Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:10:26
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
67
68
69
70
71
72
73
[
74
]
75
76
77
78
79
80
81
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14623960 alkalommal)
0 Felhasználó és 76 vendég van a témában
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3650 Dátum:
2010.06.02 szerda, 11:27:23 »
délután linkezek egyet-kettőt.
Addig a Tecső keresőben beírhatod az "ékszíj" "tárcsa" "meglazít" szavakat...
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.02 szerda, 11:13:13
Hol?Esetleg egy link?K :wow1:öszi!
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3651 Dátum:
2010.06.02 szerda, 11:40:19 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.06.02 szerda, 11:27:23
délután linkezek egyet-kettőt.
Addig a Tecső keresőben beírhatod az "ékszíj" "tárcsa" "meglazít" szavakat...
Ok!
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
doptee
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3652 Dátum:
2010.06.02 szerda, 11:52:37 »
Idézetet írta: GiN - 2010.06.02 szerda, 07:35:54
Szia
én is laikus vagyok, de nem állhatom meg, hogy ne ugassak bele a nagyok dolgába
Nálam a szíj és a feszítő, gondolom a vezetőgörgő is le van gatyásodva, alapjárat közeli fordulaton hörgő hangja van. Ha a klíma is rákapcsol, olyankor átmegy halálhörgésbe, mert úgy tudom ezen a hajtáson van a kompresszor is. Ilyen a tiéd is?
Hmm, hat azert a halalhorges tulzas..... nem, nemmondhatnam, sot en nem vettem eszre semmi kulonbseget, ha ratolom a klimat. Raadasul ahogy latom neked 2.0as dizeled van, nekem meg 2.2 es, es fogalmam sincs, hogy ez most akkor barmin is valtoztat avagy nem
. Igazabol az en zajomat szerintem nem sokan veszik eszre, legalabbis egyelore senki nem szolt be, csak engem idegesit, mindig hallom, meg bent is. Egyebkent a zaj, ha szemben allsz a kocsival, akkor bal felol erkezik
, ez aztan a profi megkozelites
.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3653 Dátum:
2010.06.02 szerda, 12:31:58 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.02 szerda, 11:52:37
Hmm, hat azert a halalhorges tulzas..... nem, nemmondhatnam, sot en nem vettem eszre semmi kulonbseget, ha ratolom a klimat. Raadasul ahogy latom neked 2.0as dizeled van, nekem meg 2.2 es, es fogalmam sincs, hogy ez most akkor barmin is valtoztat avagy nem
. Igazabol az en zajomat szerintem nem sokan veszik eszre, legalabbis egyelore senki nem szolt be, csak engem idegesit, mindig hallom, meg bent is. Egyebkent a zaj, ha szemben allsz a kocsival, akkor bal felol erkezik
, ez aztan a profi megkozelites
.
Jaja, balról, még mindig a szíjra gyanakszom szakértőként
. Csak nálad lehet, hogy nem olyan xar, mint az enyém állapota.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3654 Dátum:
2010.06.02 szerda, 13:02:34 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.02 szerda, 11:52:37
Hmm, hat azert a halalhorges tulzas..... nem, nemmondhatnam, sot en nem vettem eszre semmi kulonbseget, ha ratolom a klimat. Raadasul ahogy latom neked 2.0as dizeled van, nekem meg 2.2 es, es fogalmam sincs, hogy ez most akkor barmin is valtoztat avagy nem
. Igazabol az en zajomat szerintem nem sokan veszik eszre, legalabbis egyelore senki nem szolt be, csak engem idegesit, mindig hallom, meg bent is. Egyebkent a zaj, ha szemben allsz a kocsival, akkor bal felol erkezik
, ez aztan a profi megkozelites
.
Megvigasztallak az a hang egyre erőssebb lesz ami idegesiteni fog mert nem csak te veszed észre hanem a laikusok is.Én most cseréltem vezetőket,feszitőt és szijat is,mégis lüktetve berreg alapjáraton,ezért cserélnem kell főtengely tárcsát és generátort szabadonfutózni.Egyébként mennyi Km-van az autódba?
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3655 Dátum:
2010.06.02 szerda, 13:37:45 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.02 szerda, 11:52:37
Hmm, hat azert a halalhorges tulzas..... nem, nemmondhatnam, sot en nem vettem eszre semmi kulonbseget, ha ratolom a klimat. Raadasul ahogy latom neked 2.0as dizeled van, nekem meg 2.2 es, es fogalmam sincs, hogy ez most akkor barmin is valtoztat avagy nem
. Igazabol az en zajomat szerintem nem sokan veszik eszre, legalabbis egyelore senki nem szolt be, csak engem idegesit, mindig hallom, meg bent is. Egyebkent a zaj, ha szemben allsz a kocsival, akkor bal felol erkezik
, ez aztan a profi megkozelites
.
Bocs de most jutott eszembe mintha olvastam volna a forumon,hogy a 2,2 alapjárata magasabb(850) valószinüleg azért nem olyan zajos.Ha az enyémen emelek egy minimális fordulatot akkor elhalgat.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
doptee
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3656 Dátum:
2010.06.02 szerda, 13:38:53 »
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.02 szerda, 13:02:34
Megvigasztallak az a hang egyre erőssebb lesz ami idegesiteni fog mert nem csak te veszed észre hanem a laikusok is.Én most cseréltem vezetőket,feszitőt és szijat is,mégis lüktetve berreg alapjáraton,ezért cserélnem kell főtengely tárcsát és generátort szabadonfutózni.Egyébként mennyi Km-van az autódba?
Ooooo, remelem azert masokat jobban vigasztalsz. Nyilvan en ezt nem fogom megtenni sajat kezuleg. Tudnal esetleg osszeget irni, mi mennyi es kihez erdemes fordulni? jaigen 130K van benne, elvileg, de hasznlatan vettem, barmi lehet. a generator szabadonfutositasa most nagyon meno tema lett itt, es utana is olvastam, de ettol meg kisse szkeptikus vagyok. marmint ha ilyen mod lehet egyszeruen, es nem is olyan dragan csokkenteni a zajkibocsajtast, akkor a Ford gyarilag miert nem ezt a megoldast valasztotta? illetoleg hallottam az elonyokrol, de mik a hatranyok? koszi, udv
Naplózva
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3657 Dátum:
2010.06.02 szerda, 20:16:28 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.02 szerda, 13:38:53
Ooooo, remelem azert masokat jobban vigasztalsz. Nyilvan en ezt nem fogom megtenni sajat kezuleg. Tudnal esetleg osszeget irni, mi mennyi es kihez erdemes fordulni? jaigen 130K van benne, elvileg, de hasznlatan vettem, barmi lehet. a generator szabadonfutositasa most nagyon meno tema lett itt, es utana is olvastam, de ettol meg kisse szkeptikus vagyok. marmint ha ilyen mod lehet egyszeruen, es nem is olyan dragan csokkenteni a zajkibocsajtast, akkor a Ford gyarilag miert nem ezt a megoldast valasztotta? illetoleg hallottam az elonyokrol, de mik a hatranyok? koszi, udv
Bocs nem megijeszteni akartalak.Ha nem nagyon berreg inkább vidd el egy megbizható szakihoz aki megnézi,hogy kell-e cserélni valamit.Én 170e Km-rel vettem és nagyon ki volt minden.Azt hittem elég a automata feszitőt,szijat és görgőket cserélni(kb60000),most kiderült,hogy főtengely tárcsát(38000) is kell cserélni.Én macerás vagyok a hangokra ezért bizom a szabadonfutósitásba.Szerintem nézesd meg az autómata feszitőt az elárul mindent.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3658 Dátum:
2010.06.02 szerda, 21:26:04 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.02 szerda, 13:38:53
. a generator szabadonfutositasa most nagyon meno tema lett itt, es utana is olvastam, de ettol meg kisse szkeptikus vagyok. marmint ha ilyen mod lehet egyszeruen, es nem is olyan dragan csokkenteni a zajkibocsajtast, akkor a Ford gyarilag miert nem ezt a megoldast valasztotta? illetoleg hallottam az elonyokrol, de mik a hatranyok? koszi, udv
Valszeg azért, mert a TDCi blokk a tranzit tddi blokkjának egyenesági leszármazottja. Alapvetően az üzemanyagrendszerben különböznek. A Ci verzió egy idő után megkapta a 750-es alapjáratot, zajkibocsátás, emisziós normák vagy egyéb okok miatt. A nagyobb nyomaték, alacsonyabb alapjárat, rövidebb MMT6-os váltó magával hozta a szuicid hajlamokat is. Szíjrendszer, lendkerék... főleg városi használatban.
A tddi-nek a 900-as alapjárat miatt ritkán segédszíj problémája.
Az MKIII-ban van pár hülye megoldás, lehet a ford nehéz anyagi helyzet rányomta bélyegét a fejlesztésre.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3659 Dátum:
2010.06.02 szerda, 22:32:10 »
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.02 szerda, 20:16:28
Bocs nem megijeszteni akartalak.Ha nem nagyon berreg inkább vidd el egy megbizható szakihoz aki megnézi,hogy kell-e cserélni valamit.Én 170e Km-rel vettem és nagyon ki volt minden.Azt hittem elég a automata feszitőt,szijat és görgőket cserélni(kb60000),most kiderült,hogy főtengely tárcsát(38000) is kell cserélni.Én macerás vagyok a hangokra ezért bizom a szabadonfutósitásba.Szerintem nézesd meg az autómata feszitőt az elárul mindent.
Itt olcsón tudsz esetleg főtengely tárcsát:
http://mondeo.hu/index.php?topic=3745.msg507110#msg507110
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3660 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 00:02:25 »
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.02 szerda, 13:37:45
Bocs de most jutott eszembe mintha olvastam volna a forumon,hogy a 2,2 alapjárata magasabb(850) valószinüleg azért nem olyan zajos.Ha az enyémen emelek egy minimális fordulatot akkor elhalgat.
Amit olvastál az tévedés lehetett. Csak 810rpm a 2,2TDCi (QJBB) alapjárati fordszáma.
Naplózva
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3661 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 09:47:49 »
Idézetet írta: stealt - 2010.06.03 csütörtök, 00:02:25
Amit olvastál az tévedés lehetett. Csak 810rpm a 2,2TDCi (QJBB) alapjárati fordszáma.
Bocsi emlékeimből épitkeztem.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3662 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 10:26:01 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.02 szerda, 13:38:53
marmint ha ilyen mod lehet egyszeruen, es nem is olyan dragan csokkenteni a zajkibocsajtast, akkor a Ford gyarilag miert nem ezt a megoldast valasztotta?
de igen ezt választotta.A tranyókba már 1000éve használták.Hogy a mondikban nem(nem mindben,mert a benyásokban az összesben)?Költségcsökkentés.
Gondolom ez is tönkre tud menni.De gondolj bele milyen lesz a tönkremenetel!?Beáll a szabadonfutó csapágya.És?Max fix hajtássá válik,mint előtte....nagy kaland,ezt már mindannyian megszoktuk.A lényeg,hogy sokáig bírja.Ott van pl DomeSL.több mint 22e km-t ment már vele,és minden oké a szabadonfutóval,nincs szíjzaj.Egy 1szerű halandónál ez lehet akár már 2éves használat is.Engem ez már meggyőzött,hiszen 1,5évesen vettem,és összesen nem járt szíjremegés nélkül fél évet a hat éves autóm.És majd ha cserélni kell,akkor cserélni kell,de nem 80pénzért mindent,hanem jó esetben 12pénz körül csak ezt.
Aki szkeptikus az halgassa még 1kicsit a berregést.Nincs ez ráerőszakolva senkire.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3663 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 10:38:18 »
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 10:26:01
de igen ezt választotta.A tranyókba már 1000éve használták.Hogy a mondikban nem(nem mindben,mert a benyásokban az összesben)?Költségcsökkentés.
Gondolom ez is tönkre tud menni.De gondolj bele milyen lesz a tönkremenetel!?Beáll a szabadonfutó csapágya.És?Max fix hajtássá válik,mint előtte....nagy kaland,ezt már mindannyian megszoktuk.A lényeg,hogy sokáig bírja.Ott van pl DomeSL.több mint 22e km-t ment már vele,és minden oké a szabadonfutóval,nincs szíjzaj.Egy 1szerű halandónál ez lehet akár már 2éves használat is.Engem ez már meggyőzött,hiszen 1,5évesen vettem,és összesen nem járt szíjremegés nélkül fél évet a hat éves autóm.És majd ha cserélni kell,akkor cserélni kell,de nem 80pénzért mindent,hanem jó esetben 12pénz körül csak ezt.
Aki szkeptikus az halgassa még 1kicsit a berregést.Nincs ez ráerőszakolva senkire.
az eredeti, gyári megoldásnál minden csak jobb lehet (ráadásul olcsóbb is)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3664 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 10:39:29 »
TDCI-nél az olajszűrőház csak spéci szerszámmal szedhető le vagy egyéb módon is? Gondolok én állítható kulcsra vagy 32 és krovára, stb?
Köszi, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3665 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 10:42:23 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.06.03 csütörtök, 10:39:29
TDCI-nél az olajszűrőház csak spéci szerszámmal szedhető le vagy egyéb módon is? Gondolok én állítható kulcsra vagy 32 és krovára, stb?
Köszi, T.
36os krova.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3666 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 10:44:15 »
Én már nagyon nem akarom hallgatni, úgyhogy holnap neki is esek. A szíjlelázító lekészül még ma
Annyit meg tudsz még mondani, hogy ha lenn a szíj és ki akarom piszkálni a feszítőt alaplapostól, görgőstől, azt hogy kövessem el...?!?
A generátor pajzsot körbe lehet fűrészelni kiszerelés nélkül, vagy nincs elég hely? Mondjuk a kerékjárat felől... vagy hamarabb kijön, mint a kerékjáratnál szétkerül minden takaró idom...
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 10:26:01
de igen ezt választotta.A tranyókba már 1000éve használták.Hogy a mondikban nem(nem mindben,mert a benyásokban az összesben)?Költségcsökkentés.
Gondolom ez is tönkre tud menni.De gondolj bele milyen lesz a tönkremenetel!?Beáll a szabadonfutó csapágya.És?Max fix hajtássá válik,mint előtte....nagy kaland,ezt már mindannyian megszoktuk.A lényeg,hogy sokáig bírja.Ott van pl DomeSL.több mint 22e km-t ment már vele,és minden oké a szabadonfutóval,nincs szíjzaj.Egy 1szerű halandónál ez lehet akár már 2éves használat is.Engem ez már meggyőzött,hiszen 1,5évesen vettem,és összesen nem járt szíjremegés nélkül fél évet a hat éves autóm.És majd ha cserélni kell,akkor cserélni kell,de nem 80pénzért mindent,hanem jó esetben 12pénz körül csak ezt.
Aki szkeptikus az halgassa még 1kicsit a berregést.Nincs ez ráerőszakolva senkire.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3667 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 10:48:58 »
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 10:42:23
36os krova.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3668 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 11:21:15 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.06.03 csütörtök, 10:44:15
Én már nagyon nem akarom hallgatni, úgyhogy holnap neki is esek. A szíjlelázító lekészül még ma
Annyit meg tudsz még mondani, hogy ha lenn a szíj és ki akarom piszkálni a feszítőt alaplapostól, görgőstől, azt hogy kövessem el...?!?
A generátor pajzsot körbe lehet fűrészelni kiszerelés nélkül, vagy nincs elég hely? Mondjuk a kerékjárat felől... vagy hamarabb kijön, mint a kerékjáratnál szétkerül minden takaró idom...
A feszítő csak a generátor levétele után szedhető le.A generátort mindenképpen ki kell venni,mert a régi szíjtárcsát is lekell róla szedni-nem egy leányálom.Ha kinn a generátor,az az alatti traverzt kell lecsavarozni 13as krovával-3db csavar,és már kinn is van a feszítő.A szíj visszarakásához szerezz be 1 rajzot a szíj pozíciójáról,ugyan is bele kell fűzni a feszítő görgőjébe!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3669 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 11:30:27 »
Ha van motor alsó takaró dekli, azt is le kell gondolom kapni, ugye?
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 11:21:15
A feszítő csak a generátor levétele után szedhető le.A generátort mindenképpen ki kell venni,mert a régi szíjtárcsát is lekell róla szedni-nem egy leányálom.Ha kinn a generátor,az az alatti traverzt kell lecsavarozni 13as krovával-3db csavar,és már kinn is van a feszítő.A szíj vis***akásához szerezz be 1 rajzot a szíj pozíciójáról,ugyan is bele kell fűzni a feszítő görgőjébe!
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3670 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 12:35:34 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.06.03 csütörtök, 11:30:27
Ha van motor alsó takaró dekli, azt is le kell gondolom kapni, ugye?
Ha a kerékjáratfelől csinálod,akkor gondolom nem.Ha aknáról akkor igen,viszont akkor oldalról nem kell semmit leszedni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
doptee
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3671 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 16:00:50 »
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 10:26:01
de igen ezt választotta.A tranyókba már 1000éve használták.Hogy a mondikban nem(nem mindben,mert a benyásokban az összesben)?Költségcsökkentés.
Gondolom ez is tönkre tud menni.De gondolj bele milyen lesz a tönkremenetel!?Beáll a szabadonfutó csapágya.És?Max fix hajtássá válik,mint előtte....nagy kaland,ezt már mindannyian megszoktuk.A lényeg,hogy sokáig bírja.Ott van pl DomeSL.több mint 22e km-t ment már vele,és minden oké a szabadonfutóval,nincs szíjzaj.Egy 1szerű halandónál ez lehet akár már 2éves használat is.Engem ez már meggyőzött,hiszen 1,5évesen vettem,és összesen nem járt szíjremegés nélkül fél évet a hat éves autóm.És majd ha cserélni kell,akkor cserélni kell,de nem 80pénzért mindent,hanem jó esetben 12pénz körül csak ezt.
Aki szkeptikus az halgassa még 1kicsit a berregést.Nincs ez ráerőszakolva senkire.
Nem, aki szkeptikus es nem ert hozza, annak el kell magyarazni es akkor talan jobb belatasra ter
Es most mar koszonom a magyarazatot. Nos akkor a nagy kerdes, hogy akkor mivel is kell kezdeni, elsosorban nem tudtok vmi jo szervizt, aki esetleg belehallgatna (ugye lehet, hogy nem is ez a baja, egyelore csak en hallottam, itt meg jol megbeszeltuk, hogy tuti az lesz
) és megmondaná, hogy akkor hogyan tovabb? Lattam itt a forumon vmi kozos szabadonfuto vasarlast/tervezetet, bar nemtudom mennyiben segit ez nekem, egyedul beszerelni ugyanis nem tudom.
megegyszer kosz, szep napot mindenkinek
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3672 Dátum:
2010.06.03 csütörtök, 19:56:04 »
Olajcserében is gondolkodom, úgyhogy marad az alulról megközelítés módszere...
Alu kolbászt is sikerült felhajtanom, úgyhogy ha igényli a feszítő, akkor abba a fejszébe is belevágom a fámat.
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 12:35:34
Ha a kerékjáratfelől csinálod,akkor gondolom nem.Ha aknáról akkor igen,viszont akkor oldalról nem kell semmit leszedni.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3673 Dátum:
2010.06.04 péntek, 08:44:19 »
ALf!!!!
Az alukobász karika mekkora vastagságú?
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3674 Dátum:
2010.06.04 péntek, 08:47:24 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.06.04 péntek, 08:44:19
ALf!!!!
Az alukobász karika mekkora vastagságú?
http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg399885#msg399885
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3675 Dátum:
2010.06.04 péntek, 08:50:14 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.03 csütörtök, 16:00:50
Nem, aki szkeptikus es nem ert hozza, annak el kell magyarazni es akkor talan jobb belatasra ter
Es most mar koszonom a magyarazatot. Nos akkor a nagy kerdes, hogy akkor mivel is kell kezdeni, elsosorban nem tudtok vmi jo szervizt, aki esetleg belehallgatna (
ugye lehet, hogy nem is ez a baja, egyelore csak en hallottam, itt meg jol megbeszeltuk, hogy tuti az lesz
) és megmondaná, hogy akkor hogyan tovabb? Lattam itt a forumon vmi kozos szabadonfuto vasarlast/tervezetet, bar nemtudom mennyiben segit ez nekem, egyedul beszerelni ugyanis nem tudom.
megegyszer kosz, szep napot mindenkinek
Tuti!
A közös beszerzés annyival jobb,hogy nem jársz úgy mint én.Én 18.8e ft-ért kaptam meg ugyan azt,amit Relhist 12ért rendelt nagy tételben.
A cseréjében meg felkérsz egy szerelőt,hogy csinálja meg neked.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3676 Dátum:
2010.06.04 péntek, 09:08:04 »
Alf, nagy rajongója vagyok az írásműveidnek, ezt is olvastam már. A kérdés mégis az, hogy mekkora szeletet vágjak az aluból? Ugyanis nincs szétszedve még, viszont az alurúd most áll rendelkezésre. Ha kicsit nagyobbat szelnek le, azt még lehet orvosolni, de a minimum méretet jó lenne tudni.
Idézetet írta: alf - 2010.06.04 péntek, 08:47:24
http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg399885#msg399885
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3677 Dátum:
2010.06.04 péntek, 09:08:45 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.06.04 péntek, 08:44:19
ALf!!!!
Az alukobász karika mekkora vastagságú?
Hi,
Pont tegnap olvastam utánna a fórumon, 20mm átmérő és 17-18mm széles. Alf ezt íra egy hozzászólásában.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3678 Dátum:
2010.06.04 péntek, 09:10:48 »
Na, két oldallal odébb megtaláltam.!
17-18mm. Kösze.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3679 Dátum:
2010.06.04 péntek, 11:12:10 »
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blukacs1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 97
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3680 Dátum:
2010.06.04 péntek, 12:26:40 »
Sziasztok! Sajnos utolért engem is a porlasztó csere szele viszont most beszèltem Vikel és nem tud segíteni a beszerzésben csak a szerelésben
tud esetleg valaki más forrást az alkatrészre? Előre is köszi! Üdv Balu
Naplózva
06-20-930-24-85
kamix
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3681 Dátum:
2010.06.04 péntek, 17:31:48 »
Sziasztok,
Hibakódot meddig tárol az autó?
Sajna úgynézki megszívtam felújított porlasztóval, 1500 km után...Hátha nem az a probléma, de csak jövöhéten tudom kiolvastatni.....
Naplózva
2002, MK3, tdci, 130, 5 ajtó
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3682 Dátum:
2010.06.04 péntek, 18:31:13 »
Idézetet írta: kamix - 2010.06.04 péntek, 17:31:48
Sziasztok,
Hibakódot meddig tárol az autó?
Sajna úgynézki megszívtam felújított porlasztóval, 1500 km után...Hátha nem az a probléma, de csak jövöhéten tudom kiolvastatni.....
Néhány speciális kód kivételével addig amíg ki nem tőrlik.
Naplózva
kamix
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3683 Dátum:
2010.06.04 péntek, 21:37:55 »
Köszönöm a választ
üdv
Naplózva
2002, MK3, tdci, 130, 5 ajtó
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3684 Dátum:
2010.06.05 szombat, 07:46:11 »
Sziasztok!
2004-es TDCi (130 Le) Mondim reggelente első indításnál hatalmas alapjáratingadozással indul. Felmegy 1500-as fordulatig és vissza 750-ig és ezt kb. 5 másodperc időtartamig csinálja. Az inditásnál egy hatalmas füstpamacsot lövel ki a kipufogónyíláson, még bent ülve az autóban is érzem a szagát.
(5 mp után szépen beáll az alapjárat és teszi a dolgát a moci.)
Összefüggésben lehet ez azzal hogy nemrég cseréltem olajat?
Lenne valami ötletek mi idézheti elő ezt a jelenséget?
Üdv:
Laci
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3685 Dátum:
2010.06.05 szombat, 14:26:08 »
Idézetet írta: fablaci - 2010.06.05 szombat, 07:46:11
Sziasztok!
2004-es TDCi (130 Le) Mondim reggelente első indításnál hatalmas alapjáratingadozással indul. Felmegy 1500-as fordulatig és vissza 750-ig és ezt kb. 5 másodperc időtartamig csinálja. Az inditásnál egy hatalmas füstpamacsot lövel ki a kipufogónyíláson, még bent ülve az autóban is érzem a szagát.
(5 mp után szépen beáll az alapjárat és teszi a dolgát a moci.)
Összefüggésben lehet ez azzal hogy nemrég cseréltem olajat?
Lenne valami ötletek mi idézheti elő ezt a jelenséget?
Üdv:
Laci
Első körben takarítsad ki a MAF szenzort.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3686 Dátum:
2010.06.05 szombat, 15:33:47 »
Idézetet írta: alf - 2010.06.03 csütörtök, 10:42:23
36os krova.
Megtörtént az olajcsere. Persze azt hittem van otthon ekkora kulcs. Hát csak 30-as volt és az állíthatóm is csak 34-et tud max
Bazi nagy egy csavar
Na mindegy a cégnél volt bent ilyen azzal melóztam, de legközelebb beszerzek én is egyet. Nincs valakinek egy fölösleges olcsón
Köszi még 1x, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Pepe28
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3687 Dátum:
2010.06.05 szombat, 15:58:48 »
Sziasztok
Egy kérdésem lenne.
Olyan problémával álltam szembe,hogy menet közbe kigyulladt az izzítás jelző. Folyamatosan villog és a kocsi nekiállt rángatni kapkodni. Mi lehet a hiba oka? Ha valaki tud tanácsokkal segíteni,hogy mire készüljek az előre is megköszönöm!
Sziasztok
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3688 Dátum:
2010.06.05 szombat, 17:47:37 »
Idézetet írta: Pepe28 - 2010.06.05 szombat, 15:58:48
Sziasztok
Egy kérdésem lenne.
Olyan problémával álltam szembe,hogy menet közbe kigyulladt az izzítás jelző. Folyamatosan villog és a kocsi nekiállt rángatni kapkodni. Mi lehet a hiba oka? Ha valaki tud tanácsokkal segíteni,hogy mire készüljek az előre is megköszönöm!
Sziasztok
lehet néhány oka.
szervízben olvastass hibakódot!Csak az a mérvadó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tasi303
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3689 Dátum:
2010.06.05 szombat, 20:42:13 »
Sziasztok !!!!
Szép estét mindenkinek!!!
Azt gondolom hogy mint sok társamat engem is elért az a rész amikor porlaszócsúcsokat kellene cserélnem. Szeretnék egy két tanácsot kérni. Ki mit javasol. Elegendő a felújított pcsúcs vagy inkább újat? egyszerre érdemes cserélni? Ha felújított a szett akkor mennyibe fáj egy ilyen mutatvány? mármint csak az alaktrész és külön a munkadíj? Ha valaki tudna segíteni azt nagyon meg tudnám köszönni.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3690 Dátum:
2010.06.05 szombat, 22:36:31 »
Idézetet írta: fablaci - 2010.06.05 szombat, 07:46:11
Sziasztok!
2004-es TDCi (130 Le) Mondim reggelente első indításnál hatalmas alapjáratingadozással indul. Felmegy 1500-as fordulatig és vissza 750-ig és ezt kb. 5 másodperc időtartamig csinálja. Az inditásnál egy hatalmas füstpamacsot lövel ki a kipufogónyíláson, még bent ülve az autóban is érzem a szagát.
(5 mp után szépen beáll az alapjárat és teszi a dolgát a moci.)
Összefüggésben lehet ez azzal hogy nemrég cseréltem olajat?
Lenne valami ötletek mi idézheti elő ezt a jelenséget?
Üdv:
Laci
sajnos, hogy ezt kell mondjam, de ez az áteresztő porlasztók tipikus jele. Állás során a rendszerben meglévő üzemanyag a nem tökéletes zárás miatt becsöpög az égéstérbe, indításkor a fölös üzemanyag távozását látod szürke füst formájában.
Adj neki ProTec-et, hátha csak koszolódás miatt van.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3691 Dátum:
2010.06.05 szombat, 22:46:53 »
Sziasztok!
Mondeom 2003-as faceliftes, 6 sebességes 2,0 tdci 130le, kíméletesen hajtottam és odafigyeltem a tankolásokra. Eddig teljesen jó volt. 240.000 km-től hidegindításkor nehezen talál magára, egyenetlen alapjárat 10-20 mp-ig fehér gázolajszagú füst, melegen eléggé csattog terhelésre. Dízelszervízbe vittem poharazás alapjáraton az egyik henger kb egy deci mások kb fél deci, maradék kettő néhány mili gázolaj veszteség. Kicseréltek a porlasztókban valamiket, de konkrétan a csúcsokat még nem, és a nagynyomású szivattyú belseje is felújítva. Mondták újra is programozták a porlasztókat. Tankot is pucoltak. Egr dugózva. Indulás jó, alapjárat szép, nem csattog melegen mint előtte melegen a motor. Viszont azóta igen erősen fekete füstöl, és gyenge a régi önmagához képest. A végseb is csak 180 körül ( általában 100-110-el járok 1500-2000 fordulat között). A motorjelző világít, de az az eger dugózás miatt van. Kérdésem, lehet még belőle jó autó, ahhoz még mit kellene megjavítani, vagy igyekezzek megszabadulni tőle. Nem szeretném mert kedvelem, és amíg jó volt csodás élmény volt vezetni, most igen elkeseredett vagyok, ég szükség lenne rá.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3692 Dátum:
2010.06.05 szombat, 22:56:06 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.05 szombat, 22:46:53
Sziasztok!
Mondeom 2003-as faceliftes, 6 sebességes 2,0 tdci 130le, kíméletesen hajtottam és odafigyeltem a tankolásokra. Eddig teljesen jó volt. 240.000 km-től hidegindításkor nehezen talál magára, egyenetlen alapjárat 10-20 mp-ig fehér gázolajszagú füst, melegen eléggé csattog terhelésre. Dízelszervízbe vittem poharazás alapjáraton az egyik henger kb egy deci mások kb fél deci, maradék kettő néhány mili gázolaj veszteség. Kicseréltek a porlasztókban valamiket, de konkrétan a csúcsokat még nem, és a nagynyomású szivattyú belseje is felújítva. Mondták újra is programozták a porlasztókat. Tankot is pucoltak. Egr dugózva. Indulás jó, alapjárat szép, nem csattog melegen mint előtte melegen a motor. Viszont azóta igen erősen fekete füstöl, és gyenge a régi önmagához képest. A végseb is csak 180 körül ( általában 100-110-el járok 1500-2000 fordulat között). A motorjelző világít, de az az eger dugózás miatt van. Kérdésem, lehet még belőle jó autó, ahhoz még mit kellene megjavítani, vagy igyekezzek megszabadulni tőle. Nem szeretném mert kedvelem, és amíg jó volt csodás élmény volt vezetni, most igen elkeseredett vagyok, ég szükség lenne rá.
fekete füst a nem tökéletes égés miatt van.
pórlasztót szerintem csak újat(nem felújítottat!!!) és mind a 4-et egyszerre
check engine izzó más miatt is világíthat
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3693 Dátum:
2010.06.05 szombat, 23:30:49 »
Úgy tervezem visszaviszem még a szervízbe, mert eléggé nem szeretem, ha füstöl a kocsi. Attól félek, hogy egy pénztemető lesz. A gondom, hogy a legtöbb itt a fórumon ajánlott jó szervíztől messze lakom. Békés, vagy Csongrád megyei "jó szakiról" nem olvastam itt. Bízhatok benne, hogy a porlaszók cseréjével megjavulhat, a turból hogyan derülhet ki, hogy jó vagy nem jó? Lehet a tökéletlen égés csak attól, hogy a csúcsok nem jók. Vagy csak azért tökéletlen az égés, mert kevés a levegő a turbó hibájából. Csak állóhelyzetben néztük a szerelővel a számítógéppel, és 90 valamennyiről kb 145-ig ment föl a nyomás, ha jól megpörgettem a motort. Azt mondta rendben van így. A hibakódra a check engine lámpára azt mondta ez egr dugózás miatti megváltozott értékek eredménye, észreveszi az elektronika.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3694 Dátum:
2010.06.05 szombat, 23:35:54 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.05 szombat, 23:30:49
Lehet a tökéletlen égés csak attól, hogy a csúcsok nem jók. Vagy csak azért tökéletlen az égés, mert kevés a levegő a turbó hibájából.
a tökéletlen égés a felborült üzemanyag-levegő arány miatt van.
lehet, hogy a "javított" porlasztóid több üzemanyagot engenek be mint kéne.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3695 Dátum:
2010.06.05 szombat, 23:51:08 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.05 szombat, 22:46:53
Sziasztok!
Mondeom 2003-as faceliftes, 6 sebességes 2,0 tdci 130le, kíméletesen hajtottam és odafigyeltem a tankolásokra. Eddig teljesen jó volt. 240.000 km-től hidegindításkor nehezen talál magára, egyenetlen alapjárat 10-20 mp-ig fehér gázolajszagú füst, melegen eléggé csattog terhelésre. Dízelszervízbe vittem poharazás alapjáraton az egyik henger kb egy deci mások kb fél deci, maradék kettő néhány mili gázolaj veszteség. Kicseréltek a porlasztókban valamiket, de konkrétan a csúcsokat még nem, és a nagynyomású szivattyú belseje is felújítva. Mondták újra is programozták a porlasztókat. Tankot is pucoltak. Egr dugózva. Indulás jó, alapjárat szép, nem csattog melegen mint előtte melegen a motor. Viszont azóta igen erősen fekete füstöl, és gyenge a régi önmagához képest. A végseb is csak 180 körül ( általában 100-110-el járok 1500-2000 fordulat között). A motorjelző világít, de az az eger dugózás miatt van. Kérdésem, lehet még belőle jó autó, ahhoz még mit kellene megjavítani, vagy igyekezzek megszabadulni tőle. Nem szeretném mert kedvelem, és amíg jó volt csodás élmény volt vezetni, most igen elkeseredett vagyok, ég szükség lenne rá.
Valahol ereszt a turbocsöved (repedt vagy kifuj bilincs melett a levegő) nem vészes és nem is drága. Nézd meg hol van olajfolt a turbocsövön, ott fog ereszteni, e miatt nincs benne erő.
Megjegyzés:
A csúcsokat cserélni illik újra és nem felprogramozni mert annak dugólyukadás is lehet a vége.
Naplózva
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3696 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 00:32:12 »
Nézegettem a turbócsövet, jó hosszú összességében és néhány szakasz jól el is van dugva.
Az egr után közvetlenül ahol a fém és műanyag cső van összecsatlakoztatva, köztük látok némi olajcsillogást, de nem folyik. Aztán a maf és a turbó közötti szívócsőbe megy be egy kis cső oldalról a motor jobb hátsó felső részétől ott van olajosság, bár az még a szívó oldal. Sziszegést én nem hallok, de a nejem szerint süket vagyok, tehát ez nem mérvadó. A fiam mondta, hogy ő mintha hallana valami fütyülés szerűséget, mikor gyorsítok.
Ez jó, hogy akkor az olajat kell keresni, az jelezhet.
A szervízben azt mondták nincs is új porlasztó, nem gyártanak. Ami van az mind felújított, vagy olyan ami úgymond másodosztályú porlasztó, a jókat rakták annak idején a kocsikba, ezek meg maradtak alkatrésznek. Tudom, engem könnyen megvezethetnek, mert nem vagyok autószerelő, de mondom a közelemben nem tudok jó szervízt, hacsak nem maga a gyári, de azok meg nagyon magas óradíjjal üzemelnek. Meg most ezek elkezdték, nem tudom itt folytassam, mert már ez is eléggé sokba került, vagy menjek a fordhoz, az meg biztos nagyon sokba fog kerülni.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3697 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 08:37:22 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.06 vasárnap, 00:32:12
Nézegettem a turbócsövet, jó hosszú összességében és néhány szakasz jól el is van dugva.
Az egr után közvetlenül ahol a fém és műanyag cső van összecsatlakoztatva, köztük látok némi olajcsillogást, de nem folyik. Aztán a maf és a turbó közötti szívócsőbe megy be egy kis cső oldalról a motor jobb hátsó felső részétől ott van olajosság, bár az még a szívó oldal. Sziszegést én nem hallok, de a nejem szerint süket vagyok, tehát ez nem mérvadó. A fiam mondta, hogy ő mintha hallana valami fütyülés szerűséget, mikor gyorsítok.
Ez jó, hogy akkor az olajat kell keresni, az jelezhet.
A szervízben azt mondták nincs is új porlasztó, nem gyártanak. Ami van az mind felújított, vagy olyan ami úgymond másodosztályú porlasztó, a jókat rakták annak idején a kocsikba, ezek meg maradtak alkatrésznek. Tudom, engem könnyen megvezethetnek, mert nem vagyok autószerelő, de mondom a közelemben nem tudok jó szervízt, hacsak nem maga a gyári, de azok meg nagyon magas óradíjjal üzemelnek. Meg most ezek elkezdték, nem tudom itt folytassam, mert már ez is eléggé sokba került, vagy menjek a fordhoz, az meg biztos nagyon sokba fog kerülni.
Tegyük fel, hogy jól csinálták meg a porlasztókat. A fekete füst levegőhiányt jelent, de ilyenkor kormol is, ami látszik a hátsó lökösön.
A levegőhiány kimérhető a töltőlevegő nyomásának terhelés alatti mérésével. 2-3-4 padlógáz, 1300 1/min-től indulva. 2500fordulat előtt meg kell lennie a 2,5bar nyomásnak.
A 2003-as faceliftes még nem valószínű, hogy euro4-es, így a egr dugózás nem ad hibakódot, amiatt nem világíthat a check engine lámpa.
Világíthat viszont a vákuumrendszer problémája miatt, főleg akkor, ha a szerelésnél a vákuumszelepek vezérlését nem kötötték vissza, vagy ha a vákuumrendszer nyitott, és így nem működik. Ez a hiba magyarázná a fekete füstölést is, mert az euro3-as tdci-k turbója vákuumvezérelt, így ha nincs vákuum, nincs lapátszög állítás a turbón, ami a töltőnyomás elgtelenségében és fekete füstölésben jelentkezik.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
lorantgyula
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3698 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 10:04:01 »
Megnéztem, az egr dugózás a vákumcsőbe csapágygolyó betuszkolásával történt. Cső helyén van, elektromos csatlakozók is szemre beköötve. Régen már dugóztuk, akkor is jelzett a check lámpa, így elvetettük a lemezdarabkával való dugózást. Ha mégis emiatt égne a lámpa, lehet az, hogy ezt hibának veszi az elektronika és kissé letilt a teljesítményből? Azt mondták a szervizesek, le kellett dugózni, mert amúgy légtömeg hibát jelzett a computer.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3699 Dátum:
2010.06.06 vasárnap, 10:07:44 »
Idézetet írta: lorantgyula - 2010.06.06 vasárnap, 10:04:01
Megnéztem, az egr dugózás a vákumcsőbe csapágygolyó betuszkolásával történt. Cső helyén van, elektromos csatlakozók is szemre beköötve. Régen már dugóztuk, akkor is jelzett a check lámpa, így elvetettük a lemezdarabkával való dugózást. Ha mégis emiatt égne a lámpa, lehet az, hogy ezt hibának veszi az elektronika és kissé letilt a teljesítményből? Azt mondták a szervizesek, le kellett dugózni, mert amúgy légtömeg hibát jelzett a computer.
EURO3-as vagy euro4-es az autód? Mert ha euro3, nem lesz hibakód, motorkontroll lámpa a dugózás miatt. Ha euro4-es, akkor lesz, de kb. mindegy,mert a teljesítményből nem vesz le.
A fórumon általában a lemezes lezárást javasoljuk a vákumcső dugózása helyett, mert akkor a vákuumrendszer érintetlen, az EGR működik, csak füstgázt nem tud visszavezetni a lemezelés miatt. Az enyém is ilyen, problémamentesen teszi a dolgát 2 éve.
Kell hibakódot olvasni, abból kiderül, miért világít a motorkontroll lámpa.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Oldalak:
1
...
67
68
69
70
71
72
73
[
74
]
75
76
77
78
79
80
81
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ