Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:04:34
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
202
203
204
205
206
207
208
[
209
]
210
211
212
213
214
215
216
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5113469 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10400 Dátum:
2013.07.01 hétfő, 05:50:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.06.30 vasárnap, 21:32:08
tökéletes a helyére
Köszi
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10401 Dátum:
2013.07.01 hétfő, 11:26:41 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.06.29 szombat, 20:23:26
Ma végre volt időm a fékrendszer cserére...tárcsák,betétek,fékolaj,hátsó nyergek cseréje 2007-es nyeregre kézifékkar és bowden cserével...plussz motorolaj és szűrők cseréje.
végre van f@sza kézifékem...
bár a nyergeknek semmi bajuk, szépen jártak.
Holnap turbó vezérlés átépités a terv...
szeva.most legalább látom hol is alakul átt a verdád..mármint a képeken,ilyen kis penge mühelyben a szakértelmeddel lehet is dolgozni :worship:most épitem vissza a jármüvet törés után rem mehetek egy kis okositásra chip helyett...
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
veneszp
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10402 Dátum:
2013.07.01 hétfő, 21:03:28 »
Idézetet írta: hmilan - 2013.06.30 vasárnap, 03:56:32
Sziasztok mesterek!
Nincs ötletetek esetleg a követekző hibára?
tddi 116 Le kocsim van. kb 1 honapja vettem.
a vízhőfok mutatóm fura dolgokat csinál. nagyon nehezen melegszik az (óra szerint legalábbis) a motor. és ha fel is melegzsik, nagyon ritkán
éri el a középértéket. nem 2 km-s távon is... hosszabb utakon se. majd ha fel is megy a mutató valamennyire egyszer csak leesik.
megfigyeltem, ha a klíma ki is van kapcsolva akkor is jár a ventilátor a hűtőnél.. kozvetelenul inditás után is ( hideg motornál is)
én hőfok jeladóra tippelnék, az szinte biztos, + esetleg termosztátra, mert az megmagyarázná azt is, h mér hül vissza ha egyszer felmegy...
A jeladó meg talán rossz hőfokot ad és beindítja a ventilátort. ami szinte mindig megvan, h megmozdul picit a hofokmutatom egyébként de éppen hogy kicsit:(
Mennyire gond ez egyébként? úgyértem nagy gáz lehet h egy hónapja így jártam az autóval? jeladóval kezdenétek?
Előre is köszönöm a tanácsokat, ötleteket. Aggódom kicsit, mert azért gondolom nem tezs neki jót, h nem üzemi hőfokon megy...
Naplózva
mondi 77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10403 Dátum:
2013.07.01 hétfő, 21:17:00 »
Idézetet írta: veneszp - 2013.07.01 hétfő, 21:03:28
[/quote
Hali a két termo csere ,nekem is ilyen volt de utána beállt rendesem, a fűtés nélkül is megy a venti ? hidegen
Naplózva
Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI 440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10404 Dátum:
2013.07.03 szerda, 15:33:35 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2013.06.28 péntek, 10:55:48
Tempomattal tisztában voltam hogy nem fog menni 6.ban. Azt viszont még mindig nem értem, hogy 3.ban mitől megy el a karakterisztika. Ugyanaz a váltóáttétel az MTX75-ön és az MMT6-on is 3.ban. Ott a tempomatot is kezeli.
Másik dolog hogy, Mad-V kolléga írta hogy neki semmi trükk, gyári minden, mégsem húz az autó rendesen 3.ban. (MTX75-tel)
Ma volt meglepetés, 3.-ban sem megy a tempomatom.......
Összegezve: 3.-ban és 6.-ban nem húz az autó rendesen és nincs turbónyomás sem, csak 0,7. Ezekben a fokozatokban nem is működik a tempomatom. Egyre inkább ECU-ra gondolok. Mekkora összeg "optimalizálni"
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
hmilan
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10405 Dátum:
2013.07.05 péntek, 04:12:49 »
Idézetet írta: mondi 77 - 2013.07.01 hétfő, 21:17:00
Idézetet írta: veneszp - 2013.07.01 hétfő, 21:03:28
[/quote
Hali a két termo csere ,nekem is ilyen volt de utána beállt rendesem, a fűtés nélkül is megy a venti ? hidegen
szia,
azóta kicseréltem a vízköri termosztátot. jelentős javulást értem el vele. a hőfok felmegy, ha varosba használom beáll középre a mutató, ha kimegyek vele hosszab távra, időnként kicsit ingadozik ( középső és első vonal között), de első vonal alá sose megy le. gondolom fixen kéne állnia a középsőn? lehet hogy ez a termosztát-nyitódása, bezárása. neked a 2 termo csere után fixre beáll egy állásba és nem mozdul? azt is megfigyeltem, intenziv lejtőn/emelkedőn a mutató vmit csal, mert üzemanyag mutatóm is csal. jelentős javulás mer eddig szinte semmit nem mozgott a hőfok mutatóm. de esélyes h cserélnem kéne az olajkörit is? azt megtudod mondani esetleg, hogy az olajköri az igazából pontosan hol van elheylzve a rendszerbe? mármint nem helyileg mert azt már láttam a szerviz leirásoknál, hanem hogy az milyen kört nyit zár? mer nem teljesen világos mit keres egy autóban 2 termo
a ventilátorral kapcsolatban, klíma nyomkodja rá... ahogy lekapcsoltam a digit kila rendszert teljesen, a ventilator megállt. köszi előre is a választ:)
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10406 Dátum:
2013.07.05 péntek, 07:11:48 »
Idézetet írta: hmilan - 2013.07.05 péntek, 04:12:49
szia,
azóta kicseréltem a vízköri termosztátot. jelentős javulást értem el vele. a hőfok felmegy, ha varosba használom beáll középre a mutató, ha kimegyek vele hosszab távra, időnként kicsit ingadozik ( középső és első vonal között), de első vonal alá sose megy le. gondolom fixen kéne állnia a középsőn? lehet hogy ez a termosztát-nyitódása, bezárása. neked a 2 termo csere után fixre beáll egy állásba és nem mozdul? azt is megfigyeltem, intenziv lejtőn/emelkedőn a mutató vmit csal, mert üzemanyag mutatóm is csal. jelentős javulás mer eddig szinte semmit nem mozgott a hőfok mutatóm. de esélyes h cserélnem kéne az olajkörit is? azt megtudod mondani esetleg, hogy az olajköri az igazából pontosan hol van elheylzve a rendszerbe? mármint nem helyileg mert azt már láttam a szerviz leirásoknál, hanem hogy az milyen kört nyit zár? mer nem teljesen világos mit keres egy autóban 2 termo
a ventilátorral kapcsolatban, klíma nyomkodja rá... ahogy lekapcsoltam a digit kila rendszert teljesen, a ventilator megállt. köszi előre is a választ:)
Az olajköri mint a nevében van az olajhűtő felé viszi a vizet és egy vékonyabb csövön keresztül csatlakozik a hűtőbe a főköri alatt. Nekem is ez volt rossz. még régen ki lett cserélve azóta függőlegesre beáll és nem mozdul. Az üzemanyag mutató csak azt mutatja mekkora az üzemanyagszint nyilván ha a kaszni vele együtt a tank valamilyen szögben van eltérő üzemanyag szintet fog mutatni.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10407 Dátum:
2013.07.06 szombat, 15:11:35 »
hogy tudom kimérni, hogy jó-e a ventillátor előtét ellenállásom?? a rámenő csati összeolvadt, és a csati vezetékei is.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10408 Dátum:
2013.07.06 szombat, 15:19:31 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.07.06 szombat, 15:11:35
hogy tudom kimérni, hogy jó-e a ventillátor előtét ellenállásom?? a rámenő csati összeolvadt, és a csati vezetékei is.
Egy ventilátoros vagy kettő?
Elvileg kettő.....
Két vezetékes az ellenállás, szakadt vagy nem szakadt.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.06 szombat, 15:22:42 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10409 Dátum:
2013.07.06 szombat, 15:43:10 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.06 szombat, 15:19:31
Egy ventilátoros vagy kettő?
Elvileg kettő.....
Két vezetékes az ellenállás, szakadt vagy nem szakadt.
kétventis.
az egy ventisnek már van egy kis agya, és olyan fordulatot indít, amilyen jelet kapott...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10410 Dátum:
2013.07.06 szombat, 15:43:55 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.07.06 szombat, 15:43:10
kétventis.
az egy ventisnek már van egy kis agya, és olyan fordulatot indít, amilyen jelet kapott...
Közben már beugrott, azért is javítottam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10411 Dátum:
2013.07.06 szombat, 15:57:35 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.06 szombat, 15:43:55
Közben már beugrott, azért is javítottam.
mit kéne neki csinálni, hogy ne olvadjon el megint a vezeték?? gyári volt, mondjuk kicsit vékony... ha adok neki vastag kébelt+ sarut, akkor valszeg jó lesz, nem??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
hmilan
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10412 Dátum:
2013.07.06 szombat, 15:59:52 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.07.05 péntek, 07:11:48
Az olajköri mint a nevében van az olajhűtő felé viszi a vizet és egy vékonyabb csövön keresztül csatlakozik a hűtőbe a főköri alatt. Nekem is ez volt rossz. még régen ki lett cserélve azóta függőlegesre beáll és nem mozdul. Az üzemanyag mutató csak azt mutatja mekkora az üzemanyagszint nyilván ha a kaszni vele együtt a tank valamilyen szögben van eltérő üzemanyag szintet fog mutatni.
Azt megtudod mondani, hogy az olajkori termo milyen atmero? Mer autosboltba mar arra is neztek egyet hogy 2 van benn. Valahogy bekene azonositaniuk. Draga egYebkent?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10413 Dátum:
2013.07.06 szombat, 16:01:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.07.06 szombat, 15:57:35
mit kéne neki csinálni, hogy ne olvadjon el megint a vezeték?? gyári volt, mondjuk kicsit vékony... ha adok neki vastag kébelt+ sarut, akkor valszeg jó lesz, nem??
Feltehetően nem a kábel vastagsága a probléma. Inkább a megromlott érintkezési keresztmetszet így a kis felületen áthaladó nagy áram melegedést, olvadást okozott.
Ha tudsz tutin érintkező sarukat -itt az ellenállás érintkezőit is jóra kell javítani-, akkor csatlakozó nélkül meg lehet csinálni. jobban is szellőzik.
Sokat megy az alacsony fokozat......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10414 Dátum:
2013.07.06 szombat, 16:05:17 »
Idézetet írta: hmilan - 2013.07.06 szombat, 15:59:52
Azt megtudod mondani, hogy az olajkori termo milyen atmero? Mer autosboltba mar arra is neztek egyet hogy 2 van benn. Valahogy bekene azonositaniuk. Draga egYebkent?
Kicsi. kb 25 mm a rá menő cső átmérője.
A cromax oldalán megtalálok mindkettőt, képpel együtt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10415 Dátum:
2013.07.06 szombat, 17:39:42 »
Idézetet írta: hmilan - 2013.07.06 szombat, 15:59:52
Azt megtudod mondani, hogy az olajkori termo milyen atmero? Mer autosboltba mar arra is neztek egyet hogy 2 van benn. Valahogy bekene azonositaniuk. Draga egYebkent?
Hát én úgy tudom, hogy olajköri egyféle van benne meg egy főköri igy jön össze a kettő. Gyári olajköri kell bele cromaxnal kapsz kb 8000ft körül van az ára.
https://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530523-olajhuto-alkatreszei/10094-termosztat-olajhutohoz-ford-mondeo-2000-2007-diesel
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.06 szombat, 18:13:41 írta Lacimanó
»
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10416 Dátum:
2013.07.06 szombat, 20:47:08 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.07.06 szombat, 15:57:35
mit kéne neki csinálni, hogy ne olvadjon el megint a vezeték?? gyári volt, mondjuk kicsit vékony... ha adok neki vastag kébelt+ sarut, akkor valszeg jó lesz, nem??
csati levág,sorkapocs,normális kábel,csúszósarú+zsugorcső......no problémó...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10417 Dátum:
2013.07.06 szombat, 22:25:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.06 szombat, 16:01:14
Feltehetően nem a kábel vastagsága a probléma. Inkább a megromlott érintkezési keresztmetszet így a kis felületen áthaladó nagy áram melegedést, olvadást okozott.
Ha tudsz tutin érintkező sarukat -itt az ellenállás érintkezőit is jóra kell javítani-, akkor csatlakozó nélkül meg lehet csinálni. jobban is szellőzik.
Sokat megy az alacsony fokozat......
Idézetet írta: Bunyek - 2013.07.06 szombat, 20:47:08
csati levág,sorkapocs,normális kábel,csúszósarú+zsugorcső......no problémó...
az lesz, csak nem sorkapocs, hanem forrasztás...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
hmilan
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10418 Dátum:
2013.07.07 vasárnap, 03:31:25 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.07.06 szombat, 17:39:42
Hát én úgy tudom, hogy olajköri egyféle van benne meg egy főköri igy jön össze a kettő. Gyári olajköri kell bele cromaxnal kapsz kb 8000ft körül van az ára.
https://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530523-olajhuto-alkatreszei/10094-termosztat-olajhutohoz-ford-mondeo-2000-2007-diesel
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Valamelyik nap kicserélem, remélem ezzel megoldódik a motor hőfok gondom.
A kuplung egyébként minden mondonál hirtelen fog? Főleg reggeli hidegindulásnál vettem észre, de lehet ez csak azzal vna összefüggésbe h állandóan éjszaka 12 órázok és kicsit már lefáradt vok amikor indulok:)
Egyébként szerintem irigylésre méltó hogy így él a topic! Ez nagyon jó! komolyan!;) grat;)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10419 Dátum:
2013.07.07 vasárnap, 11:53:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.07.06 szombat, 22:25:34
az lesz, csak nem sorkapocs, hanem forrasztás...
Ha van akna vagy emelő akkor csináld....én már ilyenekkel nem p@csölök, kib@szott lusta vagyok...
Csak a forrasztást is szigeteld le rendesen akkor....
Naplózva
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10420 Dátum:
2013.07.07 vasárnap, 19:17:57 »
nekem is ez volt, a gyári egy f*s, most egy micra előtét ellanállsa van , gyári vezeték, csoki, és a micra gyári csatija , odahúzva gyorkötegelővel a ventillátor mögé, ugyanis ez melegszik menet közben , de igy hűti a venti , semmi hangja csak ha bekapcsol a nagy fokozat ha nagyon melege van
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10421 Dátum:
2013.07.07 vasárnap, 21:53:54 »
nem hinném hogy egy micra előtét ellenálása bármiben is komolyabb lenne mint a fordé azis csak egy ellenálás..
Spec én még nemis hallottam hogy megdöglött volna egy is...csatlakozó a sz@r amiatt ég össze....de akkor sincs semmi amitől elszállna, maxon megy a venti azt ennyi...0-1 ennyi a lehetőség.
Naplózva
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10422 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 20:07:35 »
Sziasztok,
Véleményeteket szeretném kikérni. Helyzet a következő:
Múlt hét elején ültem át egy Mondeóba, szolgalati autó (2001, MK3 2,0 TDDi). Gond csak annyi vele, már az első kör alkalmával éreztem, h kicsit lusta ( előző tulaj nem nagyon hajtotta, és 80%ban csak városban használta).
2500-ig pörgetve kezdett megindulni, de nem volt az igazi, gondoltam h helyreáll, és azt hittem h a turbó is kapcsol. Ami feltünő volt: 2500 környékén kegyetlenül füstöl,enyhe süvitő hang, alig hallani, 100-120-ig elmegy, de ott vége. Klima ha be van kapcsolva, érezhetően visszafogja. És a fogyasztás, az persze csodálatos (10 l-nel allt be most). Alapjárat szép, nincs semmi csörömpölés/zörgés/kopogás. Próbáltam aztán egy 2005-ös TDCi-t, hát...ég és föld a különbség a kettő között. Akkor éreztem h milyen az mikor rendesen kapcsol a turbó. Nem értek különösebben az autószereléshez, megtaláltam a fórumot, és elkezdtem a hozzászólásokat olvasni. Azok alapján pedig elkezdtem vizsgálni a turbócsöveket. A tubó előtti beömlő, és a kartergáz kivezető környéke tiszta olajos-sáros. A közvetlenül a turbóból kilépő cső, meg a cooler előtti cső úgyszintén. Aztán szombaton lekaptam a szivótorok előtti gumikönyököt. Az egyik bilincsnél levő vége ki van repedezve 'enyhén' (meg van érve), de belül...Fél centi vastagon lerakódva benne a szutyok, alig birtam kitakaritani (és gondolom ez nem csak arra az egy szakaszra jellemző). Itt már kicsit elment a kedvem, ilyenkor a turbó is ereszti az olajat? Mivel jár ez? teljes turbó és a csövek cseréje?
Nézegettem még az EGR szelep mozgató rúdját is. Az mennyire érzékeny? kézzel próbáltam mozgatni ki-be, de nem akart mozdulni, nem is mertem erőltetni. Valószinű h az is lekormosodott?
Jah.. az autó 344e km-ben van (az óra szerint, de nem vennék mérget rá h ez fedi a valóságot ).
Merjek-e igy járni vele még, vagy sürgősen keresgéljek cserealkatrészeket?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10423 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 20:25:22 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.08 hétfő, 20:07:35
Sziasztok,
Véleményeteket szeretném kikérni. Helyzet a következő:
Múlt hét elején ültem át egy Mondeóba, szolgalati autó (2001, MK3 2,0 TDDi). Gond csak annyi vele, már az első kör alkalmával éreztem, h kicsit lusta ( előző tulaj nem nagyon hajtotta, és 80%ban csak városban használta).
2500-ig pörgetve kezdett megindulni, de nem volt az igazi, gondoltam h helyreáll, és azt hittem h a turbó is kapcsol. Ami feltünő volt: 2500 környékén kegyetlenül füstöl,enyhe süvitő hang, alig hallani, 100-120-ig elmegy, de ott vége. Klima ha be van kapcsolva, érezhetően visszafogja. És a fogyasztás, az persze csodálatos (10 l-nel allt be most). Alapjárat szép, nincs semmi csörömpölés/zörgés/kopogás. Próbáltam aztán egy 2005-ös TDCi-t, hát...ég és föld a különbség a kettő között. Akkor éreztem h milyen az mikor rendesen kapcsol a turbó. Nem értek különösebben az autószereléshez, megtaláltam a fórumot, és elkezdtem a hozzászólásokat olvasni. Azok alapján pedig elkezdtem vizsgálni a turbócsöveket. A tubó előtti beömlő, és a kartergáz kivezető környéke tiszta olajos-sáros. A közvetlenül a turbóból kilépő cső, meg a cooler előtti cső úgyszintén. Aztán szombaton lekaptam a szivótorok előtti gumikönyököt. Az egyik bilincsnél levő vége ki van repedezve 'enyhén' (meg van érve), de belül...Fél centi vastagon lerakódva benne a szutyok, alig birtam kitakaritani (és gondolom ez nem csak arra az egy szakaszra jellemző). Itt már kicsit elment a kedvem, ilyenkor a turbó is ereszti az olajat? Mivel jár ez? teljes turbó és a csövek cseréje?
Nézegettem még az EGR szelep mozgató rúdját is. Az mennyire érzékeny? kézzel próbáltam mozgatni ki-be, de nem akart mozdulni, nem is mertem erőltetni. Valószinű h az is lekormosodott?
Jah.. az autó 344e km-ben van (az óra szerint, de nem vennék mérget rá h ez fedi a valóságot ).
Merjek-e igy járni vele még, vagy sürgősen keresgéljek cserealkatrészeket?
Első körben egr dugózás, szívósor takarítás, ez már sokat fog segíteni, aztán turbó és turbócsövek ellenőrzése.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10424 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 20:57:01 »
Köszi, megpróbálom. V valkire bizom. Láttam jutyubon pár videót, volt aki kólás dobozból vágot dugót. az ilyen megoldások tényleg működnek?
Dugózás után nem ad hibakódot? Turbónak pedig tengelynél kotyogást v mit nézzek?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10425 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 21:03:07 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.08 hétfő, 20:57:01
Köszi, megpróbálom. V valkire bizom. Láttam jutyubon pár videót, volt aki kólás dobozból vágot dugót. az ilyen megoldások tényleg működnek?
Dugózás után nem ad hibakódot? Turbónak pedig tengelynél kotyogást v mit nézzek?
A kólás doboz vékony, hamar át ég.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10426 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 21:26:47 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.08 hétfő, 20:57:01
Köszi, megpróbálom. V valkire bizom. Láttam jutyubon pár videót, volt aki kólás dobozból vágot dugót. az ilyen megoldások tényleg működnek?
Dugózás után nem ad hibakódot? Turbónak pedig tengelynél kotyogást v mit nézzek?
A DI-k nem dobnak hibakódot. 2004 utáni Mondiknál dobálja csak.
EGR dugónak 2mm saválló lemez, azt jónapot.
http://mondeo.hu/index.php?topic=12205.0
Szerintem cserélheted az összes bilincset is a turbócsöveknél.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10427 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 21:32:54 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.08 hétfő, 21:26:47
A DI-k nem dobnak hibakódot. 2004 utáni Mondiknál dobálja csak.
EGR dugónak 2mm saválló lemez, azt jónapot.
http://mondeo.hu/index.php?topic=12205.0
Szerintem cserélheted az összes bilincset is a turbócsöveknél.
Kösz az ábrát. Bilincsek még gyáriak. Vajon ezért lenne az összes cső olajos, nem pedig csak egy, ami (esetleg) elhasadt?
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10428 Dátum:
2013.07.08 hétfő, 21:38:32 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.08 hétfő, 21:32:54
Kösz az ábrát. Bilincsek még gyáriak. Vajon ezért lenne az összes cső olajos, nem pedig csak egy, ami (esetleg) elhasadt?
A bilincseknél idővel lazulhat. Ha szerencséd van, elég csak meghúzni őket. Ha nincs, akkor vmelyik csöved ki lehet hasadva. Hosszútávon nem tesz jót a turbódnak.
Ahogy Ervin írta, elsőkörben EGR dugózás, vele együtt a szívósor és turbócsövek takarítása. Ha már leveszed a csöveket,érdemes kicserélni a bilincseket is.
http://mondeo.hu/index.php?topic=4901.0
Ha lyukas vmelyik csöved, érdemes mielőbb kicserélned, bontósoknál kapsz jóáron jókat. Őket ilyen nickkel találod meg az oldalon Pl: Motorcraft, mk2, Dini02, alkatresz.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10429 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:32:51 »
Na, ma kiprobaltuk a szerelővel is. szivócsövet levettük, vége kicsit el volt rohadva, azt cserélni kell.
Van viszont a turbón a vákum szelep, amihez egy kis rudacska van rögzitve (bocs, nem tudom az elnevezését), na az nem akar megmozdulni (pedig a vékony kis csövön a levegő átjön, gázolásra erősebben), de olyan mintha meg lenne feszülve. Fogóval rásegitve mozog, és a turbó is beindul rendesen.
Turbó lapátok nincsenek megkopva, kissé olajosak, de tengelye nem kotyog.
Holnap leszedjük az EGR szelepet meg a szivótorkot és kitisztitjuk. De félek hogy a vákumszelep akkor sem fog nyitni. Mi lehet a baja?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10430 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:36:02 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 18:32:51
Na, ma kiprobaltuk a szerelővel is. szivócsövet levettük, vége kicsit el volt rohadva, azt cserélni kell.
Van viszont a turbón a vákum szelep, amihez egy kis rudacska van rögzitve (bocs, nem tudom az elnevezését), na az nem akar megmozdulni (pedig a vékony kis csövön a levegő átjön, gázolásra erősebben), de olyan mintha meg lenne feszülve. Fogóval rásegitve mozog, és a turbó is beindul rendesen.
Turbó lapátok nincsenek megkopva, kissé olajosak, de tengelye nem kotyog.
Holnap leszedjük az EGR szelepet meg a szivótorkot és kitisztitjuk. De félek hogy a vákumszelep akkor sem fog nyitni. Mi lehet a baja?
Lyukas a membrán vagy meg van szorulva a szelep.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10431 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:37:12 »
képet hogy tudok feltölteni?
Naplózva
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10432 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:38:57 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 18:36:02
Lyukas a membrán vagy meg van szorulva a szelep.
Mindket esetben tirbóval együtt cserélendő? V mit lehet csinálni ha megszorult? Úgy néztem hogy külön nem lehet őket szedni
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10433 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:40:12 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 18:38:57
Mindket esetben tirbóval együtt cserélendő? V mit lehet csinálni ha megszorult? Úgy néztem hogy külön nem lehet őket szedni
Mindent szét lehet szedni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10434 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:49:30 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 18:40:12
Mindent szét lehet szedni.
Vákum szelep házát is? mert úgy láttam szegecselve van
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10435 Dátum:
2013.07.10 szerda, 18:55:16 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 18:32:51
Na, ma kiprobaltuk a szerelővel is. szivócsövet levettük, vége kicsit el volt rohadva, azt cserélni kell.
Van viszont a turbón a vákum szelep, amihez egy kis rudacska van rögzitve (bocs, nem tudom az elnevezését), na az nem akar megmozdulni (pedig a vékony kis csövön a levegő átjön, gázolásra erősebben), de olyan mintha meg lenne feszülve. Fogóval rásegitve mozog, és a turbó is beindul rendesen.
Turbó lapátok nincsenek megkopva, kissé olajosak, de tengelye nem kotyog.
Holnap leszedjük az EGR szelepet meg a szivótorkot és kitisztitjuk. De félek hogy a vákumszelep akkor sem fog nyitni. Mi lehet a baja?
Nem lehet, hogy a turbó változó geometriás szerkezete van elkoszolódva, és az akad?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10436 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:06:57 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.07.10 szerda, 18:55:16
Nem lehet, hogy a turbó változó geometriás szerkezete van elkoszolódva, és az akad?
2001-ben WGT volt csak, szerintem...... vagy nem?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10437 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:07:17 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 18:49:30
Vákum szelep házát is? mert úgy láttam szegecselve van
Azt ellenőrizd, hogy lyukas-e vagy nem. Az csere ha lyukas. Bár nem szokott kilyukadni...
Inkább a waste gate szelep szorul.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10438 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:09:09 »
[/img]
Idézetet írta: tpmportal - 2013.07.10 szerda, 18:55:16
Nem lehet, hogy a turbó változó geometriás szerkezete van elkoszolódva, és az akad?
Nem tudok képet feltölteni, pedig akkor lehet tisztább lenne. A rúdnak az a vége, amelyik a kipufogó felől van, kiakasztható. Kiakasztottuk, de az a része, amiből kiakasztottuk (amit a rúd kellene mozgason), az könnyen mozog. A szorulás a szelepnél lévő végétől jön.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10439 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:10:30 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 19:09:09
[/img]
Nem tudok képet feltölteni, pedig akkor lehet tisztább lenne. A rúdnak az a vége, amelyik a kipufogó felől van, kiakasztható. Kiakasztottuk, de az a része, amiből kiakasztottuk (amit a rúd kellene mozgason), az könnyen mozog. A szorulás a szelepnél lévő végétől jön.
Feltöltöd pl a
kepfeltoltes.hu
-ra és az ott kapott linket bemásolod ide.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10440 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:12:45 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:06:57
2001-ben WGT volt csak, szerintem...... vagy nem?
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 19:09:09
[/img]
Nem tudok képet feltölteni, pedig akkor lehet tisztább lenne. A rúdnak az a vége, amelyik a kipufogó felől van, kiakasztható. Kiakasztottuk, de az a része, amiből kiakasztottuk (amit a rúd kellene mozgason), az könnyen mozog. A szorulás a szelepnél lévő végétől jön.
Akkor biztos nem, csak a labda marad.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10441 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:13:54 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 19:09:09
[/img]
Nem tudok képet feltölteni, pedig akkor lehet tisztább lenne. A rúdnak az a vége, amelyik a kipufogó felől van, kiakasztható. Kiakasztottuk, de az a része, amiből kiakasztottuk (amit a rúd kellene mozgason), az könnyen mozog. A szorulás a szelepnél lévő végétől jön.
Ilyen a turbód?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10442 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:21:04 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:13:54
Ilyen a turbód?
Ez a légszűrő és a turbó közti cső:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Ez a turbó és a vákum szelep, és a rúd, amiről irtam, hogy nehezen mozog ( fogó segitségével, és vissza is ugrik a helyére)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10443 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:22:30 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:13:54
Ilyen a turbód?
Igen, a turbó ilyen. GSR, kösz a segitséget a képfeltöltéshez.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10444 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:23:12 »
Ez fix turbó, annak a karnak nem kell mozognia, a turbócsöved cseréld ki.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.10 szerda, 19:24:51 írta Cs12
»
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10445 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:26:55 »
A vékony fekete slagot lehúztuk, ott a levegőt nyomja (gázadásra intenzivebben).
Ha kapcsol a turbó, a rúd akkor sem kell mozogjon? Mi a szerepe? Vagy akkor hol keressük a hibát?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10446 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:27:46 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.10 szerda, 19:23:12
Ez fix turbó, annak a karnak nem kell mozognia, a turbócsöved cseréld ki.
Ez WGT turbó és annak a rúdnak kell mozognia.
Az végzi a leszabályozást. A membrán nyitja a waste-gate szelepet és megkerüli a kipufogó gáz a turbina kereket.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10447 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:29:15 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 19:26:55
A vékony fekete slagot lehúztuk, ott a levegőt nyomja (gázadásra intenzivebben).
Ha kapcsol a turbó, a rúd akkor sem kell mozogjon? Mi a szerepe? Vagy akkor hol keressük a hibát?
Ha lekötöd a szelepről a rudat, el tud fordulni a szelep könnyen?
Ha belefújsz a membránba megtolja a rudat?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10448 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:33:53 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:27:46
Ez WGT turbó és annak a rúdnak kell mozognia.
Az végzi a leszabályozást. A membrán nyitja a waste-gate szelepet és megkerüli a kipufogó gáz a turbina kereket.
Ha a labda rajta van még a turbón, akkor szabadkézzel nem nagyon mozdul meg az a rúd. Még jó,h fogóval tudja csak megmozdítani, hisz az a kar nyomásra mozdul és nyit.
Persze ha kiakasztotta, akkor könnyen kell járnia.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10449 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:34:15 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:29:15
Ha lekötöd a szelepről a rudat, el tud fordulni a szelep könnyen?
Ha belefújsz a membránba megtolja a rudat?
a rúd bal oldalán lévö karból (a turbó kipufogó lapát felőli oldalán) ha kiakasztom, akkor a kar könnyen mozog (elfordul), az nincs akadályozva. de a rúf ugye a másik végénél rogzitve van (a szivó oldal felől), de még ugy sem akar ki be mozogni, mintha abban hengerben valami feszülne. Azta de nehéz igy elmagyarázni h nem ismerem a szakszavakat. Remélem rájösztök h mit is próbálok elmondani
Naplózva
Oldalak:
1
...
202
203
204
205
206
207
208
[
209
]
210
211
212
213
214
215
216
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ