Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:11:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677546 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3150 Dátum: 2013.05.29 szerda, 13:02:17 »

Sracok.az mitol lehet h ha egy napot all a kocsi betegen indul.ami azt jelenti indul elsore de csak 500  on forog.ha ra poccintek azonnal helyre all..utana mar jol indul...
a gyertyák szépek,tiszták,és ha meg a benya nyomását engedi el,akkor talán nem is menne.. a fordulat mondanám h egyenletes,de csak 500 körüli,nagyon betegen forog...ha egy kicsit lassabban forogna-leállna..
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3151 Dátum: 2013.05.29 szerda, 14:42:45 »

a gyertyák szépek,tiszták,és ha meg a benya nyomását engedi el,akkor talán nem is menne.. a fordulat mondanám h egyenletes,de csak 500 körüli,nagyon betegen forog...ha egy kicsit lassabban forogna-leállna..
MAF v. alapjárati motor tisztítás? Huh?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3152 Dátum: 2013.05.29 szerda, 14:45:38 »

MAF v. alapjárati motor tisztítás? Huh?
a maf forumtárstol van,és tuti,.. az alapjárati motor hol van,és mit kell vele csinálni? és mitől van az h sokszor egyből jo,,de sokszor meg igy indul! volt h 2 hétig be sem tudtam inditani,és ezután állati csunyán,röfögösen,egyenletelenül indult,,csörgött csattogott...most ha egy-két napot áll,akkor meg ez az alapjárati(hidegen) gond van
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3153 Dátum: 2013.05.29 szerda, 14:59:44 »

a maf forumtárstol van,és tuti,.. az alapjárati motor hol van,és mit kell vele csinálni? és mitől van az h sokszor egyből jo,,de sokszor meg igy indul! volt h 2 hétig be sem tudtam inditani,és ezután állati csunyán,röfögösen,egyenletelenül indult,,csörgött csattogott...most ha egy-két napot áll,akkor meg ez az alapjárati(hidegen) gond van
bocs..két hétig a termosztát ház repedés miatt volt szét szedve,azért állt. de utána mikor inditottam,....
Naplózva
Apanya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #3154 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 16:33:57 »

Sziasztok! Tud Valaki 2.0 benzines hengerfejet bontottan Hatvan környékén? Esetleg komplett motort? Előre is köszi,Jenő.
Naplózva

1993 Mk1 mondeo turnier GHIA 2.0
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3155 Dátum: 2013.05.30 csütörtök, 20:06:20 »

Sziasztok! Tud Valaki 2.0 benzines hengerfejet bontottan Hatvan környékén? Esetleg komplett motort? Előre is köszi,Jenő.


Igaz nem Hatvan környéke, de 2.0-ás benzines
http://mondeo.hu/index.php?topic=11581.0
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3156 Dátum: 2013.05.31 péntek, 09:25:38 »

sracok.van tapasztalata direkt szűrövel?erdemes betenni?mivel kőnnyebben sziv a motor,nem borul fel az alapjarat?jobb lesz  tőle?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3157 Dátum: 2013.05.31 péntek, 10:43:06 »

sracok.van tapasztalata direkt szűrövel?erdemes betenni?mivel kőnnyebben sziv a motor,nem borul fel az alapjarat?jobb lesz  tőle?
Szerintem felesleges vacak. Csak több odafigyelést és foglalkozást követel(ne) meg, cserébe szinte semmit nem nyújt egy ilyen kaliberű motornál.
Tuningőrültek esküsznek rá, hogy legalább "20 lovat" ad a motorerőhöz Grin.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3158 Dátum: 2013.05.31 péntek, 10:53:49 »

Szerintem felesleges vacak. Csak több odafigyelést és foglalkozást követel(ne) meg, cserébe szinte semmit nem nyújt egy ilyen kaliberű motornál.
Tuningőrültek esküsznek rá, hogy legalább "20 lovat" ad a motorerőhöz Grin.
nem mintha én is eröltetnék ilyemit,de most a tv ben volt a AUTÓKERESKEDŐK cimü műsor,amiben egy 93 as BMW  ujjitottak fel,és ott mondta a srác h ezzel mennyivel jobb lesz! mivel motor generált én sem tudok csinálni,okoskodni probálok néha mivel javithanék a dolgokon..gondolom a mérete miatt sürübben kell csrélni,


ja,,az én esetemben,MK1 benzin,2000kcm,,milyen motor cserének volna értelme ha egy fiatalabb motort raknék bele? milyen autóé jó bele? vagy ugyan ilyet kevesebb km er el?? az enyémben 307000 van!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3159 Dátum: 2013.05.31 péntek, 11:34:52 »

nem mintha én is eröltetnék ilyemit,de most a tv ben volt a AUTÓKERESKEDŐK cimü műsor,amiben egy 93 as BMW  ujjitottak fel,és ott mondta a srác h ezzel mennyivel jobb lesz! mivel motor generált én sem tudok csinálni,okoskodni probálok néha mivel javithanék a dolgokon..gondolom a mérete miatt sürübben kell csrélni,

ja,,az én esetemben,MK1 benzin,2000kcm,,milyen motor cserének volna értelme ha egy fiatalabb motort raknék bele? milyen autóé jó bele? vagy ugyan ilyet kevesebb km er el?? az enyémben 307000 van!
Smiley Ed mondta? Egyébként lehet, hogy igaza volt, de ő egy 2500ccm-es V6-ba rakta, ami 170 lovas. Ott már azért jelenthet is valamit a nagyobb felületen beáramló levegő, amikor a kocsit határon hajszolják. Te fogod csúcs közelében hajtani a tiedét? Szerintem inkább a fogyasztáscsökkentésre mész rá, akkor meg mit érne egy ilyen direktszűrő? De kérdezd meg Kalap urat, asszem neki van ilyen (Kalap úr, javíts légyszi, ha tévednék, köszi!).
Nem cserélni kell sűrűbben, ahhoz szerintem elég drága Smiley, hanem tisztítani, olajozni - tudomásom szerint, mert dolgom még nem volt ilyennel.

Minek? Nem akarsz szívni a mostanival, ezért lecserélnéd egy hasonló ismeretlen akármire? Mk1 motort csak hasonló paraméterekkel találsz, Mk2 motorhoz mindent ki kell cserélni - kérdezd Error-t. Újabb bontott motor meg annyiba kerül, mintha vennél egy másik használt autót. Ráadásul az egész illegális lesz, mert nem Mk1 motort nem fogsz tudni belepapíroztatni - szerintem.
Az enyémben sincs sokkal kevesebb, habár az óra jelen esetben 223e körül mutat, de szerintem van benne több.

Ja, alapjárati motor! Itt (pdf!), 7. oldal - "Alapjárati levegő szabályzó". A szívósor ívébe belenézel, akkor kb. a pillangószelep alatt láthatod. Ilyesmi, legalábbis az én autómon.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3160 Dátum: 2013.05.31 péntek, 11:48:29 »

Smiley Ed mondta? Egyébként lehet, hogy igaza volt, de ő egy 2500ccm-es V6-ba rakta, ami 170 lovas. Ott már azért jelenthet is valamit a nagyobb felületen beáramló levegő, amikor a kocsit határon hajszolják. Te fogod csúcs közelében hajtani a tiedét? Szerintem inkább a fogyasztáscsökkentésre mész rá, akkor meg mit érne egy ilyen direktszűrő? De kérdezd meg Kalap urat, asszem neki van ilyen (Kalap úr, javíts légyszi, ha tévednék, köszi!).
Nem cserélni kell sűrűbben, ahhoz szerintem elég drága Smiley, hanem tisztítani, olajozni - tudomásom szerint, mert dolgom még nem volt ilyennel.

Minek? Nem akarsz szívni a mostanival, ezért lecserélnéd egy hasonló ismeretlen akármire? Mk1 motort csak hasonló paraméterekkel találsz, Mk2 motorhoz mindent ki kell cserélni - kérdezd Error-t. Újabb bontott motor meg annyiba kerül, mintha vennél egy másik használt autót. Ráadásul az egész illegális lesz, mert nem Mk1 motort nem fogsz tudni belepapíroztatni - szerintem.
Az enyémben sincs sokkal kevesebb, habár az óra jelen esetben 223e körül mutat, de szerintem van benne több.

Ja, alapjárati motor! Itt (pdf!), 7. oldal - "Alapjárati levegő szabályzó". A szívósor ívébe belenézel, akkor kb. a pillangószelep alatt láthatod. Ilyesmi, legalábbis az én autómon.
na,téged ezért birlak! mert nagyon jól magyarázol,és igazad is van! kihagyom a szürőt,és ami a motor cserét illeti,tudom h gáz. de ez a kocsi azért is roncs,mert 300 e van benne. és mert 20 éves. sajnos nekem jutott ki az,h javithatom napestig! ráadásul pénzem most nagyon kevés van.és szerelőm sincs aki korrekt volna mint munkailag - mint anyagilag!
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3161 Dátum: 2013.06.01 szombat, 12:43:46 »

.... szerintem elég drága Smiley, hane...

...motor! Itt (pdf!), 7. oldal - "Alapjárati levegő szabályzó". A szívósor ívébe belenézel, akkor kb. a pillangószelep alatt láthatod. Ilyesmi, legalábbis az én autómon.
Hogy írod át a linkeket?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3162 Dátum: 2013.06.01 szombat, 13:37:51 »

Hogy írod át a linkeket?
Kijelölöm a szót, a szerkesztő ablak felett klikk az U ikonra, majd földgömb ikonra, az "url" után =, majd beillesztem a linket.
De ha idézed a hsz-omat, ott látszik.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3163 Dátum: 2013.06.01 szombat, 15:59:38 »

Hogy írod át a linkeket?
jo mostmár tudom melyik az,de ha meg van-mit kell vele csinálni? szereljem le,és???
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3164 Dátum: 2013.06.01 szombat, 16:18:28 »

jo mostmár tudom melyik az,de ha meg van-mit kell vele csinálni? szereljem le,és???
Azt, hogy mit kell nem tudom, de én leszereltem, kitisztítottam és visszaszereltem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3165 Dátum: 2013.06.01 szombat, 16:20:29 »

Azt, hogy mit kell nem tudom, de én leszereltem, kitisztítottam és visszaszereltem.
azt  értem,de mi van benne? fuvóka,vagy mit kell benne meg tisztitani? nem tudom h néz ki a belselye!
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3166 Dátum: 2013.06.01 szombat, 16:26:37 »

azt  értem,de mi van benne? fuvóka,vagy mit kell benne meg tisztitani? nem tudom h néz ki a belselye!
Van benne egy forgó orsó egy alagútban valami ilyesmi!
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3167 Dátum: 2013.06.01 szombat, 16:27:19 »

Kijelölöm a szót, a szerkesztő ablak felett klikk az U ikonra, majd földgömb ikonra, az "url" után =, majd beillesztem a linket.
De ha idézed a hsz-omat, ott látszik.
Köszönöm!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3168 Dátum: 2013.06.01 szombat, 16:59:53 »

Van benne egy forgó orsó egy alagútban valami ilyesmi!
ha a folytoszelepházat le akarom venni,azt a négy csavar fogja meg a bowden? és lejön? a tömitést kell potolni?
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3169 Dátum: 2013.06.01 szombat, 17:14:05 »

ha a folytoszelepházat le akarom venni,azt a négy csavar fogja meg a bowden? és lejön? a tömitést kell potolni?
Egy fém tömítés van alatta. Ha nem rozsdás, mint nálam, akkor nem kell cserélni. A fojtószelepház nálam egyszerűen jött le, semmi extrára nem emlékszem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3170 Dátum: 2013.06.02 vasárnap, 00:23:49 »

azt  értem,de mi van benne? fuvóka,vagy mit kell benne meg tisztitani? nem tudom h néz ki a belselye!
Kormos, piszkos, ki kell tisztítani, hogy ne legyen eltömődve. Féktisztítót v. karburátortisztítót fújni bele jó sokat, majd hagyd megszáradni, esetleg levegővel segíts rá a száradásra. Ja, a tömítését ne hagyd rajta pucolás közben Smiley.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3171 Dátum: 2013.06.02 vasárnap, 09:05:45 »

Egy fém tömítés van alatta. Ha nem rozsdás, mint nálam, akkor nem kell cserélni. A fojtószelepház nálam egyszerűen jött le, semmi extrára nem emlékszem.
hello. jo lenne le venni a szivósort,és jol kipucolni,de attól én félek,,nem merek hozzányulni! azthiszem mk3 nál láttam hogy nézhet ki az örvénylamella,,meg azok a pillangószelepek....gondolom,eléggé gáz lehet nekem is.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #3172 Dátum: 2013.06.02 vasárnap, 10:21:32 »

hello. jo lenne le venni a szivósort,és jol kipucolni,de attól én félek,,nem merek hozzányulni! azthiszem mk3 nál láttam hogy nézhet ki az örvénylamella,,meg azok a pillangószelepek....gondolom,eléggé gáz lehet nekem is.
Én megcsináltam, van leírás is róla valahol. A szívósor egyik csavarjának a kiszedése nagyon megszívatott, bár ha most állnék neki, akkor a egyből leszedném a generátort, a tartókonzoljával együtt, akkor könnyen menne. Ha van időd és tudod nélkülözni a kocsit, akkor két napot szánhatsz rá és nyugisan meglesz. Egy nap alatt is túl lehetsz rajta, bár ahogy ismerem a kocsid a leírásaidból, biztos belefutsz egy-két olyan csavarba ami szívatni fog.
Nem kell tudomány hozzá, csak szedegetni szépen lefele az alkatrészeket. A szívósor tömítést én cseréltem, akkor takarítottam ki az alapjárati motort is, a hengerfejet csilire-vilire tisztítottam (ilyenből lett ilyen, a szívósort áztattam egy hétig brigécbe, ameddig beértem takarítottam, utána pár óra alatt összeraktam.
Naplózva
Botsinka
Vendég
« Új hozzászólás #3173 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 18:19:51 »

Sziasztok!Teljesen új vagyok köztetek,bár már 9 éve mondeos vagyok,pontosabban egy 96-os 1.6-osom van 2004 óta.Tavaly motort cseréltettem benne és a csere után is megmaradt az a hiba,hogy hirtelen gázadásnál befullad és olyan mintha csak 3 hengerem menne...ha fokozatosan adom a gázt és nem hagyom,hogy leessen a fordulat,akkor nincs baj.Kb 4 éve cseréltem légtömeg-mérőt és vettem hozzá(bontott) gyújtáskábelt is,de nem lett jobb...tudtok nekem tanácsot adni?Előre is köszönöm!
Naplózva
Botsinka
Vendég
« Új hozzászólás #3174 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 19:14:20 »

jo,,kicsillagozza! küldöm emailban!
wow1 Húú...aranyos Vagy,de ez meghaladja a képességeimet... Huh?
Mindenesetre keresek valakit aki,aki tudja értelmezni!
 Köszönöm!!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3175 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 19:34:38 »

wow1 Húú...aranyos Vagy,de ez meghaladja a képességeimet... Huh?
Mindenesetre keresek valakit aki,aki tudja értelmezni!
 Köszönöm!!
állati egyszerü! és van a linken egy rajz,aszerint megcsinálod a vezetéket,az izzóval,és kész! a villogtatáshoz hideg motor kell,mondjuk reggel,és semmilyen fogyasztó nem mehet közben,,max az óra!

az egyben vezeték,amiben nincs izzó,,megy a negativra,és a 48 as érintkezőbe,,az izzós megy a 17 es be,,és a pozitivra..de ne rakd rá! csak hagyd mellette.add rá a gyyujtást,,menj oda,és tedd rá,,fog oda vagy csipesszel erősitd oda! le ne jöjjön menet közben. a venti felpörög,ésindul a villogás...ha kell a számom elmondom,,vagy ha erre jársz meg mutatom.. szigethalom.
Naplózva
Botsinka
Vendég
« Új hozzászólás #3176 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 19:40:12 »

állati egyszerü! és van a linken egy rajz,aszerint megcsinálod a vezetéket,az izzóval,és kész! a villogtatáshoz hideg motor kell,mondjuk reggel,és semmilyen fogyasztó nem mehet közben,,max az óra!

az egyben vezeték,amiben nincs izzó,,megy a negativra,és a 48 as érintkezőbe,,az izzós megy a 17 es be,,és a pozitivra..de ne rakd rá! csak hagyd mellette.add rá a gyyujtást,,menj oda,és tedd rá,,fog oda vagy csipesszel erősitd oda! le ne jöjjön menet közben. a venti felpörög,ésindul a villogás...ha kell a számom elmondom,,vagy ha erre jársz meg mutatom.. szigethalom.
Hát lehet,hogy inkább elkanyarodok feléd! Smiley köszönöm!
számodat elküldöd nekem?
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #3177 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 19:41:48 »

wow1 Húú...aranyos Vagy,de ez meghaladja a képességeimet... Huh?
Mindenesetre keresek valakit aki,aki tudja értelmezni!
 Köszönöm!!

Helló!

Ha 96-os a kocsi, akkor szinte biztos, hogy már nincs rajta a 3 pólusú diag csati, viszont még nem OBDII-es, tehát nem lehet csak FDS2000/IDS-el kiolvasni.
A hirtelen gázadásnál bekövetkező rángatás még a MAF-on kívül lehet fojtószelep potméter, gyertya(hézeg), gyújtó trafó, gyújtó kábel, vezérműtengely-helyzet érzékelő, esetleg Lambda szonda.
Nézd meg teljesen sötétben (miután a szemed hozzászokot a sötéthez), hogy nem "világítanak-e" gyújtókábelek, amikor hirtelen gázt adsz! A gyertyahézagot állítsd 1 (esetleg 1,3) mm-re.
Mérd ki a gyújtótrafót: A primer oldalon a középső csati és bármelyik szélső között 0,4 -0,6 Ohm ellenállást kellene mérned, a nagyfeszültségű oldalon az 1-4 és a 2-3 gyújtókábel kivezetés között 10,5 - 16,5 kOhm-ot kellene mérni. Ezt mérd meg meleg és hideg motornál is! Nem volna szabad a két mérés között lényeges eltérésnek elnni.
A folytószelep potit rendesen csak oszcilloszkóppal lehetne vizsgálni, de közelítő mérést lehet multiméterrel is: a középső és valamelyik szélső láb között kb 0,4 - 4 kOhm között folyamatosan változó ellenállást kell mérni a gázpedál lenyomása közben. Nem lehet semmilyen kiugró érték, lineárisan kell változni az ellenállásnak.

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3178 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 19:56:07 »

Helló!

Ha 96-os a kocsi, akkor szinte biztos, hogy már nincs rajta a 3 pólusú diag csati, viszont még nem OBDII-es, tehát nem lehet csak FDS2000/IDS-el kiolvasni.
A hirtelen gázadásnál bekövetkező rángatás még a MAF-on kívül lehet fojtószelep potméter, gyertya(hézeg), gyújtó trafó, gyújtó kábel, vezérműtengely-helyzet érzékelő, esetleg Lambda szonda.
Nézd meg teljesen sötétben (miután a szemed hozzászokot a sötéthez), hogy nem "világítanak-e" gyújtókábelek, amikor hirtelen gázt adsz! A gyertyahézagot állítsd 1 (esetleg 1,3) mm-re.
Mérd ki a gyújtótrafót: A primer oldalon a középső csati és bármelyik szélső között 0,4 -0,6 Ohm ellenállást kellene mérned, a nagyfeszültségű oldalon az 1-4 és a 2-3 gyújtókábel kivezetés között 10,5 - 16,5 kOhm-ot kellene mérni. Ezt mérd meg meleg és hideg motornál is! Nem volna szabad a két mérés között lényeges eltérésnek elnni.
A folytószelep potit rendesen csak oszcilloszkóppal lehetne vizsgálni, de közelítő mérést lehet multiméterrel is: a középső és valamelyik szélső láb között kb 0,4 - 4 kOhm között folyamatosan változó ellenállást kell mérni a gázpedál lenyomása közben. Nem lehet semmilyen kiugró érték, lineárisan kell változni az ellenállásnak.

Üdv: Petya!

a gyujto kábelt h méred meg? egy multiméterrel?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3179 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 20:00:00 »

Sziasztok!Teljesen új vagyok köztetek,bár már 9 éve mondeos vagyok,pontosabban egy 96-os 1.6-osom van 2004 óta.Tavaly motort cseréltettem benne és a csere után is megmaradt az a hiba,hogy hirtelen gázadásnál befullad és olyan mintha csak 3 hengerem menne...ha fokozatosan adom a gázt és nem hagyom,hogy leessen a fordulat,akkor nincs baj.Kb 4 éve cseréltem légtömeg-mérőt és vettem hozzá(bontott) gyújtáskábelt is,de nem lett jobb...tudtok nekem tanácsot adni?Előre is köszönöm!
Bármilyen fordulaton megtaposva ez a jelenség? Vagy csak adott fordulaton jön elő?
Nekem olyan volt, hogy 2000 rpm környékén ha beletapostam, akkor rángatva gyorsult, de 3000 rpm környékén megszánt a rángatás. Ha 3500on padlóztam, akkor nem volt rángatás. Ebben az állapotban még az fordult elő, hogy egyesben, gázpedál érintése nélkül haladtam/gurultam, akkor szintén rángatott, de enyhébben.
Ez a probléma gyertyacserével eltűnt nálam.
Ha nálad nem ugyanez a gond, akkor passz.
Hallgasd meg az injektor szelepeket, hogy mindegyik ugyanúgy szól-e, ugyanolyan ritmusban (sztetoszkóp, v. ha nincs, végigfémes csavarhúzó is megteszi).
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3180 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 20:01:12 »

a gyujto kábelt h méred meg? egy multiméterrel?
Vagy mérőszalaggal.
Attól függ, hogy milyen adatra vagy kíváncsi Smiley.
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #3181 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 20:08:07 »

a gyujto kábelt h méred meg? egy multiméterrel?

Én a gyújtókábel méréséről nem beszéltem. Azt írtam, hogy nem "világít-e"!
Egyébként mérhető, de nem igazán releváns a mért érték, mert tudni kellene, hogy mennyi volt eredetileg. Én 3 kOhm és 8 kOhm között mértem a gyújtókábel hosszától függően.
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3182 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 20:12:23 »

Én a gyújtókábel méréséről nem beszéltem. Azt írtam, hogy nem "világít-e"!
Egyébként mérhető, de nem igazán releváns a mért érték, mert tudni kellene, hogy mennyi volt eredetileg. Én 3 kOhm és 8 kOhm között mértem a gyújtókábel hosszától függően.
a trafót h méred ki? beledugod a multimétert?
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #3183 Dátum: 2013.06.03 hétfő, 20:14:57 »

a trafót h méred ki? beledugod a multimétert?

"nagyfeszültségű oldalon az 1-4 és a 2-3 gyújtókábel kivezetés között", tehát a válasz: igen!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Botsinka
Vendég
« Új hozzászólás #3184 Dátum: 2013.06.04 kedd, 11:41:01 »

Bármilyen fordulaton megtaposva ez a jelenség? Vagy csak adott fordulaton jön elő?
Nekem olyan volt, hogy 2000 rpm környékén ha beletapostam, akkor rángatva gyorsult, de 3000 rpm környékén megszánt a rángatás. Ha 3500on padlóztam, akkor nem volt rángatás. Ebben az állapotban még az fordult elő, hogy egyesben, gázpedál érintése nélkül haladtam/gurultam, akkor szintén rángatott, de enyhébben.
Ez a probléma gyertyacserével eltűnt nálam.
Ha nálad nem ugyanez a gond, akkor passz.
Hallgasd meg az injektor szelepeket, hogy mindegyik ugyanúgy szól-e, ugyanolyan ritmusban (sztetoszkóp, v. ha nincs, végigfémes csavarhúzó is megteszi).
Magasabb fordulaton kevésbé rángat,hidegen nagyon,de elindulni is úgy kell vele,mintha csúszna a kuplung...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3185 Dátum: 2013.06.04 kedd, 13:26:12 »

Magasabb fordulaton kevésbé rángat,hidegen nagyon,de elindulni is úgy kell vele,mintha csúszna a kuplung...
Akkor első nekifutásra javasolnám a gyertyák megtekintését, ha jónak néznek ki (szín és állapot), akkor hézagbeállítás. Illetve velük egyetemben a kábelmultiméterezést, melyik mekkora ellenállással rendelkezik. Illetve ha már van erre is adat, akkor Petya ajánlatát is vedd végig (trafó értékek).
Ha minden jó v. minden hibát kijavítottál és mégsem áll helyre a kocsi, akkor lehet továbblépni.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3186 Dátum: 2013.06.05 szerda, 20:33:13 »

srácok ha szeretnék egy plusz biztonsági kapcsolot a ventillátorhoz,azt hova kellene kötni? a felső jeladóra,vagy alulra a hűtőhőz? tekintve h az autó agyon van jeladozva,,nehezen tudám  eldönteni.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3187 Dátum: 2013.06.05 szerda, 20:38:14 »

srácok ha szeretnék egy plusz biztonsági kapcsolot a ventillátorhoz,azt hova kellene kötni? a felső jeladóra,vagy alulra a hűtőhőz? tekintve h az autó agyon van jeladozva,,nehezen tudám  eldönteni.
Az minek neked? Ha melegszik a kocsi, bekapcsolod a klímát. Ha megy a klíma, akkor mindkét venti fixen pörög. Aztán ha lehűlt a motor, klímát kikapcsolod.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3188 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 08:21:06 »

Az minek neked? Ha melegszik a kocsi, bekapcsolod a klímát. Ha megy a klíma, akkor mindkét venti fixen pörög. Aztán ha lehűlt a motor, klímát kikapcsolod.
biztos van benne klíma? Cheesy
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3189 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 09:29:13 »

biztos van benne klíma? Cheesy

A ghia felszreltségben lehet, hogy nincs benne a klíma? Huh?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3190 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 14:58:22 »

A ghia felszreltségben lehet, hogy nincs benne a klíma? Huh?
hali. nekem ghia a felszereltségem,és van benne klima. de csak egy venti van és ha jol látom egymás mügött van a klima hütő,és a vizhűző! legalábbis olyan mintha két hűtő lenne benne..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3191 Dátum: 2013.06.07 péntek, 11:53:40 »

srácok.. szerintetek mi lehet az,hogy hidegen beindul,szépen jár,,,,elindulok egyesben,,semmi baj... azt mikor elkezdem huzatni,elkezd dadogni,rángatni,,nem akar menni,mintha nem lenne benzin,,de elvileg van. az éhes lámpa még csak most gyulladt fel,és ha bemelegszik,semmi baja! melegen széepen megy,és lehet huzatni is....hidegen,,egyből - kettőbe már elkezdi. egyébbként olyan tünet mint amikor ki akar fogyni,,és nekem ugye nem a legjobb a jeladóm,de ha kiakarna fogyni melegen is ki akarna! a másik h a gyertyáim jok,minden szint jó,,,olaj viz,,,nem értem! ez megint egy uj gond. ezt eddig 3x produkálta!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3192 Dátum: 2013.06.07 péntek, 15:52:13 »

srácok.. szerintetek mi lehet az,hogy hidegen beindul,szépen jár,,,,elindulok egyesben,,semmi baj... azt mikor elkezdem huzatni,elkezd dadogni,rángatni,,nem akar menni,mintha nem lenne benzin,,de elvileg van. az éhes lámpa még csak most gyulladt fel,és ha bemelegszik,semmi baja! melegen széepen megy,és lehet huzatni is....hidegen,,egyből - kettőbe már elkezdi. egyébbként olyan tünet mint amikor ki akar fogyni,,és nekem ugye nem a legjobb a jeladóm,de ha kiakarna fogyni melegen is ki akarna! a másik h a gyertyáim jok,minden szint jó,,,olaj viz,,,nem értem! ez megint egy uj gond. ezt eddig 3x produkálta!
most mar melegen is rangat,es
olyan mintha kihagyna!neha
elkapja,es meglódul,azt megint nem megy!
az alapjarat jo,egyszer volt h csak
600volt... majd ha lehül megnezem
a gyertyakat.. 
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3193 Dátum: 2013.06.07 péntek, 16:09:36 »

most mar melegen is rangat,es
olyan mintha kihagyna!neha
elkapja,es meglódul,azt megint nem megy!
az alapjarat jo,egyszer volt h csak
600volt... majd ha lehül megnezem
a gyertyakat.. 
Ha már ott vagy, akkor a kábeleket is csekkold le ellenállásilag.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3194 Dátum: 2013.06.07 péntek, 20:14:57 »

Ha már ott vagy, akkor a kábeleket is csekkold le ellenállásilag.
kivillogtattam,és a 113-bejövö levegő hőmérséglet jelado jött ki,,a 157 maf,,,a 172,,,lamda,,keverék tul dus,173 a keverék tul szegény
létezik ez,h minden egyszerre omlik össze?

ma kivettem a mafot,meg néztem nincs e rajta kosz,azt veheti hibának ha leveszem a csatlakozóját?persze állo motornál!
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #3195 Dátum: 2013.06.07 péntek, 20:36:03 »

kivillogtattam,és a 113-bejövö levegő hőmérséglet jelado jött ki,,a 157 maf,,,a 172,,,lamda,,keverék tul dus,173 a keverék tul szegény
létezik ez,h minden egyszerre omlik össze?

ma kivettem a mafot,meg néztem nincs e rajta kosz,azt veheti hibának ha leveszem a csatlakozóját?persze állo motornál!

Már számtalanszor le lett írva, hogy nem szabad a PCM hibakódjait készpénznek venni.
Minden érzékelő mérhető értékét már többen leírták/leírtam. Ezeke végig mérted már? Mert amíg mindent nem néztél végig, addig csak találgatni tudnánk, annak meg nincs értelme...
Nincs olyan sok, hogy ne lehetne vele fél óra alatt végezni.
A MAF csatijának lehúzását csak gyújtáson vagy járó motornál írhatja be hibának.
Az egymásnak ellent mondó hibakódok (172/173) nem egyszerre vannak jelen, hanem mind a kettő előfordult valamikor (pár indítási fázison beleül).
Ha a felsorolt hibakódokat logikusan átnézed, akkor kiderül, hogy akár az első kettőből következhet a második kettő...
De ez csak akkor derül ki, ha végig mérsz mindent.
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3196 Dátum: 2013.06.07 péntek, 20:50:01 »

Már számtalanszor le lett írva, hogy nem szabad a PCM hibakódjait készpénznek venni.
Minden érzékelő mérhető értékét már többen leírták/leírtam. Ezeke végig mérted már? Mert amíg mindent nem néztél végig, addig csak találgatni tudnánk, annak meg nincs értelme...
Nincs olyan sok, hogy ne lehetne vele fél óra alatt végezni.
A MAF csatijának lehúzását csak gyújtáson vagy járó motornál írhatja be hibának.
Az egymásnak ellent mondó hibakódok (172/173) nem egyszerre vannak jelen, hanem mind a kettő előfordult valamikor (pár indítási fázison beleül).
Ha a felsorolt hibakódokat logikusan átnézed, akkor kiderül, hogy akár az első kettőből következhet a második kettő...
De ez csak akkor derül ki, ha végig mérsz mindent.

az egesz ugy kezdődőtt
h huzatasnal elkezdett torpanni!olyan mintha kihagyna!
es volt h meglodult!tehat kerűlhetett elegetlen anyag,a
kipufogoba!es lehet h innen a lamda hiba.nem tudom!
de h a maf,es a lev hőmerő hiba honnan,,,azt
nem tudom!sajnos a mereshez nem ertek!olvastam,de
nehez ügy!a multimetert se igazan ismerem!
ird le privibe legyszi...ha gondolod.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #3197 Dátum: 2013.06.07 péntek, 22:46:01 »

az egesz ugy kezdődőtt
h huzatasnal elkezdett torpanni!olyan mintha kihagyna!
es volt h meglodult!tehat kerűlhetett elegetlen anyag,a
kipufogoba!es lehet h innen a lamda hiba.nem tudom!
de h a maf,es a lev hőmerő hiba honnan,,,azt
nem tudom!sajnos a mereshez nem ertek!olvastam,de
nehez ügy!a multimetert se igazan ismerem!
ird le privibe legyszi...ha gondolod.

Javaslat 1: vidd el egy hivatásoshoz (tudod, akit "szerelő" néven emlegetnek), és ő érteni fog a multiméter használatához. Ha megkéred, hogy nézze meg azokat, amik itt fel lettek sorolva, azt 1 órai minkabérért megteszi (kb. 3-6ezer Ft) ha szerencséd van, és utána jöhet a további okoskodás wave
Javaslat 2: megint csak egy hivatásos, aki az előző verziónál némileg több pénzért kompletten megoldja a problémád. wave
Javaslat 3: ha kihagynád a hivatásost, akkor kezdd el sorban kicserélni az említett dolgokat. Gyertyakábel (mikor volt cserélve utoljára? ugye tudod, hogy kb. minden 2. gyertyacserekor kell ezt is cserélni?), lambda, MAF, stb. wave
Javaslat 4: rengeteg leírás van a 'zinternett nevű helyen a multiméter használatáról. Egy gagyibb multimétert akár 300Ft-ért is megkapsz boltban (tapasztalat, ilyenem van, csak az ellenállás mérés nem igazán szolgáltat adatot), amivel elkezdhetsz kutatni. taps
Javaslat 5: menj el egy clubos talira - előre egyeztetve valakivel, és ott lesz olyan, aki segítsen a multiméterezésben, sőt, ha szerencséd van, még a hiba okát is megtaláljátok. vigyor3


Végül, egy bonus ötlet, mivel szerintem gyertyakábel lesz a ludas: motorháztető felnyit, motor beindít (így este, a teljes sötétben). Odaállsz, hogy jól lásd a motort, majd egy családtag/barát beül, és szépen elkezdi emelni a motor fordulatszámát (nyomja a gázpedált). Te figyeld a gyertyakábeleket: ha látsz néha szikrákat, akkor a gyertyakábelek már elhasználódtak, átütnek. ekkor egyértelmű, gyertyakábel szett csere. FIGYELEM! Ha nem látsz szikrákat, az még nem zárja ki, hogy ne a gyertyakábel legyen a ludas! Nem jelenti azt, hogy jó a kábelszett! De ha látod hogy csillagszóróvá alakul, akkor egyértelműen ez a hiba forrása. Merthogy az 1. henger gyújt, de átüt a kábelnél a 2. henger kábelére, így gyakorlatilag elégtelen a gyújtásod. Ez gyakori, nekem a fekete kábelek oldalán látszottak a fehér foltok, valaha ott üthettek át. De cseréltem, kb. 9k-ért a szettet, és most egy jó darabig jó lesz.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3198 Dátum: 2013.06.08 szombat, 07:04:12 »

Javaslat 1: vidd el egy hivatásoshoz (tudod, akit "szerelő" néven emlegetnek), és ő érteni fog a multiméter használatához. Ha megkéred, hogy nézze meg azokat, amik itt fel lettek sorolva, azt 1 órai minkabérért megteszi (kb. 3-6ezer Ft) ha szerencséd van, és utána jöhet a további okoskodás wave
Javaslat 2: megint csak egy hivatásos, aki az előző verziónál némileg több pénzért kompletten megoldja a problémád. wave
Javaslat 3: ha kihagynád a hivatásost, akkor kezdd el sorban kicserélni az említett dolgokat. Gyertyakábel (mikor volt cserélve utoljára? ugye tudod, hogy kb. minden 2. gyertyacserekor kell ezt is cserélni?), lambda, MAF, stb. wave
Javaslat 4: rengeteg leírás van a 'zinternett nevű helyen a multiméter használatáról. Egy gagyibb multimétert akár 300Ft-ért is megkapsz boltban (tapasztalat, ilyenem van, csak az ellenállás mérés nem igazán szolgáltat adatot), amivel elkezdhetsz kutatni. taps
Javaslat 5: menj el egy clubos talira - előre egyeztetve valakivel, és ott lesz olyan, aki segítsen a multiméterezésben, sőt, ha szerencséd van, még a hiba okát is megtaláljátok. vigyor3


Végül, egy bonus ötlet, mivel szerintem gyertyakábel lesz a ludas: motorháztető felnyit, motor beindít (így este, a teljes sötétben). Odaállsz, hogy jól lásd a motort, majd egy családtag/barát beül, és szépen elkezdi emelni a motor fordulatszámát (nyomja a gázpedált). Te figyeld a gyertyakábeleket: ha látsz néha szikrákat, akkor a gyertyakábelek már elhasználódtak, átütnek. ekkor egyértelmű, gyertyakábel szett csere. FIGYELEM! Ha nem látsz szikrákat, az még nem zárja ki, hogy ne a gyertyakábel legyen a ludas! Nem jelenti azt, hogy jó a kábelszett! De ha látod hogy csillagszóróvá alakul, akkor egyértelműen ez a hiba forrása. Merthogy az 1. henger gyújt, de átüt a kábelnél a 2. henger kábelére, így gyakorlatilag elégtelen a gyújtásod. Ez gyakori, nekem a fekete kábelek oldalán látszottak a fehér foltok, valaha ott üthettek át. De cseréltem, kb. 9k-ért a szettet, és most egy jó darabig jó lesz.
köszi.nem azt mondtam h tökre nem ertek hozza,csak pl
nem tudom hova kell allitani a multit!vagy
ugy kell merni h kabel ki,,es egyik
vegetöl a masík ig?es at űtes miadt,lehet az
hogy maf,hömjelado,lamda hibat jelez ki?
mert en is ugy vagyok ezzel h csak egy valami a rossz
es az miadt van a többi kod!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #3199 Dátum: 2013.06.08 szombat, 09:04:34 »

köszi.nem azt mondtam h tökre nem ertek hozza,csak pl
nem tudom hova kell allitani a multit!vagy
ugy kell merni h kabel ki,,es egyik
vegetöl a masík ig?es at űtes miadt,lehet az
hogy maf,hömjelado,lamda hibat jelez ki?
mert en is ugy vagyok ezzel h csak egy valami a rossz
es az miadt van a többi kod!
esetleg ha leirnad pontosan hogyan kell pl a levegö h
hömerseglet jeladot kimerni,vagy a lamdat,, azt meg kőszőnnem.
pl azt h ezeket jaro,allo,csatlakoztatott
 allapotaban gyujtason,v anelkül kell merni? nagyon kőszi.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.