Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:47:46
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
75
76
77
78
79
80
81
[
82
]
83
84
85
86
87
88
89
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4653051 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4050 Dátum:
2012.12.17 hétfő, 23:40:21 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.17 hétfő, 23:36:18
Befér az oda.
http://www.uni-max.hu/fotocache/dt_small/1028_02_cpt.jpg
http://osz-car.hu/cikkkepek/FORCE_FOGO_UZEMANYAGCSO_BILINCS_OSSZENYOMO__62518-FRC.jpg
http://www.foerch.hu/documents/thumbs/1447879014_20091307105503_800x800_Fit_0_0.png
Nekem kombinált fogóval nem ment.
De ezekkel lehet egyszerűbb lenne.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ASMODEUS
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4051 Dátum:
2012.12.22 szombat, 16:29:32 »
Idézetet írta: joxer - 2012.12.17 hétfő, 22:29:51
A régi termosztátoddal keresd meg Asmodeus-t, hátha ő megvenné.
Most egyelőre a "kartonpapír a hűtő elé" nevű speciális megoldással járok...
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4052 Dátum:
2012.12.23 vasárnap, 22:06:13 »
sziasztok
tegnap először reggeli első indulásnál,nem indult a verda. Felpörgött majd leesett az alapjárat és leállt.
Tipp esetleg?
...kicsit a gázon tartva a lábam egy fél perc után beállt az alapjárat.......
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4053 Dátum:
2012.12.24 hétfő, 20:12:40 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.12.12 szerda, 22:09:57
Mennyit fogyaszt egy 2.0 automata mk3?
Sokat
Motorgenerál előtt: 6.4l benzin + 1 liter olaj/100.
Utána:
Kb 7.5 körül városban, 7.3 körül autópálya 100as tempó mellett és olyan 8.8 körül 130-as tempomattal.
Azt vedd figyelembe, hogy lehet, hogy a lambda szondám nem teljesen kerek. Csere után többet tudok mondani.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4054 Dátum:
2012.12.24 hétfő, 20:21:24 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.12.24 hétfő, 20:12:40
Sokat
Motorgenerál előtt: 6.4l benzin + 1 liter olaj/100.
Utána:
Kb 7.5 körül városban, 7.3 körül autópálya 100as tempó mellett és olyan 8.8 körül 130-as tempomattal.
Azt vedd figyelembe, hogy lehet, hogy a lambda szondám nem teljesen kerek. Csere után többet tudok mondani.
A 7.5 városban kissé hihetetlennek hangzik. Melyik város, melyik része, melyik napszakban?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4055 Dátum:
2012.12.24 hétfő, 21:28:02 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.24 hétfő, 20:21:24
A 7.5 városban kissé hihetetlennek hangzik. Melyik város, melyik része, melyik napszakban?
Megkülönböztető jelzéssel a város is országút
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4056 Dátum:
2012.12.24 hétfő, 23:14:07 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.24 hétfő, 20:21:24
A 7.5 városban kissé hihetetlennek hangzik. Melyik város, melyik része, melyik napszakban?
YMMV
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4057 Dátum:
2012.12.25 kedd, 11:10:50 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.12.24 hétfő, 23:14:07
YMMV
aha
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Sancho
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4058 Dátum:
2012.12.29 szombat, 08:45:50 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2012.12.23 vasárnap, 22:06:13
sziasztok
tegnap először reggeli első indulásnál,nem indult a verda. Felpörgött majd leesett az alapjárat és leállt.
Tipp esetleg?
...kicsit a gázon tartva a lábam egy fél perc után beállt az alapjárat.......
Hali!
Ha hideg van én mindig a második gyújtásráadás után indítom el az autót, legyen akármilyen hideg elsőre indul.
Volt rá példa, hogy elfelejtettem, és elsőre indítottam ... nekem is elindult a motor, de le is ált 2 sec múlva.
Tipp:
1. add rá a gyújtást, várj pár másodpercet.
2. vedd le a gyújtást
3. add rá újra, és indíts
Sancho
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4059 Dátum:
2012.12.29 szombat, 11:31:25 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.12.24 hétfő, 20:12:40
Sokat
Motorgenerál előtt: 6.4l benzin + 1 liter olaj/100.
Utána:
Kb 7.5 körül városban, 7.3 körül autópálya 100as tempó mellett és olyan 8.8 körül 130-as tempomattal.
Azt vedd figyelembe, hogy lehet, hogy a lambda szondám nem teljesen kerek. Csere után többet tudok mondani.
Ha kevesebbet evett generál előtt, akkor kár volt megpiszkálni...
Naplózva
Benedek
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2518
S-max Trend 2,0 TDCI
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4060 Dátum:
2012.12.29 szombat, 23:13:30 »
Sziasztok!
Érdekes jelenségre lettem figyelmes. Üzem meleg motornál városi közlekedésnél, kinyomott kuplungnál felpörög a motor.... Piros lámpánál megállok, lelassul az autó, kuplung kinyomva, a fordulat az alapjáratról (kb:9500-kól) felpörög (1800-ra) és utána szépen vissza csorog(9500-1000-re)
Mi lehet ennek az oka....?
Naplózva
MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4061 Dátum:
2012.12.29 szombat, 23:20:14 »
Idézetet írta: ASMODEUS - 2012.12.29 szombat, 11:31:25
Ha kevesebbet evett generál előtt, akkor kár volt megpiszkálni...
Naplózva
T0aD
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4062 Dátum:
2012.12.30 vasárnap, 15:53:44 »
Sziasztok
A segítségeteket kérném. Nem Ford típusról van szó. Peugeot 406 1.8 16v benzines kocsiról. 7223 km után most öntöttem utána olajat. 1.5 litert. Ez a mennyiség normális? Köszi a válaszokat
Naplózva
Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt: Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4063 Dátum:
2012.12.30 vasárnap, 15:55:03 »
Idézetet írta: T0aD - 2012.12.30 vasárnap, 15:53:44
Sziasztok
A segítségeteket kérném. Nem Ford típusról van szó. Peugeot 406 1.8 16v benzines kocsiról. 7223 km után most öntöttem utána olajat. 1.5 litert. Ez a mennyiség normális? Köszi a válaszokat
Nem folyik el sehol?
Mennyi km van a motorban (valósan)?
Egyénként nem normális, de előfordulhat hétköznapi szinten.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
T0aD
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4064 Dátum:
2012.12.30 vasárnap, 16:27:11 »
Idézetet írta: GSR - 2012.12.30 vasárnap, 15:55:03
Nem folyik el sehol?
Mennyi km van a motorban (valósan)?
Egyénként nem normális, de előfordulhat hétköznapi szinten.
157e A km valós. Mi vagyunk a 2. tulaj. Az előző pedig szépen vezette a szervizkönyvet. Folyást sehol nem láttam.
Naplózva
Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt: Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4065 Dátum:
2012.12.30 vasárnap, 16:33:59 »
Idézetet írta: T0aD - 2012.12.30 vasárnap, 16:27:11
157e A km valós. Mi vagyunk a 2. tulaj. Az előző pedig szépen vezette a szervizkönyvet. Folyást sehol nem láttam.
Ennyinél a szelepszár szimmeringek tuti kemények már, remélhetőleg csak ott csipegeti el és nem a gyűrűknél.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
muscipula
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4066 Dátum:
2013.01.02 szerda, 14:03:45 »
Sziasztok!
Mindenkinek szeretnék egészségben és sikerekben gazdag 2013-as évet kívánni!
Van egy kis problémám az autómmal. Hátha tudtok segíteni. A vízhőfok télen csak akkor megy fel üzemi hőmérsékletre, ha a fűtést kikapcsolom az autóban és ha városban vagyok. Autópályán (gondolom a menetszél miatt) meg se moccan a vízhőfok mutató, ha bekapcsolom a fűtést, akkor pedig inkább langyos levegő jön. Szerintetek a termosztát lehet az oka, esetleg légszűrőt kell cserélni, vagy valami elektromos hiba lehet a dolgok mögött?
Az autóm: 1.8-as 125 le. benzines sedan MK3 ford mondeo, évjárat: 2001.06
Ha valaki tud valamit megírná az e-mail címemre is? E-mailem:
fszabo@yahoo.de
Segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4067 Dátum:
2013.01.02 szerda, 14:05:38 »
Idézetet írta: muscipula - 2013.01.02 szerda, 14:03:45
Sziasztok!
Mindenkinek szeretnék egészségben és sikerekben gazdag 2013-as évet kívánni!
Van egy kis problémám az autómmal. Hátha tudtok segíteni. A vízhőfok télen csak akkor megy fel üzemi hőmérsékletre, ha a fűtést kikapcsolom az autóban és ha városban vagyok. Autópályán (gondolom a menetszél miatt) meg se moccan a vízhőfok mutató, ha bekapcsolom a fűtést, akkor pedig inkább langyos levegő jön. Szerintetek a termosztát lehet az oka, esetleg légszűrőt kell cserélni, vagy valami elektromos hiba lehet a dolgok mögött?
Az autóm: 1.8-as 125 le. benzines sedan MK3 ford mondeo, évjárat: 2001.06
Ha valaki tud valamit megírná az e-mail címemre is? E-mailem:
fszabo@yahoo.de
Segítségeteket előre is köszönöm!
Termosztát gyanús...
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4068 Dátum:
2013.01.02 szerda, 17:07:18 »
Idézetet írta: muscipula - 2013.01.02 szerda, 14:03:45
Sziasztok!
Mindenkinek szeretnék egészségben és sikerekben gazdag 2013-as évet kívánni!
Van egy kis problémám az autómmal. Hátha tudtok segíteni. A vízhőfok télen csak akkor megy fel üzemi hőmérsékletre, ha a fűtést kikapcsolom az autóban és ha városban vagyok. Autópályán (gondolom a menetszél miatt) meg se moccan a vízhőfok mutató, ha bekapcsolom a fűtést, akkor pedig inkább langyos levegő jön. Szerintetek a termosztát lehet az oka, esetleg légszűrőt kell cserélni, vagy valami elektromos hiba lehet a dolgok mögött?
Az autóm: 1.8-as 125 le. benzines sedan MK3 ford mondeo, évjárat: 2001.06
Ha valaki tud valamit megírná az e-mail címemre is? E-mailem:
fszabo@yahoo.de
Segítségeteket előre is köszönöm!
Termosztát, 30-40 ezer közt van az új, ha cseréled, érdemes egyúttal a hűtőfolyadékot is.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4069 Dátum:
2013.01.02 szerda, 22:13:24 »
Idézetet írta: Conor - 2013.01.02 szerda, 17:07:18
Termosztát, 30-40 ezer közt van az új, ha cseréled, érdemes egyúttal a hűtőfolyadékot is.
Lehet kapni 20ezer körül is, igaz nem gyári hanem Vernet. De az kb gyári minőség.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4070 Dátum:
2013.01.03 csütörtök, 11:11:07 »
Hali!
Ma reggel a benzines mondeo lemerült akkuval fogadott. Noname régi akku van benne, gondoltam az lehelte ki a lelkét, de némi töltögetés, járatás, stb. után kiderült, hogy az akku okés. Viszont 10 perccel a leállítás után, minden kikapcsolva, minden becsukva valami 5A-t eszik az akkuból. Biztosítók egyesével való kihúzkodása semmire sem vezetett, ugyanúgy ott az ~5A. Valakinek van valami ötlete, hogy merre érdemes ilyenkor elindulni (az autóvillamosságis műhelyen kívül) ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4071 Dátum:
2013.01.03 csütörtök, 12:26:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.03 csütörtök, 11:11:07
Hali!
Ma reggel a benzines mondeo lemerült akkuval fogadott. Noname régi akku van benne, gondoltam az lehelte ki a lelkét, de némi töltögetés, járatás, stb. után kiderült, hogy az akku okés. Viszont 10 perccel a leállítás után, minden kikapcsolva, minden becsukva valami 5A-t eszik az akkuból. Biztosítók egyesével való kihúzkodása semmire sem vezetett, ugyanúgy ott az ~5A. Valakinek van valami ötlete, hogy merre érdemes ilyenkor elindulni (az autóvillamosságis műhelyen kívül) ?
Az rengeteg.
Mondjuk nem hiszem, hogy minden biztosítékot sikerült kihúzni, de ennek nem is ez a megoldása.
Van valami utólagosan beszerelt cucc a kocsiban? Ha igen, akkor azokat kezd el kikötni....
Az áramfelvételt nézve, ami ennyit eszik annak "nyoma van". Egy beragadt relé, amit kapcsol fogyasztó......stb.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4072 Dátum:
2013.01.03 csütörtök, 12:34:52 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.03 csütörtök, 12:26:22
Az rengeteg.
Mondjuk nem hiszem, hogy minden biztosítékot sikerült kihúzni, de ennek nem is ez a megoldása.
Van valami utólagosan beszerelt cucc a kocsiban? Ha igen, akkor azokat kezd el kikötni....
Az áramfelvételt nézve, ami ennyit eszik annak "nyoma van". Egy beragadt relé, amit kapcsol fogyasztó......stb.
Nokia kihangosító van csak utólag, de annak már kihúztam a tápját. Rádió is kijött. Semmi változás
A biztosítók közül az utastéri és a motortéri táblán lett minden kihúzkodva. Hol van még, amit lehet próbálni?
A 60W szerintem is kéne hogy látszódjon, hogy valami melegedik, világít, ilyesmi.
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4073 Dátum:
2013.01.03 csütörtök, 20:58:38 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.03 csütörtök, 12:34:52
Nokia kihangosító van csak utólag, de annak már kihúztam a tápját. Rádió is kijött. Semmi változás
A biztosítók közül az utastéri és a motortéri táblán lett minden kihúzkodva. Hol van még, amit lehet próbálni?
A 60W szerintem is kéne hogy látszódjon, hogy valami melegedik, világít, ilyesmi.
Generátort is meg lehet nézni szerintem.Lehet, hogy a diódahíd megadta magát.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4074 Dátum:
2013.01.04 péntek, 09:52:28 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.03 csütörtök, 20:58:38
Generátort is meg lehet nézni szerintem.Lehet, hogy a diódahíd megadta magát.
Az lett
Nem is baj, mert a csapágyak már amúgyis ki voltak, ráfért a generátorra a foglalkozás.
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4075 Dátum:
2013.01.05 szombat, 08:59:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.04 péntek, 09:52:28
Az lett
Nem is baj, mert a csapágyak már amúgyis ki voltak, ráfért a generátorra a foglalkozás.
Örülök,hogy meglett a hiba.Mennyi km van a kocsiban?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4076 Dátum:
2013.01.05 szombat, 09:26:12 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.05 szombat, 08:59:02
Örülök,hogy meglett a hiba.Mennyi km van a kocsiban?
150ezer. A nagy utakat a dízel kapja
Naplózva
Thomas85
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4077 Dátum:
2013.01.12 szombat, 16:54:18 »
Sziasztok. Nemrég lettem egy 2001es mk3as mondeo tulajdonosa. Gondoltam, hogy elviszem egyből lecseréltetni a vezérlést, de egy ismerős azt mondta, hogy ez láncos motor. Tudnátok ebben segíteni hogy pontosan milyen? Mert ha láncos akkor nem kell cseréltetem. Köszi
Naplózva
2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4078 Dátum:
2013.01.12 szombat, 17:15:27 »
Idézetet írta: Thomas85 - 2013.01.12 szombat, 16:54:18
Sziasztok. Nemrég lettem egy 2001es mk3as mondeo tulajdonosa. Gondoltam, hogy elviszem egyből lecseréltetni a vezérlést, de egy ismerős azt mondta, hogy ez láncos motor. Tudnátok ebben segíteni hogy pontosan milyen? Mert ha láncos akkor nem kell cseréltetem. Köszi
Láncos. Ha nincs benne 350ezer felett, akkor nem érdemes gondolkodni a cserén. Kivéve ha csattog, vagy túl kevés olajjal volt üzemeltetve a motor.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4079 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 10:22:54 »
Sziasztok!
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az eddigi mínuszokban történő indításnál pöcre induláshoz képest pár napja sokadik indítás után is leáll a motor. Ha nem adagolom hozzá a gázt, hogy 1500-2000 körül legyen a fordulat perceken keresztül, akkor le is áll. A dologhoz hozzátartozik, hogy mióta megvettük (december elején 176ekm) azóta tapasztalom, hogy olyan 1200-1400 körüli fordulatnál gyorsítanék, akkor szaggat a motor. Erre a szaggatásra ahogy olvastam a szívósor probléma a megoldás. Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!
Mindkét hibajelenséget a szívósor okozza, vagy más lehet a leállások mögött?
Ma 2-3 év után elvileg rendet rakok a garázsban és végre beállhat az autó és ott már jobb idő van arra, hogy szétszedjem a kicsikét.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4080 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 10:38:02 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 10:22:54
Sziasztok!
Sajnos azt tapasztaltam, hogy az eddigi mínuszokban történő indításnál pöcre induláshoz képest pár napja sokadik indítás után is leáll a motor. Ha nem adagolom hozzá a gázt, hogy 1500-2000 körül legyen a fordulat perceken keresztül, akkor le is áll. A dologhoz hozzátartozik, hogy mióta megvettük (december elején 176ekm) azóta tapasztalom, hogy olyan 1200-1400 körüli fordulatnál gyorsítanék, akkor szaggat a motor. Erre a szaggatásra ahogy olvastam a szívósor probléma a megoldás. Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!
Mindkét hibajelenséget a szívósor okozza, vagy más lehet a leállások mögött?
Ma 2-3 év után elvileg rendet rakok a garázsban és végre beállhat az autó és ott már jobb idő van arra, hogy szétszedjem a kicsikét.
Inkább más irányba irányba nézelődj szerintem, gyújtás alkatrészeit nézd át, alapjárati motort + a járatait tisztítsd ki, esetleg a pillangószelepet nézd meg nem dzsuvás-e. Nekem ki vannak iktatva a lapátok, de még bent vannak, és nincs ilyen gond, egy barátom most szedte ki a sajátját és se előtte se utána nem volt se rángatás, se nehéz indítás.
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4081 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 10:42:22 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 10:22:54
Viszont annál több helyen olvastam, hogy egyszerűen kiszedik a lapátokat. Ez miért jobb megoldás, mint kicserélni a hibás alkatrészeket? Valamiért csak belerakták azt gyárilag!
Azért jobb, mert a bontott szívósor ritka, főleg a facelift utáni (előttit nem is érdemes venni), az új meg 80-90 ezer Ft körül van.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4082 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 11:16:26 »
Köszönöm!
Ha esetleg gyertyát kellene cserélni abból melyik az ajánlott?
Alapjárat később szépen beáll 800 körülire és nem ingázik attól még lehet ő a gond?
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4083 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 11:31:14 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 11:16:26
Köszönöm!
Ha esetleg gyertyát kellene cserélni abból melyik az ajánlott?
Alapjárat később szépen beáll 800 körülire és nem ingázik attól még lehet ő a gond?
Amíg benzinesem volt, nekem is csinált ilyet és a trafó adta meg magát. Először néha rángatott, nem sokkal később pedig egy majd két henger nem ment. Alig tudtam vele elmenni a szervizig. Olyan volt az autó, mint régen a ladák, amiben a kondenzátor beadta a kulcsot. Durrogott-csattogott. Egy hibatároló olvasás nem árt neki. Ha a csek endzsin lámpa nem világít, az lehet azért is, mert kiégett az izzó.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4084 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 11:35:07 »
Idézetet írta: Conor - 2013.01.13 vasárnap, 10:42:22
Azért jobb, mert a bontott szívósor ritka, főleg a facelift utáni (előttit nem is érdemes venni), az új meg 80-90 ezer Ft körül van.
Ha rámegy. Az mondjuk költséghatékonyabb, mert abban lehet cserélni az örvénylapátokat, aminek darabja 3-4e ft és nem kell a komplett szívósort cserélni, ami 100e. Azt is hallottam, hogy az utolsó fl előttiekbe is már a cserélhető örvénylapátos szívósort rakták fel.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4085 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 11:41:55 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 11:31:14
Amíg benzinesem volt, nekem is csinált ilyet és a trafó adta meg magát. Először néha rángatott, nem sokkal később pedig egy majd két henger nem ment. Alig tudtam vele elmenni a szervizig. Olyan volt az autó, mint régen a ladák, amiben a kondenzátor beadta a kulcsot. Durrogott-csattogott. Egy hibatároló olvasás nem árt neki. Ha a csek endzsin lámpa nem világít, az lehet azért is, mert kiégett az izzó.
Ha lesz is hibakód, az nagy valószínűséggel égéskimaradás lesz, azt meg ugye eddig is tudta a rángatásból
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 11:35:07
Ha rámegy. Az mondjuk költséghatékonyabb, mert abban lehet cserélni az örvénylapátokat, aminek darabja 3-4e ft és nem kell a komplett szívósort cserélni, ami 100e. Azt is hallottam, hogy az utolsó fl előttiekbe is már a cserélhető örvénylapátos szívósort rakták fel.
Barátom kocsija, amiből most szedte ki a lapátokat 2004-es, és már volt játéka a lapátoknak rendesen. Azt mondta a fém perselyek is cserések lettek volna, az viszont már nem pár ezer forint. Jobb a békesség így, örvénylő levegő nélkül.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4086 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 11:50:19 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.13 vasárnap, 11:41:55
Ha lesz is hibakód, az nagy valószínűséggel égéskimaradás lesz, azt meg ugye eddig is tudta a rángatásból
Barátom kocsija, amiből most szedte ki a lapátokat 2004-es, és már volt játéka a lapátoknak rendesen. Azt mondta a fém perselyek is cserések lettek volna, az viszont már nem pár ezer forint. Jobb a békesség így, örvénylő levegő nélkül.
Megnéztem a cromaxnál, ott persely nélkül 3000 ft, persellyel 50eft/db. Hát ez elég durva. Akkor inkább a szívósor komplett vagy az örvénylapátok kidobálása szívósor ledugózása. (Persze ha még a benzinesem meglenne.) Ezek szerint jobban megéri a fl előtti szívósor, mint a fl utáni. Hirtelen a komplett szívósor tűnik drágábbnak, pedig a cserélhető drágábbra jön ki. Bár valószínű, hogy a fém persely nehezebben adja meg magát, mint a műanyag lapát.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4087 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 12:34:49 »
Köszönöm.
Hát nem lettem sokkal vidámabb.
Mindjárt nekiugrok hátha találok valamit.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4088 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 13:23:17 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 11:50:19
Megnéztem a cromaxnál, ott persely nélkül 3000 ft, persellyel 50eft/db. Hát ez elég durva. Akkor inkább a szívósor komplett vagy az örvénylapátok kidobálása szívósor ledugózása. (Persze ha még a benzinesem meglenne.) Ezek szerint jobban megéri a fl előtti szívósor, mint a fl utáni. Hirtelen a komplett szívósor tűnik drágábbnak, pedig a cserélhető drágábbra jön ki. Bár valószínű, hogy a fém persely nehezebben adja meg magát, mint a műanyag lapát.
Szerintem az 50ezer a szettre vonatkozik.
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4089 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 13:30:05 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 11:16:26
Köszönöm!
Ha esetleg gyertyát kellene cserélni abból melyik az ajánlott?
Alapjárat később szépen beáll 800 körülire és nem ingázik attól még lehet ő a gond?
Gyertyából csak a gyári jó bele.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4090 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 14:00:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.01.13 vasárnap, 13:23:17
Szerintem az 50ezer a szettre vonatkozik.
Az nem derült ki az oldalukon. Bár igaz lehet, mert 1 db-ot írtak készletnek. Az úgy már baráti ár. Azt viszont eddig nem tudta megmondani senki, hogya fl előttire rámegy-e a fl utáni szívósor. Ki tudja mit módosítottak még a motoron. A többiből kiindulva (pl audio rendszernek más a csatlakozója, lehet, hogy a klímának is) nincs kizárva, hogy volt módosítás. Erről pl vik, ervin, vagy relhist fórumtársunk tudna konkrétabb dolgokat mondani. Ha tényleg kompatibilis a kettő egymással, akkor célszerűbb szívósort szerezni, kicserélni az örvénylapátokat (ha szükséges) és felrakni azt. Szerintem nem véletlen tették bele ezt a megoldást. Bár, ahogy itt már írták többen is működik annélkül is. Nyilván a teljesítményre vagy a motor dinamizmusára esetleg a fogyasztásra hatással lehet a hiánya. Erről nem tudok 1000000%-osan nyilatkozni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4091 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 14:11:36 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 14:00:22
Az nem derült ki az oldalukon. Bár igaz lehet, mert 1 db-ot írtak készletnek. Az úgy már baráti ár. Azt viszont eddig nem tudta megmondani senki, hogya fl előttire rámegy-e a fl utáni szívósor. Ki tudja mit módosítottak még a motoron.
Zacci nevű klubtársunk fl előtti mondeóval rendelkezik, és lecserélte a szívósort.
Ha jól emlékszem, van valami átalakító, amivel fel lehet szerelni a fl-es szívósort.
Szerintem írj neki, néha benéz az oldalra. És azt is jól el tudja mondani, mikor kötelező foglalkozni a szívósorral,
azaz hogy milyen állapotban van.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4092 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 14:21:17 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 11:35:07
Ha rámegy. Az mondjuk költséghatékonyabb, mert abban lehet cserélni az örvénylapátokat, aminek darabja 3-4e ft és nem kell a komplett szívósort cserélni, ami 100e. Azt is hallottam, hogy az utolsó fl előttiekbe is már a cserélhető örvénylapátos szívósort rakták fel.
Rámegy, sokan lecserélték már, nekem is itt lenne az ideje azt hiszem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4093 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 14:28:12 »
Idézetet írta: Conor - 2013.01.13 vasárnap, 14:21:17
Rámegy, sokan lecserélték már, nekem is itt lenne az ideje azt hiszem.
Akkor neked szól Angel előző hsz-e. Nekem már nem benyásom van, bár azt szerettem volna inkább, de nem volt 2.0-ás benzines 2006-os vagy fiatalabb eladó, csak egy, az is kicsit túl volt árazva (1,5 M) és piros, ami szerintem nem áll jól a Mondinak. Bár ízlések és pofonok....
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4094 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 17:25:56 »
Most visszaolvasgattam és a motorrángatást régebben másoknak is a gyújtótrafó, kábel, gyertya csere oldotta meg. Keresnék a neten, de milyen márka az eredeti?
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4095 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 17:42:23 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 17:25:56
Most visszaolvasgattam és a motorrángatást régebben másoknak is a gyújtótrafó, kábel, gyertya csere oldotta meg. Keresnék a neten, de milyen márka az eredeti?
Itt van néhány.
http://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600212-gyujtotekercs/7554-gyujtotekercs-ford-mondeo-2000-2007-1_8
Vagy érdeklődj itt a fórumon a keres/kínál/nagyauto topikban. De van még pár cég, akik foglalkoznak Ford alkatrésszel (Unix, Bárdi, Max-car, talán még a Meteor is) A honlapjukon tudsz nézelődni.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4096 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 19:06:30 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 17:42:23
Itt van néhány.
http://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600212-gyujtotekercs/7554-gyujtotekercs-ford-mondeo-2000-2007-1_8
Vagy érdeklődj itt a fórumon a keres/kínál/nagyauto topikban. De van még pár cég, akik foglalkoznak Ford alkatrésszel (Unix, Bárdi, Max-car, talán még a Meteor is) A honlapjukon tudsz nézelődni.
Köszi néztem pár helyen, hát ez sem filléres probléma.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4097 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 19:12:26 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 19:06:30
Köszi néztem pár helyen, hát ez sem filléres probléma.
Így van, de ez is olyan cucc, amit muszáj megvenni, egyébként nem tudod használni az autót. Ha magadnak cseréled megspórolsz egy kis manit. Nem nagy kunszt. Gyertyakábelek le (nem árt, ha felírod, melyiket honnan vetted le), vezetékek le, gyújtótrafó le, új fel, kábelek vissza és kész. A hibatároló kb 15-30 perc alatt "elfelejti" a hibákat (motorellenőrző lámpa nem világít), ha az akksisarut leveszed. Igaz, akkor a GEM-nek újra kell tanulnia. Arról a wikiben tudsz utánaolvasni, hogy hogyan kell újratanítani.
Naplózva
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4098 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 19:39:34 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.01.13 vasárnap, 19:12:26
Így van, de ez is olyan cucc, amit muszáj megvenni, egyébként nem tudod használni az autót. Ha magadnak cseréled megspórolsz egy kis manit. Nem nagy kunszt. Gyertyakábelek le (nem árt, ha felírod, melyiket honnan vetted le), vezetékek le, gyújtótrafó le, új fel, kábelek vissza és kész. A hibatároló kb 15-30 perc alatt "elfelejti" a hibákat (motorellenőrző lámpa nem világít), ha az akksisarut leveszed. Igaz, akkor a GEM-nek újra kell tanulnia. Arról a wikiben tudsz utánaolvasni, hogy hogyan kell újratanítani.
A benne lévő gyertyák "Bosna Super FET 75 CP" típusúak gondolom ez nem a gyári típus.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4099 Dátum:
2013.01.13 vasárnap, 19:58:29 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.01.13 vasárnap, 19:39:34
A benne lévő gyertyák "Bosna Super FET 75 CP" típusúak gondolom ez nem a gyári típus.
valszeg ott a hiba forrása...
gyárit bele és lehet nem kell trafót cserélni
http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-mondeo-gyujtogyertya-t288.html
http://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7485-gyujtogyertya-ford-mondeo-2000-2007-1_8-2_0
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.13 vasárnap, 20:01:57 írta mondejoooooo
»
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Oldalak:
1
...
75
76
77
78
79
80
81
[
82
]
83
84
85
86
87
88
89
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ