Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:42:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
16
17
18
19
20
21
22
[
23
]
24
25
26
27
28
29
30
...
45
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 946905 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
F.Mondeo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1100 Dátum:
2013.04.03 szerda, 20:25:00 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.04.02 kedd, 23:18:18
ha nem 1.6-os lenne a kocsid rákérdeztem volna, hogy nem lett-e átalakítva automatáról kézi váltósra(ennek általában meg vannak a nyomai) de így nem kérdezem meg...
Sohasem lehet tudni.
A Cromaxnál alvázszám szerint Mk1-es az autóm.
97 januári gyártás, ezért csak Mk2 lehet szerintem. Mondtam az eladónak hogy nézz rá szerinted ez 1-es mondi? Azt mondta hogy a rendszer neki 1-esként hozza.
Kíváncsi vagyok a motorvezérlőre (holnap kiszedem) Lehet hogy a vezérlő szerint ez nem is Ford hanem valami egyéb típus.
Én mondom nehéz tudomány ez a Mondeo!!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1101 Dátum:
2013.04.03 szerda, 21:00:10 »
Idézetet írta: doczi_laszlo - 2013.04.03 szerda, 16:20:29
Biztosan ez lehet a gond?
Esetleg Neked volt ugyanilyen gondod?
mondeonal meg nem, mas automnal igen. De ha nem mersz befektetni, kuldj egy cimet privibe postazok egyet ingyen probara.....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1102 Dátum:
2013.04.04 csütörtök, 17:26:49 »
/Kivettem az ECU-t egy ráragasztott papíron a következő volt: 97BB-12A650-AAB
*CR3FU0C5QMWR*
A szemben lévő oldalon a műanyagba belegravírozva: 6L08C0
F5SB-14A624-AA
Sikerült előásni a netről hogy ez egy utángyártott 97 02-es 1,6-os manuális váltós pats rendszeres autóé.
Ez is vakvágányra futott.
Továbbra is várom az ötleteket hogy mi az a ........ van ezzel a .....ral?
?,
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 21:14:43 írta F.Mondeo
»
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1103 Dátum:
2013.04.05 péntek, 17:37:27 »
Idézetet írta: F.Mondeo - 2013.04.04 csütörtök, 17:26:49
/Kivettem az ECU-t egy ráragasztott papíron a következő volt: 97BB-12A650-AAB
*CR3FU0C5QMWR*
A szemben lévő oldalon a műanyagba belegravírozva: 6L08C0
F5SB-14A624-AA
Sikerült előásni a netről hogy ez egy utángyártott 97 02-es 1,6-os manuális váltós pats rendszeres autóé.
Ez is vakvágányra futott.
Továbbra is várom az ötleteket hogy mi az a ........ van ezzel a .....ral?
?,
akkor már csak egy dolog maradt. szerintem el van rakva a vezérlése. ezt le kellene ellenőrizni...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
F.Mondeo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1104 Dátum:
2013.04.05 péntek, 18:04:17 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.04.05 péntek, 17:37:27
akkor már csak egy dolog maradt. szerintem el van rakva a vezérlése. ezt le kellene ellenőrizni...
Amikor visszaraktam a hengerfejet első beállításnál majdnem be lehetett tolni a vezérműtengely végén a laposvasat,de egy picit eltért. Korrigáltam, utána kétszer körbeforgott, majd újra ellenőrzés. Ezt kétszer egymás után megcsináltam. Mindkétszer csont nélkül bement a vas a helyére.
Szerintem ez jó lehet. Ja és amit eddig nyomatékkulccsal rendesen meghúztam az én utánam még egyszer sem lazult meg.
Már régebben kérdezni akartam: az 1,6-os escort meg az 1,6-os mondeó injektor között van eltérés? Ugyan ezt kérdezném 1,6-os és 1,8-as mondeó között van e?
Naplózva
Zseby
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
0620/938-9837
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1105 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 13:11:16 »
Hali!
A múltkori alapjárat hibám megoldódott, egy cső volt a ludas. Utána olyat művelt, hogy amikor már bemelegedett a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, aztán beállt normálra. Tegnap mókolgattam a kocsit, levettem az akksi saruját, + ledugóztam az EGR szelepet. Azóta a kocsinak melegen nincs alapjárata. Hidegen szépen jár, ahogy melegszik, ingadozik az alapjárat, végül teljesen elszáll. Valakinek van valami ötlete, mert én már kifogytam
Előre is köszi
Naplózva
MK4 2011.11 2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1106 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 13:19:34 »
Idézetet írta: Zseby - 2013.04.07 vasárnap, 13:11:16
Hali!
A múltkori alapjárat hibám megoldódott, egy cső volt a ludas. Utána olyat művelt, hogy amikor már bemelegedett a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, aztán beállt normálra. Tegnap mókolgattam a kocsit, levettem az akksi saruját, + ledugóztam az EGR szelepet. Azóta a kocsinak melegen nincs alapjárata. Hidegen szépen jár, ahogy melegszik, ingadozik az alapjárat, végül teljesen elszáll. Valakinek van valami ötlete, mert én már kifogytam
Előre is köszi
Szerintem alapjarati motor lesz. Probald levenni ismet a sarut, aztan taposd meg parszor a fekpedalt, hogy kisuljon teljesen. Majd tanitsd ujra. Ha igy nem jo, akkor tisztitsd ki, de hagy kiszaradni teljesen, majd egy kis muszerolajal locsolgatsd meg, lehetoleg ugy, hogy jusson belole, a muanyag harang ala is, ott a kis tengelye ami mozgatja a szelepet... Ez kiszokott szaradni.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Zseby
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
0620/938-9837
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1107 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 13:46:26 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.07 vasárnap, 13:19:34
Szerintem alapjarati motor lesz. Probald levenni ismet a sarut, aztan taposd meg parszor a fekpedalt, hogy kisuljon teljesen. Majd tanitsd ujra. Ha igy nem jo, akkor tisztitsd ki, de hagy kiszaradni teljesen, majd egy kis muszerolajal locsolgatsd meg, lehetoleg ugy, hogy jusson belole, a muanyag harang ala is, ott a kis tengelye ami mozgatja a szelepet... Ez kiszokott szaradni.
Megpróbálom, köszi. Csak azt nem értem, hogyha alapjárati motor a ludas, akkor miért azután lesz kaki, miután visszatettem a sarut. JAh, és nem tudom, hogy ez normális-e vagy sem, de miközben próbálgattam, hogy lefulladok-e vagy sem útközben, próbáltam újraindítani, nem leugrani a kuplungról. 60 körül mehettem, és akkor nem tudtam beindítani, mert azonnal lefulladt. amint a kocsi szinte áll, be tudom indítani, és az elindulásig van alapjáratom. Szóval melegen ha beindítom a kocsit, akkor van alapjárat. Amint elindulok, és kuplungolok, azonnal leáll
Naplózva
MK4 2011.11 2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1108 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 13:58:55 »
Idézetet írta: Zseby - 2013.04.07 vasárnap, 13:46:26
Megpróbálom, köszi. Csak azt nem értem, hogyha alapjárati motor a ludas, akkor miért azután lesz kaki, miután visszatettem a sarut. JAh, és nem tudom, hogy ez normális-e vagy sem, de miközben próbálgattam, hogy lefulladok-e vagy sem útközben, próbáltam újraindítani, nem leugrani a kuplungról. 60 körül mehettem, és akkor nem tudtam beindítani, mert azonnal lefulladt. amint a kocsi szinte áll, be tudom indítani, és az elindulásig van alapjáratom. Szóval melegen ha beindítom a kocsit, akkor van alapjárat. Amint elindulok, és kuplungolok, azonnal leáll
Folytásszelep érzékelőnek a csatiját nem húztad le véletlen, szerelgetés közben? Egyébként szinte biztos hogy alapjárati motor hiba, mert míg beindítod egy pillanatig alapból dús, és emelt ford van (meleg motortól függetlenül), utána kezd dolgozni az alapjárati és elront mindent...... én most vettem nem régen egyet a cromaxtól (gyárit elvileg) de ennyi pénzért még csak egy ford felirat sincs rajta, tegnap lekerült nekem is a saru kipuzás miatt, aztán most nekem sem tökéletes, hiába új, bár nem jéghideg motorral lett tanítva. De egyébként hasonló tünetek miatt cseréltem le, és megszűnt egyből a hiba.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Zseby
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
0620/938-9837
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1109 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 14:19:14 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.07 vasárnap, 13:58:55
Folytásszelep érzékelőnek a csatiját nem húztad le véletlen, szerelgetés közben? Egyébként szinte biztos hogy alapjárati motor hiba, mert míg beindítod egy pillanatig alapból dús, és emelt ford van (meleg motortól függetlenül), utána kezd dolgozni az alapjárati és elront mindent...... én most vettem nem régen egyet a cromaxtól (gyárit elvileg) de ennyi pénzért még csak egy ford felirat sincs rajta, tegnap lekerült nekem is a saru kipuzás miatt, aztán most nekem sem tökéletes, hiába új, bár nem jéghideg motorral lett tanítva. De egyébként hasonló tünetek miatt cseréltem le, és megszűnt egyből a hiba.
Akkor megnézem, kicserélem. Köszönöm szépen
Naplózva
MK4 2011.11 2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1110 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 17:10:40 »
Idézetet írta: Zseby - 2013.04.07 vasárnap, 14:19:14
Akkor megnézem, kicserélem. Köszönöm szépen
Meg ne koszond
es a cseret csak akkor javaslom ha 100%ra biztos vagy benne, az okozza a hibat.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Ady
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1111 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 14:29:36 »
Üdv Mindenkinek!
Kérek hozzáértő segítséget, mert nem akarom szétcseszni a motort, és nem vagyok autószerelő.
Decemberben vettem a Mondeo MK2 1997, 2.0 16V kézi váltóval, klímával. Első körben kicseréltettem minden görgőt, szíjat, olajat, szűrőt, folyadékot. Igaz az autó német és szervízkönyves, első gazdától vettem én személyesen, de jobb félni, mint megijedni alapon ezt láttam biztosnak.
Egész télen használtam, naponta 70 km-t megyek vele, tökéletes minden semmi probélma, egészen tegnap előttig, amikor azt vettem észre, hogy álló helyzetben járatva a vízhőfok mutató egészen a NORMAL felirat A betűjének végéig felment. Ekkor leállítottam a motort, mert megijedtem, hogy baj van.
Előre vetítem, hogy semmilyen gépipari előképzettségem sincs, tehát nem fogok okoskodni, csak a tapasztalataimat írom le és ez alapján kérem szépen a lehetséges diagnózist, hogy merre induljak.
Azóta is használva pl. napi 40 km autópályán az O betűnél áll lecövekelve a mutató, városban haladva, vagy araszolva pont középre áll be. Hajnalban dolgozom még az autóval 30 km-t, ami kb 500 m-es szakaszokból és kb 60 megállóból áll. Tehát elindul, megáll. Ekkor nem mindig állítottam le a motort, de gondolom a téli hőmérséklet miatt nem emelkedett ilyen drasztikusan a vízhőfok.
Ma, ahogy hazaértem kipróbáltam, hogy álló helyzetben kb 2000 fordulaton tartva melegítettem és vártam, hogy beinduljon a ventillátor. Az L betűig mertem elmenni, ott még nem indult be a ventillátor. Nem tudom mikor kellene neki bekapcsolni, ha jól tudom két sebességű a ventillátor, tehát gondolom az elsőnek már jóval hamarabb illene indulni.
Az autó nagyon jól fogyaszt 7,5 l/100 km átlagban, ez a fent részletezett etapokból áll. Nagyon jól megy, semmit sem érzek rajta, hogy probléma lenne, csak ez a vízhőfokos dolog idegesít, mert nem szeretném megfőzni a motort. Olajat egyáltalán nem eszi. olaj nem keveredett a vízzel. Hűtőfolyadék szintje tökéletes. Ha bekapcsolom a klímát akkor viszont rögtön indul mind a két ventillátor, gondolom ha dugóba kerülnék, és ezt bekapcsolom akkor a két ventillátor visszahűti a motort.
Várom az észrevételeket és a segítséget, hogy mit nézzek meg, mit cseréljek ki, illetve, hogy a fenti "klímás" visszahűtés működőképes ötlet-e?
Előre is köszi! Ady
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1112 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 14:41:35 »
Idézetet írta: Ady - 2013.04.15 hétfő, 14:29:36
Üdv Mindenkinek!
Kérek hozzáértő segítséget, mert nem akarom szétcseszni a motort, és nem vagyok autószerelő.
Decemberben vettem a Mondeo MK2 1997, 2.0 16V kézi váltóval, klímával. Első körben kicseréltettem minden görgőt, szíjat, olajat, szűrőt, folyadékot. Igaz az autó német és szervízkönyves, első gazdától vettem én személyesen, de jobb félni, mint megijedni alapon ezt láttam biztosnak.
Egész télen használtam, naponta 70 km-t megyek vele, tökéletes minden semmi probélma, egészen tegnap előttig, amikor azt vettem észre, hogy álló helyzetben járatva a vízhőfok mutató egészen a NORMAL felirat A betűjének végéig felment. Ekkor leállítottam a motort, mert megijedtem, hogy baj van.
Előre vetítem, hogy semmilyen gépipari előképzettségem sincs, tehát nem fogok okoskodni, csak a tapasztalataimat írom le és ez alapján kérem szépen a lehetséges diagnózist, hogy merre induljak.
Azóta is használva pl. napi 40 km autópályán az O betűnél áll lecövekelve a mutató, városban haladva, vagy araszolva pont középre áll be. Hajnalban dolgozom még az autóval 30 km-t, ami kb 500 m-es szakaszokból és kb 60 megállóból áll. Tehát elindul, megáll. Ekkor nem mindig állítottam le a motort, de gondolom a téli hőmérséklet miatt nem emelkedett ilyen drasztikusan a vízhőfok.
Ma, ahogy hazaértem kipróbáltam, hogy álló helyzetben kb 2000 fordulaton tartva melegítettem és vártam, hogy beinduljon a ventillátor. Az L betűig mertem elmenni, ott még nem indult be a ventillátor. Nem tudom mikor kellene neki bekapcsolni, ha jól tudom két sebességű a ventillátor, tehát gondolom az elsőnek már jóval hamarabb illene indulni.
Az autó nagyon jól fogyaszt 7,5 l/100 km átlagban, ez a fent részletezett etapokból áll. Nagyon jól megy, semmit sem érzek rajta, hogy probléma lenne, csak ez a vízhőfokos dolog idegesít, mert nem szeretném megfőzni a motort. Olajat egyáltalán nem eszi. olaj nem keveredett a vízzel. Hűtőfolyadék szintje tökéletes. Ha bekapcsolom a klímát akkor viszont rögtön indul mind a két ventillátor, gondolom ha dugóba kerülnék, és ezt bekapcsolom akkor a két ventillátor visszahűti a motort.
Várom az észrevételeket és a segítséget, hogy mit nézzek meg, mit cseréljek ki, illetve, hogy a fenti "klímás" visszahűtés működőképes ötlet-e?
Előre is köszi! Ady
Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.
Naplózva
Ady
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1113 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 15:54:14 »
Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.
Szia!
Na most járó motornál lehúztam a stekit, és szépen indult az első aztán a második fokozat, majd visszadugtam és természetesen elhallgatott, mivel hideg volt a motor.
Ezek szerint a venti jó.
De még mindig nem vagyok nyugodt, hogy tényleg be fog kapcsolni. Nagyon régen volt egy 1.8-as mondeom, már vagy 10 éve, de szerintem abban sokkal hamarabb kapcsolt a ventillátor. Bár lehet én emlékszem rosszul.
Ady
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1114 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 16:10:43 »
Idézetet írta: Ady - 2013.04.15 hétfő, 15:54:14
Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.
Szia!
Na most járó motornál lehúztam a stekit, és szépen indult az első aztán a második fokozat, majd visszadugtam és természetesen elhallgatott, mivel hideg volt a motor.
Ezek szerint a venti jó.
De még mindig nem vagyok nyugodt, hogy tényleg be fog kapcsolni. Nagyon régen volt egy 1.8-as mondeom, már vagy 10 éve, de szerintem abban sokkal hamarabb kapcsolt a ventillátor. Bár lehet én emlékszem rosszul.
Ady
Szia!
Akkor az kiderült hogy az áramköre és a venti jól működik. Persze ezzel nem zártad ki az érzékelőhibát. A felső érzékelő az megy a motorvezérlőbe (ECU) ami alól van a vízcsövek alatt, szintén a termosztát házon az megy a műszeregységedhez. De az működik, mert az alapján aggódsz a vízhőfok miatt. A felső érzékelőt ellenállás méréssel ki tudod mérni, ha van műszered és annyi gyakorlatod. Csak tudni kell nagyjából az aktuális vízhőfokot, és az ellenállást.
Naplózva
Ady
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1115 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 16:19:46 »
Idézetet írta: szabi_zoli82 - 2013.04.15 hétfő, 16:10:43
Szia!
Akkor az kiderült hogy az áramköre és a venti jól működik. Persze ezzel nem zártad ki az érzékelőhibát. A felső érzékelő az megy a motorvezérlőbe (ECU) ami alól van a vízcsövek alatt, szintén a termosztát házon az megy a műszeregységedhez. De az működik, mert az alapján aggódsz a vízhőfok miatt. A felső érzékelőt ellenállás méréssel ki tudod mérni, ha van műszered és annyi gyakorlatod. Csak tudni kell nagyjából az aktuális vízhőfokot, és az ellenállást.
Sajnos ez már meghaladja mind a műszerezettségi, mind a technikai szintemet. Mechanikusan megcsinálok mindent, de a mérő műszerekhez nem értek. Nézegetem az ebayen és 8.- euro ez az érzékelő, valamint 13 az eredeti motorcraftos termosztát ami 88-fokra van állítva. Úgy gonodolom, ha mindkettőt kicserélném, akkor megoldódhatna a probléma.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1116 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 16:30:32 »
Idézetet írta: Ady - 2013.04.15 hétfő, 16:19:46
Sajnos ez már meghaladja mind a műszerezettségi, mind a technikai szintemet. Mechanikusan megcsinálok mindent, de a mérő műszerekhez nem értek. Nézegetem az ebayen és 8.- euro ez az érzékelő, valamint 13 az eredeti motorcraftos termosztát ami 88-fokra van állítva. Úgy gonodolom, ha mindkettőt kicserélném, akkor megoldódhatna a probléma.
Én feleslegesen nem költenék az autóra. Ha a termosztát tönkremegy azt úgyis észreveszed (úgy tudom ha nem nyit, akkor a felső vastag csöved nem melegszik fel, ha nem zár, akkor a motorod nem akar felmelegedni). Bár azt ha cserélni akarod akkor mehet bele új fagyálló is. Akkor arra sem lesz gondod egy darabig. Az érzékelőt ki tudod méretni egy elektronikához kicsit is értő ismerősöddel, vagy autószerelővel. Ha megvan a hőfokhoz tartozó ellenállásértéke kiloohm-ban akkor tudunk segíteni jó-e vagy sem.
https://cromax.hu/ford/mondeo-1996-2000-/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560583-vizhofok-jelado/?limitstart=0
Itt tudsz az autó évjáratának megfelelően választani érzékelőt. A termosztát sem drága:
https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30700000-termosztat-es-alkatreszei/30700199-termosztat/6478-termosztat-ford-transit-1991-2001-diesel-bosch
Naplózva
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1117 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 17:53:04 »
Idézetet írta: szabi_zoli82 - 2013.04.15 hétfő, 14:41:35
Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.
Szerintem meg nem szabadna addig elmenni. Az a jó ha középre áll be. Ez a normal tartomány azt hivatott mutatni hogy meddig nem tesz kárt a motorba a hő. Nekem még mindig bent van a hűtő előtt a hővédőfólia és még ezekbe a 20 fokokban sem megy fel a felénél tovább, még huzamosabb autókázás után sem. Ha rákapcsolom a klímát akkor visszaesik egy kicsit. Bár lehet hogy csak nekem *** a hőfok mutatom és december óta főzöm a motort.
Naplózva
Ady
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1118 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 20:04:51 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.15 hétfő, 17:53:04
Szerintem meg nem szabadna addig elmenni. Az a jó ha középre áll be. Ez a normal tartomány azt hivatott mutatni hogy meddig nem tesz kárt a motorba a hő. Nekem még mindig bent van a hűtő előtt a hővédőfólia és még ezekbe a 20 fokokban sem megy fel a felénél tovább, még huzamosabb autókázás után sem. Ha rákapcsolom a klímát akkor visszaesik egy kicsit. Bár lehet hogy csak nekem *** a hőfok mutatom és december óta főzöm a motort.
Szerintem sem oly király, hogy engedi ilyen magasra emelkedni a vízhőfokot. Most megrendeltem az érzékelőt, holnap, vagy holnapután megérkezik beszerelem, aztán meglátjuk segített-e, vagy sem.
Az az igazság, hogy ha folyamatosan haladok az autóval akkor a menetszél szépen hűti, és meg sem moccan a vízhőfokmérő az 1/3 állásból.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1119 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 20:27:25 »
Idézetet írta: Ady - 2013.04.15 hétfő, 20:04:51
Szerintem sem oly király, hogy engedi ilyen magasra emelkedni a vízhőfokot. Most megrendeltem az érzékelőt, holnap, vagy holnapután megérkezik beszerelem, aztán meglátjuk segített-e, vagy sem.
Az az igazság, hogy ha folyamatosan haladok az autóval akkor a menetszél szépen hűti, és meg sem moccan a vízhőfokmérő az 1/3 állásból.
Az hogy mit cserélsz ki, neked kell eldöntened. Nekem a korábbi 1.8-as benyás mondimnak a hőfokmérője is úgy járt ahogy a tiéd most, menet közben 1/3-ad körül, toporogva és sok várossal hamar ment, sokszor elindult a ventilátor is. Persze nyárról van szó. A mostani 2.0-s autóm egyenlőre félig csak akkor megy fel ha nagyon araszolok. Mind a kettő autó hibátlan. A mostaniban decemberben lett termosztát cserélve, mert nyitva maradt. Ha az érzékelőt megrendelted, majd kiderül jobb lesz-e.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1120 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 23:01:13 »
Idézetet írta: Ady - 2013.04.15 hétfő, 20:04:51
Szerintem sem oly király, hogy engedi ilyen magasra emelkedni a vízhőfokot. Most megrendeltem az érzékelőt, holnap, vagy holnapután megérkezik beszerelem, aztán meglátjuk segített-e, vagy sem.
Az az igazság, hogy ha folyamatosan haladok az autóval akkor a menetszél szépen hűti, és meg sem moccan a vízhőfokmérő az 1/3 állásból.
Ne agodj, teljesen okes amig a narmal tartomanyban marad. Bar nekem otszaguton is az r es az m betu kozott van, nem pedig alatta. De varosban nekem is felszalad. Annyit esetleg megtehetsz hogy a hutot belulrol kifele kipucolod, biztos jol tele van mar porral, bogarral.....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1121 Dátum:
2013.04.16 kedd, 09:01:03 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.15 hétfő, 23:01:13
Ne agodj, teljesen okes amig a narmal tartomanyban marad. Bar nekem otszaguton is az r es az m betu kozott van, nem pedig alatta. De varosban nekem is felszalad. Annyit esetleg megtehetsz hogy a hutot belulrol kifele kipucolod, biztos jol tele van mar porral, bogarral.....
Hoppá mi jut eszembe.. Hűtővíz szintjét nézted már?
Általában akkor szokott ilyen jelenségeket produkálni a motor, ha a kelleténél 1-2 literrel kevesebb lé van benne. Csekkold le ha eddig még nem tetted! Ha hiányzik belőle, akkor egyelőre ioncserélt, vagy desztillált víz mehet rá, aztán naponta nézni kell a szintet, ha csökken, akkor jön a lék ill. tömítetlenség keresése, aztán a végén majd a fagyálló még tél előtt, megfelelő mennyiségben.
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1122 Dátum:
2013.04.16 kedd, 09:11:56 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.15 hétfő, 23:01:13
Ne agodj, teljesen okes amig a narmal tartomanyban marad. Bar nekem otszaguton is az r es az m betu kozott van, nem pedig alatta. De varosban nekem is felszalad. Annyit esetleg megtehetsz hogy a hutot belulrol kifele kipucolod, biztos jol tele van mar porral, bogarral.....
Több mint 1,5 éve használom az autót de még soha (kopp-kopp) nem ment a felénél tovább a hőfok mutatom, még hővédőfóliával sem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1123 Dátum:
2013.04.16 kedd, 10:16:25 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.16 kedd, 09:11:56
Több mint 1,5 éve használom az autót de még soha (kopp-kopp) nem ment a felénél tovább a hőfok mutatom, még hővédőfóliával sem.
Nekem pedig már volt olyan, hogy a hőfok mutató a N-nél állt, és bekapcsolt a hűtőventi.
Sokan sokszor írták már itt a fórumon, hogy a hőfok és a benzinszint mutatóban nem illik teljes mértékben megbízni.
Egyébként visszatérve Ady problémájára, szerintem jó az, ahogy van.
Mielőtt szerelnél, próbáld ki azt, hogy használat után még járatod a motort, hogy felmenjen a hőfok, egészen a L utánig (már ha felmegy). Közben géptető fel, és kormány mögül figyel v. hallgat, hogy bekapcsol-e a hűtőventi. Ha nem, akkor még mindig ott a lehetőség, hogy benyomod a klímagombot, az visszahűti egy kicsit a vizet, és után leállíthatod a motort. Na ekkor kell elkezdeni hibát keresni és alkatrészcserében gondolkodni.
Ha pedig bekapcsol a venti mielőtt eléri a piros részt a mutató, akkor minden rendben.
(Többiek: létezik olyan, hogy a hűtőgomba is különböző hőfokú, mint a termosztát?)
Naplózva
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1124 Dátum:
2013.04.16 kedd, 18:14:15 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.04.16 kedd, 10:16:25
Nekem pedig már volt olyan, hogy a hőfok mutató a N-nél állt, és bekapcsolt a hűtőventi.
Sokan sokszor írták már itt a fórumon, hogy a hőfok és a benzinszint mutatóban nem illik teljes mértékben megbízni.
Egyébként visszatérve Ady problémájára, szerintem jó az, ahogy van.
Mielőtt szerelnél, próbáld ki azt, hogy használat után még járatod a motort, hogy felmenjen a hőfok, egészen a L utánig (már ha felmegy). Közben géptető fel, és kormány mögül figyel v. hallgat, hogy bekapcsol-e a hűtőventi. Ha nem, akkor még mindig ott a lehetőség, hogy benyomod a klímagombot, az visszahűti egy kicsit a vizet, és után leállíthatod a motort. Na ekkor kell elkezdeni hibát keresni és alkatrészcserében gondolkodni.
Ha pedig bekapcsol a venti mielőtt eléri a piros részt a mutató, akkor minden rendben.
(Többiek: létezik olyan, hogy a hűtőgomba is különböző hőfokú, mint a termosztát?)
Ja hát olyan nekem is van hogy nem megy el középre és az Istennek sem akar tovább melegedni. De olyan még soha hogy a középnél túlment volna.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1125 Dátum:
2013.04.16 kedd, 20:26:54 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.16 kedd, 18:14:15
Ja hát olyan nekem is van hogy nem megy el középre és az Istennek sem akar tovább melegedni. De olyan még soha hogy a középnél túlment volna.
Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1126 Dátum:
2013.04.16 kedd, 22:23:45 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.16 kedd, 20:26:54
Idézetet írta: Makker - 2013.04.16 kedd, 18:14:15
Ja hát olyan nekem is van hogy nem megy el középre és az Istennek sem akar tovább melegedni. De olyan még soha hogy a középnél túlment volna.
Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......
Vagy a műszer sem az igazi, esetleg az alsó gomba is lehet bibis.
Vagy az van, mint nekem volt (ld. Mk1
Benzinmotorok
topic).
Naplózva
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1127 Dátum:
2013.04.17 szerda, 00:10:16 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.16 kedd, 20:26:54
Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......
Szerintem csak a menetszél zavar be. Városba nem szokott gond lenni, de ahogy kiérek országútra a menetszél nagyon visszahűti. Volt hogy ősszel Szolnok-Kecskemét ~70km induláskor még szépen középen állt majd ahogy kiértem az országútra a normal alá beesett a mutató, megérkeztünk felpattintottam a motorházat és a motor teljesen ki volt hűlve, a kiegyenlítő tartály viszonylag meleg volt. De amióta benn van a hővédőfólia semmikor sincs gond. Gyorsan bemelegszik, a mutató középről nem mozdul el csak ha rákapcsolom a klímát, akkor visszább esik. Most már kivehetném, de mivel nem melegszik túl, így akár benn is maradhat, télen találtam ki hogy a sok rövid 3km oda 3km vissza alatt nem melegszik be rendesen + a fűtés is csak az út vége felé kezdett finom meleget fújni, jó ötlet volt részemről, nekem bevált.
Ajánlottam ismerősnek is hogy tegyen be egy hővédő fóliát de neki elkezdte forralni a vizet.
Ha meg tényleg *** valami akkor meg nem akarok egy fillért sem rákölteni.. Amíg megy jól van ez így!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1128 Dátum:
2013.04.17 szerda, 00:15:59 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.17 szerda, 00:10:16
Szerintem csak a menetszél zavar be. Városba nem szokott gond lenni, de ahogy kiérek országútra a menetszél nagyon visszahűti. Volt hogy ősszel Szolnok-Kecskemét ~70km induláskor még szépen középen állt majd ahogy kiértem az országútra a normal alá beesett a mutató, megérkeztünk felpattintottam a motorházat és a motor teljesen ki volt hűlve, a kiegyenlítő tartály viszonylag meleg volt. De amióta benn van a hővédőfólia semmikor sincs gond. Gyorsan bemelegszik, a mutató középről nem mozdul el csak ha rákapcsolom a klímát, akkor visszább esik. Most már kivehetném, de mivel nem melegszik túl, így akár benn is maradhat, télen találtam ki hogy a sok rövid 3km oda 3km vissza alatt nem melegszik be rendesen + a fűtés is csak az út vége felé kezdett finom meleget fújni, jó ötlet volt részemről, nekem bevált.
Ajánlottam ismerősnek is hogy tegyen be egy hővédő fóliát de neki elkezdte forralni a vizet.
Ha meg tényleg *** valami akkor nem akarok egy fillért sem rákölteni.. Amíg megy jól van ez így!
Gondoltam hogy ezert van bent az a szhar
2500ft alkatresz. De ha neked jo igy akkor nekem is
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1129 Dátum:
2013.04.17 szerda, 00:20:55 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.04.16 kedd, 22:23:45
Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......
Vagy a műszer sem az igazi, esetleg az alsó gomba is lehet bibis.
Vagy az van, mint nekem volt (ld. Mk1
Benzinmotorok
topic).
Megvétel után vettem bele új eredeti Ford termosztátházat, így szerintem azzal nem lehet gondom mint neked. Én úgy érzem hogy nekem nincsen bajom az autóval, szerintem nekem működik rendesen a hűtöm.
Jó persze vannak kivételes esetek mikor nincs a toppon.
Az a lényeg hogy szerintem semmilyen esetben nem szabadna a felénél túlmennie a hőfokmutatónak. Az Astra is szépen beáll 90fokra és nem mozdul onnan. Persze volt olyan azzal is mikor pizzafutárkodtam vele nagy kánikulába hogy már a 110fokot nyaldosta, de rákapcsoltam a fűtést és vissza is esett és többet, csinált ilyet.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1130 Dátum:
2013.04.17 szerda, 00:28:21 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.17 szerda, 00:20:55
Megvétel után vettem bele új eredeti Ford termosztátházat, így szerintem azzal nem lehet gondom mint neked. Én úgy érzem hogy nekem nincsen bajom az autóval, szerintem nekem működik rendesen a hűtöm.
Jó persze vannak kivételes esetek mikor nincs a toppon.
Az a lényeg hogy szerintem semmilyen esetben nem szabadna a felénél túlmennie a hőfokmutatónak. Az Astra is szépen beáll 90fokra és nem mozdul onnan. Persze volt olyan azzal is mikor pizzafutárkodtam vele nagy kánikulába hogy már a 110fokot nyaldosta, de rákapcsoltam a fűtést és vissza is esett és többet, csinált ilyet.
Csak a termosztatod rossz. Max egy picit dusabb keverekkel jarsz igy, mi bajod lehet?..........
de atmenetileg jo megoldasnak szamit amit anno a zsiguliknal lehetett latni......
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1131 Dátum:
2013.04.17 szerda, 00:36:23 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.17 szerda, 00:28:21
Csak a termosztatod rossz. Max egy picit dusabb keverekkel jarsz igy, mi bajod lehet?..........
de atmenetileg jo megoldasnak szamit amit anno a zsiguliknal lehetett latni......
Azt akarod mondani hogy egy új termosztáttal ennél is kevesebbet fog fogyasztani? Na azt már nem hiszem el.. egy hibrid többet eszik már mint a Mondeom!
Ha igényesen csináltam volna meg a fóliát akkor nem is lenne feltűnő jelenség.. ha benéz az ember a hűtőrács mögé akkor fehéret lát amivel nem is lenne baj ha nem ferdén vágtam volna el. Így a vezető oldalon a lökhárító alól kilóg 5 cm "igénnyesssenokkosan" de 3 hónap alatt nem volt annyi erőm hogy aláfeküdjek egy ollóval és levágjam.
Szerintem nem vészes.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1132 Dátum:
2013.04.17 szerda, 10:19:19 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.17 szerda, 00:10:16
Szerintem csak a menetszél zavar be. Városba nem szokott gond lenni, de ahogy kiérek országútra a menetszél nagyon visszahűti...
Ez pont az lehet, ami nekem is volt problémám.
De semmi szereléssel ezt egyszerűen meg lehet állapítani. Hideg motornál (állt pl egy éjszakát a kocsi) indítasz, géptető fel, újságot nézegeted, közben tapizod a termosztátháztól a hűtő felé menő vízcsövet. Ha folyamatosan, szépen komótosan melegszik, akkor fennáll a termosztát bibi. Ami két esetet okozhat: a, nem zár a termosztát; b, elégtelen a tömítése (ld. én esetem).
Idézetet írta: Makker - 2013.04.17 szerda, 00:10:16
...
Ajánlottam ismerősnek is hogy tegyen be egy hővédő fóliát de neki elkezdte forralni a vizet.
Ha meg tényleg *** valami akkor meg nem akarok egy fillért sem rákölteni.. Amíg megy jól van ez így!
A helyedben nem megfelelő működésből adódó félmegoldásos hülyeséget egy jól működő autójú embernek nem ajánlanék. Aztán a forralásból adódó károkat is kifizeted? Vagy arra megint adsz egy félmegoldású ötletet (raboljon bankot)?
A fólia nem megoldás, csak a hiba elódázása és nem kijavítása. De ha neked így jó, esetleg nincs rá keret, akkor nem szóltam.
Te tudod.
Písz!
Naplózva
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1133 Dátum:
2013.04.17 szerda, 11:21:49 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.04.17 szerda, 10:19:19
Ez pont az lehet, ami nekem is volt problémám.
De semmi szereléssel ezt egyszerűen meg lehet állapítani. Hideg motornál (állt pl egy éjszakát a kocsi) indítasz, géptető fel, újságot nézegeted, közben tapizod a termosztátháztól a hűtő felé menő vízcsövet. Ha folyamatosan, szépen komótosan melegszik, akkor fennáll a termosztát bibi. Ami két esetet okozhat: a, nem zár a termosztát; b, elégtelen a tömítése (ld. én esetem).
A helyedben nem megfelelő működésből adódó félmegoldásos hülyeséget egy jól működő autójú embernek nem ajánlanék. Aztán a forralásból adódó károkat is kifizeted? Vagy arra megint adsz egy félmegoldású ötletet (raboljon bankot)?
A fólia nem megoldás, csak a hiba elódázása és nem kijavítása. De ha neked így jó, esetleg nincs rá keret, akkor nem szóltam.
Te tudod.
Písz!
Megvárom még nagy lesz a baj addig nem foglalkozok vele.
Amíg megy jól van ez így. Ismerősnek az volt a baja hogy télen nagyon lassan melegszikbe az ezeréves dízelje. Látta a fóliát a hűtőm előtt, én mondtam hogy nekem bevált, egy próbát megér. De neki rohamosan elkezdett melegedni tőle az autó így kivette.. nyilván nem várta meg még felforr a motor.
Nekem ez így kényelmes megoldás és jól is működik, a kavicsok sem lyukasztják ki a hűtőmet és lehet csinálok egy nyáriasított változatot is országútra amin apró lyukacsok lesznek. Szabadalmaztatnom kéne!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1134 Dátum:
2013.04.17 szerda, 16:21:07 »
Idézetet írta: Makker - 2013.04.17 szerda, 11:21:49
Megvárom még nagy lesz a baj addig nem foglalkozok vele.
Amíg megy jól van ez így. Ismerősnek az volt a baja hogy télen nagyon lassan melegszikbe az ezeréves dízelje. Látta a fóliát a hűtőm előtt, én mondtam hogy nekem bevált, egy próbát megér. De neki rohamosan elkezdett melegedni tőle az autó így kivette.. nyilván nem várta meg még felforr a motor.
Nekem ez így kényelmes megoldás és jól is működik, a kavicsok sem lyukasztják ki a hűtőmet és lehet csinálok egy nyáriasított változatot is országútra amin apró lyukacsok lesznek. Szabadalmaztatnom kéne!
ehhez nem tudok mit hozzáfűzni............
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1135 Dátum:
2013.04.17 szerda, 17:11:20 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.17 szerda, 16:21:07
ehhez nem tudok mit hozzáfűzni............
Tudom hülye vagyok.. de ha az autóra kell költeni akkor teljesen átváltok zsidó módba.
Haverom nagyon jól rávilágított, idézem: "Képes vagy elkölteni 30.000 Forintot egy kis szoborra porfogónak a vitrinbe, de nem vagy hajlandó kifizetni 10.000-et hogy rendbe legyen a kocsid? " Hát ez tényleg így van.
Naplózva
layzi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1136 Dátum:
2013.04.28 vasárnap, 09:27:09 »
Hello. Remélem tudtok segíteni. 2es mondeo 1.8 16v. Reggel mentem vele, nem hallottam semmi szokatlant, hazaértem leáll. Délután indítom, fura kopogó csattogó hangot hallottam kb fél percig. elindultam vele kb 5 km után már menet közbe is hallottam a csattogást, és megálltam. Gyors elgurultam egy szerelő emberkéhez, első hallásra azt mondta hajtókarcsapágy. Hazamentem vele kb 40-el, ház előtt megálltam, de nem állítottam le hogy kicsit meghallgassam hol kopog, és látom a vízhőfok a pirosban van. A kopogó csattogó hangot a jobb oldalán a motornak, a szelepfedél felől hallottam, de olyan hangos volt már hogy pontosan nem tudtam megállapítani hogy fennt vagy lennt. Ismerős azt mondta lehet hogy csak hidrotőke. Nem tudom. Véleményetek szerint mi lehet? Már néztem donort 10.-én mennék érte, ha addíg megbizonyosodik hogy hajtókaros akkor megveszem de ha kissebb orvosolható hiba akkor nem. Szerintetek mi lehet a baja???
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1137 Dátum:
2013.04.28 vasárnap, 19:05:13 »
Idézetet írta: layzi - 2013.04.28 vasárnap, 09:27:09
Hello. Remélem tudtok segíteni. 2es mondeo 1.8 16v. Reggel mentem vele, nem hallottam semmi szokatlant, hazaértem leáll. Délután indítom, fura kopogó csattogó hangot hallottam kb fél percig. elindultam vele kb 5 km után már menet közbe is hallottam a csattogást, és megálltam. Gyors elgurultam egy szerelő emberkéhez, első hallásra azt mondta hajtókarcsapágy. Hazamentem vele kb 40-el, ház előtt megálltam, de nem állítottam le hogy kicsit meghallgassam hol kopog, és látom a vízhőfok a pirosban van. A kopogó csattogó hangot a jobb oldalán a motornak, a szelepfedél felől hallottam, de olyan hangos volt már hogy pontosan nem tudtam megállapítani hogy fennt vagy lennt. Ismerős azt mondta lehet hogy csak hidrotőke. Nem tudom. Véleményetek szerint mi lehet? Már néztem donort 10.-én mennék érte, ha addíg megbizonyosodik hogy hajtókaros akkor megveszem de ha kissebb orvosolható hiba akkor nem. Szerintetek mi lehet a baja???
Olaj szint? De ezt igy keptelenseg megmondani szerintem. Semmi jora ne szamits
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
layzi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1138 Dátum:
2013.04.30 kedd, 08:33:13 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.28 vasárnap, 19:05:13
Olaj szint? De ezt igy keptelenseg megmondani szerintem. Semmi jora ne szamits
Minden jó és friss volt benne. nem értem mi lőtte
lehet hogy lappangott csak nem hallottam eddig ha halkan csinálta, de most durva.
lemerült az akkum benne, úgyhogy ha feltöltöttem meghallgatom még egyszer, megnéztem pár videót mindkét esetről azért hallásra elég sok eltérés van a hajtókarcsapágyas meg a hidrotőkés kattogás között...... majd elválik.
ha tud valaki esetleg kicsit extrásabb 1.8-as zetech verdát, mint amit most rakattam félre, akkor szóljon. 100e ft-ot adnék érte, de csak ha egybe van és teljesen üzemképes.
Naplózva
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1139 Dátum:
2013.05.21 kedd, 06:32:06 »
Jó reggelt .
Előre vetítem nem vagyok autószerelő,szóval azt kérdezném hogy az injektorsor bal hátuljánál(szemből) mi az a "szelepsapkához" hasónlító kupak???
néztem de nem jöttem rá ha tekergetem semmi sem változott szóval gondoltam egyszerűbb itt feltennem a kérdést a szakavatottaknak.
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1140 Dátum:
2013.05.21 kedd, 07:35:07 »
Idézetet írta: aty12 - 2013.05.21 kedd, 06:32:06
Jó reggelt .
Előre vetítem nem vagyok autószerelő,szóval azt kérdezném hogy az injektorsor bal hátuljánál(szemből) mi az a "szelepsapkához" hasónlító kupak???
néztem de nem jöttem rá ha tekergetem semmi sem változott szóval gondoltam egyszerűbb itt feltennem a kérdést a szakavatottaknak.
ott lehet a benzinnyomást ellenőrizni
Naplózva
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1141 Dátum:
2013.06.04 kedd, 08:56:29 »
Jó reggelt sziasztok.Valaki cserélt már olajgombát?Hogy lehet hozzáférni úgy hogy ne keljen szétszedni a fél autót hozzá
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Makos
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1142 Dátum:
2013.06.06 csütörtök, 21:02:12 »
Jó estét! NGD a motor kódom, mi és hol szabályozza az alapjáratot? Mert a pillangószelep házán nincs alapjárati motor.
Mekkora a rendes alapjárat?
Köszönöm!
Naplózva
'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1143 Dátum:
2013.06.06 csütörtök, 22:34:34 »
Idézetet írta: Makos - 2013.06.06 csütörtök, 21:02:12
Jó estét! NGD a motor kódom, mi és hol szabályozza az alapjáratot? Mert a pillangószelep házán nincs alapjárati motor.
Mekkora a rendes alapjárat?
Köszönöm!
Lentebb van a szivosoron. 900 kornyeke. Mi a gond?
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makos
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1144 Dátum:
2013.06.08 szombat, 21:53:15 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.06.06 csütörtök, 22:34:34
Lentebb van a szivosoron. 900 kornyeke. Mi a gond?
Sokáig pörgeti magát beindítás után, akár hideg akár meleg. 1000 mutat a fordulatszám mérő alapjáraton, ritkán megy 1000 alá. Gáz elvételnél meg leejti 400-500, főleg ha megy a klíma
Naplózva
'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko
Ady
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1145 Dátum:
2013.06.09 vasárnap, 09:40:32 »
Üdv Nektek!
Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.
Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.
Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.
Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.
Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.
Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.
Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.
U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.
Előre is köszi. Ady
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1146 Dátum:
2013.06.09 vasárnap, 22:57:21 »
Idézetet írta: Ady - 2013.06.09 vasárnap, 09:40:32
Üdv Nektek!
Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.
Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.
Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.
Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.
Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.
Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.
Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.
U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.
Előre is köszi. Ady
Nekem is csinálta ezt egyszer, de csak azzal az egy tankkal, előtte is utána is shell-nél tankoltam.
Aztán később egy hosszabb úton megint előjött egy autópályás szakasz után, megálltam tankolni a lukoilnál, és onnantól semmi baja nem volt. (a leállításnak nem volt köze a javuláshoz).
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1147 Dátum:
2013.06.10 hétfő, 08:50:58 »
Idézetet írta: Ady - 2013.06.09 vasárnap, 09:40:32
Üdv Nektek!
Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.
Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.
Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.
Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.
Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.
Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.
Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.
U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.
Előre is köszi. Ady
Hol tankolsz ARAL kúton?
Naplózva
Ady
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1148 Dátum:
2013.06.10 hétfő, 12:44:25 »
Németországban élek...
Naplózva
aty12
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #1149 Dátum:
2013.06.10 hétfő, 12:47:49 »
Idézetet írta: Ady - 2013.06.10 hétfő, 12:44:25
Németországban élek...
Gratula én is kint melózok már csak a családomat kell kivinnem....
Naplózva
97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Oldalak:
1
...
16
17
18
19
20
21
22
[
23
]
24
25
26
27
28
29
30
...
45
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ