Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:02:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 947 948 949 950 951 952 953 [954] 955 956 957 958 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14673276 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47650 Dátum: 2022.08.15 hétfő, 12:13:45 »

Köszi!  integet2

Tőled tudok szerezni?  worship
tudok forrást,csak árat még nem.
Meg aztán ügyes megoldás kell arra is,hogy csak win xp-n fut,visszadatumozva. Nyilván virtuális gép a megoldás,de nem lehetetlen. Anno nekem is volt orosz verzió,ment is szépen, aztán már nem volt létjogosultsága, és eladtam egy tizesért.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47651 Dátum: 2022.08.15 hétfő, 13:00:10 »

tudok forrást,csak árat még nem.
Meg aztán ügyes megoldás kell arra is,hogy csak win xp-n fut,visszadatumozva. Nyilván virtuális gép a megoldás,de nem lehetetlen. Anno nekem is volt orosz verzió,ment is szépen, aztán már nem volt létjogosultsága, és eladtam egy tizesért.

Nekem is volt Tis és mikrokat is de fogalmam sincs hova lett.
Anno még autószerelőhöz hordtam az autót mert megtudtam fizetni, de manapság rákényszerültem arra hogy amit tudok megcsinálok magam mert minden csilliárdokba kerül.

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47652 Dátum: 2022.08.17 szerda, 12:06:58 »

Ezt a bemaródást okozta a megfeküdt ékszíjtárcsa...

https://drive.google.com/file/d/1zjD6z2Iki0cgRCHpVAHYC4Q7W--8bSFe/view?usp=sharing

Elvileg nem ereszt a bemaródás helyén, de nem tudom milyen vastag anyagból van. Ha nem cserélném ki az egész deknit, akkor milyen ragasztó, tömítőt javasoltok a hézag kitöltésre és tartós merevség elérésére?

Gondolom nem okozok vele bajt, ha így szabadon beindítom majd a motort, hogy megnézzem, hogy ténylegesen csak a szimeringnél szivárog az olaj?

Köszi
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47653 Dátum: 2022.08.17 szerda, 12:18:09 »

Ezt a bemaródást okozta a megfeküdt ékszíjtárcsa...

https://drive.google.com/file/d/1zjD6z2Iki0cgRCHpVAHYC4Q7W--8bSFe/view?usp=sharing

Elvileg nem ereszt a bemaródás helyén, de nem tudom milyen vastag anyagból van. Ha nem cserélném ki az egész deknit, akkor milyen ragasztó, tömítőt javasoltok a hézag kitöltésre és tartós merevség elérésére?

Gondolom nem okozok vele bajt, ha így szabadon beindítom majd a motort, hogy megnézzem, hogy ténylegesen csak a szimeringnél szivárog az olaj?

Köszi

Hol van pontosan a bemaródás, mit kellene látni?

Eddig is közlekedtél vele így, nem? :-) Nyilván nem lesz töltésed, és a klíma is elég rosszul fog teljesíteni, de amíg az akksi bírja, menni fog. Annyira gyorsan meg nem tud elszökni az olaj, hogy attól eshetne baja a motornak.

Alaposan pucold meg előtte a környékét, hogy egyértelmű legyen, ha szivárog.

Andy
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47654 Dátum: 2022.08.17 szerda, 14:36:54 »

Hol van pontosan a bemaródás, mit kellene látni?

Eddig is közlekedtél vele így, nem? :-) Nyilván nem lesz töltésed, és a klíma is elég rosszul fog teljesíteni, de amíg az akksi bírja, menni fog. Annyira gyorsan meg nem tud elszökni az olaj, hogy attól eshetne baja a motornak.

Alaposan pucold meg előtte a környékét, hogy egyértelmű legyen, ha szivárog.

Andy


Ez...

https://drive.google.com/file/d/1FZRwcVlSuSu2X7o_8gy7CVgvdCdQB4MV/view?usp=sharing

Ja csak pár percre gondoltam a rendszer járatást álló helyzetben.
Nem szándékoztam közlekedni ezek nélkül.

Féktisztítóval letakarítom az egész környéket előtte természetesen.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47655 Dátum: 2022.08.19 péntek, 10:16:50 »

Mi az oka annak hogy tiltja az olaj használatát a főtengely szimering felhelyezéskor?  Azt hittem, hogy az csak segít a felgyűrődés szorulás ellen.

https://drive.google.com/file/d/1FsjnGf-8ia1UO00o6-fLzHMv99PyePxy/view?usp=sharing


Miért kell várni 4 órát a beépítés után az indítással?
Visszanyerje az alakját az kenőanyag nélküli beépítés után?

https://drive.google.com/file/d/1Frqja7UajovEo1Ipd7han8GMQFPh4fji/view?usp=sharing



Ezt találtam a burkolatban keletkezett bemaródás és felületi erősítéshez...

https://drive.google.com/file/d/1FwPPHjkghQP5dLMVA0SXVRAGnJWcZXM-/view?usp=sharing
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47656 Dátum: 2022.08.19 péntek, 16:52:42 »

Mi az oka annak hogy tiltja az olaj használatát a főtengely szimering felhelyezéskor?  Azt hittem, hogy az csak segít a felgyűrődés szorulás ellen.

https://drive.google.com/file/d/1FsjnGf-8ia1UO00o6-fLzHMv99PyePxy/view?usp=sharing


Miért kell várni 4 órát a beépítés után az indítással?
Visszanyerje az alakját az kenőanyag nélküli beépítés után?

https://drive.google.com/file/d/1Frqja7UajovEo1Ipd7han8GMQFPh4fji/view?usp=sharing



Ezt találtam a burkolatban keletkezett bemaródás és felületi erősítéshez...

https://drive.google.com/file/d/1FwPPHjkghQP5dLMVA0SXVRAGnJWcZXM-/view?usp=sharing

talán mert az olaj oldja a gumit....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47657 Dátum: 2022.08.19 péntek, 17:10:07 »

talán mert az olaj oldja a gumit....

Öööö...

Ja, már értem. Azért kell rendszeresen cserélni, mert a motorolaj, amit vissza kellene tartson, belülről kifelé idővel feloldja.

AdyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47658 Dátum: 2022.08.19 péntek, 18:24:53 »

Öööö...

Ja, már értem. Azért kell rendszeresen cserélni, mert a motorolaj, amit vissza kellene tartson, belülről kifelé idővel feloldja.

AdyA
Cheesy  ...lemaradt a smile. falbav hehe Ne mond,hogy nem hangzott elég extrémen. nyes

Egyébként szerintem az ábrán annyit jelent az ikon,hogy ezt "nem kell olajozni",más szimeringekkel ellentétben az alapanyaga miatt.

"PTFE tömítőgyűrűk beszerelése
1. A PTFE olajtömítésekről csak közvetlenül a felszerelés előtt távolítsuk el a védőcsomagolást, hogy megvédje a szimeringet a portól és az egyéb szennyeződésektől.
2. A PTFE olajtömítések tömítő ajkát műanyag hüvely védi, amely szerelési segédanyag. Ezért a hüvelynek a helyén kell maradnia, amíg a tömítés beszerelésre nem kerül.
3. Ha a tömítést hüvely nélkül kell felszerelni, használjunk a gyártó által előírt speciális szerszámot.
4. Mind a PTFE tömítő ajaknak, mind a tengely felületének teljesen száraznak kell lennie. Ne használjunk zsírt vagy olajat.
5. A tengelyen nem lehetnek éles szélű letörések - ha szükséges, az éleket szakember távolítsa el.
6. A tengely felületének tökéletes állapotban kell lennie - a lehetséges károkat itt is szakembernek kell kijavítania.
7. Helyezzük az összeszerelő hüvelyt a PTFE tömítőgyűrűvel a tengelyre.
8. Ellenőrizzük, hogy a tömítőgyűrű megfelelően van-e beállítva - a hüvelyt úgy kell elhelyezni, hogy a tömítést könnyedén rá lehessen tolni a tengelyre.
9. Egyenletes mozgással nyomjuk a szimeringet a tengelyre.
10. Cserekor az új szimering PTFE ajkának nem szabad ugyanabban a pozícióban futnia, mint a régi. 11. Eltávolíthatjuk az összeszerelő hüvelyt.
12. Ne indítsuk el a motort a felszerelést követő négy óránál hamarabb! Ez lehetővé teszi az új tömítő ajak tökéletes illeszkedését a tengelyhez."

És a 4órára is megvan a válasz. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.19 péntek, 18:31:33 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47659 Dátum: 2022.08.19 péntek, 20:36:00 »

Cheesy  ...lemaradt a smile. falbav hehe Ne mond,hogy nem hangzott elég extrémen. nyes

Egyébként szerintem az ábrán annyit jelent az ikon,hogy ezt "nem kell olajozni",más szimeringekkel ellentétben az alapanyaga miatt.

"PTFE tömítőgyűrűk beszerelése
1. A PTFE olajtömítésekről csak közvetlenül a felszerelés előtt távolítsuk el a védőcsomagolást, hogy megvédje a szimeringet a portól és az egyéb szennyeződésektől.
2. A PTFE olajtömítések tömítő ajkát műanyag hüvely védi, amely szerelési segédanyag. Ezért a hüvelynek a helyén kell maradnia, amíg a tömítés beszerelésre nem kerül.
3. Ha a tömítést hüvely nélkül kell felszerelni, használjunk a gyártó által előírt speciális szerszámot.
4. Mind a PTFE tömítő ajaknak, mind a tengely felületének teljesen száraznak kell lennie. Ne használjunk zsírt vagy olajat.
5. A tengelyen nem lehetnek éles szélű letörések - ha szükséges, az éleket szakember távolítsa el.
6. A tengely felületének tökéletes állapotban kell lennie - a lehetséges károkat itt is szakembernek kell kijavítania.
7. Helyezzük az összeszerelő hüvelyt a PTFE tömítőgyűrűvel a tengelyre.
8. Ellenőrizzük, hogy a tömítőgyűrű megfelelően van-e beállítva - a hüvelyt úgy kell elhelyezni, hogy a tömítést könnyedén rá lehessen tolni a tengelyre.
9. Egyenletes mozgással nyomjuk a szimeringet a tengelyre.
10. Cserekor az új szimering PTFE ajkának nem szabad ugyanabban a pozícióban futnia, mint a régi. 11. Eltávolíthatjuk az összeszerelő hüvelyt.
12. Ne indítsuk el a motort a felszerelést követő négy óránál hamarabb! Ez lehetővé teszi az új tömítő ajak tökéletes illeszkedését a tengelyhez."

És a 4órára is megvan a válasz. Wink
Bexarok... Mindenre van értelmes magyarázat...

Akkor olaj nélkül kerül fel a tengelyes.

Köszönöm!
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47660 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 09:20:49 »

Sziasztok

Nemrég lettem Ford Mondeo tulaj,2007 2.2tdci. Az autó motorhibásként lett hirdetve a tulaj elmondása szerint semmi probléma nem volt az autóval,elkezdett rángatni mintha nem kapna üzemanyagot és leált. A motor átfordul ,de csak adig működik amíg kapja a féktisztítót. Se tolásra sem húzásra nem indul,illetve nagy koromfelhő van az autó után ha fújunk neki naftát. Kérlek segítsetek melyik irányba kezdjük a hibakeresést. Itt egy videó ugyanígy van jelenleg az autó.(amúgy hibakód nincs) https://www.youtube.com/watch?v=nJxQVAtXd4g  worship worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47661 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 10:43:09 »

Sziasztok

Nemrég lettem Ford Mondeo tulaj,2007 2.2tdci. Az autó motorhibásként lett hirdetve a tulaj elmondása szerint semmi probléma nem volt az autóval,elkezdett rángatni mintha nem kapna üzemanyagot és leált. A motor átfordul ,de csak adig működik amíg kapja a féktisztítót. Se tolásra sem húzásra nem indul,illetve nagy koromfelhő van az autó után ha fújunk neki naftát. Kérlek segítsetek melyik irányba kezdjük a hibakeresést. Itt egy videó ugyanígy van jelenleg az autó.(amúgy hibakód nincs) https://www.youtube.com/watch?v=nJxQVAtXd4g  worship worship

Először is ne huzigasd, tologasd. Azzal csak rontani tudsz a helyzeten.

Azután nézd meg, hogy kap-e üzemanyagot, pl. nincs-e eldugulva a GO-szűrő, hogy valami egyszerűt mondjak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47662 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 10:52:53 »

Először is ne huzigasd, tologasd. Azzal csak rontani tudsz a helyzeten.

Azután nézd meg, hogy kap-e üzemanyagot, pl. nincs-e eldugulva a GO-szűrő, hogy valami egyszerűt mondjak.

AndyA
és szólj kérlek,hogy a féktisztitot is elkell felejteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47663 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 10:54:25 »

Sziasztok

Nemrég lettem Ford Mondeo tulaj,2007 2.2tdci. Az autó motorhibásként lett hirdetve a tulaj elmondása szerint semmi probléma nem volt az autóval,elkezdett rángatni mintha nem kapna üzemanyagot és leált. A motor átfordul ,de csak adig működik amíg kapja a féktisztítót. Se tolásra sem húzásra nem indul,illetve nagy koromfelhő van az autó után ha fújunk neki naftát. Kérlek segítsetek melyik irányba kezdjük a hibakeresést. Itt egy videó ugyanígy van jelenleg az autó.(amúgy hibakód nincs) https://www.youtube.com/watch?v=nJxQVAtXd4g  worship worship
ha a moci rendben van,üzemanyag hiány lenne a legkézenfekvőbb.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47664 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 11:35:42 »

Rendben,köszönöm.

Indítózás közben meglazították a porlasztókat,kilőtt az üzemanyag a motorháztetőig(gondolom akkor a nagynyomású szivattyú nyom,csak lehet keveset) megpróbálok ma keríteni forscan-t ismént és üzemanyag nyomást mérni. Üzemanyag szűrő cserélve,feltöltve teljesen,de ugyancsak nemindul. A porlasztókhoz egyébként 5v körüli feszültséget mértek mind a 4dbnál.
Ha gyújtásra rakom az autót semmi hangot nem hallani a nagynyomású szivattyútból. worship köszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47665 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 12:33:09 »

Rendben,köszönöm.

Indítózás közben meglazították a porlasztókat,kilőtt az üzemanyag a motorháztetőig(gondolom akkor a nagynyomású szivattyú nyom,csak lehet keveset) megpróbálok ma keríteni forscan-t ismént és üzemanyag nyomást mérni. Üzemanyag szűrő cserélve,feltöltve teljesen,de ugyancsak nemindul. A porlasztókhoz egyébként 5v körüli feszültséget mértek mind a 4dbnál.
Ha gyújtásra rakom az autót semmi hangot nem hallani a nagynyomású szivattyútból. worship köszönöm

Miután azt maga a motor hajtja, fura lenne, ha elkezdene forogni simán, csak gyújtáson. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47666 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 13:01:44 »

Rendben,köszönöm.

Indítózás közben meglazították a porlasztókat,kilőtt az üzemanyag a motorháztetőig(gondolom akkor a nagynyomású szivattyú nyom,csak lehet keveset) megpróbálok ma keríteni forscan-t ismént és üzemanyag nyomást mérni. Üzemanyag szűrő cserélve,feltöltve teljesen,de ugyancsak nemindul. A porlasztókhoz egyébként 5v körüli feszültséget mértek mind a 4dbnál.
Ha gyújtásra rakom az autót semmi hangot nem hallani a nagynyomású szivattyútból. worship köszönöm
a legkisebb fals levegő ilyen tünetet produkál. A resolaj visszavezető csoveket közvetlen összekötni a visszatérő el,a szűrőt kihagyva, és a szívó oldalt beletenni egy 5 literes kannába. Ha így sem indul,jöhet a forscan, és üza nyomást mérni.

Aztán a kompressziót sem ártana megérni a hengerekben...
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.13 csütörtök, 13:11:02 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47667 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 13:13:35 »

Miután azt maga a motor hajtja, fura lenne, ha elkezdene forogni simán, csak gyújtáson. :-)

AndyA
Igen a motor hajtja,de pl az 1.6tdcinél gyújtásnál folyamatosan hallani a szivattyút,itt nálam semmi.Azt hittem valami elektromos gond lesz.
Naplózva
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47668 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 13:15:01 »

a legkisebb fals levegő ilyen tünetet produkál. A resolaj visszavezető csoveket közvetlen összekötni a visszatérő el,a szűrőt kihagyva, és a szívó oldalt beletenni egy 5 literes kannába. Ha így sem indul,jöhet a forscan, és üza nyomást mérni.

Aztán a kompressziót sem ártana megérni a hengerekben...
Rendben. Nagyon szépen köszönöm worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47669 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 16:09:03 »

Igen a motor hajtja,de pl az 1.6tdcinél gyújtásnál folyamatosan hallani a szivattyút,itt nálam semmi.Azt hittem valami elektromos gond lesz.
nincs AC.A nagynyomású szívja a naftát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
LMartin12345
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #47670 Dátum: 2022.10.17 hétfő, 18:53:00 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a főtengely szíjtárcsám rendszeresen tönkre megy.. (kevesebb mint 4 év alatt most lett rá véve a harmadik) van esetleg van aki már járt hasonló cipőben, de sikerült találnia egy megbízható márkát?
Már esküszöm azon is gondolkoztam, hogy veszek egy bontottat, ennyit az is elmegy... plusz ötöd annyiba kerül..
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47671 Dátum: 2022.10.17 hétfő, 19:19:38 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a főtengely szíjtárcsám rendszeresen tönkre megy.. (kevesebb mint 4 év alatt most lett rá véve a harmadik) van esetleg van aki már járt hasonló cipőben, de sikerült találnia egy megbízható márkát?
Már esküszöm azon is gondolkoztam, hogy veszek egy bontottat, ennyit az is elmegy... plusz ötöd annyiba kerül..
Ha a szíjrendszer többi komponense (is) xar, akkor ilyen bizony előfordul.
A megoldás sajnos a komplett szíjrendszer cseréje.Amit 200anként amúgy is kellene.
Szíj,feszítő,támasztó vezető görgők,érdemes szabadonfutósítani a generátor szíjtárcsát,és ezekkel együtt tenni egy új főtengely szíjtárcsát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47672 Dátum: 2022.10.17 hétfő, 21:17:04 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a főtengely szíjtárcsám rendszeresen tönkre megy.. (kevesebb mint 4 év alatt most lett rá véve a harmadik) van esetleg van aki már járt hasonló cipőben, de sikerült találnia egy megbízható márkát?
Már esküszöm azon is gondolkoztam, hogy veszek egy bontottat, ennyit az is elmegy... plusz ötöd annyiba kerül..

Nem irod milyen tipusuakat tettél fel eddig, de nekem a szerelő barátom annak idején Daycot tett fel , azt mondta ez tökéletes lesz.
100 ezret már elment és köszöni jól van
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
LMartin12345
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #47673 Dátum: 2022.10.17 hétfő, 22:17:15 »

Ha a szíjrendszer többi komponense (is) xar, akkor ilyen bizony előfordul.
A megoldás sajnos a komplett szíjrendszer cseréje.Amit 200anként amúgy is kellene.
Szíj,feszítő,támasztó vezető görgők,érdemes szabadonfutósítani a generátor szíjtárcsát,és ezekkel együtt tenni egy új főtengely szíjtárcsát.

A szíjfeszítő cseréje óta nem ment 100.000 km-t, a generátor alig több mint egy éves, a klíma kompresszor is nem rég lett felújítva, a szíjat mindig a szíjtárcsával együtt cseréltem.. illetve nem érezni az autón, h roszabbul menne, gondolom ha valami nagyot fogna a szíjrendszeren - ezáltal a tárcsa jobban lenne folyamatosan terhelve -, akkor azt valamennyire a teljesítményen is érezném. Esetleg azért még a vezető görgőt megnézem mikor szétszedem azon már nem múlik. De szerintem ezek az utángyártott cuccok ennyire xarok - pár kivételtől eltekintve -, a gyárihoz képest.
Naplózva
LMartin12345
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #47674 Dátum: 2022.10.17 hétfő, 22:18:33 »

Nem irod milyen tipusuakat tettél fel eddig, de nekem a szerelő barátom annak idején Daycot tett fel , azt mondta ez tökéletes lesz.
100 ezret már elment és köszöni jól van

Azt még nem próbáltam, köszi!
Naplózva
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47675 Dátum: 2022.10.19 szerda, 17:08:39 »

Sziasztok

Valószínűnek tartják,hogy porlasztó problémája lesz az autónak. Nem indul,de a forscan szerint 3.55 - 3.65mg-ot kapnak indítózás közben. A kérdésem az,hogy-hogy a legegyszerűbb kideríteni melyik porlasztó lesz a hibás. Egyébként,ha rossz a porlasztó attól még indulnia kéne,csak össze-visszajár,füstöl nem így van? köszönöm falbav
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47676 Dátum: 2022.10.19 szerda, 17:55:47 »

Sziasztok

Valószínűnek tartják,hogy porlasztó problémája lesz az autónak. Nem indul,de a forscan szerint 3.55 - 3.65mg-ot kapnak indítózás közben. A kérdésem az,hogy-hogy a legegyszerűbb kideríteni melyik porlasztó lesz a hibás. Egyébként,ha rossz a porlasztó attól még indulnia kéne,csak össze-visszajár,füstöl nem így van? köszönöm falbav

Attól függ. Mivel az indítómotor közel sem tudja a 800 körüli alapjárati fordulatszámon forgatni a motort, be kell röffenni a hengereknek, hogy felpörögjön és beinduljon a motor. Ha annyira gyengélkedik akár nem is csak egy porlasztó, simán nem indul be.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47677 Dátum: 2022.10.19 szerda, 18:48:01 »

Attól függ. Mivel az indítómotor közel sem tudja a 800 körüli alapjárati fordulatszámon forgatni a motort, be kell röffenni a hengereknek, hogy felpörögjön és beinduljon a motor. Ha annyira gyengélkedik akár nem is csak egy porlasztó, simán nem indul be.

AndyA
főleg,ha olyan a hiba,az ecu is tilt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47678 Dátum: 2022.10.19 szerda, 20:14:29 »

Attól függ. Mivel az indítómotor közel sem tudja a 800 körüli alapjárati fordulatszámon forgatni a motort, be kell röffenni a hengereknek, hogy felpörögjön és beinduljon a motor. Ha annyira gyengélkedik akár nem is csak egy porlasztó, simán nem indul be.

AndyA

Értem,köszönöm. Ha kiveszem a porlasztót a fészekből kifordítom amennyit enged maga a cső,ráindíthatok pár másodpercig,hogy lássam milyen ködöt vagy esetleg csöpögést csinál az adott porlasztó?nyílván nem egyszerre a négyet.
Naplózva
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47679 Dátum: 2022.10.19 szerda, 20:20:15 »

főleg,ha olyan a hiba,az ecu is tilt.

Még mindig hibakódmentes az autó,ha sokat indítózok akkor bedobja,hogy túlnyomás a rendszerben. Sajnos így vettem az autót,ment aztán dadogott rángatott leállt azóta sem indul be. Üzemanyag nyomás 400bar felett is akár,fordulat szám 320.....nemtudom. Ha forgatom a 3. henger résolaj vissz.folyóágból jön egy kevés nafta a többiböl semmi.  szomoru1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47680 Dátum: 2022.10.19 szerda, 20:35:12 »

Értem,köszönöm. Ha kiveszem a porlasztót a fészekből kifordítom amennyit enged maga a cső,ráindíthatok pár másodpercig,hogy lássam milyen ködöt vagy esetleg csöpögést csinál az adott porlasztó?nyílván nem egyszerre a négyet.
És mit fogsz megállapítani a látottak alapján?Megnézel róla egy jutub videót a román kollégáktól?ez nem az a kategória.szerintem.
Vannak szakműhelyek,ahová elviheted a kiszedett porlasztókat szakvéleményért bevizsgáltatni.Nyilván pénzért. Értem én, hogy olcsón vettél egy rossz autót,de miből gondolod,hogy tök egyszerűen megtudod javítani otthon nullából?
Sajnos amire készülsz nem része az ismert tdci üzemanyag rendszer javítási módszereinek.Remélem érted,és nem bántásból írom.
Nem tűnsz elveszettnek,ezért gondolom tanácsért jössz,és meg is fogadod.

www.filepdiesel.hu
http://www.mpdiesel.hu/ ?gclid=CjwKCAjwwL6aBhBlEiwADycBIOLvI1IZxk5MPpy-j_AuPBtAagpbkbDBS-VYHnCWsRcZ3-g4_-BbGhoCOl0QAvD_BwE
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.19 szerda, 21:39:53 írta AndyA » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47681 Dátum: 2022.10.19 szerda, 20:47:20 »

És mit fogsz megállapítani a látottak alapján?Megnézel róla egy jutub videót a román kollégáktól?ez nem az a kategória.szerintem.
Vannak szakműhelyek,ahová elviheted a kiszedett porlasztókat szakvéleményért bevizsgáltatni.Nyilván pénzért. Értem én, hogy olcsón vettél egy rossz autót,de miből gondolod,hogy tök egyszerűen megtudod javítani otthon nullából?
Sajnos amire készülsz nem része az ismert tdci üzemanyag rendszer javítási módszereinek.Remélem érted,és nem bántásból írom.
Nem tűnsz elveszettnek,ezért gondolom tanácsért jössz,és meg is fogadod.

www.filepdiesel.hu
http://www.mpdiesel.hu/?gclid=CjwKCAjwwL6aBhBlEiwADycBIOLvI1IZxk5MPpy-j_AuPBtAagpbkbDBS-VYHnCWsRcZ3-g4_-BbGhoCOl0QAvD_BwE

 nyes Köszönöm. Csak arra lettem volna kíváncsi,ha látom milyen képet ad a porlasztó. Az a baj bárhová viszem az autót több száz ezer forintról beszélünk és nem biztos,hogy jó lesz. Külföldi forumokat is böngészve ugyanez a baj,cseréltek nagynyomásút ill 4db porlasztót(mert ha már tdci akkor mi más baja lehet ugyan..) és továbbra sem indult az autó. Tudom,hogy valami rossz és cserélni kell 0ftból nem lehet. De itt inkább azon van a hangsúly sajnos a mai világban,hogy húzzuk le úgysem tudja mit miért cseréltünk...sajnos
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47682 Dátum: 2022.10.20 csütörtök, 05:48:02 »

nyes Köszönöm. Csak arra lettem volna kíváncsi,ha látom milyen képet ad a porlasztó. Az a baj bárhová viszem az autót több száz ezer forintról beszélünk és nem biztos,hogy jó lesz. Külföldi forumokat is böngészve ugyanez a baj,cseréltek nagynyomásút ill 4db porlasztót(mert ha már tdci akkor mi más baja lehet ugyan..) és továbbra sem indult az autó. Tudom,hogy valami rossz és cserélni kell 0ftból nem lehet. De itt inkább azon van a hangsúly sajnos a mai világban,hogy húzzuk le úgysem tudja mit miért cseréltünk...sajnos


Szia

Szerintem kezd előlről az átvizsgálást mielőtt beleszaladsz a nagy költségbe.

A nem indulásnak tényleg sok hiba forrása lehet ,olyan is amire nem is gondolnál és bagatel hiba.
Annak idején én is beleszaladtam egy nem indulokba . Felhivtam a barátomat (autószerelő) és elmondtam most állítottam le és mennék tovább de nem indul az istenért se,
válasz , akaszd le a szijat és ugy próbáld. Szijat leakasztottam és pöcre indult, ha visszatettem nem indult, kiderült a generátor csapágyas volt és már a szij feszessége keresztbe feszitette és megszorult.
Nálam csak ennyi volt, de soha nem gondoltam volna.

AndyA is megemliti, hogy az öninditó is lehet a ludas, mert ha elvan kopva a szénkefe, akkor nem éri el az inditó fordulatott és nem fog indulni.
Annak idején 5 ezerből meg volt a felujitása, (magam csináltam) megéri.

Müszerrel nézve 300 bart kellene látnod indulási nyomásnak. (nem kell tekertetni) A hozamszabályzót a magasnyomásun én bizonyos km után automatikusan cserélem.

A Go szürő se mindegy milyen ha cserélted, mert sajna vannak benne nem igazán jók és az is tud szivatni.

Ha tekerteted véletlen nem villog gyorsan az órába a piros led ? mert akkor az immo tilt
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47683 Dátum: 2022.10.20 csütörtök, 11:52:12 »

Szia

Szerintem kezd előlről az átvizsgálást mielőtt beleszaladsz a nagy költségbe.

A nem indulásnak tényleg sok hiba forrása lehet ,olyan is amire nem is gondolnál és bagatel hiba.
Annak idején én is beleszaladtam egy nem indulokba . Felhivtam a barátomat (autószerelő) és elmondtam most állítottam le és mennék tovább de nem indul az istenért se,
válasz , akaszd le a szijat és ugy próbáld. Szijat leakasztottam és pöcre indult, ha visszatettem nem indult, kiderült a generátor csapágyas volt és már a szij feszessége keresztbe feszitette és megszorult.
Nálam csak ennyi volt, de soha nem gondoltam volna.

AndyA is megemliti, hogy az öninditó is lehet a ludas, mert ha elvan kopva a szénkefe, akkor nem éri el az inditó fordulatott és nem fog indulni.
Annak idején 5 ezerből meg volt a felujitása, (magam csináltam) megéri.

Müszerrel nézve 300 bart kellene látnod indulási nyomásnak. (nem kell tekertetni) A hozamszabályzót a magasnyomásun én bizonyos km után automatikusan cserélem.

A Go szürő se mindegy milyen ha cserélted, mert sajna vannak benne nem igazán jók és az is tud szivatni.

Ha tekerteted véletlen nem villog gyorsan az órába a piros led ? mert akkor az immo tilt


Hello
Jól feltöltött aksival 420at is fordul. Immo nem tilt. Viszont gyújtáson tekertetés nélkül 4-6bar van csak,amint tekerek akár 428bar is van gép szerint. De,ha meghalt a nagynyomású vagy valamelyik porlasztó arra nem lenne konkrét hibakód?Ha lehúzom valamelyik porlasztót egyből bedobja hibának,villog az izzítás is. Lehúztam a generátor csatit,mert azt ujjították legutóbb,de akkor sem indul.   szomoru1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47684 Dátum: 2022.10.20 csütörtök, 11:56:58 »

Hello
Jól feltöltött aksival 420at is fordul. Immo nem tilt. Viszont gyújtáson tekertetés nélkül 4-6bar van csak,amint tekerek akár 428bar is van gép szerint. De,ha meghalt a nagynyomású vagy valamelyik porlasztó arra nem lenne konkrét hibakód?Ha lehúzom valamelyik porlasztót egyből bedobja hibának,villog az izzítás is. Lehúztam a generátor csatit,mert azt ujjították legutóbb,de akkor sem indul.   szomoru1

428 bar talán kicsit sok is. De ha annyi van, akkor hol a résolaj? Azt írod, alig csorog.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47685 Dátum: 2022.10.20 csütörtök, 12:25:07 »

428 bar talán kicsit sok is. De ha annyi van, akkor hol a résolaj? Azt írod, alig csorog.

AndyA

428bar volt a max amit mértem. Résolaj csak a 3.hengerből jön egy kicsi a többinél kb ugyanannyi forgatással semmi.Ha sokszor indítozok,írja,hogy túl nagy a nyomás,gondolom a sok felhalmazott gázolaj miatt.
Naplózva
Absolute
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #47686 Dátum: 2022.10.21 péntek, 22:38:16 »

Sziasztok integet2

Tegnap sikerült egy régi Fordos szakit kerítenem. Rárakta gépre nincs hibakód. Szerinte porlasztóhibás,de nem tudja megmondani melyik lehet a rossz. Idézem..: ilyen esetben tank le,megnézni mennyi fém részelék van benne,ha nincs akkor 4db új porlasztó+nagynyomású felújítás. Ellenkező esetben (televan fém reszelékkel) akkor az egészrendszer tisztítása(tank,csövek..) porlasztó+nagynyomású vizsgálat,felújítás. Hiába cserélek jelen esetben 1-2 porlasztót az autó be indul majd,de nem lesz jó.Azért 2db porlasztó már úton van... Smiley Csak azért írtam hátha valaki ugyanitt tart vagy fog..sajnos
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47687 Dátum: 2022.10.22 szombat, 13:52:29 »

Sziasztok integet2

Tegnap sikerült egy régi Fordos szakit kerítenem. Rárakta gépre nincs hibakód. Szerinte porlasztóhibás,de nem tudja megmondani melyik lehet a rossz. Idézem..: ilyen esetben tank le,megnézni mennyi fém részelék van benne,ha nincs akkor 4db új porlasztó+nagynyomású felújítás. Ellenkező esetben (televan fém reszelékkel) akkor az egészrendszer tisztítása(tank,csövek..) porlasztó+nagynyomású vizsgálat,felújítás. Hiába cserélek jelen esetben 1-2 porlasztót az autó be indul majd,de nem lesz jó.Azért 2db porlasztó már úton van... Smiley Csak azért írtam hátha valaki ugyanitt tart vagy fog..sajnos

ez eddig is ismert volt ilyen esetben,ez az eljárás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bandita84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47688 Dátum: 2022.10.30 vasárnap, 22:24:00 »

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. Sajnos újra etüsszentette magát a családi 115lóerős mondeo HJBB  motorkóddal, ejdr502z porlasztókkal.
Résolajos a kettes porlasztó, vettem bele egy bontott bevizsgáltat, ezzel elindul , de szerintem becsöpög, mert csúnyán jár, és kéken füstöl pár másodperc után. Nyilván újrakódoltam de semmi. Itt tartok most. 4 éve is ez volt, megállt, nem volt üza nyomás, akkor a komplett üzemanyag rendszert cseréltük angol bontottra, tankmosás, minden, és kibírt 100 ezer kilométert.
Felkerült rá sajnos egy utángyártott üzemanyag szűrő 10e km-rel ezelőtt, most megállt, persze a szűrőben van fém reszelék. 4-500-at mondtak az üzemanyag rendszer felújításra, az azért fáj na. Viszont szeretem az autót, a családban van 2007 óta, meg szeretném tartani. Arra gondoltam felújíttatok 5 injektort 250-ért, beteszem a *** résolajos 2-es helyére a jót, teszek a tankba egy kis 2t-s stihl olajat és megnézem meddig megy. A rail csőböl kinyomattam egy kis GO-t abban nem volt reszelék. megnéztem az imv szűrőjét az se volt spénes. ha lesz időm vagy megint megáll, rendbe rakatom az eredeti magasnyomásúját, és összerakom a felújított eredeti injektoraival. De nem igazán tudom mit kéne tennem. A legjobban ettől a tank mosogatástól fázok, az nagy szopás volt. most meg az udvar közepén akna nélkül, hát köszönöm szépen.. Minden segítséget köszönök.
Naplózva

ford mondeo mk3 tdci 2004 115le HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47689 Dátum: 2022.10.31 hétfő, 07:26:43 »

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. Sajnos újra etüsszentette magát a családi 115lóerős mondeo HJBB  motorkóddal, ejdr502z porlasztókkal.
Résolajos a kettes porlasztó, vettem bele egy bontott bevizsgáltat, ezzel elindul , de szerintem becsöpög, mert csúnyán jár, és kéken füstöl pár másodperc után. Nyilván újrakódoltam de semmi. Itt tartok most. 4 éve is ez volt, megállt, nem volt üza nyomás, akkor a komplett üzemanyag rendszert cseréltük angol bontottra, tankmosás, minden, és kibírt 100 ezer kilométert.
Felkerült rá sajnos egy utángyártott üzemanyag szűrő 10e km-rel ezelőtt, most megállt, persze a szűrőben van fém reszelék. 4-500-at mondtak az üzemanyag rendszer felújításra, az azért fáj na. Viszont szeretem az autót, a családban van 2007 óta, meg szeretném tartani. Arra gondoltam felújíttatok 5 injektort 250-ért, beteszem a *** résolajos 2-es helyére a jót, teszek a tankba egy kis 2t-s stihl olajat és megnézem meddig megy. A rail csőböl kinyomattam egy kis GO-t abban nem volt reszelék. megnéztem az imv szűrőjét az se volt spénes. ha lesz időm vagy megint megáll, rendbe rakatom az eredeti magasnyomásúját, és összerakom a felújított eredeti injektoraival. De nem igazán tudom mit kéne tennem. A legjobban ettől a tank mosogatástól fázok, az nagy szopás volt. most meg az udvar közepén akna nélkül, hát köszönöm szépen.. Minden segítséget köszönök.

A spén az kb. egyetlen helyről jöhet a rendszerben: a CR-szivattyúból. Onnan válik le, és kerül egyet a nagynyomású körben az injektorokon keresztül, mire a GO-szűrő megfogja. Megcsináltathatod az injektorokat, de a spén forrása nem műlik el, újra tönkre fogja tenni őket.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bandita84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47690 Dátum: 2022.10.31 hétfő, 09:20:31 »

A spén az kb. egyetlen helyről jöhet a rendszerben: a CR-szivattyúból. Onnan válik le, és kerül egyet a nagynyomású körben az injektorokon keresztül, mire a GO-szűrő megfogja. Megcsináltathatod az injektorokat, de a spén forrása nem műlik el, újra tönkre fogja tenni őket.

AndyA

4-5 éve is Te válaszoltál először, köszönöm hogy segíteni próbálsz.  Mondtad hogy neked pl 500ezer felett an az üzemanyag rendszeredben, mi a titka? ugyanezt a lapátos transzfer szivattyút használták a régi 1.6, 1.8 D escortok CAV rotodiesel adagolóiban, illetve az újabb escortok és mondeók 1.8 TD Lucas dpcn adagolóiban, ott miért nem spénesedett? Semmi gondom nem volt az üzemanyag rendszerükkel. Itt talán nagyon melegszik a gázolaj a nagy nyomás és elvesztheti a viszkozitását? szeretném rendesen rendbetenni nyilván szivattyústól, mindenestől, csak most nem adottak a feltételek, se hely hozzá, se idő, és a fél milla is másra kell. A nagynyomású szivattyú jó, mert 2 fordulat után megcsinálja a rail nyomást és teljesen jól indul az autó. ítudtom e esetleg késleltetni a spénesedést valamelyest. Köszönöm üdv András.
Naplózva

ford mondeo mk3 tdci 2004 115le HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47691 Dátum: 2022.10.31 hétfő, 10:54:02 »

4-5 éve is Te válaszoltál először, köszönöm hogy segíteni próbálsz.  Mondtad hogy neked pl 500ezer felett an az üzemanyag rendszeredben, mi a titka? ugyanezt a lapátos transzfer szivattyút használták a régi 1.6, 1.8 D escortok CAV rotodiesel adagolóiban, illetve az újabb escortok és mondeók 1.8 TD Lucas dpcn adagolóiban, ott miért nem spénesedett? Semmi gondom nem volt az üzemanyag rendszerükkel. Itt talán nagyon melegszik a gázolaj a nagy nyomás és elvesztheti a viszkozitását? szeretném rendesen rendbetenni nyilván szivattyústól, mindenestől, csak most nem adottak a feltételek, se hely hozzá, se idő, és a fél milla is másra kell. A nagynyomású szivattyú jó, mert 2 fordulat után megcsinálja a rail nyomást és teljesen jól indul az autó. ítudtom e esetleg késleltetni a spénesedést valamelyest. Köszönöm üdv András.

Az enyém 2.2-es. Annak a CR-szivattyúja valamiért sokkal jobban bírja a gyűrődést. Lefelé csereszabatos, 2.0-ba bele lehet rakni, de ellenkező irányban nem. 2.0-hoz amúgy van vagy háromféle szivattyú, a 2.2-es ehhez képest egy negyedik változat. Esetleg egy ilyen CR-szvattyút keresni? De használtan az ilyesmi az mindig erős lutri. Ráadásul használtan is 90-100 ezer Ft a legalja, de inkább 120-130 ezer az eBay-en (újonnan meg 200 fölött - értsd: felújított, új állapotú). Akkor már jobban megérheti a sajátot mondjuk 150-ért felújíttatni (nem tudom, most éppen mennyi).

A miértre nincs nagyon jó ötletem. A CR-szivattyúba semmi más csapágyat vagy kenést nem lehet rakni, mint magát a gázolajat csúszócsapágyas megoldással. Egyszerűen ilyen nyomásra nincs más megoldás. Szűrni sem lehet a nagynyomású oldalon, mert 2000 barra nem lehet ilyen szűrőt csinálni. Így azután a spén akkor szűrődik csak ki, amikor már futott egy kört a porlasztókban.

Azt szokták mondani, hogy negyed (harmad...?) tank alatt ne autózz, főleg nyáron, mert a visszatérő ágon a forró motor felől jövő gázolaj annyira fel tudja az egész tank gázolajat melegíteni, hogy elkezd romlani a GO kenési hatékonysága, és ez meg tudja viselni a CR-szivattyút. Hogy egyébként még mitől...? Balról sütő holdfényben kellett volna fekete kakast áldoznod a felújítás után...? Ki tudja. Mondjuk 100 ezernél azért többet kellene kibírjon a felújított szivattyú, az meg a másik fele. Persze ennyi idő és km után mehetsz a jóistenhez panaszra.

A spén mindenképpen a szivattyúból jön, mert máshonnan nem tud. Ha azt rendbeteszik, akkor talán - talán! - az egy csere-injektorral a többi még elmegy egy darabig. De persze ez is lutri, mert ki tudja, hogy a többi injektor hol tart az elhalálozás nemtelen folyamatában. A tankban lévő szutykot elvileg a GO szűrő megszűri, mielőtt az injektorokig jutna, de a csöveket a motortérben azért nem baj minimum egy ultrahangos mosóval átmosni (a hivatalos gyári előírás a csere lenne). De ez a megoldás azért nagyon nemszeretem, és messze nem gyári ajánlás, azt azért tudni kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bandita84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47692 Dátum: 2022.11.01 kedd, 09:25:33 »

Az enyém 2.2-es. Annak a CR-szivattyúja valamiért sokkal jobban bírja a gyűrődést. Lefelé csereszabatos, 2.0-ba bele lehet rakni, de ellenkező irányban nem. 2.0-hoz amúgy van vagy háromféle szivattyú, a 2.2-es ehhez képest egy negyedik változat. Esetleg egy ilyen CR-szvattyút keresni? De használtan az ilyesmi az mindig erős lutri. Ráadásul használtan is 90-100 ezer Ft a legalja, de inkább 120-130 ezer az eBay-en (újonnan meg 200 fölött - értsd: felújított, új állapotú). Akkor már jobban megérheti a sajátot mondjuk 150-ért felújíttatni (nem tudom, most éppen mennyi).

A miértre nincs nagyon jó ötletem. A CR-szivattyúba semmi más csapágyat vagy kenést nem lehet rakni, mint magát a gázolajat csúszócsapágyas megoldással. Egyszerűen ilyen nyomásra nincs más megoldás. Szűrni sem lehet a nagynyomású oldalon, mert 2000 barra nem lehet ilyen szűrőt csinálni. Így azután a spén akkor szűrődik csak ki, amikor már futott egy kört a porlasztókban.

Azt szokták mondani, hogy negyed (harmad...?) tank alatt ne autózz, főleg nyáron, mert a visszatérő ágon a forró motor felől jövő gázolaj annyira fel tudja az egész tank gázolajat melegíteni, hogy elkezd romlani a GO kenési hatékonysága, és ez meg tudja viselni a CR-szivattyút. Hogy egyébként még mitől...? Balról sütő holdfényben kellett volna fekete kakast áldoznod a felújítás után...? Ki tudja. Mondjuk 100 ezernél azért többet kellene kibírjon a felújított szivattyú, az meg a másik fele. Persze ennyi idő és km után mehetsz a jóistenhez panaszra.

A spén mindenképpen a szivattyúból jön, mert máshonnan nem tud. Ha azt rendbeteszik, akkor talán - talán! - az egy csere-injektorral a többi még elmegy egy darabig. De persze ez is lutri, mert ki tudja, hogy a többi injektor hol tart az elhalálozás nemtelen folyamatában. A tankban lévő szutykot elvileg a GO szűrő megszűri, mielőtt az injektorokig jutna, de a csöveket a motortérben azért nem baj minimum egy ultrahangos mosóval átmosni (a hivatalos gyári előírás a csere lenne). De ez a megoldás azért nagyon nemszeretem, és messze nem gyári ajánlás, azt azért tudni kell.

AndyA


Ezen az eredeti szivattyú amit, lecseréltünk r9044z100a. Valószínű a gyári lehetett, mert 3 évesen vettük 40e kilométerrel, és 220e-nél volt az első gond. Ami most rajta van, nem tudom, mert le van kopva a címke. mintha r9044z130a rémlene, de nem tudom.
A 2.2 eseden milyen van? van valami táblád esetleg arról melyiket milyennel szerelték, és mi a különbség köztük?
Az utolsó 10 ezer óta amióta használtam nem engedtem negyed tank alá.

Ennek a szivattyúnak szerintem a legnagyobb baromsága a recirkulációs vezeték, ami a transzfer szivattyú kimeneténél a többlet mennyiséget visszavezeti a bemeneti oldalra közvetlenül, mindenféle szűrés nélkül, akár tele spénnel. Ahogy az elefántos-kisegeres viccben is mondják, "örök mámor". Valamiért nagyon fontosnak tartják a gázolaj hőmérsékletének optimalizálását, mert a szűrőben is van egy recirkulációs kör. Azért nem értem miért kell a szivattyún belül is recirkuláltatni. Van egyébként gyári ajánlás, a wds-el kell magas nyomás tesztet csinálni, felfogni a visszafolyó ágon a GO-ot, utána mágnessel megnézni a spénkupac átmérőjét, és abból el lehet dönteni, mi legyen.

https://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-04e_fuel_charging_and_controls_2.0l_duratorq-tdci_(puma)_diesel-2.2l_duratorq-tdci_(puma)_diesel/description_and_operation/diagnosis_and_testing/fuel_charging_and_controls/

Én mindíg meg szoktam nézni a szűrőben a spént, ez így nézett ki 5 éve mikor megállt

https://www.youtube.com/watch?v=oyD_aXLMPz8

és most legutóbb:

https://youtube.com/shorts/xFbR4g5OkVo

Igazából maga az autó, a motor, az üzemanyag rendszer, még akár a szivattyú is ötletes konstrukció. Nagyon okos a szivattyú magasnyomású görgős része, egyszerű és nagyszerű, pillanatok alatt felépül a cr-nyomás, nagy nyomaték, húz mint a marha, hihetetlen alacsony fogyasztás, 32 bites ECU, euro3, nincs dpf, a dízelmotorok legjobb korszaka, amikor még ez az erőszakos zöld baromság nem tudott kib.szni mindannyiunkkal.

Egyetlen dolog, nálunk mindig minden előjel nélkül ment tönkre. Egyszer csak becsattogott menet közben, kék füst, leállt és kész. előtte jól indult, jól ment, jól fogyasztott. Egy kicsi alapjárat ingadozás talán néha, de más nem.
Mindegy, én nagyon szeretem, biztos hogy nem adom el.


Naplózva

ford mondeo mk3 tdci 2004 115le HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47693 Dátum: 2022.11.02 szerda, 11:06:37 »

Ezen az eredeti szivattyú amit, lecseréltünk r9044z100a. Valószínű a gyári lehetett, mert 3 évesen vettük 40e kilométerrel, és 220e-nél volt az első gond. Ami most rajta van, nem tudom, mert le van kopva a címke. mintha r9044z130a rémlene, de nem tudom.
A 2.2 eseden milyen van? van valami táblád esetleg arról melyiket milyennel szerelték, és mi a különbség köztük?
Az utolsó 10 ezer óta amióta használtam nem engedtem negyed tank alá.

Ennek a szivattyúnak szerintem a legnagyobb baromsága a recirkulációs vezeték, ami a transzfer szivattyú kimeneténél a többlet mennyiséget visszavezeti a bemeneti oldalra közvetlenül, mindenféle szűrés nélkül, akár tele spénnel. Ahogy az elefántos-kisegeres viccben is mondják, "örök mámor". Valamiért nagyon fontosnak tartják a gázolaj hőmérsékletének optimalizálását, mert a szűrőben is van egy recirkulációs kör. Azért nem értem miért kell a szivattyún belül is recirkuláltatni. Van egyébként gyári ajánlás, a wds-el kell magas nyomás tesztet csinálni, felfogni a visszafolyó ágon a GO-ot, utána mágnessel megnézni a spénkupac átmérőjét, és abból el lehet dönteni, mi legyen.

https://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-04e_fuel_charging_and_controls_2.0l_duratorq-tdci_(puma)_diesel-2.2l_duratorq-tdci_(puma)_diesel/description_and_operation/diagnosis_and_testing/fuel_charging_and_controls/

Én mindíg meg szoktam nézni a szűrőben a spént, ez így nézett ki 5 éve mikor megállt

https://www.youtube.com/watch?v=oyD_aXLMPz8

és most legutóbb:

https://youtube.com/shorts/xFbR4g5OkVo

Igazából maga az autó, a motor, az üzemanyag rendszer, még akár a szivattyú is ötletes konstrukció. Nagyon okos a szivattyú magasnyomású görgős része, egyszerű és nagyszerű, pillanatok alatt felépül a cr-nyomás, nagy nyomaték, húz mint a marha, hihetetlen alacsony fogyasztás, 32 bites ECU, euro3, nincs dpf, a dízelmotorok legjobb korszaka, amikor még ez az erőszakos zöld baromság nem tudott kib.szni mindannyiunkkal.

Egyetlen dolog, nálunk mindig minden előjel nélkül ment tönkre. Egyszer csak becsattogott menet közben, kék füst, leállt és kész. előtte jól indult, jól ment, jól fogyasztott. Egy kicsi alapjárat ingadozás talán néha, de más nem.
Mindegy, én nagyon szeretem, biztos hogy nem adom el.




Mikromacskában meg kell nézni, hogy mi a cikkszáma a 2.2-esének, nem tudom fejből.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47694 Dátum: 2022.11.02 szerda, 11:50:24 »

Mikromacskában meg kell nézni, hogy mi a cikkszáma a 2.2-esének, nem tudom fejből.

AndyA
ez vajon olyan?

https://www.ebay.com/itm/114353025105?epid=1009370307&hash=item1a9ff8b051:g:47QAAOSw9bRfM~BT&amdata=enc%3AAQAHAAAAwELtOGUz55ABbu3F3Sxc5WxyPaUOPddx1HCoQ9seNYi4JdquiFaLkpbSpOVALXe6zOVA%2FNNfRLsZPlQvPdbdG7ZjKybHgJsvhDUlpaSRX%2FxeQVHuGUSFyaZ6m1fEuf0rjdR9u3Mp24b%2F%2FfOmHJ5Efaf5DDer8tBFFOPqan7JexwtIJBARmPQpDAsceF%2FIHpRNen8AKgNAcYS002UcSc38zgwiU2TN8QK6GB6t%2FzHWFO1JCje3Dfnak8trhitoUDFfA%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR9D7j_-GYQ
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bandita84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47695 Dátum: 2022.11.03 csütörtök, 19:35:31 »


A 0445 cikkszám kezdet alapján ez inkább valami bosch féleség lehet. Nem?
Naplózva

ford mondeo mk3 tdci 2004 115le HJBB
bandita84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47696 Dátum: 2022.11.03 csütörtök, 19:44:54 »

Mikromacskában meg kell nézni, hogy mi a cikkszáma a 2.2-esének, nem tudom fejből.

AndyA

Elvileg R9044A090A amit találtam az alapján:

The Delphi number for the 2.0 pump is 9044A130B (or A)

The number for the 2.2 pump is 9044A090A

Sajnos 220e huf rendberakatni a nagynyomású szivattyút. Nem találtatok erre még ki valami jobb megoldást? Annyi minden fejlesztést csináltatok rajta az évek során, ez a mondeos közösség a legfelkészültebb autós közösségek közé tartozik.
Naplózva

ford mondeo mk3 tdci 2004 115le HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47697 Dátum: 2022.11.04 péntek, 07:43:30 »


Nem néz ki ismerősen. Nem lehet, hogy ez a MK4 2.2 TDCi-hez való inkább?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47698 Dátum: 2022.11.04 péntek, 07:55:53 »

Mikromacskában meg kell nézni, hogy mi a cikkszáma a 2.2-esének, nem tudom fejből.

AndyA

1334447 az új, és 1376293 a felújított 2.2-es szivattyú FINIS kódja.

A tiédre ezeket hozza:

1314310, 1345068, 1345070, 1692058

A rajz viszont erősen más, kicsit sem hasonlít egymásra a két szivattyú, még abban sem vagyok biztos, hogy csereszabatosak. A 130 LE 2.0 TDCi-vel csereszabatos a 2.2, oda hozza is a fenti két 2.2-es FINIS-t, plusz további 5 FINIS-t a csak 2.0-hoz való szivattyúkhoz, amiket letilt, ha 2.2-es motort állítok be. De a tiéd ezek közül egyik sem.

Küldj egy alvázszámot, megnézem az alapján, hogy pontosan mi való bele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bandita84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #47699 Dátum: 2022.11.06 vasárnap, 12:01:24 »

1334447 az új, és 1376293 a felújított 2.2-es szivattyú FINIS kódja.

A tiédre ezeket hozza:

1314310, 1345068, 1345070, 1692058

A rajz viszont erősen más, kicsit sem hasonlít egymásra a két szivattyú, még abban sem vagyok biztos, hogy csereszabatosak. A 130 LE 2.0 TDCi-vel csereszabatos a 2.2, oda hozza is a fenti két 2.2-es FINIS-t, plusz további 5 FINIS-t a csak 2.0-hoz való szivattyúkhoz, amiket letilt, ha 2.2-es motort állítok be. De a tiéd ezek közül egyik sem.

Küldj egy alvázszámot, megnézem az alapján, hogy pontosan mi való bele.

AndyA


Igen mert úgy nézem hogy az utolsó 4 finis az a duratorq VP44 adagolója, nem delphi dfp1 szivattyú.
Írok mailt az alvázszámmal. Köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.06 vasárnap, 12:09:40 írta bandita84 » Naplózva

ford mondeo mk3 tdci 2004 115le HJBB
Oldalak: 1 ... 947 948 949 950 951 952 953 [954] 955 956 957 958 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.