Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:32:40
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
240
241
242
243
244
245
246
[
247
]
248
249
250
251
252
253
254
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652801 alkalommal)
0 Felhasználó és 108 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12300 Dátum:
2017.06.10 szombat, 09:48:49 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.06.10 szombat, 09:37:58
Nagyon izgi.
Hónolni fogod a hengereket? Hamár új gyűrűk lesznek. Hengerfej jól néz ki? Az is felújítod picit, vagy csak gyűrű, szelepszárszimering csere?
Én semmi izgalmasat nem látok.
Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A hengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 10:13:53 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12301 Dátum:
2017.06.10 szombat, 09:56:00 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.10 szombat, 09:48:49
Én semmi izgalmasat nem látok.
Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A tengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.
és akkor hogyan kell eljárni,ha folyóvízen történik beavatkozás?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12302 Dátum:
2017.06.10 szombat, 09:59:12 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.10 szombat, 09:48:49
Én semmi izgalmasat nem látok.
Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A tengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.
Neked nehéz újat mondani ha autókról van szó, de nekem nagyon izgi.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12303 Dátum:
2017.06.10 szombat, 10:14:32 »
Idézetet írta: alf® - 2017.06.10 szombat, 09:56:00
és akkor hogyan kell eljárni,ha folyóvízen történik beavatkozás?
Genyó telefon....mindig felülbírál...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12304 Dátum:
2017.06.10 szombat, 19:05:14 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.10 szombat, 09:48:49
Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A hengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.
Mivel a hengertömbön nem volt tervben, hogy gépmunka lesz ( előzetes állapotfelmérés endoszkóp kamerával, amin látszott minden hengeren a gyári hónolás nyoma ), így nem szívattam magam az egész kiemelésével.
Na meg ha már lehúzom a váltóról, akkor a kuplung résszel is szembesülök, hogy hamarosan csereérett, stb... így ezzel se izgattam magam.
Hengerfejet elviszem gépműhelybe természetesen.
Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is.
Mondjuk a Fiesta 1.3 Duratec motorról találtam kósza leírást, miszerint:
A hengerfej tömítőfelületét nem szabad megmunkálni.
Szelepcserénél a szelepülést nem szabad maróval utánmunkálni, elegendő a pasztás becsiszolás.
Az Autótechnika 2003/4 lapszámban jelent meg, Ford Hungária kft forrásmegjelöléssel.
Viszont az olajlehúzó gyűrűk rendesen be voltak rakodva olajsárral, a horonyban szinte nem is mozogtak.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 19:20:10 írta Freestyle
»
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12305 Dátum:
2017.06.10 szombat, 19:08:41 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.10 szombat, 19:05:14
Viszont az olajlehúzó gyűrűk rendesen be voltak rakodva olajsárral, a horonyban szinte nem is mozogtak.
meg szépen rá is van égve. milyen olajjal volt használva?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12306 Dátum:
2017.06.10 szombat, 19:15:36 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.06.10 szombat, 19:08:41
meg szépen rá is van égve. milyen olajjal volt használva?
Erről semmi infóm nincs, nemrég került hozzám.
Nem örülök neki, hogy bontanom kellett, de elfogadható költségvetéssel rendbe hozom, és elhasználgatom nyugodtan, évi ~4000km-es futásteljesítménnyel..
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12307 Dátum:
2017.06.10 szombat, 19:33:32 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.10 szombat, 19:15:36
Erről semmi infóm nincs, nemrég került hozzám.
Nem örülök neki, hogy bontanom kellett, de elfogadható költségvetéssel rendbe hozom, és elhasználgatom nyugodtan, évi ~4000km-es futásteljesítménnyel..
"Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is."
A szívó és kipufogó hézagok eltérnek. szívó: 0,25mm+-0,03 kipuff: 0,30mm+-0,03
Hajtókarcsapágyak jók voltak? Azokról nincs kép?
Ha kellenek adatok, nyomatékok, tudok segíteni.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 19:39:01 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12308 Dátum:
2017.06.10 szombat, 19:57:11 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.10 szombat, 19:05:14
Mivel a hengertömbön nem volt tervben, hogy gépmunka lesz ( előzetes állapotfelmérés endoszkóp kamerával, amin látszott minden hengeren a gyári hónolás nyoma ), így nem szívattam magam az egész kiemelésével.
Na meg ha már lehúzom a váltóról, akkor a kuplung résszel is szembesülök, hogy hamarosan csereérett, stb... így ezzel se izgattam magam.
Hengerfejet elviszem gépműhelybe természetesen.
Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is.
Mondjuk a Fiesta 1.3 Duratec motorról találtam kósza leírást, miszerint:
A hengerfej tömítőfelületét nem szabad megmunkálni.
Szelepcserénél a szelepülést nem szabad maróval utánmunkálni, elegendő a pasztás becsiszolás.
Az Autótechnika 2003/4 lapszámban jelent meg, Ford Hungária kft forrásmegjelöléssel.
Viszont az olajlehúzó gyűrűk rendesen be voltak rakodva olajsárral, a horonyban szinte nem is mozogtak.
Most tényleg ez az itiner?
Inkább ne, bízd a gépműhelyre a tennivalókat.
"Mondjuk a Fiesta 1.3 Duratec motorról találtam kósza leírást, miszerint:
A hengerfej tömítőfelületét nem szabad megmunkálni.
Szelepcserénél a szelepülést nem szabad maróval utánmunkálni, elegendő a pasztás becsiszolás.
Az Autótechnika 2003/4 lapszámban jelent meg, Ford Hungária kft forrásmegjelöléssel. "
A hengert, tapintókaros mérőórával szokták ellenőrizni/mérni, nem endoszkóppal. Azzal csak nézni lehet....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 19:59:59 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
key
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12309 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:04:17 »
Sziasztok. Ma megtettem pályán 650 km-t.Es a következőt produkálja az autó. 1500 alá nem megy a fordulatszám alapjaraton.. Illetve megállásnál felporog 3000ig aztán elmegy 1500re, de nem esik le 800ra.Mi lehet a gond? Illetve tudtok Pesten jó szerelőt aki megnézné? 2000 benzin a verda
Naplózva
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12310 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:08:02 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.06.10 szombat, 19:33:32
"Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is."
A szívó és kipufogó hézagok eltérnek. szívó: 0,25mm+-0,03 kipuff: 0,30mm+-0,03
Hajtókarcsapágyak jók voltak? Azokról nincs kép?
Ha kellenek adatok, nyomatékok, tudok segíteni.
Sajnos az 1-es henger csapágya kissé berágott... A forgattyús csap sértetlen, nincs berágódva. Majd megmérem mikrométerrel is, az most nincs kéznél. De veszek bele egy Glyko készletet, nem egy ökör összeg.
Tudom, nem lesz olyan pontos, mint a gyári mérés alapján beválogatott, de a jelenleginél csak jobb lesz.
Viszont így lehet csak meg kellene bontanom a nyugvó csapágyakat is
A szelephézagnál írtam, hogy szinte jók, és nem azt, hogy tökéletesek
(é rtettem ez alatt, hogy nincs egyik szelephézag se lecsökkenve a gyáritól tized milliméternyit) óra szerinti 254500 km után, meg ki tudja mennyi van visszatekerve.
Nyomatékadatokat a gyári Assembly manuálból gondoltam kilesni, de a segítséged, építő jellegű kritikát is szívesen olvasok.
Arról valakinek van infója, hogy a hajtórúd csavarjait itt is kötelezően cserélni kellene? Mert abból nem nagyon találtam forrást.
A másik, hogy a hengerfejet ha a gépműhely síkolni akarja, hagyjam, vagy maradjon így.
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12311 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:09:34 »
Idézetet írta: key - 2017.06.10 szombat, 20:04:17
Sziasztok. Ma megtettem pályán 650 km-t.Es a következőt produkálja az autó. 1500 alá nem megy a fordulatszám alapjaraton.. Illetve megállásnál felporog 3000ig aztán elmegy 1500re, de nem esik le 800ra.Mi lehet a gond? Illetve tudtok Pesten jó szerelőt aki megnézné? 2000 benzin a verda
Szívó oldali tömítetlenség....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12312 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:13:15 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.10 szombat, 20:08:02
Sajnos az 1-es henger csapágya kissé berágott... A forgattyús csap sértetlen, nincs berágódva. Majd megmérem mikrométerrel is, az most nincs kéznél. De veszek bele egy Glyko készletet, nem egy ökör összeg.
Tudom, nem lesz olyan pontos, mint a gyári mérés alapján beválogatott, de a jelenleginél csak jobb lesz.
Viszont így lehet csak meg kellene bontanom a nyugvó csapágyakat is
A szelephézagnál írtam, hogy szinte jók, és nem azt, hogy tökéletesek
(é rtettem ez alatt, hogy nincs egyik szelephézag se lecsökkenve a gyáritól tized milliméternyit) óra szerinti 254500 km után, meg ki tudja mennyi van visszatekerve.
Nyomatékadatokat a gyári Assembly manuálból gondoltam kilesni
, de a segítséged, építő jellegű kritikát is szívesen olvasok.
Arról valakinek van infója, hogy a hajtórúd csavarjait itt is kötelezően cserélni kellene? Mert abból nem nagyon találtam forrást.
A másik, hogy a hengerfejet ha a gépműhely síkolni akarja, hagyjam, vagy maradjon így.
Gyári javítási technológia/adatok nincsenek, mivel ez a blokk gyárilag nem felújítható.
De mivel a mazdával közösen fejlesztett motorról van szó, így ahhoz -ami szinte ugyanez- vannak adatok. Mindenki használja, belátása szerint.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12313 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:18:58 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.10 szombat, 19:57:11
A hengert, tapintókaros mérőórával szokták ellenőrizni/mérni, nem endoszkóppal. Azzal csak nézni lehet....
Igazad van. De mikor még egyben volt, és kíváncsi voltam, hogy mégis mekkora a gáz, hogy 800km-en 1l olajat zabál, ekkor belenéztem a hengerbe endoszkóppal.
És azért az megnyugvást jelentett, hogy mind a 4 hengerben látszódtak a hónolási mikrobarázdák. Ebből azért lehet következtetni, hogy túl nagy méretű kopás nincs a hengerfalon.
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12314 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:31:19 »
Idézetet írta: key - 2017.06.10 szombat, 20:04:17
Sziasztok. Ma megtettem pályán 650 km-t.Es a következőt produkálja az autó. 1500 alá nem megy a fordulatszám alapjaraton.. Illetve megállásnál felporog 3000ig aztán elmegy 1500re, de nem esik le 800ra.Mi lehet a gond? Illetve tudtok Pesten jó szerelőt aki megnézné? 2000 benzin a verda
A szívósor és a motorblokk (olajszeparátor) közötti gumicsövet kell megnézni. Jellemzően ez szakad ki.
6 perc 50-nél:
https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg&t
«
Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 20:54:30 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12315 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:39:10 »
Válasz
Arról valakinek van infója, hogy a hajtórúd csavarjait itt is kötelezően cserélni kellene? Mert abból nem nagyon találtam forrást.
Cserélni szokták, mert nyúlásig van húzva és nagy terhelést kap. A kézikönyvben ki van kötve, hogy semmiképp nem felhasználható, ha a csavar hossza több mint 46mm.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12316 Dátum:
2017.06.10 szombat, 20:46:31 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.10 szombat, 20:18:58
Igazad van. De mikor még egyben volt, és kíváncsi voltam, hogy mégis mekkora a gáz, hogy 800km-en 1l olajat zabál, ekkor belenéztem a hengerbe endoszkóppal.
És azért az megnyugvást jelentett, hogy mind a 4 hengerben látszódtak a hónolási mikrobarázdák. Ebből azért lehet következtetni, hogy túl nagy méretű kopás nincs a hengerfalon.
Mindegyikben látszanak, sajnos ez még biztosíték semmire.
Nyomásveszteség mérés viszont elég pontos képet ad a henger/gyűrűk állapotáról. Megbontás nélkül....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
key
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12317 Dátum:
2017.06.10 szombat, 21:03:30 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.06.10 szombat, 20:31:19
A szívósor és a motorblokk (olajszeparátor) közötti gumicsövet kell megnézni. Jellemzően ez szakad ki.
6 perc 50-nél:
https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg&t
És ezt a szívósor leszedese nélkül is lehet cserélni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12318 Dátum:
2017.06.10 szombat, 21:09:19 »
Idézetet írta: key - 2017.06.10 szombat, 21:03:30
És ezt a szívósor leszedese nélkül is lehet cserélni?
Laparoszkópiás eljárással lehetne, de nem igazán van ilyenre lehetőség.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
key
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12319 Dátum:
2017.06.10 szombat, 21:27:42 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.10 szombat, 21:09:19
Laparoszkópiás eljárással lehetne, de nem igazán van ilyenre lehetőség.
Értem, és esetleg tudsz olyan szerelőt aki megnezne, hogy mi a probléma?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12320 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 02:27:21 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.06.10 szombat, 20:39:10
Cserélni szokták, mert nyúlásig van húzva és nagy terhelést kap. A kézikönyvben ki van kötve, hogy semmiképp nem felhasználható, ha a csavar hossza több mint 46mm.
én inkább azt mondanám, hogy csere, még ha csak gyáriban is lehet kapni.
2.5T-nél az volt a probléma, hogy baxtak kicserélni, az 1ik csavar kilazult, kiesett és kitámasztotta a dugót
önindító simán lekattant, mintha nem lenne áram
szétszedéskor meg pislogtam milyen szakszerű munkát végeztek előttem
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
charly
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12321 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 17:07:52 »
Sziasztok remélem tudtok segiteni nekem, van egy 3mondeom nem mindig eszi az olajat, ez mitöl lehet?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12322 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 18:23:28 »
Idézetet írta: charly - 2017.06.11 vasárnap, 17:07:52
Sziasztok remélem tudtok segiteni nekem, van egy 3mondeom nem mindig eszi az olajat, ez mitöl lehet?
Az a gondod, hogy nem mindig eszi?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12323 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 20:00:19 »
Idézetet írta: charly - 2017.06.11 vasárnap, 17:07:52
Sziasztok remélem tudtok segiteni nekem, van egy 3mondeom nem mindig eszi az olajat, ez mitöl lehet?
Szia.
Egy kicsit konkrétabban(pl: mennyi L/km).A nem mindig-et fejtsd ki,hogy megértsük,mert így számítógép mögül csak találgatni tudunk.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12324 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 20:45:35 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.06.11 vasárnap, 20:00:19
Szia.
Egy kicsit konkrétabban(pl: mennyi L/km).A nem mindig-et fejtsd ki,hogy megértsük,mert így számítógép mögül csak találgatni tudunk.
hát, ha nem indítja be akkor nem eszi, ha beindítja akkor eszi. kb ezt tudom elképzelni ami lefedi a nem mindig körülményt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12325 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 20:52:49 »
Sziasztok! Motor felújítás után vagyok és jobban füstől a kipufogó mint előtte és baromi büdös is. Dugattyúkat és hajtókar csapágyat is cserélt a szerelő, valamint hosszbordás szíjjat és láncot is. Ő azt mondta, hogy szerinte a kipufogóban összegyült olaj ég kifelé. Mi lehet az igazság?
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12326 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 20:54:30 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.11 vasárnap, 20:52:49
Sziasztok! Motor felújítás után vagyok és jobban füstől a kipufogó mint előtte és baromi büdös is. Dugattyúkat és hajtókar csapágyat is cserélt a szerelő, valamint hosszbordás szíjjat és láncot is. Ő azt mondta, hogy szerinte a kipufogóban összegyült olaj ég kifelé. Mi lehet az igazság?
Mennyi kilométert mentél vele a motor felújítás óta?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12327 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 21:00:44 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.11 vasárnap, 20:54:30
Mennyi kilométert mentél vele a motor felújítás óta?
KB 15 km-t. A motor is elég erőtlen szerintem.
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12328 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 21:04:38 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.11 vasárnap, 21:00:44
KB 15 km-t. A motor is elég erőtlen szerintem.
A 15 km semmi.
Erőtlennek nem kellene lennie egy motorfelújítás után.
Többet nem tudok innen mondani. Én nem láttam előtte mennyire füstölt és most sem látom.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12329 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 22:01:27 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.11 vasárnap, 21:04:38
A 15 km semmi.
Erőtlennek nem kellene lennie egy motorfelújítás után.
Többet nem tudok innen mondani. Én nem láttam előtte mennyire füstölt és most sem látom.
Ezek szerint ez természetes is lehet? Tehát tényleg a kipufogóból éghet ki az olaj?
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12330 Dátum:
2017.06.11 vasárnap, 23:03:18 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.11 vasárnap, 22:01:27
Ezek szerint ez természetes is lehet? Tehát tényleg a kipufogóból éghet ki az olaj?
"nem láttam előtte mennyire füstölt és most sem látom"
"Ezek szerint ez természetes is lehet?"
- Írtam valami erre utalót?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12331 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 12:40:56 »
EGR lezárása után a fedélzeti komputer adhat hibakódot?
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
key
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12332 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 12:43:01 »
Sziasztok. Szívósor mögötti vákumcső csere kB mennyi időt vesz igénybe egy szervizben?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12333 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 12:48:28 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.12 hétfő, 12:40:56
EGR lezárása után a fedélzeti komputer adhat hibakódot?
Nem.
De a motorvezérlő annál inkább.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12334 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 13:00:25 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.12 hétfő, 12:48:28
Nem.
De a motorvezérlő annál inkább.
Köszi a választ! Bocsánat, de amatör lennék.
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12335 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 13:01:23 »
Idézetet írta: key - 2017.06.12 hétfő, 12:43:01
Sziasztok. Szívósor mögötti vákumcső csere kB mennyi időt vesz igénybe egy szervizben?
A kartergáz visszavezető csőre gondolsz, az nem vákuum cső.
Függ attól is, aki csinálja. Kb. 2 órát számolhatnak el....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12336 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 13:04:21 »
GSR! A füstölő kipufogóval kapcsolatban csak azt szerettem volna megtudni, hogy essek e pánikba vagy vigyem azzonal vissza a kocsit a szerelőhöz. Esetleg nyugodjak meg és autókázzak még pár ezer km-t.
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
key
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12337 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 13:35:28 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.12 hétfő, 13:01:23
A kartergáz visszavezető csőre gondolsz, az nem vákuum cső.
Függ attól is, aki csinálja. Kb. 2 órát számolhatnak el....
Igen arra.. Ami olyan jó helyen van
Köszönöm
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12338 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 14:00:52 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.12 hétfő, 13:00:25
Köszi a választ! Bocsánat, de amatör lennék.
No problem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12339 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 14:02:03 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.12 hétfő, 13:04:21
GSR! A füstölő kipufogóval kapcsolatban csak azt szerettem volna megtudni, hogy essek e pánikba vagy vigyem azzonal vissza a kocsit a szerelőhöz. Esetleg nyugodjak meg és autókázzak még pár ezer km-t.
De ééééén mééééég mindig nem tudom/látom mennyire füstöl most és azt már nem is fogom, hogy előtte milyen volt!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12340 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 14:58:26 »
Sziasztok. A 110 lovas és a 125 lovas mondeo-ban csak a "szoftver", vagy a "hardver" is felelős a 15 paci különbségért?
Naplózva
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12341 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 20:47:18 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.06.12 hétfő, 14:02:03
De ééééén mééééég mindig nem tudom/látom mennyire füstöl most és azt már nem is fogom, hogy előtte milyen volt!
Szóval a szemed az nincs itt
, ez a baj! Miskolcra küld el és láthatod. A motorfelújítás elött csak magas fordulaton volt látható kékes szüke füst. Most indításkor füstfelhőben úszik a kocsi és büdös is. Hibakódok: P0172, P1000, P1246, P1432. A motor felmelegedése után csökken a füstölés. A flexibilis csőnél nem zárt a kipufogó. Indításkor ingadozó alapjárati fordulatszám - hideg motornál. Champion iridiumos gyertyák. Új Starline gyújtáskábelek, új NGK trafó. Motor felújítva - 4 új dugattyú, új hajtókarcsapágyak, hengerfej felújítva, új lánc és hosszbordásszíj.
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12342 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 20:49:31 »
Idézetet írta: T-modell - 2017.06.12 hétfő, 20:47:18
Szóval a szemed az nincs itt
, ez a baj! Miskolcra küld el és láthatod. A motorfelújítás elött csak magas fordulaton volt látható kékes szüke füst. Most indításkor füstfelhőben úszik a kocsi és büdös is. Hibakódok: P0172, P1000, P1246, P1432. A motor felmelegedése után csökken a füstölés. A flexibilis csőnél nem zárt a kipufogó. Indításkor ingadozó alapjárati fordulatszám - hideg motornál. Champion iridiumos gyertyák. Új Starline gyújtáskábelek, új NGK trafó. Motor felújítva -
4 új dugattyú, új hajtókarcsapágyak, hengerfej felújítva, új lánc és hosszbordásszíj.
Meg van a hiba!
Nincsenek dugattyúgyűrűk! Persze, hogy füstöl.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12343 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 21:46:18 »
Idézetet írta: Robin - 2017.01.03 kedd, 15:08:08
Találkozott valaki ilyennel? Ha hosszabb állás pl. 1 nap után kihúzom a nívópálcát, akkor száraznak látszik. Megijedek
vísszadugom, megint kihúzom és normál olajszint látszik rajta... Ez mi lehet? Egyéb hibajelenség nincs.
Köszi előre is!
Azt hiszem ebből a két képről rájöttök, miért ilyen "cseles" a nívószint ellenörzése...
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12344 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 21:51:46 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.12 hétfő, 21:46:18
Azt hiszem ebből a két képről rájöttök, miért ilyen "cseles" a nívószint ellenörzése...
Hogy megy a generál? Halad?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12345 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 21:56:06 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.06.12 hétfő, 21:51:46
Hogy megy a generál? Halad?
nem csak hosszabb nívópálca lesz, hogy beleérjen az olajba?
mint a viccben
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12346 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 21:59:37 »
Idézetet írta: Freestyle - 2017.06.10 szombat, 20:08:02
Sajnos az 1-es henger csapágya kissé berágott... A forgattyús csap sértetlen, nincs berágódva. Majd megmérem mikrométerrel is, az most nincs kéznél. De veszek bele egy Glyko készletet, nem egy ökör összeg.
Tudom, nem lesz olyan pontos, mint a gyári mérés alapján beválogatott, de a jelenleginél csak jobb lesz.
Viszont így lehet csak meg kellene bontanom a nyugvó csapágyakat is
miért nem gyárit veszel bele? nem szokott sokkal drágább lenni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12347 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 22:03:11 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.06.12 hétfő, 21:51:46
Hogy megy a generál? Halad?
Persze, csinálgatom.
Holnap a hengerfej bekerül gépműhelybe, péntekre saccolták, hogy elhozhatom. Akkor a hétvégén össze is pakolom
Azért lett a Glyko csapágy, mert abból sikerült hamar beszereznem.
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Hanzsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12348 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 22:04:20 »
No, hogy ne csak mindig kérdés legyen, írok egy tapasztalatot is.
Ma kicserélésre került a termosztát, mert hűvös volt a víz. Télen 60-65 fok körül, most így nyár elején 70 és 80 között, országúton inkább 70-hez közelebb.
Gyári Ford került bele, Finis kód alapján 90 fokos.
Esti tesztút tapasztalata: Szépen, gyorsan melegszik be, kb 93-96 fok között tartja folyamatosan az értéket. (Országút, rövid lakott.)
Beállva a kapu elé, 99-nél indul a venti, 96-nál áll le.
A motor 2.0 benzin, az értékeket meg a szervizmenüből lestem ki.
Azt gondolom ez így rendben van.
Üdv: Hanzsi
Naplózva
''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''
'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12349 Dátum:
2017.06.12 hétfő, 22:07:46 »
Idézetet írta: Hanzsi - 2017.06.12 hétfő, 22:04:20
No, hogy ne csak mindig kérdés legyen, írok egy tapasztalatot is.
Ma kicserélésre került a termosztát, mert hűvös volt a víz. Télen 60-65 fok körül, most így nyár elején 70 és 80 között, országúton inkább 70-hez közelebb.
Gyári Ford került bele, Finis kód alapján 90 fokos.
Esti tesztút tapasztalata: Szépen, gyorsan melegszik be, kb 93-96 fok között tartja folyamatosan az értéket. (Országút, rövid lakott.)
Beállva a kapu elé, 99-nél indul a venti, 96-nál áll le.
A motor 2.0 benzin, az értékeket meg a szervizmenüből lestem ki.
Azt gondolom ez így rendben van.
Üdv: Hanzsi
Valami nagy probléma lehet nálad, mert a FL-esnél a ventilátor alacsony fokozat 98°C-nál indul.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
240
241
242
243
244
245
246
[
247
]
248
249
250
251
252
253
254
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ