Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:41:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4636479 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
zoo
Vendég
« Új hozzászólás #2200 Dátum: 2011.11.01 kedd, 22:20:24 »

Vik. ( kimás vigyor3 ) KönyvesKálmánon, a Lurdyval szemben lévő Ford. De írhatsz neki itt privátot.

Kösssz!
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2201 Dátum: 2011.11.02 szerda, 09:53:23 »

Kiegészítésként annyi infót még mondanék, hogy
-hidegen, első indítás után beindul, aztán rögtön le is áll, ha nem adok gázt
-második indításra (gázadás nélkül), a motor dadog (gázadás nélkül), közben a töltésjelző pár alkalommal felvillan
-10-15 másodperc alatt a helyzet rendeződik (gázadás nélkül), de hideg motornál nagyobb gázadásra a lentebb leírtak jelentkeznek
-ha első vagy második indításkor a vélt lefulladás megelőzésére gázt adok, akkor erőteljesebben dadog, mintha csak hagyom, hogy alapjáraton megoldódjanak a dolgok

Sziasztok!

Alábbi problémám akadt, melynek ez a jelensége:
Alapjáraton , ha hirtelen nagyobb gázt adok, akkor pillanatig mintha hezitálni a motor, a hangján hallatszik, nem veszi azonnal a fordulatot, hanem mindha kihagyna 1-2 ütemet.
Amikor a fordulat alapjáraton gázadásra felmegy 3-4ezerig, akkor nem esik vissza rögtön a fordulat, hanem mintha lassabban, mint régebben, és a fordulatszámmérő megáll 1200 körül, ottmarad mondjuk 1 másodpercig, valami motorzúgás hallatszik a motortérből, aztán az 1 másoperc után visszaesik a fordulat 800-ig.
Onnan gázt adva megint hezitálva veszi a fordulatot.

Segítsetek légyszi, hogy mi lehet ez. Köszi!
Automata váltós, ha ez esetleg jelent valamit a hiba ügyében.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.02 szerda, 23:05:18 írta Gabor77 » Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2202 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 17:02:48 »

Sziasztok.


Szívósorban az örvénylapátok eltávolítása után tapasztalta valaki, hogy nyomatékosabb az autó, vagy csak azért érezem úgy, mert előtte lementem vele 300km autópályán?
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2203 Dátum: 2011.11.04 péntek, 11:08:54 »

Helló mindenkinek!

Tudja valaki,hogy lehet cserélni AC pumpát?
Tankot le kell szedni vagy nem a cseréhez?
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2204 Dátum: 2011.11.04 péntek, 11:15:15 »

Helló Gery vagyok!

Bocs a zavarásért, de érdeklődnék tőled,mivel te vagy csak elérhető, hogy AC cseréhez le kell venni a tankot?
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #2205 Dátum: 2011.11.04 péntek, 11:30:35 »

Úgy tudom le kell, korábbi hozzászólásokban benne van valahol, hogy kell. Arra emlékszem, hogy a kipufogót nem kell levenni csak lentebb engedni, az egyedüli problémát a betöltő cső csatlakozásának oldása szokta jelenteni.
Helló Gery vagyok!

Bocs a zavarásért, de érdeklődnék tőled,mivel te vagy csak elérhető, hogy AC cseréhez le kell venni a tankot?

Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2206 Dátum: 2011.11.04 péntek, 11:47:50 »

Köszi szépen!
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2207 Dátum: 2011.11.04 péntek, 23:24:03 »

Help!

Kiegészítésként annyi infót még mondanék, hogy
-hidegen, első indítás után beindul, aztán rögtön le is áll, ha nem adok gázt
-második indításra (gázadás nélkül), a motor dadog (gázadás nélkül), közben a töltésjelző pár alkalommal felvillan
-10-15 másodperc alatt a helyzet rendeződik (gázadás nélkül), de hideg motornál nagyobb gázadásra a lentebb leírtak jelentkeznek
-ha első vagy második indításkor a vélt lefulladás megelőzésére gázt adok, akkor erőteljesebben dadog, mintha csak hagyom, hogy alapjáraton megoldódjanak a dolgok
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2208 Dátum: 2011.11.05 szombat, 11:26:06 »

Help!


szerintem az alapjárati motort kellene első körben megnézni-kipucolni
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2209 Dátum: 2011.11.05 szombat, 11:46:15 »

szerintem az alapjárati motort kellene első körben megnézni-kipucolni

Köszi!
Ez mit jelent pontosan? Mármint a tisztítás miből áll?
Nagyon szét kell/lehet szedni ezt?
Minimális affinitással ez könnyen elvégezhető otthon, akna nélkül is?
Spéci szerszám kell hozzá?
Keresgéltem itt, de részletes leírást  nem találtam...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2210 Dátum: 2011.11.05 szombat, 11:48:44 »

Köszi!
Ez mit jelent pontosan? Mármint a tisztítás miből áll?
Nagyon szét kell/lehet szedni ezt?
Minimális affinitással ez könnyen elvégezhető otthon, akna nélkül is?
Spéci szerszám kell hozzá?
Keresgéltem itt, de részletes leírást  nem találtam...

Meg a féktisztítós fujkálást is ki kéne próbálni. Vákumcsöveket leellenőrizni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2211 Dátum: 2011.11.05 szombat, 12:34:34 »

Köszi!
Ez mit jelent pontosan? Mármint a tisztítás miből áll?
Nagyon szét kell/lehet szedni ezt?
Minimális affinitással ez könnyen elvégezhető otthon, akna nélkül is?
Spéci szerszám kell hozzá?
Keresgéltem itt, de részletes leírást  nem találtam...
ehhez akna nem kell.
le kell venni a levegő szívó csövet ami a légszűrő doboztól megy az alapjárati motor/pillangószelep házához. 4 torx csavar tartja oda az alapjárati motor házat a szívósorhoz vagy valamihez (nem emlékszem már a részletekre) és még ha nem tévedek le kell pattintanot az a kis kart is ami az örvénylapátokat vezérli, de lehet nem kell, lehet semmi köze, nem emlékszem. még marad a gáz bovden és az el.csati amit le kell akasztani, hogy teljes mértékben ki legyen szerelve.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #2212 Dátum: 2011.11.05 szombat, 14:28:43 »

Az alapjárati motor a pillangó szelep házon van, egy ilyen fém cucc és két hatlapfejű csavar fogja, meg van rajta egy elektromos csati. A csatit lehúzod a két csavart kicsavarod és kint is van utána kimosod, visszarakod és valószínű jobb lesz.
kép a cuccról: http://n2.vatera.hu/photos/f8/60/b595_1_big.jpg
ehhez akna nem kell.
le kell venni a levegő szívó csövet ami a légszűrő doboztól megy az alapjárati motor/pillangószelep házához. 4 torx csavar tartja oda az alapjárati motor házat a szívósorhoz vagy valamihez (nem emlékszem már a részletekre) és még ha nem tévedek le kell pattintanot az a kis kart is ami az örvénylapátokat vezérli, de lehet nem kell, lehet semmi köze, nem emlékszem. még marad a gáz bovden és az el.csati amit le kell akasztani, hogy teljes mértékben ki legyen szerelve.

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2213 Dátum: 2011.11.05 szombat, 16:31:31 »

Az alapjárati motor a pillangó szelep házon van, egy ilyen fém cucc és két hatlapfejű csavar fogja, meg van rajta egy elektromos csati. A csatit lehúzod a két csavart kicsavarod és kint is van utána kimosod, vis***akod és valószínű jobb lesz.
kép a cuccról: http://n2.vatera.hu/photos/f8/60/b595_1_big.jpg
és ha mégsem lesz jobb tőle,akkor érdemes kicserélnie,hogy végre megszűnjenek a problémák! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2214 Dátum: 2011.11.06 vasárnap, 10:23:57 »

wave Sziasztok! Megtudná nekem mondani valaki, hogy egy 2.0-ás 2002 -es Mondeo  ugy átlagosan mennyit fogyaszt? Köszi Üdv Mormor
 

Városban 8-10 között,lakott területen kívül járkáltam már vele klímázva 6,2 vel de ott szép kényelmesen 100 fölé nem mentem.Pályán eddig egy adatom van 8,5-8,6 (5 személy,csomag,140tempomat+ egy párszor 160 de csak előzés céljából
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Mormor
Vendég
« Új hozzászólás #2215 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 04:23:51 »

 wave Köszi a választ! Szerintem az nem rosz, és mi se vagyunk egy sebesség mániássak! vigyor3
Naplózva
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2216 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 10:01:58 »

Köszönöm az alapjárati motorral kapcsolatos válaszaitokat!
Hétvégén sikerült leszedni, benzinnel kimostam alaposan, levegővel kifújtam utána.
Ma reggel ugyanolyan rosszul indult  szomoru1

Most akkor vegyek bele újat?

Az alapjárattal egyébként semmi problémám nincs, mármint nem tök hideg motornál. Kizárolag csak a reggeli első indítással kapcsolatban van problémám.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2217 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 12:32:41 »

Köszönöm az alapjárati motorral kapcsolatos válaszaitokat!
Hétvégén sikerült leszedni, benzinnel kimostam alaposan, levegővel kifújtam utána.
Ma reggel ugyanolyan rosszul indult  szomoru1

Most akkor vegyek bele újat?

Az alapjárattal egyébként semmi problémám nincs, mármint nem tök hideg motornál. Kizárolag csak a reggeli első indítással kapcsolatban van problémám.

próbáld meg kinyomozni az Angel által ajánlott dolgot is, lehet fals levegőt szív valahol, igaz az is furcsa miért csak első indításnál jelentkezik.
a pillangoszelepet és környékét is kipucoltad? jól zár a pillangoszelep?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2218 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 13:12:50 »

próbáld meg kinyomozni az Angel által ajánlott dolgot is, lehet fals levegőt szív valahol, igaz az is furcsa miért csak első indításnál jelentkezik.
a pillangoszelepet és környékét is kipucoltad? jól zár a pillangoszelep?

Nem, ahhoz nem nyúltam, csak az alapjárati motort szedtem le.
A probléma az, hogy csak tök hideg motor esetén van ez és így.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2219 Dátum: 2011.11.07 hétfő, 13:15:26 »

Nem, ahhoz nem nyúltam, csak az alapjárati motort szedtem le.
A probléma az, hogy csak tök hideg motor esetén van ez és így.

pucold ki a pillangószelepet is, a környékét is, nézd meg nem szorul e
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2220 Dátum: 2011.11.09 szerda, 10:51:53 »

pucold ki a pillangószelepet is, a környékét is, nézd meg nem szorul e

Ma reggel így indítottam be az autót:
-indítózás előtt kétszer tövig nyomtam/felengedtem a gázpedált
-majd indítottam gázpedál nyomás nélkül

Az eredmény:
-az autó dadogás nélkül 100% tökéletesen beindult

Tehát tényleg lehet, hogy a pillangó/folytószepelházban van valami lerakódás?

Már csak az a kérdésem, hogy a pillangószelep és környékén mit érteszt?
Pontosabban, részletesebben le tudnád/tudnátok írni, hogy mit ellenőrízzek/szedjek szét/pucoljak és mivel pucoljak és mire kell odafigyelni, hogy el ne ba....m?
Naplózva
joke84
Vendég
« Új hozzászólás #2221 Dátum: 2011.11.12 szombat, 10:39:50 »

Sziasztok.
Valaki meg tudná mondani, hogy az alábbi linken található tömítések jók lehetnek-e a mondimhoz?
Mert máshol nem találtam infót róla.
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/motor/kategoria/szivosor-tomites/marka/mondeo+iii/tipus/15442/

Köszi!

üdv
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2222 Dátum: 2011.11.12 szombat, 11:01:15 »

Sziasztok.
Valaki meg tudná mondani, hogy az alábbi linken található tömítések jók lehetnek-e a mondimhoz?
Mert máshol nem találtam infót róla.
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/motor/kategoria/szivosor-tomites/marka/mondeo+iii/tipus/15442/

Köszi!

üdv

igen.és még jó áron is van,mert máshol drágább: http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=46241238&termek_al_id=13965
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
hoobii
Vendég
« Új hozzászólás #2223 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 07:46:42 »

Sziasztok!
2001-es 2.0-s mondeonkak a forgamiban V9-nél milyen számnak kéne lennie? Tehát EURO mennyi?
OFF autóm vizsgáztatásánál észrevették, hogy rosszul van benne, 02 volt, 04 helyett (1996 EURO 2 benzines).
Nem gondoltam, hogy egy 2001-es autónál ez el lenne rontva, de megnéztem, és sajnos 02, illetve piros matrica.
A legidegesítőbb, hogy márkaszerviz vitte vizsgáztatni pár hónapja, és nem vették észre.
Milyen számot kell követelnem rajtuk? 04 (EURO 2), vagy 06 (EURO 3), esetleg mást?
Előre is köszönöm!

Én ugy tudom a Duratec HE (2.0 16V) motor Euro 4 es!!
vagy tudja ezt valaki cáfolni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2224 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 10:56:29 »

Én ugy tudom a Duratec HE (2.0 16V) motor Euro 4 es!!
vagy tudja ezt valaki cáfolni?

A 2001-2002 szerintem eu3-as. Talán 2003-2004-től lett eu4.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
hoobii
Vendég
« Új hozzászólás #2225 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 20:58:22 »

A 2001-2002 szerintem eu3-as. Talán 2003-2004-től lett eu4.

Elsőre én is ezt hittem. de NEM.

rákeresve és ....

"the entire Duratec HE range is capable of meeting the requirements of
the stringent European Stage IV emissions standards"


az alsó liket amugy is ajánlom olvasgatni, nagyon jól összeszedi a mk3 mondeo jellemzőit.

"Debütál a Ford Duratec HE motorcsalád két új lökettérfogatú tagjának három változata: 2.0 liter (145 LE) és 1.8 liter (125/110 LE) lökettérfogattal. Mindegyik teljesíti a 2005-ben életbe lépő, szigorú Euro IV emissziós szabványt."
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.14 hétfő, 21:03:42 írta hoobii » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2226 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 21:22:44 »

Elsőre én is ezt hittem. de NEM.

Hát akkor... mégis eu4.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2227 Dátum: 2011.11.14 hétfő, 23:09:33 »

Hát akkor... mégis eu4.

akkor miért kapott kék matricát az autóm műszakin?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
hoobii
Vendég
« Új hozzászólás #2228 Dátum: 2011.11.15 kedd, 07:11:49 »

akkor miért kapott kék matricát az autóm műszakin?

Hmm .. Jó kérdés. fejvakaras

Ahogy utánaolvastam, ez az egész környezetvédelmi osztályba sorolás, nem egyértelmű, bonyulult.
Lehet, hogy csinálni kéne egy topikot.  heureka
ahol mindenki beirhatná a műszakin kapott környezetvédelmi matrica szinét. Így de fakto tudnánk mi a helyzet a különböző motorokkal. 
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2229 Dátum: 2011.11.15 kedd, 12:29:33 »

Hmm .. Jó kérdés. fejvakaras

Ahogy utánaolvastam, ez az egész környezetvédelmi osztályba sorolás, nem egyértelmű, bonyulult.
Lehet, hogy csinálni kéne egy topikot.  heureka
ahol mindenki beirhatná a műszakin kapott környezetvédelmi matrica szinét. Így de fakto tudnánk mi a helyzet a különböző motorokkal. 
a haverom kombi 1.8 125le 2002-es mondia 6-os besorolást kapott, vagyis zöld matricát.
nekem 2-es besorolásból 4 lett és kík
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2230 Dátum: 2011.11.15 kedd, 13:41:28 »

a haverom kombi 1.8 125le 2002-es mondia 6-os besorolást kapott, vagyis zöld matricát.
nekem 2-es besorolásból 4 lett és kík

A 6-os nem kék? Nekem 7-es van, és kék...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2231 Dátum: 2011.11.15 kedd, 15:08:42 »

A 6-os nem kék? Nekem 7-es van, és kék...
megkérdem tőle, de úgy rémlik zöldet mondott
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2232 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:32:13 »

megkérdem tőle, de úgy rémlik zöldet mondott
6-os (EURO 3) szerintem is kék.
Tehát akkor fordéktól lehet beszerezni ilyen típusbizonyítványt, amiben benne van, hogy Eu 4, és ezt el is fogadják az okmányirodában?

Illetve a totalcaros kérdezz-felelek szerint:
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; (Innentől zöld)

Már 2001-től van OBD a benzinesekben?

Szerk:  Linkelt cikkből úgy látom van OBD, valaki tud valami fordos e-mail címet, amin lehet ez irányban érdeklődni?
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.15 kedd, 20:46:37 írta tpmportal » Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2233 Dátum: 2011.11.17 csütörtök, 13:59:52 »

6-os (EURO 3) szerintem is kék.
Tehát akkor fordéktól lehet beszerezni ilyen típusbizonyítványt, amiben benne van, hogy Eu 4, és ezt el is fogadják az okmányirodában?

Illetve a totalcaros kérdezz-felelek szerint:
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; (Innentől zöld)

Már 2001-től van OBD a benzinesekben?

Szerk:  Linkelt cikkből úgy látom van OBD, valaki tud valami fordos e-mail címet, amin lehet ez irányban érdeklődni?
szerintem 98-tól általános az OBD a benzineseknél a dizeleknél 2003 utántól
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2234 Dátum: 2011.11.18 péntek, 22:20:18 »

'02 -es 2.0 16V benzin motorba milyen a szelepvezérés?Mert van megadva beállítási érték.A kkor nyilván nem hidrotőkés.Lapkás vagy kézzel állítható mint mondjuk a Ladákon??
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2235 Dátum: 2011.11.19 szombat, 09:40:02 »

Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem! 10 éves 2.0 Ghia Benzines Mondeo-m van. Minden nap az első hideg indításnál leesik a fordulatszám párszor, közben pedig rángat a motor és a kaszni. Ez kb. 3 mp majd minden rendbe jön. Utána nap közben nincs gond, de ha 6-7 óránál többet áll, akkor ismét előjön. Menet közben nincs gond. Alapjárati levegő szelep tiszta, jól működik. Benzin szűrő, gyertyák, aksi, lambda szonda nemrég lett cserélve. A benzin pumpa is jónak tűnik. 3 szerelő látta, teljesen tanácstalanok. Az egyik a környék egyik legjobb elektromos szakembere. Ő arra tippel, hogy a hengerek talán le vannak ragadva valamilyen szennyeződéstől, ami hidegben kicsit megköt. Ajánlott egy üzemanyagba keverendő vegyszert, hátha átmossa.

Mit gondoltok?

Sajnos van még egy gondom. Ha az autót csak max 20-30 percre állítom le, akkor szinte mindig sikertelen az első indítás. Csak kínlódik, de semmi. (szoktam várni, hogy a benzin szivattyú előállítsa a nyomást) Aztán másodszorra pöccre indul simán.

A szerelők mindkét nyavalyára azt mondták, h 10 éves az autó, együtt kell vele élni. Amúgy soha nincs semmi gond a kocsival.

Nagyon jó lenne ha lenne esetleg valamilyen ötletetek! Kicsit félek a vegyszeres tisztítástól, nehogy valamilyen lemosott szennyeződés mást tömítsen el.

Köszi előre is!

Üdv.: Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2236 Dátum: 2011.11.19 szombat, 09:42:10 »

Sziasztok!
2001-es 2.0-s mondeonkak a forgamiban V9-nél milyen számnak kéne lennie? Tehát EURO mennyi?
OFF autóm vizsgáztatásánál észrevették, hogy rosszul van benne, 02 volt, 04 helyett (1996 EURO 2 benzines).
Nem gondoltam, hogy egy 2001-es autónál ez el lenne rontva, de megnéztem, és sajnos 02, illetve piros matrica.
A legidegesítőbb, hogy márkaszerviz vitte vizsgáztatni pár hónapja, és nem vették észre.
Milyen számot kell követelnem rajtuk? 04 (EURO 2), vagy 06 (EURO 3), esetleg mást?
Előre is köszönöm!

Szia!

Nekem is ilyen autóm van, s 02 volt beírva. 04-re lett módosítva!

Üdv.: Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2237 Dátum: 2011.11.19 szombat, 10:36:46 »

Sziasztok!

Többektől hallottam, hogy az alapjárati problémám lehet, h a gyújtáskábelek miatt lehet. Arra gondoltam, h veszek 1 db. kábelt, és egyesével kicserélgetem, s próbálgatom, hogy melyik lehet a rossz. Szerintetek okozhat ez bármilyen gondot, ha csak egyet cserélek?

Tudom, Olcsó Jánosnak tűnök, h nem mindjárt készletet veszek, de jelenleg több, mint 100.000 Ft-ot költöttem eddig e hiba kiderítésére eredménytelenül. Ha megoldaná a gondot az az egy, akkor cserélném mindet.

Köszi előre is!

Üdv.: Sofi
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2238 Dátum: 2011.11.19 szombat, 11:06:20 »

Sziasztok!

Többektől hallottam, hogy az alapjárati problémám lehet, h a gyújtáskábelek miatt lehet. Arra gondoltam, h veszek 1 db. kábelt, és egyesével kicserélgetem, s próbálgatom, hogy melyik lehet a rossz. Szerintetek okozhat ez bármilyen gondot, ha csak egyet cserélek?

Tudom, Olcsó Jánosnak tűnök, h nem mindjárt készletet veszek, de jelenleg több, mint 100.000 Ft-ot költöttem eddig e hiba kiderítésére eredménytelenül. Ha megoldaná a gondot az az egy, akkor cserélném mindet.

Köszi előre is!

Üdv.: Sofi
Nem okoz gondot, ha csak egyet cserélsz. "T" elemet nézted már?
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2239 Dátum: 2011.11.19 szombat, 11:22:41 »

Sziasztok!

Többektől hallottam, hogy az alapjárati problémám lehet, h a gyújtáskábelek miatt lehet. Arra gondoltam, h veszek 1 db. kábelt, és egyesével kicserélgetem, s próbálgatom, hogy melyik lehet a rossz. Szerintetek okozhat ez bármilyen gondot, ha csak egyet cserélek?

Tudom, Olcsó Jánosnak tűnök, h nem mindjárt készletet veszek, de jelenleg több, mint 100.000 Ft-ot költöttem eddig e hiba kiderítésére eredménytelenül. Ha megoldaná a gondot az az egy, akkor cserélném mindet.

Köszi előre is!

Üdv.: Sofi   


Sofi! Mi az amit eddig cseréltek rajta eredménytelenl??Jelzem az enyém dettó ugyanezt csinálja.REggeli eső vagy inkább azt mondom hogy minden hidegindításnál beindul és nem találja a hejét a fordulatszám 300 és 1500 között keresgél pár mp-ig aztán beáll.És nekem is gyakran van olyan hogy hiába tekertetem az istennek nem indul aztán másodjára pöcc-röff melegmotornál!+most hogy bejött a hideg a gázpedál akad alaphelyzetben az is leginkább hideg motornál.Nem lehet elindulni az autóval mert olyan erővel kell nyomni a pedát hogy megmozduljon hogy mikor végre megmozdul a pedál akkor rögtön lenyomom padlóig szomoru1
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2240 Dátum: 2011.11.19 szombat, 12:32:58 »


Sofi! Mi az amit eddig cseréltek rajta eredménytelenl??Jelzem az enyém dettó ugyanezt csinálja.REggeli eső vagy inkább azt mondom hogy minden hidegindításnál beindul és nem találja a hejét a fordulatszám 300 és 1500 között keresgél pár mp-ig aztán beáll.És nekem is gyakran van olyan hogy hiába tekertetem az istennek nem indul aztán másodjára pöcc-röff melegmotornál!+most hogy bejött a hideg a gázpedál akad alaphelyzetben az is leginkább hideg motornál.Nem lehet elindulni az autóval mert olyan erővel kell nyomni a pedát hogy megmozduljon hogy zukikor végre megmozdul a pedál akkor rögtön lenyomom padlóig szomoru1
[/quote

Szia Kormi!

Nekem szerencsére még a gázpedállal nincs gond. A következőkre gyanakodtak és cseréltem is: Aksi (alacsony volt a töltés, gondoltuk nincs elég craft hidegen), lambda szonda, Generátor körben csapágyak. Megtisztítottam az alapjárati levegő szabályozót (alapjárati motor?) de semmi eredménye. Most azon gondolkodom, hogy tavaly télen nem volt gond, és én februárban vettem Motorcraft gyertyákat, s tavasszal jött elő a dolog hideg reggeleken. Lehet, hogy gyertya gond van?

Üdv.: Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2241 Dátum: 2011.11.19 szombat, 12:53:51 »

Nem okoz gondot, ha csak egyet cserélsz. "T" elemet nézted már?


Szia FlyFish!

Azt még nem néztem. Éppen nézegettem a "A rossz alapjárat kézikönyvét" és ott is bent van a Top 5 lehetőség között. Abból csak egy van ugye? Azt simán le lehet húzni, majd felrakni?

Köszönöm a hozzászólásodat!

Üdv.: Sofi
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2242 Dátum: 2011.11.19 szombat, 12:57:11 »

Milyen T elemről van szó??
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2243 Dátum: 2011.11.19 szombat, 13:43:22 »


Szia FlyFish!

Azt még nem néztem. Éppen nézegettem a "A rossz alapjárat kézikönyvét" és ott is bent van a Top 5 lehetőség között. Abból csak egy van ugye? Azt simán le lehet húzni, majd felrakni?

Köszönöm a hozzászólásodat!

Üdv.: Sofi
Simán. Lehúzod a gumicsöveket róla és rádugod őket az újra,
De hogy kiszűrd, hogy ott van-e a bibi, először indítsd be és tapogasd meg a T elemet, hogy valóban el van-e repedve. Mondjuk annak sziszegős hangja is kellene hogy legyen. Vagy fújjál rá féktisztítót. Ha el van repedve, akkor meg kell emelkednie a fordulatnak a féktisztítótól. (perszer mindezt alapjáraton járatva, nem pedig befújod és aztán indítasz)
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.19 szombat, 13:46:55 írta Flyfish » Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2244 Dátum: 2011.11.19 szombat, 13:47:47 »


+most hogy bejött a hideg a gázpedál akad alaphelyzetben az is leginkább hideg motornál.Nem lehet elindulni az autóval mert olyan erővel kell nyomni a pedát hogy megmozduljon hogy mikor végre megmozdul a pedál akkor rögtön lenyomom padlóig szomoru1

Pillangószelepet tisztítsd ki, az van leragadva. integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2245 Dátum: 2011.11.19 szombat, 14:19:53 »

sziasztok!

következő a problémám a frissen vásárolt 1.8-as autómmal.

1700-2100 közötti tartománynál néha rángat,erősebb gázadásra is dadog,rángat az autó.........mintha nem kapná el a fordulatot,vagy kihagyna.............más tartományban nincs gond.
A tulaj azt mondta,az alapjáraton állíttatott "takarékosság" miatt! Undecided
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2246 Dátum: 2011.11.19 szombat, 16:23:52 »

Pillangószelepet tisztítsd ki, az van leragadva. integet2
 

Megtesszük! worship
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #2247 Dátum: 2011.11.19 szombat, 20:14:19 »

sziasztok!

következő a problémám a frissen vásárolt 1.8-as autómmal.

1700-2100 közötti tartománynál néha rángat,erősebb gázadásra is dadog,rángat az autó.........mintha nem kapná el a fordulatot,vagy kihagyna.............más tartományban nincs gond.
A tulaj azt mondta,az alapjáraton állíttatott "takarékosság" miatt! Undecided

Szia!
Nekem szintén 1.8-as van, és ilyesmi problémám volt, bár nekem csörgött is hozzá nagyon (főként emelkedőn terhelés alatt), alacsony fordulaton gázadáskor. Nekem kopogásérzékelőt cseréltek benne, teljesen megoldódott a probléma. (az érzékelő volt 8 ezer Ft, a munkadíj pedig 12 ezer Ft) Elég macerás a cseréje, mert le kell hozzá venni a szívsort is. Remélem tudtam segíteni, bár korántsem biztos, hogy neked is a kopogásérzékelővel van gondod.
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2248 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 15:23:09 »

Sziasztok!

Nem akarom elkiabálni, de azt hiszem megleltem a hidegindításnál fellépő rángatás okát. A gondom csak az, hogy nem tudom mire jó a kütyü, amit hibásnak vélek. Remélem tudtok segíteni.

Szóval, ahogy többen is említettétek, elkezdtem tisztogatni a levegőrendszert. Kb. 10 perccel a motorháztető felnyitása után a következőt szúrtam ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/Felt_lt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha benézek a az 1-es képen látható piros kör környékén, akkor a 2-es képen láthatóakat figyeltem meg. Van egy kis műanyag gömbcsuklós mechanika, ahol a fekete csukló nincs rajt a sárga gömbfejen. Kézzel simán vissza lehet pattintani. Eredményül a 3. képen láthatót kaptam. Azt figyeltem meg, hogy amikor ráadom a gyújtást, a sárga gömb lefelé mozdul, s fekete csuklóval benyom valamilyen szelepet. Ilyenkor pöcre indul is a a motor. Viszont leállításkor le is dobja ismét a csuklót, mert elkopott valami.

Nekem hónapok óta minden reggel rángat az alapjárat s kétszer-háromszor táncol a fordulatszámmérő. De ma reggel, amikor felnyomtam a kis csuklót, azonnal beindult, pedig -2°C volt. Sajnos legközelebb csak holnap reggel tudok próbálkozni, remélem ismét sikerrel járok.

A kérdésem, hogy mi ez az alkatrész és mire jó, hogyan működik?

Köszi előre is a válaszokat! Kormi, ha teheted, nézd meg, hogy nálad rendben van e ez a kütyü.

Üdv.: Sofi
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.20 vasárnap, 15:33:11 írta Sofi » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2249 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 15:58:41 »

Sziasztok!

Nem akarom elkiabálni, de azt hiszem megleltem a hidegindításnál fellépő rángatás okát. A gondom csak az, hogy nem tudom mire jó a kütyü, amit hibásnak vélek. Remélem tudtok segíteni.

Szóval, ahogy többen is említettétek, elkezdtem tisztogatni a levegőrendszert. Kb. 10 perccel a motorháztető felnyitása után a következőt szúrtam ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/Felt_lt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha benézek a az 1-es képen látható piros kör környékén, akkor a 2-es képen láthatóakat figyeltem meg. Van egy kis műanyag gömbcsuklós mechanika, ahol a fekete csukló nincs rajt a sárga gömbfejen. Kézzel simán vissza lehet pattintani. Eredményül a 3. képen láthatót kaptam. Azt figyeltem meg, hogy amikor ráadom a gyújtást, a sárga gömb lefelé mozdul, s fekete csuklóval benyom valamilyen szelepet. Ilyenkor pöcre indul is a a motor. Viszont leállításkor le is dobja ismét a csuklót, mert elkopott valami.

Nekem hónapok óta minden reggel rángat az alapjárat s kétszer-háromszor táncol a fordulatszámmérő. De ma reggel, amikor felnyomtam a kis csuklót, azonnal beindult, pedig -2°C volt. Sajnos legközelebb csak holnap reggel tudok próbálkozni, remélem ismét sikerrel járok.

A kérdésem, hogy mi ez az alkatrész és mire jó, hogyan működik?

Köszi előre is a válaszokat! Kormi, ha teheted, nézd meg, hogy nálad rendben van e ez a kütyü.

Üdv.: Sofi
nem tudom pontosan,de az nem az örvénylapátokat állítja a szívósorban? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.