Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:00:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
50
51
52
53
54
55
56
[
57
]
58
59
60
61
62
63
64
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4661989 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2800 Dátum:
2012.03.18 vasárnap, 17:36:18 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.18 vasárnap, 17:25:20
Viszont kisebb a hirtelen terhelésváltás és a alacsony fordulatú nagy terhelés (5-ben 50-el, stb)
Ez igaz, de ez inkább a hajtásláncot veszi igénybe.
Naplózva
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2801 Dátum:
2012.03.18 vasárnap, 19:52:12 »
Azt nem tudom még nem néztem! De nem hinném hogy a pumpa rossz mert folyamatos 90-es tempónál (kb. 2600rpm) is megteszi hogy annyira megmelegszik hogy menetközben bekapcsol a venti.Olyankor lépek egy padlót kinyomott kuplungnál és rögtön visszahül a motor.Én ezért inkább termosztáton töröm a fejem hogy az akad. De azért még várok hátha mondtok még okosakat!!
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2802 Dátum:
2012.03.18 vasárnap, 20:02:07 »
Péntek este bandáztunk a városban.Az asszony fázott úgyhogy beindítottam neki az autót.Kb. 2-2és fél órát járt alapjáraton a vas. kb. 15-20 percenként kapcsolt be néhány másodpercre a venti.És örültem is neki mert szerintem így kellene működnie.aztán beültem,hazamentünk.A ház előtt mikor megálltam megint bekapcsolt és onnantól kezdve 6 percig bírtam türelemmel.(gondolom megint megakadt a termo) lerugtam a gázt 4-5ezerig és rögtön kikapcsolt. De nyugodtan szóljatok rám ha nem jól gondolom.
Naplózva
Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2803 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 00:25:52 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.18 vasárnap, 06:59:31
Pici update a részemről:
- termosztát cserélve. (mind a két karma le volt törve, így állandóan nyitott volt) Az eddigi 4 km helyett, már 300 m-en középre áll a mutató. Fogyasztási adataim még nincsenek, de rossz termosztáttal -8 oC-ban 8.8l/100, +16 oC-ben pedig 7.9/100 volt a 140-es utazó autópályán, 240 km-en. (fedcomp)
Rossz hír, hogy az olajfogyasztásom viszont 3l/1000 km
Pedig a kocsi nem füstöl? (Asszem megy szelepszálszimmeringre meg hengerfejre
) Egyéb ötletek mielőtt szétbombázom a motort?
Miért cserélted a termosztátot? Milyen hibajelenséged volt?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2804 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 07:11:06 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.03.19 hétfő, 00:25:52
Miért cserélted a termosztátot? Milyen hibajelenséged volt?
Nagy fogyasztás, alig fűtés a kocsiban, kint hideg, ha bekapcsolom, akkor rögtön lefekszik a mutató.
Hétvégén cseréltem a termot (utólag is köszönet wyctornak az alkatrészért). Mind a kettő karja le volt törve, így mindig nyitott állapotban volt. Csere után, 2+2 személy, kb 100 kg csomag, 120-as tempomattal a Budapest-Bécs távot 7.5-ös átlaggal (fedcomp) tette meg a kocsi.
Egyelőre 140-nél limitál, afölé nem tudom gyorsítani padlógázzal sem, de gondolom ez amiatt van, hogy a sok bekerült olaj miatt elveszi a benzint a keverékből.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2805 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 11:54:05 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.03.18 vasárnap, 09:24:32
Meleg, járó motornál húzd ki a nívó pálcát. Ha nincs kartergáz akkor örülj.
Amin gondolkodok. Ha ovális vagy gyűrű miatt lenne nagy az olajfogyasztás, akkor azt mondjátok, hogy kellene lenni nagy kartergáznak.
Elképzelhető-e hogy a kartergáz az EGR irányába megy el? Vagy más irányba a szívócsonk felé? Ergo, kartergáz van, de a nívópálcánál nem jelenik meg?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2806 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 12:02:59 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 11:54:05
Amin gondolkodok. Ha ovális vagy gyűrű miatt lenne nagy az olajfogyasztás, akkor azt mondjátok, hogy kellene lenni nagy kartergáznak.
Elképzelhető-e hogy a kartergáz az EGR irányába megy el? Vagy más irányba a szívócsonk felé? Ergo, kartergáz van, de a nívópálcánál nem jelenik meg?
Olajlehúzó a kompressziógyűrűktől függetlenül lehet hibás, és olyankor nincs kartergáz, de olajfogyasztás van.
Kompressziógyűrűk nem tudják rendesen lehúzni az olajat.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2807 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 12:09:59 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.19 hétfő, 12:02:59
Olajlehúzó a kompressziógyűrűktől függetlenül lehet hibás, és olyankor nincs kartergáz, de olajfogyasztás van.
Kompressziógyűrűk nem tudják rendesen lehúzni az olajat.
Lehet, nem tettem fel a kérdést jól
- Ha nincs a nívópálcánál kartergáz (délutáni fényben semmi sem látszik, megnyalt ujjal pettingelve sem érezhető szelelés, nívópálca kihúzva a motor alapjárat majd tiltásik felpörgetve) akkor állítható, hogy nem termelődik jelentős mennyiségű kartergáz? Azaz nincs olyan, hogy baromi sok a kartergáz, de nem jut el a nívópálcáig? (más irányba elmegy a szívósor felé?)
- Ha a henger oválisra kopott, akkor a kompressziógyűrűk sem tudnak rendesen tömíteni, ergo van kartergáz + olajfogyasztás?
A gyűrűzés/szelepszárszimmering nem probléma, megoldható, belefér. Az ovális hengereket szeretném valahogy elkerülni
Most nincs kedvem bontott motorra vadászni
Főleg hogy ezeket nem is lehet felfúrni ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2808 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 12:20:33 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 12:09:59
Lehet, nem tettem fel a kérdést jól
- Ha nincs a nívópálcánál kartergáz (délutáni fényben semmi sem látszik, megnyalt ujjal pettingelve sem érezhető szelelés, nívópálca kihúzva a motor alapjárat majd tiltásik felpörgetve) akkor állítható, hogy nem termelődik jelentős mennyiségű kartergáz? Azaz nincs olyan, hogy baromi sok a kartergáz, de nem jut el a nívópálcáig? (más irányba elmegy a szívósor felé?)
- Ha a henger oválisra kopott, akkor a kompressziógyűrűk sem tudnak rendesen tömíteni, ergo van kartergáz + olajfogyasztás?
A gyűrűzés/szelepszárszimmering nem probléma, megoldható, belefér. Az ovális hengereket szeretném valahogy elkerülni
Most nincs kedvem bontott motorra vadászni
Főleg hogy ezeket nem is lehet felfúrni ...
Elvileg a PCV rendszeren keresztül el tud menni, ha nem túl vészes.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2809 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 12:24:40 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.19 hétfő, 12:20:33
Elvileg a PCV rendszeren keresztül el tud menni, ha nem túl vészes.
Gondolom a 3l/1000 km olajfogyasztást már a PCV sem eszi meg ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2810 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 12:35:04 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 12:24:40
Gondolom a 3l/1000 km olajfogyasztást már a PCV sem eszi meg ...
Nem az olajra, hanem a kartergázra gondoltam. Azt írtad kompressziómérésnél nem volt gond, szóval
az ovális henger nem annyira valószínű. De majd úgyis kiderül.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2811 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 13:07:44 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.19 hétfő, 12:35:04
Nem az olajra, hanem a kartergázra gondoltam. Azt írtad kompressziómérésnél nem volt gond, szóval
az ovális henger nem annyira valószínű. De majd úgyis kiderül.
Kezd ki is derülni. Most voltam a kocsinál és pöpec kis olajtócsa van alatta. A klímakompresszor nyaka sáros, egy pillanatra elkaptam egy lehulló cseppet is, a szívósor magasságából érkezett. A jelek szerint vagy vezérműtengely szimmering vagy szelepfedél lesz az. A menetirány szerinti jobb oldalon volt.
Ez természetesen a nagy gázadásra előtörő füstöt nem magyarázza, de ha a szelepszárak mellett egy pici elmegy füstbe, a többi meg elcsöpög, akkor összességében megvan a mennyiség.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2812 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 13:20:05 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 13:07:44
Kezd ki is derülni. Most voltam a kocsinál és pöpec kis olajtócsa van alatta. A klímakompresszor nyaka sáros, egy pillanatra elkaptam egy lehulló cseppet is, a szívósor magasságából érkezett. A jelek szerint vagy vezérműtengely szimmering vagy szelepfedél lesz az. A menetirány szerinti jobb oldalon volt.
Ez természetesen a nagy gázadásra előtörő füstöt nem magyarázza, de ha a szelepszárak mellett egy pici elmegy füstbe, a többi meg elcsöpög, akkor összességében megvan a mennyiség.
Szíjrendszer oldalon nincs vezérműtengely szimmering, az egész dolog a lánccal együtt "olajban" forog. Szelepfedél lehet.
Nagy gázadásra füst az nem szelepszár szimmering szokott lenni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2813 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 13:23:08 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.19 hétfő, 13:20:05
Szíjrendszer oldalon nincs vezérműtengely szimmering, az egész dolog a lánccal együtt "olajban" forog. Szelepfedél lehet.
Nagy gázadásra füst az nem szelepszár szimmering szokott lenni.
Ok, akkor csak simán egy tárcsa van ott. Na annak a töve körülről jön az olaj ...
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2814 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 15:28:54 »
Ilyen füstös játékot nekem is űz, de csak ha alapjáraton felpörgetem (szerviz alatt, stb.). Viszont a múltkor úgy álltam, hogy az autó jobb oldana kb. 30-40 centivel magasabban állt, ekkor volt a bal oldalán egy tenyérnyi olajtócsa. Vízszintesen állva ilyen nincs. Lehet olyan, hogy csak oldalt dőlve ereszt olajat?!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2815 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 15:33:34 »
Idézetet írta: ASMODEUS - 2012.03.19 hétfő, 15:28:54
Ilyen füstös játékot nekem is űz, de csak ha alapjáraton felpörgetem (szerviz alatt, stb.). Viszont a múltkor úgy álltam, hogy az autó jobb oldana kb. 30-40 centivel magasabban állt, ekkor volt a bal oldalán egy tenyérnyi olajtócsa. Vízszintesen állva ilyen nincs. Lehet olyan, hogy csak oldalt dőlve ereszt olajat?!
Érdekes felvetés. A garázsban otthon nem volt olajfolt a padlón. Most viszont van alatta, ez viszont egy teremgarázs, aminek van meredek rámpája. Tehát beparkolás előtt a kocsi meg volt "emelve".
A füstölést viszont ez biztosan nem okozza.
Egyelőre az a terv, hogy valamikor hazasántikálok vele. Motor teljesen szétbont. Ami kell, azt megcsináljuk és meg vagy 5 évig rendszerben tartjuk az autót ...
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2816 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 19:45:53 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 15:33:34
Érdekes felvetés. A garázsban otthon nem volt olajfolt a padlón. Most viszont van alatta, ez viszont egy teremgarázs, aminek van meredek rámpája. Tehát beparkolás előtt a kocsi meg volt "emelve".
A füstölést viszont ez biztosan nem okozza.
Egyelőre az a terv, hogy valamikor hazasántikálok vele. Motor teljesen szétbont. Ami kell, azt megcsináljuk és meg vagy 5 évig rendszerben tartjuk az autót ...
Én nem zárnám ki a PCV-t.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/
Ugyan ez Opel, meg máshol is van ez a szelep, de ......
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2817 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:05:09 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.03.19 hétfő, 19:45:53
Én nem zárnám ki a PCV-t.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/
Ugyan ez Opel, meg máshol is van ez a szelep, de ......
Nos, ha ez a megoldás, akkor pár üveg sörre a vendégem vagy ...
Már csak az a kérdés, hogy:
-hol a nyunyóban van
- lehet-e önmagában cserélni, vagy mindenféleképpen a komplett szelepfedéllel együtt megy?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 hétfő, 20:07:51 írta Hyperborg
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2818 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:11:04 »
//Hülyeséget írtam, bocsánat//
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 hétfő, 20:14:43 írta tpmportal
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2819 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:11:46 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:05:09
Nos, ha ez a megoldás, akkor pár üveg sörre a vendégem vagy ...
Már csak az a kérdés, hogy:
-hol a nyunyóban van
- lehet-e önmagában cserélni, vagy mindenféleképpen a komplett szelepfedéllel együtt megy?
Ennek a kis csövecskéje mindig bele van vezetve a levegő szívócsőbe!A benyásnál és a dízelnél is.Azt keresd meg,és "dugózd" le!
Tunyingbótban ezekre még lehet kapni ilyen speci szelepes marhaságot is.Asszem Styleair-nek volt ilyen a benyás mondiján.Facca volt meg minden,de pont arra volt jó,hogy ne szippantsa kia motorolajat maga alól a gép.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2820 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:14:34 »
Idézetet írta: alf - 2012.03.19 hétfő, 20:11:46
Ennek a kis csövecskéje mindig bele van vezetve a levegő szívócsőbe!A benyásnál és a dízelnél is.Azt keresd meg,és "dugózd" le!
Tunyingbótban ezekre még lehet kapni ilyen speci szelepes marhaságot is.Asszem Styleair-nek volt ilyen a benyás mondiján.Facca volt meg minden,de pont arra volt jó,hogy ne szippantsa kia motorolajat maga alól a gép.
Ok megpróbálom ... esetleg valakinek Haynes mk3 manual biztonsági mentést őrizhetek?
Érzés alapján ez ki tud szívni 1 liter olajat 100 km-ként?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2821 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:16:20 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:14:34
Ok megpróbálom ... esetleg valakinek Haynes mk3 manual biztonsági mentést őrizhetek?
Érzés alapján ez ki tud szívni 1 liter olajat 100 km-ként?
Miért ne?Amúgy nem vesztesz vele semmit,csak nyersz.Kizársz 1 hibalehetőséget.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2822 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:21:27 »
Idézetet írta: alf - 2012.03.19 hétfő, 20:16:20
Miért ne?Amúgy nem vesztesz vele semmit,csak nyersz.Kizársz 1 hibalehetőséget.
A kocsival haza kellene menni a szervizbe. Probléma, hogy 300 km-re van a szerviz. Most van 2 hibám: a szervó megadta magát, mert az egyik tömítésen kilőtte a szervóolajat (termosztát miatt volt megmozgatva a cső). Illetve a motorolaj fogyás. Most azt kell eldöntenem, hogy haza tudok-e ezzel érni vagy sem
(Tegnap este jöttünk vissza 250 km-en megevett 3 l olajat .... nem volt olajnyomás lámpa)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2823 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:22:47 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:21:27
A kocsival haza kellene menni a szervizbe. Probléma, hogy 300 km-re van a szerviz. Most van 2 hibám: a szervó megadta magát, mert az egyik tömítésen kilőtte a szervóolajat (termosztát miatt volt megmozgatva a cső). Illetve a motorolaj fogyás. Most azt kell eldöntenem, hogy haza tudok-e ezzel érni vagy sem
(Tegnap este jöttünk vissza 250 km-en megevett 3 l olajat .... nem volt olajnyomás lámpa)
Akkor meg mindenképpen dugózd le az a csövet.Ha továbbra is eszi az olajat,akkor a hengered kopott oválra....
Kompressziómérés talán segít behatárolni.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2824 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:30:38 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:21:27
A kocsival haza kellene menni a szervizbe. Probléma, hogy 300 km-re van a szerviz. Most van 2 hibám: a szervó megadta magát, mert az egyik tömítésen kilőtte a szervóolajat (termosztát miatt volt megmozgatva a cső). Illetve a motorolaj fogyás. Most azt kell eldöntenem, hogy haza tudok-e ezzel érni vagy sem
(Tegnap este jöttünk vissza 250 km-en megevett 3 l olajat .... nem volt olajnyomás lámpa)
Háát, ha mész 300km-t úgy, hogy a szervóban nincs olaj, akkor a pumpa biztos tönkremegy.
Ha az olaj fogy el menet közben, akkor nem lehet, hanem biztos motorcsere. Ilyenkor már fontolandó a tréler/vontatás.
Meg ha a henger ovális, akkor zaklatni az eladót (ha jól emlékszem nem régen történt a vásárlás).
PCV1: Szelepfedél jobb felül, cső megy a szívócsőbe. PCV2: Szívósor mögött, nem nagyon lehet hozzáférni szívósor leszedése nélkül.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 hétfő, 20:39:10 írta tpmportal
»
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2825 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:36:08 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.19 hétfő, 20:30:38
Háát, ha mész 300km-t úgy, hogy a szervóban nincs olaj, akkor a pumpa biztos tönkremegy.
Ha az olaj fogy el menet közben, akkor nem lehet, hanem biztos motorcsere. Ilyenkor már fontolandó a tréler/vontatás.
Meg ha a henger ovális, akkor zaklatni az eladót (ha jól emlékszem nem régen történt a vásárlás).
Szervó: max-ról min alá picivel ment le 5 km alatt, amíg a melóhelyről hazaértem. Végig zizegett, de a szervórásegítés véglegesen pontosan akkor fogyott el, amikor a garázsba beálltam. Nem futott szárazon.
Motorolaj: abban bízom, hogy az olajnyomás lámpa nem villant fel, nincs semmilyen gyanús hangja a motornak és a fogyasztás is teljesen normális (7.4/100, 120-al autópályán). Egy oválisra kopott motor szerintem nem hoz ilyen értékeket.
Holnap kipróbálom, aztán meglátjuk.... gondolom ha a PCV a ludas, akkor ha ledugózom, akkor ha eddig füstölt nagyobb gázadásnál, akkor most már nem szabadna, vagy legalábbis nem annyira ...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2826 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:41:28 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:36:08
Szervó: max-ról min alá picivel ment le 5 km alatt, amíg a melóhelyről hazaértem. Végig zizegett, de a szervórásegítés véglegesen pontosan akkor fogyott el, amikor a garázsba beálltam. Nem futott szárazon.
Motorolaj: abban bízom, hogy az olajnyomás lámpa nem villant fel, nincs semmilyen gyanús hangja a motornak és a fogyasztás is teljesen normális (7.4/100, 120-al autópályán). Egy oválisra kopott motor szerintem nem hoz ilyen értékeket.
Holnap kipróbálom, aztán meglátjuk.... gondolom ha a PCV a ludas, akkor ha ledugózom, akkor ha eddig füstölt nagyobb gázadásnál, akkor most már nem szabadna, vagy legalábbis nem annyira ...
A fogyi nem nő meg ha ovál a henger,de az olaj lehúzú gyűrűk nem funkcionálnak rendesen.Ezért fogy olyankor az olaj.De kívánom,hogy ne erről legyen szó.5km alatt elfogyott a szervóből kb 1dl,akkor 300km-en mennyi fog?Ez a hét találós kérdése.....
És minden 5ik km-en megfogsz állni?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2827 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:46:41 »
Idézetet írta: alf - 2012.03.19 hétfő, 20:41:28
A fogyi nem nő meg ha ovál a henger,de az olaj lehúzú gyűrűk nem funkcionálnak rendesen.Ezért fogy olyankor az olaj.De kívánom,hogy ne erről legyen szó.5km alatt elfogyott a szervóből kb 1dl,akkor 300km-en mennyi fog?Ez a hét találós kérdése.....
És minden 5ik km-en megfogsz állni?
Ok, ok ... de gondolom oválnál a kompressziógyűrűk sincsenek a helyzet magaslatán, így nagyon sok kartergáznak kellene lennie, ami meg nincs. Az nekem kevéssé hihető, hogy csak az olajlehúzók problémásak ovál esetén. Egyelőre - remélem - csak arról van szó, hogy letapadt az olajlehúzó, esetleg minimáls olajveszteség a szelepszárakon, meg az EGR, PVC-t kell dugózni. EGR is szívhat olajat?
Szervó: értelemszerűen nem állnék meg 5 km-ként. Mivel O gyűrű hiba, azt meg tudom még házilag is javítani
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2828 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:54:44 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:46:41
Ok, ok ... de gondolom oválnál a kompressziógyűrűk sincsenek a helyzet magaslatán, így nagyon sok kartergáznak kellene lennie, ami meg nincs. Az nekem kevéssé hihető, hogy csak az olajlehúzók problémásak ovál esetén. Egyelőre - remélem - csak arról van szó, hogy letapadt az olajlehúzó, esetleg minimáls olajveszteség a szelepszárakon, meg az EGR, PVC-t kell dugózni. EGR is szívhat olajat?
Szervó: értelemszerűen nem állnék meg 5 km-ként. Mivel O gyűrű hiba, azt meg tudom még házilag is javítani
szerintem a te egr-ednél csak víz van,meg füst....
Szervó:
meg kell javítani!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2829 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 20:55:30 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:46:41
Ok, ok ... de gondolom oválnál a kompressziógyűrűk sincsenek a helyzet magaslatán, így nagyon sok kartergáznak kellene lennie, ami meg nincs. Az nekem kevéssé hihető, hogy csak az olajlehúzók problémásak ovál esetén. Egyelőre - remélem - csak arról van szó, hogy letapadt az olajlehúzó, esetleg minimáls olajveszteség a szelepszárakon, meg az EGR, PVC-t kell dugózni. EGR is szívhat olajat?
Szervó: értelemszerűen nem állnék meg 5 km-ként. Mivel O gyűrű hiba, azt meg tudom még házilag is javítani
EGR nem foglalkozik olajjal, kipufogógázt tol a szívórendszerbe. Ledugózni benzinesen nem lehet anélkül, hogy
folyton CheckEngine-t kapcsoljon.
OFF kocsim szervójából én is leejtettem a motortérben egy tömítést, ráadásul a nyomóoldalról. Ennek már egy éve. Soha nem lett meg, azóta is a cső csavarjának menetes részén
lévő teflon szalag tömít, és soha egy cseppet nem láttam ott, teljesen száraz.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2830 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 21:16:13 »
Idézetet írta: alf - 2012.03.19 hétfő, 20:54:44
szerintem a te egr-ednél csak víz van,meg füst....
Szervó:
meg kell javítani!
Ok, PCV: ez az a nagy, hüvelykujjamnnyi cső, ami a szelepfedél jobb hátsó sarkából indul és közvetlenül a levegőszűrő után csatlakozik be? Ezek szerint a szelep itt is a fedél része?
Mert ha ez az a cső, akkor holnap szétszedem és belenézek. Ha vastagon olajos, akkor ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2831 Dátum:
2012.03.19 hétfő, 21:22:39 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 21:16:13
Ok, PCV: ez az a nagy, hüvelykujjamnnyi cső, ami a szelepfedél jobb hátsó sarkából indul és közvetlenül a levegőszűrő után csatlakozik be? Ezek szerint a szelep itt is a fedél része?
Mert ha ez az a cső, akkor holnap szétszedem és belenézek. Ha vastagon olajos, akkor ...
Az az egyik PCV. A másik a szívósor alatt van, ahhoz nem nagyon lehet hozzáférni szívósor leszedése nélkül.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2832 Dátum:
2012.03.20 kedd, 19:22:12 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.19 hétfő, 20:05:09
Nos, ha ez a megoldás, akkor pár üveg sörre a vendégem vagy ...
Már csak az a kérdés, hogy:
-hol a nyunyóban van
- lehet-e önmagában cserélni, vagy mindenféleképpen a komplett szelepfedéllel együtt megy?
A szívosor levétele nélkül lehetetlen cserélni.
Hogy legyen valami jó hír is, nem túl drága 4-5 ezer ft. Egy próbát lehet megér...... ja, a Mondeonál nem a szelepfedélben van.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.20 kedd, 19:33:21 írta Zsozsesz
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2833 Dátum:
2012.03.20 kedd, 19:55:42 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.03.20 kedd, 19:22:12
A szívosor levétele nélkül lehetetlen cserélni.
Hogy legyen valami jó hír is, nem túl drága 4-5 ezer ft. Egy próbát lehet megér...... ja, a Mondeonál nem a szelepfedélben van.
Köszi ... majd kérd számon a sörödet rajtam a talin
(Amúgy nem csak ennél a kocsinál vannak ilyen fura megoldások
)
A szívósor tömítését szerinted minden esetben cserélni kell? Alig 2 hete van fent a teljesen új gyári szívósor ....
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.21 szerda, 15:20:37 írta Joe
»
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 139
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2834 Dátum:
2012.03.20 kedd, 20:42:33 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.20 kedd, 19:55:42
Köszi ... majd kérd számon a sörödet rajtam a talin
(Amúgy nem csak ennél a kocsinál vannak ilyen fura megoldások
)
A szívósor tömítését szerinted minden esetben cserélni kell? Alig 2 hete van fent a teljesen új gyári szívósor ....
Szerintem nyugodtan maradhat.
Naplózva
Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2835 Dátum:
2012.03.21 szerda, 17:51:35 »
Idézetet írta: Zsozsesz - 2012.03.20 kedd, 20:42:33
Szerintem nyugodtan maradhat.
Már ha a tömítés is 2 hetes
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2836 Dátum:
2012.03.21 szerda, 18:07:44 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.03.21 szerda, 17:51:35
Már ha a tömítés is 2 hetes
Annyi. Cromax-ból hoztam teljesen gyári újat (bontott éppen nem volt elérhető ...)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2837 Dátum:
2012.03.21 szerda, 19:08:51 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.21 szerda, 18:07:44
Annyi. Cromax-ból hoztam teljesen gyári újat (bontott éppen nem volt elérhető ...)
Akkor simán maradhat (persze ha nem sérül meg szerelés közben).
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2838 Dátum:
2012.03.21 szerda, 20:23:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.21 szerda, 19:08:51
Akkor simán maradhat (persze ha nem sérül meg szerelés közben).
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2839 Dátum:
2012.03.22 csütörtök, 15:01:34 »
Szóval, ha kihúzom a nívópálcát és az alapjárat nem ugrál, akkor a PCV-nek annyi, ugye?
Szerk: Most ugrik a majom a szökőkútba ... ma megérkezett a PCV szelepem
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 15:08:04 írta Hyperborg
»
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2840 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 12:31:11 »
sziasztok!
a kérdésem az lenne,hogy milyen viszkozitású olajat tegyek a kocsiba? közel 200 ezer van benne. Volt aki azt ajánlotta,hogy az 5w 30 helyett mehet bele a 10w 40 is......no hol itt az igazság??
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2841 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 12:47:47 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 12:31:11
sziasztok!
a kérdésem az lenne,hogy milyen viszkozitású olajat tegyek a kocsiba? közel 200 ezer van benne. Volt aki azt ajánlotta,hogy az 5w 30 helyett mehet bele a 10w 40 is......no hol itt az igazság??
Fogyasztja az olajat?
Ha nem, akkor miért tennél bele 10W-40-et?
Ha igen, akkor inkább az olajfogyás okát kéne megkeresni, minthogy rosszabb minőségű olajat öntesz bele (10W-40 általában félszintetikus).
De ez csak az én véleményem.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2842 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 13:40:33 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.25 vasárnap, 12:47:47
Fogyasztja az olajat?
Ha nem, akkor miért tennél bele 10W-40-et?
Ha igen, akkor inkább az olajfogyás okát kéne megkeresni, minthogy rosszabb minőségű olajat öntesz bele (10W-40 általában félszintetikus).
De ez csak az én véleményem.
igen,eszi sajna..nem nagyon de észrevehető. Folyás,szivárgás nincs egyenlőre,de ráállok aknára hamarosan!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2843 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 13:41:50 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 13:40:33
igen,eszi sajna..nem nagyon de észrevehető. Folyás,szivárgás nincs egyenlőre,de ráállok aknára hamarosan!
Majd értesíts, mert nekem is így kezdődött. Most 1l/100 km-nél tartok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2844 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 13:46:05 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 13:40:33
igen,eszi sajna..nem nagyon de észrevehető. Folyás,szivárgás nincs egyenlőre,de ráállok aknára hamarosan!
Mennyi az a nem nagyon?
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2845 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 13:51:07 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.25 vasárnap, 13:46:05
Mennyi az a nem nagyon?
olajcserénél a nivo max pomtja alatt volt, mentem kb 9 ezret és igy van a minimum jelzésnél...........off márkánál nem volt ilyen anno.....ezért furcsa!
1/100km nem sok ??
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2846 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 13:58:16 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 13:51:07
olajcserénél a nivo max pomtja alatt volt, mentem kb 9 ezret és igy van a minimum jelzésnél...........off márkánál nem volt ilyen anno.....ezért furcsa!
1/100km nem sok ??
Dehogynem. Én maxra töltöttem, lenyomtam vele 270 km-t és a nívópálca már csak nyomokban tartalmazott olajat
Az 1 liter/9000 is soknak tűnik nekem ...
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2847 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 14:03:00 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.03.25 vasárnap, 13:58:16
Dehogynem. Én maxra töltöttem, lenyomtam vele 270 km-t és a nívópálca már csak nyomokban tartalmazott olajat
Az 1 liter/9000 is soknak tűnik nekem ...
súlyos! azt hittem elírtad!
az egyik szaki azt mondta,hogy ezért is rakjak másik olajat. jah,ha kormos a kipufogó,akkor tuti eszi...............és nézzek egy kompressziót...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2848 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 14:40:15 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 14:03:00
súlyos! azt hittem elírtad!
az egyik szaki azt mondta,hogy ezért is rakjak másik olajat. jah,ha kormos a kipufogó,akkor tuti eszi...............és nézzek egy kompressziót...
1l/9000 szerintem nem olyan vészes, de ha akarod rákölthetsz egy adag pénzt, hogy megszüntesd (olajlehúzó/szelepszárszimmering/neadjisten hengerfalkopás).
De az is lehet, hogy valamelyik PCV nem jó.
Kormos kipufogó nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy motor zabálja az olajat. Városi használattól, sok rövid, hidegen megtett úttól is be tud
feketedni (dús keveréktől, akárcsak a gyertya). De mivel nálad nem kifelé folyik el, és párologni sem párolog annyit az olaj, mint amennyit fogy, ezért valamilyen úton
megeszi.
Megintcsak személyes vélemény, de én emiatt nem váltanék vastagabb olajra. Egyrészt nem garantált, hogy kevesebbet fog enni belőle,
másrészt ez tüneti kezelés, amivel a problémát nem oldod meg, csak "eltakarod", harmadrészt a már említett minőségbeli aggályok miatt sem.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #2849 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 14:43:23 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.03.25 vasárnap, 14:03:00
súlyos! azt hittem elírtad!
az egyik szaki azt mondta,hogy ezért is rakjak másik olajat. jah,ha kormos a kipufogó,akkor tuti eszi...............és nézzek egy kompressziót...
Az elmúlt hetekben kezdtem kikupálni magam olajfogyasztás ügyében. Nem biztos, hogy minden korrekt, amit mondok, de a következők miatt fogyhat az olaj:
PCV szelep hiba (+ vélhetően magas olajsár a teknőben) -> kiszívja az olajat (nem csak az olajgőzt). Jellemzője, hogy nagyobb terhelésnél füstül a motor, alapjáraton nem annyira.
Szelepszálszimmering hiba: nagy terhelés után motorféknél füstöl a kocsi.
Dugattyú gyűrű hiba: nívópálcát kihúzva a nívópálcánál füstnek kell előjönnie. Füst mindig van, fordulatszám arányosan.
Hengerfej: hűtőfolyadék olajos.
Naplózva
Oldalak:
1
...
50
51
52
53
54
55
56
[
57
]
58
59
60
61
62
63
64
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ