Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 21:20:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: SCi motor  (Megtekintve 482877 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #450 Dátum: 2013.03.23 szombat, 07:50:24 »

Nem tudom, én a benzinüket is kerülöm, fűnyíróba hoztam régen, auchan benzinnel dadogott, lefulladt, stb, tettem bele omv-st és láss csodát, hibátlanul jár.


Ugyanez a tapasztalat nálam is, mondjuk én megengedek magamnak annyival többet, hogy maxxmotiont tankolok, az előző off kocsimnál is bevált, nem tudom miért de valamiért jobb nekem. wow1 wow1 nyes
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #451 Dátum: 2013.03.23 szombat, 07:52:19 »

Az SCi ugye euro IV-es motor? Ugyanis a forgalmiban 6 környezetvédelmi osztály van, ami euro III. Nem tudom, hogy a környezetvédelmi plakett színén kívűl van-e valami amit ez befolyásol? Nálatok is 6-os osztály van?


Nekem is 6os van benne.
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2013.03.23 szombat, 07:56:11 »

Nekem a parkolási engedély miatt nem mindegy, hogy euro III, vagy IV-es. Mindenesetre írok a Fordnak.

Most már hivatalosan is beléptem az SCi tulajok táborába. Egy offtopic autóból (F Astra) ültem át. Mondanom se kell, hogy ég és föld. Egyedül az elektromos tolótető fog hiányozni, de bevállalom. :-)

Viszont vannak kérdéseim:
- Találok a neten valahol szervízintervallumokat? Létezik, hogy a benzinszűrő 120.000-es csereperiódusú? A szervizkönyv szerint akkor cserélték.
- Van benne gyári tolatóradar. Ennek az érzékenységét lehet valahogy programozni?
- Nincs benne pillanatnyi fogyasztás. Ezt csak Ford szervízben lehet felprogramozni, vagy a neten árult diagnosztikai programokkal is lehet?
- 6 CD-s Sony van benne. Hogy tudnám megoldani, hogy mp3-at is vigyen?


Igen 120 ezret bír az üzemanyagszűrő, én is lepődtem rajta, de így van. Nincs pillanatnyi fogyi, de ebben vic tud segíteni.
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #453 Dátum: 2013.03.23 szombat, 08:00:19 »

Köszi a gyors válaszokat.

A hozzáadott könyvekben nincs külön szó SCi-ről, csak gondoltam azért kicsit más, mint a sima benzines.

Ezt a kesztyűtartós dolgot  este meglesem.

Közben még egy dolog. Végigolvastam a hozzáadott Sony könyvet, de semmit nem ír a telefon bluetooth-os kapcsolatról. Arról van valakinek infója, hogy működik?
Etis szerint van benne: Telefon-előkész. csomaggal - A kiv.


Amennyire én tudom, ez a típusú Sony nem tudja a bluetooth kihangosítást, az enyém is ilyen, utána is olvastam régebben, a rádió menüjében kellene lenni valamilyen menüpontnak (már nem emlékszem mi az), amivel a párosítást meg lehet csinálni, de az a 6cd-ben tuti nincs, vagy én vagyok béna..... Wink vigyor3 Grin
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2013.03.23 szombat, 08:14:30 »

Sziasztok!
Olvasgattam a hozzászólásokat és meglepve tapasztaltam: más is szereti azt a vezetési élményt amit egy SCI nyújt. Nekem 3 éve van már meg, nem is ilyet akartunk venni.Nem is néztünk ilyet,se más Fordot.Skoda oktávia, Citroen Xara, Opel Astra.Azután véletlenül a kereskedésben megláttuk, megszerettük.Megvettük.Egyetlen hibája van szerintem a szedánnak,a kicsi csomagtér ajtó.Az is igaz,hogy az egyes alkatrészek jóval drágábbak mint a sima Mondinál.Idáig a kopó alkatrészeken kívül nem kellett benne cserélnem semmit.Meglepett a benyaszűrő 120e km-es csere períódusa.Igaz újonnan 18e ft.A fogyasztása nem több mint a lecserélt 1,3-as Honda Civic-é.Nyáron 7-7,5l télen 1 literrel többet eszik.

Viszont most van egy kisebb problémám, amihez szeretnék ötleteket.Az alapjáratom elkezdett rendetlenkedni.Meleg motornál rendszeresen hullámzik az alapjárat.800-1500-2000 és vissza.Váltáskor fent ragad.Tehát ha 2500-nál beváltok ottmarad kinyomott kuplungnál és csak jó pár másodperc múlva esik le és kezd bele a hullámzásba.Ha valakinek van ötlete azt megköszönném.Addig is elolvasom az archívban az erről szóló írást.Hátha okosabb leszek tőle.Várom a válaszokat és előre is köszi.

Nálam ennél: http://mondeo.hu/index.php?topic=1454.msg717321#msg717321 csinálta ezt, de ott volt hibaüzenet.  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.23 szombat, 08:21:46 írta TTTotya » Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2013.03.23 szombat, 08:21:05 »

Sziasztok!
Nálam nagyon jó a paci,maximálisan elégedett vagyok vele! Végre a fogyasztást is elkezdtem ! faragni  nyes
De: ami gondom lenne,hogy a fedélzeti időnként furcsa módon hülyeségeket mutat a hátralévő fogyasztás/km állásról.
Van valakinek tapasztalata esetleg.mire kellene ránézni? Pl megállok vásárolni a fed mutat 450km hátralévőt,majd indításnál ez akár 480-500-ra felugrik! Lehet valaki titokban tankolja?  vigyor3

Ezt akkor csinálja, ha menet közben nagyobb mértékben változik az átlagfogyasztás. Ilyenkor menet közben vagy nem számolja újra a "nagyon" megváltozott átlagfogyasztás és üzemanyag fogyasztás+haladásból a megtehető km-t vagy tévesen számolja ki. Ilyenkor a következő indításkor újraszámolja.
Természetes jelenség, a legtöbb ilyen idős Fordnál előFORDul  nyes nyes Az enyém is csinálta már néha mind negatív mind pozitív irányba.
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2013.04.14 vasárnap, 12:04:54 »

Nálam ennél: http://mondeo.hu/index.php?topic=1454.msg717321#msg717321 csinálta ezt, de ott volt hibaüzenet.  szomoru1



Nálam nincs hiba üzi, nem is tisztítottam mosatanában.Egyedül a pillangó szelepet és házát takarítottam ki kb fél éve.A hiba viszont kb 1 hónapja jelentkezett.Azért köszi.Majd hétvégén ránézek.
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #457 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 13:59:02 »

Mióta meg van az SCi most először mentem vele autópályán. M1-en mentünk Budapest-Tata útvonalon, 2 felnőtt, 2 gyerek + egy kevés csomag + klíma. A tempomatot, beraktam óra szerint 140-re (GPS szerint 132-134 körül.) 3000 körül volt a fordulatszám. Viszont azt vettem észre, hogy azért az emelkedőkön kicsit küszködött. Vissza is raktam 5-be és úgy mentem néha. Lehet ha 3250 ford. felett van (ahol ugye már nem benzinszegény üzemmód van), akkor bírta volna? Csak akkor már traffipax határon autóztam volna. Ti mit tapasztaltatok ilyen helyzetben?

A másik, hogy a fogyasztásmérő szerint (amit az út elején lenulláztam) 7,9-8 l volt a fogyasztás. Ami ez eddigi tapasztalatokból kiindulva 0,7-1 l több lesz majd ha a tankolás alapján számolok. Ez nálatok is kb ennyi? Én olyan 7-7,5 vártam volna. A könyvre, most nem emlékszem, hogy mennyit ír. A városira 9,9 azt tudom és akörül járok is. (Budapest) 9,5-10 között szokott lenni.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 14:21:32 »

Ez teljesen reális.A klíma használat egy kicsit megdobja a fogyasztást.Nekem ugyan nincs tempomat (még), de mikor megyünk Erdélybe,2 gyerek + 2 felnőtt tetőbox, csomagtartó full, akkor jön ki 8 L körülire. De sokat számit mennyire vezetek "súlyos lábbal". A 7-7,5L is okés lesz, ha nem használod a klímát.De akkor meg mi a fenének ugyebár. nyes nyes

Mióta meg van az SCi most először mentem vele autópályán. M1-en mentünk Budapest-Tata útvonalon, 2 felnőtt, 2 gyerek + egy kevés csomag + klíma. A tempomatot, beraktam óra szerint 140-re (GPS szerint 132-134 körül.) 3000 körül volt a fordulatszám. Viszont azt vettem észre, hogy azért az emelkedőkön kicsit küszködött. Vissza is raktam 5-be és úgy mentem néha. Lehet ha 3250 ford. felett van (ahol ugye már nem benzinszegény üzemmód van), akkor bírta volna? Csak akkor már traffipax határon autóztam volna. Ti mit tapasztaltatok ilyen helyzetben?

A másik, hogy a fogyasztásmérő szerint (amit az út elején lenulláztam) 7,9-8 l volt a fogyasztás. Ami ez eddigi tapasztalatokból kiindulva 0,7-1 l több lesz majd ha a tankolás alapján számolok. Ez nálatok is kb ennyi? Én olyan 7-7,5 vártam volna. A könyvre, most nem emlékszem, hogy mennyit ír. A városira 9,9 azt tudom és akörül járok is. (Budapest) 9,5-10 között szokott lenni.

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #459 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 14:37:27 »

mikor megyünk Erdélybe,2 gyerek + 2 felnőtt tetőbox, csomagtartó full, akkor jön ki 8 L körülire.
taps taps taps taps taps integet2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 14:56:43 »

Fiúk!
Szeretnék segítséget kérni szeretett "kisautóm" tempomatosításában. Ma megvettem a kormánykapcsolókat.A kérdésem az lenne tudja-e valaki, hogy a 2003.11 1,8 SCI be van-e kábelezve vagy nincs? Most olvastam végig Zoleex írását Dieselhez.Mennyiben tér el a benyás ettől?
Most jött el az idő, amikor belevágok.
Minden segítséget köszönök. help
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #461 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 15:12:57 »

Fiúk!
Szeretnék segítséget kérni szeretett "kisautóm" tempomatosításában. Ma megvettem a kormánykapcsolókat.A kérdésem az lenne tudja-e valaki, hogy a 2003.11 1,8 SCI be van-e kábelezve vagy nincs? Most olvastam végig Zoleex írását Dieselhez.Mennyiben tér el a benyás ettől?
Most jött el az idő, amikor belevágok.
Minden segítséget köszönök. help

Olvasd el ezt is. Amivel nem kell foglalkoznod, az a tempomat motor, mert a tiedben elektromos a gázpedál. Bár azzal, hogy beszerelted, még nem fog működni, mert fel is kell programozni. Azt meg gyári műszerrel lehet. Ebben vik tud neked segíteni.
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 15:32:18 »

Köszönöm.Letöltve. integet2 Ez az említett könyvtár hivatkozás hol található? " tempomat_szerviz_doksi_A,B,C,D pdf "

Olvasd el ezt is. Amivel nem kell foglalkoznod, az a tempomat motor, mert a tiedben elektromos a gázpedál. Bár azzal, hogy beszerelted, még nem fog működni, mert fel is kell programozni. Azt meg gyári műszerrel lehet. Ebben vik tud neked segíteni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.29 hétfő, 15:37:07 írta kocsisj » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #463 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 17:10:12 »

Köszönöm.Letöltve. integet2 Ez az említett könyvtár hivatkozás hol található? " tempomat_szerviz_doksi_A,B,C,D pdf "


Itt
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #464 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 20:50:16 »

Olvasd el ezt is. Amivel nem kell foglalkoznod, az a tempomat motor, mert a tiedben elektromos a gázpedál. Bár azzal, hogy beszerelted, még nem fog működni, mert fel is kell programozni. Azt meg gyári műszerrel lehet. Ebben vik tud neked segíteni.

Nincs sok jelentősége, de a 3. oldalon a nagy ábrán belül az 5-ös és 6-os ábra fel van cserélve.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #465 Dátum: 2013.04.29 hétfő, 21:09:32 »

Hát az első vizsgálódások elég érdekesek.A fék kapcsoló és a kuplung kapcsoló is tempomatos.A kormány viszont a normális tempomat nélküli.Holnap megnézem a biztosíték táblát és az ECU-t.Most már kezdek kiváncsi lenni. wave
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #466 Dátum: 2013.04.30 kedd, 09:00:19 »

Hát az első vizsgálódások elég érdekesek.A fék kapcsoló és a kuplung kapcsoló is tempomatos.A kormány viszont a normális tempomat nélküli.Holnap megnézem a biztosíték táblát és az ECU-t.Most már kezdek kiváncsi lenni. wave

Az elő szokott fordulni, hogy be van vezetékelve, csak nincs berakva a kapcsoló és nincs feltanítva a tempomat. (ez a leírásban is szerepel.) Gondolom fedkompos a műszeregységed.
Lehet, hogy volt benne tempomat, csak az előző tulaj tempomattalan légzsákot rakott bele, amikor kinyitotta az alőzőt.   eplus2 eplus2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2013.04.30 kedd, 09:00:58 »

Nincs sok jelentősége, de a 3. oldalon a nagy ábrán belül az 5-ös és 6-os ábra fel van cserélve.  Cool

Nem én írtam a cikket, én csak idelinkeltem.  vigyor3
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2013.04.30 kedd, 09:33:11 »

Amit még egyszer nagyon köszönök.  worship mihez kezdene egy magamfajta sufnituningos segítő társak nélkül!! nyes
Remélem a kormánykapcsoló hiányzik csak és akkor már csak VIK-el kell egyeztetnem. taps

Nem én írtam a cikket, én csak idelinkeltem.  vigyor3
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #469 Dátum: 2013.04.30 kedd, 11:49:40 »

Amit még egyszer nagyon köszönök.  worship mihez kezdene egy magamfajta sufnituningos segítő társak nélkül!! nyes
Remélem a kormánykapcsoló hiányzik csak és akkor már csak VIK-el kell egyeztetnem. taps


Aki keres, talál. Eléd sok minden le van írva a faq-ban meg a wiki-ben.
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2013.04.30 kedd, 11:55:56 »

Nos, azért nem ilyen egyszerű az élet.A kuplung kapcsoló ugyan tempomatos, de a rámenő vezeték már csak két eres.A kábel egy kötegben megy fel a gáz és fék pedálok vezetékeivel.Nincs c36 csati.A biztosíték táblán az F81-et jelzi tempomatnak, benne is van a 7,5A bizti.Hátra van még az ECU csatlakozó ellenőrzése. szomoru1
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2013.04.30 kedd, 12:00:46 »

Nos, azért nem ilyen egyszerű az élet.A kuplung kapcsoló ugyan tempomatos, de a rámenő vezeték már csak két eres.A kábel egy kötegben megy fel a gáz és fék pedálok vezetékeivel.Nincs c36 csati.A biztosíték táblán az F81-et jelzi tempomatnak, benne is van a 7,5A bizti.Hátra van még az ECU csatlakozó ellenőrzése. szomoru1

Akkor az sem az. A tempomatos kuplungkapcsoló teljesen piros, míg a sima az piros-szürke. (ha jól emlékszem) A tempomatos ilyen

Ő már eladta az övét, de ilyen kapcsolókat kell látnod a pedáloknál. Ezek SCi-ből valók.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 kedd, 12:04:22 írta Lacika71 » Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2013.04.30 kedd, 12:04:50 »

Igen tudom.Az enyémben is tiszta piros van.Ha lehúzod a kábelt róla alatta 5 csatlakozó látszik. 2-3 elosztásban.


« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 kedd, 12:12:03 írta kocsisj » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2013.04.30 kedd, 12:05:46 »

Igen tudom.Az enyémben is tiszta piros van.Ha lehúzod a kábelt róla alatta 5 csatlakozó látszik. 2-3 elosztásban


Akkor  fejvakaras nemtudom
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2013.04.30 kedd, 12:12:49 »

Megnéztem a képeket, és itt van a kutya elásva.Az övé Piros-Barna! Az enyém tiszta piros. Nos akkor melyik lesz a jó? Ennek utána kell járnom. szomoru1
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2013.04.30 kedd, 12:15:33 »

Megnéztem a képeket, és itt van a kutya elásva.Az övé Piros-Barna! Az enyém tiszta piros. Nos akkor melyik lesz a jó? Ennek utána kell járnom. szomoru1

Amit küldtem linket azon is piros. Sőt nekem is pirosat raktak be, amikor be lett építve a tempomat. Az a legegyszerűbb, ha megkeresed vik-et itt a fórumon, megbeszélsz vele egy találkozót és ő megmondja neked, hogy mit kell megvenned.
Naplózva
Betti
Vendég
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2013.05.01 szerda, 11:04:04 »

Sziasztok!
Nem hozzáértőként kérném a segítségeteket. 2005-ös, 1.8 SCI mondeom van, szakszerviz szerint EGR hiba /P0401/ illetve vezérlőmodul teljesítmény /Po607 kód/ hibakód jött elő. Elsőként szofverfrissítést csináltak, kiütötték a hibakódokat. Sajnos mentünk vele kb.100 km-t és újból előjött a hibaüzenet. a szakszerviz szerint egr szelep csere kb.120.eFt-ért. Nem szakszervizt is felkerestem tisztíttatás végett, de nem javasolják, mert állítólag elektromosan vezérelt, így kicsi az esélye, hogy a tisztítás segít. Van esetleg valakinek  ötlete, hogy úszhatnám meg kicsit kedvezőbb áron? Vagy valakinek hasonló
 tapasztalata SCI-s EGR tisztítás kapcsolatban? köszi
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2013.05.01 szerda, 13:37:23 »

Sziasztok!
Nem hozzáértőként kérném a segítségeteket. 2005-ös, 1.8 SCI mondeom van, szakszerviz szerint EGR hiba /P0401/ illetve vezérlőmodul teljesítmény /Po607 kód/ hibakód jött elő. Elsőként szofverfrissítést csináltak, kiütötték a hibakódokat. Sajnos mentünk vele kb.100 km-t és újból előjött a hibaüzenet. a szakszerviz szerint egr szelep csere kb.120.eFt-ért. Nem szakszervizt is felkerestem tisztíttatás végett, de nem javasolják, mert állítólag elektromosan vezérelt, így kicsi az esélye, hogy a tisztítás segít. Van esetleg valakinek  ötlete, hogy úszhatnám meg kicsit kedvezőbb áron? Vagy valakinek hasonló
 tapasztalata SCI-s EGR tisztítás kapcsolatban? köszi

Szerintem olvass vissza ebben a topikban, mert úgy emlékszem van erről valami leírás illetve tapasztalat. Amikor én is egy SCi-t nézegettem végigolvastam a topikot. Kevés SCi van, ebből következően nem hosszú. (10 oldal szemben a TDCi 525 oldalával)
Naplózva
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2013.05.01 szerda, 18:59:34 »

Kedves Betti!
Az EGR hiba nálam is előjött.A szervíz nekem is azt tanácsolta, ha törlés után újra feljön a hiba kód, cseréljük ki a szelepet (92000FT).Nekem ki lett tisztítva (volt benne gané rendesen) az elektromos rész WD40-el lekezelve, 1 éve nincs gondom vele.A vezérlő modul teljesítményre nem tudok mit mondani. Remélem ez is segít valamit.

Sziasztok!
Nem hozzáértőként kérném a segítségeteket. 2005-ös, 1.8 SCI mondeom van, szakszerviz szerint EGR hiba /P0401/ illetve vezérlőmodul teljesítmény /Po607 kód/ hibakód jött elő. Elsőként szofverfrissítést csináltak, kiütötték a hibakódokat. Sajnos mentünk vele kb.100 km-t és újból előjött a hibaüzenet. a szakszerviz szerint egr szelep csere kb.120.eFt-ért. Nem szakszervizt is felkerestem tisztíttatás végett, de nem javasolják, mert állítólag elektromosan vezérelt, így kicsi az esélye, hogy a tisztítás segít. Van esetleg valakinek  ötlete, hogy úszhatnám meg kicsit kedvezőbb áron? Vagy valakinek hasonló
 tapasztalata SCI-s EGR tisztítás kapcsolatban? köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #479 Dátum: 2013.05.01 szerda, 19:16:29 »

Sziasztok!
Nem hozzáértőként kérném a segítségeteket. 2005-ös, 1.8 SCI mondeom van, szakszerviz szerint EGR hiba /P0401/ illetve vezérlőmodul teljesítmény /Po607 kód/ hibakód jött elő. Elsőként szofverfrissítést csináltak, kiütötték a hibakódokat. Sajnos mentünk vele kb.100 km-t és újból előjött a hibaüzenet. a szakszerviz szerint egr szelep csere kb.120.eFt-ért. Nem szakszervizt is felkerestem tisztíttatás végett, de nem javasolják, mert állítólag elektromosan vezérelt, így kicsi az esélye, hogy a tisztítás segít. Van esetleg valakinek  ötlete, hogy úszhatnám meg kicsit kedvezőbb áron? Vagy valakinek hasonló
 tapasztalata SCI-s EGR tisztítás kapcsolatban? köszi

Melyik hibakód jött elő újra?

A P0401 áramlásra vonatkozó hiba. Tehát nem az elektromos részével lehet baj az EGR szelepnél. Az elektromos résszel nem lehet mit kezdeni.
Rendesen tisztítsák ki és elméletileg mehet tovább. Ne csak a szelepet, hanem a többi részt is tisztítsák ki.
A 607-esre rávágható, de nem feltétlen a szoftverfrissítés lehet a megoldás. A PCM főrelét is érdemes megvizsgálni.
Bekerült az autó Limp-Home (hazaballagó) módba?

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 15:58:45 »

Immáron a helyén megismételném a kérdésemet.Meg tudja mondani valaki, hol tudom leengedni a szervó olajat teljesen az SCI-ből?  help
Köszönet érte. worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #481 Dátum: 2013.05.07 kedd, 19:56:08 »


Megnézem neked a váltón ami kint pihen letakarva!

Váltón nézed meg, hogy hol lehet leengedni a szervó olajat?  fejvakaras  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Wili75
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2013.05.07 kedd, 19:58:41 »

Váltón nézed meg, hogy hol lehet leengedni a szervó olajat?  fejvakaras  vigyor3


Félreolvastam!, de már töröltem is a hozzászólást! worship
Naplózva

Ford Capri 2,3 V6 1981, 2.0 TDCI Mk4 Facelift
+36 30 9000 683
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #483 Dátum: 2013.05.08 szerda, 07:37:17 »

Immáron a helyén megismételném a kérdésemet.Meg tudja mondani valaki, hol tudom leengedni a szervó olajat teljesen az SCI-ből?  help
Köszönet érte. worship

Amikor cseréltem én a tartályról szedtem le a csövet, aztán a kormányt tekergetve kidolgozta a fekete löttyöt. Azonban tökig leengedni nemtom hogy kell...
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #484 Dátum: 2013.05.08 szerda, 08:40:10 »

Köszönöm a válaszokat.Ha rájövök a mikéntjére jelzem. worship nyes
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:26:33 »

Sziasztok!
Nem hozzáértőként kérném a segítségeteket. 2005-ös, 1.8 SCI mondeom van, szakszerviz szerint EGR hiba /P0401/ illetve vezérlőmodul teljesítmény /Po607 kód/ hibakód jött elő. Elsőként szofverfrissítést csináltak, kiütötték a hibakódokat. Sajnos mentünk vele kb.100 km-t és újból előjött a hibaüzenet. a szakszerviz szerint egr szelep csere kb.120.eFt-ért. Nem szakszervizt is felkerestem tisztíttatás végett, de nem javasolják, mert állítólag elektromosan vezérelt, így kicsi az esélye, hogy a tisztítás segít. Van esetleg valakinek  ötlete, hogy úszhatnám meg kicsit kedvezőbb áron? Vagy valakinek hasonló
 tapasztalata SCI-s EGR tisztítás kapcsolatban? köszi
Én egyike voltam azoknak akik rossz szerelői tanácsra feleslegesen vettek EGR szelepet. A Ford szervizutasításban is benne van, hogy ennél a hibakódnál (0401) NE cseréljen azonnal alkatrészt. Az áramlás jellemzően nem a szelepen szűkül le, hanem azon a csőszakaszon, ami a szelep után bemegy a szívócsonkba. A szelep is elkokszosodik, de nem jelentősen. Az a kis cső az EGR szakasz végén viszont annyira eldugul a koksz és olajsár keverékétől, hogy a kb 10mm-es átmérőből jó ha 3-4 marad.
Szóval ha rám hallgatsz azzal a csővel kezdesz. Talán ahhoz még a vizet se kell leengedni. Ha kell tudok küldeni szerelési leírást PDF-ben.
EGR szelepet a legvégső esetben vegyél, amikor már minden be és kimenő csövet kipucoltál és az EGR-t is.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 22:40:03 »

Immáron a helyén megismételném a kérdésemet.Meg tudja mondani valaki, hol tudom leengedni a szervó olajat teljesen az SCI-ből?  help
Köszönet érte. worship
A FAQ-ban van leírás, a szerviz rovatban képes, szöveges segédlet a szervóolaj cseréjéről. http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0 http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/kormanyszervo_olajcsere.pdf
Ezek kombinációjából szépen meg lehet csinálni egy rendes átmosást -ha ugyan ez a célod. Ha csak leengedni akarod, akkor gondolom le kell venni a tartály kupakot, szétbontani az alsó csatlakozót a bal kerék mögött aztán a kerekeket - a kocsit felbakolva - ide-oda mozgatni, amíg ki nem pumpálódik az olaj a csőből.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #487 Dátum: 2013.05.11 szombat, 11:34:10 »

Köszi! worship
Naplózva
petikebx
Vendég
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2013.06.11 kedd, 22:48:35 »

Üdv Urak!
Röviden bemutatkoznék: egy szervízben dolgozom, ahol egy kedves ügyfelünk nemrégiben vett egy 2003as SCi Mondeo-t. Nagyon boldog vele, imádja, azonban történt egy "kis" probléma vele: Valami elég agresszíven maró anyag került a tankba ismeretlen körülmények között, az eredményt gondolom nem kell magyarázzam, de azért mégis: elkezdett neki rángatni, majd megállt és soha többé nem indult. Kezdtük a tank szivattyúval. Áramot vett fel, de nem indult. Tüag szűrő le, abból már folyt ki valami fura. A barnás metlahil lapot fehérre marta. Tank le, "pohár" ki, a szivattyú fém háza fehérre maródva. A kis előszűrő a pohár alján eltűnve. Alapos tankmosás, új szivattyú, majd reménykedés, hogy indul. Persze, hogy nem. Semmi nyomást nem csinált a nagynyomású szivattyú. Szétszedtük a szivattyút, borzalom volt benne. Eztán szívócső le, rail-cső ki, befecskendezők ki. Minden kuka. Aztán jött a telefonálás, Ford bontókat hegyekben hívtuk, 90%-ban nem ismerik azt, hogy SCi. Aztán sikerült nagy nehezen találnunk egyet, levették a motorról a motyót(nagynyomású szivattyú, nyomócső, rail cső, 4db befecskendező), betettük, aztán csak nem indult, meg kellett húzni, hogy legyen elég fordulat. Eredmény kiváló, működik. Aztán érkezett a következő fordulat. Nemsokkal ezután ismét hasonló dolog történt. Egy új kisnyomású szivattyúval, tank mosással, ismét új tüag szűrővel beindult, 2-3hengerrel. Gyújtáskimaradást beírta hibának, illetve nem megfelelő nagynyomású érték. Gyorsításra 10-20bar a rail-cső nyomásérték, motorfékre felmegy 40-50barig. Kipufogóból korom pamacsok jönnek, valószínű hogy belocsolnak a befecskendezők. A kérdésem az lenne hozzátok, hogy van-e valakinek nagynyomású szivattyú, rail-cső illetve 4db befecskendezője, avagy tudomása van-e eladóról. Első körben szükségünk lenne a 4db befecskendezőre.
További szép estét, üdv!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #489 Dátum: 2013.06.11 kedd, 22:57:11 »

Üdv Urak!
Röviden bemutatkoznék: egy szervízben dolgozom, ahol egy kedves ügyfelünk nemrégiben vett egy 2003as SCi Mondeo-t. Nagyon boldog vele, imádja, azonban történt egy "kis" probléma vele: Valami elég agresszíven maró anyag került a tankba ismeretlen körülmények között, az eredményt gondolom nem kell magyarázzam, de azért mégis: elkezdett neki rángatni, majd megállt és soha többé nem indult. Kezdtük a tank szivattyúval. Áramot vett fel, de nem indult. Tüag szűrő le, abból már folyt ki valami fura. A barnás metlahil lapot fehérre marta. Tank le, "pohár" ki, a szivattyú fém háza fehérre maródva. A kis előszűrő a pohár alján eltűnve. Alapos tankmosás, új szivattyú, majd reménykedés, hogy indul. Persze, hogy nem. Semmi nyomást nem csinált a nagynyomású szivattyú. Szétszedtük a szivattyút, borzalom volt benne. Eztán szívócső le, rail-cső ki, befecskendezők ki. Minden kuka. Aztán jött a telefonálás, Ford bontókat hegyekben hívtuk, 90%-ban nem ismerik azt, hogy SCi. Aztán sikerült nagy nehezen találnunk egyet, levették a motorról a motyót(nagynyomású szivattyú, nyomócső, rail cső, 4db befecskendező), betettük, aztán csak nem indult, meg kellett húzni, hogy legyen elég fordulat. Eredmény kiváló, működik. Aztán érkezett a következő fordulat. Nemsokkal ezután ismét hasonló dolog történt. Egy új kisnyomású szivattyúval, tank mosással, ismét új tüag szűrővel beindult, 2-3hengerrel. Gyújtáskimaradást beírta hibának, illetve nem megfelelő nagynyomású érték. Gyorsításra 10-20bar a rail-cső nyomásérték, motorfékre felmegy 40-50barig. Kipufogóból korom pamacsok jönnek, valószínű hogy belocsolnak a befecskendezők. A kérdésem az lenne hozzátok, hogy van-e valakinek nagynyomású szivattyú, rail-cső illetve 4db befecskendezője, avagy tudomása van-e eladóról. Első körben szükségünk lenne a 4db befecskendezőre.
További szép estét, üdv!

Szia!
Itt a hirdetőt hívd fel: http://mondeo.hu/index.php?topic=13487.0

Azért remélem az "ismeretlen körülmény"-nek legalább pár foga meg végtagja bánta az esetet  levele
Naplózva
petikebx
Vendég
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2013.06.12 szerda, 08:24:50 »

Szia!
Itt a hirdetőt hívd fel: http://mondeo.hu/index.php?topic=13487.0

Azért remélem az "ismeretlen körülmény"-nek legalább pár foga meg végtagja bánta az esetet  levele
Köszönöm szépen!
Naplózva
petikebx
Vendég
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2013.06.15 szombat, 17:21:42 »

Köszönöm szépen!
Oda jutott az ügy, hogy ami volt neki SCi Mondeo, abból az előző alkalommal mi vettük meg a cuccot. Így a kör bezárult, egyelőre nem találunk az országban hozzávalót szomoru1
Naplózva
Hegymászó
Vendég
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2013.06.15 szombat, 18:12:15 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni Tőletek! Valaki nagyon csúnyán elbánt az autómmal és persze velem. Valamilyen savat öntött az üzemanyagtartályba és természetesen ez az anyag, (jövő héten viszem a laborba analizáltatni) szétmarta a teljes üzemanyagrendszert. Tudnátok-e segíteni, hogy honnan tudnék bontottan venni nagynyomású szivattyút, komlett injektor sort stb. ( mindenhol kerek szemekkel néztek rám, hogy milyen motor???)
Előre is köszönöm!!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #493 Dátum: 2013.06.15 szombat, 18:30:21 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni Tőletek! Valaki nagyon csúnyán elbánt az autómmal és persze velem. Valamilyen savat öntött az üzemanyagtartályba és természetesen ez az anyag, (jövő héten viszem a laborba analizáltatni) szétmarta a teljes üzemanyagrendszert. Tudnátok-e segíteni, hogy honnan tudnék bontottan venni nagynyomású szivattyút, komlett injektor sort stb. ( mindenhol kerek szemekkel néztek rám, hogy milyen motor???)
Előre is köszönöm!!

Hogyan öntötte bele?
Fel volt feszítve a tankajtó?

Nem tankoltál kannából vagy nem kúton...esetleg kis kúton.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2013.06.15 szombat, 18:37:47 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni Tőletek! Valaki nagyon csúnyán elbánt az autómmal és persze velem. Valamilyen savat öntött az üzemanyagtartályba és természetesen ez az anyag, (jövő héten viszem a laborba analizáltatni) szétmarta a teljes üzemanyagrendszert. Tudnátok-e segíteni, hogy honnan tudnék bontottan venni nagynyomású szivattyút, komlett injektor sort stb. ( mindenhol kerek szemekkel néztek rám, hogy milyen motor???)
Előre is köszönöm!!

Pont a szerelőd kérdezett feletted, és már neki sem tudott senki segíteni, mert nagyon ritka, amit sikerült szerezni az úgy hallom hasonló véget ért.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2013.06.15 szombat, 19:29:55 »

Hogyan öntötte bele?
Fel volt feszítve a tankajtó?

Nem tankoltál kannából vagy nem kúton...esetleg kis kúton.....
Nem nagy művészet azt a tankajtót kinyitni  szomoru1 Nekem időnként még magától is kinyílik.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2013.06.15 szombat, 19:31:10 »

Oda jutott az ügy, hogy ami volt neki SCi Mondeo, abból az előző alkalommal mi vettük meg a cuccot. Így a kör bezárult, egyelőre nem találunk az országban hozzávalót szomoru1
Azt hiszem kb 1 éve (vagy még régebben) volt mk2-nél bontáson egy angol SCI. Kérdezzetek rá nála, hátha van még belőle valami nála. wave
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #497 Dátum: 2013.06.15 szombat, 19:33:57 »

Azt hiszem kb 1 éve (vagy még régebben) volt mk2-nél bontáson egy angol SCI. Kérdezzetek rá nála, hátha van még belőle valami nála. wave

Olvass vissza kicsit, mk2-t már lemerítették sci alkatrészből  Undecided
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2013.06.15 szombat, 20:04:56 »

Elképesztő, hogy "emberek" milyen dolgokat tudnak művelni!Valószinű haragos csinálta és most örül milyen jól kicseszett a tulajjal, de szegény autó mit árthatott?
Le a kalappal a szerelő előtt, hogy nem adta fel azonnal és küzd az ügyfélért taps taps
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2013.06.15 szombat, 20:06:39 »

Olvass vissza kicsit, mk2-t már lemerítették sci alkatrészből  Undecided
Kár  Sad  Akkor nem szóltam.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.