Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 23:17:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14677451 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #650 Dátum: 2009.10.31 szombat, 14:04:28 »

Sziasztok Írtam nektek nemrég egy hibáról amit javaslatotok szerint kijavítattam és tényleg az volt. Ez idáig tökéletes volt az autó. De nálam (mióta megvan, április óta) ma reggel volt az első hogy úgy indítottam hogy az udvaron hidegben volt az autó. De nem indul... Az indítómotor forog, hibajelzés nincs, és nyomja a füstöt, de nem indul. Ez mi lehet? 
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #651 Dátum: 2009.10.31 szombat, 14:23:52 »

Sziasztok Írtam nektek nemrég egy hibáról amit javaslatotok szerint kijavítattam és tényleg az volt. Ez idáig tökéletes volt az autó. De nálam (mióta megvan, április óta) ma reggel volt az első hogy úgy indítottam hogy az udvaron hidegben volt az autó. De nem indul... Az indítómotor forog, hibajelzés nincs, és nyomja a füstöt, de nem indul. Ez mi lehet? 
Jó de milyen TDCi? Mikori? Teljesítmény ha lehet motorkód. Egyéb jelek?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #652 Dátum: 2009.10.31 szombat, 14:26:39 »

Sziasztok Írtam nektek nemrég egy hibáról amit javaslatotok szerint kijavítattam és tényleg az volt. Ez idáig tökéletes volt az autó. De nálam (mióta megvan, április óta) ma reggel volt az első hogy úgy indítottam hogy az udvaron hidegben volt az autó. De nem indul... Az indítómotor forog, hibajelzés nincs, és nyomja a füstöt, de nem indul. Ez mi lehet? 
A tdci ha nem indul,első körben üzemanyag.A szűrő nem lett cserélve?Az olaj nem szivárog a résolajcsöveknél-csúcsok körül?
Sárga izzítószál elalszik indítózáskor?Mil lámpa nem ég?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #653 Dátum: 2009.10.31 szombat, 15:06:30 »

Azon a fordulaton, ahol kezd felépülni a nyomás, még olyan kevés levegő kell a motornak, hogy a gyakorlatban zéro ellenállása van a gyári szűrőnek is....ha tiszta!!!! Wink

1200-as fordulaton már 20 Nm és 5 lóerő a különbség, szerintem ez azért elég jelentős különbség.
1600-on 100-110 Nm, és 25 lóerő a különbség.
Tudom, hogy annyira nem kell elájulni tőle, mert nem ugyanazon fordulaton van ekkora növekedés.
De az, hogy a mennyivel előbb használható az autó ereje!
3000 kilométerenként tisztítom a dirketszűrőt!
A papírszűrőnek még nagyobb ellenállása lehet, mert a teszt sportlégszűrő és direktszűrővel volt.
Papírral még később épülne fel a nyomás...
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.31 szombat, 16:19:47 írta ST220 » Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #654 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:16:05 »

1200-as fordulaton már 20 Nm és 5 lóerő a különbség, szerintem ez azért elég jelentős különbség.
1600-on 100-110 Nm, és 25 lóerő a különbség.
Tudom, hogy annyira nem kell elájulni tőle, mert nem ugyanazon fordulaton van ekkora növekedés.
De az, hogy a mennyivel előbb használható az autó ereje!
3000 kilométerenként tisztítom a dirketszűrőt!
A papírszűrőnek még nagyobb ellenállása lehet, mert a teszt sportlégszűrő és direktszűrővel volt.
Papírral még később épülne fel a nyomás...
Nem törvényszerű, hogy egy minőségi papírszűrőnek nagyobb az ellenállása, azért mert olyan reklámszöveggel adják el a sportszűrőket......hát persze, különben ki venné meg?
Minden autógyártó azt használná, ha az lenne a jó, mert tömegesen gyártva, semmivel sem lenne drágább...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #655 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:25:10 »

nem csöpög semmi, és kialszik időben az izzítás jelző lámpa is, hiba jelzést nem ad, minden szűrő és olaj nemrég volt cserélve. Az autó 2.0 tdci 130 le 2003 utáni.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #656 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:28:56 »

nem csöpög semmi, és kialszik időben az izzítás jelző lámpa is, hiba jelzést nem ad, minden szűrő és olaj nemrég volt cserélve. Az autó 2.0 tdci 130 le 2003 utáni.
valahol nem látsz gázolaj nyomot? Szűrő körül porlasztócsúcs körül  stb?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #657 Dátum: 2009.10.31 szombat, 19:46:04 »

nem csöpög semmi, és kialszik időben az izzítás jelző lámpa is, hiba jelzést nem ad, minden szűrő és olaj nemrég volt cserélve. Az autó 2.0 tdci 130 le 2003 utáni.
Ha valahol falsot tud szívni,akkor nem épül fel az üza nyomás,és az autó el sem indul.
Azért fontos,hogy látszik-e rajta valahol go folyás.
Minden jól helyére lett rakva szűrőcserekor?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #658 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:28:20 »

Nem törvényszerű, hogy egy minőségi papírszűrőnek nagyobb az ellenállása, azért mert olyan reklámszöveggel adják el a sportszűrőket......hát persze, különben ki venné meg?
Minden autógyártó azt használná, ha az lenne a jó, mert tömegesen gyártva, semmivel sem lenne drágább...

Egyáltalán nem jobb a sportszűrő, a direkt meg főleg, mert különös szűrcsögő hangja van, gázelvételkor meg prüszköl vissza a szűrőn keresztül.
Az biztos, hogy a papírszűrő jobban megfogja a szennyeződéseket!
A direktszűrőmön néha vannak legyecskék, amit az apró drótháló szépen darabokra vág.
Iszonyat vehemenciával szívja a levegőt a csiga!
Egyszer leszedtem a szűrőt, és odatettem a kezem mikor alapjáraton pörgött a verda. Elég komolyan rácuppantotta akkor is  a kezemet a csőre 'szívás'.
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #659 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:37:12 »

Egyáltalán nem jobb a sportszűrő, a direkt meg főleg, mert különös szűrcsögő hangja van, gázelvételkor meg prüszköl vissza a szűrőn keresztül.
Az biztos, hogy a papírszűrő jobban megfogja a szennyeződéseket!
A direktszűrőmön néha vannak legyecskék, amit az apró drótháló szépen darabokra vág.
Iszonyat vehemenciával szívja a levegőt a csiga!
Egyszer leszedtem a szűrőt, és odatettem a kezem mikor alapjáraton pörgött a verda. Elég komolyan rácuppantotta akkor is  a kezemet a csőre 'szívás'.

Egyszer már beírtam, csak mostanság divat ezeket a szűrőket sport, és direkt szűrőnek hívni. a 60-as évek végéig minden autóban ilyen szűrő volt, úgy hivták, hogy olajfilmes v. olajtükrös szűrő. ezeket váltotta fel a mai papír szűrő,mert a finomabb illesztésű motorok levegőszűréssel szemben támasztott igényeket nem elégítették ki. Azóta csak az akkalmazott pormegkötő olaj minősége változott. wave
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #660 Dátum: 2009.10.31 szombat, 20:42:41 »

Egyáltalán nem jobb a sportszűrő, a direkt meg főleg, mert különös szűrcsögő hangja van, gázelvételkor meg prüszköl vissza a szűrőn keresztül.
Az biztos, hogy a papírszűrő jobban megfogja a szennyeződéseket!
A direktszűrőmön néha vannak legyecskék, amit az apró drótháló szépen darabokra vág.
Iszonyat vehemenciával szívja a levegőt a csiga!
Egyszer leszedtem a szűrőt, és odatettem a kezem mikor alapjáraton pörgött a verda. Elég komolyan rácuppantotta akkor is  a kezemet a csőre 'szívás'.
Alapjáraton még nem a csiga szívja, hanem a dugók smile
Tudod, hogy több koszt beenged és mégis használod...a motor szempontjából az olaj mellett az egyik legfontosabb dolog a minél kisebb kvarc tartalmú levegő...szétkoptat mindent.. szomoru1
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #661 Dátum: 2009.10.31 szombat, 21:08:46 »

Alapjáraton még nem a csiga szívja, hanem a dugók smile
Tudod, hogy több koszt beenged és mégis használod...a motor szempontjából az olaj mellett az egyik legfontosabb dolog a minél kisebb kvarc tartalmú levegő...szétkoptat mindent.. szomoru1

Teljesen igazad van, abban is, hogy a nem a csiga szív, csak áttételesen értettem, mert ugye pörög az is.
Meg abban is igazad van, hogy több koszt enged be, ezt én is tudom, meg azt is, hogy nem tesz jót a motornak.
Sokan vagyunk sok dologgal, hogy tudjuk mi a helyes, de nem azt csináljuk.
Szerintem mindenkinek van ilyen, úgyhogy nem én vagyok az első ember aki tudja mi a helyes, de mégis mást csinál.
Próbálok azért annyira nem ártani a motornak.
3000-ként tisztítom a szűrőt, 8000-10.000 km-ként kap új olajat. Hidegen beindítom, hagyom járni 1-2 percet mielőtt elindulok. Mikor már eléri a vízhőfok a középszintet, még akkor sem tolom, mert az olaj sokkal lassabban melegszik be!
De igazad van, nem vitatom!
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #662 Dátum: 2009.10.31 szombat, 21:56:14 »

Teljesen igazad van, abban is, hogy a nem a csiga szív, csak áttételesen értettem, mert ugye pörög az is.
Meg abban is igazad van, hogy több koszt enged be, ezt én is tudom, meg azt is, hogy nem tesz jót a motornak.
Sokan vagyunk sok dologgal, hogy tudjuk mi a helyes, de nem azt csináljuk.
Szerintem mindenkinek van ilyen, úgyhogy nem én vagyok az első ember aki tudja mi a helyes, de mégis mást csinál.
Próbálok azért annyira nem ártani a motornak.
3000-ként tisztítom a szűrőt, 8000-10.000 km-ként kap új olajat. Hidegen beindítom, hagyom járni 1-2 percet mielőtt elindulok. Mikor már eléri a vízhőfok a középszintet, még akkor sem tolom, mert az olaj sokkal lassabban melegszik be!
De igazad van, nem vitatom!


Ez nagyon életszerű és igaz amit írtál : "Sokan vagyunk sok dologgal, hogy tudjuk mi a helyes, de nem azt csináljuk."  eljen pias
Egyébként tényleg vigyázol a motorra  smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #663 Dátum: 2009.10.31 szombat, 22:34:18 »

Sziasztok Írtam nektek nemrég egy hibáról amit javaslatotok szerint kijavítattam és tényleg az volt. Ez idáig tökéletes volt az autó. De nálam (mióta megvan, április óta) ma reggel volt az első hogy úgy indítottam hogy az udvaron hidegben volt az autó. De nem indul... Az indítómotor forog, hibajelzés nincs, és nyomja a füstöt, de nem indul. Ez mi lehet? 
Gondolom szürkén füstöl. Ahogy Alf is írja, ha nem indul, az üzemanyag ellátási probléma lesz. Mivel nem jelez hibát (izzító nem villog), valószinű porlasztó gond lesz (a CR szivattyú hibája mindig hibakóddal jár). Első körben nlzd meg, egyáltalán belevaló porlasztók vannak-e benne. Le kell olvasni a porlasztó nyakán, a szélvédő felé eső számokat. Ha 2003-as tdci, FMBA motorkóddal, akkor 3S kezdetű az alkatrészkódja. A nem  bele való porlasztó tud érdekes dolgot művelni...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #664 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 09:21:27 »

Srácok!

Az mitől lehet, hogy reggel mikor beindítom a kocsit, a fordulatszám másodpercenkén ugrál 600-900 fordulat között, és olyan mintha le akarna fulladni a motor.
Eléggé nem egészséges jelenség!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #665 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 09:42:39 »

Srácok!

Az mitől lehet, hogy reggel mikor beindítom a kocsit, a fordulatszám másodpercenkén ugrál 600-900 fordulat között, és olyan mintha le akarna fulladni a motor.
Eléggé nem egészséges jelenség!
Üzemanyagnyomás ingadozás.Elképzelhető,hogy az ecu műveli.Nekem hasonló volt 2éve.A szaki szerint a csúcsok résolajvisszavezetése dugult el a lerakódott szmötyitől.A résolaj nem visszafolyt,hanem be a hengerekbe.A többletanyagtól megemelkedik a fordulat,de appan a pillanatban utánaszabályoz az ecu,és elveszi a go-t.Ilyenkor mindha fulladna,majd azonnal ismét emeli a nyomást és ebből lesz az ingadozás.Kapott 1 dízel injektor tisztító anyagot,meghajtottam autópályán 50-100km-t,azután megszűnt ez a jelenség.
Meg lehet puccantani a maf-ot is,de az nem okoz ilyen mértékű eltérést.
Aztán lehet,hogy másról van szó a te esetedben,nem ártana egy átfogó diagot méretni,résolajvisszafolyással eggyüt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 10:45:21 »

Üzemanyagnyomás ingadozás.Elképzelhető,hogy az ecu műveli.Nekem hasonló volt 2éve.A szaki szerint a csúcsok résolajvisszavezetése dugult el a lerakódott szmötyitől.A résolaj nem visszafolyt,hanem be a hengerekbe.A többletanyagtól megemelkedik a fordulat,de appan a pillanatban utánaszabályoz az ecu,és elveszi a go-t.Ilyenkor mindha fulladna,majd azonnal ismét emeli a nyomást és ebből lesz az ingadozás.Kapott 1 dízel injektor tisztító anyagot,meghajtottam autópályán 50-100km-t,azután megszűnt ez a jelenség.
Meg lehet puccantani a maf-ot is,de az nem okoz ilyen mértékű eltérést.
Aztán lehet,hogy másról van szó a te esetedben,nem ártana egy átfogó diagot méretni,résolajvisszafolyással eggyüt.

Ezt az átfogó diag mérést csak szervizben tudják megcsinálni?Huh?
Mert eléggé nem gyári állapotú a gépem, és mindennel csesztetnek...
Vennék olyan adalékot, csak milyet?
Tudsz mondani egyet, hogy milyet vegyek?
A meghajtás, az nálam megvan elég gyakran.  gun eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #667 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 10:54:58 »

Ezt az átfogó diag mérést csak szervizben tudják megcsinálni?Huh?
Mert eléggé nem gyári állapotú a gépem, és mindennel csesztetnek...
Vennék olyan adalékot, csak milyet?
Tudsz mondani egyet, hogy milyet vegyek?
A meghajtás, az nálam megvan elég gyakran.  gun eplus2
Pl ilyet: http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=35198524&termek_al_id=16534
De én szoktam venni Wynn's,STP dízel injektor tisztítót,az kb 900ft a nagyáruházakban.
Tehetsz bele spuri-t is!

Mérés!
Keresd meg Stealtet,hátha  Roll Eyes tud segíteni neked ebben! vigyor3
Egyébként is szereti a különlegességeket,nem tudom mért-e már csippelt st220-at? nyes
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #668 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 11:07:32 »

Pl ilyet: http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=35198524&termek_al_id=16534
De én szoktam venni Wynn's,STP dízel injektor tisztítót,az kb 900ft a nagyáruházakban.
Tehetsz bele spuri-t is!

Mérés!
Keresd meg Stealtet,hátha  Roll Eyes tud segíteni neked ebben! vigyor3
Egyébként is szereti a különlegességeket,nem tudom mért-e már csippelt st220-at? nyes
 Wink wave
Keresett csak ég a pofámon a bőr mert nem is reagáltam neki     szomoru1  annyira el voltam havazva az elmúlt hetekben (kéár volt elmennem két hét szabadságra egy hónapja) Mosta lassan utolérem magam. A jövő héten de inkább az utána következőn megtudnám nézni.
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #669 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 11:48:35 »

Pl ilyet: http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=35198524&termek_al_id=16534
De én szoktam venni Wynn's,STP dízel injektor tisztítót,az kb 900ft a nagyáruházakban.
Tehetsz bele spuri-t is!

Mérés!
Keresd meg Stealtet,hátha  Roll Eyes tud segíteni neked ebben! vigyor3
Egyébként is szereti a különlegességeket,nem tudom mért-e már csippelt st220-at? nyes
 Wink wave

Köszönöm a tanácsokat, meglépem majd őket.
Chippelt ST220-at??? Bárcsak az lenne a valagam alatt. Ez "csak" egy gyári ST TDCi....
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #670 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 11:49:17 »

Keresett csak ég a pofámon a bőr mert nem is reagáltam neki     szomoru1  annyira el voltam havazva az elmúlt hetekben (kéár volt elmennem két hét szabadságra egy hónapja) Mosta lassan utolérem magam. A jövő héten de inkább az utána következőn megtudnám nézni.

Ok, ok várni fogom!
Azt hittem már haragszol valamiért. eplus2 rinya rinya
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 17:41:30 »

Haversrác kocsija akivel az enyémet fogjuk csinálni....

1992-es passat 1.9 TDI 110Le alapról ----->210Le(ez volt 3 éve), most még durvább... eplus2 100,000km-t beletolt igy gond nélkül.
első 2mp-ben nemis tolja, az a durva, és nemis a vége a kocsinak ,mert jött a kanyar....

http://www.youtube.com/user/safidiesel#p/a/u/1/znH1LMw4OUc

nagyon profi a gyerek.... eljen
Naplózva
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #672 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:44:58 »

Valakinek van azzal tapasztalata, hogy a motortérben mi az a mi rezonálhat...
Hogy szűkítsem a dolgot: csak alapjáraton olyan hang jön a motortér felől, mintha valami műanyag pont azon a fordulaton rezonálna...kicsit megemelve (akár hajszálnyit) a fordulatot, nem hallatszik...viszont kinyitva  a motorháztetőt, nem hallok semmi olyat ami gyanús lenne (lehet a motor kerregése miatt Smiley ), bent viszont egyértelműen kintről hallatszik a dolog.
A másik észrevétel amiről tudom volt már itt szó...de hátha van más ötlet:
beindítva, normálisan használva, gyorsítva nem füstöl az autó, viszont intenzíven vagy durván gyorsítva ömlik a füst 2-3-4-5-ben is az autóból, ami pl autópályán elég vicces látvány, amint a hátam mögött valaki jön főleg éjszaka és a tükörben azt látom, hogy a lámpafénye elhomályosul a füstben Smiley
Bajom egyébként nincs, ha ez nem baj...
Amit még tudni kell, az autóban 260e van, EGR nincs lezárva, nincs tuning, és a porlasztók is (1 kivételével) az eredetiek, fogyasztás 6,5-7liter között...
Ha valaki (itt a tapasztaltabbak közül) esetleg csepel felé lakik és van kedve véleményt mondani akár szeméyes megnézés után, azt szívesen fogadnám....

minden jót...várom a véleményeket...
sziasztok
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #673 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:47:50 »

Valakinek van azzal tapasztalata, hogy a motortérben mi az a mi rezonálhat...
Hogy szűkítsem a dolgot: csak alapjáraton olyan hang jön a motortér felől, mintha valami műanyag pont azon a fordulaton rezonálna...kicsit megemelve (akár hajszálnyit) a fordulatot, nem hallatszik...viszont kinyitva  a motorháztetőt, nem hallok semmi olyat ami gyanús lenne (lehet a motor kerregése miatt Smiley ), bent viszont egyértelműen kintről hallatszik a dolog.

A IIInál szokott gond lenni a géptetővel, illetve a zsanérjaival.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.02 hétfő, 19:54:29 írta Mobidik » Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #674 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:53:32 »

Valakinek van azzal tapasztalata, hogy a motortérben mi az a mi rezonálhat...
Hogy szűkítsem a dolgot: csak alapjáraton olyan hang jön a motortér felől, mintha valami műanyag pont azon a fordulaton rezonálna...kicsit megemelve (akár hajszálnyit) a fordulatot, nem hallatszik...viszont kinyitva  a motorháztetőt, nem hallok semmi olyat ami gyanús lenne (lehet a motor kerregése miatt Smiley ), bent viszont egyértelműen kintről hallatszik a dolog.
A másik észrevétel amiről tudom volt már itt szó...de hátha van más ötlet:
beindítva, normálisan használva, gyorsítva nem füstöl az autó, viszont intenzíven vagy durván gyorsítva ömlik a füst 2-3-4-5-ben is az autóból, ami pl autópályán elég vicces látvány, amint a hátam mögött valaki jön főleg éjszaka és a tükörben azt látom, hogy a lámpafénye elhomályosul a füstben Smiley
Bajom egyébként nincs, ha ez nem baj...
Amit még tudni kell, az autóban 260e van, EGR nincs lezárva, nincs tuning, és a porlasztók is (1 kivételével) az eredetiek, fogyasztás 6,5-7liter között...
Ha valaki (itt a tapasztaltabbak közül) esetleg csepel felé lakik és van kedve véleményt mondani akár szeméyes megnézés után, azt szívesen fogadnám....

minden jót...várom a véleményeket...
sziasztok

Füstölés valszeg beállt EGR miatt van sztem.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #675 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 20:12:11 »

Valakinek van azzal tapasztalata, hogy a motortérben mi az a mi rezonálhat...

A cooler szokott rezonálni, meg a szíj leng be (de az esetleg 1800-nál is).
Nyitott motortetőnél, ha jobb oldalról jön, az cooler, ha bal, akkor szíj.
Vagy, amit a Mobydick ír.
Az egr-t dugózd le, legalább próbából.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #676 Dátum: 2009.11.03 kedd, 10:04:32 »

Valakinek van azzal tapasztalata, hogy a motortérben mi az a mi rezonálhat...
Hogy szűkítsem a dolgot: csak alapjáraton olyan hang jön a motortér felől, mintha valami műanyag pont azon a fordulaton rezonálna...kicsit megemelve (akár hajszálnyit) a fordulatot, nem hallatszik...viszont kinyitva  a motorháztetőt, nem hallok semmi olyat ami gyanús lenne (lehet a motor kerregése miatt Smiley ), bent viszont egyértelműen kintről hallatszik a dolog.
A másik észrevétel amiről tudom volt már itt szó...de hátha van más ötlet:
beindítva, normálisan használva, gyorsítva nem füstöl az autó, viszont intenzíven vagy durván gyorsítva ömlik a füst 2-3-4-5-ben is az autóból, ami pl autópályán elég vicces látvány, amint a hátam mögött valaki jön főleg éjszaka és a tükörben azt látom, hogy a lámpafénye elhomályosul a füstben Smiley
Bajom egyébként nincs, ha ez nem baj...
Amit még tudni kell, az autóban 260e van, EGR nincs lezárva, nincs tuning, és a porlasztók is (1 kivételével) az eredetiek, fogyasztás 6,5-7liter között...
Ha valaki (itt a tapasztaltabbak közül) esetleg csepel felé lakik és van kedve véleményt mondani akár szeméyes megnézés után, azt szívesen fogadnám....

minden jót...várom a véleményeket...
sziasztok
Füst.
egr szelepet ledugózni.
Turbónyomást ellenőrizni-nincs-e repedés valamelyik gumicsövön.
Rezonancia.
 angel korrekt választ adott.Rezonálhat még a motortakaró műa elem is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:45:25 »

Köszönöm mindenkinek, reszelem az EGR "dugót", meg meglesem az említett pontokat, mi zörög....
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:53:35 »

Vagy esetleg valakinek van már legyártott, amit akár eladna? azt is szívesen fogadnám....
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #679 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:13:02 »

Vagy esetleg valakinek van már legyártott, amit akár eladna? azt is szívesen fogadnám....
Ha nem kapnál készen:
Nekem anyagom van hozzá.Ha egyszer halásztelek felé jársz,leszabjuk a tömítés alapján,meg bökünk rá 2 likat......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



WWW E-mail
« Új hozzászólás #680 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:18:30 »

Ha nem kapnál készen:
Nekem anyagom van hozzá.Ha egyszer halásztelek felé jársz,leszabjuk a tömítés alapján,meg bökünk rá 2 likat......
j

Köszi, ...mennyire kell vastag anyag?
Egyébként a halásztelek nekem abszolút jó, mert Csepelen állomásozom, de először nekiesek magam.... Smiley
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #681 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:21:34 »

j

Köszi, ...mennyire kell vastag anyag?
Egyébként a halásztelek nekem abszolút jó, mert Csepelen állomásozom, de először nekiesek magam.... Smiley
2mm saválló(kór)anyag,örök élet,meg 1hét.Durván kb 8x4 es téglalapból kell kifaragni sarokköszörűvel.Fúrni kell rá 2db 6,5-7es furatot a csavaroknak.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:21:56 »

Köszi, ...mennyire kell vastag anyag?
Én másfeles savállóból szoktam - ez van raktáron.  eplus2
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #683 Dátum: 2009.11.03 kedd, 19:52:10 »

j

Köszi, ...mennyire kell vastag anyag?
Egyébként a halásztelek nekem abszolút jó, mert Csepelen állomásozom, de először nekiesek magam.... Smiley

1mm-es horganyzott lemezből csináltam, hibátlanul müxik 1,5 éve.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #684 Dátum: 2009.11.04 szerda, 07:44:39 »

1mm-es horganyzott lemezből csináltam, hibátlanul müxik 1,5 éve.
Ha jól le van tömítve és nincs áramlás,akkor tényleg túlzás a 2es koór.Ezt már 1 xszer megmértem nektek...... nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #685 Dátum: 2009.11.04 szerda, 09:28:05 »

Ha jól le van tömítve és nincs áramlás,akkor tényleg túlzás a 2es koór.Ezt már 1 xszer megmértem nektek...... nyes Wink wave
Jeleztem, hogy ez van ingyér....  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #686 Dátum: 2009.11.04 szerda, 09:30:33 »

Jeleztem, hogy ez van ingyér....  eplus2
Ingyé?Akkor még 2-őt főúr! eplus2 pias
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #687 Dátum: 2009.11.04 szerda, 10:16:00 »

Szia Stealt!
Hallom mérted tegnap a barátom autóját  worship ,és nem talált eltárolt hibát? wow1 wow1
3x gyulladt ki a sárga lámpája,és állt vészüzemre........
Ilyenkor mi a gyík van?
A filepdízel kiméri a csúcsokat 6e/db áron........Te nem tudtál visszafolyást mérni rajta?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #688 Dátum: 2009.11.04 szerda, 10:52:52 »


Tegnap tankoltam és újabb csodát láttam illetve számoltam. 6,15 liter/100 km-es fogyasztás jött ki. A 80 százaléka autópálya, autóút, 2 emberrel nyugodt tempóban végig ECO fokozatú hűtés/fűtéssel.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #689 Dátum: 2009.11.04 szerda, 11:05:29 »

Tegnap tankoltam és újabb csodát láttam illetve számoltam. 6,15 liter/100 km-es fogyasztás jött ki. A 80 százaléka autópálya, autóút, 2 emberrel nyugodt tempóban végig ECO fokozatú hűtés/fűtéssel.
simándi! eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2009.11.04 szerda, 11:55:21 »

Szia Stealt!
Hallom mérted tegnap a barátom autóját  worship ,és nem talált eltárolt hibát? wow1 wow1
3x gyulladt ki a sárga lámpája,és állt vészüzemre........
Ilyenkor mi a gyík van?
A filepdízel kiméri a csúcsokat 6e/db áron........Te nem tudtál visszafolyást mérni rajta?
én csak azt látom hogy a vége fele tartanak a csucsai. Turbo , rail nyomása megvan. Ilyen akkor szokott lenni:
1.)ha box-ot használ ami nála nincs
2.)rossz lenne a nyomás szenzora ami meg ritka mint a nagynyomású hiba CR-nél
3.)ez a csúcs halál elöszele. Még nincs tárolt hiba. De már nyomáseltérés igen ami leállitas után resetel. Csak akkor lehet elkapni ha akkor is rajta van a gép amikor dobja. Gyüjtsön mert szerintem ez :-/
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #691 Dátum: 2009.11.06 péntek, 06:02:13 »

én csak azt látom hogy a vége fele tartanak a csucsai. Turbo , rail nyomása megvan. Ilyen akkor szokott lenni:
1.)ha box-ot használ ami nála nincs
2.)rossz lenne a nyomás szenzora ami meg ritka mint a nagynyomású hiba CR-nél
3.)ez a csúcs halál elöszele. Még nincs tárolt hiba. De már nyomáseltérés igen ami leállitas után resetel. Csak akkor lehet elkapni ha akkor is rajta van a gép amikor dobja. Gyüjtsön mert szerintem ez :-/
Hahó!
Még egyszer köszönöm a mérést!  worship
Tegnap délutánra bejelentkeztem a szmiklósi Fordhoz egy poharazásra, ahogy megbeszéltük. Az asszony rendben hazajött a kocsival fél 3-kor, de 3-kor a kocsi már be sem indult!  rinya Vagy 5-6-szor indítóztam, de mindig izzításjelző villogás volt a vége. A szerviezesek tök rendesek voltak, a főnök kocsiba ült egy szerelővel, és kijöttek az ő műszerükkel. Érdekes módon akkor meg pöccre indult, és amíg itt voltak, nem produkálta az izzító villogós hibát...
Amit találtak eltárolt hibát, az a motor főtengelyén levő fordulatszám jeladóra utalt. Porlasztócsúcsra semmi. Most az lesz, hogy rendelnek egy ilyen jeladót (állítólag 10-12 rugó körül van), és kicserélik. De ha már matatnak a motor körül, akkor egyúttal a poharazást is megejtjük.
Szerintük ez a fordulatszám jeladó meghibásodás sem ritka jelenség, és meleg motornál tud előjönni. Más találkozott már ezzel?
Ja, és még annyit, hogy annyira jó fejek voltak a szervizesek, hogy a tegnapi SOS kiszállásért nem kértek pénzt, majd a jeladó cserénél beszámítják.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #692 Dátum: 2009.11.06 péntek, 09:05:51 »

Hahó!
Még egyszer köszönöm a mérést!  worship
Tegnap délutánra bejelentkeztem a szmiklósi Fordhoz egy poharazásra, ahogy megbeszéltük. Az asszony rendben hazajött a kocsival fél 3-kor, de 3-kor a kocsi már be sem indult!  rinya Vagy 5-6-szor indítóztam, de mindig izzításjelző villogás volt a vége. A szerviezesek tök rendesek voltak, a főnök kocsiba ült egy szerelővel, és kijöttek az ő műszerükkel. Érdekes módon akkor meg pöccre indult, és amíg itt voltak, nem produkálta az izzító villogós hibát...
Amit találtak eltárolt hibát, az a motor főtengelyén levő fordulatszám jeladóra utalt. Porlasztócsúcsra semmi. Most az lesz, hogy rendelnek egy ilyen jeladót (állítólag 10-12 rugó körül van), és kicserélik. De ha már matatnak a motor körül, akkor egyúttal a poharazást is megejtjük.
Szerintük ez a fordulatszám jeladó meghibásodás sem ritka jelenség, és meleg motornál tud előjönni. Más találkozott már ezzel?
Ja, és még annyit, hogy annyira jó fejek voltak a szervizesek, hogy a tegnapi SOS kiszállásért nem kértek pénzt, majd a jeladó cserénél beszámítják.
Az a CKP szenzor,a Kipuff elágazó cső alatt lakozik.Azért mindjárt jobban hangzik,mint a csúcs csere.
Végre találtak hibakódot.Érdekes,hogy előtte nem tárolt semmilyen hibát.Ez is 1 + tapasztalat.
Akkor hajrá(f) , remélem összeáll a verda! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
parti74
Vendég
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2009.11.06 péntek, 12:45:17 »

Sziasztok!

Nemrégen lett cserélve a turbóm elekrtonikája,2004,  2,0 TDCI 6 seb.
A csere után mentem 500Km-t, teljesen hibátlanul.
Újra pesti közlekedés és elkezdett füstölni gázadásra.
Azóta minden nap egyre jobban fütsől gázadásra, sőt már állandó 1700-2000 fordulaton is borzasztónan füstöl és egyre gyengébb is.
Majd néhány nap után elkezdett rángatni 1800-2000 fordulaton, alatta, felette nem.

Porlaszót csúcsok?
Meddig lehet még menni vele?

ÜDv
Parti
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #694 Dátum: 2009.11.06 péntek, 13:01:38 »

Sziasztok!

Nemrégen lett cserélve a turbóm elekrtonikája,2004,  2,0 TDCI 6 seb.
A csere után mentem 500Km-t, teljesen hibátlanul.
Újra pesti közlekedés és elkezdett füstölni gázadásra.
Azóta minden nap egyre jobban fütsől gázadásra, sőt már állandó 1700-2000 fordulaton is borzasztónan füstöl és egyre gyengébb is.
Majd néhány nap után elkezdett rángatni 1800-2000 fordulaton, alatta, felette nem.

Porlaszót csúcsok?
Meddig lehet még menni vele?

ÜDv
Parti

Szerintem ez tipikusan egy lik a turbó csövön...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #695 Dátum: 2009.11.06 péntek, 13:10:14 »

Sziasztok!

Nemrégen lett cserélve a turbóm elekrtonikája,2004,  2,0 TDCI 6 seb.
A csere után mentem 500Km-t, teljesen hibátlanul.
Újra pesti közlekedés és elkezdett füstölni gázadásra.
Azóta minden nap egyre jobban fütsől gázadásra, sőt már állandó 1700-2000 fordulaton is borzasztónan füstöl és egyre gyengébb is.
Majd néhány nap után elkezdett rángatni 1800-2000 fordulaton, alatta, felette nem.

Porlaszót csúcsok?
Meddig lehet még menni vele?

ÜDv
Parti
turbócső a legvalószínűbb
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #696 Dátum: 2009.11.06 péntek, 13:15:17 »

turbócső a legvalószínűbb
egy kérdésre csak egy válasz...  hehe

lassú vagy, de ez biztos a korral jár...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2009.11.06 péntek, 20:52:12 »

Hahó!
Még egyszer köszönöm a mérést!  worship
Tegnap délutánra bejelentkeztem a szmiklósi Fordhoz egy poharazásra, ahogy megbeszéltük. Az asszony rendben hazajött a kocsival fél 3-kor, de 3-kor a kocsi már be sem indult!  rinya Vagy 5-6-szor indítóztam, de mindig izzításjelző villogás volt a vége. A szerviezesek tök rendesek voltak, a főnök kocsiba ült egy szerelővel, és kijöttek az ő műszerükkel. Érdekes módon akkor meg pöccre indult, és amíg itt voltak, nem produkálta az izzító villogós hibát...
Amit találtak eltárolt hibát, az a motor főtengelyén levő fordulatszám jeladóra utalt. Porlasztócsúcsra semmi. Most az lesz, hogy rendelnek egy ilyen jeladót (állítólag 10-12 rugó körül van), és kicserélik. De ha már matatnak a motor körül, akkor egyúttal a poharazást is megejtjük.
Szerintük ez a fordulatszám jeladó meghibásodás sem ritka jelenség, és meleg motornál tud előjönni. Más találkozott már ezzel?
Ja, és még annyit, hogy annyira jó fejek voltak a szervizesek, hogy a tegnapi SOS kiszállásért nem kértek pénzt, majd a jeladó cserénél beszámítják.
Most volt időm megnézni hogy mit is mértünk:
akkor volt egy C1975 IVD Plausibility faliure  (piszkálták a kereked ennek meg lett az oka)
és volt egy rejtélyes P132a ami nem volt definiálva.  Hivatalosan  2008-tól Találtam definiált DTC-ként "Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" electrical" neked meg ugye elektronikus a turbovezérlőd mert ugye EUIV-es vagy.
E szerint van egy fogadásom hoyg lesz egy új főtengely jeladód ami nem baj de valószínűleg továbbra is lesznek gondjaid. Ha tévedtem akkor megúsztad egy főtengely jeladó cseréből.  wave
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #698 Dátum: 2009.11.06 péntek, 20:54:10 »

Az a CKP szenzor,a Kipuff elágazó cső alatt lakozik.Azért mindjárt jobban hangzik,mint a csúcs csere.
Végre találtak hibakódot.Érdekes,hogy előtte nem tárolt semmilyen hibát.Ez is 1 + tapasztalat.
Akkor hajrá(f) , remélem összeáll a verda! Wink wave
Azt nem mondtam hoyg nam találtunk hibakódot csak nem volt definiálva Csak most tudtam utána nézni. szomoru1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #699 Dátum: 2009.11.07 szombat, 09:11:35 »

egy kérdésre csak egy válasz...  hehe

lassú vagy, de ez biztos a korral jár...  eplus2
Jóvan,nálad a pont. duhos2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.