Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:41:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 [175] 176 177 178 179 180 181 182 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652948 alkalommal)
0 Felhasználó és 100 vendég van a témában
kattisa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



« Új hozzászólás #8700 Dátum: 2015.08.01 szombat, 20:11:25 »

Szia,

valami miatt ragaszkodsz az 1.8-hoz? Vagy csak épp az a konkrét kocsi tetszett meg? Mert ha teheted, szerintem inkább 2.0-t vegyél.

Típushiba a szívósor(bár 2004-nél már lehet az újfajta van benne),illetve érdemes figyelni a gyújtásrendszerre és az esetleges motorkopásra. Az ajtók alja is rozsdásodhat. Link van a kiszemelthez?
Naplózva

Kattisa
kattisa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



« Új hozzászólás #8701 Dátum: 2015.08.01 szombat, 20:21:12 »



Nem ragaszkodom hozzá csak jót halottam ismerősömtől.De biztos ami biztos kérdezni ingyen van  Smiley egyenlőre csak nézegetek van kiszemelt de ki tudja. Mi lesz a vége. Amúgy köszi reagálásod,esetleg ha van még valami jó tipp szívesen meghallgatom segíthet a választásban.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.01 szombat, 20:24:03 írta kattisa » Naplózva

Kattisa
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #8702 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 12:48:51 »

Érdekelne mi lett a megoldás!  Én eleinte erőtlenséggel és némi rángatással küzdöttem benzin üzemben. Cseréltem üzemanyag szűrőt, és kapott injektor tisztítót a benyába,,, benzinnel járok már 500 km óta, a helyzet rengeteget javult, nincs rángatás, de még mindig nem egyértelműen jött rendbe. Lassabban gyorsul mint kellene, és ha kettesben kigyorsítok szándkosan padlógázon vagy közelében akkor nagyon ritkán éri el a 6500-as rpm-et, általában 4800-5000-es fordulaton elfogy az "ereje", és nem pörög tovább.

2 tippem van, vagy nem kap elegedő áramot az ac pumpa (vmi elektromos probléma?), vagy halni készül az ac pumpám.  Ezért érdekelne neked hogy végződött a sztori...

Nem tud valaki olyan helyet ajánlani Bp.-en ahol mérnek üzemanyag nyomást ?
Szia,
hát nekem semmi ilyenem nem volt, nekem csak az volt, h reggel amikor indultam volna nem indult be.
Villanyász kiderítette, h a riasztóm (nem gyári) meggondolta magát és már többet nem adott áramot az ac pumpának.
Orvosolta ezt a problémát és már minden ok.
Benzinnyomást szerintem elég egyszerű megmérni. A befecskendezők felett megy a nyomócső és azon van egy szelep, olyan mint az autó kerekén van. Erre ha rádugsz valami nyomásmérőt tuti megméri. De lehet az is, h kell hozzá speckó szerszám.

Bp-n GSR-t és Vik-et tudom ajánlani. Máshoz még nem volt szerencsém.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8703 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 17:20:18 »

Sziasztok!

Olyan gondom lenne hogy a gyári olaj van benne ford 5w30 és még van a olajcseréig 3500km (10000) és eddig megevett 1,5L olajat ez szerintem nem jó. Füstöt/kék füstöt sem látok mikor hidegen indítom. Az autó alja száraz nem látni olajfoltot csepegve sem. Jól megy higegen melegen pöcre indúl nem rángat és nem is megy el az ereje hosszabb távban sem.
Jövő héten tudom csak megméretni a kompressziót hátha mutat valamit. Szimering cserénél kell-e a hengerfejet síkbahúzni? Van valami tanácsotok mi lehet?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8704 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 17:52:47 »

Sziasztok!

Olyan gondom lenne hogy a gyári olaj van benne ford 5w30 és még van a olajcseréig 3500km (10000) és eddig megevett 1,5L olajat ez szerintem nem jó. Füstöt/kék füstöt sem látok mikor hidegen indítom. Az autó alja száraz nem látni olajfoltot csepegve sem. Jól megy higegen melegen pöcre indúl nem rángat és nem is megy el az ereje hosszabb távban sem.
Jövő héten tudom csak megméretni a kompressziót hátha mutat valamit. Szimering cserénél kell-e a hengerfejet síkbahúzni? Van valami tanácsotok mi lehet?
több oka lehet,hogy fogy az olaj,még ha nem is szivárog.szelepszárszimerigtől az olajleválasztó szelep hibás működésétől kezdve a kopott hengerig vagy törött-kopott olajlehúzógyűrűig.

Nem akarok vészmadárkodni,de a leírásod alapján a korábbi kartársaknak akiknek ezek voltak a tünetek egytől egyig motorgenerál lett a vége.

Persze minden esetben érdemes jól körüljárni a dolgot,felkeresni szakembert,kompressziót méretni,esetleg a hengerfejet levenni és megmérni a hengerek kopottságát.ez nemvéletlen,sajnos csodák nincsenek....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gigacsiga
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


20/435-5989


WWW
« Új hozzászólás #8705 Dátum: 2015.08.04 kedd, 23:01:19 »

Szia,
hát nekem semmi ilyenem nem volt, nekem csak az volt, h reggel amikor indultam volna nem indult be.
Villanyász kiderítette, h a riasztóm (nem gyári) meggondolta magát és már többet nem adott áramot az ac pumpának.
Orvosolta ezt a problémát és már minden ok.
Benzinnyomást szerintem elég egyszerű megmérni. A befecskendezők felett megy a nyomócső és azon van egy szelep, olyan mint az autó kerekén van. Erre ha rádugsz valami nyomásmérőt tuti megméri. De lehet az is, h kell hozzá speckó szerszám.

Bp-n GSR-t és Vik-et tudom ajánlani. Máshoz még nem volt szerencsém.

Szia!

Jó hogy ezt írtad, mert akkor joggal gyanakodok a immobiliser hibára.
Tutko valami elektronika para lesz, mert amúgy meg hasít!:)
De, mindenképp szakemberre bízom! worship

Köszi,

Krisz
Naplózva

2002 MKIII Giha 2.0 16V 147Le 4ajtó, Dinamit dob kipufogó rendszer, K&H, Chip, Angel eye+lens, fekete hátsó lámpa, bézs szövet belső, bézs közép konzol, Full led. IMÁDOM:)
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #8706 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:21:23 »

Gondoltam ez megosztom veletek. Fals levegőt szivott az autó.
Elvittem szerelőhöz. 2 óra munkadijat fizettem, mert azt mondta le kellett venni a szivosort, hogy  hozzá férjen. Azt mondta egyenlőre jónak tűnik azon ne aggodjak.
A lényeg az, hogy míg a lyukas cső volt az autóban mindig egy poccre indult az autó, ahogy megjavitva már az első inditasnal hosszas koszorules árán indult be.
Nemsemmi.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8707 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:37:41 »

Gondoltam ez megosztom veletek. Fals levegőt szivott az autó.
Elvittem szerelőhöz. 2 óra munkadijat fizettem, mert azt mondta le kellett venni a szivosort, hogy  hozzá férjen. Azt mondta egyenlőre jónak tűnik azon ne aggodjak.
A lényeg az, hogy míg a lyukas cső volt az autóban mindig egy poccre indult az autó, ahogy megjavitva már az első inditasnal hosszas koszorules árán indult be.
Nemsemmi.

Ugatva a témát ugyan, de JPÉ alapon én kipuconám az alapjárati szelepet, meg a fojtószelep százat. Hátha javul az indíthatóság, azt nem elfelejtve hogy az éltesebb korú autó félmeleg motorral indulhat hosszabban, az üzemanayag renccerben a nyomástartó (nem szakszerű kif.) szelep okán.  Feltételzve hogy a szerelő helyes diagnózis után jól dolgozott...
Naplózva
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #8708 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 22:33:45 »

Szerelő jól dolgozott, mert kicserélte a gumi csövet, amin lyuk volt és azóta hogy nem szív fals levegőt a fogyasztás is visszaesett az alapjarattal együtt és a motor sem bőg fel benyomott kuplungnál.
Viszont mióta nincs fals levegő azóta újra olyan, mint régen. Nem indul mindig egy poccre.
Talán egy kis plusz nem kívánt levegő segitett neki a beindulasban.  nyes
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8709 Dátum: 2015.08.07 péntek, 00:12:16 »

Sziasztok,

az ac pumpán lévő 2 csatlakozó tartalmazza a rögzítő füleket, vagy az a rámenő csövekre van erősítve?

Erre gondolok:

Ilyen cső vajon létezik utángyártottba? Cromaxon nem találtam. Mi a pontos neve ennek, hol keressem?
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.07 péntek, 00:35:02 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8710 Dátum: 2015.08.07 péntek, 11:03:07 »

Sziasztok,

az ac pumpán lévő 2 csatlakozó tartalmazza a rögzítő füleket, vagy az a rámenő csövekre van erősítve?

Erre gondolok:

Ilyen cső vajon létezik utángyártottba? Cromaxon nem találtam. Mi a pontos neve ennek, hol keressem?

A csöveken van a rögzítő, nincs ráerősítve. Mozog rajta, körbe forgatható.
Benzincső igen ritka utángyártottban, mondhatni nincs.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8711 Dátum: 2015.08.07 péntek, 13:50:51 »

A csöveken van a rögzítő, nincs ráerősítve. Mozog rajta, körbe forgatható.
Benzincső igen ritka utángyártottban, mondhatni nincs.



Közben megvan hogy mi a hiba és hogyan lehetne orvosolni. Az ac tetején van egy 3karmos rögzítő, amibe belemegy a cső(ezt ki is lehet szedni), na most letört 2 rögzítő fül, ezért kijön a cső. Nekem az a kis rögzítő bizbasz kellene, csakhogy azt külön nem lehet kapni, az ac-ben szokott lenni.

Szóval ha valaki cserélt már ac pumpát, és a régiből megmaradt feleslegesen az említett izébizé, akkor nagyon hálás lenék ha megválna tőle. vigyor3 worship

Erről lenne szó:

« Utoljára szerkesztve: 2015.08.07 péntek, 13:58:37 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8712 Dátum: 2015.08.07 péntek, 14:29:57 »

Közben megvan hogy mi a hiba és hogyan lehetne orvosolni. Az ac tetején van egy 3karmos rögzítő, amibe belemegy a cső(ezt ki is lehet szedni), na most letört 2 rögzítő fül, ezért kijön a cső. Nekem az a kis rögzítő bizbasz kellene, csakhogy azt külön nem lehet kapni, az ac-ben szokott lenni.

Szóval ha valaki cserélt már ac pumpát, és a régiből megmaradt feleslegesen az említett izébizé, akkor nagyon hálás lenék ha megválna tőle. vigyor3 worship

Erről lenne szó:




A csőre egy kis bilincs, érintőre meghúzva.
"8"-ast kell kötni "recsegőből" a bilincs mögé a csőre és a tank fedélhez szorítani a csövet a helyére bedugás után.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8713 Dátum: 2015.08.07 péntek, 16:11:11 »


A csőre egy kis bilincs, érintőre meghúzva.
"8"-ast kell kötni "recsegőből" a bilincs mögé a csőre és a tank fedélhez szorítani a csövet a helyére bedugás után.

Én valami gyorskötözős rögzítésen gondolkodtam. Mi az a "recsegő"?  vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8714 Dátum: 2015.08.07 péntek, 16:19:40 »

Én valami gyorskötözős rögzítésen gondolkodtam. Mi az a "recsegő"?  vigyor3


Gyors kötöző..... nem hallottad még "működés" közben?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8715 Dátum: 2015.08.07 péntek, 16:41:47 »

Gyors kötöző..... nem hallottad még "működés" közben?  vigyor3

Ja, így már világos, valóban recseg kicsit. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #8716 Dátum: 2015.08.08 szombat, 18:40:29 »

Sziasztok,

Ilyen betétes olajszűrőnél előfordulhat folyás?

Két hete volt olajcserén a kocsi, eddig nem volt semmi gond. Most vettem észre egy pici olajfoltot alatta, alámegyek és az olajszűrő tiszta friss olaj. Kézzel próbáltam meghúzni, de nem mozdul.

Hétfőn indulnánk nyaralni...  help
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8717 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 12:01:35 »

Üdv!

Elvittem a verdát kompresszió mérésre 1-es henger 14,5 bár 3-as 15,5 bár 4-es 15bár 2-es 16bár azt mondták hogy elvilrg jó de 100-150 ezer lene a gyűrü plüssz hengerfelújitás + munkadij ti mit mondtok? szerdán friss olaj megy bele castrol 5w30-as hátha kevesebb olajat eszik ebből
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8718 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 17:30:38 »

Üdv!

Elvittem a verdát kompresszió mérésre 1-es henger 14,5 bár 3-as 15,5 bár 4-es 15bár 2-es 16bár azt mondták hogy elvilrg jó de 100-150 ezer lene a gyűrü plüssz hengerfelújitás + munkadij ti mit mondtok? szerdán friss olaj megy bele castrol 5w30-as hátha kevesebb olajat eszik ebből





Sok jóra ne számíts!:((( Lehet hogy szelepszárszimeringes..de egy hengerfej felújítás is olyan 120.000Ft!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8719 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 17:39:24 »

Üdv!

Elvittem a verdát kompresszió mérésre 1-es henger 14,5 bár 3-as 15,5 bár 4-es 15bár 2-es 16bár azt mondták hogy elvilrg jó de 100-150 ezer lene a gyűrü plüssz hengerfelújitás + munkadij ti mit mondtok? szerdán friss olaj megy bele castrol 5w30-as hátha kevesebb olajat eszik ebből

Ha eddig a ford gyári olaj ment bele, akkor túl sok változásra ne számíts. A gyári castrol.
Naplózva
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8720 Dátum: 2015.08.10 hétfő, 22:40:49 »

Ha eddig a ford gyári olaj ment bele, akkor túl sok változásra ne számíts. A gyári castrol.

Mennyi olajat fogyaszt amúgy?
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8721 Dátum: 2015.08.11 kedd, 10:21:37 »

Mennyi olajat fogyaszt amúgy?


Eddig 1.5 liter olajat ontottem fel plusszba es meg van 3000 km olajcsereig (10000)
Ugy veszem eszre hogy inkabb csak hosszab tavon fogy az olaj varosban annyira nem
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8722 Dátum: 2015.08.11 kedd, 10:41:47 »

Eddig 1.5 liter olajat ontottem fel plusszba es meg van 3000 km olajcsereig (10000)
Ugy veszem eszre hogy inkabb csak hosszab tavon fogy az olaj varosban annyira nem

Pályán nekem is többet használ, illetve városi használatban is fogyaszt, főleg ebbe a r.hadt melegben.
Kb. úgy 1000 km vegyes használat esetén 3-4 dl.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8723 Dátum: 2015.08.11 kedd, 11:45:20 »

Eddig 1.5 liter olajat ontottem fel plusszba es meg van 3000 km olajcsereig (10000)
Ugy veszem eszre hogy inkabb csak hosszab tavon fogy az olaj varosban annyira nem

Én a helyedben nem foglalkoznék vele, ez még tűrhető. Akkor lesz gáz ha 1000km alatt kell bele 1L...
Naplózva
jozsi252
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #8724 Dátum: 2015.08.12 szerda, 17:48:18 »

Sziasztok

Szeretnék kis segítséget kérni hibafelderítésben. Az autó amiről szó lenne az egy 2000-es évjáratú MK3 Mondeo, 2.0-es Benzines 146 LE.

Szóval olyat produkál, nagyrészt mikor meleg, hogy nehezen indul. Beindul de forgatni kell vagy 6-8 másodpercig kb. Az a fura hogy nem mindig produkálja, mert ma is pl. negyed óra alatt 4 helyen voltam és mindenhol le kellett állítani, utána egyből indult. Van amikor pedig megállok a boltba, 5p múlva indítanám, és forgatja.. Gyertyák ki lettek cserélve, de nem oldotta meg. Nem olyan életbevágó nagy hiba, de azért jó lenne a végére járni hogy mégis mi okozza ezt.
Van esetleg tippetek hogy mi legyen a következő cserélendő/megnézendő alkatrész?

Köszönöm!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8725 Dátum: 2015.08.12 szerda, 18:05:48 »

Sziasztok

Szeretnék kis segítséget kérni hibafelderítésben. Az autó amiről szó lenne az egy 2000-es évjáratú MK3 Mondeo, 2.0-es Benzines 146 LE.

Szóval olyat produkál, nagyrészt mikor meleg, hogy nehezen indul. Beindul de forgatni kell vagy 6-8 másodpercig kb. Az a fura hogy nem mindig produkálja, mert ma is pl. negyed óra alatt 4 helyen voltam és mindenhol le kellett állítani, utána egyből indult. Van amikor pedig megállok a boltba, 5p múlva indítanám, és forgatja.. Gyertyák ki lettek cserélve, de nem oldotta meg. Nem olyan életbevágó nagy hiba, de azért jó lenne a végére járni hogy mégis mi okozza ezt.
Van esetleg tippetek hogy mi legyen a következő cserélendő/megnézendő alkatrész?

Köszönöm!


http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0

A kezelésiben azt írja, hogy indítózáskor nyomsz egy kövér gázt, majd elengeded. Nekem az előző benzinesemnél ez bejött.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8726 Dátum: 2015.08.12 szerda, 18:31:56 »

Sziasztok

Szeretnék kis segítséget kérni hibafelderítésben. Az autó amiről szó lenne az egy 2000-es évjáratú MK3 Mondeo, 2.0-es Benzines 146 LE.

Szóval olyat produkál, nagyrészt mikor meleg, hogy nehezen indul. Beindul de forgatni kell vagy 6-8 másodpercig kb. Az a fura hogy nem mindig produkálja, mert ma is pl. negyed óra alatt 4 helyen voltam és mindenhol le kellett állítani, utána egyből indult. Van amikor pedig megállok a boltba, 5p múlva indítanám, és forgatja.. Gyertyák ki lettek cserélve, de nem oldotta meg. Nem olyan életbevágó nagy hiba, de azért jó lenne a végére járni hogy mégis mi okozza ezt.
Van esetleg tippetek hogy mi legyen a következő cserélendő/megnézendő alkatrész?

Köszönöm!
vagy visszaengedi az üzemanyagot,vagy az AC nem indul egyből....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petipapa
Vendég
« Új hozzászólás #8727 Dátum: 2015.08.12 szerda, 20:09:23 »

Sziasztok!  bocsi,hogy beledumälok,de velemenyem szerint nem igazän kellene ket olajcsere között 1-2 decinel többet hozzä tölteni. Tudom,hogy az összes motorgyärto ezt mondja.de az en tapasztalatom mäs. Nekem ket olajcsere között,ha jo a motor egy fel decit sem kell utäna tölteni pedig ebben van 1500km autopälya is. Igaz csak oraszerint 140-150. Elnezest,de nincs a gepen ekezet. ÜDV:
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8728 Dátum: 2015.08.12 szerda, 22:25:28 »

Sziasztok!  bocsi,hogy beledumälok,de velemenyem szerint nem igazän kellene ket olajcsere között 1-2 decinel többet hozzä tölteni. Tudom,hogy az összes motorgyärto ezt mondja.de az en tapasztalatom mäs. Nekem ket olajcsere között,ha jo a motor egy fel decit sem kell utäna tölteni pedig ebben van 1500km autopälya is. Igaz csak oraszerint 140-150. Elnezest,de nincs a gepen ekezet. ÜDV:


A kezelési szerint a max-tól min-ig csökken az olajszint. Ez kb 0,75 l.
Naplózva
petipapa
Vendég
« Új hozzászólás #8729 Dátum: 2015.08.12 szerda, 23:15:46 »

Ez o.k de a kollega 1000km-en 3-4dl-t irt. az szerintem nagyon sok,ha 10-15000km-en nezed.
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8730 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 07:59:32 »

Ez o.k de a kollega 1000km-en 3-4dl-t irt. az szerintem nagyon sok,ha 10-15000km-en nezed.

Persze, ez nem kevés. De érdekes, mert nem füstöl, igy nem tudom, hogy hol megy el.
Nyilván a 300.000 km is közrejátszik, de az is kérdés, hogy megérné-e megcsináltatni több százezer forintért egy 15 éves autót.
Így inkább utántöltök.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8731 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 11:12:53 »

Persze, ez nem kevés. De érdekes, mert nem füstöl, igy nem tudom, hogy hol megy el.
Nyilván a 300.000 km is közrejátszik, de az is kérdés, hogy megérné-e megcsináltatni több százezer forintért egy 15 éves autót.
Így inkább utántöltök.
HA 5w30-at használtál eddig és húznád az időt akkor javaslok egy 5w40 vagy egy minőségi 10w40-es olajat. Ezeknek üzemi hőmérsékleten nagyobb a viszkozitása. Ezzel húzhatod az időt egy darabig.  Még 1 tipp: Sokat látott motor esetében ha sokat tötymörögsz városban akkor némileg felhígulhat az olajad, amiből a benzin tartalom autópálya tempónál párolog el, e miatt is úgy tűnhet hogy pályán komolyabb mértékben fogy az olajad a nívópálca szerint.
üdv, FD.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.13 csütörtök, 11:15:57 írta FokaDriver » Naplózva
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8732 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 11:14:47 »

Persze, ez nem kevés. De érdekes, mert nem füstöl, igy nem tudom, hogy hol megy el.
Nyilván a 300.000 km is közrejátszik, de az is kérdés, hogy megérné-e megcsináltatni több százezer forintért egy 15 éves autót.
Így inkább utántöltök.

Figyeld az autót, menet közben. Menjél egy adott sebességgel, majd vedd le a gázról a lábad, várj egy kicsit /motorfék/, majd adj erőteljes gázt. Ha dob egy pamacsot akkor szelepszárszimering lehet a gyanús. Vagy állóhelyzetben pörgesd fel a motort 3-4000 fordulatra és nézd meg mi jön a kipuffból....
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #8733 Dátum: 2015.08.14 péntek, 22:29:08 »

Sziasztok!  Nagy baj van ! Nem indul az autom falbav falbav
Inditozás után egyböl leáál, olyan mi t ha nem kapna üzemanyagot!
Szerintetek lehet hogy csak valami biztositék ment ki?
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8734 Dátum: 2015.08.14 péntek, 22:32:45 »

Sziasztok!  Nagy baj van ! Nem indul az autom falbav falbav
Inditozás után egyböl leáál, olyan mi t ha nem kapna üzemanyagot!
Szerintetek lehet hogy csak valami biztositék ment ki?

Ha a benzinszivattyú nem megy, azt hallod. Emeld fel a hátsó üléstámlát és tedd gyújtásra. Hallanod kell, hogy pár mp-ig megy a benzinszivattyú. A másik lehetőség a gyertya-trafó-kábel szentháromság valamelyik tagja. Szerintem.
Naplózva
Gigacsiga
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


20/435-5989


WWW
« Új hozzászólás #8735 Dátum: 2015.08.19 szerda, 22:31:12 »

Hali!

Úgy látom vannak hasonló problémák!:(
Nekem a vizet kezdte el enni megint, és van egy kuruttyoló hang a motortérből, + barnás lett a víz.
Volt már egyszer ilyen kb. 10ekm ez előtt, akkor lecseréltem a folyadékot és nem volt már a probléma.
Nem forr a víz, nem fűt ok nélkül, megy mint az állat, nagyon enyhe füst a kipuf, néha melegen nehezebben indul.
Után töltöttem de buborékoló hang nem szünt meg!
Kétlem hogy csere most megoldaná.

 help Thx
Naplózva

2002 MKIII Giha 2.0 16V 147Le 4ajtó, Dinamit dob kipufogó rendszer, K&H, Chip, Angel eye+lens, fekete hátsó lámpa, bézs szövet belső, bézs közép konzol, Full led. IMÁDOM:)
pgabor
Vendég
« Új hozzászólás #8736 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 13:14:03 »

Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, próbáltam a kérdés előtt amennyire lehet visszaolvasni, de nem találtam amit kerestem.
Ha tudnátok segíteni, annak nagyon örülnék.

Szóval a helyzet:
Egy kollégám MK3-as Mondeoja eladóvá vált, 1.8 benzin 92kw trend felszereltség, 2004/12 forgalomba helyezés, ismerős már a második tulaj, 2011 óta van nála.
Óraállás 2011-ben kereskedésből való vételkor ~95ezer, azóta belement +50ezer, ez az utóbbi amit elhiszek, hogy valós, a kezdő 95ezer az ki tudja mennyi volt.

Ismert problémák:
1. Eszi az olajat a motor. Most nyáron néhány hosszabb út alkalmával elmondás szerint 1 hó/1 liter volt amit megvett (10w40-et töltenek bele), ha csak városban használják és kevesebbet megy, akkor nem eszik ennyit.
2. Váltó néha nem kapcsol hátramenetbe. Ilyenkor 1-2-be vagy üresbe tétel sem segít. Ami ilyenkor működik, az hogy motor leállít, újraindít, ilyenkor beveszi a hátramenetet egyből.

Legyetek kedvesek a fentiek alapján tanácsot adni, hogy ezekkel a hibákkal körülbelül mekkora javítási költség várna még rám az autó vételárán felül?
Tudom, hogy nem lehet fillérre pontosan, de már egy nagyságrendi becslésnek is örülnék.

Illetve ha vételre is kerül a sor, akkor tudnátok ajánlani egy szervizt vagy szerelőt, aki tudna egy részletes állapotfelmérést csinálni az autóról? (olvastam vik-ről, de nem találtam konkrét elérhetőséget)

Előre is köszi mindenkinek aki segít!

Gábor
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8737 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 13:27:32 »

Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, próbáltam a kérdés előtt amennyire lehet visszaolvasni, de nem találtam amit kerestem.
Ha tudnátok segíteni, annak nagyon örülnék.

Szóval a helyzet:
Egy kollégám MK3-as Mondeoja eladóvá vált, 1.8 benzin 92kw trend felszereltség, 2004/12 forgalomba helyezés, ismerős már a második tulaj, 2011 óta van nála.
Óraállás 2011-ben kereskedésből való vételkor ~95ezer, azóta belement +50ezer, ez az utóbbi amit elhiszek, hogy valós, a kezdő 95ezer az ki tudja mennyi volt.

Ismert problémák:
1. Eszi az olajat a motor. Most nyáron néhány hosszabb út alkalmával elmondás szerint 1 hó/1 liter volt amit megvett (10w40-et töltenek bele), ha csak városban használják és kevesebbet megy, akkor nem eszik ennyit.
2. Váltó néha nem kapcsol hátramenetbe. Ilyenkor 1-2-be vagy üresbe tétel sem segít. Ami ilyenkor működik, az hogy motor leállít, újraindít, ilyenkor beveszi a hátramenetet egyből.

Legyetek kedvesek a fentiek alapján tanácsot adni, hogy ezekkel a hibákkal körülbelül mekkora javítási költség várna még rám az autó vételárán felül?
Tudom, hogy nem lehet fillérre pontosan, de már egy nagyságrendi becslésnek is örülnék.

Illetve ha vételre is kerül a sor, akkor tudnátok ajánlani egy szervizt vagy szerelőt, aki tudna egy részletes állapotfelmérést csinálni az autóról? (olvastam vik-ről, de nem találtam konkrét elérhetőséget)

Előre is köszi mindenkinek aki segít!

Gábor
az 1.-es kérdésedre a válasz:

akár nagyon sokat is költhetsz rá az olajfogyasztás miatt.előforduló hiba,hogy hordósra vagy oválra kopik a henger,és nem húzza le az olajat a gyűrű,hanem eltávozik a kipuffon keresztül.megoldás-motorgenerál.Korábbi klubbtagok elmondása alapján ez akár 250-500e ft ig terjedhet attól függően mire költesz a felújítás során.

Én azt javaslom jól járd körül,nézessétek meg szakműhelyben ahol értenek hozzá,aztán ha beletudod ezt a költséget alkudni,akkor talán nem fogsz pórul járni.

2.a váltóhiba nekem már eleve kizárná,de annyit már nem fogsz tudni lealkudni a vételárból szerintem.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8738 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 17:42:35 »

Sziasztok!

A motor hiba nálam is aktuálissá vált, holnap adom le a szerelőnél aztán kiderül, hogy mi a baja!
Hibajelenség:

Alapjáraton kerepelő hang a motortérből ami lehet hidrotőke, vagy csapágyas a motor!
Volt ma olajcsere és hidrotőke adalék is ment bele de semmi eredmény magasabb fordulaton valami más hang is előjön!
Nos a legrosszabb esetet nézve, ha motor generál lenne a kérdésem annyi volna, hogy most fl előtti motor van benne lehet belerakni fl utáni motrot, továbbá angol autóból való motor jó-e vagy sem?
Valaki cserélt már motort?
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8739 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 18:12:08 »

Sziasztok!

A motor hiba nálam is aktuálissá vált, holnap adom le a szerelőnél aztán kiderül, hogy mi a baja!
Hibajelenség:

Alapjáraton kerepelő hang a motortérből ami lehet hidrotőke, vagy csapágyas a motor!
Volt ma olajcsere és hidrotőke adalék is ment bele de semmi eredmény magasabb fordulaton valami más hang is előjön!
Nos a legrosszabb esetet nézve, ha motor generál lenne a kérdésem annyi volna, hogy most fl előtti motor van benne lehet belerakni fl utáni motrot, továbbá angol autóból való motor jó-e vagy sem?
Valaki cserélt már motort?

Angol motor mehet bele. Nem a facelift-nem facelift számít, hanem hogy ugyanaz legyen a motorkód (gondolom nálad CJBA lesz, de van CJBB is).
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8740 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 18:16:23 »

Angol motor mehet bele. Nem a facelift-nem facelift számít, hanem hogy ugyanaz legyen a motorkód (gondolom nálad CJBA lesz, de van CJBB is).

CJBA a motorkódom.
No mindegy hamar kiderül mi a baja már csak anyagilag tudjam finanszírozni  falbav most pálinkázok és sza.ok az egészbe, majd elválik mi baja van
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8741 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 18:19:44 »

Sziasztok!

A motor hiba nálam is aktuálissá vált, holnap adom le a szerelőnél aztán kiderül, hogy mi a baja!
Hibajelenség:

Alapjáraton kerepelő hang a motortérből ami lehet hidrotőke, vagy csapágyas a motor!
Volt ma olajcsere és hidrotőke adalék is ment bele de semmi eredmény magasabb fordulaton valami más hang is előjön!
Nos a legrosszabb esetet nézve, ha motor generál lenne a kérdésem annyi volna, hogy most fl előtti motor van benne lehet belerakni fl utáni motrot, továbbá angol autóból való motor jó-e vagy sem?
Valaki cserélt már motort?

Nincs hidrotőke a motorban.
Én cseréltem már sok motort......egyiket sem az enyémben.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8742 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 18:26:30 »

Sziasztok!

A motor hiba nálam is aktuálissá vált, holnap adom le a szerelőnél aztán kiderül, hogy mi a baja!
Hibajelenség:

Alapjáraton kerepelő hang a motortérből ami lehet hidrotőke, vagy csapágyas a motor!
Volt ma olajcsere és hidrotőke adalék is ment bele de semmi eredmény magasabb fordulaton valami más hang is előjön!
Nos a legrosszabb esetet nézve, ha motor generál lenne a kérdésem annyi volna, hogy most fl előtti motor van benne lehet belerakni fl utáni motrot, továbbá angol autóból való motor jó-e vagy sem?
Valaki cserélt már motort?

A hidrotőke adalékot ki javasolta ? No csak mert ez nem hidrotőkés motor...van 1 tüneted, 2 nem megerősített feltételezésed, majd rögtön motort cserélnél ? Várd meg a szerelő mit mond.
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8743 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 18:50:13 »

Nincs hidrotőke a motorban.
Én cseréltem már sok motort......egyiket sem az enyémben.  Cool

no ez újdonság holnap - holnapután elválik a dolog, magas fordulaton valami csattogó hangot is hallat a motor ami valami csapágy lehet, szerelő mondta, hogy szét kell szedni a motrot és utána derül ki a mi a probléma!
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8744 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 18:53:16 »

A hidrotőke adalékot ki javasolta ? No csak mert ez nem hidrotőkés motor...van 1 tüneted, 2 nem megerősített feltételezésed, majd rögtön motort cserélnél ? Várd meg a szerelő mit mond.

Reggel voltam a gumisnál mert volt egy szög a jobb egybe és ott volt egy szerelő aki meghallgatta a motrot és ő mondta, hogy ez valószínű hidrotőke, mondta, hogy olajcsere mondom ok úgyis értett már, aztán megtörtént az olajcsere én meg utána olvastam hogy a hidrotőke probléma megoldása lhet az adalék erre azt is beleöntöttem de ezek szerint fölöslegesen ha nincs benne  falbav
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8745 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 19:05:35 »

Reggel voltam a gumisnál mert volt egy szög a jobb egybe és ott volt egy szerelő aki meghallgatta a motrot és ő mondta, hogy ez valószínű hidrotőke, mondta, hogy olajcsere mondom ok úgyis értett már, aztán megtörtént az olajcsere én meg utána olvastam hogy a hidrotőke probléma megoldása lhet az adalék erre azt is beleöntöttem de ezek szerint fölöslegesen ha nincs benne  falbav


A gumisnál lévő szerelő?  fejvakaras
Cserélje inkább a gumikat és javítsa a defekteket.

Valami suszter szoktak emlegetni, hogy dekkoljon csak a kaptafájánál.... Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8746 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 19:41:28 »


A gumisnál lévő szerelő?  fejvakaras
Cserélje inkább a gumikat és javítsa a defekteket.

Valami suszter szoktak emlegetni, hogy dekkoljon csak a kaptafájánál.... Cool

hiszek nektek főleg neked  worship már csak az volna a kérdésem mikor sörözünk egyet és igen a frankó szerelőm holnap nézi meg ő szokta szerelni és meg vagyok vele elégedve és ő mondja ki a végszót mi a zörej oka!
A kedves gumisnál lévő szerelő nagyon okos dolgot mondott ezek szerint én hüle meg hittem neki  finom
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8747 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 19:55:33 »

hiszek nektek főleg neked  worship már csak az volna a kérdésem mikor sörözünk egyet és igen a frankó szerelőm holnap nézi meg ő szokta szerelni és meg vagyok vele elégedve és ő mondja ki a végszót mi a zörej oka!
A kedves gumisnál lévő szerelő nagyon okos dolgot mondott ezek szerint én hüle meg hittem neki  finom
Ezt te is ki tudod próbálni :
https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Majd számolj be...
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8748 Dátum: 2015.08.24 hétfő, 20:25:05 »

Ezt te is ki tudod próbálni :
https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Majd számolj be...

kipróbáltam az alapjáraton a hang kissé megszűnik de a magas fordulaton a csattogó hang így is megvan, de majd kiderül beszámolok ha van fejlemény!
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
roba
Vendég
« Új hozzászólás #8749 Dátum: 2015.08.25 kedd, 16:05:38 »

Sziasztok!

Új mondeos vagyok és rögtön egy kis segítségre lenne szükségem.
A 2001-es MK3 1.8 125LE gépben a gázbowdenem elszakadt és nem találok hozzá sehol.
(Se márkaszervíz, se cromax)
Alvázszám alapján folyamatosan olyan érkezik ami 115cm hosszú, mindenben megegyezik, kivéve rövid. Ami a kocsiban volt sokkal hosszabb, kb 186cm lehetett fénykorában.

Minden rendszerben a rövidet ajánlják hozzá, de az nem jó, a hosszabb az újabbakban van de abból meg nincs az országban és nem hozzák be mert lehet az se lesz jó hozzá.

Tudnátok segíteni?
Előre is köszi!
Üdv:Roba
Naplózva
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 [175] 176 177 178 179 180 181 182 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.