Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:05:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677523 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #2450 Dátum: 2012.03.10 szombat, 09:38:45 »

Hali!
Megtudnátok mondani, hogy miért égett át a hengerfejtömítés a középső két henger között?
1,8 benzin 1996
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2451 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 08:04:57 »

Hali!
Megtudnátok mondani, hogy miért égett át a hengerfejtömítés a középső két henger között?
1,8 benzin 1996

Mert melege volt. Ugyan azért mint nekem régebben..
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2452 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 12:29:07 »

Hali!
Megtudnátok mondani, hogy miért égett át a hengerfejtömítés a középső két henger között?
1,8 benzin 1996
valszeg a termosztátod elszállt, a többi meg jött magától...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2453 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:20:40 »

A rossz katalizátor tönkreteszi-e a lambda szondát?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2454 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:23:45 »

A rossz katalizátor tönkreteszi-e a lambda szondát?
megteheti...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2455 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:27:01 »

megteheti...
Van valamilyen visszacsatolás a katalizátortól a motor felé? Honnan tudja a lambda szonda, hogy rossz a katalizátor?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2456 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:33:06 »

Van valamilyen visszacsatolás a katalizátortól a motor felé? Honnan tudja a lambda szonda, hogy rossz a katalizátor?
nem tudja. a katalizátor nem elektromos cucc.
viszont a lambda a kipu gázok elemzésére van kitalálva. a kati besülése lényeges változást okoz a kipu gáz áramlásában és hőfokában.
ettől még a lambda nem kell feltétlenül megnyekkenjen. inkább fordítva esélyes. ha túl dúsít a rendszer szét ég a kati...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2457 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:41:52 »

nem tudja. a katalizátor nem elektromos cucc.
viszont a lambda a kipu gázok elemzésére van kitalálva. a kati besülése lényeges változást okoz a kipu gáz áramlásában és hőfokában.
ettől még a lambda nem kell feltétlenül megnyekkenjen. inkább fordítva esélyes. ha túl dúsít a rendszer szét ég a kati...
Az utolsó sorodban van az igazság, általában a lambda közelebb van a motorhoz a kipufogó rendszerben, mint a katalizátor.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2458 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:50:07 »

nem tudja. a katalizátor nem elektromos cucc.
viszont a lambda a kipu gázok elemzésére van kitalálva. a kati besülése lényeges változást okoz a kipu gáz áramlásában és hőfokában.
ettől még a lambda nem kell feltétlenül megnyekkenjen. inkább fordítva esélyes. ha túl dúsít a rendszer szét ég a kati...
Sokallom a fogyasztást, 90-110 km/h sebességnél 8,6l/100 km.
Rossz lambda okozhat nagy fogyasztást, cserélném a lambdát, de ha a rossz katalizátor tönkre vághatja a lambdát, akkor nem cserélem amíg katalizátort nem tudok venni.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2459 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:50:57 »

Sokallom a fogyasztást, 90-110 km/h sebességnél 8,6l/100 km.
Rossz lambda okozhat nagy fogyasztást, cserélném a lambdát, de ha a rossz katalizátor tönkre vághatja a lambdát, akkor nem cserélem amíg katalizátort nem tudok venni.
nem olyan sok az, inkább átlagos
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2460 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:53:41 »

nem olyan sok az, inkább átlagos
Sokan vannak akik 7 és 8l közötti fogyasztást vallanak magukénak, akár v6-tal is.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2461 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 18:58:55 »

Sokan vannak akik 7 és 8l közötti fogyasztást vallanak magukénak, akár v6-tal is.
igen, sokan vannak és sokfélét mondanak
egy részük tempomattal, ami abszolút nem összehasonlítható
a másik dolog meg, hogy akkor lenne releváns, ha egymás mögött tenné meg két autó az utat, ugyanazon forgalmi és időjárási körülmények között

mint a nap
világít szibériában és a szaharában is, mégis más a hőérzeted Wink
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2462 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 19:13:25 »

igen, sokan vannak és sokfélét mondanak
egy részük tempomattal, ami abszolút nem összehasonlítható
a másik dolog meg, hogy akkor lenne releváns, ha egymás mögött tenné meg két autó az utat, ugyanazon forgalmi és időjárási körülmények között

mint a nap
világít szibériában és a szaharában is, mégis más a hőérzeted Wink
Értem Uram értem.

Volt már kisebb fogyasztásom is kb. 1 literrel, ugyanazon a távon, ezért gyanús a dolog.

Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2463 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 19:22:54 »

Értem Uram értem.

Volt már kisebb fogyasztásom is kb. 1 literrel, ugyanazon a távon, ezért gyanús a dolog.


akkor azt kell megnézni, hogy mi az, ami azóta változott a kocsiban, lett cserélve valami alkatrész?
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2464 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 19:31:23 »

akkor azt kell megnézni, hogy mi az, ami azóta változott a kocsiban, lett cserélve valami alkatrész?
Kuplung, féltengely...  smile
A fogyasztást -talán- befolyásoló változás annyi, hogy a kipufogó gáz megszűnt katalizátor szagú lenni.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2465 Dátum: 2012.03.12 hétfő, 17:27:03 »

Értem Uram értem.

Volt már kisebb fogyasztásom is kb. 1 literrel, ugyanazon a távon, ezért gyanús a dolog.



Hááát 1.6 MK1, '93, 99% országúton szólóban stabil 6.2 a fogyi, akár mikor reprodukálom. 700 kg-s lakókocsit vontatva bő tíz, ott én sem figyelem :-)
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2466 Dátum: 2012.03.13 kedd, 14:41:12 »

Hááát 1.6 MK1, '93, 99% országúton szólóban stabil 6.2 a fogyi, akár mikor reprodukálom.
Milyen sebesség mellet? 90 kmh?
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2467 Dátum: 2012.03.13 kedd, 19:48:45 »

Hááát 1.6 MK1, '93, 99% országúton szólóban stabil 6.2 a fogyi, akár mikor reprodukálom. 700 kg-s lakókocsit vontatva bő tíz, ott én sem figyelem :-)
Én is tudom a 9.00-át bármikor reprodukálni... Csak sajnos inkább nem szeretném.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2468 Dátum: 2012.03.14 szerda, 00:16:14 »

Országúton 6.4, városban és hidegben a kétszerese. Nem egy városi autó.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2469 Dátum: 2012.03.24 szombat, 08:09:31 »

sziasztok  olyan kérdésem lenne hogy éppen motorolaj csere elött állok és annyit tudok hogy ford olajat rakok bele csak még azt nemtudom hogy milyet érdemes. a kocsiba elvileg 270ezer km van. olyan kérdésem lenne hogy 5w-40 est érdemes bele rakni vagy 10w40-est? Találtam egy táblázatott csak nemtudom hogy milyet kéne bele raknom.

Köszönöm a segitséget elöre is

http://www.max-car.hu/kepek/big/479907274.jpg

Tudom, nem mostani a kérdés, de én csak most olvastam. A közeli ford boltos, ahova én általában járok, azt tanácsolja és én hiszek neki, hogy az én MKI.-embe 200 000 km-ig 5W-40-est, de az feletti megtett kilométer után már a 10W40-es Ford olajat töltsük bele.  Mellesleg ez az a bolt akinek az általad mellékelt Ford táblázaton az emblémája szerepel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.24 szombat, 08:45:16 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2470 Dátum: 2012.03.24 szombat, 08:12:00 »

Tudom, nem mostani a kérdés, de én csak most olvastam. A közeli ford boltos, ahova én általában járok, azt tanácsolja és én hiszek neki, hogy az én MKI.-embe 200 000 km-ig 5W-40-est, de az feletti megtett kilométer után már a 10W40-es Ford olajat töltsük bele.
ha nem eszi, akkor miért kellene sűrűbb olajat belerakni?
(mondjuk amúgy sem az a megoldás, hogy sűrűt rakunk bele, hanem megkeressük a hibát, miért eszi az olajat  ...)
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2471 Dátum: 2012.03.24 szombat, 08:15:16 »

Országúton 6.4, városban és hidegben a kétszerese. Nem egy városi autó.

Bocs, de hajlamos vagyok azt feltételezni, hogy Te országúton csak hátszéllel közlekedsz.   nyes
Városban meg hidegben viszont széllel (orkánnal) szemben  rinya .

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2472 Dátum: 2012.03.24 szombat, 08:21:40 »

ha nem eszi, akkor miért kellene sűrűbb olajat belerakni?
(mondjuk amúgy sem az a megoldás, hogy sűrűt rakunk bele, hanem megkeressük a hibát, miért eszi az olajat  ...)

Nem írtam, hogy eszi az olajat.  Nem eszi. Az enyémben mellesleg 312000 km van és tényleg (még) kellemesebb  hangja van 10W-40-essel. Lehet, hogy a februári nagy minuszokban reggeli inditás után kicsit csattogtak kis ideig miatta a szelepek, de szóltak azok tavaly is az 5W40-essel. Amúgy  egy olyan szaki véleményét írtam le (MAX CAR ), aki még hülyeséget nekem nem mondott az elmúlt 4 évben mióta fordom van.  worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.24 szombat, 08:35:12 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2473 Dátum: 2012.03.24 szombat, 08:34:07 »

Nem írtam, hogy eszi az olajat.  Nem eszi. Az enyémben mellesleg 312000 km van és tényleg (még) kellemesebb  hangja van 10W-40-essel. Lehet, hogy a februári nagy minuszokban reggeli inditás után kicsit csattogtak kis ideig miatta a szelepek, de szóltak azok tavaly is az 5W40-essel. Amúgy csak egy olyan szaki véleményét írtam le, aki még hülyeséget nekem nem mondott az elmúlt 4 évben mióta fordom van.  worship
nem azt mondtam, hogy hülyeséget mondott  wave
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2474 Dátum: 2012.03.24 szombat, 11:21:55 »

Nem írtam, hogy eszi az olajat.  Nem eszi. Az enyémben mellesleg 312000 km van és tényleg (még) kellemesebb  hangja van 10W-40-essel. Lehet, hogy a februári nagy minuszokban reggeli inditás után kicsit csattogtak kis ideig miatta a szelepek, de szóltak azok tavaly is az 5W40-essel. Amúgy  egy olyan szaki véleményét írtam le (MAX CAR ), aki még hülyeséget nekem nem mondott az elmúlt 4 évben mióta fordom van.  worship
Látod az a baj, hogy nem ismered a motor működését. Ugyanis a hidrotőkék működését nagyban befolyásolja az olaj viszkozítása.
Nem hiszem, hogy a hidrotőkéken levő kis furatok nagyobbra kopnak az olaj áramlásától a megtett 200 000 vagy akármennyi km megtétele alatt.
Nem hinném, hogy a gyári mérnökök hülyébbek lennének, mint a te szakid. Ha rendszeresen a megadott időben és megfelelő olajjal történt az olajcsere, akkor nem csattoghat az olaj miatt semmi!!!! Érdekességként az én MK I 2000ccm-s motoromban 270000 km-nél sem csattog semmi az 5W30-s olajjal. Ahogy írod nálad is a nem belevaló olajjal csattognak szerinted a szelepek, lehet, hogy a belevaló olajjal nem is csattogna semmi? Wink wave
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2475 Dátum: 2012.03.24 szombat, 13:38:55 »

Látod az a baj, hogy nem ismered a motor működését. Ugyanis a hidrotőkék működését nagyban befolyásolja az olaj viszkozítása.
Nem hiszem, hogy a hidrotőkéken levő kis furatok nagyobbra kopnak az olaj áramlásától a megtett 200 000 vagy akármennyi km megtétele alatt.
Nem hinném, hogy a gyári mérnökök hülyébbek lennének, mint a te szakid. Ha rendszeresen a megadott időben és megfelelő olajjal történt az olajcsere, akkor nem csattoghat az olaj miatt semmi!!!! Érdekességként az én MK I 2000ccm-s motoromban 270000 km-nél sem csattog semmi az 5W30-s olajjal. Ahogy írod nálad is a nem belevaló olajjal csattognak szerinted a szelepek, lehet, hogy a belevaló olajjal nem is csattogna semmi? Wink wave

Ne mondd már nekem, hogy mínusz 20 foknál  a reggeli (első) beindítás után pár másodpercig nem hallasz semmi szelephangot ! Ha tényleg nem, akkor gratulálok, a korához képest príma autód van  worship Amúgy imént azt is leírtam, hogy tavaly télen is  az 5W-...s olajjal is nagy hidegben fél-1 napos állás után kb. hasonlóan pár másodpercig csattogott  beindítás után, mint sok más mondeo és egyéb tulajnak. Ne de ezt már kitárgyalta a tagság emlékeim szerint valamelyik télen, úgy hogy részemről ez a téma befejezve.

Még arra lennék kíváncsi, járt-e Valaki hasonlóan, hogy az elmúlt fél évben mikor utána öntöttem az olajat (nem eszi, sokat megyek  smile )mindkét esetben teljesen ki volt csavarodva az olajbeöntő sapka, pedig  előző utántöltésnél biztosan jól meghúztam kattogásig. Ilyet még soha (a 4 év alatt) nem tett velem. Talán mert melegen nem húztam utána? Amúgy semmi kigőzöllés, trutyi nem volt körülötte, felette, nem csoda, hogy nem tünt fel. Meg szerencsére ritkán is van rá okom, hogy benézegessek a motortérbe Smiley Esetleg a sapka tömítése keményedett meg és érdemes lenne cserélni-ha egyáltalán lehetséges külön ?

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.24 szombat, 16:44:43 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2476 Dátum: 2012.03.24 szombat, 13:51:12 »

nem azt mondtam, hogy hülyeséget mondott  wave

Nem úgy értettem, hogy Te azt állítottad, csak  általánosságban írtam, hogy amit eddig
 ford járgánnyal kapcsolatban mondott, tanácsolt, az bevált...  worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.24 szombat, 13:58:19 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2477 Dátum: 2012.03.24 szombat, 16:53:55 »

Bocs, de hajlamos vagyok azt feltételezni, hogy Te országúton csak hátszéllel közlekedsz.   nyes
Városban meg hidegben viszont széllel (orkánnal) szemben  rinya .

Feri

Hát miaz...városban ott vannak a lámpák, és én maximálisan elítélem a lámpától-lámpáig tartó versenyzéseket, de ott vannak a kis  kocsog ****kisok, akiket muszáj lenyomnom kikapcsolt kipörgésgátlóval, akiknek ezt  action action action mutatom   eplus2

szóval ezért
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2478 Dátum: 2012.03.24 szombat, 22:23:24 »

Ne mondd már nekem, hogy mínusz 20 foknál  a reggeli (első) beindítás után pár másodpercig nem hallasz semmi szelephangot !

Még arra lennék kíváncsi, járt-e Valaki hasonlóan, hogy az elmúlt fél évben mikor utána öntöttem az olajat (nem eszi, sokat megyek  smile )mindkét esetben teljesen ki volt csavarodva az olajbeöntő sapka, pedig  előző utántöltésnél biztosan jól meghúztam kattogásig.
Nekem is volt benne 10W-s olaj, és azzal hideg is és meleg időben is hallottam a tőkék hangját. Mióta meg lett csinálva a HF és újak a szelepszár szimeringek, szinte egy csepp olajat sem eszik az 5W30-ból.

Az olajbeöntő sapka meg az én elméletem szerint azért laza, mert meleg motoron húztad meg, aztán nem ellenőrizted hideg motornál a sapka állását..
Szerintem.

És ha már írok, akkor elmondom, hogy mi is történt velem. Közlekedés közben azt vettem észre, hogy lámpától való elinduláskor torpna az autó. Egyéb okok miatt is el akartam menni motordiagra és hibakód kiolvasásra (majdnem 11 lityit evett a gép), így ez kapóra is jött, hogy megnézzék, mi van. Hát gyertya probléma. 15e km-t ment el a gyertya, és beadta a kulcsot. Csere mind a 4, azóta tökszi. És ha minden igaz, akkor mintha a fogyi is lejjebb ment volna Cheesy. Csak érdekességképpen.

Üdv, HegeGabi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.24 szombat, 22:28:09 írta HegeGabi » Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2479 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 07:46:36 »

Csere mind a 4, azóta tökszi. És ha minden igaz, akkor mintha a fogyi is lejjebb ment volna Cheesy. Csak érdekességképpen.

Üdv, HegeGabi.

Szia!

A múltkor épp ezért kérdeztem én is, mennyit mennek a gyertyák. NGK-t rakok bele kizárólag, viszont én is jártam már úgy hogy 15000 után megadta magát. Azóta mentem ugyanennyit, még nincs gond. De lehet hogy kicserélem mielőtt tönkremegy.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2480 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 10:29:13 »

Szia!

A múltkor épp ezért kérdeztem én is, mennyit mennek a gyertyák. NGK-t rakok bele kizárólag, viszont én is jártam már úgy hogy 15000 után megadta magát. Azóta mentem ugyanennyit, még nincs gond. De lehet hogy kicserélem mielőtt tönkremegy.
Az NGK-t én is próbáltam, de nem bírt annyit, mint a gyári Motocraft, azóta csak Motocraft-t használok.
A gyár által megadott csere intervallum MK I esetében 45000km MK II esetében 60000km, soros motoroknál.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2481 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 14:50:37 »

Hát miaz...városban ott vannak a lámpák, és én maximálisan elítélem a lámpától-lámpáig tartó versenyzéseket, de ott vannak a kis  kocsog ****kisok, akiket muszáj lenyomnom kikapcsolt kipörgésgátlóval, akiknek ezt  action action action mutatom   eplus2

szóval ezért

Már jól túl vagyok a kamaszkoron, de néha én sem bírom ki, mikor lámpától induláskor a megszünő sávból akar elém vágni valaki fele annyi lóerővel. Utána, egy  pillantás mögém, aztán  megcirogatom a mondi váltóján a gombot  nyes
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2482 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 15:03:48 »

Nekem is volt benne 10W-s olaj, és azzal hideg is és meleg időben is hallottam a tőkék hangját. Mióta meg lett csinálva a HF és újak a szelepszár szimeringek, szinte egy csepp olajat sem eszik az 5W30-ból.

Az olajbeöntő sapka meg az én elméletem szerint azért laza, mert meleg motoron húztad meg, aztán nem ellenőrizted hideg motornál a sapka állását..
Szerintem.

Üdv, HegeGabi.

Olajat az enyém (sokat) nem eszik, és csak nagy hidegben fél-1 napos állás után hallom beindítás után pár mp-ig a tőkék csattogását. Olajbeöntő sapka ügyben igazad lehet, ha nem is meleg, de lehetséges, hogy langyos volt még a motor. Forró motorba soha nem öntök utána olajat. 1-2 órát biztosan várok vele leállítás után.  Tegnapelőtt öntöttem utána cca. 5000 km után egy litert. Nem mondom, hogy pont ennyi dukált. Azóta kétszer utána tekertem (kattogtattam) az olajsapkát. Nem volt laza. Azért majd odafigyelek rá. Kösz a tanácsot  worship

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2483 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 15:16:17 »

Tegnapelőtt öntöttem utána cca. 5000 km után egy litert. Nem mondom, hogy pont ennyi dukált.

Feri
hát az ölég sok ...
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2484 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 19:35:11 »

hát az ölég sok ...
Szerintem is. Nekem olajcserétől olajcseréig sem ment le az olajszint maximumról  minimumra. Igaz, minden olajcserénél megkapta a Prolongot. wave
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2485 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 16:01:45 »

sziasztok mi a véleményetek a (mahle termék) técafiltres röl mint levegöszürö? van egy alkatrészes haver és ezt ajánlota mint fasza szürö? olyan kérdséem lenne hogy ez tényleg jó márka és megéri az árát?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.26 hétfő, 19:46:15 írta koszitibor » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2486 Dátum: 2012.03.27 kedd, 11:13:33 »

Szerintem MANN.
Naplózva
keleman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


E-mail
« Új hozzászólás #2487 Dátum: 2012.03.27 kedd, 17:28:54 »

Sziasztok!

Van egy 95 ös 1,8-as z.tec mondeom és közép valamint hátsó dob csere történt rajta.
Nem tudom lehet-e köze hozzá. de most valószínűleg a hengerfej tömítés elszált! Nagyon hamar bemelegszik a víz.

Van ötletetek hova vigyem megnézetni? (Újpesti vagyok)
Naplózva

Mondeo Turnier GLX 1,8 i '95
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2488 Dátum: 2012.03.28 szerda, 09:06:40 »

Nekem hosszú távon nincs annyira jó tapasztalatom  az ilyen jellegű adalékokkal. Van amelyik felrakódik a motor és alkatrészei olajfurataiba (is), azokat elszűkíti és emiatt csökken a kenés... (Genyo) profik inkább csak a széthajtott gk. eladása előtt szokták ezeket alkalmazni, vagy akik még egy kicsit el akarják tolni a motorgenerál időpontját.

Olaj ügyben írtam,  az, hogy most cca. 5000 km után töltöttem utána 1 litert, nem azt jelenti, hogy ennyit is enne. Annyira nem figyelem, nem írom fel, azt sem tudom, mikor volt előtte és milyen nívóállásban utánaöntve. A gondom a fellazult olajbeöntő kupak volt, szerintem emiatt volt kicsit más hang a motortérből és ezért néztem meg a szintet, ami  nem volt még  minimumon. Amúgy érdekelne, hasonló 2000-es motor 310000 km-rel városi használattal másnak kb. mennyi olajat eszik 1000 km-re?
mindegy hogy felírod-e, bármihez képest sok 5e km után az 1 liter
még ha ennyit is ment az autó
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2489 Dátum: 2012.03.28 szerda, 12:21:28 »

Nekem hosszú távon nincs annyira jó tapasztalatom  az ilyen jellegű adalékokkal. Van amelyik felrakódik a motor és alkatrészei olajfurataiba (is), azokat elszűkíti és emiatt csökken a kenés... (Genyo) profik inkább csak a széthajtott gk. eladása előtt szokták ezeket alkalmazni, vagy akik még egy kicsit el akarják tolni a motorgenerál időpontját.

Olaj ügyben írtam,  az, hogy most cca. 5000 km után töltöttem utána 1 litert, nem azt jelenti, hogy ennyit is enne. Annyira nem figyelem, nem írom fel, azt sem tudom, mikor volt előtte és milyen nívóállásban utánaöntve. A gondom a fellazult olajbeöntő kupak volt, szerintem emiatt volt kicsit más hang a motortérből és ezért néztem meg a szintet, ami  nem volt még  minimumon. Amúgy érdekelne, hasonló 2000-es motor 310000 km-rel városi használattal másnak kb. mennyi olajat eszik 1000 km-re?
Szia!
Nem tudom, hogy te, mely adalékokat szoktad használni vagy csak hallottál róluk. Nekem 300 000 km feletti tapasztalatom van a Proplonggal, előtte a Slick 50-t használtam és nem a hamísítottat. Több olyan motor belsejét láttam amiben alkalmazták a Prolongot és pont az általad leirtak ellentéte tapasztalható ezekben a motorokban! Pont hogy fémtiszták a motor belső alkatrészei, lerakódás és koksz mentesek a Prolongnak köszönhetően!!!! Nekem a 270 000km-t futott motorban, olajcsere után 10 000km megtétele után is sárgás barna az olaj és nem fekete!!! Nem égeti, kokszosítja el a moci, nincs benne korom és égéstermék származék!!! Én pont amikor megveszek egy autót, akkor kezdem el használni a Prolongot, hogy meghosszabbítsam az életét a mocinak. Itt a V 6 mondim esete, tavaly, pont egy éve vettem, fekete volt benne az olaj, lecseréltem, de akkor nem tettem bele prolongot, direkt, mert az első olajat motorátmosásnak szántam! Akkor mindjárt egy Német uttal kezdtem, mely 1500 km volt, hát meglepődtem, mert bizony fél liter olaj hiányzott az 1500 km megtétele után. Gyorsan eljött a második olajcsere ideje, akkor már raktam bele Prolongot, már tisztább maradt az olaj és csökkent az olajfogyasztás mértéke is. Most 1 hónapja volt a 3. olajcsere, megint tettem bele Prolongot és megint Német volt az uticél csak most 3000 km-s kör, amikor a 3000 km megtétele után megnéztem az olajat, se a szine, se a szintje nem változott a 3000 km-rel korábbi betöltésekorihoz viszonyítva!
wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.28 szerda, 12:48:38 írta Kusti1 » Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2490 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:15:58 »

Sziasztok!

A hétvégén kivillogtattam a hibakódokat: járó motornál 637,621, 622, 652, 624, 332, álló motornál pedig 636, 639, 332, 653, 658.
A hatszázasok mind az automata váltóval kapcsolatos, ám a 332-es az EGR szelep nem nyit. Le van dugózva az EGR, a 332 ezt jelzi?

A lambda szondával kapcsolatosan semmi hibakód. Lehet, hogy csak a katalizátor ment tönkre és emiatt van olyan "katalizátor nélküli szaga"?

Üdv:
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2491 Dátum: 2012.04.03 kedd, 21:09:19 »

Sziasztok!

A hegesztett leömlő meddig bírja a gyűrődést?

Üdv
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2492 Dátum: 2012.04.03 kedd, 23:08:57 »

Sziasztok!

A hegesztett leömlő meddig bírja a gyűrődést?

Üdv
használat függő, de minden képen csak tűzoltásra jó.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2493 Dátum: 2012.04.04 szerda, 07:26:10 »

használat függő, de minden képen csak tűzoltásra jó.
Köszönöm.
Akkor inkább kivárok amíg lesz a (redpedttelen) jav: repedttelen  smile.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.05 csütörtök, 10:32:02 írta legyozo » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2494 Dátum: 2012.04.04 szerda, 07:36:24 »

Köszönöm.
Akkor inkább kivárok amíg lesz a redpedttelen  smile.
nekem van egy elvileg, majd megnézem
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2495 Dátum: 2012.04.04 szerda, 09:25:05 »

nekem van egy elvileg, majd megnézem
OK, köszi.
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2496 Dátum: 2012.04.07 szombat, 17:09:25 »

Kedves Fórumozók!

Ma hasznosan töltöttem a délutánt, légszűrőt és pollenszűrőt cseréltem, MAF-ot tisztítottam, egyebek. Gyertyákat is cserélni akartam, de eltörött a tescós gyertyakulcsom :-)

Na mindegy a lényeg: gondoltam megnézem a pillangószelep környékét, mennyire tiszta. Levettem róla a fekete dobozt. Hát elszomorító látvány fogadott, mindent tiszta fekete, koszos, olajos réteg fedett. A pillangószelep tetejét úgy ahogy sikerült megpucolni, de elfordítva láttam hogy az alsó felén centi vastagon áll a kosz. Csodálom hogy idáig működni tudott az autó. Ki akarnám pucolni azt is, de nem tudom hogy kell szakszerűen levenni az egész vackot, hogy ne kelljen szívni vele. Le tudja valaki írni lépésről lépésre? Holnap megcsinálnám. Az nem tiszta, hogy lehet a gázpedálhuzal végét tartó rugós akármit hogy lehet könnyen levenni?

Szerintem egyébként nem mostanában lett ilyen koszos, hanem anno tavalyelőtt a gyűrűzés előtt, amikor zabálta az olajat. Illetve ahogy láttam, teljesen szétesett a légszűrőházban lévő kis szivacs darabka is, ami a kartergázok szűréséért felelős. Kidobtam, és raktam a helyére egy darab szivacsot, amelyet mosogatószivacsból vágtam ki.

Előre is köszönöm: BluElite
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2497 Dátum: 2012.04.07 szombat, 21:45:59 »

Kedves Fórumozók!

Ma hasznosan töltöttem a délutánt, légszűrőt és pollenszűrőt cseréltem, MAF-ot tisztítottam, egyebek. Gyertyákat is cserélni akartam, de eltörött a tescós gyertyakulcsom :-)

Na mindegy a lényeg: gondoltam megnézem a pillangószelep környékét, mennyire tiszta. Levettem róla a fekete dobozt. Hát elszomorító látvány fogadott, mindent tiszta fekete, koszos, olajos réteg fedett. A pillangószelep tetejét úgy ahogy sikerült megpucolni, de elfordítva láttam hogy az alsó felén centi vastagon áll a kosz. Csodálom hogy idáig működni tudott az autó. Ki akarnám pucolni azt is, de nem tudom hogy kell szakszerűen levenni az egész vackot, hogy ne kelljen szívni vele. Le tudja valaki írni lépésről lépésre? Holnap megcsinálnám. Az nem tiszta, hogy lehet a gázpedálhuzal végét tartó rugós akármit hogy lehet könnyen levenni?

Szerintem egyébként nem mostanában lett ilyen koszos, hanem anno tavalyelőtt a gyűrűzés előtt, amikor zabálta az olajat. Illetve ahogy láttam, teljesen szétesett a légszűrőházban lévő kis szivacs darabka is, ami a kartergázok szűréséért felelős. Kidobtam, és raktam a helyére egy darab szivacsot, amelyet mosogatószivacsból vágtam ki.

Előre is köszönöm: BluElite
Az endés leírást olvastad?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2498 Dátum: 2012.04.07 szombat, 21:51:57 »

Kedves Fórumozók!

Ma hasznosan töltöttem a délutánt, légszűrőt és pollenszűrőt cseréltem, MAF-ot tisztítottam, egyebek. Gyertyákat is cserélni akartam, de eltörött a tescós gyertyakulcsom :-)

Na mindegy a lényeg: gondoltam megnézem a pillangószelep környékét, mennyire tiszta. Levettem róla a fekete dobozt. Hát elszomorító látvány fogadott, mindent tiszta fekete, koszos, olajos réteg fedett. A pillangószelep tetejét úgy ahogy sikerült megpucolni, de elfordítva láttam hogy az alsó felén centi vastagon áll a kosz. Csodálom hogy idáig működni tudott az autó. Ki akarnám pucolni azt is, de nem tudom hogy kell szakszerűen levenni az egész vackot, hogy ne kelljen szívni vele. Le tudja valaki írni lépésről lépésre? Holnap megcsinálnám. Az nem tiszta, hogy lehet a gázpedálhuzal végét tartó rugós akármit hogy lehet könnyen levenni?

Szerintem egyébként nem mostanában lett ilyen koszos, hanem anno tavalyelőtt a gyűrűzés előtt, amikor zabálta az olajat. Illetve ahogy láttam, teljesen szétesett a légszűrőházban lévő kis szivacs darabka is, ami a kartergázok szűréséért felelős. Kidobtam, és raktam a helyére egy darab szivacsot, amelyet mosogatószivacsból vágtam ki.

Előre is köszönöm: BluElite

Ha már így neki állsz akkor megérné az egész szívó sort kitakarítani, ami nem kis meló  hehe ha már ennyire olajos koszos ahogy mondod  szomoru1
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2499 Dátum: 2012.04.07 szombat, 21:54:40 »

Ha már így neki állsz akkor megérné az egész szívó sort kitakarítani, ami nem kis meló  hehe ha már ennyire olajos koszos ahogy mondod  szomoru1

MKI-es benzinmotorban van PCV szelep?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.