Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:58:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 92 93 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661968 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #4250 Dátum: 2013.02.02 szombat, 08:26:08 »

Nem biztos, hogy a sűrűbb olajjal jó lesz, mert nehezebb lesz a váltás hideg időkben, míg fel nem melegszik az olaj.Próbálj meg valami adalékot pl. prolongot. Aztán lehet az se ér semmit. vigyor3
Biztos, hogy nyelestengely csapágy? Mert én jártam már úgy, hogy azt hittem nyelestengelycsapágy zörög és kiderűlt, hogy kettőstömegü

Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4251 Dátum: 2013.02.02 szombat, 12:01:46 »

Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...
Ilyen volt nekem is, ha kinyomtam a kuplungot elhallgatott, aztán mégis a dugattyú vergődött az oválisra kopott hengerben hehe szomoru1
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4252 Dátum: 2013.02.02 szombat, 12:39:24 »

Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...

Így már én is illetve az előző tulaj járt, csak ő a motorral. Az diagnosztizálták először, hogy a zörgő hang a főtengely ékszíjtárcsa, majd a szerelő azt mondta, hogy a klímakompresszor csapágya. Na 20e ft-omba került, hogy kiderüljön, hogy a klímakompresszornak semmi baja, ellenben a generátorszíj feszítő rugójának a szilentje annyira ki volt, hogy már a felfogató csavarja kopott. Csere és abbamaradt a zörgés.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4253 Dátum: 2013.02.02 szombat, 12:43:44 »

Így már én is illetve az előző tulaj járt, csak ő a motorral. Az diagnosztizálták először, hogy a zörgő hang a főtengely ékszíjtárcsa, majd a szerelő azt mondta, hogy a klímakompresszor csapágya. Na 20e ft-omba került, hogy kiderüljön, hogy a klímakompresszornak semmi baja, ellenben a generátorszíj feszítő rugójának a szilentje annyira ki volt, hogy már a felfogató csavarja kopott. Csere és abbamaradt a zörgés.


Olvasom az ilyen találgatós "szerelős" történeteket.....  Shocked
Hova jártok ti javíttatni, a pékségbe?  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4254 Dátum: 2013.02.02 szombat, 13:03:37 »


Olvasom az ilyen találgatós "szerelős" történeteket.....  Shocked
Hova jártok ti javíttatni, a pékségbe?  nyes

Ez nem én voltam, hanem a kereskedő, ahol az autót vettem. A szerelő nekem is mondta a klímakompresszor csapágyat. Az az igazság, hogy mivel nekem ez az első dízel autóm, nem tudtam, hogy milyen rendszerekkel van itt a szíjhajtás megoldva. A benzinesen teljesen más volt pl a feszítés.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4255 Dátum: 2013.02.02 szombat, 13:09:01 »

Ez nem én voltam, hanem a kereskedő, ahol az autót vettem. A szerelő nekem is mondta a klímakompresszor csapágyat. Az az igazság, hogy mivel nekem ez az első dízel autóm, nem tudtam, hogy milyen rendszerekkel van itt a szíjhajtás megoldva. A benzinesen teljesen más volt pl a feszítés.

A feszítési megoldás nem függ a benzin vagy dízeltől.  Wink
Van sokféle vagy még több.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4256 Dátum: 2013.02.02 szombat, 13:13:54 »

A feszítési megoldás nem függ a benzin vagy dízeltől.  Wink
Van sokféle vagy még több.  Cool

Pedig más a feszítése. Ott 1 db excenteres, egygörgős, belső rugós feszítő van. A szíj levételéhez nem kell levenni a generátort és a feszítőt. Plusz nem kell hozzá semmilyen spec szerszám. Az egész művelet max fél óra úgy, hogy akkor csinálsz olyat először. De gondolom ezt tudod.
Csináltam az előzőn, úgyhogy tudom.

Benzines:

https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/?limitstart=0


Dízel:

https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/?limitstart=0
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.02 szombat, 13:18:18 írta Lacika71 » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4257 Dátum: 2013.02.02 szombat, 13:17:26 »

Pedig más a feszítése. Ott 1 db excenteres, egygörgős, belső rugós feszítő van. A szíj levételéhez nem kell levenni a generátort és a feszítőt. Plusz nem kell hozzá semmilyen spec szerszám. Az egész művelet max fél óra úgy, hogy akkor csinálsz olyat először. Csináltam az előzőn, úgyhogy tudom.

Tudom. Nem is ezt írtam.  Cool

Akkor pontosítok.
A feszítési megoldás nem attól függ, hogy dízel vagy benzines a kocsi.
Van olyan dízel és benzines kocsi is, ahol pár perc az egész....még alsó motorburkolat leszedéssel együtt is. De valamelyikhez le sem kell......

A variációk száma végtelen......  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4258 Dátum: 2013.02.02 szombat, 13:19:50 »

Tudom. Nem is ezt írtam.  Cool

Akkor pontosítok.
A feszítési megoldás nem attól függ, hogy dízel vagy benzines a kocsi.
Van olyan dízel és benzines kocsi is, ahol pár perc az egész....még alsó motorburkolat leszedéssel együtt is. De valamelyikhez le sem kell......

A variációk száma végtelen......  Wink

Itt most konkrétan az MKIII-as mondeoról beszélek. Nyilván az egyéb tipusoknál más-más megoldás létezik.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #4259 Dátum: 2013.02.02 szombat, 14:23:48 »

Na... Termosztát csere megvolt (Vernet, 18 ezer pénz)...
A különbség ég és föld...
Indítás után pár perc után a hűtővíz hőmérő mutató már elindult felfelé, 2 km megtétele után, max hőfokra állítva és max sebességű fűtőmotor mellett is van már fűtés...  eljen
Bízom benne a fogyasztásom is visszaáll emberi mértékre... Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4260 Dátum: 2013.02.02 szombat, 15:02:21 »

Na... Termosztát csere megvolt (Vernet, 18 ezer pénz)...
A különbség ég és föld...
Indítás után pár perc után a hűtővíz hőmérő mutató már elindult felfelé, 2 km megtétele után, max hőfokra állítva és max sebességű fűtőmotor mellett is van már fűtés...  eljen
Bízom benne a fogyasztásom is visszaáll emberi mértékre... Smiley
eljen
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #4261 Dátum: 2013.02.02 szombat, 18:42:44 »

Sziasztok!

10w40-hez mit szólna az 1.8-as 125lovas motorom, amiben 200ezer km van?
Azt tudok ingyen szerezni...

Köszi!


maradj az 5w30as olajnal...tapasztalatbol mondom......en 10w30asal probalkoztam eleinte de volt olajfogyasztasom mindig amig nem valtottam 5w30asra...nemmondom hogy vege lett az olajfogyasztasnak de nagyon minimum lett...ha a 10 000km alatt ontotem bele fel litert sokat mondtam.....a motorban van 178000km....
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #4262 Dátum: 2013.02.02 szombat, 18:45:00 »

Na... Termosztát csere megvolt (Vernet, 18 ezer pénz)...
A különbség ég és föld...
Indítás után pár perc után a hűtővíz hőmérő mutató már elindult felfelé, 2 km megtétele után, max hőfokra állítva és max sebességű fűtőmotor mellett is van már fűtés...  eljen
Bízom benne a fogyasztásom is visszaáll emberi mértékre... Smiley


ram is var egy ilyen csere...
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #4263 Dátum: 2013.02.02 szombat, 19:17:40 »


ram is var egy ilyen csere...

Nem olyan vészes, csak k**va szűk helyen kell matatni a cserénél...
Na meg engem a termosztát ra hergelt még fel...  Angry
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4264 Dátum: 2013.02.02 szombat, 19:19:00 »

Nem olyan vészes, csak k**va szűk helyen kell matatni a cserénél...
Na meg engem a termosztát ra hergelt még fel...  Angry

Olvastad a pü-t, amit küldtem?  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #4265 Dátum: 2013.02.02 szombat, 20:00:50 »

Olvastad a pü-t, amit küldtem?  Smiley

Most már igen, válaszoltam is... Smiley
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4266 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 06:49:32 »

Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...

 Elvileg melegszik igen, mert üresben is forog a váltóban a nyelestengely, az pedig az olajban.Én prolongot raktam a váltóba. 1 db-ot kell bele venni (4500 Ft), mert az pont 2 liter váltóolajhoz való.De nem tudom, hogy használ valamit vagy pedig csak paraszt vakítás  vigyor3 Miután beleraktam a prolongot kb. 1500-2000 km után éreztem, mintha finomabb lenne a váltás aztán zsírspray-vel adtam a kulisszának, meg a váltó tetején a "váltókarnak" és azóta nagyon jó viselkedik.
Nem próbáltad azt, hogy a kuplung pedált benyomod csak annyira, hogy a kinyomó csapágy "ráfeszítsen" a szerkezetre, de még ne emeljen ki a kuplung, hogy akkor elhalgat vagy sem?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4267 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 18:18:28 »

Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.  Wink
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.  Smiley
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz.  Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.

 wave

A commented egyik részével egyetértek. Egy másik részével nem.

"...Az alacsony hőmérsékleti (téli) viszkozitás a hidegindítás miatt fontos, a magas hőmérsékleti (nyári) pedig a nagy terhelés és nagy sebesség melletti teljesítmény szempontjából.
A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különböztet meg a meleg oldalitól, az alacsonyhőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat. Hogy az alacsonyhőmérsékleti viszkozitás ne menjen egy bizonyos szint alá, azért fontos, hogy az indítómotor hidegben is be tudja indítani a motort a szükséges minimális indítósebességgel, és az olaj eljusson a kenési helyekre amilyen gyorsan csak lehet.
A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít. Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a téli kondíciókkal, itt ez az a hőmérséklet, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet..."  --> a Wikipédiáról.


Ránéztem a Ford Formula F 5w30,találomra egy hasonló forgalmazó 5w30, és 5w40 benzineshez való olajok 100°C-os kinematikus cSt értékeire, és látványos eltérések vannak, azért. (biztonságtechnikai adatlap)

Abban igazat kell adnom neked hogy autógáz üzemben nem a magasabb hőmérséklet, hanem az autógáz égése során keletkező vízpára ami minimálisan jobban elősegíti az olaj savasodását. Feltételezem, egy jól adalékolt olajnál ebből nem lehet probléma.

Tévedés jogát fenntartom...
üdv, FD.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4268 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 18:26:29 »

A commented egyik részével egyetértek. Egy másik részével nem.

"...Az alacsony hőmérsékleti (téli) viszkozitás a hidegindítás miatt fontos, a magas hőmérsékleti (nyári) pedig a nagy terhelés és nagy sebesség melletti teljesítmény szempontjából.
A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különböztet meg a meleg oldalitól, az alacsonyhőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat. Hogy az alacsonyhőmérsékleti viszkozitás ne menjen egy bizonyos szint alá, azért fontos, hogy az indítómotor hidegben is be tudja indítani a motort a szükséges minimális indítósebességgel, és az olaj eljusson a kenési helyekre amilyen gyorsan csak lehet.
A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít. Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a téli kondíciókkal, itt ez az a hőmérséklet, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet..."  --> a Wikipédiáról.


Ránéztem a Ford Formula F 5w30,találomra egy hasonló forgalmazó 5w30, és 5w40 benzineshez való olajok 100°C-os kinematikus cSt értékeire, és látványos eltérések vannak, azért. (biztonságtechnikai adatlap)

Abban igazat kell adnom neked hogy autógáz üzemben nem a magasabb hőmérséklet, hanem az autógáz égése során keletkező vízpára ami minimálisan jobban elősegíti az olaj savasodását. Feltételezem, egy jól adalékolt olajnál ebből nem lehet probléma.

Tévedés jogát fenntartom...
üdv, FD.

Ez így van....kivételesen a wiki most jól írta.  Wink
Az a vízpára, ami a gáz égése során keletkezik....az szinte elméleti mennyiség. Ugye melegebb is van és vízpára mennyiség is szinte nulla, tehát elpárolog mielőtt bármibe is "kárt" okozna.  wave
A gyakorlatban semmilyen káros hatással nincs a motorüzemre a gáz a benzinnel szemben, sőt előnyei is vannak.  Cool

Majd lehet, hogy mégis megcsörgetlek a gáz miatt.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #4269 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:33:40 »

Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.  Wink
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.  Smiley
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz.  Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.

 wave

Itt meg az én gyakorlati példám: az 5w-30 ról váltottam 5w-40-re és fele annyi olajat fogyaszt el. Mondjuk az igaz, hogy Mobil-t raktam bele nem a gyárit.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #4270 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:49:54 »

Itt meg az én gyakorlati példám: az 5w-30 ról váltottam 5w-40-re és fele annyi olajat fogyaszt el. Mondjuk az igaz, hogy Mobil-t raktam bele nem a gyárit.
Majd nyáron ezt is megeszi...nem olajváltással kell motort javítani.
5w-30-hoz lettek az illasztések és furatok méretezve ezeknél a motoroknál ezért kell bele az!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #4271 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 19:54:59 »

Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.  Wink
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.  Smiley
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz.  Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.

 wave

Van viszkozitásban különbség, az 5-40-nek 100 fokon kb 14-15 a viszkozitása, az 5-30-nak meg 9,5-10,5 ez üzemi hőfokon van és jelentős az eltérés...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4272 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:08:17 »

Van viszkozitásban különbség, az 5-40-nek 100 fokon kb 14-15 a viszkozitása, az 5-30-nak meg 9,5-10,5 ez üzemi hőfokon van és jelentős az eltérés...

Persze, melegen kell lennie különbségnek. Még akkor is, ha nem 100 fokon vizsgáljuk.   Smiley
De te az 5-40-est 100 fokon mondod és az 5-30-at üzemi hőfokon, ami nem 100 fok.
Azonos hőfokon is van adatod?  De ez már függ adalékolástól is....

Amúgy az indításnál (hideg viszkozitási oldal volt az összehasonlítási esetén) nincs különbség.   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #4273 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:32:40 »

Majd nyáron ezt is megeszi...nem olajváltással kell motort javítani.
5w-30-hoz lettek az illasztések és furatok méretezve ezeknél a motoroknál ezért kell bele az!

Nyáron váltottam, azért mertem leírni.
Olajat nem váltottam, mint ahogy írtátok nincs viszkozitási különbség.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4274 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:37:07 »

Nyáron váltottam, azért mertem leírni.
Olajat nem váltottam, mint ahogy írtátok nincs viszkozitási különbség.

Melegen lesz, hiszen ez a második szám függvényében változik.  Cool
Indításnál (hidegen) azonos.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #4275 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:48:06 »

Persze, melegen kell lennie különbségnek. Még akkor is, ha nem 100 fokon vizsgáljuk.   Smiley
De te az 5-40-est 100 fokon mondod és az 5-30-at üzemi hőfokon, ami nem 100 fok.
Azonos hőfokon is van adatod?  De ez már függ adalékolástól is....

Amúgy az indításnál (hideg viszkozitási oldal volt az összehasonlítási esetén) nincs különbség.   wave
Mindegyik 100 fokon van.
És hidegen is van viszkozitási különbség, természetesen ott is az 5-30 a folyósabb szivattyúzhatóbb...nézz csak utána, pont ez az 5w-40 nem mond semmit, hanem a technológiai adatlapon leírtak, csak azt gipsz jakab néni nem érti ezért leegyszerűsítik mindenkire...
ez olyan mint a csiptuning, nem írhatnak csúcsra hegyezve egy autót, mert a hülyéje leölné az első autópálya felhajtó után, aztán meg reklamálna...na ezért hagynak benn vagy 30-40 %-ot, aki ha ésszel használja igazából semmi károsat nem csinál...ellenben a hüle fele annyi lóerővel is tönkreteszi az autót.. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4276 Dátum: 2013.02.03 vasárnap, 20:58:04 »

Mindegyik 100 fokon van.
És hidegen is van viszkozitási különbség, természetesen ott is az 5-30 a folyósabb szivattyúzhatóbb...nézz csak utána, pont ez az 5w-40 nem mond semmit, hanem a technológiai adatlapon leírtak, csak azt gipsz jakab néni nem érti ezért leegyszerűsítik mindenkire...
ez olyan mint a csiptuning, nem írhatnak csúcsra hegyezve egy autót, mert a hülyéje leölné az első autópálya felhajtó után, aztán meg reklamálna...na ezért hagynak benn vagy 30-40 %-ot, aki ha ésszel használja igazából semmi károsat nem csinál...ellenben a hüle fele annyi lóerővel is tönkreteszi az autót.. vigyor3

Viszont ami a technológiai adatlapon van, az a hétköznapokban nem is nagyon számít.
Mondjuk egyre több gyártó inkább jóváhagyási számot ad meg a felhasználható olaj kapcsán.

Sok dolog miatt nem írják csúcsra a motorokat.
Ebben az esetben nehéz dolguk van a mérnököknek, hogy úgy csinálják meg, hogy minden vevőkör (18-100 évesig, sportos vezetőtől a nyugdíjas tempóig, -30° - +50°C  és ezek számtalan kombinációjában) egyaránt tudja használni az autót.
Személyre szabottan jobban lehet alakítani a jelleggörbéjét az autónak.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Art
Vendég
« Új hozzászólás #4277 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 20:32:25 »

Hello!

Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,  falbav ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4278 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 20:38:56 »

Hello!

Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,  falbav ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!

Nekem amikor ennyi olajat evett az egyik mk3-om akkor szelepszár szimeringet kicseréltem (azt mondták az a baja) és semmi nem változott. Aztán szétszedtem a motort és a hengernek válla nem volt. Vagy hordósra volt kopva vagy a gyűrű kopott el, de nem foglalkoztam vele. Kapott másik motort.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4279 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 20:45:29 »

Hello!

Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,  falbav ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!

Szerintem keresd ez ügyben mk2-t, neki szokott lenni viszonylag kevés km-es benzinese is. Tőle lehet, hogy tudsz boltolni mocit ócsópézé. Még mindíg sokkal olcsóbban, mint egy motorfelújítás.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4280 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 20:53:53 »

Hello!

Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,  falbav ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!

Ha nem folyik el, akkor megeszi.
1. szelepszár szimmering
2. Gyűrűk, henger, dugattyú

Mérni kell egy kompressziót és veszteséget.  Ezután már lehet tudni, hogy mire számíthatsz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4281 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 20:58:39 »

Ha nem folyik el, akkor megeszi.
1. szelepszár szimmering
2. Gyűrűk, henger, dugattyú

Mérni kell egy kompressziót és veszteséget.  Ezután már lehet tudni, hogy mire számíthatsz.

 eljen
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4282 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 21:00:04 »

Hyperborgnak tökéletes kompresszióval & minimális nyomásveszteséggel kajált be 10x annyit, mint a kérdezőé  eplus2
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #4283 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 21:14:25 »

Hyperborgnak tökéletes kompresszióval & minimális nyomásveszteséggel kajált be 10x annyit, mint a kérdezőé  eplus2

Nekem 11-13 volt a kompresszió.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4284 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 21:18:34 »

Hyperborgnak tökéletes kompresszióval & minimális nyomásveszteséggel kajált be 10x annyit, mint a kérdezőé  eplus2

Az érdekes, mert a nyomásveszteség mérés elárulja az ovális hengert is....
Neki csak megette?
Szelepszár szimmeringek leestek?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4285 Dátum: 2013.02.04 hétfő, 21:24:45 »

Az érdekes, mert a nyomásveszteség mérés elárulja az ovális hengert is....
Neki csak megette?
Szelepszár szimmeringek leestek?


Nem, minden rendben volt, csak az olajlehúzók teljesen hulladékok voltak.
Naplózva
hjozef
Vendég
« Új hozzászólás #4286 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 08:09:42 »

Sziasztok benzinesek eladtam a TDCi-met és most 1 benyást szeretnék venni 1.8 v. 2.0-at melyik a megbizhatóbb és mire figyeljek oda?Segítségeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm!
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #4287 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 08:56:29 »

Sziasztok benzinesek eladtam a TDCi-met és most 1 benyást szeretnék venni 1.8 v. 2.0-at melyik a megbizhatóbb és mire figyeljek oda?Segítségeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm!

Kerüld az ovál hengereseket!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
hjozef
Vendég
« Új hozzászólás #4288 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 09:26:58 »

Csak az a baj,hogy nem látni beléjük.
Naplózva
hjozef
Vendég
« Új hozzászólás #4289 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 09:40:00 »

Vagy még a gáz üzeműröl valaki valamit?!
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #4290 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 10:31:06 »

Sziasztok benzinesek eladtam a TDCi-met és most 1 benyást szeretnék venni 1.8 v. 2.0-at melyik a megbizhatóbb és mire figyeljek oda?Segítségeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm!
Szia!
2.0-ról kevesebbet (ha jól rémlik nem is) halljuk, hogy ovális lenne a henger, meg azért ehhez a kasztnihoz mindenképp jobb a 145 ló, mint a 125. Ovális hengert meg lehet tippelni azzal, hogy, ha alapjáraton egy ütemes kopogást hallasz, ami kinyomott kuplunggal halkul, akkor valószínűleg a hengerekkel van gond. (De ehhez is kell az óriási szerencsefaktor, hogy sikeresen tippeld meg). Lehetőleg facelift utánit keress, akkor nem, vagy kevesebbet fogsz szívni a szívósor miatt.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4291 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 10:33:30 »

Csak az a baj,hogy nem látni beléjük.

Meleg motornál álló helyzetben állj a gázra, és tartsd 3000-es fordulaton pár percig. Ha a olajfogasztásos betegsége van az ilyenkor jó eséllyel előjön szép kék füst alakjában a kipufogóból. Mondjuk az eladó biztos nem fog örülni a tesztmódszernek  eplus2

Vagy még a gáz üzeműröl valaki valamit?!

Néhányan már szereltek be, LPG topikban lehet olvasni.
Naplózva
sweethc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #4292 Dátum: 2013.02.15 péntek, 12:23:45 »

Sziasztok!

Leírom a problémám, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott már hasonlóval:
Lemerült az akksim, betoltuk a verdát, ahogy elindult hallani lehetett egy nagy szisszenést(vákumcső elhagyta magát), majd a motor alapjárata lazán 3000 vagy fölötte van. Egy pöccintés a gázpedálnak és máris 6000. Most kicseréltem az akksit, hogy egyáltalán tudjak vele mit kezdeni(hibakeresés), és találtam egy tőben kiszakadt vákumcsövet az örvényáram vezérlésű szolenoid szelepnél(Az örvényszelep megnöveli a beömlő levegő sebességét, homogén keverék létrehozása érdekében (a gyújtógyertya mellett), alacsony fordulatszám esetén.) ami belemegy egy gomba szerű valamibe, ami fingom sincs micsoda. A szolenoid szelep oldalon szív, a gomba szerű valaminél semmi nem történik. széthúzva 2000 a fordulat (még így is kurvamagas) ha viszont összedugom őket ahogy gyárilag volt, 4000 lesz.

Valakinek bármi ötlete?
Előre is köszi a segítséget.
Üdv: Attila
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4293 Dátum: 2013.02.15 péntek, 12:43:53 »

Sziasztok!

Leírom a problémám, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott már hasonlóval:
Lemerült az akksim, betoltuk a verdát, ahogy elindult hallani lehetett egy nagy szisszenést(vákumcső elhagyta magát), majd a motor alapjárata lazán 3000 vagy fölötte van. Egy pöccintés a gázpedálnak és máris 6000. Most kicseréltem az akksit, hogy egyáltalán tudjak vele mit kezdeni(hibakeresés), és találtam egy tőben kiszakadt vákumcsövet az örvényáram vezérlésű szolenoid szelepnél(Az örvényszelep megnöveli a beömlő levegő sebességét, homogén keverék létrehozása érdekében (a gyújtógyertya mellett), alacsony fordulatszám esetén.) ami belemegy egy gomba szerű valamibe, ami fingom sincs micsoda. A szolenoid szelep oldalon szív, a gomba szerű valaminél semmi nem történik. széthúzva 2000 a fordulat (még így is kurvamagas) ha viszont összedugom őket ahogy gyárilag volt, 4000 lesz.

Valakinek bármi ötlete?
Előre is köszi a segítséget.
Üdv: Attila

Szia!

Nézd át a többi vákuumcsövet is, mert csak annak a csőnek a kirepedése önmagában nem kéne ilyen változást okoznia. Ha én lehúzom azt a csövet, akkor alig megy feljebb az alapjárat.
Naplózva
sweethc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #4294 Dátum: 2013.02.15 péntek, 13:07:14 »

Szia!

Köszönöm a gyors reagálást. Abban tudsz segíteni hogy hol mennek még ilyen vákumcsövek? Ami a másik irányból jön be vagy megy ki ebből a szelepből, az bemegy a motor elején lévő műanyag bizbasz alá, a kopogásszenzor környékére, de a műanyag cucc miatt nem látok mögé, hogy mi van a csővel.

Köszi előre is.

Üdv: Attila

Szia!

Nézd át a többi vákuumcsövet is, mert csak annak a csőnek a kirepedése önmagában nem kéne ilyen változást okoznia. Ha én lehúzom azt a csövet, akkor alig megy feljebb az alapjárat.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4295 Dátum: 2013.02.15 péntek, 13:18:13 »

Szia!

Köszönöm a gyors reagálást. Abban tudsz segíteni hogy hol mennek még ilyen vákumcsövek? Ami a másik irányból jön be vagy megy ki ebből a szelepből, az bemegy a motor elején lévő műanyag bizbasz alá, a kopogásszenzor környékére, de a műanyag cucc miatt nem látok mögé, hogy mi van a csővel.

Köszi előre is.

Üdv: Attila


Vákuumcsövek mennek a fékszervóra meg a pcv szelepre. Talán megy máshová is, most csak ezek ugranak be. A mágnesszelepből kijövő másik cső az örvénylapátokat mozgató szerkezethez megy szerintem.

+ olvasd el ezt is  http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Engine_over_revving
nem ugyanaz a hiba, de hasonló. Amit még érdemes megnézni: alapjárati motor, pillangószelep, utóbbi potmétere, szívósor tömítései. Meg egy negatív saru félórára leszedés.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.15 péntek, 13:31:52 írta tpmportal » Naplózva
sweethc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #4296 Dátum: 2013.02.15 péntek, 14:12:45 »

Vákuumcsövek mennek a fékszervóra meg a pcv szelepre. Talán megy máshová is, most csak ezek ugranak be. A mágnesszelepből kijövő másik cső az örvénylapátokat mozgató szerkezethez megy szerintem.

+ olvasd el ezt is  http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Engine_over_revving
nem ugyanaz a hiba, de hasonló. Amit még érdemes megnézni: alapjárati motor, pillangószelep, utóbbi potmétere, szívósor tömítései. Meg egy negatív saru félórára leszedés.

Köszönöm az infót, tovább kutatok!

Üdv: Attila
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4297 Dátum: 2013.02.19 kedd, 21:41:43 »

Akkor beszéljünk az örvénylapátokról!! vigyor3 vigyor3

Urak! Mi a szerepe ennek a ketyerének?? ....és mi van ha kiszedjük a szívósorból??? Smiley
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4298 Dátum: 2013.02.19 kedd, 21:51:02 »

Akkor beszéljünk az örvénylapátokról!! vigyor3 vigyor3

Urak! Mi a szerepe ennek a ketyerének?? ....és mi van ha kiszedjük a szívósorból??? Smiley
Asszem a benzin-levegő keverék jobb elegyedését segíti elő az örvénylés útján. Én egy-két ezer kilóméterrel ezelőtt kiheréltettem és nem érzek semmiféle változást sem fogyasztásban, sem menetdinamikában. Ahogy olvastam itt a fórumon sokan megcsinálták ezt a műveletet és hasonló tapasztalataik voltak. A lapátmozgató mechanika hamarabb elkopik, mint maga az örvénylapátok és tengelyeik. Nekem olyan csattogó hangja volt a gépezetnek, mint ha hidrotőkés lenne. De ugye hidrotőke nincs benne. A szerelő azt mondta akkor vezérlés bibi van, ezért ki lett cserélve az is, mondjuk szerintem feleslegesen. Aztán olvastam itt a fórumon a szívósor problémákról, elvégeztettem a herélést és azóta nincs csattogó hang. Lehet venni fl előtti szívósort valami száz környékén, vagy fl utáni szívósort is leret venni, a kettő csereszabatos. A fl utáni előnye, hogy nem kell cserélni az egész szívósort csak a kényes alkatrészeket is ki lehet cserélni külön, ami pénztárcabarát!
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #4299 Dátum: 2013.02.19 kedd, 22:00:37 »

Asszem a benzin-levegő keverék jobb elegyedését segíti elő az örvénylés útján. Én egy-két ezer kilóméterrel ezelőtt kiheréltettem és nem érzek semmiféle változást sem fogyasztásban, sem menetdinamikában. Ahogy olvastam itt a fórumon sokan megcsinálták ezt a műveletet és hasonló tapasztalataik voltak. A lapátmozgató mechanika hamarabb elkopik, mint maga az örvénylapátok és tengelyeik. Nekem olyan csattogó hangja volt a gépezetnek, mint ha hidrotőkés lenne. De ugye hidrotőke nincs benne. A szerelő azt mondta akkor vezérlés bibi van, ezért ki lett cserélve az is, mondjuk szerintem feleslegesen. Aztán olvastam itt a fórumon a szívósor problémákról, elvégeztettem a herélést és azóta nincs csattogó hang. Lehet venni fl előtti szívósort valami száz környékén, vagy fl utáni szívósort is leret venni, a kettő csereszabatos. A fl utáni előnye, hogy nem kell cserélni az egész szívósort csak a kényes alkatrészeket is ki lehet cserélni külön, ami pénztárcabarát!

aham,én is valahogy így tudtam ezt......de kellett a megerősítés. Ledugóztad a felesleges lyukakat?? Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 92 93 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.