Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:01:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 [90] 91 92 93 94 95 96 97 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662003 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4450 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:10:19 »

Akár okozhatja is a rángatást, hogy falsot szív. De sajnos valószínűbb, hogy a gyújtással kell majd szenvedni. Amúgy bármilyen diag cucc csak azokat a vákkumcső hibákat látja, amit a PCM is lát, pl. lapátokat mozgató mágnesszelephez menő cső ilyen ha jól tudom.

A termosztát nem azért fűtött, hogy hamarabb melegedjen, hanem mert magas a nyitási hőmérséklete (95-105 °C normális üzemi hőmérséklet), és amikor rálépsz a gázra, akkor befűt, hogy hamarabb kinyisson, hogy ne kelljen megvárni, amíg a termosztát magától kinyílna, és így gyorsabban kezelni tudja a megnövekvő hőtermelést.


Vákuumcső hibákat nem lát a motorvezérlő.  Cool
Az intelligens fajták tudják jelezni, hogy ha vezérlés történik valamire, akkor az végrehajtódott-e. Visszacsatolás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4451 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:13:32 »

Rángatáskor az esetek túlnyomó többségében a gyújtás a ludas és az előbb felsorolt három alkatrész valamelyikének a cseréjével meg szokott oldódni a hiba.

Azt tudtam, hogy miért fűtött a termosztát. Termosztát esetében általában nyitva marad a termosztát. Ez azért van, mert letörik a termosztát házában két kis tartó pöcök, ami a termosztátot tartja a helyén. Ilyenkor nem melegszik a motor, ami benzinesnél elég szokatlan. Egyébként a pontos nyitási hőmérséklet 98 fok, ha jó emlékszem. A hőmérő műszer ha függőlegesen áll, az az üzemi hőmérséklet, ami nem fix, hanem egy tartományt jelent, ami nemtom mennyi pontosan.

60 °C -nál már függőben áll, pedig ott kezdődik balról a skálázás.  Shocked
Nekem zár, de 65-70 °C -nál nem melegszik jobban. Mondjuk finoman megyek vele, nem hajtom....de attól még fel kéne melegednie 98-ig.
Szóval nekem ilyen a "rossz" termosztátom.....ami szerencsére nem a rosszabbik rossz.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4452 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:16:36 »

60 °C -nál már függőben áll, pedig ott kezdődik balról a skálázás.  Shocked
Nekem zár, de 65-70 °C -nál nem melegszik jobban. Mondjuk finoman megyek vele, nem hajtom....de attól még fel kéne melegednie 98-ig.
Szóval nekem ilyen a "rossz" termosztátom.....ami szerencsére nem a rosszabbik rossz.  vigyor3
Én nem csináltam műszertesztet, de szerintem az én autóm magasabb hőfokra melegszik. Rossz termosztáttal alig ment az első vonás fölé a mutató. Most az új termosztáttal nincs ilyen probléma.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4453 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:19:34 »

Én nem csináltam műszertesztet, de szerintem az én autóm magasabb hőfokra melegszik. Rossz termosztáttal alig ment az első vonás fölé a mutató. Most az új termosztáttal nincs ilyen probléma.

Most írtam le, hogy nem csak egy félén tud rossz lenni.  Cool
Neked nyitva maradt, nekem meg korán nyit.  Ez a különbség.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4454 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:20:00 »

Rángatáskor az esetek túlnyomó többségében a gyújtás a ludas és az előbb felsorolt három alkatrész valamelyikének a cseréjével meg szokott oldódni a hiba.

Azt tudtam, hogy miért fűtött a termosztát. Termosztát esetében általában nyitva marad a termosztát. Ez azért van, mert letörik a termosztát házában két kis tartó pöcök, ami a termosztátot tartja a helyén. Ilyenkor nem melegszik a motor, ami benzinesnél elég szokatlan. Egyébként a pontos nyitási hőmérséklet 98 fok, ha jó emlékszem. A hőmérő műszer ha függőlegesen áll, az az üzemi hőmérséklet, ami nem fix, hanem egy tartományt jelent, ami nemtom mennyi pontosan.

Nem is neked címeztem. Hanem ennek a kijelentésnek ->  " de hipp-hopp bemelegszik, nehinném, h rossz a termosz."
Nekem a 65°C (amikor már függőlegesen áll) nem számít üzemi hőmérsékletnek = nem fogom tolni neki. Normális használatban, amikor bemelegedett a motor 95-105 körül ingadozik.


Vákuumcső hibákat nem lát a motorvezérlő.  Cool
Az intelligens fajták tudják jelezni, hogy ha vezérlés történik valamire, akkor az végrehajtódott-e. Visszacsatolás.

Nem is úgy gondoltam, hogy közvetlenül azt nézi, hogy "szökik-e a vákuum a csőből". Ahogy a még vákuumos EGR-es, de már EU4 TDCi-k sem DPFE alapján nézik az EGR áramlást, hanem MAF jel változását nézik.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.19 kedd, 22:22:15 írta tpmportal » Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4455 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:25:56 »

Nem is neked címeztem. Hanem ennek a kijelentésnek ->  " de hipp-hopp bemelegszik, nehinném, h rossz a termosz."
Akkor bocsánat, ha beleugattam!  szomoru1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4456 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:29:53 »

Nem is úgy gondoltam, hogy közvetlenül azt nézi, hogy "szökik-e a vákuum a csőből". Ahogy a még vákuumos EGR-es, de már EU4 TDCi-k sem DPFE alapján nézik az EGR áramlást, hanem MAF jel változását nézik.
[/quote]

Hidd el, tudom mi és hogyan működik és hogyan tud(ná) a motorvezérlő ellenőrizni. Wink

DPFE ?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4457 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:31:01 »

Akkor bocsánat, ha beleugattam!  szomoru1

Béke van!

Mindenki mondja el a tiptyit és a végén a sok tiptyből lesz egy naaagy tipty!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4458 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:33:45 »

Akkor bocsánat, ha beleugattam!  szomoru1

Nem vagyok biztos benne, hogy fel fogom tudni dolgozni az esetet, olyan mély sebet ejtett lelki világomban  hehe


Hidd el, tudom mi és hogyan működik és hogyan tud(ná) a motorvezérlő ellenőrizni. Wink

DPFE ?  fejvakaras

Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4459 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:37:18 »

Oszcilloszkóppal lehet, hogy meg lehetne nézni, hogy pontosan milyen alkatrész hibája okozza a rángatást. A benzines autó egyébként is gyorsan melegszik. Kíváncsi vagyok, hogy fog-e mondani valamit a diag.
Akár okozhatja is a rángatást, hogy falsot szív. De sajnos valószínűbb, hogy a gyújtással kell majd szenvedni. Amúgy bármilyen diag cucc csak azokat a vákkumcső hibákat látja, amit a PCM is lát, pl. lapátokat mozgató mágnesszelephez menő cső ilyen ha jól tudom.

A termosztát nem azért fűtött, hogy hamarabb melegedjen, hanem mert magas a nyitási hőmérséklete (95-105 °C normális üzemi hőmérséklet), és amikor rálépsz a gázra, akkor befűt, hogy hamarabb kinyisson, hogy ne kelljen megvárni, amíg a termosztát magától kinyílna, és így gyorsabban kezelni tudja a megnövekvő hőtermelést.

a diag mondta, h szakadás van a fűtő cuccban. a csövet ők vették észre.  nekem is a gyújtás a gyanús
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4460 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:41:20 »

Nem vagyok biztos benne, hogy fel fogom tudni dolgozni az esetet, olyan mély sebet ejtett lelki világomban  hehe
Feldolgozhatatlan?  eplus2 Akarsz róla beszélni?  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4461 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:41:29 »

Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben.

[/quote]

Mit értesz "EGR rendszerben" alatt?

Nyomáskülönbség nézés?
Nincsenek ebben ilyenek.... nem VAG konszern V6-os ez.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4462 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:47:50 »

Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben.



Mit értesz "EGR rendszerben" alatt?

Nyomáskülönbség nézés?
Nincsenek ebben ilyenek.... nem VAG konszern V6-os ez.  Wink

Én is ezt mondtam, hogy nincs, hanem ugyanúgy visszacsatolásos, mint a vákuumcsöves téma. De ezt már túlragozzuk szerintem.

Feldolgozhatatlan?  eplus2 Akarsz róla beszélni?  eplus2

Hát nem tudom, lehet inkább csak beülök a zuhany alá, és kisírom magam.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4463 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:50:45 »

eszmecsere menjen, csak vita ne legyen
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4464 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:51:17 »

Hát nem tudom, lehet inkább csak beülök a zuhany alá, és kisírom magam.
Inkább igyál, az jobb!  pias
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4465 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:55:47 »

Én is ezt mondtam, hogy nincs, hanem ugyanúgy visszacsatolásos, mint a vákuumcsöves téma. De ezt már túlragozzuk szerintem.



Túl.
De semmilyen nyomáskülönbséget nem néz, főleg nem EGR-nél.
Én arra írtam, hogy nincs ezekben.....amit te írtál, hogy a tdci-knél EGR nyomáskülönbséget néz. Nem néz az semmit. Pozicíó alapján az elektromosnál és légmennyiség változást a vákuumosnál.
Nyomáskülönbség.... DPFE    miii?      Shocked

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4466 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:57:00 »

eszmecsere menjen, csak vita ne legyen

Ha rám -is- gondoltál....... akkor én megnyugtatlak, sosem áll szándékomban vitatkozni. Legfeljebb velem akarnak vitatkozni.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4467 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:58:38 »

Hi
van 1   2001es 1.8-as   125 lós Mondeo, ami szaggat/rángat. kisebb fordulaton csinálja. pl kanyarodásnál 3-ból 2be és kicsi gáznál.  örvények nincsenek már benne, gyertyák tizenpárezret mentek és gyáriak.  megdiagolták, olyat mondott a szerelő, h 1 vákumcső van elrepedve, és (nembiztos, h jól mondom): a termosztátnak van valami intelligens előmelegítője amit a nemtom mi vezérel, és ott van szakadás.  létezik ilyen?
Az a lényeg, hogy ha sikerült megoldani a problémát, akkor írd meg, kérlek. Köszönjök!  integet2
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4468 Dátum: 2013.03.19 kedd, 22:59:23 »

Legfeljebb velem akarnak vitatkozni.  Wink
Különben meg minek vitatkozni, amikor verekedni is lehet!  eplus2
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4469 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:01:16 »

Az a lényeg, hogy ha sikerült megoldani a problémát, akkor írd meg, kérlek. Köszönjök!  integet2
persze!  ha meg azt mondják, h cseréljünk ezt-azt meg hátha, akkor azt is tolmácsolom neked, és próbáld ki  hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4470 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:02:09 »

Különben meg minek vitatkozni, amikor verekedni is lehet!  eplus2

Az nem az én szintem, ahol problémákat úgy lehet megoldani, kezelni.  Cool

(na meg a fizikai állapotom sem tenné lehetővé, hogy akár ugorjak is egy nagyot, nehogy egyéb akrobatikát bemutassak.... Undecided )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4471 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:02:34 »

Túl.
De semmilyen nyomáskülönbséget nem néz, főleg nem EGR-nél.
Én arra írtam, hogy nincs ezekben.....amit te írtál, hogy a tdci-knél EGR nyomáskülönbséget néz. Nem néz az semmit. Pozicíó alapján az elektromosnál és légmennyiség változást a vákuumosnál.
Nyomáskülönbség.... DPFE    miii?      Shocked

 wave

Idézd már be, hogy hol írtam ilyet... Azt írtam, hogy áramlást ellenőriz a MAF jelből, és nem DPFE-vel nézi, hogy rendesen működik-e az EGR rendszer.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4472 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:08:02 »

Idézd már be, hogy hol írtam ilyet... Azt írtam, hogy áramlást ellenőriz a MAF jelből, és nem DPFE-vel nézi, hogy rendesen működik-e az EGR rendszer.



"Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben."   


Ez érdekes nekem..... erre is kérdeztem vissza, hogy te mit értesz az EGR rendszer alatt? De nyomáskülönbséget nem néz sehol, ez még nincs úgy felszerelve.
De mindegy, hagyjuk.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4473 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:10:50 »



"Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben."   


Ez érdekes nekem..... erre is kérdeztem vissza, hogy te mit értesz az EGR rendszer alatt? De nyomáskülönbséget nem néz sehol, ez még nincs úgy felszerelve.
De mindegy, hagyjuk.  wave

...
Ez most komoly? Leírtam mit csinál a DPFE szenzor. Miután leírtam, hogy nincs a rendszerben. Tehát valójában ezzel azt írtam, hogy szerintem mégis van a rendszerben?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4474 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:15:03 »

...
Ez most komoly? Leírtam mit csinál a DPFE szenzor. Miután leírtam, hogy nincs a rendszerben. Tehát valójában ezzel azt írtam, hogy szerintem mégis van a rendszerben?

Azt is kérdeztem, hogy DPFE?  Az meg milyen szenzor?
A DPF az a Diesel Particular Filter rövidítése?   Az "E" az mi?    Na és mi köze ennek az EGR-hez?

Ezeket foglalta össze a "DPFE ?"    vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.19 kedd, 23:17:11 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4475 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:17:03 »

Azt is kérdeztem, hogy DPFE?  Az meg milyen szenzor?
A DPF az a Diesel particular filter rövidítése?   Az "E" az mi?    Na és mi köze ennek az EGR-hez?

Ezeket foglalta össze a "DPFE ?"    vigyor3

Differential Pressure Feedback EGR. Az kipufogó felől jövő EGR csőben egy szűkítés előtt és után néz nyomást, és ezzel tudja mérni az áramlást.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4476 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:21:31 »

Differential Pressure Feedback EGR. Az kipufogó felől jövő EGR csőben egy szűkítés előtt és után néz nyomást, és ezzel tudja mérni az áramlást.

Ennek a szenzornak simán csak DPS a neve.  Cool
Ez lehet bárhol, ilyen van a DPF-ekhez is bekötve.
Azért, mert bizonyos típusoknál raknak máshova is, még nem változik meg a szenzor neve (ami magába foglalja a működését, feladatát) az éppen beépített hely szerint

DPS-el mérik az EGR-nél is, nem DPFE a neve.... attól nem lesz más a neve, mert tudjuk hol van.  Wink


Na mára ennyi......
Ezt is megbeszéltük.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4477 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:28:12 »

Ennek a szenzornak simán csak DPS a neve.  Cool
Ez lehet bárhol, ilyen van a DPF-ekhez is bekötve.
Azért, mert bizonyos típusoknál raknak máshova is, még nem változik meg a szenzor neve (ami magába foglalja a működését, feladatát) az éppen beépített hely szerint

DPS-el mérik az EGR-nél is, nem DPFE a neve.... attól nem lesz más a neve, mert tudjuk hol van.  Wink


Na mára ennyi......
Ezt is megbeszéltük.
 wave

Fordéknál az adott szenzor neve DPFE.
(A stílust meg nem kommentálnám.)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4478 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:33:58 »

Fordéknál az adott szenzor neve DPFE.
(A stílust meg nem kommentálnám.)

Igen, valóban használják így. De erről a szenzor nem tehet. Cool
Azért rakják még a toldalékokat hozzá, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni/behatárolni a helyüket/felhasználási területüket.

Felőlem kommentáld a stílust.....  Grin
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4479 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:38:58 »

Igen, valóban használják így. De erről a szenzor nem tehet. Cool
Azért rakják még a toldalékokat hozzá, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni/behatárolni a helyüket/felhasználási területüket.

Felőlem kommentáld a stílust.....  Grin

Nem is azért nem kommentálom, mert a lelki épségedet féltem  vigyor3
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4480 Dátum: 2013.03.19 kedd, 23:41:08 »

Nem is azért nem kommentálom, mert a lelki épségedet féltem  vigyor3
Gyerekek, inkább  poigneemain vagy esetleg  law
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4481 Dátum: 2013.03.20 szerda, 07:58:58 »

Nem is azért nem kommentálom, mert a lelki épségedet féltem  vigyor3

Amiatt te ne aggódj!  eplus2    Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4482 Dátum: 2013.03.20 szerda, 07:59:31 »

Gyerekek, inkább  poigneemain vagy esetleg  law

Nincs itt problem.......  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4483 Dátum: 2013.03.20 szerda, 10:23:58 »

Na, 3-as henger gyertya és kábel.  Érdemes ezekből gyarit  venni, vagy elég 1 jobb fajta után gyártott? 4 gyertya 4 kábel természetesen.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4484 Dátum: 2013.03.20 szerda, 10:43:28 »

Na, 3-as henger gyertya és kábel.  Érdemes ezekből gyarit  venni, vagy elég 1 jobb fajta után gyártott? 4 gyertya 4 kábel természetesen.
Azt hogyan és mivel tudták megállapítani, hogy ezeknek az alkatrészeknek van baja. Műszeres diagnosztika volt vagy csak szemrevételezés alapján jutott a szerelő erre a következtetésre?

Vehetsz gyárit is, de akkor szerintem rámegy a kajapénzed. Nekem a Valeo-t javasolták, hogy az még jó minőség, hát kíváncsi leszek. Kábelszettet szerintem már olyan 15k körüli ártól lehet venni jót. Gyertyából meg özön a választék. Szerintem ott szóba jöhet a Bosch, Beru, NGK is. Ára változó, akár már ezer forintos áron is lehet bele gyertyát venni és onnan egészen öt-hetezer forintos árig mennek fel.

De a tutit meg majd megmondják a nagyok, ez csak az én véleményem volt.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4485 Dátum: 2013.03.20 szerda, 10:53:26 »

Na, 3-as henger gyertya és kábel.  Érdemes ezekből gyarit  venni, vagy elég 1 jobb fajta után gyártott? 4 gyertya 4 kábel természetesen.

Gyertyából sokan inkább a gyárit javasolják (motorcraft). Járt úgy egyik fórumtársunk nem is olyan régen, hogy beraktak neki championt és nem megy vele az autó. Neki is azt ajánlották, de mondták neki, hogy az NGK is jó, mert az a "gyári" utángyártottja (ezt nem tudom, biztos így van). A többiről nem tudok nyilatkozni. A korábbi autómban motorcraft volt, a szerelők szerint valami Wolframos, és az alatt a 100 000 km alatt, amíg nálam volt nem volt cserélve (pedig ahogy itt olvasom 60 ezrenként kellene cserélni) és még mindíg ment. Ki tudja, hogy előtte mikor cserélték.
Naplózva
mazlitulla
Vendég
« Új hozzászólás #4486 Dátum: 2013.03.20 szerda, 10:59:05 »

sziasztok!

Mint nalam kiderult az okosok nem vettek eszre hogy az alapjarati fordulatszam szabalyzo szelep nem jo:(
Most kereshetek egyet kozben a motor sebesseg erzekelo is bemondta az unalmasat:S ami osszefugg azzal hogy nem mukodik a tempomatom!

Ami biztos ha van ra penzed inkabb vegyel dragabb gyertyat ngk draga de tokeletes bele!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4487 Dátum: 2013.03.20 szerda, 11:13:04 »

Gyertyából sokan inkább a gyárit javasolják (motorcraft). Járt úgy egyik fórumtársunk nem is olyan régen, hogy beraktak neki championt és nem megy vele az autó. Neki is azt ajánlották, de mondták neki, hogy az NGK is jó, mert az a "gyári" utángyártottja (ezt nem tudom, biztos így van). A többiről nem tudok nyilatkozni. A korábbi autómban motorcraft volt, a szerelők szerint valami Wolframos, és az alatt a 100 000 km alatt, amíg nálam volt nem volt cserélve (pedig ahogy itt olvasom 60 ezrenként kellene cserélni) és még mindíg ment. Ki tudja, hogy előtte mikor cserélték.

Konkrétan a gyárin rajta van az NGK felirat, és a típus is bele van nyomva (PTR6F-13). Nem Wolfram, hanem Platinum.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4488 Dátum: 2013.03.20 szerda, 11:18:40 »

sziasztok!

Mint nalam kiderult az okosok nem vettek eszre hogy az alapjarati fordulatszam szabalyzo szelep nem jo:(
Most kereshetek egyet kozben a motor sebesseg erzekelo is bemondta az unalmasat:S ami osszefugg azzal hogy nem mukodik a tempomatom!

Ami biztos ha van ra penzed inkabb vegyel dragabb gyertyat ngk draga de tokeletes bele!

Ha még mindig kint vagy a szigetországban, akkor az ottani ebay-ról tudsz venni ilyen cuccokat ócsópézé.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4489 Dátum: 2013.03.20 szerda, 11:22:02 »

Azt hogyan és mivel tudták megállapítani, hogy ezeknek az alkatrészeknek van baja. Műszeres diagnosztika volt vagy csak szemrevételezés alapján jutott a szerelő erre a következtetésre?

Vehetsz gyárit is, de akkor szerintem rámegy a kajapénzed. Nekem a Valeo-t javasolták, hogy az még jó minőség, hát kíváncsi leszek. Kábelszettet szerintem már olyan 15k körüli ártól lehet venni jót. Gyertyából meg özön a választék. Szerintem ott szóba jöhet a Bosch, Beru, NGK is. Ára változó, akár már ezer forintos áron is lehet bele gyertyát venni és onnan egészen öt-hetezer forintos árig mennek fel.

De a tutit meg majd megmondják a nagyok, ez csak az én véleményem volt.
nem 1rendkívüli dolog ez.  van olyan diagjuk mint a fordba. De szerintem ehhez nem az kell.  Gyertya megsem gyári volt, de most az lesz benne. Kábelt még nem tudjuk. Gyári elég drága
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4490 Dátum: 2013.03.20 szerda, 11:22:17 »

Konkrétan a gyárin rajta van az NGK felirat, és a típus is bele van nyomva (PTR6F-13). Nem Wolfram, hanem Platinum.

Iridiumosak voltak, most, hogy nézelődtem a neten eszembe jutott. Ezt akkor mondták nekem, amikor megvettem és elvittem a "kötelező" szervizre. Akkor nekem valami 12e ft/db-ról beszélgettek annál a gyertyánál. Ők mondták, hogy nem kell kicserélni, mert phasza mindegyik. Ez is ritka egy szerviz esetében. Azóta is sokszor voltam náluk és nem igazán akartak átverni egyszer sem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.20 szerda, 11:41:02 írta Lacika71 » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4491 Dátum: 2013.03.20 szerda, 11:43:43 »

nem 1rendkívüli dolog ez.  van olyan diagjuk mint a fordba. De szerintem ehhez nem az kell.  Gyertya megsem gyári volt, de most az lesz benne. Kábelt még nem tudjuk. Gyári elég drága



NGK készlet 11k-ért?



BOSCH 26-ért
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.20 szerda, 11:49:55 írta Lacika71 » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4492 Dátum: 2013.03.20 szerda, 12:32:13 »

worship worship    ngk jó áron van.  24-ér tudok gyárit.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4493 Dátum: 2013.03.20 szerda, 13:45:39 »

 
worship worship    ngk jó áron van.  24-ér tudok gyárit.

party0038
Naplózva
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #4494 Dátum: 2013.03.20 szerda, 20:44:42 »

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon (eléggé friss Mondeós is) és ez úton szeretném mindenkinek megköszönni a rengeteg infót amit megtaláltam, sokat segített!

Szóval januárban vásároltam egy 2003/12-i 1.8-as 110LE változatot, és 'természetesen' utolért a szívósor-pillangószelep probléma.
A hosszbordás szíjhoz közelebb eső két hengernél már jelentősebb kopás volt, így kivettem őket.

Viszont cserélni szeretném, a 4 pillangószelepet mindenképp, de a két persely ami még ott van, azok is elkezdtek kikopni.
Sajnos nem vagyok gépészmérnök, így a véleményeteket kérném, hogy szerintetek a persely cseréje nélkül felesleges a pillangószelepeket cserélni, a közeljövőben ismét kikopna? A két persely szinte kétszer annyiba kerül mint a négy pillangószelep Smiley

Üdv,
Rudi
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4495 Dátum: 2013.03.20 szerda, 21:05:57 »

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon (eléggé friss Mondeós is) és ez úton szeretném mindenkinek megköszönni a rengeteg infót amit megtaláltam, sokat segített!

Szóval januárban vásároltam egy 2003/12-i 1.8-as 110LE változatot, és 'természetesen' utolért a szívósor-pillangószelep probléma.
A hosszbordás szíjhoz közelebb eső két hengernél már jelentősebb kopás volt, így kivettem őket.

Viszont cserélni szeretném, a 4 pillangószelepet mindenképp, de a két persely ami még ott van, azok is elkezdtek kikopni.
Sajnos nem vagyok gépészmérnök, így a véleményeteket kérném, hogy szerintetek a persely cseréje nélkül felesleges a pillangószelepeket cserélni, a közeljövőben ismét kikopna? A két persely szinte kétszer annyiba kerül mint a négy pillangószelep Smiley

Üdv,
Rudi
Belezéskor mindent ki kell szedni a szívósorból, mert képes a motor beszívni a bentmaradt alkatrészeket is, még a pici perselyeket is. Asszem a te autód már facelift egyes, szóval abban már olyan szívósor van, amihez van "felújító készlet", szóval nem kell az egész darabot cserélni, csak a problémás alkatrészeket. Az olcsóbb, mint az egész cseréje. Szerintem ha cserélsz, akkor cserélj benne mindent, mert ha esetleg valami mégis elfáradna és bejutna a motorba, akkor sokkal fogod betakarni a történetet, ezt te is beláthatod.  integet2
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4496 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 12:25:35 »

Konkrétan a gyárin rajta van az NGK felirat, és a típus is bele van nyomva (PTR6F-13). Nem Wolfram, hanem Platinum.
Így van! Motorcraft-NGK
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4497 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 12:31:18 »

Az a lényeg, hogy ha sikerült megoldani a problémát, akkor írd meg, kérlek. Köszönjök!  integet2
Na,  4 gyári gyertya+4 gyári kábel, fojtószelep és alapjáratszabályzó nemtommi takarítás, és  teljesen jó a kocsi, simábban jár stb.     46-  a egész.      20- a 4 gyári kábel, 13- a 4 gyertya, 13- a munkadíj.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4498 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 17:28:06 »

Na,  4 gyári gyertya+4 gyári kábel, fojtószelep és alapjáratszabályzó nemtommi takarítás, és  teljesen jó a kocsi, simábban jár stb.     46-  a egész.      20- a 4 gyári kábel, 13- a 4 gyertya, 13- a munkadíj.
Ezekkel a kicserélünk, megcsinálunk mindent egyszerre megoldásokkal csak az a bajom, hogy mivel nem egyenként lettek megcsinálva, ezért nem lehet tudni, hogy ezek közül melyik volt a ludas.  szomoru1 Így most én például nem tudom, hogy kábel vagy trafó cserével kezdjem, mert a többit a múltkor már megcsináltam és nem javult.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4499 Dátum: 2013.03.21 csütörtök, 17:45:08 »

Ezekkel a kicserélünk, megcsinálunk mindent egyszerre megoldásokkal csak az a bajom, hogy mivel nem egyenként lettek megcsinálva, ezért nem lehet tudni, hogy ezek közül melyik volt a ludas.  szomoru1 Így most én például nem tudom, hogy kábel vagy trafó cserével kezdjem, mert a többit a múltkor már megcsináltam és nem javult.
Nekem holnap cserélik a trafót utána én is kíváncsi leszek az eredményre. Én egyenként cserélgetek, aztán így majd kiderül, hogy melyik gyengélkedett.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 [90] 91 92 93 94 95 96 97 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.