Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.30 vasárnap, 09:46:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 308 309 310 311 312 313 314 [315] 316 317 318 319 320 321 322 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13821113 alkalommal)
0 Felhasználó és 79 vendég van a témában
afga
Vendég
« Új hozzászólás #15700 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:13:55 »

Sziasztok! Lenne egy kis problémám az én kis moncsimmal! Kb. 2 hete volt benne cserélve mind a 4 izzítógyertya, azóta a következő jelenséget produkálja:
Elfordítom benne a kulcsot, izzít kialszik az izzításjelzó majd indítózás közben felvillan a kis lámpa, ahogy be indult ki is alszik egyből! Ma reggel mentem vele úgy 15km-t majd hirtelen el kellett szaladnom otthonról, miután ráadtam a gyújtást villogott az izzítás jelzőm, levettem rá adtam megint aztán ki is aludt! Most meghajtottam autópályán, semmi erő vesztés, villogás nem volt! Szerintetek mi lehet a probléma? Nem füstöl, fogyasztásával sincs gond!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15701 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:31:26 »

Sziasztok! Lenne egy kis problémám az én kis moncsimmal! Kb. 2 hete volt benne cserélve mind a 4 izzítógyertya, azóta a következő jelenséget produkálja:
Elfordítom benne a kulcsot, izzít kialszik az izzításjelzó majd indítózás közben felvillan a kis lámpa, ahogy be indult ki is alszik egyből! Ma reggel mentem vele úgy 15km-t majd hirtelen el kellett szaladnom otthonról, miután ráadtam a gyújtást villogott az izzítás jelzőm, levettem rá adtam megint aztán ki is aludt! Most meghajtottam autópályán, semmi erő vesztés, villogás nem volt! Szerintetek mi lehet a probléma? Nem füstöl, fogyasztásával sincs gond!
Ha csak most a mínuszokban van ez a problémád,akkor gázolajszűrőcsere megoldja a problémát.Ha máskor is volt már ilyen-plusszokban,akkor menj el hibakódolvasásra,mert biztosan tárolt el hibát!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15702 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:32:30 »

Köszi az infot csak oktoberben vettem akkor lett csarélve minden szürő meg az olaj,számit az valamit?de az a baj hogy nem tudom hogy az első megállás elött volt-e fagy!
meg a hibakodok kiolvasása elött viszont volt -19 és akkor már majdnem lemerült az akisi mire elindult aztán vittem kiolvastatni a hibát ami ezek voltak:
P1664,P0335,P1562
Remélem ezzel többet tudtok kezdeni

Szóval tdci!Folytassuk akkor a tdci topicban!Átviszem oda.
P1664 Injection Pump Control Module Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit
P1562 PCM B+ Voltage Low (KAM power)
Ha ezek a kódok csak az akku lemerülése után voltak a tárolóban,akkor ez még nem biztos,hogy baj.Akkor viszont igen,ha törlés után ismét betárolja őket.
Amúgy a szűrőcsere mindenképp erősen javasolt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15703 Dátum: 2012.02.11 szombat, 11:43:07 »

Sziasztok! van egy komoly gondom a 2001 es tddi mondeommal! Tegnap hoztam haza a generátorom a javításból / feszszabályzót és dióda hidat cseréltek benne/ be is építettem mindjárt de azt tapasztaltam hogy 20 mp motorjárás után ismét kigyullad a töltés lámpa! megmértem 14,2 ilyenkor a töltés. azt mondták szakadás lehet a vezetékbe na most ezt megvizsgáltam a köteg és a generátor között de ott nincs szakadás és azt feltételezem hogy a vastag kötegbe pedig nem nagyon valószínű a szakadás! tanácstalan vagyok hogy mi lehet a probléma és bízom benne hogy estleg tudtok ebben segíteni. Előre is köszönöm az ötleteket! falbav
 
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2567



WWW
« Új hozzászólás #15704 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:08:40 »

Déli m0-ás dunahíd(Deák Ferenc híd  vigyor3 )környékén tudok én is segíteni hibakódolvasásban! Wink wave

Köszi, de mostanában nem olvastam a fórumot. Sajnos odaáig jutottam, hogy tegnap reggel a vészüzemre állás mellett a szokásos traktor üzemmódba lépett az autó. Vik felprogizta az egyik csúcsot.
4 csúcs, magasnyomású szivattyú csere és üzemanyagrendszer tisztítás következik.  gun  boxer  violent
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15705 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:21:46 »

Sziasztok! van egy komoly gondom a 2001 es tddi mondeommal! Tegnap hoztam haza a generátorom a javításból / feszszabályzót és dióda hidat cseréltek benne/ be is építettem mindjárt de azt tapasztaltam hogy 20 mp motorjárás után ismét kigyullad a töltés lámpa! megmértem 14,2 ilyenkor a töltés. azt mondták szakadás lehet a vezetékbe na most ezt megvizsgáltam a köteg és a generátor között de ott nincs szakadás és azt feltételezem hogy a vastag kötegbe pedig nem nagyon valószínű a szakadás! tanácstalan vagyok hogy mi lehet a probléma és bízom benne hogy estleg tudtok ebben segíteni. Előre is köszönöm az ötleteket! falbav
 
a kis csatiban lévő vezetékeket kellene leellenőrizni,hogy ott azok közül nincs-e szakadt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15706 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:21:58 »

Köszi, de mostanában nem olvastam a fórumot. Sajnos odaáig jutottam, hogy tegnap reggel a vészüzemre állás mellett a szokásos traktor üzemmódba lépett az autó. Vik felprogizta az egyik csúcsot.
4 csúcs, magasnyomású szivattyú csere és üzemanyagrendszer tisztítás következik.  gun  boxer  violent

szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2567



WWW
« Új hozzászólás #15707 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:29:20 »

szomoru1
Azt már nem is mondom, hogy a generátor oldalon komplett feszító + szíj + főtengelytárcsa, szadonfutó csere szükséges már rég óta + a gázpedál jeladó is bemondta az unalmas és időnként újraindításra ösztökél.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.11 szombat, 13:18:22 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15708 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:35:50 »

a kis csatiban lévő vezetékeket kellene leellenőrizni,hogy ott azok közül nincs-e szakadt.


Szia! én szétszedtem minden csatlakozot a motortérben a a generátortól a köegig de semmi. műszerrel mértem szakadást is de az se hozott eredményt! rinya
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #15709 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:06:00 »

Sziasztok!

Egy kis segitséget szeretnék kérni! Leirnám, hogy mit csinálok és akkor mi a jelenség és kérem, aki tud rá segitséget, az irja meg!

Szóval minusz 10fok körüli az idöjárás, az autó egy napot állt, reggel beülök, gyujtás kapcsolok, megvárom mig kialszik az izzitó kis lámpája, majd inditózok, de csak forog a motor, nem indul! Ezután ujra gyujtást adok, megvárom mig kialszik az izziitó lámpája, leveszem a gyujtást, majd vissza, lámpa kialszik és inditozok, de csak forog! Harmadszor is gyujtás, lámpa kialszik rögtön inditózok és pöcre indul a motor! Ezután alapjárat fentröl vagyis kb 1000röl fél perc alatt lemegy alapjáratra és gyönyörüen jár a motor, nincs semmi hangja semmi alapjáratingadozás, jól megy indulás után is, huz, nem dadog nem rángat! Nincs semmilyen hibajelzés sem, akkor sem amikor nem indul be, még a chek lámpa sem világit!
A lényeg, hogy én eddig benzinessel mentem csak, ott picit vártam gyujtás után, majd inditoztam! Dieselnél talán másképpen kellene csinálni ilyen hidegben!? Segitsetek kérlek! Köszönöm!
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15710 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:40:35 »

Sziasztok!

Egy kis segitséget szeretnék kérni! Leirnám, hogy mit csinálok és akkor mi a jelenség és kérem, aki tud rá segitséget, az irja meg!

Szóval minusz 10fok körüli az idöjárás, az autó egy napot állt, reggel beülök, gyujtás kapcsolok, megvárom mig kialszik az izzitó kis lámpája, majd inditózok, de csak forog a motor, nem indul! Ezután ujra gyujtást adok, megvárom mig kialszik az izziitó lámpája, leveszem a gyujtást, majd vissza, lámpa kialszik és inditozok, de csak forog! Harmadszor is gyujtás, lámpa kialszik rögtön inditózok és pöcre indul a motor! Ezután alapjárat fentröl vagyis kb 1000röl fél perc alatt lemegy alapjáratra és gyönyörüen jár a motor, nincs semmi hangja semmi alapjáratingadozás, jól megy indulás után is, huz, nem dadog nem rángat! Nincs semmilyen hibajelzés sem, akkor sem amikor nem indul be, még a chek lámpa sem világit!
A lényeg, hogy én eddig benzinessel mentem csak, ott picit vártam gyujtás után, majd inditoztam! Dieselnél talán másképpen kellene csinálni ilyen hidegben!? Segitsetek kérlek! Köszönöm!
Cseréld ki az ízzítógyertyákat.
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #15711 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:42:06 »

Sziasztok!

Egy kis segitséget szeretnék kérni! Leirnám, hogy mit csinálok és akkor mi a jelenség és kérem, aki tud rá segitséget, az irja meg!

Szóval minusz 10fok körüli az idöjárás, az autó egy napot állt, reggel beülök, gyujtás kapcsolok, megvárom mig kialszik az izzitó kis lámpája, majd inditózok, de csak forog a motor, nem indul! Ezután ujra gyujtást adok, megvárom mig kialszik az izziitó lámpája, leveszem a gyujtást, majd vissza, lámpa kialszik és inditozok, de csak forog! Harmadszor is gyujtás, lámpa kialszik rögtön inditózok és pöcre indul a motor! Ezután alapjárat fentröl vagyis kb 1000röl fél perc alatt lemegy alapjáratra és gyönyörüen jár a motor, nincs semmi hangja semmi alapjáratingadozás, jól megy indulás után is, huz, nem dadog nem rángat! Nincs semmilyen hibajelzés sem, akkor sem amikor nem indul be, még a chek lámpa sem világit!
A lényeg, hogy én eddig benzinessel mentem csak, ott picit vártam gyujtás után, majd inditoztam! Dieselnél talán másképpen kellene csinálni ilyen hidegben!? Segitsetek kérlek! Köszönöm!

Hozzáteszem, hogy egy honapja lett minden szürö cserélve, gázolajszürö is és olaj is! Akksit is cseréltem arra gyanakodtam, mert elsö ilyen alkalommal lemerült hamar! Illetve mostanában pár napja minusz 15 fok van éjjel, amikor indulnék! Elötte amig max minusz 5-6 volt, addig szépen beröffent egyböl! OMV-t tankolok és hát nem a prémium csak a sima dieselt!
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15712 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:57:57 »

Hozzáteszem, hogy egy honapja lett minden szürö cserélve, gázolajszürö is és olaj is! Akksit is cseréltem arra gyanakodtam, mert elsö ilyen alkalommal lemerült hamar! Illetve mostanában pár napja minusz 15 fok van éjjel, amikor indulnék! Elötte amig max minusz 5-6 volt, addig szépen beröffent egyböl! OMV-t tankolok és hát nem a prémium csak a sima dieselt!
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Izz%C3%ADt%C3%B3gyerty%C3%A1k_cser%C3%A9je_TDCI_MK3
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #15713 Dátum: 2012.02.11 szombat, 15:12:53 »


Köszönöm, ezt olvastam is már, csak gondoltam hátha nem hiba ez a nem indulás, csak a hidegben csinálja ezt mindegyik ilyen kocsi! Vagy hogy nem kellene várnom mielött inditózok, hanem egyböl kellene ahogy elalszik az izzitó lámpája vagy még elöbb is!

Amugy ez a csere ha nincs garázs, csak parkolo, akkor megcsinálható házilag egy amugy nem éppen szakembernek!? Vagy job ha szervizbe viszem!? Milyen dijat számolnak fel egy ilyennek ott!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15714 Dátum: 2012.02.11 szombat, 15:23:38 »

Köszönöm, ezt olvastam is már, csak gondoltam hátha nem hiba ez a nem indulás, csak a hidegben csinálja ezt mindegyik ilyen kocsi! Vagy hogy nem kellene várnom mielött inditózok, hanem egyböl kellene ahogy elalszik az izzitó lámpája vagy még elöbb is!

Amugy ez a csere ha nincs garázs, csak parkolo, akkor megcsinálható házilag egy amugy nem éppen szakembernek!? Vagy job ha szervizbe viszem!? Milyen dijat számolnak fel egy ilyennek ott!?
Én magamnak cseréltem. Kényelmesen kb 2-3 óra munka. Garázsnékül is meg lehet csinálni de ilyen hidegben nem, mert odafagynak az ujjaid a csavarokhoz. Meg műteni szerintem azért garázsban illik.
Naplózva
norberto31
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új hozzászólás #15715 Dátum: 2012.02.11 szombat, 15:31:58 »

Én magamnak cseréltem. Kényelmesen kb 2-3 óra munka. Garázsnékül is meg lehet csinálni de ilyen hidegben nem, mert odafagynak az ujjaid a csavarokhoz. Meg műteni szerintem azért garázsban illik.
Hasonló problémával küszködöm én is és gondoltam már a cserére de parázok hogy beleszakad. Valami praktika amitől könnyedén kijönnek?
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15716 Dátum: 2012.02.11 szombat, 15:36:01 »


Szia! én szétszedtem minden csatlakozot a motortérben a a generátortól a köegig de semmi. műszerrel mértem szakadást is de az se hozott eredményt! rinya
Akkor az a kérdés,hogy hol javíttatad?Van-e garancia a javításra?Letesztelték-e próbapadon?

Amúgy a 3 szál közül a fehér és a barna a PCM-be megy.Ott max szakadást érdemes mérni.A harmadik szál a narancs/sárga ami még fontos.Ezen kapja a gerjesztőfeszültséget a generátor.Ezt csekkold le a motortéri biztitáblában,hogy nincs-e kipucsítva az F30 as bizti (7,5A)!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15717 Dátum: 2012.02.11 szombat, 15:38:26 »

Hasonló problémával küszködöm én is és gondoltam már a cserére de parázok hogy beleszakad. Valami praktika amitől könnyedén kijönnek?
A műtét előtti nap befújsz csavarlazító sprayt az izzítók tövébe,hogy bekússzon a menet közé.Amikor meg nekiállsz,akkor érdemes kifelehajtáskor ha picit szorul,akkor visszahajtani,majd megint kifelé,majd megint vissza kicsit.Ha így teszel,jó eséllyel kijönnek sértetlenül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15718 Dátum: 2012.02.11 szombat, 15:45:21 »

Hozzáteszem, hogy egy honapja lett minden szürö cserélve, gázolajszürö is és olaj is! Akksit is cseréltem arra gyanakodtam, mert elsö ilyen alkalommal lemerült hamar! Illetve mostanában pár napja minusz 15 fok van éjjel, amikor indulnék! Elötte amig max minusz 5-6 volt, addig szépen beröffent egyböl! OMV-t tankolok és hát nem a prémium csak a sima dieselt!
Próbáld meg egyik reggel hajszárítóval felmelegíteni a szűrőt,és csak azután indítsd!Ezzel kiszűröd a szűrő problémát,mert semmit nem jelent,hogy 1 hónapja cserélted,ha betankoltál némi vizet,és bele van fagyva.
Aztán lehetséges hibaok,még az is,hogy fellevegősödik a rendszer.Megsérült,vagy nem zár jól valamelyik gumi ó gyűrű.Keress gázolajszivárgásra utaló jeleket a csúcsok körül-nagynyomású hollandereknél,résolaj visszavezető csövek környékén.És persze a szűrő környékén is.

Izzítók nélkül is kéne röffenjen elsőre a gép,max egy kicsit dadogna.A tdci-nek a kompresszió ami fontos hogy meglegyen induláskor-persze az izzítók is azok,főleg ha már jár a motor,mert az is segít simítani az alapjáratot.Leellenőrizni nem árt azokat sem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Csalinger
Vendég
« Új hozzászólás #15719 Dátum: 2012.02.11 szombat, 16:47:22 »

Sziasztok
nekem is csatlakoznom kell a -20ban nem induló diesel tulajdonosok hoz rinya
 de nekem olyan probléma van hogy baccik beindulni. kb 30-perc indítózás és bikázás  után talán elindul. ha elindul akkor el kezd dadogni, és menet közben  megáll a motor és villog az izzítás jelzőlámpa,kulcs 0 ra újra indít és megy tovább , kellene egy kis infó mire készüljek , a izzítógyertya és a üaszűrő már be van tervezve , vettem új aksit is , de jó volna még ötletek mire figyeljek , mi lehet a gond  és ha már szétszedem  a szívósor tisztítás mellett mit csináljak meg . ja mégy egy érdekes tény a fogyasztásom 6,1ről le ment 5,0 ra de mitől az lővésem nincs.
Naplózva
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15720 Dátum: 2012.02.11 szombat, 17:31:30 »

Akkor az a kérdés,hogy hol javíttatad?Van-e garancia a javításra?Letesztelték-e próbapadon?

Amúgy a 3 szál közül a fehér és a barna a PCM-be megy.Ott max szakadást érdemes mérni.A harmadik szál a narancs/sárga ami még fontos.Ezen kapja a gerjesztőfeszültséget a generátor.Ezt csekkold le a motortéri biztitáblában,hogy nincs-e kipucsítva az F30 as bizti (7,5A)!

Hello! igen arra gondoltam hogy abban a két szálban nincs szakadás ami a pcmhez megy. A gerjesztő áram is megvan. Egy helyi villamosságihoz vittem aki sok cimborámnak csinál villamosságot igaz nem mondeot de van köztük audi is. Reklámációnak sajna nem nagyon lesz lehetősége de azt kell lassan hinnem hogy vmi nem sikerült a javításban más nem lehet esteleg a pcm beszart bár annak nem tudom mi lenne a tünete egyáltalán létezhet ilyen?  wow1
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #15721 Dátum: 2012.02.11 szombat, 18:13:56 »

Hello! igen arra gondoltam hogy abban a két szálban nincs szakadás ami a pcmhez megy. A gerjesztő áram is megvan. Egy helyi villamosságihoz vittem aki sok cimborámnak csinál villamosságot igaz nem mondeot de van köztük audi is. Reklámációnak sajna nem nagyon lesz lehetősége de azt kell lassan hinnem hogy vmi nem sikerült a javításban más nem lehet esteleg a pcm beszart bár annak nem tudom mi lenne a tünete egyáltalán létezhet ilyen?  wow1
Mérdmeg terhelve a töltést úgy milyen változik-e.NEkem off autónál volt ilyen és mindig a dióda sorban lett újból a hiba.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15722 Dátum: 2012.02.11 szombat, 18:24:25 »

Mérdmeg terhelve a töltést úgy milyen változik-e.NEkem off autónál volt ilyen és mindig a dióda sorban lett újból a hiba.
Mértem: akksi feszkó alapba 12,3 indítás: 11,2 ig lemegy majd indítás után lassan megy felfele 14,2 ig ott megáll és mindig ennyi bármennyi fogyasztót rányomok. Az első szélvédőfűtést csak addig engedi amíg ki nem gyullad a töltés lámpa. Ez akkor következik be amikor eléári a 14,2 majd kb 10 mp. worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15723 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:18:58 »

Hello! igen arra gondoltam hogy abban a két szálban nincs szakadás ami a pcmhez megy. A gerjesztő áram is megvan. Egy helyi villamosságihoz vittem aki sok cimborámnak csinál villamosságot igaz nem mondeot de van köztük audi is. Reklámációnak sajna nem nagyon lesz lehetősége de azt kell lassan hinnem hogy vmi nem sikerült a javításban más nem lehet esteleg a pcm beszart bár annak nem tudom mi lenne a tünete egyáltalán létezhet ilyen?  wow1
szerintem mindenképpen vidd vissza hozzá,mert a generátorral lesz gond.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15724 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:20:57 »

Sziasztok
nekem is csatlakoznom kell a -20ban nem induló diesel tulajdonosok hoz rinya
 de nekem olyan probléma van hogy baccik beindulni. kb 30-perc indítózás és bikázás  után talán elindul. ha elindul akkor el kezd dadogni, és menet közben  megáll a motor és villog az izzítás jelzőlámpa,kulcs 0 ra újra indít és megy tovább , kellene egy kis infó mire készüljek , a izzítógyertya és a üaszűrő már be van tervezve , vettem új aksit is , de jó volna még ötletek mire figyeljek , mi lehet a gond  és ha már szétszedem  a szívósor tisztítás mellett mit csináljak meg . ja mégy egy érdekes tény a fogyasztásom 6,1ről le ment 5,0 ra de mitől az lővésem nincs.
azért ment le a fogyi,mert már nemkapott elég anyagot a szűrőből.... vigyor3
Ha meglesz a szűrőcsere,vásárolj dermedésgátló adalékot autósboltban,és amíg ilyen hidegek lesznek használd.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15725 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:34:01 »

szerintem mindenképpen vidd vissza hozzá,mert a generátorral lesz gond.
Szerintem is. egésznap túráztam rajta de minden mást kizártam így csak ez marad. vagy a pcm meghibásodás létezhet ilyen? De azt azért szeretném megosztani mindenkivel hogy 1 éve szintén generátor gondom volt Székesfehérváron csinálták egy komoly műhelybe és 3 zsír új feszszabályzót raktak bele mire az utrolsó rendesen működött 1évig. Te tapasztaltál már vmi hasonlót?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15726 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:41:13 »

Szerintem is. egésznap túráztam rajta de minden mást kizártam így csak ez marad. vagy a pcm meghibásodás létezhet ilyen? De azt azért szeretném megosztani mindenkivel hogy 1 éve szintén generátor gondom volt Székesfehérváron csinálták egy komoly műhelybe és 3 zsír új feszszabályzót raktak bele mire az utrolsó rendesen működött 1évig. Te tapasztaltál már vmi hasonlót?
Van valami hasonló,de ennél egyszerűbb a magyarázat!
Az autónk Smart töltőrendszerrel van ellátva,és ez nem olyan mint a hagyományos töltőrendszer.Itt a fesszabályzó teljesen más,mint a hagyományos.Azért cserélgették,mert nem hozzá való volt.
Érdemes ezt átmazsoláznod: http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0


Mégvalami.Ha mindenképp megszeretnél bizonyosodni a PCM "jóságáról",akkor gurulj el egy szervízbe,ahol gyári diaggal lecsekkolják annak működését!

"A Smart Charge rendszer számára létezik egy öndiagnosztikai lehetőség, melyet a PCM tárol és a WDS-en keresztül lehet hozzáférni. Ha hiba lép fel a rendszerben, a töltésellenőrző lámpát a PCM felgyújtja. Amennyiben a feszültségszabályozásban hiba történik, a generátor egy meghatározott 13,5 volt értékű töltőfeszültséggel működik tovább."
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.11 szombat, 20:44:43 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15727 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:47:29 »

Van valami hasonló,de ennél egyszerűbb a magyarázat!
Az autónk Smart töltőrendszerrel van ellátva,és ez nem olyan mint a hagyományos töltőrendszer.Itt a fesszabályzó teljesen más,mint a hagyományos.Azért cserélgették,mert nem hozzá való volt.
Érdemes ezt átmazsoláznod: http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0
Tegnap este már tanulmányoztam nagyon fain kis írás igazán sokat segített a mai nap! Gratulálok hozzá! Akik csinálták ők tisztába voltak vele csak szarok voltak az új szabályzók! láttam a saját szememmel amikor berakták és nem működött! Egy másik oldalon írtad a kálciumos aksit az miért lényeg mert nekem sima ólom aksim van!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15728 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:51:42 »

2 hete áll a kocsi a garázsban ami nem fűtött, és olyan hideg van hogy ma dolgoztam és a szigetelőszallag törött annyira megfagyott nem tudtam letekerni belőle semmit...szal kulcs elfordit és azonnal pöccre indult....izzitók kikötve, meg a f@s kiegészitő is....igaz utánna elég csúnyán járt pár percig, mert előtöltés baja van az adagolónak, de már vettem egy másikat majd kicseréljük...nem dermed a kannás nafta se bele... eplus2

ÓÓÓÓ bakker most nézem ez a TDCI topik és rossz helyre irtam....bakker.......hehe 2funny
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15729 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:52:40 »

Tegnap este már tanulmányoztam nagyon fain kis írás igazán sokat segített a mai nap! Gratulálok hozzá! Akik csinálták ők tisztába voltak vele csak szarok voltak az új szabályzók! láttam a saját szememmel amikor berakták és nem működött! Egy másik oldalon írtad a kálciumos aksit az miért lényeg mert nekem sima ólom aksim van!

Mert ez a rendszer a kálcium akkura lett fejleszve.Gondolom,hogy teljesen tökéletesen azzal működik összhanban.Miután az akut úgy tölti,hogy a külső levegőhőmérsékletből és a vízhőmérsékletéből "számolja",hogy mennyit töltsön.

Most engem is elbizonytalanítottál,de megnéztem.Nekem kalciumos akkum van! vigyor3
http://zsu.hu/?page=product&id=621552
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15730 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:53:56 »

2 hete áll a kocsi a garázsban ami nem fűtött, és olyan hideg van hogy ma dolgoztam és a szigetelőszallag törött annyira megfagyott nem tudtam letekerni belőle semmit...szal kulcs elfordit és azonnal pöccre indult....izzitók kikötve, meg a f@s kiegészitő is....igaz utánna elég csúnyán járt pár percig, mert előtöltés baja van az adagolónak, de már vettem egy másikat majd kicseréljük...nem dermed a kannás nafta se bele... eplus2

ÓÓÓÓ bakker most nézem ez a TDCI topik és rossz helyre irtam....bakker.......hehe 2funny
hidegen az enyémnek is csúnya hangja van de ahogy melegszik úgy szépen simul.ja bocsi az enyém MK1 TD  nyes
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15731 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:55:31 »

2 hete áll a kocsi a garázsban ami nem fűtött, és olyan hideg van hogy ma dolgoztam és a szigetelőszallag törött annyira megfagyott nem tudtam letekerni belőle semmit...szal kulcs elfordit és azonnal pöccre indult....izzitók kikötve, meg a f@s kiegészitő is....igaz utánna elég csúnyán járt pár percig, mert előtöltés baja van az adagolónak, de már vettem egy másikat majd kicseréljük...nem dermed a kannás nafta se bele... eplus2

ÓÓÓÓ bakker most nézem ez a TDCI topik és rossz helyre irtam....bakker.......hehe 2funny
Pedig ez nem tdci előjog!A te szűrőd is-pontosabban a tddi szűrő is pont ugyan olyan! beka3
Hozzáteszem,engem 6 éve 1xsem ért utol ez a beledermed szindróma!Most sem!Pedig itt is volt -20alatt is a hőmérséklet. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15732 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:56:43 »

Van valami hasonló,de ennél egyszerűbb a magyarázat!
Az autónk Smart töltőrendszerrel van ellátva,és ez nem olyan mint a hagyományos töltőrendszer.Itt a fesszabályzó teljesen más,mint a hagyományos.Azért cserélgették,mert nem hozzá való volt.
Érdemes ezt átmazsoláznod: http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0


Mégvalami.Ha mindenképp megszeretnél bizonyosodni a PCM "jóságáról",akkor gurulj el egy szervízbe,ahol gyári diaggal lecsekkolják annak működését!

"A Smart Charge rendszer számára létezik egy öndiagnosztikai lehetőség, melyet a PCM tárol és a WDS-en keresztül lehet hozzáférni. Ha hiba lép fel a rendszerben, a töltésellenőrző lámpát a PCM felgyújtja. Amennyiben a feszültségszabályozásban hiba történik, a generátor egy meghatározott 13,5 volt értékű töltőfeszültséggel működik tovább."

Ez a SMART rendszer annyira fontos amugy szerintetek? vagy beletették hogy ezis betudjon sz@rni?....e nélkül is vigan működnek autók szerintem.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15733 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:57:57 »

Pedig ez nem tdci előjog!A te szűrőd is-pontosabban a tddi szűrő is pont ugyan olyan! beka3
Hozzáteszem,engem 6 éve 1xsem ért utol ez a beledermed szindróma!Most sem!Pedig itt is volt -20alatt is a hőmérséklet. Wink
mondjuk a gázolaj dermedés az kút függő.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15734 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:58:26 »

Pedig ez nem tdci előjog!A te szűrőd is-pontosabban a tddi szűrő is pont ugyan olyan! beka3
Hozzáteszem,engem 6 éve 1xsem ért utol ez a beledermed szindróma!Most sem!Pedig itt is volt -20alatt is a hőmérséklet. Wink

Nana....az enyémben pdtdi szűrők vannak....lehet ez a titok?
Naplózva
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15735 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:02:30 »

Ez a SMART rendszer annyira fontos amugy szerintetek? vagy beletették hogy ezis betudjon sz@rni?....e nélkül is vigan működnek autók szerintem.

Ez egy olyan rendszer ami súlyosan húzza az ember pénztárcáját! biztos hogy precíz dolog csak ne romoljon el! Észre vételem szerint 2x annyiba kerül a javítás mint egy sima generátoré!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15736 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:02:43 »

Ez a SMART rendszer annyira fontos amugy szerintetek? vagy beletették hogy ezis betudjon sz@rni?....e nélkül is vigan működnek autók szerintem.
Azért ez nem csak a töltésről szól.Lehet,hogy bonyolultnak hangzik,és egy sima lada is tudta a feszültséget szabályozni.De azért ott vannak a fogyasztók lekapcsolása és visszakapcsolása is.És szerintem a gyári akkuk is azért bírják 6-7évig,mert sokkal pontosabban történik a töltés.
Először én nem is tudtam,hogy nekünk ilyen van.Azóta sokmindenre adott magyarázatot,hogy tudjuk hogy működik.
Mit mondjon az ember.Ezeket hozza a kor.1980ban még nem léteztek ilyenek.2080ban meg már repülni is fognak az autók. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15737 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:05:11 »

Ez egy olyan rendszer ami súlyosan húzza az ember pénztárcáját! biztos hogy precíz dolog csak ne romoljon el! Észre vételem szerint 2x annyiba kerül a javítás mint egy sima generátoré!
Nem-feltétlenül.Az autó rendszere (PCM)nem megy tönkre.A generátort meg 25-30ért kompletten felújítják.
Nekem novemberben kellett felújíttatnom.35volt.Csapágy,diódahíd,feszszab csere.Mindezt 6óra alatt.Azóta is jó.Szerintem ez nem olyan egetverő.
Hozzáteszem 20ért már kapsz bontottat is.Az drága?szerintem nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15738 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:05:52 »

Igy van....az ember belegondol és ráis jön hogy kajak fölösleges ezis.... falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15739 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:07:41 »

Nana....az enyémben pdtdi szűrők vannak....lehet ez a titok?
ha az is 2 mikronos,akkor bizony semmi köze hozzá.Maximum,az,hogy még nagyon újak,és tiszták!
De a gyáriban ott van még a termo szelep is,ami melegíti a go-t.Nem tudom,a vw-ben is van?Mert ha nincs,akkor hátrányban vagy! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15740 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:10:06 »

Azért ez nem csak a töltésről szól.Lehet,hogy bonyolultnak hangzik,és egy sima lada is tudta a feszültséget szabályozni.De azért ott vannak a fogyasztók lekapcsolása és visszakapcsolása is.És szerintem a gyári akkuk is azért bírják 6-7évig,mert sokkal pontosabban történik a töltés.
Először én nem is tudtam,hogy nekünk ilyen van.Azóta sokmindenre adott magyarázatot,hogy tudjuk hogy működik.
Mit mondjon az ember.Ezeket hozza a kor.1980ban még nem léteztek ilyenek.2080ban meg már repülni is fognak az autók. nyes


Az nem tűnik soknak de egy normál generátort 15 ért megcsinálnak!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15741 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:11:03 »

Igy van....az ember belegondol és ráis jön hogy kajak fölösleges ezis.... falbav
Hát,nem ezek mentén halad a kor!
Ha így lenne,semmi szükség nem lenne 130Le-s autókra,mert 80at megy az 50le-is.És nem lenne szükség lukacsos léghűtéses tárcsára sem,mert megfogná a jóöreg dobfék is az autókat.Sőt.A szervó is ilyen.A kormány és a fék szervó is.Egyik sem kell,ha így gondolkodnánk!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15742 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:18:25 »

Hát,nem ezek mentén halad a kor!
Ha így lenne,semmi szükség nem lenne 130Le-s autókra,mert 80at megy az 50le-is.És nem lenne szükség lukacsos léghűtéses tárcsára sem,mert megfogná a jóöreg dobfék is az autókat.Sőt.A szervó is ilyen.A kormány és a fék szervó is.Egyik sem kell,ha így gondolkodnánk!

Ne érts félre én ezekkel tisztába vagyok csak kevésnek találom az 1 évet amit ment a rendszer pedig tavaly kapott új aksit a rendszer dehát ez van majd hétfőn keresek vmi komolyabb szakit! Tegnap találtam ezt a lapot és nagyon szupi sok kérdésre kap magyarázatot az ember! 8 éve gyűröm a mondit igen elégedett vagyok vele!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15743 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:19:08 »


Az nem tűnik soknak de egy normál generátort 15 ért megcsinálnak!
Most erre tényleg mit lehet mondani?Huh?Huh??
Ilyen az autónk!Én nem sajnálok 35öt egy generátor felújításra,ha tudom,hogy jó.Nem megy minden évben tönkre-ha jól újították fel.
Nagyon fontos elem az autóban.Sajnálom,hogy te pórul jártál.De ez megint nem a márka hibája.A hibát nem a rendszerben kell keresni.Az úgy működik,ahogy kitalálták.Hibák mindig lesznek.Itt megpróbáljuk segíteni egymást,és nem győzködjük a másikat,hogy xart vett.Ami persze lehet,hogy így van,csak általánosan nem lehet kijelenteni.

És örülhetünk,hogy nem olyan generátorunk van,amelyik a fékezés energiáját is betölti az akkuba-lásd bömbi.
Na annak nekem sem tetszene a felújítási költsége.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15744 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:21:41 »

Ne érts félre én ezekkel tisztába vagyok csak kevésnek találom az 1 évet amit ment a rendszer pedig tavaly kapott új aksit a rendszer dehát ez van majd hétfőn keresek vmi komolyabb szakit! Tegnap találtam ezt a lapot és nagyon szupi sok kérdésre kap magyarázatot az ember! 8 éve gyűröm a mondit igen elégedett vagyok vele!
Az lehet,hogy a szakműhely hibája,hogy 1 évet bírt a felújított generátor.
Jó ötlet felkeresni másik műhelyt! eljen
Merre laksz?Hátha tudunk ajánlani hozzáértőt!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15745 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:22:10 »

ha az is 2 mikronos,akkor bizony semmi köze hozzá.Maximum,az,hogy még nagyon újak,és tiszták!
De a gyáriban ott van még a termo szelep is,ami melegíti a go-t.Nem tudom,a vw-ben is van?Mert ha nincs,akkor hátrányban vagy! eplus2

Akkora hátrányba vagyok hogy büdös életbe nem lessz benne ford szűrő többet.... eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15746 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:23:03 »

Akkora hátrányba vagyok hogy büdös életbe nem lessz benne ford szűrő többet.... eplus2
vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #15747 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:23:34 »

Most erre tényleg mit lehet mondani?Huh?Huh??
Ilyen az autónk!Én nem sajnálok 35öt egy generátor felújításra,ha tudom,hogy jó.Nem megy minden évben tönkre-ha jól újították fel.
Nagyon fontos elem az autóban.Sajnálom,hogy te pórul jártál.De ez megint nem a márka hibája.A hibát nem a rendszerben kell keresni.Az úgy működik,ahogy kitalálták.Hibák mindig lesznek.Itt megpróbáljuk segíteni egymást,és nem győzködjük a másikat,hogy xart vett.Ami persze lehet,hogy így van,csak általánosan nem lehet kijelenteni.

És örülhetünk,hogy nem olyan generátorunk van,amelyik a fékezés energiáját is betölti az akkuba-lásd bömbi.
Na annak nekem sem tetszene a felújítási költsége.

Sokat használom a kocsit és nagyon sokat kibír! nekem ez már a második mondeom előtte  1 1.8 td volt de ha kell a következő kocsim is mondeo lesz ha módomba fog állni! Ez a töltéses dolog csak bosszantó dolog + ehhez már megkell válogatni hogy hova viszi az ember javítani!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15748 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:24:53 »

Hát,nem ezek mentén halad a kor!
Ha így lenne,semmi szükség nem lenne 130Le-s autókra,mert 80at megy az 50le-is.És nem lenne szükség lukacsos léghűtéses tárcsára sem,mert megfogná a jóöreg dobfék is az autókat.Sőt.A szervó is ilyen.A kormány és a fék szervó is.Egyik sem kell,ha így gondolkodnánk!

aha..akkor pl MKIV-be ért nem rakták bele? meg fordon kivül ki használ még ilyet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #15749 Dátum: 2012.02.11 szombat, 21:25:40 »

Sokat használom a kocsit és nagyon sokat kibír! nekem ez már a második mondeom előtte  1 1.8 td volt de ha kell a következő kocsim is mondeo lesz ha módomba fog állni! Ez a töltéses dolog csak bosszantó dolog + ehhez már megkell válogatni hogy hova viszi az ember javítani!
Például ide: http://mondeo.hu/index.php?topic=167.msg424087#msg424087
http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=6036
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 308 309 310 311 312 313 314 [315] 316 317 318 319 320 321 322 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.169 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.