Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:00:13
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
64
65
66
67
68
69
70
[
71
]
72
73
74
75
76
77
78
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4661988 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3500 Dátum:
2012.07.25 szerda, 19:30:58 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.07.24 kedd, 02:51:18
És mi az a tipp?
Nekem is van. Ha minden igaz van egy szelep a motor tetején, ami akadályozza az üzemanyag visszafolyását. Szerintem az sz@rakodik amikor indítási gond van...
Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű, ami azt jelenti, hogy nincs visszatérő üzemanyag ág a rendszerben. Lényegében csak egy fő üa. vezeték megy előre a motortérbe. Amit a pumpa a szállít az részben előre megy az injektorokhoz (rail) részben a szűrőtől visszatér a tankba. A rövidített visszatérő szakasz végén ül a nyomásszabályzó szelep -benne az üa ellátó rendszerben- , ami beállítja a nyomást a tank és az injektorok közti szakaszon. Ha a motor keveset fogyaszt (pl alapjárat) rengeteg folyik át a nyomásszabályzón vissza a tankba, ha a motor igénye nagy, akkor kevesebb.
Van ennek a rendszernek előnye és hátránya is. Az előnyét szerintem a Ford bezsebelte.
A hátránya maradt nekünk.
Van a nyomás alatt álló benzinnek ugyanis egy rossz tulajdonsága: Hajlamos a "keszonbetegségre". Ha egy 3.8 baros rendszerben a gyújtást, ergó a szivattyút leállítod akkor annak csökkenni kezd a nyomása a belső komponensek kismértékű szivárgása miatt (pl pumpa visszacsapó szelep, nyomásszabályzó). A szivárgás nem gond bizonyos mértékig, pláne, hogy ebben a rendszerben, ezen komponensek szivárgása a tankon belül marad.
A nyomás esése viszont nem haladhat meg egy bizonyos értéket (legyen mondjuk 10 perc múlva is 3 bar fölött) mert a benzinben "forrni kezd" és a benne lévő gázok buborékot kezdenek formálni. Pont, ahogy a vérünkben az oldott nitrogén, amikor búvárkodás után hirtelen jövünk fel és keszonbetegek leszünk.
A forrás létrejötte függ a nyomástól és a hőmérséklettől. Ha magas hőmérsékleten (ne feledjük a railben lévő benzin egy meleg napon, bemelegedett motornál igencsak forró tud lenni) leesik a nyomás, akkor a benzin forrni kezd és megindul a buborékképződés. Ha az injektorok előtt nem benzin, hanem gáz van, akkor az autó nem indul el elsőre.
Ilyenkor a gáznak kell először átpréselődnie az injektoron és csak utána ér oda a bezin, amitől beindul az autó.
Hogy ezt a jelenséget elkerüljük, annyit kell biztosítani, hogy a benzin relatíve nagy nyomása legalább addig megmaradjon, amíg a hőmérséklete jelentősen visszacsökken a benzinnek. Amikor ugyanis már nem túl magas a benzin hőmérséklete, alacsony nyomáson se kezd el forrni.
Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után. Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3501 Dátum:
2012.07.25 szerda, 19:58:47 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.07.25 szerda, 19:30:58
Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű,
Ez egy nagyon hasznos szösszenet. Érdemes lenne vagy a wikibe, vagy a faq-ba berakni, miért indul nehezen a meleg motor (v ilyesmi) címmel.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3502 Dátum:
2012.07.29 vasárnap, 11:43:39 »
Az milyen már....
este leállítom semmi baja, reggel indítom traktorhang. Kiderült a 4-es henger nem megy.
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3503 Dátum:
2012.07.29 vasárnap, 20:03:11 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.29 vasárnap, 11:43:39
Az milyen már....
este leállítom semmi baja, reggel indítom traktorhang. Kiderült a 4-es henger nem megy.
De legalább megvan a hiba helye és így valszeg a hiba oka is. Még mindig jobb, mint egy misztikus hiba, amit sose tudsz normálisan felderíteni és elhárítani.
Mi az ok? Gyertya, kábel, trafó, befecskendező?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3504 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 11:59:03 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.07.29 vasárnap, 20:03:11
De legalább megvan a hiba helye és így valszeg a hiba oka is. Még mindig jobb, mint egy misztikus hiba, amit sose tudsz normálisan felderíteni és elhárítani.
Mi az ok? Gyertya, kábel, trafó, befecskendező?
Csak az a szomorú, hogy 1,5 év alatt ez lesz a harmadik trafó. (Volt már gyertya és kábel csere is.)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3505 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 12:11:04 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 11:59:03
Csak az a szomorú, hogy 1,5 év alatt ez lesz a harmadik trafó. (Volt már gyertya és kábel csere is.)
Azért ez nem normális. Gyári kábelt, gyertyát veszel? A trafónál jó a földelés? (nem tudom, ez a trafónál testel, vagy pedig a két gyertya sorba van kötve)
Valami oka van, hogy ilyen sűrűn kinyírja a trafót. Ebben 2 különálló trafó van? Mindkettő tönkremegy, v csak az egyik?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3506 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:03:17 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 12:11:04
Azért ez nem normális. Gyári kábelt, gyertyát veszel? A trafónál jó a földelés? (nem tudom, ez a trafónál testel, vagy pedig a két gyertya sorba van kötve)
Valami oka van, hogy ilyen sűrűn kinyírja a trafót. Ebben 2 különálló trafó van? Mindkettő tönkremegy, v csak az egyik?
Ilyen van benne...
http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=40600212&flypage=shop.flypage&product_id=7554&option=com_virtuemart&Itemid=26
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3507 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:16:07 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 14:03:17
Ilyen van benne...
http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=40600212&flypage=shop.flypage&product_id=7554&option=com_virtuemart&Itemid=26
Ezeknél az utángyártott trafóknál a számozás kicsit összevissza van. Nem lehet hogy ezért megy tönkre idő előtt? Ha megvan még a gyári trafód, hasonlítsd össze vele, hogy azonos-e a számozás.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3508 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:39:36 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.07.30 hétfő, 14:16:07
Ezeknél az utángyártott trafóknál a számozás kicsit összevissza van. Nem lehet hogy ezért megy tönkre idő előtt? Ha megvan még a gyári trafód, hasonlítsd össze vele, hogy azonos-e a számozás.
Sajnos nincs. nincs valami leírás, hogy mi a gyári számozás?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3509 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:42:08 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 14:39:36
Sajnos nincs. nincs valami leírás, hogy mi a gyári számozás?
Az enyémen úgy van, hogy: felül: 2, 3, alul: 4, 1.
Pont fordítva, mint a kép amit linkeltél.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 14:47:36 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3510 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:49:50 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.07.30 hétfő, 14:42:08
Az enyémen úgy van, hogy: felül: 2, 3, alul: 4, 1.
Pont fordítva, mint a kép amit linkeltél.
De az csak azt jelenti, hogy a házban a két trafó helyet cserélt. Ha a gyári szerinti számozás szerint dugná rá, akkor el sem indul
a kocsi, mert 180°-kal eltolva menne a gyújtás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3511 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:54:13 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.30 hétfő, 14:49:50
De az csak azt jelenti, hogy a házban a két trafó helyet cserélt. Ha a gyári szerinti számozás szerint dugná rá, akkor el sem indul
a kocsi, mert 180°-kal eltolva menne a gyújtás.
Ja... ha meg összecseréled pl a 2. és a 3. hegert, akkor 2 henger nem fog menni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3512 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:57:35 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 14:54:13
Ja... ha meg összecseréled pl a 2. és a 3. hegert, akkor 2 henger nem fog menni.
Szerintem menni fog, csak nem olyan simán, mintha jó helyen lennének. Végül is ugyanazon tekercs két kivezetése, és nincs nagy eltérés a kábelhosszak között.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 15:01:21 írta tpmportal
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3513 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 14:59:26 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.30 hétfő, 14:57:35
Szerintem menni fog, csak nem olyan simán, mintha jó helyen lennének. Végül is ugyanazon tekercs két kivezetése, és nincs nagy eltérés a kábelhosszak
között.
Jaj, de h. vagyok... nem ezt akartam írni, hanem pl 1 és 2-őt cserél fel. A 2 és 3 dugattyú egyszerre mozog. És mivel parazita szikrás... igen, max a kábelhossz okoz gondot.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3514 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 15:18:35 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 14:59:26
Jaj, de h. vagyok... nem ezt akartam írni, hanem pl 1 és 2-őt cserél fel. A 2 és 3 dugattyú egyszerre mozog. És mivel parazita szikrás... igen, max a kábelhossz okoz gondot.
Most ami tönkre ment HÜCO márka és így van bekötve, az új még nem jött meg, majd 5 óra körül.
Naplózva
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3515 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 15:21:23 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 15:18:35
Most ami tönkre ment HÜCO márka és így van bekötve, az új még nem jött meg, majd 5 óra körül.
Jah és a 4-es nem reagál semmit, ha lehúzom. (Az 1-es is elég gyenge, de ott áthúz a gyergyához, a legjobban amire reagált a motor
szinte majd leállt az a 2-es és 3-as.)
Próbáltam, hogy másik kábelt dugtam a 4-esre úgy sem volt semmi, így szerintem "csak" a trafó lesz rossz.
Majd kiderül ha megjött az új.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3516 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 15:29:03 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 15:21:23
Jah és a 4-es nem reagál semmit, ha lehúzom. (Az 1-es is elég gyenge, de ott áthúz a gyergyához, a legjobban amire reagált a motor
szinte majd leállt az a 2-es és 3-as.)
Próbáltam, hogy másik kábelt dugtam a 4-esre úgy sem volt semmi, így szerintem "csak" a trafó lesz rossz.
Majd kiderül ha megjött az új.
Ez valóban trafó hibának hangzik, bár ha ilyen gyakran hullanak lehet rá kéne mérni a rá menő kábelekre (egyik lábon folyamatos - vagy + -t kell
kapnia, másik lábakon a trafó kapcsolgatja az ellenkezőjét a két tekercshez). Gyertyakábelek, gyertyák mikor lettek cserélve, milyen márkára?
Garancia nincs már a trafóra?
Naplózva
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3517 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 15:34:24 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.30 hétfő, 15:29:03
Ez valóban trafó hibának hangzik, bár ha ilyen gyakran hullanak lehet rá kéne mérni a rá menő kábelekre (egyik lábon folyamatos - vagy + -t kell
kapnia, másik lábakon a trafó kapcsolgatja az ellenkezőjét a két tekercshez). Gyertyakábelek, gyertyák mikor lettek cserélve, milyen márkára?
Garancia nincs már a trafóra?
Garancia lenne, ha nem lettem volna f@sz és elhozom a papírjait a szerelőtől. Nem tudom most (nem emléxem), hogy milyen gyertya van benne.
A kábelek "Premium Silicone Cable 7mm Made In USA" van ráírva. Januárban volt cserélve az egész kóceráj.
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3518 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 15:51:54 »
A trafók meg tudnak dögleni túl nagy gyeryta hézag miatt is. Azt is csekkold le.
Én mondjuk rendbe raknám inkább gyári cuccokból egyszer. Tudom, hogy drága, de a benzin, a katalizátor és a munkadíj is az.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3519 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 17:16:00 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2012.07.30 hétfő, 15:51:54
A trafók meg tudnak dögleni túl nagy gyeryta hézag miatt is. Azt is csekkold le.
Én mondjuk rendbe raknám inkább gyári cuccokból egyszer. Tudom, hogy drága, de a benzin, a katalizátor és a munkadíj is az.
Motorcraft gyertyák vannak benne, megnéztem a gyertya hézagot. 1,6 volt. Mennyinek kell lennie? Én most 1mm -re állítottam.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3520 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 17:32:54 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 17:16:00
Motorcraft gyertyák vannak benne, megnéztem a gyertya hézagot. 1,6 volt. Mennyinek kell lennie? Én most 1mm -re állítottam.
1,3
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3521 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 17:43:46 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 17:32:54
1,3
Naplózva
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3522 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 19:10:27 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 17:43:46
Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3523 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 19:54:11 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 19:10:27
Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép
Meg kéne nézni a kábelt is. Elvileg az is kinyírhatja a trafót. Írod, hogy év elején vettél újat (kábel).
Trafót cseréltél azóta?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3524 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 20:25:57 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.30 hétfő, 19:54:11
Meg kéne nézni a kábelt is. Elvileg az is kinyírhatja a trafót. Írod, hogy év elején vettél újat (kábel).
Trafót cseréltél azóta?
Azóta nem,csak most. Akkor viszont mind a 3 ki lett cserelve. Gyertya,kabel,trafo.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3525 Dátum:
2012.07.30 hétfő, 22:28:56 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 19:10:27
Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép
És a régi (rossz?) trafóval nem volt jó, miután beállítottad a gyertyahézagot?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3526 Dátum:
2012.07.31 kedd, 13:08:36 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.07.30 hétfő, 22:28:56
És a régi (rossz?) trafóval nem volt jó, miután beállítottad a gyertyahézagot?
Hát nem tudom, nem próbáltam akkor már le, és ki is volt szerelve a "rossz".
De lehet lepróbálom ma.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3527 Dátum:
2012.07.31 kedd, 13:20:53 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.31 kedd, 13:08:36
Hát nem tudom, nem próbáltam akkor már le, és ki is volt szerelve a "rossz".
De lehet lepróbálom ma.
Mérd meg a trafót ohm mérővel, abból kiderül.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3528 Dátum:
2012.07.31 kedd, 13:26:03 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.31 kedd, 13:20:53
Mérd meg a trafót ohm mérővel, abból kiderül.
Ezt a tanácsot kapta a racinges srác pár utcával lejebb. Rámért a trafóra működő motornál ....
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3529 Dátum:
2012.07.31 kedd, 13:52:35 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.07.31 kedd, 13:26:03
Ezt a tanácsot kapta a racinges srác pár utcával lejebb. Rámért a trafóra működő motornál ....
Jaj... ellenállást lehet ugyan mérni feszültség alatt, de egyszerűbb ha nincs
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3530 Dátum:
2012.07.31 kedd, 18:54:46 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.30 hétfő, 19:10:27
Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép
és még mindig nem 100%-os. Most meg lepadlózáskor betorpan,bedadog és a motor lámpa is világit. Lehet kicsi lett a gyertya hézag? Holnapra hoznak egy kábelszettet is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3531 Dátum:
2012.07.31 kedd, 19:58:15 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.31 kedd, 18:54:46
és még mindig nem 100%-os. Most meg lepadlózáskor betorpan,bedadog és a motor lámpa is világit. Lehet kicsi lett a gyertya hézag? Holnapra hoznak egy kábelszettet is.
meg kéne nézni, mi a hiba kódja.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3532 Dátum:
2012.08.01 szerda, 10:06:55 »
Szevasztok,
Segítség kellene. Ajándékba kaptam 5 liter Motul 8100 x-cess 5w40 szintetikus olajat.
Bele tehetem ezt a Mk3-as 2000-es motorba ? (LPG/benzin) Nincs semmilyen Ford-os jóváhagyása az olajnak, ezért aggódok egy kicsit.
Kösz, FD.
Szabvány: API SM/CF; ACEA A3/B3/B4
Engedély: VW 502.00/505.00 (1997 januártól); MB 229.5; BMW LL-01; PORSCHE-A40; OPEL/GM LL B-025; Renault RN0700/RN0710; Ajánlott LPG üzemű autókhoz.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3533 Dátum:
2012.08.01 szerda, 10:23:08 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2012.08.01 szerda, 10:06:55
Szevasztok,
Segítség kellene. Ajándékba kaptam 5 liter Motul 8100 x-cess 5w40 szintetikus olajat.
Bele tehetem ezt a Mk3-as 2000-es motorba ? (LPG/benzin) Nincs semmilyen Ford-os jóváhagyása az olajnak, ezért aggódok egy kicsit.
Kösz, FD.
Szerintem nem. A "FE" olajak lesznek jók a motorba.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3534 Dátum:
2012.08.01 szerda, 10:45:08 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2012.08.01 szerda, 10:06:55
Szevasztok,
Segítség kellene. Ajándékba kaptam 5 liter Motul 8100 x-cess 5w40 szintetikus olajat.
Bele tehetem ezt a Mk3-as 2000-es motorba ? (LPG/benzin) Nincs semmilyen Ford-os jóváhagyása az olajnak, ezért aggódok egy kicsit.
Kösz, FD.
Szabvány: API SM/CF; ACEA A3/B3/B4
Engedély: VW 502.00/505.00 (1997 januártól); MB 229.5; BMW LL-01; PORSCHE-A40; OPEL/GM LL B-025; Renault RN0700/RN0710; Ajánlott LPG üzemű autókhoz.
Elvileg nem. Előírás a Ford szabvány. (Valahol megtalálható, hogy mik is vannak a Ford olajszabványában?)
Gyakorlatilag... Megengedett a használatiban 5w-40 olaj. Megengedett a használatiban ACEA A3/B3, ami magasabb HTHS viszkozitást jelent, mint az A1/B1 besorolása mint pl. a Ford olajnak. Ez azt jelenti, hogy elvileg egy "robusztusabb" olaj, jobban bírja a terhelést pl csapágyaknál, de cserébe lehet kicsit feljebb mehet a fogyasztás. Az API besorolása eggyel "újabb" a Motul olajnak, mint a Fordnak. Teljesen szintetikus olaj. Ha ingyen adnák beletölteném a benzinesbe.
Naplózva
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3535 Dátum:
2012.08.01 szerda, 11:39:52 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.07.31 kedd, 18:54:46
és még mindig nem 100%-os. Most meg lepadlózáskor betorpan,bedadog és a motor lámpa is világit. Lehet kicsi lett a gyertya hézag? Holnapra hoznak egy kábelszettet is.
Akkor ezt magyarázza meg valaki, nem értem már...
ma reggel indítom a kocsit, a hibakód eltűnt és lepadlózva megindul mint a barom.
(Kihasználom ezt a kis időt és örülök neki, mert biztos be fog sz@rni ismét valami rajta.)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3536 Dátum:
2012.08.01 szerda, 11:51:40 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.08.01 szerda, 11:39:52
Akkor ezt magyarázza meg valaki, nem értem már...
ma reggel indítom a kocsit, a hibakód eltűnt és lepadlózva megindul mint a barom.
(Kihasználom ezt a kis időt és örülök neki, mert biztos be fog sz@rni ismét valami rajta.)
Lehet, hogy a nem működő henger miatt kicsit koszos lett valami és idővel kitisztult ...
Naplózva
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3537 Dátum:
2012.08.01 szerda, 11:53:09 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.08.01 szerda, 11:51:40
Lehet, hogy a nem működő henger miatt kicsit koszos lett valami és idővel kitisztult ...
Remélem tényleg csak ennyi volt...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3538 Dátum:
2012.08.01 szerda, 12:47:36 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.08.01 szerda, 11:39:52
Akkor ezt magyarázza meg valaki, nem értem már...
ma reggel indítom a kocsit, a hibakód eltűnt és lepadlózva megindul mint a barom.
(Kihasználom ezt a kis időt és örülök neki, mert biztos be fog sz@rni ismét valami rajta.)
Ha komoly változás áll be a verdánál, érdemes egy resete+újratanítást csinálni. Mert ugyi a szgép állandóan korrigál, és lehet, hogy jól felemelte a befecskendezett üa mennyiségét.
A fiestánál volt olyan, hogy nem jól működött a map. Amikor kicseréltem, jobb lett, de még mindig nem az igaz. Majd aksi le... és tök más lett a viselkedés.
Sokkal jobban reagált a gázra, meg ilyesmi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3539 Dátum:
2012.08.01 szerda, 14:36:56 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.01 szerda, 12:47:36
Ha komoly változás áll be a verdánál, érdemes egy resete+újratanítást csinálni. Mert ugyi a szgép állandóan korrigál, és lehet, hogy jól felemelte a befecskendezett üa mennyiségét.
A fiestánál volt olyan, hogy nem jól működött a map. Amikor kicseréltem, jobb lett, de még mindig nem az igaz. Majd aksi le... és tök más lett a viselkedés.
Sokkal jobban reagált a gázra, meg ilyesmi.
Ez a "reset+újraindtás", hogy kell elvégezni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3540 Dátum:
2012.08.01 szerda, 15:08:32 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.08.01 szerda, 14:36:56
Ez a "reset+újraindtás", hogy kell elvégezni?
Lehúzod az aksit vagy negyedórára (a rádió kérni fogja a kódot). Majd beröffented a gépet, egy darabig alapjáraton, majd egy darabig emelt fordulaton,aztán meg menj pár kilométert.
Tán a wikiben van újratanításos cikk. Szóval ilyenkor törlődnek a korrekciós adatok, és újra elkészíti azokat, folyamatosan hozzáátlagolva az újakat.
Ha ezt nem csinálod meg, kb 1000 kilométer után így is felülírja a régieket.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3541 Dátum:
2012.08.01 szerda, 17:42:56 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.01 szerda, 15:08:32
Lehúzod az aksit vagy negyedórára (a rádió kérni fogja a kódot). Majd beröffented a gépet, egy darabig alapjáraton, majd egy darabig emelt fordulaton,aztán meg menj pár kilométert.
Tán a wikiben van újratanításos cikk. Szóval ilyenkor törlődnek a korrekciós adatok, és újra elkészíti azokat, folyamatosan hozzáátlagolva az újakat.
Ha ezt nem csinálod meg, kb 1000 kilométer után így is felülírja a régieket.
Még sem volt jó a kocsi. A szerelőhöz menet közben ismét produkálta magát és berángatott, nem húzott. Kicseréltük a kábeleket és most "hibamentes" elvileg. A hibakód "4-es henger égéshiba volt". A szerelőnél épp egy benzines 2000 -es mondeo volt padon.
350eKm volt benne és azt mondta a tulaj, hogy még nem volt trafó cserélve rajta. Az enyémen meg másfél év alatt a 3.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3542 Dátum:
2012.08.01 szerda, 17:58:06 »
Idézetet írta: Tomi20 - 2012.08.01 szerda, 17:42:56
Még sem volt jó a kocsi. A szerelőhöz menet közben ismét produkálta magát és berángatott, nem húzott. Kicseréltük a kábeleket és most "hibamentes" elvileg. A hibakód "4-es henger égéshiba volt". A szerelőnél épp egy benzines 2000 -es mondeo volt padon.
350eKm volt benne és azt mondta a tulaj, hogy még nem volt trafó cserélve rajta. Az enyémen meg másfél év alatt a 3.
Nem véletlenül mondták itt már többen is a gyári trafó+kábel+gyertya kombinációt. Az a biztos.
Naplózva
Matula
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3543 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 14:11:26 »
Sziasztok!
Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?
Előre is köszönöm
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3544 Dátum:
2012.08.05 vasárnap, 15:20:55 »
Idézetet írta: Matula - 2012.08.05 vasárnap, 14:11:26
Sziasztok!
Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?
Előre is köszönöm
-> gázos topic.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3545 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 10:44:44 »
Idézetet írta: Matula - 2012.08.05 vasárnap, 14:11:26
Sziasztok!
Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?
Előre is köszönöm
Vagyis nem fecskendez be... milyen benzinen? Ott minden rendben van?
Pillangószelep-poti, vagy valamilyen érzékelő jelét elveszíti... mindenképpen olvasnék hibatárolót, és logolnék pár adatot menet közben, amikor a hiba előfordul.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Matula
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3546 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 13:14:53 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.06 hétfő, 10:44:44
Vagyis nem fecskendez be... milyen benzinen? Ott minden rendben van?
Pillangószelep-poti, vagy valamilyen érzékelő jelét elveszíti... mindenképpen olvasnék hibatárolót, és logolnék pár adatot menet közben, amikor a hiba előfordul.
Nézte a szerelő menet közben, benzinen nincs semmi gond sem érzetre sem a gép szerint.
Ha átkapcsolok gázra akkor a befecskendezési idő visszaesik néha (rendszertelenül), amit mutat a gép és érezni is lehet. Alapjáraton, és fordulattartásnál lehet érezni, gyorsításnál nem. Ami a legmeglepőbb számomra, hogy mindez benzinpumpa nélkül még elviselhető, de ha megy a pumpa, akkor katasztrófális.
A pillangószelep potit nem ismerem, de mondom majd a tippet a szerelőnek.
Hibaüzenetnek 4 es henger gyújtáskimaradást ír, de ez lehet több minden az ember szerint???
Kaptam egy tippet hogy gyertyahézagot állítsak 0.55 re, de mivel a gyári érték 1.3 egyenlőre utána akarok kérdezni.
Szóval egyenlőre homály van sajnos.
Van esetleg valakinek 2.0 Duratech motorban lpg?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3547 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 13:28:21 »
Idézetet írta: Matula - 2012.08.06 hétfő, 13:14:53
Nézte a szerelő menet közben, benzinen nincs semmi gond sem érzetre sem a gép szerint.
Ha átkapcsolok gázra akkor a befecskendezési idő visszaesik néha (rendszertelenül), amit mutat a gép és érezni is lehet. Alapjáraton, és fordulattartásnál lehet érezni, gyorsításnál nem. Ami a legmeglepőbb számomra, hogy mindez benzinpumpa nélkül még elviselhető, de ha megy a pumpa, akkor katasztrófális.
A pillangószelep potit nem ismerem, de mondom majd a tippet a szerelőnek.
Hibaüzenetnek 4 es henger gyújtáskimaradást ír, de ez lehet több minden az ember szerint???
Kaptam egy tippet hogy gyertyahézagot állítsak 0.55 re, de mivel a gyári érték 1.3 egyenlőre utána akarok kérdezni.
Szóval egyenlőre homály van sajnos.
Van esetleg valakinek 2.0 Duratech motorban lpg?
A 4-es hengernél szikragond? Amíg ez meg nem oldódik, mással kár foglalkozni... A gyertyahézagot ne állítsd 0,55-re. Jó a gyári érték.
Azt nem értem, hogy van ez a benzinpumpa-dolog... ha gázon megy, annak nem kell mennie... mikor megy?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Matula
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3548 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 15:55:06 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.06 hétfő, 13:28:21
A 4-es hengernél szikragond? Amíg ez meg nem oldódik, mással kár foglalkozni... A gyertyahézagot ne állítsd 0,55-re. Jó a gyári érték.
Azt nem értem, hogy van ez a benzinpumpa-dolog... ha gázon megy, annak nem kell mennie... mikor megy?
Szikragondot mi okozhat? és az lehet hogy csak gázon jelentkezik? Benzinen minden ok. Szikragon miatt leveszi az injektorjelet?
Hát igen a 055 az nekem is nagyon kevésnek tűnik, mondjuk azt olvastam több helyen, hogy kissebb hézag kell a gáznak??
A benzipumpa az mindíg megy a zavartalan átváltás miatt, csak az injektorjelet veszi el a zavoli a rendes injektoroktól, ilyenkor előfordulhat hogy nem zár rendesen a benzininjektor és becsepeg egy kis plusz benzin a gáz mellé ami miatt dús a keverék és nem jól megy...
de mivel én kikapsoltam a pumpát így ez ki lett zárva.
azt hogy járó pumpával miért erősődik a jelenség azt én sem értem, de plusszban még ez is van csak hogy nagyobb legyen a kérdőjel...
Jó lenne ha valakinek lenne ebben a típusban lpg, vagy csak én vagyok az egyetlen szerencsétlen???
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3549 Dátum:
2012.08.06 hétfő, 16:16:32 »
Idézetet írta: Matula - 2012.08.06 hétfő, 15:55:06
Szikragondot mi okozhat? és az lehet hogy csak gázon jelentkezik? Benzinen minden ok. Szikragon miatt leveszi az injektorjelet?
Hát igen a 055 az nekem is nagyon kevésnek tűnik, mondjuk azt olvastam több helyen, hogy kissebb hézag kell a gáznak??
A benzipumpa az mindíg megy a zavartalan átváltás miatt, csak az injektorjelet veszi el a zavoli a rendes injektoroktól, ilyenkor előfordulhat hogy nem zár rendesen a benzininjektor és becsepeg egy kis plusz benzin a gáz mellé ami miatt dús a keverék és nem jól megy...
de mivel én kikapsoltam a pumpát így ez ki lett zárva.
azt hogy járó pumpával miért erősődik a jelenség azt én sem értem, de plusszban még ez is van csak hogy nagyobb legyen a kérdőjel...
Jó lenne ha valakinek lenne ebben a típusban lpg, vagy csak én vagyok az egyetlen szerencsétlen???
A szikragondot több minden okozhat. Az egyik, ha mondjuk szakadás van a kábelben, kis fordulaton, vagy nagy terhelésnél lehet, hogy nem tudja begyújtani a szikrát. Nagy fordulaton semmi gond. A mondeónál az úgynevezett parazita szikrás gyújtás van, vagyis 2 trafó, és szikra az 1,4 és 2,3 hengerben akkor is van, amikor a másikban kell (mind1, hogy az 1 v 4-ben kéne gyújtani, szikrát ad mindkettőben). Tehát vezérelni sem lehet külön, csak úgy, hogy abban a pillanatban nem adja, amikor a 4-esnél kell, de semmi oka nincs rá, hogy ilyet tegyen.
Nem tudom, hogy leveszi-e az injektorjelet, de el tudom képzelni. Ha nincs szikra, benzin se legyen... mert az nem jó.
Ha a gyertya jó, nem üt át sehol, akkor kábel v trafó. Van rá több módszer, az egyik a víz permetezése, de inkább csinálja olyan, aki ért hozzá, nehogy még agyoncsapjon.
Ha cseréled, a gyertyát a kábellel illik, sőt, célszerű lenne a trafót is szemrevételezni. Ha csak egyik hengernél hagy ki, az inkább kábel (v gyertya), és nem trafó.
A befecskendezésnél a szgép figyelembe veszi az üa nyomást. Ha nincs nyomás, hogy fecskendezzen be? Persze egy darabig még tartja a nyomást.
Így, akár a becsepegés is előfordulhat. Hogy járó pumpánál miért más? Nem tudom. A gáz befecskendezési időzítést honnan veszi? Ha a benzines injektor jelről, akkor az elképzelhető, ahogy csökken a nyomás, úgy növeli az időzítést. Vagy ilyenkor kap egy fix nyomásértéket, esetleg a gáz nyomsásának az értékét? Meg kéne kérdeni a gázostól.
A szgép tanul, és korrigál. Ha túl dús, csökkent, és így tovább. Ha te kapcsolgatod, és hol ilyen, hol olyan...
Próbáld ki a következőt. Húzd le az aksit egy negyed órára (rádiókód). Majd fel, és csak gáz, menjen az AC. Így járasd hidegen 1-2 percig alapjáraton, 1-2 percig 1200-on, majd menj vele egy pár kilométeres kört. Ha továbbra is csinálja, máshol a gond.
De amíg meg nem szüntettétek a szikra gondot, addig kár remélni, hogy a problémád megoldódik.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
...
64
65
66
67
68
69
70
[
71
]
72
73
74
75
76
77
78
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ