Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 14:56:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 877766 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1500 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 16:29:57 »

Az, hogy te milyen "huncut manual"-okra gondolsz, inkább maradjon a saját titkod :-).
Na ez már az érdekesebb kategória! Grin
Gugli és mindenféle orosz/egyéb oldal a barátod nyes.
Vagy Maróti könyvesbolt.
Esetleg apróhirdetési oldalak.

Vagy torrent (fujj fujj fujj, törvénytelen), vagy ilyesmi. Meg esetleg ebay, de azzal vigyázni kell. Pár hónapja életemben először rászántam magam, hogy rendelek onnan, konkrétan ST200-hoz is jó service manualt, kifizettem, vártam, nyitottam case-t, írtam eladónak, stb. Jelen pillanatban is még ott tartok, hogy se pénz, se manual nincs.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1501 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 16:39:17 »

Vagy torrent (fujj fujj fujj, törvénytelen), vagy ilyesmi. Meg esetleg ebay, de azzal vigyázni kell. Pár hónapja életemben először rászántam magam, hogy rendelek onnan, konkrétan ST200-hoz is jó service manualt, kifizettem, vártam, nyitottam case-t, írtam eladónak, stb. Jelen pillanatban is még ott tartok, hogy se pénz, se manual nincs.
Én most vettem a marótitól könyvet az mk3-hoz 10rugó volt postával. még így is megéri, ha magad tudod javítani a kocsit
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1502 Dátum: 2014.07.03 csütörtök, 21:10:46 »

Sziasztok!
Egy kis esettanulmány és a végére egy kérdés.
Már írtam ide, hogy elkezdett csörögni a motorom. Januárban vettem, akkor semmi baja nem volt, aztán egy hónap alatt kezdett rohamosan romlani. Olyan szinten elgyengült a csörgés mellé, hogy egy erősebb lejtőn, vissza kellett váltanom 3-asba és mellé 190-es, dízel Merci hangja lett.
Kaptam 5leteket, tanácsokat.
Első körben a benzinnel próbáltam játszani. Mivel minden Magyarországon kapható benzin MOL-os, az OMV-hez mentem. Itt a Super 95-ös csak 50%-ban MOL, 50%-ban Schwechat-i. A Super 100-as, 100%-ban Schwechat-i benzin. Ezért is drágább, cca 40 Ft-al.
Jó pár alkalommal 100-assal töltöttem meg a tankot. Picit javult, de maradt a csörgés.
Következő lépés a gyertya és gyertyakábelek cseréje. A kábeleken nem volt szemmel látható sérülés, de a gyertyákon ott, ahol a porcelán találkozik a fémmel, egy 2-3 mm-es sávban elbarnult. Gondolom ez volt a legfőbb baja.
Jelentősen javult. Visszatért a dinamika, az erő. DE! Maradt egy pici csörgés.  falbav Szigorúan erősebb gázadásnál. Az „eredeti” csörgéshez képest csak 1-2 %-osnak mondanám a hangot, de nekem bántja a fülem. És itt jön a kérdésem.
Mi a következő lépcső? Van 5lete valakinek?


Vezmű. szett volt valamikor a közelmúltban cserélve?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1503 Dátum: 2014.07.04 péntek, 08:30:44 »

Vezmű. szett volt valamikor a közelmúltban cserélve?
Az előző tulaj spirálfüzetben vezette a szervízeket és nem láttam benne, hogy lett volna cserélve.
Mit takar a "szett"? A szíjon kívül. Gondolom az házilag nem kivitelezhető. Ez lenne a megoldás?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1504 Dátum: 2014.07.04 péntek, 11:00:55 »

Az előző tulaj spirálfüzetben vezette a szervízeket és nem láttam benne, hogy lett volna cserélve.
Mit takar a "szett"? A szíjon kívül. Gondolom az házilag nem kivitelezhető. Ez lenne a megoldás?
A szett a szíjat, feszítő és vezető görgőket, jó esetben a  vízpumpát is tartalmazza. Ha nagyon sokakkal túl van már a csere perióduson a szíj, akkor lehet nyúlott rendesen.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1505 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:13:46 »

A szett a szíjat, feszítő és vezető görgőket, jó esetben a  vízpumpát is tartalmazza. Ha nagyon sokakkal túl van már a csere perióduson a szíj, akkor lehet nyúlott rendesen.

Aham
Meddig "szabad" vele várnom? Lehet ettől vmi baja a motornak?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1506 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:40:49 »

Aham
Meddig "szabad" vele várnom? Lehet ettől vmi baja a motornak?
Mikor vetted az autót, mennyit mentél vele? Lehet baja a motornak, ha elszakad a szíj, akkor a szelepek és a dugattyúk összeérnek és elég komoly galibát tudnak rendezni.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1507 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:47:21 »

Mikor vetted az autót, mennyit mentél vele? Lehet baja a motornak, ha elszakad a szíj, akkor a szelepek és a dugattyúk összeérnek és elég komoly galibát tudnak rendezni.

Januárban vettem, azóta még 6-7000 km-t mentem vele.
Bár a "szervízkönyv" alapján, az előző gazda gondos volt vele.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1508 Dátum: 2014.07.04 péntek, 12:51:12 »

Januárban vettem, azóta még 6-7000 km-t mentem vele.
Bár a "szervízkönyv" alapján, az előző gazda gondos volt vele.
Mennyi km lehet most az autódban? Lehet, hogy gondos volt az előző gazdi, attól még simán lehet, hogy nem cseréltetett vezmű szettet. Főleg aki előre eltervezi, hogy x idő múlva eladja az autót az általában eladás előtt nem csináltat nagy szervizt az autón.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1509 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:04:51 »

Mennyi km lehet most az autódban? Lehet, hogy gondos volt az előző gazdi, attól még simán lehet, hogy nem cseréltetett vezmű szettet. Főleg aki előre eltervezi, hogy x idő múlva eladja az autót az általában eladás előtt nem csináltat nagy szervizt az autón.

Értem.
200500 km van benne most
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1510 Dátum: 2014.07.04 péntek, 14:48:59 »

Januárban vettem, azóta még 6-7000 km-t mentem vele.
Bár a "szervízkönyv" alapján, az előző gazda gondos volt vele.
Amikor nekem a szerelő cserélte a vezérműszíjat, 5 évet vagy 60e km garanciát vállalt rá. Ha megyek vele többet, az nem baj, de ha emiatt lesz gondja a motornak, arra nem vállal garanciát. Ha 60e km előtt szakad, akkor van garancia.
De egyébként leveszed a szíjfedelet (a motor jobb oldalán van, fekete műanyag, 2 csavar fogja, ha klímád is van, kicsit mozgatósabb a levétele), és megnézed, hogy milyen állapotú a szíjad, és mennyire lehet benyomni a két kerék közti részen.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1511 Dátum: 2014.07.04 péntek, 19:37:41 »

Amikor nekem a szerelő cserélte a vezérműszíjat, 5 évet vagy 60e km garanciát vállalt rá. Ha megyek vele többet, az nem baj, de ha emiatt lesz gondja a motornak, arra nem vállal garanciát. Ha 60e km előtt szakad, akkor van garancia.
De egyébként leveszed a szíjfedelet (a motor jobb oldalán van, fekete műanyag, 2 csavar fogja, ha klímád is van, kicsit mozgatósabb a levétele), és megnézed, hogy milyen állapotú a szíjad, és mennyire lehet benyomni a két kerék közti részen.
Szia Gabi!  Ezzel a szemre vételezéssel az a baj, hogy a 60 000 km-t és a 90 000 km-t futott szíj között nem látsz különbséget a feszességét pedig a feszítő görgővel szemközti hosszú részen az igazi "ellenőrizni", inkább saccolni lehet csak, a 2 vezműtengely kereke közt túl kicsi a távolság és ott feszítí a szelepek rugója ahogy elakarja fordítani a vezműtengelyt. Autó vásárláskor egyébként illene cserélni, ha nincsen írásos garancia a csere meglétéről.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1512 Dátum: 2014.07.04 péntek, 19:40:29 »

Értem.
200500 km van benne most
Az Auto-data szerint 200 000km felett 40-45 000km-t ajánlott cserélni a szíjat.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1513 Dátum: 2014.07.04 péntek, 21:50:37 »

Üdv Urak!
Ma meglett a vas Cheesy
Elégedett vagyok vele!Kivéve a kis torpanást.Majd gyertya és gyújtókábel cser után remélem elmúlik!
Addig is pár kép,hogy milyen szép:)
http://kepfeltoltes.hu/view/140704/20140704_183709_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140704/20140704_183723_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140704/20140704_183659_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140704/20140704_183645_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140704/20140704_183732_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv!
fityo
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1514 Dátum: 2014.07.05 szombat, 19:32:59 »

Ma volt egy kis időm munka után foglalkozni a géppel.
NGK PTR5A 13 -as gyertya van benne.Vezérműszíj nem tűnik utolsó naposnak.Ha elhiszem ami a burkolat van írva (144 ezer km-nél) akkor még bírja(174 ezer van benne most).Fel is emeltem a jobb stab pálca enyhén kottyan talpasak összekötők O.K.Alváz mondhatni gyönyörű.1-2 rozsda piszok van rajta(nem rohadás).
Jelentem új szerelem van kialakulóba. ;DNem is értem,hogy eddig miért nem Fordot vettem:)
Csak ez az idegesítő hiba.3500-as fordulattól elfogy az erő.
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1515 Dátum: 2014.07.05 szombat, 20:29:58 »

Ma volt egy kis időm munka után foglalkozni a géppel.
NGK PTR5A 13 -as gyertya van benne.Vezérműszíj nem tűnik utolsó naposnak.Ha elhiszem ami a burkolat van írva (144 ezer km-nél) akkor még bírja(174 ezer van benne most).Fel is emeltem a jobb stab pálca enyhén kottyan talpasak összekötők O.K.Alváz mondhatni gyönyörű.1-2 rozsda piszok van rajta(nem rohadás).
Jelentem új szerelem van kialakulóba. ;DNem is értem,hogy eddig miért nem Fordot vettem:)
Csak ez az idegesítő hiba.3500-as fordulattól elfogy az erő.
TPS-T (Pillangószelep helyzet érzékelő) ellenőrizd.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1516 Dátum: 2014.07.05 szombat, 21:55:39 »

TPS-T (Pillangószelep helyzet érzékelő) ellenőrizd.
Köszi!
És hogyan? Smiley
Egyenlőre semmilyen értéket nem tudok róla.Jó lenne egy service manual vagy végre működésre bírni az A data-t:)
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1517 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 01:37:33 »

Köszi!
És hogyan? Smiley
Egyenlőre semmilyen értéket nem tudok róla.Jó lenne egy service manual vagy végre működésre bírni az A data-t:)


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Kateg%C3%B3ria:Mk2  itt sok infót találsz, azt hiszem ez is benne lesz.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1518 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 01:39:12 »

Ma volt egy kis időm munka után foglalkozni a géppel.
NGK PTR5A 13 -as gyertya van benne.Vezérműszíj nem tűnik utolsó naposnak.Ha elhiszem ami a burkolat van írva (144 ezer km-nél) akkor még bírja(174 ezer van benne most).Fel is emeltem a jobb stab pálca enyhén kottyan talpasak összekötők O.K.Alváz mondhatni gyönyörű.1-2 rozsda piszok van rajta(nem rohadás).
Jelentem új szerelem van kialakulóba. ;DNem is értem,hogy eddig miért nem Fordot vettem:)
Csak ez az idegesítő hiba.3500-as fordulattól elfogy az erő.

nem pörög 3500 fölé, csak nehezen? akkor a katalizátor lehet még össze esve.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1519 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 07:52:02 »

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Kateg%C3%B3ria:Mk2  itt sok infót találsz, azt hiszem ez is benne lesz.
Köszönöm!
Most olvasgatom.Nagyon hasznos!Megy a kedvencekbe!
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1520 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 07:59:26 »

nem pörög 3500 fölé, csak nehezen? akkor a katalizátor lehet még össze esve.
Megütögettem csak simán kézzel.Nem zörgött.Bár nem tudom,hogy kell megvizsgálni,hogy nincs-e eltömődve.Mindenesetre az biztos,hogy a kipufogó rendszer legrégebben cserélt alkatrésze, a katalizátor. Az néz ki a legrosszabbul az egész alvázon.
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1521 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 08:03:47 »

És ez az NGK gyertya jó bele?Vagy cseréljem ?
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1522 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:27:10 »

Üdvözlet!
Ma megjártuk kis családdal és teli csomagtartóval együtt Ceglédet oda vissza!
Hazafele úton ha kivettem sebességből a verdát nem esett vissza a fordulat 1500 alá.
Ezek jó értékek a folytószelep ellenőrzéséhez??Vagy ez inkább alapjárati motor probléma(már ha van benne)
Service manualt kérek szépen valakitől falbav falbav

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1523 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:12:48 »

Amikor nekem a szerelő cserélte a vezérműszíjat, 5 évet vagy 60e km garanciát vállalt rá. Ha megyek vele többet, az nem baj, de ha emiatt lesz gondja a motornak, arra nem vállal garanciát. Ha 60e km előtt szakad, akkor van garancia.
De egyébként leveszed a szíjfedelet (a motor jobb oldalán van, fekete műanyag, 2 csavar fogja, ha klímád is van, kicsit mozgatósabb a levétele), és megnézed, hogy milyen állapotú a szíjad, és mennyire lehet benyomni a két kerék közti részen.

Oké, köszi, megnézem.
Egy újabb adalék a saga-hoz.
Hétvégén mentem vele és 3-asban, 3000 körül kicsit rángatott, többször is.
Talán ez másfelé mutat, mint a vezérszíj...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1524 Dátum: 2014.07.08 kedd, 16:39:54 »

Sziasztok.
Nektek meddig szokott a vízhőfok mérő mutatója felmenni? Eddig a NORMAL felirat "M" betűjéig ment fel,de most a városi forgalomban araszolva, felszaladt az "L" betűig... És nem is hallottam a ventilátort bekapcsolni... Annak mikor kell kapcsolnia? Vagy ez így normális működés?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1525 Dátum: 2014.07.08 kedd, 18:00:58 »

Sziasztok.
Nektek meddig szokott a vízhőfok mérő mutatója felmenni? Eddig a NORMAL felirat "M" betűjéig ment fel,de most a városi forgalomban araszolva, felszaladt az "L" betűig... És nem is hallottam a ventilátort bekapcsolni... Annak mikor kell kapcsolnia? Vagy ez így normális működés?

Nekem 2 évig folyamatosan nyitva volt a termosztát ezért az N-betűt is alig érte el. Télen hővédő fóliát tettem a hűtő elé, akkor volt pont középen a mutató. Idén a hővédő fóliával felszalad egyszer L-re és onnantól kezdve hiába volt kivéve a fólia folyamatosan szalad fel, valami miatt megmozdult és leragadt a termosztát. Hűtőfolyadék leenged, új gyári Ford termosztát (5000 Ft), berak és újra feltölt, 30 perces művelet. Azóta tökéletes, pillanatok alatt üzem meleg, és középre szépen beáll. Smiley Nem is értettem miért halogattam 2 évig a cserét...

Szóval termosztátra tippelnék első körben.  Wink
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1526 Dátum: 2014.07.08 kedd, 18:05:21 »

Nekem 2 évig folyamatosan nyitva volt a termosztát ezért az N-betűt is alig érte el. Télen hővédő fóliát tettem a hűtő elé, akkor volt pont középen a mutató. Idén a hővédő fóliával felszalad egyszer L-re és onnantól kezdve hiába volt kivéve a fólia folyamatosan szalad fel, valami miatt megmozdult és leragadt a termosztát. Hűtőfolyadék leenged, új gyári Ford termosztát (5000 Ft), berak és újra feltölt, 30 perces művelet. Azóta tökéletes, pillanatok alatt üzem meleg, és középre szépen beáll. Smiley Nem is értettem miért halogattam 2 évig a cserét...

Szóval termosztátra tippelnék első körben.  Wink

Persze azt elfelejtettem irni,hogy mikor elindultam,100m után vissza ment a megszokott állapotba.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1527 Dátum: 2014.07.08 kedd, 21:37:57 »

Sziasztok.
Nektek meddig szokott a vízhőfok mérő mutatója felmenni? Eddig a NORMAL felirat "M" betűjéig ment fel,de most a városi forgalomban araszolva, felszaladt az "L" betűig... És nem is hallottam a ventilátort bekapcsolni... Annak mikor kell kapcsolnia? Vagy ez így normális működés?
Es hogyan ment vissza a mutato? Mert attol, hogy nem hallod, meg bekapocsol a venti. A mutaton latni is, mert kicsit visszaindul, aztan kikapcsol a venti.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1528 Dátum: 2014.07.08 kedd, 23:52:47 »

Sziasztok.
Nektek meddig szokott a vízhőfok mérő mutatója felmenni? Eddig a NORMAL felirat "M" betűjéig ment fel,de most a városi forgalomban araszolva, felszaladt az "L" betűig... És nem is hallottam a ventilátort bekapcsolni... Annak mikor kell kapcsolnia? Vagy ez így normális működés?

L-nél még csak 92fok. Pirosnál 100, 102 ott kapcsol csak be. ne félj semmi baja nem lesz Smiley Tavaly megnézettem diagon mert engem is zavart  integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1529 Dátum: 2014.07.08 kedd, 23:54:51 »

Üdv Urak!
Megkapta ma a verda amit megérdemel.Olaj,szűrők gyertya stb stb.
Kérdésem az lenne,hogy FoMoco AYFS22CB gyertyát kaptam,de az autodata meg AYFS22PP1-est hoz.
Ez jó lehet nekem?
-Olvastam a WIKI-ben,hogy a motorvezérlőt újra lehet tanítani.-
Csak azért kérdezem,mert munkába menet volt,hogy olyan érzésem volt mintha kimaradna 1-2 szikra,hazafele menet meg minden rendben volt.
Bár szerintem még mindig nincs meg a kellő erő az autóban.
Meg még egy érdekesség amit nem tudok értelmezni:
Motorfékezés közben(mindegy melyik sebességben)miután levettem a lábam a gázpedálról 2-3-4 másodperc múlva kezd csak lassulni az autó érezhetően.
Gázbowden könnyen jár oda-vissza folytószelep sem akad meg sehol.
Ötlet?
Üdv!
Fityo
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1530 Dátum: 2014.07.09 szerda, 07:31:44 »

Es hogyan ment vissza a mutato? Mert attol, hogy nem hallod, meg bekapocsol a venti. A mutaton latni is, mert kicsit visszaindul, aztan kikapcsol a venti.

Elindultam,és a mutató meg ment vissza szépen.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1531 Dátum: 2014.07.09 szerda, 07:32:22 »

L-nél még csak 92fok. Pirosnál 100, 102 ott kapcsol csak be. ne félj semmi baja nem lesz Smiley Tavaly megnézettem diagon mert engem is zavart  integet2

Hu,ezt örömmel hallom... Remélem igazad van...  taps
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1532 Dátum: 2014.07.09 szerda, 08:29:20 »

Amikor nekem a szerelő cserélte a vezérműszíjat, 5 évet vagy 60e km garanciát vállalt rá. Ha megyek vele többet, az nem baj, de ha emiatt lesz gondja a motornak, arra nem vállal garanciát. Ha 60e km előtt szakad, akkor van garancia.
De egyébként leveszed a szíjfedelet (a motor jobb oldalán van, fekete műanyag, 2 csavar fogja, ha klímád is van, kicsit mozgatósabb a levétele), és megnézed, hogy milyen állapotú a szíjad, és mennyire lehet benyomni a két kerék közti részen.

Még nem jutottam hozzá, hogy megnézzem, de a "szervizkönyv" szerint 182.000-nél volt vezérlés csere.
Valószínű, hogy nem ez lehet a baj.
Persze 1xűbb lenne szerelőhöz vinni, de ÉN akarom megcsinálni.
Az anyja Úristenit!  falbav
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1533 Dátum: 2014.07.10 csütörtök, 17:27:04 »

Üdv Urak!
Megkapta ma a verda amit megérdemel.Olaj,szűrők gyertya stb stb.
Kérdésem az lenne,hogy FoMoco AYFS22CB gyertyát kaptam,de az autodata meg AYFS22PP1-est hoz.
Ez jó lehet nekem?
-Olvastam a WIKI-ben,hogy a motorvezérlőt újra lehet tanítani.-
Csak azért kérdezem,mert munkába menet volt,hogy olyan érzésem volt mintha kimaradna 1-2 szikra,hazafele menet meg minden rendben volt.
Bár szerintem még mindig nincs meg a kellő erő az autóban.
Meg még egy érdekesség amit nem tudok értelmezni:
Motorfékezés közben(mindegy melyik sebességben)miután levettem a lábam a gázpedálról 2-3-4 másodperc múlva kezd csak lassulni az autó érezhetően.
Gázbowden könnyen jár oda-vissza folytószelep sem akad meg sehol.
Ötlet?
Üdv!
Fityo

Gyertya az kizárólag Motorcraft Paltinum! Nem FoMoCo, nem NGK, nem Bosch.
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7435-gyujtogyertya-ford-focus-1998-2005-1_8-2_0
A motorvezérlőt érdemes újratanítani minden a motor működését érintő javítás után.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1534 Dátum: 2014.07.11 péntek, 01:06:22 »

Gyertya az kizárólag Motorcraft Paltinum! Nem FoMoCo, nem NGK, nem Bosch.
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7435-gyujtogyertya-ford-focus-1998-2005-1_8-2_0
A motorvezérlőt érdemes újratanítani minden a motor működését érintő javítás után.
Köszi!
Ma be is szereztem a Szentmihályi úti boltba.Nem tetszett a FoMo-val az autó járása.
Wiki-ben olvastam a ecu újratanításáról.Majd a hétvégén keresek egy erre ideális helyet.
Van keveset használt FoMo gyertyám eladó(cirka 30 km van benne)Egy sörért meg egy pacsiért viheti bárki(csak Mondis) nyes
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1535 Dátum: 2014.07.11 péntek, 08:29:14 »

Köszi!
Ma be is szereztem a Szentmihályi úti boltba.Nem tetszett a FoMo-val az autó járása.
Wiki-ben olvastam a ecu újratanításáról.Majd a hétvégén keresek egy erre ideális helyet.
Van keveset használt FoMo gyertyám eladó(cirka 30 km van benne)Egy sörért meg egy pacsiért viheti bárki(csak Mondis) nyes


A FoMoCo gyertyát ne mondisnak javasold. Smiley Nekem azt írták hogy azok inkább az 1.6 fókába javallott gyertyák. Magad is megtapasztalhattad hogy hiába jó bele a gyertya, mégsem tetszik a motornak csak a gyári.
Naplózva
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1536 Dátum: 2014.07.11 péntek, 23:04:45 »



A FoMoCo gyertyát ne mondisnak javasold. Smiley Nekem azt írták hogy azok inkább az 1.6 fókába javallott gyertyák. Magad is megtapasztalhattad hogy hiába jó bele a gyertya, mégsem tetszik a motornak csak a gyári.
Hát kíváncsi leszek rá.Holnap cserélem este leírom érzek-e változást.
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1537 Dátum: 2014.07.12 szombat, 18:07:03 »

L-nél még csak 92fok. Pirosnál 100, 102 ott kapcsol csak be. ne félj semmi baja nem lesz Smiley Tavaly megnézettem diagon mert engem is zavart  integet2

Nos ma jártam kicsit városban,és egy életem egy halálom gondoltam megnézem meddig melegszik műszer szerint... Az "L" betű végénél kapcsolt be a ventilátor. taps  Ment is vissza a mutató...  taps
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1538 Dátum: 2014.07.12 szombat, 18:16:19 »

Ki milyen olajat használ,mi vált be? Viszkozitás,gyártmány?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1539 Dátum: 2014.07.12 szombat, 20:25:21 »

Ki milyen olajat használ,mi vált be? Viszkozitás,gyártmány?

"Gyári" Ford 5W-30. Régebben 10W-40 -et raktam bele, az fogyogatott kb. 1 decit 1000 km-enként. Mióta 5W-30 -at rakok bele semmi fogyás nincs Smiley Dolgozik vele szépen a járgány.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1540 Dátum: 2014.07.12 szombat, 22:15:49 »

Üdvözlet!
Ma megcsináltam az olajcserét(Ford 5W30)olajszűrő,üza szűrő és gyertyacserét (Motocraft palati).Mivel a jobb első kereket leszereltem,kicsit átvizsgáltam a futóművet is(csak a jobb elsőt).Minden oké rajta egyedül ami szemet szúrt,hogy a lengőkar szilentek eléggé be vannak repedezve.Talpas jó(szegecselve van)stab pálca is jónak tűnik,fék is rendben van.Viszont amikor felraktam a kereket és lehúztam még egyszer megrángattam.És!Valami kotyog.Nagyon úgy tűnik,hogy kerékagycsapágy pedig egy ici pici hangja sincs menet közben.-----
Na szóval csere után akksi saru le.Így állt ott szegénykém vagy 3 órát.Majd miután végeztem a melóval,mindent leírás szerint csináltam.Bemelegítés cca 15 perc egy gázfröccs egy parketta tiltásig,utána stoppereztem a 3 peres 1250-es fordulatot.Na ez alatt a 3 perces intervallum alatt a fordulatszám többször is leesett 1000 környékére.Pedig isten bizony meg se mozdult a lábam.(klíma bekapcsolva automatán 18 fokra.)Majd jött a 8 kilométeres"túra".M0-ást választottam cégtől arra fele minden  lehetett csinálni.Kihúzatni motorfékezni.Érezhetően *** volt.Kicsit olyan mintha kihagyna 1-2 szikra alapjárat kinyomott kuplungnál volt,hogy nem esett vissza csak nagyon lassan.Szóval ott tekeregtem össze vissza.miután megvolt a 8 km(9,5) félreálltam.Mondom b@szmeg ez nagyon tré!Kocsi leállít egy cigi elszív.
És erre volt szüksége,a Wikiben nem írják ugyan,hogy kell, de restart után semmi hiba nem volt.Gyönyörűen szaggatás nélkül húzott.Egyetlen dolog szúrt csak szemet.Olyan harmat gyenge a motorfékem,hogy azt nem tudom jellemezni.Még 1-2-3-ban ha kihúzatom majd lelépek a gázról elmegy,de ha alacsony fordulatnál felkapcsolgatok és akkor veszem el a gázról a lábam,mondhatni nincs motorfék.Na ezt magyarázza meg nekem valaki.
És még valamit szeretnék kérdezni. Csak az én autómba nincs CHECK lámpa vagy a Mondik ilyenek.Valaminek csak felügyelni kéne a rendszert(vagy kiszedték az izzót vagy kiégett.De rettentően szerethető az autó.Eddig nem bántam meg ,hogy Fordot vettem.Előtte volt VW golf 4 14.16V wilting  Toyota Carina 1,8 szegénykeverékes(ezt szerettem még ha sz@r is volt) Puntó,Maruti,Micra,P126.Nem lehet összehasonlítani de ez az autó a kedvencem.
Bocsi egy kicsit hosszúra sikeredett:)
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1541 Dátum: 2014.07.12 szombat, 22:20:10 »

Mondom b@szmeg ez nagyon tré!Kocsi leállít egy cigi elszív.


A sz után lemaradt a "d".!!!
Hetero vagyok 2 gyermek apukája vigyor3
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1542 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 08:46:50 »

Üdvözlet!
Ma megcsináltam az olajcserét(Ford 5W30)olajszűrő,üza szűrő és gyertyacserét (Motocraft palati).Mivel a jobb első kereket leszereltem,kicsit átvizsgáltam a futóművet is(csak a jobb elsőt).Minden oké rajta egyedül ami szemet szúrt,hogy a lengőkar szilentek eléggé be vannak repedezve.Talpas jó(szegecselve van)stab pálca is jónak tűnik,fék is rendben van.Viszont amikor felraktam a kereket és lehúztam még egyszer megrángattam.És!Valami kotyog.Nagyon úgy tűnik,hogy kerékagycsapágy pedig egy ici pici hangja sincs menet közben.-----
Na szóval csere után akksi saru le.Így állt ott szegénykém vagy 3 órát.Majd miután végeztem a melóval,mindent leírás szerint csináltam.Bemelegítés cca 15 perc egy gázfröccs egy parketta tiltásig,utána stoppereztem a 3 peres 1250-es fordulatot.Na ez alatt a 3 perces intervallum alatt a fordulatszám többször is leesett 1000 környékére.Pedig isten bizony meg se mozdult a lábam.(klíma bekapcsolva automatán 18 fokra.)Majd jött a 8 kilométeres"túra".M0-ást választottam cégtől arra fele minden  lehetett csinálni.Kihúzatni motorfékezni.Érezhetően *** volt.Kicsit olyan mintha kihagyna 1-2 szikra alapjárat kinyomott kuplungnál volt,hogy nem esett vissza csak nagyon lassan.Szóval ott tekeregtem össze vissza.miután megvolt a 8 km(9,5) félreálltam.Mondom b@szmeg ez nagyon tré!Kocsi leállít egy cigi elszív.
És erre volt szüksége,a Wikiben nem írják ugyan,hogy kell, de restart után semmi hiba nem volt.Gyönyörűen szaggatás nélkül húzott.Egyetlen dolog szúrt csak szemet.Olyan harmat gyenge a motorfékem,hogy azt nem tudom jellemezni.Még 1-2-3-ban ha kihúzatom majd lelépek a gázról elmegy,de ha alacsony fordulatnál felkapcsolgatok és akkor veszem el a gázról a lábam,mondhatni nincs motorfék.Na ezt magyarázza meg nekem valaki.
És még valamit szeretnék kérdezni. Csak az én autómba nincs CHECK lámpa vagy a Mondik ilyenek.Valaminek csak felügyelni kéne a rendszert(vagy kiszedték az izzót vagy kiégett.De rettentően szerethető az autó.Eddig nem bántam meg ,hogy Fordot vettem.Előtte volt VW golf 4 14.16V wilting  Toyota Carina 1,8 szegénykeverékes(ezt szerettem még ha sz@r is volt) Puntó,Maruti,Micra,P126.Nem lehet összehasonlítani de ez az autó a kedvencem.
Bocsi egy kicsit hosszúra sikeredett:)



Lényeg hogy a végén jó lett. A motorfékre nincsen ötletem. De a pillangószeleped tiszta? Chek vagy diag lámpa MK2-ben nincsen. De jó is ez nekünk. Mert ha az EGR-t ledugózod -ami javallott- akkor azt hibának berakja. De én úgy gondolom a hibatárolóban elfér. Smiley Szerintem is nagyon szerethető az autó, és amit eddig magam tapasztaltam jól is szerelhető. Bár lehet hogy valami részét botrányosan rossz szerelni. Eddig az első és hátsó futóműnél ténykedtem. Lehet másképpen gondolom majd ha jobban belemerülök. Smiley
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1543 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 09:53:30 »

Üdvözlet!
Ma megcsináltam az olajcserét(Ford 5W30)olajszűrő,üza szűrő és gyertyacserét (Motocraft palati).Mivel a jobb első kereket leszereltem,kicsit átvizsgáltam a futóművet is(csak a jobb elsőt).Minden oké rajta egyedül ami szemet szúrt,hogy a lengőkar szilentek eléggé be vannak repedezve.Talpas jó(szegecselve van)stab pálca is jónak tűnik,fék is rendben van.Viszont amikor felraktam a kereket és lehúztam még egyszer megrángattam.És!Valami kotyog.Nagyon úgy tűnik,hogy kerékagycsapágy pedig egy ici pici hangja sincs menet közben.-----
Na szóval csere után akksi saru le.Így állt ott szegénykém vagy 3 órát.Majd miután végeztem a melóval,mindent leírás szerint csináltam.Bemelegítés cca 15 perc egy gázfröccs egy parketta tiltásig,utána stoppereztem a 3 peres 1250-es fordulatot.Na ez alatt a 3 perces intervallum alatt a fordulatszám többször is leesett 1000 környékére.Pedig isten bizony meg se mozdult a lábam.(klíma bekapcsolva automatán 18 fokra.)Majd jött a 8 kilométeres"túra".M0-ást választottam cégtől arra fele minden  lehetett csinálni.Kihúzatni motorfékezni.Érezhetően *** volt.Kicsit olyan mintha kihagyna 1-2 szikra alapjárat kinyomott kuplungnál volt,hogy nem esett vissza csak nagyon lassan.Szóval ott tekeregtem össze vissza.miután megvolt a 8 km(9,5) félreálltam.Mondom b@szmeg ez nagyon tré!Kocsi leállít egy cigi elszív.
És erre volt szüksége,a Wikiben nem írják ugyan,hogy kell, de restart után semmi hiba nem volt.Gyönyörűen szaggatás nélkül húzott.Egyetlen dolog szúrt csak szemet.Olyan harmat gyenge a motorfékem,hogy azt nem tudom jellemezni.Még 1-2-3-ban ha kihúzatom majd lelépek a gázról elmegy,de ha alacsony fordulatnál felkapcsolgatok és akkor veszem el a gázról a lábam,mondhatni nincs motorfék.Na ezt magyarázza meg nekem valaki.
És még valamit szeretnék kérdezni. Csak az én autómba nincs CHECK lámpa vagy a Mondik ilyenek.Valaminek csak felügyelni kéne a rendszert(vagy kiszedték az izzót vagy kiégett.De rettentően szerethető az autó.Eddig nem bántam meg ,hogy Fordot vettem.Előtte volt VW golf 4 14.16V wilting  Toyota Carina 1,8 szegénykeverékes(ezt szerettem még ha sz@r is volt) Puntó,Maruti,Micra,P126.Nem lehet összehasonlítani de ez az autó a kedvencem.
Bocsi egy kicsit hosszúra sikeredett:)


Grélyt dzsáb Cheesy Motorféknél ha épp nincs és akkor kinyomod a kuplungot, akkor mi a jelenség? Egy olyan tippem lenne, hogy alapjárati motor. Az el tud sok idő után koszolódni, akkor meg nem tudja elzárni teljesen a bönzint (azonnal). Nálam is elvileg ilyen hiba van, csak még nincs rá keret hogy vegyek egy újat, ill. időm se hogy szétszedjem a mostanit, hogy talán kipucolni..
(A hibajelenség: kinyomod a kuplungot, és pörgeti tovább a motort)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1544 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 11:15:36 »

Grélyt dzsáb Cheesy Motorféknél ha épp nincs és akkor kinyomod a kuplungot, akkor mi a jelenség? Egy olyan tippem lenne, hogy alapjárati motor. Az el tud sok idő után koszolódni, akkor meg nem tudja elzárni teljesen a bönzint (azonnal). Nálam is elvileg ilyen hiba van, csak még nincs rá keret hogy vegyek egy újat, ill. időm se hogy szétszedjem a mostanit, hogy talán kipucolni..
(A hibajelenség: kinyomod a kuplungot, és pörgeti tovább a motort)

Nem a benzint zárja el, azt az ECU teszi. Az alapjárati csak a megkerülő levegőt biztosítja az alapjárathoz zárt fojtószelep esetén. (+klíma esetén emelt alapjárat, gázelvételkor pillanatra fordulatszámot tart a lágy váltásokért.) Ha ez a szelep nem zár rendesen, akkor nemigazán lesz motorfékhatás és sokszor magasra pörgeti az alapjáratot vagy el sem találja.
Az is elképzelhető, hogy ennek a vezérlőjelében van hiba, aminek lehet oka az ECU, vezetéksérülés, vagy egy érzékelő az ECU felé (pl TPS). Ugyanis vannak most mások is itt a fórumon ezekkel a  tünetekkel (lásd MKIII benzinmotorok és V6 topik), és az alapjárati cseréje nem oldotta meg a problémáját.
Ami még esélyes: fals levegő valahol a vákuum csöveknél, vagy a szívósor tömítéseknél, de ez a hiba amellett, hogy nincs határozott motorfék, inkább lefulladást szokott okozni nem felpörgést, mivel ez MAF által nem érzékelt levegő.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1545 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 14:01:06 »

Nem a benzint zárja el, azt az ECU teszi. Az alapjárati csak a megkerülő levegőt biztosítja az alapjárathoz zárt fojtószelep esetén. (+klíma esetén emelt alapjárat, gázelvételkor pillanatra fordulatszámot tart a lágy váltásokért.) Ha ez a szelep nem zár rendesen, akkor nemigazán lesz motorfékhatás és sokszor magasra pörgeti az alapjáratot vagy el sem találja.
Az is elképzelhető, hogy ennek a vezérlőjelében van hiba, aminek lehet oka az ECU, vezetéksérülés, vagy egy érzékelő az ECU felé (pl TPS). Ugyanis vannak most mások is itt a fórumon ezekkel a  tünetekkel (lásd MKIII benzinmotorok és V6 topik), és az alapjárati cseréje nem oldotta meg a problémáját.
Ami még esélyes: fals levegő valahol a vákuum csöveknél, vagy a szívósor tömítéseknél, de ez a hiba amellett, hogy nincs határozott motorfék, inkább lefulladást szokott okozni nem felpörgést, mivel ez MAF által nem érzékelt levegő.

Igazad van, de ennyire ne ijeszt be még  vigyor3 Amúgy igen alapjárati okozza a gyenge motorféket, illetve h lassan esik vissza a fordulat szám. A takarítgatás nem mindi vállik be, és nem tartós megoldás. Újat kell venni, és gyárit (fityonak) (sajnos nem éri meg utángyártottat venni...) bontott szintén lutri. Még amit érdemes megnézni az a karter szelep, az is megkerüli az alapjáratit. Engem sokáig szívatott mire sikerült rá jönnöm h az szórakozik velem... és h egyáltalán van benne olyan... váákkuum csöveket érdemes kicserélni mindet, pár száz forintból megvan (üzemanyag cső..)
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1546 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 15:08:08 »

Igazad van, de ennyire ne ijeszt be még  vigyor3 Amúgy igen alapjárati okozza a gyenge motorféket, illetve h lassan esik vissza a fordulat szám. A takarítgatás nem mindi vállik be, és nem tartós megoldás. Újat kell venni, és gyárit (fityonak) (sajnos nem éri meg utángyártottat venni...) bontott szintén lutri. Még amit érdemes megnézni az a karter szelep, az is megkerüli az alapjáratit. Engem sokáig szívatott mire sikerült rá jönnöm h az szórakozik velem... és h egyáltalán van benne olyan... váákkuum csöveket érdemes kicserélni mindet, pár száz forintból megvan (üzemanyag cső..)

Nem a beijesztés volt a cél, csak azért írtam az elektromos dolgot, hogy még ne rohanjon gyári alapjáratit venni 30.000-ért, mert volt aki így tett, és pórul járt. Egyébként lehet, hogy elektromos hibával még olcsóbban is megússza. Smiley
De tény, hogy első körben alaposan át kell vizsgálni a szívó oldalt, beleértve a kartergázcsöveket is.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1547 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 17:00:37 »

Nem a beijesztés volt a cél, csak azért írtam az elektromos dolgot, hogy még ne rohanjon gyári alapjáratit venni 30.000-ért, mert volt aki így tett, és pórul járt. Egyébként lehet, hogy elektromos hibával még olcsóbban is megússza. Smiley
De tény, hogy első körben alaposan át kell vizsgálni a szívó oldalt, beleértve a kartergázcsöveket is.

Kéne egy szerelőt kerítenem aki ért a V6-hoz. Teljesen hülye nem vagyok az autókhoz, de nincs akkora típusismeretem, hogy magamtól rájöjjek, hogy mi minden lehet a baj. Nálam néha csinálja; akkor ha indulástól szinte padlógázon meghajtom, ill. ha magasabb fordulatszámokon váltok, akkor nem pörgeti tovább, viszont hajlandó néha akkor is lassabban ereszteni vissza a fordulat.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1548 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 19:14:15 »


Lényeg hogy a végén jó lett. A motorfékre nincsen ötletem. De a pillangószeleped tiszta? Chek vagy diag lámpa MK2-ben nincsen. De jó is ez nekünk. Mert ha az EGR-t ledugózod -ami javallott- akkor azt hibának berakja. De én úgy gondolom a hibatárolóban elfér. Smiley Szerintem is nagyon szerethető az autó, és amit eddig magam tapasztaltam jól is szerelhető. Bár lehet hogy valami részét botrányosan rossz szerelni. Eddig az első és hátsó futóműnél ténykedtem. Lehet másképpen gondolom majd ha jobban belemerülök. Smiley
Üdv!
Folytószelepbe belenézve felfedezhető némi trutyi benne.Nem vészes de van valami.A szívósoban a jobb oldalon a folytószelep alatt van egy kis motor.Mi ez pontosan?Olvastam,hogy abban is van egy "pillangószelep".Ennek mi a szerepe?Mi dönti el mikor legyen zárva nyitva?

Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
fityo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #1549 Dátum: 2014.07.13 vasárnap, 19:16:49 »

Grélyt dzsáb Cheesy Motorféknél ha épp nincs és akkor kinyomod a kuplungot, akkor mi a jelenség? Egy olyan tippem lenne, hogy alapjárati motor. Az el tud sok idő után koszolódni, akkor meg nem tudja elzárni teljesen a bönzint (azonnal). Nálam is elvileg ilyen hiba van, csak még nincs rá keret hogy vegyek egy újat, ill. időm se hogy szétszedjem a mostanit, hogy talán kipucolni..
(A hibajelenség: kinyomod a kuplungot, és pörgeti tovább a motort)
Lehetséges,hogy alapjárati motor.A jelenség kinyomott kuplungnál menet közben klímával,hogy nem ejti a fordulatot azonnal.Vagy 2 mp és akkor lassan beejti.kb 1100-ra:(
Naplózva

'99-es 1.8 16V benzin Turnier.
Oldalak: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.