nem hidrotőke vagy ilyesmi. Annak mibe fáj a cseréje? Esetleg az olajfogyazstás miatt a gyűrűzésnek lenne értelme? Az kb mibe kerülhet?
Köszönettel: BluElite

Hidrotőke. 5W30-al meg fog szünni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #537 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 21:47:37 »

Kb mibe fájt ez a sok minden? Főleg a vezműszíj csere piszkálja a fantáziámat.

Sztem gyáriból kb 20-22-e a szett feszítőkkel együtt, és 15eHUF körül van a vízpumpa. Ez ugye 37eHUF, és ehhez max 8e a munkadíj, tehát 45eHUF felett komoly lenyúlás...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 21:49:19 »

64kHUF-nál állt meg a dolog...de ez nem márkaszervíz, nálam kizárva

Lehet, hogy mégis megérte volna? Mondom úgy, hogy én sem pártolom őket......
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #539 Dátum: 2010.02.19 péntek, 07:46:20 »

Kb mibe fájt ez a sok minden? Főleg a vezműszíj csere piszkálja a fantáziámat.

Szia!

Már nem emlékszem pontosan, de nem volt túl vészes. Nem márkaszervizben intézték, hanem egy régi barátom csinálta. Még az előző autómat is ő szerelte. Ha jól emlékszem a szíj+görgők+vízpuma+folyékony holmik cseréje+pár apróság volt talán 40 körül.Viszont úgy, hogy mindenből minőségit kapott.

Olajcserére amúgy is vinnem kell, bízom benne hogy megoldódik a kopogás. Csak indításkor csinálja, csont hidegen. Aztán ha elindulok vele már nem hallom, szépen megszűnik a zaj. Egyébként hány km-t szoktak kibírni a tőkék?

Üdv: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #540 Dátum: 2010.02.19 péntek, 08:15:16 »

Szia!

Már nem emlékszem pontosan, de nem volt túl vészes. Nem márkaszervizben intézték, hanem egy régi barátom csinálta. Még az előző autómat is ő szerelte. Ha jól emlékszem a szíj+görgők+vízpuma+folyékony holmik cseréje+pár apróság volt talán 40 körül.Viszont úgy, hogy mindenből minőségit kapott.

Olajcserére amúgy is vinnem kell, bízom benne hogy megoldódik a kopogás. Csak indításkor csinálja, csont hidegen. Aztán ha elindulok vele már nem hallom, szépen megszűnik a zaj. Egyébként hány km-t szoktak kibírni a tőkék?

Üdv: BluElite
ha kap normális olajat,örökélet meg egy nap...
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #541 Dátum: 2010.02.19 péntek, 08:19:04 »

ez komoly, megszámoltam  nyes
hiszek Neked...és 16V is ezt jelzi vagy 16VOLT?Gondoltam biztos hibrid de sose találtam a másik motort...
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2010.02.19 péntek, 09:42:36 »

Lehet, hogy mégis megérte volna? Mondom úgy, hogy én sem pártolom őket......

a márkaszervíz 50K-ért csinálta (csak a szíj és készlet) és 20k km után rongyos lett a vezérműszíj...ezért inkább saját szerelő

ilyen egyszerű autókat bármelyik ügyes, nem szakszerelő tudja javítani

más: a furcsa hang a motorból problémája árnyalódott, nem a magas fordulatszám  és a menet egüttesen okozza a kelepelő hangot, hanem ha vonóerőt fejt ki a motor

volt már ilyen bajom, akkor egy földút közepén kicsit felakadt az autó és a hátramenő kardántengely lemezborítása kicsit benyomódott, és ha nyomatékkifejtés miatt a motor-váltó-kardántengely kicsit megcsavarodott (mert rugalmas a felfüggesztése), akkor furcsa hangot adott

szerintem most valami drótot szedett fel, ma délután alámászok, csak eddig mindig sötétben értem haza


UPDATE: megnéztem és semmi
viszont a meleg motor olyan erős, hogy tiszta száraz úttesten való induláskor bekapcsol a kipörgésgátló
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.20 szombat, 09:48:19 írta Rob » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #543 Dátum: 2010.02.19 péntek, 10:32:47 »

hiszek Neked...és 16V is ezt jelzi vagy 16VOLT?Gondoltam biztos hibrid de sose találtam a másik motort...
16volt volt, de már csak 12volt van  2funny
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2010.02.19 péntek, 10:45:22 »

16volt volt, de már csak 12volt van  2funny
ha így haladunk...
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2010.02.22 hétfő, 07:41:01 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hol l találom a weblapon a levegő rendszer karbantartása c. cikket? Szívesen elolvasnám.

Hétvégén gondoltam egyet, meg akartam pucolni egy kicsit a MAF-ot. Már ott kezdődtek a gondok, hogy ki sem tudtam szerelni, mivel a csavar, amivel rögzítve van nem mezei torx, hanem annak valami elfajzott változata, van egy fém tüske a közepén. Szerintem esélyem sincs hogy szerezzek hozzá szerszámot...

Köszönettel: BluElite
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2010.02.22 hétfő, 08:12:45 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hol l találom a weblapon a levegő rendszer karbantartása c. cikket? Szívesen elolvasnám.

Hétvégén gondoltam egyet, meg akartam pucolni egy kicsit a MAF-ot. Már ott kezdődtek a gondok, hogy ki sem tudtam szerelni, mivel a csavar, amivel rögzítve van nem mezei torx, hanem annak valami elfajzott változata, van egy fém tüske a közepén. Szerintem esélyem sincs hogy szerezzek hozzá szerszámot...

Köszönettel: BluElite

http://mondeo.hu/index.php?page=60
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #547 Dátum: 2010.02.22 hétfő, 08:46:21 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hol l találom a weblapon a levegő rendszer karbantartása c. cikket? Szívesen elolvasnám.

Hétvégén gondoltam egyet, meg akartam pucolni egy kicsit a MAF-ot. Már ott kezdődtek a gondok, hogy ki sem tudtam szerelni, mivel a csavar, amivel rögzítve van nem mezei torx, hanem annak valami elfajzott változata, van egy fém tüske a közepén. Szerintem esélyem sincs hogy szerezzek hozzá szerszámot...

Köszönettel: BluElite
pedig bármelyik szerszámboltban illene lennie lyukas torxnak
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #548 Dátum: 2010.02.22 hétfő, 09:12:04 »

Hali!

Én Norautoban (ez itt a reklám helye  nyes) vettem komplett készletet ilyen lukas torxból. Megérte  Smiley.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #549 Dátum: 2010.02.22 hétfő, 19:29:05 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hol l találom a weblapon a levegő rendszer karbantartása c. cikket? Szívesen elolvasnám.

Hétvégén gondoltam egyet, meg akartam pucolni egy kicsit a MAF-ot. Már ott kezdődtek a gondok, hogy ki sem tudtam szerelni, mivel a csavar, amivel rögzítve van nem mezei torx, hanem annak valami elfajzott változata, van egy fém tüske a közepén. Szerintem esélyem sincs hogy szerezzek hozzá szerszámot...

Köszönettel: BluElite
nem elfajzott...tudtommal is-elég sűrűn járok-tartanak komplett készletet.Én valami 2e ft-ért vettem,amiben 8 v. 10 féle készlet van.Igaz,ebből használok kb. négyet...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.