Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:35:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4657991 alkalommal)
0 Felhasználó és 247 vendég van a témában
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2250 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 16:36:08 »

Sziasztok!

Nem akarom elkiabálni, de azt hiszem megleltem a hidegindításnál fellépő rángatás okát. A gondom csak az, hogy nem tudom mire jó a kütyü, amit hibásnak vélek. Remélem tudtok segíteni.

Szóval, ahogy többen is említettétek, elkezdtem tisztogatni a levegőrendszert. Kb. 10 perccel a motorháztető felnyitása után a következőt szúrtam ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/Felt_lt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha benézek a az 1-es képen látható piros kör környékén, akkor a 2-es képen láthatóakat figyeltem meg. Van egy kis műanyag gömbcsuklós mechanika, ahol a fekete csukló nincs rajt a sárga gömbfejen. Kézzel simán vissza lehet pattintani. Eredményül a 3. képen láthatót kaptam. Azt figyeltem meg, hogy amikor ráadom a gyújtást, a sárga gömb lefelé mozdul, s fekete csuklóval benyom valamilyen szelepet. Ilyenkor pöcre indul is a a motor. Viszont leállításkor le is dobja ismét a csuklót, mert elkopott valami.

Nekem hónapok óta minden reggel rángat az alapjárat s kétszer-háromszor táncol a fordulatszámmérő. De ma reggel, amikor felnyomtam a kis csuklót, azonnal beindult, pedig -2°C volt. Sajnos legközelebb csak holnap reggel tudok próbálkozni, remélem ismét sikerrel járok.

A kérdésem, hogy mi ez az alkatrész és mire jó, hogyan működik?

Köszi előre is a válaszokat! Kormi, ha teheted, nézd meg, hogy nálad rendben van e ez a kütyü.

Üdv.: Sofi
   


Cső, Sofi!!

Alf jól mondja!Az szabályozza az örvénylapátokat vákuumosan.Azt én magam akasztottam le és húztam fel kézzel a sárga kis bütyköt,mieve ezeknek betegsége(ez is) hogy megkopnak.És olyan mintha 100-an ráznák a csörgőt a motortérben.Amúgy lehet hogy van öze hozzá,talán.De nem vagyok benne biztos.Elvileg az is szabályoz valamicskét a levegőáramláson.Majd kipróbálom én is hogy mi történik reggel ha vissza van dugva rá!Te meg azt füleld ki hogy ha vissza van dugva a gömbcskló akkor mennyire kerepel a motor alapjáraton.Valszínű nagyon,ezért is volt kiakasztva.Meleg motornál nézd (hallgasd) alapjáraton.Majd írd le hogy holnap is hibátlanul indult-e!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2251 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 17:35:43 »

nem tudom pontosan,de az nem az örvénylapátokat állítja a szívósorban? Roll Eyes

csak allitotta...  vigyor3 De egyebkent igen  Wink
Naplózva

blah blah blah
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2252 Dátum: 2011.11.20 vasárnap, 23:04:18 »

Sziasztok!

Nem akarom elkiabálni, de azt hiszem megleltem a hidegindításnál fellépő rángatás okát. A gondom csak az, hogy nem tudom mire jó a kütyü, amit hibásnak vélek. Remélem tudtok segíteni.

Szóval, ahogy többen is említettétek, elkezdtem tisztogatni a levegőrendszert. Kb. 10 perccel a motorháztető felnyitása után a következőt szúrtam ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/Felt_lt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha benézek a az 1-es képen látható piros kör környékén, akkor a 2-es képen láthatóakat figyeltem meg. Van egy kis műanyag gömbcsuklós mechanika, ahol a fekete csukló nincs rajt a sárga gömbfejen. Kézzel simán vissza lehet pattintani. Eredményül a 3. képen láthatót kaptam. Azt figyeltem meg, hogy amikor ráadom a gyújtást, a sárga gömb lefelé mozdul, s fekete csuklóval benyom valamilyen szelepet. Ilyenkor pöcre indul is a a motor. Viszont leállításkor le is dobja ismét a csuklót, mert elkopott valami.

Nekem hónapok óta minden reggel rángat az alapjárat s kétszer-háromszor táncol a fordulatszámmérő. De ma reggel, amikor felnyomtam a kis csuklót, azonnal beindult, pedig -2°C volt. Sajnos legközelebb csak holnap reggel tudok próbálkozni, remélem ismét sikerrel járok.

A kérdésem, hogy mi ez az alkatrész és mire jó, hogyan működik?

Köszi előre is a válaszokat! Kormi, ha teheted, nézd meg, hogy nálad rendben van e ez a kütyü.

Üdv.: Sofi

ahogy már megíták, örvénylapát vezérlés. nálam is megkopott ez a csoda és állandóan leugrott de emlékeim szerint az nem okozott nálam ilyen gondot, voszont menet közben 1800-as fordulatnál volt ettől 1 enyhe rántás gyorsulásnál.
én úgy orvosoltam, hogy kiszereltem a pillangószelepet házastul, hogy jobban odaférjek, leszereltem ezt a vezérlő kart, apici sárga simán lehúzható (jobbra ha a kocsival szemben állsz), átfúrtam a kettőt 3mm fúróval, csavar + 2 anya (nem szabad szorulnia ezért a 2 anya) oszt azóta hibátlan.
annyit még hozzátennék, hogy az enyémen a szívosor korábban cserélve lett a fészliftesre
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2253 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 07:39:36 »

ahogy már megíták, örvénylapát vezérlés. nálam is megkopott ez a csoda és állandóan leugrott de emlékeim szerint az nem okozott nálam ilyen gondot, voszont menet közben 1800-as fordulatnál volt ettől 1 enyhe rántás gyorsulásnál.
én úgy orvosoltam, hogy kiszereltem a pillangószelepet házastul, hogy jobban odaférjek, leszereltem ezt a vezérlő kart, apici sárga simán lehúzható (jobbra ha a kocsival szemben állsz), átfúrtam a kettőt 3mm fúróval, csavar + 2 anya (nem szabad szorulnia ezért a 2 anya) oszt azóta hibátlan.
annyit még hozzátennék, hogy az enyémen a szívosor korábban cserélve lett a fészliftesre

Hello!

A ma reggeli indítás ismét sikeres volt, egyből pöc-röf és indult. Eddíg 2/2  nyes Holnap reggel ha ismét beindul, akkor megcsinálom az átfúrós dolgot. Köszönöm, ez jó ötlet!  worship

Amúgy milyen évszak volt, amikor neked éppen rossz volt? Csak mert nyáron nem jelentkezett nekem sem a hiba. Úgy veszem észre, hogy olyan 10-12°C alatt vannak a gondok.

Köszi mégy egyszer!

Üdv.: Sofi

Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2254 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 08:12:12 »

helló

nekem is ez a problémám. igazából csütörtök óta tegnap tudtam jobban megfigyelni a jelenséget..........a héten ránézek tüzetesebben.

Köszönöm Alf a linket,sikerült kicserélni a műszerfalvilágítást tegnap! Frankó,most már hibátlan!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2255 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 10:59:57 »

Hello!

A ma reggeli indítás ismét sikeres volt, egyből pöc-röf és indult. Eddíg 2/2  nyes Holnap reggel ha ismét beindul, akkor megcsinálom az átfúrós dolgot. Köszönöm, ez jó ötlet!  worship

Amúgy milyen évszak volt, amikor neked éppen rossz volt? Csak mert nyáron nem jelentkezett nekem sem a hiba. Úgy veszem észre, hogy olyan 10-12°C alatt vannak a gondok.

Köszi mégy egyszer!

Üdv.: Sofi



nálam indításkor nem jelentkezett semmi, menet közben gyorsításnál mint írtam 1800-as fordulatnál egy enyhe megtorpanás, de ezt néha még most is észlelem hideg motornál (nem padlógázos gyorsítás mert ilyet hideg motorral nem csinálunk).
tél volt mikor észrevettem ezt a kar lecsúszok gondot, próbálkoztam többféleképp rogzíteni de tavlay nyáron már elegem volt és öszzecsavaroztam.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2256 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 18:07:26 »

helló

nekem is ez a problémám. igazából csütörtök óta tegnap tudtam jobban megfigyelni a jelenséget..........a héten ránézek tüzetesebben.

Köszönöm Alf a linket,sikerült kicserélni a műszerfalvilágítást tegnap! Frankó,most már hibátlan!
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
K-A
Vendég
« Új hozzászólás #2257 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 19:35:52 »

Üdv MINDENKI!
Egy új problémával szembesültem az autónkkal, már vagy harmadik reggelen: (1,8 benzin 110LE, 2005 évj. facelift)

Az autó indításával semmi probléma. Pöccre beindul, de egyből le is áll Sad.
Ha nem adok gázt, leáll.  gun gázt felengedve leáll, ezt megelégelve  falbav kb. 5-10 perc közt a lábamat a gázon tartva, 1500-as fordulatnál azért nem magasabbra, amiután egy kissé bemelegszik, csak akkor, el lehet vele indulni, mert beáll az alapjárat, olyan kb. 1000 környékére, ha felmelegedett, akkor meg teljesen normálisra. Addig hiába is indulok el, mert menetközben is leáll, a gázpedál felengedésével azonnal.
Melegen, vagy csak néhány órás állás után semmi baj, általában csak egész napos, vagy éjjeli állás után.
Csütörtökön viszem is szervízbe, csak jó lenne valami közelebbit tudni, hogy mi lehet?  

Segítségeteket kérem. Nem tudom valaki találkozott-e már ezzel a problémával és tudja, hogy mi okozhatja? Huh? Huh?

Előre is nagyon köszönök minden segítséget.   worship
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.21 hétfő, 19:59:01 írta K-A » Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2258 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 20:24:43 »

Sziasztok!

2001-es 2.0 ghia benzines Mondeo-ban hol találom a MAF szenzort? Valahol a Pillangó szelep alatt / környékén? Ugyancsak nem találom azt az ominózus gumi T elemet.

Köszönöm előre is a segítséget!

Üdv.: Sofi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2259 Dátum: 2011.11.21 hétfő, 20:37:05 »

Sziasztok!

2001-es 2.0 ghia benzines Mondeo-ban hol találom a MAF szenzort? Valahol a Pillangó szelep alatt / környékén? Ugyancsak nem találom azt az ominózus gumi T elemet.

Köszönöm előre is a segítséget!

Üdv.: Sofi

Ha igaz, abban nincs maf szenzor - az a légszűrő után lenne - hanem map szenzor van helyette.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #2260 Dátum: 2011.11.23 szerda, 11:05:58 »

Hello!

A ma reggeli indítás ismét sikeres volt, egyből pöc-röf és indult. Eddíg 2/2  nyes Holnap reggel ha ismét beindul, akkor megcsinálom az átfúrós dolgot. Köszönöm, ez jó ötlet!  worship

Amúgy milyen évszak volt, amikor neked éppen rossz volt? Csak mert nyáron nem jelentkezett nekem sem a hiba. Úgy veszem észre, hogy olyan 10-12°C alatt vannak a gondok.

Köszi mégy egyszer!

Üdv.: Sofi

További fejlemények???
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2261 Dátum: 2011.11.23 szerda, 11:17:26 »

A 6-os nem kék? Nekem 7-es van, és kék...
megkérdeztem
kék
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #2262 Dátum: 2011.11.23 szerda, 22:12:56 »

További fejlemények???

Hali!

Még most is úgy gondolom, hogy az örvénylapát szabályozóval volt a gond. Ma reggelig minden egyes indításkor visszanyomtam a leugrott kart és mindig rendben indult. Gondoltam elég volt a visszapattintgatásból, lássuk mi van, ha nem teszem: ma munkából hazamenet 6 órányi állás után köhögve indult csak el. Ez már elég motivációt adott, hogy én is összecsavarozzam két kütyüt. Délután meg is tettem, nem tartott tovább 1 óránál a leszedés, fúrás, visszarakás. Én 2mm-es csavarral fogattam össze lazán, s bezsíroztam a gömbfej és a kar illesztését. Még csinosítottam mást is, így összesen kb. 3,5 óra állás után a kb. 8-10 fokos garázsban akartam elindulni. Dadogott ismét a szemét. Azt hittem semmit sem ért a munkám, amikor bevillant, hogy nem dugtam vissza a szabályozóra a vákuum csövet (a szabályozó egy vákuum membrán, vákuum húzza lefelé a fekete kart). Vákuumcső nélkül meg nem működik a kütyü, így olyan volt, mintha nem is javítottam volnameg. Lényeg a lényeg, hogy jónak tűnik most a gép, de kíváncsian várom a következő napok fejleményét.

Sajnos nálam ez csak a hidegen induláskor fellépő dadogást orvosolja. Azt nem, hogy néha nem indul a kocsi ha csak kb. 20 percet áll. Habár csak egyszer fordult elő a héten.

Kíváncsiságból érdeklődtem az Unixnál (éppen arra jártam), hogy mennyibe kerülne egy ilyen szabályzó / vákuum membrán. Szerintük ezt nem lehet külön kapni, csak a komplett szívósorral együtt ami 72.000 Ft. A robbantott ábráikon ugyan szerepel a kütyü, de nincs külön száma, vagy ilyesmi. Mindenesetre könnyen kiszerelhető, szerintem érdemes javítani. Köszönöm az ötletet Mondejoooo-nak!

Üdv.. Sofi

« Utoljára szerkesztve: 2011.11.23 szerda, 22:15:01 írta Sofi » Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2263 Dátum: 2011.11.23 szerda, 22:46:56 »

Hali!

Még most is úgy gondolom, hogy az örvénylapát szabályozóval volt a gond. Ma reggelig minden egyes indításkor visszanyomtam a leugrott kart és mindig rendben indult. Gondoltam elég volt a visszapattintgatásból, lássuk mi van, ha nem teszem: ma munkából hazamenet 6 órányi állás után köhögve indult csak el. Ez már elég motivációt adott, hogy én is összecsavarozzam két kütyüt. Délután meg is tettem, nem tartott tovább 1 óránál a leszedés, fúrás, visszarakás. Én 2mm-es csavarral fogattam össze lazán, s bezsíroztam a gömbfej és a kar illesztését. Még csinosítottam mást is, így összesen kb. 3,5 óra állás után a kb. 8-10 fokos garázsban akartam elindulni. Dadogott ismét a szemét. Azt hittem semmit sem ért a munkám, amikor bevillant, hogy nem dugtam vissza a szabályozóra a vákuum csövet (a szabályozó egy vákuum membrán, vákuum húzza lefelé a fekete kart). Vákuumcső nélkül meg nem működik a kütyü, így olyan volt, mintha nem is javítottam volnameg. Lényeg a lényeg, hogy jónak tűnik most a gép, de kíváncsian várom a következő napok fejleményét.

Sajnos nálam ez csak a hidegen induláskor fellépő dadogást orvosolja. Azt nem, hogy néha nem indul a kocsi ha csak kb. 20 percet áll. Habár csak egyszer fordult elő a héten.

Kíváncsiságból érdeklődtem az Unixnál (éppen arra jártam), hogy mennyibe kerülne egy ilyen szabályzó / vákuum membrán. Szerintük ezt nem lehet külön kapni, csak a komplett szívósorral együtt ami 72.000 Ft. A robbantott ábráikon ugyan szerepel a kütyü, de nincs külön száma, vagy ilyesmi. Mindenesetre könnyen kiszerelhető, szerintem érdemes javítani. Köszönöm az ötletet Mondejoooo-nak!

Üdv.. Sofi



 eljen

ami a 20 perc állás utáni indítást illeti asszem ez mondi fícsör. Ha nem tévedek majdnem minden benyás tapasztalta már. Nekem is néha csinálja de csak rövid utak esetében, akár nyáron akár télen. pl. 3-5km távoknál jellemző nálam, de a haverom 1.8 125le mondia is ugyanezt csinálja csak nála sűrűbben mivel ő sokat közlekedik (intézkedik) városban
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2264 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 21:53:35 »

sziasztok

tudnátok-e infót adni milyen gyertyát vegyek az 1.8 125 le autómba?
kicserélném azt is a hétvégén Smiley
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2265 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 23:25:03 »

sziasztok

tudnátok-e infót adni milyen gyertyát vegyek az 1.8 125 le autómba?
kicserélném azt is a hétvégén Smiley

pl. http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-mondeo-gyujtogyertya-t288.html
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2266 Dátum: 2011.11.25 péntek, 08:05:58 »

sziasztok

tudnátok-e infót adni milyen gyertyát vegyek az 1.8 125 le autómba?
kicserélném azt is a hétvégén Smiley
Szia! 1307093 ez kell bele  wave
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2267 Dátum: 2011.11.26 szombat, 15:37:55 »

No,gondoltam beszámolok pár mondatban az autóról.........

...a napokban ugye írtam,1700-2300 közötti tartományban kb (ez néha kicsit eltér) dadog,valamint megtorpan,erőtlen az autó. Tegnap kitakarítottam a pillangó szelepet,átmozgattam és kontaktáltam a csatlakozókat,valamint ma kicseréltettem a gyertyát. (köszi Wyctor)  No,az autó dinamikus,semmi gondja és szépen megy,szépen jár a motor.
Remélem ezzel megoldódott a problémám.....ha nem akkor kutakodok tovább. vigyor3

..a storyhoz az is hozzá tartozik,hogy öregtől vettük az autót,így lusta volt........a napokban azért kormolgatjuk a rendzert is........ Cool
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2268 Dátum: 2011.11.26 szombat, 16:12:00 »

No,gondoltam beszámolok pár mondatban az autóról.........

...a napokban ugye írtam,1700-2300 közötti tartományban kb (ez néha kicsit eltér) dadog,valamint megtorpan,erőtlen az autó. Tegnap kitakarítottam a pillangó szelepet,átmozgattam és kontaktáltam a csatlakozókat,valamint ma kicseréltettem a gyertyát. (köszi Wyctor)  No,az autó dinamikus,semmi gondja és szépen megy,szépen jár a motor.
Remélem ezzel megoldódott a problémám.....ha nem akkor kutakodok tovább. vigyor3

..a storyhoz az is hozzá tartozik,hogy öregtől vettük az autót,így lusta volt........a napokban azért kormolgatjuk a rendzert is........ Cool
A gyertyákkal együtt a kábeleket is illik cserélni és akkor tudod, hogy legközelebb csak 40-50 ezer km múlva lehet ott megint hiba. (vagy még több)
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2269 Dátum: 2011.11.26 szombat, 16:39:23 »

A gyertyákkal együtt a kábeleket is illik cserélni és akkor tudod, hogy legközelebb csak 40-50 ezer km múlva lehet ott megint hiba. (vagy még több)

nincs kizárva jövőhéten lecserélem azt is.........mennyit mennek el ezek a gyertyák amúgy??
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2270 Dátum: 2011.11.26 szombat, 16:59:24 »

nincs kizárva jövőhéten lecserélem azt is.........mennyit mennek el ezek a gyertyák amúgy??
Amennyit írtam kb
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2271 Dátum: 2011.11.26 szombat, 23:00:35 »

A gyertyákkal együtt a kábeleket is illik cserélni és akkor tudod, hogy legközelebb csak 40-50 ezer km múlva lehet ott megint hiba. (vagy még több)

nem okvetlen.
én tavaly nyáron cseréltem trafót mert kipurcant, gyergyákat is mivel épp megvolt a 60ekm de kábeleket nem mivel nem óccsó és még jók. Azóta kb. 25ekm tettem az ótóba hibamentesen  Wink
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2272 Dátum: 2011.11.27 vasárnap, 11:31:00 »

nem okvetlen.
én tavaly nyáron cseréltem trafót mert kipurcant, gyergyákat is mivel épp megvolt a 60ekm de kábeleket nem mivel nem óccsó és még jók. Azóta kb. 25ekm tettem az ótóba hibamentesen  Wink
Amikor megveszed az autót, akkor nem kell okvetlen olajat cserélni benne, mégis megteszed, mert az a biztos.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2273 Dátum: 2011.11.27 vasárnap, 22:41:45 »

Amikor megveszed az autót, akkor nem kell okvetlen olajat cserélni benne, mégis megteszed, mert az a biztos.
nem okvetlen de ajánlott  Wink
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2274 Dátum: 2011.11.28 hétfő, 11:27:54 »

sziasztok!

az alapjárati motort mennyire "bonyolult" tisztítani,leszedni?  Van valakinek tapasztalata??
 Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2275 Dátum: 2011.11.28 hétfő, 11:43:31 »

sziasztok!

az alapjárati motort mennyire "bonyolult" tisztítani,leszedni?  Van valakinek tapasztalata??
 Smiley

Én a fiestán szedtem le. Ott 2 csavar fogja. Nem bonyolult.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2276 Dátum: 2011.11.28 hétfő, 16:47:54 »

sziasztok!

az alapjárati motort mennyire "bonyolult" tisztítani,leszedni?  Van valakinek tapasztalata??
 Smiley

A szívósor (menetirány-szerinti) bal oldalán lakik, a radiátor felé, könnyű hozzáférni, az Angel által említett fiestához hasonlóan itt is két csavar fogja, simán lejön. Tisztításához én
féktisztítót használtam, amennyire láttam lehozott minden dzsuvát róla.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.28 hétfő, 16:59:49 írta tpmportal » Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2277 Dátum: 2011.11.28 hétfő, 16:55:44 »

Köszi urak!

Holnap ránézek!! wow1      remélem megoldja a problémámat a takarítása!
Naplózva
Adrián
Vendég
« Új hozzászólás #2278 Dátum: 2011.11.28 hétfő, 19:14:18 »

Hali!
Kéne egykis szegítség!

Reggel az a tünet, hogy allig indúl a kocsi, DE az önindító indít rendesen és csak úgy indul el hogy taposom a gázt pár másodpercikg! Nem engedem leálni!
Elindulni elindul egy pillanatra csak azonnal le is áll ha nem játszok a gázzal egy pár másodpercig!
Aztán ha belemelegszik meg egész nap járok veleszal nagyon lehülni sincs ideje.. akkor már nincs semmi pöccre indul, szal csak reggel csinálja...
Ha valaki tud valami okosat azt szívesen várom!
Ja autóvillanyosági szerelő rádugta számítógépre de minden okét jelez!
Szívósor belezve van, nameg az egér szelep motorja kicsit ***, de tavaly télen is ugyan ez volt a státusz de akkor indult pöccre!
Help!

Köszi!
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #2279 Dátum: 2011.12.03 szombat, 16:24:30 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy menet közben miért állhat le az autó?
2x-3x rángatott és egyszer csak leállt!
pedig üzemanyag is van benne!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2280 Dátum: 2011.12.03 szombat, 17:46:08 »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy menet közben miért állhat le az autó?
2x-3x rángatott és egyszer csak leállt!
pedig üzemanyag is van benne!
ilyet sokminden okozhat.
gyujtótrafó,üzemanyagpumpahalál,ckp jeladó
hibakódot kellene kiolvastatni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2281 Dátum: 2011.12.07 szerda, 10:37:45 »

Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy pl. Vik mennyiért belez szívósort? Vagy esetleg más szervizek? (cromax?)
Naplózva
laziofan
Vendég
« Új hozzászólás #2282 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 11:58:25 »

Sziasztok,

Új vagyok még itt, de van probléma az autómmal. Remélem tudtok rá válaszolni.
Probléma:
- indítózásnál néha érdekes dolgokat csinál. van mikor 8 óra mínuszban állás után is pöccre indul (mondjuk mindig kivárom, hogy gyújtásnál elaludjanak a fények; benzinszivattyú), van amikor pedig megyek vele 4 km-et (még nem melegszik be a motor) és utána 1-2 óra állás után, pedig csak köszörül elsőre, gyújtás le, majd újra indítózás, akkor viszont pöccre indul. Gyertyák, max 25e-t mentek, akksi 1 hónapos 60 Ah. Mi lehet még? Nem fogok belehalni, ha ilyen marad, de legalább rákérdezek.


Előre is köszönöm a válaszokat (mert remélem lesznek Smiley.
Kellemes Ünnepetek és BUÉK.
Üdv:
Zsolt
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #2283 Dátum: 2011.12.22 csütörtök, 21:45:16 »

Sziasztok,

Új vagyok még itt, de van probléma az autómmal. Remélem tudtok rá válaszolni.
Probléma:
- indítózásnál néha érdekes dolgokat csinál. van mikor 8 óra mínuszban állás után is pöccre indul (mondjuk mindig kivárom, hogy gyújtásnál elaludjanak a fények; benzinszivattyú), van amikor pedig megyek vele 4 km-et (még nem melegszik be a motor) és utána 1-2 óra állás után, pedig csak köszörül elsőre, gyújtás le, majd újra indítózás, akkor viszont pöccre indul. Gyertyák, max 25e-t mentek, akksi 1 hónapos 60 Ah. Mi lehet még? Nem fogok belehalni, ha ilyen marad, de legalább rákérdezek.


Előre is köszönöm a válaszokat (mert remélem lesznek Smiley.
Kellemes Ünnepetek és BUÉK.
Üdv:
Zsolt

Hát szerintem így fog maradni..... Nekem is ilyen időnként az inditás, főleg rövidebb állás után. Hogy mi az oka, azt kizárt dolog, mert senki sem tudja. szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
laziofan
Vendég
« Új hozzászólás #2284 Dátum: 2011.12.23 péntek, 10:55:37 »

Hát szerintem így fog maradni..... Nekem is ilyen időnként az inditás, főleg rövidebb állás után. Hogy mi az oka, azt kizárt dolog, mert senki sem tudja. szomoru1

Köszi.
Mint mondtam túl élem, mert nem hagy ott sehol, csak kicsit zavaró.
Van időm 2x-er indítani Smiley

BUÉK.
Naplózva
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2285 Dátum: 2011.12.27 kedd, 13:10:08 »

Sziasztok!
A Mondeom 2001 12 havi, 2.0 benzines. 55.000 km van benne. Olajcserekor 5w40 -es olajat kapott. 2200 km után  0,5 litert olajat öntöttem utána, hogy a nívón a szint ugyanott legyen, mint közvetlenül olajcsere után. Tehetek bele 10w40 -es olajat, úgy hogy a motor ne károsodjon? Gondolom azt nem fogyasztaná.
A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2286 Dátum: 2011.12.27 kedd, 13:29:03 »

Sziasztok!
A Mondeom 2001 12 havi, 2.0 benzines. 55.000 km van benne. Olajcserekor 5w40 -es olajat kapott. 2200 km után  0,5 litert olajat öntöttem utána, hogy a nívón a szint ugyanott legyen, mint közvetlenül olajcsere után. Tehetek bele 10w40 -es olajat, úgy hogy a motor ne károsodjon? Gondolom azt nem fogyasztaná.
A válaszokat előre is köszönöm!

Szia!

Az 55000km elég... nyes vicc... 5W30as olaj kell bele. Ha fogyasztja, akkor nem vastagabbra kell váltani, hanem megkeresni a hibát. A 10W40 nem való bele.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2287 Dátum: 2011.12.27 kedd, 13:48:03 »

Szia!

Az 55000km elég... nyes vicc... 5W30as olaj kell bele. Ha fogyasztja, akkor nem vastagabbra kell váltani, hanem megkeresni a hibát. A 10W40 nem való bele.

A km óra állás valós. A 10W40 -től károsodna a motorja?
A motoron, olajfolyás sehol nincs. Mitől eheti az olajat?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2288 Dátum: 2011.12.27 kedd, 13:55:13 »

A km óra állás valós. A 10W40 -től károsodna a motorja?
A motoron, olajfolyás sehol nincs. Mitől eheti az olajat?

Új korától nálad van? Azért az nagyon kevés km...
Nem hinném hogy jót tenne neki, szerintem maradj az 5W30nál. Az enyémbe 400ezer km van, és én is azt használok. vigyor3
Hengerfejnél eléghet, esetleg a tömítése. De igazából ha sok km lenne benne, akkor se lenne normális ez az olajfogyás.Sajnos konkrét tippet nem tudok adni, hogy mitől lehet ez.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2289 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:11:26 »

Új korától nálad van? Azért az nagyon kevés km...
Nem hinném hogy jót tenne neki, szerintem maradj az 5W30nál. Az enyémbe 400ezer km van, és én is azt használok. vigyor3
Hengerfejnél eléghet, esetleg a tömítése. De igazából ha sok km lenne benne, akkor se lenne normális ez az olajfogyás.Sajnos konkrét tippet nem tudok adni, hogy mitől lehet ez.

Németországban vettem egy 83 éves bácsitól. Első tulaj volt, vezetett szervízkönyv, számlák eltéve, tehát 99%, hogy a km valós. Volt olyan szerelő, aki azt mondta, hogy ez az olajfogyás normális. Elvittem, itt Németországban egy másik műhelybe, kötelező szervizre és jeleztem nekik, az olajfogyasztást. Mikor mentem az autóért, azt mondták, hogy a motornak semmi baja, nem tudják, mitől fogyaszthatja az olajat. Elég idegesítő. hogy 2000 km-enként öntögetnem kell bele az olajat. Ezért gondoltam, hogy teszek bele 10W40 -et. Sőt beszéltem olyan szerelővel is, aki kifejezetten javasolta a 10W40 -et bele, mondván, hogy az ő Mondeojában is az van és semmi baja, pedig több mint 300.000 km van benne. Nem tudom mit csináljak... help
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2290 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:14:39 »

Németországban vettem egy 83 éves bácsitól. Első tulaj volt, vezetett szervízkönyv, számlák eltéve, tehát 99%, hogy a km valós. Volt olyan szerelő, aki azt mondta, hogy ez az olajfogyás normális. Elvittem, itt Németországban egy másik műhelybe, kötelező szervizre és jeleztem nekik, az olajfogyasztást. Mikor mentem az autóért, azt mondták, hogy a motornak semmi baja, nem tudják, mitől fogyaszthatja az olajat. Elég idegesítő. hogy 2000 km-enként öntögetnem kell bele az olajat. Ezért gondoltam, hogy teszek bele 10W40 -et. Sőt beszéltem olyan szerelővel is, aki kifejezetten javasolta a 10W40 -et bele, mondván, hogy az ő Mondeojában is az van és semmi baja, pedig több mint 300.000 km van benne. Nem tudom mit csináljak... help

Akkor feltételezve hogy valós a km, főleg nem normális az olajfogyás...Sajnos nem tudok tippet adni mitől lehet. Én nem tennék bele 10W40-et. Németországban vagy? Mert ha nem, érdemes lenne megnézetni itthon is, más szerelővel, (pl. Vik)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2291 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:20:45 »

Akkor feltételezve hogy valós a km, főleg nem normális az olajfogyás...Sajnos nem tudok tippet adni mitől lehet. Én nem tennék bele 10W40-et. Németországban vagy? Mert ha nem, érdemes lenne megnézetni itthon is, más szerelővel, (pl. Vik)

Németországban vagyok, így csak itt tudnám másik szerelőhöz elvinni.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2292 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:25:37 »

Németországban vagyok, így csak itt tudnám másik szerelőhöz elvinni.

Értem. Akkor várj, hátha kapsz itt valami tippet, hogy mit kellene megnézetni. Én elsősorban hengerfejre tippelnék.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2293 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:30:09 »

Németországban vagyok, így csak itt tudnám másik szerelőhöz elvinni.
Szelepszárszimmeringek kikeményedtek és folyik le mellettük az olaj szinte 100% hogy ez a baj...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2294 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:32:07 »

Szelepszárszimmeringek kikeményedtek és folyik le mellettük az olaj szinte 100% hogy ez a baj...

Ennek a javítása mennyibe kerülhet?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2295 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:39:16 »

Ennek a javítása mennyibe kerülhet?
16 db szimmering kell ez kb 16 ezer forint, meg kb ugyanennyi vagy kicsit több a munkadíj
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2296 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:51:06 »

16 db szimmering kell ez kb 16 ezer forint, meg kb ugyanennyi vagy kicsit több a munkadíj

Köszönöm! Elballagok egy szerelőhöz és megkérdezem, hogy mennyit mond rá, ha nagyon sok lenne, akkor márciusban Magyarországon megcsináltatom.
Gondolom így nyugodtan lehet járni vele, nem lesz semmi baj, max eszi az olajat...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2297 Dátum: 2011.12.27 kedd, 14:58:15 »

Köszönöm! Elballagok egy szerelőhöz és megkérdezem, hogy mennyit mond rá, ha nagyon sok lenne, akkor márciusban Magyarországon megcsináltatom.
Gondolom így nyugodtan lehet járni vele, nem lesz semmi baj, max eszi az olajat...
Igen, ha semmi rendellenes hang nincs, akkor nyugodtan használd, csak az olajszintet figyeld
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gaberking
Vendég
« Új hozzászólás #2298 Dátum: 2011.12.27 kedd, 15:02:23 »

Köszönöm a segítségeteket!   worship
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2299 Dátum: 2011.12.27 kedd, 16:14:54 »

Sziasztok!
A Mondeom 2001 12 havi, 2.0 benzines. 55.000 km van benne. Olajcserekor 5w40 -es olajat kapott. 2200 km után  0,5 litert olajat öntöttem utána, hogy a nívón a szint ugyanott legyen, mint közvetlenül olajcsere után. Tehetek bele 10w40 -es olajat, úgy hogy a motor ne károsodjon? Gondolom azt nem fogyasztaná.
A válaszokat előre is köszönöm!
egy opeles összetenné a 2 kezét ha ennyi olajat enne az autoja vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.