Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:38:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652888 alkalommal)
0 Felhasználó és 107 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5150 Dátum: 2013.07.17 szerda, 21:19:53 »

Hmm, én meg úgy tudtam, hogy a w előtti szám a hideg üzemű viszkozitást jelöli, a w utáni az üzemi hőfokit, ahol több üzemórát jár a motor, szóval az ezen a hőmérsékleten hígabb olaj jobban fogy. De teljesen laikus vagyok, nem tudtam pl azt sem, hogy ennyivel drágább a felújítás... A kollégám focusra 200 körüli ajánlatot kapott utángyártott alkatrészekkel. Egy kompresszió, veszteség mérés nem kerül semmibe, azt is megcsináltatom max, aztán annak a tükrében mérlegelés. Ha találnék olyan motort, ami tuti keveset futott és remélhetőleg nem szopok pár 1000 km után azzal is, akkor vennék, de semmi garancia nincs rá, hogy nem járok azzal is szarul.

W-s hideg oldali szivattyúzhatóság, azutáni a meleg oldali.
A versenyolajok 50-60 -as végződésűek....mert magas hőfokon sem csökken a "tudásuk"

Én azt mondom, hogy 1.5 dl olaj / 1000 km..... ne foglalkozz vele! Ez semmi..... NEM hiba.

Abba a 200-ba nem tudom mi volt benne, de vagy fél munka vagy csak az alkatrész mondták neki.
"Fél" motorfelújítást nem szabad csinálni! Nem is vállalnak garanciát úgy....normálisabb helyeken. Ha csak hengerfej felújítás van az természetesen mehet önmagában.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.17 szerda, 21:22:07 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5151 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 08:55:07 »

kb. másfél deci olaj megy el 1000 km-en. Aggódtam, nem is kicsit... Aztán utána olvasgattam és találtam jópár olyan írást, hogy ez a mennyiség egyáltalán nem gáz egy ilyen idős motornál, pedig már azt hittem, hogy be kell terveznem haladéktalanul egy motorfelújítást. Ford 5w30 van benne. Gondolom ha 5w40-re cserélném, akkor nem enne ennyit belőle, de ha az 5w30 az előírás, akkor azt töltöm bele, inkább egye.

A rángatásos, motor letiltásos problémám egyelőre úgy tűnik megoldódott. A szerelő is rájött, hogy nincs benne légtömegmérő, a hibakód kiolvasás pedig szegény keveréket írt. Valamit állított számítógépen, azóta érezhetően jobban gyorsul, ha rálépek a gázra, akkor nem fuldoklik, hanem megy szépen. A diagnosztika közben talán a lambdaszonda "jeleit" mutatta. Alapjáraton nem egyenes volt a vonal, hanem voltak benne ívek, ami azt mondta, hogy nem kellene, hogy legyen. Most megyek vele jópár km-t, aztán jövő héten vissza viszem. Kicseréli a lambdaszondát biztos, ami biztos.

Amúgy a motorfelújítás mennyiből jönne ki, ha szükség lenne rá előbb-utóbb? Ha 200-250.000-ből meglenne mindennel együtt, akkor még azt mondanám, hogy oké, marad az autó. De ha ennél több, akkor elgondolkodnék a cserén. Tudom, hogy a motor csere valamivel kevesebből is kijönne, de egy ismeretlen előéletű motor szintén lutri. Gondolom egy profi módon felújított, nem gányolt motor még elmegy egy darabig. És akkor az biztos jó.

Ez az olajfogyás még nem borzasztó. Válts valami kopottabb motorhoz való 5w40-es olajra (mondjuk valvoline maxlife), és nézd meg mennyire eszi. Utána még motorgenerál előtt megpróbálkozhatsz egy szelepszár szimmering cserével, az is megfoghatja az olajfogyásod.  Motorfelújítás esetén vedd figyelembe hogy egy bontott komplett motort megkapsz 80-100 gurigáért.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5152 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 09:16:33 »

kb. másfél deci olaj megy el 1000 km-en. Aggódtam, nem is kicsit... Aztán utána olvasgattam és találtam jópár olyan írást, hogy ez a mennyiség egyáltalán nem gáz egy ilyen idős motornál, pedig már azt hittem, hogy be kell terveznem haladéktalanul egy motorfelújítást. Ford 5w30 van benne. Gondolom ha 5w40-re cserélném, akkor nem enne ennyit belőle, de ha az 5w30 az előírás, akkor azt töltöm bele, inkább egye.

A rángatásos, motor letiltásos problémám egyelőre úgy tűnik megoldódott. A szerelő is rájött, hogy nincs benne légtömegmérő, a hibakód kiolvasás pedig szegény keveréket írt. Valamit állított számítógépen, azóta érezhetően jobban gyorsul, ha rálépek a gázra, akkor nem fuldoklik, hanem megy szépen. A diagnosztika közben talán a lambdaszonda "jeleit" mutatta. Alapjáraton nem egyenes volt a vonal, hanem voltak benne ívek, ami azt mondta, hogy nem kellene, hogy legyen. Most megyek vele jópár km-t, aztán jövő héten vissza viszem. Kicseréli a lambdaszondát biztos, ami biztos.

Amúgy a motorfelújítás mennyiből jönne ki, ha szükség lenne rá előbb-utóbb? Ha 200-250.000-ből meglenne mindennel együtt, akkor még azt mondanám, hogy oké, marad az autó. De ha ennél több, akkor elgondolkodnék a cserén. Tudom, hogy a motor csere valamivel kevesebből is kijönne, de egy ismeretlen előéletű motor szintén lutri. Gondolom egy profi módon felújított, nem gányolt motor még elmegy egy darabig. És akkor az biztos jó.


A motorfelújítás helyett én is inkább a cserét javasolnám. Ha tudnám, hogy mk2 hoz be 1.8-as motorral is mondeot, akkor őt javasolnám ezügyben. Ő viszonylag kevés km-es autókat szokott behozni. Nézegesd a honlapját sűrűn. Azok az autók, amiket frissen szerzett meg, vannak legfelül. Telefonon is érdeklődhetsz nála. Bár a motorcserével/felújítással még sokat kell várnod, mert az az olajfogyasztás nulla felé konvergál szerintem is.
Naplózva
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5153 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 16:34:46 »

Ma nézegettem a kocsit és a főfékmunkahenger alatt van a kormányművön van egy csatlakozás és oda mennek fémcsövek és jön ki belöle egy kb.50cm és 2 cm átmérőjű cső és a másik vége csak van szabadon elfektetve a kormányművön.az mi lehet?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5154 Dátum: 2013.07.18 csütörtök, 17:58:30 »

Ma nézegettem a kocsit és a főfékmunkahenger alatt van a kormányművön van egy csatlakozás és oda mennek fémcsövek és jön ki belöle egy kb.50cm és 2 cm átmérőjű cső és a másik vége csak van szabadon elfektetve a kormányművön.az mi lehet?

Az le van dugózva.
Az visszafolyó cső (lenne) a tartályba, de nincs bekötve mivel elől van visszavezetve valamelyest hűtve. Lehet olyan kivitel vagy gyártási terület, ahol onnan van visszavezetve.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5155 Dátum: 2013.07.19 péntek, 23:49:16 »

Most vettem a kocsit az első volt a szívósőr csere újra.Egr hibát ír be P0400 kóddal, olaj eltűnt kb. 0.75dl /500 km.mi lehet ez? Motor szépen jár füstöt se tapasztaltam.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5156 Dátum: 2013.07.20 szombat, 07:49:22 »

Most vettem a kocsit az első volt a szívósőr csere újra.Egr hibát ír be P0400 kóddal, olaj eltűnt kb. 0.75dl /500 km.mi lehet ez? Motor szépen jár füstöt se tapasztaltam.

Leginkább motorgenerál vagy csere. De még inkább vissza az eladóhoz.
Naplózva
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5157 Dátum: 2013.07.20 szombat, 09:20:13 »

De azért ekkora olajfogyásnál nem kellene valami rendellenességnek lenni? Rossz motorhang,gyengeség, bármi
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5158 Dátum: 2013.07.20 szombat, 09:40:48 »

De azért ekkora olajfogyásnál nem kellene valami rendellenességnek lenni? Rossz motorhang,gyengeség, bármi

Esetleg kék füst padlózásnál. De amúgy boldogan el üzemel így.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5159 Dátum: 2013.07.20 szombat, 09:51:50 »

Most vettem a kocsit az első volt a szívósőr csere újra.Egr hibát ír be P0400 kóddal, olaj eltűnt kb. 0.75dl /500 km.mi lehet ez? Motor szépen jár füstöt se tapasztaltam.

Nem szivárog/folyik sehol?
Mivel belenyúltál már a motorba, így nehéz lenne bármit is próbálkozni az eladóval.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5160 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 17:25:30 »

Hi!

Ezen a videón mit látunk, mit szemléltetnek? A kelepelő hangot az örvénylapátok okozzák a szívósorban vagy ez más?

http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5161 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 17:42:50 »

Lapátok
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5162 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 17:56:34 »

Lapátok

Akkor ezzel a mozdulattal,h lehúzom azt a csövet ki lehet szűrni,h szívósor probléma áll e fent vagy más a gond?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5163 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 18:10:33 »

Akkor ezzel a mozdulattal,h lehúzom azt a csövet ki lehet szűrni,h szívósor probléma áll e fent vagy más a gond?

Elvileg igen.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5164 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 18:46:32 »

Akkor ezzel a mozdulattal,h lehúzom azt a csövet ki lehet szűrni,h szívósor probléma áll e fent vagy más a gond?

Nem mindig, de ami ennyire *** már..... beesés előtti pillanatok....annál ez a vizsgálat a látott eredménnyel jár.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5165 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:18:24 »

Nem mindig, de ami ennyire *** már..... beesés előtti pillanatok....annál ez a vizsgálat a látott eredménnyel jár.

A hang nekem is ugyanez, de szerintem még kezdődő stádium, legalábbis a videón lévőhöz képest. Végülis egyik szemem sír az ára miatt, a másik nevet,mert legalább meg van mi a gond. Már korábban leírtam a hibajelenségeket, gondolom a cseréig jobb nem közlekedni vele...
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5166 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:23:32 »

A hang nekem is ugyanez, de szerintem még kezdődő stádium, legalábbis a videón lévőhöz képest. Végülis egyik szemem sír az ára miatt, a másik nevet,mert legalább meg van mi a gond. Már korábban leírtam a hibajelenségeket, gondolom a cseréig jobb nem közlekedni vele...
Szerintem meg ne vállalj felesleges kockázatot és vagy cseréltesd minél hamarabb a szívósort vagy belezd ki. A szívósor száz körül van, a belezést meg te magad is meg tudod csinálni ha van egy ki kézügyességed meg türelmed hozzá. Így a belezés nem kerül majd többe pár ezer forintnál, de ha szerelővel csináltatod meg, akkor sem fogsz egy tízesnél többet otthagyni. A belezés menete le van írva a FAQ-ban vagy a wikiben. Nézd meg. Ha sokat késlekedsz és a motor beszív valamit amit nem kellene, akkor motorcsere vagy generál lesz a vége és az sokkal zsebbenyúlósabb és macerásabb mint egy szívósorcsere vagy akár a szívósor belezése.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5167 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:34:26 »

A hang nekem is ugyanez, de szerintem még kezdődő stádium, legalábbis a videón lévőhöz képest. Végülis egyik szemem sír az ára miatt, a másik nevet,mert legalább meg van mi a gond. Már korábban leírtam a hibajelenségeket, gondolom a cseréig jobb nem közlekedni vele...

Belezd ki, szinte nem kerül semmibe.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5168 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:35:47 »

Szerintem meg ne vállalj felesleges kockázatot és vagy cseréltesd minél hamarabb a szívósort vagy belezd ki. A szívósor száz körül van, a belezést meg te magad is meg tudod csinálni ha van egy ki kézügyességed meg türelmed hozzá. Így a belezés nem kerül majd többe pár ezer forintnál, de ha szerelővel csináltatod meg, akkor sem fogsz egy tízesnél többet otthagyni. A belezés menete le van írva a FAQ-ban vagy a wikiben. Nézd meg. Ha sokat késlekedsz és a motor beszív valamit amit nem kellene, akkor motorcsere vagy generál lesz a vége és az sokkal zsebbenyúlósabb és macerásabb mint egy szívósorcsere vagy akár a szívósor belezése.

Annyi egy bontott motor, mint egy szívósor....  vigyor3 ..csak van munkadíj is mellé.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5169 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:39:26 »

Annyi egy bontott motor, mint egy szívósor....  vigyor3 ..csak van munkadíj is mellé.
Munkadíj + macera. Más motorszám miatt utánajárkálás stb. És a bontott motor is rizikós. Én a belezést tudom javasolni. Az én szívósorom is belezve van és nem érzem hátrányát, meg még a pénzem is megmaradt.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5170 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:40:02 »

Szerintem meg ne vállalj felesleges kockázatot és vagy cseréltesd minél hamarabb a szívósort vagy belezd ki. A szívósor száz körül van, a belezést meg te magad is meg tudod csinálni ha van egy ki kézügyességed meg türelmed hozzá.

Ez a tervem, veszek újat, de nemrég vettem az autót, és nem tudtunk rájönni,h mi lehet ez a hang, nem keveset fórumoztam és érdeklődtem, de ez lesz a ludas. Smiley Gondolom nem véletlen vannak azok az örvénylapátok, meg amit most veszek szívósort állítólag már jobbak egy fokkal. Még egy hétig nem ér rá a szerelóm, addig pihentetem az autót.  Ha leszedte a szerelő és tényleg ezt kell cserélni, akkor hol érdemes megrendelni? Nézegettem itt is a keres/kínál-ban, de nem találtam újat eladót. Ebay esetleg, vagy itthon cromaxnál?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5171 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:46:56 »

Ez a tervem, veszek újat, de nemrég vettem az autót, és nem tudtunk rájönni,h mi lehet ez a hang, nem keveset fórumoztam és érdeklődtem, de ez lesz a ludas. Smiley Gondolom nem véletlen vannak azok az örvénylapátok, meg amit most veszek szívósort állítólag már jobbak egy fokkal. Még egy hétig nem ér rá a szerelóm, addig pihentetem az autót.  Ha leszedte a szerelő és tényleg ezt kell cserélni, akkor hol érdemes megrendelni? Nézegettem itt is a keres/kínál-ban, de nem találtam újat eladót. Ebay esetleg, vagy itthon cromaxnál?
Én a szívósor belezését ajánlanám neked, alig van olyan klubtárs, aki új szívósort vett volna. Kevés kivételtől eltekintve mindenki kibelezte a szerkezetet. Én nem vettem észre semmilyen változást a belezés előtti és utáni állapotokban sem dinamikában sem fogyasztásban. De te tudod mire költöd el a pénzedet, csak szerintem felesleges ebbe százezret beleölni (https://cromax.hu/ford/mondeo-2000-2007-/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220540-szivocsonk/?limitstart=0).

Az a "jobb" szívósor amire te gondolsz, azt fészliftes autókba tették már be (https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220559-szivocsonk-alkatreszei/141175-pillangoszelep-szivocsonkba-ford-mondeo-2000-2007). Csereszabatos a fészlift előtti szívósorral, gond nélkül fel lehet tenni a régi helyére. Az annyival tud többet, hogy hiba esetén nem kell az egész szívósort cserélni, mert ahhoz már lehet kapni javítókészletet is, de az is pár tízezer forint.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.21 vasárnap, 19:52:22 írta joxer » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5172 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:53:24 »

Én a szívósor belezését ajánlanám neked, alig van olyan klubtárs, aki új szívósort vett volna. Kevés kivételtől eltekintve mindenki kibelezte a szerkezetet. Én nem vettem észre semmilyen változást a belezés előtti és utáni állapotokban sem dinamikában sem fogyasztásban. De te tudod mire költöd el a pénzedet, csak szerintem felesleges ebbe százezret beleölni.

Az a "jobb" szívósor amire te gondolsz, azt fészliftes autókba tették már be. Csereszabatos a fészlift előtti szívósorral, gond nélkül fel lehet tenni a régi helyére. Az annyival tud többet, hogy hiba esetén nem kell az egész szívósort cserélni, mert ahhoz már lehet kapni javítókészletet is, de az is pár tízezer forint.

Más az átmérője az olajleválasztó és a szívósor közötti csőnek. Azt kell megoldani (vagy venni egy új fajtát abból is), és úgy felmegy.

Ez a tervem, veszek újat, de nemrég vettem az autót, és nem tudtunk rájönni,h mi lehet ez a hang, nem keveset fórumoztam és érdeklődtem, de ez lesz a ludas. Smiley Gondolom nem véletlen vannak azok az örvénylapátok, meg amit most veszek szívósort állítólag már jobbak egy fokkal. Még egy hétig nem ér rá a szerelóm, addig pihentetem az autót.  Ha leszedte a szerelő és tényleg ezt kell cserélni, akkor hol érdemes megrendelni? Nézegettem itt is a keres/kínál-ban, de nem találtam újat eladót. Ebay esetleg, vagy itthon cromaxnál?

Városban jobban fogyaszt lapátokkal. Legalábbis nekem, meg egy barátomnak is. Városon kívül nem számottevő a különbség, ha van. Meg olyan dolgok történhetnek lapát nélkül, hogy az alapjárat kicsit ingadozik, amikor gurulsz, meg leesik kicsit amikor megállsz, és utána áll be a normál fordulatszámra.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5173 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 19:55:46 »

Más az átmérője az olajleválasztó és a szívósor közötti csőnek. Azt kell megoldani (vagy venni egy új fajtát abból is), és úgy felmegy.
Akkor ebben tévedtem, sorry!

Egyébként én nem igazán veszek észre különbséget fogyasztásban, mondjuk a fordulatszám leesés nálam is megvan.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5174 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 20:02:28 »


Városban jobban fogyaszt lapátokkal.

Nem épp lapátok nélkül fogyaszt többet? Így lenne értelme egyáltalán,h miért vannak ott azok a lapátok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5175 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 20:06:22 »

Nem épp lapátok nélkül fogyaszt többet? Így lenne értelme egyáltalán,h miért vannak ott azok a lapátok.

Jobban=kevesebbet. Bocsi ha nem volt egyértelmű.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5176 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 20:26:49 »

Jobban=kevesebbet. Bocsi ha nem volt egyértelmű.

Ez a magyar nyelv ilyen.  Wink
Naplózva
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5177 Dátum: 2013.07.21 vasárnap, 22:18:22 »

Ez a tervem, veszek újat, de nemrég vettem az autót, és nem tudtunk rájönni,h mi lehet ez a hang, nem keveset fórumoztam és érdeklődtem, de ez lesz a ludas. Smiley Gondolom nem véletlen vannak azok az örvénylapátok, meg amit most veszek szívósort állítólag már jobbak egy fokkal. Még egy hétig nem ér rá a szerelóm, addig pihentetem az autót.  Ha leszedte a szerelő és tényleg ezt kell cserélni, akkor hol érdemes megrendelni? Nézegettem itt is a keres/kínál-ban, de nem találtam újat eladót. Ebay esetleg, vagy itthon cromaxnál?
nekem az unix rendelte meg 149000 volt az olajleválasztóval együtt.118900ft a szívósor.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5178 Dátum: 2013.07.22 hétfő, 22:25:34 »

Valaki megmérné valami jóféle multiméterrel a töltését?
Alapjáraton fogyasztó nélkül és alapjáraton világítással.

Köszönöm.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5179 Dátum: 2013.07.23 kedd, 10:31:46 »

Valaki megmérné valami jóféle multiméterrel a töltését?
Alapjáraton fogyasztó nélkül és alapjáraton világítással.

Köszönöm.

13.6
13.6 igaz világítás felkapcsolás pillanatában 13.4 de azonnal visszamegy
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5180 Dátum: 2013.07.23 kedd, 12:30:03 »

13.6
13.6 igaz világítás felkapcsolás pillanatában 13.4 de azonnal visszamegy


Köszi.
Akkor jó, mert nekem sem megy 13.6 fölé.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5181 Dátum: 2013.07.23 kedd, 13:21:32 »

Köszi.
Akkor jó, mert nekem sem megy 13.6 fölé.
nekem tavaly még 14.0-14.2V körül volt de behalt a generátorom, majd egy villanyásznak 2. nekifutásból se sikerült olyat csinálnia ami nem szhart be 1-2ekm után. ezek után elmentem Dunakeszin egy villanyászhoz aki rendberakta és olyan feszszabájzót rakott amely csak 13.6V ad de azt stabilan.
Ha felkapcsolom az első és hátsó szélvédőfűtést, világítást, akkor se esik le 13.6V alá
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5182 Dátum: 2013.07.23 kedd, 17:54:23 »

Belezd ki, szinte nem kerül semmibe.

Mennyire nehéz mutatvány ez egy lelkes amatőrnek(nekem), és mivel kell ledugózni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5183 Dátum: 2013.07.23 kedd, 18:36:15 »

Köszi.
Akkor jó, mert nekem sem megy 13.6 fölé.

Nekem 13.9V alapjáraton terhelés nélkül, fényszóróval 13.7V-ra esik. Télen volt felújítva a generátor.

Mennyire nehéz mutatvány ez egy lelkes amatőrnek(nekem), és mivel kell ledugózni?

Lelkes amatőrnek megfelelő kulcsokkal nem vészes. Ledugózni valami hőálló epoxy alapú cuccal ajánlott.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.23 kedd, 18:38:50 írta tpmportal » Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5184 Dátum: 2013.07.23 kedd, 19:19:44 »



Lelkes amatőrnek megfelelő kulcsokkal nem vészes. Ledugózni valami hőálló epoxy alapú cuccal ajánlott.

Van erről valahol részletes leírás?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5185 Dátum: 2013.07.23 kedd, 19:22:35 »

Van erről valahol részletes leírás?
http://mondeo.hu/index.php?topic=9831.msg683583#msg683583

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3

+ a méledre el tudom küldeni a magyarosított verziót is eplus2 integet2
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5186 Dátum: 2013.07.23 kedd, 20:12:24 »


Oké, jöhet. Köszi. worship
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5187 Dátum: 2013.07.23 kedd, 20:16:16 »

Oké, jöhet. Köszi. worship
Már csak egy mél cím kell... integet2
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5188 Dátum: 2013.07.23 kedd, 20:56:47 »

Oké, jöhet. Köszi. worship
Annyira el akartam neked küldeni a magyar nyelvűt, hogy nem találom sehol a gépen és a levelezéseim között sem  rinya Bocsi!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5189 Dátum: 2013.07.23 kedd, 21:02:31 »

Annyira el akartam neked küldeni a magyar nyelvűt, hogy nem találom sehol a gépen és a levelezéseim között sem  rinya Bocsi!

Mert biztos elküldted már valakinek és nála van.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szigony
Vendég
« Új hozzászólás #5190 Dátum: 2013.07.30 kedd, 09:21:22 »

Üdv!

Felmerült mondeónknál( 2.0 145P) egy újabb hiba: olajfogyasztás 8e km alatt kb 2l vált égéstermékké. Átnyálaztam a fórumot, és korábban volt szó róla, hogy 2-3dl/1000km is lehet az olajfogyasztás. Olajfolyás, tömítetlenség nem található. Volt olyan elmélet itt az éterben, hogy esetleg az olajlehúzó gyűrű letapadása is okozhatja. Érdemes egy oljacsere- motortísztító lötyi- olajcsere kombinációval megpróbálkozni, v bontás? A kocsiba 170e tényleges km van, 147-rel vettük, ekkor Ford gyári olajat kapta 5W30 Ford szabványnak megfelelőt. 15 e km után a minimumon volt, de ekkor, idén jaunárban kapot vérfirissítést.Ami érdekes, hogy most meg elkezdte "zabálni" az olajat. Érdemes más márkával, pl Mobil 1 fordspecifikus olajjal próbálkozni? Ma megy szerelőhöz, kap olajutánpótlást, meg egy kompressziómérést.
Ezeken kívül lehet még valamit tenni?

Előre is köszönöm a tanácsokat!

András
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5191 Dátum: 2013.07.30 kedd, 09:43:19 »

Üdv!

Felmerült mondeónknál( 2.0 145P) egy újabb hiba: olajfogyasztás 8e km alatt kb 2l vált égéstermékké. Átnyálaztam a fórumot, és korábban volt szó róla, hogy 2-3dl/1000km is lehet az olajfogyasztás. Olajfolyás, tömítetlenség nem található. Volt olyan elmélet itt az éterben, hogy esetleg az olajlehúzó gyűrű letapadása is okozhatja. Érdemes egy oljacsere- motortísztító lötyi- olajcsere kombinációval megpróbálkozni, v bontás? A kocsiba 170e tényleges km van, 147-rel vettük, ekkor Ford gyári olajat kapta 5W30 Ford szabványnak megfelelőt. 15 e km után a minimumon volt, de ekkor, idén jaunárban kapot vérfirissítést.Ami érdekes, hogy most meg elkezdte "zabálni" az olajat. Érdemes más márkával, pl Mobil 1 fordspecifikus olajjal próbálkozni? Ma megy szerelőhöz, kap olajutánpótlást, meg egy kompressziómérést.
Ezeken kívül lehet még valamit tenni?

Előre is köszönöm a tanácsokat!

András
A nagyok szerint termosztáthiba után szokott jelentkezni az olajlehúzógyűrű hibája. az én autómnak is volt olajfogyasztása, és a szerelőm javaslatára tettem az autóba injektortisztító folyadékot. Úgy tapasztaltam, hogy miután beleöntöttem az autóba minimális olajfogyasztásom van, tízezer kilométerenként a nívó max jelzésétől elfogy a nívón kb. 2-3 mm-nyi mennyiséget. Bár nekem szelepfedél tömítést kell cserélnem, mert megfáradt és ott ereszti az olajat. Ha ezt is számításba veszem akkor az én motorom olajat nem fogyaszt.

Én nem vagyok híve az olajak kevergetésének. Csakis gyári olajat használok az autóba.
Naplózva
Szigony
Vendég
« Új hozzászólás #5192 Dátum: 2013.07.30 kedd, 10:26:58 »

A nagyok szerint termosztáthiba után szokott jelentkezni az olajlehúzógyűrű hibája. az én autómnak is volt olajfogyasztása, és a szerelőm javaslatára tettem az autóba injektortisztító folyadékot. Úgy tapasztaltam, hogy miután beleöntöttem az autóba minimális olajfogyasztásom van, tízezer kilométerenként a nívó max jelzésétől elfogy a nívón kb. 2-3 mm-nyi mennyiséget. Bár nekem szelepfedél tömítést kell cserélnem, mert megfáradt és ott ereszti az olajat. Ha ezt is számításba veszem akkor az én motorom olajat nem fogyaszt.

Én nem vagyok híve az olajak kevergetésének. Csakis gyári olajat használok az autóba.

Volt termosztáthiba nálunk is, ki lett már cserélve. Akkor megy injektortisztító, meg egy olajcsere, ráönteni nem éri meg. Én is szeretem a gyári olajat, azt is kapja, 24 eurot megér.

Köszi
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5193 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:19:36 »

Bár nekem szelepfedél tömítést kell cserélnem, mert megfáradt és ott ereszti az olajat. Ha ezt is számításba veszem akkor az én motorom olajat nem fogyaszt.

Nekem is cserélni kellett, de GSR szerint ha csak nem ömlik az olaj a tömítésnél, minimális, szinte észrevehetetlen olajfogyást okozhat.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5194 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:26:35 »

Én nem javaslom a 20e km-es csereperiódust.
Tudom, hogy a gyár ezt mondja, de sok az egy olajnak......ez minden kétséget kizáróan így van.
Aki hosszútávon gondolkodik, az nem várja meg! Max. 15e km.
(én minden autómban eddig 10e kilométerenként cseréltem...... a Mondeo esetében minimum 2 olajcserét jelent évente...... megérdemli  Smiley )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szigony
Vendég
« Új hozzászólás #5195 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:51:37 »

Én nem javaslom a 20e km-es csereperiódust.
Tudom, hogy a gyár ezt mondja, de sok az egy olajnak......ez minden kétséget kizáróan így van.
Aki hosszútávon gondolkodik, az nem várja meg! Max. 15e km.
(én minden autómban eddig 10e kilométerenként cseréltem...... a Mondeo esetében minimum 2 olajcserét jelent évente...... megérdemli  Smiley )

10-15e km között cserélünk, évi 2x olajat mindegyik kocsiban. De most 8km után nem sok minden maradt a Mondiba és előtte sem volt ilyen mértékű a fogyás. Megpróbáljuk az injektortisztítót vagy egy motortisztítót, hátha és kap egy olajcserét, hátha segít.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5196 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:54:11 »

10-15e km között cserélünk, évi 2x olajat mindegyik kocsiban. De most 8km után nem sok minden maradt a Mondiba és előtte sem volt ilyen mértékű a fogyás. Megpróbáljuk az injektortisztítót vagy egy motortisztítót, hátha és kap egy olajcserét, hátha segít.

Vegyél hosszabb nívópálcát. Lehet, hogy az a baja, hogy rövid és nem ér bele az olajba.  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5197 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:54:23 »

10-15e km között cserélünk, évi 2x olajat mindegyik kocsiban. De most 8km után nem sok minden maradt a Mondiba és előtte sem volt ilyen mértékű a fogyás. Megpróbáljuk az injektortisztítót vagy egy motortisztítót, hátha és kap egy olajcserét, hátha segít.

Kb. mennyi fogyott el a 8e km alatt?
1 liter? max-ról min-re?
Mert 8000/ 1 liter az 0.25 liter / 1000 km..... ami még nem hiba és nem feltétlenül kell beavatkozni.
Ennyi km alatt a szelepszár szimmeringek biztosan kopottak, kemények már......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5198 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:56:26 »

Üdv!

Felmerült mondeónknál( 2.0 145P) egy újabb hiba: olajfogyasztás 8e km alatt kb 2l vált égéstermékké. Átnyálaztam a fórumot, és korábban volt szó róla, hogy 2-3dl/1000km is lehet az olajfogyasztás. Olajfolyás, tömítetlenség nem található. Volt olyan elmélet itt az éterben, hogy esetleg az olajlehúzó gyűrű letapadása is okozhatja. Érdemes egy oljacsere- motortísztító lötyi- olajcsere kombinációval megpróbálkozni, v bontás? A kocsiba 170e tényleges km van, 147-rel vettük, ekkor Ford gyári olajat kapta 5W30 Ford szabványnak megfelelőt. 15 e km után a minimumon volt, de ekkor, idén jaunárban kapot vérfirissítést.Ami érdekes, hogy most meg elkezdte "zabálni" az olajat. Érdemes más márkával, pl Mobil 1 fordspecifikus olajjal próbálkozni? Ma megy szerelőhöz, kap olajutánpótlást, meg egy kompressziómérést.
Ezeken kívül lehet még valamit tenni?

Előre is köszönöm a tanácsokat!

András

15e alatt kb. 1 liter.....hát az gyakorlatilag "semmi"..... utána kell önteni...vagy cserélni 15e után. Ennyi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5199 Dátum: 2013.07.30 kedd, 13:01:11 »

15e alatt kb. 1 liter.....hát az gyakorlatilag "semmi"..... utána kell önteni...vagy cserélni 15e után. Ennyi.

Az elején írta, hogy most 8000 km alatt evett meg 2 litert.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.