Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:03:50
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
83
84
85
86
87
88
89
[
90
]
91
92
93
94
95
96
97
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4655189 alkalommal)
0 Felhasználó és 215 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4450 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:10:19 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 21:58:16
Akár okozhatja is a rángatást, hogy falsot szív. De sajnos valószínűbb, hogy a gyújtással kell majd szenvedni. Amúgy bármilyen diag cucc csak azokat a vákkumcső hibákat látja, amit a PCM is lát, pl. lapátokat mozgató mágnesszelephez menő cső ilyen ha jól tudom.
A termosztát nem azért fűtött, hogy hamarabb melegedjen, hanem mert magas a nyitási hőmérséklete (95-105 °C normális üzemi hőmérséklet), és amikor rálépsz a gázra, akkor befűt, hogy hamarabb kinyisson, hogy ne kelljen megvárni, amíg a termosztát magától kinyílna, és így gyorsabban kezelni tudja a megnövekvő hőtermelést.
Vákuumcső hibákat nem lát a motorvezérlő.
Az intelligens fajták tudják jelezni, hogy ha vezérlés történik valamire, akkor az végrehajtódott-e. Visszacsatolás.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4451 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:13:32 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:07:07
Rángatáskor az esetek túlnyomó többségében a gyújtás a ludas és az előbb felsorolt három alkatrész valamelyikének a cseréjével meg szokott oldódni a hiba.
Azt tudtam, hogy miért fűtött a termosztát. Termosztát esetében általában nyitva marad a termosztát. Ez azért van, mert letörik a termosztát házában két kis tartó pöcök, ami a termosztátot tartja a helyén. Ilyenkor nem melegszik a motor, ami benzinesnél elég szokatlan. Egyébként a pontos nyitási hőmérséklet 98 fok, ha jó emlékszem. A hőmérő műszer ha függőlegesen áll, az az üzemi hőmérséklet, ami nem fix, hanem egy tartományt jelent, ami nemtom mennyi pontosan.
60 °C -nál már függőben áll, pedig ott kezdődik balról a skálázás.
Nekem zár, de 65-70 °C -nál nem melegszik jobban. Mondjuk finoman megyek vele, nem hajtom....de attól még fel kéne melegednie 98-ig.
Szóval nekem ilyen a "rossz" termosztátom.....ami szerencsére nem a rosszabbik rossz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4452 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:16:36 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 22:13:32
60 °C -nál már függőben áll, pedig ott kezdődik balról a skálázás.
Nekem zár, de 65-70 °C -nál nem melegszik jobban. Mondjuk finoman megyek vele, nem hajtom....de attól még fel kéne melegednie 98-ig.
Szóval nekem ilyen a "rossz" termosztátom.....ami szerencsére nem a rosszabbik rossz.
Én nem csináltam műszertesztet, de szerintem az én autóm magasabb hőfokra melegszik. Rossz termosztáttal alig ment az első vonás fölé a mutató. Most az új termosztáttal nincs ilyen probléma.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4453 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:19:34 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:16:36
Én nem csináltam műszertesztet, de szerintem az én autóm magasabb hőfokra melegszik. Rossz termosztáttal alig ment az első vonás fölé a mutató. Most az új termosztáttal nincs ilyen probléma.
Most írtam le, hogy nem csak egy félén tud rossz lenni.
Neked nyitva maradt, nekem meg korán nyit. Ez a különbség.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4454 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:20:00 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:07:07
Rángatáskor az esetek túlnyomó többségében a gyújtás a ludas és az előbb felsorolt három alkatrész valamelyikének a cseréjével meg szokott oldódni a hiba.
Azt tudtam, hogy miért fűtött a termosztát. Termosztát esetében általában nyitva marad a termosztát. Ez azért van, mert letörik a termosztát házában két kis tartó pöcök, ami a termosztátot tartja a helyén. Ilyenkor nem melegszik a motor, ami benzinesnél elég szokatlan. Egyébként a pontos nyitási hőmérséklet 98 fok, ha jó emlékszem. A hőmérő műszer ha függőlegesen áll, az az üzemi hőmérséklet, ami nem fix, hanem egy tartományt jelent, ami nemtom mennyi pontosan.
Nem is neked címeztem. Hanem ennek a kijelentésnek -> " de hipp-hopp bemelegszik, nehinném, h rossz a termosz."
Nekem a 65°C (amikor már függőlegesen áll) nem számít üzemi hőmérsékletnek = nem fogom tolni neki. Normális használatban, amikor bemelegedett a motor 95-105 körül ingadozik.
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 22:10:19
Vákuumcső hibákat nem lát a motorvezérlő.
Az intelligens fajták tudják jelezni, hogy ha vezérlés történik valamire, akkor az végrehajtódott-e. Visszacsatolás.
Nem is úgy gondoltam, hogy közvetlenül azt nézi, hogy "szökik-e a vákuum a csőből". Ahogy a még vákuumos EGR-es, de már EU4 TDCi-k sem DPFE alapján nézik az EGR áramlást, hanem MAF jel változását nézik.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.03.19 kedd, 22:22:15 írta tpmportal
»
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4455 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:25:56 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 22:20:00
Nem is neked címeztem. Hanem ennek a kijelentésnek -> " de hipp-hopp bemelegszik, nehinném, h rossz a termosz."
Akkor bocsánat, ha beleugattam!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4456 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:29:53 »
Nem is úgy gondoltam, hogy közvetlenül azt nézi, hogy "szökik-e a vákuum a csőből". Ahogy a még vákuumos EGR-es, de már EU4 TDCi-k sem DPFE alapján nézik az EGR áramlást, hanem MAF jel változását nézik.
[/quote]
Hidd el, tudom mi és hogyan működik és hogyan tud(ná) a motorvezérlő ellenőrizni.
DPFE ?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4457 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:31:01 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:25:56
Akkor bocsánat, ha beleugattam!
Béke van!
Mindenki mondja el a tiptyit és a végén a sok tiptyből lesz egy naaagy tipty!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4458 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:33:45 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:25:56
Akkor bocsánat, ha beleugattam!
Nem vagyok biztos benne, hogy fel fogom tudni dolgozni az esetet, olyan mély sebet ejtett lelki világomban
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 22:29:53
Hidd el, tudom mi és hogyan működik és hogyan tud(ná) a motorvezérlő ellenőrizni.
DPFE ?
Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4459 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:37:18 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 21:46:24
Oszcilloszkóppal lehet, hogy meg lehetne nézni, hogy pontosan milyen alkatrész hibája okozza a rángatást. A benzines autó egyébként is gyorsan melegszik. Kíváncsi vagyok, hogy fog-e mondani valamit a diag.
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 21:58:16
Akár okozhatja is a rángatást, hogy falsot szív. De sajnos valószínűbb, hogy a gyújtással kell majd szenvedni. Amúgy bármilyen diag cucc csak azokat a vákkumcső hibákat látja, amit a PCM is lát, pl. lapátokat mozgató mágnesszelephez menő cső ilyen ha jól tudom.
A termosztát nem azért fűtött, hogy hamarabb melegedjen, hanem mert magas a nyitási hőmérséklete (95-105 °C normális üzemi hőmérséklet), és amikor rálépsz a gázra, akkor befűt, hogy hamarabb kinyisson, hogy ne kelljen megvárni, amíg a termosztát magától kinyílna, és így gyorsabban kezelni tudja a megnövekvő hőtermelést.
a diag mondta, h szakadás van a fűtő cuccban. a csövet ők vették észre. nekem is a gyújtás a gyanús
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4460 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:41:20 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 22:33:45
Nem vagyok biztos benne, hogy fel fogom tudni dolgozni az esetet, olyan mély sebet ejtett lelki világomban
Feldolgozhatatlan?
Akarsz róla beszélni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4461 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:41:29 »
Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben.
[/quote]
Mit értesz "EGR rendszerben" alatt?
Nyomáskülönbség nézés?
Nincsenek ebben ilyenek.... nem VAG konszern V6-os ez.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4462 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:47:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 22:41:29
Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben.
Mit értesz "EGR rendszerben" alatt?
Nyomáskülönbség nézés?
Nincsenek ebben ilyenek.... nem VAG konszern V6-os ez.
Én is ezt mondtam, hogy nincs, hanem ugyanúgy visszacsatolásos, mint a vákuumcsöves téma. De ezt már túlragozzuk szerintem.
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:41:20
Feldolgozhatatlan?
Akarsz róla beszélni?
Hát nem tudom, lehet inkább csak beülök a zuhany alá, és kisírom magam.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4463 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:50:45 »
eszmecsere menjen, csak vita ne legyen
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4464 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:51:17 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 22:47:50
Hát nem tudom, lehet inkább csak beülök a zuhany alá, és kisírom magam.
Inkább igyál, az jobb!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4465 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:55:47 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 22:47:50
Én is ezt mondtam, hogy nincs, hanem ugyanúgy visszacsatolásos, mint a vákuumcsöves téma. De ezt már túlragozzuk szerintem.
Túl.
De semmilyen nyomáskülönbséget nem néz, főleg nem EGR-nél.
Én arra írtam, hogy nincs ezekben.....amit te írtál, hogy a tdci-knél EGR nyomáskülönbséget néz. Nem néz az semmit. Pozicíó alapján az elektromosnál és légmennyiség változást a vákuumosnál.
Nyomáskülönbség.... DPFE miii?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4466 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:57:00 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.19 kedd, 22:50:45
eszmecsere menjen, csak vita ne legyen
Ha rám -is- gondoltál....... akkor én megnyugtatlak, sosem áll szándékomban vitatkozni. Legfeljebb velem akarnak vitatkozni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4467 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:58:38 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.19 kedd, 20:33:10
Hi
van 1 2001es 1.8-as 125 lós Mondeo, ami szaggat/rángat. kisebb fordulaton csinálja. pl kanyarodásnál 3-ból 2be és kicsi gáznál. örvények nincsenek már benne, gyertyák tizenpárezret mentek és gyáriak. megdiagolták, olyat mondott a szerelő, h 1 vákumcső van elrepedve, és (nembiztos, h jól mondom): a termosztátnak van valami intelligens előmelegítője amit a nemtom mi vezérel, és ott van szakadás. létezik ilyen?
Az a lényeg, hogy ha sikerült megoldani a problémát, akkor írd meg, kérlek. Köszönjök!
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4468 Dátum:
2013.03.19 kedd, 22:59:23 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 22:57:00
Legfeljebb velem akarnak vitatkozni.
Különben meg minek vitatkozni, amikor verekedni is lehet!
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4469 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:01:16 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:58:38
Az a lényeg, hogy ha sikerült megoldani a problémát, akkor írd meg, kérlek. Köszönjök!
persze! ha meg azt mondják, h cseréljünk ezt-azt meg hátha, akkor azt is tolmácsolom neked, és próbáld ki
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4470 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:02:09 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:59:23
Különben meg minek vitatkozni, amikor verekedni is lehet!
Az nem az én szintem, ahol problémákat úgy lehet megoldani, kezelni.
(na meg a fizikai állapotom sem tenné lehetővé, hogy akár ugorjak is egy nagyot, nehogy egyéb akrobatikát bemutassak....
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4471 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:02:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 22:55:47
Túl.
De semmilyen nyomáskülönbséget nem néz, főleg nem EGR-nél.
Én arra írtam, hogy nincs ezekben.....amit te írtál, hogy a tdci-knél EGR nyomáskülönbséget néz. Nem néz az semmit. Pozicíó alapján az elektromosnál és légmennyiség változást a vákuumosnál.
Nyomáskülönbség.... DPFE miii?
Idézd már be, hogy hol írtam ilyet... Azt írtam, hogy áramlást ellenőriz a MAF jelből, és nem DPFE-vel nézi, hogy rendesen működik-e az EGR rendszer.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4472 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:08:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 23:02:34
Idézd már be, hogy hol írtam ilyet... Azt írtam, hogy áramlást ellenőriz a MAF jelből, és nem DPFE-vel nézi, hogy rendesen működik-e az EGR rendszer.
"Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben."
Ez érdekes nekem..... erre is kérdeztem vissza, hogy te mit értesz az EGR rendszer alatt? De nyomáskülönbséget nem néz sehol, ez még nincs úgy felszerelve.
De mindegy, hagyjuk.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4473 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:10:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 23:08:02
"Nyomáskülönbséget néz az EGR rendszerben."
Ez érdekes nekem..... erre is kérdeztem vissza, hogy te mit értesz az EGR rendszer alatt? De nyomáskülönbséget nem néz sehol, ez még nincs úgy felszerelve.
De mindegy, hagyjuk.
...
Ez most komoly? Leírtam mit csinál a DPFE szenzor. Miután leírtam, hogy nincs a rendszerben. Tehát valójában ezzel azt írtam, hogy szerintem mégis van a rendszerben?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4474 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:15:03 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 23:10:50
...
Ez most komoly? Leírtam mit csinál a DPFE szenzor. Miután leírtam, hogy nincs a rendszerben. Tehát valójában ezzel azt írtam, hogy szerintem mégis van a rendszerben?
Azt is kérdeztem, hogy DPFE? Az meg milyen szenzor?
A DPF az a Diesel Particular Filter rövidítése? Az "E" az mi? Na és mi köze ennek az EGR-hez?
Ezeket foglalta össze a "DPFE ?"
«
Utoljára szerkesztve: 2013.03.19 kedd, 23:17:11 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4475 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:17:03 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 23:15:03
Azt is kérdeztem, hogy DPFE? Az meg milyen szenzor?
A DPF az a Diesel particular filter rövidítése? Az "E" az mi? Na és mi köze ennek az EGR-hez?
Ezeket foglalta össze a "DPFE ?"
Differential Pressure Feedback EGR. Az kipufogó felől jövő EGR csőben egy szűkítés előtt és után néz nyomást, és ezzel tudja mérni az áramlást.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4476 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:21:31 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 23:17:03
Differential Pressure Feedback EGR. Az kipufogó felől jövő EGR csőben egy szűkítés előtt és után néz nyomást, és ezzel tudja mérni az áramlást.
Ennek a szenzornak simán csak DPS a neve.
Ez lehet bárhol, ilyen van a DPF-ekhez is bekötve.
Azért, mert bizonyos típusoknál raknak máshova is, még nem változik meg a szenzor neve (ami magába foglalja a működését, feladatát) az éppen beépített hely szerint
DPS-el mérik az EGR-nél is, nem DPFE a neve.... attól nem lesz más a neve, mert tudjuk hol van.
Na mára ennyi......
Ezt is megbeszéltük.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4477 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:28:12 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 23:21:31
Ennek a szenzornak simán csak DPS a neve.
Ez lehet bárhol, ilyen van a DPF-ekhez is bekötve.
Azért, mert bizonyos típusoknál raknak máshova is, még nem változik meg a szenzor neve (ami magába foglalja a működését, feladatát) az éppen beépített hely szerint
DPS-el mérik az EGR-nél is, nem DPFE a neve.... attól nem lesz más a neve, mert tudjuk hol van.
Na mára ennyi......
Ezt is megbeszéltük.
Fordéknál az adott szenzor neve DPFE.
(A stílust meg nem kommentálnám.)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4478 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:33:58 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 23:28:12
Fordéknál az adott szenzor neve DPFE.
(A stílust meg nem kommentálnám.)
Igen, valóban használják így. De erről a szenzor nem tehet.
Azért rakják még a toldalékokat hozzá, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni/behatárolni a helyüket/felhasználási területüket.
Felőlem kommentáld a stílust.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4479 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:38:58 »
Idézetet írta: GSR - 2013.03.19 kedd, 23:33:58
Igen, valóban használják így. De erről a szenzor nem tehet.
Azért rakják még a toldalékokat hozzá, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni/behatárolni a helyüket/felhasználási területüket.
Felőlem kommentáld a stílust.....
Nem is azért nem kommentálom, mert a lelki épségedet féltem
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4480 Dátum:
2013.03.19 kedd, 23:41:08 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 23:38:58
Nem is azért nem kommentálom, mert a lelki épségedet féltem
Gyerekek, inkább
vagy esetleg
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4481 Dátum:
2013.03.20 szerda, 07:58:58 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.19 kedd, 23:38:58
Nem is azért nem kommentálom, mert a lelki épségedet féltem
Amiatt te ne aggódj!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4482 Dátum:
2013.03.20 szerda, 07:59:31 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 23:41:08
Gyerekek, inkább
vagy esetleg
Nincs itt problem.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4483 Dátum:
2013.03.20 szerda, 10:23:58 »
Na, 3-as henger gyertya és kábel. Érdemes ezekből gyarit venni, vagy elég 1 jobb fajta után gyártott? 4 gyertya 4 kábel természetesen.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4484 Dátum:
2013.03.20 szerda, 10:43:28 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.20 szerda, 10:23:58
Na, 3-as henger gyertya és kábel. Érdemes ezekből gyarit venni, vagy elég 1 jobb fajta után gyártott? 4 gyertya 4 kábel természetesen.
Azt hogyan és mivel tudták megállapítani, hogy ezeknek az alkatrészeknek van baja. Műszeres diagnosztika volt vagy csak szemrevételezés alapján jutott a szerelő erre a következtetésre?
Vehetsz gyárit is, de akkor szerintem rámegy a kajapénzed. Nekem a Valeo-t javasolták, hogy az még jó minőség, hát kíváncsi leszek. Kábelszettet szerintem már olyan 15k körüli ártól lehet venni jót. Gyertyából meg özön a választék. Szerintem ott szóba jöhet a Bosch, Beru, NGK is. Ára változó, akár már ezer forintos áron is lehet bele gyertyát venni és onnan egészen öt-hetezer forintos árig mennek fel.
De a tutit meg majd megmondják a nagyok, ez csak az én véleményem volt.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4485 Dátum:
2013.03.20 szerda, 10:53:26 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.20 szerda, 10:23:58
Na, 3-as henger gyertya és kábel. Érdemes ezekből gyarit venni, vagy elég 1 jobb fajta után gyártott? 4 gyertya 4 kábel természetesen.
Gyertyából sokan inkább a gyárit javasolják (motorcraft). Járt úgy egyik fórumtársunk nem is olyan régen, hogy beraktak neki championt és nem megy vele az autó. Neki is azt ajánlották, de mondták neki, hogy az NGK is jó, mert az a "gyári" utángyártottja (ezt nem tudom, biztos így van). A többiről nem tudok nyilatkozni. A korábbi autómban motorcraft volt, a szerelők szerint valami Wolframos, és az alatt a 100 000 km alatt, amíg nálam volt nem volt cserélve (pedig ahogy itt olvasom 60 ezrenként kellene cserélni) és még mindíg ment. Ki tudja, hogy előtte mikor cserélték.
Naplózva
mazlitulla
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4486 Dátum:
2013.03.20 szerda, 10:59:05 »
sziasztok!
Mint nalam kiderult az okosok nem vettek eszre hogy az alapjarati fordulatszam szabalyzo szelep nem jo:(
Most kereshetek egyet kozben a motor sebesseg erzekelo is bemondta az unalmasat:S ami osszefugg azzal hogy nem mukodik a tempomatom!
Ami biztos ha van ra penzed inkabb vegyel dragabb gyertyat ngk draga de tokeletes bele!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4487 Dátum:
2013.03.20 szerda, 11:13:04 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.03.20 szerda, 10:53:26
Gyertyából sokan inkább a gyárit javasolják (motorcraft). Járt úgy egyik fórumtársunk nem is olyan régen, hogy beraktak neki championt és nem megy vele az autó. Neki is azt ajánlották, de mondták neki, hogy az NGK is jó, mert az a "gyári" utángyártottja (ezt nem tudom, biztos így van). A többiről nem tudok nyilatkozni. A korábbi autómban motorcraft volt, a szerelők szerint valami Wolframos, és az alatt a 100 000 km alatt, amíg nálam volt nem volt cserélve (pedig ahogy itt olvasom 60 ezrenként kellene cserélni) és még mindíg ment. Ki tudja, hogy előtte mikor cserélték.
Konkrétan a gyárin rajta van az NGK felirat, és a típus is bele van nyomva (PTR6F-13). Nem Wolfram, hanem Platinum.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4488 Dátum:
2013.03.20 szerda, 11:18:40 »
Idézetet írta: mazlitulla - 2013.03.20 szerda, 10:59:05
sziasztok!
Mint nalam kiderult az okosok nem vettek eszre hogy az alapjarati fordulatszam szabalyzo szelep nem jo:(
Most kereshetek egyet kozben a motor sebesseg erzekelo is bemondta az unalmasat:S ami osszefugg azzal hogy nem mukodik a tempomatom!
Ami biztos ha van ra penzed inkabb vegyel dragabb gyertyat ngk draga de tokeletes bele!
Ha még mindig kint vagy a szigetországban, akkor az ottani ebay-ról tudsz venni ilyen cuccokat ócsópézé.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4489 Dátum:
2013.03.20 szerda, 11:22:02 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.20 szerda, 10:43:28
Azt hogyan és mivel tudták megállapítani, hogy ezeknek az alkatrészeknek van baja. Műszeres diagnosztika volt vagy csak szemrevételezés alapján jutott a szerelő erre a következtetésre?
Vehetsz gyárit is, de akkor szerintem rámegy a kajapénzed. Nekem a Valeo-t javasolták, hogy az még jó minőség, hát kíváncsi leszek. Kábelszettet szerintem már olyan 15k körüli ártól lehet venni jót. Gyertyából meg özön a választék. Szerintem ott szóba jöhet a Bosch, Beru, NGK is. Ára változó, akár már ezer forintos áron is lehet bele gyertyát venni és onnan egészen öt-hetezer forintos árig mennek fel.
De a tutit meg majd megmondják a nagyok, ez csak az én véleményem volt.
nem 1rendkívüli dolog ez. van olyan diagjuk mint a fordba. De szerintem ehhez nem az kell. Gyertya megsem gyári volt, de most az lesz benne. Kábelt még nem tudjuk. Gyári elég drága
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4490 Dátum:
2013.03.20 szerda, 11:22:17 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.20 szerda, 11:13:04
Konkrétan a gyárin rajta van az NGK felirat, és a típus is bele van nyomva (PTR6F-13). Nem Wolfram, hanem Platinum.
Iridiumosak voltak, most, hogy nézelődtem a neten eszembe jutott. Ezt akkor mondták nekem, amikor megvettem és elvittem a "kötelező" szervizre. Akkor nekem valami 12e ft/db-ról beszélgettek annál a gyertyánál. Ők mondták, hogy nem kell kicserélni, mert phasza mindegyik. Ez is ritka egy szerviz esetében. Azóta is sokszor voltam náluk és nem igazán akartak átverni egyszer sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.03.20 szerda, 11:41:02 írta Lacika71
»
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4491 Dátum:
2013.03.20 szerda, 11:43:43 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.20 szerda, 11:22:02
nem 1rendkívüli dolog ez. van olyan diagjuk mint a fordba. De szerintem ehhez nem az kell. Gyertya megsem gyári volt, de most az lesz benne. Kábelt még nem tudjuk. Gyári elég drága
NGK készlet 11k-ért?
BOSCH 26-ért
«
Utoljára szerkesztve: 2013.03.20 szerda, 11:49:55 írta Lacika71
»
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4492 Dátum:
2013.03.20 szerda, 12:32:13 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.03.20 szerda, 11:43:43
NGK készlet 11k-ért?
BOSCH 26-ért
ngk jó áron van. 24-ér tudok gyárit.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4493 Dátum:
2013.03.20 szerda, 13:45:39 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.20 szerda, 12:32:13
ngk jó áron van. 24-ér tudok gyárit.
Naplózva
fehrudi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4494 Dátum:
2013.03.20 szerda, 20:44:42 »
Sziasztok!
Új vagyok még a fórumon (eléggé friss Mondeós is) és ez úton szeretném mindenkinek megköszönni a rengeteg infót amit megtaláltam, sokat segített!
Szóval januárban vásároltam egy 2003/12-i 1.8-as 110LE változatot, és 'természetesen' utolért a szívósor-pillangószelep probléma.
A hosszbordás szíjhoz közelebb eső két hengernél már jelentősebb kopás volt, így kivettem őket.
Viszont cserélni szeretném, a 4 pillangószelepet mindenképp, de a két persely ami még ott van, azok is elkezdtek kikopni.
Sajnos nem vagyok gépészmérnök, így a véleményeteket kérném, hogy szerintetek a persely cseréje nélkül felesleges a pillangószelepeket cserélni, a közeljövőben ismét kikopna? A két persely szinte kétszer annyiba kerül mint a négy pillangószelep
Üdv,
Rudi
Naplózva
MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4495 Dátum:
2013.03.20 szerda, 21:05:57 »
Idézetet írta: fehrudi - 2013.03.20 szerda, 20:44:42
Sziasztok!
Új vagyok még a fórumon (eléggé friss Mondeós is) és ez úton szeretném mindenkinek megköszönni a rengeteg infót amit megtaláltam, sokat segített!
Szóval januárban vásároltam egy 2003/12-i 1.8-as 110LE változatot, és 'természetesen' utolért a szívósor-pillangószelep probléma.
A hosszbordás szíjhoz közelebb eső két hengernél már jelentősebb kopás volt, így kivettem őket.
Viszont cserélni szeretném, a 4 pillangószelepet mindenképp, de a két persely ami még ott van, azok is elkezdtek kikopni.
Sajnos nem vagyok gépészmérnök, így a véleményeteket kérném, hogy szerintetek a persely cseréje nélkül felesleges a pillangószelepeket cserélni, a közeljövőben ismét kikopna? A két persely szinte kétszer annyiba kerül mint a négy pillangószelep
Üdv,
Rudi
Belezéskor mindent ki kell szedni a szívósorból, mert képes a motor beszívni a bentmaradt alkatrészeket is, még a pici perselyeket is. Asszem a te autód már facelift egyes, szóval abban már olyan szívósor van, amihez van "felújító készlet", szóval nem kell az egész darabot cserélni, csak a problémás alkatrészeket. Az olcsóbb, mint az egész cseréje. Szerintem ha cserélsz, akkor cserélj benne mindent, mert ha esetleg valami mégis elfáradna és bejutna a motorba, akkor sokkal fogod betakarni a történetet, ezt te is beláthatod.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4496 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 12:25:35 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.03.20 szerda, 11:13:04
Konkrétan a gyárin rajta van az NGK felirat, és a típus is bele van nyomva (PTR6F-13). Nem Wolfram, hanem Platinum.
Így van! Motorcraft-NGK
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4497 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 12:31:18 »
Idézetet írta: joxer - 2013.03.19 kedd, 22:58:38
Az a lényeg, hogy ha sikerült megoldani a problémát, akkor írd meg, kérlek. Köszönjök!
Na, 4 gyári gyertya+4 gyári kábel, fojtószelep és alapjáratszabályzó nemtommi takarítás, és teljesen jó a kocsi, simábban jár stb. 46- a egész. 20- a 4 gyári kábel, 13- a 4 gyertya, 13- a munkadíj.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4498 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 17:28:06 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.03.21 csütörtök, 12:31:18
Na, 4 gyári gyertya+4 gyári kábel, fojtószelep és alapjáratszabályzó nemtommi takarítás, és teljesen jó a kocsi, simábban jár stb. 46- a egész. 20- a 4 gyári kábel, 13- a 4 gyertya, 13- a munkadíj.
Ezekkel a kicserélünk, megcsinálunk mindent egyszerre megoldásokkal csak az a bajom, hogy mivel nem egyenként lettek megcsinálva, ezért nem lehet tudni, hogy ezek közül melyik volt a ludas.
Így most én például nem tudom, hogy kábel vagy trafó cserével kezdjem, mert a többit a múltkor már megcsináltam és nem javult.
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #4499 Dátum:
2013.03.21 csütörtök, 17:45:08 »
Idézetet írta: kerdig - 2013.03.21 csütörtök, 17:28:06
Ezekkel a kicserélünk, megcsinálunk mindent egyszerre megoldásokkal csak az a bajom, hogy mivel nem egyenként lettek megcsinálva, ezért nem lehet tudni, hogy ezek közül melyik volt a ludas.
Így most én például nem tudom, hogy kábel vagy trafó cserével kezdjem, mert a többit a múltkor már megcsináltam és nem javult.
Nekem holnap cserélik a trafót utána én is kíváncsi leszek az eredményre. Én egyenként cserélgetek, aztán így majd kiderül, hogy melyik gyengélkedett.
Naplózva
Oldalak:
1
...
83
84
85
86
87
88
89
[
90
]
91
92
93
94
95
96
97
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ