Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:02:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1673780 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2350 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 11:32:41 »

Hát, szerintem a pumpa mérője nem a legbiztosabb dolog.
A - tudtommal - hivatalos mérőben van egy rajzolóka is, olyasmi, mint pl. az EKG. Ez ráhúz egy vonalat egy lapocskára, amin összehasonlítható az egyes hengerek nyomása. De elég egy olyan mutatós is, ami megtartja a mutató legnagyobb kitérését is, amit egy nullázó gombbal lehet törölni - erre szerintem nem alkalmas a pumpa órája, és ha egyedül csinálod a tesztet, akkor nem igazán látsz be a motortérbe azalatt, amíg indítózol.
Folyamat: kiszedik a gyertyákat, betekerik az egyik helyére ezt a műszert, beül kormány mögé, tövig nyomja a gázt, és indítózik 4-5 mp-ig. Aztán kiszáll, odamegy a műszerhez, és a berajzolt csík miatt látni, hogy mekkora volt a műszer kitérése, ami alapján a lapon látszik a henger végnyomása, vagy a mutató a legnagyobb kitérésben megmarad.
Papírlap mozgat a 2. hengerhez v. mutató nulláz, becsavar köv. hengerbe, ismét teszt. Ugyanez mind a 4 hengernél.
Remélem érthetően írtam, ha mégse, bocsi, kérdezz.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2351 Dátum: 2011.12.19 hétfő, 11:37:27 »

Hát, szerintem a pumpa mérője nem a legbiztosabb dolog.
A - tudtommal - hivatalos mérőben van egy rajzolóka is, olyasmi, mint pl. az EKG. Ez ráhúz egy vonalat egy lapocskára, amin összehasonlítható az egyes hengerek nyomása. De elég egy olyan mutatós is, ami megtartja a mutató legnagyobb kitérését is, amit egy nullázó gombbal lehet törölni - erre szerintem nem alkalmas a pumpa órája, és ha egyedül csinálod a tesztet, akkor nem igazán látsz be a motortérbe azalatt, amíg indítózol.
Folyamat: kiszedik a gyertyákat, betekerik az egyik helyére ezt a műszert, beül kormány mögé, tövig nyomja a gázt, és indítózik 4-5 mp-ig. Aztán kiszáll, odamegy a műszerhez, és a berajzolt csík miatt látni, hogy mekkora volt a műszer kitérése, ami alapján a lapon látszik a henger végnyomása, vagy a mutató a legnagyobb kitérésben megmarad.
Papírlap mozgat a 2. hengerhez v. mutató nulláz, becsavar köv. hengerbe, ismét teszt. Ugyanez mind a 4 hengernél.
Remélem érthetően írtam, ha mégse, bocsi, kérdezz.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Sziasztok!
Én annyival kiegészíteném a műveletet, hogy a trafóról lehúznám a stekkert, vagy a gyújtókábeleket a trafóról, mert láttam már lángoló motorterű vasat, mivel a gyujtókábel áthúzott a motorra és a hengerekből kilövellt keverék belobbant a szikrától! wave
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2352 Dátum: 2011.12.20 kedd, 17:06:58 »

Hát, szerintem a pumpa mérője nem a legbiztosabb dolog.
A - tudtommal - hivatalos mérőben van egy rajzolóka is, olyasmi, mint pl. az EKG. Ez ráhúz egy vonalat egy lapocskára, amin összehasonlítható az egyes hengerek nyomása. De elég egy olyan mutatós is, ami megtartja a mutató legnagyobb kitérését is, amit egy nullázó gombbal lehet törölni - erre szerintem nem alkalmas a pumpa órája, és ha egyedül csinálod a tesztet, akkor nem igazán látsz be a motortérbe azalatt, amíg indítózol.
Folyamat: kiszedik a gyertyákat, betekerik az egyik helyére ezt a műszert, beül kormány mögé, tövig nyomja a gázt, és indítózik 4-5 mp-ig. Aztán kiszáll, odamegy a műszerhez, és a berajzolt csík miatt látni, hogy mekkora volt a műszer kitérése, ami alapján a lapon látszik a henger végnyomása, vagy a mutató a legnagyobb kitérésben megmarad.
Papírlap mozgat a 2. hengerhez v. mutató nulláz, becsavar köv. hengerbe, ismét teszt. Ugyanez mind a 4 hengernél.
Remélem érthetően írtam, ha mégse, bocsi, kérdezz.

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.

Köszönöm, érthető a leírásod. A legnagyobb kitérés értéke elvileg rögzíthető lenne számomra, van olyan pumpa mérőm, amelyik mechanikusan rögzíti a mutatót a max. kitérésen, aztán gombnyomásra visszaengedi a nullára. Bár igaz, hogy az nem 15 barig mér, de ez már csak megoldandó részletkérdés. Mellesleg -elképzeltem-hogy a papíros rögzítés helyett akár kis kamerával is felvehetem hengerenként a műszer mutatójának mozgását és utólag összehasonlíthatom. Azt meg én is úgy gondoltam hogy két emberes mérés lenne, én elől a motortérben mérek és pl. a (mindig kéznél levő) Asszony önindítózik az utastérben. A linken levő műszer toldatának végén is ha jól látom gumi van, nem menetes, akkor elképzelhető, hogy csak odanyomják a gyertyanyílásra.

Üdvözlettel:  Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2353 Dátum: 2011.12.20 kedd, 17:09:03 »

Sziasztok!
Én annyival kiegészíteném a műveletet, hogy a trafóról lehúznám a stekkert, vagy a gyújtókábeleket a trafóról, mert láttam már lángoló motorterű vasat, mivel a gyujtókábel áthúzott a motorra és a hengerekből kilövellt keverék belobbant a szikrától! wave

Igazad van, köszönöm, erre érdemes  odafigyelni   worship
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2354 Dátum: 2011.12.20 kedd, 17:52:44 »

Igazad van, köszönöm, erre érdemes  odafigyelni   worship
Nagyon szivesen. wave
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2355 Dátum: 2011.12.20 kedd, 17:54:51 »

A részletesen kitárgyalt vezérműszíj szett csere után ma levizsgáztattam  a mondit, mivel közben lejárt a műszakim. Ismerős vitte vizsgára, előtte lemostam, kitakarítottam, másra nem volt szükség Smiley. Át ment gond nélkül, az egyetlen szépséghiba, hogy a szaki előzetes igérete ellenére piros környezetvédelmi cimkét kapott. 95-ös évjáratú MKI. kombi mondeo, 2000-es benzines Zetec motorral. Körbetelefonálgattam, Mozaik utcában és alvállalatainál (összesen) 2700 valahány forintért  nagy valószínűséggel esélyem van, ha odaviszem a járgányt (lényeg, hogy legalább 1995-ös gyártású legyen) , hogy kicseréljék a cimkét.  Annyiban (is) korrektek, hogy csak akkor kell fizetnem, ha tényleg jár a cimke csere. Megkérdeztem az egyik közeli, tán legnagyobb Ford márkakereskedést is, hogy adnak-e igazolást, hogy EURO 2-es a motor a mondeomban, holnapra igértek választ. Azt ők is megerősítették, hogy 1994 után már csak EURO 2-es motorral kerültek ki a mondeok. Tudom volt már szó a forumon róla, de megköszönnék minden segítséget, tapasztalatot a témában.

Na, ma épp útba esett, el is intéztem a környezetvédelmi cimke cserét pirosról kékre. Cca. 1 óra alatt meg volt. Leírom a menetét: Vasgereben utcai felügyeleten először kocsi utcán marad, én beballag az ügyfélfogadóba. Ott üfsz.-osnak elrebeg, hogy   nem rég voltam műsz. vizsgán, piros cimkét kaptam, de szerintem nekem kék dukál. Megkérdezi itt-e a kocsi - mondom igen, ott kint áll az utcán az a fehér mondeo Smiley-, elkéri forgalmit, személyi igazolványt (lakcímkártya nem kell ha én vagyok a tulaj is és azonos a cím a forgalmiban szereplővel), más okmány nem kell. Mikor látja, hogy a forgalmiban 95. év szerepel a gépkocsi születési évének, távozik a forgalmival. Cca. 10 perc múlva visszatér és közli mehetek befizetni a pénztárba 1700 Ft-ot. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy jogosult a járgány a kék cimkére. Befizetem, kapok egy nagy A4-es adatlapot, irataimat és egy papírkát amivel a portás beengedi a gépkocsit a kapun és eligazít, hogy hol a sor vége ahova beálljak a járgánnyal. A vizsgaépület előtt pár kocsi áll, a cimkecseréseket (kb. harmada az) mikor sorra kerülnek, a műhelykapu előtt félreállítják, a többi bemegy az épületbe az akna fölé. Közben  jól értesült, mindenkivel haver mögöttem sorakozó buzdít 2x is, menjek be, az ajtón belűl levő kis asztalkánál adjam le a papírom, de elhajtanak mind a kétszer, nyugalom,  majd ők elkérik ha itt az ideje. Így is lesz, mikor sorra kerülök, a bejárat előtt megmutatják hova álljak, elkérik a forgalmit és a papírt -ráiratják a kilométeróra állást- és  rákérdeznek környezetvédelmicimke cseréről volt szó az üfsz-on, én helyeselek, erre dörzsiszivaccsal és sprével letakarítja egy úr a rendszámtáblán a régi pirosat, fújkálja, majd felnyomja a kéket. Jön egy másik, körbefotózza a mondeot, szélvédőn -hologrammos cimkét is tán-, kis ablakban alvázszámot, utastérben km.óráról is csinál képet, aztán kéri csak  tartsam meg pillanatra  a motorfedelet és csinál pár fotot a motortérben található azonosítókról. Ezzel készen is van. Motort beindítani a procedura alatt nem kell! Ők végeztek, én kocsival belső parkolóba el, üfsz.-on vizsgapapírok kiadása ablaknál név szerint szólítanak, fizessek be -a cimkecseréért- még asszem. 980 Ft-ot, majd mikor viszem vissza a befizetést igazoló papírt, kiadja a forgalmit és az adatlapot, hogy ezzel menjek majd az okmányirodába. Mikor megkérdezem, hogy az okmányirodában mit és mennyiért csinálnak majd, közli fogalma sincs.
Ezután portán símán kiengednek, kapukilépő, efféle nem kell. Az adatlapot egyelőre beraktam a táskámba a forgalmi mellé, az okmányirodát majd megpróbálom felhívni valamelyik nap, hogy szükséges-e beiratni a forgalmiba a változást és ha kell mikor lehetséges meg mennyiért. Szerintem idén már úgysem jönne össze. Remélem elég részletes voltam  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.20 kedd, 18:33:30 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #2356 Dátum: 2011.12.20 kedd, 21:32:48 »

Na, ma épp útba esett, el is intéztem a környezetvédelmi cimke cserét pirosról kékre. Cca. 1 óra alatt meg volt. Leírom a menetét: ...

Én is így jártam/cselekedtem hétfőn Baranyában integet2
Az "Érdekes" topicba írtam be, merthogy számomra érdekes volt, hogy szerzetem ugyan Ford igazolást, de azzal sokra nem mentem.
Itt a kocsi nem is kellett, csak a papírok. Azért én leparkoltam az NKH elé az utcán. Ennek az lett az eredménye, hogy egy alkalmazott még ki is jött az utcára - közterületre és elintézte a szakadó hóban a le-fölragacsolást. Zéró fotó, meg ki-beállogatás  vigyor3
 worship
Lóvé ugyanannyi volt nekem is.
Az okmányirodáról: én azt a tájékoztatást kaptam, hogy 15 napon belül át kell vezettetni, tehát sokat nem érdemes erre várni.
Az összeg első állapotban nulla forint lesz, de ehhez az kell, hogy azon a bizonyos adatlapon sok egyéb eltérő bejegyzés ne legyen, csak annyi változás, hogy 02-ről 04-re változott a körny.besorolásod.
Pl a műszakid érvényessége ugyanaz maradt/maradjon, mint amit az eredeti műszaki vizsgádon megadtak, vagyis ne ettől a matricacsere mókától számolják újra - amivel 2 év múlva nyersz pár napot, de most bukhatsz ezreket forintban.
Nekem még rávésték az adatlap aljára, hogy az NKH hibázott a piros kiadásakor.
Annyi kiegészítést tennék még az írásodhoz, hogy az én gépem 1994-es, októberi.

Örülök, hogy sikerült elintézni  worship
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.20 kedd, 21:34:43 írta ocsigep1 » Naplózva

MKI 2.0i
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2357 Dátum: 2011.12.20 kedd, 21:41:32 »

Én is így jártam/cselekedtem hétfőn Baranyában integet2
Az "Érdekes" topicba írtam be, merthogy számomra érdekes volt, hogy szerzetem ugyan Ford igazolást, de azzal sokra nem mentem.
Itt a kocsi nem is kellett, csak a papírok. Azért én leparkoltam az NKH elé az utcán. Ennek az lett az eredménye, hogy egy alkalmazott még ki is jött az utcára - közterületre és elintézte a szakadó hóban a le-fölragacsolást. Zéró fotó, meg ki-beállogatás  vigyor3
 worship
Lóvé ugyanannyi volt nekem is.
Az okmányirodáról: én azt a tájékoztatást kaptam, hogy 15 napon belül át kell vezettetni, tehát sokat nem érdemes erre várni.
Az összeg első állapotban nulla forint lesz, de ehhez az kell, hogy azon a bizonyos adatlapon sok egyéb eltérő bejegyzés ne legyen, csak annyi változás, hogy 02-ről 04-re változott a körny.besorolásod.
Pl a műszakid érvényessége ugyanaz maradt/maradjon, mint amit az eredeti műszaki vizsgádon megadtak, vagyis ne ettől a matricacsere mókától számolják újra - amivel 2 év múlva nyersz pár napot, de most bukhatsz ezreket forintban.
Nekem még rávésték az adatlap aljára, hogy az NKH hibázott a piros kiadásakor.
Annyi kiegészítést tennék még az írásodhoz, hogy az én gépem 1994-es, októberi.

Örülök, hogy sikerült elintézni  worship
Épp ma állt a parkolónkban egy kettes mondeo piros matricával.Csodálkoztam is rajta.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2358 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 20:36:22 »

Én is így jártam/cselekedtem hétfőn Baranyában integet2

...Az okmányirodáról: én azt a tájékoztatást kaptam, hogy 15 napon belül át kell vezettetni, tehát sokat nem érdemes erre várni.
Az összeg első állapotban nulla forint lesz, de ehhez az kell, hogy azon a bizonyos adatlapon sok egyéb eltérő bejegyzés ne legyen, csak annyi változás, hogy 02-ről 04-re változott a körny.besorolásod.
Pl a műszakid érvényessége ugyanaz maradt/maradjon, mint amit az eredeti műszaki vizsgádon megadtak, vagyis ne ettől a matricacsere mókától számolják újra - amivel 2 év múlva nyersz pár napot, de most bukhatsz ezreket forintban.
Nekem még rávésték az adatlap aljára, hogy az NKH hibázott a piros kiadásakor.
Annyi kiegészítést tennék még az írásodhoz, hogy az én gépem 1994-es, októberi.

Örülök, hogy sikerült elintézni  worship

Akkor január első munkanapjaiban megkeresem az okmányirodát. Nekem nem írták rá, hogy ők hibáztak, csak annyit:
 
Záradékok: 048 Egyéb záradék: KVOS HELYESEN: 04

Hátha ez is azt jelenti...

Köszönöm az együttérzésed, akkor a hétfő mindkettőnknek jól alakult  taps

Ja, utólag: most látom az adatlapon: Első nyilvántartásba vétel időpontja: 1995 dec. 31. Lehet, hogy egy napon múlott, hogy automatikusan nem kapta meg a kék cimkét?  falbav

Üdv. Feri
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.22 csütörtök, 20:48:00 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #2359 Dátum: 2011.12.23 péntek, 20:20:09 »

...
Ja, utólag: most látom az adatlapon: Első nyilvántartásba vétel időpontja: 1995 dec. 31. Lehet, hogy egy napon múlott, hogy automatikusan nem kapta meg a kék cimkét?  falbav
Üdv. Feri

hali, nem biztos, hogy 1 napon múlt.
Az utánam jövő csókának '97-es gyártású verdára sütötték rá a piros matricát, miközben elméletileg ugye '96.01.01. után már csak EUROII-es (helyből kék matrica) kocsikat lehetett forgalomba helyezni.
Naplózva

MKI 2.0i
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2360 Dátum: 2011.12.26 hétfő, 21:22:27 »


 ...kissé rángat alacsony fordulaton inkább 1500 alatt az MKI. 2000ccm, benzines motor ...

Mindent néztem, még az EGR-t is ledugóztam, csak azzal a fránya T alaku gumival nem törődtem -eleinte- a gyujtótrafo alatt, mivel 2-3 éve cseréltem (gyárira). Pedig megint felpuhult, lecsúszik a fémcsőről. Ajánlom figyelmetekbe, ha szelel  hihetetlen durván megváltozik (rángat, alapjárat leesik, ingadozik fel-le) a motor járása alacsony fordulaton.

Másik: győzzetek már meg, legyetek szívesek, hogy ha már beraktam, ne vegyem ki az EGR "dugóját", mert nem vettem észre, hogy javított volna a motor járásán. Sőt azóta a motor mintha lassabban melegedne fel és ezáltal később lesz meleg az utastérben, de ez 1 nap után nem biztos.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.26 hétfő, 21:31:22 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2361 Dátum: 2011.12.26 hétfő, 21:29:39 »

Mindent néztem, még az EGR-t is ledugóztam, csak azzal a fránya T alaku gumival nem törődtem a gyujtótrafo alatt, mivel 2-3 éve cseréltem (gyárira). Pedig megint felpuhult, lecsúszik a fémcsőről. Ajánlom figyelmetekbe, ha szelel  hihetetlen durván megváltozik (rángat, alapjárat leesik, ingadozik) a motor járása alacsony fordulaton.

Másik: győzzetek már meg, legyetek szívesek, hogy ha már beraktam, ne vegyem ki az EGR "dugóját", mert nem vettem észre, hogy javított volna a motor járásán. Sőt azóta a motor mintha lassabban melegedne fel és ezáltal később lesz meleg az utastérben, de ez 1 nap után nem biztos.
a motor melegedéséhez nem sok köze van.igaz,a visszavezetett kipufogógáz meleg,de mivel alacsony az oxigén tartalma jobb nem lesz.Gyanítom,valami más lesz a gond.Másrészt a t elem vacakolása eddig is ismert volt...
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2362 Dátum: 2011.12.28 szerda, 19:18:54 »

Mindent néztem, még az EGR-t is ledugóztam, csak azzal a fránya T alaku gumival nem törődtem
Tegnap megvettem a T elemet a közeli márkakereskedésben, ma kicibáltam a régit és betuszkoltam a helyére az újat, jó is a gép de rákérdeznék, tudja-e, emlékezik-e rá valaki, hogy ennek a T elemnek hogyan kell behelyezve lennie. Ez a T alak olyan, hogy a T felső két szára aszimetrikus, egyik fele kissé hosszabb és abban van mikor megvesszük az a sárga dugó. Nekem mikor 2-3 éve cseréltem, biztosan emlékszem a felső rövidebb fele volt a motorról jövő fém csőre dugva és a másik felső hosszabb felébe volt az a műanyagcső+pipa alakú gumicső dugva, a T alsó szára meg egy a kocsi eleje felé menő fémcsőre catlakozott. Akkor is próbáltam utána nézni, hogy így van-e helyesen, de eredménytelenül, ezért végül (úgy ahogy előzőleg volt) cseréltem át az újra.  Az egyenetlen motor járást viszont most nekem az okozta, hogy ez a bizonyos rövidebb felső T rész lazult  le (tágult ki) és csúszkált le a fém csőről. Remélem érthetően írom. Ezúttal fordítva raktam fel az új T elemet. A hosszabbik T felső részt dugtam a fém csőre és a rövidebbe dugtam a gumipipába csatlakozó műanyag csövecskét. A T alsó szára ment ahova eddig, az előre menő csőre.Melyik a helyes felszerelési mód? Felhívtam pár márkakereskedést eddig sehol sem tudták tutira megmondani, a rajzon nem egyértelmű és  sajnos nekik az én évjáratom már matuzsálem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.29 csütörtök, 10:14:53 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2363 Dátum: 2011.12.29 csütörtök, 23:46:19 »

Mindent néztem, még az EGR-t is ledugóztam, csak azzal a fránya T alaku gumival nem törődtem -eleinte- a gyujtótrafo alatt, mivel 2-3 éve cseréltem (gyárira). Pedig megint felpuhult, lecsúszik a fémcsőről. Ajánlom figyelmetekbe, ha szelel  hihetetlen durván megváltozik (rángat, alapjárat leesik, ingadozik fel-le) a motor járása alacsony fordulaton.

Másik: győzzetek már meg, legyetek szívesek, hogy ha már beraktam, ne vegyem ki az EGR "dugóját", mert nem vettem észre, hogy javított volna a motor járásán. Sőt azóta a motor mintha lassabban melegedne fel és ezáltal később lesz meleg az utastérben, de ez 1 nap után nem biztos.

Az EGR helyes működés esetén hűti a motort, ezért csak üzemmeleg állapotban kapcsolja be a vezérlés. Amúgy tökmindegy, hogy le van-e dugózva, mert mérhetetlenül kismennyiségű füst jut vissza (vesd össze: leömlő keresztmetszete- vékony rézcső keresztmetszete, emellett nem keresztmetszettel arányos mennyiség jön az EGR-be, hanem Ohm-törvényének párhuzamos kapcsolásra vonatkozó alkalmazásának analógiájára kb. tízezred rész füst). Viszont nem kormolódik a légszívó szelep, ez az egyedüli hatása a dugózásnak.

Viszont nálam az EGR-cső összelapított szakaszának két végéről kiágazó csövecskére ráhúzott, és az EGPD-szenzorhoz tartó két gumicső egyike leszakad, a maradék a kiágazáson van, a többi gumicső meg rövid. Megpróbáltam egy jó kis hatszögletű fejű lemezcsavart belecsavarni a rézcsőbe, de az egyenlőtlen hőtágulás miatt azonnal elhagytam. Leszigetelőszalagoztam, de az hamar kiégett. Enélkül viszont megy a füst a motortérbe és a szellőztetésen keresztül az utastérbe, nem sok, mint ha valaki folyamatosan dohányozna a motortérben, de elég büdös (katalizátor előtti büdösgáz).
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2364 Dátum: 2011.12.30 péntek, 09:34:08 »

Az EGR helyes működés esetén hűti a motort, ezért csak üzemmeleg állapotban kapcsolja be a vezérlés. Amúgy tökmindegy, hogy le van-e dugózva, mert mérhetetlenül kismennyiségű füst jut vissza (vesd össze: leömlő keresztmetszete- vékony rézcső keresztmetszete, emellett nem keresztmetszettel arányos mennyiség jön az EGR-be, hanem Ohm-törvényének párhuzamos kapcsolásra vonatkozó alkalmazásának analógiájára kb. tízezred rész füst). Viszont nem kormolódik a légszívó szelep, ez az egyedüli hatása a dugózásnak.

Viszont nálam az EGR-cső összelapított szakaszának két végéről kiágazó csövecskére ráhúzott, és az EGPD-szenzorhoz tartó két gumicső egyike leszakad, a maradék a kiágazáson van, a többi gumicső meg rövid. Megpróbáltam egy jó kis hatszögletű fejű lemezcsavart belecsavarni a rézcsőbe, de az egyenlőtlen hőtágulás miatt azonnal elhagytam. Leszigetelőszalagoztam, de az hamar kiégett. Enélkül viszont megy a füst a motortérbe és a szellőztetésen keresztül az utastérbe, nem sok, mint ha valaki folyamatosan dohányozna a motortérben, de elég büdös (katalizátor előtti büdösgáz).

Ohm törvény és a kipufogó füstje, kalapot le  worship . Ha bármi okból nem tudod kicserélni azt az elszakadt gumicsövet, miért nem vágod el és toldasz be közé egy csövet toldásnak? Nálam  a beindítás elején, amíg hideg a kipufogó könyök, valahol ott ereszt kicsit a kipufogógáz. Nem keresgéltem még, de fogalmam sincs, hogy hol a fenébe tud bejönni az utastérbe a bűze. Ha belső keringetésre kapcsolom a fűtést akkor nem érzem.

T gumielem szárai hogyan vannak helyesen feldugva, még mindig nem tud senki kiokosítani?
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.30 péntek, 09:37:11 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2365 Dátum: 2011.12.30 péntek, 11:32:14 »

Ohm törvény és a kipufogó füstje, kalapot le  worship . Ha bármi okból nem tudod kicserélni azt az elszakadt gumicsövet, miért nem vágod el és toldasz be közé egy csövet toldásnak? Nálam  a beindítás elején, amíg hideg a kipufogó könyök, valahol ott ereszt kicsit a kipufogógáz. Nem keresgéltem még, de fogalmam sincs, hogy hol a fenébe tud bejönni az utastérbe a bűze. Ha belső keringetésre kapcsolom a fűtést akkor nem érzem.

T gumielem szárai hogyan vannak helyesen feldugva, még mindig nem tud senki kiokosítani?
emlékeim szerint a T alsó szára megy a motorra,a hosszabbik megy a kipufogó felé.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2366 Dátum: 2012.01.01 vasárnap, 11:35:11 »

első legelső autóm benzines volt igaz nem mondeo de benzines  eljen
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2367 Dátum: 2012.01.01 vasárnap, 20:56:53 »

emlékeim szerint a T alsó szára megy a motorra,a hosszabbik megy a kipufogó felé.
így van
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2368 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 18:59:15 »

A minap az ismerősöm figyelmeztetett hogy a kipufogóból fehér büdös füst jött ki. Én megnéztem hogy mit jelent a fehér füst és a hűtőfolyadék miatt lehet.
Megnéztem a szintet és nem változott semmit (nyáron ellenőriztem). Majd megnéztem minden tartályt és motorolajszintet, de nincs sehol hiba. Mi lehet a gond?     
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2369 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 19:33:17 »

A minap az ismerősöm figyelmeztetett hogy a kipufogóból fehér büdös füst jött ki. Én megnéztem hogy mit jelent a fehér füst és a hűtőfolyadék miatt lehet.
Megnéztem a szintet és nem változott semmit (nyáron ellenőriztem). Majd megnéztem minden tartályt és motorolajszintet, de nincs sehol hiba. Mi lehet a gond?     
meg esetleg kondenzvíz
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2370 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 19:51:41 »

meg esetleg kondenzvíz

nincs klímám
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2371 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 20:13:34 »

nincs klímám
az tök mindegy.nekem tiszta etanol üzemben annyi víz jön ki hátul,hogy ihaj.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2372 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 20:18:30 »

az tök mindegy.nekem tiszta etanol üzemben annyi víz jön ki hátul,hogy ihaj.
Vizezik a szeszt? Wink
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2373 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 20:33:46 »

Vizezik a szeszt? Wink
igen!nem tudtad?minden kocsmában...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2374 Dátum: 2012.01.02 hétfő, 21:44:52 »

nincs klímám
amíg hideg a motor akkor normális a fehéres gőz
de felmelegszik teljesen akkor el kell tünnie
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2375 Dátum: 2012.01.03 kedd, 20:05:33 »

A minap az ismerősöm figyelmeztetett hogy a kipufogóból fehér büdös füst jött ki. Én megnéztem hogy mit jelent a fehér füst és a hűtőfolyadék miatt lehet.
Megnéztem a szintet és nem változott semmit (nyáron ellenőriztem). Majd megnéztem minden tartályt és motorolajszintet, de nincs sehol hiba. Mi lehet a gond?     
Ha rövid távokat teszel meg csak,  akkor a kondenzvíz lecsapódik és jó része bent marad a  a kipufogórendszerben és az bizony gőzölög, sőt csöpög is ki a kipufogócső végén, meg ha vannak kisebb lyukak a dobon, még ott is Smiley.  Főleg este a mögötted jövő lámpafényénél látszik lassú menetnél, vagy alapjáraton. Az ilyen kocsival ha kiszabadulsz autópályára és kezdetnek egy hosszabb, meredekebb emelkedőn jól odalépsz neki, sokszor a frász tör ki ha a visszapillantótükörbe nézel, olyan pára-  látszólag füstfelhőt okád a gép. Aztán a következő emelkedőn már nem annyira, mivel kezd kiszáradni a dob... Ez természetes jelenség, ráadásul mivel fehér helyett inkább szürkés ez a párafelhő, ezért mindenki eleinte bepánikol tőle.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.03 kedd, 20:14:01 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2376 Dátum: 2012.01.03 kedd, 20:10:04 »

Ha rövid távokat teszel meg csak,  akkor a kondenzvíz lecsapódik és jó része bent marad a  a kipufogórendszerben és az bizony gőzölög, sőt csöpög is ki a kipufogócső végén, meg ha vannak kisebb lyukak a dobon, még ott is Smiley.  Főleg este a mögötted jövő lámpafényénél látszik lassú menetnél, vagy alapjáraton. Az ilyen kocsival ha kiszabadulsz autópályára és kezdetnek egy hosszabb, meredekebb emelkedőn jól odalépsz neki, sokszor a frász tör ki ha a visszapillantótükörbe nézel, olyan pára-  látszólag füstfelhőt okád a gép. Aztán a következő emelkedőn már nem annyira, mivel kezd kiszáradni a dob... Ez természetes jelenség, ráadásul mivel fehér helyett inkább szürkés, ezért mindenki eleinte bepánikol tőle.

Feri
Hát,én akármennyire odalépek neki minden zöld lámpánál,akkor is ilyen...mondjuk az idióta kismotoros tahókat frankón tudom álcázni... eplus2
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2377 Dátum: 2012.01.03 kedd, 20:24:58 »

Hát,én akármennyire odalépek neki minden zöld lámpánál,akkor is ilyen...mondjuk az idióta kismotoros tahókat frankón tudom álcázni... eplus2

Aki tüzes vízzel itatja a gépét megteheti  taps .

Tényleg, szoktál vele hosszabb útra menni? Utána is álcázza a robogósokat? Én kb. két hétig próbáltam ki tavaly az Etanolt, de mivel abban az időben csak havi 500-600 km-t mentem, így nem ért annyit a megtakarítás, hogy vállaljam az esetleges rizikót az öreg gépemmel (benzinpumpa, tömítések, ezekkel ijesztgetnek).

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2378 Dátum: 2012.01.03 kedd, 20:34:32 »

Aki tüzes vízzel itatja a gépét megteheti  taps .

Tényleg, szoktál vele hosszabb útra menni? Utána is álcázza a robogósokat? Én kb. két hétig próbáltam ki tavaly az Etanolt, de mivel abban az időben csak havi 500-600 km-t mentem, így nem ért annyit a megtakarítás, hogy vállaljam az esetleges rizikót az öreg gépemmel (benzinpumpa, tömítések, ezekkel ijesztgetnek).

Feri
lószart,csak a pumpára kell figyelni,a tömítéseknek az égegyadta világon semmit nem árt (az a METANOL ami oldja a gumit...) Hosszabb utat nem tudok,mert még nem voltunk így,hogy át van állítva full etanolra.A nyáron még felesben jártam vele,lepadlózni,meghajtani szoktam,de az csak alkalmanként pár kilóméter.Mondjuk minden megtett 10 kilóméterből 6.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #2379 Dátum: 2012.01.03 kedd, 22:18:08 »

Ha rövid távokat teszel meg csak,  akkor a kondenzvíz lecsapódik és jó része bent marad a  a kipufogórendszerben és az bizony gőzölög, sőt csöpög is ki a kipufogócső végén, meg ha vannak kisebb lyukak a dobon, még ott is Smiley.  Főleg este a mögötted jövő lámpafényénél látszik lassú menetnél, vagy alapjáraton. Az ilyen kocsival ha kiszabadulsz autópályára és kezdetnek egy hosszabb, meredekebb emelkedőn jól odalépsz neki, sokszor a frász tör ki ha a visszapillantótükörbe nézel, olyan pára-  látszólag füstfelhőt okád a gép. Aztán a következő emelkedőn már nem annyira, mivel kezd kiszáradni a dob... Ez természetes jelenség, ráadásul mivel fehér helyett inkább szürkés ez a párafelhő, ezért mindenki eleinte bepánikol tőle.

Feri

Akkor ott lesz a kutya elásva. Én kb. havi 200 km-et megyek nagyrészt városban. Autópályát is csak évente egyszer lát a vas. Ez gondolom akkor nem tesz jót a kipuff rendszernek. Mondjuk tavaly nyáron lett lecserélve.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2380 Dátum: 2012.01.04 szerda, 08:05:45 »

lószart,csak a pumpára kell figyelni,a tömítéseknek az égegyadta világon semmit nem árt (az a METANOL ami oldja a gumit...) Hosszabb utat nem tudok,mert még nem voltunk így,hogy át van állítva full etanolra.A nyáron még felesben jártam vele,lepadlózni,meghajtani szoktam,de az csak alkalmanként pár kilóméter.Mondjuk minden megtett 10 kilóméterből 6.

Sziasztok!

Őszintén szólva egy jó ideig én is etanoloztam, átalakítás nélkül, felesben. Viszont annyival többet evett az autóm belőle, hogy kiszámoltam, nem érte meg tankolni. Azóta még a jövedéki adóját is megemelték ezek a drágák. Aztán inkább maradtam a tiszta 95-nél. Ebből csak 6.2-t eszik. Ez alá az Istennek sem tudom vinni.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2381 Dátum: 2012.01.04 szerda, 08:17:02 »

Sziasztok!

Őszintén szólva egy jó ideig én is etanoloztam, átalakítás nélkül, felesben. Viszont annyival többet evett az autóm belőle, hogy kiszámoltam, nem érte meg tankolni. Azóta még a jövedéki adóját is megemelték ezek a drágák. Aztán inkább maradtam a tiszta 95-nél. Ebből csak 6.2-t eszik. Ez alá az Istennek sem tudom vinni.
Ebben igazad van,én meg nem is akarom.Benzinből is etanolból ugyanannyi a fogyi,így amíg megvan az árrés a kettő között,úgyis azt használom.Viszont sokkal komolyabban észrevehető (legalábbis felénk) hogy melyik cég anyaga a rosszabb mint a benzinnél.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2382 Dátum: 2012.01.04 szerda, 08:27:03 »

Ebben igazad van,én meg nem is akarom.Benzinből is etanolból ugyanannyi a fogyi,így amíg megvan az árrés a kettő között,úgyis azt használom.Viszont sokkal komolyabban észrevehető (legalábbis felénk) hogy melyik cég anyaga a rosszabb mint a benzinnél.

Szia!

Hát ebben lehet valami, mert itt nálunk egy helyen lehet etanolt tankolni, és ha felesben használom, akkor gyalázatosan rosszul megy vele a gép. Ha meg kicsit jobban odalépek neki, akkor meg megugrik a fogyasztás. Ha meg kevesebb etanolt tankolok, hogy az arány a benzin javára változzon, akkor meg anyagilag járok rosszabbul, nincs értelme. Lehet hogy nálunk is vizezik a szeszt  Wink
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2383 Dátum: 2012.01.04 szerda, 08:37:41 »

Szia!

Hát ebben lehet valami, mert itt nálunk egy helyen lehet etanolt tankolni, és ha felesben használom, akkor gyalázatosan rosszul megy vele a gép. Ha meg kicsit jobban odalépek neki, akkor meg megugrik a fogyasztás. Ha meg kevesebb etanolt tankolok, hogy az arány a benzin javára változzon, akkor meg anyagilag járok rosszabbul, nincs értelme. Lehet hogy nálunk is vizezik a szeszt  Wink
Felénk az egyik maszek etanolja nagyon ***,bár olcsó volt a kút nyitásakor és még jó is-volt.De gyorsan leszoktam róla,az egyik agip kút cucca nem a legolcsóbb de a forensis kedvezményével annyi mint máshol.Az például még az agip kutak közül is a legjobb.Avia,meg az Oil! középkategória,olcsók nem rosszak de nem is jók.
Naplózva
hadrix72
Vendég
« Új hozzászólás #2384 Dátum: 2012.01.04 szerda, 16:35:09 »

Hideg motor...

Kedves fórum tagok, szakik!

A problémám a következő... Hidegen indítva a gép nem egyenletesen jár, hanem fel-fel pörög a motor fordulata. Erő ilyenkor egyáltalán nincs benne. Ha bemelegedett már semmi baja. megjönnek a lóerők.
Ja egyébként a "táltos" egy 1,6- os, 16 szelepes (1996-os) Mondeo I. kombi. 

Köszi a segítséget és válaszokat!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2385 Dátum: 2012.01.04 szerda, 17:27:17 »

Hideg motor...

Kedves fórum tagok, szakik!

A problémám a következő... Hidegen indítva a gép nem egyenletesen jár, hanem fel-fel pörög a motor fordulata. Erő ilyenkor egyáltalán nincs benne. Ha bemelegedett már semmi baja. megjönnek a lóerők.
Ja egyébként a "táltos" egy 1,6- os, 16 szelepes (1996-os) Mondeo I. kombi. 

Köszi a segítséget és válaszokat!
szokásos dolgok leírva ezer helyen.
Naplózva
hadrix72
Vendég
« Új hozzászólás #2386 Dátum: 2012.01.04 szerda, 18:09:58 »

Köszi !
 
Új tag vagyok itt a fórumon, légy szíves csak a helyet add meg ahol megtalálom...
Köszönöm!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2387 Dátum: 2012.01.04 szerda, 20:06:29 »

Köszi !
 
Új tag vagyok itt a fórumon, légy szíves csak a helyet add meg ahol megtalálom...
Köszönöm!

Először is, Üdv a fórumon!
Aztán pedig első körben ezt nézd át. Ha nem lesz meg a rosszalkodó alkatrész, várjuk a további kérdéseidet.
Reméljük azért a kezdeti nehéz fogadtatás ellenére részese leszel a közösségnek.

Ja, és van egy bemutatkozó rész is, ott is felszólalhatsz Smiley.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2388 Dátum: 2012.01.04 szerda, 22:59:19 »

Reméljük azért a kezdeti nehéz fogadtatás ellenére részese leszel a közösségnek.
taps taps
morcimisipisti eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2389 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 08:36:56 »

Köszi !
 
Új tag vagyok itt a fórumon, légy szíves csak a helyet add meg ahol megtalálom...
Köszönöm!

Szia!
Annak idején én is ugyanezzel a problémával szembesültem. Három dolgot cseréltem. A légmennyiségmérőt, ezt a Ford szerviz cserélte, nem is biztos, hogy rossz volt, lehet elég lett volna tisztítani. A tisztítás mindenképp megér egy próbát csere előtt. Itt vannak a részletek: http://mondeo.hu/index.php?page=69. Most biztos nem vinném ezért szervizbe. A gyújtáskábeleket és a T-elemet pedig én cseréltem. Nálam megoldotta a problémát.  

Üdv
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2390 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 13:25:29 »

taps taps
morcimisipisti eplus2
nem is igaz...én magam vagyok a végtelen kedvesség...a bentlakókat se szoktam megtaposni csak néha...
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2391 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 13:33:13 »

Na,ennyi füst jön ki hátul.Szép is,fehér is,a motor is meleg volt,kinti hőmérséklet +7 fok.Menet közben lámpánál ennél kb. háromszor sűrűbb füstöt csinálok.NEm,nem fogy a hűtővíz.Az ősszel a termosztát és vízcsőcsere és vízpumpa alkalmával töltöttem fel,azóta egy cseppet sem öntöttem utána.
http://youtu.be/6CeBTguxeAI
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 csütörtök, 13:35:09 írta misi107 » Naplózva
hadrix72
Vendég
« Új hozzászólás #2392 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:06:13 »

Köszi mindenkinek! Ígérem hasznos tagja leszek az oldalnak, megpróbálom tapasztalataimat megosztani Veletek. Bár az oldalt nézegetve nem nagyon van már mit  nyes

Még esgy dologban kérném véleményeteket. Egy másik topikban már feltettem a kérdést, úgy látom ide sűrűbben jártok.

A kérdésem a következő...
Besz...rt a klíma kompresszorom, de úgy, hogy megállt a szíjtárcsája. Esetleg ki tudom e iktatni ideiglenesen a kompresszort, úgy hogy rövidebb bordásszíjat teszek fel..?
Így a megállt szíjtárcsa fogja az egész rendszert (motor-generátor-vizpumpa)... falbav
Ja, és nagy meló kicserélni a komprersszort..?  worship wow1
Köszi.

Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2393 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:15:37 »

Köszi mindenkinek! Ígérem hasznos tagja leszek az oldalnak, megpróbálom tapasztalataimat megosztani Veletek. Bár az oldalt nézegetve nem nagyon van már mit  nyes

Még esgy dologban kérném véleményeteket. Egy másik topikban már feltettem a kérdést, úgy látom ide sűrűbben jártok.

A kérdésem a következő...
Besz...rt a klíma kompresszorom, de úgy, hogy megállt a szíjtárcsája. Esetleg ki tudom e iktatni ideiglenesen a kompresszort, úgy hogy rövidebb bordásszíjat teszek fel..?
Így a megállt szíjtárcsa fogja az egész rendszert (motor-generátor-vizpumpa)... falbav
Ja, és nagy meló kicserélni a komprersszort..?  worship wow1
Köszi.


Ki tudod,lehet kapni klíma nélküli motorhoz való szíjat,ha emlékezetem nem csal yooccoo járt így az autójával.MAgát a kompresszort nem nehéz cserélni,de előtte azért nem árt lefejteni az összes anyagot belőle (már ha maradt benne)
Naplózva
hadrix72
Vendég
« Új hozzászólás #2394 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:19:34 »

Ki tudod,lehet kapni klíma nélküli motorhoz való szíjat,ha emlékezetem nem csal yooccoo járt így az autójával.MAgát a kompresszort nem nehéz cserélni,de előtte azért nem árt lefejteni az összes anyagot belőle (már ha maradt benne)

 taps  worship
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2395 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:24:25 »

ha emlékezetem nem csal yooccoo járt így az autójával.
gondold újra Smiley
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2396 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:34:13 »

gondold újra Smiley
akkor tévedtem...nálad csak szimplán nem ment?d
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2397 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:35:18 »

akkor tévedtem...nálad csak szimplán nem ment?d

lyukas a klímahűtőm
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2398 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:36:06 »

lyukas a klímahűtőm
véhat projekt hogy áll?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2399 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:40:00 »

véhat projekt hogy áll?

elvileg megkaptam Rezsőtől a hiányzó cuccokat, délután kiderül ha hazamegyek  Wink
Naplózva
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.