Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.01 hétfő, 08:59:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13829323 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
TB
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 149



« Új hozzászólás #1550 Dátum: 2010.01.06 szerda, 16:23:59 »

Hát befér a csomagtartóba egy pár rekesz sör..  nyes
Nah de ne OFFoljunk!!
Naplózva

2004 MKIII TDCi kombi
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #1551 Dátum: 2010.01.06 szerda, 19:14:11 »

...Általában 40-70ekm között beáll az EGR szelep mert ne tud öntisztulni...

Az 2.0 -ás MKIII-nál van öntisztulás?  Roll Eyes
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1552 Dátum: 2010.01.06 szerda, 19:21:43 »

Az 2.0 -ás MKIII-nál van öntisztulás?  Roll Eyes
Ott se nagyon. Ez egy vacak tányér ülékes szelep amire merőleges jön rá füstgáz. Az első dolga ráhűlni a tányérra, a második meg a szelepszárra. Az EGR szelep még a Tranzit TDCi-knél is gond. A 2.2TDCi-nél meg fokozottan jön elő.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1553 Dátum: 2010.01.06 szerda, 19:23:30 »

Na meg még egy dolog a céges autóinkhoz. Nem tudom pontosan mi teszi tönkre a porlasztókat ilyen gyorsan, de az biztos, hogy néhány autós a parkolóból az irodánk ablaka előtt úgy lő ki hideg motorral -5 fokban, hogy a szívem szakad meg...
Persze tisztelet a kivételnek!
Barbárok  Undecided
Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #1554 Dátum: 2010.01.06 szerda, 21:43:49 »

Sziasztok
Érdekelne a véleményetek az utángyártott főtengely végén lévő ékszijtárcsáról
köszi
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1555 Dátum: 2010.01.06 szerda, 23:26:51 »

Úgy tűnik, megadta magát a vas ma este alattam.  levele help
Üzemmeleg motornál, nagyobb fordulatszámnál (havas úton...) egy pukkanást követően szép visító hangja lett a motornak. Alacsonyabb fordulatszámon már "csak" köszörülő hangja van.
Tuti valami forgó alkatrész (tehát nem cső), mert a fordulatszámmal változik a hangja, és alapjáraton is megvan.
Nem folyik semmi, szervó van, víz nem forr.
A hang indítás után kb. 1 mp késleltetéssel indul,  kb.addigra forgatja meg a kipuffgáz a turbinakereket.
erősen turbó mechanikai hiba gyanús (eur3, tehát legalább nem elektromos)
Hibajelzés nincs.
Már egy ideje figyelem, hogy nem megy rendesen, olyan, mint mikor nincs töltőnyomás (mert nincs is, 0,25 hiányzik)

Persze ez is meglehetősen rosszkor jön, épp költözés közben vagyunk....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #1556 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 09:25:56 »

Úgy tűnik, megadta magát a vas ma este alattam.  levele help
Üzemmeleg motornál, nagyobb fordulatszámnál (havas úton...) egy pukkanást követően szép visító hangja lett a motornak. Alacsonyabb fordulatszámon már "csak" köszörülő hangja van.
Tuti valami forgó alkatrész (tehát nem cső), mert a fordulatszámmal változik a hangja, és alapjáraton is megvan.
Nem folyik semmi, szervó van, víz nem forr.
A hang indítás után kb. 1 mp késleltetéssel indul,  kb.addigra forgatja meg a kipuffgáz a turbinakereket.
erősen turbó mechanikai hiba gyanús (eur3, tehát legalább nem elektromos)
Hibajelzés nincs.
Már egy ideje figyelem, hogy nem megy rendesen, olyan, mint mikor nincs töltőnyomás (mert nincs is, 0,25 hiányzik)

Persze ez is meglehetősen rosszkor jön, épp költözés közben vagyunk....
Szedd le a turbó szívóoldaláról a csövet.Ha forog,akkor még talán.....,illetve ha az szól,akkor onnan hallani fogod.
Az ilyen hang inkább (golyós)csapágyra emlékeztet,a turbó meg siklócsapágyas.Talán nem az szól.
Lehet,hogy megint kidurrant egy csöved,azért nincs turbónyomásod. Roll Eyes
A sivító hang meg inkább valamelyik görgőnek a csapágy hangja....
(csak próbálok reményt önteni beléd..... Wink )
De nemsoká meglesznek a szilikonok ,nem?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1557 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 11:18:15 »

Sziasztok
Érdekelne a véleményetek az utángyártott főtengely végén lévő ékszijtárcsáról
köszi

Azt inkább ne,az is kéttömegű és inkább vegyél gyárit belőle.....quest jó áron tudott nekem is....
SZERINTEM!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1558 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 14:13:23 »

Szedd le a turbó szívóoldaláról a csövet.Ha forog,akkor még talán.....,illetve ha az szól,akkor onnan hallani fogod.
Az ilyen hang inkább (golyós)csapágyra emlékeztet,a turbó meg siklócsapágyas.Talán nem az szól.
Lehet,hogy megint kidurrant egy csöved,azért nincs turbónyomásod. Roll Eyes
A sivító hang meg inkább valamelyik görgőnek a csapágy hangja....
(csak próbálok reményt önteni beléd..... Wink )
De nemsoká meglesznek a szilikonok ,nem?
No hope. Sad Vik szerint elörött a turbó tengelye. Gondolom hallott/látott már ilyet, így kb 5mp alatt hang alapján mondta.
Délutánra lesz végleges diagnózis, úgyhogy most alkatrészt keresek.
A kérdés csak az, hogy miért történt ez? Valószínű olajzási probléma, ami viszont elég komoly gondot jelent, mert ha olyan anyag került az olajkörbe, ami eltömítette a turbó olajjáratait, akkor az bemehetett a hajtókarok olajjárataiba is. Ha az eltömődik, nincs hűtés a dugattyún, átég.
Egyelőre ez csak agykattogtatás, remélem nem így van.
Továbbá remélem, nem jutott alkatrész a motorba, mert az lenne csak igazán a jó móka.

Az olajzás hiányában nehezen forgó turbó magyarázná a mostanában tapasztalt feltöltési problémát is. Nem volt süvítő hang, mégsem volt meg a töltőnyomás. A furcsa az volt, hogy ha 2000 körül adtam gázt (azaz már lendületben volt a turbó), egész jól ment. 1500-tól egyenletes gázadásnál viszont lusta volt.

Újévi meglepetés, plusz költözés közben vagyunk, így eléggé nehéz helyzetbe jutottam.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1559 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 14:33:56 »

No hope. Sad Vik szerint elörött a turbó tengelye. Gondolom hallott/látott már ilyet, így kb 5mp alatt hang alapján mondta.
Délutánra lesz végleges diagnózis, úgyhogy most alkatrészt keresek.
A kérdés csak az, hogy miért történt ez? Valószínű olajzási probléma, ami viszont elég komoly gondot jelent, mert ha olyan anyag került az olajkörbe, ami eltömítette a turbó olajjáratait, akkor az bemehetett a hajtókarok olajjárataiba is. Ha az eltömődik, nincs hűtés a dugattyún, átég.
Egyelőre ez csak agykattogtatás, remélem nem így van.
Továbbá remélem, nem jutott alkatrész a motorba, mert az lenne csak igazán a jó móka.

Az olajzás hiányában nehezen forgó turbó magyarázná a mostanában tapasztalt feltöltési problémát is. Nem volt süvítő hang, mégsem volt meg a töltőnyomás. A furcsa az volt, hogy ha 2000 körül adtam gázt (azaz már lendületben volt a turbó), egész jól ment. 1500-tól egyenletes gázadásnál viszont lusta volt.

Újévi meglepetés, plusz költözés közben vagyunk, így eléggé nehéz helyzetbe jutottam.

Nekem ugyanez volt 110e környékén. Kapott új turbót, aztán 150e-nél eladtam.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
opeti
Vendég
« Új hozzászólás #1560 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 16:30:34 »

Nekem ugyanez volt 110e környékén. Kapott új turbót, aztán 150e-nél eladtam.

A 110 körül van a varázsszám Smiley Nálam 116-nál adta meg magát a turbó. A legjobb az egészben az volt, hogy ezt Firenzenél tette.
Szép kis számla volt  rinya

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1561 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 17:07:30 »

A 110 körül van a varázsszám Smiley Nálam 116-nál adta meg magát a turbó. A legjobb az egészben az volt, hogy ezt Firenzenél tette.
Szép kis számla volt  rinya


Hát én erre annyira nem lennék büszke, mert ez azt jelenti, hogy turbó utánhűtést nem nagyon csináltál.  Undecided
Naplózva
opeti
Vendég
« Új hozzászólás #1562 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 17:16:31 »

Hát én erre annyira nem lennék büszke, mert ez azt jelenti, hogy turbó utánhűtést nem nagyon csináltál.  Undecided

Büszke??? Hát én vigyáztam/vigyázok rá, de az előző tulaj sajna nem annyira.
Meg hát külföldiről hozott, úgyhogy a 116 az nem biztos 116 valójában Sad
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1563 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 17:23:45 »

Büszke??? Hát én vigyáztam/vigyázok rá, de az előző tulaj sajna nem annyira.
Meg hát külföldiről hozott, úgyhogy a 116 az nem biztos 116 valójában Sad
Bocs a feltételezést, sajnos akkor ez megmagyarázza.  szomoru1
Naplózva
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #1564 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 21:25:42 »

Azt inkább ne,az is kéttömegű és inkább vegyél gyárit belőle.....quest jó áron tudott nekem is....
SZERINTEM!
quest elérhetőségét meg tudná írni alaki nekem?
Naplózva
musa
Vendég
« Új hozzászólás #1565 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 21:44:16 »

 Sziasztok....

régóta fordos vagyok és 2001 -óta van mondeom !!
most mondeo III. van 2006-os és szeretnék megkérdezni hat ha valaki tudja hol lehet olcsón venni porlasztó csucsot , mert most azt csinálja az autó amikor indítom a fordulat szám mutató felmegy 500 -ra és nagyon lassan megy fel 800-ra vagy leáll.
ha valakinek van ötlete mi lehet a gond!! mert én kérdeztem és azt mondtak porlasztót cserélni kell ??
köszi  falbav
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1566 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 23:16:03 »

Sziasztok....

régóta fordos vagyok és 2001 -óta van mondeom !!
most mondeo III. van 2006-os és szeretnék megkérdezni hat ha valaki tudja hol lehet olcsón venni porlasztó csucsot , mert most azt csinálja az autó amikor indítom a fordulat szám mutató felmegy 500 -ra és nagyon lassan megy fel 800-ra vagy leáll.
ha valakinek van ötlete mi lehet a gond!! mert én kérdeztem és azt mondtak porlasztót cserélni kell ??
köszi  falbav
Első lépésként ellenőrizd, belevaló porlasztók vannak-e benne.
Az enyém is ezt csinálta, mikor nem tipusazonos porlasztók voltak benne (130le-s motorban 115le-s).
Persze a megoldás a csere lett.
Másik lehetőség, hogy szoftverfrissítést kérsz az ECU-re.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1567 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 23:17:31 »

Nekem ugyanez volt 110e környékén. Kapott új turbót, aztán 150e-nél eladtam.
Kiderült, mi volt az oka? Olajzás hiánya, anyagfáradás?
( biztos kinyomtad a szemét a gépnek mindig.  eplus2)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1568 Dátum: 2010.01.08 péntek, 07:35:15 »

Kiderült, mi volt az oka? Olajzás hiánya, anyagfáradás?
( biztos kinyomtad a szemét a gépnek mindig.  eplus2)
Kérdés:
Ez az a tipikus turbós autó probléma amikor autópályan megyünk 150-el folyamatosan, megállunk tankolni és rögtön motor leáll nem várunk 1-2 percet amíg a turbó visszahűl? Vagy más az oka?
Üdv, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1569 Dátum: 2010.01.08 péntek, 08:34:49 »

Kiderült, mi volt az oka? Olajzás hiánya, anyagfáradás?
( biztos kinyomtad a szemét a gépnek mindig.  eplus2)

A melegítésre és a visszahűlésre mindig nagyon ügyelek, autópályán is mikor kiállok tankolni, még a kútoszlopnál min. 1 percig járatom és már a leállósávban is próbálok alapjáraton a lendülettel gurulni...

A franc tudja, hogy miért?

Örv felől indultam Fehér útón Éles sarok felé meleg motorral ősszel, a lámpától egy virgonc bmw-t meggyaláztam ( vigyor3), aztán szépen motorfék, semmi kattanás, vagy ilyesmi de az Éles saroknál lévő kanyarokban már alig ment fel az emelkedőn, szívó dízel lett belőle. Semmilyen lámpa nem gyulladt ki  wow1

Hazamentem (Zuglóba) és hívtama trélert, de alig tudtam kiállni a mélygarázsból.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
teo
Vendég
« Új hozzászólás #1570 Dátum: 2010.01.08 péntek, 10:05:45 »

a lámpától egy virgonc bmw-t meggyaláztam

 eljen  taps
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1571 Dátum: 2010.01.08 péntek, 13:40:50 »

a lámpától egy virgonc bmw-t meggyaláztam ( vigyor3), aztán szépen motorfék, semmi

BMW M6 full hamann motortuningos  eplus2
Nem is csoda, hogy megviselte a turbód, de a bömös is állítólag motorcserés lett utána és biztos feltett egy turbót, hogy ne nyomják le a mondi TDCI-k  legközelebb eplus2
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
gyurigyuri
Vendég
« Új hozzászólás #1572 Dátum: 2010.01.08 péntek, 14:33:19 »

Üdv mindenkinek!
Ma csatlakoztam a www.mondeo.hu csapatához, azaz hozzátok, azért mert kilátásba került a jelenlegi autóm lecserélése!
A helyzet az, hogy egy szép, nagy, megbízható dízelt szeretnék! Hozzá teszem még nem volt dízelem! Pár jelenlegi márka és típus közül a Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci 116Le ferdehátú autó tetszett meg leginkább. Minden tekintetben. Sokat olvasgattam már itt a fórumon is róla és a sok pozitívum mellett sajnálattal hallom, hogy azért vannak vele motorikus problémák! (Jó! Melyikkel nincs...) Úgy értelmezem, hogy az írásaitok nyomán, hogy egy nem ismert előéletű Tdci-vel nagyot lehet szívni. Viszont nekem laikusnak mégis "egyszerűbbnek" stabilabbnak tűnik egy PD TDI-nél.
Az autó használati kézikönyvét már letöltöttem és ki is olvasom hamarosan. (Minden érdekel, azt hiszem kezdek beleszeretni ebbe a járgányba). Viszont erről a kétezres Tdci-ről szeretnék minden lehetséges infót megtudni. Ezért szeretném megkérdezni, hogy létezik-e hozzá valami javítási, szerelési kézikönyv. Google hoz egy csomó dolgot erre: " Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci service & repairs" de eggyiket sem sikerül letölteni, ha mégis akkor meg nem az van beene amiről szólnia kellene.
Kicsit aggógok ilyen dolgoktól mint a porlasztók esetleges cseréje, EGR szelephiba, ECU programozás, Turbo és a hozzá tartozó csövek szelepek hibái, DE EZEK ELLENÉRE VONZ EZ AZ AUTÓ.
Elolvastam a vásárlással kapcsolatos cikkeiteket is. Ezért is köszönet, mert szerintem nagyon hasznos.
Szóval ha ennyi "rizsa" után nem utáltok ki, akkor kérni szeretnék minden lehetséges infót erről a 2.0 Tdci mociról .Szeretném megérteni a lelkivilágát.
Üdv. gyurigyuri.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1573 Dátum: 2010.01.08 péntek, 16:05:35 »

Üdv mindenkinek!
Ma csatlakoztam a www.mondeo.hu csapatához, azaz hozzátok, azért mert kilátásba került a jelenlegi autóm lecserélése!
A helyzet az, hogy egy szép, nagy, megbízható dízelt szeretnék! Hozzá teszem még nem volt dízelem! Pár jelenlegi márka és típus közül a Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci 116Le ferdehátú autó tetszett meg leginkább. Minden tekintetben. Sokat olvasgattam már itt a fórumon is róla és a sok pozitívum mellett sajnálattal hallom, hogy azért vannak vele motorikus problémák! (Jó! Melyikkel nincs...) Úgy értelmezem, hogy az írásaitok nyomán, hogy egy nem ismert előéletű Tdci-vel nagyot lehet szívni. Viszont nekem laikusnak mégis "egyszerűbbnek" stabilabbnak tűnik egy PD TDI-nél.
Az autó használati kézikönyvét már letöltöttem és ki is olvasom hamarosan. (Minden érdekel, azt hiszem kezdek beleszeretni ebbe a járgányba). Viszont erről a kétezres Tdci-ről szeretnék minden lehetséges infót megtudni. Ezért szeretném megkérdezni, hogy létezik-e hozzá valami javítási, szerelési kézikönyv. Google hoz egy csomó dolgot erre: " Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci service & repairs" de eggyiket sem sikerül letölteni, ha mégis akkor meg nem az van beene amiről szólnia kellene.
Kicsit aggógok ilyen dolgoktól mint a porlasztók esetleges cseréje, EGR szelephiba, ECU programozás, Turbo és a hozzá tartozó csövek szelepek hibái, DE EZEK ELLENÉRE VONZ EZ AZ AUTÓ.
Elolvastam a vásárlással kapcsolatos cikkeiteket is. Ezért is köszönet, mert szerintem nagyon hasznos.
Szóval ha ennyi "rizsa" után nem utáltok ki, akkor kérni szeretnék minden lehetséges infót erről a 2.0 Tdci mociról .Szeretném megérteni a lelkivilágát.
Üdv. gyurigyuri.
Üdv! A TDCI vásárlással kapcsolatban a főoldalon van egy cikk, abban elég jól le van írva minden amit tudni kell. Inkább fészlift előttieknek van porlasztócsúcs mizériájuk, de, mivel ez diesel, kevesebbet fogyaszt és olcsóbb az üzemanyag. Szóval egy esetleges javítás költségét 30.000 km alatt meg lehet spórolni. A piacon lévő dízelekben, elég sok km van, mert ugye minél többet jársz vele, annál jobban megéri. Jellemzően 150ezer+ km felett dobják piacra. Ekkor már lehet porlasztócsúcs és akár kuplung cserével is tervezni.
Javítási kézikönyvről én nem tudok, de amit nem feltétlenül kell szakszervízben javítani, arról mára már összegyűlt egy szép kis adatbázis itt a főoldalon a szerviz topikban illetve itt: http://mondeoclub.hu/wiki/index.php?title=Kateg%C3%B3ria:Mk3
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1574 Dátum: 2010.01.08 péntek, 22:01:44 »

Üdv mindenkinek!
Ma csatlakoztam a www.mondeo.hu csapatához, azaz hozzátok, azért mert kilátásba került a jelenlegi autóm lecserélése!
A helyzet az, hogy egy szép, nagy, megbízható dízelt szeretnék! Hozzá teszem még nem volt dízelem! Pár jelenlegi márka és típus közül a Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci 116Le ferdehátú autó tetszett meg leginkább. Minden tekintetben. Sokat olvasgattam már itt a fórumon is róla és a sok pozitívum mellett sajnálattal hallom, hogy azért vannak vele motorikus problémák! (Jó! Melyikkel nincs...) Úgy értelmezem, hogy az írásaitok nyomán, hogy egy nem ismert előéletű Tdci-vel nagyot lehet szívni. Viszont nekem laikusnak mégis "egyszerűbbnek" stabilabbnak tűnik egy PD TDI-nél.
Az autó használati kézikönyvét már letöltöttem és ki is olvasom hamarosan. (Minden érdekel, azt hiszem kezdek beleszeretni ebbe a járgányba). Viszont erről a kétezres Tdci-ről szeretnék minden lehetséges infót megtudni. Ezért szeretném megkérdezni, hogy létezik-e hozzá valami javítási, szerelési kézikönyv. Google hoz egy csomó dolgot erre: " Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci service & repairs" de eggyiket sem sikerül letölteni, ha mégis akkor meg nem az van beene amiről szólnia kellene.
Kicsit aggógok ilyen dolgoktól mint a porlasztók esetleges cseréje, EGR szelephiba, ECU programozás, Turbo és a hozzá tartozó csövek szelepek hibái, DE EZEK ELLENÉRE VONZ EZ AZ AUTÓ.
Elolvastam a vásárlással kapcsolatos cikkeiteket is. Ezért is köszönet, mert szerintem nagyon hasznos.
Szóval ha ennyi "rizsa" után nem utáltok ki, akkor kérni szeretnék minden lehetséges infót erről a 2.0 Tdci mociról .Szeretném megérteni a lelkivilágát.
Üdv. gyurigyuri.
A 2,0-nak nem jellemző az EGR szelep hiba. Turbo hiba előfordul de szerencsére nagyon ritka. A nagynyomású szivattyú teljesen különleges esetnek számítanak. Ami jobban előfordul de szerencsére nem tétel: Turbócsőrepedés ez kb 8-9eFt+-munkadíj de te magad is megtudod csinálni. Termosztátok  (2db van) anyagáron kb a kettő összesen 8eFt. Illik cserélni 120ekm-ként az izzítókat ez is kb. 8-10eFt összesen+ munkadíj vagy megcsinálod saját magad. Kb. 140 ekm-nél zavaró lesz az ékszíjfeszítő , ez kb. 50eFt. 100-120ekm-ként illik féktárcsákat cserélni. A porlasztócsúcsok pedig használattól függően átlag 160km-et bírnak. ECU programozás miatt nem értem miért aggódsz, mert nem kell. A kategória társakhoz képest töredéke az alkatrész ár és a fenntartás is.
Naplózva
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1575 Dátum: 2010.01.08 péntek, 23:35:17 »

Üdv mindenkinek!
Ma csatlakoztam a www.mondeo.hu csapatához, azaz hozzátok, azért mert kilátásba került a jelenlegi autóm lecserélése!
A helyzet az, hogy egy szép, nagy, megbízható dízelt szeretnék! Hozzá teszem még nem volt dízelem! Pár jelenlegi márka és típus közül a Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci 116Le ferdehátú autó tetszett meg leginkább. Minden tekintetben. Sokat olvasgattam már itt a fórumon is róla és a sok pozitívum mellett sajnálattal hallom, hogy azért vannak vele motorikus problémák! (Jó! Melyikkel nincs...) Úgy értelmezem, hogy az írásaitok nyomán, hogy egy nem ismert előéletű Tdci-vel nagyot lehet szívni. Viszont nekem laikusnak mégis "egyszerűbbnek" stabilabbnak tűnik egy PD TDI-nél.
Az autó használati kézikönyvét már letöltöttem és ki is olvasom hamarosan. (Minden érdekel, azt hiszem kezdek beleszeretni ebbe a járgányba). Viszont erről a kétezres Tdci-ről szeretnék minden lehetséges infót megtudni. Ezért szeretném megkérdezni, hogy létezik-e hozzá valami javítási, szerelési kézikönyv. Google hoz egy csomó dolgot erre: " Ford Mondeo MK3 2.0 Tdci service & repairs" de eggyiket sem sikerül letölteni, ha mégis akkor meg nem az van beene amiről szólnia kellene.
Kicsit aggógok ilyen dolgoktól mint a porlasztók esetleges cseréje, EGR szelephiba, ECU programozás, Turbo és a hozzá tartozó csövek szelepek hibái, DE EZEK ELLENÉRE VONZ EZ AZ AUTÓ.
Elolvastam a vásárlással kapcsolatos cikkeiteket is. Ezért is köszönet, mert szerintem nagyon hasznos.
Szóval ha ennyi "rizsa" után nem utáltok ki, akkor kérni szeretnék minden lehetséges infót erről a 2.0 Tdci mociról .Szeretném megérteni a lelkivilágát.
Üdv. gyurigyuri.

Szia,

Én kb. fél éve vettem az autót és bár én is resztáztam kicsit a sok legendától, (sajnos a diesel vásárlásnál bármilyen típus is legyen az, benne van a pakliban, hogy a hozzá nem értő laikus mellé nyúl) nekem nagyon bevált a 2.0 TDCI! Mondom ezt úgy, hogy alapvetően technikai ember vagyok, de nyilván az autókhoz kevésbé értek, sőt belelátni mint ahogy más sem, én sem látok bele! Ezen okok miatt, meg mert tanultam a régi autóvásárlásokból (elmentem, megláttam, megtetszett, mentem egy kört, fizettem, hazavittem, aztán kezdődött a szívás,....egyszóval elkapkodtam), a mostani autót a Ford Solymárba vizsgáltattam át (le a kalappal, én ajánlom őket, a fiatal, ránézésre tapasztalatlan szervizes srác olyan alapossággal nézte át, és magyarázta az elsőre nekem fel sem tűnő hibákat, ...egyszóval nagyon korrekt volt) és így sikerült objektív képet kapni, és ennek tükrében, a mai napig azt mondom, hogy jól dönteni!
Szerintem ha teheted érdemes 130 lovas TDCI-t venni, ha sikerül kifogni egy jó példányt...én nagyon megszerettem, és ha most vennék autót és még több pénzt szánnék rá, akkor is vagy ezt, vagy egy 2.2-est vagy egy IV-es 2.2-est vennék  eplus2, nagyon jó vezetni, rugalmas, kényelmes, minden benne van (a Ghia felszereltségben) ami kell, és annyi hely van benne, hogy egy kisebb dobozos teherautó is élszegyélheti magát  vigyor3.
A meghibásodásokkal a többi autónál is szívhatsz, és itt a fórumon nagyon sok jó és értő ember tud segíteni, sőt van a klubbnak "félhivatalos" remek szerelője (Auto Fort, Lurdy ház, VIk) aki korrekt és jól dolgozik. (biztos van más is de én őt ismerem nyes). Alkatrészt is jó áron tud itt sok ember, így nem érdemes agyalni....szerintem az egyik legjobb a mondeo III. 2.0 TDCI kombi  taps.
Amire viszont érdemes felkészülnöd, ha még nem volt diesel autód, hogy ford dizli nem a leghalkabb motor, főleg nem hidegen...de ezt meg lehet szokni!
Nekem pl 265.000Km van az autóba és gyári csúcsok vannak még benne, és városban 6,7, országúton 4,8,-5,5 között fogyaszt, az egr-t le lehet dugózni így nincs vele gond, és nem mocskolja a motort sem, a turbócsővek "olcsók", a turbó meg ha ésszel használja az ember az autót akkor nem megy tönkre!
Egy szó mint száz, bátran vágj bele, de jól nézz szét a piacon, ha tudsz vegyél olyat ami nem neppertől van, és mindenféleképpen vizsgáltasd át az autót!!!!!
M.  
 
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.08 péntek, 23:39:07 írta mike1 » Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1576 Dátum: 2010.01.09 szombat, 18:23:56 »


"Amire viszont érdemes felkészülnöd, ha még nem volt diesel autód, hogy ford dizli nem a leghalkabb motor, főleg nem hidegen"

Hát nem tudom milyen autókhoz hasonlítod, de szerintem pont hidegen az egyik legkultúráltabb dizel a piacon, persze a vele egy idős (és persze azonos kategóriájú) autók között. Tudom, hogy szubjektív de szerintem a halkságra is az élmezőnybe van, alapjáraton mindenképp(feltéve, ha nem berreg a szíjfeszítő).
Az viszont biztos,hogy az alpjárati rezgéseket sokkal kevésbé érezni benne mint egy Pdtdi passátban vagy egy D4d avensisben, de talán a 320D Bmw-be is jobban rezeg alapjáraton a kormány, mint egy TDCI-ben. A felsorolt autókhoz képest szerintem nincs nagyságrendi különbség hangerőben,de ha sorrendbe kellene raknom (szubjektív) akkor a pdtdi a leghangosabb, aztán a TDCI kb. egy szinten a BMW-vel és a leghalkabb a D4d.
Lehet,hogy a PSA dizelek halkabbak, de nem hiszem mert a 2.0l dizel fokusz is hangosabb (bár nem egy kategória).
Sok más hátrányt fel lehetne sorolni a konkurens autokhoz képest a TDCI-kkel szemben, de szerintem pont a hangja az ami jó a többihez képest.


Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1577 Dátum: 2010.01.09 szombat, 18:41:58 »

"Amire viszont érdemes felkészülnöd, ha még nem volt diesel autód, hogy ford dizli nem a leghalkabb motor, főleg nem hidegen"

Hát nem tudom milyen autókhoz hasonlítod, de szerintem pont hidegen az egyik legkultúráltabb dizel a piacon, persze a vele egy idős (és persze azonos kategóriájú) autók között. Tudom, hogy szubjektív de szerintem a halkságra is az élmezőnybe van, alapjáraton mindenképp(feltéve, ha nem berreg a szíjfeszítő).
Az viszont biztos,hogy az alpjárati rezgéseket sokkal kevésbé érezni benne mint egy Pdtdi passátban vagy egy D4d avensisben, de talán a 320D Bmw-be is jobban rezeg alapjáraton a kormány, mint egy TDCI-ben. A felsorolt autókhoz képest szerintem nincs nagyságrendi különbség hangerőben,de ha sorrendbe kellene raknom (szubjektív) akkor a pdtdi a leghangosabb, aztán a TDCI kb. egy szinten a BMW-vel és a leghalkabb a D4d.
Lehet,hogy a PSA dizelek halkabbak, de nem hiszem mert a 2.0l dizel fokusz is hangosabb (bár nem egy kategória).
Sok más hátrányt fel lehetne sorolni a konkurens autokhoz képest a TDCI-kkel szemben, de szerintem pont a hangja az ami jó a többihez képest.




"ha még nem volt diesel autód" : itt a lényeg.... wave wave, nem azt írtam, hogy a diesel-ek között, hanem az autók között! A többivel alapvetően egyetértek, bár hidegen, nem alapjáraton azért (1500-2000 fordulatig) kopácsolnak a manók elől rendesen Smiley
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1578 Dátum: 2010.01.09 szombat, 19:33:14 »

SZiasztok,

Most vettem egy Ford Mondeo TDCi 2.0 130 lovas autót. A megvásárlás másnapján indultam egy kicsit hosszabb távra. Menet közben először hideg majd később meleg (üzemi hőmérsékleten) a következő történt: egyszer csak az izzításjelzőm villogni kezdett majd a motor leállt. Nem tudtam hirtelen mit csináljak félrehúzódtam majd újraindítottam a motort. Esetleg van valakinek ilyen jellegű tapasztalata hogy mitől lehet ez a hiba? Köszi előre.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1579 Dátum: 2010.01.09 szombat, 19:42:09 »

SZiasztok,

Most vettem egy Ford Mondeo TDCi 2.0 130 lovas autót. A megvásárlás másnapján indultam egy kicsit hosszabb távra. Menet közben először hideg majd később meleg (üzemi hőmérsékleten) a következő történt: egyszer csak az izzításjelzőm villogni kezdett majd a motor leállt. Nem tudtam hirtelen mit csináljak félrehúzódtam majd újraindítottam a motort. Esetleg van valakinek ilyen jellegű tapasztalata hogy mitől lehet ez a hiba? Köszi előre.
Vidd el hibakód kiolvasásra, és ott majd kiderül mi a gond...valószínűleg porlasztóhibás, ha szerencséd van, akkor csak a CMP jeladó döglődik. szomoru1
Gondolom azért adták el mert tudták, hogy költséges javítás következik..... duhos2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1580 Dátum: 2010.01.09 szombat, 19:54:54 »

Vidd el hibakód kiolvasásra, és ott majd kiderül mi a gond...valószínűleg porlasztóhibás, ha szerencséd van, akkor csak a CMP jeladó döglődik. szomoru1
Gondolom azért adták el mert tudták, hogy költséges javítás következik..... duhos2

Köszi a gyors választ. Az ilyen jellegű hiba nem derülhet ki műszaki átvizsgálás során? Mert vétel előtt átnézettem de ott nem jelezték ezt a problémát. help
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #1581 Dátum: 2010.01.09 szombat, 19:55:38 »

Vidd el hibakód kiolvasásra, és ott majd kiderül mi a gond...valószínűleg porlasztóhibás, ha szerencséd van, akkor csak a CMP jeladó döglődik. szomoru1
Gondolom azért adták el mert tudták, hogy költséges javítás következik..... duhos2
Ne riaszgasd! vigyor3
Lehet 1 sima turbóelektronika hiba is,és 1 még sokkal olcsóbb dolog is,ha egész 1szerűen szűrőt kell cserélni,vagy falsot szippant be valahol....
Szóval a hibakódolvasás legyen az első,és aztán jöhetnek a javaslatok! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #1582 Dátum: 2010.01.09 szombat, 19:57:05 »

Köszi a gyors választ. Az ilyen jellegű hiba nem derülhet ki műszaki átvizsgálás során? Mert vétel előtt átnézettem de ott nem jelezték ezt a problémát. help
Diagot nem csinálnak az átvizsgálás során,főleg átfolyást mérnek ritkán ilyenkor.De ha kérted volna ,fizetős lehetőség lett volna rá... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1583 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:01:43 »

Diagot nem csinálnak az átvizsgálás során,főleg átfolyást mérnek ritkán ilyenkor.De ha kérted volna ,fizetős lehetőség lett volna rá... Roll Eyes
Hát akkor irány a szerviz köszi a segítséget még egyszer. worship
Majd megírom mi lett a vége. Üdv
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1584 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:17:08 »

Ne riaszgasd! vigyor3
Lehet 1 sima turbóelektronika hiba is,és 1 még sokkal olcsóbb dolog is,ha egész 1szerűen szűrőt kell cserélni,vagy falsot szippant be valahol....
Szóval a hibakódolvasás legyen az első,és aztán jöhetnek a javaslatok! Wink wave
Igazad van! Lehetnek azok is vigyor3
Csak a végén 90% porlasztócserével végződik  szomoru1
Főleg így gyanús, hogy most adták el, rá egy napra, meg áll... Wink wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1585 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:24:16 »

Igazad van! Lehetnek azok is vigyor3
Csak a végén 90% porlasztócserével végződik  szomoru1
Főleg így gyanús, hogy most adták el, rá egy napra, meg áll... Wink wave

Az érdekes viszont, hogy sem a kipróbálás során sem a szervizbe menet-jövet (ahol az átvizsgálás történt) nem volt ilyen hiba sem pedig hazafelé. Ennyire szerencséje nem lehet az eladónak. Vagy igen?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1586 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:31:15 »

Az érdekes viszont, hogy sem a kipróbálás során sem a szervizbe menet-jövet (ahol az átvizsgálás történt) nem volt ilyen hiba sem pedig hazafelé. Ennyire szerencséje nem lehet az eladónak. Vagy igen?
A haldokló csúcsokat, fel szokták programozni, és úgy akár még pár ezer km-t is lefuthatnak, mielőtt teljesen kidőlnek..addig mindenképp bírják míg megszabadul tőle a kedves eladó.
Bár ne legyen igazam, és valami apróság legyen a géppel...mondjuk CMP..azt 5-6 ezerből megúszod. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1587 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:37:53 »

A haldokló csúcsokat, fel szokták programozni, és úgy akár még pár ezer km-t is lefuthatnak, mielőtt teljesen kidőlnek..addig mindenképp bírják míg megszabadul tőle a kedves eladó.
Bár ne legyen igazam, és valami apróság legyen a géppel...mondjuk CMP..azt 5-6 ezerből megúszod. wave

Hát nem tudom rinya mindenesetre fosok egy picit a költségek miatt leginkább, mennyibe kerülnek a csúcsok?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1588 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:47:16 »

Hát nem tudom rinya mindenesetre ***ok egy picit a költségek miatt leginkább, mennyibe kerülnek a csúcsok?
Keresd Quest-et priviben, Ő talán a legolcsóbb.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #1589 Dátum: 2010.01.09 szombat, 20:55:45 »

Mielött beruháznál, méress egy résolajveszteséget!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1590 Dátum: 2010.01.09 szombat, 23:45:36 »

SZiasztok,

Most vettem egy Ford Mondeo TDCi 2.0 130 lovas autót. A megvásárlás másnapján indultam egy kicsit hosszabb távra. Menet közben először hideg majd később meleg (üzemi hőmérsékleten) a következő történt: egyszer csak az izzításjelzőm villogni kezdett majd a motor leállt. Nem tudtam hirtelen mit csináljak félrehúzódtam majd újraindítottam a motort. Esetleg van valakinek ilyen jellegű tapasztalata hogy mitől lehet ez a hiba? Köszi előre.

Én visszaballagnék akitől vettem ,pénz vissza és könnyes bucsú....vagy igy vagy úgy...annyi szép autó van még a piacon.
Persze függ attól is milyen adásvételi iródott....
haverom egy BMW-vel szivta meg, visszavittük nem akarta visszavenni....ügyvéd szinte kisemmizte (utiköltségtől kezdve,bérautónát,mindent rávert), utánna megkerestük és kajak összevertük... eplus2
Naplózva
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1591 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 11:27:12 »

Mielött beruháznál, méress egy résolajveszteséget!

Ma megint jelentkezett a fennt írt hiba de azt vettem észre, hogy 2.-ban nyomtam a gázt egészen 2000-ig itt megtorpant az autó és ha nem váltok fel 3.-ba akkor leáll.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1592 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 11:39:06 »

Ma megint jelentkezett a fennt írt hiba de azt vettem észre, hogy 2.-ban nyomtam a gázt egészen 2000-ig itt megtorpant az autó és ha nem váltok fel 3.-ba akkor leáll.
Nem akarlak riogatni de ezek nagyon valószínű, hogy csúcsok lesznek. Eladás előtt valószínűleg felprogramozhatták őket, hogy bírja ki addig amíg megszabadulnak tőle.  Undecided
Naplózva
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1593 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 11:55:07 »

Én osztom Bunyek nézetét....ha pár napja vetted az autót akkor én már fel is hívtam volna az embert, hogy tisztában legyen vele, hogy mégsem szabadult meg a verdától....Ez így elég nagy átb__ás, és ha tényleg Pcs, és még itt a fórumon veszel alkatrész hozzá, akkor is min 150-200e Ft a költséged....
Próbaúton voltál az autóval? Ott nem hajtottad meg kicsit jobban?
Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1594 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 12:09:13 »

"ha még nem volt diesel autód" : itt a lényeg.... wave wave, nem azt írtam, hogy a diesel-ek között, hanem az autók között! A többivel alapvetően egyetértek, bár hidegen, nem alapjáraton azért (1500-2000 fordulatig) kopácsolnak a manók elől rendesen Smiley


ja igen így teljesen rendbe van, csak kihangsúlyoztad, hogy a ford dizel, azért írtam.
Ja kelepel rendesen hidegen 2000 alatt, föleg ha kicsit nyomod neki....
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.10 vasárnap, 13:10:38 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
marcel
Vendég
« Új hozzászólás #1595 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 15:04:18 »

A haldokló csúcsokat, fel szokták programozni, és úgy akár még pár ezer km-t is lefuthatnak, mielőtt teljesen kidőlnek..addig mindenképp bírják míg megszabadul tőle a kedves eladó.
Bár ne legyen igazam, és valami apróság legyen a géppel...mondjuk CMP..azt 5-6 ezerből megúszod. wave

Ma megint mnetem az autóval és azt vettem észre, hogy ha kettesben nyomom a gázt 2000-nél megtorpan az autó és ha hirtelen felváltok harmadikba akkor nem "fullad" le.
Naplózva
gyurigyuri
Vendég
« Új hozzászólás #1596 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 15:19:29 »

Üdv.!

Kösz mindenkinek a tájékoztatást és a bátorítást!
Szerintem mégiscsak jó kis motor ez a 2.0 Tdci. Ha belevágok a cserébe tuti kipróbálok párat. Megpróbálok majd magánembertől kifogni valami megkíméltebbet.
De tényleg jó lenne valami javítási kézikönyv vagy sémakönyv. Olyan ahol minden alkatrész látható, működési ábra pl.: üzemanyagé.
Mégis mihez hol kell hozzányúlni.
Mindez csak azért mert,...
1. Műszaki ember (CNC,Laser programozó CAD rajzoló) lévén ezek a könyvek , rajzok a gyengéim.
2. sok mindent magam javítok a jelenlegi autómon is.
3. amit nem én javítok azt a legkedvesebb barátom csinálja aki gépszerelő (főleg járműveket és erőművet szerel) pl: őcsinálta a kuplungozást, a futóműszerelést , a folyadékcseréket, a fékeket és még sok mást a jelenlegi gépemen is.
4. kell az. Wink
Esetleg tudtok valamit a diagnosztikai programjáról? Laptop lenne, csatlakozás csak-csak menne, hát még ha szoftver is lenne?  vigyor3
No nem szétállítgatni szeretném csak egy hibakód kiolvasásért ne kelljen már szakszervízbe menni  wow1
Ha valaki tudja min kell állítani és mennyit , én meg tudom hogyan és mivel, az azért nem járhatatlan.
Nem akarok nagyképűnek tűnni ezekkel, de amit lehet megtanulnék róla.

Köszi előre is.....
gyurigyuri
Naplózva
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1597 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 15:20:37 »

Marcel!!

Eladót felhívni,pénzt visszakérni!
Ha nem adja akkor:
Barátokat felhívni eladóhoz elmenni és a lelkére beszélni...

Érted??
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1598 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 15:23:22 »

Ma megint mnetem az autóval és azt vettem észre, hogy ha kettesben nyomom a gázt 2000-nél megtorpan az autó és ha hirtelen felváltok harmadikba akkor nem "fullad" le.
Reggel mikor indítod, szépen jár? Minden henger egyenletesen üzemel, nem füstöl? Még ezek is árulkodó jelek a haldokló csúcsokról.
Holnap ha újra hideg lesz teljesen a motor, próbáld meg izzítás nélkül egyből beindítani, ha akkor egyből beáll egyenletes alapjáratra, akkor én még hibakód kiolvasás előtt elszaladnék egy CMP szenzorért amivel legrosszabb esetben is kb 5ezer ft-ot buksz, kicserélném, és ha utána is fennáll a hiba akkor irány a szervíz.(egy+ CMP szenzor a kesztyützartóban amúgy is kötelező tartozék a Ci-knél eplus2....ha túléled a meghibásodását vigyor3)
Ha elektromos vezérlésű a turbó szabályzód, akkor nézd meg mozgatja-e a kart a turbina oldalon, ha nem akkor azzal lehet gond...az a 2000-es fordulat amit írtál, már szabályozási tartomány és lehet ez miatt tilt.
Ha vákumdob van a turbódon, akkor ennek nagyon kicsi az esélye.
Holnap reggel sasold meg hogy jár a motor!!! wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48469



« Új hozzászólás #1599 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 15:40:52 »

Ma megint mnetem az autóval és azt vettem észre, hogy ha kettesben nyomom a gázt 2000-nél megtorpan az autó és ha hirtelen felváltok harmadikba akkor nem "fullad" le.
merre laksz az országban?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.