Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:03:47
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
38
39
40
41
42
43
44
[
45
]
46
47
48
49
50
51
52
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4655185 alkalommal)
0 Felhasználó és 215 vendég van a témában
zoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2200 Dátum:
2011.11.01 kedd, 22:20:24 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2011.11.01 kedd, 17:46:24
Vik. ( kimás
) KönyvesKálmánon, a Lurdyval szemben lévő Ford. De írhatsz neki itt privátot.
Kösssz!
Naplózva
Gabor77
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2201 Dátum:
2011.11.02 szerda, 09:53:23 »
Kiegészítésként annyi infót még mondanék, hogy
-hidegen, első indítás után beindul, aztán rögtön le is áll, ha nem adok gázt
-második indításra (gázadás nélkül), a motor dadog (gázadás nélkül), közben a töltésjelző pár alkalommal felvillan
-10-15 másodperc alatt a helyzet rendeződik (gázadás nélkül), de hideg motornál nagyobb gázadásra a lentebb leírtak jelentkeznek
-ha első vagy második indításkor a vélt lefulladás megelőzésére gázt adok, akkor erőteljesebben dadog, mintha csak hagyom, hogy alapjáraton megoldódjanak a dolgok
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.10.25 kedd, 20:02:30
Sziasztok!
Alábbi problémám akadt, melynek ez a jelensége:
Alapjáraton , ha hirtelen nagyobb gázt adok, akkor pillanatig mintha hezitálni a motor, a hangján hallatszik, nem veszi azonnal a fordulatot, hanem mindha kihagyna 1-2 ütemet.
Amikor a fordulat alapjáraton gázadásra felmegy 3-4ezerig, akkor nem esik vissza rögtön a fordulat, hanem mintha lassabban, mint régebben, és a fordulatszámmérő megáll 1200 körül, ottmarad mondjuk 1 másodpercig, valami motorzúgás hallatszik a motortérből, aztán az 1 másoperc után visszaesik a fordulat 800-ig.
Onnan gázt adva megint hezitálva veszi a fordulatot.
Segítsetek légyszi, hogy mi lehet ez. Köszi!
Automata váltós, ha ez esetleg jelent valamit a hiba ügyében.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.02 szerda, 23:05:18 írta Gabor77
»
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2202 Dátum:
2011.11.03 csütörtök, 17:02:48 »
Sziasztok.
Szívósorban az örvénylapátok eltávolítása után tapasztalta valaki, hogy nyomatékosabb az autó, vagy csak azért érezem úgy, mert előtte lementem vele 300km autópályán?
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2203 Dátum:
2011.11.04 péntek, 11:08:54 »
Helló mindenkinek!
Tudja valaki,hogy lehet cserélni AC pumpát?
Tankot le kell szedni vagy nem a cseréhez?
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2204 Dátum:
2011.11.04 péntek, 11:15:15 »
Helló Gery vagyok!
Bocs a zavarásért, de érdeklődnék tőled,mivel te vagy csak elérhető, hogy AC cseréhez le kell venni a tankot?
Naplózva
Tbandee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2205 Dátum:
2011.11.04 péntek, 11:30:35 »
Úgy tudom le kell, korábbi hozzászólásokban benne van valahol, hogy kell. Arra emlékszem, hogy a kipufogót nem kell levenni csak lentebb engedni, az egyedüli problémát a betöltő cső csatlakozásának oldása szokta jelenteni.
Idézetet írta: gery1986 - 2011.11.04 péntek, 11:15:15
Helló Gery vagyok!
Bocs a zavarásért, de érdeklődnék tőled,mivel te vagy csak elérhető, hogy AC cseréhez le kell venni a tankot?
Naplózva
gery1986
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2206 Dátum:
2011.11.04 péntek, 11:47:50 »
Köszi szépen!
Naplózva
Gabor77
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2207 Dátum:
2011.11.04 péntek, 23:24:03 »
Help!
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.11.02 szerda, 09:53:23
Kiegészítésként annyi infót még mondanék, hogy
-hidegen, első indítás után beindul, aztán rögtön le is áll, ha nem adok gázt
-második indításra (gázadás nélkül), a motor dadog (gázadás nélkül), közben a töltésjelző pár alkalommal felvillan
-10-15 másodperc alatt a helyzet rendeződik (gázadás nélkül), de hideg motornál nagyobb gázadásra a lentebb leírtak jelentkeznek
-ha első vagy második indításkor a vélt lefulladás megelőzésére gázt adok, akkor erőteljesebben dadog, mintha csak hagyom, hogy alapjáraton megoldódjanak a dolgok
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2208 Dátum:
2011.11.05 szombat, 11:26:06 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.11.04 péntek, 23:24:03
Help!
szerintem az alapjárati motort kellene első körben megnézni-kipucolni
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2209 Dátum:
2011.11.05 szombat, 11:46:15 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.05 szombat, 11:26:06
szerintem az alapjárati motort kellene első körben megnézni-kipucolni
Köszi!
Ez mit jelent pontosan? Mármint a tisztítás miből áll?
Nagyon szét kell/lehet szedni ezt?
Minimális affinitással ez könnyen elvégezhető otthon, akna nélkül is?
Spéci szerszám kell hozzá?
Keresgéltem itt, de részletes leírást nem találtam...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2210 Dátum:
2011.11.05 szombat, 11:48:44 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.11.05 szombat, 11:46:15
Köszi!
Ez mit jelent pontosan? Mármint a tisztítás miből áll?
Nagyon szét kell/lehet szedni ezt?
Minimális affinitással ez könnyen elvégezhető otthon, akna nélkül is?
Spéci szerszám kell hozzá?
Keresgéltem itt, de részletes leírást nem találtam...
Meg a féktisztítós fujkálást is ki kéne próbálni. Vákumcsöveket leellenőrizni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2211 Dátum:
2011.11.05 szombat, 12:34:34 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.11.05 szombat, 11:46:15
Köszi!
Ez mit jelent pontosan? Mármint a tisztítás miből áll?
Nagyon szét kell/lehet szedni ezt?
Minimális affinitással ez könnyen elvégezhető otthon, akna nélkül is?
Spéci szerszám kell hozzá?
Keresgéltem itt, de részletes leírást nem találtam...
ehhez akna nem kell.
le kell venni a levegő szívó csövet ami a légszűrő doboztól megy az alapjárati motor/pillangószelep házához. 4 torx csavar tartja oda az alapjárati motor házat a szívósorhoz vagy valamihez (nem emlékszem már a részletekre) és még ha nem tévedek le kell pattintanot az a kis kart is ami az örvénylapátokat vezérli, de lehet nem kell, lehet semmi köze, nem emlékszem. még marad a gáz bovden és az el.csati amit le kell akasztani, hogy teljes mértékben ki legyen szerelve.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tbandee
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2212 Dátum:
2011.11.05 szombat, 14:28:43 »
Az alapjárati motor a pillangó szelep házon van, egy ilyen fém cucc és két hatlapfejű csavar fogja, meg van rajta egy elektromos csati. A csatit lehúzod a két csavart kicsavarod és kint is van utána kimosod, visszarakod és valószínű jobb lesz.
kép a cuccról:
http://n2.vatera.hu/photos/f8/60/b595_1_big.jpg
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.05 szombat, 12:34:34
ehhez akna nem kell.
le kell venni a levegő szívó csövet ami a légszűrő doboztól megy az alapjárati motor/pillangószelep házához. 4 torx csavar tartja oda az alapjárati motor házat a szívósorhoz vagy valamihez (nem emlékszem már a részletekre) és még ha nem tévedek le kell pattintanot az a kis kart is ami az örvénylapátokat vezérli, de lehet nem kell, lehet semmi köze, nem emlékszem. még marad a gáz bovden és az el.csati amit le kell akasztani, hogy teljes mértékben ki legyen szerelve.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2213 Dátum:
2011.11.05 szombat, 16:31:31 »
Idézetet írta: Tbandee - 2011.11.05 szombat, 14:28:43
Az alapjárati motor a pillangó szelep házon van, egy ilyen fém cucc és két hatlapfejű csavar fogja, meg van rajta egy elektromos csati. A csatit lehúzod a két csavart kicsavarod és kint is van utána kimosod, vis***akod és valószínű jobb lesz.
kép a cuccról:
http://n2.vatera.hu/photos/f8/60/b595_1_big.jpg
és ha mégsem lesz jobb tőle,akkor érdemes kicserélnie,hogy végre megszűnjenek a problémák!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2214 Dátum:
2011.11.06 vasárnap, 10:23:57 »
Idézetet írta: Mormor - 2011.11.01 kedd, 17:13:15
Sziasztok! Megtudná nekem mondani valaki, hogy egy 2.0-ás 2002 -es Mondeo ugy átlagosan mennyit fogyaszt? Köszi Üdv Mormor
Városban 8-10 között,lakott területen kívül járkáltam már vele klímázva 6,2 vel de ott szép kényelmesen 100 fölé nem mentem.Pályán eddig egy adatom van 8,5-8,6 (5 személy,csomag,140tempomat+ egy párszor 160 de csak előzés céljából
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Mormor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2215 Dátum:
2011.11.07 hétfő, 04:23:51 »
Köszi a választ! Szerintem az nem rosz, és mi se vagyunk egy sebesség mániássak!
Naplózva
Gabor77
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2216 Dátum:
2011.11.07 hétfő, 10:01:58 »
Köszönöm az alapjárati motorral kapcsolatos válaszaitokat!
Hétvégén sikerült leszedni, benzinnel kimostam alaposan, levegővel kifújtam utána.
Ma reggel ugyanolyan rosszul indult
Most akkor vegyek bele újat?
Az alapjárattal egyébként semmi problémám nincs, mármint nem tök hideg motornál. Kizárolag csak a reggeli első indítással kapcsolatban van problémám.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2217 Dátum:
2011.11.07 hétfő, 12:32:41 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.11.07 hétfő, 10:01:58
Köszönöm az alapjárati motorral kapcsolatos válaszaitokat!
Hétvégén sikerült leszedni, benzinnel kimostam alaposan, levegővel kifújtam utána.
Ma reggel ugyanolyan rosszul indult
Most akkor vegyek bele újat?
Az alapjárattal egyébként semmi problémám nincs, mármint nem tök hideg motornál. Kizárolag csak a reggeli első indítással kapcsolatban van problémám.
próbáld meg kinyomozni az Angel által ajánlott dolgot is, lehet fals levegőt szív valahol, igaz az is furcsa miért csak első indításnál jelentkezik.
a pillangoszelepet és környékét is kipucoltad? jól zár a pillangoszelep?
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2218 Dátum:
2011.11.07 hétfő, 13:12:50 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.07 hétfő, 12:32:41
próbáld meg kinyomozni az Angel által ajánlott dolgot is, lehet fals levegőt szív valahol, igaz az is furcsa miért csak első indításnál jelentkezik.
a pillangoszelepet és környékét is kipucoltad? jól zár a pillangoszelep?
Nem, ahhoz nem nyúltam, csak az alapjárati motort szedtem le.
A probléma az, hogy csak tök hideg motor esetén van ez és így.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2219 Dátum:
2011.11.07 hétfő, 13:15:26 »
Idézetet írta: Gabor77 - 2011.11.07 hétfő, 13:12:50
Nem, ahhoz nem nyúltam, csak az alapjárati motort szedtem le.
A probléma az, hogy csak tök hideg motor esetén van ez és így.
pucold ki a pillangószelepet is, a környékét is, nézd meg nem szorul e
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gabor77
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2220 Dátum:
2011.11.09 szerda, 10:51:53 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.07 hétfő, 13:15:26
pucold ki a pillangószelepet is, a környékét is, nézd meg nem szorul e
Ma reggel így indítottam be az autót:
-indítózás előtt kétszer tövig nyomtam/felengedtem a gázpedált
-majd indítottam gázpedál nyomás nélkül
Az eredmény:
-az autó dadogás nélkül 100% tökéletesen beindult
Tehát tényleg lehet, hogy a pillangó/folytószepelházban van valami lerakódás?
Már csak az a kérdésem, hogy a pillangószelep és környékén mit érteszt?
Pontosabban, részletesebben le tudnád/tudnátok írni, hogy mit ellenőrízzek/szedjek szét/pucoljak és mivel pucoljak és mire kell odafigyelni, hogy el ne ba....m?
Naplózva
joke84
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2221 Dátum:
2011.11.12 szombat, 10:39:50 »
Sziasztok.
Valaki meg tudná mondani, hogy az alábbi linken található tömítések jók lehetnek-e a mondimhoz?
Mert máshol nem találtam infót róla.
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/motor/kategoria/szivosor-tomites/marka/mondeo+iii/tipus/15442/
Köszi!
üdv
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2222 Dátum:
2011.11.12 szombat, 11:01:15 »
Idézetet írta: joke84 - 2011.11.12 szombat, 10:39:50
Sziasztok.
Valaki meg tudná mondani, hogy az alábbi linken található tömítések jók lehetnek-e a mondimhoz?
Mert máshol nem találtam infót róla.
http://fordalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/motor/kategoria/szivosor-tomites/marka/mondeo+iii/tipus/15442/
Köszi!
üdv
igen.és még jó áron is van,mert máshol drágább:
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=46241238&termek_al_id=13965
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
hoobii
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2223 Dátum:
2011.11.14 hétfő, 07:46:42 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.10.31 hétfő, 10:47:27
Sziasztok!
2001-es 2.0-s mondeonkak a forgamiban V9-nél milyen számnak kéne lennie? Tehát EURO mennyi?
OFF autóm vizsgáztatásánál észrevették, hogy rosszul van benne, 02 volt, 04 helyett (1996 EURO 2 benzines).
Nem gondoltam, hogy egy 2001-es autónál ez el lenne rontva, de megnéztem, és sajnos 02, illetve piros matrica.
A legidegesítőbb, hogy márkaszerviz vitte vizsgáztatni pár hónapja, és nem vették észre.
Milyen számot kell követelnem rajtuk? 04 (EURO 2), vagy 06 (EURO 3), esetleg mást?
Előre is köszönöm!
Én ugy tudom a Duratec HE (2.0 16V) motor Euro 4 es!!
vagy tudja ezt valaki cáfolni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2224 Dátum:
2011.11.14 hétfő, 10:56:29 »
Idézetet írta: hoobii - 2011.11.14 hétfő, 07:46:42
Én ugy tudom a Duratec HE (2.0 16V) motor Euro 4 es!!
vagy tudja ezt valaki cáfolni?
A 2001-2002 szerintem eu3-as. Talán 2003-2004-től lett eu4.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
hoobii
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2225 Dátum:
2011.11.14 hétfő, 20:58:22 »
Idézetet írta: Angel - 2011.11.14 hétfő, 10:56:29
A 2001-2002 szerintem eu3-as. Talán 2003-2004-től lett eu4.
Elsőre én is ezt hittem. de NEM.
rákeresve és ....
"the entire Duratec HE range is capable of meeting the requirements of
the stringent European Stage IV emissions standards"
az alsó liket amugy is ajánlom olvasgatni, nagyon jól összeszedi a mk3 mondeo jellemzőit.
"Debütál a Ford Duratec HE motorcsalád két új lökettérfogatú tagjának három változata: 2.0 liter (145 LE) és 1.8 liter (125/110 LE) lökettérfogattal. Mindegyik teljesíti a 2005-ben életbe lépő, szigorú Euro IV emissziós szabványt."
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.14 hétfő, 21:03:42 írta hoobii
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2226 Dátum:
2011.11.14 hétfő, 21:22:44 »
Idézetet írta: hoobii - 2011.11.14 hétfő, 20:58:22
Elsőre én is ezt hittem. de NEM.
Hát akkor... mégis eu4.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2227 Dátum:
2011.11.14 hétfő, 23:09:33 »
Idézetet írta: Angel - 2011.11.14 hétfő, 21:22:44
Hát akkor... mégis eu4.
akkor miért kapott kék matricát az autóm műszakin?
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
hoobii
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2228 Dátum:
2011.11.15 kedd, 07:11:49 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.14 hétfő, 23:09:33
akkor miért kapott kék matricát az autóm műszakin?
Hmm .. Jó kérdés.
Ahogy utánaolvastam, ez az egész környezetvédelmi osztályba sorolás, nem egyértelmű, bonyulult.
Lehet, hogy csinálni kéne egy topikot.
ahol mindenki beirhatná a műszakin kapott környezetvédelmi matrica szinét. Így de fakto tudnánk mi a helyzet a különböző motorokkal.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2229 Dátum:
2011.11.15 kedd, 12:29:33 »
Idézetet írta: hoobii - 2011.11.15 kedd, 07:11:49
Hmm .. Jó kérdés.
Ahogy utánaolvastam, ez az egész környezetvédelmi osztályba sorolás, nem egyértelmű, bonyulult.
Lehet, hogy csinálni kéne egy topikot.
ahol mindenki beirhatná a műszakin kapott környezetvédelmi matrica szinét. Így de fakto tudnánk mi a helyzet a különböző motorokkal.
a haverom kombi 1.8 125le 2002-es mondia 6-os besorolást kapott, vagyis zöld matricát.
nekem 2-es besorolásból 4 lett és kík
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2230 Dátum:
2011.11.15 kedd, 13:41:28 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.15 kedd, 12:29:33
a haverom kombi 1.8 125le 2002-es mondia 6-os besorolást kapott, vagyis zöld matricát.
nekem 2-es besorolásból 4 lett és kík
A 6-os nem kék? Nekem 7-es van, és kék...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2231 Dátum:
2011.11.15 kedd, 15:08:42 »
Idézetet írta: Angel - 2011.11.15 kedd, 13:41:28
A 6-os nem kék? Nekem 7-es van, és kék...
megkérdem tőle, de úgy rémlik zöldet mondott
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2232 Dátum:
2011.11.15 kedd, 20:32:13 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2011.11.15 kedd, 15:08:42
megkérdem tőle, de úgy rémlik zöldet mondott
6-os (EURO 3) szerintem is kék.
Tehát akkor fordéktól lehet beszerezni ilyen típusbizonyítványt, amiben benne van, hogy Eu 4, és ezt el is fogadják az okmányirodában?
Illetve a totalcaros kérdezz-felelek szerint:
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; (Innentől zöld)
Már 2001-től van OBD a benzinesekben?
Szerk: Linkelt cikkből úgy látom van OBD, valaki tud valami fordos e-mail címet, amin lehet ez irányban érdeklődni?
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.15 kedd, 20:46:37 írta tpmportal
»
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2233 Dátum:
2011.11.17 csütörtök, 13:59:52 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.11.15 kedd, 20:32:13
6-os (EURO 3) szerintem is kék.
Tehát akkor fordéktól lehet beszerezni ilyen típusbizonyítványt, amiben benne van, hogy Eu 4, és ezt el is fogadják az okmányirodában?
Illetve a totalcaros kérdezz-felelek szerint:
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva; (Innentől zöld)
Már 2001-től van OBD a benzinesekben?
Szerk: Linkelt cikkből úgy látom van OBD, valaki tud valami fordos e-mail címet, amin lehet ez irányban érdeklődni?
szerintem 98-tól általános az OBD a benzineseknél a dizeleknél 2003 utántól
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2234 Dátum:
2011.11.18 péntek, 22:20:18 »
'02 -es 2.0 16V benzin motorba milyen a szelepvezérés?Mert van megadva beállítási érték.A kkor nyilván nem hidrotőkés.Lapkás vagy kézzel állítható mint mondjuk a Ladákon??
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2235 Dátum:
2011.11.19 szombat, 09:40:02 »
Sziasztok!
Ismét a segítségetekre lenne szükségem! 10 éves 2.0 Ghia Benzines Mondeo-m van. Minden nap az első hideg indításnál leesik a fordulatszám párszor, közben pedig rángat a motor és a kaszni. Ez kb. 3 mp majd minden rendbe jön. Utána nap közben nincs gond, de ha 6-7 óránál többet áll, akkor ismét előjön. Menet közben nincs gond. Alapjárati levegő szelep tiszta, jól működik. Benzin szűrő, gyertyák, aksi, lambda szonda nemrég lett cserélve. A benzin pumpa is jónak tűnik. 3 szerelő látta, teljesen tanácstalanok. Az egyik a környék egyik legjobb elektromos szakembere. Ő arra tippel, hogy a hengerek talán le vannak ragadva valamilyen szennyeződéstől, ami hidegben kicsit megköt. Ajánlott egy üzemanyagba keverendő vegyszert, hátha átmossa.
Mit gondoltok?
Sajnos van még egy gondom. Ha az autót csak max 20-30 percre állítom le, akkor szinte mindig sikertelen az első indítás. Csak kínlódik, de semmi. (szoktam várni, hogy a benzin szivattyú előállítsa a nyomást) Aztán másodszorra pöccre indul simán.
A szerelők mindkét nyavalyára azt mondták, h 10 éves az autó, együtt kell vele élni. Amúgy soha nincs semmi gond a kocsival.
Nagyon jó lenne ha lenne esetleg valamilyen ötletetek! Kicsit félek a vegyszeres tisztítástól, nehogy valamilyen lemosott szennyeződés mást tömítsen el.
Köszi előre is!
Üdv.: Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2236 Dátum:
2011.11.19 szombat, 09:42:10 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.10.31 hétfő, 10:47:27
Sziasztok!
2001-es 2.0-s mondeonkak a forgamiban V9-nél milyen számnak kéne lennie? Tehát EURO mennyi?
OFF autóm vizsgáztatásánál észrevették, hogy rosszul van benne, 02 volt, 04 helyett (1996 EURO 2 benzines).
Nem gondoltam, hogy egy 2001-es autónál ez el lenne rontva, de megnéztem, és sajnos 02, illetve piros matrica.
A legidegesítőbb, hogy márkaszerviz vitte vizsgáztatni pár hónapja, és nem vették észre.
Milyen számot kell követelnem rajtuk? 04 (EURO 2), vagy 06 (EURO 3), esetleg mást?
Előre is köszönöm!
Szia!
Nekem is ilyen autóm van, s 02 volt beírva. 04-re lett módosítva!
Üdv.: Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2237 Dátum:
2011.11.19 szombat, 10:36:46 »
Sziasztok!
Többektől hallottam, hogy az alapjárati problémám lehet, h a gyújtáskábelek miatt lehet. Arra gondoltam, h veszek 1 db. kábelt, és egyesével kicserélgetem, s próbálgatom, hogy melyik lehet a rossz. Szerintetek okozhat ez bármilyen gondot, ha csak egyet cserélek?
Tudom, Olcsó Jánosnak tűnök, h nem mindjárt készletet veszek, de jelenleg több, mint 100.000 Ft-ot költöttem eddig e hiba kiderítésére eredménytelenül. Ha megoldaná a gondot az az egy, akkor cserélném mindet.
Köszi előre is!
Üdv.: Sofi
Naplózva
Black
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2238 Dátum:
2011.11.19 szombat, 11:06:20 »
Idézetet írta: Sofi - 2011.11.19 szombat, 10:36:46
Sziasztok!
Többektől hallottam, hogy az alapjárati problémám lehet, h a gyújtáskábelek miatt lehet. Arra gondoltam, h veszek 1 db. kábelt, és egyesével kicserélgetem, s próbálgatom, hogy melyik lehet a rossz. Szerintetek okozhat ez bármilyen gondot, ha csak egyet cserélek?
Tudom, Olcsó Jánosnak tűnök, h nem mindjárt készletet veszek, de jelenleg több, mint 100.000 Ft-ot költöttem eddig e hiba kiderítésére eredménytelenül. Ha megoldaná a gondot az az egy, akkor cserélném mindet.
Köszi előre is!
Üdv.: Sofi
Nem okoz gondot, ha csak egyet cserélsz. "T" elemet nézted már?
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2239 Dátum:
2011.11.19 szombat, 11:22:41 »
Idézetet írta: Sofi - 2011.11.19 szombat, 10:36:46
Sziasztok!
Többektől hallottam, hogy az alapjárati problémám lehet, h a gyújtáskábelek miatt lehet. Arra gondoltam, h veszek 1 db. kábelt, és egyesével kicserélgetem, s próbálgatom, hogy melyik lehet a rossz. Szerintetek okozhat ez bármilyen gondot, ha csak egyet cserélek?
Tudom, Olcsó Jánosnak tűnök, h nem mindjárt készletet veszek, de jelenleg több, mint 100.000 Ft-ot költöttem eddig e hiba kiderítésére eredménytelenül. Ha megoldaná a gondot az az egy, akkor cserélném mindet.
Köszi előre is!
Üdv.: Sofi
Sofi! Mi az amit eddig cseréltek rajta eredménytelenl??Jelzem az enyém dettó ugyanezt csinálja.REggeli eső vagy inkább azt mondom hogy minden hidegindításnál beindul és nem találja a hejét a fordulatszám 300 és 1500 között keresgél pár mp-ig aztán beáll.És nekem is gyakran van olyan hogy hiába tekertetem az istennek nem indul aztán másodjára pöcc-röff melegmotornál!+most hogy bejött a hideg a gázpedál akad alaphelyzetben az is leginkább hideg motornál.Nem lehet elindulni az autóval mert olyan erővel kell nyomni a pedát hogy megmozduljon hogy mikor végre megmozdul a pedál akkor rögtön lenyomom padlóig
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2240 Dátum:
2011.11.19 szombat, 12:32:58 »
Sofi! Mi az amit eddig cseréltek rajta eredménytelenl??Jelzem az enyém dettó ugyanezt csinálja.REggeli eső vagy inkább azt mondom hogy minden hidegindításnál beindul és nem találja a hejét a fordulatszám 300 és 1500 között keresgél pár mp-ig aztán beáll.És nekem is gyakran van olyan hogy hiába tekertetem az istennek nem indul aztán másodjára pöcc-röff melegmotornál!+most hogy bejött a hideg a gázpedál akad alaphelyzetben az is leginkább hideg motornál.Nem lehet elindulni az autóval mert olyan erővel kell nyomni a pedát hogy megmozduljon hogy zukikor végre megmozdul a pedál akkor rögtön lenyomom padlóig
[/quote
Szia Kormi!
Nekem szerencsére még a gázpedállal nincs gond. A következőkre gyanakodtak és cseréltem is: Aksi (alacsony volt a töltés, gondoltuk nincs elég craft hidegen), lambda szonda, Generátor körben csapágyak. Megtisztítottam az alapjárati levegő szabályozót (alapjárati motor?) de semmi eredménye. Most azon gondolkodom, hogy tavaly télen nem volt gond, és én februárban vettem Motorcraft gyertyákat, s tavasszal jött elő a dolog hideg reggeleken. Lehet, hogy gyertya gond van?
Üdv.: Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2241 Dátum:
2011.11.19 szombat, 12:53:51 »
Idézetet írta: Flyfish - 2011.11.19 szombat, 11:06:20
Nem okoz gondot, ha csak egyet cserélsz. "T" elemet nézted már?
Szia FlyFish!
Azt még nem néztem. Éppen nézegettem a "A rossz alapjárat kézikönyvét" és ott is bent van a Top 5 lehetőség között. Abból csak egy van ugye? Azt simán le lehet húzni, majd felrakni?
Köszönöm a hozzászólásodat!
Üdv.: Sofi
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2242 Dátum:
2011.11.19 szombat, 12:57:11 »
Milyen T elemről van szó??
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Black
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2243 Dátum:
2011.11.19 szombat, 13:43:22 »
Idézetet írta: Sofi - 2011.11.19 szombat, 12:53:51
Szia FlyFish!
Azt még nem néztem. Éppen nézegettem a "A rossz alapjárat kézikönyvét" és ott is bent van a Top 5 lehetőség között. Abból csak egy van ugye? Azt simán le lehet húzni, majd felrakni?
Köszönöm a hozzászólásodat!
Üdv.: Sofi
Simán. Lehúzod a gumicsöveket róla és rádugod őket az újra,
De hogy kiszűrd, hogy ott van-e a bibi, először indítsd be és tapogasd meg a T elemet, hogy valóban el van-e repedve. Mondjuk annak sziszegős hangja is kellene hogy legyen. Vagy fújjál rá féktisztítót. Ha el van repedve, akkor meg kell emelkednie a fordulatnak a féktisztítótól. (perszer mindezt alapjáraton járatva, nem pedig befújod és aztán indítasz)
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.19 szombat, 13:46:55 írta Flyfish
»
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2244 Dátum:
2011.11.19 szombat, 13:47:47 »
Idézetet írta: kormi21011 - 2011.11.19 szombat, 11:22:41
+most hogy bejött a hideg a gázpedál akad alaphelyzetben az is leginkább hideg motornál.Nem lehet elindulni az autóval mert olyan erővel kell nyomni a pedát hogy megmozduljon hogy mikor végre megmozdul a pedál akkor rögtön lenyomom padlóig
Pillangószelepet tisztítsd ki, az van leragadva.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2245 Dátum:
2011.11.19 szombat, 14:19:53 »
sziasztok!
következő a problémám a frissen vásárolt 1.8-as autómmal.
1700-2100 közötti tartománynál néha rángat,erősebb gázadásra is dadog,rángat az autó.........mintha nem kapná el a fordulatot,vagy kihagyna.............más tartományban nincs gond.
A tulaj azt mondta,az alapjáraton állíttatott "takarékosság" miatt!
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2246 Dátum:
2011.11.19 szombat, 16:23:52 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2011.11.19 szombat, 13:47:47
Pillangószelepet tisztítsd ki, az van leragadva.
Megtesszük!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2247 Dátum:
2011.11.19 szombat, 20:14:19 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2011.11.19 szombat, 14:19:53
sziasztok!
következő a problémám a frissen vásárolt 1.8-as autómmal.
1700-2100 közötti tartománynál néha rángat,erősebb gázadásra is dadog,rángat az autó.........mintha nem kapná el a fordulatot,vagy kihagyna.............más tartományban nincs gond.
A tulaj azt mondta,az alapjáraton állíttatott "takarékosság" miatt!
Szia!
Nekem szintén 1.8-as van, és ilyesmi problémám volt, bár nekem csörgött is hozzá nagyon (főként emelkedőn terhelés alatt), alacsony fordulaton gázadáskor. Nekem kopogásérzékelőt cseréltek benne, teljesen megoldódott a probléma. (az érzékelő volt 8 ezer Ft, a munkadíj pedig 12 ezer Ft) Elég macerás a cseréje, mert le kell hozzá venni a szívsort is. Remélem tudtam segíteni, bár korántsem biztos, hogy neked is a kopogásérzékelővel van gondod.
Naplózva
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2248 Dátum:
2011.11.20 vasárnap, 15:23:09 »
Sziasztok!
Nem akarom elkiabálni, de azt hiszem megleltem a hidegindításnál fellépő rángatás okát. A gondom csak az, hogy nem tudom mire jó a kütyü, amit hibásnak vélek. Remélem tudtok segíteni.
Szóval, ahogy többen is említettétek, elkezdtem tisztogatni a levegőrendszert. Kb. 10 perccel a motorháztető felnyitása után a következőt szúrtam ki:
http://kepfeltoltes.hu/view/111120/Felt_lt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha benézek a az 1-es képen látható piros kör környékén, akkor a 2-es képen láthatóakat figyeltem meg. Van egy kis műanyag gömbcsuklós mechanika, ahol a fekete csukló nincs rajt a sárga gömbfejen. Kézzel simán vissza lehet pattintani. Eredményül a 3. képen láthatót kaptam. Azt figyeltem meg, hogy amikor ráadom a gyújtást, a sárga gömb lefelé mozdul, s fekete csuklóval benyom valamilyen szelepet. Ilyenkor pöcre indul is a a motor. Viszont leállításkor le is dobja ismét a csuklót, mert elkopott valami.
Nekem hónapok óta minden reggel rángat az alapjárat s kétszer-háromszor táncol a fordulatszámmérő. De ma reggel, amikor felnyomtam a kis csuklót, azonnal beindult, pedig -2°C volt. Sajnos legközelebb csak holnap reggel tudok próbálkozni, remélem ismét sikerrel járok.
A kérdésem, hogy mi ez az alkatrész és mire jó, hogyan működik?
Köszi előre is a válaszokat! Kormi, ha teheted, nézd meg, hogy nálad rendben van e ez a kütyü.
Üdv.: Sofi
«
Utoljára szerkesztve: 2011.11.20 vasárnap, 15:33:11 írta Sofi
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2249 Dátum:
2011.11.20 vasárnap, 15:58:41 »
Idézetet írta: Sofi - 2011.11.20 vasárnap, 15:23:09
Sziasztok!
Nem akarom elkiabálni, de azt hiszem megleltem a hidegindításnál fellépő rángatás okát. A gondom csak az, hogy nem tudom mire jó a kütyü, amit hibásnak vélek. Remélem tudtok segíteni.
Szóval, ahogy többen is említettétek, elkezdtem tisztogatni a levegőrendszert. Kb. 10 perccel a motorháztető felnyitása után a következőt szúrtam ki:
http://kepfeltoltes.hu/view/111120/Felt_lt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha benézek a az 1-es képen látható piros kör környékén, akkor a 2-es képen láthatóakat figyeltem meg. Van egy kis műanyag gömbcsuklós mechanika, ahol a fekete csukló nincs rajt a sárga gömbfejen. Kézzel simán vissza lehet pattintani. Eredményül a 3. képen láthatót kaptam. Azt figyeltem meg, hogy amikor ráadom a gyújtást, a sárga gömb lefelé mozdul, s fekete csuklóval benyom valamilyen szelepet. Ilyenkor pöcre indul is a a motor. Viszont leállításkor le is dobja ismét a csuklót, mert elkopott valami.
Nekem hónapok óta minden reggel rángat az alapjárat s kétszer-háromszor táncol a fordulatszámmérő. De ma reggel, amikor felnyomtam a kis csuklót, azonnal beindult, pedig -2°C volt. Sajnos legközelebb csak holnap reggel tudok próbálkozni, remélem ismét sikerrel járok.
A kérdésem, hogy mi ez az alkatrész és mire jó, hogyan működik?
Köszi előre is a válaszokat! Kormi, ha teheted, nézd meg, hogy nálad rendben van e ez a kütyü.
Üdv.: Sofi
nem tudom pontosan,de az nem az örvénylapátokat állítja a szívósorban?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
38
39
40
41
42
43
44
[
45
]
46
47
48
49
50
51
52
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ