Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:50:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4654041 alkalommal)
0 Felhasználó és 107 vendég van a témában
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #1650 Dátum: 2011.03.03 csütörtök, 22:00:16 »

Szerintem ugyanarra gondolunk, mert most, hogy jöttem hazafelé kicsit mintha kelepelne valami. És az szerintem az örvénylapát lesz.
Gondolom most hogy már dolgozik az örvénylapát azért hallani a hangját.
De az a lényeg hogy most már nem rángat.

Változatlanul nem rángat? Csak azért kérdezem, mert nálam működnek az örvénylapátok és ezzel együtt pont nekem is ebben a fordulatszám tartományban (1100-1500 között) rángat. rinya
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1651 Dátum: 2011.03.04 péntek, 18:05:23 »

Változatlanul nem rángat? Csak azért kérdezem, mert nálam működnek az örvénylapátok és ezzel együtt pont nekem is ebben a fordulatszám tartományban (1100-1500 között) rángat. rinya

nálam is működnek a lapátok.
nálam csak amíg hideg a motor van 1-1 pici rántás gyorsításnal 1800 fordulat környékén. meleg motornál nincs
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1652 Dátum: 2011.03.05 szombat, 12:22:28 »

Sziasztok!

Ma nézegettem, hogy milyen kulcs kell a légtömeg mérőhöz, amikor megláttam, hogy a pillangó szelep belső oldalánál (tűzfal felöli oldalánál) van egy vákumos kar féleség és le van esve a kar róla. Lehet ez volt a baja, hogy rángatott 1200-1500-as fordulatszám tartományban. Még nem tudtam kipróbálni.

Gondoltam leírom, mert sok mindenki találkozott ezzel a problémával.

Este ha megyek haza munkából majd kiderül hogy rángat-e még.

nem ez a baja es nincs MAF-od vigyor3
Naplózva

blah blah blah
HTL-074
Vendég
« Új hozzászólás #1653 Dátum: 2011.03.05 szombat, 17:49:38 »

Változatlanul nem rángat? Csak azért kérdezem, mert nálam működnek az örvénylapátok és ezzel együtt pont nekem is ebben a fordulatszám tartományban (1100-1500 között) rángat. rinya

Üdv.
Mentem azóta közel 1000km-t és azóta is jó.Nem rángat és szépen megy.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #1654 Dátum: 2011.03.06 vasárnap, 04:10:00 »

Üdv.
Mentem azóta közel 1000km-t és azóta is jó.Nem rángat és szépen megy.

Köszi, akkor nálam más a probléma. Örülök, hogy legalább Neked megoldódott.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Endrusz83
Vendég
« Új hozzászólás #1655 Dátum: 2011.03.07 hétfő, 09:07:20 »

Megtörtént a diagnosztika. falbav

Gyakorlatilag nincs katalizátorom.Még fizikailag is eltűnt a helyéről.Valószínűleg szétrobbant és kiköpködte az auto a darabjait.
3 opció van:
 - Új kati 250000Ft+ áfa - Ezt elvetettem azonnal... gun
 - Bontott kb 40000Ft, de mivel olyan ritka a 2.0 benzines C-Max mint a fehér holló nehéz lesz találnom.
 - Chiptunning - Mivel a chiptuningnál alapból letiltja a chip a katalizátor hiba visszajelzést a sportkatalizátorok alacsony hatásfokára való tekintettel. kb 90000Ft De még nem találtam olyan tuning céget aki ehhez a tipushoz tudna Chip-et.

4. opció, ami a legköltséghatékonyabb, hogy nem foglalkozom vele, mert semmilyen káros hatással nincs az autó működésére (kivéve a környezetre... szomoru1), de mivel maximalista vagyok nem tudom elviselni a lámpa folyamatos világítását, ráadásul nem veszem észre, ha esetleg más hibára akarná felhívni a figyelmem ez a "szuperinteligens" számítógép...
Valószínűleg a 2. és 3. lehetőségek közül azt fogom választani, amelyik előbb megoldható.

Megoldódottnak tűnik a katalizátorproblémám! eljen

Elvittem a CMAX-om a T-Modell ***-hez, akik a gyári katalizátor helyett egy univerzálisat építettek a kipufogórendszerembe.
Át kellett vezetékezni a szondákat és némi átalakítás kellett a kipufogórendszerben, de úgy tűnik Rendben van!!! taps
Tegnap lekocsikáztam 400km-t és nem villant ki a hibajelzésem, ami eddig max 40 km után visszavillant.
Ez 65000Ft-omba került, de azt hiszem ez volt a legköltséghatékonyabb megoldás.

Ezen kívül kifejezetten jó érzés, hogy nem károsítom annyira a környezetet mint eddig... worship
Naplózva
K.G.
Vendég
« Új hozzászólás #1656 Dátum: 2011.03.07 hétfő, 17:12:33 »

Sziasztok!

Érdekelne, hogy mi a véleményetek erről az autóról: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_ghia_tulajdonostol-4571866
Naplózva
domino
Vendég
« Új hozzászólás #1657 Dátum: 2011.03.08 kedd, 13:55:52 »

Segítsetek kicsit az 1.8 benzines mondiban hol találom az üzemanyag szűrőt. Kicsit elkezdett dadogni a lelkem gondoltam ezt kicserélem hátha csak koszos kicsit.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1658 Dátum: 2011.03.08 kedd, 13:57:59 »

Sziasztok!

Érdekelne, hogy mi a véleményetek erről az autóról: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_ghia_tulajdonostol-4571866
ha nincs nagy gondja érdemes megvenni, mert a 2.0 jóval ritkább, mint az 1.8as. A 114eKm lehet kicsit gyanús, de ha igazolható, akkor hihető.
Ajtó alj rohadásra és szívósori örvénylap-szétesésre hajlamos a konstrukció, ezeken kívül üzamanyag nyomás vesztés miatti nehéz indulás (melegen) szokott még lenni vele, meg AC pumpa gond. (Ez alól természetesen kivétel Zacci autója, mert az SZFH  eplus2 )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #1659 Dátum: 2011.03.08 kedd, 13:59:36 »

Ha jól emlékszem akkor ha benézel a kocsi alá akkor a hátsó kerék előtt az üzemanyag betöltő oldalon, van egy műanyag borítás azt le lehet hajtani és alatt van, azt hiszem két csavar tartja, a csövek pedig gyorscsatlakozósak, szóval csak egy csavarhúzóra lesz szükséged, ja és nem mindegy melyik irányban teszed fel.
Segítsetek kicsit az 1.8 benzines mondiban hol találom az üzemanyag szűrőt. Kicsit elkezdett dadogni a lelkem gondoltam ezt kicserélem hátha csak koszos kicsit.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1660 Dátum: 2011.03.08 kedd, 14:06:00 »

ha nincs nagy gondja érdemes megvenni, mert a 2.0 jóval ritkább, mint az 1.8as. A 114eKm lehet kicsit gyanús, de ha igazolható, akkor hihető.
Ajtó alj rohadásra és szívósori örvénylap-szétesésre hajlamos a konstrukció, ezeken kívül üzamanyag nyomás vesztés miatti nehéz indulás (melegen) szokott még lenni vele, meg AC pumpa gond. (Ez alól természetesen kivétel Zacci autója, mert az SZFH  eplus2 )

Mi az az SZFH?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1661 Dátum: 2011.03.08 kedd, 14:07:49 »

Mi az az SZFH?

Sz@r F.os H.ugy. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1662 Dátum: 2011.03.08 kedd, 15:02:17 »

Mi az az SZFH?
SZuper Frankó Hullajó

Sz@r F.os H.ugy. vigyor3

finomabb változata vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1663 Dátum: 2011.03.08 kedd, 22:59:30 »

SZuper Frankó Hullajó

finomabb változata vigyor3

Ahááá! Kezdem pedzeni a dolgot...  hehe
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
K.G.
Vendég
« Új hozzászólás #1664 Dátum: 2011.03.09 szerda, 11:12:10 »

ha nincs nagy gondja érdemes megvenni, mert a 2.0 jóval ritkább, mint az 1.8as. A 114eKm lehet kicsit gyanús, de ha igazolható, akkor hihető.
Ajtó alj rohadásra és szívósori örvénylap-szétesésre hajlamos a konstrukció, ezeken kívül üzamanyag nyomás vesztés miatti nehéz indulás (melegen) szokott még lenni vele, meg AC pumpa gond. (Ez alól természetesen kivétel Zacci autója, mert az SZFH  eplus2 )

Köszi a segítséget, a szívósór az általad említett hiba miatt már volt cserélve egy újabb verzióra. a km valós benne. Számlákkal is alá tudják támasztani.
Az autó garázsban állt és nincs rajta rozsdásodás,  tulaj a teljeskörű átvizsgálásba is belemegy, mert "nincs takargatni valója". most mivel hideg volt a motor mikor megnéztem a nehéz indulást nem produkállta és nagyon szépen, egyenletesen járt a motor kb.10 pecig járattam.
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #1665 Dátum: 2011.03.09 szerda, 20:27:01 »


Köszi a segítséget, a szívósór az általad említett hiba miatt már volt cserélve egy újabb verzióra. a km valós benne. Számlákkal is alá tudják támasztani.
Az autó garázsban állt és nincs rajta rozsdásodás,  tulaj a teljeskörű átvizsgálásba is belemegy, mert "nincs takargatni valója". most mivel hideg volt a motor mikor megnéztem a nehéz indulást nem produkállta és nagyon szépen, egyenletesen járt a motor kb.10 pecig járattam.

akkor HAJRA!
megvenni es udvozlunk a mondeosok kozott!
 wave
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
domino
Vendég
« Új hozzászólás #1666 Dátum: 2011.03.09 szerda, 21:18:35 »

A benzinszűrőt megtaláltam, és kicseréltem ott volt ahol mondtátok. Sajna azonban a rángatózás nem szűnt meg szomoru1 Bekukkantottam a motorba is és az alábbi jelenségre lettem figyelmes.
Ha a pillangószelepet amit a gázbovdennel mozgatok kézzel hirtelen elforgatom és visszaengedem egy kotyogó, vagy inkább visszaengedés közben egy ütődő hangot ad lehet, hogy ez a bajok forrása. A furcsa, hogy üresben nyomva a gázt tökéletesen felpörög, de ha megyek vele akkor 1500, és 2500 közt igencsak rángatózik utána meg megy mint ahogy kell Huh? Valaki valami tanácsot tud adni. Ja és ma már kigyulladt a sárga lámpám a műszerfal jobb felső sarkán. A motor figyelmeztető lámpa. Azt írja a leírás, hogy vigyem szervízbe pénteken megy is de addig is jól jönne valami tanács a hibával kapcsolatban.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.09 szerda, 21:24:03 írta domino » Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1667 Dátum: 2011.03.09 szerda, 21:27:24 »

A benzinszűrőt megtaláltam, és kicseréltem ott volt ahol mondtátok. Sajna azonban a rángatózás nem szűnt meg szomoru1 Bekukkantottam a motorba is és az alábbi jelenségre lettem figyelmes.
Ha a pillangószelepet amit a gázbovdennel mozgatok kézzel hirtelen elforgatom és visszaengedem egy kotyogó, vagy inkább visszaengedés közben egy ütődő hangot ad lehet, hogy ez a bajok forrása. A furcsa, hogy üresben nyomva a gázt tökéletesen felpörög, de ha megyek vele akkor 1500, és 2500 közt igencsak rángatózik utána meg megy mint ahogy kell Huh? Valaki valami tanácsot tud adni. Ja és ma már kigyulladt a sárga lámpám a műszerfal jobb felső sarkán. Gondolom ez az injektor valamilyen hibáját jelzi.

nekem is volt ez a kotyogó-ütő hang ilynkor, pont a szelep alatt, picit balra van egy kar ami ilyenkor mozgatja az örvénylapátokat, na ez a kis kar nekem le volt csúszva és ilyenkor az koppant, ütött amikor gázt adtam rá és visszaengedtem.

a sárga lámpával kapcs: egr szeleped, hogy van? nézd meg az egr szelep csatija nincs e lecsúszva (lehúzva)...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
domino
Vendég
« Új hozzászólás #1668 Dátum: 2011.03.09 szerda, 21:53:56 »

nekem is volt ez a kotyogó-ütő hang ilynkor, pont a szelep alatt, picit balra van egy kar ami ilyenkor mozgatja az örvénylapátokat, na ez a kis kar nekem le volt csúszva és ilyenkor az koppant, ütött amikor gázt adtam rá és visszaengedtem.

a sárga lámpával kapcs: egr szeleped, hogy van? nézd meg az egr szelep csatija nincs e lecsúszva (lehúzva)...

Az egr szelep csatlakozó merre van?
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1669 Dátum: 2011.03.09 szerda, 22:00:46 »

Az egr szelep csatlakozó merre van?

ha szemből nézed a motorblokk jobb oldalán (a vastag fekete cső ami a levegőszűrőtől vezeti a levegőt a pillangószelepig, alatt)
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
domino
Vendég
« Új hozzászólás #1670 Dátum: 2011.03.09 szerda, 22:18:01 »

ha szemből nézed a motorblokk jobb oldalán (a vastag fekete cső ami a levegőszűrőtől vezeti a levegőt a pillangószelepig, alatt)

Köszi megsasolom a dlgot worship
Naplózva
szg
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164


E-mail
« Új hozzászólás #1671 Dátum: 2011.03.09 szerda, 22:49:53 »

Szevasz,

Nem tudom a hibád előzményét, de amit itt leírsz az a gyújtótrafó/kábel hibajelenség.
Nekem ez volt, de nem hittem el, hogy a trafó elromolhat, kábeleket cseréltem, akkor pár hónapra megjavult, utána megint el kezdett rángatni, sárga lámpa is lett, 3-as henger gyújtáskimaradás volt a hibakód.
Elég hamar kinyírja a motorvezérlőt is, volt már a kezemben ilyen.

Sz.G.


A benzinszűrőt megtaláltam, és kicseréltem ott volt ahol mondtátok. Sajna azonban a rángatózás nem szűnt meg szomoru1 Bekukkantottam a motorba is és az alábbi jelenségre lettem figyelmes.
Ha a pillangószelepet amit a gázbovdennel mozgatok kézzel hirtelen elforgatom és visszaengedem egy kotyogó, vagy inkább visszaengedés közben egy ütődő hangot ad lehet, hogy ez a bajok forrása. A furcsa, hogy üresben nyomva a gázt tökéletesen felpörög, de ha megyek vele akkor 1500, és 2500 közt igencsak rángatózik utána meg megy mint ahogy kell Huh? Valaki valami tanácsot tud adni. Ja és ma már kigyulladt a sárga lámpám a műszerfal jobb felső sarkán. A motor figyelmeztető lámpa. Azt írja a leírás, hogy vigyem szervízbe pénteken megy is de addig is jól jönne valami tanács a hibával kapcsolatban.
Naplózva
jóti
Vendég
« Új hozzászólás #1672 Dátum: 2011.03.10 csütörtök, 18:06:58 »

Sziasztok, rángatott az autó 1500 fordulaton , de gyertya csere, trafó csere majd, kábel csere után eltűnt a jelenség és  olyan 2000 km mentem az autóval, és ismét elkezdte falbav kérdésem az lenne hogy lehet e hogy a trafó ennyit bírt? hozzáteszem, rámszóltak hogy ne a legolcsóbb trafót vegyem, nem azt vettem és mégis rángat!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1673 Dátum: 2011.03.10 csütörtök, 20:42:17 »

Sziasztok, rángatott az autó 1500 fordulaton , de gyertya csere, trafó csere majd, kábel csere után eltűnt a jelenség és  olyan 2000 km mentem az autóval, és ismét elkezdte falbav kérdésem az lenne hogy lehet e hogy a trafó ennyit bírt? hozzáteszem, rámszóltak hogy ne a legolcsóbb trafót vegyem, nem azt vettem és mégis rángat!

a kábelszett gyári amit vettél? ha nem akkor valszeg valamelyik megadta magát, és magával szokta vinni a trafót is elég sűrűn
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
jóti
Vendég
« Új hozzászólás #1674 Dátum: 2011.03.11 péntek, 10:01:09 »

a kábelszett gyári amit vettél? ha nem akkor valszeg valamelyik megadta magát, és magával szokta vinni a trafót is elég sűrűn
Szerintem nem gyári. , de azt honnan tudom meg hogy a trafónak is vége?
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #1675 Dátum: 2011.03.12 szombat, 08:25:52 »

HI hi.
Nem gondoltam volna,hogy a szívosor nem léte,valamint egy direkt légszűrő,csodákat hoz ki ebbül az egynyócasbul!!
Nincs rángatás alacsony fordulaton is húz!Hipp hipp hooooo. Wink
Naplózva
domino
Vendég
« Új hozzászólás #1676 Dátum: 2011.03.12 szombat, 08:56:50 »

Megszűnt a rángatási probléma! Nálam nem a szívósor, vagy szűrő vagy bármi volt a gond. Beszart a gyújtótrafó. Azt kicseréltük+ akkor a 4 gyertyát is és tökéletes a verda taps
Naplózva
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #1677 Dátum: 2011.03.12 szombat, 11:09:03 »

Lehet, hogy a jóidő beköszöntével vírus ütötte fel a fejét? Szinte csak a gyertya-gyújtókábel-trafó problémákról olvasni...
A múltkori mizériám egyelőre megoldódni látszik-aztán majd kiferül hosszabb távon.
Kicserélték a trafót és láss csodát! Nincs rángatózás, a műszerfal se hal be (mi köze lehetett egyiknek a másikhoz?)-igaz, csak kb 500 km-t mentem vele, de eddig baba a gép. Sőt! Kiheréltettem a szívósort is (kemémy 3.500 ft volt  Wink)- egy gonddal kevesebb.
Persze a motorhiba újból világít...de talán csak a szokásos egr szelepet írja...amúgy azzal valakinek valami ötlete? Olvastam, hogy ki kell szedni és megtisztítani, de nem szokta sokáig bírni + elég macerás a mutatvány, mert a hűtövizet is le kell engedni + ilyenek...szóval?

Ja! A szerelőm jótanácsa: indításkor meg kell várni, amíg a km számlálón megjelennek a számok, utána indítózzunk-lehet hogy hülyeség, de állítólag akkor pöccre indul...
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.12 szombat, 11:11:31 írta Alpha Dog » Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #1678 Dátum: 2011.03.12 szombat, 16:56:49 »

Persze a motorhiba újból világít...de talán csak a szokásos egr szelepet írja...amúgy azzal valakinek valami ötlete? Olvastam, hogy ki kell szedni és megtisztítani, de nem szokta sokáig bírni + elég macerás a mutatvány, mert a hűtövizet is le kell engedni + ilyenek...szóval?

Szia!

Nem kell leengedni a hűtővizet, max 1/2-1L elfolyik, amikor lehúzod a csövet. Ha ledugózod addig, akkor annyi sem.
Ami a gond, hogy ugyan két csavart kell kicsavarni, de a hátsóhoz nehéz hozzáférni. Én úgy oldottam meg, hogy az EGR szelep tetején lévó 4csavart
kicsavartam, leszedtem a tetejét, utána már el tudott fordulni a kis crowa szár. Ja a felső vizcsövet is bontani kell, de ott nincs alapból szinte semmi víz.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.12 szombat, 17:01:04 írta ezso » Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
bagyas111
Vendég
« Új hozzászólás #1679 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 08:59:10 »

Szevasztok!
Új MONDEO 1.8HE tulaj vagyok,2005-12.havi gyártmány.Üdvözöllek Benneteket!
Nemtom,természetes-e az a jelenség:gyujtáskapcs be,amikor kialszik a légzsák controll lámpa,indítózás-olykor,nem indul,
ha nem várom meg a controll lámpák kialvását és úgy indítózom,akkor nem nagyon indul.
Vajon a leírtak az előzőekben boncolgatott szívósorrl,örvénylapátokkal stb kapcsolatban lehet,avagy a MONDEO számítógépének listázása utáni természetes állapot?(Boccs,messziről ugatom a témát,mint kutya a holdat.... hehe
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1680 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 19:53:29 »

Szerintem nem gyári. , de azt honnan tudom meg hogy a trafónak is vége?

nekem amikor megadta magát a trafó és le lett szerelve alulról látni lehetett, hogy belül a tekercsek elfüstöltek (korom fekete volt a belseje).
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1681 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 19:59:25 »

Lehet, hogy a jóidő beköszöntével vírus ütötte fel a fejét? Szinte csak a gyertya-gyújtókábel-trafó problémákról olvasni...
A múltkori mizériám egyelőre megoldódni látszik-aztán majd kiferül hosszabb távon.
Kicserélték a trafót és láss csodát! Nincs rángatózás, a műszerfal se hal be (mi köze lehetett egyiknek a másikhoz?)-igaz, csak kb 500 km-t mentem vele, de eddig baba a gép. Sőt! Kiheréltettem a szívósort is (kemémy 3.500 ft volt  Wink)- egy gonddal kevesebb.
Persze a motorhiba újból világít...de talán csak a szokásos egr szelepet írja...amúgy azzal valakinek valami ötlete? Olvastam, hogy ki kell szedni és megtisztítani, de nem szokta sokáig bírni + elég macerás a mutatvány, mert a hűtövizet is le kell engedni + ilyenek...szóval?

Ja! A szerelőm jótanácsa: indításkor meg kell várni, amíg a km számlálón megjelennek a számok, utána indítózzunk-lehet hogy hülyeség, de állítólag akkor pöccre indul...

te herélted ki a szívósort vagy elvitted szakihoz?
Én 1x megpróbáltam leszerelni az EGR szelepet de az a hátsó csavar jol megszo*atott és félbehagytam, visszaraktam leszedés előtt. nekem több szerelő is mondta (igaz nem Ford de gondolom ugyanaz a gond), hogy ha koszos ki kell menni autópályára vagy haronló és menni kb. 20km-t magas fordulaton (pl.5000), hogy jól kiégesse és kifújja a kormot. Ezt konkrétan Opel márkaszervízben is javasolták, sőt a szerelők is ezt csinálták ha valaki EGR szelep gondal vitte be az autóját.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #1682 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 20:05:22 »

te herélted ki a szívósort vagy elvitted szakihoz?
Én 1x megpróbáltam leszerelni az EGR szelepet de az a hátsó csavar jol megszo*atott és félbehagytam, vis***aktam leszedés előtt. nekem több szerelő is mondta (igaz nem Ford de gondolom ugyanaz a gond), hogy ha koszos ki kell menni autópályára vagy haronló és menni kb. 20km-t magas fordulaton (pl.5000), hogy jól kiégesse és kifújja a kormot. Ezt konkrétan Opel márkaszervízben is javasolták, sőt a szerelők is ezt csinálták ha valaki EGR szelep gondal vitte be az autóját.


Szerelőhöz vittem, de én mondtam neki hogy mit hogyan  Wink -nem egy nagy mutatvány, de nekem nincsenek szerszámaim, így mindennel szakihoz kell mennem.
Az EGR-t szeretném kitisztíttatni, mert nincs "kedvem" 40.000-ért kicserélni-akkor inkább úgy marad...
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1683 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 20:14:31 »

üdv.

tegnap este arra lettem figyelmes, hogy alacsony fordulaton (1100-1200) rángat az autó. ma ránéztem a mocira és észrevettem, hogy az a fekete kar ami a vákum hatásáram huzigálja az örvénylapátokat megint leugrott arról a fehér kis pöcökről. Már korábban is volt ilyen (valszeg elkopott az a fehér kis pöcök) és akkor egy darab duktape-el (remélem jól írtam) amit a pöcökre ragasztottam és úgy nyomtam össze orvosoltam, kb. fél évig volt jó...
azon gondolgodtam, hogy végleges megoldás kellene, gondoltam átfúrom a fekete kart és a fehér pöcköt, átdugok rajta egy vékony acél rudacskat melynek a 2 végét miután átdugtam elhajlítom és ez így egy kis tengelyt alakítana. a gondom csak az, hogy ott nagyon nincs hely fúrni faragni, kiszerelni az egészet meg hát nem szeretném (szaki nélkül).
esetleg valakinek valami egyszerűbb megoldása? ötlete?

ja, miután a régi megoldással visszaraktam a kis kart a rángatás megszűnt.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1684 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 20:16:44 »

Szerelőhöz vittem, de én mondtam neki hogy mit hogyan  Wink -nem egy nagy mutatvány, de nekem nincsenek szerszámaim, így mindennel szakihoz kell mennem.
Az EGR-t szeretném kitisztíttatni, mert nincs "kedvem" 40.000-ért kicserélni-akkor inkább úgy marad...


3500ft-ért leszerelte/visszarakta és ki is herélte a szívósort? wow
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #1685 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 20:21:43 »

3500ft-ért leszerelte/vis***akta és ki is herélte a szívósort? wow


Így van  Wink Ja! Ebben benne volt, hogy műanyagból esztergáltatott egy dugót, amit beragasztott a tengely helyére+ 1.600-ért kicentírozta a 4 kereket-kellett rájuk súly bőven...
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1686 Dátum: 2011.03.13 vasárnap, 20:26:00 »

Így van  Wink Ja! Ebben benne volt, hogy műanyagból esztergáltatott egy dugót, amit beragasztott a tengely helyére+ 1.600-ért kicentírozta a 4 kereket-kellett rájuk súly bőven...

majd kereslek ha herélni akarom a szívósorom, igaz messze laksz...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
jóti
Vendég
« Új hozzászólás #1687 Dátum: 2011.03.14 hétfő, 07:55:21 »

te herélted ki a szívósort vagy elvitted szakihoz?
Én 1x megpróbáltam leszerelni az EGR szelepet de az a hátsó csavar jol megszo*atott és félbehagytam, vis***aktam leszedés előtt. nekem több szerelő is mondta (igaz nem Ford de gondolom ugyanaz a gond), hogy ha koszos ki kell menni autópályára vagy haronló és menni kb. 20km-t magas fordulaton (pl.5000), hogy jól kiégesse és kifújja a kormot. Ezt konkrétan Opel márkaszervízben is javasolták, sőt a szerelők is ezt csinálták ha valaki EGR szelep gondal vitte be az autóját.

Köszi rá nézek!
Naplózva
bsamob
Vendég
« Új hozzászólás #1688 Dátum: 2011.03.16 szerda, 13:59:59 »

Sziasztok!

Tudnátok mondani szerelőt, aki a szívósor kiherélésben itt Budapesten tudna segíteni? Esetleg Vik elérhetőségét megkaphatnám?

Ha valaki tudja, legyenszíves küldje el nekem a doksit, ahol a művelet le vagyon írva. Kíváncsi vagyok, ha lenne időm és helyem, magam csinálnám, de ezek hiányában segítségre szorulok.

Köszi
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #1689 Dátum: 2011.03.18 péntek, 07:34:49 »

Sziasztok kedves Forumozok!

Sajnos a múltkori találkozóra nem tudtam elmenni, midig csak a munka....a következőn ha minden kötél szakad akkor is ott leszek. Smiley
Sajnálatos módon van egy apró problémám, hátha tud valaki okosat mondani rá.
Vettem egy 2001-es 1,8 125-130 lovas gyönyörű benzines kombit, (320 000km-rel-ez valóban ennyi, nincs visszatekerve). A hiba: a motor tetején és a gyertyák tövében ált az olaj, elvittem crom-ba. ott kicserélték a szelepfedél tömítést, és megállapították, hogy nem csak ott folyik , hanem a főtengely szimeringnél is. A szelep fed. töm. csere után a gyertyáknál tényleg nem ált az olaj, de az olaj folyásom nem lett jobb, 700-1000km-alatt 1-1,5l megy el.
Hogyha a főtengelynél folyna ki, akkor az aló autó alatt kellene látnom nyomokat, de semmi. csont száraz, a kipufogón nem jön ki semmilyen kékes fűst, nem kormol, semmi, egy kicsit olaj szaga van, de nem vészes. A víz tartályban szerencsére nincs olaj, úgy hogy az sem lehet. A crom-ba a motor szétszedést 60-70e-r tartották, és csak akkor tudják megmondani, hogy mik lehetnek a hibás alkatrészek.
Kérlek benneteket, ha valakinek van okos ötlete a hibára, vagy esetleg tudtok ajánlani egy jó szerelőt pest környékén, aki nem csak vaktában lövöldözik, írjátok meg.
 
Előre is köszönöm, mindenki segítségét.
 
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1690 Dátum: 2011.03.18 péntek, 18:44:53 »

Sziasztok kedves Forumozok!

Sajnos a múltkori találkozóra nem tudtam elmenni, midig csak a munka....a következőn ha minden kötél szakad akkor is ott leszek. Smiley
Sajnálatos módon van egy apró problémám, hátha tud valaki okosat mondani rá.
Vettem egy 2001-es 1,8 125-130 lovas gyönyörű benzines kombit, (320 000km-rel-ez valóban ennyi, nincs visszatekerve). A hiba: a motor tetején és a gyertyák tövében ált az olaj, elvittem crom-ba. ott kicserélték a szelepfedél tömítést, és megállapították, hogy nem csak ott folyik , hanem a főtengely szimeringnél is. A szelep fed. töm. csere után a gyertyáknál tényleg nem ált az olaj, de az olaj folyásom nem lett jobb, 700-1000km-alatt 1-1,5l megy el.
Hogyha a főtengelynél folyna ki, akkor az aló autó alatt kellene látnom nyomokat, de semmi. csont száraz, a kipufogón nem jön ki semmilyen kékes fűst, nem kormol, semmi, egy kicsit olaj szaga van, de nem vészes. A víz tartályban szerencsére nincs olaj, úgy hogy az sem lehet. A crom-ba a motor szétszedést 60-70e-r tartották, és csak akkor tudják megmondani, hogy mik lehetnek a hibás alkatrészek.
Kérlek benneteket, ha valakinek van okos ötlete a hibára, vagy esetleg tudtok ajánlani egy jó szerelőt pest környékén, aki nem csak vaktában lövöldözik, írjátok meg.
 
Előre is köszönöm, mindenki segítségét.
 

mielőtt szétszedeted a motort,méress 1 kompressziót!Lehet,hogy ezt már nem is érdemes majd szétszedni......ez nagyon sok olajfogyi..... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HTL-074
Vendég
« Új hozzászólás #1691 Dátum: 2011.03.18 péntek, 18:46:59 »

Sziasztok kedves Forumozok!

Sajnos a múltkori találkozóra nem tudtam elmenni, midig csak a munka....a következőn ha minden kötél szakad akkor is ott leszek. Smiley
Sajnálatos módon van egy apró problémám, hátha tud valaki okosat mondani rá.
Vettem egy 2001-es 1,8 125-130 lovas gyönyörű benzines kombit, (320 000km-rel-ez valóban ennyi, nincs visszatekerve). A hiba: a motor tetején és a gyertyák tövében ált az olaj, elvittem crom-ba. ott kicserélték a szelepfedél tömítést, és megállapították, hogy nem csak ott folyik , hanem a főtengely szimeringnél is. A szelep fed. töm. csere után a gyertyáknál tényleg nem ált az olaj, de az olaj folyásom nem lett jobb, 700-1000km-alatt 1-1,5l megy el.
Hogyha a főtengelynél folyna ki, akkor az aló autó alatt kellene látnom nyomokat, de semmi. csont száraz, a kipufogón nem jön ki semmilyen kékes fűst, nem kormol, semmi, egy kicsit olaj szaga van, de nem vészes. A víz tartályban szerencsére nincs olaj, úgy hogy az sem lehet. A crom-ba a motor szétszedést 60-70e-r tartották, és csak akkor tudják megmondani, hogy mik lehetnek a hibás alkatrészek.
Kérlek benneteket, ha valakinek van okos ötlete a hibára, vagy esetleg tudtok ajánlani egy jó szerelőt pest környékén, aki nem csak vaktában lövöldözik, írjátok meg.
 
Előre is köszönöm, mindenki segítségét.
 


Nekem a régi 1,8 -as mondimból ugyan igy fogyott az olaj, és kicseréltem a szelepszár szimeringet, de nem oldotta meg a problémát.Ezért vettem bele egy másik motort. Szerintem olajlehúzó gyűrű lesz a hiba. Egyébként városban nem ette egyártalán az olajat de amint kimentem pályára és mentem vele 600km 1 litert bezabált.Nekem sem füstölt egyártalán. Szerintem nagy sebeségnél nagyobb a rezonancia és el tudd menni az olaj a gyűrű mellett.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1692 Dátum: 2011.03.18 péntek, 19:04:58 »

Nekem a régi 1,8 -as mondimból ugyan igy fogyott az olaj, és kicseréltem a szelepszár szimeringet, de nem oldotta meg a problémát.Ezért vettem bele egy másik motort. Szerintem olajlehúzó gyűrű lesz a hiba. Egyébként városban nem ette egyártalán az olajat de amint kimentem pályára és mentem vele 600km 1 litert bezabált.Nekem sem füstölt egyártalán. Szerintem nagy sebeségnél nagyobb a rezonancia és el tudd menni az olaj a gyűrű mellett.
hát igen... Cry
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #1693 Dátum: 2011.03.18 péntek, 19:51:09 »

Kedves htl-074 és Alf!

Köszönöm az ötletett, a krompresszíot megméretem, abbol már megtudhattjuk a motor álapotát, ebben igazad van Alf, és ahogy mondtad htl-074 a városban tényleg nem eszi. A kompresszio mérés után már okosabbak leszünk. De a biztonság kedvéért elkezdek nézni én is egy másik motort.  Bár adja az úr, hogy ne keljen benne cserélni.

Köszönöm, a jó hozzászolást és a segítséget.
Üdv: Pepe
Naplózva
HTL-074
Vendég
« Új hozzászólás #1694 Dátum: 2011.03.18 péntek, 20:27:12 »

Kedves htl-074 és Alf!

Köszönöm az ötletett, a krompresszíot megméretem, abbol már megtudhattjuk a motor álapotát, ebben igazad van Alf, és ahogy mondtad htl-074 a városban tényleg nem eszi. A kompresszio mérés után már okosabbak leszünk. De a biztonság kedvéért elkezdek nézni én is egy másik motort.  Bár adja az úr, hogy ne keljen benne cserélni.

Köszönöm, a jó hozzászolást és a segítséget.
Üdv: Pepe

Még annyi,hogy amikor én mértem a kompressziót 13,1 és 13,5 között volt a hengerekben.Amikor szét volt szedve a motor akkor néztem nem volt válla a hengereknek viszont azt nem tudom, hogy hordósan meg volt-e kopva. Lehet hogy egy gyűrű csere megoldaná a problémát neked.Én már nem foglalkoztam vele mert nagyon sok mindent kellett volna cserélni mert szét volt hajtva. A másik motoromban amit vettem bele minden hengerben 14,1 volt a kompresszió egységesen.
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #1695 Dátum: 2011.03.18 péntek, 21:17:27 »

Kedves htl-074!

Az én motromban elvileg(remélm tényleg annyi) 330000km van. A tiedben mennyi volt amikor elkezdett olajat enni? Mik voltak még szétkopva? Menyiért vettél motort és mennyiért szereték be, kuplungot is cseréltél?
Naplózva
HTL-074
Vendég
« Új hozzászólás #1696 Dátum: 2011.03.19 szombat, 07:29:16 »

Kedves htl-074!

Az én motromban elvileg(remélm tényleg annyi) 330000km van. A tiedben mennyi volt amikor elkezdett olajat enni? Mik voltak még szétkopva? Menyiért vettél motort és mennyiért szereték be, kuplungot is cseréltél?


Óra szerint elvileg 145 ezer volt amikor vettem 4 évesen az autót és 180-190 ezret mutatott amikor észrevettem egy erős fékezésnél hogy kivillant az olajnyomás.Ekkor vettem észre hogy eszi az olajat.Sosem nézegettem a szintet.Én nagyon gyilkoltam azt a motort azért is mehetett ennyire szét.Vezérlést kellett volna még cserélni mert már lehetett a lánc hangját hallani,ill teljes kuplungot.Én komplet autot hozattam angliábol és abból vettem ki a motort és raktam bele a haverommal.Egyébként ha fullos olajat raktam bele akkor nem ette annyira ill. amikor le volt cserélve az olaj akkor ugy két háromezer km-ig nem ette pályán sem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1697 Dátum: 2011.03.19 szombat, 19:34:15 »

Még annyi,hogy amikor én mértem a kompressziót 13,1 és 13,5 között volt a hengerekben.Amikor szét volt szedve a motor akkor néztem nem volt válla a hengereknek viszont azt nem tudom, hogy hordósan meg volt-e kopva. Lehet hogy egy gyűrű csere megoldaná a problémát neked.Én már nem foglalkoztam vele mert nagyon sok mindent kellett volna cserélni mert szét volt hajtva. A másik motoromban amit vettem bele minden hengerben 14,1 volt a kompresszió egységesen.
nekemk úgy RÉM-LIK,hogy 17nek kell lennie a kompressziónak a benyás gépben.Persze,nem 300km után.....úgy tudom,gyárilag ennyi...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HTL-074
Vendég
« Új hozzászólás #1698 Dátum: 2011.03.19 szombat, 20:11:12 »

nekemk úgy RÉM-LIK,hogy 17nek kell lennie a kompressziónak a benyás gépben.Persze,nem 300km után.....úgy tudom,gyárilag ennyi...

Nekem azt mondta az autószerelő barátom, hogy üzemmeleg motornál a 14 bar kitünő és, hogy full gyári. Én is tanúltam de már nem emlékszem, hogy mennyi a gyári.  nyes
Naplózva
mondeospepe
Vendég
« Új hozzászólás #1699 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 14:29:11 »

Kedves Alf és HTL-074!

Ma délelött kimostam a motor teret, hogy tisztán lássak az olaj folyás terén. Hátha valahol folyik a szelepfedél, vagy a blobb környékén, meg amugyis, tisztán szebb. A muvelet végén beinditottam a gépet, ekkor láttam a kipufogó elött egy furcsa folottt, odaraktam egy tiszta kendöt és szembesultem a bajjal. Kipufogja az olajat. de nem is kis mennysiséget. Van valami meglátásotok, hogy gyürű, vagy szeletömmítés lehet-e?
Ha valakimásnak van ötlete, kérem ö is ossza meg velem.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Pepe
Naplózva
Oldalak: 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.