Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:39:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 [130] 131 132 133 134 135 136 137 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652904 alkalommal)
0 Felhasználó és 99 vendég van a témában
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6450 Dátum: 2014.04.04 péntek, 18:47:14 »

Sziasztok,

Valaki legyen szíves segítsen, mert szétvet már az ideg. Szóval meg van hülyülve a kocsi, állandóan pörgeti fel magát. Első körben nézzünk videót mert csináltam. Smiley
Itt az első videón látszik, hogy normálisan megyek, fék..esik a fordulat, majd mikor üresbe teszem, akkor majd kétezerig felmegy, mikor megállok akkor meg 2500-ig felpörgeti magát. Miért???  gun
Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=sMQmuiEkToM&feature=youtu.be

Aztán itt van a másik videó. Látszik, hogy habár üzemmeleg az autó, mégis magas az alapjárat és ha megpeccintem a gázpedált, akkor megint csak felpörög. Szó szerint, csak épp ,hogy megérintem. Pl. fokozatosan nem tudom felpörgetni a motort, pl fix 2000-re vagy 2200-ra, mert ahogy elkezdem benyomni a pedált, rögtön ide felugrik és innen pörög tovább felfele.
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=AHXH3YsucOo&feature=youtu.be

A pillangószelepet és az alapjárati motort leszedtem, kitakarítottam. A helyzet változatlan. Ami esetleg változás az autó életében, hogy mostanában nem nagyon használom hétköznap, hétvégén is csak rövidebb utakra. A múlt hét végén kezdte ezt a faszságot. Egyébként baromi dús keverékkel mehet, mert alapjáraton 4-be is viszi az autót rángatás nélkül.

Forscan és OBD kábel van, ha esetleg valamire rá kéne néznem, ami értékes információkkal szolgálna.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6451 Dátum: 2014.04.04 péntek, 18:53:26 »

Nem is kiszedni, hanem csak megnézni milyen állapotban vannak, mennyire koszosak stb.
Okoz e ez alapjárati problémát, ha koszos.
Esetleg egy bővebb képes útmutató,ha érdekel. PÜ-ben vagy itt adsz egy e-mailt elküldöm(kb.20oldal). integet2
Közben már elküldtem az e-mail címedre.
Sok sikert  eljen
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.04 péntek, 19:05:27 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6452 Dátum: 2014.04.04 péntek, 19:20:26 »

Sziasztok,

Valaki legyen szíves segítsen, mert szétvet már az ideg. Szóval meg van hülyülve a kocsi, állandóan pörgeti fel magát. Első körben nézzünk videót mert csináltam. Smiley
Itt az első videón látszik, hogy normálisan megyek, fék..esik a fordulat, majd mikor üresbe teszem, akkor majd kétezerig felmegy, mikor megállok akkor meg 2500-ig felpörgeti magát. Miért???  gun
Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=sMQmuiEkToM&feature=youtu.be

Aztán itt van a másik videó. Látszik, hogy habár üzemmeleg az autó, mégis magas az alapjárat és ha megpeccintem a gázpedált, akkor megint csak felpörög. Szó szerint, csak épp ,hogy megérintem. Pl. fokozatosan nem tudom felpörgetni a motort, pl fix 2000-re vagy 2200-ra, mert ahogy elkezdem benyomni a pedált, rögtön ide felugrik és innen pörög tovább felfele.
Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=AHXH3YsucOo&feature=youtu.be

A pillangószelepet és az alapjárati motort leszedtem, kitakarítottam. A helyzet változatlan. Ami esetleg változás az autó életében, hogy mostanában nem nagyon használom hétköznap, hétvégén is csak rövidebb utakra. A múlt hét végén kezdte ezt a faszságot. Egyébként baromi dús keverékkel mehet, mert alapjáraton 4-be is viszi az autót rángatás nélkül.

Forscan és OBD kábel van, ha esetleg valamire rá kéne néznem, ami értékes információkkal szolgálna.

Vákuumcsöveket, a szívósor tömítéseit végig kéne nézni.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6453 Dátum: 2014.04.04 péntek, 19:29:56 »

Vákuumcsöveket, a szívósor tömítéseit végig kéne nézni.
A vákumcsövek átvizsgálásához:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/V%C3%A1kuumhib%C3%A1k_felder%C3%ADt%C3%A9se
A szívósor csak szétszedéssel  nyes
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6454 Dátum: 2014.04.04 péntek, 19:33:18 »

Vákuumcsöveket, a szívósor tömítéseit végig kéne nézni.

Köszi. Megnézem. Esetleg egyéb ötlet? Csak mert be kell állnom vele a műhelybe, több dolgot néznék már meg akkor. Egyébként én csak egy vákumcsőre emlékszem így kapásból...a szívósorra amelyik rámegy. Van másik is?  Roll Eyes
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6455 Dátum: 2014.04.04 péntek, 19:47:09 »

Köszi. Megnézem. Esetleg egyéb ötlet? Csak mert be kell állnom vele a műhelybe, több dolgot néznék már meg akkor. Egyébként én csak egy vákumcsőre emlékszem így kapásból...a szívósorra amelyik rámegy. Van másik is?  Roll Eyes

Megy vákuumcső az örvénylapátok mágnesszelepéhez, a fékrásegítőhöz, valahol az aktívszenes tartályhoz is kéne mennie valaminek, a blokk oldalán lévő karterszellőztetéshez is megy cső.
Tömítések a hengerfejnél, alapjárati motornál, pillangószelepnél, örvénylapátokat mozgató tengelynél, T-MAP-nál. Ezek ugranak be, de biztos van még.
Naplózva
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6456 Dátum: 2014.04.04 péntek, 19:49:45 »

Megy vákuumcső az örvénylapátok mágnesszelepéhez, a fékrásegítőhöz, valahol az aktívszenes tartályhoz is kéne mennie valaminek, a blokk oldalán lévő karterszellőztetéshez is megy cső.
Tömítések a hengerfejnél, alapjárati motornál, pillangószelepnél, örvénylapátokat mozgató tengelynél, T-MAP-nál. Ezek ugranak be, de biztos van még.

Hát ez így egy jó nagy sz.pásnak néz ki. Smiley Esetleg nem segít rajta,ha kicsit meghajtom a nulláson?  Grin
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 349


E-mail
« Új hozzászólás #6457 Dátum: 2014.04.04 péntek, 21:02:48 »


 Nincs itt a közelben valakinek egy üzemanyag nyomás mérője?
És milyen nyomásnak kell benne lenni?
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6458 Dátum: 2014.04.05 szombat, 12:40:58 »

Sziasztok,

Na, átnéztem a vákumcsöveket, rendben vannak. Egy volt, ami talán picit könnyebben jött le, annak a végét lecsíptem és utána az is passzentos lett. Megint leszedtem a fojtószelepet, az is rendben van. Féktisztítóval fújtam mint az állat a szívósort, az is rendben van, mert nem emelkedett meg a fordulat. Ezek után kimentem a ferihegyi útra és induláskor látszólag rendben is volt, jó volt az alapjárat, nem pörgött fel ha üresbe tettem. Aztán mire kiért a ferihegyi végére, már megint nem volt jó.
Aztán visszafele gondoltam 80-nál, hogy kiteszem üresbe és lám, egy újabb dolog, ami közelebb vihetne a megoldáshoz. Azt csiánlja,hogy fel - le mozgatja a fordulatot 1000-1800 között. De legegyszerűbb ha megnézitek róla a videót, amit csináltam: https://www.youtube.com/watch?v=Xj-mHth_K3g&feature=youtu.be

Mit gondoltok?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6459 Dátum: 2014.04.05 szombat, 13:20:07 »

Mit gondoltok, okozhatja ezt a hibát a fojtószelep állás érzékelőjének hibája? Ma levettem és visszagondolva, kicsit karcosan lehetett tekergetni.

Ez magyarázná, hogy miért *** az egész....ki van kopva az alapjárat és 1800 fordulat között.... ezért lehet,hogy kicsit is megpeckelve a gázpedált egy jóval nagyobb állást jelez és ezért nem tudok fokozatosan fordulatot emelni üresben, csak terheléssel. Vagy rosszúl látom?


Valakinek egy próba erejéig nincs egy ilyen vacka?
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.05 szombat, 13:36:25 írta vstryker » Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6460 Dátum: 2014.04.05 szombat, 14:44:36 »

Mit gondoltok, okozhatja ezt a hibát a fojtószelep állás érzékelőjének hibája? Ma levettem és visszagondolva, kicsit karcosan lehetett tekergetni.

Ez magyarázná, hogy miért *** az egész....ki van kopva az alapjárat és 1800 fordulat között.... ezért lehet,hogy kicsit is megpeckelve a gázpedált egy jóval nagyobb állást jelez és ezért nem tudok fokozatosan fordulatot emelni üresben, csak terheléssel. Vagy rosszúl látom?


Valakinek egy próba erejéig nincs egy ilyen vacka?

Simán egy multiméterrel lehet ellenőrizni a TPS-t.
Már írtam -talán- korábban, hogy falsh levegőt szívhat valahol.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6461 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 11:13:31 »

Simán egy multiméterrel lehet ellenőrizni a TPS-t.
Már írtam -talán- korábban, hogy falsh levegőt szívhat valahol.......

Ismét átnéztem mindent. Ráfújtam egy flakon féktisztítót és nem emelkedett a fordulat, tehát nem biztos ,hogy falsot szív. SZétszedtem a fojtószelep állás jeladóját, megigazgattam. Sőt, multiméterrel kimértem és ahogy tekertem, szépen változott az ellenállás értéke. SZóval elvileg ok. Levettem az alapjárati motort, ismét kitakarítottam, tömítését, stb, mindent. Ugyanaz a helyzet. Akkut is levettem, mert valaki írta, hogy ez megoldotta, hát nem.

Ami furcsa, hogy ugye a kereszteződés előtt kuplung kinyom, üresbe tesz, ekkor leesik az alapjárat, majd vissza ezeröt körülre. Ezt is kérdeztem még a múltkor,hogy normális-e, azt mondta itt valaki, hogy igen, mert "készül a kocsi, hogy sebességbe teszem esetleg"...na, szóval 1500-re felmegy a fordulatszám, de 2500-ig,csak akkor pörgeti fel magát ha megáll az autó 0-ra. Utána megint vissza az alapjárat 1000 körülre, ott is kicsit ingadozik, de a normális 800-ra már mostanában nem megy már le. Meg ugye folyamatosan adott, hogy ha menet közben kilököm sebességből, akkor fel le ugrál a fordulatszám 1000-1500 között.

Esetleg *** aksi nem okozhatja, hogy töltené? Írtam,hogy mostanában keveset használtam az autót. Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.06 vasárnap, 11:15:30 írta vstryker » Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6462 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 18:47:49 »

Ma kaptam egy tippet egy autó diagnosztától és azt mondja, hogy a Fordok ebből az évjáratból szokták ezt csinálni ha hibás a sebesség jeladójuk. Meg kéne nézni. Na, hol találom ezt az enyémnél?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6463 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 19:05:41 »

Ma kaptam egy tippet egy autó diagnosztától és azt mondja, hogy a Fordok ebből az évjáratból szokták ezt csinálni ha hibás a sebesség jeladójuk. Meg kéne nézni. Na, hol találom ezt az enyémnél?

A váltóban....féltengely kihajtásnál.

Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6464 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 19:26:03 »

A váltóban....féltengely kihajtásnál.



Bakker. Hát ezt otthon nem veszem le.  falbav Nem valami madzagos lófüttyöt kéne keresni? A bardi oldala és egyéb keresések ilyet dobnak: http://www.bardiauto.hu/webshop/img/1/0/7/3/3/1073317_600_width_thumb.jpg
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6465 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 19:28:40 »

Bakker. Hát ezt otthon nem veszem le.  falbav Nem valami madzagos lófüttyöt kéne keresni? A bardi oldala és egyéb keresések ilyet dobnak: http://www.bardiauto.hu/webshop/img/1/0/7/3/3/1073317_600_width_thumb.jpg

Oda van belecsavarva...ez https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560588-sebesseg-jelado/141947-sebesseg-jelado-ford-mondeo-2000-2007focus-1998-2005
Nehogy levedd a váltót.  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6466 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 19:29:17 »

Ma kaptam egy tippet egy autó diagnosztától és azt mondja, hogy a Fordok ebből az évjáratból szokták ezt csinálni ha hibás a sebesség jeladójuk. Meg kéne nézni. Na, hol találom ezt az enyémnél?

Valamennyi igazság van benne, de egyébként csinálhatja szervó nyomáskapcsoló hiba miatt is.
Fékrásegítés rendben?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6467 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 19:39:43 »

Valamennyi igazság van benne, de egyébként csinálhatja szervó nyomáskapcsoló hiba miatt is.
Fékrásegítés rendben?

Fék rendben. Na, majd kiveszem holnap. Gondolom a váltón az egyik olyan vacak lesz, amiből kábel jön ki és egy csavar fogja. Smiley

De a Cromax-nál megőrültek, hogy 50ezret kérnek ezért?  wave
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6468 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 21:59:54 »

Fék rendben. Na, majd kiveszem holnap. Gondolom a váltón az egyik olyan vacak lesz, amiből kábel jön ki és egy csavar fogja. Smiley

De a Cromax-nál megőrültek, hogy 50ezret kérnek ezért?  wave

Ha kiveszed mit nézel rajta?
A jó és a rossz is ugyanúgy néz ki.
Ha a km órád működik rendesen, akkor az jó. Nem a pillanatnyi sebességre gondolok csak, hanem a számlálóra. Útszéli km jelzőnél nullázz és nézd meg, hogy a következőnél +1 km lesz-e.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #6469 Dátum: 2014.04.07 hétfő, 15:45:11 »

Fék rendben. Na, majd kiveszem holnap. Gondolom a váltón az egyik olyan vacak lesz, amiből kábel jön ki és egy csavar fogja. Smiley

De a Cromax-nál megőrültek, hogy 50ezret kérnek ezért?  wave

Szia.   Nem vagyok nagy ász az autó szerelésben, de az biztos, hogy ha üresbe rakod akkor felnyomja a fordulat számot a sebességbe rakás elősegítéséért. Szinkronizál vagy mit csinál,  nem tudom a pontos szakkifejezést. kb 1600 as fordulat körül  normális.  Kocsinként lehet eltérő. Nálad valószínűleg az egyébként is magasabb alapjárat miatt tolhatja feljebb. A sebesség jeladóhoz nem sok köze lehet szerintem. Azt kéne kideríteni mitől magas az alapjárat. Rá kéne tenni egy számító gépre hátha kiír valami hibát. Bármelyik szervizben megcsinálják. A kérdés mennyiért? Itt a fórumon is van aki meg tudja nézni. Pár éve nekem is megnézte " valaki " Nem tudom Viktor foglalkozik -e még ilyesmivel. Próbáld megkeresni,  vagy valaki más?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #6470 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 11:34:40 »

Üdv mindenkinek.
Nem tudtok valakinek egy benzineshez való tágulási tartályt olcsón?
 worship
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6471 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 12:07:12 »

Nem tudtok valakinek egy benzineshez való tágulási tartályt olcsón?
"Mk2" fórumtárs tud neked segíteni.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6472 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 13:13:02 »

Üdv mindenkinek.
Nem tudtok valakinek egy benzineshez való tágulási tartályt olcsón?
 worship
Banje fórumtársnak is volt még a múlt héten taps taps
Keres-kínál topikban.
http://mondeo.hu/index.php?topic=16922.msg882788#msg882788
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6473 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 14:53:51 »

Üdv mindenkinek.
Nem tudtok valakinek egy benzineshez való tágulási tartályt olcsón?
 worship

Ezeknek általában az a baja, hogy a meleg és idő hatására kirepedezik, ezért ereszti a vizet. Namármost, egy bontott 8-10éves darab szerinted meddig fogja bírni? Én újat vennék(vettem), az biztos hogy jó lesz. Persze ez csak az én véleményem. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6474 Dátum: 2014.04.15 kedd, 19:57:50 »

Sziasztok,

Ma voltam szervizbe, hátha többet látnak a felpörgéssel kapcsolatban. Igazából nem találtak semmit. Tárolt hibát ők se találtak. De azt mondják, hogy farsot szív szerintük. A szívócsövem meg zenél, ahogy ezek szoktak. Kéne egy másik. És ha már lent van, akkor az alá befűzött csöveket is át kéne nézni, hogy nem-e ott van valami gebasz.

No, de a kérdésem az lenne, hogy ezt a k.rva szívósort, hogy érdemes gatyába rázni? Újjat nem vennék, mert megfizethetetlen. Bontottat azért nem, mert mivel lenne jobb, mint a mostani (?). Elvileg viszont fel lehet ezeket újjítani. Ismertek valakit, aki ezt normálisan és olcsón meg tudja csinálni?  wave
Esetleg az angol nevekben ha segítenétek, megnézném az ebay-en az alkatrészeket. A múltkor is töredék áron tudtam alkatrészt rendelni Angliából. Talán érdemes lenne ismét arra körülnézni.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6475 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:02:52 »

Sziasztok,

Ma voltam szervizbe, hátha többet látnak a felpörgéssel kapcsolatban. Igazából nem találtak semmit. Tárolt hibát ők se találtak. De azt mondják, hogy farsot szív szerintük. A szívócsövem meg zenél, ahogy ezek szoktak. Kéne egy másik. És ha már lent van, akkor az alá befűzött csöveket is át kéne nézni, hogy nem-e ott van valami gebasz.

No, de a kérdésem az lenne, hogy ezt a k.rva szívósort, hogy érdemes gatyába rázni? Újjat nem vennék, mert megfizethetetlen. Bontottat azért nem, mert mivel lenne jobb, mint a mostani (?). Elvileg viszont fel lehet ezeket újjítani. Ismertek valakit, aki ezt normálisan és olcsón meg tudja csinálni?  wave
Esetleg az angol nevekben ha segítenétek, megnézném az ebay-en az alkatrészeket. A múltkor is töredék áron tudtam alkatrészt rendelni Angliából. Talán érdemes lenne ismét arra körülnézni.

Mi az, hogy felújítani a szívócsonkot? FL utáni szívósorban lehet pillangószelepeket cserélni, kb. 65e a szett. A tiedben nem lehet.....
Mi az, hogy zenél a szívócsonk? Ahogy ezek szoktak?   Te hol voltál? Biztos szervizbe? Autó vagy hangszer?
Szívócsonk alatt megy a karterszellőzés csöve, amit fentről is látni....ahol problémás szokott lenni.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6476 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:26:56 »

Mi az, hogy felújítani a szívócsonkot? FL utáni szívósorban lehet pillangószelepeket cserélni, kb. 65e a szett. A tiedben nem lehet.....
Mi az, hogy zenél a szívócsonk? Ahogy ezek szoktak?   Te hol voltál? Biztos szervizbe? Autó vagy hangszer?
Szívócsonk alatt megy a karterszellőzés csöve, amit fentről is látni....ahol problémás szokott lenni.



Rosszul fogalmaztam, bocsánat. Kicsit hosszúra sikeredett a napom.... Szóval a szívósor zörög. Ha lehúzom a vákuumcsövet, akkor elhallgat. Közben kimazsoláztam, hogy mire van szükségem: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-MK3-1-8-2-0-Duratec-Inlet-Manifold-Flaps-Gaskets-02-07-/281254212161
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6477 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:28:53 »

Rosszul fogalmaztam, bocsánat. Kicsit hosszúra sikeredett a napom.... Szóval a szívósor zörög. Ha lehúzom a vákuumcsövet, akkor elhallgat. Közben kimazsoláztam, hogy mire van szükségem: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-MK3-1-8-2-0-Duratec-Inlet-Manifold-Flaps-Gaskets-02-07-/281254212161

Ez nem lesz jó a te szívósorodhoz.
Ezt nézd meg: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6478 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:33:19 »

Ez nem lesz jó a te szívósorodhoz.
Ezt nézd meg: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3

Elsőre ezt néztem. Smiley Miért ne lenne jó hozzá egyébként? Lentebb a kompatibilitási listában benne van az autó....

Meg kéne valaki, aki gyakorlottan megcsinálja. Tudtok valakit?

MOndjuk az azért b.ssza a csőröm, hogy ez még nem okozza a fordulatszám b.szakodását. Csak a hangjával jelzi, hogy ideje csinálni vele valamit. Egyébként ha a felesleges nyílásokat ledugóznánk és kiszednénk ezeket az örvénylapátokat, akkor mi lenne? A wikipediás írásban is írja, mint lehetőséget.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.15 kedd, 20:36:06 írta vstryker » Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6479 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:39:03 »

Elsőre ezt néztem. Smiley Miért ne lenne jó hozzá egyébként? Lentebb a kompatibilitási listában benne van az autó....

Meg kéne valaki, aki gyakorlottan megcsinálja. Tudtok valakit?

MOndjuk az azért b.ssza a csőröm, hogy ez még nem okozza a fordulatszám b.szakodását. Csak a hangjával jelzi, hogy ideje csinálni vele valamit. Egyébként ha a felesleges nyílásokat ledugóznánk és kiszednénk ezeket az örvénylapátokat, akkor mi lenne? A wikipediás írásban is írja, mint lehetőséget.

Én úgy tudom csak a facelift utáni szívócsonkban lehet cserélni a pillangószelepeket. 
Sokan csak "kibelezik".....így: http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/ 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6480 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:44:14 »

Én úgy tudom csak a facelift utáni szívócsonkban lehet cserélni a pillangószelepeket. 
Sokan csak "kibelezik".....így: http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/ 



Aha...ez kezd szimpatikus lenni. Cheesy De legalábbis olcsóbb.

No, de valaki árulja el, hogy mi van, akkor ha így kibelezzük, ledugózzuk? Valami szerepe csak van, hogy azt a sok sz@rt belerakták....  Ha csak így simán elhagyható és minden marad a régiben, akkor az érdekes, elgondolkodtató...vagy mit tudom én. Kicsit fáradt vagyok most ide valami frappánst írni.  wow1
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6481 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:50:48 »


Aha...ez kezd szimpatikus lenni. Cheesy De legalábbis olcsóbb.

No, de valaki árulja el, hogy mi van, akkor ha így kibelezzük, ledugózzuk? Valami szerepe csak van, hogy azt a sok sz@rt belerakták....  Ha csak így simán elhagyható és minden marad a régiben, akkor az érdekes, elgondolkodtató...vagy mit tudom én. Kicsit fáradt vagyok most ide valami frappánst írni.  wow1


Megnövekszik kicsit a fogyasztás és nem lesz olyan élénk a gázadásra a kocsi.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6482 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:58:20 »


Megnövekszik kicsit a fogyasztás és nem lesz olyan élénk a gázadásra a kocsi.

Ezt valami viszonyszámmal lehet pontosítani?  Mondjuk a fogyasztás 10% - 20% -al lesz több? Mondjuk ez nem kevés.... de ha mondjuk 100km-en fél liter, akkor le van ejtve. Az élénkség csökkenését  hogy kell elképzelni? Előzni gondolom még lehet vele, meg megy rendesen ha pörgetem. ?

Igazából ez is elgondolkodtató, mert akkor egy nyűgös hibaforrással kevesebb. Viszont évi 10ezer km alatt megyek az autóval és így a többlet fogyasztás lesz hátbavágó.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #6483 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:09:18 »

Ezt valami viszonyszámmal lehet pontosítani?  Mondjuk a fogyasztás 10% - 20% -al lesz több? Mondjuk ez nem kevés.... de ha mondjuk 100km-en fél liter, akkor le van ejtve. Az élénkség csökkenését  hogy kell elképzelni? Előzni gondolom még lehet vele, meg megy rendesen ha pörgetem. ?

Igazából ez is elgondolkodtató, mert akkor egy nyűgös hibaforrással kevesebb. Viszont évi 10ezer km alatt megyek az autóval és így a többlet fogyasztás lesz hátbavágó.
Az én 1.8-as 125 lovas autómmal kibelezett szívósorral vegyes használat mellet 7.5 liter alatt eszik az autó. Szerintem az nem sok. Az egynyócas nyilván nem egy erőmű, de szerintem még így is marad benne szufla. Nem kell félni a szívósor kibelezésétől, viszont ha rossz, akkor vagy a belezést vagy a cserét minél előbb meg kell csinálni, mert sokba fog kerülni a probléma megoldásának a halogatása.
Naplózva
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6484 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:17:40 »

A ledugózás nem tér ki arra...legalábbis nem látom, hogy ilyenkor a vákuumcsövekkel mi van? azokat vissza kell dugni? esetleg azok helyét is ledugózni?  Roll Eyes Valahogy nekem úgy tűnik normálisnak, hogy csak ott az oldalát dugózni ahogy a leírásba és minden más megy vissza rá a helyére.

Csinált már valaki ilyet_?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #6485 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:23:16 »

A ledugózás nem tér ki arra...legalábbis nem látom, hogy ilyenkor a vákuumcsövekkel mi van? azokat vissza kell dugni? esetleg azok helyét is ledugózni?  Roll Eyes Valahogy nekem úgy tűnik normálisnak, hogy csak ott az oldalát dugózni ahogy a leírásba és minden más megy vissza rá a helyére.

Csinált már valaki ilyet_?
Én elvittem az autószerelőhöz az autót, a leírást meg egy ilyet a tömítéshez: http://altalanos-ragaszto-papirragaszto.arukereso.hu/devcon-magnum-epoxy-steel-ket-komponensu-epoxy-ragaszto-gyurma-rez-acel-alu-fa-muanyag-uveg-keramia-p207289072/ Kb. 5ezer forintért megcsinálta a kibelezést. Az én leírásomban benne volt minden részletesen.
Naplózva
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6486 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:26:32 »

Én elvittem az autószerelőhöz az autót, a leírást meg egy ilyet a tömítéshez: http://altalanos-ragaszto-papirragaszto.arukereso.hu/devcon-magnum-epoxy-steel-ket-komponensu-epoxy-ragaszto-gyurma-rez-acel-alu-fa-muanyag-uveg-keramia-p207289072/ Kb. 5ezer forintért megcsinálta a kibelezést. Az én leírásomban benne volt minden részletesen.


Na, most már nagyon felizgattatok. Cheesy A kibelezést 5ezerért a szívósór fel és leszerelésével csinálta meg? Ez volt az első, amit csinált vagy már gyakorlott volt benne?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #6487 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:29:52 »


Na, most már nagyon felizgattatok. Cheesy A kibelezést 5ezerért a szívósór fel és leszerelésével csinálta meg? Ez volt az első, amit csinált vagy már gyakorlott volt benne?
Nem olyan nagy meló a kibelezés. Asszem nyolc csavar fogja a szívósort, nem olyan vészes szétbontani. Az én szerelőm először látott ilyet, mégis meg tudta oldani gond nélkül.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #6488 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:31:56 »


Na, most már nagyon felizgattatok. Cheesy A kibelezést 5ezerért a szívósór fel és leszerelésével csinálta meg? Ez volt az első, amit csinált vagy már gyakorlott volt benne?
Én is kibeleztem az enyémet, kb 2-3 óra munka elsőre. Nem vettem semmi különbséget észre az autón, csak, hogy csendesebben jár. Akna nélkül csináltam így másodikra, de jobb aknán.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6489 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:34:47 »

Én is kibeleztem az enyémet, kb 2-3 óra munka elsőre. Nem vettem semmi különbséget észre az autón, csak, hogy csendesebben jár. Akna nélkül csináltam így másodikra, de jobb aknán.

Én azért akarom szerelőhöz vinni,hgoy ezt az felpörgést is megnézze. De most jöttem rá, hogy az ajánlott Vik, igazából Viktor, akinek már megvan az elérhetősége....na majd holnap meg is interjúvolom. Smiley

Egyébként csak, hogy jóval is dicsekedjek...ma ugye elvittem kivizsgálásra a gépet és ezt leszámítva rendben van...még a 4 öreg nyári gumim cseréjét javasolták. Smiley
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #6490 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:43:35 »

Én azért akarom szerelőhöz vinni,hgoy ezt az felpörgést is megnézze. De most jöttem rá, hogy az ajánlott Vik, igazából Viktor, akinek már megvan az elérhetősége....na majd holnap meg is interjúvolom. Smiley

Egyébként csak, hogy jóval is dicsekedjek...ma ugye elvittem kivizsgálásra a gépet és ezt leszámítva rendben van...még a 4 öreg nyári gumim cseréjét javasolták. Smiley
Vik ismeri a dörgést, hozzáértő kezekben lesz a géped, ha hozzá viszed. Én még nem jártam nála, de csak jót hallottam róla és mindenki ajánlja.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6491 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:48:47 »

Az én 1.8-as 125 lovas autómmal kibelezett szívósorral vegyes használat mellet 7.5 liter alatt eszik az autó. Szerintem az nem sok. Az egynyócas nyilván nem egy erőmű, de szerintem még így is marad benne szufla. Nem kell félni a szívósor kibelezésétől, viszont ha rossz, akkor vagy a belezést vagy a cserét minél előbb meg kell csinálni, mert sokba fog kerülni a probléma megoldásának a halogatása.


Nekem a saját tapasztalatom amikor a cseréig lehúztam a vákumcsövet,hogy a fogyasztás növekedés kb 1 liter/100km  volt és városi körülmények között az autó nem a korábban megszokott módon reagált a gázadásra.Országúti tempónál egyenletes gáznál nem volt érezhető változás.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6492 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:48:55 »


Megnövekszik kicsit a fogyasztás és nem lesz olyan élénk a gázadásra a kocsi.

Cáfolom!
Nem növekszik a fogyasztás és finomabban lehet elindulni vele.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6493 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:53:52 »


Nekem a saját tapasztalatom amikor a cseréig lehúztam a vákumcsövet,hogy a fogyasztás növekedés kb 1 liter/100km  volt és városi körülmények között az autó nem a korábban megszokott módon reagált a gázadásra.Országúti tempónál egyenletes gáznál nem volt érezhető változás.

Nekem már régóta "vezérlés nélkül" van a pillangószelep sor.
Le van dugózva a szelepre menő vákuumcső.

Nem fogyaszt többet, semmivel. Finomabban indul, finomabban adagolható alacsony fordulatszámon a gáz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6494 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:58:49 »

Nekem már régóta "vezérlés nélkül" van a pillangószelep sor.
Le van dugózva a szelepre menő vákuumcső.

Nem fogyaszt többet, semmivel. Finomabban indul, finomabban adagolható alacsony fordulatszámon a gáz.

A kibelezésnél ki is kell takarítani? vagy csak kiszedni belőle a lapátokat, ledugózni a csövet, osztszevasz? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #6495 Dátum: 2014.04.15 kedd, 22:01:16 »

A kibelezésnél ki is kell takarítani? vagy csak kiszedni belőle a lapátokat, ledugózni a csövet, osztszevasz? vigyor3
Ami mozdítható a szívósorban mindent ki kell venni. Például vannak a szívósorban pici perselyek, azokat is ki kell operálni.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6496 Dátum: 2014.04.15 kedd, 22:01:24 »

Nekem már régóta "vezérlés nélkül" van a pillangószelep sor.
Le van dugózva a szelepre menő vákuumcső.

Nem fogyaszt többet, semmivel. Finomabban indul, finomabban adagolható alacsony fordulatszámon a gáz.

Akkor ez egy pozitív tapasztalat.Nem ismerem a lapátok működését pontosan,de ahogy kivettem intenzívebb gázadásnál működik.Ha nem gond neked és ismered az elvet vagy a lapát beépítésének az okát akkor publikálhatnád itt.Nekem megfelelt a gyári állapot és megtehettem a cserét.Láttam a fogyasztás hozzászólásodat/képedet és le a kalappal!Az is alátámásztja a fogyasztás "csökkenését" lapát nélkül....eljen
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6497 Dátum: 2014.04.15 kedd, 22:09:45 »

Akkor ez egy pozitív tapasztalat.Nem ismerem a lapátok működését pontosan,de ahogy kivettem intenzívebb gázadásnál működik.Ha nem gond neked és ismered az elvet vagy a lapát beépítésének az okát akkor publikálhatnád itt.Nekem megfelelt a gyári állapot és megtehettem a cserét.Láttam a fogyasztás hozzászólásodat/képedet és le a kalappal!Az is alátámásztja a fogyasztás "csökkenését" lapát nélkül....eljen
Többször leírtam/tuk már a miértjét.
Alacsony fordulatszámon a hengerek feltöltése az örvénylapátok által kialault légörvény miatt hatékonyabb. Ezáltal alacsony fordulatszám tartományban nyomatékosabb kicsit a motor.
Ez lehet számít valamit egy 60 LE-s motor esetében, de 145 Le-nél szinte semmit nem érezni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6498 Dátum: 2014.04.15 kedd, 22:10:55 »

Akkor ez egy pozitív tapasztalat.Nem ismerem a lapátok működését pontosan,de ahogy kivettem intenzívebb gázadásnál működik.Ha nem gond neked és ismered az elvet vagy a lapát beépítésének az okát akkor publikálhatnád itt.Nekem megfelelt a gyári állapot és megtehettem a cserét.Láttam a fogyasztás hozzászólásodat/képedet és le a kalappal!Az is alátámásztja a fogyasztás "csökkenését" lapát nélkül....eljen

Van lapát a szívósorban, csak állandóan teljesen nyitva van. Nem enged működni a vezérlését.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6499 Dátum: 2014.04.15 kedd, 22:19:15 »

Többször leírtam/tuk már a miértjét.
Alacsony fordulatszámon a hengerek feltöltése az örvénylapátok által kialault légörvény miatt hatékonyabb. Ezáltal alacsony fordulatszám tartományban nyomatékosabb kicsit a motor.
Ez lehet számít valamit egy 60 LE-s motor esetében, de 145 Le-nél szinte semmit nem érezni.


Nem találkoztam ezekkel a hozzászólásokkal,köszi hogy leírtad újra.Nálam talán az okozta a plusz fogyasztást, hogy a korábban megszokott módon adtam neki a gázt és a meglepetésre,hogy nem megy az autó nyomtam neki egy kis pluszt.Te mit tanácsolsz azoknak akik most állnak ilyen dilemma előtt?Kibelezni vagy lapátokat cserélni?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Oldalak: 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 [130] 131 132 133 134 135 136 137 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.