Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 22:03:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 159 160 161 162 163 164 165 [166] 167 168 169 170 171 172 173 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4636619 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8250 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:54:58 »

Ha motorral szembe állsz akkor balról jobbra 1-től 4-ig sorban. A trafón pedig számozva van 1-től 4-ig hogy melyik henger pipáját kell oda dugni. Illetve korábban elhangzott. Érdemes tiszta kézzel csinálni, hogy lehetőleg zsír és egyéb szennyedődés kevés érje a villamos csatlakozásokat, illetve jól tömítsen a gumirozás. Én 1x csináltam, akkor adta magát...

Na itt a gond.
Vagyokabajnoknak (lásd a képen, amit linkelt) és nekem is másképp van. De igazából az 1-4 és a 3-2 van felcserélve, ezért kérdeztem korábban, fel lehet-e cserélni.

Az NGK trafón sincs jelzés, de a papírján 4 alternatíva van  falbav. Na ebből legyen okos az ember.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.25 szerda, 19:56:36 írta ultio » Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8251 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:04:51 »

Hidegen csak, 3-4 napja kezdte.

Elsőnek a "Beszívott levegő jeladó"-t takarítanám meg.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8252 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:12:24 »

trafo bekötés nekem is így van    3 - 2
                                              1 - 4
és jó taps
Más trafókon pedig :  2-3
                             4-1

A 2 variáccióból az egyik jó lesz az ngk trafónál.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8253 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:21:45 »

Más trafókon pedig :  2-3
                             4-1

A 2 variáccióból az egyik jó lesz az ngk trafónál.
Igazából az a "gond",hogy adott egy trafó és van egy papír.  falbav mint a lottóvariációk    2 - 3    3 - 2   2 - 3
                                                                                                                        4 - 1    1 - 4   1 - 4

Na erre varrjál,varass gombot   falbav  eplus2 eplus2 eplus2
                                                                                                                              
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.25 szerda, 20:23:38 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8254 Dátum: 2015.02.25 szerda, 20:56:52 »

Igen, előfordul, elállítódik az alapjárat. túl alacsony.
Valószínű, hogy koszos a fojtószeleped, vagy az EGR(ha nincs ledugózva).
Kevés levegőt kap, de az alapjárati motor még visszahozza.
A gázbowdennél állíthatsz rajta
Szia
Az EGR mar adott a multkor hibakodot, akkor toroltem egyenlore nem jott vissza.  Az alapjaratit is tervezem tisztitani , talan hetvegen. Az erdekes az hogy  MAP tisztitas utan vettem eszre ezt a fura fordulatszam ejtest. Amugy az EGR nincs dugozva, ha jol tudom azt "buntetlenul" benzinesnel nem igazan lehet dugozni, a pucolas szinten tervben van.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #8255 Dátum: 2015.02.25 szerda, 21:14:48 »

Igazából az a "gond",hogy adott egy trafó és van egy papír.  falbav mint a lottóvariációk    2 - 3    3 - 2   2 - 3
                                                                                                                        4 - 1    1 - 4   1 - 4

Na erre varrjál,varass gombot   falbav  eplus2 eplus2 eplus2
                                                                                                                              


Szerelésnél eléggé adja magát,hogy kell bekötni.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8256 Dátum: 2015.02.25 szerda, 21:48:08 »


Szerelésnél eléggé adja magát,hogy kell bekötni.
Igen,de ha valaki levette és nem figyelte meg,na akkor egy kicsit macerásabb.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8257 Dátum: 2015.02.25 szerda, 22:46:47 »

Igen,de ha valaki levette és nem figyelte meg,na akkor egy kicsit macerásabb.

Ez így van  vigyor3. Pl. én. Meg aztán ugye trafó is válogatja.
Én most abból indulok ki, hogy az 1-es henger van bal oldalon szemből nézve és akkor tovább a 2 3 4. Már csak az a kérdés, hogy az NGK trafón hogy van a kiosztás. Próbálgatom max. Már úgyis mindegy. Ettől csak jobb lesz  Cheesy.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8258 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 08:11:25 »

Ez így van  vigyor3. Pl. én. Meg aztán ugye trafó is válogatja.
Én most abból indulok ki, hogy az 1-es henger van bal oldalon szemből nézve és akkor tovább a 2 3 4. Már csak az a kérdés, hogy az NGK trafón hogy van a kiosztás. Próbálgatom max. Már úgyis mindegy. Ettől csak jobb lesz  Cheesy.

Szia.
Az én verziómat nem próbáltad?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8259 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:07:08 »

Ez így van  vigyor3. Pl. én. Meg aztán ugye trafó is válogatja.
Én most abból indulok ki, hogy az 1-es henger van bal oldalon szemből nézve és akkor tovább a 2 3 4. Már csak az a kérdés, hogy az NGK trafón hogy van a kiosztás. Próbálgatom max. Már úgyis mindegy. Ettől csak jobb lesz  Cheesy.

Sok képet lehet találni a neten, mindegyik ezt a 2-őt variálja:
3-2
1-4
vagy
2-3
4-1
Nem az szivat meg hogy 3 hengerezik a motor beindítás után, és azt gondolod hogy bekötési probléma?
Kis kontakt spray a villamos csatlakozásokhoz, rázd belőle ki és hagyd megszáradni. Gyertyapipákon is. Aztán rakd össze megint, és próba. Majd számolj be.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8260 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:08:22 »

Szia.
Az én verziómat nem próbáltad?

A te verziód van most.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8261 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 09:16:56 »

Sok képet lehet találni a neten, mindegyik ezt a 2-őt variálja:
3-2
1-4
vagy
2-3
4-1
Nem az szivat meg hogy 3 hengerezik a motor beindítás után, és azt gondolod hogy bekötési probléma?
Kis kontakt spray a villamos csatlakozásokhoz, rázd belőle ki és hagyd megszáradni. Gyertyapipákon is. Aztán rakd össze megint, és próba. Majd számolj be.

Ezért gondolom én, hogy felcserélhető a 3-2 és az 1-4.
Megy mind a 4 henger. Tegnap csak egy ötlet volt, hogy megpróbálom kideríteni, hogy mi lehet a gyári felállás.
2010-ben ugyanis már meg kellett variálnom.
2-3
4-1 volt az eredeti felállás, az új trafón viszont 4-1 és 3-2. Akkor én felhívtam azt, akitől vettem a trafót és azt mondta, nyugodtan meg lehet cserélni. Így is tettem és jó is volt. És itt a fórumon pedig írtak többféle variációt is.

Egyébként még nem néztem meg a gyertyákat és nem is tettem be a vadi új kábeleket, csak a régivel próbálkoztam.

Holnap nézem meg a gyertyákat és annk függvényében döntök, hogy cserélem-e őket vagy nem.
Most tényleg az a legviccesebb, hogy az NGK trafón nincs jelölés, milyen a kiosztás. Legalábbis én nem tudtam megállapítani, ezért azt feltételezem, hogy mindegy neki.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8262 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 11:59:47 »

Hello!

Kis segítség kellene. Minap láttam olajfoltot a kocsi alatt és megnéztem hogy honnan jöhet fentről a motor részénél a szerepfedélnél nem látok semmit hogy folyna (szerelő még nem látta) de hátha tudtok mondani valamit honnan jöhet vagy mi lehet a környékén.

http://kepfeltoltes.hu/view/150226/20150223_IMG_0377_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150226/20150223_IMG_0378_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Kugler
Vendég
« Új hozzászólás #8263 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 19:05:58 »

Üdv!
Pár észrevétel a trafó témához.
Ezeknél a trafóknál az 1. a 4.-el és a 3. a 2.-vel felcserélhető. Tehát mindegy hogy a trafó 1. kimenete az 1. vagy a 4. hengerre van kötve és ugyanígy a másik oldalon mindegy hogy a 2. kimenet a 2. vagy a 3. hengeren van.
A trafóban a négy hengerhez összesen két szekunder tekercs van. Az egyik tekercs egyik vége az 1. henger gyertyájára van kötve, a másik vége a 4. hengerre. Ugyanabban az időpontban az 1. és a 4. henger dugattyúja is fönt van, mindkettő kap szikrát. Az egyik gyertyán a szikra a közép elektródáról a testelektródára ugrik, a párjánál pedig a testről a középre. Amelyik henger sűrít ott hasznosul a szikra, a párjánál nem (ott nyitva van a henger)
A fentiek figyelembe vételével a kábelezésnél lényegében csak az számít hogy melyik hova ér el. Fontos hogy "keresztbe" pl 1.- 3. vagy 4.- 2. nem cserélhetők a kábelek.
Ezeknek a trafóknak leginkább az árt ha a szekunder oldal "szabadon marad". Például ha járó motor mellett lehúzzák a gyertyapipát a gyertyáról.
Ilyenkor a trafó a primer oldalon megkapja a vezérlő impulzust, a szekunder oldalon felfut a feszültség (több tízezer Volt) de nem tud hol kisülni. Keresi azt a helyet ahol a potenciál különbség kiegyenlítődhet. Vagy átüti a trafó házát, vagy a gyújtókábelt, vagy átüt a trafón belül.
Hasonló dolog történik akkor is ha túlzottan megnő a gyertyahézag, vagy túl szegény a keverék. Ilyenkor a szükséges feszültség megnő és elérhet egy olyan értéket hogy a kábelen vagy a trafón találja meg a gyenge pontot.
A megnövekedett gyertyahézagnál gyakran kúszószikra alakul ki a gyertya szigetelőjén (tengelyirányú fekete csíkok) Ha a gyertya megégett, akkor a gyertyagumi is megégett és a kábeleket is cserélni kell.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8264 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 21:03:24 »

Üdv!
Pár észrevétel a trafó témához.
Ezeknél a trafóknál az 1. a 4.-el és a 3. a 2.-vel felcserélhető. Tehát mindegy hogy a trafó 1. kimenete az 1. vagy a 4. hengerre van kötve és ugyanígy a másik oldalon mindegy hogy a 2. kimenet a 2. vagy a 3. hengeren van.
A trafóban a négy hengerhez összesen két szekunder tekercs van. Az egyik tekercs egyik vége az 1. henger gyertyájára van kötve, a másik vége a 4. hengerre. Ugyanabban az időpontban az 1. és a 4. henger dugattyúja is fönt van, mindkettő kap szikrát. Az egyik gyertyán a szikra a közép elektródáról a testelektródára ugrik, a párjánál pedig a testről a középre. Amelyik henger sűrít ott hasznosul a szikra, a párjánál nem (ott nyitva van a henger)
A fentiek figyelembe vételével a kábelezésnél lényegében csak az számít hogy melyik hova ér el. Fontos hogy "keresztbe" pl 1.- 3. vagy 4.- 2. nem cserélhetők a kábelek.
Ezeknek a trafóknak leginkább az árt ha a szekunder oldal "szabadon marad". Például ha járó motor mellett lehúzzák a gyertyapipát a gyertyáról.
Ilyenkor a trafó a primer oldalon megkapja a vezérlő impulzust, a szekunder oldalon felfut a feszültség (több tízezer Volt) de nem tud hol kisülni. Keresi azt a helyet ahol a potenciál különbség kiegyenlítődhet. Vagy átüti a trafó házát, vagy a gyújtókábelt, vagy átüt a trafón belül.
Hasonló dolog történik akkor is ha túlzottan megnő a gyertyahézag, vagy túl szegény a keverék. Ilyenkor a szükséges feszültség megnő és elérhet egy olyan értéket hogy a kábelen vagy a trafón találja meg a gyenge pontot.
A megnövekedett gyertyahézagnál gyakran kúszószikra alakul ki a gyertya szigetelőjén (tengelyirányú fekete csíkok) Ha a gyertya megégett, akkor a gyertyagumi is megégett és a kábeleket is cserélni kell.


 taps Gratula. Üdv közöttünk
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8265 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 21:25:50 »

Üdv!
Pár észrevétel a trafó témához.
Ezeknél a trafóknál az 1. a 4.-el és a 3. a 2.-vel felcserélhető. Tehát mindegy hogy a trafó 1. kimenete az 1. vagy a 4. hengerre van kötve és ugyanígy a másik oldalon mindegy hogy a 2. kimenet a 2. vagy a 3. hengeren van.
A trafóban a négy hengerhez összesen két szekunder tekercs van. Az egyik tekercs egyik vége az 1. henger gyertyájára van kötve, a másik vége a 4. hengerre. Ugyanabban az időpontban az 1. és a 4. henger dugattyúja is fönt van, mindkettő kap szikrát. Az egyik gyertyán a szikra a közép elektródáról a testelektródára ugrik, a párjánál pedig a testről a középre. Amelyik henger sűrít ott hasznosul a szikra, a párjánál nem (ott nyitva van a henger)
A fentiek figyelembe vételével a kábelezésnél lényegében csak az számít hogy melyik hova ér el. Fontos hogy "keresztbe" pl 1.- 3. vagy 4.- 2. nem cserélhetők a kábelek.
Ezeknek a trafóknak leginkább az árt ha a szekunder oldal "szabadon marad". Például ha járó motor mellett lehúzzák a gyertyapipát a gyertyáról.
Ilyenkor a trafó a primer oldalon megkapja a vezérlő impulzust, a szekunder oldalon felfut a feszültség (több tízezer Volt) de nem tud hol kisülni. Keresi azt a helyet ahol a potenciál különbség kiegyenlítődhet. Vagy átüti a trafó házát, vagy a gyújtókábelt, vagy átüt a trafón belül.
Hasonló dolog történik akkor is ha túlzottan megnő a gyertyahézag, vagy túl szegény a keverék. Ilyenkor a szükséges feszültség megnő és elérhet egy olyan értéket hogy a kábelen vagy a trafón találja meg a gyenge pontot.
A megnövekedett gyertyahézagnál gyakran kúszószikra alakul ki a gyertya szigetelőjén (tengelyirányú fekete csíkok) Ha a gyertya megégett, akkor a gyertyagumi is megégett és a kábeleket is cserélni kell.


Ez nekem most nagy segítség  Smiley.
Holnap kiszedem a gyertyákat, kíváncsi vagyok, milyen állapotban vannak.
 wave
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8266 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 22:57:57 »

Ez nekem most nagy segítség  Smiley.
Holnap kiszedem a gyertyákat, kíváncsi vagyok, milyen állapotban vannak.
 wave
wave
Én is tőle rendeltem,korrekt és te is ezt kérdezted.
http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_725979/Ford-13-gyujtokabel-keszlet-XR25-akcio
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8267 Dátum: 2015.02.26 csütörtök, 23:50:39 »

wave
Én is tőle rendeltem,korrekt és te is ezt kérdezted.
http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_725979/Ford-13-gyujtokabel-keszlet-XR25-akcio

Igen, meg is rendeltem és meg is jött. Már a gyertyakábel készlet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
peterl
Vendég
« Új hozzászólás #8268 Dátum: 2015.02.27 péntek, 07:21:35 »

Most már folyamatosan (napi szinten) dobálja az EGR hibát, szerintem aktuális lenne kicserélni. Van erről esetleg valahol valami leírás, hogy hogyan kell kiszerelni? 1.8, 125LE.

Köszi.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8269 Dátum: 2015.02.27 péntek, 10:44:24 »

Most már folyamatosan (napi szinten) dobálja az EGR hibát, szerintem aktuális lenne kicserélni. Van erről esetleg valahol valami leírás, hogy hogyan kell kiszerelni? 1.8, 125LE.

Köszi.

Szerintem először tisztítsd ki. Egy próbát megér. Nem akarod te azt annyira kicserélni. 30+e ft-nál kezdődik az ára
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8270 Dátum: 2015.02.27 péntek, 15:41:02 »

Kiszedtem a gyertyákat. Úgy gondolom, hogy cserélni kell őket. Már csak abban bízom, hogy az új trafót nem tették tönkre.

2013. július 5-én cseréltettem a gyertyákat, azóta kb. 15 000 km-t mentünk az autóval.
Létezik, hogy ennyi idő alatt tönkrementek vagy pedig valami baja van az autónak, ami miatt tönkremennek a gyertyák?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8271 Dátum: 2015.02.27 péntek, 16:47:55 »

Kiszedtem a gyertyákat. Úgy gondolom, hogy cserélni kell őket. Már csak abban bízom, hogy az új trafót nem tették tönkre.

2013. július 5-én cseréltettem a gyertyákat, azóta kb. 15 000 km-t mentünk az autóval.
Létezik, hogy ennyi idő alatt tönkrementek vagy pedig valami baja van az autónak, ami miatt tönkremennek a gyertyák?

milyen gyertyát vettél bele?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8272 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:17:56 »

milyen gyertyát vettél bele?

Holnap veszek gyárit.

Ami most van az autóban, az is gyári elméletileg  Cheesy, mert azt rendeltem 2013-ban, de a képen látható NGK-k vannak benne.
Előkeresem a számlát, azon mi van, mert elképzelhető, hogy valami miatt mégis NGK-t hoztam el a Cromaxból.

Szerelő nem vágott át, mert GSR szerelte be.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8273 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:20:33 »

Holnap veszek gyárit.

Ami most van az autóban, az is gyári elméletileg  Cheesy, mert azt rendeltem 2013-ban, de a képen látható NGK-k vannak benne.
Előkeresem a számlát, azon mi van, mert elképzelhető, hogy valami miatt mégis NGK-t hoztam el a Cromaxból.

Szerelő nem vágott át, mert GSR szerelte be.

Az NGK is gyári. Ha jól látom az egyik képen, akkor látható a másik oldalon a Motorcraft felirat. Azon belül a tipusa nem mindegy. Asszem a kezelésiben benne van, hogy milyennek kell lennie.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8274 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:26:41 »

Az NGK is gyári. Ha jól látom az egyik képen, akkor látható a másik oldalon a Motorcraft felirat. Azon belül a tipusa nem mindegy. Asszem a kezelésiben benne van, hogy milyennek kell lennie.

Na ezt észte se vettem  Smiley.

Most telefonon rendeltem a gyertyát, elmondtam a paramétereket, de megnézem akkor a kezelésiben és a boltban is.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8275 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:43:37 »

Na ezt észte se vettem  Smiley.

Most telefonon rendeltem a gyertyát, elmondtam a paramétereket, de megnézem akkor a kezelésiben és a boltban is.

jók az NGK, csak a megfelelő típus legyen benne
Naplózva
peterl
Vendég
« Új hozzászólás #8276 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:45:35 »

Szerintem először tisztítsd ki. Egy próbát megér. Nem akarod te azt annyira kicserélni. 30+e ft-nál kezdődik az ára

Nem akarom én mindenáron kicserélni, megpróbálkoznék egy tisztítással is, ha lenne valahol hozzá valami alap leírás, hogy hogyan érdemes kiszerelni. Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8277 Dátum: 2015.02.27 péntek, 17:52:12 »

Holnap veszek gyárit.

Ami most van az autóban, az is gyári elméletileg  Cheesy, mert azt rendeltem 2013-ban, de a képen látható NGK-k vannak benne.
Előkeresem a számlát, azon mi van, mert elképzelhető, hogy valami miatt mégis NGK-t hoztam el a Cromaxból.

Szerelő nem vágott át, mert GSR szerelte be.

Gsr az újat a saját autójába tette, és az ő 20 éves gyertyái kerültek bele...

Mi a baj egyébként a gyertyákkal?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8278 Dátum: 2015.02.27 péntek, 18:24:19 »

jók az NGK, csak a megfelelő típus legyen benne
Valami hasonló NGK PTR6F-13
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8279 Dátum: 2015.02.27 péntek, 19:41:36 »

Gsr az újat a saját autójába tette, és az ő 20 éves gyertyái kerültek bele...

Mi a baj egyébként a gyertyákkal?

Korábban linkeltem. A porcelán részek égettek mind a négyen. És mintha a hézag nagyobb lenne (ez nem látszik), mint a javasolt, de ezt nem mértem meg.

Ott voltam GSR mellett, ha kicserélte, akkor bűvész  taps.

Megfelelő típus. A múltkor megrendeltem a Cromax oldaláról, ahol meg kell adni, milyen autóhoz kell.
Most telefonon rendeltem meg, szintén pontos típus megadásával, de a boltban megnézem, mi van ráírva és hézagot is, bár megmérni nem tudom.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8280 Dátum: 2015.02.27 péntek, 19:45:05 »

Korábban linkeltem. A porcelán részek égettek mind a négyen. És mintha a hézag nagyobb lenne (ez nem látszik), mint a javasolt, de ezt nem mértem meg.

Ott voltam GSR mellett, ha kicserélte, akkor bűvész  taps.

Megfelelő típus. A múltkor megrendeltem a Cromax oldaláról, ahol meg kell adni, milyen autóhoz kell.
Most telefonon rendeltem meg, szintén pontos típus megadásával, de a boltban megnézem, mi van ráírva és hézagot is, bár megmérni nem tudom.

Timcsihel csak viccöltem...

Szerintem ezeknek a gyertyáknak semmi baja...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8281 Dátum: 2015.02.27 péntek, 19:59:34 »

Timcsihel csak viccöltem...

Szerintem ezeknek a gyertyáknak semmi baja...

Tudom, hogy csak vicceltél.

Miért nincs bajuk? Az égett porcelán az nem normális tudtommal.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8282 Dátum: 2015.02.27 péntek, 21:28:45 »

Tudom, hogy csak vicceltél.

Miért nincs bajuk? Az égett porcelán az nem normális tudtommal.

sok nem látszik a képen a gyertyákból, szóval ezt így megmondani, hogy jo-e vagy sem nem lehet.

Amit ellenőrizni kell:
- ez a típus való bele (hőérték....)
- hézag
- a megfelelő helyen képződik-e a szikra (mondjuk nyomás alatt áthúzhat máshol is, de ennek pici az esélye).

én annó 4000eHuf/gyertya körül vettem bele a jókat és tutin működtek (40eKm-ként csere)
Naplózva
Kugler
Vendég
« Új hozzászólás #8283 Dátum: 2015.02.27 péntek, 21:51:11 »

Tudom, hogy csak vicceltél.

Miért nincs bajuk? Az égett porcelán az nem normális tudtommal.
Ha ugyanazt a képet nézzük, akkor én sem látom az égés nyomokat.
A fém fölötti barnás elszíneződés az általában nem gond. Ha a PTR6F-13 van benne, annak kb 50 - 60.000 km-t illik kibírni.
Valami ilyesmit keress
http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/troubleshooting/09/index.html
Naplózva
Mondeúr
Vendég
« Új hozzászólás #8284 Dátum: 2015.02.27 péntek, 23:26:45 »

Üdv mindenkinek!

Apró szerviz előtt állok az autómmal, nem rég vásároltam. 2005 1.8 benzin 166 000 km
Szűrők, olaj, gyertyák...ezeket cseréltetném.
Olajból a gyári 5w30-as Ford, illetve gyertyákból is a gyári ? Motorcraft vagy NGK ?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8285 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:05:10 »

Üdv mindenkinek!

Apró szerviz előtt állok az autómmal, nem rég vásároltam. 2005 1.8 benzin 166 000 km
Szűrők, olaj, gyertyák...ezeket cseréltetném.
Olajból a gyári 5w30-as Ford, illetve gyertyákból is a gyári ? Motorcraft vagy NGK ?

Igen, és a motorolajszűrőből is. 1-2 százassal drágább az utángyártottól.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8286 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:06:30 »

Üdv mindenkinek!

Apró szerviz előtt állok az autómmal, nem rég vásároltam. 2005 1.8 benzin 166 000 km
Szűrők, olaj, gyertyák...ezeket cseréltetném.
Olajból a gyári 5w30-as Ford, illetve gyertyákból is a gyári ? Motorcraft vagy NGK ?
Szia
Igen gyári olajat rakjál bele,gyertyákat nézd meg,és csak akkor cserélj,ha kell(vagy ahogy gondolod) persze ez is gyári legyen.Gyertya-kábel-trafó ezt érdemes egyben cserélni.(hosszútávon megéri) NGK motorcraft PTR6F-13(a gyári Ford is motorcraft) pollenszűrőt és a benzinszűrőt is cseréld,nem nagy költség.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #8287 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:25:29 »

Üdv mindenkinek!

Apró szerviz előtt állok az autómmal, nem rég vásároltam. 2005 1.8 benzin 166 000 km
Szűrők, olaj, gyertyák...ezeket cseréltetném.
Olajból a gyári 5w30-as Ford, illetve gyertyákból is a gyári ? Motorcraft vagy NGK ?

Szia!
Szervizelt kocsi vagy semmi infó,hogy miket cseréltek már?
Olajból gyárit.Lég-,pollenszűrő,olajszűrő utángyártott vagy gyári.Gyertyákat és benzinszűrőt mikor cseréltek?Nagyautó a gyári alkatrészekre tud árajánlatot adni.Főoldal.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
alabuka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


verda


E-mail
« Új hozzászólás #8288 Dátum: 2015.02.28 szombat, 15:20:42 »

Sziasztok nem világít gyújtásnál az olajnyomás visszajelző mi lehet a gond  rinya Olaj van benne. De olaj csere óta 9000 km után 2 liter olajat megevett.
Naplózva

Ford mondeo          1993 1.6 benzin sedan 100km/11
 Ford mondeo ghia 2002 1.8 benzin sedan  100km/7,7
agresor
Vendég
« Új hozzászólás #8289 Dátum: 2015.02.28 szombat, 18:52:26 »

Hany bárnak kéne lennie az üzemanyag nyomásnak gyárilag 2005  1.8 benzin 125 lóerő? A mérés szerint 4 bar volt de utána visszaesett 3.1 és nem akart feljebb  menni!Az autó néha nehezen is indul az önindító szépen forgatja de nem akar beindulni meg aról nem is beszélve hogy iszonyat lusta?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8290 Dátum: 2015.02.28 szombat, 19:28:53 »

Sziasztok nem világít gyújtásnál az olajnyomás visszajelző mi lehet a gond  rinya Olaj van benne. De olaj csere óta 9000 km után 2 liter olajat megevett.

Az olajgomba hibás, vagy a valahol vezetéke elszakadt, vagy LED nem jó a műszerfalon (úgy rémlik az LED).

Hany bárnak kéne lennie az üzemanyag nyomásnak gyárilag 2005  1.8 benzin 125 lóerő? A mérés szerint 4 bar volt de utána visszaesett 3.1 és nem akart feljebb  menni!Az autó néha nehezen is indul az önindító szépen forgatja de nem akar beindulni meg aról nem is beszélve hogy iszonyat lusta?

3.8 bar alapjáraton.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8291 Dátum: 2015.02.28 szombat, 21:27:55 »

Gyári gyertyával, Kugler gyertyakábellel és az NGK trafóval jó az autóm, nem rángat. Remélem sokáig így is marad.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8292 Dátum: 2015.02.28 szombat, 21:30:09 »

Gyári gyertyával, Kugler gyertyakábellel és NGK trafóval jó az autóm, nem rángat. Remélem sokáig így is marad.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!
thumbup
Ezek szerint megvan az 1-4-ig számsor. eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8293 Dátum: 2015.02.28 szombat, 22:06:50 »

thumbup
Ezek szerint megvan az 1-4-ig számsor. eplus2 eplus2 eplus2

Meg.
De megvan az 1-3-ig tartó szentháromszög is  vigyor3.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #8294 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 08:03:25 »

Hany bárnak kéne lennie az üzemanyag nyomásnak gyárilag 2005  1.8 benzin 125 lóerő? A mérés szerint 4 bar volt de utána visszaesett 3.1 és nem akart feljebb  menni!Az autó néha nehezen is indul az önindító szépen forgatja de nem akar beindulni meg aról nem is beszélve hogy iszonyat lusta?


Az enyém is nehezen indul néha, van mikor teker 10-et az önindító, aztán röffen be, van amikor meg egy pöccre. Amiatt ne aggódj hogy lusta, ez azért van mert ford mondeo 1.8. Én vectra 2.0-ról váltottam, fél év kevés volt hogy megszokjam az erőtlenséget. Sajna az 1.8 motorok 4500-as fordulaton adják le a maximális forgatónyomatékukat, ha azt akarod hogy menjen, ott várj tőle valamit. Egyébként is nehéz az autó ehhez a motorhoz. (a gyári gyorsulási értéket tudja, 10-11mp alatt százra azt hiszem.)
Ez a nehezen indulás dolog nem tudom mitől lehet, nekem a shell benzinnel dobálja az egr hibakódját (omv-vel nem), megpróbálom kitisztítani elsőként ezt.
Ha valakinek van még ötlete szívesen venném a segítséget.
Üzemanyagszűrőt még nem cseréltem, de szerintem attól még nem indulhat néha nehezen. És hidegen mindig pöccre indul, pedig akkor kell neki a legtöbb benzin.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #8295 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 08:12:50 »

Üdv mindenkinek!

Apró szerviz előtt állok az autómmal, nem rég vásároltam. 2005 1.8 benzin 166 000 km
Szűrők, olaj, gyertyák...ezeket cseréltetném.
Olajból a gyári 5w30-as Ford, illetve gyertyákból is a gyári ? Motorcraft vagy NGK ?

Lehet hogy velem van a gond, de egyre inkább furcsállom, hogy mindenki 165.000 - 175.000 km-rel vesz 10 éves mondeot. Én tavaly vettem 2004-est 175.000 -rel, felettébb gyanús, hogy mindegyikkel ugyan annyit autóztak 10 év alatt.
Figyelnem kellett volna a ford mondeo konvolyokat, lehet hogy együtt jártak mindenhova....  Huh?
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8296 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:26:05 »

Lehet hogy velem van a gond, de egyre inkább furcsállom, hogy mindenki 165.000 - 175.000 km-rel vesz 10 éves mondeot. Én tavaly vettem 2004-est 175.000 -rel, felettébb gyanús, hogy mindegyikkel ugyan annyit autóztak 10 év alatt.
Figyelnem kellett volna a ford mondeo konvolyokat, lehet hogy együtt jártak mindenhova....  Huh?

Szia
En nemreg vettem 132000-el 2002-st.....ehhez kepest realis... Roll Eyes
Viccet felre teve nemreg olvastam hogy erre van igeny, igy aztan ezeket aruljak eplus2...amugy tegnap takaritottam az EGR-t...a belso csavar leszedese 1 oraba telt de vegul lejott...meglepoen tiszta volt pedig mar nekem is adott hibat. A pillangoszelep hazat is szed le sokkal konnyeb hozzaferni az EGR-hez, nem beszelve arrol hogy egyuttal azt is ki lehet takaritani, bar nekem jo fekete volt(az alja) es nem is sokat valtozott  pedig locsoltam boven fektisztitoval.    A MAP szenzor is meger egy pucolast, a sarga erzekelo tiszta olajsar/korom vot, raszaradva/egve. Mondjuk ezt sem egy leanyalom kiszedni pedig 1 szerencsetlen csavar fogja. Azert a ford mernokokoket odaraknam ilyesmiket csinalni napjaban mondjuk 2x, hatha elgondolkoznanak a tervezesen...
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8297 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:35:15 »

...
Ez a nehezen indulás dolog nem tudom mitől lehet, nekem a shell benzinnel dobálja az egr hibakódját (omv-vel nem), megpróbálom kitisztítani elsőként ezt.
Ha valakinek van még ötlete szívesen venném a segítséget.
Üzemanyagszűrőt még nem cseréltem, de szerintem attól még nem indulhat néha nehezen. És hidegen mindig pöccre indul, pedig akkor kell neki a legtöbb benzin.
Ezt
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
olvastad?
Sokmindenre valasz a nehezen indulassal kapcsolatban.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8298 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:39:23 »


Az enyém is nehezen indul néha, van mikor teker 10-et az önindító, aztán röffen be, van amikor meg egy pöccre. Amiatt ne aggódj hogy lusta, ez azért van mert ford mondeo 1.8. Én vectra 2.0-ról váltottam, fél év kevés volt hogy megszokjam az erőtlenséget. Sajna az 1.8 motorok 4500-as fordulaton adják le a maximális forgatónyomatékukat, ha azt akarod hogy menjen, ott várj tőle valamit. Egyébként is nehéz az autó ehhez a motorhoz. (a gyári gyorsulási értéket tudja, 10-11mp alatt százra azt hiszem.)
Ez a nehezen indulás dolog nem tudom mitől lehet, nekem a shell benzinnel dobálja az egr hibakódját (omv-vel nem), megpróbálom kitisztítani elsőként ezt.
Ha valakinek van még ötlete szívesen venném a segítséget.
Üzemanyagszűrőt még nem cseréltem, de szerintem attól még nem indulhat néha nehezen. És hidegen mindig pöccre indul, pedig akkor kell neki a legtöbb benzin.


http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0


A kezelési is írja (111.oldal, Az innen letölthető pdf dokumentumban 56.oldal), hogy nehezebb indulás esetén a teendő a következő. Ha nem indul elsőre, akkor nyomsz egy padlót, majd indítózol. Nekem az előző benzinesemnél ez bevált. Nekem csak "félmelegen csinálta a nahezen indulást. Hidegen is meg üzemmelegen is pöccre indult.
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8299 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:44:43 »

Szia
Igen gyári olajat rakjál bele,gyertyákat nézd meg,és csak akkor cserélj,ha kell(vagy ahogy gondolod) persze ez is gyári legyen.Gyertya-kábel-trafó ezt érdemes egyben cserélni.(hosszútávon megéri) NGK motorcraft PTR6F-13(a gyári Ford is motorcraft) pollenszűrőt és a benzinszűrőt is cseréld,nem nagy költség.
Nemreg csereltem a gyertyakat  NGK PTR6F-13 -ra (motorcraft nelkul) es nagyon allat lett a kocsi azota...elso uton azt hittem uj kocsit kaptam Grin...pedig nekem nem is rangatott vagy ilyesmi, egyszeruen csak uj kocsi uj gyertya elven vagyok es cserelve lett.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Oldalak: 1 ... 159 160 161 162 163 164 165 [166] 167 168 169 170 171 172 173 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.101 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.