Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:01:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
79
80
81
82
83
84
85
[
86
]
87
88
89
90
91
92
93
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4654974 alkalommal)
0 Felhasználó és 223 vendég van a témában
sendrew
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2332
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4250 Dátum:
2013.02.02 szombat, 08:26:08 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.02.02 szombat, 08:07:31
Nem biztos, hogy a sűrűbb olajjal jó lesz, mert nehezebb lesz a váltás hideg időkben, míg fel nem melegszik az olaj.Próbálj meg valami adalékot pl. prolongot. Aztán lehet az se ér semmit.
Biztos, hogy nyelestengely csapágy? Mert én jártam már úgy, hogy azt hittem nyelestengelycsapágy zörög és kiderűlt, hogy kettőstömegü
Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...
Naplózva
2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6 101LE
EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE LPG
2007. Ford Fiesta 1.25 75LE
Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4251 Dátum:
2013.02.02 szombat, 12:01:46 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.02.02 szombat, 08:26:08
Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...
Ilyen volt nekem is, ha kinyomtam a kuplungot elhallgatott, aztán mégis a dugattyú vergődött az oválisra kopott hengerben
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4252 Dátum:
2013.02.02 szombat, 12:39:24 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.02.02 szombat, 08:26:08
Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...
Így már én is illetve az előző tulaj járt, csak ő a motorral. Az diagnosztizálták először, hogy a zörgő hang a főtengely ékszíjtárcsa, majd a szerelő azt mondta, hogy a klímakompresszor csapágya. Na 20e ft-omba került, hogy kiderüljön, hogy a klímakompresszornak semmi baja, ellenben a generátorszíj feszítő rugójának a szilentje annyira ki volt, hogy már a felfogató csavarja kopott. Csere és abbamaradt a zörgés.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4253 Dátum:
2013.02.02 szombat, 12:43:44 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.02.02 szombat, 12:39:24
Így már én is illetve az előző tulaj járt, csak ő a motorral. Az diagnosztizálták először, hogy a zörgő hang a főtengely ékszíjtárcsa, majd a szerelő azt mondta, hogy a klímakompresszor csapágya. Na 20e ft-omba került, hogy kiderüljön, hogy a klímakompresszornak semmi baja, ellenben a generátorszíj feszítő rugójának a szilentje annyira ki volt, hogy már a felfogató csavarja kopott. Csere és abbamaradt a zörgés.
Olvasom az ilyen találgatós "szerelős" történeteket.....
Hova jártok ti javíttatni, a pékségbe?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4254 Dátum:
2013.02.02 szombat, 13:03:37 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.02 szombat, 12:43:44
Olvasom az ilyen találgatós "szerelős" történeteket.....
Hova jártok ti javíttatni, a pékségbe?
Ez nem én voltam, hanem a kereskedő, ahol az autót vettem. A szerelő nekem is mondta a klímakompresszor csapágyat. Az az igazság, hogy mivel nekem ez az első dízel autóm, nem tudtam, hogy milyen rendszerekkel van itt a szíjhajtás megoldva. A benzinesen teljesen más volt pl a feszítés.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4255 Dátum:
2013.02.02 szombat, 13:09:01 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.02.02 szombat, 13:03:37
Ez nem én voltam, hanem a kereskedő, ahol az autót vettem. A szerelő nekem is mondta a klímakompresszor csapágyat. Az az igazság, hogy mivel nekem ez az első dízel autóm, nem tudtam, hogy milyen rendszerekkel van itt a szíjhajtás megoldva. A benzinesen teljesen más volt pl a feszítés.
A feszítési megoldás nem függ a benzin vagy dízeltől.
Van sokféle vagy még több.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4256 Dátum:
2013.02.02 szombat, 13:13:54 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.02 szombat, 13:09:01
A feszítési megoldás nem függ a benzin vagy dízeltől.
Van sokféle vagy még több.
Pedig más a feszítése. Ott 1 db excenteres, egygörgős, belső rugós feszítő van. A szíj levételéhez nem kell levenni a generátort és a feszítőt. Plusz nem kell hozzá semmilyen spec szerszám. Az egész művelet max fél óra úgy, hogy akkor csinálsz olyat először. De gondolom ezt tudod.
Csináltam az előzőn, úgyhogy tudom.
Benzines:
https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/?limitstart=0
Dízel:
https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/?limitstart=0
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.02 szombat, 13:18:18 írta Lacika71
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4257 Dátum:
2013.02.02 szombat, 13:17:26 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.02.02 szombat, 13:13:54
Pedig más a feszítése. Ott 1 db excenteres, egygörgős, belső rugós feszítő van. A szíj levételéhez nem kell levenni a generátort és a feszítőt. Plusz nem kell hozzá semmilyen spec szerszám. Az egész művelet max fél óra úgy, hogy akkor csinálsz olyat először. Csináltam az előzőn, úgyhogy tudom.
Tudom. Nem is ezt írtam.
Akkor pontosítok.
A feszítési megoldás nem attól függ, hogy dízel vagy benzines a kocsi.
Van olyan dízel és benzines kocsi is, ahol pár perc az egész....még alsó motorburkolat leszedéssel együtt is. De valamelyikhez le sem kell......
A variációk száma végtelen......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4258 Dátum:
2013.02.02 szombat, 13:19:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.02 szombat, 13:17:26
Tudom. Nem is ezt írtam.
Akkor pontosítok.
A feszítési megoldás nem attól függ, hogy dízel vagy benzines a kocsi.
Van olyan dízel és benzines kocsi is, ahol pár perc az egész....még alsó motorburkolat leszedéssel együtt is. De valamelyikhez le sem kell......
A variációk száma végtelen......
Itt most konkrétan az MKIII-as mondeoról beszélek. Nyilván az egyéb tipusoknál más-más megoldás létezik.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4259 Dátum:
2013.02.02 szombat, 14:23:48 »
Na... Termosztát csere megvolt (Vernet, 18 ezer pénz)...
A különbség ég és föld...
Indítás után pár perc után a hűtővíz hőmérő mutató már elindult felfelé, 2 km megtétele után, max hőfokra állítva és max sebességű fűtőmotor mellett is van már fűtés...
Bízom benne a fogyasztásom is visszaáll emberi mértékre...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4260 Dátum:
2013.02.02 szombat, 15:02:21 »
Idézetet írta: ASMODEUS - 2013.02.02 szombat, 14:23:48
Na... Termosztát csere megvolt (Vernet, 18 ezer pénz)...
A különbség ég és föld...
Indítás után pár perc után a hűtővíz hőmérő mutató már elindult felfelé, 2 km megtétele után, max hőfokra állítva és max sebességű fűtőmotor mellett is van már fűtés...
Bízom benne a fogyasztásom is visszaáll emberi mértékre...
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4261 Dátum:
2013.02.02 szombat, 18:42:44 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.01.31 csütörtök, 12:47:01
Sziasztok!
10w40-hez mit szólna az 1.8-as 125lovas motorom, amiben 200ezer km van?
Azt tudok ingyen szerezni...
Köszi!
maradj az 5w30as olajnal...tapasztalatbol mondom......en 10w30asal probalkoztam eleinte de volt olajfogyasztasom mindig amig nem valtottam 5w30asra...nemmondom hogy vege lett az olajfogyasztasnak de nagyon minimum lett...ha a 10 000km alatt ontotem bele fel litert sokat mondtam.....a motorban van 178000km....
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4262 Dátum:
2013.02.02 szombat, 18:45:00 »
Idézetet írta: ASMODEUS - 2013.02.02 szombat, 14:23:48
Na... Termosztát csere megvolt (Vernet, 18 ezer pénz)...
A különbség ég és föld...
Indítás után pár perc után a hűtővíz hőmérő mutató már elindult felfelé, 2 km megtétele után, max hőfokra állítva és max sebességű fűtőmotor mellett is van már fűtés...
Bízom benne a fogyasztásom is visszaáll emberi mértékre...
ram is var egy ilyen csere...
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4263 Dátum:
2013.02.02 szombat, 19:17:40 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2013.02.02 szombat, 18:45:00
ram is var egy ilyen csere...
Nem olyan vészes, csak k**va szűk helyen kell matatni a cserénél...
Na meg engem a termosztát ra hergelt még fel...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4264 Dátum:
2013.02.02 szombat, 19:19:00 »
Idézetet írta: ASMODEUS - 2013.02.02 szombat, 19:17:40
Nem olyan vészes, csak k**va szűk helyen kell matatni a cserénél...
Na meg engem a termosztát ra hergelt még fel...
Olvastad a pü-t, amit küldtem?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ASMODEUS
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4265 Dátum:
2013.02.02 szombat, 20:00:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.02 szombat, 19:19:00
Olvastad a pü-t, amit küldtem?
Most már igen, válaszoltam is...
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4266 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 06:49:32 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.02.02 szombat, 08:26:08
Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat a kopogás...
Két független szerelő is ezt diagnosztizálta.
A váltóolaj is a járó motorral melegedik? Milyen adalékra gondolsz? Nem próbáltam még sosem...
Elvileg melegszik igen, mert üresben is forog a váltóban a nyelestengely, az pedig az olajban.Én prolongot raktam a váltóba. 1 db-ot kell bele venni (4500 Ft), mert az pont 2 liter váltóolajhoz való.De nem tudom, hogy használ valamit vagy pedig csak paraszt vakítás
Miután beleraktam a prolongot kb. 1500-2000 km után éreztem, mintha finomabb lenne a váltás aztán zsírspray-vel adtam a kulisszának, meg a váltó tetején a "váltókarnak" és azóta nagyon jó viselkedik.
Nem próbáltad azt, hogy a kuplung pedált benyomod csak annyira, hogy a kinyomó csapágy "ráfeszítsen" a szerkezetre, de még ne emeljen ki a kuplung, hogy akkor elhalgat vagy sem?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4267 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 18:18:28 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.01 péntek, 19:57:02
Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz. Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.
A commented egyik részével egyetértek. Egy másik részével nem.
"...Az alacsony hőmérsékleti (téli) viszkozitás a hidegindítás miatt fontos, a magas hőmérsékleti (nyári) pedig a nagy terhelés és nagy sebesség melletti teljesítmény szempontjából.
A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különböztet meg a meleg oldalitól, az alacsonyhőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat. Hogy az alacsonyhőmérsékleti viszkozitás ne menjen egy bizonyos szint alá, azért fontos, hogy az indítómotor hidegben is be tudja indítani a motort a szükséges minimális indítósebességgel, és az olaj eljusson a kenési helyekre amilyen gyorsan csak lehet.
A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít. Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a téli kondíciókkal, itt ez az a hőmérséklet, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet..." --> a Wikipédiáról.
Ránéztem a Ford Formula F 5w30,találomra egy hasonló forgalmazó 5w30, és 5w40 benzineshez való olajok 100°C-os kinematikus cSt értékeire, és látványos eltérések vannak, azért. (biztonságtechnikai adatlap)
Abban igazat kell adnom neked hogy autógáz üzemben nem a magasabb hőmérséklet, hanem az autógáz égése során keletkező vízpára ami minimálisan jobban elősegíti az olaj savasodását. Feltételezem, egy jól adalékolt olajnál ebből nem lehet probléma.
Tévedés jogát fenntartom...
üdv, FD.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4268 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 18:26:29 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.02.03 vasárnap, 18:18:28
A commented egyik részével egyetértek. Egy másik részével nem.
"...Az alacsony hőmérsékleti (téli) viszkozitás a hidegindítás miatt fontos, a magas hőmérsékleti (nyári) pedig a nagy terhelés és nagy sebesség melletti teljesítmény szempontjából.
A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különböztet meg a meleg oldalitól, az alacsonyhőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat. Hogy az alacsonyhőmérsékleti viszkozitás ne menjen egy bizonyos szint alá, azért fontos, hogy az indítómotor hidegben is be tudja indítani a motort a szükséges minimális indítósebességgel, és az olaj eljusson a kenési helyekre amilyen gyorsan csak lehet.
A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít. Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a téli kondíciókkal, itt ez az a hőmérséklet, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet..." --> a Wikipédiáról.
Ránéztem a Ford Formula F 5w30,találomra egy hasonló forgalmazó 5w30, és 5w40 benzineshez való olajok 100°C-os kinematikus cSt értékeire, és látványos eltérések vannak, azért. (biztonságtechnikai adatlap)
Abban igazat kell adnom neked hogy autógáz üzemben nem a magasabb hőmérséklet, hanem az autógáz égése során keletkező vízpára ami minimálisan jobban elősegíti az olaj savasodását. Feltételezem, egy jól adalékolt olajnál ebből nem lehet probléma.
Tévedés jogát fenntartom...
üdv, FD.
Ez így van....kivételesen a wiki most jól írta.
Az a vízpára, ami a gáz égése során keletkezik....az szinte elméleti mennyiség. Ugye melegebb is van és vízpára mennyiség is szinte nulla, tehát elpárolog mielőtt bármibe is "kárt" okozna.
A gyakorlatban semmilyen káros hatással nincs a motorüzemre a gáz a benzinnel szemben, sőt előnyei is vannak.
Majd lehet, hogy mégis megcsörgetlek a gáz miatt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lala81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4269 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:33:40 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.01 péntek, 19:57:02
Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz. Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.
Itt meg az én gyakorlati példám: az 5w-30 ról váltottam 5w-40-re és fele annyi olajat fogyaszt el. Mondjuk az igaz, hogy Mobil-t raktam bele nem a gyárit.
Naplózva
Mk3 2004 1.8 110le
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4270 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:49:54 »
Idézetet írta: Lala81 - 2013.02.03 vasárnap, 19:33:40
Itt meg az én gyakorlati példám: az 5w-30 ról váltottam 5w-40-re és fele annyi olajat fogyaszt el. Mondjuk az igaz, hogy Mobil-t raktam bele nem a gyárit.
Majd nyáron ezt is megeszi...nem olajváltással kell motort javítani.
5w-30-hoz lettek az illasztések és furatok méretezve ezeknél a motoroknál ezért kell bele az!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4271 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 19:54:59 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.01 péntek, 19:57:02
Nem akarok nagyon beleszólni, de amiket írtál itt az olajokról az nettó hülyeség.
Az 5W-30 és 5W-40 és 5W-50 között semmi különbség nincs viszkozitásban. Ha eszi, ugyanúgy eszi mindegyiket.
A második szám a hőtűrést, meleg oldali viszkozitást jelenti az olajnál, azaz milyen magas hőmérsékleten tudja megtartani a kenőképességét.
Az első szám a hideg szivattyúzhatóságára vonatkozik.
A 10W-os olaj eleve sűrűbb, mint az 5W és ez így van hidegen és melegen is. A méz meg a kenyérre kell és a teába.
Azért a 10W-s olaj nem méz és nem alig jön ki a flakonból, ez azért túlzás.
Az LPG-s olajoknál csak az égés hőmérséklete nagyobb kb. 150 °C-al ez a hűtőfolyadék hőmérsékletében szinte nem is jelentkezik.
A hőterhelés semmikép nem savasítja az olajat. Az oxidáció, nedvesség, vízpára savasítja el és a belekevert adalékok reakciói a szennyeződésekkel.
Semmi köze a gázhoz, benzinhez, gázolajhoz. Mindegyiknél ugyanúgy működik a kémia és még akkor is ha csak áll a kocsi a garázsban.
Van viszkozitásban különbség, az 5-40-nek 100 fokon kb 14-15 a viszkozitása, az 5-30-nak meg 9,5-10,5 ez üzemi hőfokon van és jelentős az eltérés...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4272 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:08:17 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.02.03 vasárnap, 19:54:59
Van viszkozitásban különbség, az 5-40-nek 100 fokon kb 14-15 a viszkozitása, az 5-30-nak meg 9,5-10,5 ez üzemi hőfokon van és jelentős az eltérés...
Persze, melegen kell lennie különbségnek. Még akkor is, ha nem 100 fokon vizsgáljuk.
De te az 5-40-est 100 fokon mondod és az 5-30-at üzemi hőfokon, ami nem 100 fok.
Azonos hőfokon is van adatod? De ez már függ adalékolástól is....
Amúgy az indításnál (hideg viszkozitási oldal volt az összehasonlítási esetén) nincs különbség.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lala81
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4273 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:32:40 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.02.03 vasárnap, 19:49:54
Majd nyáron ezt is megeszi...nem olajváltással kell motort javítani.
5w-30-hoz lettek az illasztések és furatok méretezve ezeknél a motoroknál ezért kell bele az!
Nyáron váltottam, azért mertem leírni.
Olajat nem váltottam, mint ahogy írtátok nincs viszkozitási különbség.
Naplózva
Mk3 2004 1.8 110le
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4274 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:37:07 »
Idézetet írta: Lala81 - 2013.02.03 vasárnap, 20:32:40
Nyáron váltottam, azért mertem leírni.
Olajat nem váltottam, mint ahogy írtátok nincs viszkozitási különbség.
Melegen lesz, hiszen ez a második szám függvényében változik.
Indításnál (hidegen) azonos.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4275 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:48:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.03 vasárnap, 20:08:17
Persze, melegen kell lennie különbségnek. Még akkor is, ha nem 100 fokon vizsgáljuk.
De te az 5-40-est 100 fokon mondod és az 5-30-at üzemi hőfokon, ami nem 100 fok.
Azonos hőfokon is van adatod? De ez már függ adalékolástól is....
Amúgy az indításnál (hideg viszkozitási oldal volt az összehasonlítási esetén) nincs különbség.
Mindegyik 100 fokon van.
És hidegen is van viszkozitási különbség, természetesen ott is az 5-30 a folyósabb szivattyúzhatóbb...nézz csak utána, pont ez az 5w-40 nem mond semmit, hanem a technológiai adatlapon leírtak, csak azt gipsz jakab néni nem érti ezért leegyszerűsítik mindenkire...
ez olyan mint a csiptuning, nem írhatnak csúcsra hegyezve egy autót, mert a hülyéje leölné az első autópálya felhajtó után, aztán meg reklamálna...na ezért hagynak benn vagy 30-40 %-ot, aki ha ésszel használja igazából semmi károsat nem csinál...ellenben a hüle fele annyi lóerővel is tönkreteszi az autót..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4276 Dátum:
2013.02.03 vasárnap, 20:58:04 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.02.03 vasárnap, 20:48:06
Mindegyik 100 fokon van.
És hidegen is van viszkozitási különbség, természetesen ott is az 5-30 a folyósabb szivattyúzhatóbb...nézz csak utána, pont ez az 5w-40 nem mond semmit, hanem a technológiai adatlapon leírtak, csak azt gipsz jakab néni nem érti ezért leegyszerűsítik mindenkire...
ez olyan mint a csiptuning, nem írhatnak csúcsra hegyezve egy autót, mert a hülyéje leölné az első autópálya felhajtó után, aztán meg reklamálna...na ezért hagynak benn vagy 30-40 %-ot, aki ha ésszel használja igazából semmi károsat nem csinál...ellenben a hüle fele annyi lóerővel is tönkreteszi az autót..
Viszont ami a technológiai adatlapon van, az a hétköznapokban nem is nagyon számít.
Mondjuk egyre több gyártó inkább jóváhagyási számot ad meg a felhasználható olaj kapcsán.
Sok dolog miatt nem írják csúcsra a motorokat.
Ebben az esetben nehéz dolguk van a mérnököknek, hogy úgy csinálják meg, hogy minden vevőkör (18-100 évesig, sportos vezetőtől a nyugdíjas tempóig, -30° - +50°C és ezek számtalan kombinációjában) egyaránt tudja használni az autót.
Személyre szabottan jobban lehet alakítani a jelleggörbéjét az autónak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Art
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4277 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 20:32:25 »
Hello!
Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,
ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4278 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 20:38:56 »
Idézetet írta: Art - 2013.02.04 hétfő, 20:32:25
Hello!
Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,
ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!
Nekem amikor ennyi olajat evett az egyik mk3-om akkor szelepszár szimeringet kicseréltem (azt mondták az a baja) és semmi nem változott. Aztán szétszedtem a motort és a hengernek válla nem volt. Vagy hordósra volt kopva vagy a gyűrű kopott el, de nem foglalkoztam vele. Kapott másik motort.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4279 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 20:45:29 »
Idézetet írta: Art - 2013.02.04 hétfő, 20:32:25
Hello!
Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,
ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!
Szerintem keresd ez ügyben mk2-t, neki szokott lenni viszonylag kevés km-es benzinese is. Tőle lehet, hogy tudsz boltolni mocit ócsópézé. Még mindíg sokkal olcsóbban, mint egy motorfelújítás.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4280 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 20:53:53 »
Idézetet írta: Art - 2013.02.04 hétfő, 20:32:25
Hello!
Tudnátok segíteni?
Van egy 2.0 b. ford mondeom ami 1000km/1l olajat megeszik.Motort nem szeretnék cserélni, de mivel a probléma okát nem tudták a ford szervízbe megmondani,
ezért nem tudni, h mennyibe kerülne a motorfelújjítása. Ha bárki volt hasonló helyzetben kérem segítsen!
Kössz!Art!
Ha nem folyik el, akkor megeszi.
1. szelepszár szimmering
2. Gyűrűk, henger, dugattyú
Mérni kell egy kompressziót és veszteséget. Ezután már lehet tudni, hogy mire számíthatsz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4281 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 20:58:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.04 hétfő, 20:53:53
Ha nem folyik el, akkor megeszi.
1. szelepszár szimmering
2. Gyűrűk, henger, dugattyú
Mérni kell egy kompressziót és veszteséget. Ezután már lehet tudni, hogy mire számíthatsz.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4282 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 21:00:04 »
Hyperborgnak tökéletes kompresszióval & minimális nyomásveszteséggel kajált be 10x annyit, mint a kérdezőé
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4283 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 21:14:25 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.04 hétfő, 21:00:04
Hyperborgnak tökéletes kompresszióval & minimális nyomásveszteséggel kajált be 10x annyit, mint a kérdezőé
Nekem 11-13 volt a kompresszió.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4284 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 21:18:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.04 hétfő, 21:00:04
Hyperborgnak tökéletes kompresszióval & minimális nyomásveszteséggel kajált be 10x annyit, mint a kérdezőé
Az érdekes, mert a nyomásveszteség mérés elárulja az ovális hengert is....
Neki csak megette?
Szelepszár szimmeringek leestek?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4285 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 21:24:45 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.04 hétfő, 21:18:34
Az érdekes, mert a nyomásveszteség mérés elárulja az ovális hengert is....
Neki csak megette?
Szelepszár szimmeringek leestek?
Nem, minden rendben volt, csak az olajlehúzók teljesen hulladékok voltak.
Naplózva
hjozef
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4286 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 08:09:42 »
Sziasztok benzinesek eladtam a TDCi-met és most 1 benyást szeretnék venni 1.8 v. 2.0-at melyik a megbizhatóbb és mire figyeljek oda?Segítségeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm!
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4287 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 08:56:29 »
Idézetet írta: hjoci - 2013.02.10 vasárnap, 08:09:42
Sziasztok benzinesek eladtam a TDCi-met és most 1 benyást szeretnék venni 1.8 v. 2.0-at melyik a megbizhatóbb és mire figyeljek oda?Segítségeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm!
Kerüld az ovál hengereseket!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
hjozef
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4288 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 09:26:58 »
Csak az a baj,hogy nem látni beléjük.
Naplózva
hjozef
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4289 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 09:40:00 »
Vagy még a gáz üzeműröl valaki valamit?!
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4290 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 10:31:06 »
Idézetet írta: hjoci - 2013.02.10 vasárnap, 08:09:42
Sziasztok benzinesek eladtam a TDCi-met és most 1 benyást szeretnék venni 1.8 v. 2.0-at melyik a megbizhatóbb és mire figyeljek oda?Segítségeteket és tanácsaitokat előre is köszönöm!
Szia!
2.0-ról kevesebbet (ha jól rémlik nem is) halljuk, hogy ovális lenne a henger, meg azért ehhez a kasztnihoz mindenképp jobb a 145 ló, mint a 125. Ovális hengert meg lehet tippelni azzal, hogy, ha alapjáraton egy ütemes kopogást hallasz, ami kinyomott kuplunggal halkul, akkor valószínűleg a hengerekkel van gond. (De ehhez is kell az óriási szerencsefaktor, hogy sikeresen tippeld meg). Lehetőleg facelift utánit keress, akkor nem, vagy kevesebbet fogsz szívni a szívósor miatt.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4291 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 10:33:30 »
Idézetet írta: hjoci - 2013.02.10 vasárnap, 09:26:58
Csak az a baj,hogy nem látni beléjük.
Meleg motornál álló helyzetben állj a gázra, és tartsd 3000-es fordulaton pár percig. Ha a olajfogasztásos betegsége van az ilyenkor jó eséllyel előjön szép kék füst alakjában a kipufogóból. Mondjuk az eladó biztos nem fog örülni a tesztmódszernek
Idézetet írta: hjoci - 2013.02.10 vasárnap, 09:40:00
Vagy még a gáz üzeműröl valaki valamit?!
Néhányan már szereltek be, LPG topikban lehet olvasni.
Naplózva
sweethc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4292 Dátum:
2013.02.15 péntek, 12:23:45 »
Sziasztok!
Leírom a problémám, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott már hasonlóval:
Lemerült az akksim, betoltuk a verdát, ahogy elindult hallani lehetett egy nagy szisszenést(vákumcső elhagyta magát), majd a motor alapjárata lazán 3000 vagy fölötte van. Egy pöccintés a gázpedálnak és máris 6000. Most kicseréltem az akksit, hogy egyáltalán tudjak vele mit kezdeni(hibakeresés), és találtam egy tőben kiszakadt vákumcsövet az örvényáram vezérlésű szolenoid szelepnél(Az örvényszelep megnöveli a beömlő levegő sebességét, homogén keverék létrehozása érdekében (a gyújtógyertya mellett), alacsony fordulatszám esetén.) ami belemegy egy gomba szerű valamibe, ami fingom sincs micsoda. A szolenoid szelep oldalon szív, a gomba szerű valaminél semmi nem történik. széthúzva 2000 a fordulat (még így is kurvamagas) ha viszont összedugom őket ahogy gyárilag volt, 4000 lesz.
Valakinek bármi ötlete?
Előre is köszi a segítséget.
Üdv: Attila
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4293 Dátum:
2013.02.15 péntek, 12:43:53 »
Idézetet írta: sweethc - 2013.02.15 péntek, 12:23:45
Sziasztok!
Leírom a problémám, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott már hasonlóval:
Lemerült az akksim, betoltuk a verdát, ahogy elindult hallani lehetett egy nagy szisszenést(vákumcső elhagyta magát), majd a motor alapjárata lazán 3000 vagy fölötte van. Egy pöccintés a gázpedálnak és máris 6000. Most kicseréltem az akksit, hogy egyáltalán tudjak vele mit kezdeni(hibakeresés), és találtam egy tőben kiszakadt vákumcsövet az örvényáram vezérlésű szolenoid szelepnél(Az örvényszelep megnöveli a beömlő levegő sebességét, homogén keverék létrehozása érdekében (a gyújtógyertya mellett), alacsony fordulatszám esetén.) ami belemegy egy gomba szerű valamibe, ami fingom sincs micsoda. A szolenoid szelep oldalon szív, a gomba szerű valaminél semmi nem történik. széthúzva 2000 a fordulat (még így is kurvamagas) ha viszont összedugom őket ahogy gyárilag volt, 4000 lesz.
Valakinek bármi ötlete?
Előre is köszi a segítséget.
Üdv: Attila
Szia!
Nézd át a többi vákuumcsövet is, mert csak annak a csőnek a kirepedése önmagában nem kéne ilyen változást okoznia. Ha én lehúzom azt a csövet, akkor alig megy feljebb az alapjárat.
Naplózva
sweethc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4294 Dátum:
2013.02.15 péntek, 13:07:14 »
Szia!
Köszönöm a gyors reagálást. Abban tudsz segíteni hogy hol mennek még ilyen vákumcsövek? Ami a másik irányból jön be vagy megy ki ebből a szelepből, az bemegy a motor elején lévő műanyag bizbasz alá, a kopogásszenzor környékére, de a műanyag cucc miatt nem látok mögé, hogy mi van a csővel.
Köszi előre is.
Üdv: Attila
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.15 péntek, 12:43:53
Szia!
Nézd át a többi vákuumcsövet is, mert csak annak a csőnek a kirepedése önmagában nem kéne ilyen változást okoznia. Ha én lehúzom azt a csövet, akkor alig megy feljebb az alapjárat.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4295 Dátum:
2013.02.15 péntek, 13:18:13 »
Idézetet írta: sweethc - 2013.02.15 péntek, 13:07:14
Szia!
Köszönöm a gyors reagálást. Abban tudsz segíteni hogy hol mennek még ilyen vákumcsövek? Ami a másik irányból jön be vagy megy ki ebből a szelepből, az bemegy a motor elején lévő műanyag bizbasz alá, a kopogásszenzor környékére, de a műanyag cucc miatt nem látok mögé, hogy mi van a csővel.
Köszi előre is.
Üdv: Attila
Vákuumcsövek mennek a fékszervóra meg a pcv szelepre. Talán megy máshová is, most csak ezek ugranak be. A mágnesszelepből kijövő másik cső az örvénylapátokat mozgató szerkezethez megy szerintem.
+ olvasd el ezt is http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Engine_over_revving
nem ugyanaz a hiba, de hasonló. Amit még érdemes megnézni: alapjárati motor, pillangószelep, utóbbi potmétere, szívósor tömítései. Meg egy negatív saru félórára leszedés.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.15 péntek, 13:31:52 írta tpmportal
»
Naplózva
sweethc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4296 Dátum:
2013.02.15 péntek, 14:12:45 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.15 péntek, 13:18:13
Vákuumcsövek mennek a fékszervóra meg a pcv szelepre. Talán megy máshová is, most csak ezek ugranak be. A mágnesszelepből kijövő másik cső az örvénylapátokat mozgató szerkezethez megy szerintem.
+ olvasd el ezt is http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Engine_over_revving
nem ugyanaz a hiba, de hasonló. Amit még érdemes megnézni: alapjárati motor, pillangószelep, utóbbi potmétere, szívósor tömítései. Meg egy negatív saru félórára leszedés.
Köszönöm az infót, tovább kutatok!
Üdv: Attila
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4297 Dátum:
2013.02.19 kedd, 21:41:43 »
Akkor beszéljünk az örvénylapátokról!!
Urak! Mi a szerepe ennek a ketyerének?? ....és mi van ha kiszedjük a szívósorból???
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4298 Dátum:
2013.02.19 kedd, 21:51:02 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.02.19 kedd, 21:41:43
Akkor beszéljünk az örvénylapátokról!!
Urak! Mi a szerepe ennek a ketyerének?? ....és mi van ha kiszedjük a szívósorból???
Asszem a benzin-levegő keverék jobb elegyedését segíti elő az örvénylés útján. Én egy-két ezer kilóméterrel ezelőtt kiheréltettem és nem érzek semmiféle változást sem fogyasztásban, sem menetdinamikában. Ahogy olvastam itt a fórumon sokan megcsinálták ezt a műveletet és hasonló tapasztalataik voltak. A lapátmozgató mechanika hamarabb elkopik, mint maga az örvénylapátok és tengelyeik. Nekem olyan csattogó hangja volt a gépezetnek, mint ha hidrotőkés lenne. De ugye hidrotőke nincs benne. A szerelő azt mondta akkor vezérlés bibi van, ezért ki lett cserélve az is, mondjuk szerintem feleslegesen. Aztán olvastam itt a fórumon a szívósor problémákról, elvégeztettem a herélést és azóta nincs csattogó hang. Lehet venni fl előtti szívósort valami száz környékén, vagy fl utáni szívósort is leret venni, a kettő csereszabatos. A fl utáni előnye, hogy nem kell cserélni az egész szívósort csak a kényes alkatrészeket is ki lehet cserélni külön, ami pénztárcabarát!
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4299 Dátum:
2013.02.19 kedd, 22:00:37 »
Idézetet írta: joxer - 2013.02.19 kedd, 21:51:02
Asszem a benzin-levegő keverék jobb elegyedését segíti elő az örvénylés útján. Én egy-két ezer kilóméterrel ezelőtt kiheréltettem és nem érzek semmiféle változást sem fogyasztásban, sem menetdinamikában. Ahogy olvastam itt a fórumon sokan megcsinálták ezt a műveletet és hasonló tapasztalataik voltak. A lapátmozgató mechanika hamarabb elkopik, mint maga az örvénylapátok és tengelyeik. Nekem olyan csattogó hangja volt a gépezetnek, mint ha hidrotőkés lenne. De ugye hidrotőke nincs benne. A szerelő azt mondta akkor vezérlés bibi van, ezért ki lett cserélve az is, mondjuk szerintem feleslegesen. Aztán olvastam itt a fórumon a szívósor problémákról, elvégeztettem a herélést és azóta nincs csattogó hang. Lehet venni fl előtti szívósort valami száz környékén, vagy fl utáni szívósort is leret venni, a kettő csereszabatos. A fl utáni előnye, hogy nem kell cserélni az egész szívósort csak a kényes alkatrészeket is ki lehet cserélni külön, ami pénztárcabarát!
aham,én is valahogy így tudtam ezt......de kellett a megerősítés. Ledugóztad a felesleges lyukakat??
Naplózva
Oldalak:
1
...
79
80
81
82
83
84
85
[
86
]
87
88
89
90
91
92
93
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ