Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:02:01
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
108
109
110
111
112
113
114
[
115
]
116
117
118
119
120
121
122
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4662005 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5700 Dátum:
2013.12.02 hétfő, 09:32:45 »
Kollégám 2001-es 1.8 benzinesébe mekkora aksi kell?
Ezüst-kalciumos?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5701 Dátum:
2013.12.02 hétfő, 09:50:56 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.12.02 hétfő, 09:32:45
Kollégám 2001-es 1.8 benzinesébe mekkora aksi kell?
Ezüst-kalciumos?
55-58 Ah körül vennék bele, mindenképp ezüst kalciumost. Ha nem talál hirtelen ezüst-kalciumosat, a Banner kalcium-kalcium aksijai is ugyanúgy bírják a Ford intelligens töltését. (Ford Certif-je van)
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5702 Dátum:
2013.12.02 hétfő, 09:56:07 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.12.02 hétfő, 09:50:56
55-58 Ah körül vennék bele, mindenképp ezüst kalciumost. Ha nem talál hirtelen ezüst-kalciumosat, a Banner kalcium-kalcium aksijai is ugyanúgy bírják a Ford intelligens töltését. (Ford Certif-je van)
Köszi.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5703 Dátum:
2013.12.02 hétfő, 17:00:52 »
Hány literes a hűtőrendszer,csak azért,hogy mennyi fagyállót meg desztvizet vegyek?!
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5704 Dátum:
2013.12.02 hétfő, 17:18:34 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2013.12.02 hétfő, 17:00:52
Hány literes a hűtőrendszer,csak azért,hogy mennyi fagyállót meg desztvizet vegyek?!
bekevert -30 fokos fagyállóból tegyél bele 8litert.illetve a könyve 8.1 litert ír,de nem fog lejönni az összes.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sendrew
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2332
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5705 Dátum:
2013.12.04 szerda, 08:55:44 »
Sziasztok!
Öregedik a verdám, mindig előjön valami. 2 dologban kérem a véleményeteket, megoldási javaslattal.
1, Meleg motornál is előfordul gyakran, hogy lassításnál kinyomott kuplunggal leesik a fordulatszám akár 500-ig, majd visszaemelkedik a megfelelő szintre. Van úgy, hogy kinyomott kuplunggal gurulok, mielőtt rálépnék a félre és leáll a motor. Alapjárati motor gond lehet?
2, Mai történet, reggel kint -6 fok, feltolom a fűtés 24-re, erre látom, hogy az üzemi hőfok mutató elkezd hanyatlani. Ekkor a lámpánál állva az alapjárat is 1000 felett volt egy picivel, mintha menne a szivató. Lekapcsolom a fűtést és szépen lassan visszaáll az üzemi hőfok mutató a középállásba. Mi lehet a gond? Termosztát?
Köszi előre is a válaszokat.
Naplózva
2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6 101LE
EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE LPG
2007. Ford Fiesta 1.25 75LE
Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5706 Dátum:
2013.12.04 szerda, 09:02:56 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.12.04 szerda, 08:55:44
Sziasztok!
Öregedik a verdám, mindig előjön valami. 2 dologban kérem a véleményeteket, megoldási javaslattal.
1, Meleg motornál is előfordul gyakran, hogy lassításnál kinyomott kuplunggal leesik a fordulatszám akár 500-ig, majd visszaemelkedik a megfelelő szintre. Van úgy, hogy kinyomott kuplunggal gurulok, mielőtt rálépnék a félre és leáll a motor. Alapjárati motor gond lehet?
2, Mai történet, reggel kint -6 fok, feltolom a fűtés 24-re, erre látom, hogy az üzemi hőfok mutató elkezd hanyatlani. Ekkor a lámpánál állva az alapjárat is 1000 felett volt egy picivel, mintha menne a szivató. Lekapcsolom a fűtést és szépen lassan visszaáll az üzemi hőfok mutató a középállásba. Mi lehet a gond? Termosztát?
Köszi előre is a válaszokat.
1., Az alapjárati szelepet érdemes lenne kitisztítani és befűjni wd40-nel vagy még inkább turbo Brunox-xal(hőálló) ,de csodát ne várj. A csere szokta megoldani. Nekem használt, azóta is jó.
2., Ekkor amikor elkezdett hanyatlani a motorhőmérséklet, már telejsen üzemmeleg volt az autó ? Az nagyjából normális dolog ha egy félig bemelegedett motornál ez történik. Teljesen üzemmeleg motornál, nem biztos hogy normális...hacsak nem motorfékkel gurulsz hegyről lefelé tartósan.
Naplózva
sendrew
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2332
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5707 Dátum:
2013.12.04 szerda, 10:39:20 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.12.04 szerda, 09:02:56
1., Az alapjárati szelepet érdemes lenne kitisztítani és befűjni wd40-nel vagy még inkább turbo Brunox-xal(hőálló) ,de csodát ne várj. A csere szokta megoldani. Nekem használt, azóta is jó.
2., Ekkor amikor elkezdett hanyatlani a motorhőmérséklet, már telejsen üzemmeleg volt az autó ? Az nagyjából normális dolog ha egy félig bemelegedett motornál ez történik. Teljesen üzemmeleg motornál, nem biztos hogy normális...hacsak nem motorfékkel gurulsz hegyről lefelé tartósan.
Szia!
1, Hol találom ezt a szelepet? Ezt otthon megtudom tenni különösebb aláfekvés nélkül?
2, Üzemmeleg, mondjuk 25km megtétele után történt...
Naplózva
2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6 101LE
EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE LPG
2007. Ford Fiesta 1.25 75LE
Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5708 Dátum:
2013.12.04 szerda, 12:13:39 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.12.04 szerda, 10:39:20
Szia!
1, Hol találom ezt a szelepet? Ezt otthon megtudom tenni különösebb aláfekvés nélkül?
A blokk elülső oldalán van jobb középn a szívósor jobb oldalán, 1 csatlakozója van, azt lehúzod, 2 csavar tartja, a tömítésre vigyázz, és óvatosan rakd össze hogy ne szívjon falsot véletlenül.
http://p1.vatera.hu/photos/35/66/41d6_1_big.jpg
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5709 Dátum:
2013.12.04 szerda, 12:42:26 »
Ez a szívósor megérett a pucolásra, vagy ennyi hangkülönbség még normális?
http://youtu.be/OJRQewRaLrg
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5710 Dátum:
2013.12.04 szerda, 12:45:33 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.04 szerda, 12:42:26
Ez a szívósor megérett a pucolásra, vagy ennyi hangkülönbség még normális?
http://youtu.be/OJRQewRaLrg
Ez már akut probléma.
Szép dízeles tőle a hang....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5711 Dátum:
2013.12.04 szerda, 12:51:27 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.04 szerda, 12:45:33
Ez már akut probléma.
Szép dízeles tőle a hang....
Ettől féltem...
Esetleg van valaki aki csinált már ilyet? Mennyi ideig tart?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
kerdig
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
+36/30-5594080
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5712 Dátum:
2013.12.04 szerda, 13:02:22 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.04 szerda, 12:51:27
Ettől féltem...
Esetleg van valaki aki csinált már ilyet? Mennyi ideig tart?
Egy kis tanácstalansággal 3-4 óra alatt cseréltem.
De most majdnem ugyanolyan így most lövedékek.= kiherélem (telefon T9
)
«
Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 szerda, 17:06:23 írta kerdig
»
Naplózva
2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5713 Dátum:
2013.12.04 szerda, 13:05:22 »
Cserélni érdemesebb az örvénylapátokat, vagy csak kiszedni őket a szívósorból? Ha csak kiszedem, mennyivel fog többet fogyasztani a járgány?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5714 Dátum:
2013.12.04 szerda, 13:26:29 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.04 szerda, 13:05:22
Cserélni érdemesebb az örvénylapátokat, vagy csak kiszedni őket a szívósorból? Ha csak kiszedem, mennyivel fog többet fogyasztani a járgány?
kikell szedi,tengelyvégek helyeit ledugózni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5715 Dátum:
2013.12.04 szerda, 13:33:16 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.04 szerda, 13:26:29
kikell szedi,tengelyvégek helyeit ledugózni.
És a tömítéseket érdemes kicserélni "ha már egyszer úgyis szét van szedve", vagy felesleges?
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5716 Dátum:
2013.12.04 szerda, 17:30:45 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.04 szerda, 13:26:29
kikell szedi,tengelyvégek helyeit ledugózni.
Ez a cucc (és ebben a mennyiségben) megfelel a célnak?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=886518
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5717 Dátum:
2013.12.04 szerda, 17:35:20 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.12.04 szerda, 17:30:45
Ez a cucc (és ebben a mennyiségben) megfelel a célnak?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=886518
szerintem igen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5718 Dátum:
2013.12.04 szerda, 17:38:59 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.04 szerda, 17:35:20
szerintem igen.
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
dosiki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5719 Dátum:
2013.12.10 kedd, 11:59:45 »
Sziasztok,
2001-es 1.8 125 LE-s Mondeónk egyik hengere kompresszió vesztes lett, kb. 15 helyett csak 6 bar. :-(
Motorgenerál javasolt a szervíz szerint. Óra szerint 170 e van benne, de mivel kb. 3. tulaj vagyok, erre semmi garancia.
Ha van javaslatotok megbízható budapesti szervízre vagy szakira, akinél megcsináltathatom a motorgenerált, akkor azt megköszönöm.
üdv:
dosiki
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5720 Dátum:
2013.12.10 kedd, 12:05:09 »
Idézetet írta: dosiki - 2013.12.10 kedd, 11:59:45
Ha van javaslatotok megbízható budapesti szervízre vagy szakira, akinél megcsináltathatom a motorgenerált, akkor azt megköszönöm.
injektor.hu Érd
essmotor.hu Göd
Egyik sem Bp, de a saját autómat csak ezekre bíznám, a szakértelem és a korábbi tapasztalatok okán.
Naplózva
dosiki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5721 Dátum:
2013.12.10 kedd, 12:18:38 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.12.10 kedd, 12:05:09
injektor.hu Érd
essmotor.hu Göd
Egyik sem Bp, de a saját autómat csak ezekre bíznám, a szakértelem és a korábbi tapasztalatok okán.
Köszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5722 Dátum:
2013.12.10 kedd, 12:54:14 »
Idézetet írta: dosiki - 2013.12.10 kedd, 11:59:45
Sziasztok,
2001-es 1.8 125 LE-s Mondeónk egyik hengere kompresszió vesztes lett, kb. 15 helyett csak 6 bar. :-(
Motorgenerál javasolt a szervíz szerint. Óra szerint 170 e van benne, de mivel kb. 3. tulaj vagyok, erre semmi garancia.
Ha van javaslatotok megbízható budapesti szervízre vagy szakira, akinél megcsináltathatom a motorgenerált, akkor azt megköszönöm.
üdv:
dosiki
És merre szökik a levegő? Nagyon nem mindegy, hogy csak a hengerfejet kell rendberakni, vagy a blokkkal, gyűrűkkel, dugattyúval van a gond.
Naplózva
Gepetto
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5723 Dátum:
2013.12.10 kedd, 15:42:58 »
Én is termosztát csere előtt állok, és most elbizonytalanodtam egy kicsit hogy mégis melyik évjáratban mi van ezek után
Az a szomorú hogy nekem 2004.12.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5724 Dátum:
2013.12.10 kedd, 17:51:37 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.12.10 kedd, 15:42:58
Én is termosztát csere előtt állok, és most elbizonytalanodtam egy kicsit hogy mégis melyik évjáratban mi van ezek után
Az a szomorú hogy nekem 2004.12.
Ha alváz szám alapján gyárit veszel az csak jó lesz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5725 Dátum:
2013.12.10 kedd, 19:47:34 »
Idézetet írta: Gepetto - 2013.12.10 kedd, 15:42:58
Én is termosztát csere előtt állok, és most elbizonytalanodtam egy kicsit hogy mégis melyik évjáratban mi van ezek után
Az a szomorú hogy nekem 2004.12.
Ezt már átrágtuk a keresek topikban.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
MondyMK1
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5726 Dátum:
2013.12.11 szerda, 10:33:39 »
Sziasztok!
Van egy 2001-es 1.8-as Mondeom, és eléggé lomhának érzem a gépet... Kaptam egy jó fülest, hogy esetleg sportvezérműtengely beépítésével lehet ezen segíteni. Volt már dolgotok ilyennel?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5727 Dátum:
2013.12.11 szerda, 12:21:41 »
Idézetet írta: sutyesz - 2013.12.11 szerda, 10:33:39
Sziasztok!
Van egy 2001-es 1.8-as Mondeom, és eléggé lomhának érzem a gépet... Kaptam egy jó fülest, hogy esetleg sportvezérműtengely beépítésével lehet ezen segíteni. Volt már dolgotok ilyennel?
1.8-tól csodát ne várj. Mi az, hogy lomha?
Fogyasztása mennyi?
Egyébként minden rendesen üzemel, hiba nincs?
Szívó és kipufogó oldalon lehetnek hibák, ami miatt csökkenhet a teljesítmény.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5728 Dátum:
2013.12.11 szerda, 14:01:19 »
Idézetet írta: sutyesz - 2013.12.11 szerda, 10:33:39
Van egy 2001-es 1.8-as Mondeom, és eléggé lomhának érzem a gépet... Kaptam egy jó fülest, hogy esetleg sportvezérműtengely beépítésével lehet ezen segíteni. Volt már dolgotok ilyennel?
Nézd meg a teljesítmény és nyomaték görbét, majd tedd hozzá hogy hány kiló az autó. Ez a motor nem erre való. Egy 2-es dízel-t vegyél inkább, az tolni fog úgy ahogy akarod. A sportvezérműtengellyel nyersz 8-10 Le-t 6000-es fordulat környékén. ( kis túlzással ) Gondolom üzemszerűen és tartósan nem ebben a fordulatszám tartományban használod az autót...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5729 Dátum:
2013.12.11 szerda, 14:20:19 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.11 szerda, 12:21:41
1.8-tól csodát ne várj. Mi az, hogy lomha?
Fogyasztása mennyi?
Egyébként minden rendesen üzemel, hiba nincs?
Szívó és kipufogó oldalon lehetnek hibák, ami miatt csökkenhet a teljesítmény.
Pont te kérdezed, hogy mi az, hogy lomha? Majdnem egy ugyanilyen talicskában ülsz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
matusekr
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5730 Dátum:
2013.12.11 szerda, 19:33:50 »
Sziasztok.
Segítséget vagyis ötletet szeretnék kérni, langyos, meleg motornál nehezen indul 3-as benzines mondeom. (2003 1.8 benzin 81kw cgba)
Langyos motorra úgy gondolok, hogy kb 10 km-es út után 3-10 perc állás után többet kell tekertetni a normálisnál.
Nos amiket már megnéztem: üzem anyag rendszer 3.5 bar 15 perc alatt sem enged 4 tizednél többet (elvileg gázosodás kizárva)
- injektorok nem ,,hugyoznak"
Gyújtás: 2 garnitúra gyertyát kipróbáltam, semmi változás
gyújtó trafó mind kettő tekercs 0,6 ohm (autodata szerint ennyinek is kel lenni)
Hőgomba. diagnosztikával figyelve 90 fok-ig felmegy.
MAP szenzor: féktisztítóval, kis ecsettel letakarítva. ha erre még tudnátok egyéb ötletet mondani, azt megpróbálnám.
Fojtót szelep: autodata szerinti ellenállásokat (ohm) produkálja, nyitott, zárt állapotban.
Kompresszió: mindegyik hengerbe 12-13 bár
Üzemanyag gáz szelep: jó
Főtengely jeladót nem mértem ki, vezérműtengely jeladó jó.
örvénylapátok jók, és még zárja és nyitja is őket
Üzem anyag: omw-n tankolok de más benzinnel se jobb, se rosszabb
hibakódot csak a ,,katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt" de erre törlés után sok idő múlva dobja be megint, nem hiszem, hogy köze lenne az indításhoz.
indításról még annyit, hogy 10-böl 7 alkalommal tekertetni kell (mind1 ha egyből tekerem vagy ha megvárom még elalszik pár lámba a műszerfalon)
Napi 1. indításnál, vagy ha áll 1-2 órát nincs ez a probléma. Már több mint fél éve küzdök ezzel és már nagyon idegesítő.
Bármi ötletet meg hallgatok, kipróbálok.
Köszi a segítséget előre is!!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5731 Dátum:
2013.12.11 szerda, 20:16:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.12.11 szerda, 14:20:19
Pont te kérdezed, hogy mi az, hogy lomha? Majdnem egy ugyanilyen talicskában ülsz...
Dottorúr......
A "majdnem" és a "nem" jelentésen teljes mértékben azonos.
Hacsak pár lovacskával is, de erősebb a 2.0 benyás, mint a smaxid.
Ja.... és a turbóval annyi! A 2.0 benyásnál turbó sem kell!
Akaszd le a turbód.....akkor megtudod milyen a lomha autó! Én akkor te is turbó nélkül leszel, mint én.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5732 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 08:35:17 »
Idézetet írta: matusekr - 2013.12.11 szerda, 19:33:50
Segítséget vagyis ötletet szeretnék kérni, langyos, meleg motornál nehezen indul 3-as benzines mondeom. (2003 1.8 benzin 81kw cgba)
Ha egy kicsi gázt nyomsz neki indítózáskor, akkor könnyebben indul ?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5733 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 11:40:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.11 szerda, 20:16:25
Dottorúr......
A "majdnem" és a "nem" jelentésen teljes mértékben azonos.
Hacsak pár lovacskával is, de erősebb a 2.0 benyás, mint a smaxid.
Ja.... és a turbóval annyi! A 2.0 benyásnál turbó sem kell!
Akaszd le a turbód.....akkor megtudod milyen a lomha autó! Én akkor te is turbó nélkül leszel, mint én.
Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci smax 9,5.
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az
emelkedőn
menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat
ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5734 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:12:43 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.12 csütörtök, 11:40:44
Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az
emelkedőn
menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat
ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..
Ez a rugalmasság kb arra jó, hogy a visszaváltani lusta ember mire számítson. Ha benzinessel rendesen gyorsulni akarok, akkor visszaváltok, és tojok a rugalmassági adatokra.
Nehogy már azt higgyük, hogy a 2,5-est megfogod egy 115 lóerős tádéval.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5735 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:13:12 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.12 csütörtök, 11:40:44
Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci smax 9,5.
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az
emelkedőn
menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat
ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..
Viccnek íródott...........
Viszont megint elkanyarodtunk....gyertya le...stb.......uhhh
A lényeg, hogy kell turbó, hogy a dízel olyan legyen amilyen...benzineshez nem kell. Ha meg van, akkor ajaj a dízelnek.
Az sem teljesen igaz, hogy másfélszer annyi a fogyi.
Szerintem hagyjuk is, mert nem a vesézésről van/volt szó.............vicc.......amin nevetni kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5736 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:13:48 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.12 csütörtök, 11:40:44
Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit
Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a "vita" még nem dőlt el...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5737 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:14:29 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.12 csütörtök, 11:40:44
Jók ezek az elméletek, de... a ló önmagában nem mond el semmit, mert míg a kisebb, könnyebb 145 lovas 2,0i mk3 0-100: 9,8 s, addig a 2,0 tdci smax 9,5.
De hát ez nem életszerű, sokkal fontosabb a rugalmasság... jó, nézzük azt. A 145 ló 12,7s (MK3 2,5i:11,0 ), míg a kevesebb lóerős, 140 lovas smax 9,5s... hát ez már gáz. De ha teszem az
emelkedőn
menne a verseny... jó, hát azt mindketten tudjuk, hogy még rosszabb lenne a helyzet.
Tehát az a pár plusz lovacsa arra elég, hogy legyen mit feleslegesen etetni, de arra nem, hogy gyorsan menjen a szekér.
Rugalmasságban még a 115 lovas tdci is csúnyán elver... de még a 2,5-öst is.
Az meg miért baj, hogy turbóval? Mondjuk te meg akaszd le a gyertyák kábeleit... mondjuk csak minden másodikat
ne mondd, hogy gonosz vagyok.
Nézzük a turbó benzinest (smax, 2.0 turbo)... 0-100 sokkal jobb, 8,2s de a rugalmasság 9,5s - azaz ugyanannyi, mint a dizli.
Fogyi... vagy másfélszer annyit eszik a benzines... a turbó a lovakat meghozta, de a fogyi magas maradt, sőt.
Hát így..
A tavaszin beálltam gyorsulásra Balogh Tomival, nyertem.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5738 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:16:41 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.12 csütörtök, 12:13:12
Az sem teljesen igaz, hogy másfélszer annyi a fogyi.
De, teljesen igaz, sőt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5739 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:17:09 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.12.12 csütörtök, 12:13:48
Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a "vita" még nem dőlt el...
Sosem fog eldőlni!
Mindenki a sajátját védi, hisz azért vett olyat, mert neki az tetszik. Ennyi. Nincs ezzel baj............így van rendjén.
Én nem is akarok, akartam sose meggyőzni senkit. Csak amikor azt látom, hogy egyik-másik meg van dobálva valótlan adatokkal....az nem szép.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5740 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:18:17 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.12.12 csütörtök, 12:14:29
A tavaszin beálltam gyorsulásra Balogh Tomival, nyertem.
Az Smax vagy 200 kilóval nehezebb, mint a tiéd. Esetleg állj be mellém gyorsulni
Ne legyenek illúzióid...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5741 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:19:14 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.12 csütörtök, 12:16:41
De, teljesen igaz, sőt.
Oké........
(mégis érdekes, hogy nem egy ember jár 7-8 liter gázolaj között /100 km.......én ennyi benzinnel járok....hopp! Ja igen....biztos hazudok!
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5742 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:20:29 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.12 csütörtök, 12:18:17
Az Smax vagy 200 kilóval nehezebb, mint a tiéd. Esetleg állj be mellém gyorsulni
Ne legyenek illúzióid...
Most nem erről van szó, hanem az Smax, és 2.0 MK3 gyorsulásáról. Ennyi erővel mondhatjuk azt is, hogy nekem fehér, neki meg sötét színű volt ezért nyertem.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5743 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:21:29 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.12 csütörtök, 12:19:14
Oké........
(mégis érdekes, hogy nem egy ember jár 7-8 liter gázolaj között /100 km.......én ennyi benzinnel járok....hopp! Ja igen....biztos hazudok!
)
Meg még literenként 20 Ft-al olcsóbban tankolsz átlagba!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5744 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:23:04 »
Egy vicc milyen lavinát indít el............
Ez a gyorsulósdi..... Ez a fő szempont?:
Hozok valami rágcsálni valót! Gyerünk!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5745 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:23:47 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.12.12 csütörtök, 12:21:29
Meg még literenként 20 Ft-al olcsóbban tankolsz átlagba!
45
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5746 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:24:34 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.12.12 csütörtök, 12:20:29
Most nem erről van szó, hanem az Smax, és 2.0 MK3 gyorsulásáról. Ennyi erővel mondhatjuk azt is, hogy nekem fehér, neki meg sötét színű volt ezért nyertem.
Most akkor mi van? Nem ezért? Én azt hittem.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5747 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:26:23 »
Nekem volt mind a kettő, én mindig azt mondom, kb. ugyan ott van. A benzines többet eszik, viszont jóval kisebb a szervíz költsége. A dízel kevesebbet eszik, de ha hozzá kell nyúlni nem győz fizetni az ember. Gyakorlatilag ugyan ott van, a benzinesek folyamatosan apránként hagyják ott a kúton ezt a plusszt, a dízelek egy nagyobb összegben a szervízben.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5748 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:34:11 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.12.12 csütörtök, 12:13:48
Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a "vita" még nem dőlt el...
Jaj, dehogynem, az már rég eldőlt... nézzük a szervizköltségeket. Ha 200e kilométerig vesszük, kb pont ugyanott vagyunk. A tdci-be 40e kilométerenként kell üa szűrőt cserélni, tehát az 5 darab. Modjuk 4 darab izzítógyertyát. A benzinesben 50e-ként gyertyát (4 szett), 100e-enként kábelt (2 szett). A benzinesnél jó eséllyel kell szívósort cserélni. Ha kiszámolod, pont ugyanott vagy.
Cserébe, a dízel eleve olcsóbb volt (jóval nagyobb kedvezményt adtak a dízelre), és sokkal jobban tartja az értékét. A 200e km alatt kb 2 millió forintot spórolsz meg az üzemanyagon. Ahogy egyre drágább, annál nagyobb a különbség.
Meghibásodás... a dízellel le tudsz menni minden gond nélkül 400e-et, de inkább 600-at. A benzines meg 250-300e-re van hitelesítve... de előtte jó eséllyel lesz egy motorgenerál. A dízelt meg várja 4 új csúcs és magasnyomású.
Nem tudom, ezt hogy lehet számolni másképp, de a dízelt lényegesen jobban megéri.
A klubban található 3-asok jó részében biz már megvan a 400e... igen, azoknál már van ez-az, de ha a benzinesben lenne ennyi, azt már bontanák.
Azaz, kb 2 dízel bír ki annyit, mint 3 benzines (kilométerben nézve). Ha ezt is beleveszed... megdöbbentő szám jön ki, cefetül nem éri meg benzinest venni.
Kivéve, ha az ember csak rövid távokra megy.
Pár klubos dízelt említenék, amelyeknek ismert az előélete. Kezdjük Scratch apjáét, mely emlékeim szerint 240e-rel lett eladva. Stealté kb 300e, az enyém 170e, Englishman 160e (ő már eldta), Gabó szerintem nála már megvan a 200e. Ezek mindegyikében gyári csúcs van, semmilyen komolyabb javítás nem volt.
Ja,a kéttömegű a benzinest is érinti.
De ezek a számok csak számok. Míg mk3-nál mondjuk 1/3-ada volt benzines, az mk4 esetében jó, ha van 20%, de szerintem kevesebb.
Alig van eladó benzines... kb 10 dízelre jut egy.
Jó a benzines, de csak rövid távra. Ha hosszú útra megy az ember, esetleg hegyekbe, a rendes nyomaték kell, azt szívó benzinessel nem lehet produkálni.
Amíg az 1,8i mk1-em volt, a németeknél bizony ki kellett állno az emelkedőn a küldő sávba, mert nem bírtam az iramot a turbódízelekkel.
Szóval...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5749 Dátum:
2013.12.12 csütörtök, 12:37:15 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.12.12 csütörtök, 12:26:23
Nekem volt mind a kettő, én mindig azt mondom, kb. ugyan ott van. A benzines többet eszik, viszont jóval kisebb a szervíz költsége. A dízel kevesebbet eszik, de ha hozzá kell nyúlni nem győz fizetni az ember. Gyakorlatilag ugyan ott van, a benzinesek folyamatosan apránként hagyják ott a kúton ezt a plusszt, a dízelek egy nagyobb összegben a szervízben.
Hát... a te eseted véletlenül ismerem, ott abszolúte nem az autó volt a hibás, hanem a hozzá nem értő szerelők.
Így akármelyik autót tönkre lehet vágni. Nem korrekt az összehasonlítás.
Nekünk is van mindkettő, de nyilván nem lehet összehasonlítani őket.
Érdekes, de bizonyos körülmények között a fifi kevesebbet eszik. Pl amikor a tengerre mentünk, vagy fél litert rám vert.
Mondjuk a mondeo nagyobb... sokkal.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
...
108
109
110
111
112
113
114
[
115
]
116
117
118
119
120
121
122
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ