Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 01:58:53
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
31
32
33
34
35
36
37
[
38
]
39
40
41
42
43
44
45
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14684163 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48519
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1850 Dátum:
2010.01.23 szombat, 16:53:34 »
Idézetet írta: Ákos85 - 2010.01.23 szombat, 15:32:19
Akkor szedettessem ki vele? A pénzt is visszakérem. És akkor vennem kéne 4db új csúcsot? Itt írtátok hogy 40-ért tudtok. Vagy esetleg felújított megéri ha megvan mindene és a fordnál tennék be?
Annyiért kapsz quest kollégánál vadi újakat kódokkal!Nem érdemes a felújítottakkal foglalkozni!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1851 Dátum:
2010.01.23 szombat, 18:35:30 »
Idézetet írta: Ákos85 - 2010.01.23 szombat, 15:32:19
Akkor szedettessem ki vele? A pénzt is visszakérem. És akkor vennem kéne 4db új csúcsot? Itt írtátok hogy 40-ért tudtok. Vagy esetleg felújított megéri ha megvan mindene és a fordnál tennék be?
A TDCi kényes a megfelelő karbantartásra. Mérlegelni kell, hogy az elvégzett beavatkozás mennyi pénzért mit adott. Nem tudom, mennyit fizettél érte. Ha a problémamentes üzemeltetés esélyét növelni akarod, mindenképpen a gyári szervizelőírásokat kell megtartani.
A legjobb szándék és a karbantartási előírások mellett is beesik néhány probléma.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
virag
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1852 Dátum:
2010.01.23 szombat, 19:10:33 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.21 csütörtök, 21:39:53
azt jelenti, hogy az ún. OBD roadtrip readyness teszt nem tudott lefutni. Az EGR ledugózása óta az enyében is állandóan jelen van.
Szia
Köszi a válaszod de ez konkrétan mit jelentene csak EGR ledugózásánál van vagy másnál is elő fordul.
Bocsi,hogy ennyit kérdezösködök,csak azért kérdezem mert most ujitották fel a 4pcsúcsot edtöl is lehet ?na meg ha nem a megfelelő kodokat kapták a csucsok azokat honnan veszem majd észre?
Köszi a válaszod
Naplózva
Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1853 Dátum:
2010.01.23 szombat, 20:27:45 »
Idézetet írta: virag - 2010.01.23 szombat, 19:10:33
Szia
Köszi a válaszod de ez konkrétan mit jelentene csak EGR ledugózásánál van vagy másnál is elő fordul.
Bocsi,hogy ennyit kérdezösködök,csak azért kérdezem mert most ujitották fel a 4pcsúcsot edtöl is lehet ?na meg ha nem a megfelelő kodokat kapták a csucsok azokat honnan veszem majd észre?
Köszi a válaszod
EGR dugótól lehet. Az enyémben is van.
Porlasztótól nem lesz, az biztos.
Ha nincs kalibrációs kód az ECU-ben, villogni fog az izzításjelződ.
Ha nem jó a kalibráció, egyenetlen lesz a motorjárás (pl. alapjáraton), magasabb fogyasztás, stb a pontatlan befecskendezés miatt.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Deges
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1854 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 09:39:49 »
Idézetet írta: alf - 2010.01.23 szombat, 16:53:34
Annyiért kapsz quest kollégánál vadi újakat kódokkal!Nem érdemes a felújítottakkal foglalkozni!
Szia!
Olvastam itt a véleményeket, elképzelhető hogy nekem is új porlasztókra lenne szükségem. Quest kollégával milyen módon lehet felvenni a kapcsolatot, mert priviben nem válaszol.
Nekem egy 2.0-es 130 LE-s 2002-es mondeom van és a problémám az, hogy ingadozik az alapjáratom, ha nem használom pár napig nehezen indul, normális vezetési stílusban nincs baja, de ha odalépek neki, akkor leszabályoz és kigyullad az izzításjelző. Tuddtok esetleg segíteni vagy ötletet adni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48519
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1855 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 09:57:36 »
Idézetet írta: Deges - 2010.01.24 vasárnap, 09:39:49
Idézetet írta: alf - 2010.01.23 szombat, 16:53:34
Annyiért kapsz quest kollégánál vadi újakat kódokkal!Nem érdemes a felújítottakkal foglalkozni!
Szia!
Olvastam itt a véleményeket, elképzelhető hogy nekem is új porlasztókra lenne szükségem. Quest kollégával milyen módon lehet felvenni a kapcsolatot, mert priviben nem válaszol.
Nekem egy 2.0-es 130 LE-s 2002-es mondeom van és a problémám az, hogy ingadozik az alapjáratom, ha nem használom pár napig nehezen indul, normális vezetési stílusban nincs baja, de ha odalépek neki, akkor leszabályoz és kigyullad az izzításjelző. Tuddtok esetleg segíteni vagy ötletet adni?
Azért ott még átlehetne nézni ezt azt!
Pl,hogy nem szív-e falsot az üza rendszer.Nincs-e szivárgás a rendszerben?Szűrő mikor volt cserélve?
Ha ezeken túl vagy,akkor lehet poharaztatni a csúcsokat,vagy bevizsgáltatni őket a Filep dízelnél.Aztán ha kell,jöhet a csere.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Deges
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1856 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:04:09 »
Idézetet írta: alf - 2010.01.24 vasárnap, 09:57:36
Azért ott még átlehetne nézni ezt azt!
Pl,hogy nem szív-e falsot az üza rendszer.Nincs-e szivárgás a rendszerben?Szűrő mikor volt cserélve?
Ha ezeken túl vagy,akkor lehet poharaztatni a csúcsokat,vagy bevizsgáltatni őket a Filep dízelnél.Aztán ha kell,jöhet a csere.
szűrőcsere volt kb. 1 hónapja. A Filep dízelt nem ismerem, megbízhatóak? Helyileg melyik szervízt ajánlanád? Esetleg tudnál segíteni is..?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48519
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1857 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:06:21 »
Idézetet írta: Deges - 2010.01.24 vasárnap, 10:04:09
szűrőcsere volt kb. 1 hónapja. A Filep dízelt nem ismerem, megbízhatóak? Helyileg melyik szervízt ajánlanád? Esetleg tudnál segíteni is..?
Ment pü.
http://www.filepdiesel.hu/index1.php?menu=kapcsolat
Ők az egyik legjobbak.Nem olcsók-de profik.
Bp-n keresel servicét?Mert akkor jó a pü-ben írt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Deges
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1858 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:13:34 »
Idézetet írta: alf - 2010.01.24 vasárnap, 10:06:21
Ment pü.
http://www.filepdiesel.hu/index1.php?menu=kapcsolat
Ők az egyik legjobbak.Nem olcsók-de profik.
Bp-n keresel servicét?Mert akkor jó a pü-ben írt.
Helyileg Tatabánya környéke lenne a legjobb, itt lakom a környéken.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48519
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1859 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:14:57 »
Idézetet írta: Deges - 2010.01.24 vasárnap, 10:13:34
Helyileg Tatabánya környéke lenne a legjobb, itt lakom a környéken.
Keresd Tádét,ő helyi vagány,ösmeri a környéket.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Deges
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1860 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:19:14 »
Idézetet írta: alf - 2010.01.24 vasárnap, 10:14:57
Keresd Tádét,ő helyi vagány,ösmeri a környéket.
köszi a segítséged, megkeressem Tádét...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48519
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1861 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:41:01 »
Idézetet írta: Deges - 2010.01.24 vasárnap, 10:19:14
köszi a segítséged, megkeressem Tádét...
Tádé:
"Ha elektromos téma van, esetleg a Bosch szervíz az óvárosi Shell mögött... A tatabányai szakszervízbe is van ismerős, TMiki ott dolgozik..."
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1862 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 21:19:28 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.22 péntek, 22:24:42
Frissítés a témában: elkészült a pró***ett.
részletek
itt
A próbaszett felszerelése, első tapasztalatok:
http://www.stdrivers.co.uk/forum/showpost.php?post/166050/
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1863 Dátum:
2010.01.25 hétfő, 20:51:50 »
megint a fater nevében szeretnék tanácsot kérni tőletek. köszöni előre is. (sajnos 250km-re lakik és így másodkézből adom az infókat, de talán így is kaphatunk pár tippet).
na szóval azt mondja, hogy ha nagyobb gázt ad, azaz erősen odalép, akkor elkezd villogni az izzításjelző. ha utána leállítja, újraindítja, elmúlik mindaddig, amíg nem tapossa megint. állítólag a kocsi húz rendesen, erővesztést nem tapasztalt (kérdeztem tőle csőrepedésre tippelve)
az előzmények, hátha segít valamit: ősszel is volt izzítólámpavillogása, check engine lámpa, de akkor át is váltott vészüzemmódba. hibakódot olvastak, arról is referáltam annak idején, ha megtalálom, csatolom. utána érdekes módon magától elmúlt a hiba. később maf-ot és egr-t pucoltunk (szívósort nem). a turbót megnéztük, a lapátokat lazán lehetett kézzel állítani, tehát nem szorultak, az elektronika mozgatta. kapott új go szűrőt is. porlasztókat ha jól emlékszem 1,5 éve cseréltek, cromaxos felujított(?) csúcsokra.
2004es tdci, 115le, maf, elektronikus vezérlésű változó geo.
esetleg szombathelyen ismertek valakit, aki tudna hibát olvasni neki a fordénál kedvezőbb áron? és végső esetben akihez bizalommal vihetné, ha nem javul? (pándics sárváron foglalkozik tdci-kkel, javasolnátok?)
a hibaolvasáson kívül mit tudnék neki tanácsolni kipróbálásra, amivel szűkíteni lehetne a hibák körét?
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
akos02
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1864 Dátum:
2010.01.26 kedd, 17:12:07 »
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, illetve eddig csak olvasgattam, most kérdéssel fordulok hozzátok, hátha találkozott már valaki hasonló problémával, esetleg a megoldást is tudja.
2002-es 130 LE TDCi, tartósan 1800 - 2000 körüli fordulatszámon haladva időnként (ötletszerűen) rángatni kezd. Elveszem a gázt, újra gázt adok, megy tovább. Nem áll le, csak rángat és csak ebben a fordulatszám tartományban és csak ha tartósan ezen a ford.számon üzemel. Városban, tartós autópálya menetben nem teszi. Hideg motornál sem észleltem még. Nem is az idegesít, hogy időként ezt csinálja, sokkal inkább, hogy nem tudom mitől!? Ha valaki tud segíteni, tegye meg legyen szíves.
Előre is köszi!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1865 Dátum:
2010.01.26 kedd, 17:34:44 »
Idézetet írta: zsombi - 2010.01.25 hétfő, 20:51:50
megint a fater nevében szeretnék tanácsot kérni tőletek. köszöni előre is. (sajnos 250km-re lakik és így másodkézből adom az infókat, de talán így is kaphatunk pár tippet).
na szóval azt mondja, hogy ha nagyobb gázt ad, azaz erősen odalép, akkor elkezd villogni az izzításjelző. ha utána leállítja, újraindítja, elmúlik mindaddig, amíg nem tapossa megint. állítólag a kocsi húz rendesen, erővesztést nem tapasztalt (kérdeztem tőle csőrepedésre tippelve)
az előzmények, hátha segít valamit: ősszel is volt izzítólámpavillogása, check engine lámpa, de akkor át is váltott vészüzemmódba. hibakódot olvastak, arról is referáltam annak idején, ha megtalálom, csatolom. utána érdekes módon magától elmúlt a hiba. később maf-ot és egr-t pucoltunk (szívósort nem). a turbót megnéztük, a lapátokat lazán lehetett kézzel állítani, tehát nem szorultak, az elektronika mozgatta. kapott új go szűrőt is. porlasztókat ha jól emlékszem 1,5 éve cseréltek, cromaxos felujított(?) csúcsokra.
2004es tdci, 115le, maf, elektronikus vezérlésű változó geo.
esetleg szombathelyen ismertek valakit, aki tudna hibát olvasni neki a fordénál kedvezőbb áron? és végső esetben akihez bizalommal vihetné, ha nem javul? (pándics sárváron foglalkozik tdci-kkel, javasolnátok?)
a hibaolvasáson kívül mit tudnék neki tanácsolni kipróbálásra, amivel szűkíteni lehetne a hibák körét?
első lépésként ki kell tapasztalni, mikor jön elő a hiba, annak érdekében, hogy a diagnosztika során elő tudja idézni.
Második lépés a menet közbeni diagnosztika, így akkor lehet hibakódot olvasni, amikor villog az izzításjelző.
Az ott elkapott hibakód orientálja a hibakeresést. Lehet üzemanyag rendszeri probléma, lehet turbó probléma, és lehet CMP-CKP jeladó gond.
Addig is résolajcső ellenőrzést érdemes csinálni, gázolajfoltok után kutatva. Tipikus ócsítási hiba, hogy a porlasztók cseréjével párhuzamosan a résolajcsöveket nem cserélik, így mivel állítólag nem bírja a megbontást a porlasztó nyakánál lévő O-gyűrűjük, gázolajfolyás léphet fel.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1866 Dátum:
2010.01.26 kedd, 22:07:57 »
Idézetet írta: gyalak - 2010.01.23 szombat, 09:06:37
Termosztát téma.
Tegnap este kipróbáltam -5 fokban. 5km kellet mire megmozdult a mutató és 20km mire középre ált.De ha finoman mentem vele már hült is vissza.Valószínü nálam is rossz a termo? Nyáron pikk-pakk középen szokott álni a mutató!
Ezt a 20 km-t kicsit soknak tartom és nem is finomkodtam vele,hogy jobban melegedjen!
szerintem is jók a termóid, én egy hete cseréltettem, és most a vadi újakkal ugyanígy vagyok, mint te, bár én nem hajtom meg, kb. 15 km (~25 perc) múlva áll be középre, előtte viszont szinte meg se mozdult a régi termókkal (sőt lámpánál is visszahűlt másfél perc alatt...)
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1867 Dátum:
2010.01.27 szerda, 11:10:13 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.26 kedd, 17:34:44
első lépésként ki kell tapasztalni, mikor jön elő a hiba, annak érdekében, hogy a diagnosztika során elő tudja idézni.
Második lépés a menet közbeni diagnosztika, így akkor lehet hibakódot olvasni, amikor villog az izzításjelző.
Az ott elkapott hibakód orientálja a hibakeresést. Lehet üzemanyag rendszeri probléma, lehet turbó probléma, és lehet CMP-CKP jeladó gond. Addig is résolajcső ellenőrzést érdemes csinálni, gázolajfoltok után kutatva. Tipikus ócsítási hiba, hogy a porlasztók cseréjével párhuzamosan a résolajcsöveket nem cserélik, így mivel állítólag nem bírja a megbontást a porlasztó nyakánál lévő O-gyűrűjük, gázolajfolyás léphet fel.
köszönöm, továbbítom.
aztán majd beszámolok, ha van konkrétabb eredmény.
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1868 Dátum:
2010.01.27 szerda, 11:32:37 »
Idézetet írta: Jack - 2010.01.26 kedd, 22:07:57
szerintem is jók a termóid, én egy hete cseréltettem, és most a vadi újakkal ugyanígy vagyok, mint te, bár én nem hajtom meg, kb. 15 km (~25 perc) múlva áll be középre, előtte viszont szinte meg se mozdult a régi termókkal (sőt lámpánál is visszahűlt másfél perc alatt...)
ezzel vigyázni kell. Alacsony terhelés és magas hőelvétel (pl. 23 fokra állított fűtés automata vezérléssel) mellett elég nehezen melegszik meg a víz. Próbáld ki kikapcsolt fűtéssel. Ha jók a termok, 5 km alatt be kell melegednie alacsony terhelés alatt is. Ha nem jók, akkor úgy sem melegszik.
Multkor csináltam mérést menet közben. Autópálya, 140 tempomat, -2 fokos külső hőmérséklet, 22fokos fűtés manuális módban = 98fokos hűtőközeg. A lehajtónál motorfék, kb. 1 km alatt 10fokot hült a hűtőközeg (88fokos lett).
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1869 Dátum:
2010.01.27 szerda, 22:30:44 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.27 szerda, 11:32:37
ezzel vigyázni kell. Alacsony terhelés és magas hőelvétel (pl. 23 fokra állított fűtés automata vezérléssel) mellett elég nehezen melegszik meg a víz. Próbáld ki kikapcsolt fűtéssel. Ha jók a termok, 5 km alatt be kell melegednie alacsony terhelés alatt is. Ha nem jók, akkor úgy sem melegszik.
Multkor csináltam mérést menet közben. Autópálya, 140 tempomat, -2 fokos külső hőmérséklet, 22fokos fűtés manuális módban = 98fokos hűtőközeg. A lehajtónál motorfék, kb. 1 km alatt 10fokot hült a hűtőközeg (88fokos lett).
ezzel azt akarod mondani, hogy az új termóim sem jók?
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1870 Dátum:
2010.01.27 szerda, 22:38:15 »
Idézetet írta: Jack - 2010.01.27 szerda, 22:30:44
ezzel azt akarod mondani, hogy az új termóim sem jók?
Nyugi jók a termóid. Hideg van ennyi a történet. -8 fok alatt nincsenek csodák. Egyszerű szabályokat kell betartani :
1.) Indítás előtt legalább addig ízzítani amíg el nem alszik az izzítás jelző ( kb 120ekm-ként izzító gyertya csere)
2.) hidegen ne terheld lehetőleg 2000 rpm fölé
3.) lehetőleg hideg ködös időkben minnél jobban tele legyen a tankod a.) mert nehezebben hűl át, b.) mert kisseb lesz a gőztér felette kevesebb vízpárát fog összeszedni a levegőből ami aztán a szűrőben fog összekásásodni
4.) Főleg hideg időben legyen tiszta a MAF szenzor
5.) -20 fok alatt már premium gázolajat illik tankolni mert jobb a hidegszűrhetősége
6.) Mivel hulladék hő nem sok van, ezért ha sokat állt kinn az autó kell neki 8-9km míg bemelegszik óvatosan terhelve
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1871 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 07:55:35 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.27 szerda, 11:32:37
ezzel vigyázni kell. Alacsony terhelés és magas hőelvétel (pl. 23 fokra állított fűtés automata vezérléssel) mellett elég nehezen melegszik meg a víz. Próbáld ki kikapcsolt fűtéssel. Ha jók a termok, 5 km alatt be kell melegednie alacsony terhelés alatt is. Ha nem jók, akkor úgy sem melegszik.
Multkor csináltam mérést menet közben. Autópálya, 140 tempomat, -2 fokos külső hőmérséklet, 22fokos fűtés manuális módban = 98fokos hűtőközeg. A lehajtónál motorfék, kb. 1 km alatt 10fokot hült a hűtőközeg (88fokos lett).
Óra szerint -10 fokban, kikapcsolt fűtéssel, finoman hajtva, helyenként lejtővel nekem 8 km után is csak 1mm-re mozdul meg a mutató.
Megfelelő utángyárott termót nem kaptam. Gyárit már próbáltam. Valószínűleg a tavasz oldja majd meg a melegedési problémát.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1872 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 08:53:45 »
Idézetet írta: Sakos - 2010.01.28 csütörtök, 07:55:35
Óra szerint -10 fokban, kikapcsolt fűtéssel, finoman hajtva, helyenként lejtővel nekem 8 km után is csak 1mm-re mozdul meg a mutató.
Megfelelő utángyárott termót nem kaptam. Gyárit már próbáltam. Valószínűleg a tavasz oldja majd meg a melegedési problémát.
Nekem 13km a gyár, nem melegszik be a kocsi. De van (éppen nem működő) ülésfűtés. BAH csomópontig lefelé gurulok, onnan meg M7 felé tempós közlekedés.
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
marchello
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1873 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 09:11:56 »
Sziasztok - érdekes kérdés, sokan sokfélét mondtak már - itt is felteszem a kérdést.
Látom már volt vélemény az ügyben, de hátha más mást mond.
Tehát TDCI indítás hidegben/télen.
Kell e állni a kocsival indulás előtt járó motorral - van e értelme? Ugye menet közben gyorsabban bemelegszik... akkor meg miért áldogáljak járó motorral. Azt is itt olvasom fentebb, hogy hidegben alapjáárat környékén nem is fog sokat melegedni, sőt visszahül.
A 2000rpm is kérdés számomra... ha már 1-2 km et megtettem én (appám régen benzinesnél ezt tanította) 2000fölé pörgetem - ott gyorsabban is melegszik a motor. TDCI-nél ez gond? Persze a turbót igyekszem nem használni, mert annál tudom, hogy hidegen erősen elhasználódhat.
Próbálnám a picikémet óvni és a minél tartósabb használhatóság érdekében kérem a tanácsaitokat.
Ti hogyan csináljátok?
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1874 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 13:50:10 »
Idézetet írta: marchello - 2010.01.28 csütörtök, 09:11:56
Sziasztok - érdekes kérdés, sokan sokfélét mondtak már - itt is felteszem a kérdést.
Látom már volt vélemény az ügyben, de hátha más mást mond.
Tehát TDCI indítás hidegben/télen.
Kell e állni a kocsival indulás előtt járó motorral - van e értelme? Ugye menet közben gyorsabban bemelegszik... akkor meg miért áldogáljak járó motorral. Azt is itt olvasom fentebb, hogy hidegben alapjáárat környékén nem is fog sokat melegedni, sőt visszahül.
A 2000rpm is kérdés számomra... ha már 1-2 km et megtettem én (appám régen benzinesnél ezt tanította) 2000fölé pörgetem - ott gyorsabban is melegszik a motor. TDCI-nél ez gond? Persze a turbót igyekszem nem használni, mert annál tudom, hogy hidegen erősen elhasználódhat.
Próbálnám a picikémet óvni és a minél tartósabb használhatóság érdekében kérem a tanácsaitokat.
Ti hogyan csináljátok?
Én ilyen hidegben minden indulás előtt járatom kicsit alapjáraton (kb.2-3-5perc) kikapcsolt fűtés mellett.
Aztán lassan megindulok, (1500-2000fordulat között) még mindig kikapcsolt fűtéssel...
Nekem hidegen a váltó is akadozik, ezért lassan szoktam menni, és kímélem.
Kb. 1-2perc városi menet után szoktam bekapcsolni a fűtést (persze ilyenkor még nem meleg), de üzemi hőfok alatt nem szoktam a motort 2000-2500fölé pörgetni.
Ha megvan az üzemi hőfok, akkor ugyanúgy használom mint máskor, csak nyilván az útviszonyoknak megfelelően!
Én így csinyálom, de lehet, hogy nem ez a jó megoldás...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1875 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 13:59:07 »
Idézetet írta: takiatti - 2010.01.28 csütörtök, 13:50:10
Én ilyen hidegben minden indulás előtt járatom kicsit alapjáraton (kb.2-3-5perc) kikapcsolt fűtés mellett.
Aztán lassan megindulok, (1500-2000fordulat között) még mindig kikapcsolt fűtéssel...
Nekem hidegen a váltó is akadozik, ezért lassan szoktam menni, és kímélem.
Kb. 1-2perc városi menet után szoktam bekapcsolni a fűtést (persze ilyenkor még nem meleg), de üzemi hőfok alatt nem szoktam a motort 2000-2500fölé pörgetni.
Ha megvan az üzemi hőfok, akkor ugyanúgy használom mint máskor, csak nyilván az útviszonyoknak megfelelően!
Én így csinyálom, de lehet, hogy nem ez a jó megoldás...
Semmi extra nem kell szerintem, izzítasz, röfröf. Kímélve gurulsz egy kicsit aztán nem taposva tovább. Hidegben és melegben is. Szerintem ennyi.
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1876 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 14:22:28 »
Az "előmelegítés" témához. A lap közepétől kezdődik egy kis ismertető:
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1877 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 15:35:24 »
Idézetet írta: francoe - 2010.01.28 csütörtök, 14:22:28
Az "előmelegítés" témához. A lap közepétől kezdődik egy kis ismertető:
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html
Az igazságtartalmában nem kételkedve, de ha én is ilyen előmelegítőt árulnék, hasonló szöveget írnék le én is.
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
marchello
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1878 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 16:19:33 »
na ja - magyarán hidegben mindenképp érdemes kicsit fűtés nélkül járatni. (én ekkor szoktam a havat vagy a jeget leszedni a kocsiról, ha van.) majd óvatosan 2000 -es fordulat alatt menni amígy a hőmérő mutatója meg nem moccan. aztán 60 fok felett már a turbó is mehet
csak aki hegyen lakik, vagy oda kell felmennie hideg időben indulás után... na akkor neki ezek szerint kopik a motorja rendesen.
Amúgy nekem pöcröff.. még ma reggel sem hezitált a -13 fokban. Remélem még pár évig nem is lesz baj vele.
Köszönöm az eddigi hozászólásokat.
-20 fok alatti hőmérséklet itt nálunk szerencsére max 1 hétig ha van.. ezért nem szereltenék bele motorfűtést.
Naplózva
ferencv
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1879 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 19:36:16 »
Idézetet írta: Gyurka - 2010.01.16 szombat, 17:22:20
Porlasztócsúcsot csak szakszervízben szabad cseréltetni, csak ők tudják a kalibrációs kódot elfogadtatni a vezérlővel!
Nekem a 4 csúcscserére 1 órát számláztak!
Hali!
Hol csináltattad? Jól dolgoztak? Ha igen dobnál egy kontakt nevet és telefont?
Kösz Feri
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1880 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 20:40:29 »
Idézetet írta: ferencv - 2010.01.28 csütörtök, 19:36:16
Hali!
Hol csináltattad? Jól dolgoztak? Ha igen dobnál egy kontakt nevet és telefont?
Kösz Feri
Vik. Auto-fort, könyves kálmán krt.
Vigyél szűrőt meg fémcsövet is.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1881 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 20:54:28 »
Idézetet írta: francoe - 2010.01.28 csütörtök, 14:22:28
Az "előmelegítés" témához. A lap közepétől kezdődik egy kis ismertető:
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html
Én is nézegettem már ezeket, de aztán le tettem róla, mert olyan sokat nem megyek hidegben...
Az év végén akciós volt a Bárdinál asszem 10e ft körül volt. Megnéztem, nem volt túl szimpatikus.
Szerintem az olaj előmelegítők azok jobbak, én csináltam is egy primitívet próba képpen természetesen 0ft költséggel...
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1882 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 20:54:39 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.27 szerda, 11:32:37
ezzel vigyázni kell. Alacsony terhelés és magas hőelvétel (pl. 23 fokra állított fűtés automata vezérléssel) mellett elég nehezen melegszik meg a víz. Próbáld ki kikapcsolt fűtéssel. Ha jók a termok, 5 km alatt be kell melegednie alacsony terhelés alatt is. Ha nem jók, akkor úgy sem melegszik.
Multkor csináltam mérést menet közben. Autópálya, 140 tempomat, -2 fokos külső hőmérséklet, 22fokos fűtés manuális módban = 98fokos hűtőközeg. A lehajtónál motorfék, kb. 1 km alatt 10fokot hült a hűtőközeg (88fokos lett).
Ez pontosan így van.
A hőfok jelző csalóka,ugyan úgy mint az üzemanyag!A negyed és a háromnegyed tartománya közt mennyi fok a különbség?
Szerintem azok a nagy kilengések csak pár fokok.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.28 csütörtök, 21:02:36 írta gostrada
»
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
attjuhasz
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1883 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 21:46:31 »
Sziasztok!
Na a termosztátots téma nekem is aktuális.. 2006-os TDCI és hőmérőt még csak egyszer láttam középen nyáron 180 km/h-nál 32 fok melegben...
alig mozdul el a 60-as jelzésről. Ilyenkor mi lehet? 50km-es autópálya után nyugodtan kinyithatom, a hűtőtartályt és belenyúlhatok a vízbe mert csak langyos. Ilyenkor mi van???
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1884 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 22:01:32 »
Idézetet írta: attjuhasz - 2010.01.28 csütörtök, 21:46:31
Sziasztok!
Na a termosztátots téma nekem is aktuális.. 2006-os TDCI és hőmérőt még csak egyszer láttam középen nyáron 180 km/h-nál 32 fok melegben...
alig mozdul el a 60-as jelzésről. Ilyenkor mi lehet? 50km-es autópálya után nyugodtan kinyithatom, a hűtőtartályt és belenyúlhatok a vízbe mert csak langyos. Ilyenkor mi van???
Na itt tuti a termosztát gond, ha nyáron is ilyen jelenség van, mind a kettőt érdemes cserélni, ha már babrálva van.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
attjuhasz
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1885 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 22:57:38 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.01.28 csütörtök, 22:01:32
Na itt tuti a termosztát gond, ha nyáron is ilyen jelenség van, mind a kettőt érdemes cserélni, ha már babrálva van.
Ezt kifejtenéd bővebben? Miért kettő és hol vannak azok? Ajaj azt hittem ez egyszerűbb lesz...
Kezdek megijedni....
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1886 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 23:05:23 »
Idézetet írta: attjuhasz - 2010.01.28 csütörtök, 22:57:38
Ezt kifejtenéd bővebben? Miért kettő és hol vannak azok? Ajaj azt hittem ez egyszerűbb lesz...
Kezdek megijedni....
Hát mostanában kb. minden második post a melegedés-termosztát körül forog. Visszaolvasol 2-3 lapnyit, biztos megtalálod a választ
(a főköri a motor menetirány szerint bal oldalán a rövid segédszíj mellett van, az olajköri a szívósor alatt, a vízpumpa környékén. a kettő együtt 10eFt, csere kb 1 óra szerelés)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
norberto31
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1887 Dátum:
2010.01.29 péntek, 08:28:22 »
Szeva.Még az előmelegítéshez témához írok.A minap nem indult a mondim mert kinn maradt a minuszban vagy 4 napot az utolsó napon meg rajtahagytam a belső világítást.Reggel indítanám nehezen tekeri az önindítót.Sima időben beindult volna.Nem kinlódtattam tovább be a lakásba az elektromos fűtőventillátorért amit a fürdőszobában használunk.Felnyitottam a motortetőt levettem a burkolatot ráraktam a porlasztókra a ventillátort visszacsuktam a tetőt (nem lehet teljesen) rádobtam a tetőre egy rossz pokrócot majd otthagytam 10-15percre.Visszamentem pöcc-röff irány az országút. ;)Sztem motormelegítőt nem kell venni.
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1888 Dátum:
2010.01.29 péntek, 08:39:26 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.01.28 csütörtök, 23:05:23
Hát mostanában kb. minden második post a melegedés-termosztát körül forog. Visszaolvasol 2-3 lapnyit, biztos megtalálod a választ
(a főköri a motor menetirány szerint bal oldalán a rövid segédszíj mellett van, az olajköri a szívósor alatt, a vízpumpa környékén. a kettő együtt 10eFt, csere kb 1 óra szerelés)
ahogy jobb idő lesz majd jön az új téma: valami berreg elöl alapjáraton...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
marcel
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1889 Dátum:
2010.01.29 péntek, 11:28:44 »
Idézetet írta: alf - 2010.01.22 péntek, 15:30:26
Az a CKP jeladó volt akkor,mert az lakik a váltóharangban!
Azé nem semmi,hogy 1 6eft-os jeladót nekiállnak ragaszgatni....
(ez az előző gazdájának szól,vagy aki csinálta)
A CKP jeladót nem cseréltünk csak a tartóját.
Autó tökéletesen működik
Mindenki örül
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48519
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1890 Dátum:
2010.01.29 péntek, 11:39:31 »
Idézetet írta: marcel - 2010.01.29 péntek, 11:28:44
A CKP jeladót nem cseréltünk csak a tartóját.
Autó tökéletesen működik
Mindenki örül
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fazekas1968
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1891 Dátum:
2010.01.29 péntek, 16:28:28 »
sziasztok!
először is szeretném megköszönni az izzitó gyertya cseréről készült leírást,de sajnos nem kerültem előrébb a megoldáshoz.
a következő hiba áll fent minden hideg inditásnál
pöccre elindul és egyenletlenül jár a motor,(majd szét esik),és pár másodperc utánn le is áll.
melegen semmi baja ,megy mint az ágyugolyó,de hidegen vagy 8-10szer kell elindítani mire nem ugrándozik a fordulatszámmérő.
már szervizben ki lett cserélve a nagy nyom.szivattyú,a 4porlasztó(nem ez a hiba miatt) azóta7000km mentem vele
3izzitó gyertya csere
vez tegej hejzet érzékelő csere
kérlek benneteket ha tudja vagy sejti valaki ,hogy mi lehet a baj irjátok meg!
2003 8.havi 2000cm 132l tdci mondeom van(bár csak ne lenne)
köszönettel
Lanyó!
Naplózva
habu
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1892 Dátum:
2010.01.29 péntek, 17:32:54 »
EGR levan dugozva,mert ha nincs és nemjó,akkor lehet tőle alapjárat gond vagy valami hőfok érzékelő.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1893 Dátum:
2010.01.29 péntek, 17:40:02 »
Idézetet írta: habu - 2010.01.29 péntek, 17:32:54
EGR levan dugozva,mert ha nincs és nemjó,akkor lehet tőle alapjárat gond vagy valami hőfok érzékelő.
Ha az EGR le van dúgozva, hidegen okozhat egy enyhe fordulataszám ingadozást. Ha nyitott helyzetbe állt be az EGR és nincs ledugózva, na az akkor viszont nem fog beindulni.
Naplózva
Wah
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1894 Dátum:
2010.01.29 péntek, 20:23:09 »
A CKP jeladóba bemenő kábelknél rögtön van egy kis SZÜRKE müanyag, a szín alapján akkor ez azt jelenti, hogy ez már a megbízhatóbb verzió?
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1895 Dátum:
2010.01.29 péntek, 20:53:25 »
Idézetet írta: norberto31 - 2010.01.29 péntek, 08:28:22
Szeva.Még az előmelegítéshez témához írok.A minap nem indult a mondim mert kinn maradt a minuszban vagy 4 napot az utolsó napon meg rajtahagytam a belső világítást.Reggel indítanám nehezen tekeri az önindítót.Sima időben beindult volna.Nem kinlódtattam tovább be a lakásba az elektromos fűtőventillátorért amit a fürdőszobában használunk.Felnyitottam a motortetőt levettem a burkolatot ráraktam a porlasztókra a ventillátort visszacsuktam a tetőt (nem lehet teljesen) rádobtam a tetőre egy rossz pokrócot majd otthagytam 10-15percre.Visszamentem pöcc-röff irány az országút. ;)Sztem motormelegítőt nem kell venni.
képzeld el hogy motormelegztő bizniszben érdekelt vagy. Akkor mit mondasz?
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1896 Dátum:
2010.01.29 péntek, 21:24:55 »
Idézetet írta: fazekas1968 - 2010.01.29 péntek, 16:28:28
sziasztok!
először is szeretném megköszönni az izzitó gyertya cseréről készült leírást,de sajnos nem kerültem előrébb a megoldáshoz.
a következő hiba áll fent minden hideg inditásnál
pöccre elindul és egyenletlenül jár a motor,(majd szét esik),és pár másodperc utánn le is áll.
melegen semmi baja ,megy mint az ágyugolyó,de hidegen vagy 8-10szer kell elindítani mire nem ugrándozik a fordulatszámmérő.
már szervizben ki lett cserélve a nagy nyom.szivattyú,a 4porlasztó(nem ez a hiba miatt) azóta7000km mentem vele
3izzitó gyertya csere
vez tegej hejzet érzékelő csere
kérlek benneteket ha tudja vagy sejti valaki ,hogy mi lehet a baj irjátok meg!
2003 8.havi 2000cm 132l tdci mondeom van(bár csak ne lenne)
köszönettel
Lanyó!
Szerintem porlasztó ismét, mert nem megy az egyik henger. Porlasztót cserélő embernek körmére nézni, ha nem te intézted az alkatrészt és nem voltál ott a cserénél.
Lehet még vezetékelés, de akkor lennie kell hibakódnak.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
ferencv
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1897 Dátum:
2010.02.01 hétfő, 08:32:34 »
Sziasztok!
Kereséssel végignyálaztam a topicot a problémám ügyében, de sajnos nem találtam hasonlót és megoldást sem rá.
Remélem a SZAKIK olvassák és írnak valami biztatót számomra.
Problémám akkor kezdődött, amikor múlt héten vizsgára vittem az autót ( 2004.01.14 TDCI 130le MTT6 FMBA 93000km). A vizsgára menet kb. 2500-as fordulatnál elkezdett villogni az izzítás visszajelző lámpa. A külső hőmérséklet kb -8C volt a motor szépen ment továbbra is, nem mertem semmit tenni lassan kigurultam egy leállóig megállítottam az autót. Újraindítottam kb. 1 perc múlva és a jelzés megszűnt, de a a kisagyamba már beköltözött egy rossz érzés. A szerelőnek megemlítettem, hogy ilyen gondom van, de ő azt mondta biztos izzítógyertya. A fórumból rá kellett jönnöm, hogy ennek a legkisebb az esélye, tehát valószínű nem vele szándékozom megjavíttatni a gépet. No a következő gond munkába menet jelentkezett a ismét kigyulladt az izzítás kontroll lámpa és villogott. A folytatás hasonlatosan az előzőhöz megáll, leállít újraindít lámpa kialszik OK, haladok - ez pénteken történt. Szombaton mennem kellett volna kb. 200km-t egy megbeszélésre. Elindulok semmi gond kb. 4 km után kb 3000 fordulatnál egyszer csak a motor felől erős nyikorgás sírás hallatszik a nyomaték gázadás ellenére megszűnik kb. alapjárati nyomaték max 2000.-es fordulat elérhető el éktelen sírás mintha egy csapágy 10 éve nem kapna zsírt és szárazon megpróbálod forgatni. Semmilyen visszajelző lámpa nem égett. Megfordultam az uton és hazamentem így. Alapjárattól kb. 1500 fordulatig nem sírt a csapágy afölött jön a cincogás változó hangmagassággal max 2000-es ford. Érzésem szerint a turbó adhatta meg magát (bár ne lenne igazam:(( ). Szerintetek, hogy kezdjem a javítást? A vészüzemmódba kapcsolás korlátozza a fordulatszámot 2000.-re vagy a turbó behalása miatt nem pörgött feljebb a motor a nyikorgás után? Elmehetek e így a 10 km.-re lévő szervizbe, vagy vitessem be az autót? Jelenleg az autó Tatán van, ha van esetleg erre járó a Szakik közül és egy gyógypillantást vetne rá nagyon megörülnék!
Várom válaszotokat.
Bármely segítséget hálás szívvel fogadok és viszonzok.
Köszönettel Feri.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1898 Dátum:
2010.02.01 hétfő, 09:58:40 »
Idézetet írta: ferencv - 2010.02.01 hétfő, 08:32:34
Sziasztok!
Kereséssel végignyálaztam a topicot a problémám ügyében, de sajnos nem találtam hasonlót és megoldást sem rá.
Remélem a SZAKIK olvassák és írnak valami biztatót számomra.
Problémám akkor kezdődött, amikor múlt héten vizsgára vittem az autót ( 2004.01.14 TDCI 130le MTT6 FMBA 93000km). A vizsgára menet kb. 2500-as fordulatnál elkezdett villogni az izzítás visszajelző lámpa. A külső hőmérséklet kb -8C volt a motor szépen ment továbbra is, nem mertem semmit tenni lassan kigurultam egy leállóig megállítottam az autót. Újraindítottam kb. 1 perc múlva és a jelzés megszűnt, de a a kisagyamba már beköltözött egy rossz érzés. A szerelőnek megemlítettem, hogy ilyen gondom van, de ő azt mondta biztos izzítógyertya. A fórumból rá kellett jönnöm, hogy ennek a legkisebb az esélye, tehát valószínű nem vele szándékozom megjavíttatni a gépet. No a következő gond munkába menet jelentkezett a ismét kigyulladt az izzítás kontroll lámpa és villogott. A folytatás hasonlatosan az előzőhöz megáll, leállít újraindít lámpa kialszik OK, haladok - ez pénteken történt. Szombaton mennem kellett volna kb. 200km-t egy megbeszélésre. Elindulok semmi gond kb. 4 km után kb 3000 fordulatnál egyszer csak a motor felől erős nyikorgás sírás hallatszik a nyomaték gázadás ellenére megszűnik kb. alapjárati nyomaték max 2000.-es fordulat elérhető el éktelen sírás mintha egy csapágy 10 éve nem kapna zsírt és szárazon megpróbálod forgatni. Semmilyen visszajelző lámpa nem égett. Megfordultam az uton és hazamentem így. Alapjárattól kb. 1500 fordulatig nem sírt a csapágy afölött jön a cincogás változó hangmagassággal max 2000-es ford. Érzésem szerint a turbó adhatta meg magát (bár ne lenne igazam:(( ). Szerintetek, hogy kezdjem a javítást? A vészüzemmódba kapcsolás korlátozza a fordulatszámot 2000.-re vagy a turbó behalása miatt nem pörgött feljebb a motor a nyikorgás után? Elmehetek e így a 10 km.-re lévő szervizbe, vagy vitessem be az autót? Jelenleg az autó Tatán van, ha van esetleg erre járó a Szakik közül és egy gyógypillantást vetne rá nagyon megörülnék!
Várom válaszotokat.
Bármely segítséget hálás szívvel fogadok és viszonzok.
Köszönettel Feri.
A villógó izzításjelző-leállít-újraindít-megy dolog vagy CMP vagy üzemanyagrendszeri gond. CMP-vel érdemes kezdeni.
A köszörölő, nyikorgó hang meg turbó lesz, ami nem vicces, mert ilyenkor folyik a motorolaj vagy a kipufogó vagy a motor felé. 2-3 km még belefér, max 1500-as fordulaton. Kifogyhat a motorból az olaj vagy felturbósodigk a gép.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
ferencv
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #1899 Dátum:
2010.02.01 hétfő, 11:43:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.02.01 hétfő, 09:58:40
A villógó izzításjelző-leállít-újraindít-megy dolog vagy CMP vagy üzemanyagrendszeri gond. CMP-vel érdemes kezdeni.
A köszörölő, nyikorgó hang meg turbó lesz, ami nem vicces, mert ilyenkor folyik a motorolaj vagy a kipufogó vagy a motor felé. 2-3 km még belefér, max 1500-as fordulaton. Kifogyhat a motorból az olaj vagy felturbósodigk a gép.
KÖSZÖNÖM A GYORS SEGÍTŐKÉSZ REAGÁLÁST!
Üdv Feri.
Naplózva
Oldalak:
1
...
31
32
33
34
35
36
37
[
38
]
39
40
41
42
43
44
45
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ