Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 19:46:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 292 293 294 295 296 297 298 [299] 300 301 302 303 304 305 306 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14662397 alkalommal)
0 Felhasználó és 192 vendég van a témában
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #14900 Dátum: 2012.01.11 szerda, 21:33:12 »

Hát nem nagyon van más szerintem.Mondjuk én kicseréltem már a vezérmű láncot is a hozzá tartozó feszítővel és csúszkákkal.


Köszi!
Szerintem is jó árak le is nyúlok egyet keszletet tőlük.
Mást érdemes még megnézni a motor ezen
oldalán ami el szokott szállni?  Huh?
 
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14901 Dátum: 2012.01.11 szerda, 21:57:33 »

Hát nem nagyon van más szerintem.Mondjuk én kicseréltem már a vezérmű láncot is a hozzá tartozó feszítővel és csúszkákkal.


Láncot mért kellett csarélni?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14902 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 11:50:15 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/12/na_de_hogyan_nyelt_el_650_ezer_forintot_egy_uj_dizel_c_eed/#
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/04/mit_teszel_ha_illan_a_turbonyomas/
Ajánlom minden, döglődő tdci-vel bajlódó tulajdonos figyelmébe. Sok hasznos infó van benne.

A két cikk nagyban megerősíti a fórumon fellelhető infókat és ajánlásokat.
EGR pucolás (dugózás), odafigyelés az üzemanyagra, szűrőcsere, negatív szerviztapasztalatok, stb.

(persze az is megnyugtató valahol, hogy nem csak az übersz@rnak kikiáltott ford TDCi motorokra lehet áldozni sok pénzt).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #14903 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 12:56:40 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/12/na_de_hogyan_nyelt_el_650_ezer_forintot_egy_uj_dizel_c_eed/#
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/04/mit_teszel_ha_illan_a_turbonyomas/
Ajánlom minden, döglődő tdci-vel bajlódó tulajdonos figyelmébe. Sok hasznos infó van benne.

A két cikk nagyban megerősíti a fórumon fellelhető infókat és ajánlásokat.
EGR pucolás (dugózás), odafigyelés az üzemanyagra, szűrőcsere, negatív szerviztapasztalatok, stb.

(persze az is megnyugtató valahol, hogy nem csak az übersz@rnak kikiáltott ford TDCi motorokra lehet áldozni sok pénzt).

Pont ezt a cikket akartam én is posztolni. Sok tévhitet eloszlat, és értelmesen, viszonylag konyhanyelven írja le.  eljen
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #14904 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 13:23:58 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/12/na_de_hogyan_nyelt_el_650_ezer_forintot_egy_uj_dizel_c_eed/#
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/04/mit_teszel_ha_illan_a_turbonyomas/
Ajánlom minden, döglődő tdci-vel bajlódó tulajdonos figyelmébe. Sok hasznos infó van benne.

A két cikk nagyban megerősíti a fórumon fellelhető infókat és ajánlásokat.
EGR pucolás (dugózás), odafigyelés az üzemanyagra, szűrőcsere, negatív szerviztapasztalatok, stb.

(persze az is megnyugtató valahol, hogy nem csak az übersz@rnak kikiáltott ford TDCi motorokra lehet áldozni sok pénzt).

Korrekt anyag érthetően elmagyarázva!  eljen
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14905 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 14:24:57 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/12/na_de_hogyan_nyelt_el_650_ezer_forintot_egy_uj_dizel_c_eed/#
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/04/mit_teszel_ha_illan_a_turbonyomas/
Ajánlom minden, döglődő tdci-vel bajlódó tulajdonos figyelmébe. Sok hasznos infó van benne.

A két cikk nagyban megerősíti a fórumon fellelhető infókat és ajánlásokat.
EGR pucolás (dugózás), odafigyelés az üzemanyagra, szűrőcsere, negatív szerviztapasztalatok, stb.

(persze az is megnyugtató valahol, hogy nem csak az übersz@rnak kikiáltott ford TDCi motorokra lehet áldozni sok pénzt).

Fémreszelék az üzemanyagban: a szippancs megy tönkre. Azt is fel kellett volna újítani, v cserélni. Ismét elő fog jönni a hiba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #14906 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 15:15:16 »

Fémreszelék az üzemanyagban: a szippancs megy tönkre. Azt is fel kellett volna újítani, v cserélni. Ismét elő fog jönni a hiba.

nem ír fémreszeléket. de attól még lehet
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14907 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 15:17:01 »

nem ír fémreszeléket. de attól még lehet

Csak a fényképen van jócskán.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #14908 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 16:34:01 »

Csak a fényképen van jócskán.

AndyA

az lehet sima kosz is, de benne van a pakliban
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14909 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 16:45:53 »

az lehet sima kosz is, de benne van a pakliban

Fémesen csillog...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kapcsi
Vendég
« Új hozzászólás #14910 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 18:00:25 »

Sziasztok!
Először is ott kezdeném,hogy új vagyok a Fordosok között. Szeptemberben vettem egy 2005ös Mondit tdci-t.
A problémám az lenne,hogy a vízhőfokjelzőm nem áll be függőlegesbe,100km/h-tempónál. Ha 120km/h tempót tartom,vagy fölötte akkor már majdnem függőlegesbe van a vízhőfok jelző. Cseréltem termosztátot a jelenség ugyan az. Ez a jelenség természetes,vagy cseréljem ki ezt is.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14911 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 18:02:35 »

Sziasztok!
Először is ott kezdeném,hogy új vagyok a Fordosok között. Szeptemberben vettem egy 2005ös Mondit tdci-t.
A problémám az lenne,hogy a vízhőfokjelzőm nem áll be függőlegesbe,100km/h-tempónál. Ha 120km/h tempót tartom,vagy fölötte akkor már majdnem függőlegesbe van a vízhőfok jelző. Cseréltem termosztátot a jelenség ugyan az. Ez a jelenség természetes,vagy cseréljem ki ezt is.

mind a kettőt cseréltétek??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
malacka
Vendég
« Új hozzászólás #14912 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 18:04:48 »

Sziasztok!
Először is ott kezdeném,hogy új vagyok a Fordosok között. Szeptemberben vettem egy 2005ös Mondit tdci-t.
A problémám az lenne,hogy a vízhőfokjelzőm nem áll be függőlegesbe,100km/h-tempónál. Ha 120km/h tempót tartom,vagy fölötte akkor már majdnem függőlegesbe van a vízhőfok jelző. Cseréltem termosztátot a jelenség ugyan az. Ez a jelenség természetes,vagy cseréljem ki ezt is.

Az olajköri termosztátot cseréld ki a vízpumpában található .
Naplózva
Kapcsi
Vendég
« Új hozzászólás #14913 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 18:12:48 »

mind a kettőt cseréltétek??

Na most megfogtál! Csak a vízkört cseréltük.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14914 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 18:16:43 »

Na most megfogtál! Csak a vízkört cseréltük.
akkor cseréljétek ki a másikat is, már le is írták, hogy merre találjátok Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Kapcsi
Vendég
« Új hozzászólás #14915 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 18:20:55 »

Az olajköri termosztátot cseréld ki a vízpumpában található .
Na most megfogtál! Csak a vízkört cseréltük.
Pontosítok. Azt cseréltük ami a blokk oldalán van. Abból megy a felső hűtőcsonkra a víz.
Köszönöm a segítséget. Arról nem is tudtam,hogy ott is van  Wink.
Naplózva
haccsek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #14916 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 20:27:47 »

Sziasztok! A barátomnak van egy 2001-es tdci 130-le mondija. Azt mondta ,hogy nagyobb gázadásnál megtorpant az autója izzító villog. leállít vár pár másodpercet újraindul és jó megy tovább. ma kiolvastatta a hibakódot és a P0251-es kódot kapta megnéztem a kódtáblázatot és a nagynyomású szivattyú hibára utal,de pontosan nem tudom ,hogy már kopott és nem tud megfelelő nyomást előállítani? Mi lehet a ti véleményetek?

Csak megosztom veletek,hogy tegnap az én mondimat is utolérte a vég: villogó izzítás vészüzemmód tönkrementek az innyektorok amik még az eredetiek voltak (szerintem) mert az innyektoron lévő kód passzolt a szelepfedélen lévő kódokkal 180000 -km volt bennük A szerelő javasolta vigyem a nagyny.szivattyút is. elvittem azt is. Remélem hamarosan kész lesz és nem kell egy darabig izgulni mikor jön a ,,VÉG".
Naplózva

Mk3 2,0 2005 Tdci 130le sedán, Laser Interceptor 4
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #14917 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 22:17:32 »

Nem a láncal van baj hanem a feszítővev meg a csúszkákkal.Szerinted miétr szoktak át fordúni a motorok.Nekem a TDDI-ben csörgött már és ki lett cserélve.




Láncot mért kellett csarélni?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14918 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 22:29:45 »

Fémreszelék az üzemanyagban: a szippancs megy tönkre. Azt is fel kellett volna újítani, v cserélni. Ismét elő fog jönni a hiba.
Nem biztos, hogy fémforgács volt, a képeken a tankban lévő durva szűrő látható, koszosan.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14919 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 22:43:07 »

Sziasztok! A barátomnak van egy 2001-es tdci 130-le mondija. Azt mondta ,hogy nagyobb gázadásnál megtorpant az autója izzító villog. leállít vár pár másodpercet újraindul és jó megy tovább. ma kiolvastatta a hibakódot és a P0251-es kódot kapta megnéztem a kódtáblázatot és a nagynyomású szivattyú hibára utal,de pontosan nem tudom ,hogy már kopott és nem tud megfelelő nyomást előállítani? Mi lehet a ti véleményetek?

Csak megosztom veletek,hogy tegnap az én mondimat is utolérte a vég: villogó izzítás vészüzemmód tönkrementek az innyektorok amik még az eredetiek voltak (szerintem) mert az innyektoron lévő kód passzolt a szelepfedélen lévő kódokkal 180000 -km volt bennük A szerelő javasolta vigyem a nagyny.szivattyút is. elvittem azt is. Remélem hamarosan kész lesz és nem kell egy darabig izgulni mikor jön a ,,VÉG".
pár oldallal korábban posztoltam be a p0251-es kód hibakeresési eljárást. Egyáltalán NEM biztos, hogy szivattyú hiba. A kód jelentése az, hogy az adott állapothoz tartozó üzemanyag nyomás nem érhető el a szivattyún lévő szabályozó szelep (IMV) adott nyomásértékhez rendelt állapota mellett. Ez a helyzet a leírás szerint 6 féle ok miatt lehet, összefoglalva:
- alacsony nyomású szakasz probléma (szűkület/levegősödés)
- hibás szivattyú (feltöltési probléma, nyomásállítási probléma, IVM hiba, magas nyomású oldal hiba)
- porlasztók hibája
- magas nyomású szakasz tömítetlenség

Tehát aki P0251-es kód mellett, további vizsgálat nélkül bármit cserél, felújít, annak minimum sok felesleges pénze van.
(az én gépemen résolajcső hiba miatt volt p0251-es kód, 15eFt-ból orvosolni lehetett szakszervizben)

akkor tehát ismét a link: http://www.fordmondeo.org/threadattach/1180715777-ford_tdci_faults.pdf
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14920 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 22:43:51 »

Nem a láncal van baj hanem a feszítővev meg a csúszkákkal.Szerinted miétr szoktak át fordúni a motorok.Nekem a TDDI-ben csörgött már és ki lett cserélve.




Szerintem nem volt megfelelő olajnyomás és mivel a feszítő az olajnyomásra müködik így járt régebben CSERESZNYE főrumtárs is.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14921 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 22:46:29 »

pár oldallal korábban posztoltam be a p0251-es kód hibakeresési eljárást. Egyáltalán NEM biztos, hogy szivattyú hiba. A kód jelentése az, hogy az adott állapothoz tartozó üzemanyag nyomás nem érhető el a szivattyún lévő szabályozó szelep (IMV) adott nyomásértékhez rendelt állapota mellett. Ez a helyzet a leírás szerint 6 féle ok miatt lehet, összefoglalva:
- alacsony nyomású szakasz probléma (szűkület/levegősödés)
- hibás szivattyú (feltöltési probléma, nyomásállítási probléma, IVM hiba, magas nyomású oldal hiba)
- porlasztók hibája
- magas nyomású szakasz tömítetlenség

Tehát aki P0251-es kód mellett, további vizsgálat nélkül bármit cserél, felújít, annak minimum sok felesleges pénze van.
(az én gépemen résolajcső hiba miatt volt p0251-es kód, 15eFt-ból orvosolni lehetett szakszervizben)

akkor tehát ismét a link: http://www.fordmondeo.org/threadattach/1180715777-ford_tdci_faults.pdf

Ln még hozzá tenném saját átélt tapasztalat mikor a szivattyúmnak volt baja akkor egyszer teljesen leállt terheléskor  menetközben a motor másodszor a hibát egyértelmüen a szivattyúra dobta!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #14922 Dátum: 2012.01.13 péntek, 12:17:22 »

Nem biztos, hogy fémforgács volt, a képeken a tankban lévő durva szűrő látható, koszosan.

Amit még nem értek, (a cikk nagyon jól elmagyarázta a működést, stb.) : ha fémreszelék van a go szűrőben az honnan származik? mitől keletkezik fém reszelék?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
haccsek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #14923 Dátum: 2012.01.13 péntek, 12:34:28 »

pár oldallal korábban posztoltam be a p0251-es kód hibakeresési eljárást. Egyáltalán NEM biztos, hogy szivattyú hiba. A kód jelentése az, hogy az adott állapothoz tartozó üzemanyag nyomás nem érhető el a szivattyún lévő szabályozó szelep (IMV) adott nyomásértékhez rendelt állapota mellett. Ez a helyzet a leírás szerint 6 féle ok miatt lehet, összefoglalva:
- alacsony nyomású szakasz probléma (szűkület/levegősödés)
- hibás szivattyú (feltöltési probléma, nyomásállítási probléma, IVM hiba, magas nyomású oldal hiba)
- porlasztók hibája
- magas nyomású szakasz tömítetlenség

Tehát aki P0251-es kód mellett, további vizsgálat nélkül bármit cserél, felújít, annak minimum sok felesleges pénze van.
(az én gépemen résolajcső hiba miatt volt p0251-es kód, 15eFt-ból orvosolni lehetett szakszervizben)

akkor tehát ismét a link: http://www.fordmondeo.org/threadattach/1180715777-ford_tdci_faults.pdf



Szia! Köszönöm a válaszod! Most ahogy visszaolvastam én is megtaláltam. mégegyszer köszönöm sokat segítettél worship taps
Naplózva

Mk3 2,0 2005 Tdci 130le sedán, Laser Interceptor 4
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14924 Dátum: 2012.01.13 péntek, 13:57:06 »

Nem biztos, hogy fémforgács volt, a képeken a tankban lévő durva szűrő látható, koszosan.

Mind a porlasztócsúcsok, mind a vezérlő golyósreteszek oly mértékben sérültek a szilárd szennyeződés miatt, ami lehetetlenné tette a korrekt működésüket.

Na, fussunk neki. Milyen szilárd szennyeződés lehet ez? Bár fémesen csillog, legyen homok. Mondjuk, hogy a kútról származik, az tanker aljáról származó sarat szippantotta fel (ugyan kizárt, de legyen). Az teljesen biztos, hogy van rendes szűrő a kúton, legalább azért, hogy védje a szivattyút. Szóval én nem hiszem. De legyen, mondjuk kannáztak.
Bejutott a tankba a homok, v egy ledarált csavar/anya. Arra lennék kívácsi, hogy jut át ez a durva szűrőn... na de ok, átjut valahogy. Elmegy a finomszűrőhöz. Ugye az mi sem gondoljuk komolyan, hogy a 2 (5) mikronos szűrőn átjut... ha át is jut, szerintem ezt simán be tudja fecskendezni. Szóval ez a gondolatmenet nem tűnik túl életszerűnek.
De, ha ekkora akármilyen szilárd reszelék átment a szippancson, abból jól le is fog reszelni egy réteget.

A másik, hogy a nagynyomású szippancs kezdi felfalni magát, sokkal valószínűbbnek tűnik. A visszatérő ág szépen visszahordja a tankba, a visszatérő ág is valószínűleg átmegy a durva szűrőn, és már meg is van. Jöhet még pl az AC-ből, ha van, mert az sem szereti a szárazon futást.

Kattints rá a képre, szerintem fém az.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14925 Dátum: 2012.01.13 péntek, 14:16:20 »

Amit még nem értek, (a cikk nagyon jól elmagyarázta a működést, stb.) : ha fémreszelék van a go szűrőben az honnan származik? mitől keletkezik fém reszelék?
lehet a szivattyú kenetlen járásától és volt olyan magasnyomású fémcső (rail öntvénytől a porlasztóig) széria, ami belülről vedlett.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14926 Dátum: 2012.01.13 péntek, 14:20:14 »

Mind a porlasztócsúcsok, mind a vezérlő golyósreteszek oly mértékben sérültek a szilárd szennyeződés miatt, ami lehetetlenné tette a korrekt működésüket.

Na, fussunk neki. Milyen szilárd szennyeződés lehet ez? Bár fémesen csillog, legyen homok. Mondjuk, hogy a kútról származik, az tanker aljáról származó sarat szippantotta fel (ugyan kizárt, de legyen). Az teljesen biztos, hogy van rendes szűrő a kúton, legalább azért, hogy védje a szivattyút. Szóval én nem hiszem. De legyen, mondjuk kannáztak.
Bejutott a tankba a homok, v egy ledarált csavar/anya. Arra lennék kívácsi, hogy jut át ez a durva szűrőn... na de ok, átjut valahogy. Elmegy a finomszűrőhöz. Ugye az mi sem gondoljuk komolyan, hogy a 2 (5) mikronos szűrőn átjut... ha át is jut, szerintem ezt simán be tudja fecskendezni. Szóval ez a gondolatmenet nem tűnik túl életszerűnek.
De, ha ekkora akármilyen szilárd reszelék átment a szippancson, abból jól le is fog reszelni egy réteget.

A másik, hogy a nagynyomású szippancs kezdi felfalni magát, sokkal valószínűbbnek tűnik. A visszatérő ág szépen visszahordja a tankba, a visszatérő ág is valószínűleg átmegy a durva szűrőn, és már meg is van. Jöhet még pl az AC-ből, ha van, mert az sem szereti a szárazon futást.

Kattints rá a képre, szerintem fém az.
én csak annyit mondtam, hogy nem volt róla szó, hogy a cr szivattyúból jött. Másrészt meg nem ismerjük a szenvedő fél tankolási szokásait, így akár még darált döglött patkány is lehetne benne. A tankban lévő durva szűrőn szerintem átjut a pumpából, porlasztóból, stb. származó fémszenneződés.

Továbbá a tdci-nél is volt olyan, hogy a porlasztóhoz menő fémcső belső felületéről vált le fémszennyezés....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #14927 Dátum: 2012.01.13 péntek, 14:36:24 »

én csak annyit mondtam, hogy nem volt róla szó, hogy a cr szivattyúból jött. Másrészt meg nem ismerjük a szenvedő fél tankolási szokásait, így akár még darált döglött patkány is lehetne benne. A tankban lévő durva szűrőn szerintem átjut a pumpából, porlasztóból, stb. származó fémszenneződés.

Továbbá a tdci-nél is volt olyan, hogy a porlasztóhoz menő fémcső belső felületéről vált le fémszennyezés....
Az az érdekes, hogy mindenféle dzsuvákról meséltek ami a szívatyúban és mindenfele tanyáznak. 1 hónapja volt, hogy elpusztult 10 évi üzem után az AC pumpa. szétszedtem, hogy mi volt a baj azt le is írtam ide a fórumra. Volt benne egy kis szűrő is mindjárt a bejáratánál ebbe alig volt egy kevés hordalék pár fémszilánk homok szemek de 10 év után ez szinte semmi. Hány l olaj ment már át azon a szűrőn ennyi év alatt. Vagy ezelőtt mindenki szűrt olajat rakott bele?
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #14928 Dátum: 2012.01.13 péntek, 18:38:15 »

És ami óta ki van cserélve a lánc és csúszka és feszítő az óta jóóóó az olaj nyomásom.HURRÁÁÁÁÁ


Szerintem nem volt megfelelő olajnyomás és mivel a feszítő az olajnyomásra müködik így járt régebben CSERESZNYE főrumtárs is.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
tézé
Vendég
« Új hozzászólás #14929 Dátum: 2012.01.14 szombat, 17:26:35 »

Sziasztok.Nagyon tetszik a fórum,már majdnem minden hozzászólást elolvastam.Két hete vagyok Mondeó tulajdonos eddig úgy néz ki,hogy minden ok.De majd az idő meg a kilométerek eldöntik hogy jó vétel volt e. Üdv Zoli.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #14930 Dátum: 2012.01.14 szombat, 20:10:05 »

Sziasztok.Nagyon tetszik a fórum,már majdnem minden hozzászólást elolvastam.Két hete vagyok Mondeó tulajdonos eddig úgy néz ki,hogy minden ok.De majd az idő meg a kilométerek eldöntik hogy jó vétel volt e. Üdv Zoli.
Üdv a klubban!Az áláírást bővitsd ki lőerővel és felszereltséggel.CSak javaslat.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tézé
Vendég
« Új hozzászólás #14931 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 08:17:04 »

Köszi a javaslatot,meg a választ.
Naplózva
Göndör
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #14932 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 08:30:24 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék, találkozott már valaki ilyesmivel?
http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-2-2-TDCI-JAGUAR-EGR-BYPASS-VALVE-BRAND-NEW-/150706483660?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2316ce71cc
Vagy ez egy felesleges pénzkidobás, mert ugyanúgy hozza a hibát a számítógép mint a ledugózásnál?
Köszi
Naplózva

Ford Mondeo Turnier  2.2 TDCI Titanium X 155Le 6,2l/100km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14933 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 09:13:45 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék, találkozott már valaki ilyesmivel?
http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-2-2-TDCI-JAGUAR-EGR-BYPASS-VALVE-BRAND-NEW-/150706483660?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2316ce71cc
Vagy ez egy felesleges pénzkidobás, mert ugyanúgy hozza a hibát a számítógép mint a ledugózásnál?
Köszi

Ha megoldotta, hogy ne dobjon hibát a gép, még akár meg is érheti. Ha ugyanúgy hibát hajigál, akkor pénzkidobás. Írtam neki, meglátjuk, mit válaszol.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14934 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 09:47:43 »

Gondoltam meg egyet. Hogyan is működik az EGR, ill. mi az, amitől nem dob hibát? Hol és milyen nyomást mér, és oda lehetne-e ezt adni neki úgy, hogy közben blokkolt a kipufogógáz visszaáramlása? Alkalmasint lehetne egy olyan helyettesítő darabot csinálni - megfelelő számú érdeklődő esetén -, ami egy az egyben becsavarozható a gyári cucc helyére, fixen zárja a visszavezetést, de meghamisítja az EGR nyomás jelét, esetleg az elektronikus cuccról az elektronikát leműtve és mellétéve az is "működik" az autó nézőpontjából.

Csodálkoznék, ha nem lenne senki a Clubban, aki ilyen enyhébb fokú gépmunkára képes lenne... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #14935 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 09:52:19 »

Ha megoldotta, hogy ne dobjon hibát a gép, még akár meg is érheti. Ha ugyanúgy hibát hajigál, akkor pénzkidobás. Írtam neki, meglátjuk, mit válaszol.

AndyA
eddig még sehol nem láttam, hogy az elektromos egr-t sikerült volna kiírni a vezérlésből...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14936 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 10:16:34 »

eddig még sehol nem láttam, hogy az elektromos egr-t sikerült volna kiírni a vezérlésből...

Ez egy kicsit OFF,de az Opel CDTI-knél(legalábbis a COmbonál) van olyan gyári program,ami nem veszi figyelembe az EGR-t,Bunyek puttyonosára is az van rárakva. Ha jól rémlik Törökországban van ez a gyári szoftver,és Bunyek a sásdi chiptuningossal megpróbálja megoldani a Mondeo programjából kiütni az EGR-t,az Opel példáján elindulva... integet2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #14937 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 12:48:58 »

Igy van Török szoftvereknél gyárilag nincs benne az egr működtetés ezért az lett rátolva opelre...
Jaaajjj...elfelejtettem mondani hogy elvileg megvan megoldva EGR szoftveres kiiktatása?   szomoru1
Még tetszelve lessz egy-két autón....majd szólok.
Kellene hogy hány km után dobja a hibát?
Részecskeszűrő az annyival problémásabb hogy egyiken lehet másikon meg nem lehet kiirni, de ez ott helyben dől csak el sajna...
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #14938 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 12:53:43 »

Igy van Török szoftvereknél gyárilag nincs benne az egr működtetés ezért az lett rátolva opelre...
Jaaajjj...elfelejtettem mondani hogy elvileg megvan megoldva EGR szoftveres kiiktatása?   szomoru1
Még tetszelve lessz egy-két autón....majd szólok.
Kellene hogy hány km után dobja a hibát?
Részecskeszűrő az annyival problémásabb hogy egyiken lehet másikon meg nem lehet kiirni, de ez ott helyben dől csak el sajna...


Na ez tök jó,majd szólj,ha a tesztek sikeresek  worship Mennyi km után dobja a hibát,ha levan dugózva? Szerintem 150-200 km körül lehet,de nem biztos  szomoru1
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14939 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 13:18:05 »

Na ez tök jó,majd szólj,ha a tesztek sikeresek  worship Mennyi km után dobja a hibát,ha levan dugózva? Szerintem 150-200 km körül lehet,de nem biztos  szomoru1
nekem simán elment 1-2ezer km-t hibakód nélkül, azóta várom hogy kiégjen!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #14940 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 14:44:30 »

Sziasztok!

Most lettem büszke tulajdonosa egy 2004-es Mondeo Ghia 2.0 TDCI autónak! Ez a 6sebességes, 130Le-ős kiadás! Smiley
Most lesz benne kéttömegű lendkerék és kuplung cserélve mert a kéttömegű már kezdi megadni magát, kopog erösen a kuplung benyomásakor!
A kérdésem nem is ehhez kapcsolodik, inkább egy másik jelenséghez! Eddig benzinessel jártam, szóval lehet csak én gondolom, hogy baj, de minden sebességnél, hidegen, melegen is, kb 1700-1900es fordulat között egy halk bugó hangot hallok a motor felöl, aztán elhalkul szépen! Ez normális? Lehet hogy a turbó az, ahogy beindul rendesen? Tudom nagyon amatőr vagyok, de mint irtam nekem nagyon uj még ez! Smiley
Aki esetleg tudja mi ez, mi okozhatja, az segitsen kérem! Smiley Köszönöm elöre is! Üdv
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #14941 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 15:20:53 »

Illetve a másik efféle jelenség, hogy elinduláskor éles balra kanyarodásnál a kerék felöl roppanó hangot hallani! Kb olyan, mintha a kerék odébbpattanna oladirányba egy-kétszer! Aztán semmi, menet közben semmi hasonló! Ezt mi okozhatja!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14942 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 15:35:36 »

kb 1700-1900es fordulat között egy halk bugó hangot hallok a motor felöl, aztán elhalkul szépen!

A generátor szíj beleng. Az oka a szíjfeszítő nem dolgozik megfelelően, cserélni kell.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #14943 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 15:45:51 »

Illetve a másik efféle jelenség, hogy elinduláskor éles balra kanyarodásnál a kerék felöl roppanó hangot hallani! Kb olyan, mintha a kerék odébbpattanna oladirányba egy-kétszer! Aztán semmi, menet közben semmi hasonló! Ezt mi okozhatja!?
nekem meg erős jobbra kanyarodásnál  wow1 és csak 2. sebességben! aztán állítólag valami féltengely nemtudom
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14944 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 15:47:38 »

eddig még sehol nem láttam, hogy az elektromos egr-t sikerült volna kiírni a vezérlésből...

Nem is akarom kiszedni onnan, csak meghamisítani a jelet, amit kap, hogy azt higgye, rendesen működik. Szóval hogyan is működik...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #14945 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 16:12:45 »

A generátor szíj beleng. Az oka a szíjfeszítő nem dolgozik megfelelően, cserélni kell.

Értem, és ez a szij a hosszbordás szij és annak a csapágyai!? Illetve néztem a unixnál és horro áron adja a feszitöcsapágyakat, amik állithatok, viszont töredéke a fix! Nekem melyik kell a kocsimba? Vagy célszerübb szett venni, amiben benne van a szij és 3 db csapágy!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14946 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 16:29:16 »

Ha megoldotta, hogy ne dobjon hibát a gép, még akár meg is érheti. Ha ugyanúgy hibát hajigál, akkor pénzkidobás. Írtam neki, meglátjuk, mit válaszol.

AndyA
ilyesmi vam nekem is nyes


próbáljétok ki, hogy lehúzzátok az egr-ről a csatit, ledugózzátok a vákumcsövet (ha van).
ha 1000km-en belül nem jelenik meg a hiba lámpa akkor valszeg nem is fog

nekem sem világít a hiba lámpa
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14947 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 16:34:01 »

Értem, és ez a szij a hosszbordás szij és annak a csapágyai!? Illetve néztem a unixnál és horro áron adja a feszitöcsapágyakat, amik állithatok, viszont töredéke a fix! Nekem melyik kell a kocsimba? Vagy célszerübb szett venni, amiben benne van a szij és 3 db csapágy!?

Ez nem lesz olcsó mutatvány sajnos. Van benne állítós feszítő meg 2 vezető ha jól emlékszem.  A szett nem biztos, h olcsóbb. Minőségtől függően változnak az árak is. Meg kell még főtengely szíjtárcsa is. Mindent cserélj le amit a szíj hajt és sokáig jó lesz. Valaki árult itt régebben komplet cuccot jó áron, meg külföldről is szoktak tudni rendelni.  Hátha előkerül.  Meg páran raktak a generátorra szabadon futós tárcsát (ZEN) és így még tovább bírja szíj, feszítő.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.15 vasárnap, 16:37:05 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14948 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 16:38:47 »

Szívósor tömítésből hány darabot kell rendelnem?  Az egyiknél elég jól folyik a olaj. Meg gondolom szökik a levegő is.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Csalinger
Vendég
« Új hozzászólás #14949 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 16:40:08 »

Gondoltam meg egyet. Hogyan is működik az EGR, ill. mi az, amitől nem dob hibát? Hol és milyen nyomást mér, és oda lehetne-e ezt adni neki úgy, hogy közben blokkolt a kipufogógáz visszaáramlása? Alkalmasint lehetne egy olyan helyettesítő darabot csinálni - megfelelő számú érdeklődő esetén -, ami egy az egyben becsavarozható a gyári cucc helyére, fixen zárja a visszavezetést, de meghamisítja az EGR nyomás jelét, esetleg az elektronikus cuccról az elektronikát leműtve és mellétéve az is "működik" az autó nézőpontjából.

Csodálkoznék, ha nem lenne senki a Clubban, aki ilyen enyhébb fokú gépmunkára képes lenne... Smiley

AndyA
Én már régóta tervezgetem hogy kiváltom és el is kezdtem már inventor11 -be tervezni  de mielőtt megvalósításig eljutnék  előtte jó lenne egy  két adat a karakterisztikájáról hogy mit is kell neki produkálni milyen fordulatszámon stb.mert gyártás előtt van lehetőség egy virtuális tesztre ami megmutatja ,hogy érdemes vagy nem és azt fogja nyújtani vagy nem amire kivan találva. ha valaki ilyen jelegű adatok birtokában van  megköszönném a segítséget.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 292 293 294 295 296 297 298 [299] 300 301 302 303 304 305 306 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.