Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:57:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 250 251 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661959 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12150 Dátum: 2017.05.06 szombat, 19:34:41 »

Ha üzem melegen hullámzik az alapjárat, leáll az nem feltétlen ICV hiba. Fojtószelepház tisztítása segíthet. (ahogy nézem, gázos vagy....így lehetnek más problémák is.... Teszteld csak benzin üzemben!)
De ha mindenképpen ICV-t akarsz cserélni, akkor van használt és hibátlanul működő gyárim. (Jelenleg is az van az autómon.)

Egy piszkos kézzel tisztítottam a fojtószelep házat is... Nem volt vészesen retkes... és benzin üzemmódban ugyanúgy csinálja, próbáltam. (Ez volt nekem is az első gondolatom...  worship)
Kösz az ajánlatot, mennyit jó magyar forintot kérnél érte?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12151 Dátum: 2017.05.06 szombat, 19:38:32 »

Egy piszkos kézzel tisztítottam a fojtószelep házat is... Nem volt vészesen retkes... és benzin üzemmódban ugyanúgy csinálja, próbáltam. (Ez volt nekem is az első gondolatom...  worship)
Kösz az ajánlatot, mennyit jó magyar forintot kérnél érte?
Zárt fojtószelepnél látsz kicsi rést körben? (akkor tiszta)
pü-ben megírom

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12152 Dátum: 2017.05.06 szombat, 19:56:22 »

Zárt fojtószelepnél látsz kicsi rést körben? (akkor tiszta)
pü-ben megírom


Hát bevallom nem néztem, hogy van-e rés. Viszont arra emlékszem, hogy a pillangószelepen maradt rajta valami rákeményedett réteg, amit a féktisztító nem vitt le, kapargatni, csiszolgatni nem akartam, mivel műanyag az egész...
Van erre valami módszer?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.06 szombat, 20:01:31 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12153 Dátum: 2017.05.06 szombat, 21:12:02 »

Hát bevallom nem néztem, hogy van-e rés. Viszont arra emlékszem, hogy a pillangószelepen maradt rajta valami rákeményedett réteg, amit a féktisztító nem vitt le, kapargatni, csiszolgatni nem akartam, mivel műanyag az egész...
Van erre valami módszer?

Hát nem féktisztító.
Fojtószelep tisztító feloldja.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12154 Dátum: 2017.05.06 szombat, 21:43:34 »

Hát nem féktisztító.
Fojtószelep tisztító feloldja.
Köszönöm!
Akkor az alapjárati csere előtt még kipróbálom.

Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #12155 Dátum: 2017.05.08 hétfő, 21:31:14 »

Köszönöm!
Akkor az alapjárati csere előtt még kipróbálom.


Ha nem segit akkor tényleg ICV csere. Utána akksi le, járj csak benzinnel 2-300km-t.  Ha továbbra is megmarad az alapjárati hullámzás és az alapjárati leállási hajlandóság...akkor érdemes ránézni a kipuff oldali szelephézagokra gázos autók esetében.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #12156 Dátum: 2017.05.10 szerda, 19:55:37 »

...
Előfordulhat hogy akár alvázszám alapján történő termosztátrendelés esetén nem az autóba való termosztátot fogják a Cromax-tól küldeni, még ha gyári minőségűt rendelnek-akkor sem.
...

Ezt én is meg tudom erősíteni.
Alvázszám alapján megkaptam az elektromos csatlakozóval ellátott termosztátot, de -nem fogod kitalálni - nincs az autóban csatlakozó hozzá.

Ez egy fórum, ami azért is született feltehetőleg, hogy a tulajdonosok megosszák a saját tapasztalataikat. Nem autószerelő fórum - szerintem.
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12157 Dátum: 2017.05.10 szerda, 20:03:58 »

Ezt én is meg tudom erősíteni.
Alvázszám alapján megkaptam az elektromos csatlakozóval ellátott termosztátot, de -nem fogod kitalálni - nincs az autóban csatlakozó hozzá.

Ez egy fórum, ami azért is született feltehetőleg, hogy a tulajdonosok megosszák a saját tapasztalataikat. Nem autószerelő fórum - szerintem.


Én meg erre sokadszor azt írtam, hogy nem mindegy kinek adod oda az alvázszámot!
A lehetősége meg van, hogy kikeresse a valóban megfelelő alkatrészt! DE, tudása már nincs! Képtelen használni a katalógust, utalásokkal, megjegyzésekkel, kiegészítésekkel, egyéb infókkal....
Ezért nem hiteles, ami infó onnan származik és egyáltalán nem kell vakon bízni benne és elfogadni!   wave


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #12158 Dátum: 2017.05.10 szerda, 20:42:59 »

Sziasztok!Autóm 1.8 benzin 81 kw.  olajcsere( 4.3liter) olajszűrőcsere után a nívópáca csak feléig mutatja az olaj szintet.Ja és egyenes felületen. Miért mutat félig? A nívópáca nincs elhajolva. valakinek valami ötlete?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 szerda, 20:45:54 írta gegi3 » Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12159 Dátum: 2017.05.10 szerda, 20:46:28 »

Sziasztok!Autóm 1.8 benzin 81 kw.  olajcsere( 4.3liter) olajszűrőcsere után a nívópáca csak feléig mutatja az olaj szintet.Ja és egyenes felületen. Miért mutat félig? A nívópáca nincs elhajolva. valakinek valami ötlete?

Várd meg, amíg lefolyik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #12160 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:10:16 »

Várd meg, amíg lefolyik.


Meg volt az is .De jelzem a régi olaj mikor leengedtük csak kifolyt 5.5 liter olaj
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12161 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:26:53 »


Meg volt az is .De jelzem a régi olaj mikor leengedtük csak kifolyt 5.5 liter olaj
szűrővel együtt 4,7liter kell bele.

http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12162 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:31:55 »


Meg volt az is .De jelzem a régi olaj mikor leengedtük csak kifolyt 5.5 liter olaj

4.3 liter, szűrővel. (gyári egészen pontos mennyiség, 4.25 liter)

Ott valami nem frankó. Nem volt valamilyen jellegzetes (nem motorolaj) szaga az olajnak?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #12163 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:41:46 »

4.3 liter, szűrővel. (gyári egészen pontos mennyiség, 4.25 liter)

Ott valami nem frankó. Nem volt valamilyen jellegzetes (nem motorolaj) szaga az olajnak?

A történet ott kezdődött h megnéztem az olajszintet és í min jelzés alatt volt . na mondom töltök utána ,jelzem egyenes úton belecsurgattam 2.5 liter olajat. mondom majd 1 hét múlva cserélem sz olajat . ez ma megtörtént és leengedtem belőle 5.5 liter olajat. szűrőcsere és olajcsere. beleraktam a 4.3 liter olajat és így volt félig a nívópálca szerint. szóval tanácstalan vagyok mi lehet a probléma
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12164 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:45:53 »

A történet ott kezdődött h megnéztem az olajszintet és í min jelzés alatt volt . na mondom töltök utána ,jelzem egyenes úton belecsurgattam 2.5 liter olajat. mondom majd 1 hét múlva cserélem sz olajat . ez ma megtörtént és leengedtem belőle 5.5 liter olajat. szűrőcsere és olajcsere. beleraktam a 4.3 liter olajat és így volt félig a nívópálca szerint. szóval tanácstalan vagyok mi lehet a probléma

Miután beleöntöttél 2-5 liter olajat, megvártad míg lefolyik, utána hol állt a szint a nívó pálcán?

Melegítsd be, egyenes úton parkolj és reggel nézd meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #12165 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:50:37 »

Miután beleöntöttél 2-5 liter olajat, megvártad míg lefolyik, utána hol állt a szint a nívó pálcán?

Melegítsd be, egyenes úton parkolj és reggel nézd meg.

mikor bele öntöttem az 2.5 liter olajt akkor volt max. szinten ,igen megvártam míg lefolyik és mentem is vele majd vártam és újból megnéztem de akkor is a max.-ot  mutatta. a friss olajjal is ugyanígy tettem.
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12166 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:53:59 »

mikor bele öntöttem az 2.5 liter olajt akkor volt max. szinten ,igen megvártam míg lefolyik és mentem is vele majd vártam és újból megnéztem de akkor is a max.-ot  mutatta. a friss olajjal is ugyanígy tettem.

A mérések pontosak, biztos? (Leengedett, beleöntött.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #12167 Dátum: 2017.05.10 szerda, 22:01:19 »

A mérések pontosak, biztos? (Leengedett, beleöntött.)

igen egy 5 literes kanna fuli és mellé egy literes üveg félig tele.

a beletöltött pedig 4liter teljes kanna tartalma és 0.3 liter még hozzáadva.  de eléggé furcsa ez a szitú
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #12168 Dátum: 2017.05.11 csütörtök, 10:09:17 »

Nekem 4 liternél max-on van a pálca. Ha már olaj, akkor had kérdezzem meg, hogy az olajnyomás lámpának mennyi idő után kell kialudnia? Nálam úgy van, hogy indításnál az injektor ad egy gázfröccsöt, felmegy a fordulatszám kb. 1500-re, majd amikor a mutató kezd visszaesni, onnantól alszik ki az olajnyomáslámpa. Szerelő azt mondta, hogy amíg nem csattog ne foglalkozzak vele, mert a lámpát a computer vezérli és nem közvetlenül a jeladó. Focus-omnál már indítózás közben kialudt a lámpa.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #12169 Dátum: 2017.05.11 csütörtök, 16:20:40 »

Megoszlanak a vélemények a totalcar.hu-ról, de tegnap láttam egy videó cikket amiben egy illető megemlítette, hogy ha egy autó motorja 5ezer km alatt megeszik 1 liter olajat az még nem feltétlen jelent rosszat.

Erről mi a véleményetek?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12170 Dátum: 2017.05.11 csütörtök, 17:11:51 »

Megoszlanak a vélemények a totalcar.hu-ról, de tegnap láttam egy videó cikket amiben egy illető megemlítette, hogy ha egy autó motorja 5ezer km alatt megeszik 1 liter olajat az még nem feltétlen jelent rosszat.

Erről mi a véleményetek?
Szerintem sok függ az üzemeltetés módjától is (autópályázás alatt biztos több fogy), meg a motor felépítésétől is.
Fordéknál szerintem 5e km-enként 1 l már sok lehet, tekintve hogy nekem olajcserétő olajcseréig kb. fél-3/4 litert kellett utántöltenem (vegyes használat mellett). Mivel gázos az autó, így azt sem lehet nagyon ráfogni, hogy benzinnel hígul...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12171 Dátum: 2017.05.11 csütörtök, 17:20:00 »

Megoszlanak a vélemények a totalcar.hu-ról, de tegnap láttam egy videó cikket amiben egy illető megemlítette, hogy ha egy autó motorja 5ezer km alatt megeszik 1 liter olajat az még nem feltétlen jelent rosszat.

Erről mi a véleményetek?

Ez szerintem pont egy olyan adat amit nem lehet általánosítani. A mondeónál sok, de mondjuk van olyan típus opeléknál ahol a 2L is belefér. Minden motorfajtának megvan a saját adata.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12172 Dátum: 2017.05.12 péntek, 06:45:06 »

Hát nem féktisztító.
Fojtószelep tisztító feloldja.

Köszönöm a segítséget!
Vettem karburátortisztítót, ez tényleg felodotta a koszt. Kipucoltam vele a fojtószelepet, az alapjárati szelepet, meg ha már a szívócső környékén matattam a TMAP-ot is. Két napja tesztelem, úgy néz ki szuper lett.
@ Fokadriver: a szelephézagolás januárban megvolt, de kösz a tippet!
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12173 Dátum: 2017.05.12 péntek, 07:25:08 »

Nekem 4 liternél max-on van a pálca. Ha már olaj, akkor had kérdezzem meg, hogy az olajnyomás lámpának mennyi idő után kell kialudnia? Nálam úgy van, hogy indításnál az injektor ad egy gázfröccsöt, felmegy a fordulatszám kb. 1500-re, majd amikor a mutató kezd visszaesni, onnantól alszik ki az olajnyomáslámpa. Szerelő azt mondta, hogy amíg nem csattog ne foglalkozzak vele, mert a lámpát a computer vezérli és nem közvetlenül a jeladó. Focus-omnál már indítózás közben kialudt a lámpa.


Vagy nem folyik ki rendesen vagy nem a megfelelő nívópálca van a motorban!

Ezt a szerelőt kerüld el!
1. Megvárni, amíg csattog? Hm... inkább olajnyomás kellene mérni és/vagy ha szükséges kicserélni a nyomáskapcsolót, ha -csak- az a hibás.
2. Injektor nem ad gázfröccsöt, hanem így indul a motor emelt alapjáraton (hidegindítás) és kb. 30-40 mp alatt visszaáll 1400-1200 körülre. Majd ahogy melegszik, még lejjebb.
    Ha addig világít az olajnyomás lámpa, amíg vissza nem áll az elején....hát akkor én olajnyomást méretnék első körben, azonnal!
3. Nem a motorvezérlő vezérli az olajnyomás kapcsolót, hanem az olaj nyomása!
 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12174 Dátum: 2017.05.12 péntek, 07:26:55 »

igen egy 5 literes kanna fuli és mellé egy literes üveg félig tele.

a beletöltött pedig 4liter teljes kanna tartalma és 0.3 liter még hozzáadva.  de eléggé furcsa ez a szitú

Érdekes...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #12175 Dátum: 2017.05.12 péntek, 09:15:17 »


Vagy nem folyik ki rendesen vagy nem a megfelelő nívópálca van a motorban!

Ezt a szerelőt kerüld el!
1. Megvárni, amíg csattog? Hm... inkább olajnyomás kellene mérni és/vagy ha szükséges kicserélni a nyomáskapcsolót, ha -csak- az a hibás.
2. Injektor nem ad gázfröccsöt, hanem így indul a motor emelt alapjáraton (hidegindítás) és kb. 30-40 mp alatt visszaáll 1400-1200 körülre. Majd ahogy melegszik, még lejjebb.
    Ha addig világít az olajnyomás lámpa, amíg vissza nem áll az elején....hát akkor én olajnyomást méretnék első körben, azonnal!
3. Nem a motorvezérlő vezérli az olajnyomás kapcsolót, hanem az olaj nyomása!
 

2. Melegen ad "gázfröccsöt" és kb. 2-3 mp alatt visszaáll 750-re. A lámpa nem világít 2 mp-nél tovább.
3. Úgy mondta, hogy olajnyomás "vezérli" a kapcsolót, kapcsoló a motorvezérlőt, motorvezérlő a lámpát.

Tervezek egy olajteknő pucolást és egy szelephézag ellenőrzést.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #12176 Dátum: 2017.05.12 péntek, 09:41:08 »

2. Melegen ad "gázfröccsöt" és kb. 2-3 mp alatt visszaáll 750-re. A lámpa nem világít 2 mp-nél tovább.
3. Úgy mondta, hogy olajnyomás "vezérli" a kapcsolót, kapcsoló a motorvezérlőt, motorvezérlő a lámpát.

Tervezek egy olajteknő pucolást és egy szelephézag ellenőrzést.

Nekem is kb. az indítózás után 1 másodperc múlva alszik ki az olajnyomáslámpa. Szerintem ez teljesen normális.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #12177 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:00:38 »

Én arra lennék kíváncsi az mitől van, hogy mikor az autó kb. egy fél napot állt (vagy akár többet is) utána kihúzom az olajszintmérő pálcát és ha ekkor ránézek a szintre, akkor a minimum szint alatt látszik a pálcán az olaj, ezt követően ugye letörlöm ronggyal, majd visszadugom a pálcát és újra megnézem ekkor meg már teljesen normális szintet jelez, a maximumon van. Kicsit olyan mint régen a "varázsdoboz", hova tűnik az olaj az első kihúzásánál és miért van max.-on a szint a 2.-nál? Természetesen fontos megemlítenem, hogy nem indítottam el az autót két mérés között  vigyor3 Én a fentebb nemrég írt srácnál erre gondoltam, akinél valami 5,5l olaj jött ki az autóból, hogy nem-e véletlenül így ellenőrizte az olajszintet korábban az autójánál, hogy csak egyszer húzta ki a pálcát, azt látta, hogy minimumon van majd ezt követően ráöntött egy csomó olajat, pedig ha visszadugta volna és ismét ellenőrzi akkor a helyes szintet látta volna. Persze nem tudom, hogy ez így történt-e, csak eléggé megtévesztő dolog és ez is benne lehet.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12178 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:06:04 »

Én arra lennék kíváncsi az mitől van, hogy mikor az autó kb. egy fél napot állt (vagy akár többet is) utána kihúzom az olajszintmérő pálcát és ha ekkor ránézek a szintre, akkor a minimum szint alatt látszik a pálcán az olaj, ezt követően ugye letörlöm ronggyal, majd visszadugom a pálcát és újra megnézem ekkor meg már teljesen normális szintet jelez, a maximumon van. Kicsit olyan mint régen a "varázsdoboz", hova tűnik az olaj az első kihúzásánál és miért van max.-on a szint a 2.-nál? Természetesen fontos megemlítenem, hogy nem indítottam el az autót két mérés között  vigyor3 Én a fentebb nemrég írt srácnál erre gondoltam, akinél valami 5,5l olaj jött ki az autóból, hogy nem-e véletlenül így ellenőrizte az olajszintet korábban az autójánál, hogy csak egyszer húzta ki a pálcát, azt látta, hogy minimumon van majd ezt követően ráöntött egy csomó olajat, pedig ha visszadugta volna és ismét ellenőrzi akkor a helyes szintet látta volna. Persze nem tudom, hogy ez így történt-e, csak eléggé megtévesztő dolog és ez is benne lehet.

Nálam ugyanez van  vigyor3 Grin Pont ma ellenőriztem reggel, úgy hogy 4 napot állt az autó. Motorház nyit, pálca kíhúz, a minimumnál volt. De már tudom, ennek nem szabad hinni. Letörlöm, újrabedugom és akkor már a maximumot eléri majdnem a szint. Elégedettség, motorház lecsuk, pöccre indulás ( 4 nap állás után is Smiley )
 vigyor2
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12179 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:07:49 »

2. Melegen ad "gázfröccsöt" és kb. 2-3 mp alatt visszaáll 750-re. A lámpa nem világít 2 mp-nél tovább.
3. Úgy mondta, hogy olajnyomás "vezérli" a kapcsolót, kapcsoló a motorvezérlőt, motorvezérlő a lámpát.

Tervezek egy olajteknő pucolást és egy szelephézag ellenőrzést.

Nem lehet, hogy falsot szív valahol? Vákuumcsöveket ellenőrizted?

Annak a szerelőnek már nem fogsz tudni javítani a hírnevén. "Várd meg míg csattog"..... LoL  2funny
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 péntek, 10:15:05 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12180 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:10:39 »

Én arra lennék kíváncsi az mitől van, hogy mikor az autó kb. egy fél napot állt (vagy akár többet is) utána kihúzom az olajszintmérő pálcát és ha ekkor ránézek a szintre, akkor a minimum szint alatt látszik a pálcán az olaj, ezt követően ugye letörlöm ronggyal, majd visszadugom a pálcát és újra megnézem ekkor meg már teljesen normális szintet jelez, a maximumon van. Kicsit olyan mint régen a "varázsdoboz", hova tűnik az olaj az első kihúzásánál és miért van max.-on a szint a 2.-nál? Természetesen fontos megemlítenem, hogy nem indítottam el az autót két mérés között  vigyor3 Én a fentebb nemrég írt srácnál erre gondoltam, akinél valami 5,5l olaj jött ki az autóból, hogy nem-e véletlenül így ellenőrizte az olajszintet korábban az autójánál, hogy csak egyszer húzta ki a pálcát, azt látta, hogy minimumon van majd ezt követően ráöntött egy csomó olajat, pedig ha visszadugta volna és ismét ellenőrzi akkor a helyes szintet látta volna. Persze nem tudom, hogy ez így történt-e, csak eléggé megtévesztő dolog és ez is benne lehet.

Ez szerintem legtöbbünknek így van. Nekem is.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #12181 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:16:22 »

Ez szerintem legtöbbünknek így van. Nekem is.

Hát igen, aki tudja hogy kétszer kell ellenőrizni azzal nincs gond. De aki mondjuk nemrég vette azt autót és elsőre kihúzza a pálcát és azt látja, hogy a minimum alatt van az olajszint, akkor nem biztos, hogy azon gondolkozik, hogy még egyszer visszadugja megnézni, hanem rögtön rátölt. De a kérdés még mindig nyitott számomra, hogy ez mitől van amúgy? Elvileg annak a pálcának az olajba kellene lógnia az első kihúzás előtt is. De akkor miért nem olajos a megfelelő szintig?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12182 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:18:27 »

Sziasztok

Segítséget kérek tudom, hogy látatlanban nehéz tanácsot adni, hogy mi okkaza a hibát, de elmondom a tüneteket és hátha másnak is csinált már ilyet az autója és meglett a hiba forrása!
Mikor indítom az fűtésem akkor bekapcsol a klímakompresszorom és a hűtő ventillátorom is (2001 digit klíma) a bekapcsoláskor a klíma nincs bekapcsolva..arra már rájöttem a nyomogatás próbával, hogy ha bekapcsolom a klímát és újra kikapcsolom akkor a klíma kompresszorm kikapcsol, de a hűtőventillátor nem áll le pedig hideg a motor...
A nyomozás azért indult ki mert drasztikus volt a fogyasztásom és így visszagondolva nem is csoda mivel ment a klímakompresszor és a hűtőventillátor is ....
A segítségeteket előre is köszönöm

üdv. MP.
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #12183 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:18:49 »

Nálam ugyanez van  vigyor3 Grin Pont ma ellenőriztem reggel, úgy hogy 4 napot állt az autó. Motorház nyit, pálca kíhúz, a minimumnál volt. De már tudom, ennek nem szabad hinni. Letörlöm, újrabedugom és akkor már a maximumot eléri majdnem a szint. Elégedettség, motorház lecsuk, pöccre indulás ( 4 nap állás után is Smiley )
 vigyor2

Rutinos  wave
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12184 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:19:52 »

Hát igen, aki tudja hogy kétszer kell ellenőrizni azzal nincs gond. De aki mondjuk nemrég vette azt autót és elsőre kihúzza a pálcát és azt látja, hogy a minimum alatt van az olajszint, akkor nem biztos, hogy azon gondolkozik, hogy még egyszer visszadugja megnézni, hanem rögtön rátölt. De a kérdés még mindig nyitott számomra, hogy ez mitől van amúgy? Elvileg annak a pálcának az olajba kellene lógnia az első kihúzás előtt is. De akkor miért nem olajos a megfelelő szintig?
az olajszintet mindig hideg motornál kell nézni...
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #12185 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:22:08 »

az olajszintet mindig hideg motornál kell nézni...

Hideg motorról van szó  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12186 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:26:10 »

az olajszintet mindig hideg motornál kell nézni...

Nem feltétlenül hidegnél, csak várni kell a leállítása után 1-2 percet, hogy visszafolyhasson az olaj.
De nálam is ez a kétszeri ellenőrzés van mindig. Hogy miért ilyen nem tudom. Ahogy Peti is írja, az első kihúzás után is olajosnak kéne lenni a pálcának. Sosem fogjuk megtudni... Huh?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12187 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:30:38 »

Nem feltétlenül hidegnél, csak várni kell a leállítása után 1-2 percet, hogy visszafolyhasson az olaj.
De nálam is ez a kétszeri ellenőrzés van mindig. Hogy miért ilyen nem tudom. Ahogy Peti is írja, az első kihúzás után is olajosnak kéne lenni a pálcának. Sosem fogjuk megtudni... Huh?

Az 1-2 perc kevés. Minimum negyed óra.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12188 Dátum: 2017.05.12 péntek, 10:40:59 »

Nem feltétlenül hidegnél, csak várni kell a leállítása után 1-2 percet, hogy visszafolyhasson az olaj.
De nálam is ez a kétszeri ellenőrzés van mindig. Hogy miért ilyen nem tudom. Ahogy Peti is írja, az első kihúzás után is olajosnak kéne lenni a pálcának. Sosem fogjuk megtudni... Huh?

Az olaj felületi feszültsége miatt van így, illetve hogy a nívópálca nem függőlegesen lefelé ér az olajba, hanem majdnem fekszik. Mikor jár a motor, elszívja az olajat. Mikor leállítod, alulról töltődik fel és nem bukik át a szint a pálca felső felületén.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #12189 Dátum: 2017.05.12 péntek, 11:01:46 »

Az olaj felületi feszültsége miatt van így, illetve hogy a nívópálca nem függőlegesen lefelé ér az olajba, hanem majdnem fekszik. Mikor jár a motor, elszívja az olajat. Mikor leállítod, alulról töltődik fel és nem bukik át a szint a pálca felső felületén.

Ez meg a másik, hogy nem függőlegesen ér bele. A többet nézzem, a kevesebbet vagy átlagoljak?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12190 Dátum: 2017.05.12 péntek, 11:08:32 »

Ez meg a másik, hogy nem függőlegesen ér bele. A többet nézzem, a kevesebbet vagy átlagoljak?

Én a többet szoktam nézni akkor az pont picit kevesebb a maxnál. Hivatalosan nem maxon kell lennie a szintnek hanem min-max között.

Örülj neki, hogy nem függőleges. Kissé nehéz lenne megállapítani a tényleges olajszintet.  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 péntek, 11:10:37 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #12191 Dátum: 2017.05.12 péntek, 11:18:55 »

Én a többet szoktam nézni akkor az pont picit kevesebb a maxnál. Hivatalosan nem maxon kell lennie a szintnek hanem min-max között.

Örülj neki, hogy nem függőleges. Kissé nehéz lenne megállapítani a tényleges olajszintet.  vigyor3

Igaz igaz.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12192 Dátum: 2017.05.12 péntek, 11:19:14 »

2. Melegen ad "gázfröccsöt" és kb. 2-3 mp alatt visszaáll 750-re. A lámpa nem világít 2 mp-nél tovább.
3. Úgy mondta, hogy olajnyomás "vezérli" a kapcsolót, kapcsoló a motorvezérlőt, motorvezérlő a lámpát.

Tervezek egy olajteknő pucolást és egy szelephézag ellenőrzést.

A 3. pont továbbra is baromság.

Az olajnyomás testről bontja a kapcsoló érintkezőjét, ami össze van kötve az olajnyomás lámpával. Vagyis kialszik a lámpa.
Nem VAG konszern ez, hogy algoritmusok alapján dönti el a vezérlő, hogy van-e megfelelő olajnyomás van nincs!  levele
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12193 Dátum: 2017.05.12 péntek, 11:35:52 »

Az olaj felületi feszültsége miatt van így, illetve hogy a nívópálca nem függőlegesen lefelé ér az olajba, hanem majdnem fekszik. Mikor jár a motor, elszívja az olajat. Mikor leállítod, alulról töltődik fel és nem bukik át a szint a pálca felső felületén.

Tényleg lehetséges hogy ez van amit leírsz, erre nem gondoltam.
Köszi Mester! worship
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12194 Dátum: 2017.05.12 péntek, 12:00:10 »

Sziasztok

Segítséget kérek tudom, hogy látatlanban nehéz tanácsot adni, hogy mi okkaza a hibát, de elmondom a tüneteket és hátha másnak is csinált már ilyet az autója és meglett a hiba forrása!
Mikor indítom a fűtésem akkor bekapcsol a klímakompresszorom és a hűtő ventillátorom is (2001 2.0 benzin digit klíma) a bekapcsoláskor a klíma nincs bekapcsolva..arra már rájöttem a nyomogatás próbával, hogy ha bekapcsolom a klímát és újra kikapcsolom akkor a klíma kompresszorm kikapcsol, de a hűtőventillátor nem áll le pedig hideg a motor...
A nyomozás azért indult ki mert drasztikus volt a fogyasztásom és így visszagondolva nem is csoda mivel ment a klímakompresszor és a hűtőventillátor is ....
A segítségeteket előre is köszönöm

üdv. MP.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 péntek, 15:17:46 írta MadPjotr » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12195 Dátum: 2017.05.12 péntek, 16:28:47 »

Az olaj felületi feszültsége miatt van így, illetve hogy a nívópálca nem függőlegesen lefelé ér az olajba, hanem majdnem fekszik. Mikor jár a motor, elszívja az olajat. Mikor leállítod, alulról töltődik fel és nem bukik át a szint a pálca felső felületén.

 wilting

Ezt csak elképzeled vagy láttad is?
Láttad már a motort olajteknő nélkül? Nem teljesen függőlegesen áll a nívópálca, de nem fekszik!  zavart2
A függőleges és a ferde nívópálcán is ugyanott vannak a jelölések és mindegy, hogy hogyan ér bele az olajba.
Elszívja az járó motor az olajat? Ez is rendben, de közben vissza is folyik! Pár milliméterrel lehet alacsonyabb az olajszint járó motornál.
Alulról töltődik fel? Mi?
Az olaj fentről folyik vissza az olajteknőbe.

« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 péntek, 16:32:29 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12196 Dátum: 2017.05.12 péntek, 16:44:39 »

wilting

Ezt csak elképzeled vagy láttad is?
Láttad már a motort olajteknő nélkül? Nem teljesen függőlegesen áll a nívópálca, de nem fekszik!  zavart2
A függőleges és a ferde nívópálcán is ugyanott vannak a jelölések és mindegy, hogy hogyan ér bele az olajba.
Elszívja az járó motor az olajat? Ez is rendben, de közben vissza is folyik! Pár milliméterrel lehet alacsonyabb az olajszint járó motornál.
Alulról töltődik fel? Mi?
Az olaj fentről folyik vissza az olajteknőbe.


Jóvanmá, ok, most nem írtam le ultramega pontosan. A lényeg ott van.
Aki akarja, megérti. Szerintem te is.   wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #12197 Dátum: 2017.05.12 péntek, 18:03:13 »

Én arra lennék kíváncsi az mitől van, hogy mikor az autó kb. egy fél napot állt (vagy akár többet is) utána kihúzom az olajszintmérő pálcát és ha ekkor ránézek a szintre, akkor a minimum szint alatt látszik a pálcán az olaj, ezt követően ugye letörlöm ronggyal, majd visszadugom a pálcát és újra megnézem ekkor meg már teljesen normális szintet jelez, a maximumon van. Kicsit olyan mint régen a "varázsdoboz", hova tűnik az olaj az első kihúzásánál és miért van max.-on a szint a 2.-nál? Természetesen fontos megemlítenem, hogy nem indítottam el az autót két mérés között  vigyor3 Én a fentebb nemrég írt srácnál erre gondoltam, akinél valami 5,5l olaj jött ki az autóból, hogy nem-e véletlenül így ellenőrizte az olajszintet korábban az autójánál, hogy csak egyszer húzta ki a pálcát, azt látta, hogy minimumon van majd ezt követően ráöntött egy csomó olajat, pedig ha visszadugta volna és ismét ellenőrzi akkor a helyes szintet látta volna. Persze nem tudom, hogy ez így történt-e, csak eléggé megtévesztő dolog és ez is benne lehet.


Szia! nálam volt a jelenség de azért ennyire kasú nem vagyok  wave

Már minden lehetőséget kipróbáltam , a nívópálca hosszát is megmérettem mással és egyezik. 1.8 benzines. a végétől a műanyag alsó részéig 49cm a műanyag karimáig pedig 51.5 cm, jelzem 2013 óta nálam volt az autó
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 péntek, 18:07:52 írta gegi3 » Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12198 Dátum: 2017.05.12 péntek, 18:12:45 »

Jóvanmá, ok, most nem írtam le ultramega pontosan. A lényeg ott van.
Aki akarja, megérti. Szerintem te is.   wave

Ultramega pontosan?
Szerintem itt nem nem pontos valami, hanem az egész úgy ahogy van.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12199 Dátum: 2017.05.12 péntek, 18:49:36 »

Ultramega pontosan?
Szerintem itt nem nem pontos valami, hanem az egész úgy ahogy van.  wave

Akkor írd le hogy van azt lépjünk tovább. Engem nem zavar ha kijavítasz tudod jól, de csak piszkálni mert bénán írok le valamit....beismerem sose tudtam szépen írni és nem vagyok szakember. Tudom, halál béna, de ez van.
 wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 250 251 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.