Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:17:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 947652 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Zepp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #2150 Dátum: 2019.06.11 kedd, 23:41:30 »

Sziasztok.

Tud valaki egy jó szerelőt ajánlani Érd környékén? Sajnos sehogysem tudok rájönni mitől ingadozik az alapjáratom 840-920 között.
Eddig cserélve lett: alapjárati motor (nem zárt le, mosás nem segített), gyujtótrafó (el volt repedve), lambdaszonda, főtengely és vezérműtengely jeladók, forgatyústengely szelőztető szelep, gyertyakábelek (Kugler), gyertyák (Ford). Elfujtam egy flakon féktisztítót de nem szív fals levegőt. EGR nincs benne.
Ami még furcsa, hogy az előgyujtás 14-17 fok között mászkál alapjáraton. Hibakód nincs benne.
Esetleg van valakinek valami ötlete,hgy mit nézzek még meg?

Köszi
Naplózva

Mondeo MKII 1.8 16V CLX 1997/12
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2151 Dátum: 2019.06.28 péntek, 19:21:09 »

Sziasztok.
Van egy ST200 víz hűtőm. Jó lehet az az 1.6 zetecbe? Ha jól sejzem,egyel több csonk van rajta,de ha azt levakolom?
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.08 vasárnap, 10:42:04 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2152 Dátum: 2019.07.01 hétfő, 08:10:15 »

Sziasztok.

Tud valaki egy jó szerelőt ajánlani Érd környékén? Sajnos sehogysem tudok rájönni mitől ingadozik az alapjáratom 840-920 között.
Eddig cserélve lett: alapjárati motor (nem zárt le, mosás nem segített), gyujtótrafó (el volt repedve), lambdaszonda, főtengely és vezérműtengely jeladók, forgatyústengely szelőztető szelep, gyertyakábelek (Kugler), gyertyák (Ford). Elfujtam egy flakon féktisztítót de nem szív fals levegőt. EGR nincs benne.
Ami még furcsa, hogy az előgyujtás 14-17 fok között mászkál alapjáraton. Hibakód nincs benne.
Esetleg van valakinek valami ötlete,hgy mit nézzek még meg?

Köszi

Szia!
Nekem van egy jó szaki ismerősöm, Érden.
Ha érdekel, privátban átküldöm a számát.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Zepp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



E-mail
« Új hozzászólás #2153 Dátum: 2019.07.13 szombat, 17:36:33 »

Szia!
Nekem van egy jó szaki ismerősöm, Érden.
Ha érdekel, privátban átküldöm a számát.

Szia.

Igen érdekel. Előre is köszönöm.
Naplózva

Mondeo MKII 1.8 16V CLX 1997/12
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2154 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 08:11:26 »

Szia.

Igen érdekel. Előre is köszönöm.

Nem találtam a privátot, de nem baj.
Balogh Feri
70 205 3967
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2155 Dátum: 2019.07.16 kedd, 08:07:37 »

Uraim!
Két nap alatt másodszor kezdett el ugrálni az alapjárat.
Kb másodperces intervallumban 800-1000 és a majdnem leállás között ugrál.
Vasárnap egy lámpánál csinálta, utána meghajtottam a 7-es úton, elmúlt.
Tegnap este leállítás előtt csinálta ismét.
Jól sejtem, hogy a "klasszikus" alapjárati hiba / elkoszolódás lehet a probléma?
Ha igen, hol találom, hogy kicsit megféktisztítózzam?
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2156 Dátum: 2019.07.31 szerda, 17:15:03 »

Uraim!
Két nap alatt másodszor kezdett el ugrálni az alapjárat.
Kb másodperces intervallumban 800-1000 és a majdnem leállás között ugrál.
Vasárnap egy lámpánál csinálta, utána meghajtottam a 7-es úton, elmúlt.
Tegnap este leállítás előtt csinálta ismét.
Jól sejtem, hogy a "klasszikus" alapjárati hiba / elkoszolódás lehet a probléma?
Ha igen, hol találom, hogy kicsit megféktisztítózzam?
Köszönöm szépen!

A szivósoron található egy hengeres mágnesszelep, két csavar rögziti és egy két vezetékes csati megy rá.
Az alapjárat több hiba esetén is ingadozhat ( légmennyiség mérő- MAF szenzor koszos, injektorok állapota, ECU hiba, vezérlés váltakozása,stb.)
A fórumon megtalálható a Rossz alapjárat kézikönyve.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2157 Dátum: 2019.08.01 csütörtök, 15:35:20 »

A szivósoron található egy hengeres mágnesszelep, két csavar rögziti és egy két vezetékes csati megy rá.
Az alapjárat több hiba esetén is ingadozhat ( légmennyiség mérő- MAF szenzor koszos, injektorok állapota, ECU hiba, vezérlés váltakozása,stb.)
A fórumon megtalálható a Rossz alapjárat kézikönyve.

Üdv: László

Köszönöm.
Ha lesz kábelkötegem, ezt is megnézem.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #2158 Dátum: 2019.08.09 péntek, 10:41:51 »

Na, látom, más is az alapjárattal küzd, nekem is van hasonló problémám.
A teljes történet:
Generátor tönkrement. Cserénél problémát jelentett a rossz generátor kiszerelése, a szerelő csak úgy tudta kiszedni, hogy kitört belőle két lamellát, ami után már feszítővasat tudott belenyomni, így sikerült kivenni. (Nem voltam ott, csak a látható jelekből gondolom, hogy ez történt. A feszítővasat meg a motortartó bakon támaszthatták meg, látszik a nyoma.)
Bontott generátor belekerült. Azóta két dolgot vettem észre: az alapjárat a digitális klíma használata mellett nem stabil. A kompresszor indulásakor néha majdnem lefulladás határáig (de mindenképpen idegesítő rezgést generálva) lassul, majd lassan visszakúszik a fordulatszám. Generátor csere előtt nem tapasztaltam ilyet. A másik dolgot tegnap, légszűrő csere közben vettem észre: a légszűrőházba visszavezetett csövön keresztül szennyződés (olaj?) kerül a házba. A régi légszűrő (olaj)foltos.
Összefügghet-e a két probléma, egyáltalán kell-e valamit tennem ezzel a szennyeződéssel?
Kép: Ház szennyeződése
Kép: régi légszűrő
Illetve a generátorcsere miért okozhat ilyen fordulatszám ingadozást? Átfutottam a rossz alapjárat kézikönyvét, elég sok lehetőség van... Vajon melyik a legvalószínűbb?
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.09 péntek, 10:43:47 írta Watt » Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2159 Dátum: 2019.08.09 péntek, 17:42:04 »

Na, látom, más is az alapjárattal küzd, nekem is van hasonló problémám.
A teljes történet:
Generátor tönkrement. Cserénél problémát jelentett a rossz generátor kiszerelése, a szerelő csak úgy tudta kiszedni, hogy kitört belőle két lamellát, ami után már feszítővasat tudott belenyomni, így sikerült kivenni. (Nem voltam ott, csak a látható jelekből gondolom, hogy ez történt. A feszítővasat meg a motortartó bakon támaszthatták meg, látszik a nyoma.)
...


Generátoros történetre egy motorvezérlő újratanítást mindenképpen meg lehet próbálni. Meg persze nem árt egy multiméterrel, vagy egy fixre bekötött voltmérővel csekkolni, hogy tölt-e rendesen a generátor.
Az olajos történet elég fura. A légszűrőben nem kéne olajnak lennie, ami kartergáz visszavezető csövek vannak, azoknak a pillangószelep előtt kéne becsatlakozni a szívócsőbe.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #2160 Dátum: 2019.08.13 kedd, 08:57:34 »

Generátoros történetre egy motorvezérlő újratanítást mindenképpen meg lehet próbálni.
Ez természetesen megvolt.
Válasz
Meg persze nem árt egy multiméterrel, vagy egy fixre bekötött voltmérővel csekkolni, hogy tölt-e rendesen a generátor.
Ez picit XX. századi módszernek hangzik. Bluetooth-os OBD-n keresztül folyton látom a telefonon a feszültséget, nincsen vele gond.
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2161 Dátum: 2019.08.13 kedd, 09:46:14 »

Ez picit XX. századi módszernek hangzik. Bluetooth-os OBD-n keresztül folyton látom a telefonon a feszültséget, nincsen vele gond.

Kérdés, hogy mekkora a mintavételezési frekvencia? Cheesy Igaziból egy oszcilloszkóppal illene az ilyet mérni, azon a töltés egyenletességét is lehetne látni. De a jelek alapján nagyon úgy néz ki, hogy más lesz a hiba oka, de azt passzolom, hogy a kismillió lehetőség közül mi okozhatja.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2162 Dátum: 2019.09.08 vasárnap, 10:42:47 »

Sziasztok.
Van egy ST200 víz hűtőm. Jó lehet az az 1.6 zetecbe? Ha jól sejzem,egyel több csonk van rajta,de ha azt levakolom?

Update: Jó bele,a plusz csonkot levakoltam,oszt jóvan...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
dert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #2163 Dátum: 2019.09.09 hétfő, 08:55:16 »

Sziasztok!
2.0 16v esetén a termosztát csere mekkora meló? Mik a buktatói? Mikre kell figyelni? Le kell engedni az összes vizet vagy elég a csöveket lekötni a termosztátházról és ami ott kifolyik azt felfogni?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2164 Dátum: 2019.09.09 hétfő, 14:59:03 »

Sziasztok!
2.0 16v esetén a termosztát csere mekkora meló? Mik a buktatói? Mikre kell figyelni? Le kell engedni az összes vizet vagy elég a csöveket lekötni a termosztátházról és ami ott kifolyik azt felfogni?

Szerintem nem nagy durranás, bár nekem sikerült az egyik bemenő cső, termosztát házon lévő nyakát tőből letörni.  vigyor3
Lehet h már fáradt is volt.
Érdemes olyan termosztátot venni, amihez jár a csere tömítés is.
Én leengedném az "összes" folyadékot, mert a csöveket levéve bőven ömlik és azt nehéz felfogni. Az alkatrészeken össze-vissza folyik.
Víz leeresztés + csere + visszatöltés + légtelenítés = cca. 30-40 perc.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
dert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #2165 Dátum: 2019.09.09 hétfő, 21:59:53 »

Szerintem nem nagy durranás, bár nekem sikerült az egyik bemenő cső, termosztát házon lévő nyakát tőből letörni.  vigyor3
Lehet h már fáradt is volt.
Érdemes olyan termosztátot venni, amihez jár a csere tömítés is.
Én leengedném az "összes" folyadékot, mert a csöveket levéve bőven ömlik és azt nehéz felfogni. Az alkatrészeken össze-vissza folyik.
Víz leeresztés + csere + visszatöltés + légtelenítés = cca. 30-40 perc.


Köszi!
Hűtő alján kell leengedni az összes vizet?
Hogyan kell szakszerűen légtelenîteni?

Az egész termosztátházat cserélned kellett a törés miatt vagy csak a termosztátház elejét?
 
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.10 kedd, 06:25:10 írta dert » Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2166 Dátum: 2019.09.10 kedd, 08:35:40 »

Köszi!
Hűtő alján kell leengedni az összes vizet?
Hogyan kell szakszerűen légtelenîteni?

Az egész termosztátházat cserélned kellett a törés miatt vagy csak a termosztátház elejét?
 

Igen, az alján van a leeresztő csavar, de nekem 2-esem van!
Mivel a termosztátház egy tömb, ha letörik belőle egy darab, az egész cserés lesz.
A légtelenítéshez LASSAN feltöltöttem a rendszert a max állásig. Motor beindít, tulfolyó tartály tető leszedve.
Ahogy melegszik a víz, nyit a termosztát, a vízpumpa kidolgozza a levegőt.
Ha a tartályban lemegy a vízszint utántölt, aztán tető visszazár.
Én még ránéztem egy-két nap múlva, hogy oké-e.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
dert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #2167 Dátum: 2019.09.10 kedd, 10:57:19 »

Igen, az alján van a leeresztő csavar, de nekem 2-esem van!
Mivel a termosztátház egy tömb, ha letörik belőle egy darab, az egész cserés lesz.
A légtelenítéshez LASSAN feltöltöttem a rendszert a max állásig. Motor beindít, tulfolyó tartály tető leszedve.
Ahogy melegszik a víz, nyit a termosztát, a vízpumpa kidolgozza a levegőt.
Ha a tartályban lemegy a vízszint utántölt, aztán tető visszazár.
Én még ránéztem egy-két nap múlva, hogy oké-e.

Nekem is mk2 van.
Igazából az a para,hogy ha törik a ház...honnan szedek másikat? Új gyárit nem vennék azért.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2168 Dátum: 2019.09.10 kedd, 13:49:25 »

Nekem is mk2 van.
Igazából az a para,hogy ha törik a ház...honnan szedek másikat? Új gyárit nem vennék azért.

Ne így állj hozzá.
Nekem azért tört le, mert a gyári csőszorító bilincs helyett egy awab bilincs volt fenn.
Azt meghúzva tört el a nyak.
A gyári bilincs használatánál nincs ilyen igénybevétel.
Ráadásul a csövet sem kell feltétlenül leszedni csak így kényelmesebb hozzáférni.
Alapban elég a 3 csavart kiszedni, ami mögött a termosztát van.
Egyébként bontóban lehet szerezni.

Ja még1.
Nekem könnyebb volt a folyadék leeresztés, hogy ha a hűtő, alsó konzolját leszedtem a leeresztő oldalán.
Jobban hozzá lehet férni, kevésbé folyik ide-oda.
Két csavar. 10-es Crova.
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.10 kedd, 13:51:44 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
dert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #2169 Dátum: 2019.09.10 kedd, 15:43:14 »

Ne így állj hozzá.
Nekem azért tört le, mert a gyári csőszorító bilincs helyett egy awab bilincs volt fenn.
Azt meghúzva tört el a nyak.
A gyári bilincs használatánál nincs ilyen igénybevétel.
Ráadásul a csövet sem kell feltétlenül leszedni csak így kényelmesebb hozzáférni.
Alapban elég a 3 csavart kiszedni, ami mögött a termosztát van.
Egyébként bontóban lehet szerezni.

Ja még1.
Nekem könnyebb volt a folyadék leeresztés, hogy ha a hűtő, alsó konzolját leszedtem a leeresztő oldalán.
Jobban hozzá lehet férni, kevésbé folyik ide-oda.
Két csavar. 10-es Crova.

A gyári bilincsek visszarakhatók leszedés után?
Naplózva
dert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #2170 Dátum: 2019.09.10 kedd, 22:07:58 »

Ne így állj hozzá.
Nekem azért tört le, mert a gyári csőszorító bilincs helyett egy awab bilincs volt fenn.
Azt meghúzva tört el a nyak.
A gyári bilincs használatánál nincs ilyen igénybevétel.
Ráadásul a csövet sem kell feltétlenül leszedni csak így kényelmesebb hozzáférni.
Alapban elég a 3 csavart kiszedni, ami mögött a termosztát van.
Egyébként bontóban lehet szerezni.

Ja még1.
Nekem könnyebb volt a folyadék leeresztés, hogy ha a hűtő, alsó konzolját leszedtem a leeresztő oldalán.
Jobban hozzá lehet férni, kevésbé folyik ide-oda.
Két csavar. 10-es Crova.

Kicseréltem. Végülis nem volt bonyolult.
Viszont nem lett jó. Ugyan az a tünet mint csere előtt.
Nehezen melegszik fel, fűtés gyér, mondhatni nincs. Álló helyzetben vagy városban azért eléri a hőfok mutató a normál mező negyedét. Ha országúton megyek, visszahűl a "C" betűs mezőbe. Víz átfordul, mert meleg a kiegyenlítő tartályban is. Hűtő ventilátor be be indul (ilyenkor a mutató kb negyed felett van minimálisan) rövid időre ha álló helyzetben járatom.

Mi lehet még  gond? Hőmérséklet jeladó? Egy van belőle, ami a termosztátház tetején van?
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.11 szerda, 07:36:50 írta dert » Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2171 Dátum: 2019.09.11 szerda, 08:03:11 »

Kicseréltem. Végülis nem volt bonyolult.
Viszont nem lett jó. Ugyan az a tünet mint csere előtt.
Nehezen melegszik fel, fűtés gyér, mondhatni nincs. Álló helyzetben vagy városban azért eléri a hőfok mutató a normál mező negyedét. Ha országúton megyek, visszahűl a "C" betűs mezőbe. Víz átfordul, mert meleg a kiegyenlítő tartályban is. Hűtő ventilátor be be indul (ilyenkor a mutató kb negyed felett van minimálisan) rövid időre ha álló helyzetben járatom.

Mi lehet még  gond? Hőmérséklet jeladó? Egy van belőle, ami a termosztátház tetején van?

Van még1 jeladó a termosztát tömb alján
Ez adja a jelet a műszernek.
A gyér fűtés lehet, hogy eldugult fűtőradiátor.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
dert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #2172 Dátum: 2019.09.11 szerda, 08:23:59 »

Van még1 jeladó a termosztát tömb alján
Ez adja a jelet a műszernek.
A gyér fűtés lehet, hogy eldugult fűtőradiátor.

Lehet kicserélem a jeladókat is akkor.  Ha az sem hoz sikert,akkor így marad.  Majd veszek télen  kabátot
Naplózva
spapp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #2173 Dátum: 2019.09.27 péntek, 11:55:38 »

Tisztelt Polgártársak!

RAM air sikerült már valakinek applikálnia mk2-es technikába? A neten nincs info róla. Ahogy néztem a hűtőradiátor kornyékén se hely, se lehetőség.

Üdv,

spapp
Naplózva

MK2 1999 1.8i kombi
Dolfi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #2174 Dátum: 2019.11.22 péntek, 20:57:55 »

Ha már a motorhőmérsékletnél járunk, nekem is 2.0-ás Mondim van (99-es) és a több évvel ezelőtti motorcsere óta a műszerfali hőmérsékletjelző a zöld sáv alsó egynegyedében stabilizálódik. Ez hibára utal? Árt valaminek? Lehet köze ahhoz, hogy magasabb fordulaton az "új" motor hangosabb, mint az eredeti volt?
Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, mert örültem, hogy a rendszer legalább stabil, nem úgy mint anno, mikor normál hőmérsékletállás közben szénné égett a hengerfejes motorom...
Naplózva
Dolfi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #2175 Dátum: 2019.11.29 péntek, 23:30:32 »

Sziasztok, hirtelen gázlevétel után egy pillanatra nagyon leesik a fordulatszám, ritkán le is tud fulladni a motor, ha viszont nem, akkor néhány másodperc alatt visszakapaszkodik a normális alapjárati fordulatszámra és ott is marad. Mi lehet az oka?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2176 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 08:05:12 »

Sziasztok, hirtelen gázlevétel után egy pillanatra nagyon leesik a fordulatszám, ritkán le is tud fulladni a motor, ha viszont nem, akkor néhány másodperc alatt visszakapaszkodik a normális alapjárati fordulatszámra és ott is marad. Mi lehet az oka?

Szerintem, első körben egy alapjárati motor tisztítás. Bőségesen, féktisztítóval.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Dolfi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #2177 Dátum: 2019.12.11 szerda, 21:34:37 »

Szerintem, első körben egy alapjárati motor tisztítás. Bőségesen, féktisztítóval.

Köszi szépen a választ! Kiderült miben volt a turpisság: Egy ismerősöm kiemelte a légtömegmérőt (két lyukas torx csavar kioldásával) és kitisztította valami ehhez való spray-vel. Azóta nyoma sincs a problémának, így egész biztosan ez volt a baja a "gépezetnek". Még egyszer köszi a tanácsot!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2178 Dátum: 2019.12.12 csütörtök, 08:24:22 »

Köszi szépen a választ! Kiderült miben volt a turpisság: Egy ismerősöm kiemelte a légtömegmérőt (két lyukas torx csavar kioldásával) és kitisztította valami ehhez való spray-vel. Azóta nyoma sincs a problémának, így egész biztosan ez volt a baja a "gépezetnek". Még egyszer köszi a tanácsot!
eljen
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2179 Dátum: 2020.02.29 szombat, 16:55:21 »

Sziasztok. Üza.szivattyút cserélnék a gépben... Csak a motorról van szó,nem kompletten jeladóval. Gondoltam csak lehúzom a régiről a csatlakozót az újra rádugom és megy? Rendeltem naivan egyet,na az nem ilyen...  Ennek más a motoron a csatlakozó  mint az enyémen,forrasztgatni nem nagyon akarnám,meg a gumi az alján sem illeszkedik. Létezik ebből olyan,amit egyszerűen kicserélek,nem kell forrasztgatni,nem kell kókányolni?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2180 Dátum: 2020.04.02 csütörtök, 07:55:50 »

Uraim!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Tegnap vettem észre, hogy a kocsi rángat. Enyhe gázadásnál, finoman.
Az is feltűnt, mint ha gyengébb, lomhább lenne.
Talán a fogyasztás is nőtt.
Lehet ezek között összefüggés?
Mit kellene megnéznem?
Köszönöm előre is!
Jó egészséget mindenkinek!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2181 Dátum: 2020.04.04 szombat, 23:44:05 »

Uraim!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Tegnap vettem észre, hogy a kocsi rángat. Enyhe gázadásnál, finoman.
Az is feltűnt, mint ha gyengébb, lomhább lenne.
Talán a fogyasztás is nőtt.
Lehet ezek között összefüggés?
Mit kellene megnéznem?
Köszönöm előre is!
Jó egészséget mindenkinek!

Szia!Még amikor az 1.6-os kombim volt ezt a kört én is lefutottam. Azt mondta az akkori szerelőm vigyem be a márkaszervízbe nem akar vele kísérletezni.Bevittem.5 perc múla jött a szervízvezető 2 gyertyával a kezében.Azt mondta:Jól nézzem meg a jobb oldalit meg utána a balt.Ránézésre egyforma de az nem bele való. Szóval Gyertyacsere megoldotta.És 30 ezrenként kellett cserélni akkor kezdte el megint persze akkor már tudtam hova kell nyúlni.
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2182 Dátum: 2020.04.06 hétfő, 08:00:55 »


Szia!Még amikor az 1.6-os kombim volt ezt a kört én is lefutottam. Azt mondta az akkori szerelőm vigyem be a márkaszervízbe nem akar vele kísérletezni.Bevittem.5 perc múla jött a szervízvezető 2 gyertyával a kezében.Azt mondta:Jól nézzem meg a jobb oldalit meg utána a balt.Ránézésre egyforma de az nem bele való. Szóval Gyertyacsere megoldotta.És 30 ezrenként kellett cserélni akkor kezdte el megint persze akkor már tudtam hova kell nyúlni.


Köszönöm, megnézem
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2183 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 23:55:41 »

Sziasztok! Nem tudja valaki mi okoz ezeknél a motoroknál alacsony alapjáratot?Régóta zavart,most volt gyertya csere valamit javult de nem az igazi.Hidegen jó.Melegen 900 körül van ami ugyan stabil de remeg az egész autó.A motor egyenletesen jár egyébként.Van amikor Lemegy 500 ra is de nem ingadozik mindegyiket stabilan tartja.
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2184 Dátum: 2020.06.12 péntek, 07:51:51 »

Sziasztok! Nem tudja valaki mi okoz ezeknél a motoroknál alacsony alapjáratot?Régóta zavart,most volt gyertya csere valamit javult de nem az igazi.Hidegen jó.Melegen 900 körül van ami ugyan stabil de remeg az egész autó.A motor egyenletesen jár egyébként.Van amikor Lemegy 500 ra is de nem ingadozik mindegyiket stabilan tartja.

Én első körben megpucolnám az alapjárati motort.
Sógoromnak volt ilyen problémája Focussal.
Ott csak a GYÁRI csere segített.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2185 Dátum: 2020.06.12 péntek, 18:00:38 »

Sziasztok! Nem tudja valaki mi okoz ezeknél a motoroknál alacsony alapjáratot?Régóta zavart,most volt gyertya csere valamit javult de nem az igazi.Hidegen jó.Melegen 900 körül van ami ugyan stabil de remeg az egész autó.A motor egyenletesen jár egyébként.Van amikor Lemegy 500 ra is de nem ingadozik mindegyiket stabilan tartja.

Szia. Amennyire én tudom,van pár dolog ami okozhat... Alapjárati motor (bár szerintem akkor ingadozna) , gyújtókábelek,gyertya,trafó. Itt is van pár lehetőség... http://mondeo.hu/index.php?topic=5093.0
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.12 péntek, 18:20:43 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2186 Dátum: 2020.06.17 szerda, 08:56:33 »

Szia. Amennyire én tudom,van pár dolog ami okozhat... Alapjárati motor (bár szerintem akkor ingadozna) , gyújtókábelek,gyertya,trafó. Itt is van pár lehetőség... http://mondeo.hu/index.php?topic=5093.0

Szia!
Az alapjáratos könyvet olvastam, de mivel túl sok volt a lehetőség ezért gondoltam rákérdezek.
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2187 Dátum: 2020.06.17 szerda, 15:04:37 »

Szia!
Az alapjáratos könyvet olvastam, de mivel túl sok volt a lehetőség ezért gondoltam rákérdezek.

Azért van benne túl sok lehetőség, mert túl sok lehetőség van   Wink
Végig kell rajta menni, 1enként  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2188 Dátum: 2020.06.20 szombat, 13:26:10 »

Azért van benne túl sok lehetőség, mert túl sok lehetőség van   Wink
Végig kell rajta menni, 1enként  nyes

Szia!Nyilván de átolvasva a fórumot arra jutottam hogy a legtöbb esetben az a baj hogy nem egyenletes az alapjárat.Nekem viszont alacsony de stabil.
Most napi használatban van a verda,majd ha nem lesz ennyire gyepálva majd akkor ráérek vele kisérletezni.
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #2189 Dátum: 2020.07.02 csütörtök, 15:14:10 »

Uraim! Segítséget kérek, mert nekem nem egyértelmű : - szelepfedél tömítést cserélnénk. Most melyik cikkszámú lenne alkalmas ?
Alvázszám: WF0NXXGBBNXE51350   - Gyártási idő: 1999.04.03.  -  a 1061468 (1998.05.01-1999.04.30) vagy a 1126120 (1999.04.01-2000.10.31) ?
Köszönném a választ !
Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2190 Dátum: 2020.09.10 csütörtök, 07:55:52 »

Uraim!
Jobban hozzáférhetők a gyertyák, ha leszerelem a szelepfedelet?
Gyertyacsere volt, 3 kijött, de a negyediken elforog a kulcs, mint ha nem 16-os lenne a mérete, hanem nagyobb.
Márpedig egyformák a gyertyák.
18-as gyertyakulcsom nincs.
Arra gondoltam, hogy leszedem a szelepfedelet és akkor villáskulcscsal kiszedem a gyetyát.
Lassan amúgy is érett a szelepfedéltömítés cseréje, legfeljebb előrébb hozom.
Érdemes ebben gondolkoznom, vagy lámaság?
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2191 Dátum: 2021.01.05 kedd, 14:22:29 »

Sziasztok.
Valaki tudja esetleg hogy az üza szivattyún az 5 érintkezö közül melyik hova van bekötve,magán a szivattyu szintjelzö egységen? Pl melyik a szintadó,melyik a szivattyu? Elsősorban a fedkomp bekötés miatt kérdezem.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2192 Dátum: 2021.01.06 szerda, 07:58:57 »

Sziasztok.
Valaki tudja esetleg hogy az üza szivattyún az 5 érintkezö közül melyik hova van bekötve,magán a szivattyu szintjelzö egységen? Pl melyik a szintadó,melyik a szivattyu? Elsősorban a fedkomp bekötés miatt kérdezem.


Szerintem a legjobban úgy jársz, ha kiszereled és megnézed, egyenként.
Nekem '19 karácsonyán adta meg magát az AC. Alvázszám alapján vettem egyet és mégis fordítva mér az üa szintjelző. Minél többet megyek, annál több benzinem van :-)
Tehát két kábel csere.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2193 Dátum: 2021.01.06 szerda, 09:25:30 »

Szerintem a legjobban úgy jársz, ha kiszereled és megnézed, egyenként.
Nekem '19 karácsonyán adta meg magát az AC. Alvázszám alapján vettem egyet és mégis fordítva mér az üa szintjelző. Minél többet megyek, annál több benzinem van :-)
Tehát két kábel csere.

Az enyém én nincs fedcomp,így nem tudom a szintjelzö melyik vezetéke melyik pontra van kötve a csatlakozoban.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #2194 Dátum: 2021.01.06 szerda, 20:27:10 »

Az enyém én nincs fedcomp,így nem tudom a szintjelzö melyik vezetéke melyik pontra van kötve a csatlakozoban.

Talán segít ....

Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2195 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 10:14:50 »

Talán segít ....



Szuper! Köszönöm. Most már csak azt kellene tudni hogy ebből hol veszi az üzemanyag jelet a fedcomp.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #2196 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 20:58:36 »

Szuper! Köszönöm. Most már csak azt kellene tudni hogy ebből hol veszi az üzemanyag jelet a fedcomp.

Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2197 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 22:36:34 »

Szuper! Köszönöm. Most már csak azt kellene tudni hogy ebből hol veszi az üzemanyag jelet a fedcomp.

Szia!Ezt valaki nekem is elmondhatná mert nekem a vezetékköteg gyárilag megvolt de mégis csak 3 vonalat ír az üzemanyagra.
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2198 Dátum: 2021.01.13 szerda, 08:52:31 »

Szuper! Köszönöm. Most már csak azt kellene tudni hogy ebből hol veszi az üzemanyag jelet a fedcomp.


Köszi. Csak az nem tiszta még, hogy ezekből melyik megy a fedcomp 8-as lábára... Mert a legtöbb leírás a szivattyú 2-es lábáról irja,de az üres kivezetés.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2199 Dátum: 2021.01.13 szerda, 08:54:06 »

Szia!Ezt valaki nekem is elmondhatná mert nekem a vezetékköteg gyárilag megvolt de mégis csak 3 vonalat ír az üzemanyagra.
Szia. Valószínűleg az üzemanyag szivattyú egységet kell cserélni,olyanra amiben dupla szintadós.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.