Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 11:40:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 813 814 815 816 817 818 819 [820] 821 822 823 824 825 826 827 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14645851 alkalommal)
0 Felhasználó és 126 vendég van a témában
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40950 Dátum: 2016.08.23 kedd, 13:16:17 »

Sziasztok!
Van egy gondom a motorommal, így leírom hátha találkozott már valaki ilyennel, és esetleg van 5lete rá.
Nemrég kicsit zajosabb kezdett lenni a motorom úgy 1500-2000 ford. között. Gondoltam a turbó alsó nyúlványhoz csatlakozásánál ahol szokott a gumi alátátek gyengülésekor hangot adni. Megnéztem, ott nem volt gond. Másnap reggel már beindítva égtelen nagy kalamoló hang a motorból, mintha valaki egy kalapáccsal ki akarna jönni a motorból. Fémes hangú ütések. De pöccre indult, és ugyanúgy ment, húzott. 2000 ford. fölött teljesen eltűnt álló helyzetben, és haladva a is a bazi nagy motorhang. Szerelőhöz elgurultam, mert nem tudtam mi tévő legyek, s nem lévén 5letem megmutattam neki. Azt mondta, nagy valószínüséggel ekkora hang csak akkor jön ki a motorból ha pl. a dugattyú csapszeg perselye eltörik, és felüt a hengerfejbe a dugattyú e miatt. A hang alapján tényleg ezt lehetett gondolni. Mondta, el kell kezdje alulról és felülről bontani a motort, és meglátszik. Lekapva a hengerfejet, semmi probléma. nem üt bele semmi sehová. A hengeren semmi kopás, gyűrűkön semmi kopás, csapszegperselyek, hajtókar csapágyak a főtengelyen, aztán a nyugvó főtengelycsapágyaknak sincs semmi baja. Mostanra ki lett kapva a motort, totál szétszedve az utolsó csavarig, és semmi. Semmi probléma ami láthatóan ekkora hangot okozhatott volna. A láncterelők műanyag borításán látszik pár nagyobb bekopás, de összevetve a lánchosszat alig futott TDCi-ével semmi hossz különbség. Itt vagyunk egy szétszedett látszólag semmi baja motorral, és felmerül a kérdés, hogy lesz ez jó ha nincs mit javítani rajta? Mielőtt felmerülne a 2-tömegű lendkerék kérdése, mondom, hogy automata az autóm. Nomeg a főtengelyvégi szíjtárcsa volt az első ami le lett kapva, a hang akkor is maradt. Víz nem folyt a hengerbe, a hűtővíz nem bugyogott, a hengerfej tömítés ép.
5let?

Lehet meg kellett volna néznie még egy szerelőnek, mielött darabjaira lett szedve a blokk.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40951 Dátum: 2016.08.23 kedd, 13:49:21 »

Sziasztok!
Van egy gondom a motorommal, így leírom hátha találkozott már valaki ilyennel, és esetleg van 5lete rá.
Nemrég kicsit zajosabb kezdett lenni a motorom úgy 1500-2000 ford. között. Gondoltam a turbó alsó nyúlványhoz csatlakozásánál ahol szokott a gumi alátátek gyengülésekor hangot adni. Megnéztem, ott nem volt gond. Másnap reggel már beindítva égtelen nagy kalamoló hang a motorból, mintha valaki egy kalapáccsal ki akarna jönni a motorból. Fémes hangú ütések. De pöccre indult, és ugyanúgy ment, húzott. 2000 ford. fölött teljesen eltűnt álló helyzetben, és haladva a is a bazi nagy motorhang. Szerelőhöz elgurultam, mert nem tudtam mi tévő legyek, s nem lévén 5letem megmutattam neki. Azt mondta, nagy valószínüséggel ekkora hang csak akkor jön ki a motorból ha pl. a dugattyú csapszeg perselye eltörik, és felüt a hengerfejbe a dugattyú e miatt. A hang alapján tényleg ezt lehetett gondolni. Mondta, el kell kezdje alulról és felülről bontani a motort, és meglátszik. Lekapva a hengerfejet, semmi probléma. nem üt bele semmi sehová. A hengeren semmi kopás, gyűrűkön semmi kopás, csapszegperselyek, hajtókar csapágyak a főtengelyen, aztán a nyugvó főtengelycsapágyaknak sincs semmi baja. Mostanra ki lett kapva a motort, totál szétszedve az utolsó csavarig, és semmi. Semmi probléma ami láthatóan ekkora hangot okozhatott volna. A láncterelők műanyag borításán látszik pár nagyobb bekopás, de összevetve a lánchosszat alig futott TDCi-ével semmi hossz különbség. Itt vagyunk egy szétszedett látszólag semmi baja motorral, és felmerül a kérdés, hogy lesz ez jó ha nincs mit javítani rajta? Mielőtt felmerülne a 2-tömegű lendkerék kérdése, mondom, hogy automata az autóm. Nomeg a főtengelyvégi szíjtárcsa volt az első ami le lett kapva, a hang akkor is maradt. Víz nem folyt a hengerbe, a hűtővíz nem bugyogott, a hengerfej tömítés ép.
5let?
himbasor a hf-ben nincs lerobbanva?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #40952 Dátum: 2016.08.23 kedd, 18:19:15 »

Lehet meg kellett volna néznie még egy szerelőnek, mielött darabjaira lett szedve a blokk.
Látta másik is, ő is aszonta hogy el kell kezdeni bontani alulról felülről.
Alf kérdésére, himbasor rendben, nem szakította fel a vezértengelyt.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40953 Dátum: 2016.08.23 kedd, 21:01:48 »

Látta másik is, ő is aszonta hogy el kell kezdeni bontani alulról felülről.
Alf kérdésére, himbasor rendben, nem szakította fel a vezértengelyt.
Nem szóltam  worship
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40954 Dátum: 2016.08.23 kedd, 21:06:30 »

Látta másik is, ő is aszonta hogy el kell kezdeni bontani alulról felülről.
Alf kérdésére, himbasor rendben, nem szakította fel a vezértengelyt.
váltó?kuplung?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #40955 Dátum: 2016.08.24 szerda, 12:55:02 »

váltó?kuplung?
Kuplung az itt a nyomatékváltó citrom, a váltó meg ótómata.
Most arra gondoltam még, hogy egy fúrógéppel megforgatom a citrom bemenő tengelyét, van-e hangja. De a járó motort hallgatózva 10-ből 10 ember a motorból hallotta a bazi nagy hangot. A héten össze lesz rakva Motocraft-tól hozott frissebb láncelemekkel, aztán reménykedés. Azon kívül még egy másik citromot rakunk fel, meg egy új gyűrűsort. A szerelő srác hetente szed ki egy Ford (Ford-Volvó) motort, de még ilyet ő sem látott, hallott.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Szpeki
Vendég
« Új hozzászólás #40956 Dátum: 2016.08.24 szerda, 17:25:21 »

sziasztok!

a feszítőre melyik mérető görgő kell?
mert rengetek típust, méretűt találni unixná!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40957 Dátum: 2016.08.24 szerda, 19:27:42 »

sziasztok!

a feszítőre melyik mérető görgő kell?
mert rengetek típust, méretűt találni unixná!
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2004/2_0/DIESEL/motor-es-segedberendezesei/ekszij-hosszbordasszij-es-alkatreszeik/vezeto-feszito-alkatreszek
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40958 Dátum: 2016.08.24 szerda, 20:06:38 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #40959 Dátum: 2016.08.24 szerda, 20:53:52 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?

Szia! Sokan használják a 2-T olajat az üzemanyaghoz,de megoszlanak a vélemények,hogy van -e pozitív hatása,vagy épp ellenkezőleg, árt a motornak.Én mindíg teszek hozzá,mert amikor először öntöttem bele,észrevettem,hogy nem kopog annyira,sokkal halkabb lett a motor járása.KB 5 éve használom  és semmi baja  nincs tőle. Próbáld ki,és meghallod nálad lessz e változás.
Üdv:Jaxi
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40960 Dátum: 2016.08.24 szerda, 21:05:46 »

Akivel ma beszéltem az botond 10w 40-ér tesz minden tankhoz  1decit. Nekem kicsit fura.. 

Szia! Sokan használják a 2-T olajat az üzemanyaghoz,de megoszlanak a vélemények,hogy van -e pozitív hatása,vagy épp ellenkezőleg, árt a motornak.Én mindíg teszek hozzá,mert amikor először öntöttem bele,észrevettem,hogy nem kopog annyira,sokkal halkabb lett a motor járása.KB 5 éve használom  és semmi baja  nincs tőle. Próbáld ki,és meghallod nálad lessz e változás.
Üdv:Jaxi
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #40961 Dátum: 2016.08.24 szerda, 21:17:07 »

Akivel ma beszéltem az botond 10w 40-ér tesz minden tankhoz  1decit. Nekem kicsit fura.. 

Szerintem azt felejtsd el. Én még ilyet nem hallottam.Ha teszel hozzá,full szintetikus  2-T olajat tegyél 1-1/5 decit teletankollás után.
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40962 Dátum: 2016.08.24 szerda, 21:19:39 »

Én minden esetre várok többiektől is hozzászólást hátha mondanak nyomos érvet ellene!  hehe
 

Szerintem azt felejtsd el. Én még ilyet nem hallottam.Ha teszel hozzá,full szintetikus  2-T olajat tegyél 1-1/5 decit teletankollás után.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #40963 Dátum: 2016.08.24 szerda, 21:42:32 »

Én minden esetre várok többiektől is hozzászólást hátha mondanak nyomos érvet ellene!  hehe
 


Nem hiszem hogy sok érv lesz ellene, mert igen sokan használják ugy az autójukat, köztük én is és igen, csendesebb az auto azóta
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #40964 Dátum: 2016.08.24 szerda, 22:19:26 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?

én 7 évig és ~100eKm át hajtottam a 2.0TDCi-t bármiféle adalékolás nélkül. Baja nem volt. Véleményem szerint az adalékolásnál sokkal fontosabb, hogy normális gázolaj kerüljön bele és hogy megfelelő minőségű (2 mikronos) gázolajszűrő legyen benne, a gyári ciklusnál gyakoribb cserével.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #40965 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 06:59:55 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?

Tisztelt Fórumtárs!
A gázolaj adalékolása szempontjából megoszlanak a vélemények.
Én legalább 6 éve használom a gázolajhoz a full szintetikus 2T motor olajat 1-1.5 dl egy teljes tank üzemanyaghoz. A motor sokkal csendesebb járású ami különösen a téli időszakban feltűnő.
Eddig nem tapasztaltam semmilyen rendellenességet. Engem az győzött meg, amikor komoly dízel szakműhelyekben is egybe hangzóan javasolták a 2t olaj használatát. Olvastam ezzel szemben ellenkező véleményről is, aminek viszont nagyon reklám ízű volt az indoklása és az érvelése. A mondottak alapján már régen porlasztókat kellett volna cserélnem. Többször járok külföldre a kinti üzemanyaggal egész másként megy és viselkedik a gép. A logikus magyarázat az, hogy az üzemanyagok tekintetében vagy egy küszöbérték amit minden üzemanyagnak teljesítenie kell. Csak az nem mindegy, hogy az alsó vagy a felső küszöbértékre van e beállítva a gyártósor. Én továbbra is használom, és semmiről nem akarlak meggyőzni a döntés joga a tied. wave
Tisztelettel László! worship   
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40966 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 07:51:23 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?


Még senki nem bizonyította, hogy jó a motornak és az ellenkezőjét sem. Ha raksz telitankonként 1 dl 2T olajat, azzal vélhetően nem ártasz a motornak, de hogy használ-e...
A rokonságból nem rég eladott 2.2 TDCI ~350ezret ment mindenféle adalékolás nélkül (igaz ebben azért volt sok külföld is). Utána jött a Filepes felújítás.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #40967 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 08:39:50 »

Sziasztok!
Ma reggel azt tapasztaltam, hogy üzemmeleg motornál, egyenletes haladásnál kb 2000-es fordulatnál torpant egyet az autó, ugyanakkor az ASP jelzés elkezdett világítani folyamatosan. Az autó haladt tovább Jelentős teljesítmény csökkenés nem volt érzékelhető. Az is lehet, hogy semennyit nem csökkent a teljesítmény, ám a visszajelző bekapcsolásának pillanatában jól érzékelhető volt a torpanás. Menetközben nem állítottam le az autót, csak mikor már leértem a 4sávosról. Újra índítás után már nem világít az ESP.
Mire utalhat a jelenség?
Köszönettel: Tamás
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40968 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 09:39:24 »

Sziasztok!
Ma reggel azt tapasztaltam, hogy üzemmeleg motornál, egyenletes haladásnál kb 2000-es fordulatnál torpant egyet az autó, ugyanakkor az ASP jelzés elkezdett világítani folyamatosan. Az autó haladt tovább Jelentős teljesítmény csökkenés nem volt érzékelhető. Az is lehet, hogy semennyit nem csökkent a teljesítmény, ám a visszajelző bekapcsolásának pillanatában jól érzékelhető volt a torpanás. Menetközben nem állítottam le az autót, csak mikor már leértem a 4sávosról. Újra índítás után már nem világít az ESP.
Mire utalhat a jelenség?
Köszönettel: Tamás

Olvass hibakódot, hátha eltárolta.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #40969 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 11:29:41 »

Olvass hibakódot, hátha eltárolta.
Hibakódot én is tudok olvasni ( ha, igen, akkor hogyan ? ) vagy csak szervíz?
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40970 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 12:23:19 »

Hibakódot én is tudok olvasni ( ha, igen, akkor hogyan ? ) vagy csak szervíz?

Ha van ELM-ed, meg egy notid/telefonod, akkor tudsz. Ha nem, akkor írd be, hogy merre vagy, hátha van arra fórumtárs. Vagy szerviz.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #40971 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 14:33:00 »

Ha van ELM-ed, meg egy notid/telefonod, akkor tudsz. Ha nem, akkor írd be, hogy merre vagy, hátha van arra fórumtárs. Vagy szerviz.
Szia "okos"telefonom van ( nem tudom mi az noti ).

Holnap és a 7végén Újpesten leszek az autóval.
Jó lenne, ha a környékben van hozzáértő fórumtárs.
Köszi a választ
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40972 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 14:57:30 »

Ha esetleg jársz Csepel felé én szívesen segítek!

Szia "okos"telefonom van ( nem tudom mi az noti ).

Holnap és a 7végén Újpesten leszek az autóval.
Jó lenne, ha a környékben van hozzáértő fórumtárs.
Köszi a választ

Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40973 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 19:58:02 »

Szia "okos"telefonom van ( nem tudom mi az noti ).

Holnap és a 7végén Újpesten leszek az autóval.
Jó lenne, ha a környékben van hozzáértő fórumtárs.
Köszi a választ


Noti - notebook - laptop - hordozható számítógép  wave
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40974 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 21:38:59 »

Szia "okos"telefonom van ( nem tudom mi az noti ).

Holnap és a 7végén Újpesten leszek az autóval.
Jó lenne, ha a környékben van hozzáértő fórumtárs.
Köszi a választ

délpesten karitatíve tudok neked segíteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #40975 Dátum: 2016.08.26 péntek, 08:57:50 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?


Adagolós ismerős véleménye szerint: "Még nem bizonyított, hogy árt."  vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #40976 Dátum: 2016.08.26 péntek, 08:58:46 »

Akivel ma beszéltem az botond 10w 40-ér tesz minden tankhoz  1decit. Nekem kicsit fura.. 


2T olaj kell, mert azt arra tervezték, hogy elégjen a hengerben, lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb hamu marad az égése nyomában.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #40977 Dátum: 2016.08.26 péntek, 09:00:39 »

Még senki nem bizonyította, hogy jó a motornak és az ellenkezőjét sem. Ha raksz telitankonként 1 dl 2T olajat, azzal vélhetően nem ártasz a motornak, de hogy használ-e...
A rokonságból nem rég eladott 2.2 TDCI ~350ezret ment mindenféle adalékolás nélkül (igaz ebben azért volt sok külföld is). Utána jött a Filepes felújítás.

A 2.2 nem etalon. Abban más a CR-szivattyú, és közismerten sokkal tartósabb az adagolórendszere, mint a 2.0-ké.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40978 Dátum: 2016.08.26 péntek, 11:43:14 »

Sziasztok!

Ha városon kívül megyek és kereszteződéshez visszaváltogatok, akkor üresben ketyeg a motor, fordulatszám picit magasabb amíg megáll a kocsi(ez természetes tudom). De amikor leesik a fordulat alapjátra akkor sem szűnik meg a ketyegés, csak egy gázfröccsre(éppen csak megmozdul a fordulatszám mérő).

Ez a kettőstömegűtől lehet? Amúgy kuplung kinyomásra sem változik. Meg mást nem veszek észre rajta.
És nem mindig csinálja, 20ból 1x talán. Városban soha

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #40979 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:02:21 »

Sziasztok!

Ha városon kívül megyek és kereszteződéshez visszaváltogatok, akkor üresben ketyeg a motor, fordulatszám picit magasabb amíg megáll a kocsi(ez természetes tudom). De amikor leesik a fordulat alapjátra akkor sem szűnik meg a ketyegés, csak egy gázfröccsre(éppen csak megmozdul a fordulatszám mérő).

Ez a kettőstömegűtől lehet? Amúgy kuplung kinyomásra sem változik. Meg mást nem veszek észre rajta.
És nem mindig csinálja, 20ból 1x talán. Városban soha

Köszönöm!

Ha gyakrabban ill. reprodukálhatóan fordul elő, ráérsz vele foglalkozni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40980 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:21:24 »

Ha gyakrabban ill. reprodukálhatóan fordul elő, ráérsz vele foglalkozni. Smiley

AndyA
És mi ketyeg a kettőstömegű vagy a nyomólap?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40981 Dátum: 2016.08.26 péntek, 15:39:01 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?


Szia! Ezen én is sokat töprengtem, mielőtt beleöntöttem az első adagot. Olvastam én is mellette szóló és ellenérveket. Miután megvettem a szépségemet elvittem a Zeg.-i Fordba egy átvizsgálásra. A szervizvezetővel elegyedünk egy ki beszédbe és fapofa ide vagy oda, rákérdeztem. Kellemeset csalódtam benne miután időt nem spórolva elmagyarázta a gázolajok összetételét és azt, hogy a Magyarországon tankolható üzemanyagok túl "szárazak" a finom illesztésű szivattyúnak. Sőt, javasolta a 2T fullszintetikus motorolaj használatát. Nekem egy tank(60L) gázolajhoz 2,5 decit mondott, ha itthon tankolok! Azt mondta ha Ausztria vagy Német o.-ban tankolok akkor nem kell. Sőt, hogy van egy két határ menti kút is ami az osztrákoktól kapják az üzemanyagot. Hát mondom, akkor ha ilyen rendes a manus, rákérdezek az EGR dugózásra is. Erre elmosolyodott és annyit mondott, jó is meg nem is. Kár, hogy nem volt időm tovább vele eszmecserélni, mert kíváncsi lettem volna erre a dologra is Smiley. De egy szónak is...a lényeg én teszek bele 2T olajat ha otthon tankolok kb. 2 dl-t egy tankhoz. Eddig semminemű negatívumot nem tudok róla mondani. De ha a szivattyúnak ez jó, nem sajnálom tőle Smiley Remélem tudtam segíteni Smiley

Üdv: Csaba
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40982 Dátum: 2016.08.26 péntek, 16:27:03 »

Szia! Ezen én is sokat töprengtem, mielőtt beleöntöttem az első adagot. Olvastam én is mellette szóló és ellenérveket. Miután megvettem a szépségemet elvittem a Zeg.-i Fordba egy átvizsgálásra. A szervizvezetővel elegyedünk egy ki beszédbe és fapofa ide vagy oda, rákérdeztem. Kellemeset csalódtam benne miután időt nem spórolva elmagyarázta a gázolajok összetételét és azt, hogy a Magyarországon tankolható üzemanyagok túl "szárazak" a finom illesztésű szivattyúnak. Sőt, javasolta a 2T fullszintetikus motorolaj használatát. Nekem egy tank(60L) gázolajhoz 2,5 decit mondott, ha itthon tankolok! Azt mondta ha Ausztria vagy Német o.-ban tankolok akkor nem kell. Sőt, hogy van egy két határ menti kút is ami az osztrákoktól kapják az üzemanyagot. Hát mondom, akkor ha ilyen rendes a manus, rákérdezek az EGR dugózásra is. Erre elmosolyodott és annyit mondott, jó is meg nem is. Kár, hogy nem volt időm tovább vele eszmecserélni, mert kíváncsi lettem volna erre a dologra is Smiley. De egy szónak is...a lényeg én teszek bele 2T olajat ha otthon tankolok kb. 2 dl-t egy tankhoz. Eddig semminemű negatívumot nem tudok róla mondani. De ha a szivattyúnak ez jó, nem sajnálom tőle Smiley Remélem tudtam segíteni Smiley

Üdv: Csaba
Helló!
Szerintem az EGR szelepnek annyi értelme van, hogy hidegben elöbb bemelegedik a kocsi. EU4-es besorolást tudta levakítottal is műszakin.
Melyik fajta olajat használod te pontosan?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40983 Dátum: 2016.08.26 péntek, 16:35:26 »

Helló!
Szerintem az EGR szelepnek annyi értelme van, hogy hidegben elöbb bemelegedik a kocsi. EU4-es besorolást tudta levakítottal is műszakin.
Melyik fajta olajat használod te pontosan?
környezet kímélés miatt vezették be.a gyártókat kötelezve egyre szigorúbb normákra.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40984 Dátum: 2016.08.26 péntek, 16:59:57 »

környezet kímélés miatt vezették be.a gyártókat kötelezve egyre szigorúbb normákra.

Tudom, hogy mégegyszer elégetik a kipufogógáz egy részét, így kevesebb a károsanyag kibocsátás.
De tényleg hamarabb be is melegszik nem?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40985 Dátum: 2016.08.26 péntek, 17:00:16 »

Helló!
Szerintem az EGR szelepnek annyi értelme van, hogy hidegben elöbb bemelegedik a kocsi. EU4-es besorolást tudta levakítottal is műszakin.
Melyik fajta olajat használod te pontosan?

Repsol 2T robogóba valót. Agyaltam a Stihl olajon is, mivel az is tökéletesen ég el. Az EGR-t én is ledugóztam, a füstölés miatt, ami meg is szűnt, viszont 20 km után kidobta a hibakódot. Mivel egy hosszú út előtt álltam, így visszaszereltem mert féltem h megáll alattam Smiley Még utána 100 km át még világított a lámpám mire kialudt. Most megint füstölök Smiley ez van

Üdv: Csaba
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40986 Dátum: 2016.08.26 péntek, 17:37:30 »

Repsol 2T robogóba valót. Agyaltam a Stihl olajon is, mivel az is tökéletesen ég el. Az EGR-t én is ledugóztam, a füstölés miatt, ami meg is szűnt, viszont 20 km után kidobta a hibakódot. Mivel egy hosszú út előtt álltam, így visszaszereltem mert féltem h megáll alattam Smiley Még utána 100 km át még világított a lámpám mire kialudt. Most megint füstölök Smiley ez van

Üdv: Csaba
kárvolt.ez miatt sosem fog megállni alattad.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40987 Dátum: 2016.08.26 péntek, 17:38:30 »

Tudom, hogy mégegyszer elégetik a kipufogógáz egy részét, így kevesebb a károsanyag kibocsátás.
De tényleg hamarabb be is melegszik nem?
nincs különbség.van ugyan egy egr hűtő hőcserélő a vízrendszerbe,de az szinte semmi...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40988 Dátum: 2016.08.26 péntek, 17:51:37 »

kárvolt.ez miatt sosem fog megállni alattad.

Holnap visszaszerelem, mert engem is zavar és a mögöttem lévőket is biztos, főleg ha nem látnak ki a ködből  hehe  Csak annyi, hogy állandóan hibakódot kell törölgetnem  szomoru1
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #40989 Dátum: 2016.08.26 péntek, 18:04:03 »

nincs különbség.van ugyan egy egr hűtő hőcserélő a vízrendszerbe,de az szinte semmi...
A héten megpróbáltam kivettem a dugót, de úgy füstöl a kocsi meg 1750-2000 között nem ment, utána megugrott mikor megszűnt a füst.

A szívócsonk, tisztítva, összekötő fémcső tiszta. Az az egr hűtő(ami a kipufcsonk alatt van) miatt füstölhet? Abban lehet lerakódva?

Aztán visszaraktam a dugót és egyből megszünt a füst.

Meg mitől van az hogy nekem 1x volt hibakódom egr dugó miatt a 16000km alatt??? Dugóval vettem akkor a kocsit.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #40990 Dátum: 2016.08.26 péntek, 21:14:53 »

Szia! Ezen én is sokat töprengtem, mielőtt beleöntöttem az első adagot. Olvastam én is mellette szóló és ellenérveket. Miután megvettem a szépségemet elvittem a Zeg.-i Fordba egy átvizsgálásra. A szervizvezetővel elegyedünk egy ki beszédbe és fapofa ide vagy oda, rákérdeztem. Kellemeset csalódtam benne miután időt nem spórolva elmagyarázta a gázolajok összetételét és azt, hogy a Magyarországon tankolható üzemanyagok túl "szárazak" a finom illesztésű szivattyúnak. Sőt, javasolta a 2T fullszintetikus motorolaj használatát. Nekem egy tank(60L) gázolajhoz 2,5 decit mondott, ha itthon tankolok! Azt mondta ha Ausztria vagy Német o.-ban tankolok akkor nem kell. Sőt, hogy van egy két határ menti kút is ami az osztrákoktól kapják az üzemanyagot. Hát mondom, akkor ha ilyen rendes a manus, rákérdezek az EGR dugózásra is. Erre elmosolyodott és annyit mondott, jó is meg nem is. Kár, hogy nem volt időm tovább vele eszmecserélni, mert kíváncsi lettem volna erre a dologra is Smiley. De egy szónak is...a lényeg én teszek bele 2T olajat ha otthon tankolok kb. 2 dl-t egy tankhoz. Eddig semminemű negatívumot nem tudok róla mondani. De ha a szivattyúnak ez jó, nem sajnálom tőle Smiley Remélem tudtam segíteni Smiley

Üdv: Csaba
És azt nem mesélte el hogy a magyar kutakon miért nem olyan olajos  a gázolaj mit németeknél?
És melyik kutakon árulnak magyar gázolajat  melyiken nem?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40991 Dátum: 2016.08.27 szombat, 06:57:30 »

Sziasztok!

Az mennyire normális, hogy emelt fordulaton, váltó üresbe olyan 1100as fordulat körül olyan mintha remegne, rázna a motor.
Egr dugózva, menet közben (eddig én nem sokat mentem vele) nem éreztem.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40992 Dátum: 2016.08.27 szombat, 10:01:36 »

És azt nem mesélte el hogy a magyar kutakon miért nem olyan olajos  a gázolaj mit németeknél?
És melyik kutakon árulnak magyar gázolajat  melyiken nem?

A gázolajok összetételére nem tértünk ki, valószínű nem is értettem volna meg amit mond Smiley Konkrét kutat nem említett, csak hogy a határmenti nagy kutak osztrák részről vannak lefedve. Amit még kiemelt hogy ha egy neves kúton tankolok, (MOL, Shell, ÖMV) ne sajnáljam a premiumot belőle, persze ez mellé is mehet a 2T olaj. Nyilván így egy tankolás nem a legolcsóbb premium+2T olaj de, hogy a motor meghálálja Smiley Engem meggyőzött. 2 Hónapja vettem a szépségemet és lassan 8 ezret tekertem bele. 1 tankkal tudja az 1200 km-ert autopálya tempóban. Mikor megvettem a comp szerint 6,2 fogyija volt, nálam most 4,4-4,6 városban felmegy 5-5,2 de efőlé még nem tudtam vinni még rövid szakaszokkal sem. Nem tudom elképzelni milyen körülmények között hajtották előttem  szomoru1
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40993 Dátum: 2016.08.27 szombat, 10:10:47 »

Viszont nekem lenne egy észrevételem és szakértők segítségét kérem!
EGR ledugózás után, próba, ülök az autóban túráztatom helyben finoman a motort és nekem úgy tűnik, vagy lehet hallucinálok, de mintha sípolna picit a turbóm, de olyan egészségesen, nem rendellenes hangot adva. Ez normális jelenség? A másik dolog amire még kíváncsi lennék, ledugózás után az EGR-ig tartó csőszakaszban nem lesz nyomás a füsttől? Lehet csak az én agyamban született meg de ha az a füst nem tud távozni nyílván a kipuf rendszeren fog, ezmiatt nem pörgeti jobban vagy előbb meg a turbólapátokat? Huh?
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #40994 Dátum: 2016.08.27 szombat, 10:23:51 »

A 1 tankkal tudja az 1200 km-ert autopálya tempóban.
Valamit nagyon tudsz.  ~4,5 literes átlag. Az enyém 130-nál torkosabb. Áruld el a titkot, hogyan csinálod?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40995 Dátum: 2016.08.27 szombat, 10:39:53 »

Valamit nagyon tudsz.  ~4,5 literes átlag. Az enyém 130-nál torkosabb. Áruld el a titkot, hogyan csinálod?

Nincs semmi extra trükköm, nálam ami volt minden autóm jól fogyasztott. Igaz nem tolom neki ha kell ha nem. Osztrákoknál betartom a 130-at meg ahol kell. Németben meg 140 -160 max. Most is max 10 km-et teszek meg vagy rövidebbeket, de a compi így is 4,7-et mutat. Lehet hogy túl alacsony fordulatokon használom mindig. Elég hamar kapcsolok fel, de úgy érzéssel amit a motor is még elbír, passz nem tudom Cheesy Nekem ez az első diesel, de kellemeset csalódtam benne, Az a tartalék ami pályán van benne hát na....meggyőzött Smiley
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #40996 Dátum: 2016.08.27 szombat, 13:49:39 »

Viszont nekem lenne egy észrevételem és szakértők segítségét kérem!
EGR ledugózás után, próba, ülök az autóban túráztatom helyben finoman a motort és nekem úgy tűnik, vagy lehet hallucinálok, de mintha sípolna picit a turbóm, de olyan egészségesen, nem rendellenes hangot adva. Ez normális jelenség? A másik dolog amire még kíváncsi lennék, ledugózás után az EGR-ig tartó csőszakaszban nem lesz nyomás a füsttől? Lehet csak az én agyamban született meg de ha az a füst nem tud távozni nyílván a kipuf rendszeren fog, ezmiatt nem pörgeti jobban vagy előbb meg a turbólapátokat? Huh?
a turbó után van leosztva az egr-hez menő cső.Mitől lenne több füst,ha lezárod az egr felé menő csövet? nyes
Nyomás meg pont annyi lesz,mint amikor működik a gyári állapot és éppen zárt az egr szelep. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dokii
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #40997 Dátum: 2016.08.27 szombat, 13:55:24 »

a turbó után van leosztva az egr-hez menő cső.Mitől lenne több füst,ha lezárod az egr felé menő csövet? nyes
Nyomás meg pont annyi lesz,mint amikor működik a gyári állapot és éppen zárt az egr szelep. Wink

Na akkor mér ezt is tudom Smiley Köszönöm szépen  wave
Naplózva

Mondeo MK3. 2006. 2.0 TDCi. 6 gang
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #40998 Dátum: 2016.08.27 szombat, 15:10:39 »

Sziasztok!
Ma hallottam egy olyat, hogy minden tele tank üzemanyaghoz kell tenni olajat a nagynyomású szivattyú kenése miatt.... nekem kicsit érdekesen hangzik .... (nem kétütemű ez ...)
Van benne igazság vagy mi az alapja ennek?


Gázolaj adalék mizéria.
Két kút van a városunkban, egy MOL, és egy kis maszek, ami sokkal olcsóbb a nemzeti olajtársaságinál, így sokan tankoltunk inkább ott.
Nyitás után nem sokkal mentek a pletykák, hogy nem jó ott az üzemanyag, volt is feljelentgetés bőven. A NAV mondhatom rendszeresen járt ki, a tulajt már azzal ugrattuk, hogy irodát kell nekik berendezni, de semmit nem találtak, a számlák rendben, a mennyiség is megvolt. Mégsem akartak az indulatok csillapodni, folyton felütötte a fejét olyan híresztelések, hogy valakinek az autója az itt árult üzemanyagtól ment tönkre, vagy csak többet fogyaszt.
A mi cégünk is itt tankolt, és a feleségemé is, míg egyszer csak a Tranzitjuk adagolós nem lett, majd nemsoká a mi cégünknél is az egyik Dobló is beadta a kulcsot, rá 2-3 hónapra az, amivel én jártam az is. Jött a felújítás, és akkor mondta a mester, hogy minden tankolásnál öntsünk bele 2T olajat, hogy jobb legyen a kenés. Három évig használtam így minden gond és probléma nélkül, a kollégám átvette tőlem, Ő már nem adott hozzá semmit, és két év alatt elérte, hogy ismét adagolós lett.
A Vitarámba szintén tönkre ment a benzinszivattyú, kicseréltük, nem volt már fiatal, megérett a cserére, de sajnos most ismét cserés, pedig nem telt el egy év sem. A szerelőm, akinek szintén Vitara van, mondta kerüljem a kutat, Ő három cserével úszta meg, azóta nem jár oda, és csodák csodája az óta nem kellett cserélni.
Régebben MOL-os tartálykocsik hordták a benzint, így nem hiszem, hogy a minőséggel lenne probléma, vagy lehet, hogy több féle minőségű benzint is lehet kapni?
Ezt csak az tudná megmondani aki benne van, csinálja, de én nem hiszem, viszont azt sem, hogy az adalékozás ennyit jelentene neki.
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40999 Dátum: 2016.08.28 vasárnap, 07:37:31 »

Szia!
Köszönöm a tapasztalatod megosztását!
Már csak kilóméter állásokkal kellene megspékelned, mert rendben, hogy 3évet ment a cégesautó hiba nélkül felújítás után pl. ha addig olajozva majd 2évet eladás után olajozás nélkül mert ez már ugye megint csak 5 év és cégautóként nálad mondjuk ment 250ezret majd 2év alatt újabb 180ezret. De ugyanakkor lehet, hogy csak mindösszesen 120ezret futott a fent említett 5 év alatt.
Tehát igazából arra lennék kíváncsi, hogy valóban a futásteljesítményen is látszik-e az olaj hozzáadása mert ha kb azonos a futásteljesítmény mind olaj hozzáadásával mindpeddig nélküle akkor nem sok értelme van az olaj adalékolásának.


Gázolaj adalék mizéria.
Két kút van a városunkban, egy MOL, és egy kis maszek, ami sokkal olcsóbb a nemzeti olajtársaságinál, így sokan tankoltunk inkább ott.
Nyitás után nem sokkal mentek a pletykák, hogy nem jó ott az üzemanyag, volt is feljelentgetés bőven. A NAV mondhatom rendszeresen járt ki, a tulajt már azzal ugrattuk, hogy irodát kell nekik berendezni, de semmit nem találtak, a számlák rendben, a mennyiség is megvolt. Mégsem akartak az indulatok csillapodni, folyton felütötte a fejét olyan híresztelések, hogy valakinek az autója az itt árult üzemanyagtól ment tönkre, vagy csak többet fogyaszt.
A mi cégünk is itt tankolt, és a feleségemé is, míg egyszer csak a Tranzitjuk adagolós nem lett, majd nemsoká a mi cégünknél is az egyik Dobló is beadta a kulcsot, rá 2-3 hónapra az, amivel én jártam az is. Jött a felújítás, és akkor mondta a mester, hogy minden tankolásnál öntsünk bele 2T olajat, hogy jobb legyen a kenés. Három évig használtam így minden gond és probléma nélkül, a kollégám átvette tőlem, Ő már nem adott hozzá semmit, és két év alatt elérte, hogy ismét adagolós lett.
A Vitarámba szintén tönkre ment a benzinszivattyú, kicseréltük, nem volt már fiatal, megérett a cserére, de sajnos most ismét cserés, pedig nem telt el egy év sem. A szerelőm, akinek szintén Vitara van, mondta kerüljem a kutat, Ő három cserével úszta meg, azóta nem jár oda, és csodák csodája az óta nem kellett cserélni.
Régebben MOL-os tartálykocsik hordták a benzint, így nem hiszem, hogy a minőséggel lenne probléma, vagy lehet, hogy több féle minőségű benzint is lehet kapni?
Ezt csak az tudná megmondani aki benne van, csinálja, de én nem hiszem, viszont azt sem, hogy az adalékozás ennyit jelentene neki.

Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Oldalak: 1 ... 813 814 815 816 817 818 819 [820] 821 822 823 824 825 826 827 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.