Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:02:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 950 951 952 953 954 955 956 [957] 958 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14673275 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47800 Dátum: 2023.06.12 hétfő, 20:03:17 »

Sziasztok!

Valamiért nem indul a mondeo-m, menet közben egyszer csak leállt, cseréltünk már magasnyomású pumpát és a porlaszttók is fel lettek újítva, de még mindig csak köhög, mintha be akarna indulni, de nem tud valamiért.

Porlasztók fel lettek programozva, nincs hibakód, nyomás, és az összes többi érték megfelelő a diagnosztika szerint.

Van valakinek ötlete?

Sajnálnám bontani, mert nagyon jó állapotban van.

Előre is köszi.
nem lenne baj,ha megírnád milyen motorról van szó,a későbbi felesleges kérdések miatt.

Minden valószínűség szerint levegős a nagynyomású szivattyú szívó oldala.Tömítések,csatlakozások,szűrő(csere,ha nem volt)
Kikell iktatni a résolaj visszavezetést a szűrő irányában,és megpróbálni kannából "itatni",és úgy beindítani.
Ha meglessz a szivárgás vagy fals levegő helye,a hiba is megszűnik.Valszínűleg....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47801 Dátum: 2023.06.12 hétfő, 21:14:47 »

porlasztók  benne voltak az új mociban vagy a régiek lettek átrakva?
Letiltott az ecu.Hibakódolvasás,majd célirányos "javítás".
A régiek lettek belerakva. Annyi lemaradt. hogy kis hidegindítóval pillanatra beindult
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47802 Dátum: 2023.06.13 kedd, 07:18:53 »

A régiek lettek belerakva. Annyi lemaradt. hogy kis hidegindítóval pillanatra beindult
azt inkább ne.ledobhatja a hf-t.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47803 Dátum: 2023.06.13 kedd, 08:44:14 »

azt inkább ne.ledobhatja a hf-t.
Igen tudom, már csináltam autószerelővel mikor ott dolgoztam, de most tényleg csak egyszer kicsit, csak atért hogy tudjuk, hogy a vezérlés a helyén van e?
gondolom igen, ha kicsit indult mig az indító benne volt
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47804 Dátum: 2023.06.13 kedd, 10:51:29 »

Igen tudom, már csináltam autószerelővel mikor ott dolgoztam, de most tényleg csak egyszer kicsit, csak atért hogy tudjuk, hogy a vezérlés a helyén van e?
gondolom igen, ha kicsit indult mig az indító benne volt
a vezérlést kicseréltétek?Illetve a jelöléseket összenéztétek?Vagy csak moci kompletten be azt jónapot?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47805 Dátum: 2023.06.13 kedd, 13:47:12 »

a vezérlést kicseréltétek?Illetve a jelöléseket összenéztétek?Vagy csak moci kompletten be azt jónapot?
kicseréltük, össze lett nézve mert magasnyomású a régi lett bele a másikat nem adták.
hát azért igen nekem is ott gyanus valami.
ha nincs jelen akkor létezik hogy befujásra kicsit beindul?
csak azért kérdezem, hogy feleslegesen nem szedjem szét ma vezérlésnél, de szerintem az lesz a tuti, ha rááldozom az időm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47806 Dátum: 2023.06.13 kedd, 14:04:44 »

kicseréltük, össze lett nézve mert magasnyomású a régi lett bele a másikat nem adták.
hát azért igen nekem is ott gyanus valami.
ha nincs jelen akkor létezik hogy befujásra kicsit beindul?
csak azért kérdezem, hogy feleslegesen nem szedjem szét ma vezérlésnél, de szerintem az lesz a tuti, ha rááldozom az időm
Ha ezt leellenőrizted,próbáld kannából indítani,hátha valahol fals levegőt szív az üza rendszer.Résolaj visszavezetést is iktasd ki addig.
De az,hogy nem indítózik,az más probléma lesz.Diagnosztikai eszköz elengedhetetlen.
« Utoljára szerkesztve: 2023.06.13 kedd, 14:06:51 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47807 Dátum: 2023.06.13 kedd, 14:06:42 »

Ha ezt leellenőrizted,próbáld kannából indítani,hátha valahol fals levegőt szív az üza rendszer.Résolaj visszavezetést is iktasd ki addig.

nem tudom, mert izzitás jelző nem gyullad ki és mikor indítanám akkor meg sem nyekken.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47808 Dátum: 2023.06.13 kedd, 14:08:30 »

nem tudom, mert izzitás jelző nem gyullad ki és mikor indítanám akkor meg sem nyekken.
igen,ahhoz kellene diagcucc,és ellenőrizni hibakódot,önindítót,gyujtáskapcsolót,stb...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47809 Dátum: 2023.06.13 kedd, 14:11:28 »

igen,ahhoz kellene diagcucc,és ellenőrizni hibakódot,önindítót,gyujtáskapcsolót,stb...
igen az lesz a vége próbálok keresni valakit aki kijön,
de szerinted létezhet, hogy, ha el van rakva a gyújtás jel akkor beröffen a hidegindítóra?
nem akarom azzal próbálni, csak ráérzésre nekem jelnek tűnik, de azt mondják, hogy akkor nem is röffenne
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47810 Dátum: 2023.06.13 kedd, 14:53:08 »

igen az lesz a vége próbálok keresni valakit aki kijön,
de szerinted létezhet, hogy, ha el van rakva a gyújtás jel akkor beröffen a hidegindítóra?
nem akarom azzal próbálni, csak ráérzésre nekem jelnek tűnik, de azt mondják, hogy akkor nem is röffenne

Lehet innen a vonal másik végéről barkochbázni, csak szerintem értelmetlen.

Hibakód, és utána célirányos hibakeresés és -javítás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47811 Dátum: 2023.06.13 kedd, 15:09:46 »

Szia
igen tudom hidd el én is, csak falun azért nehéz találni valakit akinek van kódolvasó és nem horrol áron jön ki kimérni, meg hirtelen ugye felideesített, hogy mi a gond.
szerencsére azért egy pár autot ki tudtam barkobázni csak azok benzinesek voltak.
de majd rendelek, olvasót
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47812 Dátum: 2023.06.13 kedd, 15:27:14 »

Szia
igen tudom hidd el én is, csak falun azért nehéz találni valakit akinek van kódolvasó és nem horrol áron jön ki kimérni, meg hirtelen ugye felideesített, hogy mi a gond.
szerencsére azért egy pár autot ki tudtam barkobázni csak azok benzinesek voltak.
de majd rendelek, olvasót
írd meg,hol vagy.Hátha van a közelben jótét fórumtárs ingyen is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47813 Dátum: 2023.06.13 kedd, 15:28:39 »

írd meg,hol vagy.Hátha van a közelben jótét fórumtárs ingyen is.
Tápiógyörgye
köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47814 Dátum: 2023.06.13 kedd, 15:33:25 »

Tápiógyörgye
köszönöm
szolnokon környékén talán akad valaki...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
puzzaszel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #47815 Dátum: 2023.06.13 kedd, 18:28:58 »

nem lenne baj,ha megírnád milyen motorról van szó,a későbbi felesleges kérdések miatt.

Minden valószínűség szerint levegős a nagynyomású szivattyú szívó oldala.Tömítések,csatlakozások,szűrő(csere,ha nem volt)
Kikell iktatni a résolaj visszavezetést a szűrő irányában,és megpróbálni kannából "itatni",és úgy beindítani.
Ha meglessz a szivárgás vagy fals levegő helye,a hiba is megszűnik.Valszínűleg....

Szia,

2.0 TDCi
Naplózva
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #47816 Dátum: 2023.06.23 péntek, 19:35:06 »

szolnokon környékén talán akad valaki...
Sikerült gépre rakni. hiba kód nincsen ami miatt nem indulna. Vagy ami matt nem világítana a izzítás jelző. többi esetlegest meg nem mutatja, mivel nem forog a motor. Ma kis kocogtatásra forgat az önöndító, de még izzitásjelző és indulás nincs


« Utoljára szerkesztve: 2023.06.24 szombat, 12:26:07 írta demizol » Naplózva
MaximIgor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #47817 Dátum: 2023.06.28 szerda, 22:32:17 »

Sziasztok. Rendelkezem egy 2.0 TDCI mondeoval. Jelenség a következő: Hosszabb vagy rövidebb állás után teljesen mindegy milyen időszakban télen vagy nyáron nem indul az autó csak teker és az izzitas villog. Teljesen karbantartott autóról van szó. Viszont ha egy kicsit meglököm az autót és sebességben fordul egyet aztán inditózásra pöcre indul. Illetve olyan is van hogy x-edik indításra indul lökés nélkül is. Cserelve volt önindító komplekten, üzemanyag szűrő, izzitas rendben, illetve EGR falazva van. Hiba megjelenése után elvittem szervizbe diagnosztikai vizsgálatra. Hibakód csak az EGR-re van mert nem lett kiütve, porlasztó rendben vannak, magas nyomású rendben, igazából semmilyen hibakód nincsen. Üzem anyag nyomás is rendben van hosszabb állás után is, induláskor is, alapjáraton is, inditozáskor is. Tétlen vagyok? Most olyat ajánlottak hogy cseréljek vezerműtengely jeladót. Szerintetek hol keressem a hibát? Vagy akivel elő fordult ilyen annak kérem a segítségét. Már sok mindenki segített igazából fórumokon, de mindenkinek volt hiba kód vagy valami ami a hibára utalt
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47818 Dátum: 2023.06.29 csütörtök, 07:50:16 »

Sziasztok. Rendelkezem egy 2.0 TDCI mondeoval. Jelenség a következő: Hosszabb vagy rövidebb állás után teljesen mindegy milyen időszakban télen vagy nyáron nem indul az autó csak teker és az izzitas villog. Teljesen karbantartott autóról van szó. Viszont ha egy kicsit meglököm az autót és sebességben fordul egyet aztán inditózásra pöcre indul. Illetve olyan is van hogy x-edik indításra indul lökés nélkül is. Cserelve volt önindító komplekten, üzemanyag szűrő, izzitas rendben, illetve EGR falazva van. Hiba megjelenése után elvittem szervizbe diagnosztikai vizsgálatra. Hibakód csak az EGR-re van mert nem lett kiütve, porlasztó rendben vannak, magas nyomású rendben, igazából semmilyen hibakód nincsen. Üzem anyag nyomás is rendben van hosszabb állás után is, induláskor is, alapjáraton is, inditozáskor is. Tétlen vagyok? Most olyat ajánlottak hogy cseréljek vezerműtengely jeladót. Szerintetek hol keressem a hibát? Vagy akivel elő fordult ilyen annak kérem a segítségét. Már sok mindenki segített igazából fórumokon, de mindenkinek volt hiba kód vagy valami ami a hibára utalt

Amikor indítózol és villog az izzító, akkor kell leállítás nélkül kiolvasni a hibát.

Amúgy a teker, teker, de nem indul az éppen pont lehet főtengely jeladó hiba. Milyen színű van a tiédben? Az első szériás típushibás volt, gyakran elpusztult.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47819 Dátum: 2023.06.29 csütörtök, 16:17:01 »

Sziasztok. Rendelkezem egy 2.0 TDCI mondeoval. Jelenség a következő: Hosszabb vagy rövidebb állás után teljesen mindegy milyen időszakban télen vagy nyáron nem indul az autó csak teker és az izzitas villog. Teljesen karbantartott autóról van szó. Viszont ha egy kicsit meglököm az autót és sebességben fordul egyet aztán inditózásra pöcre indul. Illetve olyan is van hogy x-edik indításra indul lökés nélkül is. Cserelve volt önindító komplekten, üzemanyag szűrő, izzitas rendben, illetve EGR falazva van. Hiba megjelenése után elvittem szervizbe diagnosztikai vizsgálatra. Hibakód csak az EGR-re van mert nem lett kiütve, porlasztó rendben vannak, magas nyomású rendben, igazából semmilyen hibakód nincsen. Üzem anyag nyomás is rendben van hosszabb állás után is, induláskor is, alapjáraton is, inditozáskor is. Tétlen vagyok? Most olyat ajánlottak hogy cseréljek vezerműtengely jeladót. Szerintetek hol keressem a hibát? Vagy akivel elő fordult ilyen annak kérem a segítségét. Már sok mindenki segített igazából fórumokon, de mindenkinek volt hiba kód vagy valami ami a hibára utalt
Jó ötlet.Korábban sok gond volt velük.A szürke azt hiszem a jó fajta ebből.Korábban sokan cserélték ilyen esetben csípőből.
CMP érzékelő,a szívó sor felett lakik,rail öntvény alatt-középen.
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Camshaft_Sensor_Replacement
https://cromax.hu/autotipuskereso/ford/mondeo/mondeo_iii_turnier_(bwy)_2000.10_2007.03/16454/elektromossag/erzekelok/erzekelo,_vezermutengely_pozicio
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MaximIgor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #47820 Dátum: 2023.07.10 hétfő, 22:06:02 »

Sziasztok. 2.0 TDCI 2005 évjárat. Főtengely jeladóbol melyik a jó márka?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47821 Dátum: 2023.07.11 kedd, 10:40:41 »

Sziasztok. 2.0 TDCI 2005 évjárat. Főtengely jeladóbol melyik a jó márka?

A szürke. :-)

Az első szériás fekete volt, annak szokott baja lenni. Az újabb verzió szürke, az nagyjából örök élet, meg egy nap.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #47822 Dátum: 2023.07.11 kedd, 12:43:17 »

A szürke. :-)

Az első szériás fekete volt, annak szokott baja lenni. Az újabb verzió szürke, az nagyjából örök élet, meg egy nap.

AndyA

Anno Mk3-hoz
én is vettem egyet még Görög nyaralás előtt kb 2017ben a biztonság kedvéért, még mindig jó bár még nem használtam  eplus2 integet2
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #47823 Dátum: 2023.07.21 péntek, 14:20:25 »

Írd meg ide is, hogy mi a helyes méret. :-)

AndyA

Ha még nem oldódott volna meg: a Transithoz lehet venni gyári o gyűrűt, öccá darabja. Szép zöld.
Cromax.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gaborp5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #47824 Dátum: 2023.07.31 hétfő, 12:29:05 »

Tisztelt Klubtagok!
Karosszéria javításra szorult a 2002-es Mondeom. Ezel együtt jár az üzemanyagtartály leszerelése és sajnos a régi csöveket csak darabokban sikerült levenni. Van-e esetleg valakinek ötlete, hogy hol lehetne találni az üzemanyag tartály csöveit, elsősorban a tartály közepén lévő kerek (talán szintjelző) egységhez futó 2 db cső és egy levegőztető csőre lenne szükség. Persze nézem a bontókat. Köszönettel:
Gábor
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47825 Dátum: 2023.08.01 kedd, 16:19:28 »

Tisztelt Klubtagok!
Karosszéria javításra szorult a 2002-es Mondeom. Ezel együtt jár az üzemanyagtartály leszerelése és sajnos a régi csöveket csak darabokban sikerült levenni. Van-e esetleg valakinek ötlete, hogy hol lehetne találni az üzemanyag tartály csöveit, elsősorban a tartály közepén lévő kerek (talán szintjelző) egységhez futó 2 db cső és egy levegőztető csőre lenne szükség. Persze nézem a bontókat. Köszönettel:
Gábor

ford.7zap.com

Nézd meg pontosan, mire lenne szükség, és a kódok alapján keresgélj.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gaborp5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #47826 Dátum: 2023.08.15 kedd, 16:23:03 »

Köszönöm szépen AndyA!

Sajnos a karosszériás valamit vagy nem jól rakott össze a tartály és csövei körül, vagy tartály leszereléskor előfordul a hiba, nem tudom, de nem ketyeg jól a motor, kihagy, gyenge. Vagy levegőt szív, vagy egyéb hiba.
 
Szükségem lesz egy jó diagnosztikára.
Üdvözlettel,
Gaborp
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47827 Dátum: 2023.09.22 péntek, 09:45:15 »

Csúnya csörgö-zörgö hangja van a motornak... Először a főtengely szíjtárcsára gondoltam, de azt épnek találtam, illetve nem billeg-mozog egymáson, egymáshoz képest semmi
inkább a vezérlés oldalról hallani...
Levettem a főtengely tárcsát, hogy kizárjam a szíjrendszer összes alkotóelemét. Így sokkal "csöndesebb", de így súrlódó hangot hallani inkább a lánc felől. főtengely szimeringet kell cserélni az látszik, mert ereszt.

Majd levideózóm meló után és megmutatom a hangokat bár nem biztos hogy így lehet tippelni egyáltalán...

A lánc és feszítőjének a cseréjére utaló hangok azok milyenek?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47828 Dátum: 2023.09.22 péntek, 16:21:35 »

Csúnya csörgö-zörgö hangja van a motornak... Először a főtengely szíjtárcsára gondoltam, de azt épnek találtam, illetve nem billeg-mozog egymáson, egymáshoz képest semmi
inkább a vezérlés oldalról hallani...
Levettem a főtengely tárcsát, hogy kizárjam a szíjrendszer összes alkotóelemét. Így sokkal "csöndesebb", de így súrlódó hangot hallani inkább a lánc felől. főtengely szimeringet kell cserélni az látszik, mert ereszt.

Majd levideózóm meló után és megmutatom a hangokat bár nem biztos hogy így lehet tippelni egyáltalán...

A lánc és feszítőjének a cseréjére utaló hangok azok milyenek?
a lánc is azon az oldalon van....
A szíjtárcsa lehet inkább xar,ha "csöndesebb" lett,amikor levetted.Hiába tűnik jónak,irdatlan erő hatásnak van kitéve.
De van ott még pár komponens,generátor,szíjfeszítő,támasztó és vezető görgő...Bármelyik képes szétrángatni a szíjtárcsát(is).
A láncnál már minden összetevő kopott,az is biztos.Feszítő parton,láncvezetők,lánc.Ha itt bármit cserélni kellene,az mindent jelent.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47829 Dátum: 2023.09.22 péntek, 16:37:33 »

a lánc is azon az oldalon van....
A szíjtárcsa lehet inkább xar,ha "csöndesebb" lett,amikor levetted.Hiába tűnik jónak,irdatlan erő hatásnak van kitéve.
De van ott még pár komponens,generátor,szíjfeszítő,támasztó és vezető görgő...Bármelyik képes szétrángatni a szíjtárcsát(is).
A láncnál már minden összetevő kopott,az is biztos.Feszítő parton,láncvezetők,lánc.Ha itt bármit cserélni kellene,az mindent jelent.

Azt tudom hogy azon az oldalon van a lánc is csak azt akartam mondani hogy a motor azon oldaláról hallatszik a csörömpölés amelyen a szíjhajtás és a vezérlés is van.

Tavaly augusztusban cseréletem a  szíjtárcsát. Azóta 30.000 km ment le rajta. Ennyit bírhat? A generátor szabadonfutó jól működik, nem recseg, nincs beálva. A szíj futás közben nem rángatózik.

Komplett lánckészlet bent lévő motornál is meg lehet csinálni?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47830 Dátum: 2023.09.22 péntek, 17:36:02 »

Azt tudom hogy azon az oldalon van a lánc is csak azt akartam mondani hogy a motor azon oldaláról hallatszik a csörömpölés amelyen a szíjhajtás és a vezérlés is van.

Tavaly augusztusban cseréletem a  szíjtárcsát. Azóta 30.000 km ment le rajta. Ennyit bírhat? A generátor szabadonfutó jól működik, nem recseg, nincs beálva. A szíj futás közben nem rángatózik.

Komplett lánckészlet bent lévő motornál is meg lehet csinálni?
sose cseréltem láncot mondeoban.de gondolom igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #47831 Dátum: 2023.09.22 péntek, 18:00:23 »

sose cseréltem láncot mondeoban.de gondolom igen.

Majd smaxin fogsz  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #47832 Dátum: 2023.09.22 péntek, 18:02:57 »

Csúnya csörgö-zörgö hangja van a motornak... Először a főtengely szíjtárcsára gondoltam, de azt épnek találtam, illetve nem billeg-mozog egymáson, egymáshoz képest semmi
inkább a vezérlés oldalról hallani...
Levettem a főtengely tárcsát, hogy kizárjam a szíjrendszer összes alkotóelemét. Így sokkal "csöndesebb", de így súrlódó hangot hallani inkább a lánc felől. főtengely szimeringet kell cserélni az látszik, mert ereszt.

Majd levideózóm meló után és megmutatom a hangokat bár nem biztos hogy így lehet tippelni egyáltalán...

A lánc és feszítőjének a cseréjére utaló hangok azok milyenek?

Vedd le az olajbetöltő kupakot, rakj fölé egy zsebkendőt járó motornál. Ha a láncfeszítő már megadta magát, akkor pillanatok alatt televeri olajjal.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47833 Dátum: 2023.09.23 szombat, 04:32:05 »

Vedd le az olajbetöltő kupakot, rakj fölé egy zsebkendőt járó motornál. Ha a láncfeszítő már megadta magát, akkor pillanatok alatt televeri olajjal.



Miért mi az összefüggés az olaj betöltő nyílása keresztül történő olaj köpködés és a lánc feszessége vagy megnyúlása között?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #47834 Dátum: 2023.09.23 szombat, 14:40:53 »

Miért mi az összefüggés az olaj betöltő nyílása keresztül történő olaj köpködés és a lánc feszessége vagy megnyúlása között?
Kérdésben a válasz is. Akár megnyúlt (nem valószínű), akár a feszítő adta meg magát, először kvázi lobog a lánc.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47835 Dátum: 2023.09.23 szombat, 15:22:05 »

Kérdésben a válasz is. Akár megnyúlt (nem valószínű), akár a feszítő adta meg magát, először kvázi lobog a lánc.
A lobogó lánc messze van az olajbetöltö nyilástól. Hogy fröcsköl oda az olaj ha a lánc megnyúlt?? Biztos velem van  a baj, hogy nem értem az összefüggést.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47836 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 09:44:22 »

Azt tudom hogy azon az oldalon van a lánc is csak azt akartam mondani hogy a motor azon oldaláról hallatszik a csörömpölés amelyen a szíjhajtás és a vezérlés is van.

Tavaly augusztusban cseréletem a  szíjtárcsát. Azóta 30.000 km ment le rajta. Ennyit bírhat? A generátor szabadonfutó jól működik, nem recseg, nincs beálva. A szíj futás közben nem rángatózik.

Komplett lánckészlet bent lévő motornál is meg lehet csinálni?

Simán lehet, hogy meghalt, nem példátlan a dolog. Nekem is volt ilyen szíjtárcsám, az még talán 30-at sem ment el... :-(

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47837 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 09:49:01 »

A lobogó lánc messze van az olajbetöltö nyilástól. Hogy fröcsköl oda az olaj ha a lánc megnyúlt?? Biztos velem van  a baj, hogy nem értem az összefüggést.

Odafröcsköl, hidd el... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47838 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 11:19:38 »

Odafröcsköl, hidd el... :-)

AndyA
30cm-re oldalra? max amit a veztengely kiköp azt látjátok ott
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47839 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 12:54:08 »

Simán lehet, hogy meghalt, nem példátlan a dolog. Nekem is volt ilyen szíjtárcsám, az még talán 30-at sem ment el... :-(

AndyA
Kézben fogva a tárcsát és próbálva csavargatva nyomogatva nem kotyog nem lötyög nem mozog nem zörög.
Nagy erőt kifejtve, ha el akarom forgatni egymáson a két elemet akkor mozdul talán 2mm-t. Ekkor van egy nyüszögő hang.
Ennyi....
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47840 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 13:31:10 »

Kézben fogva a tárcsát és próbálva csavargatva nyomogatva nem kotyog nem lötyög nem mozog nem zörög.
Nagy erőt kifejtve, ha el akarom forgatni egymáson a két elemet akkor mozdul talán 2mm-t. Ekkor van egy nyüszögő hang.
Ennyi....

Ha már kézzel meg tudod mozdítani, az elég gáznak tűnik... Alsó hangon, amikor csak a generátort hajtja, akkor visza át akár 1-1,5 kW-ot is. Amikor a klímát is kell neki, akkor meg még hármat vagy ötöt. Az szerinted mennyivel több, mint amennyit kézi erővel ki tudsz fejteni? :-)

A háztáji teszt amúgy az, hogy kemény, vagyis kő-beton-mettlachi-akármi padlón (ahol nem tud a padlóban kárt tenni) az élére állítod, és picit meglökve felborítod. Ha fémesen csörög, akkor kuka.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47841 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 13:38:09 »

Ha már kézzel meg tudod mozdítani, az elég gáznak tűnik... Alsó hangon, amikor csak a generátort hajtja, akkor visza át akár 1-1,5 kW-ot is. Amikor a klímát is kell neki, akkor meg még hármat vagy ötöt. Az szerinted mennyivel több, mint amennyit kézi erővel ki tudsz fejteni? :-)

A háztáji teszt amúgy az, hogy kemény, vagyis kő-beton-mettlachi-akármi padlón (ahol nem tud a padlóban kárt tenni) az élére állítod, és picit meglökve felborítod. Ha fémesen csörög, akkor kuka.

AndyA
Ahhaaa... akkor ezt a tesztet kipróbálom
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47842 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 18:34:29 »

Majd smaxin fogsz  vigyor3
Huh? WTF?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #47843 Dátum: 2023.09.25 hétfő, 18:44:38 »

Huh? WTF?
200e km-től esélyes, hogy a feszítő elhagyja magát és ha nem veszed észre, megy a rombolás.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47844 Dátum: 2023.09.26 kedd, 12:27:58 »

Ahhaaa... akkor ezt a tesztet kipróbálom

Ki kellene próbálni egy garantáltan jó példányt is, hogy tudd mihez viszonyítani. Nekem is csak akkor jött le, hogy a régi, ami ugyan működött, amikor kiszedtem, mégsem olyan hűdesüti már... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47845 Dátum: 2023.09.26 kedd, 20:18:54 »

Ki kellene próbálni egy garantáltan jó példányt is, hogy tudd mihez viszonyítani. Nekem is csak akkor jött le, hogy a régi, ami ugyan működött, amikor kiszedtem, mégsem olyan hűdesüti már... :-)

AndyA
Igen, ez lenne a legjobb megoldás, gondolom senkinek sincs jól működő nélkülözhető tárcsája.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47846 Dátum: 2023.09.27 szerda, 12:41:22 »

Igen, ez lenne a legjobb megoldás, gondolom senkinek sincs jól működő nélkülözhető tárcsája.

Erre írtam már egy megoldást PÜ-ben. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #47847 Dátum: 2023.09.27 szerda, 12:55:01 »

Erre írtam már egy megoldást PÜ-ben. :-)

AndyA
Igen, láttam köszönöm, de válaszoltam is rá még tegnap...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Szokoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #47848 Dátum: 2024.01.19 péntek, 12:45:42 »

Sziasztok!Lassan 420 ezer lesz a 04 2.0TDCi 115 lovas eu4 vasamban és érdekelne hogy esedékes lenne e egy vezérlés csere és ha igen milyen márkát érdemes választni.Köszönöm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47849 Dátum: 2024.01.24 szerda, 10:31:05 »

Sziasztok!Lassan 420 ezer lesz a 04 2.0TDCi 115 lovas eu4 vasamban és érdekelne hogy esedékes lenne e egy vezérlés csere és ha igen milyen márkát érdemes választni.Köszönöm!

Csörög a lánc? Akkor cserés.

Nem csörög? Akkor hagyd békén. :-)

Nekem 498500-nál még nem kellett cseréli, igaz, én 95%-ban egyenletes tempóban az autópályán közlekedtem vele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 950 951 952 953 954 955 956 [957] 958 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.