Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 21:58:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 [82] 83 84 85 86 87 88 89 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662719 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4050 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 23:40:21 »


Nekem kombinált fogóval nem ment. vigyor3

De ezekkel lehet egyszerűbb lenne.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #4051 Dátum: 2012.12.22 szombat, 16:29:32 »

A régi termosztátoddal keresd meg Asmodeus-t, hátha ő megvenné.

Most egyelőre a "kartonpapír a hűtő elé" nevű speciális megoldással járok... Smiley
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4052 Dátum: 2012.12.23 vasárnap, 22:06:13 »

sziasztok

tegnap először reggeli első indulásnál,nem indult a verda. Felpörgött majd leesett az alapjárat és leállt.
Tipp esetleg?
...kicsit a gázon tartva a lábam egy fél perc után beállt az alapjárat....... wave
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #4053 Dátum: 2012.12.24 hétfő, 20:12:40 »

Mennyit fogyaszt egy 2.0 automata mk3?

Sokat Smiley

Motorgenerál előtt: 6.4l benzin + 1 liter olaj/100.
Utána:

Kb 7.5 körül városban, 7.3 körül autópálya 100as tempó mellett és olyan 8.8 körül 130-as tempomattal.
Azt vedd figyelembe, hogy lehet, hogy a lambda szondám nem teljesen kerek. Csere után többet tudok mondani.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4054 Dátum: 2012.12.24 hétfő, 20:21:24 »

Sokat Smiley

Motorgenerál előtt: 6.4l benzin + 1 liter olaj/100.
Utána:

Kb 7.5 körül városban, 7.3 körül autópálya 100as tempó mellett és olyan 8.8 körül 130-as tempomattal.
Azt vedd figyelembe, hogy lehet, hogy a lambda szondám nem teljesen kerek. Csere után többet tudok mondani.


A 7.5 városban kissé hihetetlennek hangzik. Melyik város, melyik része, melyik napszakban?   hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4055 Dátum: 2012.12.24 hétfő, 21:28:02 »


A 7.5 városban kissé hihetetlennek hangzik. Melyik város, melyik része, melyik napszakban?   hehe
Megkülönböztető jelzéssel a város is országút  eplus2 eplus2
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #4056 Dátum: 2012.12.24 hétfő, 23:14:07 »


A 7.5 városban kissé hihetetlennek hangzik. Melyik város, melyik része, melyik napszakban?   hehe

YMMV
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4057 Dátum: 2012.12.25 kedd, 11:10:50 »

YMMV

aha
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sancho
Vendég
« Új hozzászólás #4058 Dátum: 2012.12.29 szombat, 08:45:50 »

sziasztok

tegnap először reggeli első indulásnál,nem indult a verda. Felpörgött majd leesett az alapjárat és leállt.
Tipp esetleg?
...kicsit a gázon tartva a lábam egy fél perc után beállt az alapjárat....... wave

Hali!

Ha hideg van én mindig a második gyújtásráadás után indítom el az autót, legyen akármilyen hideg elsőre indul.
Volt rá példa, hogy elfelejtettem, és elsőre indítottam ... nekem is elindult a motor, de le is ált 2 sec múlva.
Tipp:
1. add rá a gyújtást, várj pár másodpercet.
2. vedd le a gyújtást
3. add rá újra, és indíts


Sancho
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #4059 Dátum: 2012.12.29 szombat, 11:31:25 »

Sokat Smiley

Motorgenerál előtt: 6.4l benzin + 1 liter olaj/100.
Utána:

Kb 7.5 körül városban, 7.3 körül autópálya 100as tempó mellett és olyan 8.8 körül 130-as tempomattal.
Azt vedd figyelembe, hogy lehet, hogy a lambda szondám nem teljesen kerek. Csere után többet tudok mondani.

Ha kevesebbet evett generál előtt, akkor kár volt megpiszkálni...  Grin
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4060 Dátum: 2012.12.29 szombat, 23:13:30 »

Sziasztok!
Érdekes jelenségre lettem figyelmes. Üzem meleg motornál városi közlekedésnél, kinyomott kuplungnál felpörög a motor.... Piros lámpánál megállok, lelassul az autó, kuplung kinyomva, a fordulat az alapjáratról (kb:9500-kól) felpörög (1800-ra) és utána szépen vissza csorog(9500-1000-re)
Mi lehet ennek az oka....? Roll Eyes
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #4061 Dátum: 2012.12.29 szombat, 23:20:14 »

 afro1
Ha kevesebbet evett generál előtt, akkor kár volt megpiszkálni...  Grin

 mf2
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #4062 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 15:53:44 »

Sziasztok

A segítségeteket kérném. Nem Ford típusról van szó. Peugeot 406 1.8 16v benzines kocsiról. 7223 km után most öntöttem utána olajat. 1.5 litert. Ez a mennyiség normális? Köszi a válaszokat
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4063 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 15:55:03 »

Sziasztok

A segítségeteket kérném. Nem Ford típusról van szó. Peugeot 406 1.8 16v benzines kocsiról. 7223 km után most öntöttem utána olajat. 1.5 litert. Ez a mennyiség normális? Köszi a válaszokat

Nem folyik el sehol?
Mennyi km van a motorban (valósan)?
Egyénként nem normális, de előfordulhat hétköznapi szinten.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #4064 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 16:27:11 »

Nem folyik el sehol?
Mennyi km van a motorban (valósan)?
Egyénként nem normális, de előfordulhat hétköznapi szinten.

157e A km valós. Mi vagyunk a 2. tulaj. Az előző pedig szépen vezette a szervizkönyvet. Folyást sehol nem láttam.
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4065 Dátum: 2012.12.30 vasárnap, 16:33:59 »

157e A km valós. Mi vagyunk a 2. tulaj. Az előző pedig szépen vezette a szervizkönyvet. Folyást sehol nem láttam.
Ennyinél a szelepszár szimmeringek tuti kemények már, remélhetőleg csak ott csipegeti el és nem a gyűrűknél.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
muscipula
Vendég
« Új hozzászólás #4066 Dátum: 2013.01.02 szerda, 14:03:45 »

Sziasztok!

Mindenkinek szeretnék egészségben és sikerekben gazdag 2013-as évet kívánni!

Van egy kis problémám az autómmal. Hátha tudtok segíteni. A vízhőfok télen csak akkor megy fel üzemi hőmérsékletre, ha a fűtést kikapcsolom az autóban és ha városban vagyok. Autópályán (gondolom a menetszél miatt) meg se moccan a vízhőfok mutató, ha bekapcsolom a fűtést, akkor pedig inkább langyos levegő jön. Szerintetek a termosztát lehet az oka, esetleg légszűrőt kell cserélni, vagy valami elektromos hiba lehet a dolgok mögött?
Az autóm: 1.8-as 125 le. benzines sedan MK3 ford mondeo, évjárat: 2001.06
Ha valaki tud valamit megírná az e-mail címemre is? E-mailem: fszabo@yahoo.de

Segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4067 Dátum: 2013.01.02 szerda, 14:05:38 »

Sziasztok!

Mindenkinek szeretnék egészségben és sikerekben gazdag 2013-as évet kívánni!

Van egy kis problémám az autómmal. Hátha tudtok segíteni. A vízhőfok télen csak akkor megy fel üzemi hőmérsékletre, ha a fűtést kikapcsolom az autóban és ha városban vagyok. Autópályán (gondolom a menetszél miatt) meg se moccan a vízhőfok mutató, ha bekapcsolom a fűtést, akkor pedig inkább langyos levegő jön. Szerintetek a termosztát lehet az oka, esetleg légszűrőt kell cserélni, vagy valami elektromos hiba lehet a dolgok mögött?
Az autóm: 1.8-as 125 le. benzines sedan MK3 ford mondeo, évjárat: 2001.06
Ha valaki tud valamit megírná az e-mail címemre is? E-mailem: fszabo@yahoo.de

Segítségeteket előre is köszönöm!
Termosztát gyanús...  rinya
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4068 Dátum: 2013.01.02 szerda, 17:07:18 »

Sziasztok!

Mindenkinek szeretnék egészségben és sikerekben gazdag 2013-as évet kívánni!

Van egy kis problémám az autómmal. Hátha tudtok segíteni. A vízhőfok télen csak akkor megy fel üzemi hőmérsékletre, ha a fűtést kikapcsolom az autóban és ha városban vagyok. Autópályán (gondolom a menetszél miatt) meg se moccan a vízhőfok mutató, ha bekapcsolom a fűtést, akkor pedig inkább langyos levegő jön. Szerintetek a termosztát lehet az oka, esetleg légszűrőt kell cserélni, vagy valami elektromos hiba lehet a dolgok mögött?
Az autóm: 1.8-as 125 le. benzines sedan MK3 ford mondeo, évjárat: 2001.06
Ha valaki tud valamit megírná az e-mail címemre is? E-mailem: fszabo@yahoo.de

Segítségeteket előre is köszönöm!
Termosztát, 30-40 ezer közt van az új, ha cseréled, érdemes egyúttal a hűtőfolyadékot is.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4069 Dátum: 2013.01.02 szerda, 22:13:24 »

Termosztát, 30-40 ezer közt van az új, ha cseréled, érdemes egyúttal a hűtőfolyadékot is.

Lehet kapni 20ezer körül is, igaz nem gyári hanem Vernet. De az kb gyári minőség.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4070 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 11:11:07 »

Hali!

Ma reggel a benzines mondeo lemerült akkuval fogadott. Noname régi akku van benne, gondoltam az lehelte ki a lelkét, de némi töltögetés, járatás, stb. után kiderült, hogy az akku okés. Viszont 10 perccel a leállítás után, minden kikapcsolva, minden becsukva valami 5A-t eszik az akkuból. Biztosítók egyesével való kihúzkodása semmire sem vezetett, ugyanúgy ott az ~5A. Valakinek van valami ötlete, hogy merre érdemes ilyenkor elindulni (az autóvillamosságis műhelyen kívül) ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4071 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 12:26:22 »

Hali!

Ma reggel a benzines mondeo lemerült akkuval fogadott. Noname régi akku van benne, gondoltam az lehelte ki a lelkét, de némi töltögetés, járatás, stb. után kiderült, hogy az akku okés. Viszont 10 perccel a leállítás után, minden kikapcsolva, minden becsukva valami 5A-t eszik az akkuból. Biztosítók egyesével való kihúzkodása semmire sem vezetett, ugyanúgy ott az ~5A. Valakinek van valami ötlete, hogy merre érdemes ilyenkor elindulni (az autóvillamosságis műhelyen kívül) ?

Az rengeteg.
Mondjuk nem hiszem, hogy minden biztosítékot sikerült kihúzni, de ennek nem is ez a megoldása.
Van valami utólagosan beszerelt cucc a kocsiban? Ha igen, akkor azokat kezd el kikötni....

Az áramfelvételt nézve, ami ennyit eszik annak "nyoma van".   Egy beragadt relé, amit kapcsol fogyasztó......stb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4072 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 12:34:52 »

Az rengeteg.
Mondjuk nem hiszem, hogy minden biztosítékot sikerült kihúzni, de ennek nem is ez a megoldása.
Van valami utólagosan beszerelt cucc a kocsiban? Ha igen, akkor azokat kezd el kikötni....

Az áramfelvételt nézve, ami ennyit eszik annak "nyoma van".   Egy beragadt relé, amit kapcsol fogyasztó......stb.

Nokia kihangosító van csak utólag, de annak már kihúztam a tápját. Rádió is kijött. Semmi változás  Sad
A biztosítók közül az utastéri és a motortéri táblán lett minden kihúzkodva. Hol van még, amit lehet próbálni?

A 60W szerintem is kéne hogy látszódjon, hogy valami melegedik, világít, ilyesmi.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4073 Dátum: 2013.01.03 csütörtök, 20:58:38 »

Nokia kihangosító van csak utólag, de annak már kihúztam a tápját. Rádió is kijött. Semmi változás  Sad
A biztosítók közül az utastéri és a motortéri táblán lett minden kihúzkodva. Hol van még, amit lehet próbálni?

A 60W szerintem is kéne hogy látszódjon, hogy valami melegedik, világít, ilyesmi.

Generátort is meg lehet nézni szerintem.Lehet, hogy a diódahíd megadta magát.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4074 Dátum: 2013.01.04 péntek, 09:52:28 »

Generátort is meg lehet nézni szerintem.Lehet, hogy a diódahíd megadta magát.

Az lett  eljen

Nem is baj, mert a csapágyak már amúgyis ki voltak, ráfért a generátorra a foglalkozás.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4075 Dátum: 2013.01.05 szombat, 08:59:02 »

Az lett  eljen

Nem is baj, mert a csapágyak már amúgyis ki voltak, ráfért a generátorra a foglalkozás.

Örülök,hogy meglett a hiba.Mennyi km van a kocsiban?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4076 Dátum: 2013.01.05 szombat, 09:26:12 »

Örülök,hogy meglett a hiba.Mennyi km van a kocsiban?

150ezer. A nagy utakat a dízel kapja  vigyor3
Naplózva
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #4077 Dátum: 2013.01.12 szombat, 16:54:18 »

Sziasztok. Nemrég lettem egy 2001es mk3as mondeo tulajdonosa. Gondoltam, hogy elviszem egyből lecseréltetni a vezérlést, de egy ismerős azt mondta, hogy ez láncos motor. Tudnátok ebben segíteni hogy pontosan milyen? Mert ha láncos akkor nem kell cseréltetem. Köszi
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4078 Dátum: 2013.01.12 szombat, 17:15:27 »

Sziasztok. Nemrég lettem egy 2001es mk3as mondeo tulajdonosa. Gondoltam, hogy elviszem egyből lecseréltetni a vezérlést, de egy ismerős azt mondta, hogy ez láncos motor. Tudnátok ebben segíteni hogy pontosan milyen? Mert ha láncos akkor nem kell cseréltetem. Köszi

Láncos. Ha nincs benne 350ezer felett, akkor nem érdemes gondolkodni a cserén. Kivéve ha csattog, vagy túl kevés olajjal volt üzemeltetve a motor.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4079 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 10:22:54 »

Sziasztok!
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az eddigi mínuszokban történő indításnál pöcre induláshoz képest pár napja sokadik indítás után is leáll a motor. Ha nem adagolom hozzá a gázt, hogy 1500-2000 körül legyen a fordulat perceken keresztül, akkor le is áll. A dologhoz hozzátartozik, hogy mióta megvettük (december elején 176ekm) azóta tapasztalom, hogy olyan 1200-1400 körüli fordulatnál gyorsítanék, akkor szaggat a motor. Erre a szaggatásra ahogy olvastam a szívósor probléma a megoldás. Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!

Mindkét hibajelenséget a szívósor okozza, vagy más lehet a leállások mögött?

Ma 2-3 év után elvileg rendet rakok a garázsban és végre beállhat az autó és ott már jobb idő van arra, hogy szétszedjem a kicsikét.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4080 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 10:38:02 »

Sziasztok!
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az eddigi mínuszokban történő indításnál pöcre induláshoz képest pár napja sokadik indítás után is leáll a motor. Ha nem adagolom hozzá a gázt, hogy 1500-2000 körül legyen a fordulat perceken keresztül, akkor le is áll. A dologhoz hozzátartozik, hogy mióta megvettük (december elején 176ekm) azóta tapasztalom, hogy olyan 1200-1400 körüli fordulatnál gyorsítanék, akkor szaggat a motor. Erre a szaggatásra ahogy olvastam a szívósor probléma a megoldás. Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!

Mindkét hibajelenséget a szívósor okozza, vagy más lehet a leállások mögött?

Ma 2-3 év után elvileg rendet rakok a garázsban és végre beállhat az autó és ott már jobb idő van arra, hogy szétszedjem a kicsikét.


Inkább más irányba irányba nézelődj szerintem, gyújtás alkatrészeit nézd át, alapjárati motort + a járatait tisztítsd ki, esetleg a pillangószelepet nézd meg nem dzsuvás-e. Nekem ki vannak iktatva a lapátok, de még bent vannak, és nincs ilyen gond, egy barátom most szedte ki a sajátját és se előtte se utána nem volt se rángatás, se nehéz indítás.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4081 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 10:42:22 »

Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!


Azért jobb, mert a bontott szívósor ritka, főleg a facelift utáni (előttit nem is érdemes venni), az új meg 80-90 ezer Ft körül van.   Grin
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4082 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 11:16:26 »

Köszönöm!
Ha esetleg gyertyát kellene cserélni abból melyik az ajánlott?
Alapjárat később szépen beáll 800 körülire és nem ingázik attól még lehet ő a gond?
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4083 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 11:31:14 »

Köszönöm!
Ha esetleg gyertyát kellene cserélni abból melyik az ajánlott?
Alapjárat később szépen beáll 800 körülire és nem ingázik attól még lehet ő a gond?

Amíg benzinesem volt, nekem is csinált ilyet és a trafó adta meg magát. Először néha rángatott, nem sokkal később pedig egy majd két henger nem ment. Alig tudtam vele elmenni a szervizig. Olyan volt az autó, mint régen a ladák, amiben a kondenzátor beadta a kulcsot. Durrogott-csattogott. Egy hibatároló olvasás nem árt neki. Ha a csek endzsin lámpa nem világít, az lehet azért is, mert kiégett az izzó.  eplus2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4084 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 11:35:07 »

Azért jobb, mert a bontott szívósor ritka, főleg a facelift utáni (előttit nem is érdemes venni), az új meg 80-90 ezer Ft körül van.   Grin

Ha rámegy. Az mondjuk költséghatékonyabb, mert abban lehet cserélni az örvénylapátokat, aminek darabja 3-4e ft és nem kell a komplett szívósort cserélni, ami 100e. Azt is hallottam, hogy az utolsó fl előttiekbe is már a cserélhető örvénylapátos szívósort rakták fel.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4085 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 11:41:55 »

Amíg benzinesem volt, nekem is csinált ilyet és a trafó adta meg magát. Először néha rángatott, nem sokkal később pedig egy majd két henger nem ment. Alig tudtam vele elmenni a szervizig. Olyan volt az autó, mint régen a ladák, amiben a kondenzátor beadta a kulcsot. Durrogott-csattogott. Egy hibatároló olvasás nem árt neki. Ha a csek endzsin lámpa nem világít, az lehet azért is, mert kiégett az izzó.  eplus2

Ha lesz is hibakód, az nagy valószínűséggel égéskimaradás lesz, azt meg ugye eddig is tudta a rángatásból  vigyor3

Ha rámegy. Az mondjuk költséghatékonyabb, mert abban lehet cserélni az örvénylapátokat, aminek darabja 3-4e ft és nem kell a komplett szívósort cserélni, ami 100e. Azt is hallottam, hogy az utolsó fl előttiekbe is már a cserélhető örvénylapátos szívósort rakták fel.

Barátom kocsija, amiből most szedte ki a lapátokat 2004-es, és már volt játéka a lapátoknak rendesen. Azt mondta a fém perselyek is cserések lettek volna, az viszont már nem pár ezer forint. Jobb a békesség így, örvénylő levegő nélkül.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4086 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 11:50:19 »

Ha lesz is hibakód, az nagy valószínűséggel égéskimaradás lesz, azt meg ugye eddig is tudta a rángatásból  vigyor3

Barátom kocsija, amiből most szedte ki a lapátokat 2004-es, és már volt játéka a lapátoknak rendesen. Azt mondta a fém perselyek is cserések lettek volna, az viszont már nem pár ezer forint. Jobb a békesség így, örvénylő levegő nélkül.

Megnéztem a cromaxnál, ott persely nélkül 3000 ft, persellyel 50eft/db. Hát ez elég durva. Akkor inkább a szívósor komplett vagy az örvénylapátok kidobálása szívósor ledugózása. (Persze ha még a benzinesem meglenne.) Ezek szerint jobban megéri a fl előtti szívósor, mint a fl utáni. Hirtelen a komplett szívósor tűnik drágábbnak, pedig a cserélhető drágábbra jön ki. Bár valószínű, hogy a fém persely nehezebben adja meg magát, mint a műanyag lapát.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4087 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 12:34:49 »

Köszönöm.
Hát nem lettem sokkal vidámabb.  rinya
Mindjárt nekiugrok hátha találok valamit.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4088 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 13:23:17 »

Megnéztem a cromaxnál, ott persely nélkül 3000 ft, persellyel 50eft/db. Hát ez elég durva. Akkor inkább a szívósor komplett vagy az örvénylapátok kidobálása szívósor ledugózása. (Persze ha még a benzinesem meglenne.) Ezek szerint jobban megéri a fl előtti szívósor, mint a fl utáni. Hirtelen a komplett szívósor tűnik drágábbnak, pedig a cserélhető drágábbra jön ki. Bár valószínű, hogy a fém persely nehezebben adja meg magát, mint a műanyag lapát.

Szerintem az 50ezer a szettre vonatkozik.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4089 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 13:30:05 »

Köszönöm!
Ha esetleg gyertyát kellene cserélni abból melyik az ajánlott?
Alapjárat később szépen beáll 800 körülire és nem ingázik attól még lehet ő a gond?

Gyertyából csak a gyári jó bele.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4090 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 14:00:22 »

Szerintem az 50ezer a szettre vonatkozik.

Az nem derült ki az oldalukon. Bár igaz lehet, mert 1 db-ot írtak készletnek. Az úgy már baráti ár. Azt viszont eddig nem tudta megmondani senki, hogya fl előttire rámegy-e a fl utáni szívósor. Ki tudja mit módosítottak még a motoron. A többiből kiindulva (pl audio rendszernek más a csatlakozója, lehet, hogy a klímának is) nincs kizárva, hogy volt módosítás. Erről pl vik, ervin, vagy relhist fórumtársunk tudna konkrétabb dolgokat mondani. Ha tényleg kompatibilis a kettő egymással, akkor célszerűbb szívósort szerezni, kicserélni az örvénylapátokat (ha szükséges) és felrakni azt. Szerintem nem véletlen tették bele ezt a megoldást. Bár, ahogy itt már írták többen is működik annélkül is. Nyilván a teljesítményre vagy a motor dinamizmusára esetleg a fogyasztásra hatással lehet a hiánya. Erről nem tudok 1000000%-osan nyilatkozni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4091 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 14:11:36 »

Az nem derült ki az oldalukon. Bár igaz lehet, mert 1 db-ot írtak készletnek. Az úgy már baráti ár. Azt viszont eddig nem tudta megmondani senki, hogya fl előttire rámegy-e a fl utáni szívósor. Ki tudja mit módosítottak még a motoron.

Zacci nevű klubtársunk fl előtti mondeóval rendelkezik, és lecserélte a szívósort.
Ha jól emlékszem, van valami átalakító, amivel fel lehet szerelni a fl-es szívósort.
Szerintem írj neki, néha benéz az oldalra. És azt is jól el tudja mondani, mikor kötelező foglalkozni a szívósorral,
azaz hogy milyen állapotban van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4092 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 14:21:17 »

Ha rámegy. Az mondjuk költséghatékonyabb, mert abban lehet cserélni az örvénylapátokat, aminek darabja 3-4e ft és nem kell a komplett szívósort cserélni, ami 100e. Azt is hallottam, hogy az utolsó fl előttiekbe is már a cserélhető örvénylapátos szívósort rakták fel.
Rámegy, sokan lecserélték már, nekem is itt lenne az ideje azt hiszem. wave
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4093 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 14:28:12 »

Rámegy, sokan lecserélték már, nekem is itt lenne az ideje azt hiszem. wave

Akkor neked szól Angel előző hsz-e. Nekem már nem benyásom van, bár azt szerettem volna inkább, de nem volt 2.0-ás benzines 2006-os vagy fiatalabb eladó, csak egy, az is kicsit túl volt árazva (1,5 M) és piros, ami szerintem nem áll jól a Mondinak. Bár ízlések és pofonok....
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4094 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 17:25:56 »

Most visszaolvasgattam és a motorrángatást régebben másoknak is a gyújtótrafó, kábel, gyertya csere oldotta meg. Keresnék a neten, de milyen márka az eredeti?
 help
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4095 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 17:42:23 »

Most visszaolvasgattam és a motorrángatást régebben másoknak is a gyújtótrafó, kábel, gyertya csere oldotta meg. Keresnék a neten, de milyen márka az eredeti?
 help

Itt van néhány. http://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600212-gyujtotekercs/7554-gyujtotekercs-ford-mondeo-2000-2007-1_8
Vagy érdeklődj itt a fórumon a keres/kínál/nagyauto topikban. De van még pár cég, akik foglalkoznak Ford alkatrésszel (Unix, Bárdi, Max-car, talán még a Meteor is) A honlapjukon tudsz nézelődni.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4096 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 19:06:30 »

Itt van néhány. http://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600212-gyujtotekercs/7554-gyujtotekercs-ford-mondeo-2000-2007-1_8
Vagy érdeklődj itt a fórumon a keres/kínál/nagyauto topikban. De van még pár cég, akik foglalkoznak Ford alkatrésszel (Unix, Bárdi, Max-car, talán még a Meteor is) A honlapjukon tudsz nézelődni.
Köszi néztem pár helyen, hát ez sem filléres probléma.  Sad
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4097 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 19:12:26 »

Köszi néztem pár helyen, hát ez sem filléres probléma.  Sad

Így van, de ez is olyan cucc, amit muszáj megvenni, egyébként nem tudod használni az autót. Ha magadnak cseréled megspórolsz egy kis manit. Nem nagy kunszt. Gyertyakábelek le (nem árt, ha felírod, melyiket honnan vetted le), vezetékek le, gyújtótrafó le, új fel, kábelek vissza és kész. A hibatároló kb 15-30 perc alatt "elfelejti" a hibákat (motorellenőrző lámpa nem világít), ha az akksisarut leveszed. Igaz, akkor a GEM-nek újra kell tanulnia. Arról a wikiben tudsz utánaolvasni, hogy hogyan kell újratanítani.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4098 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 19:39:34 »

Így van, de ez is olyan cucc, amit muszáj megvenni, egyébként nem tudod használni az autót. Ha magadnak cseréled megspórolsz egy kis manit. Nem nagy kunszt. Gyertyakábelek le (nem árt, ha felírod, melyiket honnan vetted le), vezetékek le, gyújtótrafó le, új fel, kábelek vissza és kész. A hibatároló kb 15-30 perc alatt "elfelejti" a hibákat (motorellenőrző lámpa nem világít), ha az akksisarut leveszed. Igaz, akkor a GEM-nek újra kell tanulnia. Arról a wikiben tudsz utánaolvasni, hogy hogyan kell újratanítani.
A benne lévő gyertyák "Bosna Super FET 75 CP" típusúak gondolom ez nem a gyári típus.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4099 Dátum: 2013.01.13 vasárnap, 19:58:29 »

A benne lévő gyertyák "Bosna Super FET 75 CP" típusúak gondolom ez nem a gyári típus.

valszeg ott a hiba forrása...
gyárit bele és lehet nem kell trafót cserélni
http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-mondeo-gyujtogyertya-t288.html
http://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7485-gyujtogyertya-ford-mondeo-2000-2007-1_8-2_0
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.13 vasárnap, 20:01:57 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Oldalak: 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 [82] 83 84 85 86 87 88 89 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.