Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:58:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 172 173 174 175 176 177 178 [179] 180 181 182 183 184 185 186 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661978 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8900 Dátum: 2015.09.15 kedd, 21:46:27 »

A szívósor és az olajszeparátor között van egy kb. 20cm-es cső. Ez szokott kirepedni.

[img width=800 height=563]http://kepfeltoltes.hu/150915/mondeo-manifold-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img

De a többi csövet, illesztést is végig kell nézni.

Na de kérem, milyen szerelő az, aki levesz egy szívósort és ezt nem nézi meg vagy nem veszi (!) észre?  fejvakaras
Reménykedjünk, hogy a "kibelezés" után a lyukat eltüntette.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8901 Dátum: 2015.09.15 kedd, 22:44:28 »

Na de kérem, milyen szerelő az, aki levesz egy szívósort és ezt nem nézi meg vagy nem veszi (!) észre?  fejvakaras
Reménykedjünk, hogy a "kibelezés" után a lyukat eltüntette.....

Én azért mondtam a csövet mert feltételeztem, hogy a dugózás szakszerűen el lett végezve. Egyéb ötletem nincs a fals levegőre  Grin
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
weinelt12
Vendég
« Új hozzászólás #8902 Dátum: 2015.09.18 péntek, 20:15:10 »

Üdv Segítséget kérnék!
Adott egy ford mondeo 1.8 benzin (CHBA) 125 lo 2001-es évjárat.
Olyan gondom lenne hogy főleg üzem meleg motornál 1800-2000-es fordulat tartományban kattogó zörgő csörgő hangot ad az autó! E feletti fordulaton semmi gond! Néha gyorsításnál is hallani!
Lövésem nincs hogy mi lehet!
Nyáron tönkrement a termosztát előtte is lehetett hallani! Míg nem volt jó kevésbé. Most hogy ki lett cserélve megint elkezdte erősebben!
Akinek volt hasonló gondja kérem segítsen! szomoru1
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8903 Dátum: 2015.09.20 vasárnap, 10:25:52 »

Üdv Segítséget kérnék!
Adott egy ford mondeo 1.8 benzin (CHBA) 125 lo 2001-es évjárat.
Olyan gondom lenne hogy főleg üzem meleg motornál 1800-2000-es fordulat tartományban kattogó zörgő csörgő hangot ad az autó! E feletti fordulaton semmi gond! Néha gyorsításnál is hallani!
Lövésem nincs hogy mi lehet!
Nyáron tönkrement a termosztát előtte is lehetett hallani! Míg nem volt jó kevésbé. Most hogy ki lett cserélve megint elkezdte erősebben!
Akinek volt hasonló gondja kérem segítsen! szomoru1


szivosor, de ezt mar irtam.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8904 Dátum: 2015.09.20 vasárnap, 10:28:07 »

A szívósor és az olajszeparátor között van egy kb. 20cm-es cső. Ez szokott kirepedni.



De a többi csövet, illesztést is végig kell nézni.

Oooo nemi hianyossagot velek felfedezni a szivosoron. Hova lett Damon Hill ? ize az orvenylapat  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8905 Dátum: 2015.09.21 hétfő, 18:40:20 »

Oooo nemi hianyossagot velek felfedezni a szivosoron. Hova lett Damon Hill ? ize az orvenylapat  vigyor3

Ez csak illusztráció. Ez történik, ha nem belezed ki a szívósort.  vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8906 Dátum: 2015.09.21 hétfő, 21:32:26 »

Ez csak illusztráció. Ez történik, ha nem belezed ki a szívósort.  vigyor3

huuu mennyi ilyet lattam maaar  nyes
Naplózva

blah blah blah
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8907 Dátum: 2015.09.22 kedd, 13:59:18 »

Ezt már láttátok?
Milyen élelmesek lengyel barátaink... eljen  taps worship
http://m.ebay.com/itm/62-EGR-valve-blanking-plate-gasket-FORD-FOCUS-MONDEO-Duratec-HE-1-8-2-0-2-3-/171284013291?nav=SEARCH
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8908 Dátum: 2015.09.22 kedd, 14:03:30 »



Nem ők találták ezt ki, megnyugodhatsz.
Egyébként meg teljesen felesleges, hiszen benzin motorról beszélünk.
Előnye nincs, hátránya pedig időnként egy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8909 Dátum: 2015.09.22 kedd, 14:27:49 »


Nem ők találták ezt ki, megnyugodhatsz.
Egyébként meg teljesen felesleges, hiszen benzin motorról beszélünk.
Előnye nincs, hátránya pedig időnként egy

Akkor ki is dobom az autóból gyorsan!  vigyor3
Amúgy viccet félretéve, ez az alkatrész okozhatja a "rángatást" egy-egy combosabb gyorsításnál?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8910 Dátum: 2015.09.22 kedd, 14:29:58 »

Akkor ki is dobom az autóból gyorsan!  vigyor3
Amúgy viccet félretéve, ez az alkatrész okozhatja a "rángatást" egy-egy combosabb gyorsításnál?

Milyen fordulatszám tartomanyban rángat?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8911 Dátum: 2015.09.22 kedd, 14:32:22 »

Akkor ki is dobom az autóból gyorsan!  vigyor3
Amúgy viccet félretéve, ez az alkatrész okozhatja a "rángatást" egy-egy combosabb gyorsításnál?

Nem
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8912 Dátum: 2015.09.22 kedd, 15:08:09 »

Milyen fordulatszám tartomanyban rángat?


1900 alatt.

GSR: hanem? Légtömegmérő?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8913 Dátum: 2015.09.22 kedd, 15:12:29 »

1900 alatt.

GSR: hanem? Légtömegmérő?

Nincs légtömegmérő.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8914 Dátum: 2015.09.22 kedd, 15:37:18 »

Nincs légtömegmérő.

Akkor titok???  rinya  nyes vigyor3 Grin
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8915 Dátum: 2015.09.22 kedd, 17:13:44 »

Akkor titok???  rinya  nyes vigyor3 Grin

Ha beírod ebben a topikban a keresőbe, hogy rángat, 10 másodpercen belül meglesz a válasz. Nem vicc.
(Az esetek túlnyomó részében, ezeknél a motoroknál: gyújtásrendszer).
Naplózva
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8916 Dátum: 2015.09.22 kedd, 17:47:07 »

Ha beírod ebben a topikban a keresőbe, hogy rángat, 10 másodpercen belül meglesz a válasz. Nem vicc.
(Az esetek túlnyomó részében, ezeknél a motoroknál: gyújtásrendszer).

 worship wave integet2 eljen
Köszi!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8917 Dátum: 2015.09.22 kedd, 18:19:48 »

Akkor titok???  rinya  nyes vigyor3 Grin
A légtömegmérő csak félrevezetne,mert MAP van benne,nem MAF.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8918 Dátum: 2015.09.22 kedd, 20:36:34 »

A légtömegmérő csak félrevezetne,mert MAP van benne,nem MAF.

Nem tenne jót neki egy tisztítás?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8919 Dátum: 2015.09.22 kedd, 20:42:39 »

1900 alatt.

GSR: hanem? Légtömegmérő?

Gyertya-kábel-trafó.
Valamelyik nem jó.
Sajnos a hármat egyszerre kell/érdemes cserélni.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8920 Dátum: 2015.09.22 kedd, 20:51:26 »

Nem tenne jót neki egy tisztítás?


Ami nincs benne, azt nem annyira lehet tisztítani.
A MAP szenzort inkább ne tisztogasd, nem szokott koszos lenni, de attól  nem is rángat.....ha csoda folytán koszos is lenne.
Miért is rángatna egy nyomásmérőtől..... Ha lehúzod a csatlakozóját, akkor is megy a kocsi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #8921 Dátum: 2015.09.22 kedd, 21:11:33 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni tőletek hogy furcsa csikorgó hang jön a motorháztető felől első elinduláskor és néha mikor elindulok ezzel egyidejűleg felvillan az akksi jel a műszerfalon szerintetek mi lehet a gond?
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8922 Dátum: 2015.09.22 kedd, 21:13:51 »

Gyertya-kábel-trafó.
Valamelyik nem jó.
Sajnos a hármat egyszerre kell/érdemes cserélni.

Köszi!

GSR: köszi! eljen
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8923 Dátum: 2015.09.22 kedd, 21:19:24 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni tőletek hogy furcsa csikorgó hang jön a motorháztető felől első elinduláskor és néha mikor elindulok ezzel egyidejűleg felvillan az akksi jel a műszerfalon szerintetek mi lehet a gond?

Generátor szabadonfutó.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8924 Dátum: 2015.09.22 kedd, 21:20:49 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni tőletek hogy furcsa csikorgó hang jön a motorháztető felől első elinduláskor és néha mikor elindulok ezzel egyidejűleg felvillan az akksi jel a műszerfalon szerintetek mi lehet a gond?
talán megcsuszik a szij a generatoron, vagy szabadonfuto halal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8925 Dátum: 2015.09.22 kedd, 21:26:42 »

talán megcsuszik a szij a generatoron, vagy szabadonfuto halal.


6 pk-s hosszbordás szíj, automata feszítővel ugyan meg nem csúszik....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8926 Dátum: 2015.09.22 kedd, 22:19:09 »


6 pk-s hosszbordás szíj, automata feszítővel ugyan meg nem csúszik....

Ha eltort a szijfeszito rugoja, akkor siman.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8927 Dátum: 2015.09.22 kedd, 22:22:29 »

worship wave integet2 eljen
Köszi!  vigyor3

Sotetben nyisd fel a motor haztetot es vedd le a hasznalt iraki koolaj vezetekbol froccsontott muanyag burkolatot. Inditsd be a motort es nyomkodd a pillangoszelepet es sasold a kabeleket. Ha latsz szikrat, akkor nem a szemed kaprazik, hanem a kabel athuz a blokkra.  vigyor3 wave Ecceru fapados diagnosztika  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8928 Dátum: 2015.09.22 kedd, 22:23:48 »

Ha eltort a szijfeszito rugoja, akkor siman.

Nagyon minimális az esély. Ja és a törött feszítő nem csak indításkor törött, szóval akkor mindig jelentkezne a probléma.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8929 Dátum: 2015.09.22 kedd, 22:24:56 »

Nagyon minimális az esély. Ja és a törött feszítő nem csak indításkor törött, szóval akkor mindig jelentkezne a probléma.

Megnyult a szij ? Nekem is volt, hogy nyikorgott picit, aztan csere es elmult.
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8930 Dátum: 2015.09.22 kedd, 22:35:19 »

Megnyult a szij ? Nekem is volt, hogy nyikorgott picit, aztan csere es elmult.

A megnyúlt (elvileg nem nyúlik) szíjnál is feszesnek kell lennie, ezért van az automata feszítő.


Kiemelném:

"furcsa csikorgó hang jön a motorháztető felől első elinduláskor és néha mikor elindulok ezzel egyidejűleg felvillan az akksi jel a műszerfalon"


A nyikorgás és a csikorgás nem ugyanaz.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #8931 Dátum: 2015.09.23 szerda, 05:49:20 »

Én is ékszíjra tippelek mennyibe kerül egy ékszíj és egy szabadon futó.
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8932 Dátum: 2015.09.23 szerda, 07:01:04 »

Lottózunk?
Azt hittem hibamegállapítani kell és javítani.
Nem tippelgetni....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8933 Dátum: 2015.09.23 szerda, 07:41:23 »

Én is ékszíjra tippelek mennyibe kerül egy ékszíj és egy szabadon futó.
ékszíj 4-6e
szab fut. 12-30ig....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8934 Dátum: 2015.09.23 szerda, 08:48:08 »

Én is ékszíjra tippelek mennyibe kerül egy ékszíj és egy szabadon futó.

A probléma adja az árakat.
Anyag+munkaköltség kb 20.000-40.000 ft.
Attól függ, mit kell még azon a részen cserélni.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #8935 Dátum: 2015.09.23 szerda, 12:22:25 »

Sziasztok

1.8 as motorom van és az volna a kérdésem, hogy tapasztalt-e valaki valami változást (a pénztárca zsugorodásán kívül), ha 95-ös benzinnél nagyobb oktánszámút tankol? Nekem Focusom volt és ott még az asszony is észrevette (úgy, hogy nem szóltam róla), hogy másképp megy az autó.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8936 Dátum: 2015.09.23 szerda, 12:24:03 »

Sziasztok

1.8 as motorom van és az volna a kérdésem, hogy tapasztalt-e valaki valami változást (a pénztárca zsugorodásán kívül), ha 95-ös benzinnél nagyobb oktánszámút tankol? Nekem Focusom volt és ott még az asszony is észrevette (úgy, hogy nem szóltam róla), hogy másképp megy az autó.
kövérebb gázt nyomtál,hogy észrevegye a zasszony.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8937 Dátum: 2015.09.23 szerda, 12:40:39 »

Sziasztok

1.8 as motorom van és az volna a kérdésem, hogy tapasztalt-e valaki valami változást (a pénztárca zsugorodásán kívül), ha 95-ös benzinnél nagyobb oktánszámút tankol? Nekem Focusom volt és ott még az asszony is észrevette (úgy, hogy nem szóltam róla), hogy másképp megy az autó.
Tudtommal a Focus és a Mondeo is fixen a 95-ös oktánszámú üzemanyag gyújtásához van beállítva gyárilag (hacsak át nem állíttatod, vagy az előző tulaj meg nem tette ezt, ami azért nem valószínű).

Sokkal többet számít az hogy kikerül a gép városi tötymörgésből autópályára, kikormolod rendesen, utána a kis motoros Focus tényleg fickósabbnak érződött. Focusnál az aktuális keverékképzést az utolsó 7 perc vezetői mentalitása adaptivan befolyásolja. Tehát adaptálódik az autó a vezetői mentalitáshoz.  Mondeónál ezt nem tudom/nem hallottam. 
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8938 Dátum: 2015.09.23 szerda, 12:55:13 »

Tudtommal a Focus és a Mondeo is fixen a 95-ös oktánszámú üzemanyag gyújtásához van beállítva gyárilag (hacsak át nem állíttatod, vagy az előző tulaj meg nem tette ezt, ami azért nem valószínű).

Sokkal többet számít az hogy kikerül a gép városi tötymörgésből autópályára, kikormolod rendesen, utána a kis motoros Focus tényleg fickósabbnak érződött. Focusnál az aktuális keverékképzést az utolsó 7 perc vezetői mentalitása adaptivan befolyásolja. Tehát adaptálódik az autó a vezetői mentalitáshoz.  Mondeónál ezt nem tudom/nem hallottam. 

A gyújtás nincs fixen beállítva. Azt a motorvezérlő vezérli, hogy mikor legyen.
Nincs ezen mit átállítani.

A magasabb oktánszámú üzemanyag ugyanabban a motorban semmit nem ér. Hiszen nincs nagyobb kompresszió amihez kellene a magasabb oktánszámú benzin, hogy ne legyen öngyulladás.

Ha a motor mechanikusan meg van faragva, akkor van értelme, de akkor meg már kell is.


A keverékképzést nem időintervallumban végzi a vezérlő. Üzem meleg motornál valós idejű a szabályozás részterhelésen.
Jeladók, szenzorok értékeit tanulja meg a kopás és elhasználódás mértékétől függően. Ezeket tárolja és használja. Amikor ez az adaptív memória törlődik (pl. akku csere), akkor kezdi elölről a tanulást, ha van mit. Jó alkatrészeknél, jó állapotban lévő motornál alig lehet eltérés a programozott és a betanult dolgok között. Ez öreg, kopott és elhasználódott motoroknál fordul elő jelentősen, érezhetően.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8939 Dátum: 2015.09.23 szerda, 13:40:09 »

A gyújtás nincs fixen beállítva. Azt a motorvezérlő vezérli, hogy mikor legyen.
Nincs ezen mit átállítani.

A magasabb oktánszámú üzemanyag ugyanabban a motorban semmit nem ér. Hiszen nincs nagyobb kompresszió amihez kellene a magasabb oktánszámú benzin, hogy ne legyen öngyulladás.

Ha a motor mechanikusan meg van faragva, akkor van értelme, de akkor meg már kell is.


A keverékképzést nem időintervallumban végzi a vezérlő. Üzem meleg motornál valós idejű a szabályozás részterhelésen.
Jeladók, szenzorok értékeit tanulja meg a kopás és elhasználódás mértékétől függően. Ezeket tárolja és használja. Amikor ez az adaptív memória törlődik (pl. akku csere), akkor kezdi elölről a tanulást, ha van mit. Jó alkatrészeknél, jó állapotban lévő motornál alig lehet eltérés a programozott és a betanult dolgok között. Ez öreg, kopott és elhasználódott motoroknál fordul elő jelentősen, érezhetően.

Hmmm, igazad lehet, ezt találtam egy fórumban:

"...A magasabb oktánszám azt jelenti, hogy az adott benzinnek magasabb a kompressziótűrése, a magasabb kompressziójú motorokban sem következik be öngyulladásos égés, a benzin alkalmasabb magasabb kompressziójú motorokban való használatra is. Ebből következik, hogy az adott kompressziójú (sűrítési viszonyú) motorban (ami konstrukciós sajátosság, nem változtatható egyszerűen), nem jelent előnyt, de hátrányt sem.

Nyáron, nagy melegben, kiváltképp olyan autókban, ahol a kopogásérzékelős motor a kopogási határ alá helyezi kevéssel az előgyújtás időpontját, a magasabb oktánszámú benzineknek valóban van érezhető hatásuk..."

Akkor így már értem miért tekerte fel a szerelőm a kopogásérzékelős régi Focusom oktánszámát 95-ről 103-ra ,amikor kizárólag E85-tel hajtottam. Akkor az alsó keresztmetszet a kopogásérzékelő jelzése, a felső a konstrukciós sajátosság, a 2 között pedig van egy nagyon szűk mozgástér, ahol a magasabb oktánszámú üzemanyagokkal játszani lehet. Kérdés megéri e...
Jól értelemezem ?
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.23 szerda, 13:57:39 írta FokaDriver » Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #8940 Dátum: 2015.09.23 szerda, 14:49:19 »

Tehát a Mondeonál nem nem érdemes. Köszi a válaszokat.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8941 Dátum: 2015.09.23 szerda, 19:04:13 »

Nem tenne jót neki egy tisztítás?
Halkan jegyzem meg hogy nalam egy MAP szenzor takaritas utan (ami "szep" fekete es olajos volt...sarga helyett) szamomra erezhetoen job lett az auto. Persze lehet csak placebo...
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8942 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 01:14:47 »

Szisztok!

Olyan kérdésem lenne felétek hogy van a mondeom-nak a szívósora na én ezt ledudóztam ahogy kell és az alján van valami gumi cső (kartelgázcső) azt hiszem így hívják az csupa olaj és meg is van törve. okoz-e bármilyen bajt vagy cseréljem ki? Bontóba ma voltam nincs olyan cső nekik és azt is mondták hogy a lehúzógyűrük hogy elengedi az olajat (mert eszigeti) és a kartelgázcső ezért olyan csupa olajos. van valami ötlet mivel lehet helyettesíteni ezt a csövet?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8943 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 06:50:22 »

Halkan jegyzem meg hogy nalam egy MAP szenzor takaritas utan (ami "szep" fekete es olajos volt...sarga helyett) szamomra erezhetoen job lett az auto. Persze lehet csak placebo...

Nem a (csonkba belógó) külső része számít, nem ott mér.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.24 csütörtök, 07:02:10 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #8944 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 06:56:32 »

Nem a külső része számít, nem ott mér.
hehe
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
tothgr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36



E-mail
« Új hozzászólás #8945 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 09:36:40 »

Sotetben nyisd fel a motor haztetot es vedd le a hasznalt iraki koolaj vezetekbol froccsontott muanyag burkolatot. Inditsd be a motort es nyomkodd a pillangoszelepet es sasold a kabeleket. Ha latsz szikrat, akkor nem a szemed kaprazik, hanem a kabel athuz a blokkra.  vigyor3 wave Ecceru fapados diagnosztika  vigyor3

Sajnos nem jött be! Sad Egy deka szikrát sem láttam. Nem azért, mert nem nyitottam ki a motorháztetőt! Cheesy
Esetleg másik irány?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK3 Futura 1.8 / 125 LE Oyster Silver (2002.02.)
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8946 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 10:05:23 »

Sajnos nem jött be! Sad Egy deka szikrát sem láttam. Nem azért, mert nem nyitottam ki a motorháztetőt! Cheesy
Esetleg másik irány?

Inkább bejött, nem a kábelek a rosszak.
Menj tovább gyertya-trafó irányba!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8947 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 10:15:34 »

Sajnos nem jött be! Sad Egy deka szikrát sem láttam. Nem azért, mert nem nyitottam ki a motorháztetőt! Cheesy
Esetleg másik irány?

Haaat ha a csomagtarton keresztul sasoltad, akkor igen, masik iranybol probald  vigyor3
Nem a kabel a xar. Gyertya v. trafo.
Naplózva

blah blah blah
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #8948 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 10:24:08 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, épitett-e már be valaki  BGA vezérműlánc szettet a kocsijába?   Mi a véleményetek róla?   Nekem, az árából kiindulva, vannak félelmeim!!

                                Üdv:
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8949 Dátum: 2015.09.24 csütörtök, 10:48:05 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, épitett-e már be valaki  BGA vezérműlánc szettet a kocsijába?   Mi a véleményetek róla?   Nekem, az árából kiindulva, vannak félelmeim!!

                                Üdv:

Inkább a kopó alkatrészeken spórolj, mint ezen, szerintem!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Oldalak: 1 ... 172 173 174 175 176 177 178 [179] 180 181 182 183 184 185 186 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.