Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:09:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 212 213 214 215 216 217 218 [219] 220 221 222 223 224 225 226 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652494 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10900 Dátum: 2016.09.06 kedd, 19:56:25 »

Üdv!

A hétvégén volt egy kis szerelgetés és megosztanám veletek az eredményt.
Küzdök ezzel a 2000-es fordulat alatti rángatással, az általánosan felmerülő alkatrészek cseréje megvolt,de most jutottam oda,
hogy az EGR szeleppel is babráljak. Lehúzott csatival a hiba szinte teljesen megszűnt (ezt az ötlete itt találtam) ebből arra következtettem,
hogy a szelep feladta. Megpróbáltam egy tisztítást az nem hozott eredményt,majd beraktam egy új, gyári alkatrészt.
És láss csodát, azzal ugyanúgy rángat. falbav falbav falbav
2003-as 2.0 benzin
Ha valakinek van ötlete ez ügyben kérem, ne tartsa magában.

Köszi
Szép napot mindenkinek

Mit értesz általánosan felmerülő alkatrészek alatt ?
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #10901 Dátum: 2016.09.06 kedd, 20:15:32 »

Sziasztok!

Kuplung cserénél, lenkereket is kell cserélni?  Vagy csak ajánlott!  2001-es benzines!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Gabor82
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #10902 Dátum: 2016.09.06 kedd, 20:58:46 »

Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Nemrég vásárolt mondeom, szívósorából egy tengely inditáskor megakasztotta a motort, csörömpölt egy keveset,amig leállitottam a motort. Kibámyásztuk a tengelyt, kapott bontott szívósort, viszont dízeles csattogós hangja van és zabálja az olajat. Külföldön élek, itt senki nem szivesen nyúl hozzá, motorcserét ajánlanak. Tanácstalan vagyok.
Naplózva
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #10903 Dátum: 2016.09.06 kedd, 21:04:19 »

Mit értesz általánosan felmerülő alkatrészek alatt ?
Trafó, gyertya, gyertyakábel.
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #10904 Dátum: 2016.09.06 kedd, 21:08:49 »

Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Nemrég vásárolt mondeom, szívósorából egy tengely inditáskor megakasztotta a motort, csörömpölt egy keveset,amig leállitottam a motort. Kibámyásztuk a tengelyt, kapott bontott szívósort, viszont dízeles csattogós hangja van és zabálja az olajat. Külföldön élek, itt senki nem szivesen nyúl hozzá, motorcserét ajánlanak. Tanácstalan vagyok.

Nekem nem is akasztotta meg a motort, de bőven elég volt hogy úgy összebacca a dugattyú falát, hogy pengetni lehetett körömmel a karcokon..(mondjuk a műanyag lapátot kidolgozta.. Smiley )
Ha nem nyúlnak hozzá, motorcsere.
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
Gabor82
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #10905 Dátum: 2016.09.06 kedd, 21:13:18 »

Nekem nem is akasztotta meg a motort, de bőven elég volt hogy úgy összebacca a dugattyú falát, hogy pengetni lehetett körömmel a karcokon..(mondjuk a műanyag lapátot kidolgozta.. Smiley )
Ha nem nyúlnak hozzá, motorcsere.

Használhatom igy az autót, mitől csattog?
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10906 Dátum: 2016.09.06 kedd, 21:22:31 »

Trafó, gyertya, gyertyakábel.
Hát pedig ha mind ki van cserélve akkor meg kellene szűnni a 2000 alatti rángatózásnak. Lehet valamelyik a 3-ból gyári hibás? Ebből a 3 alkatrészből nem érdemes a legolcsóbbat venni. Még egy injektor tisztitót dobnék a telitankba, azt jól meghajtanám autópályán magas fordulaton, hátha alapon.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #10907 Dátum: 2016.09.06 kedd, 21:52:59 »

Sziasztok!

Kuplung cserénél, lenkereket is kell cserélni?  Vagy csak ajánlott!  2001-es benzines!
Ha lóg mindenképpen .

Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #10908 Dátum: 2016.09.06 kedd, 21:58:39 »

Nekem nem is akasztotta meg a motort, de bőven elég volt hogy úgy összebacca a dugattyú falát, hogy pengetni lehetett körömmel a karcokon..(mondjuk a műanyag lapátot kidolgozta.. Smiley )
Ha nem nyúlnak hozzá, motorcsere.
Miért kell a Fordba  örvény lapát ?
Van ennek haszna is ?
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10909 Dátum: 2016.09.07 szerda, 09:29:58 »

Miért kell a Fordba  örvény lapát ?
Van ennek haszna is ?

Azért, hogy alacsonyabb fordulatonlegyen egy kis plusz nyomaték, vagy mi.
Amúgy már korosabb idelyében már csak nyűg.
Herélés és kész.
Nagy különbséget nem fogsz érezni.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10910 Dátum: 2016.09.07 szerda, 15:42:25 »

Miért kell a Fordba  örvény lapát ?
Van ennek haszna is ?
eredetileg üza spórolás alapjáraton.nem volt korszakalkotó ötlet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10911 Dátum: 2016.09.07 szerda, 15:59:49 »

Miért kell a Fordba  örvény lapát ?
Van ennek haszna is ?

Nem a fjordnak kell orvenylapat, hanem a nagyobb kobcentivel megaldott motoroknak. alacsony fordulaton orvenyt kelt, segiti a keverek homogenizalasat, ezaltal kevesebb uzemanyaggal is beeri.
En inkabb azt kerdeznem az idiota fjord mernokoktol, hogy miert kellett muanyag szfh szivosort alkalmazni ? Isten barma !  falbav
10x ev utan itt tart a fjord autogyartasa. Mintha ma kezdtek volna...
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10912 Dátum: 2016.09.07 szerda, 16:03:35 »

Nem a fjordnak kell orvenylapat, hanem a nagyobb kobcentivel megaldott motoroknak. alacsony fordulaton orvenyt kelt, segiti a keverek homogenizalasat, ezaltal kevesebb uzemanyaggal is beeri.
En inkabb azt kerdeznem az idiota Ford mernokoktol, hogy miert kellett muanyag szfh szivosort alkalmazni ? Isten barma !  falbav
10x ev utan itt tart a Ford autogyartasa. Mintha ma kezdtek volna...
a bömi is ugyan ezt csinálta.fertőző.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10913 Dátum: 2016.09.07 szerda, 20:15:25 »

a bömi is ugyan ezt csinálta.fertőző.... vigyor3

idiotak ennyi  falbav
Naplózva

blah blah blah
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10914 Dátum: 2016.09.07 szerda, 20:23:01 »

Mennyi lehet most egy raklapos motor vajon? Lehet veszek egyet tartalékba hogy legyen!  nyes nyes
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10915 Dátum: 2016.09.07 szerda, 21:10:33 »

Mennyi lehet most egy raklapos motor vajon? Lehet veszek egyet tartalékba hogy legyen!  nyes nyes

Kb. 2400 font. Nem számolom ki mennyi forintban... wow1
http://www.burtonpower.com/ford-built-2-0-duratec-he-i4-std-crate-engine-new-fd2000.html
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10916 Dátum: 2016.09.07 szerda, 22:51:54 »

eredetileg üza spórolás alapjáraton.nem volt korszakalkotó ötlet.
alacsony fordulaton nyomatékosabb tőle lenni a motor. semmi köze az alapjárathoz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10917 Dátum: 2016.09.07 szerda, 22:52:24 »

nem olyan régen valaki 800at írt a generálra. akkor már inkább egy gyári új motor
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10918 Dátum: 2016.09.07 szerda, 22:53:34 »

Nem a fjordnak kell orvenylapat, hanem a nagyobb kobcentivel megaldott motoroknak. alacsony fordulaton orvenyt kelt, segiti a keverek homogenizalasat, ezaltal kevesebb uzemanyaggal is beeri.
En inkabb azt kerdeznem az idiota Ford mernokoktol, hogy miert kellett muanyag szfh szivosort alkalmazni ? Isten barma !  falbav
10x ev utan itt tart a Ford autogyartasa. Mintha ma kezdtek volna...
mert miből kellett volna gyártani? vigyor3

nem az anyag választással volt a gond, a rezgések elkoptatják a tengelyt, a többit ismered. lehetne akár fából is, akkor is így járna
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10919 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 08:17:30 »

mert miből kellett volna gyártani? vigyor3

nem az anyag választással volt a gond, a rezgések elkoptatják a tengelyt, a többit ismered. lehetne akár fából is, akkor is így járna
és lehetne olyan anyagból is ,ami nem kopik el. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10920 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 08:19:43 »

alacsony fordulaton nyomatékosabb tőle lenni a motor. semmi köze az alapjárathoz
nem,semmi.az alapjárat gyakorlatilag a maximális fordulat tartományban van! idiot2

Kevesebb üzemanyaggal magasabb nyomaték alacsony fordulat tartományban....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10921 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 12:31:05 »

és lehetne olyan anyagból is ,ami nem kopik el. vigyor3
ha a bmw árkategóriájába nem fér bele, akkor egy mondeo-é ba biztos belefér
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10922 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 12:31:40 »

nem,semmi.az alapjárat gyakorlatilag a maximális fordulat tartományban van! idiot2

Kevesebb üzemanyaggal magasabb nyomaték alacsony fordulat tartományban....
volt már közöd ilyennel szerelt motorhoz? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10923 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 20:42:53 »

mert miből kellett volna gyártani? vigyor3

nem az anyag választással volt a gond, a rezgések elkoptatják a tengelyt, a többit ismered. lehetne akár fából is, akkor is így járna

Ezt gondold at ujra, mert ez egy meroben hibas elgondolas  Wink
orvenylapok regota letezne, de miota muanyagbol keszul, azota megeszi a motor. Ennyi.
Naplózva

blah blah blah
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10924 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 21:25:06 »

alacsony fordulaton nyomatékosabb tőle lenni a motor. semmi köze az alapjárathoz
így van, és minimálisan javítja a károsanyag kibocsátást.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10925 Dátum: 2016.09.09 péntek, 09:05:12 »

volt már közöd ilyennel szerelt motorhoz? vigyor3
ha arra vagy kíváncsi,hogy sajátom volt-e,akkor nem.sose vetemednék ilyesmire. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10926 Dátum: 2016.09.09 péntek, 09:09:13 »

Ezt gondold at ujra, mert ez egy meroben hibas elgondolas  Wink
orvenylapok regota letezne, de miota muanyagbol keszul, azota megeszi a motor. Ennyi.


Azért csinálják műanyagból, hogy a motorba beleesve megolvad és tömítő a hordósra kopott henger falát, illetve a törött dugattyú gyűrűhöz is beivódik. Ez nem bug...  vigyor3 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10927 Dátum: 2016.09.09 péntek, 09:10:06 »

Azért csinálják műanyagból, hogy a motorba beleesve megolvad és tömítő a hordósra kopott henger falát, illetve a törött dugattyú gyűrűhöz is beivódik. Ez nem bug...  vigyor3 hehe
eljen hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10928 Dátum: 2016.09.09 péntek, 13:45:04 »

ha arra vagy kíváncsi,hogy sajátom volt-e,akkor nem.sose vetemednék ilyesmire. nyes
nem. arra, hogy nem vagy tisztában a működési elvével és az ok okozattal. bmw már a 90es években használta ezt a megoldást, igaz ott még nem hengerenkénti megoldással és probléma mentesen vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10929 Dátum: 2016.09.09 péntek, 13:46:38 »

nem. arra, hogy nem vagy tisztában a működési elvével és az ok okozattal. bmw már a 90es években használta ezt a megoldást, igaz ott még nem hengerenkénti megoldással és probléma mentesen vigyor3
nekem a 90es években volt már 3as bömbim.neked? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10930 Dátum: 2016.09.09 péntek, 13:59:28 »

nekem a 90es években volt már 3as bömbim.neked? vigyor3
volt94es bmw Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sanglee
Vendég
« Új hozzászólás #10931 Dátum: 2016.09.09 péntek, 14:29:24 »

Sziasztok!

Elöre bocs az eposzért! Cheesy

Másfél éve van egy 2002-es 1.8 125LE-s Mondeo-m, jelenleg >nagyon valószínü, hogy< ~210k km-rel, ebböl majdnem 50k-t már én tettem bele.

Nagyjából jól funkcionál, de úgy egy éve meghalt a vízpumpa, (leszakadtak a lapátjai) de szerencsére megúsztam hengerfejesség nélkül. Akkor került bele új, meg egy új feszítögörgö arra a körre, viszont kb. egy hétre rá elkezdett csörögni a gép.(egyáltalán nem biztos, hogy van összefüggés). Németországban vagyok, napi szinten munkába járni használom a kocsit, esélytelen otthagyni egy itteni szerelönél sokszáz €-ért. (Ezek egy termosztátcserét is alsó hangon 3-400€ért vállalnak...) Azt tervezem, hogy egy magyarországi egyhetes szabi alatt ott vinném szervízbe inkább. De jó volna, ha elötte biztos lennék benne, hogy mi a nyügje, mert nem lesz idöm kivárni egy esetleg hetekig elhúzódó javítást...

Sokfélét olvastam már itt a fórumon, ismerem a föellenséget, a f*ssákopó örvénylapátokat. Ezen kívül még a vezérmülánc merült fel mint ötlet, vagy esetleg az újonnan beszerelt feszítö.
Leírom a csörgés tulajdonságait, mert szerintem némelyik jelenség eleve kizárja némelyik lehetséges hibaforrást, de nem tudom melyikre pontosan mi a jellemzö.

A hang kb. olyan, mintha egy fémlapátos ventillátor lapátjához hozzáérintenél valamit.
A legföbb tulajdonsága, hogy alapjáraton gyakorlatilag egyáltalán nem hallom (így pl a vákuumcsö levételekor sincs a motor hangjában érdemi változás), illetve üresben, gázadásra se tudom reprodukálni a dolgot.
A jellemzö fordulatszám, amin elöfordul nem állandó, sokkal inkább a gázpedál állása, vagy a nyomaték függvénye. Azaz ha rendesen letaposom a gázt, akkor egyáltalán nem hallatszik, vagy csak egy töredék másodpercre, aztán megszünik; ha felengedem a pedált, és motorfékkel gurulok, akkor sincs hang. Viszont ha pici gázzal mondjuk országúton 80-90-es tempót tartanék, ott elkezd csörögni. Ha ekkor nagyobb gázd adok, vagy elveszem a lábam, szintén abbahagyja. Ha a csörgös szintröl lassan feljebb gyorsítok, akkor a fordulatszámmal együtt gyorsul a csörgö hang is, hangosodik is kicsit, aztán egyszer csak mintha elvágták volna, elkussol.
Elindulásnál ha komótosan, lassan kapcsolgatva gyorsítok, minden sebességfokozatban van egy rövid idötartam, mikor megcsörren, viszont ha nagyobb gázzal, csúsztatott kuplunggal indulok, akkor nem.
Amíg a motor hideg, addig egyáltalán nem jelentkezik a hang, csak mikor már bemelegedett. Télen elromlott a termosztátom, amíg ki nem cseréltem, és a motor alig melegedett 50-60 fok fölé, egyáltalán nem csinálta.
Mint már kiderült, bö egy éve megvan a nyügje, de azóta az intenzitása nemigen változott. Anno egyik napról a másikra jött elö, és azóta kb. ugyanolyan intenzív, nem hallatszik, hogy romlott volna. Ezért nem is siettem a megcsinálásával, meg mert egyszerüen nem jött ki jól egy magyarországi út...

Hozzáteszem még, hogy dombvidéken lakunk, sokszor lámpánál viszonylag sokáig tartom részben kuplunggal a kocsit, mert a gyenge motorral kalandos megrakva megindulni lejtön felfele. (ha esetleg valamely kuplungalkatrész szóba jöhet mint hibaforrás, de nem hiszem).
Az örvénylapátok sorsáról nincs tudomásom, de szerintem nincs kibelezve, a német 10 évig (kb 140k km-ig) márkaszervízbe hordta, de itt amúgy se hiszem hogy kiszerelnék. Valami leírásban olvastam, hogy a manifold rögzítöcsavarjainak a mérete más a régi és az új fajta alkatrészen, ezek alapján azt hiszem nekem már az újabb van. (2002 novemberi kocsi, talán már hihetö, hogy gyárilag azt rakták bele).


Ha valakinek van valami megbízható tapasztalata a témában, megköszönném.

Ha esetleg valaki tud egy bennfentes szakembert, aki nagy mondeo mk3 guru, Pesten, vagy az M5 mentén, és aki vállalná hogy meglesi/megszereli október elején, az szintén szuper lenne. A szoros idökeret miatt nem igen van idö hosszas találgatásra sajnos...


Köszi szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.09 péntek, 14:33:39 írta sanglee » Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10932 Dátum: 2016.09.09 péntek, 16:35:05 »

Azért csinálják műanyagból, hogy a motorba beleesve megolvad és tömítő a hordósra kopott henger falát, illetve a törött dugattyú gyűrűhöz is beivódik. Ez nem bug...  vigyor3 hehe

hanem ficsor  Cheesy eljen taps worship
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10933 Dátum: 2016.09.09 péntek, 22:53:32 »

volt94es bmw Wink
mikor,2008 ban?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #10934 Dátum: 2016.09.10 szombat, 07:37:00 »

Sziasztok!

Segítsetek lsz.

A hibajelenség:
Gázelvételkor motorféknél, nagyon aprókat rángat a kocsi, épp csak olyan, mintha göröngyös lenne az út.
Úgy vettem észre, hogy ezt csak bekapcsolt klímánál csinálja.
Mi lehet?
Generátor?
Vákumprobléma?
.....?


A szívósor herélve, NGK gyertyák, NGK trafó, Kugler 8mm kábelek egy éve cserélve egyben, fojtószelep takarítva(de nem volt kiszerelve, csak amit elértem Smiley ), alapjárati szelep kitakarítva.

KÖszi előre is a válaszokat.

Sziasztok!

Uccsó próba az aprórángás megszüntetésére a gyertyahézag állítás volt. Smiley
A négyből kettő 1,3, kettő 1,2 mm volt. Most mind 1,2...és komolyan mondom jobb lett....pedig én aztán betegesen figyelem a motort..  falbav wave
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10935 Dátum: 2016.09.10 szombat, 08:21:02 »

Sziasztok!

Segítsetek lsz.

A hibajelenség:
Gázelvételkor motorféknél, nagyon aprókat rángat a kocsi, épp csak olyan, mintha göröngyös lenne az út.
Úgy vettem észre, hogy ezt csak bekapcsolt klímánál csinálja.
Mi lehet?
Generátor?
Vákumprobléma?
.....?


A szívósor herélve, NGK gyertyák, NGK trafó, Kugler 8mm kábelek egy éve cserélve egyben, fojtószelep takarítva(de nem volt kiszerelve, csak amit elértem Smiley ), alapjárati szelep kitakarítva.

KÖszi előre is a válaszokat.

tipp: gorongyos az ut  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10936 Dátum: 2016.09.10 szombat, 09:00:16 »

Sziasztok!

Uccsó próba az aprórángás megszüntetésére a gyertyahézag állítás volt. Smiley
A négyből kettő 1,3, kettő 1,2 mm volt. Most mind 1,2...és komolyan mondom jobb lett....pedig én aztán betegesen figyelem a motort..  falbav wave

Lehet jobb lett volna 1.3-ra állitani mindet, mint 1.2-re, nem? Az a gyári.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Gy Laci
Vendég
« Új hozzászólás #10937 Dátum: 2016.09.10 szombat, 10:13:25 »

Sziasztok!

Elöre bocs az eposzért! Cheesy

Másfél éve van egy 2002-es 1.8 125LE-s Mondeo-m, jelenleg >nagyon valószínü, hogy< ~210k km-rel, ebböl majdnem 50k-t már én tettem bele.

Nagyjából jól funkcionál, de úgy egy éve meghalt a vízpumpa, (leszakadtak a lapátjai) de szerencsére megúsztam hengerfejesség nélkül. Akkor került bele új, meg egy új feszítögörgö arra a körre, viszont kb. egy hétre rá elkezdett csörögni a gép.(egyáltalán nem biztos, hogy van összefüggés). Németországban vagyok, napi szinten munkába járni használom a kocsit, esélytelen otthagyni egy itteni szerelönél sokszáz €-ért. (Ezek egy termosztátcserét is alsó hangon 3-400€ért vállalnak...) Azt tervezem, hogy egy magyarországi egyhetes szabi alatt ott vinném szervízbe inkább. De jó volna, ha elötte biztos lennék benne, hogy mi a nyügje, mert nem lesz idöm kivárni egy esetleg hetekig elhúzódó javítást...

Sokfélét olvastam már itt a fórumon, ismerem a föellenséget, a f*ssákopó örvénylapátokat. Ezen kívül még a vezérmülánc merült fel mint ötlet, vagy esetleg az újonnan beszerelt feszítö.
Leírom a csörgés tulajdonságait, mert szerintem némelyik jelenség eleve kizárja némelyik lehetséges hibaforrást, de nem tudom melyikre pontosan mi a jellemzö.

A hang kb. olyan, mintha egy fémlapátos ventillátor lapátjához hozzáérintenél valamit.
A legföbb tulajdonsága, hogy alapjáraton gyakorlatilag egyáltalán nem hallom (így pl a vákuumcsö levételekor sincs a motor hangjában érdemi változás), illetve üresben, gázadásra se tudom reprodukálni a dolgot.
A jellemzö fordulatszám, amin elöfordul nem állandó, sokkal inkább a gázpedál állása, vagy a nyomaték függvénye. Azaz ha rendesen letaposom a gázt, akkor egyáltalán nem hallatszik, vagy csak egy töredék másodpercre, aztán megszünik; ha felengedem a pedált, és motorfékkel gurulok, akkor sincs hang. Viszont ha pici gázzal mondjuk országúton 80-90-es tempót tartanék, ott elkezd csörögni. Ha ekkor nagyobb gázd adok, vagy elveszem a lábam, szintén abbahagyja. Ha a csörgös szintröl lassan feljebb gyorsítok, akkor a fordulatszámmal együtt gyorsul a csörgö hang is, hangosodik is kicsit, aztán egyszer csak mintha elvágták volna, elkussol.
Elindulásnál ha komótosan, lassan kapcsolgatva gyorsítok, minden sebességfokozatban van egy rövid idötartam, mikor megcsörren, viszont ha nagyobb gázzal, csúsztatott kuplunggal indulok, akkor nem.
Amíg a motor hideg, addig egyáltalán nem jelentkezik a hang, csak mikor már bemelegedett. Télen elromlott a termosztátom, amíg ki nem cseréltem, és a motor alig melegedett 50-60 fok fölé, egyáltalán nem csinálta.
Mint már kiderült, bö egy éve megvan a nyügje, de azóta az intenzitása nemigen változott. Anno egyik napról a másikra jött elö, és azóta kb. ugyanolyan intenzív, nem hallatszik, hogy romlott volna. Ezért nem is siettem a megcsinálásával, meg mert egyszerüen nem jött ki jól egy magyarországi út...

Hozzáteszem még, hogy dombvidéken lakunk, sokszor lámpánál viszonylag sokáig tartom részben kuplunggal a kocsit, mert a gyenge motorral kalandos megrakva megindulni lejtön felfele. (ha esetleg valamely kuplungalkatrész szóba jöhet mint hibaforrás, de nem hiszem).
Az örvénylapátok sorsáról nincs tudomásom, de szerintem nincs kibelezve, a német 10 évig (kb 140k km-ig) márkaszervízbe hordta, de itt amúgy se hiszem hogy kiszerelnék. Valami leírásban olvastam, hogy a manifold rögzítöcsavarjainak a mérete más a régi és az új fajta alkatrészen, ezek alapján azt hiszem nekem már az újabb van. (2002 novemberi kocsi, talán már hihetö, hogy gyárilag azt rakták bele).


Ha valakinek van valami megbízható tapasztalata a témában, megköszönném.

Ha esetleg valaki tud egy bennfentes szakembert, aki nagy mondeo mk3 guru, Pesten, vagy az M5 mentén, és aki vállalná hogy meglesi/megszereli október elején, az szintén szuper lenne. A szoros idökeret miatt nem igen van idö hosszas találgatásra sajnos...


Köszi szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.10 szombat, 10:15:01 írta Gy Laci » Naplózva
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #10938 Dátum: 2016.09.10 szombat, 11:03:06 »

tipp: gorongyos az ut  Cheesy



 grognon coolsmiley

Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #10939 Dátum: 2016.09.10 szombat, 11:04:10 »

Lehet jobb lett volna 1.3-ra állitani mindet, mint 1.2-re, nem? Az a gyári.

Úgy voltam vele, hogy van aki 1,1-re esküszik(tudom hogy a gyári 1,3), így a középút lett. Smiley
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
Zoli652
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #10940 Dátum: 2016.09.11 vasárnap, 08:34:21 »


[Tökéletesen leírtad a jelenséget,az én autóm is ugyanezt produkálja. (2005.1.8 benzin 125 LE )
Talán annyit tennék hozzá,hogy terhelt állapotban jobban jelentkezik ez a csörgésszerű hang.Nem sebesség,nem fordulatfüggő,hanem a gázpedál állásától függ!! uote]
Naplózva

2005/11 1.8 trend 125 LE
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10941 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 08:12:38 »

Sziasztok!

Mitől lehet, hogy bugyogva forr a víz a kiegy.tart.ban?
A termosztát kb fél éves (gyári), a venti jó, megy mindegyik fokozat.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10942 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 08:13:51 »

Sziasztok!

Mitől lehet, hogy bugyogva forr a víz a kiegy.tart.ban?
A termosztát kb fél éves (gyári), a venti jó, megy mindegyik fokozat.

A víz hány fokos egyébként? Nem csak levegőbuborékok?
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
lacka68
Vendég
« Új hozzászólás #10943 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 08:51:00 »

Rosszul mondta a szerelő. Tuti a motorgenerál de nagyon drága, feltéve, hogy hozzáértő csinálja. Csere motor olcsóbb, egyszerűbb, de lutri. Lehet 50.000km után az is elkezdi enni az olajat. Neked valószínű az olajlehúzó gyűrűk betegeskednek. Mk2 fórumtársat keresd cseremotor kapcsán.
Köszönöm a választ.
Ha olajlehúzó gyűrű a gond akkor nem lehet, hogy maga a henger is kopott, vállas és nem lesz elég a gyűrű csere, lehet fúrni is kelleni fog?
Meg ott van még a komplett vezérlés is, amely ugyan duratec motor lévén láncos, de az is nyúlik.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10944 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 09:02:33 »

Sziasztok!

Mitől lehet, hogy bugyogva forr a víz a kiegy.tart.ban?
A termosztát kb fél éves (gyári), a venti jó, megy mindegyik fokozat.
henferfej és vagy gátrepedés-tömítés átégett.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10945 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 09:02:42 »

Köszönöm a választ.
Ha olajlehúzó gyűrű a gond akkor nem lehet, hogy maga a henger is kopott, vállas és nem lesz elég a gyűrű csere, lehet fúrni is kelleni fog?
Meg ott van még a komplett vezérlés is, amely ugyan duratec motor lévén láncos, de az is nyúlik.


Hengerkopást előre senki nem fog megmondani. Bontani kell hozzá és megmérni. Ha szerencséd van elég egy hónolás és már mehet is a gyűrűzés. Ha nincs, akkor kell fúrni, új dugattyúk stb stb.
A lánc nagyon sokat bír. 400.000 km a gyári ajánlott csereperiódus.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
lacka68
Vendég
« Új hozzászólás #10946 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 10:23:12 »

Hengerkopást előre senki nem fog megmondani. Bontani kell hozzá és megmérni. Ha szerencséd van elég egy hónolás és már mehet is a gyűrűzés. Ha nincs, akkor kell fúrni, új dugattyúk stb stb.
A lánc nagyon sokat bír. 400.000 km a gyári ajánlott csereperiódus.

Kösz.
A láncban úgy mint magában a motorban is 408 ezer km van.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10947 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 10:59:11 »

Kösz.
A láncban úgy mint magában a motorban is 408 ezer km van.

Ejjj, akkor lassan már ott jársz mint én.  wave Üdv a 400as klubban.  taps
Sajnos ennyi km-nél már minden lehet. Nem törvényszerű a megnyúlt lánc, de ha megbontják a motort, akkor már lánc, feszítő, láncvezetők csere. A baj az, hogy ilyenkor már a dugattyúk se mennek vissza új csapágysor nélkül. És még sorolhatnám. Lényeg a lényeg, ennyi idősen korrekt motorgenerál kell/érdemes. Vagy, ha nem mész nagyon sokat, akkor olcsóbb a csere motor, csak azt nagyon járd körbe, hogy minnél jobbat kapj. Egy 100.000-es motor is lehet csapágyas ha nem törődtek vele.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
sanglee
Vendég
« Új hozzászólás #10948 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 13:20:40 »


[Tökéletesen leírtad a jelenséget,az én autóm is ugyanezt produkálja. (2005.1.8 benzin 125 LE )
Talán annyit tennék hozzá,hogy terhelt állapotban jobban jelentkezik ez a csörgésszerű hang.Nem sebesség,nem fordulatfüggő,hanem a gázpedál állásától függ!! uote]

Sziasztok!
Majdnem azt hittem, hogy csak idéztétek a kommentemet, míg észre nem vettem, hogy valahogy a címbe került a hozzászólás érdemi része! De nembaj, a lényeg hogy megvan Smiley

Minden megállapításom stimmel a ti esetetekre is? Mert volt ahol olvastam hasonló zajról, dugattyú(csapszeg) kapcsán, de ott meg pl pont azt írták hogy hidegen zajong, nem melegen...

pár kérdésem azért lenne még:
És honnan tudod, hogy a csapszeg? Megbontották, vagy csak valami szaki hang alapján rámondta?
Ennek a javításához akkor meg kell bontani a motort? Illetve mennyit árt a gépnek ha sokáig így használom?


szerk.: közben azért találtam itt a fórumon olyan bejegyzéseket pár évvel ezelöttröl, ahol a feszítögörgö volt a ludas... az a hiba jobban tetszene, föleg hogy egyik pillanatról a másikra jött elö, és nem sokkal elötte volt cserélve a görgö...
kérdés, hogy a 'csak melegen csörög' - jelenség bármelyikre is ráhúzható-e...
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.12 hétfő, 13:47:39 írta sanglee » Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10949 Dátum: 2016.09.12 hétfő, 13:45:43 »

A víz hány fokos egyébként? Nem csak levegőbuborékok?

Sajnos fogalmam sincs,hogy hany fokos.
Az biztos, hogy a venti rogton a 3. fokozaban indul el.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Oldalak: 1 ... 212 213 214 215 216 217 218 [219] 220 221 222 223 224 225 226 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.