Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:50:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 5102944 alkalommal)
0 Felhasználó és 60 vendég van a témában
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3250 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 19:10:48 »

hiho!

Tegnapi hazahúzás után ma pöcc röff indult az autó bátyámnak... akkor alighanem üzemanyag szűrő gondja lesz nem?
otthon van polcon az új szóval reggel csere...
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3251 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 19:26:48 »

hiho!

Tegnapi hazahúzás után ma pöcc röff indult az autó bátyámnak... akkor alighanem üzemanyag szűrő gondja lesz nem?
otthon van polcon az új szóval reggel csere...
vagy AC. holmegy-holnem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3252 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 19:49:45 »

hiho!

Tegnapi hazahúzás után ma pöcc röff indult az autó bátyámnak... akkor alighanem üzemanyag szűrő gondja lesz nem?
otthon van polcon az új szóval reggel csere...

Inkább AC lesz az.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3253 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 19:52:20 »

Inkább AC lesz az.

erre a vagy megy vagy nem megy dologra van valami teszt?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3254 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:04:23 »

erre a vagy megy vagy nem megy dologra van valami teszt?

ja!

kosd le a szurorol az elorejovo csovet, tedd bele egy muanyag flakonba, es inditozz. Ha tolja 4 barral az anyagot, akkor jo.
az elobbi kepen amit belinkeltem, bekarikaztam az ac-t is, esetleg szemrevetelezhetned, mert nekem pl mar szet volt rohadva anno a haza, es eresztett, de csak ugy derult ki, hogy alaneztem.
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3255 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:05:20 »

erre a vagy megy vagy nem megy dologra van valami teszt?

A teszt az,hogy kiveszed direktbe kötöd akku töltőhöz vagy aksihoz és ütögeted,mozgatod és ha nem akadozik akkor elvileg jó.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3256 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:40:13 »

Hzsolt92!!
Ez az amire gondolsz, és nem az amelyik az enyémen van, hanem egy másik... vigyor3 nyes
http://kepfeltoltes.hu/110206/000_1720_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Épp szárad... Cool
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3257 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:42:28 »

Hzsolt92!!
Ez az amire gondolsz, és nem az amelyik az enyémen van, hanem egy másik... vigyor3 nyes
http://kepfeltoltes.hu/110206/000_1720_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Épp szárad... Cool
húú mikor vehető át?? vigyor3

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3258 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:44:12 »

na megrendeltem a coolert 680*304 hűtőfelülete eplus2 és 32mm vastag így be is fog férni Cool

am egy lagunából lesz

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3259 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:47:42 »

na megrendeltem a coolert 680*304 hűtőfelülete eplus2 és 32mm vastag így be is fog férni Cool

am egy lagunából lesz


De a lagunában sem ez volt gyárilag...vagy Huh?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3260 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:48:23 »

Hzsolt92!!
Ez az amire gondolsz, és nem az amelyik az enyémen van, hanem egy másik... vigyor3 nyes
http://kepfeltoltes.hu/110206/000_1720_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Épp szárad... Cool
Te levetted a katalizátorod és annak a felfogatásai alapján csináltál egy üres csövet, ugye? persze átérzem benne a belefektetett munkát, csak kérdezném hogy igazából ennyit szükséges tenni? wave
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3261 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:51:06 »

De a lagunában sem ez volt gyárilag...vagy Huh?
nem tom, elvileg ekkora van benne gyárilag, egy biztos, hogy az enyémben ez lesz eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3262 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:55:28 »

Te levetted a katalizátorod és annak a felfogatásai alapján csináltál egy üres csövet, ugye? persze átérzem benne a belefektetett munkát, csak kérdezném hogy igazából ennyit szükséges tenni? wave
Kell egy pontos sablon, mert több helyen van rögzítve a kati, és még két tőcsavar rögzíti a cső folytatást...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3263 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:59:14 »

Kell egy pontos sablon, mert több helyen van rögzítve a kati, és még két tőcsavar rögzíti a cső folytatást...
elvileg én is csináltatok itthon, de ha pontos sablon kell akkor inkább felhagyok vele...
gondoltam a katalizátor felfogatásai alapján is megoldható a dolog, de amúgy ugyanez a ci-nek is amit Te csináltál?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3264 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 20:59:22 »

Kell egy pontos sablon, mert több helyen van rögzítve a kati, és még két tőcsavar rögzíti a cső folytatást...
küldtem pü-t, megkaptad??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3265 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 21:23:07 »

elvileg én is csináltatok itthon, de ha pontos sablon kell akkor inkább felhagyok vele...
gondoltam a katalizátor felfogatásai alapján is megoldható a dolog, de amúgy ugyanez a ci-nek is amit Te csináltál?
Ugyanez!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #3266 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 21:25:54 »

Ugyanez!

Tőled nem lehet ilyet rendelni jópénzért?  vigyor3 olvastam múltkor hogy elfoglalt vagy, de jobban bíznék a Te munkádban  smile mint az itthoniban...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3267 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 21:29:57 »

ja!

kosd le a szurorol az elorejovo csovet, tedd bele egy muanyag flakonba, es inditozz. Ha tolja 4 barral az anyagot, akkor jo.
az elobbi kepen amit belinkeltem, bekarikaztam az ac-t is, esetleg szemrevetelezhetned, mert nekem pl mar szet volt rohadva anno a haza, es eresztett, de csak ugy derult ki, hogy alaneztem.

köszi holnap sort kerítek rá
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3268 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 21:50:03 »

Tőled nem lehet ilyet rendelni jópénzért?  vigyor3 olvastam múltkor hogy elfoglalt vagy, de jobban bíznék a Te munkádban  smile mint az itthoniban...
Ha nem sűrgős, lehet lesz még... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #3269 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 10:28:19 »

Nem mondjátok,hogy ha menet közben kihagy az normális?
Én ezt még sosem észleltem, szerencsére.
nekem is kihagy, nem hiszem hogy problémát okozna. kb mindíg ugyanazon a fordulaton, csak ha finoman nyomom a gázt, a padlón gyorsítok már alulról, akkor nem hagy ki.
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #3270 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 15:40:18 »

Ha nem sűrgős, lehet lesz még... vigyor3
Szia Ervin!  integet2

Mit vettél észre kat. nélküli használatnál? Turbónak a hangja jobban jön a kipuffból? Nincs öreg olajkályha szaga a gépnek? Jobban kormol, jobban megy?
Egyáltalán a katalizátorod el volt tömődve, hogy kivetted?
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.07 hétfő, 15:51:21 írta Zsiri » Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3271 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 17:40:38 »

Szerintetek ha a kollégám most dugózza le az EGR-ét /10éves az autó TDDI/ akkor érdemes e kipucolni az egr szelepet vagy utána már úgyis mindegy mert nem fog működni?
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3272 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 17:54:14 »

Szerintetek ha a kollégám most dugózza le az EGR-ét /10éves az autó TDDI/ akkor érdemes e kipucolni az egr szelepet vagy utána már úgyis mindegy mert nem fog működni?

Én is most dugoztam le pár hónapja.
A szelep szuperül működött...

Szóval miért ne takaritsa ki?
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3273 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 18:09:37 »

Én is most dugoztam le pár hónapja.
A szelep szuperül működött...

Szóval miért ne takaritsa ki?

Mert úgyis elveszti a funkcióját.Nem?
Olyan mint ha nem is lenne.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3274 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 18:31:09 »

Mert úgyis elveszti a funkcióját.Nem?
Olyan mint ha nem is lenne.

ja, azt felesleges, viszont onnantol a szivosorig bezarolag erdemes mindent pucolni!
Naplózva
Ede tuning
Vendég
« Új hozzászólás #3275 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 19:58:47 »

hello.tudja valaki mekkora kompresszionak kel lenie 2,0l 85kw tddi-ben,?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3276 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 20:17:14 »

hello.tudja valaki mekkora kompresszionak kel lenie 2,0l 85kw tddi-ben,?
asszem 32-35bar..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3277 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 21:10:56 »

Szia Ervin!  integet2

Mit vettél észre kat. nélküli használatnál? Turbónak a hangja jobban jön a kipuffból? Nincs öreg olajkályha szaga a gépnek? Jobban kormol, jobban megy?
Egyáltalán a katalizátorod el volt tömődve, hogy kivetted?
Szia!
Jobban hallani, hogy fütyül gyorsításnál, viszont az utastérben nem nő semmit a zaj...
Jobban megy mivel ez az egyedüli semmire sem való fojtás, a dobok már nem fojtanak ...most utoljára 5,43 volt számolva a fogyim (nem gagyi fedélzeti szerint) ami tudom nem rekord, de én tudom, hogy ez milyen körülmények között született.. eplus2
Nekem többet nem lesz visszarakva az a ...dolog...az biztos
Talán a szaga tényleg másabb picit...eddig is büdös volt, meg most is. vigyor3
Viszont füst -korom semmi!!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3278 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 21:33:29 »


Kipufogó rendszer. Sokan nyúlnak ehhez a látszólag egyszerű alkatrészegyütteshez, a rendszer fojtásának csökkentése nem nagy ügy. Pedig a kipufogórendszer szakszerű átalakítása közel sem problémamentes feladat, korántsem mindegy pl. hogy a kipufogócső milyen hosszú, mennyire nyúlik be a hangtompítóba, mekkora a fojtása, (ellennyomás) stb. Egy, a motorhoz jól illeszkedő rendszerben a cső végén depresszió hullám alakul ki, amely segít a hengerből eltávozó gáz kiáramlásában. A szelepösszenyitás- vezérműtengely profilkialakítás - kipufogó rendszer fojtás egymással szoros összefüggésben van, avatatlan kézzel hozzányúlni nem szerencsés.
Miért csökkentik a tuningolók előszeretettel a rendszer fojtását? Kétségtelenül vannak bizonyos előnyök: a gázok gyorsabban jutnak ki az égéstérből, javul a töltet csere, nem marad az égéstérben annyi elégett gáz.
Rendben. De mi van a másik oldalon? Ha - az egyébként hibátlan - katalizátort kiütik, vagy helyére ún. by-pass csövet helyeznek, lehet ugyan bizonyos nyereség - viszont feleslegesen terheljük a környezetet. Leggyakoribb megoldás a hátsó dob "sportdobra" történő cseréje. Ez a megoldás megnövekedett zajszintet okoz. A lecsökkent fojtás miatt a szelepösszenyitási idő alatt a szívószelepen keresztül beáramló friss keverék egy része kijut a még nyitott kipufogó szelepen keresztül. Könnyen belátható, hogy az így megszökő elégetlen friss keverék úgy emeli a fogyasztást, terheli a környezetet, hogy egy tized lóerő teljesítmény emelkedést sem hoz. Ha bennhagyták volna a katalizátort, akkor ez a folyamat gyors kimúlásához vezetne: a megszökött friss keverék a kat hőjétől automatikusan el kezd égni, (kb. 1800 Celsius fokon) és ez a gyors tönkremenetel biztosítéka.
A kipufogórendszer korrekt kialakítása nem egyszerű a feladat. Erre jó példa, hogy a nagyobb gyártóknál külön munkacsoport végzi az adott motorhoz pontosan illeszkedő, az optimális áramlási elvárásoknak, károsanyag-, és zajkibocsájtási követelményeknek és a márkaarculatnak leginkább megfelelő, sportos de nem tolakodó akusztikai jellemzőjű kipufogórendszerek fejlesztését.
Érintőlegesen a témához tartozik: ha tönkrement kipufogórendszerünk pótlását olcsóbb, univerzális utángyártott - nem homologizált - termékkel váltjuk ki, biztosra vehetjük, hogy az eredeti, OE minőséget nem fogja elérni. A katalizátorok nemesfémtartalom (platina, ródium, palládium) vizsgálata pl. azt mutatja, hogy az univerzális katalizátorok ilyen mutatója alig éri el a homologizált termékek 20-30%-át, ami nagyon komoly hatásfok ill. élettartam problémák forrása.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.07 hétfő, 21:35:12 írta soho001 » Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3279 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 22:00:09 »


Kipufogó rendszer. Sokan nyúlnak ehhez a látszólag egyszerű alkatrészegyütteshez, a rendszer fojtásának csökkentése nem nagy ügy. Pedig a kipufogórendszer szakszerű átalakítása közel sem problémamentes feladat, korántsem mindegy pl. hogy a kipufogócső milyen hosszú, mennyire nyúlik be a hangtompítóba, mekkora a fojtása, (ellennyomás) stb. Egy, a motorhoz jól illeszkedő rendszerben a cső végén depresszió hullám alakul ki, amely segít a hengerből eltávozó gáz kiáramlásában. A szelepösszenyitás- vezérműtengely profilkialakítás - kipufogó rendszer fojtás egymással szoros összefüggésben van, avatatlan kézzel hozzányúlni nem szerencsés.
Miért csökkentik a tuningolók előszeretettel a rendszer fojtását? Kétségtelenül vannak bizonyos előnyök: a gázok gyorsabban jutnak ki az égéstérből, javul a töltet csere, nem marad az égéstérben annyi elégett gáz.
Rendben. De mi van a másik oldalon? Ha - az egyébként hibátlan - katalizátort kiütik, vagy helyére ún. by-pass csövet helyeznek, lehet ugyan bizonyos nyereség - viszont feleslegesen terheljük a környezetet. Leggyakoribb megoldás a hátsó dob "sportdobra" történő cseréje. Ez a megoldás megnövekedett zajszintet okoz. A lecsökkent fojtás miatt a szelepösszenyitási idő alatt a szívószelepen keresztül beáramló friss keverék egy része kijut a még nyitott kipufogó szelepen keresztül. Könnyen belátható, hogy az így megszökő elégetlen friss keverék úgy emeli a fogyasztást, terheli a környezetet, hogy egy tized lóerő teljesítmény emelkedést sem hoz. Ha bennhagyták volna a katalizátort, akkor ez a folyamat gyors kimúlásához vezetne: a megszökött friss keverék a kat hőjétől automatikusan el kezd égni, (kb. 1800 Celsius fokon) és ez a gyors tönkremenetel biztosítéka.
A kipufogórendszer korrekt kialakítása nem egyszerű a feladat. Erre jó példa, hogy a nagyobb gyártóknál külön munkacsoport végzi az adott motorhoz pontosan illeszkedő, az optimális áramlási elvárásoknak, károsanyag-, és zajkibocsájtási követelményeknek és a márkaarculatnak leginkább megfelelő, sportos de nem tolakodó akusztikai jellemzőjű kipufogórendszerek fejlesztését.
Érintőlegesen a témához tartozik: ha tönkrement kipufogórendszerünk pótlását olcsóbb, univerzális utángyártott - nem homologizált - termékkel váltjuk ki, biztosra vehetjük, hogy az eredeti, OE minőséget nem fogja elérni. A katalizátorok nemesfémtartalom (platina, ródium, palládium) vizsgálata pl. azt mutatja, hogy az univerzális katalizátorok ilyen mutatója alig éri el a homologizált termékek 20-30%-át, ami nagyon komoly hatásfok ill. élettartam problémák forrása.

Ez amit bemásoltál mind igaz szívó motorra, de nálunk ez még a turbó és a szívó szelep között lezajlik, amit ugye nem bántunk... Wink
Az EGR-ről is lehet hasonló okosságokat olvasni, meg a DPF-ről is...aztán mind a kukában vagy dugózva, vagy kiütve végzi, mert amúgy használhatatlanná teszi az autót ...mást végül is nem okoz vigyor3 hehe
Nincs ledugózva az EGR-ed?  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.07 hétfő, 22:02:31 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3280 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 22:03:36 »

Ez amit bemásoltál mind igaz szívó motorra, de nálunk ez még a turbó és a szívó szelep között lezajlik, amit ugye nem bántunk... Wink
Az EGR-ről is lehet hasonló okosságokat olvasni, meg a DPF-ről is...aztán mind a kukában vagy dugózva, vagy kiütve végzi, mert amúgy használhatatlanná teszi az autót ...mást végül is nem okoz vigyor3 hehe
Nincs ledugózva az EGR-ed?  Wink

Hát jó.
Én ennyire nem vagyok képben
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3281 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 22:12:36 »

Hát jó.
Én ennyire nem vagyok képben
Szívó motornál tényleg lehet jelentősége a gázlengéseknek, de turbósnál nincs miről beszélni, mert a kipuff szelep után a turbó az első fojtása a kipufogó gázoknak...utána a turbó működése szempontjából meg az a legjobb ha minél előbb és minél könnyebben távozik a füst (könnyebben felpörög)
Ez olyan, mint mikor 6 éve amikor regisztráltam ide, talán az egr-ről elsőként írtam, hogy inkább kukába való...aztán kissé lehurrogtak, most meg kevés olyan van akinek nem dugózott vigyor3 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3282 Dátum: 2011.02.07 hétfő, 22:23:10 »

Szívó motornál tényleg lehet jelentősége a gázlengéseknek, de turbósnál nincs miről beszélni, mert a kipuff szelep után a turbó az első fojtása a kipufogó gázoknak...utána a turbó működése szempontjából meg az a legjobb ha minél előbb és minél könnyebben távozik a füst (könnyebben felpörög)
Ez olyan, mint mikor 6 éve amikor regisztráltam ide, talán az egr-ről elsőként írtam, hogy inkább kukába való...aztán kissé lehurrogtak, most meg kevés olyan van akinek nem dugózott vigyor3 wave
beszéltem ma a sráccal, akitől a coolerem lesz és ő mondta, hogy az 1,9dci-ben van egy szelep(mint benzineseknél a pillangó) ami ha összeomlik eltömíti a szívótorkokat és a turbó simán szétnyomja a coolert wow1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #3283 Dátum: 2011.02.08 kedd, 00:13:39 »

beszéltem ma a sráccal, akitől a coolerem lesz és ő mondta, hogy az 1,9dci-ben van egy szelep(mint benzineseknél a pillangó) ami ha összeomlik eltömíti a szívótorkokat és a turbó simán szétnyomja a coolert wow1

Nemá! Azt gondoltam, hogy a coolernek ki kellett bírnia annó a gyárban a próbanyomást, ami a tervezési érték legalább 1,42-szerese, ami aztán jóval magasabb, mint amit a turbó valaha is szállítani tud...  wow1
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3284 Dátum: 2011.02.08 kedd, 11:26:32 »

Nemá! Azt gondoltam, hogy a coolernek ki kellett bírnia annó a gyárban a próbanyomást, ami a tervezési érték legalább 1,42-szerese, ami aztán jóval magasabb, mint amit a turbó valaha is szállítani tud...  wow1
nem tom, én is tőle hallottam, de ha igaz, akkor a rönyő éléggé elbaxta Grin

egy turbo akár 3barra is fel tud tölteni...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #3285 Dátum: 2011.02.08 kedd, 15:03:45 »


Kipufogó rendszer. Sokan nyúlnak ehhez a látszólag egyszerű alkatrészegyütteshez, a rendszer fojtásának csökkentése nem nagy ügy. Pedig a kipufogórendszer szakszerű átalakítása közel sem problémamentes feladat, korántsem mindegy pl. hogy a kipufogócső milyen hosszú, mennyire nyúlik be a hangtompítóba, mekkora a fojtása, (ellennyomás) stb. Egy, a motorhoz jól illeszkedő rendszerben a cső végén depresszió hullám alakul ki, amely segít a hengerből eltávozó gáz kiáramlásában. A szelepösszenyitás- vezérműtengely profilkialakítás - kipufogó rendszer fojtás egymással szoros összefüggésben van, avatatlan kézzel hozzányúlni nem szerencsés.
Miért csökkentik a tuningolók előszeretettel a rendszer fojtását? Kétségtelenül vannak bizonyos előnyök: a gázok gyorsabban jutnak ki az égéstérből, javul a töltet csere, nem marad az égéstérben annyi elégett gáz.
Rendben. De mi van a másik oldalon? Ha - az egyébként hibátlan - katalizátort kiütik, vagy helyére ún. by-pass csövet helyeznek, lehet ugyan bizonyos nyereség - viszont feleslegesen terheljük a környezetet. Leggyakoribb megoldás a hátsó dob "sportdobra" történő cseréje. Ez a megoldás megnövekedett zajszintet okoz. A lecsökkent fojtás miatt a szelepösszenyitási idő alatt a szívószelepen keresztül beáramló friss keverék egy része kijut a még nyitott kipufogó szelepen keresztül. Könnyen belátható, hogy az így megszökő elégetlen friss keverék úgy emeli a fogyasztást, terheli a környezetet, hogy egy tized lóerő teljesítmény emelkedést sem hoz. Ha bennhagyták volna a katalizátort, akkor ez a folyamat gyors kimúlásához vezetne: a megszökött friss keverék a kat hőjétől automatikusan el kezd égni, (kb. 1800 Celsius fokon) és ez a gyors tönkremenetel biztosítéka.
A kipufogórendszer korrekt kialakítása nem egyszerű a feladat. Erre jó példa, hogy a nagyobb gyártóknál külön munkacsoport végzi az adott motorhoz pontosan illeszkedő, az optimális áramlási elvárásoknak, károsanyag-, és zajkibocsájtási követelményeknek és a márkaarculatnak leginkább megfelelő, sportos de nem tolakodó akusztikai jellemzőjű kipufogórendszerek fejlesztését.
Érintőlegesen a témához tartozik: ha tönkrement kipufogórendszerünk pótlását olcsóbb, univerzális utángyártott - nem homologizált - termékkel váltjuk ki, biztosra vehetjük, hogy az eredeti, OE minőséget nem fogja elérni. A katalizátorok nemesfémtartalom (platina, ródium, palládium) vizsgálata pl. azt mutatja, hogy az univerzális katalizátorok ilyen mutatója alig éri el a homologizált termékek 20-30%-át, ami nagyon komoly hatásfok ill. élettartam problémák forrása.

EZ jó és részletes leírás, de nem feltöltős motorhoz.  wave
Példaként:
1,6 primera: Csak hátsódob a zajcsillapítása és a fojtás. Ennél a sportdob az utastérben is túl nagy zajt okozott. Az ellenlengés megszűnése miatt alacsony fordulaton sokat veszített a rugalmasságból, nyomatékából az autó. Ennél vissza került a gyári dob.
A mondim:
A hátsó dobom duplacsöves sport dob. Tiszta saválló anyagból. Hang terhelése semmit nem változott. Rugalmassága, nyomatéka alacsony fordulaton szintén nem változott. Műszakin már kétszer is volt ezzel a dobbal, semmi gond nem volt vele. Ráadásul sokkal igényesebb megoldás és anyaghasználat, mint a gyári dob. integet2
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.08 kedd, 15:07:18 írta Zsiri » Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #3286 Dátum: 2011.02.08 kedd, 17:52:41 »

nem tom, én is tőle hallottam, de ha igaz, akkor a rönyő éléggé elbaxta Grin

egy turbo akár 3barra is fel tud tölteni...

Az 1,42-vel hülyeséget írtam, ez másképp van szabályozva (már szabványilag). Viszont az érdekes, hogy ha nincs nyomásszenzor a szelep előtt (ami be szokott halni, ahogy írtad), akkor sem ellenőrzik le, hogy a rendszer kibírja-e a turbó teljes nyomását. Ez szerintem a tervezési hibát pedzi már...

Elbaxtuk. Nem kicsit, nagyon.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ede tuning
Vendég
« Új hozzászólás #3287 Dátum: 2011.02.08 kedd, 21:29:33 »

lehetséges 32-35 bar a gyari kompresszioja a 85-kw di-nek?sehol nemtalálok pontos adatot. a mérés uzemi hofokon van megadva?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #3288 Dátum: 2011.02.08 kedd, 21:46:34 »


.....A lecsökkent fojtás miatt a szelepösszenyitási idő alatt a szívószelepen keresztül beáramló friss keverék egy része kijut a még nyitott kipufogó szelepen keresztül. Könnyen belátható, hogy az így megszökő elégetlen friss keverék úgy emeli a fogyasztást, terheli a környezetet, hogy egy tized lóerő teljesítmény emelkedést sem hoz. .....


Szia!

Ezt a leírást inkább egy központi befecskendezéses szívós benzines esetében tudom elképzelni. Ott valóban levegő-üzemanyag keverék áramlik be a szívó szelepen és az együtt nyitás során távozhat a kipufogó felé is. A feltöltős diesel esetén csak a levegő áramlik be és üzemanyagot a felső holtpont előtt a kompressziós szakasz majd legvégén kapja meg, ilyenkor a kipuff felé már rég nem lehet szabad út az égéstérből.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.08 kedd, 21:48:17 írta V.Tamás » Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3289 Dátum: 2011.02.08 kedd, 21:54:41 »

Akkor most már,hogy elhárult minden akadály csak szerezni kéne egy katalizátort, és megszabadítani a belseljétől,vagyis KO-zni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.08 kedd, 21:56:29 írta soho001 » Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3290 Dátum: 2011.02.09 szerda, 13:42:26 »

turbo és blokk valamint a turbo és a katalizátor közzé érdemes új tömítést raknom, vagy jó az, amit leveszek a blokkról??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3291 Dátum: 2011.02.09 szerda, 20:06:17 »

turbo és blokk valamint a turbo és a katalizátor közzé érdemes új tömítést raknom, vagy jó az, amit leveszek a blokkról??

kb 2300ft az uj, szerinted?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3292 Dátum: 2011.02.09 szerda, 20:08:13 »

Ma megjött a drágábbik nehezebben beszerezhető adagolóm, pénteken megyek a másikért....turbó leömlője most készül....haladunk.... eplus2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3293 Dátum: 2011.02.09 szerda, 20:09:59 »

kb 2300ft az uj, szerinted?
szerintem veszek, nézegettem cromaxnál, jól láttam, hogy a turbo és a motor  közötti tömítésen van a hővédő pajzs egy része is.

tényleg! fix geos hővédőpajzs jó a változósra??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3294 Dátum: 2011.02.09 szerda, 20:10:19 »

Ma megjött a drágábbik nehezebben beszerezhető adagolóm, pénteken megyek a másikért....turbó leömlője most készül....haladunk.... eplus2
taps mikor kerül fel??

Madarasra jössz vele??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peter tddi
Vendég
« Új hozzászólás #3295 Dátum: 2011.02.09 szerda, 22:12:55 »



  Mondiba milyen motor olaj kell  CASTROL 10W-40 vagy 5W-40 ?? És tud valaki olcson kb 6.5 liter kell bele.
         Köszi mindenkinek !
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #3296 Dátum: 2011.02.09 szerda, 22:13:58 »


  Mondiba milyen motor olaj kell  CASTROL 10W-40 vagy 5W-40 ?? És tud valaki olcson kb 6.5 liter kell bele.
         Köszi mindenkinek !

Szerintem 5W30-as kéne Smiley
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3297 Dátum: 2011.02.09 szerda, 22:25:12 »


  Mondiba milyen motor olaj kell  CASTROL 10W-40 vagy 5W-40 ?? És tud valaki olcson kb 6.5 liter kell bele.
         Köszi mindenkinek !
Ford formula F 5w-30 és a Cromaxnál jelenleg a legolcsóbb.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
mondeotomi
Vendég
« Új hozzászólás #3298 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 13:56:01 »

Sziasztok!

Két problémám lenne:

1.
Ma reggeltől eltűnt az erő a kocsiból 2000-es fordulat alatt. 2500-től egész jól megy, de addig nagyon gyenge.
2.
Klímát nem is használom, csak a ventillátort, és mégis ki-bekapcsol állandóan a klíma. Ez egy 2001-es TDDI 115 LE digitklímás kombi autó. Ha valakinek van ötlete, vagy járt már így légyszi segítsen!
Köszönöm! Tamás
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #3299 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 15:33:23 »

Sziasztok!

Két problémám lenne:

1.
Ma reggeltől eltűnt az erő a kocsiból 2000-es fordulat alatt. 2500-től egész jól megy, de addig nagyon gyenge.
2.
Klímát nem is használom, csak a ventillátort, és mégis ki-bekapcsol állandóan a klíma. Ez egy 2001-es TDDI 115 LE digitklímás kombi autó. Ha valakinek van ötlete, vagy járt már így légyszi segítsen!
Köszönöm! Tamás
Turbócső repedésnél volt nekem ilyen. Alul nem ment az autó, felette ment, de füstölt.
A klímánál ha nem világít az A/C gomb és ki-, bekapcsolgat, akkor automata állásból tetted manuálisba, de a klímát akkor is bekapcsolgatja. Nyomd be, majd nyomd ki az A/C gombot utána nem kapcsolhat be.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.