Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 01:04:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4622594 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3150 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 22:23:40 »

sziasztok sracok

az en mondeommal 1 olyan dolog tortent hogy a szivocsonkbol az egyik pillangoszelep eltort es beleesett a hengerfejbe 2 uj szelep meg szerintem ki kell vegyem a kettes hengert mert valoszinu meggorbult a hajtokar mert miko feler a henger akkor az egyik oldala 1mm a masik 4 mm meter tavolsagra van a tetopontol mikor kilett veve a pillangoszelep beinditottam utana es ment csak csattogott meg kek fust eloszor kicsi aztan jo sok(hozza raknam autoszerelonel volt az auto mikor visszakaptam) mikor kivettem a gyertyakat mind a negyen olaj mikor levettem a szivocsonkot olaj volt benne...de mikor levettem a hengerfejet a negy hengernel 1 csepp olaj sem tok szaraz a hutoviznel szinten semmi szal en szerintem valami a hengerfejjel lesz de elvitte a szerelo nyomas tersztre es azt mondta h ok csak a 4 szelepet kell cserelni ki is lett cserelve igazabol csak annyit szeretnek h van e valakinek valami otlete mitol lehet ez a jelenseg csatolnek par kepet is csak nem vagom h tok felrakni eben is jol jonne egy kis segitseg....koszonom elore is
szomoru1     kepfeltoltes.hu-ra feltöltöd ott lesz olyan h direkt link, azt bemásolod a válaszba.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3151 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 22:31:56 »

sziasztok sracok

az en mondeommal 1 olyan dolog tortent hogy a szivocsonkbol az egyik pillangoszelep eltort es beleesett a hengerfejbe 2 uj szelep meg szerintem ki kell vegyem a kettes hengert mert valoszinu meggorbult a hajtokar mert miko feler a henger akkor az egyik oldala 1mm a masik 4 mm meter tavolsagra van a tetopontol mikor kilett veve a pillangoszelep beinditottam utana es ment csak csattogott meg kek fust eloszor kicsi aztan jo sok(hozza raknam autoszerelonel volt az auto mikor visszakaptam) mikor kivettem a gyertyakat mind a negyen olaj mikor levettem a szivocsonkot olaj volt benne...de mikor levettem a hengerfejet a negy hengernel 1 csepp olaj sem tok szaraz a hutoviznel szinten semmi szal en szerintem valami a hengerfejjel lesz de elvitte a szerelo nyomas tersztre es azt mondta h ok csak a 4 szelepet kell cserelni ki is lett cserelve igazabol csak annyit szeretnek h van e valakinek valami otlete mitol lehet ez a jelenseg csatolnek par kepet is csak nem vagom h tok felrakni eben is jol jonne egy kis segitseg....koszonom elore is

A szívósorban lévő olaj kapcsán kezet foghatsz Hyperborg-gal. Mielőtt új dugattyú megy bele, és visszamegy a hengerfej, mérjetek hengerfalkopást! Olajat nem fogyasztott?
Ezenkívül ezt a szívósort kibelezés nélkül ne tegyétek vissza semmiképp!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3152 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 08:08:15 »

A szívósorban lévő olaj kapcsán kezet foghatsz Hyperborg-gal. Mielőtt új dugattyú megy bele, és visszamegy a hengerfej, mérjetek hengerfalkopást! Olajat nem fogyasztott?
Ezenkívül ezt a szívósort kibelezés nélkül ne tegyétek vissza semmiképp!

Jaja ... az én olajfogyasztásom az első körben közel 1.2 l/100 km volt. Szívósor lejött, olajlecsapatót kimostam, PCV-t cseréltem (ezek filléres tételek, de a szívósor leszedése miatt sokat kell szenvedni)
Ezek után az olajfogyasztás leesett 0.3l/100-ra. A motor most van generálon, szerda-csütörtök körül vannak az első vélemények arról, hogy mi okozhatja.

A szívósort tényleg nem szabad visszarakni anélkül, hogy nincs kibelezve (vagy újat nem kap az autó!)

Én eléggé félnék attól, hogy a beszabadult alkatrész kicsit megkoptatta a hengerfalat. Ráadásul, olyan nincs, hogy csak egy dugattyút cserélsz, mivel ezeket csak garnitúrában szabad (mivel egymáshoz vannak kiegyensúlyozva tudomásom szerint)
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.14 hétfő, 08:10:23 írta Hyperborg » Naplózva
peti0821
Vendég
« Új hozzászólás #3153 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 12:00:23 »

Hali!
Új fórumos vagyok, most tudtam először bejelentkezni.
Nemrég vettem egy 1,8-as Mondeot 01-es évjárat és azt hiszem nekem is szívósor gondom van. Elkezdtem lebontani de még csak annyira, hogy el tudom húzni a hengerfejtől így meg tudom "ujjazni" a lapátokat és kicsit már kotyog mindegyik. Angry
Kicsit értetlenkedve olvasom a hozzászólásokat, mert nem igazán tudom elképzelni, hogy hogyan tudja a motor beszippantani az alkatrészeket mert amikor nyitnak a szívószelepek a szeleptányér és a fészek között nem lesz centis rés ugyebár. Szóval akkor meg hogyan tud oda bekeveredni kisebb-nagyobb cucc?

Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3154 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:10:21 »

Hali!
Új fórumos vagyok, most tudtam először bejelentkezni.
Nemrég vettem egy 1,8-as Mondeot 01-es évjárat és azt hiszem nekem is szívósor gondom van. Elkezdtem lebontani de még csak annyira, hogy el tudom húzni a hengerfejtől így meg tudom "ujjazni" a lapátokat és kicsit már kotyog mindegyik. Angry
Kicsit értetlenkedve olvasom a hozzászólásokat, mert nem igazán tudom elképzelni, hogy hogyan tudja a motor beszippantani az alkatrészeket mert amikor nyitnak a szívószelepek a szeleptányér és a fészek között nem lesz centis rés ugyebár. Szóval akkor meg hogyan tud oda bekeveredni kisebb-nagyobb cucc?


Ne aggódj, a mondeo motor ügyes, megoldja és beszívja. Wink Te pedig meg smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3155 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:19:07 »

Ne aggódj, a mondeo motor ügyes, megoldja és beszívja. Wink Te pedig meg smile

Az nem. De elég egy pici, hogy a szeleprésbe beszoruljon, utána rácsap a dugattyú, kicsit formálódik minden, aztán már bemegy magától.
Utána rohangál ott egy darabig, szépen lekarcolgatja a hengerfalat ... folytassam? Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3156 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:25:18 »

Az nem. De elég egy pici, hogy a szeleprésbe beszoruljon, utána rácsap a dugattyú, kicsit formálódik minden, aztán már bemegy magától.
Utána rohangál ott egy darabig, szépen lekarcolgatja a hengerfalat ... folytassam? Smiley
Nekem ne. A tdci-vel nincs ilyen gond, az sokkal jobb.... eplus2  Minek újíttatod fel? Nem kellene olajat cserélned soha, mindig csak rátöltesz, megspórolod a olajcsere árát smile Meg mindig új olajjal menne a gép hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3157 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:38:10 »

Nekem ne. A tdci-vel nincs ilyen gond, az sokkal jobb.... eplus2  Minek újíttatod fel? Nem kellene olajat cserélned soha, mindig csak rátöltesz, megspórolod a olajcsere árát smile Meg mindig új olajjal menne a gép hehe

Tehát 100 km-ként 1.3 liter olaj, az olyan 2000 Ft alaphangon ... évente megyek kb 40.000-t, azaz, 520 liter olaj, azaz 1040000 Ft .... a hülyének is megéri, ugye?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3158 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:45:21 »

Tehát 100 km-ként 1.3 liter olaj, az olyan 2000 Ft alaphangon ... évente megyek kb 40.000-t, azaz, 520 liter olaj, azaz 1040000 Ft .... a hülyének is megéri, ugye?
Szerinted nem viccbül írtam? smile  mostmár csak 0.3/100 km nem?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3159 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:54:09 »

Nekem ne. A tdci-vel nincs ilyen gond, az sokkal jobb.... eplus2

Ja, ott nem ilyen, hanem más, félmillás történetek vannak  vigyor3
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3160 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 13:58:21 »

Szerinted nem viccbül írtam? smile  mostmár csak 0.3/100 km nem?

Gondoltam Smiley De az olajjal nem viccel az ember (nézd meg a dízelesek milyen morcosak Tongue )
A 0.3 meg azért annyi, mert nem nyomtam neki. Padlógáznál lelkesen füstre támaszkodik, úgyhogy ez komolyabb beavatkozást igényel.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3161 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 14:36:38 »

Ja, ott nem ilyen, hanem más, félmillás történetek vannak  vigyor3
nemtom miről beszélsz hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3162 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 14:38:42 »

nemtom miről beszélsz hehe

Mé', több? Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3163 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 14:42:55 »

Mé', több? Smiley

Hát, ha eccerre üt be a ménkű hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3164 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 14:46:54 »

Hát, ha eccerre üt be a ménkű hehe

Látod, látod? A benzinesben ménes van, míg a dízelbe csak a ménkű csap bele Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3165 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:32:00 »

Látod, látod? A benzinesben ménes van, míg a dízelbe csak a ménkű csap bele Smiley
mielőtt  megvettem akkor csapott volna bele nyes  a tiédbe csak pónilovak vannak már, milyen ménesről beszélsz hehe
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.14 hétfő, 15:33:41 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3166 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 15:33:45 »

mielőtt  megvettem akkor csapott volna bele:nyes:  a tiédbe csak pónilovak vannak már, milyen ménesről beszélsz hehe

Póni? Ne sértegessé'! Max csikóhalak Smiley
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3167 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 21:16:33 »

szomoru1     kepfeltoltes.hu-ra feltöltöd ott lesz olyan h direkt link, azt bemásolod a válaszba.

koszi az infot worship
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3168 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 21:22:17 »

A szívósorban lévő olaj kapcsán kezet foghatsz Hyperborg-gal. Mielőtt új dugattyú megy bele, és visszamegy a hengerfej, mérjetek hengerfalkopást! Olajat nem fogyasztott?
Ezenkívül ezt a szívósort kibelezés nélkül ne tegyétek vissza semmiképp!

azt gondoltam h ki kell vennem a dugattyut mert szerintem meg van gorbulve a hajtokar....amugy a hengerfej atesett nyomas teszten is azt mondtak h okes minden 4 szelep csere is meg volt mar meg van uj szivo sorom is....amugy valami olyat olvastam h meg kell neznem a szamot a dugattyun mert h 3 kulonbozo meret van belole v valami iesmi... de mi van akkor ha ezek utan is fent all a problema mar mint h bekopi a gyertyat?? gun
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3169 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 21:40:32 »

azt gondoltam h ki kell vennem a dugattyut mert szerintem meg van gorbulve a hajtokar....amugy a hengerfej atesett nyomas teszten is azt mondtak h okes minden 4 szelep csere is meg volt mar meg van uj szivo sorom is....amugy valami olyat olvastam h meg kell neznem a szamot a dugattyun mert h 3 kulonbozo meret van belole v valami iesmi... de mi van akkor ha ezek utan is fent all a problema mar mint h bekopi a gyertyat?? gun

Van a sima, a 0.25-ös meg a 0.5-ös dugattyú. De ezekhez fúrni meg hónolni kell, azt meg észrevetted volna.
3 dolog okozhat olajfogyasztást:
- szelepszárszimmering
- olajlehúzó gyűrű
- PCV szelep

Sokat segítene, ha meg tudnád mondani, hogy mikor füstöl a gép. Bár ha most bontva van a motorod, akkor én nagyon ránéznék még a hengerfalra, lehetőleg gépműhelyben mérjék ki, illetve a gyűrűkre.
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3170 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 21:43:16 »

Jaja ... az én olajfogyasztásom az első körben közel 1.2 l/100 km volt. Szívósor lejött, olajlecsapatót kimostam, PCV-t cseréltem (ezek filléres tételek, de a szívósor leszedése miatt sokat kell szenvedni)
Ezek után az olajfogyasztás leesett 0.3l/100-ra. A motor most van generálon, szerda-csütörtök körül vannak az első vélemények arról, hogy mi okozhatja.

A szívósort tényleg nem szabad visszarakni anélkül, hogy nincs kibelezve (vagy újat nem kap az autó!)

Én eléggé félnék attól, hogy a beszabadult alkatrész kicsit megkoptatta a hengerfalat. Ráadásul, olyan nincs, hogy csak egy dugattyút cserélsz, mivel ezeket csak garnitúrában szabad (mivel egymáshoz vannak kiegyensúlyozva tudomásom szerint)

ezert vannak a szamok rajta elvileg mert harom kulonbozo meret van a dugattyubol autoszerelot is kerdeztem es megerositett benne h o is halott 2 v 3 kulonbozo meretrol(nekem fogalmam sincs h most igy van v nincs)utana kell jarnom mivel kell szerezzek dugattyut de ha kell cserelni mind a negyet mar lassan jobban jarok ha veszek bontott motort es csak bevagom azt mivel majdnem kint van az egesz mar....

amugy a pillango szelep esett bele a sztori atz volt h vasarnap este leraktam az autot semmi baja hetfo reggel nem indult havert hivtam este kiszedtem a gyertyakat tiszta olaj ott mar gyanus volt a dolog h mi ez wow1
aztan gyertya pucolas,gyertya vissza auto poccre indul azt mintha a samut verted volna az autonak azt leallitottam igazabol ennyi volt eloote ien gond nem volt vele
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3171 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 21:58:18 »

ezert vannak a szamok rajta elvileg mert harom kulonbozo meret van a dugattyubol autoszerelot is kerdeztem es megerositett benne h o is halott 2 v 3 kulonbozo meretrol(nekem fogalmam sincs h most igy van v nincs)utana kell jarnom mivel kell szerezzek dugattyut de ha kell cserelni mind a negyet mar lassan jobban jarok ha veszek bontott motort es csak bevagom azt mivel majdnem kint van az egesz mar....

amugy a pillango szelep esett bele a sztori atz volt h vasarnap este leraktam az autot semmi baja hetfo reggel nem indult havert hivtam este kiszedtem a gyertyakat tiszta olaj ott mar gyanus volt a dolog h mi ez wow1
aztan gyertya pucolas,gyertya vissza auto poccre indul azt mintha a samut verted volna az autonak azt leallitottam igazabol ennyi volt eloote ien gond nem volt vele
Azt kellene csinálnod először amit Hyperborg mond. Megmérni a henger nincs e oválisra kopva! Erre van spec mérő. Ha oválisra kopott akkor hiába veszel bele másik dugót, és hiába is gyűrűzöd, nem lesz jó! Ezt korábban szerzett igen fájdalmas tapasztalatból mondom!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3172 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:09:58 »

ezert vannak a szamok rajta elvileg mert harom kulonbozo meret van a dugattyubol autoszerelot is kerdeztem es megerositett benne h o is halott 2 v 3 kulonbozo meretrol(nekem fogalmam sincs h most igy van v nincs)utana kell jarnom mivel kell szerezzek dugattyut de ha kell cserelni mind a negyet mar lassan jobban jarok ha veszek bontott motort es csak bevagom azt mivel majdnem kint van az egesz mar....

amugy a pillango szelep esett bele a sztori atz volt h vasarnap este leraktam az autot semmi baja hetfo reggel nem indult havert hivtam este kiszedtem a gyertyakat tiszta olaj ott mar gyanus volt a dolog h mi ez wow1
aztan gyertya pucolas,gyertya vissza auto poccre indul azt mintha a samut verted volna az autonak azt leallitottam igazabol ennyi volt eloote ien gond nem volt vele

Itt nagyon erősen kevered a dolgokat. Először is, az örvénylapátok nem okoznak önmagukban olajat a szívósorban. Semmi közük nincs hozzá. Ha olaj van ott, akkor vagy az EGR felől, de inkább a PCV felől jön az olaj. A PCV választja le a szívósort a fogattyúsházról. Elméletileg csak akkor engedi át az ottani gőzöket, ha túlnyomás van. Előtte van egy olajlecsapató, hogy az olaj vissza tudjon folyni, csak a "fáradt gőz" maradjon a PCV előtt, hogy a szívósorba kerülhessen. Ha a PCV szeleped elkoszolódik, túl sok az olajsár ott, vagy a dugattyúk mentén túl nagy nyomás jön le, akkor a PCV szelepen keresztül olaj is kerülhet a szívósorba. A PCV olcsó, érdemes cserélni. A probléma az, hogy ez nem mindig javítja meg a problémát. Valószínű lesz ott gyűrű is.

Minden motor eredetileg 0-s gyűrűvel van szerelve. Extrém kopás esetén 1 méreret (+0.25-öt) fúrnak minden hengeren, az így képzett sima falat hónolják és kap minden henger első túlméretes dugattyút. (A 0.5-ös azért van, ha a 0.25-re egyszer már felfúrt hengert még egyszer fel kell fúrni. Ergo két fúrás után kuka a motor) A hónolás apró rovátkákat jelent a hengerfalon, ahova az olaj betapad, segítve a dugattyú mozgását.

A bontott motorra visszatérve: az az eldöntendő kérdés, hogy olcsó vagy biztos megoldást szeretnél. A bontott motorba sem látsz bele, 80-120 körül vehetsz 50-80 EKm-es egységeket. Lehet, hogy pontosan ugyanaz a hibája, mint a jelenlegi motorodnak. Így simán járhatsz úgy, hogy eltapsoltál egy nagyobb összeget, lesz egy kocsid és 2 rossz motorod. A felújítás nem olcsó. Bruttó 200-300 EFt csak a fogattyúsház, illetve 60 bruttó körül van a hengerfek + a szerelés díja. Viszont ezért egy szinte 0 km-s, bejáratós motort kapsz, 6-24 havi garanciával. Amennyiben csak Te használod a kocsit, úgy tudni fogod, hogy mikor milyen olaj került bele, hogy rendesen volt kezelve, nem volt megfőzve és sosem nyomtad ki a szemét -20 fokon. Ez garantálhatja azt, hogy a következő 200.000 km-ben nem kell a motorhoz nyúlnod. Plusz megemlítendő, hogy a szétszedés és összerakás miatt minden olajjárat és egyéb teljesen el lesz mosva, így az összeszerelést követően egy szinte patyolat motor kerül a kocsiba. Nincs olyan, hogy az olajsár ott vergődik az alján és rossz esetben eltömít valamit.

Ja, a dugattyú 27.000 Ft gyűrűkkel. S megint ... dugattyút csak garnitúrában cserélünk. S dugattyúcserének nincs értelme fúrás és hónolás nélkül, mert az ha egy picit oválisra (mm tört része elég) kopott a henger, akkor az új gyűrű nem fog jól felfeküdni rajta, s abból gyűrűtörés lesz.

Mi a fentieket mérlegelve döntöttünk arról, hogy a motor kikerül a kocsiból és nagygenerálra megy. Így több pénzbe kerül, de nem kell aggódnom, hogy lepukkanok családostól az autópályán.




« Utoljára szerkesztve: 2012.05.14 hétfő, 22:11:43 írta Hyperborg » Naplózva
mk2
Vendég
« Új hozzászólás #3173 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:16:28 »

Itt nagyon erősen kevered a dolgokat. Először is, az örvénylapátok nem okoznak önmagukban olajat a szívósorban. Semmi közük nincs hozzá. Ha olaj van ott, akkor vagy az EGR felől, de inkább a PCV felől jön az olaj. A PCV választja le a szívósort a fogattyúsházról. Elméletileg csak akkor engedi át az ottani gőzöket, ha túlnyomás van. Előtte van egy olajlecsapató, hogy az olaj vissza tudjon folyni, csak a "fáradt gőz" maradjon a PCV előtt, hogy a szívósorba kerülhessen. Ha a PCV szeleped elkoszolódik, túl sok az olajsár ott, vagy a dugattyúk mentén túl nagy nyomás jön le, akkor a PCV szelepen keresztül olaj is kerülhet a szívósorba. A PCV olcsó, érdemes cserélni. A probléma az, hogy ez nem mindig javítja meg a problémát. Valószínű lesz ott gyűrű is.

Minden motor eredetileg 0-s gyűrűvel van szerelve. Extrém kopás esetén 1 méreret (+0.25-öt) fúrnak minden hengeren, az így képzett sima falat hónolják és kap minden henger első túlméretes dugattyút. (A 0.5-ös azért van, ha a 0.25-re egyszer már felfúrt hengert még egyszer fel kell fúrni. Ergo két fúrás után kuka a motor) A hónolás apró rovátkákat jelent a hengerfalon, ahova az olaj betapad, segítve a dugattyú mozgását.

A bontott motorra visszatérve: az az eldöntendő kérdés, hogy olcsó vagy biztos megoldást szeretnél. A bontott motorba sem látsz bele, 80-120 körül vehetsz 50-80 EKm-es egységeket. Lehet, hogy pontosan ugyanaz a hibája, mint a jelenlegi motorodnak. Így simán járhatsz úgy, hogy eltapsoltál egy nagyobb összeget, lesz egy kocsid és 2 rossz motorod. A felújítás nem olcsó. Bruttó 200-300 EFt csak a fogattyúsház, illetve 60 bruttó körül van a hengerfek + a szerelés díja. Viszont ezért egy szinte 0 km-s, bejáratós motort kapsz, 6-24 havi garanciával. Amennyiben csak Te használod a kocsit, úgy tudni fogod, hogy mikor milyen olaj került bele, hogy rendesen volt kezelve, nem volt megfőzve és sosem nyomtad ki a szemét -20 fokon. Ez garantálhatja azt, hogy a következő 200.000 km-ben nem kell a motorhoz nyúlnod. Plusz megemlítendő, hogy a szétszedés és összerakás miatt minden olajjárat és egyéb teljesen el lesz mosva, így az összeszerelést követően egy szinte patyolat motor kerül a kocsiba. Nincs olyan, hogy az olajsár ott vergődik az alján és rossz esetben eltömít valamit.

Ja, a dugattyú 27.000 Ft gyűrűkkel. S megint ... dugattyút csak garnitúrában cserélünk. S dugattyúcserének nincs értelme fúrás és hónolás nélkül, mert az ha egy picit oválisra (mm tört része elég) kopott a henger, akkor az új gyűrű nem fog jól felfeküdni rajta, s abból gyűrűtörés lesz.

Mi a fentieket mérlegelve döntöttünk arról, hogy a motor kikerül a kocsiból és nagygenerálra megy. Így több pénzbe kerül, de nem kell aggódnom, hogy lepukkanok családostól az autópályán.





Hali!

Sorra kerültél a listán a benzines motorral kapcsolatban,de ahogy látom már nem aktuális.Ha még se akarsz a lottózni a generállal akkor szólj vissza mert még vannak utánad ketten akik várnak a motorra. wave
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3174 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:18:03 »

Hali!
Sorra kerültél a listán a benzines motorral kapcsolatban,de ahogy látom már nem aktuális.Ha még se akarsz a lottózni a generállal akkor szólj vissza mert még vannak utánad ketten akik várnak a motorra. wave

Holnap bontják szét az enyémet. Akkor derül ki, hogy menthető-e a blokkom, vagy használt donorból kell kiindulni.
Naplózva
mk2
Vendég
« Új hozzászólás #3175 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:19:32 »

Holnap bontják szét az enyémet. Akkor derül ki, hogy menthető-e a blokkom, vagy használt donorból kell kiindulni.
Ok.Akkor szerda reggelig jegelem neked.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3176 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:20:18 »

Ok.Akkor szerda reggelig jegelem neked.

Ok, köszi, szerdán mindenképpen szólok.
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3177 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:25:27 »

Hali!

Sorra kerültél a listán a benzines motorral kapcsolatban,de ahogy látom már nem aktuális.Ha még se akarsz a lottózni a generállal akkor szólj vissza mert még vannak utánad ketten akik várnak a motorra. wave


koszi de irorszagban lakom itt nagyon szigoruan veszik a cuccok eladasat mivel ha veszel valamit es nem jo akkor nem csak a penzt kapod vissza hanem karteritest is kovetelhetsz ez a torveny szal a lenyeg a bontoban veszek motort nem lehet baja(elvileg) ha igen vissza adjak a penzt

de azert koszonom
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3178 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:28:45 »

koszi de irorszagban lakom itt nagyon szigoruan veszik a cuccok eladasat mivel ha veszel valamit es nem jo akkor nem csak a penzt kapod vissza hanem karteritest is kovetelhetsz ez a torveny szal a lenyeg a bontoban veszek motort nem lehet baja(elvileg) ha igen vissza adjak a penzt

de azert koszonom
szerintem ő nem rád gondolt
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3179 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:35:13 »

de azert koszonom

Szívesen, főleg hogy nekem volt címezve a dolog. Amikor az egész olajfogyasztósdi probléma előjött valamikor április elején, akkor beszéltem mk2-vel, hogy bontott motor hogyan. Szép hosszú listája van neki, fel is kerültem asszem 5-nek. Én abban bíztam, hogy az endoszkópos felvétel + PCV csere egyértelműen megmutatja, hogy hol a bibi. Sajnos nem így történt. De eközben mélyebben beleástam magam az ilyen motorok lelki világába, egyre jobban körvonalazódott, hogy lehet, a motorgenerál felé kell lépni, csak az marad kérdéses, hogy a saját motorból kell kiindulni vagy egy külföldi bontottból. Elméletileg belefért volna ennek a kiderítése is, azonban a szervótömítésem is megadta magát, s azzal elrugóztam egy darabig, mindenféle expandert meg tömítőgyűrűt hajkurászva. (itt AndyA-nak kell köszönetet mondanom, aki elviselte a szőrszálhasogatásaimat Smiley ) Ezzel sajnos picit elcsúsztam az ütemtervhez képest. Múlt hét pénteken izomból összeraktam az autót, levittem a szerelőhöz és ott a 3. a sorban (egy szerelős és egy műszakira váró kocsi után).

MK2 végig türelmesen és korrektül állt a dologhoz, ennyit most feltétlenül hozzá kell tennem.
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3180 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 22:57:57 »

Itt nagyon erősen kevered a dolgokat. Először is, az örvénylapátok nem okoznak önmagukban olajat a szívósorban. Semmi közük nincs hozzá. Ha olaj van ott, akkor vagy az EGR felől, de inkább a PCV felől jön az olaj. A PCV választja le a szívósort a fogattyúsházról. Elméletileg csak akkor engedi át az ottani gőzöket, ha túlnyomás van. Előtte van egy olajlecsapató, hogy az olaj vissza tudjon folyni, csak a "fáradt gőz" maradjon a PCV előtt, hogy a szívósorba kerülhessen. Ha a PCV szeleped elkoszolódik, túl sok az olajsár ott, vagy a dugattyúk mentén túl nagy nyomás jön le, akkor a PCV szelepen keresztül olaj is kerülhet a szívósorba. A PCV olcsó, érdemes cserélni. A probléma az, hogy ez nem mindig javítja meg a problémát. Valószínű lesz ott gyűrű is.

Minden motor eredetileg 0-s gyűrűvel van szerelve. Extrém kopás esetén 1 méreret (+0.25-öt) fúrnak minden hengeren, az így képzett sima falat hónolják és kap minden henger első túlméretes dugattyút. (A 0.5-ös azért van, ha a 0.25-re egyszer már felfúrt hengert még egyszer fel kell fúrni. Ergo két fúrás után kuka a motor) A hónolás apró rovátkákat jelent a hengerfalon, ahova az olaj betapad, segítve a dugattyú mozgását.

A bontott motorra visszatérve: az az eldöntendő kérdés, hogy olcsó vagy biztos megoldást szeretnél. A bontott motorba sem látsz bele, 80-120 körül vehetsz 50-80 EKm-es egységeket. Lehet, hogy pontosan ugyanaz a hibája, mint a jelenlegi motorodnak. Így simán járhatsz úgy, hogy eltapsoltál egy nagyobb összeget, lesz egy kocsid és 2 rossz motorod. A felújítás nem olcsó. Bruttó 200-300 EFt csak a fogattyúsház, illetve 60 bruttó körül van a hengerfek + a szerelés díja. Viszont ezért egy szinte 0 km-s, bejáratós motort kapsz, 6-24 havi garanciával. Amennyiben csak Te használod a kocsit, úgy tudni fogod, hogy mikor milyen olaj került bele, hogy rendesen volt kezelve, nem volt megfőzve és sosem nyomtad ki a szemét -20 fokon. Ez garantálhatja azt, hogy a következő 200.000 km-ben nem kell a motorhoz nyúlnod. Plusz megemlítendő, hogy a szétszedés és összerakás miatt minden olajjárat és egyéb teljesen el lesz mosva, így az összeszerelést követően egy szinte patyolat motor kerül a kocsiba. Nincs olyan, hogy az olajsár ott vergődik az alján és rossz esetben eltömít valamit.

Ja, a dugattyú 27.000 Ft gyűrűkkel. S megint ... dugattyút csak garnitúrában cserélünk. S dugattyúcserének nincs értelme fúrás és hónolás nélkül, mert az ha egy picit oválisra (mm tört része elég) kopott a henger, akkor az új gyűrű nem fog jól felfeküdni rajta, s abból gyűrűtörés lesz.

Mi a fentieket mérlegelve döntöttünk arról, hogy a motor kikerül a kocsiból és nagygenerálra megy. Így több pénzbe kerül, de nem kell aggódnom, hogy lepukkanok családostól az autópályán.






valoban kicsit megkavartam....kicsit butan fogalmaztam nyes
a lenyeg h nem megy a kettes hengerem olaj a szivocsonkban jah es mielott ez tortent 2 nappal feljott a engine light  hiba az volt (keverek tul szegenyv tul dusz nem emlekszem pontosan de asszem szegeny.....amugy nem vok profi autoszerelo bocsi a kavarasert
 nyes
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3181 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 23:00:46 »

Szívesen, főleg hogy nekem volt címezve a dolog. Amikor az egész olajfogyasztósdi probléma előjött valamikor április elején, akkor beszéltem mk2-vel, hogy bontott motor hogyan. Szép hosszú listája van neki, fel is kerültem asszem 5-nek. Én abban bíztam, hogy az endoszkópos felvétel + PCV csere egyértelműen megmutatja, hogy hol a bibi. Sajnos nem így történt. De eközben mélyebben beleástam magam az ilyen motorok lelki világába, egyre jobban körvonalazódott, hogy lehet, a motorgenerál felé kell lépni, csak az marad kérdéses, hogy a saját motorból kell kiindulni vagy egy külföldi bontottból. Elméletileg belefért volna ennek a kiderítése is, azonban a szervótömítésem is megadta magát, s azzal elrugóztam egy darabig, mindenféle expandert meg tömítőgyűrűt hajkurászva. (itt AndyA-nak kell köszönetet mondanom, aki elviselte a szőrszálhasogatásaimat Smiley ) Ezzel sajnos picit elcsúsztam az ütemtervhez képest. Múlt hét pénteken izomból összeraktam az autót, levittem a szerelőhöz és ott a 3. a sorban (egy szerelős és egy műszakira váró kocsi után).

MK2 végig türelmesen és korrektül állt a dologhoz, ennyit most feltétlenül hozzá kell tennem.
szerintem is angel ezt beneztem
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3182 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 23:02:44 »

amugy nem vok profi autoszerelo bocsi a kavarasert

Semmi probléma, azért vagyunk itt mindannyian, hogy egymás lássuk el tanácsokkal. Jobb, ha itt tisztázódik a dolog, mintsem amikor átverés vagy lehúzás után eszmélsz rá.
A lényeg az, hogy képben legyél, hogy ne lehessen átverni, hogy sokáig és megelégedéssel használd a Mondeod: a kocsi miatt és a közösség miatt.
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3183 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 23:03:38 »

amugy koszonom mindenkinek a segitseget infot kiugrasztom a dugattyut azt meglatjuk Hyperborg okosabb lettem most miket irtal es elgondolkodom mi erne meg jobban
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3184 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 23:05:02 »

Semmi probléma, azért vagyunk itt mindannyian, hogy egymás lássuk el tanácsokkal. Jobb, ha itt tisztázódik a dolog, mintsem amikor átverés vagy lehúzás után eszmélsz rá.
A lényeg az, hogy képben legyél, hogy ne lehessen átverni, hogy sokáig és megelégedéssel használd a Mondeod: a kocsi miatt és a közösség miatt.

5 csillag... worship

amugy tajekoztatlak titeket mik a fejlemenyek....
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3185 Dátum: 2012.05.14 hétfő, 23:07:29 »

http://kepfeltoltes.hu/view/120514/12052012015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120514/12052012016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120514/12052012017_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120514/12052012018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120514/12052012019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3186 Dátum: 2012.05.15 kedd, 10:38:05 »


Hát a hengerfej az csúnya, de a dugattyún azt hittem jobban látszik majd valami  fejvakaras
Naplózva
rolyy171990
Vendég
« Új hozzászólás #3187 Dátum: 2012.05.15 kedd, 20:59:51 »

Hát a hengerfej az csúnya, de a dugattyún azt hittem jobban látszik majd valami  fejvakaras

a hengerfej elvileg okes ezt mondtak el lett vive nyomas tesztre meg meg lett csiszolva vagy simitva v nemtom h mondjak vigyor3
mind1 hetvegen kiderul minden veszem ki a dugattyut
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3188 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:01:25 »

a hengerfej elvileg okes ezt mondtak el lett vive nyomas tesztre meg meg lett csiszolva vagy simitva v nemtom h mondjak vigyor3
mind1 hetvegen kiderul minden veszem ki a dugattyut

síkolva wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3189 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:11:08 »

mind1 hetvegen kiderul minden veszem ki a dugattyut

Hmm ... Te tudod hogy kell a dugattyúkat kezelni? Csináltál már ilyet?
Ha nem, akkor ne most kezdd el ...
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3190 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:28:07 »

Hmm ... Te tudod hogy kell a dugattyúkat kezelni? Csináltál már ilyet?
Ha nem, akkor ne most kezdd el ...

kitekeri a csavarokat és kihúzza. nem?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3191 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:32:42 »

kitekeri a csavarokat és kihúzza. nem?

A szétszedéssel nincs gond, az összerakásnál lesz:

Ha összekeveri a csapágyakat, akkor a motornak vége.
Ha nincs tapasztalata és műszere, akkor nem ismeri fel az oválisra kopott hengerfalat.
Ha felcseréli a dugattyúkat, akkor a motornak vége.
Ha nincs dugattyúszorítója (vagy mi a neve) akkor sokat fog szívni, mire minden dugattyút a helyére tud tenni.
Ha megsérti a hengerfalat, akkor csinált magának egy újraperselyezést.
stb stb stb

Aztán valami olyasmi is rémlik, hogy csak 1-2 dugattyút akar cserélni, ami nagyon ellenjavalt, mert vibrációt okozhat.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3192 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:45:59 »

A szétszedéssel nincs gond, az összerakásnál lesz:

Ha összekeveri a csapágyakat, akkor a motornak vége.
Ha nincs tapasztalata és műszere, akkor nem ismeri fel az oválisra kopott hengerfalat.
Ha felcseréli a dugattyúkat, akkor a motornak vége.
Ha nincs dugattyúszorítója (vagy mi a neve) akkor sokat fog szívni, mire minden dugattyút a helyére tud tenni.
Ha megsérti a hengerfalat, akkor csinált magának egy újraperselyezést.
stb stb stb

Aztán valami olyasmi is rémlik, hogy csak 1-2 dugattyút akar cserélni, ami nagyon ellenjavalt, mert vibrációt okozhat.
csiszolódsz ám smile megkellszámoznimindentésakkornemcseréliösszeovalitásmérőtmegkérvagymegnézetivalakivel hehe  de nemolyaneccerű ez, tudom.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3193 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:49:50 »

csiszolódsz ám smile megkellszámoznimindentésakkornemcseréliösszeovalitásmérőtmegkérvagymegnézetivalakivel hehe  de nemolyaneccerű ez, tudom.

Egyszerű, ha az ember tudja mit akar. De otthon szétszedni a fogattyúsházat csak úgy, azért meredek.
Ha bármelyik csapágy el van kopva vagy törve annyira, hogy kihullik a szerelés közben, akkor a főtengely mehet köszörülésre, meg jöhetnek a csapágygarnitúrák, s ezzel olyan bruttó 80 EFt el is lett költve.
Otthon szerelgetni akkor van értelme, ha az ember megvette az összes cuccot, a gépműhely rendbe rakta az alkatrészeket és pár tízest akar spórolni vele, hogy nem a gépműhely/szerelő rakja össze a motort.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23828


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3194 Dátum: 2012.05.15 kedd, 21:56:30 »

Egyszerű, ha az ember tudja mit akar. De otthon szétszedni a fogattyúsházat csak úgy, azért meredek.
Ha bármelyik csapágy el van kopva vagy törve annyira, hogy kihullik a szerelés közben, akkor a főtengely mehet köszörülésre, meg jöhetnek a csapágygarnitúrák, s ezzel olyan bruttó 80 EFt el is lett költve.
Otthon szerelgetni akkor van értelme, ha az ember megvette az összes cuccot, a gépműhely rendbe rakta az alkatrészeket és pár tízest akar spórolni vele, hogy nem a gépműhely/szerelő rakja össze a motort.
ha úgyis cserélni akarja, akkor nem ráér legózni?? eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3195 Dátum: 2012.05.15 kedd, 22:00:35 »

ha úgyis cserélni akarja, akkor nem ráér legózni?? eplus2

Nemtom ... nekem nem ez jött le. Természetesen félreérthetem a szándékait ...
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3196 Dátum: 2012.05.15 kedd, 23:04:04 »

Na, motor szétbontva. Első diagnózis alapján a gyűrűk meglágyultak kissé, az csere, illetve a szelepszárszimmeringek sincsenek a helyzet magaslatán.
A nagyobb probléma az, hogy a jelek szerint az én blokkom persely nélküli és nikaszil bevonatos. Azaz fúrni nem lehet.
Azt hiszem jön a ***óroller Smiley

(De hogy legyen kérdésem is: az elképzelhető, hogy a CJBB motor nikaszilt kapott?
Azért érdekel ez a kérdés, mert a szerelő váltig állítja, hogy nikaszil van a hengeren. Túrva a netet egyetlen említést sem találtam arról, hogy bármelyik mondeo is nikaszillel kezelt hengert kapott volna.
Strange.)
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.15 kedd, 23:38:46 írta Hyperborg » Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #3197 Dátum: 2012.05.16 szerda, 00:13:45 »

Na, motor szétbontva. Első diagnózis alapján a gyűrűk meglágyultak kissé, az csere, illetve a szelepszárszimmeringek sincsenek a helyzet magaslatán.
A nagyobb probléma az, hogy a jelek szerint az én blokkom persely nélküli és nikaszil bevonatos. Azaz fúrni nem lehet.
Azt hiszem jön a ***óroller Smiley

(De hogy legyen kérdésem is: az elképzelhető, hogy a CJBB motor nikaszilt kapott?
Azért érdekel ez a kérdés, mert a szerelő váltig állítja, hogy nikaszil van a hengeren. Túrva a netet egyetlen említést sem találtam arról, hogy bármelyik mondeo is nikaszillel kezelt hengert kapott volna.
Strange.)

Mi az a nikaszil?!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3198 Dátum: 2012.05.16 szerda, 07:20:51 »

Mi az a nikaszil?!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3199 Dátum: 2012.05.16 szerda, 07:42:23 »

Mi az a nikaszil?!
Felületében edzett. Megfúrják, leszedik a vékony edzett réteget, aztán meg kopik mint a állat
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.