Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:01:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 130 131 132 133 134 135 136 [137] 138 139 140 141 142 143 144 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662003 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6800 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:14:02 »

1.8 125 lovas
2002.9. Havi
A szivosort kitakaritottam sajat kezuleg meg az elejen, falsot nem sziv.
Ezutan meg a Ford szervizben volt folyamatosan az auto.
Konkretan 3helyen, es utanna masik 2 normal szervizben most az utolso ahol van ott egy villamossagi nezte at.
O talalta egyebkent ezt a hibat. Azt mondta hogy hibas adatot kuld a computernek es nyitva marad a szelep es azert tartja a fordulatot menet kozben, viszont ha egy helyben all az auto akkor normalisan mukodik.


Nyitva marad a szelep?
A fojtószelepet te mozgatod a gázpedállal.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6801 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:16:21 »

Oszinten szolva nem emlekszem pontosan mert nekem is asszony mondta, de ez az alkatresz nem kerul semmimbe ezert probalom ki hatha.
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6802 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:17:57 »

Oszinten szolva nem emlekszem pontosan mert nekem is asszony mondta, de ez az alkatresz nem kerul semmimbe ezert probalom ki hatha.

Próbáld.
De a magasabb fordulatszámhoz mindig kell levegő! Azt meg nem a TPS kezeli.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6803 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:35:34 »

Ha nem valtozik akkor mi legyen a kovetkezo lepes?
Otlet?
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6804 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:38:54 »

Ha nem valtozik akkor mi legyen a kovetkezo lepes?
Otlet?

Felesleges találgatni és te is látod, hogy nem az a módja. Nem érdemes.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6805 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:40:58 »

Felesleges találgatni és te is látod, hogy nem az a módja. Nem érdemes.


Kösz.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6806 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:49:01 »

Felesleges találgatni és te is látod, hogy nem az a módja. Nem érdemes.


Pedig sajnos a szereloktol meg a talalgatas is jobb.
Ilyen a ketsegbe eses...mikor mar 8honap "szereles" utan semmi javulas.
Sajnos sok a szakbarbar ostoba ember.
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6807 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:50:27 »

Pedig sajnos a szereloktol meg a talalgatas is jobb.
Ilyen a ketsegbe eses...mikor mar 8honap "szereles" utan semmi javulas.
Sajnos sok a szakbarbar ostoba ember.
hol laksz?hátha van a közelben klubbtárs.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6808 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:58:35 »

Pedig sajnos a szereloktol meg a talalgatas is jobb.
Ilyen a ketsegbe eses...mikor mar 8honap "szereles" utan semmi javulas.
Sajnos sok a szakbarbar ostoba ember.

Azzal kezdtem, hogy rossz helyeken voltál eddig.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6809 Dátum: 2014.05.16 péntek, 21:23:14 »

Helyileg Tiszavasvari.
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6810 Dátum: 2014.05.16 péntek, 21:25:51 »

A rossz helyek alatt rossz szervizeket értettem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6811 Dátum: 2014.05.16 péntek, 21:29:48 »

A rossz helyek alatt rossz szervizeket értettem.

Ne magyarázkodj!  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6812 Dátum: 2014.05.16 péntek, 22:50:53 »

A rossz helyek alatt rossz szervizeket értettem.

Ha tudsz a kozelben szervizt akkor varom a javaslatot.
Vagy csak pesten van olyan aki ert hozza?
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6813 Dátum: 2014.05.17 szombat, 00:15:49 »

Az osszeg kb 270-290 ezer
Egy cimborám 200-at költött a benzines Focus-ára pár hónap alatt, pont ugyanígy egy misztikus hiba kapcsán öntötte a pénzt a különböző borsodi márkaszervizekre és felkent szerelőkre. Majd feljött Gödre, elvitte egy Ford mérnök diagnosztához, aki megtalálta a hibás egyébként 6-8 ezer forintos alkatrészt. 6000 forintot kért munkadíjnak, és fel volt dobva hogy milyen jó kis trükkös hibát talált...7 éve hozzá járok Forddal...

Persze ehhez hozzájött a Miskolc-Bp vonatköltség, mert nem tudta rögtön megnézni, ezért otthagyta az autót talán 2 napra...
Naplózva
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6814 Dátum: 2014.05.17 szombat, 09:33:48 »

Pm ben irhatnatok majd telefonszamokat es cimeket.
Szivesen veszem!
Es koszonom az eddigi tanacsokat!
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
caratyuska
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #6815 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 12:43:04 »

Sziasztok,

Az alábbi lenne a kérdésem. (visszaolvastam pár oldalt de nem találtam pont hasonlót)
(Az autót kb 1 hónapja vettem 1.8 benzin 2002-es, CHBA motorkód, 149e-vel vettem most 152 van benne)

Mostanában azt vettem észre, hogy mintha az autó hangosabb lenne mint mikor megvettem. Egyenletes úton haladva pedig (mások által nem hallható) fura hangja van, mintha valahol a távolban valami szeletelő gép menne. Ha kinyomom a kuplungpedált, és tartom a motor fordulatot megszűnik a zaj. Csak 5-ösben hallom ezt a hangot. Illetve ha motorféken gurulok, akkor kicsit mintha ciripelő hangja lenne. Olajat a váltóban még nem nézettem, de a Ford kereskedőtől van, elvileg mindent átnéztek rajta.
Naplózva

Mk3 Kombi 1.8 (125Le, chba) 2002.02
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6816 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 12:45:09 »

Sziasztok,

Az alábbi lenne a kérdésem. (visszaolvastam pár oldalt de nem találtam pont hasonlót)
(Az autót kb 1 hónapja vettem 1.8 benzin 2002-es, CHBA motorkód, 149e-vel vettem most 152 van benne)

Mostanában azt vettem észre, hogy mintha az autó hangosabb lenne mint mikor megvettem. Egyenletes úton haladva pedig (mások által nem hallható) fura hangja van, mintha valahol a távolban valami szeletelő gép menne. Ha kinyomom a kuplungpedált, és tartom a motor fordulatot megszűnik a zaj. Csak 5-ösben hallom ezt a hangot. Illetve ha motorféken gurulok, akkor kicsit mintha ciripelő hangja lenne. Olajat a váltóban még nem nézettem, de a Ford kereskedőtől van, elvileg mindent átnéztek rajta.


Akkor a legcélszerűbb ha visszakocsikázol a kereskedésbe és elmondod ott a panaszodat. Nézzék, hallgassák meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
caratyuska
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #6817 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 13:00:35 »

Egy akadálya van. Miskolc-Solymár  falbav
Attól félek, ha meg itt begurulok vele a Ford-ba, nem nagyon változik semmi, azon kívül hogy vagy 1-2 óra munkadíjat legombolnak a meghallgatásért.  rinya
Naplózva

Mk3 Kombi 1.8 (125Le, chba) 2002.02
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #6818 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 13:05:41 »

Egy akadálya van. Miskolc-Solymár  falbav
Attól félek, ha meg itt begurulok vele a Ford-ba, nem nagyon változik semmi, azon kívül hogy vagy 1-2 óra munkadíjat legombolnak a meghallgatásért.  rinya

A garanciális ügyintézésért nem hiszem hogy pénzt fognak kérni Solymáron, szóval még a benzinpénz is megérné
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
caratyuska
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #6819 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 13:11:01 »

Azért nem, mert már voltam 2x is  worship
1x : check engine lámpa, klíma, ablakmosó
2x : check engine
(cseréltek 4 gyertyát, kábeleket, gyújtótrafót, meg a klímát töltötték)

Csak gondoltam megkérdezem, hátha volt valakinek "pont ilyen" probléma.

Esetleg van itt valaki Miskolcról, vagy a közelből?
Naplózva

Mk3 Kombi 1.8 (125Le, chba) 2002.02
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6820 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 17:21:09 »

Sziasztok,

540ezer km van a kocsimban, és "kicsit" csipegeti már az olajat, 4dl/1000km.

Úgy gondolom 3 lehetőségem van. 1.- nem foglalkozok vele, és mindig után töltöm, 2.-motorfelújítás, ami lutri, lehet nagyon drága mulatság is, ezért ezt még egyelőre nem szeretném, 3.- vastagabb olajra váltok, pl egy full szintetikus 5W40-re

Én igazából a 3. variációra szavaznék, mert 1.- nincs most rá pénzem, hogy beletoljak 100-200ezret a motorfelújításba, 2.- úgy vagyok ezzel, hogy ha elmegyek az 5w40el még 100ezret, és csak utána újíttatom fel, akkor "nyertem" 100ezer km-t.

Nektek mi a véleményetek? Illetve milyen vastagabb olajat tudnátok ajánlani?  Q8 Formula Excel-t ismeri valaki?
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.19 hétfő, 17:24:40 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6821 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 22:43:30 »

Sziasztok,
540ezer km van a kocsimban, és "kicsit" csipegeti már az olajat, 4dl/1000km.
Úgy gondolom 3 lehetőségem van. 1.- nem foglalkozok vele, és mindig után töltöm, 2.-motorfelújítás, ami lutri, lehet nagyon drága mulatság is, ezért ezt még egyelőre nem szeretném, 3.- vastagabb olajra váltok, pl egy full szintetikus 5W40-re
Én igazából a 3. variációra szavaznék, mert 1.- nincs most rá pénzem, hogy beletoljak 100-200ezret a motorfelújításba, 2.- úgy vagyok ezzel, hogy ha elmegyek az 5w40el még 100ezret, és csak utána újíttatom fel, akkor "nyertem" 100ezer km-t.
Nektek mi a véleményetek? Illetve milyen vastagabb olajat tudnátok ajánlani?  Q8 Formula Excel-t ismeri valaki?

A döntés jó, és hogy 5w40-et teszel bele, az is bölcs.  A helyedben még utánaolvasnék a Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40-olajnak is, de a döntés a tiéd.
A lényeg hogy a 100 fokon mért kinetikai viszkozitása ezeknek a full szint olajoknak sokkal magasabb, ezek "vaskosabb" olajok, ezért fordulaton kevésbé fogja az autó enni az olajat. Cserébe nagyon minimálisan nőhet a fogyasztás, bár amikor én ajándékba kapott Motul 5w40-et raktam bele, nem vettem észre.
1 tanács: lehet ezt is eszegetni fogja, legyen tartalékba is olajod, és ne a maradék 5w30-at öntögesd bele, mert mindig a gyengébb olaj paraméterei érvényesülnek.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.19 hétfő, 22:45:13 írta FokaDriver » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6822 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 22:51:16 »

Olajat a váltóban még nem nézettem, de a Ford kereskedőtől van, elvileg mindent átnéztek rajta.
Azzal nem kockáztatsz sokat ha veszel Ford típus spec váltóolajat, és tök mindegy mi van benne, lecserélteted az első szerelőnél,rendesen kiszintezve, nem is nagy pénz. Függetlenül hogy lifetime-nak mondják a váltóolajat, azért ez nem teljesen igaz.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6823 Dátum: 2014.05.20 kedd, 09:26:23 »

A döntés jó, és hogy 5w40-et teszel bele, az is bölcs.  A helyedben még utánaolvasnék a Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40-olajnak is, de a döntés a tiéd.
A lényeg hogy a 100 fokon mért kinetikai viszkozitása ezeknek a full szint olajoknak sokkal magasabb, ezek "vaskosabb" olajok, ezért fordulaton kevésbé fogja az autó enni az olajat. Cserébe nagyon minimálisan nőhet a fogyasztás, bár amikor én ajándékba kapott Motul 5w40-et raktam bele, nem vettem észre.
1 tanács: lehet ezt is eszegetni fogja, legyen tartalékba is olajod, és ne a maradék 5w30-at öntögesd bele, mert mindig a gyengébb olaj paraméterei érvényesülnek.


Szerinted tud annyival többet az egyik 5W40 a másik 5W40től, hogy érdemes legyen sokkal drágábban megvenni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6824 Dátum: 2014.05.20 kedd, 10:08:15 »

Szerinted tud annyival többet az egyik 5W40 a másik 5W40től, hogy érdemes legyen sokkal drágábban megvenni?
Kétlem...egy közép árszínvonallal, ismert gyártóval, nem tudsz majd hibázni.
Egy példa ár/érték középszínvonalra :  http://www.olajshop.hu/auto-olaj/castrol-magnatec-5w-40-4-l.html
Vásároltam itt, nincs patkolt olaj para. 1 fős cég.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6825 Dátum: 2014.05.20 kedd, 10:19:01 »

Kétlem...egy közép árszínvonallal, ismert gyártóval, nem tudsz majd hibázni.
Egy példa ár/érték középszínvonalra :  http://www.olajshop.hu/auto-olaj/castrol-magnatec-5w-40-4-l.html
Vásároltam itt, nincs patkolt olaj para. 1 fős cég.

Igen, én is így gondolom. Csak az általad említett Valvoline MaxLife olaj miatt kérdeztem. Az jelentősen drágább mint pl ez a Castrol.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
gabor.samoly
Vendég
« Új hozzászólás #6826 Dátum: 2014.05.20 kedd, 11:45:23 »

Sziasztok!

Kis segítséget/infót kérnék. Rendbe szeretném tetetni 1.8 benzin/gáz üzemű motoromat. 2003-as kiadás, facelift-es. 250.000 km van benne, ebből kb 60.000 gázzal. (bár lehet hogy előtte tekergették az óráját, a mágikus 128.000-el vettem)

Több probléma van vele.

1. Eszi az olajat, egy csere periódus alatt (10-12.000 km) megevett 3 litert.
Az biztos, hogy a szelepfedél tömítésnél engedi, azt mindenképp ki kell cseréltetnem. De kétlem, hogy 3 liter menne el ott.

2. Alapjáraton meleg motornál meglehetősen furcsa hangokat hallok, nem csak néha hanem mindig. Gáz és benzin üzemnél is. Még nem voltak cserélve a gyújtókábelek (11 éves, valószínűleg nem ártana), csak a trafó 2 éve valami utángyártottra. Gyertyák 5 hónapja, NGK benzin-gáz gyertyák (9.000 per darab áron, kimondottan örültem neki). Rángatott alacsony fordulaton, ez megoldotta.
A mostani hangokról egy youtube videót készítettem, összefoglalva hogy mi a jelenség:
http://youtu.be/gMz2mCyknvg

Hibakódok (bocs a hülye magyar fordításért, az új torque ilyen  worship ):


Fogyasztás rendben, üzem közben semmi gondom vele, megy mint az állat.

Szerintetek kb mire számítsak? Ennyi km után milyen generált lenne célszerű elvégeztetni? Szeretnék egy kicsit kalkulálni, előtte meg kell vastagítanom kicsit a pénztárcámat.

Köszönöm a válaszokat előre is!
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.20 kedd, 11:49:49 írta gabor.samoly » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6827 Dátum: 2014.05.20 kedd, 12:40:47 »

A mostani hangokról egy youtube videót készítettem, összefoglalva hogy mi a jelenség:
http://youtu.be/gMz2mCyknvg
1-2 meglátás: A gázt felejtsd el addig amíg nem tökéletes és hibamentes az autó. A hangszigetelő borítást levehetted volna a blokk tetejéről a jobb audió felvétel érdekében.  9e Ft-os gyertyák ? A gyári gyertya tökéletes gáz üzemhez is. Szívósor örvénylapátok voltak ellenőrizve korábban ?
Ezeket csak általánosságban írtam, hibakódokhoz én nem értek.  Bááár mondjuk a leírásodból szellemében, tippelnék egy szegény keverékes üzemre (tökéletlen lpg beállítás), egy gyújtás bemuda háromszögre (gyertya,kábel,trafó) vagy bepisilő injektorra (a sok gázozás miatt), és olvasható hogy az EGR szelepedre is ráférne egy takarítás ?  Csak találgatok...
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.20 kedd, 12:46:46 írta FokaDriver » Naplózva
gabor.samoly
Vendég
« Új hozzászólás #6828 Dátum: 2014.05.20 kedd, 12:57:54 »

Lehet hogy hülye kérdés, de ha a trafóval és/vagy a kábelekkel van gondom, akkor nem kellene problémának lennie magasabb fordulaton? Vagy terhelés alatt, gázadáskor?

Gázt igyekszem elfelejteni, tankoltam ma benyát. Lehet hogy hülyeség, de mintha vlahol azt is olvastam volna, hogy ha folyamatosan világít az üzemanyag szint visszajelző (mert kevés a benzin), akkor az hosszú távon valamilyen hatással van a beállításokra/kalkulált értékekre.
Ez hülyeség? Mert nekem sokat világít mire befordulok a kútra benzinért.
Naplózva
gabor.samoly
Vendég
« Új hozzászólás #6829 Dátum: 2014.05.20 kedd, 18:47:45 »

Sziasztok!

Kis segítséget/infót kérnék. Rendbe szeretném tetetni 1.8 benzin/gáz üzemű motoromat. 2003-as kiadás, facelift-es. 250.000 km van benne, ebből kb 60.000 gázzal. (bár lehet hogy előtte tekergették az óráját, a mágikus 128.000-el vettem)

Több probléma van vele.

1. Eszi az olajat, egy csere periódus alatt (10-12.000 km) megevett 3 litert.
Az biztos, hogy a szelepfedél tömítésnél engedi, azt mindenképp ki kell cseréltetnem. De kétlem, hogy 3 liter menne el ott.

2. Alapjáraton meleg motornál meglehetősen furcsa hangokat hallok, nem csak néha hanem mindig. Gáz és benzin üzemnél is. Még nem voltak cserélve a gyújtókábelek (11 éves, valószínűleg nem ártana), csak a trafó 2 éve valami utángyártottra. Gyertyák 5 hónapja, NGK benzin-gáz gyertyák (9.000 per darab áron, kimondottan örültem neki). Rángatott alacsony fordulaton, ez megoldotta.
A mostani hangokról egy youtube videót készítettem, összefoglalva hogy mi a jelenség:
http://youtu.be/gMz2mCyknvg

Hibakódok (bocs a hülye magyar fordításért, az új torque ilyen  worship ):


Fogyasztás rendben, üzem közben semmi gondom vele, megy mint az állat.

Szerintetek kb mire számítsak? Ennyi km után milyen generált lenne célszerű elvégeztetni? Szeretnék egy kicsit kalkulálni, előtte meg kell vastagítanom kicsit a pénztárcámat.

Köszönöm a válaszokat előre is!

Amire ma jottem ra: benyomott kuplung eseten sincs kopogas!
Naplózva
rolcsika20
Vendég
« Új hozzászólás #6830 Dátum: 2014.05.20 kedd, 19:42:56 »

Sziasztok!

Van a családban  egy 2001-es mk3-as 2.0 Ghia Mondeo. Annyi lenne a baj vele, hogy egyszerűen nem akar gyorsulni az autó. Kb olyan érzés mintha egy 60 lóerős suzukiba ülnék. Nem rángat nincs vele műszer szerint semmi gond. Nem kopog a motor szépen halkan jár. Esetleg valami ötlet vagy hasonló problémával már találkozott valaki? Ja 246000 km van benne.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6831 Dátum: 2014.05.20 kedd, 21:20:59 »

Sziasztok!

Van a családban  egy 2001-es mk3-as 2.0 Ghia Mondeo. Annyi lenne a baj vele, hogy egyszerűen nem akar gyorsulni az autó. Kb olyan érzés mintha egy 60 lóerős suzukiba ülnék. Nem rángat nincs vele műszer szerint semmi gond. Nem kopog a motor szépen halkan jár. Esetleg valami ötlet vagy hasonló problémával már találkozott valaki? Ja 246000 km van benne.

Milyen stílusban járnak vele? Ha nagypapás, akkor kicsit meg kellene "kergetni" (kb 20 percig folyamatosan menni vele 4-5ezres fordulaton autópályán). Minden sebesség normálisan kihúzatva. Szerintem....
Naplózva
rolcsika20
Vendég
« Új hozzászólás #6832 Dátum: 2014.05.20 kedd, 22:19:06 »

Hát ma kapott rendesen de semmi változás sajnos. Valamiért nagyon lomha.
Naplózva
caratyuska
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #6833 Dátum: 2014.05.22 csütörtök, 12:58:17 »

Sziasztok

Ezt megnéznétek? : https://www.youtube.com/watch?v=CCOdT1lPE7A&feature=em-upload_owner

A kocsin Ford szervízben cserélték már a 4 gyertyát, kábeleket, pipákat, és gyújtótrafót is. Computer is újra volt programozva. Kb 1500km-et mentem vele, és most újra bejött ez a hibakód :
Error code : P0204
Ecu  : $10 - Engine
Descr : Cylinder 4 Misfire detected

Valami más még okozhatja ezt?

Csak alapjáraton csinálja, hogy majd kiesik a helyéről a motor. Ha fordulatot kap, akármennyit megy rendesen, rendesen is eszik, és jól is megy.
Naplózva

Mk3 Kombi 1.8 (125Le, chba) 2002.02
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6834 Dátum: 2014.05.22 csütörtök, 13:01:27 »

Sziasztok

Ezt megnéznétek? : https://www.youtube.com/watch?v=CCOdT1lPE7A&feature=em-upload_owner

A kocsin Ford szervízben cserélték már a 4 gyertyát, kábeleket, pipákat, és gyújtótrafót is. Computer is újra volt programozva. Kb 1500km-et mentem vele, és most újra bejött ez a hibakód :
Error code : P0204
Ecu  : $10 - Engine
Descr : Cylinder 4 Misfire detected

Valami más még okozhatja ezt?

Csak alapjáraton csinálja, hogy majd kiesik a helyéről a motor. Ha fordulatot kap, akármennyit megy rendesen, rendesen is eszik, és jól is megy.


Vajon mit programozhattak újra a motorvezérlőn.....  fejvakaras

Ki kell mérni az injektorokat. Az ellenállásuk lehet megfelelő, de szinte biztos, hogy a 4. alapjáraton nem szállít.....   
Szkóppal látható ez a tapadás.
Lehet ultrahangos tisztítást adni neki, de cserélheted is.....az biztosabb.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.22 csütörtök, 13:06:22 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #6835 Dátum: 2014.05.23 péntek, 12:47:28 »

Sziasztok

Múlt héten került hozzánk egy 2001-es 1.8-as Mondeo. Elvileg a szívósort az előző tulaj már kiheréltette rajta.
A gondom az hogy 1500-2000 között 1/3-1/2 gáz között becsörög a motor, tipikusan szegény keverékes csörgés. Lehet ez a szívósor kiherélése miatt, utána lehet-e állítani a gyújtásnak esetleg?

Nekem ugyanez van amióta megvettem (egy éve), kibeleztettem a szívósor, de megmaradt ez a hang. Mindenféle kúton tankoltam már vele, de legtöbbször omv-n, ugyanúgy csinálta. Eléggé idegesítő amikor pl emelkedőn felfelé bedízelesedik a hangja Smiley ilyenkor visszapattintom egyet, pörgősebben nem csinálja. Ha valamit siekrül kideríteni, akkor megírhatnád itt. Wink
Naplózva
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #6836 Dátum: 2014.05.23 péntek, 17:30:23 »

Sziasztok

Múlt héten került hozzánk egy 2001-es 1.8-as Mondeo. Elvileg a szívósort az előző tulaj már kiheréltette rajta.
A gondom az hogy 1500-2000 között 1/3-1/2 gáz között becsörög a motor, tipikusan szegény keverékes csörgés. Lehet ez a szívósor kiherélése miatt, utána lehet-e állítani a gyújtásnak esetleg?

Hali!

Nekem is repültek a szívósor alkatrészei, de semmi hang nincs attól, nagyon csendes a motor.
Nem rezonálást hallasz?Mondjuk fém a fémmel?
Az lehet ez is: (csak tipp)
http://mondeo.hu/index.php?topic=5111.0
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6837 Dátum: 2014.05.23 péntek, 18:43:52 »

Hali!

Nekem is repültek a szívósor alkatrészei, de semmi hang nincs attól, nagyon csendes a motor.
Nem rezonálást hallasz?Mondjuk fém a fémmel?
Az lehet ez is: (csak tipp)
http://mondeo.hu/index.php?topic=5111.0

Amit linkeltél az dízelre vonatkozik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6838 Dátum: 2014.05.23 péntek, 22:30:09 »

Nekem ugyanez van amióta megvettem (egy éve), kibeleztettem a szívósor, de megmaradt ez a hang. Mindenféle kúton tankoltam már vele, de legtöbbször omv-n, ugyanúgy csinálta. Eléggé idegesítő amikor pl emelkedőn felfelé bedízelesedik a hangja Smiley ilyenkor visszapattintom egyet, pörgősebben nem csinálja. Ha valamit siekrül kideríteni, akkor megírhatnád itt. Wink

Próbáltad már magas oktánszámú üzemanyaggal ? Hozzátankolt 100-as, vagy hozzátankolt 10% E85 ? Ha tényleg becsörgés az ok, akkor a magasabb oktánszámú üzemanyagtól ez megszűnne. Ha marad akkor pedig vagy van valami probléma, vagy csak a motor morgását véled becsörgésnek, azért az természetes hogy alacsony fordulatszámon, nagy terhelésen, megváltozik a motor hangja....persze én csak elméletben nyilatkozhatok, nekem még nem volt becsörgés a fordjaimon...(csak a normális morgás ilyenkor)...

Egy tipp: a fordfocus.hu-n az 1-es Focus topicban ez komoly eszmecsere volt a tagok részéről, nem mélyedtem el benne, de egy kis gugglizást és átolvasást megér, a Focus is csak egy benzinmotor, és mintha rémlene hogy ott születtek eredmények...
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #6839 Dátum: 2014.05.24 szombat, 07:38:01 »

Próbáltad már magas oktánszámú üzemanyaggal ? Hozzátankolt 100-as, vagy hozzátankolt 10% E85 ? Ha tényleg becsörgés az ok, akkor a magasabb oktánszámú üzemanyagtól ez megszűnne. Ha marad akkor pedig vagy van valami probléma, vagy csak a motor morgását véled becsörgésnek, azért az természetes hogy alacsony fordulatszámon, nagy terhelésen, megváltozik a motor hangja....persze én csak elméletben nyilatkozhatok, nekem még nem volt becsörgés a fordjaimon...(csak a normális morgás ilyenkor)...

Egy tipp: a fordfocus.hu-n az 1-es Focus topicban ez komoly eszmecsere volt a tagok részéről, nem mélyedtem el benne, de egy kis gugglizást és átolvasást megér, a Focus is csak egy benzinmotor, és mintha rémlene hogy ott születtek eredmények...

Ki fogom próbálni, de ha 100-as benzint kell bele tankolni hogy ne legyen hangja akkor eladom! Nem az egészséges motor morgás hallatszik ilyenkor terhelés alatt, hanem ilyen csörgő kelepelő hang, ami teljesen olyan mint amikor a szívósorban rezeg az örvénylapátok tengelye, vagy amire én is gondoltam hogy a vezérmű lánc, de azt megnézettem, rendben van. Amire még gondolok, hogy nekem lassan érik a lendkerék csere, mert alapjáraton hallani, h kopog. Kíváncsi vagyok,h ha most nyáron ezt kicseréltetem, akkor megszűnik e majd ez a hang. Ha nem akkor elviszem Gödre egy diagnosztikára, de ha azt mondják, h minden oké akkor elpasszolom, nekem ne kelepeljen! :-)
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6840 Dátum: 2014.05.24 szombat, 17:56:38 »

Amire még gondolok, hogy nekem lassan érik a lendkerék csere, mert alapjáraton hallani, h kopog.
A 2ős tömegő lendkereket hamar ki lehet nyírni ha az alacsony fordulatszám tartományt intenzív gyorsításra használják, meg még számtalan dologgal...Az alacsony fordulatszám az állandó sebesség tartására szolgál nem pedig az onnan való határozott gyorsításra. Válts vissza és csapathatod. A 2ős tömegű egyetlen tervezőasztalon sem az örökkévalóságnak készül,bár benzinesekben sokkal tovább bírják mint a diesel-ekben.

Motor becsörgéssel kicsit olvassatok utána a 2ős tömegű lendkerék tönkre mentelének első tüneteire. Hátha ez lesz a beteg. Csak egy tipp...
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.24 szombat, 18:29:24 írta FokaDriver » Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #6841 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 10:42:25 »

Ki fogom próbálni, de ha 100-as benzint kell bele tankolni hogy ne legyen hangja akkor eladom! Nem az egészséges motor morgás hallatszik ilyenkor terhelés alatt, hanem ilyen csörgő kelepelő hang, ami teljesen olyan mint amikor a szívósorban rezeg az örvénylapátok tengelye, vagy amire én is gondoltam hogy a vezérmű lánc, de azt megnézettem, rendben van. Amire még gondolok, hogy nekem lassan érik a lendkerék csere, mert alapjáraton hallani, h kopog. Kíváncsi vagyok,h ha most nyáron ezt kicseréltetem, akkor megszűnik e majd ez a hang. Ha nem akkor elviszem Gödre egy diagnosztikára, de ha azt mondják, h minden oké akkor elpasszolom, nekem ne kelepeljen! :-)
Szia!

1,8 benyám volt (125LE) megvételtől kopogott alapjáraton, kuplungkinyomásra elhallgatott, vagy csendesebb lett, emelkedőn meg csörgött/szörcsögött, a csörgés oka a kopogásérzékelő volt (akkor 8 ezres alkatrész a szívósor alatt) a kopogásé meg később derült ki, a dugattyú vergődött a hengerben, ami oválisra/hordósra (kinek mi...) volt kopva. Olajszintet figyeld...
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #6842 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 13:30:17 »

Szia!

1,8 benyám volt (125LE) megvételtől kopogott alapjáraton, kuplungkinyomásra elhallgatott, vagy csendesebb lett, emelkedőn meg csörgött/szörcsögött, a csörgés oka a kopogásérzékelő volt (akkor 8 ezres alkatrész a szívósor alatt) a kopogásé meg később derült ki, a dugattyú vergődött a hengerben, ami oválisra/hordósra (kinek mi...) volt kopva. Olajszintet figyeld...

Nekem is emelkedőn kezdd el becsörögni, pont abban a fordulatszám tartományban, amikor már érzi az ember,h mindjárt vissza kell váltani egyet. Nem drága, annyit megér,h kicseréltetem majd a kopogásérzékelő szenzort, legelőször amikor utánaolvastam itt is, akkor a jelenség kapcsán egyből erre gondoltam, utána rátaláltam a szívósori örvénylapátok problémájára, na mondom biztos az lesz az, ki is szereltettem belőle a lapátokat és a tengelyt is, eléggé ki volt kopva azt mondta a szerelő, zörgött rendesen, de már az első úton hazafelé felfedeztem,h nem szűnt meg a becsörgés. Smiley

Az alapjáraton hallható kopogás viszont nekem fokozatosan jelent meg, és egyre hangosabb. Egy éve van nálam, eddig 8e Km-t mentem vele. A szerelőm is akihez járok az elején beijesztett mindennel, kompressziót mért, olajnyomást stb. minden oké volt, de akkor még nem tudtam én sem,h ebben is van kettőstömegű lendkerék, sajna ő sem. Így már ahogy nézegette azt mondja,h ezer% hogy az lesz. Ami a lendkerék hibájára utal még szerintem, az az,h az előző tulaj fél évvel korábban cseréltetett kuplungszettet, így a szerelője már láthatta(?),h nemsokára a lendkerék csere is érik, de azt gondolom már nem akarta bevállalni anyagilag, így inkább eladta. Na mindegy, most a nyáron kiderül. De ha a lendkerék is rosz lesz, és miután kicseréltetem még a kopogás is megmarad alapjáraton, akkor lepippantom magam és majd belinkelem ide a képet róla! Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.25 vasárnap, 13:33:11 írta lcs10 » Naplózva
starwarsfan
Vendég
« Új hozzászólás #6843 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 13:34:38 »

Hi All!

Nemrégóta használunk egy 2002es kétliteres Mondot.Elviekben (óra szerint) 240 000km van a motorba.
Első észrevételem az volt,h mikor megállok (pl. pirosnál) és leveszem a lábamat a gázról.Egy picit a motor felpörög.Nem nagyon olyan 1000-1100as fordulaszámig.Olyan érzés,mintha véletlenül a fék nyomása közben picit hozzáérne a lábfejed a gázhoz is.De nem ez a gond,ezt rendszeresen produkálja.
Két napja érdekesebbet produkált:hosszabban kellet indítani.Forgatni forgat,de nehezebben(hosszabb ideig) tart míg beröffenti.Ezt követően a fordulatszám nagyon alacsonyan marad,kissé remegve jár,mintha nem menne egy henger és közben világít a töltés lámpa.Ezt egy nap 2-3 alkalommal megjátszotta.A többi indításnál pedig simán indult a motor.

Kezdjünk félni?Mekkora lehet a baj?

Köszönöm válaszotokat:Robi
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6844 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 15:09:37 »

Kezdjünk félni?
Félni semmiképp, Európában jelenleg béke van, és a boltok polcai csordultig vannak...bocs...Ha nem indul pöccre egy 12 éves autó akkor nyugodtan segíthetsz neki egy kicsit a gázpedállal. Egy alapjárati szelep takarítás nem ártana.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6845 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 15:54:16 »

Félni semmiképp, Európában jelenleg béke van, és a boltok polcai csordultig vannak...bocs...Ha nem indul pöccre egy 12 éves autó akkor nyugodtan segíthetsz neki egy kicsit a gázpedállal. Egy alapjárati szelep takarítás nem ártana.

Ez nem karburátoros, nem nyomunk gázt indításkor.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6846 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 15:55:41 »

Ez nem karburátoros, nem nyomunk gázt indításkor.  vigyor3

Még karburátor sincs benne?  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6847 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 15:56:20 »

Hi All!

Nemrégóta használunk egy 2002es kétliteres Mondot.Elviekben (óra szerint) 240 000km van a motorba.
Első észrevételem az volt,h mikor megállok (pl. pirosnál) és leveszem a lábamat a gázról.Egy picit a motor felpörög.Nem nagyon olyan 1000-1100as fordulaszámig.Olyan érzés,mintha véletlenül a fék nyomása közben picit hozzáérne a lábfejed a gázhoz is.De nem ez a gond,ezt rendszeresen produkálja.
Két napja érdekesebbet produkált:hosszabban kellet indítani.Forgatni forgat,de nehezebben(hosszabb ideig) tart míg beröffenti.Ezt követően a fordulatszám nagyon alacsonyan marad,kissé remegve jár,mintha nem menne egy henger és közben világít a töltés lámpa.Ezt egy nap 2-3 alkalommal megjátszotta.A többi indításnál pedig simán indult a motor.

Kezdjünk félni?Mekkora lehet a baj?

Köszönöm válaszotokat:Robi

Esélyes valahol falsh levegő beáramlásra.
A töltés -nélküliség visszajelző az alacsony fordulatszám miatt.
A hosszabb indítózás lehet attól is, hogy levés az üzemanyag a tartályban. Mindegyiknél előfordulhat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6848 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 16:13:33 »

Ez nem karburátoros, nem nyomunk gázt indításkor.  vigyor3
Csak akkor ha nem indul elsőre. Ha nem akarod szétforgatni az önindítót, meg gyilkolni a 2ős tömegűt, akkor másodikra egy pöcc gázpedál és már el is kapta.Azért nem 1/3-ad gázra gondoltam, hanem egy kisebb pöccintésre. Működik a dolog.

ui: a fals levegő jó tipp.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6849 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 18:34:09 »

Csak akkor ha nem indul elsőre. Ha nem akarod szétforgatni az önindítót, meg gyilkolni a 2ős tömegűt, akkor másodikra egy pöcc gázpedál és már el is kapta.Azért nem 1/3-ad gázra gondoltam, hanem egy kisebb pöccintésre. Működik a dolog.

ui: a fals levegő jó tipp.

"szétforgatni az önindítót, meg gyilkolni a 2ős tömegűt"
Miiiii?  Shocked

1. önindító annyival forog, amennyivel megtervezték.........nem fáj neki, ez a dolga
2. az indítás üzemszerű, természetes üzemmód....miért gyilkolná a lendkereket?

Másodikra?
Én egyszer indítok és akkor be is indul.

Felesleges gázt nyomni, de ha te új jobban érzed magad.....nyomd. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 130 131 132 133 134 135 136 [137] 138 139 140 141 142 143 144 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.