Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:08:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948828 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1100 Dátum: 2013.04.03 szerda, 20:25:00 »

ha nem 1.6-os lenne a kocsid rákérdeztem volna, hogy nem lett-e átalakítva automatáról kézi váltósra(ennek általában meg vannak a nyomai) de így nem kérdezem meg...

Sohasem lehet tudni.  smile
A Cromaxnál alvázszám szerint Mk1-es az autóm.  wow1
97 januári gyártás, ezért csak Mk2 lehet szerintem. Mondtam az eladónak hogy nézz rá szerinted ez 1-es mondi? Azt mondta hogy a rendszer neki 1-esként hozza.  taps
Kíváncsi vagyok a motorvezérlőre (holnap kiszedem) Lehet hogy a vezérlő szerint ez nem is Ford hanem valami egyéb típus.  falbav
Én mondom nehéz tudomány ez a Mondeo!!  vigyor3
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1101 Dátum: 2013.04.03 szerda, 21:00:10 »

Biztosan ez lehet a gond?
Esetleg Neked volt ugyanilyen gondod?  smile

mondeonal meg nem, mas automnal igen. De ha nem mersz befektetni, kuldj egy cimet privibe postazok egyet ingyen probara.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1102 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 17:26:49 »

/Kivettem az ECU-t egy ráragasztott papíron a következő volt: 97BB-12A650-AAB
*CR3FU0C5QMWR*
A szemben lévő oldalon a műanyagba belegravírozva: 6L08C0
F5SB-14A624-AA   nyes
Sikerült előásni a netről hogy ez egy utángyártott 97 02-es 1,6-os manuális váltós pats rendszeres autóé.   vigyor3
Ez is vakvágányra futott.  rinya
Továbbra is várom az ötleteket hogy mi az a ........ van ezzel a .....ral?Huh??,  gun gun gun
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 21:14:43 írta F.Mondeo » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1103 Dátum: 2013.04.05 péntek, 17:37:27 »

/Kivettem az ECU-t egy ráragasztott papíron a következő volt: 97BB-12A650-AAB
*CR3FU0C5QMWR*
A szemben lévő oldalon a műanyagba belegravírozva: 6L08C0
F5SB-14A624-AA   nyes
Sikerült előásni a netről hogy ez egy utángyártott 97 02-es 1,6-os manuális váltós pats rendszeres autóé.   vigyor3
Ez is vakvágányra futott.  rinya
Továbbra is várom az ötleteket hogy mi az a ........ van ezzel a .....ral?Huh??,  gun gun gun
akkor már csak egy dolog maradt. szerintem el van rakva a vezérlése. ezt le kellene ellenőrizni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1104 Dátum: 2013.04.05 péntek, 18:04:17 »

akkor már csak egy dolog maradt. szerintem el van rakva a vezérlése. ezt le kellene ellenőrizni...

Amikor visszaraktam a hengerfejet első beállításnál majdnem be lehetett tolni a vezérműtengely végén a laposvasat,de egy picit eltért. Korrigáltam, utána kétszer körbeforgott, majd újra ellenőrzés. Ezt kétszer egymás után megcsináltam. Mindkétszer csont nélkül bement a vas a helyére.  nyes
Szerintem ez jó lehet. Ja és amit eddig nyomatékkulccsal rendesen meghúztam az én utánam még egyszer sem lazult meg.  vigyor3
Már régebben kérdezni akartam: az 1,6-os escort meg az 1,6-os mondeó injektor között van eltérés? Ugyan ezt kérdezném 1,6-os és 1,8-as mondeó között van e?
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #1105 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 13:11:16 »

Hali!

A múltkori alapjárat hibám megoldódott, egy cső volt a ludas. Utána olyat művelt, hogy amikor már bemelegedett a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, aztán beállt normálra. Tegnap mókolgattam a kocsit, levettem az akksi saruját, + ledugóztam az EGR szelepet. Azóta a kocsinak melegen nincs alapjárata. Hidegen szépen jár, ahogy melegszik, ingadozik az alapjárat, végül teljesen elszáll. Valakinek van valami ötlete, mert én már kifogytam
Előre is köszi
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1106 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 13:19:34 »

Hali!

A múltkori alapjárat hibám megoldódott, egy cső volt a ludas. Utána olyat művelt, hogy amikor már bemelegedett a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, aztán beállt normálra. Tegnap mókolgattam a kocsit, levettem az akksi saruját, + ledugóztam az EGR szelepet. Azóta a kocsinak melegen nincs alapjárata. Hidegen szépen jár, ahogy melegszik, ingadozik az alapjárat, végül teljesen elszáll. Valakinek van valami ötlete, mert én már kifogytam
Előre is köszi


Szerintem alapjarati motor lesz. Probald levenni ismet a sarut, aztan taposd meg parszor a fekpedalt, hogy kisuljon teljesen. Majd tanitsd ujra. Ha igy nem jo, akkor tisztitsd ki, de hagy kiszaradni teljesen, majd egy kis muszerolajal locsolgatsd meg, lehetoleg ugy, hogy jusson belole, a muanyag harang ala is, ott a kis tengelye ami mozgatja a szelepet... Ez kiszokott szaradni.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #1107 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 13:46:26 »



Szerintem alapjarati motor lesz. Probald levenni ismet a sarut, aztan taposd meg parszor a fekpedalt, hogy kisuljon teljesen. Majd tanitsd ujra. Ha igy nem jo, akkor tisztitsd ki, de hagy kiszaradni teljesen, majd egy kis muszerolajal locsolgatsd meg, lehetoleg ugy, hogy jusson belole, a muanyag harang ala is, ott a kis tengelye ami mozgatja a szelepet... Ez kiszokott szaradni.

Megpróbálom, köszi. Csak azt nem értem, hogyha alapjárati motor a ludas, akkor miért azután lesz kaki, miután visszatettem a sarut. JAh, és nem tudom, hogy ez normális-e vagy sem, de miközben próbálgattam, hogy lefulladok-e vagy sem útközben, próbáltam újraindítani, nem leugrani a kuplungról. 60 körül mehettem, és akkor nem tudtam beindítani, mert azonnal lefulladt. amint a kocsi szinte áll, be tudom indítani, és az elindulásig van alapjáratom. Szóval melegen ha beindítom a kocsit, akkor van alapjárat. Amint elindulok, és kuplungolok, azonnal leáll
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1108 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 13:58:55 »

Megpróbálom, köszi. Csak azt nem értem, hogyha alapjárati motor a ludas, akkor miért azután lesz kaki, miután visszatettem a sarut. JAh, és nem tudom, hogy ez normális-e vagy sem, de miközben próbálgattam, hogy lefulladok-e vagy sem útközben, próbáltam újraindítani, nem leugrani a kuplungról. 60 körül mehettem, és akkor nem tudtam beindítani, mert azonnal lefulladt. amint a kocsi szinte áll, be tudom indítani, és az elindulásig van alapjáratom. Szóval melegen ha beindítom a kocsit, akkor van alapjárat. Amint elindulok, és kuplungolok, azonnal leáll

Folytásszelep érzékelőnek a csatiját nem húztad le véletlen, szerelgetés közben? Egyébként szinte biztos hogy alapjárati motor hiba, mert míg beindítod egy pillanatig alapból dús, és emelt ford van (meleg motortól függetlenül), utána kezd dolgozni az alapjárati és elront mindent...... én most vettem nem régen egyet a cromaxtól (gyárit elvileg) de ennyi pénzért még csak egy ford felirat sincs rajta, tegnap lekerült nekem is a saru kipuzás miatt, aztán most nekem sem tökéletes, hiába új, bár nem jéghideg motorral lett tanítva. De egyébként hasonló tünetek miatt cseréltem le, és megszűnt egyből a hiba.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #1109 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 14:19:14 »

Folytásszelep érzékelőnek a csatiját nem húztad le véletlen, szerelgetés közben? Egyébként szinte biztos hogy alapjárati motor hiba, mert míg beindítod egy pillanatig alapból dús, és emelt ford van (meleg motortól függetlenül), utána kezd dolgozni az alapjárati és elront mindent...... én most vettem nem régen egyet a cromaxtól (gyárit elvileg) de ennyi pénzért még csak egy ford felirat sincs rajta, tegnap lekerült nekem is a saru kipuzás miatt, aztán most nekem sem tökéletes, hiába új, bár nem jéghideg motorral lett tanítva. De egyébként hasonló tünetek miatt cseréltem le, és megszűnt egyből a hiba.

Akkor megnézem, kicserélem. Köszönöm szépen
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1110 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 17:10:40 »

Akkor megnézem, kicserélem. Köszönöm szépen

Meg ne koszond Smiley es a cseret csak akkor javaslom ha 100%ra biztos vagy benne, az okozza a hibat.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1111 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 14:29:36 »

Üdv Mindenkinek!

Kérek hozzáértő segítséget, mert nem akarom szétcseszni a motort, és nem vagyok autószerelő.

Decemberben vettem a Mondeo MK2 1997, 2.0 16V kézi váltóval, klímával. Első körben kicseréltettem minden görgőt, szíjat, olajat, szűrőt, folyadékot. Igaz az autó német és szervízkönyves, első gazdától vettem én személyesen, de jobb félni, mint megijedni alapon ezt láttam biztosnak.

Egész télen használtam, naponta 70 km-t megyek vele, tökéletes minden semmi probélma, egészen tegnap előttig, amikor azt vettem észre, hogy álló helyzetben járatva a vízhőfok mutató egészen a NORMAL felirat A betűjének végéig felment. Ekkor leállítottam a motort, mert megijedtem, hogy baj van.

Előre vetítem, hogy semmilyen gépipari előképzettségem sincs, tehát nem fogok okoskodni, csak a tapasztalataimat írom le és ez alapján kérem szépen a lehetséges diagnózist, hogy merre induljak.

Azóta is használva pl. napi 40 km autópályán az O betűnél áll lecövekelve a mutató, városban haladva, vagy araszolva pont középre áll be. Hajnalban dolgozom még az autóval 30 km-t, ami kb 500 m-es szakaszokból és kb 60 megállóból áll. Tehát elindul, megáll. Ekkor nem mindig állítottam le a motort, de gondolom a téli hőmérséklet miatt nem emelkedett ilyen drasztikusan a vízhőfok.

Ma, ahogy hazaértem kipróbáltam, hogy álló helyzetben kb 2000 fordulaton tartva melegítettem és vártam, hogy beinduljon a ventillátor. Az L betűig mertem elmenni, ott még nem indult be a ventillátor. Nem tudom mikor kellene neki bekapcsolni, ha jól tudom két sebességű a ventillátor, tehát gondolom az elsőnek már jóval hamarabb illene indulni.

Az autó nagyon jól fogyaszt 7,5 l/100 km átlagban, ez a fent részletezett etapokból áll. Nagyon jól megy, semmit sem érzek rajta, hogy probléma lenne, csak ez a vízhőfokos dolog idegesít, mert nem szeretném megfőzni a motort. Olajat egyáltalán nem eszi. olaj nem keveredett a vízzel. Hűtőfolyadék szintje tökéletes. Ha bekapcsolom a klímát akkor viszont rögtön indul mind a két ventillátor, gondolom ha dugóba kerülnék, és ezt bekapcsolom akkor a két ventillátor visszahűti a motort.

Várom az észrevételeket és a segítséget, hogy mit nézzek meg, mit cseréljek ki, illetve, hogy a fenti "klímás" visszahűtés működőképes ötlet-e?

Előre is köszi! Ady
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1112 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 14:41:35 »

Üdv Mindenkinek!

Kérek hozzáértő segítséget, mert nem akarom szétcseszni a motort, és nem vagyok autószerelő.

Decemberben vettem a Mondeo MK2 1997, 2.0 16V kézi váltóval, klímával. Első körben kicseréltettem minden görgőt, szíjat, olajat, szűrőt, folyadékot. Igaz az autó német és szervízkönyves, első gazdától vettem én személyesen, de jobb félni, mint megijedni alapon ezt láttam biztosnak.

Egész télen használtam, naponta 70 km-t megyek vele, tökéletes minden semmi probélma, egészen tegnap előttig, amikor azt vettem észre, hogy álló helyzetben járatva a vízhőfok mutató egészen a NORMAL felirat A betűjének végéig felment. Ekkor leállítottam a motort, mert megijedtem, hogy baj van.

Előre vetítem, hogy semmilyen gépipari előképzettségem sincs, tehát nem fogok okoskodni, csak a tapasztalataimat írom le és ez alapján kérem szépen a lehetséges diagnózist, hogy merre induljak.

Azóta is használva pl. napi 40 km autópályán az O betűnél áll lecövekelve a mutató, városban haladva, vagy araszolva pont középre áll be. Hajnalban dolgozom még az autóval 30 km-t, ami kb 500 m-es szakaszokból és kb 60 megállóból áll. Tehát elindul, megáll. Ekkor nem mindig állítottam le a motort, de gondolom a téli hőmérséklet miatt nem emelkedett ilyen drasztikusan a vízhőfok.

Ma, ahogy hazaértem kipróbáltam, hogy álló helyzetben kb 2000 fordulaton tartva melegítettem és vártam, hogy beinduljon a ventillátor. Az L betűig mertem elmenni, ott még nem indult be a ventillátor. Nem tudom mikor kellene neki bekapcsolni, ha jól tudom két sebességű a ventillátor, tehát gondolom az elsőnek már jóval hamarabb illene indulni.

Az autó nagyon jól fogyaszt 7,5 l/100 km átlagban, ez a fent részletezett etapokból áll. Nagyon jól megy, semmit sem érzek rajta, hogy probléma lenne, csak ez a vízhőfokos dolog idegesít, mert nem szeretném megfőzni a motort. Olajat egyáltalán nem eszi. olaj nem keveredett a vízzel. Hűtőfolyadék szintje tökéletes. Ha bekapcsolom a klímát akkor viszont rögtön indul mind a két ventillátor, gondolom ha dugóba kerülnék, és ezt bekapcsolom akkor a két ventillátor visszahűti a motort.

Várom az észrevételeket és a segítséget, hogy mit nézzek meg, mit cseréljek ki, illetve, hogy a fenti "klímás" visszahűtés működőképes ötlet-e?

Előre is köszi! Ady


Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1113 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 15:54:14 »

Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.


Szia!

Na most járó motornál lehúztam a stekit, és szépen indult az első aztán a második fokozat, majd visszadugtam és természetesen elhallgatott, mivel hideg volt a motor.

Ezek szerint a venti jó.

De még mindig nem vagyok nyugodt, hogy tényleg be fog kapcsolni. Nagyon régen volt egy 1.8-as mondeom, már vagy 10 éve, de szerintem abban sokkal hamarabb kapcsolt a ventillátor. Bár lehet én emlékszem rosszul.

Ady
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1114 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 16:10:43 »

Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.


Szia!

Na most járó motornál lehúztam a stekit, és szépen indult az első aztán a második fokozat, majd visszadugtam és természetesen elhallgatott, mivel hideg volt a motor.

Ezek szerint a venti jó.

De még mindig nem vagyok nyugodt, hogy tényleg be fog kapcsolni. Nagyon régen volt egy 1.8-as mondeom, már vagy 10 éve, de szerintem abban sokkal hamarabb kapcsolt a ventillátor. Bár lehet én emlékszem rosszul.

Ady


Szia!
Akkor az kiderült hogy az áramköre és a venti jól működik. Persze ezzel nem zártad ki az érzékelőhibát. A felső érzékelő az megy a motorvezérlőbe (ECU) ami alól van a vízcsövek alatt, szintén a termosztát házon az megy a műszeregységedhez. De az működik, mert az alapján aggódsz a vízhőfok miatt. A felső érzékelőt ellenállás méréssel ki tudod mérni, ha van műszered és annyi gyakorlatod. Csak tudni kell nagyjából az aktuális vízhőfokot, és az ellenállást.
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1115 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 16:19:46 »



Szia!
Akkor az kiderült hogy az áramköre és a venti jól működik. Persze ezzel nem zártad ki az érzékelőhibát. A felső érzékelő az megy a motorvezérlőbe (ECU) ami alól van a vízcsövek alatt, szintén a termosztát házon az megy a műszeregységedhez. De az működik, mert az alapján aggódsz a vízhőfok miatt. A felső érzékelőt ellenállás méréssel ki tudod mérni, ha van műszered és annyi gyakorlatod. Csak tudni kell nagyjából az aktuális vízhőfokot, és az ellenállást.

Sajnos ez már meghaladja mind a műszerezettségi, mind a technikai szintemet. Mechanikusan megcsinálok mindent, de a mérő műszerekhez nem értek. Nézegetem az ebayen és 8.- euro ez az érzékelő, valamint 13 az eredeti motorcraftos termosztát ami 88-fokra van állítva. Úgy gonodolom, ha mindkettőt kicserélném, akkor megoldódhatna  a probléma.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1116 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 16:30:32 »

Sajnos ez már meghaladja mind a műszerezettségi, mind a technikai szintemet. Mechanikusan megcsinálok mindent, de a mérő műszerekhez nem értek. Nézegetem az ebayen és 8.- euro ez az érzékelő, valamint 13 az eredeti motorcraftos termosztát ami 88-fokra van állítva. Úgy gonodolom, ha mindkettőt kicserélném, akkor megoldódhatna  a probléma.


Én feleslegesen nem költenék az autóra. Ha a termosztát tönkremegy azt úgyis észreveszed (úgy tudom ha nem nyit, akkor a felső vastag csöved nem melegszik fel, ha nem zár, akkor a motorod nem akar felmelegedni). Bár azt ha cserélni akarod akkor mehet bele új fagyálló is. Akkor arra sem lesz gondod egy darabig. Az érzékelőt ki tudod méretni egy elektronikához kicsit is értő ismerősöddel, vagy autószerelővel. Ha megvan a hőfokhoz tartozó ellenállásértéke kiloohm-ban akkor tudunk segíteni jó-e vagy sem. https://cromax.hu/ford/mondeo-1996-2000-/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560583-vizhofok-jelado/?limitstart=0 Itt tudsz az autó évjáratának megfelelően választani érzékelőt. A termosztát sem drága: https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30700000-termosztat-es-alkatreszei/30700199-termosztat/6478-termosztat-ford-transit-1991-2001-diesel-bosch
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1117 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 17:53:04 »



Szia! Véleményem szerint az autódnak nincsen hibája. Akkor ha a mutató a piroshoz ér, akkor elindul a ventilátor hogy kényszerhűtéssel visszahűtse a hűtőfolyadékot. A ventilátor működőképességét ki tudod próbálni, ha a termosztátházon a felső érzékelő csatlakozóját lehúzod járó motornál. Néhány mp elteltével elindul a venti. Ha ez nem történik meg lehet van valami elektromos hiba. A normál tartomány azért akkora, mert ha a mutató abban a tartományban van az normális, nem hiba. Valószínű kapsz majd nálamnál okosabb kollégától is infót. Nekem is volt olyan auóm mint a tiéd, nagyon meg voltam vele elégedve. Biztosan tudunk segíteni ha kérdésed van. Klímánál nem a motort hűti a kettő venti, hanem a hűtőközeget, amit az első hűtőben keringtet a klímakompresszor.

Szerintem meg nem szabadna addig elmenni. Az a jó ha középre áll be. Ez a normal tartomány azt hivatott mutatni hogy meddig nem tesz kárt a motorba a hő. Nekem még mindig bent van a hűtő előtt a hővédőfólia és még ezekbe a 20 fokokban sem megy fel a felénél tovább, még huzamosabb autókázás után sem. Ha rákapcsolom a klímát akkor visszaesik egy kicsit. Bár lehet hogy csak nekem *** a hőfok mutatom és december óta főzöm a motort.  eplus2
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1118 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 20:04:51 »

Szerintem meg nem szabadna addig elmenni. Az a jó ha középre áll be. Ez a normal tartomány azt hivatott mutatni hogy meddig nem tesz kárt a motorba a hő. Nekem még mindig bent van a hűtő előtt a hővédőfólia és még ezekbe a 20 fokokban sem megy fel a felénél tovább, még huzamosabb autókázás után sem. Ha rákapcsolom a klímát akkor visszaesik egy kicsit. Bár lehet hogy csak nekem *** a hőfok mutatom és december óta főzöm a motort.  eplus2

Szerintem sem oly király, hogy engedi ilyen magasra emelkedni a vízhőfokot. Most megrendeltem az érzékelőt, holnap, vagy holnapután megérkezik beszerelem, aztán meglátjuk segített-e, vagy sem.

Az az igazság, hogy ha folyamatosan haladok az autóval akkor a menetszél szépen hűti, és meg sem moccan a vízhőfokmérő az 1/3 állásból.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1119 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 20:27:25 »

Szerintem sem oly király, hogy engedi ilyen magasra emelkedni a vízhőfokot. Most megrendeltem az érzékelőt, holnap, vagy holnapután megérkezik beszerelem, aztán meglátjuk segített-e, vagy sem.

Az az igazság, hogy ha folyamatosan haladok az autóval akkor a menetszél szépen hűti, és meg sem moccan a vízhőfokmérő az 1/3 állásból.


Az hogy mit cserélsz ki, neked kell eldöntened. Nekem a korábbi 1.8-as benyás mondimnak a hőfokmérője is úgy járt ahogy a tiéd most, menet közben 1/3-ad körül, toporogva és sok várossal hamar ment, sokszor elindult a ventilátor is. Persze nyárról van szó. A mostani 2.0-s autóm egyenlőre félig csak akkor megy fel ha nagyon araszolok. Mind a kettő autó hibátlan. A mostaniban decemberben lett termosztát cserélve, mert nyitva maradt. Ha az érzékelőt megrendelted, majd kiderül jobb lesz-e.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1120 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 23:01:13 »

Szerintem sem oly király, hogy engedi ilyen magasra emelkedni a vízhőfokot. Most megrendeltem az érzékelőt, holnap, vagy holnapután megérkezik beszerelem, aztán meglátjuk segített-e, vagy sem.

Az az igazság, hogy ha folyamatosan haladok az autóval akkor a menetszél szépen hűti, és meg sem moccan a vízhőfokmérő az 1/3 állásból.

Ne agodj, teljesen okes amig a narmal tartomanyban marad. Bar nekem otszaguton is az r es az m betu kozott van, nem pedig alatta. De varosban nekem is felszalad. Annyit esetleg megtehetsz hogy a hutot belulrol kifele kipucolod, biztos jol tele van mar porral, bogarral.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1121 Dátum: 2013.04.16 kedd, 09:01:03 »

Ne agodj, teljesen okes amig a narmal tartomanyban marad. Bar nekem otszaguton is az r es az m betu kozott van, nem pedig alatta. De varosban nekem is felszalad. Annyit esetleg megtehetsz hogy a hutot belulrol kifele kipucolod, biztos jol tele van mar porral, bogarral.....

Hoppá mi jut eszembe.. Hűtővíz szintjét nézted már? Cheesy Általában akkor szokott ilyen jelenségeket produkálni a motor, ha a kelleténél 1-2 literrel kevesebb lé van benne. Csekkold le ha eddig még nem tetted! Ha hiányzik belőle, akkor egyelőre ioncserélt, vagy desztillált víz mehet rá, aztán naponta nézni kell a szintet, ha csökken, akkor jön a lék ill. tömítetlenség keresése, aztán a végén majd a fagyálló még tél előtt, megfelelő mennyiségben.  vigyor3
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1122 Dátum: 2013.04.16 kedd, 09:11:56 »

Ne agodj, teljesen okes amig a narmal tartomanyban marad. Bar nekem otszaguton is az r es az m betu kozott van, nem pedig alatta. De varosban nekem is felszalad. Annyit esetleg megtehetsz hogy a hutot belulrol kifele kipucolod, biztos jol tele van mar porral, bogarral.....

Több mint 1,5 éve használom az autót de még soha (kopp-kopp) nem ment a felénél tovább a hőfok mutatom, még hővédőfóliával sem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1123 Dátum: 2013.04.16 kedd, 10:16:25 »

Több mint 1,5 éve használom az autót de még soha (kopp-kopp) nem ment a felénél tovább a hőfok mutatom, még hővédőfóliával sem.
Smiley
Nekem pedig már volt olyan, hogy a hőfok mutató a N-nél állt, és bekapcsolt a hűtőventi. Grin

Sokan sokszor írták már itt a fórumon, hogy a hőfok és a benzinszint mutatóban nem illik teljes mértékben megbízni. Cheesy


Egyébként visszatérve Ady problémájára, szerintem jó az, ahogy van.
Mielőtt szerelnél, próbáld ki azt, hogy használat után még járatod a motort, hogy felmenjen a hőfok, egészen a L utánig (már ha felmegy). Közben géptető fel, és kormány mögül figyel v. hallgat, hogy bekapcsol-e a hűtőventi. Ha nem, akkor még mindig ott a lehetőség, hogy benyomod a klímagombot, az visszahűti egy kicsit a vizet, és után leállíthatod a motort. Na ekkor kell elkezdeni hibát keresni és alkatrészcserében gondolkodni.
Ha pedig bekapcsol a venti mielőtt eléri a piros részt a mutató, akkor minden rendben.


(Többiek: létezik olyan, hogy a hűtőgomba is különböző hőfokú, mint a termosztát?)
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1124 Dátum: 2013.04.16 kedd, 18:14:15 »

Smiley
Nekem pedig már volt olyan, hogy a hőfok mutató a N-nél állt, és bekapcsolt a hűtőventi. Grin

Sokan sokszor írták már itt a fórumon, hogy a hőfok és a benzinszint mutatóban nem illik teljes mértékben megbízni. Cheesy


Egyébként visszatérve Ady problémájára, szerintem jó az, ahogy van.
Mielőtt szerelnél, próbáld ki azt, hogy használat után még járatod a motort, hogy felmenjen a hőfok, egészen a L utánig (már ha felmegy). Közben géptető fel, és kormány mögül figyel v. hallgat, hogy bekapcsol-e a hűtőventi. Ha nem, akkor még mindig ott a lehetőség, hogy benyomod a klímagombot, az visszahűti egy kicsit a vizet, és után leállíthatod a motort. Na ekkor kell elkezdeni hibát keresni és alkatrészcserében gondolkodni.
Ha pedig bekapcsol a venti mielőtt eléri a piros részt a mutató, akkor minden rendben.


(Többiek: létezik olyan, hogy a hűtőgomba is különböző hőfokú, mint a termosztát?)

Ja hát olyan nekem is van hogy nem megy el középre és az Istennek sem akar tovább melegedni. De olyan még soha hogy a középnél túlment volna.  Tongue
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1125 Dátum: 2013.04.16 kedd, 20:26:54 »

Ja hát olyan nekem is van hogy nem megy el középre és az Istennek sem akar tovább melegedni. De olyan még soha hogy a középnél túlment volna.  Tongue

Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1126 Dátum: 2013.04.16 kedd, 22:23:45 »

Ja hát olyan nekem is van hogy nem megy el középre és az Istennek sem akar tovább melegedni. De olyan még soha hogy a középnél túlment volna.  Tongue
Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......
Vagy a műszer sem az igazi, esetleg az alsó gomba is lehet bibis.
Vagy az van, mint nekem volt (ld. Mk1 Benzinmotorok topic).
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1127 Dátum: 2013.04.17 szerda, 00:10:16 »

Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......

Szerintem csak a menetszél zavar be. Városba nem szokott gond lenni, de ahogy kiérek országútra a menetszél nagyon visszahűti. Volt hogy ősszel Szolnok-Kecskemét ~70km induláskor még szépen középen állt majd ahogy kiértem az országútra a normal alá beesett a mutató, megérkeztünk felpattintottam a motorházat és a motor teljesen ki volt hűlve, a kiegyenlítő tartály viszonylag meleg volt. De amióta benn van a hővédőfólia semmikor sincs gond. Gyorsan bemelegszik, a mutató középről nem mozdul el csak ha rákapcsolom a klímát, akkor visszább esik. Most már kivehetném, de mivel nem melegszik túl, így akár benn is maradhat, télen találtam ki hogy a sok rövid 3km oda 3km vissza alatt nem melegszik be rendesen + a fűtés is csak az út vége felé kezdett finom meleget fújni, jó ötlet volt részemről, nekem bevált.  beka3 Ajánlottam ismerősnek is hogy tegyen be egy hővédő fóliát de neki elkezdte forralni a vizet. eplus2

Ha meg tényleg *** valami akkor meg nem akarok egy fillért sem rákölteni.. Amíg megy jól van ez így! Cheesy
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1128 Dátum: 2013.04.17 szerda, 00:15:59 »

Szerintem csak a menetszél zavar be. Városba nem szokott gond lenni, de ahogy kiérek országútra a menetszél nagyon visszahűti. Volt hogy ősszel Szolnok-Kecskemét ~70km induláskor még szépen középen állt majd ahogy kiértem az országútra a normal alá beesett a mutató, megérkeztünk felpattintottam a motorházat és a motor teljesen ki volt hűlve, a kiegyenlítő tartály viszonylag meleg volt. De amióta benn van a hővédőfólia semmikor sincs gond. Gyorsan bemelegszik, a mutató középről nem mozdul el csak ha rákapcsolom a klímát, akkor visszább esik. Most már kivehetném, de mivel nem melegszik túl, így akár benn is maradhat, télen találtam ki hogy a sok rövid 3km oda 3km vissza alatt nem melegszik be rendesen + a fűtés is csak az út vége felé kezdett finom meleget fújni, jó ötlet volt részemről, nekem bevált.  beka3 Ajánlottam ismerősnek is hogy tegyen be egy hővédő fóliát de neki elkezdte forralni a vizet. eplus2

Ha meg tényleg *** valami akkor   nem akarok egy fillért sem rákölteni.. Amíg megy jól van ez így! Cheesy

Gondoltam hogy ezert van bent az a szhar nyes 2500ft alkatresz. De ha neked jo igy akkor nekem is  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1129 Dátum: 2013.04.17 szerda, 00:20:55 »

Mert szhar a termosztatod, es nyitva van......

Vagy a műszer sem az igazi, esetleg az alsó gomba is lehet bibis.
Vagy az van, mint nekem volt (ld. Mk1 Benzinmotorok topic).

Megvétel után vettem bele új eredeti Ford termosztátházat, így szerintem azzal nem lehet gondom mint neked. Én úgy érzem hogy nekem nincsen bajom az autóval, szerintem nekem működik rendesen a hűtöm.  beka3 Jó persze vannak kivételes esetek mikor nincs a toppon.  eplus2

Az a lényeg hogy szerintem semmilyen esetben nem szabadna a felénél túlmennie a hőfokmutatónak. Az Astra is szépen beáll 90fokra és nem mozdul onnan. Persze volt olyan azzal is mikor pizzafutárkodtam vele nagy kánikulába hogy már a 110fokot nyaldosta, de rákapcsoltam a fűtést és vissza is esett és többet, csinált ilyet.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1130 Dátum: 2013.04.17 szerda, 00:28:21 »

Megvétel után vettem bele új eredeti Ford termosztátházat, így szerintem azzal nem lehet gondom mint neked. Én úgy érzem hogy nekem nincsen bajom az autóval, szerintem nekem működik rendesen a hűtöm.  beka3 Jó persze vannak kivételes esetek mikor nincs a toppon.  eplus2

Az a lényeg hogy szerintem semmilyen esetben nem szabadna a felénél túlmennie a hőfokmutatónak. Az Astra is szépen beáll 90fokra és nem mozdul onnan. Persze volt olyan azzal is mikor pizzafutárkodtam vele nagy kánikulába hogy már a 110fokot nyaldosta, de rákapcsoltam a fűtést és vissza is esett és többet, csinált ilyet.

Csak a termosztatod rossz. Max egy picit dusabb keverekkel jarsz igy, mi bajod lehet?.......... laugh de atmenetileg jo megoldasnak szamit amit anno a zsiguliknal lehetett latni......
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1131 Dátum: 2013.04.17 szerda, 00:36:23 »

Csak a termosztatod rossz. Max egy picit dusabb keverekkel jarsz igy, mi bajod lehet?.......... laugh de atmenetileg jo megoldasnak szamit amit anno a zsiguliknal lehetett latni......

Azt akarod mondani hogy egy új termosztáttal ennél is kevesebbet fog fogyasztani? Na azt már nem hiszem el.. egy hibrid többet eszik már mint a Mondeom!  nyes Ha igényesen csináltam volna meg a fóliát akkor nem is lenne feltűnő jelenség.. ha benéz az ember a hűtőrács mögé akkor fehéret lát amivel nem is lenne baj ha nem ferdén vágtam volna el. Így a vezető oldalon a lökhárító alól kilóg 5 cm "igénnyesssenokkosan"  de 3 hónap alatt nem volt annyi erőm hogy aláfeküdjek egy ollóval és levágjam.  hehe



Szerintem nem vészes.  Smiley
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1132 Dátum: 2013.04.17 szerda, 10:19:19 »

Szerintem csak a menetszél zavar be. Városba nem szokott gond lenni, de ahogy kiérek országútra a menetszél nagyon visszahűti...
Ez pont az lehet, ami nekem is volt problémám.
De semmi szereléssel ezt egyszerűen meg lehet állapítani. Hideg motornál (állt pl egy éjszakát a kocsi) indítasz, géptető fel, újságot nézegeted, közben tapizod a termosztátháztól a hűtő felé menő vízcsövet. Ha folyamatosan, szépen komótosan melegszik, akkor fennáll a termosztát bibi. Ami két esetet okozhat: a, nem zár a termosztát; b, elégtelen a tömítése (ld. én esetem).

...
Ajánlottam ismerősnek is hogy tegyen be egy hővédő fóliát de neki elkezdte forralni a vizet. eplus2

Ha meg tényleg *** valami akkor meg nem akarok egy fillért sem rákölteni.. Amíg megy jól van ez így! Cheesy
A helyedben nem megfelelő működésből adódó félmegoldásos hülyeséget egy jól működő autójú embernek nem ajánlanék. Aztán a forralásból adódó károkat is kifizeted? Vagy arra megint adsz egy félmegoldású ötletet (raboljon bankot)? ejnye1
A fólia nem megoldás, csak a hiba elódázása és nem kijavítása. De ha neked így jó, esetleg nincs rá keret, akkor nem szóltam. eljen

Te tudod.
Písz!
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1133 Dátum: 2013.04.17 szerda, 11:21:49 »

Ez pont az lehet, ami nekem is volt problémám.
De semmi szereléssel ezt egyszerűen meg lehet állapítani. Hideg motornál (állt pl egy éjszakát a kocsi) indítasz, géptető fel, újságot nézegeted, közben tapizod a termosztátháztól a hűtő felé menő vízcsövet. Ha folyamatosan, szépen komótosan melegszik, akkor fennáll a termosztát bibi. Ami két esetet okozhat: a, nem zár a termosztát; b, elégtelen a tömítése (ld. én esetem).
A helyedben nem megfelelő működésből adódó félmegoldásos hülyeséget egy jól működő autójú embernek nem ajánlanék. Aztán a forralásból adódó károkat is kifizeted? Vagy arra megint adsz egy félmegoldású ötletet (raboljon bankot)? ejnye1
A fólia nem megoldás, csak a hiba elódázása és nem kijavítása. De ha neked így jó, esetleg nincs rá keret, akkor nem szóltam. eljen

Te tudod.
Písz!


Megvárom még nagy lesz a baj addig nem foglalkozok vele.  hehe Amíg megy jól van ez így. Ismerősnek az volt a baja hogy télen nagyon lassan melegszikbe az ezeréves dízelje. Látta a fóliát a hűtőm előtt, én mondtam hogy nekem bevált, egy próbát megér. De neki rohamosan elkezdett melegedni tőle az autó így kivette.. nyilván nem várta meg még felforr a motor.

Nekem ez így kényelmes megoldás és jól is működik, a kavicsok sem lyukasztják ki a hűtőmet és lehet csinálok egy nyáriasított változatot is országútra amin apró lyukacsok lesznek. Szabadalmaztatnom kéne!  hehe
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1134 Dátum: 2013.04.17 szerda, 16:21:07 »


Megvárom még nagy lesz a baj addig nem foglalkozok vele.  hehe Amíg megy jól van ez így. Ismerősnek az volt a baja hogy télen nagyon lassan melegszikbe az ezeréves dízelje. Látta a fóliát a hűtőm előtt, én mondtam hogy nekem bevált, egy próbát megér. De neki rohamosan elkezdett melegedni tőle az autó így kivette.. nyilván nem várta meg még felforr a motor.

Nekem ez így kényelmes megoldás és jól is működik, a kavicsok sem lyukasztják ki a hűtőmet és lehet csinálok egy nyáriasított változatot is országútra amin apró lyukacsok lesznek. Szabadalmaztatnom kéne!  hehe

 hehe ehhez nem tudok mit hozzáfűzni............  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #1135 Dátum: 2013.04.17 szerda, 17:11:20 »

hehe ehhez nem tudok mit hozzáfűzni............  smile

Tudom hülye vagyok.. de ha az autóra kell költeni akkor teljesen átváltok zsidó módba.  hehe Haverom nagyon jól rávilágított, idézem: "Képes vagy elkölteni 30.000 Forintot egy kis szoborra porfogónak a vitrinbe, de nem vagy hajlandó kifizetni 10.000-et hogy rendbe legyen a kocsid? " Hát ez tényleg így van.   vigyor3
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1136 Dátum: 2013.04.28 vasárnap, 09:27:09 »

Hello. Remélem tudtok segíteni. 2es mondeo 1.8 16v. Reggel mentem vele, nem hallottam semmi szokatlant, hazaértem leáll. Délután indítom, fura kopogó csattogó hangot hallottam kb fél percig. elindultam vele kb 5 km után már menet közbe is hallottam a csattogást, és megálltam. Gyors elgurultam egy szerelő emberkéhez, első hallásra azt mondta hajtókarcsapágy. Hazamentem vele kb 40-el, ház előtt megálltam, de nem állítottam le hogy kicsit meghallgassam hol kopog, és látom a vízhőfok a pirosban van. A kopogó csattogó hangot a jobb oldalán a motornak, a szelepfedél felől hallottam, de olyan hangos volt már hogy pontosan nem tudtam megállapítani hogy fennt vagy lennt. Ismerős azt mondta lehet hogy csak hidrotőke. Nem tudom. Véleményetek szerint mi lehet? Már néztem donort 10.-én mennék érte, ha addíg megbizonyosodik hogy hajtókaros akkor megveszem de ha kissebb orvosolható hiba akkor nem. Szerintetek mi lehet a baja???
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1137 Dátum: 2013.04.28 vasárnap, 19:05:13 »

Hello. Remélem tudtok segíteni. 2es mondeo 1.8 16v. Reggel mentem vele, nem hallottam semmi szokatlant, hazaértem leáll. Délután indítom, fura kopogó csattogó hangot hallottam kb fél percig. elindultam vele kb 5 km után már menet közbe is hallottam a csattogást, és megálltam. Gyors elgurultam egy szerelő emberkéhez, első hallásra azt mondta hajtókarcsapágy. Hazamentem vele kb 40-el, ház előtt megálltam, de nem állítottam le hogy kicsit meghallgassam hol kopog, és látom a vízhőfok a pirosban van. A kopogó csattogó hangot a jobb oldalán a motornak, a szelepfedél felől hallottam, de olyan hangos volt már hogy pontosan nem tudtam megállapítani hogy fennt vagy lennt. Ismerős azt mondta lehet hogy csak hidrotőke. Nem tudom. Véleményetek szerint mi lehet? Már néztem donort 10.-én mennék érte, ha addíg megbizonyosodik hogy hajtókaros akkor megveszem de ha kissebb orvosolható hiba akkor nem. Szerintetek mi lehet a baja???

Olaj szint? De ezt igy keptelenseg megmondani szerintem. Semmi jora ne szamits szomoru1
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1138 Dátum: 2013.04.30 kedd, 08:33:13 »

Olaj szint? De ezt igy keptelenseg megmondani szerintem. Semmi jora ne szamits szomoru1
Minden jó és friss volt benne. nem értem mi lőtte  Undecided lehet hogy lappangott csak nem hallottam eddig ha halkan csinálta, de most durva.  Sad
lemerült az akkum benne, úgyhogy ha feltöltöttem meghallgatom még egyszer, megnéztem pár videót mindkét esetről azért hallásra elég sok eltérés van a hajtókarcsapágyas meg a hidrotőkés kattogás között...... majd elválik. ha tud valaki esetleg kicsit extrásabb 1.8-as zetech verdát, mint amit most rakattam félre, akkor szóljon. 100e ft-ot adnék érte, de csak ha egybe van és teljesen üzemképes.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #1139 Dátum: 2013.05.21 kedd, 06:32:06 »

Jó reggelt .


Előre vetítem nem vagyok autószerelő,szóval azt kérdezném hogy az injektorsor bal hátuljánál(szemből) mi az a "szelepsapkához" hasónlító kupak???
 wow1 néztem de nem jöttem rá ha tekergetem semmi sem változott szóval gondoltam egyszerűbb itt feltennem a kérdést a szakavatottaknak.
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1140 Dátum: 2013.05.21 kedd, 07:35:07 »

Jó reggelt .


Előre vetítem nem vagyok autószerelő,szóval azt kérdezném hogy az injektorsor bal hátuljánál(szemből) mi az a "szelepsapkához" hasónlító kupak???
 wow1 néztem de nem jöttem rá ha tekergetem semmi sem változott szóval gondoltam egyszerűbb itt feltennem a kérdést a szakavatottaknak.
ott lehet a benzinnyomást ellenőrizni
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #1141 Dátum: 2013.06.04 kedd, 08:56:29 »

Jó reggelt sziasztok.Valaki cserélt már olajgombát?Hogy lehet hozzáférni úgy hogy ne keljen szétszedni a fél autót hozzá Huh?
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1142 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 21:02:12 »

Jó estét! NGD a motor kódom, mi és hol szabályozza az alapjáratot? Mert a pillangószelep házán nincs alapjárati motor.
Mekkora a rendes alapjárat?
Köszönöm!  worship
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1143 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 22:34:34 »

Jó estét! NGD a motor kódom, mi és hol szabályozza az alapjáratot? Mert a pillangószelep házán nincs alapjárati motor.
Mekkora a rendes alapjárat?
Köszönöm!  worship

Lentebb van a szivosoron. 900 kornyeke. Mi a gond?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1144 Dátum: 2013.06.08 szombat, 21:53:15 »

Lentebb van a szivosoron. 900 kornyeke. Mi a gond?
Sokáig pörgeti magát beindítás után, akár hideg akár meleg. 1000 mutat a fordulatszám mérő alapjáraton, ritkán megy 1000 alá. Gáz elvételnél meg leejti 400-500, főleg ha megy a klíma
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1145 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 09:40:32 »

Üdv Nektek!

Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.

Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.

Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.

Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.

Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.

Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.

Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.

U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.

Előre is köszi. Ady
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1146 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 22:57:21 »

Üdv Nektek!

Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.

Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.

Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.

Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.

Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.

Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.

Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.

U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.

Előre is köszi. Ady
Nekem is csinálta ezt egyszer, de csak azzal az egy tankkal, előtte is utána is shell-nél tankoltam.
Aztán később egy hosszabb úton megint előjött egy autópályás szakasz után, megálltam tankolni a lukoilnál, és onnantól semmi baja nem volt. (a leállításnak nem volt köze a javuláshoz).
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #1147 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 08:50:58 »

Üdv Nektek!

Új problémával fordulok hozzátok, mivel az előzőt is gyorsan és hatékonyan sikerült megoldani a segítségetekkel, remélem tudtok segíteni.

Tehát adott ugye a 2.0 mk2, megy mintha új lenne, majd egyszer egy tankolás után azt veszem észre, hogy nem megy, mármint beindít pöccre, alapjárat tökéletes, két-, kétezerötszázig megy (bár néha kisebb rángást érzek) majd kétezerötszáztól meghal, háromezerötig el lehet kínlódni padlógázzal de onnan nem megy tovább, mert úgy elkezd rángatni, mintha vontatnának egy gumikötélen.

Ha szép lassan gyorsítok, akkor autópályán 120-130 al is megy szépen, bár néha pici rángást érezni. Eléggé elkeserített, de jártam vele 2 tankot így, fogyasztása nem nőtt meg, csak nem ment és ezen a fordulatszámon túl nem tudtam használni.

Már éppen el akartam menni szerelőhöz, amikor egy pillanat alatt megjavult és megint mintha új lenne, erő gyorsulás rugalmasság tökéletes.

Megnyugodtam. Majd mentem 3 tankot és tegnap újra előjött a probléma.

Mindig normális kúton ARAL-on tankolok, tehát szerintem nem üzemanyag probléma.

Várnék ötleteket, hogy mit és hogyan tudnék kipróbálni és kiszűrni, meggyógyítani itthon.

U.i.: MAF szezort már megtakarítottam. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, komplett vezérlés 10000 km.el ezelőtt cserélve.

Előre is köszi. Ady

Hol tankolsz ARAL kúton?
Naplózva
Ady
Vendég
« Új hozzászólás #1148 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 12:44:25 »

Németországban élek...
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #1149 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 12:47:49 »

Németországban élek...

Gratula én is kint melózok már csak a családomat kell kivinnem....
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.