Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:56:17
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
283
284
285
286
287
288
289
[
290
]
291
292
293
294
295
296
297
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5103034 alkalommal)
0 Felhasználó és 50 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14450 Dátum:
2016.03.21 hétfő, 23:19:06 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.21 hétfő, 22:19:12
de igen.van amelyikben van.
igen, létezik olyan ac amiben van. mk3 tddi gyári ac ban nincs
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14451 Dátum:
2016.03.22 kedd, 07:32:08 »
Idézetet írta: 1000 - 2016.03.21 hétfő, 12:11:01
Sziasztok.A következő a problémám.Hidegen és melegen is nehezen inul a autó.kb 10.forgatásra majd szürke gázolajos füst.Mi lehet ez?Izzitók jók.Adagolót már cseréltem mert akkor csak melegen nem indult.Szűrő is új,ac ki van iktatva.Lehet hogy az önindító nem forgat eleget?Test kábel egy kicsit melegszik.Olajat nem eszi abszolút,a víz sem fogy.Még anyi hogy az adagoló csere után egy év telt el de eddig pöc röf.
inditsd kannából, minden sallangot kiis zártál..aztán kiis derül merre tovább...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14452 Dátum:
2016.03.22 kedd, 09:01:49 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.03.21 hétfő, 23:19:06
igen, létezik olyan ac amiben van. mk3 tddi gyári ac ban nincs
a tankbanlévőben nincs-nem?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14453 Dátum:
2016.03.22 kedd, 09:12:22 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.22 kedd, 09:01:49
a tankbanlévőben nincs-nem?
tddi tankon kívüliben nincs. használtam másra, és kellett bele tenni visszacsapót, mert különben leürült. tankban a benzineseknek van és abban sincs
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
1000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 75
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14454 Dátum:
2016.03.22 kedd, 10:02:14 »
Idézetet írta: Bunyek - 2016.03.22 kedd, 07:32:08
inditsd kannából, minden sallangot kiis zártál..aztán kiis derül merre tovább...
Megnézem így.Tegnap este indult rendesen.Ki lesz a tököm ha megint adagolót kell cserélni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14455 Dátum:
2016.03.22 kedd, 15:25:54 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.03.22 kedd, 09:12:22
tddi tankon kívüliben nincs. használtam másra, és kellett bele tenni visszacsapót, mert különben leürült. tankban a benzineseknek van és abban sincs
én szedtem szét tankon kívüli tddi AC-t,ami Bosch volt,és abban volt visszacsapó szelep.egy kis golyócska az egész.
És a benzinesben is van.Idézek egy FAQ cikkünkből:
"Ritkább
esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig
többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza."
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14456 Dátum:
2016.03.22 kedd, 19:47:18 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.22 kedd, 15:25:54
én szedtem szét tankon kívüli tddi AC-t,ami Bosch volt,és abban volt visszacsapó szelep.egy kis golyócska az egész.
És a benzinesben is van.Idézek egy FAQ cikkünkből:
"Ritkább
esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig
többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza."
a mindenféle utángyártottat meg a neten keringő boschokat ne keverjük ide, én gyári ford cimkésről beszéltem.
amúgy nekem is ac nélkül megy a 115le adagoló min150lóval.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
marcii1989
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14457 Dátum:
2016.03.29 kedd, 22:47:34 »
Sziasztok!
Pár napja fedeztem fel, hogy mikor a turbó elkezd húzni, akkor mély,süvítő hangja van. Az erővel nincs baj, megy rendesen melegen, viszont ha hideg, akkor csak felpörög es nem megy... tudom, hogy nem szabad hidegen nyomni, de néha muszály...
valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a baj?
Illetve olyan gondom is van, hogy hidegen ha kicsit nyomom neki, akkor utána alapjáraton valaminek sípolo hangja van, de az elmúlik, ha bemelegszik! Nem tudom, hogy van e valami összefüggés a turbóval, vagy ez tök más dolog...
Előre is köszönöm a válaszokat!
2002es 116lovas tddi-ről van szó!
A másik kérdésem, hogy az adagoló egyszer csak feladja a harcot hirtelen, vagy van előjele?
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.29 kedd, 23:00:21 írta marcii1989
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14458 Dátum:
2016.03.30 szerda, 06:09:26 »
Idézetet írta: marcii1989 - 2016.03.29 kedd, 22:47:34
Sziasztok!
Pár napja fedeztem fel, hogy mikor a turbó elkezd húzni, akkor mély,süvítő hangja van. Az erővel nincs baj, megy rendesen melegen, viszont ha hideg, akkor csak felpörög es nem megy... tudom, hogy nem szabad hidegen nyomni, de néha muszály...
valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a baj?
Illetve olyan gondom is van, hogy hidegen ha kicsit nyomom neki, akkor utána alapjáraton valaminek sípolo hangja van, de az elmúlik, ha bemelegszik! Nem tudom, hogy van e valami összefüggés a turbóval, vagy ez tök más dolog...
Előre is köszönöm a válaszokat!
2002es 116lovas tddi-ről van szó!
A másik kérdésem, hogy az adagoló egyszer csak feladja a harcot hirtelen, vagy van előjele?
először elkezd süvíteni....
valszeg megkopott a tengelye-lóg,és beérnek a házba a lapátok.persze ez nem általános,nem biztos,hogy már ebben a stádiumban van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
marcii1989
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14459 Dátum:
2016.03.30 szerda, 06:19:06 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 06:09:26
először elkezd süvíteni....
valszeg megkopott a tengelye-lóg,és beérnek a házba a lapátok.persze ez nem általános,nem biztos,hogy már ebben a stádiumban van.
Köszönöm! Bízom benne, hogy annyira nem nagy a baj, mert lassan a kuplung is megérik a cserére, mind a kettő már közelitene az autó értékéhez...
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14460 Dátum:
2016.03.30 szerda, 12:23:22 »
Idézetet írta: marcii1989 - 2016.03.29 kedd, 22:47:34
Sziasztok!
Pár napja fedeztem fel, hogy mikor a turbó elkezd húzni, akkor mély,süvítő hangja van. Az erővel nincs baj, megy rendesen melegen, viszont ha hideg, akkor csak felpörög es nem megy... tudom, hogy nem szabad hidegen nyomni, de néha muszály...
valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a baj?
Illetve olyan gondom is van, hogy hidegen ha kicsit nyomom neki, akkor utána alapjáraton valaminek sípolo hangja van, de az elmúlik, ha bemelegszik! Nem tudom, hogy van e valami összefüggés a turbóval, vagy ez tök más dolog...
Előre is köszönöm a válaszokat!
2002es 116lovas tddi-ről van szó!
A másik kérdésem, hogy az adagoló egyszer csak feladja a harcot hirtelen, vagy van előjele?
Adagoló (pontosabban az elektronikája) nekem kb 5 km alatt ment át a semmi előjelből a teljesen halottba
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
marcii1989
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14461 Dátum:
2016.03.30 szerda, 15:36:52 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2016.03.30 szerda, 12:23:22
Adagoló (pontosabban az elektronikája) nekem kb 5 km alatt ment át a semmi előjelből a teljesen halottba
Jól hangzik...
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14462 Dátum:
2016.03.31 csütörtök, 21:29:07 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2016.03.30 szerda, 12:23:22
Adagoló (pontosabban az elektronikája) nekem kb 5 km alatt ment át a semmi előjelből a teljesen halottba
Én egy kb egy hetet xoptam egy hideg/félmelegen néha be nem indulással. Már már kezdtem indulni a filepékhez, amikorra végre bedobta az pcm relé hibát.
Addig semmi hibakód nem volt, pedig volt olyan állapot, hogy akkulemerülésig tekert, anélkül, hogy akár egyet röffent volna. Ezalatt a kipuból semmi sem jött. Se fehér, se szürke, se go szagú.
Kicseréltem a relét, az előfűtésnek pont ugyanolyan 70A-os reléje van, azóta kutyabaja. Előfűtés meg nem kell, itt a jóidő
Addig szűrőcsere, ac teszt, idegbaj...
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Godzi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14463 Dátum:
2016.04.03 vasárnap, 16:37:34 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2016.02.21 vasárnap, 15:34:34
Elsősorban a levegő csöveket nézd végig turbó elött után. EGR szelep is beállhatott ha nincs ledugózva.
Nos légtömegmérő csere megvolt,egr t ledugozták, csöveket nem is kérdeztem nézték e meg de mikor elhoztam nem füstölt és szépen ment majd kb 100-150 km után megint elöjött a hiba ( füstöl mint a gyárkémény + mig a turbó be nem kapcsol hiába nyomom a gázt késöre reagál és nem húz ) szerelő mikor hoztam el azt mondta nemsoká esedékes porlasztó csere! ennek esetleg van e köze a dologhoz vagy mi lehet még az oka?
Előre is köszönöm a választ!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14464 Dátum:
2016.04.03 vasárnap, 20:22:25 »
Idézetet írta: Godzi - 2016.04.03 vasárnap, 16:37:34
Nos légtömegmérő csere megvolt,egr t ledugozták, csöveket nem is kérdeztem nézték e meg de mikor elhoztam nem füstölt és szépen ment majd kb 100-150 km után megint elöjött a hiba ( füstöl mint a gyárkémény + mig a turbó be nem kapcsol hiába nyomom a gázt késöre reagál és nem húz ) szerelő mikor hoztam el azt mondta nemsoká esedékes porlasztó csere! ennek esetleg van e köze a dologhoz vagy mi lehet még az oka?
Előre is köszönöm a választ!
http://mondeo.hu/index.php?topic=22914.msg1053506#msg1053506
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14465 Dátum:
2016.04.03 vasárnap, 22:22:50 »
Idézetet írta: Godzi - 2016.04.03 vasárnap, 16:37:34
Nos légtömegmérő csere megvolt,egr t ledugozták, csöveket nem is kérdeztem nézték e meg de mikor elhoztam nem füstölt és szépen ment majd kb 100-150 km után megint elöjött a hiba ( füstöl mint a gyárkémény + mig a turbó be nem kapcsol hiába nyomom a gázt késöre reagál és nem húz ) szerelő mikor hoztam el azt mondta nemsoká esedékes porlasztó csere! ennek esetleg van e köze a dologhoz vagy mi lehet még az oka?
Előre is köszönöm a választ!
Tddi ben nem jellemző, hogy a porlasztó egyik pillanatról a másikra menjen tönkre. Inkább a levegő szökik valhol. Vagy széthullott amit a szerelő csinált.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14466 Dátum:
2016.04.04 hétfő, 01:48:47 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2016.04.03 vasárnap, 22:22:50
Tddi ben nem jellemző, hogy a porlasztó egyik pillanatról a másikra menjen tönkre. Inkább a levegő szökik valhol. Vagy széthullott amit a szerelő csinált.
szerintem is! Vagy turbócső, ha változó geós a turbó, akkor a vákuum. Esetleg még az egr-nél nem lett vmi jól összehúzva. És nem épül fel a nyomás. A legegyszerűbben így tudod leellenőrizni, h megvan-e a nyomás:
szemrevételezéssel így:
http://mondeo.hu/index.php?topic=4901.0
méréssel pedig így:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5688.0
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14467 Dátum:
2016.04.04 hétfő, 08:43:50 »
Idézetet írta: Cs12 - 2016.04.04 hétfő, 01:48:47
szerintem is! Vagy turbócső, ha változó geós a turbó, akkor a vákuum. Esetleg még az egr-nél nem lett vmi jól összehúzva. És nem épül fel a nyomás. A legegyszerűbben így tudod leellenőrizni, h megvan-e a nyomás:
szemrevételezéssel így:
http://mondeo.hu/index.php?topic=4901.0
méréssel pedig így:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5688.0
Esetleg egy ELM-el is rá lehet nézni először a turbónyomásra.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14468 Dátum:
2016.04.04 hétfő, 10:57:36 »
Idézetet írta: Godzi - 2016.04.03 vasárnap, 16:37:34
Nos légtömegmérő csere megvolt,egr t ledugozták, csöveket nem is kérdeztem nézték e meg de mikor elhoztam nem füstölt és szépen ment majd kb 100-150 km után megint elöjött a hiba ( füstöl mint a gyárkémény + mig a turbó be nem kapcsol hiába nyomom a gázt késöre reagál és nem húz ) szerelő mikor hoztam el azt mondta nemsoká esedékes porlasztó csere! ennek esetleg van e köze a dologhoz vagy mi lehet még az oka?
Előre is köszönöm a választ!
tddi-ben nem kell csak úgy csúcsot cserélni, főleg nem úgy, hogy ránéz hogy majd 15ekm múlva cseréljük már
kéne rajta csinálni egy számítógépes diagnosztikát (nem hibakódkiolvasást), akkor kiderülne, mit nem lát.
merre vagy helyileg? hátha van a környékeden valaki, aki meg is tudná oldani a problémádat
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondi 77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14469 Dátum:
2016.04.11 hétfő, 19:39:45 »
Üdv mindeki
Van egy jó kérdésem hozzátok adott egy 2001 tddi 116 paci tavaly raktam rá 6ot váltót és azt szeretném megtudni ,hogy lehet kiküszöbölni a 3és 6 os turbó hiányt,A többi fokozatba megvan a 1.4-1.5 bár ,de a két sebeségbe csak 0,7 .válaszokat köszi. További szép napot!
Naplózva
Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI 440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14470 Dátum:
2016.04.11 hétfő, 19:43:45 »
Idézetet írta: mondi 77 - 2016.04.11 hétfő, 19:39:45
Üdv mindeki
Van egy jó kérdésem hozzátok adott egy 2001 tddi 116 paci tavaly raktam rá 6ot váltót és azt szeretném megtudni ,hogy lehet kiküszöbölni a 3és 6 os turbó hiányt,A többi fokozatba megvan a 1.4-1.5 bár ,de a két sebeségbe csak 0,7 .válaszokat köszi. További szép napot!
a vákumos labda helyett nyomásos kell és kész
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14471 Dátum:
2016.04.11 hétfő, 19:57:30 »
Idézetet írta: netcore - 2016.04.11 hétfő, 19:43:45
a vákumos labda helyett nyomásos kell és kész
nem segit. Nekem ugy van es megsem jo
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14472 Dátum:
2016.04.11 hétfő, 20:04:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.04.11 hétfő, 19:57:30
nem segit. Nekem ugy van es megsem jo
akkor mi a megoldás?
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14473 Dátum:
2016.04.11 hétfő, 20:09:53 »
Idézetet írta: netcore - 2016.04.11 hétfő, 20:04:33
akkor mi a megoldás?
el kell csalni a fordulatszámot vagy a sebességet illetve hozzá is lehet ám szokni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14474 Dátum:
2016.04.22 péntek, 08:49:21 »
Idézetet írta: netcore - 2016.04.11 hétfő, 20:04:33
akkor mi a megoldás?
vagy vissza kell tenni az 5-ös váltót :-)
én azon is gondolkodtam korábban, hogy az 5-ös és a 6-os váltóból csinálok egy olyat, amiben a 3. fokozat áttételét a 6-osba átteszem az 5-ösből, aztán nem álltam neki, visszatettem az 5-öst és kész
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14475 Dátum:
2016.04.22 péntek, 09:05:33 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2016.04.22 péntek, 08:49:21
vagy vissza kell tenni az 5-ös váltót :-)
én azon is gondolkodtam korábban, hogy az 5-ös és a 6-os váltóból csinálok egy olyat, amiben a 3. fokozat áttételét a 6-osba átteszem az 5-ösből, aztán nem álltam neki, visszatettem az 5-öst és kész
ha meg van chippelve akkor boven 2essel kezdodik a blvegsebessege 6ban is
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
somogyiz85
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14476 Dátum:
2016.04.24 vasárnap, 20:19:22 »
Sziasztok!
Új vagyok a Fórumon. Lehetőségem lenne benzines autómat egy 2001-es TDDi (90LE) Mondeot.90 ezer km-es futásteljesítménnyel. Ez számlákkal és a szervízkönyvvel is igazolható. Lenne kérdésem a motorral kapcsolatban.
1. Mire lehet számítani a későbbiekben? Pl. 200 ezer kilométer környékén?
2. Mik a jellemző hibái?
3. Van valóságalapja hogy a 90 LE-s motorhoz nem kettős tömegű lendkereket szereltek?
4. Ki lehet váltani sima lendkerékre a kettős tömegűt?
5. Érdemes az olajjal együtt az üzemanyag szűrőt is cserélni?
Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó lenne ha mindegyikre tudnátok válaszolni.
Köszönöm hogy elolvastátok és köszönöm a jó tanácsokat, javaslatokat is.
Üdv.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14477 Dátum:
2016.04.24 vasárnap, 21:10:32 »
Idézetet írta: somogyiz85 - 2016.04.24 vasárnap, 20:19:22
Sziasztok!
Új vagyok a Fórumon. Lehetőségem lenne benzines autómat egy 2001-es TDDi (90LE) Mondeot.90 ezer km-es futásteljesítménnyel. Ez számlákkal és a szervízkönyvvel is igazolható. Lenne kérdésem a motorral kapcsolatban.
1. Mire lehet számítani a későbbiekben? Pl. 200 ezer kilométer környékén?
2. Mik a jellemző hibái?
3. Van valóságalapja hogy a 90 LE-s motorhoz nem kettős tömegű lendkereket szereltek?
4. Ki lehet váltani sima lendkerékre a kettős tömegűt?
5. Érdemes az olajjal együtt az üzemanyag szűrőt is cserélni?
Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó lenne ha mindegyikre tudnátok válaszolni.
Köszönöm hogy elolvastátok és köszönöm a jó tanácsokat, javaslatokat is.
Üdv.
1, arra, hogy még menni fog
2, nem nagyon van semmi extra a tddi-ken belül
3, 2tömegű van rajta
4, kilehet de felesleges
5, én minden2- olajcserénél (30ekm) szoktam
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14478 Dátum:
2016.04.25 hétfő, 10:14:02 »
Idézetet írta: somogyiz85 - 2016.04.24 vasárnap, 20:19:22
Sziasztok!
Új vagyok a Fórumon. Lehetőségem lenne benzines autómat egy 2001-es TDDi (90LE) Mondeot.90 ezer km-es futásteljesítménnyel. Ez számlákkal és a szervízkönyvvel is igazolható. Lenne kérdésem a motorral kapcsolatban.
1. Mire lehet számítani a későbbiekben? Pl. 200 ezer kilométer környékén?
2. Mik a jellemző hibái?
3. Van valóságalapja hogy a 90 LE-s motorhoz nem kettős tömegű lendkereket szereltek?
4. Ki lehet váltani sima lendkerékre a kettős tömegűt?
5. Érdemes az olajjal együtt az üzemanyag szűrőt is cserélni?
Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó lenne ha mindegyikre tudnátok válaszolni.
Köszönöm hogy elolvastátok és köszönöm a jó tanácsokat, javaslatokat is.
Üdv.
Ki lehet váltani a kéttömegűt, nincs is vele semmi gond. Viszont árban már szinte ugyanannyi az egytömegű, mint a kéttömegű. Ha olcsón találsz egytömegűt és/vagy nagyon hosszú távra/sok km-re tervezed az autót, akkor megérheti egy tömegűre cserélni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Steve83
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14479 Dátum:
2016.05.02 hétfő, 11:32:41 »
Sziasztok!
Igazából nem tudom ,hogy írjam körbe a dolgot .
Szóval alapjáraton nem hallatszik semmi. Csak amikor be tolom 1 be aztán lassan neki indulok olyan 1000-1100 fordulaton mintha rezonálna valami. Még akkor is jön a hang amikor 2.-al ugye be fordulok és ha alacsonyabb a fordulat 1200-1400 akkor is rezonál. Vagy fingom sincs. 1600-1700 körül meg szűnik. Szóval nem folyamatos.
Igaz most már cserélnem kell a feszítő görgőket. Esetleg az is rezonálhat vagy csöröghet?
Bár lehet felveszem a hangot.
Nem hiszem ,hogy a botorból jön inkább valami közel lévő alkatrészről. Ereje van húz rendesen nem mentek el a lovak sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.05.02 hétfő, 11:51:36 írta Steve83
»
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14480 Dátum:
2016.05.02 hétfő, 17:49:47 »
Idézetet írta: Steve83 - 2016.05.02 hétfő, 11:32:41
Sziasztok!
Igazából nem tudom ,hogy írjam körbe a dolgot .
Szóval alapjáraton nem hallatszik semmi. Csak amikor be tolom 1 be aztán lassan neki indulok olyan 1000-1100 fordulaton mintha rezonálna valami. Még akkor is jön a hang amikor 2.-al ugye be fordulok és ha alacsonyabb a fordulat 1200-1400 akkor is rezonál. Vagy fingom sincs. 1600-1700 körül meg szűnik. Szóval nem folyamatos.
Igaz most már cserélnem kell a feszítő görgőket. Esetleg az is rezonálhat vagy csöröghet?
Bár lehet felveszem a hangot.
Nem hiszem ,hogy a botorból jön inkább valami közel lévő alkatrészről. Ereje van húz rendesen nem mentek el a lovak sem.
http://mondeo.hu/index.php?topic=5111.0
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
balutddi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14481 Dátum:
2016.05.03 kedd, 12:22:22 »
Sziasztok nemrégiben lettem tag és egy jó ideje megoldatlan problémáról szeretnék érdeklődni.
autópálya tempónál 1000km megtétele után, elkezdett felszaladni a vízhőfok.
egyre ritkábban hűlt vissza majd kiálltam pihenőbe.
termosztátokat később mindkettőt helyszínen cseréltem -probléma ugyanaz-
vízpumpát levettem hibátlan a ricni.
hengerfej forró blokk jéghideg
a kiegyenlítő tartály kis visszatérő csövén alig jön a viz.
hőcserélő hűtő vízcsövek kizárva
előtte 73000km t ment hiba nélkül az auto
ha valaki tud nekem tippet adni ötlet tapasztalat várom
előre is köszi
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14482 Dátum:
2016.05.03 kedd, 12:43:50 »
Idézetet írta: balutddi - 2016.05.03 kedd, 12:22:22
Sziasztok nemrégiben lettem tag és egy jó ideje megoldatlan problémáról szeretnék érdeklődni.
autópálya tempónál 1000km megtétele után, elkezdett felszaladni a vízhőfok.
egyre ritkábban hűlt vissza majd kiálltam pihenőbe.
termosztátokat később mindkettőt helyszínen cseréltem -probléma ugyanaz-
vízpumpát levettem hibátlan a ricni.
hengerfej forró blokk jéghideg
a kiegyenlítő tartály kis visszatérő csövén alig jön a viz.
hőcserélő hűtő vízcsövek kizárva
előtte 73000km t ment hiba nélkül az auto
ha valaki tud nekem tippet adni ötlet tapasztalat várom
előre is köszi
Nekem a vízpumpa lapátja forgott el a tengelyen. Azt nézted?
Ha lebontod a pumpa elejét, akkor nem kell az egész pumpát levenni, hogy kiderüljön.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14483 Dátum:
2016.05.03 kedd, 12:57:06 »
Idézetet írta: balutddi - 2016.05.03 kedd, 12:22:22
Sziasztok nemrégiben lettem tag és egy jó ideje megoldatlan problémáról szeretnék érdeklődni.
autópálya tempónál 1000km megtétele után, elkezdett felszaladni a vízhőfok.
egyre ritkábban hűlt vissza majd kiálltam pihenőbe.
termosztátokat később mindkettőt helyszínen cseréltem -probléma ugyanaz-
vízpumpát levettem hibátlan a ricni.
hengerfej forró blokk jéghideg
a kiegyenlítő tartály kis visszatérő csövén alig jön a viz.
hőcserélő hűtő vízcsövek kizárva
előtte 73000km t ment hiba nélkül az auto
ha valaki tud nekem tippet adni ötlet tapasztalat várom
előre is köszi
vagy a vízppumpa lapátja tud elforogni, a hőtágulás következtében, vagy a szervószivattyúban van oda a ricni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
balutddi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14484 Dátum:
2016.05.03 kedd, 16:21:47 »
Tettem rá egy bontottat kipróbálni de a jelenség ugyan az sajnos
és már nincs ötletem
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14485 Dátum:
2016.05.03 kedd, 17:04:07 »
Idézetet írta: balutddi - 2016.05.03 kedd, 16:21:47
Tettem rá egy bontottat kipróbálni de a jelenség ugyan az sajnos
és már nincs ötletem
nem hengerferjes? nem fújja a csöveket keményre?
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
balutddi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14486 Dátum:
2016.05.03 kedd, 18:04:19 »
Idézetet írta: Ferqo - 2016.05.03 kedd, 17:04:07
nem hengerferjes? nem fújja a csöveket keményre?
Biztos h nem mert a csövek relatív puhák , és a víz is bugyborékolna a kiegyenlítőben de nem ....
olyan mintha egy teli lemezzel el lenne választva a hengerfej a blokktol
nincs mit tenni fej le
megírom a napokban h mit találtam
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14487 Dátum:
2016.05.03 kedd, 19:11:55 »
Idézetet írta: balutddi - 2016.05.03 kedd, 18:04:19
Biztos h nem mert a csövek relatív puhák , és a víz is bugyborékolna a kiegyenlítőben de nem ....
olyan mintha egy teli lemezzel el lenne választva a hengerfej a blokktol
nincs mit tenni fej le
megírom a napokban h mit találtam
Az olajban sincs víz?
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
balutddi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14488 Dátum:
2016.05.03 kedd, 20:05:22 »
Tiszta mind2
ez az én nagy bajom h semmi jel,nyom amin elindulhattam volna
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14489 Dátum:
2016.05.03 kedd, 21:30:22 »
Idézetet írta: balutddi - 2016.05.03 kedd, 20:05:22
Tiszta mind2
ez az én nagy bajom h semmi jel,nyom amin elindulhattam volna
Olyat próbáltál, hogy termosztát nélkül mit csinál?
Más
A próbaképpen lecserélt/leszerelt pumpán próbáltad tekerni a lapátot? Dekli le, ricnis rész megfog, lapát megteker?
Ugyan ritka balszerencse lenne, ha mindkét pumpa és/vagy termo fhos lenne, de egy hfej föl/le szerelést fölöslegesen benyalni...
És azért volt már rá példa, hogy a beépített alkatrész is rossz volt.
Ilyen szintű dugulást a blokkban egyik pillanatról a másikra nem tudom okozhat-e bármi is.
(Nemrég láttam az autószerelőnél egy autót, ahol keveredett a viz az olajjal. Hf már lent volt, az összes vízfurat/járat tele volt ezzel a barnás emulzióval.
Végeláthatatlan kanyarnak tűnt. De aztán megoldotta vhogy)
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
balutddi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14490 Dátum:
2016.05.04 szerda, 12:09:29 »
sajnos termók nélkül is ugyan az a jelenség.
vagyis olajköri csak ki lett akasztva de semmi,fűtés nulla csövek hidegek
persze lapátokat megforgattam jó volt a vizpumpa
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14491 Dátum:
2016.05.04 szerda, 12:15:10 »
Idézetet írta: balutddi - 2016.05.04 szerda, 12:09:29
sajnos termók nélkül is ugyan az a jelenség.
vagyis olajköri csak ki lett akasztva de semmi,fűtés nulla csövek hidegek
persze lapátokat megforgattam jó volt a vizpumpa
eldugult a hűtő.ha nincs keringés,a csövek sem melegstzenek fel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sipi8
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14492 Dátum:
2016.05.09 hétfő, 13:36:06 »
Sziasztok!
Most lettem tulaja egy 2001-es mondeonak TDDI 250ezer km....
Milyen olajat vegyek bele? Hol vegyem?
Vezérlésben szettben milyet? Hol vegyem?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Naplózva
-Kombi D6BA 2001 -EGR off - MAP senzor nem is volt-
-westgate-
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14493 Dátum:
2016.05.09 hétfő, 14:06:00 »
Idézetet írta: sipi8 - 2016.05.09 hétfő, 13:36:06
Sziasztok!
Most lettem tulaja egy 2001-es mondeonak TDDI 250ezer km....
Milyen olajat vegyek bele? Hol vegyem?
Vezérlésben szettben milyet? Hol vegyem?
Segítségeteket előre is köszönöm!
1. ford olaj tökéletes 5w30 kizárólag
2.láncos.majd 400e km után gondolkozz a cserén.
3.
www.mindenamiford.hu
www.cromax.hu
www.nagyauto.hu
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Steve83
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14494 Dátum:
2016.05.11 szerda, 19:32:13 »
Idézetet írta: Zoleex - 2016.05.02 hétfő, 17:49:47
http://mondeo.hu/index.php?topic=5111.0
Köszönöm a tippet. Meg lestem de nem az volt.
Meg volt a szíjfeszítő és vezető meg a szíjtárcsa és el kussolt. Siralmas állapot fogadott a feszítő rugót látván.
Na de 40 ropi ide vagy oda abból meg volt minden.
Naplózva
Ricsmond
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14495 Dátum:
2016.05.11 szerda, 20:21:59 »
Sziasztok! Az a mondeom elkezdte enni az olajat. Mitől lehet? A hütőviz nem olajos, de a szivótorok alatt eléggé.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14496 Dátum:
2016.05.11 szerda, 21:28:21 »
Idézetet írta: Ricsmond - 2016.05.11 szerda, 20:21:59
Sziasztok! Az a mondeom elkezdte enni az olajat. Mitől lehet? A hütőviz nem olajos, de a szivótorok alatt eléggé.
Pontosítsd, hogy milyen évjárat, motorról van szó. A lejobb, ha beírod az aláírásodba, ahogy többünknél van.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
matq
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14497 Dátum:
2016.05.16 hétfő, 22:05:32 »
Sziasztok!
2001-es TDDi 90 lovas Mondeoban úgy tűnik meghalt a szervószivattyú. Legalábbis sír mint a veszedelem,a tartályban az olaj pedig habos. Na most erdemes felújíttatni? Vagy akkor már inkább valami utángyártott? Van valakinek tapasztalata?
Naplózva
2001 MKIII TDDI,66 kw
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14498 Dátum:
2016.05.16 hétfő, 22:12:58 »
Idézetet írta: matq - 2016.05.16 hétfő, 22:05:32
Sziasztok!
2001-es TDDi 90 lovas Mondeoban úgy tűnik meghalt a szervószivattyú. Legalábbis sír mint a veszedelem,a tartályban az olaj pedig habos. Na most erdemes felújíttatni? Vagy akkor már inkább valami utángyártott? Van valakinek tapasztalata?
Vegyél bele egy bontottat. Még a csere sem egy nagy ügy, ha mellényúlsz sem buksz sokat a fölösleges szerelgetéssel/szereltetéssel.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #14499 Dátum:
2016.05.23 hétfő, 08:36:23 »
Sziasztok! Egy kérdés hátha! Hidegen szépen indul a verda de ha meleg a moci csúnyán csörgősen ami 2-3mp alatt elcsendesedik. Mik lehetnek? Adagoló, lendkerék vagy lánc? Őőő vagy mindhárom? Lendkerékben kb 150e van de leállításnál nem zörög. 335000km járok.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Oldalak:
1
...
283
284
285
286
287
288
289
[
290
]
291
292
293
294
295
296
297
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ