Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.29 szerda, 12:23:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13515470 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3900 Dátum: 2010.06.22 kedd, 15:02:07 »

A Stuttgart-Müncheni autópályán a helyzet a következő: a külső sávban mennek a teherautó, monnyuk 90-nel.
A belsőben a személyautók, 120-szal. Tk egybefüggő kocsisor S-M között.
Még 121-gyel sem tudsz menni, nemhogy 150-nel.
Biztosan így van én nagyon ritkán járok arra, pontosabban 1x mentem 3 éve vasárnap du Frankfurt felé 1034km bruttó 8 óra hazafelé hétfő éjszaka jöttem 7:55 óra volt szintén bruttó idő.
Akkor lehetett menni  eplus2.
Comp avg: 137 km/h és 6,4 l/100km  taps
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.22 kedd, 15:39:12 írta Trekxc » Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3901 Dátum: 2010.06.22 kedd, 15:48:10 »

Biztosan így van én nagyon ritkán járok arra, pontosabban 1x mentem 3 éve vasárnap du Frankfurt felé 1034km bruttó 8 óra hazafelé hétfő éjszaka jöttem 7:55 óra volt szintén bruttó idő.
Akkor lehetett menni  eplus2.
Comp avg: 137 km/h és 6,4 l/100km  taps

Angel nem használja az autóját. Egy Fiestát gyűr a mindennapokban. Csak ünnepnapokon veszi elő a Mondeó-t és akkor levegőt sem szabad venni az autóban, hogy kevesebbet fogyasszon...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3902 Dátum: 2010.06.22 kedd, 16:17:14 »

Angel nem használja az autóját. Egy Fiestát gyűr a mindennapokban. Csak ünnepnapokon veszi elő a Mondeó-t és akkor levegőt sem szabad venni az autóban, hogy kevesebbet fogyasszon...  hehe
Legalább jobban tudja értékelni a jót. Én is most teljesen hozzászoktam már a mondihoz. Vezettem apósom 100 lovas benyás g astráját, hát érdekes volt.
Nyomom és nem történik semmi, de tényleg wow1 igaz a hangtalan motor az tetszett  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #3903 Dátum: 2010.06.22 kedd, 16:28:03 »

Sziasztok!Ha hozzá szolhatok a fogyasztási mizériához.Az elözö tulaj csak pálya klimával 6.6,ithon nulláztam 3-as fő ut ovatosan klima nélkül 5.4,amióta az asszony használja kisfaluk között 35km/h átlagal full klimával 7.1,Egyébként a Frankfurt-München tényleg elég gáz csak éjel lehet rajta haladni,a többi német pálya szakaszon is elég sok a korlátozó tábla. integet2
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3904 Dátum: 2010.06.22 kedd, 17:31:57 »

Cseréld ki a zörgő részeket, lesz csend is  laugh

Legalább jobban tudja értékelni a jót. Én is most teljesen hozzászoktam már a mondihoz. Vezettem apósom 100 lovas benyás g astráját, hát érdekes volt.
Nyomom és nem történik semmi, de tényleg wow1 igaz a hangtalan motor az tetszett  eljen
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3905 Dátum: 2010.06.22 kedd, 17:33:21 »

A szervíz megnézte a katalizátort. Mondják mint az új. Nem ez a baj. Más jött elő.
Megnézték a szelepeket, és nem nyitnak rendesen. A szelepemelő nem működik rendesen, ezért nem jut elég levegő a motorba. Ez 16 ilyen szelepemelő cseréje.
Illetve a hidraulikus kis dugyattyúk rosszak. Az létezik külön? Mert ez így igen húzós 16 szor tizenezer forint.
Naplózva
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3906 Dátum: 2010.06.22 kedd, 17:59:54 »

Szakszerűen a hidrotőkék rosszak. Létezik, e külön, vagy esetleg utángyártott, felújított. Eddigis sokba van a javítás, még 16 szelephimba a mindennel együtt megint vagy 200 ezer forint. Muszály mindet kicserélni? Gondolom célszerű, de a pénz nagy úr.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3907 Dátum: 2010.06.22 kedd, 19:09:11 »

A szervíz megnézte a katalizátort. Mondják mint az új. Nem ez a baj. Más jött elő.
Megnézték a szelepeket, és nem nyitnak rendesen. A szelepemelő nem működik rendesen, ezért nem jut elég levegő a motorba. Ez 16 ilyen szelepemelő cseréje.
Illetve a hidraulikus kis dugyattyúk rosszak. Az létezik külön? Mert ez így igen húzós 16 szor tizenezer forint.
Nem szokott egyszerre 16 tönkremenni...átverés szagú a dolog...ennyi pénzt nem érdemes rákölteni, kell venni egy bontott hengerfejet kompletten, feldobni és kész. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3908 Dátum: 2010.06.22 kedd, 19:19:03 »

Szakszerűen a hidrotőkék rosszak. Létezik, e külön, vagy esetleg utángyártott, felújított. Eddigis sokba van a javítás, még 16 szelephimba a mindennel együtt megint vagy 200 ezer forint. Muszály mindet kicserélni? Gondolom célszerű, de a pénz nagy úr.
A hidrotőkék akkor mennek tönkre, ha nem megfelelő viszkozitású olajat használsz/használtak a motorhoz. Volt ilyen?
Olyankor a turbó kap rendesen.
A szelepek nyitási gondját hogy diagnosztizálták? leszedték a hengerfejet?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3909 Dátum: 2010.06.22 kedd, 19:29:52 »

shell szintetikus olajat szokott rakni bele a szerelő, de nem voltam ott mikor cserélte. Lehet ezután magam fogok olajat cserélni. csak az üzemanyagszűrőt bízom rá.
Voltam a műhelyben délután, a henfgerfej nem volt leszedve, de a szelephimbákat láttam, fedő volt leszedve. kicsit megtolták a kocsit és mutatták, hogy nem nyomja le rendesen a szelepet a himba. Hibakód nincs, turbó működik, egr dugózva, porlasztók résolajvesztesége megszüntetve, katalizátor jó, maf tiszta.
A szívás zaj elég nagy, csattogósan jár a motor alacsony fordulaton, 1500 korül finoman gyorsítva igen gyenge, és hatalmas fekete füst. 2000 fölött kezd úgy menni mint egy 1,6-os citroen ( ilyen volt előtte ), végsebesség 170-180 és füstöl.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3910 Dátum: 2010.06.22 kedd, 20:02:53 »

kicsit megtolták a kocsit és mutatták, hogy nem nyomja le rendesen a szelepet a himba.
Hát ezek nagyon ügyes szerelők, ha szemre megmondják, hogy elég mélyre nyom-e a bütyök hehe
Miért nem inkább azt mutatták meg, hogy a halott hidrotőkét egy csavarhúzóval felülről lazán le lehet nyomni....egy jót meg megfeszülve sem...hát mondjuk ez az egyik ahogy meg lehet állapítani mikor rossz a tőke, meg van mégegy, de arról sem írtál, hogy nézték volna...
Vigyázz, majd kicserélnek egy turbócsövet 250 ezer Huf-ért.. eplus2 wave Wink
Biztos, hogy jó helyen van az autód  Roll Eyes Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.22 kedd, 20:04:38 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3911 Dátum: 2010.06.22 kedd, 20:25:01 »

Nem tudom. Ez egy direkt dízel szervíz. Ajánlotta egy autószerelő ismerősöm őket. Lehet egyből a Fordhoz kellett volna menni. csak az istentelen drága.
Nem tudom. Maximum mondom nekik cseréljék ki a legrosszabb himbát, aztán ha nem javul meg  megyek a fordhoz. Ha rossz a kocsi használni sem tudom meg eladni sem. Pedig nagyon jó volt vezetni, sőt még így, hogy rossz, így is jobb autózni vele mint egy alsóbb kategóriájúval. El vagyok kenődve rendesen.
A turbócsővon nem leltem lukat. Persze csak nyitott motorháztetővel álló helyzetben nyomkodtam a gázt, olyan kifújós hangott nem hallottam.
Olajosodást sem láttam a környékén, bár sok helyhez nem férek hozzá, se aknám, se rendes emelőm. Az opel kadettig, megszereltem az autóimat, de ezekkel nem nagyon tudok otthon mit kezdeni. Az biztos mondeot kell venni, mert a legjobb fórum a mondeoé. Néhány más típusét megnéztem már, de ebből lehet legtöbbet "okosodni".
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3912 Dátum: 2010.06.22 kedd, 20:26:21 »

Biztosan így van én nagyon ritkán járok arra, pontosabban 1x mentem 3 éve vasárnap du Frankfurt felé 1034km bruttó 8 óra hazafelé hétfő éjszaka jöttem 7:55 óra volt szintén bruttó idő.
Akkor lehetett menni  eplus2.
Comp avg: 137 km/h és 6,4 l/100km  taps

Odafelé frankfurtba szoktam menni. Kifelé nem a fogyira gyúrunk  vigyor3
Ott is mo 150, labancland 140, németország  vigyor3
Ott egy kicsit ki szoktuk kormolni a kipuffot. Persze nem meygyünk végig 200 felett...
Azt csinálom, hogy amint lehet, nyomok egy padlóst. Így lemegyünk 10-20 kilométert, majd ráállok 160-ra.
Elég az...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3913 Dátum: 2010.06.22 kedd, 20:28:57 »

Angel nem használja az autóját. Egy Fiestát gyűr a mindennapokban. Csak ünnepnapokon veszi elő a Mondeó-t és akkor levegőt sem szabad venni az autóban, hogy kevesebbet fogyasszon...  hehe

Azért nem így van... otthon dolgozom, nem is járok be sehová. Rövid távokra tényleg inkább a fiestát gyűröm, de az elmúlt 2 hónapban én jártam a gyerekért, és kénytelen voltam a mondeóval menni. Kb 1 km... mennék én inkább gyalog, csak az meg sok idő.
Amúgy meg nagyon ritkán gyúrok a fogyira. Persze spórolósan vezetek - ahol lehet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3914 Dátum: 2010.06.22 kedd, 20:32:22 »

Nem tudom. Ez egy direkt dízel szervíz. Ajánlotta egy autószerelő ismerősöm őket. Lehet egyből a Fordhoz kellett volna menni. csak az istentelen drága.
Nem tudom. Maximum mondom nekik cseréljék ki a legrosszabb himbát, aztán ha nem javul meg  megyek a fordhoz. Ha rossz a kocsi használni sem tudom meg eladni sem. Pedig nagyon jó volt vezetni, sőt még így, hogy rossz, így is jobb autózni vele mint egy alsóbb kategóriájúval. El vagyok kenődve rendesen.

Elég átverés szaga van. Én nem emlékszem, hogy bárki is cserélt volna hidrotőkét.
Turbócső lesz az...
Mindenképpen nézesd meg mással is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3915 Dátum: 2010.06.22 kedd, 21:32:39 »

Mindenesetre rákérdezek, hogy biztos megnézték-e a turbócsövet, meg turbónyomást is.
Naplózva
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #3916 Dátum: 2010.06.22 kedd, 21:36:49 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.

A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?

Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).

Köszi a gyors választ!

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3917 Dátum: 2010.06.22 kedd, 21:44:41 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.

A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?

Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).

Köszi a gyors választ!


asszem ha a gázolaj begőzosödik(forró valamire érkezik és elpárolog), akkor meg tud gyulladni a gőze
(de lehet hogy most nagy hülyeséget írtam vigyor3)
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.22 kedd, 21:51:21 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lorantgyula
Vendég
« Új hozzászólás #3918 Dátum: 2010.06.22 kedd, 23:06:30 »

Melyik szervízbe érdemes leginkább egy tdci-t vinni? Hozzáértés, megbízhatóság, tisztesség?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3919 Dátum: 2010.06.22 kedd, 23:16:17 »

Melyik szervízbe érdemes leginkább egy tdci-t vinni? Hozzáértés, megbízhatóság, tisztesség?
[/q
Pécsen tudok segíteni.Általánosságban éán azt ja vaslom ahol szeretik a Fordot és megbeszélik a javítási dolgokat veled.Nem próbálnak meg mindent egyből cserélni hanem mjavaslatot tesznek mi lenne a legjobb megoldás.Én ilyen helyre hordom és bevélt.Csak jót mondhatok róluk.Szerintem így döntsél és ha kell legyél határozott mindenben nehagyd magad.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3920 Dátum: 2010.06.23 szerda, 08:24:30 »

A dízelt több helyen is nyomhatja. A szűrő körüli csövektől a nagynyomású részig.
A nagynyomásnál már érzékelné a rendszer a hibát és jelzett volna valamit. Ezért esélyes a szűrő környéke. A visszafolyó rendszer, ami nagy terhelésnél spriccel, normál, üzemben talán nem annyira.
A járulékos problémákat okozhatja a szétküldött olaj a motortérben...

Takard le a cuccot valami tiszta ronggyal és túráztasd, kiderül hol köpköd.

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.

A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?

Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).

Köszi a gyors választ!


Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #3921 Dátum: 2010.06.23 szerda, 10:17:26 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.

A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott. Egy itteni olasz szerelő megnézte és azt mondta, hogy ugyan letakarította, de nem találta meg, hogy honnan jött, mivel nála nem jelentkezett semmi. Volt már valaki, aki hasonló jelenséggel találkozott? Azt mondta, hogy menjek a kocsival és ha újra jelentkezik a probléma, akkor menjek vissza hozzá. Azt mondta, a diesel max kifolyik, többször kell tankolnom, de begyulladni nem tud, kárt sem tud tenni. Szerintetek? Rizikózzak? Okozhat a kifolyó diesel egyéb problémákat? Nálam menet közben az ESP lámpa folyamatosan égett egy idő után, ha leállítottam a motort és újraindítottam, elaludt. Amikor égett a lámpa, kis sebességnél nehezen tudtam jobbra kanyarodni, olyan volt, mintha a kocsi korrigálna. Amikor megnyomtam az ESP kikapcsolót, azonnal megszűnt a jelenség. Lehet, hogy a diesel miatt?

Mi lehet a probléma? Merjem itt kint javíttatni, vagy nyugodtan hazamehetek (kb. 1000 km) óvatosan?
Ha valaki találkozott már ezzel a problémával, mibe fájna egy ilyen javítás? (kb.).

Köszi a gyors választ!


Én nem indulnék neki 1000km-nek.
Egy komoly karbantartás kell annak a gépnek.
Nem megy többet 160-nál: talán turbócső lukadás.annak 220ig mennie kell.
A go folyhat a nagynyomású részen is,de akkor már vészüzemre állt volna az autó.
Valszeg a résolajcsövek folyhatnak,de az sem szerencsés,mert onnan meg falsot tud szívni a nagynyomású pumpa.
A gáz,ha a szűrőtől folyik.Na ,akkor nehogy úgy járj mint "más"!
A szűrőből szépen belecsöpög a generátorba,és te az út szélén nézed végig,ahogy porrá ég az autód,és örülhetsz,ha kitudsz belőle szállni!!!!!!

1. a folyás megszüntetése!
2. Turbónyomásmérés
3. go szűrő csere
4. szervóolajszint ellenörzés
5. diagnosztika-hibakódolvasás
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3922 Dátum: 2010.06.23 szerda, 11:16:33 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Itt ülök Németországban, a 2003-as mondeom elég érdekes dolgot csinált. A motortérbe a motorból diesel spriccelt, valószínűleg nem sok, mivel az eddigi fogyasztás 7-7,5 körül volt száz kilométerenként. Bár lehet, hogy az Autobahn-on érte valami, az utolsó kilométereken. Igaz, 160 km/h volt a max 3.500-as fordulaton.

A motoron csak diesel üzemanyag volt, az olajszint nem változott...

Ha a motor tetején volt a go, akkor a csúcsok környékén ereszt. Nálam volt ilyen, csak utánhúztam egy kicsit a hollandert (az igazi a tömítéscsere/lágyítás lett volna). És teljesen megszűnt, azóta száraz a motor.
Akkor jelentkezik, ha nagy nyomáson megy a rencer, azaz pl 160-as tempó.
Nézd meg a csúcsok környékén, ha ott folyik, húzzátok meg, és ennyi (esetleg cserélni/lágyítani a tömítést).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #3923 Dátum: 2010.06.23 szerda, 12:58:29 »

Sziasztok,
1-2 nap állás utáni inditásnál szoktam erős égett szagot érezni, ez normális, az izzitógyertyáktól jöhet?
más is érzett ilyet?

G.
Naplózva
malacka
Vendég
« Új hozzászólás #3924 Dátum: 2010.06.23 szerda, 18:43:20 »

sziasztok örülök hogy hogy ilyen sokan reagáltatok a fogyasztási kérdésre de teletankolva szeged- miskolc 150- 160km/h és hazaérvén még megtehető km 330km tehát az össztáv  650 km egy tankkal sok városi használatban pedig tele tankkal 750 km . De arra szeretnék választ kapni hogy pl csúcscsere után tapasztalt e valaki magasabb fogyasztást
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3925 Dátum: 2010.06.23 szerda, 18:53:33 »

Sziasztok,
1-2 nap állás utáni inditásnál szoktam erős égett szagot érezni, ez normális, az izzitógyertyáktól jöhet?
más is érzett ilyet?

G.
Nem jöhet az izzítógyertyáktól. Ha csak indításnál érzed akkor nem ért megnézni a kábelezést nincs-e valahol szigetelés sérülés.
Naplózva
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #3926 Dátum: 2010.06.23 szerda, 21:32:05 »

Ha a motor tetején volt a go, akkor a csúcsok környékén ereszt. Nálam volt ilyen, csak utánhúztam egy kicsit a hollandert (az igazi a tömítéscsere/lágyítás lett volna). És teljesen megszűnt, azóta száraz a motor.
Akkor jelentkezik, ha nagy nyomáson megy a rencer, azaz pl 160-as tempó.
Nézd meg a csúcsok környékén, ha ott folyik, húzzátok meg, és ennyi (esetleg cserélni/lágyítani a tömítést).

Közben, egy szervizes takarítása után kiderült, hogy a motor tetején, az egyik henger felett (a legszélső jobb oldali) jön ki az üzemanyag (ahol azok a furcsa alakú fémek csatlakoznak a hengerre, tehát nem az alatta lévő visszaömlő műanyag, vagy mit tudom én, milyen cső. Ma 40 km-t vezettem egy Ford szervizbe, néhány csepp volt csak a kifolyó üzemanyag, igaz 80 fölé nem mentem. El kellett ugyanis vinnem az autót egy Ford szervizbe. Holnap megkérem itt a szervizest, hogy húzzon utána, de a Ford csak jövő hét közepére vállalta volna a szervizt. Ezt azért nem vártam volna egy némettől. Én pénteken megyek vissza Magyarországra. Addig kiderül, ha elégek, akkor nem hallotok rólam Smiley - de mást nem tudok tenni, mint hazamegyek, mert itt egy napi szállás is közel 100 EUR-ba kerül, a teljes javításra meg 300-400 EUR-t mondott a Ford, ami a kényszerittmaradással 1000 EUR fölé ment volna.

Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.

Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3927 Dátum: 2010.06.24 csütörtök, 09:26:54 »



Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.

Nem megerőltető. Kimegy a világból is 160-al egy tdci szvsz csak ugye, ha szivárog a go akkor nem ajánlatos hajtani nagyon  szomoru1 !
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3928 Dátum: 2010.06.24 csütörtök, 16:25:51 »

Közben, egy szervizes takarítása után kiderült, hogy a motor tetején, az egyik henger felett (a legszélső jobb oldali) jön ki az üzemanyag (ahol azok a furcsa alakú fémek csatlakoznak a hengerre, tehát nem az alatta lévő visszaömlő műanyag, vagy mit tudom én, milyen cső. Ma 40 km-t vezettem egy Ford szervizbe, néhány csepp volt csak a kifolyó üzemanyag, igaz 80 fölé nem mentem. El kellett ugyanis vinnem az autót egy Ford szervizbe. Holnap megkérem itt a szervizest, hogy húzzon utána, de a Ford csak jövő hét közepére vállalta volna a szervizt. Ezt azért nem vártam volna egy némettől. Én pénteken megyek vissza Magyarországra. Addig kiderül, ha elégek, akkor nem hallotok rólam Smiley - de mást nem tudok tenni, mint hazamegyek, mert itt egy napi szállás is közel 100 EUR-ba kerül, a teljes javításra meg 300-400 EUR-t mondott a Ford, ami a kényszerittmaradással 1000 EUR fölé ment volna.

Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.


Ez nem igaz. A 2L tdci-nek megerőltető, ha tartósan 4000-et forgatod.
A 160 kmh nem ez. Probléma viszont, ha az esetleges porlasztócserénél (volt ilyen?) nem megfelelően rakják össze a rendszert. Azaz
- nem cserélik a magas nyomású fémcsöveket
- nem megfelelő nyomatékkal húzzák meg a hollandereket
- nem cserélik a résolajcsöveket (vagy az O gyűrűket a porlasztó csatlakozókon)
- nem ellenőrzik a tűzgyűrűket.

Ez hajlamosít a folyásra. De előfordulhat gyári szerelési pontatlanság is (ld. Angel gépe). A gond ott van, hogy a szerviz sok100 EUR-os ajánlatot ad rá...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #3929 Dátum: 2010.06.25 péntek, 07:55:40 »

Üdv!

Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!  nyes

Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor( Wink). Normális ez?

Alapjáraton nincs füst, se hidegen, se melegen, ECU nem vagdossa vészüzembe a gípet (kopp, kopp, kopp). Ha módjával gyorsítok, akkor nem látom a tükörből a füstöt.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #3930 Dátum: 2010.06.25 péntek, 08:40:59 »

Üdv!

Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!  nyes

Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor( Wink). Normális ez?


Ugye ez nem MTZ? Akkor nem normális  gun

Szvsz nincs köze a dugózáshoz hiszen attól elméletileg még kevésbé kellene füstölnie, de lehet, hogy  a bilincset rosszul húztátok meg a turbócsőnél? Vagy megsérült valahol vagy pont megrepedt?
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.25 péntek, 08:58:39 írta Trekxc » Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #3931 Dátum: 2010.06.25 péntek, 09:23:39 »

Üdv!

Megtörtént kb. 1 hete az EGR dugózás!  nyes

Megyis, szépis, de...nagyon füstöl kicsit erősebb kigyorsításon... A nagyont, úgy kell érteni, mint egy MTZ traktor( Wink). Normális ez?

Alapjáraton nincs füst, se hidegen, se melegen, ECU nem vagdossa vészüzembe a gípet (kopp, kopp, kopp). Ha módjával gyorsítok, akkor nem látom a tükörből a füstöt.
A turbónyomás elszökik valahol.Bilincsek a helyén?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #3932 Dátum: 2010.06.25 péntek, 09:30:27 »

A bilincseket ellenőriztem ismét, azok a helyükön vannak. Túrbófütyűlést azt hallom, szép egészséges hangja van (elvileg teker  eljen). EGR körül nem látok kipufogó füstöt.

Az az érdekes, hogy félgázra nekilendül, mint a barom... és füstöl... Nem jelentkezik a szívódízel hatás...szerencsére... taps

Mennyibe kerül a turbócső? Ha nem drága, a biztonság kedvéért kicserélem.

Turbónyomást csak szerviz tud mérni?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #3933 Dátum: 2010.06.25 péntek, 09:53:53 »

A bilincseket ellenőriztem ismét, azok a helyükön vannak. Túrbófütyűlést azt hallom, szép egészséges hangja van (elvileg teker  eljen). EGR körül nem látok kipufogó füstöt.

Az az érdekes, hogy félgázra nekilendül, mint a barom... és füstöl... Nem jelentkezik a szívódízel hatás...szerencsére... taps

Mennyibe kerül a turbócső? Ha nem drága, a biztonság kedvéért kicserélem.

Turbónyomást csak szerviz tud mérni?
6db turbócső van,ami kilukadhat......ezt így nem lehet,hogy a biztonság kedvéért...rá kell jönni,hol fúj ki a nyomás.
Nem,nem csak service.Ha pesti vagy,keresd Relhistet nyomásmérésre! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #3934 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:07:22 »

Köszi, bejelentkeztem a helyi Fordservicébe ellenőrzésre!

Júl. 5. reggel 7.30... falbav
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3935 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:20:17 »

Hát pont ezt írtam az előbb, hogy nálam (és másik 2 mondeos ismerősömnél) lehetetlen 6l alatti fogyasztást produkálni 130-as (tempomatos) tempónál.

Egyszer sikerült 5l-es fogyasztást elérnem azt is csak 220km-re vetítve, de akkor szó szerint papásan (max 100km/h és települések előtt ki üresbe, h épp beguruljak 60-al stb.) vezettem és ha nem éjszaka lett volna akkor tuti lett volna egy csomó autós akit fenntartok.
Tavasz óta vezetem a fogyasztásaimat és így alakulnak:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/383007.html

ja és mindezt bacar tuning boxxal ami kb 4dl-t javított a fogyimon
most kiszedtem belőle kiváncsi vagyok, hogy alakul a Siófok-Miskolc-Siófok túra.

Itt vagyok Miskolcon, még nem tankoltam, de tempomatos 145km/h-val 6.9l mutat a fedcomp 300km után (amiből kb 50km-t mentem klimával).
Sajnos lefelé csal a fedkompom (átlagosan 0,5l-t), igy valszeg 7 liter feletti lesz a fogyasztásom 2 személlyel.
Ami ha azt nézem,h a swiftünk is többet evett volna, akkor jó, de ha a ti fogyasztási beszámolóitokat veszem alapul akkor rossz.  Arról nem beszélve, hogy sógor avensise és haverom 320d-je is tudja ugyan ezt 6l alatti fogyasztással (konkrétan 5,5l) ami majdnem 2l különbség/100km.

ez van...  
nem vág földhöz ez a fogyasztás sem, de azért furcsa, h még márkán belül is ekkora különbségek vannak fogyasztásban, ráadásul ilyenkor mindig arra gondolok,h valami nem stimmel az autóval.

  
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3936 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:27:53 »

Itt vagyok Miskolcon, még nem tankoltam, de tempomatos 145km/h-val 6.9l mutat a fedcomp 300km után (amiből kb 50km-t mentem klimával).
Sajnos lefelé csal a fedkompom (átlagosan 0,5l-t), igy valszeg 7 liter feletti lesz a fogyasztásom 2 személlyel.
Ami ha azt nézem,h a swiftünk is többet evett volna, akkor jó, de ha a ti fogyasztási beszámolóitokat veszem alapul akkor rossz.  Arról nem beszélve, hogy sógor avensise és haverom 320d-je is tudja ugyan ezt 6l alatti fogyasztással (konkrétan 5,5l) ami majdnem 2l különbség/100km.

ez van...  
nem vág földhöz ez a fogyasztás sem, de azért furcsa, h még márkán belül is ekkora különbségek vannak fogyasztásban, ráadásul ilyenkor mindig arra gondolok,h valami nem stimmel az autóval.

  

szél, eső, sokminden befolyásolja a fogyasztást.

De szerntem reális a fogyasztásod. A többiek igazi bűvészek...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3937 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:29:30 »

Itt vagyok Miskolcon, még nem tankoltam, de tempomatos 145km/h-val 6.9l mutat a fedcomp 300km után (amiből kb

Mentem kb 100 km-t egyhuzamban 90-es tempót tempomattal, klímával és 4,8-ra lement a fogyasztás. Annyi még hozzá tartozik, hogy spuri volt most bekeverve a naftába és nem volt közben hegymenet sem. De az enyém is csal és kb 0,5 lityit hozzá kell adni.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #3938 Dátum: 2010.06.25 péntek, 13:06:30 »

szél, eső, sokminden befolyásolja a fogyasztást.

De szerntem reális a fogyasztásod. A többiek igazi bűvészek...  eplus2

ja sok minden befolyásolja, pl: a nagy felni szélesebb gumival....
ezért sem értem, hogy miért eszik az enyém ennyit, mert tavaly mikor taliztunk Siófokon ST220-al és Bandival
Akkor mindegyiknek jobb volt az átlaga mint az enyém, pedig szerintem mindkettő jobban tapossa neki mint én.
Mindkettőjük vasán (ST 2.2TDCI és 2.0TDCI) 18-as ST felni és ha jól emlékszem 225-ös gumi volt, nekem meg a gyári R16 205/55.
Bandi még mondta is mikor meglátta az átlagom, hogy én biztos taposom neki,
pedig nem, mert általában takarékosan próbálok vezetni.
Az vigasztal azért, h a rokonságban lévő TDCI-k is hasonlóan fogyasztanak mint az enyém. 
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3939 Dátum: 2010.06.25 péntek, 14:52:06 »

ja sok minden befolyásolja, pl: a nagy felni szélesebb gumival....
ezért sem értem, hogy miért eszik az enyém ennyit, mert tavaly mikor taliztunk Siófokon ST220-al és Bandival
Akkor mindegyiknek jobb volt az átlaga mint az enyém, pedig szerintem mindkettő jobban tapossa neki mint én.
Mindkettőjük vasán (ST 2.2TDCI és 2.0TDCI) 18-as ST felni és ha jól emlékszem 225-ös gumi volt, nekem meg a gyári R16 205/55.
Bandi még mondta is mikor meglátta az átlagom, hogy én biztos taposom neki,
pedig nem, mert általában takarékosan próbálok vezetni.
Az vigasztal azért, h a rokonságban lévő TDCI-k is hasonlóan fogyasztanak mint az enyém. 
friss tapasztalatom szerint kb. 1 L különbség van a 120 és 140kmh között tartós haladás mellett. Bp-Bszemes távon M7-en, klíma nélkül, üresen, lefélé 5,3-ra jött ki, 140-re állított tempomattal (133kmh) visszafelé 150-es tempomat beállításnál (kb. 140kmh) 6,5 volt, 2 személy. Igaz, volt protec a tankban (fogyi növelő állítólag).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3940 Dátum: 2010.06.25 péntek, 14:54:21 »

friss tapasztalatom szerint kb. 1 L különbség van a 120 és 140kmh között tartós haladás mellett. Bp-Bszemes távon M7-en, klíma nélkül, üresen, lefélé 5,3-ra jött ki, 140-re állított tempomattal (133kmh) visszafelé 150-es tempomat beállításnál (kb. 140kmh) 6,5 volt, 2 személy. Igaz, volt protec a tankban (fogyi növelő állítólag).
kicsit off:
Akartam már kérdezni a protec hol kapható, mert eddig sehol nem kaptam.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #3941 Dátum: 2010.06.25 péntek, 15:09:30 »

6db turbócső van,ami kilukadhat......ezt így nem lehet,hogy a biztonság kedvéért...rá kell jönni,hol fúj ki a nyomás.
Nem,nem csak service.Ha pesti vagy,keresd Relhistet nyomásmérésre! vigyor3

Mentem vele többet, üzemmelegre tettem a motort.

Meghajtottam... szinte semmi füst... kigyorsításon alig valami, nem úgy, mint reggel...

Ennyit számít, ha nem üzemmeleg a motor?  wow1
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3942 Dátum: 2010.06.25 péntek, 22:28:49 »

szél, eső, sokminden befolyásolja a fogyasztást.

De szerntem reális a fogyasztásod. A többiek igazi bűvészek...  eplus2
Nem vagyok én sem jobb mint ti,de ha enyém sem fogyasztott még 6.5-nél többet és egy tank amit fullratankolok 90%-a város az szerintem nem rossz.Én nem vagyok mannyira takarékos mert ha kell én oda lépek városon belüll és kívül egyaránt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #3943 Dátum: 2010.06.25 péntek, 23:42:56 »

Itt egy részletes leírás a gázolaj szűréséről. Én sokat tanultam belőle.
Most ne a terméket/gyártmányt nézzétek, hanem az elveket!
http://uni-filter.hu/content/view/68/100/
Ha jól tudom, a TDCi-be használt go szűrők 4 mikronosak.
Ha sikerülne egy efféle 2 mikronos gázolajszűrőt üzembe állítanunk, talán jelentősen megnőne a pcsúcs élettartama.





Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3944 Dátum: 2010.06.26 szombat, 00:00:04 »

Itt egy részletes leírás a gázolaj szűréséről. Én sokat tanultam belőle.
Most ne a terméket/gyártmányt nézzétek, hanem az elveket!
http://uni-filter.hu/content/view/68/100/
Ha jól tudom, a TDCi-be használt go szűrők 4 mikronosak.
Ha sikerülne egy efféle 2 mikronos gázolajszűrőt üzembe állítanunk, talán jelentősen megnőne a pcsúcs élettartama.
Például az elvekhez tartozik hogy semmilyen gomba vagy baktérium ölő adalékot nem kell venni mert már eleve benne van.  Undecided
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3945 Dátum: 2010.06.26 szombat, 10:17:41 »

Azért az gáz, ha 160 megerőltető egy 2000-es motornak. Dehát most legalább megtanultam, hogy ez nem egy benzines. Eddig nem hagyott soha az úton, és már 200e van benne.

Nem megerőltető. És ha az van, amit én mondok, az 80-as tempónál nem fog előjönni, mert ott nem akkora a nyomás.
Szervíz? Kimész az autópályára. Gurulsz egy padlógázas futamot. Megállsz (persze turbó visszahűt), és megnézed, hol a gázolaj.
Ha ott folyik, ahol mondtam, veszel egy asszem 19-es kulcsot (nézd meg, nem biztos), és meghúzod az, ahol ereszt.
Ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3946 Dátum: 2010.06.26 szombat, 13:01:56 »

veszel egy asszem 19-es kulcsot (nézd meg, nem biztos), és meghúzod az, ahol ereszt.
Ennyi.
17-est  Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #3947 Dátum: 2010.06.26 szombat, 13:17:26 »

Nem megerőltető. És ha az van, amit én mondok, az 80-as tempónál nem fog előjönni, mert ott nem akkora a nyomás.
Szervíz? Kimész az autópályára. Gurulsz egy padlógázas futamot. Megállsz (persze turbó visszahűt), és megnézed, hol a gázolaj.
Ha ott folyik, ahol mondtam, veszel egy asszem 19-es kulcsot (nézd meg, nem biztos), és meghúzod az, ahol ereszt.
Ennyi.

Örömmel jelentem, hogy épségben hazahozott a Mondeo. 800 km-t utaztam a hibával, nem növekedett a hibajelenség, csak macerás volt. Németországban több szerelőt is megjárt és nevetséges, hogy alkatrészt csak egy hétre tudtak szerezni, így maradt a hazaút és az izgulás. A következő autóm is biztosan dieseles lesz, ha ennyire megbízható marad a Mondeo, egyértelmű a választás. Kint mondták, hogy egyedül a diesellel tudok biztonságosan utazni egy ilyen hibával. Ugyanis a diesel, mint azt több szervizes is megerősítette, nem fog begyulladni a motortér hőjétől, így nagyobb veszély nem is volt. Már csak emiatt sem veszek majd benzinest, nem akarok egyszer egy ilyen hibával porrá égni. Amikor először letakarították a motorról az üzemanyagot, utólag kicsit halálfélelmem volt, hogy mi történhetett volna. De még a szerelő is cigivel a szájában vizsgálta, gondolom ő meg nem öngyilkos-jelölt volt. Amúgy a tanácsokat megfogadtuk, 100-as tempó körül, még a turbó bekapcsolása környéként jöttünk. Vettünk egy háztartási papír törlőkendő készletet (azt a lecsavarósat) és azzal itattuk az üzemanyagot úgy 70-100 km-enként.

Szóval, ha a motor tetején a porlasztócsúcs van, akkor abban a kis bemélyedésben, ami minden henger felett van, ott gyűlt a diesel. És úgy néz ki, hogy közvetlenül a motorból jön a diesel és nem a porlasztócsúcson lévő fém üzemanyag-befolyóból, vagy a műanyag visszavezetőből (már, ha jól értettem, amit a szervizesek magyaráztak kint). Szóval, nem tudom, hogy mit kell cserélni, ha porlasztócsúcs, akkor az gáz, mert sokba lesz, ha csak tömítés (amit nagyon remélek), akkor az kibírható. Amúgy pont 199e-nél jött a gond Smiley - ezt jól bekalibrálták a Fordnál... Most 6 éves, még soha nem mentem vele 140-nél többel, talán ezért is csak most jött ki a hiba. Dehát szerettem volna kipróbálni az Autobahn-on, mit is tud. Hát, talán nem kellett volna, bár a 160 inkább hamarabb kihozta a hibát.

11-én megy szervizbe, utána majd beírom, hogy pontosan mi is volt a hiba és mennyibe volt. Ha valaki hasonló hibával találkozik, én most már nyugodt szívvel mondhatom, hogy ha 100 alatt tud maradni (vagy 100 körül), rendszeresen megáll és leitatja az üzemanyagot eldobható papír törlőkendővel, biztosan haza tud jönni biztonsággal. Nálam ezt kb. 900 km megtétele (kint is rohangáltunk a hazaút előtt a kocsival) bizonyította. A papír pedig - ahogy egy nyomdász ismerősöm kiokosított - a nagy hőtől (pl. a motor üzemi hőmérséklete, ha leszakad belőle véletlenül egy kisebb darab és a motoron marad) nem gyullad meg, max megfeketedik. Erre jó példa az anyós hajszárító (hőlégfúvó?). És mivel a diesel csak nagy nyomáson gyullad be, a hőségtől nem, így biztonságos. (állítólag a régi olajkályhákat is művészet volt begyújtani, de ezt nem tudom...). Szóval én megúsztam, hasonló esetben első a szerviz legyen és a végső szót is szakember mondja ki! Köszönöm mindenkinek a segítséget! integet2

Naplózva
Latat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


« Új hozzászólás #3948 Dátum: 2010.06.26 szombat, 13:19:11 »

17-est  Wink

A szerelő megpróbálta jobban meghúzni, de nem tudta. Biztosan nem ott volt a hiba. (gondolom a henger felett lévő furcsa alakú fém rögzítő csavarjára gondoltál).
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48458



« Új hozzászólás #3949 Dátum: 2010.06.26 szombat, 18:27:47 »

Örömmel jelentem, hogy épségben hazahozott a Mondeo. 800 km-t utaztam a hibával, nem növekedett a hibajelenség, csak macerás volt. Németországban több szerelőt is megjárt és nevetséges, hogy alkatrészt csak egy hétre tudtak szerezni, így maradt a hazaút és az izgulás. A következő autóm is biztosan dieseles lesz, ha ennyire megbízható marad a Mondeo, egyértelmű a választás. Kint mondták, hogy egyedül a diesellel tudok biztonságosan utazni egy ilyen hibával. Ugyanis a diesel, mint azt több szervizes is megerősítette, nem fog begyulladni a motortér hőjétől, így nagyobb veszély nem is volt. Már csak emiatt sem veszek majd benzinest, nem akarok egyszer egy ilyen hibával porrá égni. Amikor először letakarították a motorról az üzemanyagot, utólag kicsit halálfélelmem volt, hogy mi történhetett volna. De még a szerelő is cigivel a szájában vizsgálta, gondolom ő meg nem öngyilkos-jelölt volt. Amúgy a tanácsokat megfogadtuk, 100-as tempó körül, még a turbó bekapcsolása környéként jöttünk. Vettünk egy háztartási papír törlőkendő készletet (azt a lecsavarósat) és azzal itattuk az üzemanyagot úgy 70-100 km-enként.

Szóval, ha a motor tetején a porlasztócsúcs van, akkor abban a kis bemélyedésben, ami minden henger felett van, ott gyűlt a diesel. És úgy néz ki, hogy közvetlenül a motorból jön a diesel és nem a porlasztócsúcson lévő fém üzemanyag-befolyóból, vagy a műanyag visszavezetőből (már, ha jól értettem, amit a szervizesek magyaráztak kint). Szóval, nem tudom, hogy mit kell cserélni, ha porlasztócsúcs, akkor az gáz, mert sokba lesz, ha csak tömítés (amit nagyon remélek), akkor az kibírható. Amúgy pont 199e-nél jött a gond Smiley - ezt jól bekalibrálták a Fordnál... Most 6 éves, még soha nem mentem vele 140-nél többel, talán ezért is csak most jött ki a hiba. Dehát szerettem volna kipróbálni az Autobahn-on, mit is tud. Hát, talán nem kellett volna, bár a 160 inkább hamarabb kihozta a hibát.

11-én megy szervizbe, utána majd beírom, hogy pontosan mi is volt a hiba és mennyibe volt. Ha valaki hasonló hibával találkozik, én most már nyugodt szívvel mondhatom, hogy ha 100 alatt tud maradni (vagy 100 körül), rendszeresen megáll és leitatja az üzemanyagot eldobható papír törlőkendővel, biztosan haza tud jönni biztonsággal. Nálam ezt kb. 900 km megtétele (kint is rohangáltunk a hazaút előtt a kocsival) bizonyította. A papír pedig - ahogy egy nyomdász ismerősöm kiokosított - a nagy hőtől (pl. a motor üzemi hőmérséklete, ha leszakad belőle véletlenül egy kisebb darab és a motoron marad) nem gyullad meg, max megfeketedik. Erre jó példa az anyós hajszárító (hőlégfúvó?). És mivel a diesel csak nagy nyomáson gyullad be, a hőségtől nem, így biztonságos. (állítólag a régi olajkályhákat is művészet volt begyújtani, de ezt nem tudom...). Szóval én megúsztam, hasonló esetben első a szerviz legyen és a végső szót is szakember mondja ki! Köszönöm mindenkinek a segítséget! integet2


Örülönk,hogy nem égtél le....
Nem elrettentésnek hoztam a példát,de Scratch komának kiégett a dizil mondija.Ő biztosan szkeptikusan állt volna hozzá!
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.